Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 567744

Is het de moeite om deze watch te kopen tegen een prijs van 299 euro?

Ik ben op zoek naar een eerste smartwatch en deze viel mij op. Maar weet dus niet of hij echt waar voor je geld is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

bebopper

I'm an absolute beginner...

Nu via Amazon UK voor rond de 204 euro...twijfel twijfel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-05 09:39
Hoera, een update!

Maar het is nog niet Wear 2.0...

Android Wear 1.5.0.3454171
Google Play-services 10.0.84 (530-137749526)
Android OS 6.0.1
Android beveiligingspatchniveau 1 november 2016
Build-nummer M9E41V

(Ik weet eigenlijk niet welke versie ik hiervoor had, want Wear 1.5 is al sinds augustus uit?)

[ Voor 22% gewijzigd door barchettanl op 28-11-2016 12:17 ]

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-05 16:20

Tags NL

Harmful or Harmless?

Ook update gehad dus vandaag, tijdje geleden en blijkbaar weinig patches voor de horloges? 2.0 zal nog wel even duren helaas..

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-07 22:17
Inmiddels heb ik de update ook gehad, dit is gewoon een security/bugfix update.

Voor het gevoel is het horloge sneller en gaat de accu wat langer mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-07 06:51

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Anoniem: 567744 schreef op maandag 21 november 2016 @ 20:47:
Is het de moeite om deze watch te kopen tegen een prijs van 299 euro?

Ik ben op zoek naar een eerste smartwatch en deze viel mij op. Maar weet dus niet of hij echt waar voor je geld is?
Is ook mijn 1e smart watch.
Heb hem nu 9 maandag ofzo (geen idee al een poos iig) en hij bevalt nogsteeds super!

Zeker zn geld waard.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeNiTaLiX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-06 15:34

GeNiTaLiX

Naapje

Ik heb 'm ook al even.. Ben er erg blij mee. Veel meer dan mijn Sony watch. Ook veel positief commentaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanre4l
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-05 09:57
Ik heb hem nu sinds een week en gebruik hem heel vaak. Ben ook zeker blij met de look & feel.

Batterij is niet eens een groot probleem, alleen de batterij van mijn telefoon gaat echt leeg als een speer nu ik gps aan heb staan ( High acc ) en constant die bluetooth connectie zal ook wat drainen.

Enige echte minpunt tot nu toe vind ik wel dat als mijn telefoon met mijn watch connected is, dat geen andere bluetooth apparaten er meer connectie mee kunnen maken.
Echt heel vervelend als je in de auto zit en je wilt bellen via je carkit. Iemand daar oplossingen voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:19
sanre4l schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 11:57:
Enige echte minpunt tot nu toe vind ik wel dat als mijn telefoon met mijn watch connected is, dat geen andere bluetooth apparaten er meer connectie mee kunnen maken.
Echt heel vervelend als je in de auto zit en je wilt bellen via je carkit. Iemand daar oplossingen voor?
Dan heb je waarschijnlijk aan staan dat je via de watch ook kan bellen?
Want je kan wel handmatig als je in de auto zit je radio verbinden dat hij het bellen overneemt. Dan blijft de watch gewoon werken volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-07 17:05
sanre4l schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 11:57:
Naar je telefoon kijken, denk ik. Bij mij kunnen ze tegelijkertijd verbonden zijn namelijk.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-05 09:39
Hoera, een update!

Maar het is nog niet Wear 2.0...

Android Wear 1.5.0.3524924
Google Play-services 10.0.84 (530-137749526)
Android OS 6.0.1
Android beveiligingspatchniveau 1 december 2016
Build-nummer M9E41Y

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:01
darksens schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 08:02:
Sinds gisteren de Huawei. Ziet er goed uit. Natuurlijk nog alles aan het ontdekken (in combi met iOS), maar er valt me al direct één ding op. De stappen teller is verre van accuraat. Ik heb vanmorgen er al rond de 700 stappen op staan, terwijl ik alleen van boven naar beneden gelopen ben en een keer van de hal naar de keuken heen en weer. En nee ik woon niet in een paleis. Zou ongeveer max 150 stappen moeten zijn. Iets in de instellingen?
Tja, bij het schudden met je hand, kan hij ook stappen tellen... wat heb je gedaan? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Preview 4 is uit https://android-developer...app-billing-and-more.html

Vooral dit

Compatibility with Android Wear 1.0 apps
Android Wear apps packaged using the legacy embedded app mechanism can now be delivered to Android Wear 2.0 watches. When a user installs a phone app that also contains an embedded Android Wear app, the user will be prompted to install the embedded app via a notification. If they choose not to install the embedded app at that moment, they can find it in the Play Store on Android Wear under a special section called "Apps you've used".

-edit-

Dat stuk werkt echt goed, apps heb ik nu allemaal weer op staan. Kijken naar stabiliteit nu ervan en batterij gebruik...

-edit2-

Werkt allemaal super, de nieuwe features werken en heb eigenlijk nog geen issues gehad zoals ik bij vorige builds had (apps die spontaan sluiten en navigatie in menu's wat sluggish was)

[ Voor 83% gewijzigd door Tags NL op 15-12-2016 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-07 13:52
Dubrillion schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 12:14:
[...]

