Heb sinds afgelopen vrijdag ook een Huawei Watch Active, ik heb deze via Tweakers V&A voor een meer dan redelijke prijs kunnen overnemen. Ik gebruik hem icm een iPhone 6s met de laatste IOS versie. Ik draag van oudsher eigenlijk altijd een horloge en heb in het verleden al eens een
Sony MBW-150 'Smartwatch' gehad. De Apple Watch spreekt mij totaal niet aan, met name vanwege de esthetiek maar bovenal vind ik WatchOS erg rommelig en het feit dat het display eigenlijk altijd uit moet om er de dag mee door te komen is enigszins absurd voor een horloge in mijn ogen.
Toen ik de Huawei Watch zag was ik eigenlijk direct verkocht; een 'onbeperkt' aantal horloges (Watch Faces) in een rond (!) strak uiterlijk en dan ook nog de mogelijkheid tot het afhandelen van je notificaties op een scherm dat je aan kan laten staan. Ik heb de Active gekozen omdat ik al 8 horloges in mijn collectie heb maar tot op heden altijd een Stainless Steel (dus 'zilver' kleurig) (en het scheelde dat deze voor een mooie prijs op V&A stond

)
Heb er direct een
Hoco Milanese bandje bij gekocht en ben er bijzonder content mee, echt een schitterende combinatie. Android is wel erg wennen voor me, echt vanzelfsprekend is het nog niet. (mijn laatste Android ervaring was met versie 2.3)
Ik ben positief verrast door de handigheid van de notificaties op je arm. Ik heb de afgelopen dagen mijn telefoon gewoon op stil staan en handel de meldingen gewoon via de Huawei af. Werkelijk een briljante workflow
De eerste 2 dagen had ik aan het einde van de dag zo'n 40-50% accu over dus dat valt niet tegen. Wel vind ik de meegeleverde Watchfaces wat tegenvallend, ik had verwacht dat er wel meer zwart zouden zijn ivm de case en het OLED display (zwarte pixels verbruiken immers geen stroom). Op dit moment heb ik de Dandy Watchface actief, erg mooi maar biedt geen complicaties, wat ik wel erg jammer vind. Omdat ik een iPhone heb ben ik tot de meegeleverde Watchfaces veroordeeld tot Wear 2.0 uit is
Zit nog wel met wat vraagjes;
- het horloge zou WiFi moeten hebben, maar ik kan hier geen settings voor vinden.
- Dagelijkse tracking kan ik niet uitzetten; aangezien ik al een FitBit gebruik biedt mij dit niets maar de stappenteller verbruikt zo wel accu
- De weer app werkt niet, ik krijg steeds de melding 'Kan weerbericht niet ophalen. Onbekende fout'
- Biedt het meerwaarde om in te loggen met een Google Account?