Dan heb je waarschijnlijk aan staan dat je via de watch ook kan bellen?
Want je kan wel handmatig als je in de auto zit je radio verbinden dat hij het bellen overneemt. Dan blijft de watch gewoon werken volgens mij
bij mij werkt het ook gewoon prima met 2 Bluetooth apparaten te gelijk.

in mijn auto stream ik vaak de muziek van mijn tel naar de radio, en die kan ik prima bedienen vanaf mijn horloge. geen haperingen of iets.

ook bellen werkt perfect. (horloge laat ook weten dat ik gebeld wordt) ondanks dat het wat overkill is in de auto natuurlijk ;) best moeilijk te missen dat je gebeld wordt.

• martijn_8519
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:56
-edit-

[ Voor 89% gewijzigd door martijn_8519 op 15-12-2016 09:26 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Ik heb hem net gekocht, Out of box wear 2.0

Maar is er een manier om de meldingen langer op je schermpje te laten staan?

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04:59
Dat klinkt goed, dan zal een release voor de rest ook niet ver zijn!
Laat maar eens weten of die bevalt.
Jellabie schreef op zondag 18 december 2016 @ 13:53:
Ik heb hem net gekocht, Out of box wear 2.0

Maar is er een manier om de meldingen langer op je schermpje te laten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

marcelmg2 schreef op zondag 18 december 2016 @ 16:50:
Dat klinkt goed, dan zal een release voor de rest ook niet ver zijn!
Laat maar eens weten of die bevalt.

[...]
Ik heb hem inmiddels terug gebracht, het bleek een demo model te zijn, en ik had niet veel zin om de volle pot te betalen voor een demo model.

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoolz14
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-05-2024
Vandaag ook de huawei watch gekocht, maar geen idee hoe ik notificaties van Whatsapp hierop krijg.

Iemand met de helpende tip?

Edit: Na een update van het horloge werkt het prima.

[ Voor 17% gewijzigd door Hoolz14 op 24-12-2016 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Sinds de afgelopen Android Wear updates krijg ik al geen notificaties meer op mijn horloge. App autorisaties allemaal gecontroleerd, horloge gereset naar factory defaults, AW opnieuw geinstalleerd maar alles zonder resultaat :(

Er komt gewoon helemaal niets op mijn horloge, geen Google now kaarten, SMS, Whatsapp etc.. Ik weet niet meer waar ik het moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:04
Ik moest laatst op mijn horloge na een update expliciet weer toestemming geven om notificaties op het horloge weer te mogen geven.

Bij welke menukeuze op het horloge ik die vraag kreeg, weet ik niet meer. Even door de menu's heen lopen op jouw horloge...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
djiedjee schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 16:01:
Ik moest laatst op mijn horloge na een update expliciet weer toestemming geven om notificaties op het horloge weer te mogen geven.

Bij welke menukeuze op het horloge ik die vraag kreeg, weet ik niet meer. Even door de menu's heen lopen op jouw horloge...
Heb ik gedaan, alle apps hebben alle rechten ingeschakeld.

In alle menu's gezocht maar nergens notificaties gevonden, kan daarvoor dus ook niets inschakelen. Eerder werd ik altijd enorm gespammed met Google Now kaarten maar ook die komen niet.
Valt me wel op dat er ook geen apps op mijn horloge staan zoals Whatsapp (wel andere zoals shazam) terwijl whatsapp wel op mijn telefoon staat. Ik heb al heel vaak opnieuw de apps gesynchroniseerd zonder effect.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
whatsapp komt ook niet op jouw horloge als app!
Berichten zijn volgens mij alleen te zien op jouw horloge omdat whatsapp berichten in de notificatiebalk te zien zijn. Die zijn standaard zichtbaar op het horloge

Spotify en google maps zijn bijvoorbeeld wel als apps op het horloge geinstalleerd.
Gadgeteer schreef op woensdag 28 december 2016 @ 14:16:
[...]

Heb ik gedaan, alle apps hebben alle rechten ingeschakeld.

In alle menu's gezocht maar nergens notificaties gevonden, kan daarvoor dus ook niets inschakelen. Eerder werd ik altijd enorm gespammed met Google Now kaarten maar ook die komen niet.
Valt me wel op dat er ook geen apps op mijn horloge staan zoals Whatsapp (wel andere zoals shazam) terwijl whatsapp wel op mijn telefoon staat. Ik heb al heel vaak opnieuw de apps gesynchroniseerd zonder effect.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee

• Gadgeteer
Deze had ik inderdaad al gevonden, helaas ook met die uitleg niets kunnen ontdekken wat mijn notifications tegenhoudt. Ik ben bang dat ik in het weekend toch even mijn telefoon moet resetten.

• Mirr0r
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09-2024
Ik twijfel enorm tussen de Huawei classic en de Zenwatch 3 grrrr.
Hoe is het draagconform van de Classic?

• Gadgeteer
Mirr0r schreef op donderdag 29 december 2016 @ 11:31:
Draagconform?
Geen idee wat je ermee bedoelt maar ikzelf heb de Huawei met het metalen mesh bandje en die voelt prima om de pols.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04:59
Mirr0r schreef op donderdag 29 december 2016 @ 11:31:
Mijn Classic draagt lekker, is ook licht.
Als ik naar de Zenwatch kijk dan lijkt het bandje altijd onder een bepaalde vaste hoek te staan.
Als je pols die hoek niet 100% volgt dan kan dat volgens mij niet comfortabel zijn.

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:41

CSB

:D

Sinds vandaag ook bezitter van de Huawei watch, met stalen band. Hij zit goed en ik vind de grootte nog wel meevallen. (Ik heb vrij kleine polsen, dus er moesten wel wat schakels uit...)

Ben nu vooral met de watchfaces aan het rommelen. Even kijken wat ik de mooiste vind.
En uitzoeken wat de beste helderheid voor het scherm is voor dagelijks gebruik.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

CSB schreef op donderdag 29 december 2016 @ 18:31:

Ben nu vooral met de watchfaces aan het rommelen. Even kijken wat ik de mooiste vind.
En uitzoeken wat de beste helderheid voor het scherm is voor dagelijks gebruik.
Gebruik je Watchmaker al? De app in combinatie met de website Watchawear.. I love it, zovele verschillende soorten en mooie replica's ook

• CSB

CSB

GiveMeThoseTags schreef op donderdag 29 december 2016 @ 19:16:
[...]

Gebruik je Watchmaker al? De app in combinatie met de website Watchawear.. I love it, zovele verschillende soorten en mooie replica's ook
Ah thanks! Daar ga ik eens neuzen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djoudman
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-08-2024
Ik heb de Huawei watch nu ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoolz14
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-05-2024
Heb hem nu een weekje in gebruik, en vind het een erg goeie gadget.
Ik heb hem voornamelijk gekocht zodat ik niet elke keer op mijn telefoon zit te kijken voor berichten.
Kan wat dat betreft alles via de watch bekijken, mail, berichten, whatsapp en natuurlijk de tijd.
Ook werkt het '' ok google, navigeer naar (bestemming)'' erg goed. Enige puntje is dat je telefoon unlocked moet zijn om hier gebruik van te maken (jammer).

Al met al een dikke plus, en zeker een aanrader voor de mensen die vaak naar hun telefoon kijken om vervolgens geen berichten te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Gadgeteer schreef op maandag 2 januari 2017 @ 08:25:
[...]

Ik heb ook wel eens gespeeld met voice commands via mijn horloge, voor starten van apps op mijn telefoon. Omdat ik in de auto zat en toestel in mijn zak had, weet ik dat het niet nodig is je toestel te unlocken. Geldt dat bij jou alleen voor het navigeren? Want dat heb ik eigenlijk nog niet getest.
En weer een update in mijn issue met de notificaties die niet op mijn horloge komen:

Uiteraard werkt het nog steeds niet :(
Wanneer ik in Android Wear de lijst open met apps die geen notificatie mogen sturen naar mijn horloge, staan daarin 2 agenda apps (Google calendar en nog een).
Omdat ik wil dat Google calendar wel wat kan doorsturen, heb ik die uit de lijst verwijderd, met als gevolg dat deze er binnen 2 minuten vanzelf weer in staat als geblokkeerd :s
Alle andere apps hebben alle rechten en worden nergens in geblokkeerd, alsnog komen de notificaties niet door in mijn Horloge.

Ik ga mijn telefoon resetten :(

Update:

1. Android Wear verwijderd na het legen van de cache en verwijderen app gegevens.
2. Horloge gereset
3. Herinstallatie Android Wear op toestel
4. Google play services geopend vanuit apps lijst op toestel. Onder gegevens alle Android Wear gegevens verwijderd.
5. Toestel en Horloge opnieuw gekoppeld

Alle Apps worden nu gesynchroniseerd... hoop dat het nu gaat werken.

Update2: SMS notificaties doen het in ieder geval weer :D

[ Voor 78% gewijzigd door Gadgeteer op 02-01-2017 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T1eA
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-06 13:18

T1eA

Browser

Ik heb sinds afgelopen november ook deze geweldige Watch.
Hopelijk komt AW 2.0 snel als final release ben namelijk erg benieuwd aangezien ik al erg tevreden over 1.0 ben.

Wat ik hier eigenlijk een beetje mis zijn de bandjes.. Heeft iemand al andere bandjes geprobeerd? Ik heb bij BARTON ( https://www.bartonwatchbands.com/ ) een donker bruin bandje besteld en een rubberen voor wanneer ik ga sporten.
Het handige is dat hier het quick release systeem op zit, ik heb ze net nog is goed bekeken en het lijkt wel of de originele ook van Barton vandaan komt.
Die van mij zijn in ieder geval vandaag geland dus ik zal morgen is een foto plaatsen.

Voor de rest ben ik erg blij met mijn Watch, doe er zo twee dagen mee en het scherm is in vergelijking met veel andere Watches prachtig.

Tipje nog met navigeren, ik heb ingesteld in mijn telefoon dat als hij via bluetooth verbonden is met mijn auto dat hij automatisch unlockt. Dus als ik tegen Google zeg waar ik heen wil en direct start dan ontgrendeld hij automatisch.

Ik kan overigens met mijn Huawei P8 gewoon verbonden zijn met mijn auto en horloge tegelijk.

[ Voor 17% gewijzigd door T1eA op 04-01-2017 16:40 ]

ICT G33K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
T1eA schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 16:38:

...

Ik kan overigens met mijn Huawei P8 gewoon verbonden zijn met mijn auto en horloge tegelijk.
Horloge en auto tegelijk verbinden is uiteraard geen probleem. Sommige liepen tegen het probleem aan dat ze geen gesprekken konden voeren via de carkit in de auto (wel via horloge) maar dat had met een instelling te maken.

[ Voor 53% gewijzigd door Gadgeteer op 05-01-2017 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Gadgeteer schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 09:06:
[...]

Horloge en auto tegelijk verbinden is uiteraard geen probleem. Sommige liepen tegen het probleem aan dat ze geen gesprekken konden voeren via de carkit in de auto (wel via horloge) maar dat had met een instelling te maken.
Had zelf problemen met mijn Android telefoon en carkit plus de watch dus, Audio profiel kun je maar een keer actief hebben bij je bluetooth apparaat settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Ik wissel om de zoveel tijd van watchface, maar als ik een mooie heb kan die wel een paar weken staan.
Nu keek ik gisteren in het witte menu en heb ik toch het idee dat er wat burn-in op het scherm ziet. Je ziet vaag de contouren van de vorige watchface. Even afwachten of terug sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
GiveMeThoseTags schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 17:35:
[...]

Had zelf problemen met mijn Android telefoon en carkit plus de watch dus, Audio profiel kun je maar een keer actief hebben bij je bluetooth apparaat settings
Precies wat ik aangaf "maar dat had met een instelling te maken." Ik heb overigens ook mensen gehoord bij wie het heeft geholpen destijds om zowel auto als horloge BT profiel te verwijderen van telefoon en dan eerst het horloge te koppelen aan de telefoon en pas daarna de carkit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T1eA

T1eA

Browser

Gisteren het bandje van Barton binnen gekregen maar helaas was het de verkeerde bestelling (hij was voor iemand uit Zweden maar zat in mijn envelop).

Gemaild en meteen een reactie terug. Ik krijg mijn zwart rubberen bandje, mijn bruin leren en ik krijg nog extra een zwart leren bandje.
Jammer dat het verkeerd ging maar kan natuurlijk gebeuren, hoe ze het afhandelen lijkt me top service.

De kwaliteit van de bandjes is echt top en het systeem ook. Ik zal is een foto maken van het verkeerd bandje wat ik ontvangen heb. Maar als iemand op zoek is naar bandjes zou ik adviseren om zeker ook even daar te kijken.

ICT G33K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T1eA

T1eA

Browser

Dubrillion schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 07:31:
Ik wissel om de zoveel tijd van watchface, maar als ik een mooie heb kan die wel een paar weken staan.
Nu keek ik gisteren in het witte menu en heb ik toch het idee dat er wat burn-in op het scherm ziet. Je ziet vaag de contouren van de vorige watchface. Even afwachten of terug sturen?
Ik heb ook een tijd een witte achtergrond gehad maar heb hier totaal geen last van gehad.

En ik wissel zo nu en dan. In slaapstand staat hij bij mij overigens wel op zwart/wit (dus veel zwart) staat dat bij jou misschien anders?

ICT G33K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
T1eA schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 11:28:
[...]

Ik heb ook een tijd een witte achtergrond gehad maar heb hier totaal geen last van gehad.

En ik wissel zo nu en dan. In slaapstand staat hij bij mij overigens wel op zwart/wit (dus veel zwart) staat dat bij jou misschien anders?
Het zijn vooral de witte letters. Ik heb hem tijdens het laden (als je dat bedoeld) op uit staan. Om de zoveel tijd springt hij dan aan. Waarom weet ik niet, want me internet staat uit in de nachts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djoudman
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-08-2024
Ik heb "geluid" uitgeschakeld op mijn watch. Tijdens bellen gaat mijn telefoon (Nexus 5X) op "niet storen" (Android 7.1.1)
Na het bellen gaat de telefoon+ watch weer van "niet storen" af. Maar daarna staat direct het geluid van de watch weer ingeschakeld.... Hoe kan dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Hoe hebben jullie het scherm staan? Op always on? Ik wil dit wel maar durf het eigenlijk niet aan i.v.m. de vele meldingen van burn-ins.

Als je een goede watchface hebt die netjes het scherm refreshed en dus niet altijd een kleur op 1 plek (met name bij analoge watchfaces is het midden van de wijzers bijna altijd wit) blijft staan met een goede Dim mode dan is het goed te doen.

Ik heb nu mijn Hwatch ingesteld op 30 seconden scherm time-out via Watchmaker. Zou hem nog op 60 seconden kunnen zetten.

Overigens gaat de Hwatch een goede 24 uur mee op één lading, waarbij Wifi op 10 minuten off staat, BT aan en Cloud sync ook. Helderheid van het scherm staat op 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

CSB schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 11:23:
Hoe hebben jullie het scherm staan? Op always on? Ik wil dit wel maar durf het eigenlijk niet aan i.v.m. de vele meldingen van burn-ins.
Heb Always on en Tilt to wake screen uit staan, horloge zit toch onder trui arm, en double tap of gebruik button om het scherm aan te laten gaan. Gaat hij ook wat langer mee op de accu :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Ik heb Always on en Tilt to wake screen uit staan.
Een watchface met heel veel zwart, haal gemakkelijk 2 dagen op 1 lading. Geen last van burn-in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Ja, ik redeneerde ook zo. Maar aangezien ik het horloge elke nacht op de oplader leg maakt het niet zo heel veel uit als hij een paar uur minder lang meegaat, zolang je de dag maar door komt.

Een watchface met veel zwart is idd wel slim i.v.m. het OLED scherm. En het liefste dan eentje waarbij de DIM mode compleet anders is dan de gewone mode, zodat je alle pixels verandert om burn-in tegen te gaan. Ik gebruik nu voornamelijk Watchmaker Premium, daar zitten wel een paar pareltjes tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Er zit dus schijnbaar Burn-In protection in Wear. Weliswaar zeer goed weggestopt en staat standaard uit (waarom dat is begrijp ik niet) maar dat betekent dat Always On dus wel kan.

Ik ga ff experimenteren om te zien of ik een volledige dag met Always On kan draaien met daarbij wat extra functionaliteiten. (WiFi On, BT On, Gestures On, etc.)

EDIT: Wow. WiFi uitzetten scheelt enorm! Ik zie merkbaar verschil in accuduur. En ik heb Always On aan staan, terwijl ik dat voorheen niet had en net aan 1 dag haalde met een acculading. Nu heb ik nog 47% accu over (vanmorgen om 7 uur van de oplader gehaald)

[ Voor 27% gewijzigd door CSB op 19-01-2017 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-06 17:19

Brantje

De post is daar >>

CSB schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 11:38:
Er zit dus schijnbaar Burn-In protection in Wear. Weliswaar zeer goed weggestopt en staat standaard uit (waarom dat is begrijp ik niet) maar dat betekent dat Always On dus wel kan.

Ik ga ff experimenteren om te zien of ik een volledige dag met Always On kan draaien met daarbij wat extra functionaliteiten. (WiFi On, BT On, Gestures On, etc.)

EDIT: Wow. WiFi uitzetten scheelt enorm! Ik zie merkbaar verschil in accuduur. En ik heb Always On aan staan, terwijl ik dat voorheen niet had en net aan 1 dag haalde met een acculading. Nu heb ik nog 47% accu over (vanmorgen om 7 uur van de oplader gehaald)
Goede tip van Burn-in protection. Meteen aangezet dmv dee tutorial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zedonite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-07 22:33
Heb al standaard burn-in protection op m'n watchface, beeld verschuift regelmatig in ambient mode.
Kan zijn dat het per app is in/uitgeschakeld en dat je het met die developer-option forceert.
https://developer.android...faces.html#SpecialScreens

Burn protection techniques

When designing for OLED screens, you should consider power efficiency and the screen burn-in effect. When these screens are in ambient mode, the system shifts the contents of the screen periodically by a few pixels to avoid pixel burn-in. Do not use large blocks of pixels in your ambient mode designs and keep 95% of the pixels black. Replace solid shapes in your regular ambient mode designs with outlined shapes in burn-protected ambient mode. Also replace filled images with pixel patterns. For analog watch face designs, hollow out the center where the hands meet to avoid pixel burn-in in this mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltjeh1
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:51
Thx voor de tip van de Burn in protection erg fijne feature.. Wat er nu bij mij gebeurd is dat de de burn protection heb ingeschakeld schakelt Android Wear deze na de reboot die je moet uitvoeren uit iemand hier een idee waardoor dat komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

michaeltjeh1 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 08:47:
Thx voor de tip van de Burn in protection erg fijne feature.. Wat er nu bij mij gebeurd is dat de de burn protection heb ingeschakeld schakelt Android Wear deze na de reboot die je moet uitvoeren uit iemand hier een idee waardoor dat komt?
Vreemd. Ik merkte dat ik na de update van laatst de instelling ook opnieuw moest aanzetten.

Overigens merk ik dat always on qua batterijverbruik wel meevalt. Wat bij mij energie vreet is blijkbaar het "kantelen om scherm te activeren". Als dit aan staat haal ik net aan 1 dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Laatst online: 13:16
Gadgeteer schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 07:51:
[...]

Precies wat ik aangaf "maar dat had met een instelling te maken." Ik heb overigens ook mensen gehoord bij wie het heeft geholpen destijds om zowel auto als horloge BT profiel te verwijderen van telefoon en dan eerst het horloge te koppelen aan de telefoon en pas daarna de carkit.
Welke instelling dan? Met mijn nieuwe telefoon (Oneplus 3T) liep ik hier ook ineens tegenaan, met mijn vorige (Nexus 5x) had ik nergens problemen mee.

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

MasterMaceMichu schreef op maandag 30 januari 2017 @ 20:14:
[...]

Welke instelling dan? Met mijn nieuwe telefoon (Oneplus 3T) liep ik hier ook ineens tegenaan, met mijn vorige (Nexus 5x) had ik nergens problemen mee.
Onder Settings, Bluetooth kan je de Huawei Watch settings opvragen. Daarin Phone Audio afvinken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
MasterMaceMichu schreef op maandag 30 januari 2017 @ 20:14:
[...]

Zoals GiveMeThoseTags al aangaf.

Op je watch:

Instellingen-> Bluetooth -> Telefoongeluid afspelen op Horloge op UIT zetten.
Settings -> Bluetooth -> Play phone audio

[ Voor 4% gewijzigd door Gadgeteer op 31-01-2017 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:57
Beetje dood topic, maar weet iemand toevallig wanneer Android Wear 2.0 voor dit horloge uit komt?
Ik ben nu 2x per dag aan het kijken of de update er eindelijk is ... maar no such luck :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Zilverdael80 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 10:12:
Beetje dood topic, maar weet iemand toevallig wanneer Android Wear 2.0 voor dit horloge uit komt?
Ik ben nu 2x per dag aan het kijken of de update er eindelijk is ... maar no such luck :/
Ik draai al tijden de preview ervan, kun je ook doen ondertussen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:57
Ik heb begrepen dat als je een preview installeert je garantie vervalt ... dat doe ik liever toch maar niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Nee, je garantie vervalt niet, maar je krijgt niet meer automatisch de update gepushed. Dus je zult zelf weer terug moeten naar 1.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:18

Mystikal

It never hurts to help!

Iemand een oplossing voor het volgende. Als ik mijn watch aanhebt, dan connect mijn telefoon niet met mijn Ford carkit (S-Max; 2011). Ik kan dan via bluetooth aangeven dat oproepen via 'ford audio' moeten verlopen en niet via horloge. Is daar ook een volgorde in te brengen? Zodat ford audio voor huawei watch gaat? Dus als ik niet in mijn auto zit, moet hij via de watch lopen en anders via de carkit.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnRGS
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20-09-2024
Nou, na een korte tijd heel erg genoten te hebben van het horloge en dan ook vooral het design van het horloge gaat hij toch de deur uit (zie Vraag & Aanbod). Werkte perfect in combinatie met Android en stond versteld van de batterijduur, maar dat is dan ook gelijk het punt. Android Wear werkt beperkt in combinatie met iOS en laat ik nou net (verplicht) zijn overgestapt naar iOS. Erg jammer maar mis nu toch wat simpele functionaliteiten zoals apps installeren op de watch. Misschien in de toekomst dat ik weer terug kom naar de Huawei Watch (een nieuwere?) als ik weer Android kan draaien. Maar tot die tijd mag hij een ander baasje krijgen ;-). Verbaas me trouwens over de krasbestendigheid van de active (zwarte), nu heb ik hem maar heel erg kort gebruikt, maar toch geen enkel krasje te zien. Terwijl je met de standaard zilveren of andere vergelijkbare merken al snel krasjes ziet in de coating(?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

MartijnRGS schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 09:07:
Nou, na een korte tijd heel erg genoten te hebben van het horloge en dan ook vooral het design van het horloge gaat hij toch de deur uit (zie Vraag & Aanbod). Werkte perfect in combinatie met Android en stond versteld van de batterijduur, maar dat is dan ook gelijk het punt. Android Wear werkt beperkt in combinatie met iOS en laat ik nou net (verplicht) zijn overgestapt naar iOS. Erg jammer maar mis nu toch wat simpele functionaliteiten zoals apps installeren op de watch. Misschien in de toekomst dat ik weer terug kom naar de Huawei Watch (een nieuwere?) als ik weer Android kan draaien. Maar tot die tijd mag hij een ander baasje krijgen ;-). Verbaas me trouwens over de krasbestendigheid van de active (zwarte), nu heb ik hem maar heel erg kort gebruikt, maar toch geen enkel krasje te zien. Terwijl je met de standaard zilveren of andere vergelijkbare merken al snel krasjes ziet in de coating(?).
Android Wear 2.0 komt elk moment uit. Daarmee heb je oa de play-store op je horloge en ben je minder afhankelijk van het OS van de telefoon.
Ondersteuning met ios schijnt ook veel beter te zijn in Android Wear 2.0

Misch nog ff wachten?

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnRGS
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20-09-2024
HellStorm666 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 09:32:
[...]

Android Wear 2.0 komt elk moment uit. Daarmee heb je oa de play-store op je horloge en ben je minder afhankelijk van het OS van de telefoon.
Ondersteuning met ios schijnt ook veel beter te zijn in Android Wear 2.0

Misch nog ff wachten?
Zou een optie kunnen zijn inderdaad, maar dan mag er wel echt een verbetering zijn m.b.t. het batterijgebruik van de Android Wear app op de telefoon, al gok ik meer dat dat een iOS probleem is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

MartijnRGS schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 10:01:
[...]

Zou een optie kunnen zijn inderdaad, maar dan mag er wel echt een verbetering zijn m.b.t. het batterijgebruik van de Android Wear app op de telefoon, al gok ik meer dat dat een iOS probleem is?
Ik verwacht dat het dan een ios probleem is, want de wear app bij mij op android (6.01) verbruikt nagenoeg/geen extra accu.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltjeh1
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:51
Iemand een indicatie wanneer we Android Wear 2.0 kunnen verwachten behalve Huawei zelf natuurlijk ik was eens benieuwd of ze al iets aangekondigd hebben :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indofk
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:33
Heb m'n Huawei watch geüpdatet naar Android 2.0 (preview 4) en wat ik jammer vind is dat er standaard nog steeds geen notificatie geluid is ondanks de speaker . Dit heeft Apple watch wel standaard . Weet iemand of de final versie dit wel heeft of zit ik vast aan de app smart weare notification wat bij mij niet echt werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:06

ThaDude

Hang Loose

indofk schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 10:11:
Heb m'n Huawei watch geüpdatet naar Android 2.0 (preview 4) en wat ik jammer vind is dat er standaard nog steeds geen notificatie geluid is ondanks de speaker . Dit heeft Apple watch wel standaard . Weet iemand of de final versie dit wel heeft of zit ik vast aan de app smart weare notification wat bij mij niet echt werkt.
Hoe krijg ik die erop? Ik zie overal preview mode is voorbij

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

ThaDude schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 08:08:
[...]

Hoe krijg ik die erop? Ik zie overal preview mode is voorbij
https://developer.android.com/wear/preview/downloads.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Misschien niet helemaal het juiste topic, maar omdat er nog geen Huawei watch 2 topic is bij deze de melding dat hij al te koop is bij Bol.com. Geen levertijd indicatie. Maar heb hem toch maar besteld met 'betaling achteraf' .

Overigens is bij Coolblue wel een notificatie in te stellen als hij leverbaar wordt. Daar staat de geschatte levertijd op de laatste week van Maart bij het Sport model. Bij de classic variant staat er nog onbekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
TripleQ schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 13:31:
Misschien niet helemaal het juiste topic, maar omdat er nog geen Huawei watch 2 topic is bij deze de melding dat hij al te koop is bij Bol.com. Geen levertijd indicatie. Maar heb hem toch maar besteld met 'betaling achteraf' .

Overigens is bij Coolblue wel een notificatie in te stellen als hij leverbaar wordt. Daar staat de geschatte levertijd op de laatste week van Maart bij het Sport model. Bij de classic variant staat er nog onbekend
Dat is inderdaad niet helemaal op zijn plaats hier.
Je kan zelf een topic aanmaken om te zorgen dat je je post niet ergens zet waar hij niet hoort ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Laatst online: 09:36

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Heb sinds afgelopen vrijdag ook een Huawei Watch Active, ik heb deze via Tweakers V&A voor een meer dan redelijke prijs kunnen overnemen. Ik gebruik hem icm een iPhone 6s met de laatste IOS versie. Ik draag van oudsher eigenlijk altijd een horloge en heb in het verleden al eens een Sony MBW-150 'Smartwatch' gehad. De Apple Watch spreekt mij totaal niet aan, met name vanwege de esthetiek maar bovenal vind ik WatchOS erg rommelig en het feit dat het display eigenlijk altijd uit moet om er de dag mee door te komen is enigszins absurd voor een horloge in mijn ogen.

Toen ik de Huawei Watch zag was ik eigenlijk direct verkocht; een 'onbeperkt' aantal horloges (Watch Faces) in een rond (!) strak uiterlijk en dan ook nog de mogelijkheid tot het afhandelen van je notificaties op een scherm dat je aan kan laten staan. Ik heb de Active gekozen omdat ik al 8 horloges in mijn collectie heb maar tot op heden altijd een Stainless Steel (dus 'zilver' kleurig) (en het scheelde dat deze voor een mooie prijs op V&A stond ;) )
Heb er direct een Hoco Milanese bandje bij gekocht en ben er bijzonder content mee, echt een schitterende combinatie. Android is wel erg wennen voor me, echt vanzelfsprekend is het nog niet. (mijn laatste Android ervaring was met versie 2.3)
Ik ben positief verrast door de handigheid van de notificaties op je arm. Ik heb de afgelopen dagen mijn telefoon gewoon op stil staan en handel de meldingen gewoon via de Huawei af. Werkelijk een briljante workflow :)
De eerste 2 dagen had ik aan het einde van de dag zo'n 40-50% accu over dus dat valt niet tegen. Wel vind ik de meegeleverde Watchfaces wat tegenvallend, ik had verwacht dat er wel meer zwart zouden zijn ivm de case en het OLED display (zwarte pixels verbruiken immers geen stroom). Op dit moment heb ik de Dandy Watchface actief, erg mooi maar biedt geen complicaties, wat ik wel erg jammer vind. Omdat ik een iPhone heb ben ik tot de meegeleverde Watchfaces veroordeeld tot Wear 2.0 uit is
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oK82FRb1fQoeQlVhUDEQBlmB/full.jpg

Zit nog wel met wat vraagjes;
- het horloge zou WiFi moeten hebben, maar ik kan hier geen settings voor vinden.
- Dagelijkse tracking kan ik niet uitzetten; aangezien ik al een FitBit gebruik biedt mij dit niets maar de stappenteller verbruikt zo wel accu
- De weer app werkt niet, ik krijg steeds de melding 'Kan weerbericht niet ophalen. Onbekende fout'
- Biedt het meerwaarde om in te loggen met een Google Account?

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Tomba schreef op zondag 5 maart 2017 @ 12:34:
......
Zit nog wel met wat vraagjes;
- het horloge zou WiFi moeten hebben, maar ik kan hier geen settings voor vinden.
- Dagelijkse tracking kan ik niet uitzetten; aangezien ik al een FitBit gebruik biedt mij dit niets maar de stappenteller verbruikt zo wel accu
- De weer app werkt niet, ik krijg steeds de melding 'Kan weerbericht niet ophalen. Onbekende fout'
- Biedt het meerwaarde om in te loggen met een Google Account?
- de WiFi instellingen haalt ie volgens mij uit 't toestel. Zou best kunnen dat dit niet werkt met ios (nog)
- Via de App is dit uit te zetten.
- Weersgegevens haalt ie uit de App.
Ik verwacht dat alle 3 de punten dus niet werken op ios, maar dat dit in Android wear 2.0 wel opgelost is en dus zonder Android toestel kan.

- geen idee of het Google account nog iets toevoegt.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

HellStorm666 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 06:39:
[...]

- de WiFi instellingen haalt ie volgens mij uit 't toestel. Zou best kunnen dat dit niet werkt met ios (nog)
- Via de App is dit uit te zetten.
- Weersgegevens haalt ie uit de App.
Ik verwacht dat alle 3 de punten dus niet werken op ios, maar dat dit in Android wear 2.0 wel opgelost is en dus zonder Android toestel kan.

- geen idee of het Google account nog iets toevoegt.
Bedankt voor je reactie! Als ik het goed begrijp zijn dat allemaal dingen die je op telefoon aan of uitzet en niet op je horloge zelf. Dan zal ik inderdad moeten wachten op Wear 2.0 ;(
Overigens wel vreemd dat Weer niet werkt, maar wellicht heeft ie geen toegang tot de GPS van de telefoon (?)

[Aanvulling]
Hmm, bellen via BlueTooth headset terwijl watch verbonden is een nogo. Waardeloze onverstaanbare gesprekskwaliteit via mijn Bose QC30; zodra ik watch verbinding verbreek direct wel goed. Muziek afspelen naar deze zelfde headset via mijn iPhone terwijl watch verbonden is geen enkel probleem. Mogelijk komt dit omdat de Watch ook gesprekken kan voeren? (iets dat ik via de sumiere Android Wear app op mijn iPhone niet uit kan zetten)

[ Voor 21% gewijzigd door Tomba op 06-03-2017 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hplos.nl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-06 21:38

hplos.nl

Zo doet men dat

Zijn er al mensen die een update hebben naar 2.0?
Zal nu toch wel moeten komen een keer? :+

pc | server | laptop | pda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esveldt86
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-04-2023
Ik wacht ook met spanning af op 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valdourian
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-06 08:33
Hey

Ik heb verleden week ook een huawei watch gekocht als eerste smartwatch. Prachtig ding!

Echter had ik een paar vragen.

1) ik krijg mijn meldingen netjes binnen op de watch maar op mijn smartphone blijven de nummers bij de app staan dat er zogezegd dat aantal nieuwe berichten zijn..
De notificatiemeldingen bovenaan het scherm verdwijnen wel als ik de melding bekijk op de watch.

2) ik had ergens gelezen dat je 6x op buildnummer kan drukken om developper te worden om de burn protection in te schakelen en heb dit gedaan. Maar hoe verberg je de developper instellingen terug?

3) als ik berichten of meldingen op de watch krijg maakt dit geen geluid, de watch trilt enkel eventjes.

Daar zit ik voorlopig mee. Iemand die er raad mee weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Valdourian schreef op maandag 6 maart 2017 @ 14:32:
Hey

Ik heb verleden week ook een huawei watch gekocht als eerste smartwatch. Prachtig ding!

Echter had ik een paar vragen.

1) ik krijg mijn meldingen netjes binnen op de watch maar op mijn smartphone blijven de nummers bij de app staan dat er zogezegd dat aantal nieuwe berichten zijn..
De notificatiemeldingen bovenaan het scherm verdwijnen wel als ik de melding bekijk op de watch.

2) ik had ergens gelezen dat je 6x op buildnummer kan drukken om developper te worden om de burn protection in te schakelen en heb dit gedaan. Maar hoe verberg je de developper instellingen terug?

3) als ik berichten of meldingen op de watch krijg maakt dit geen geluid, de watch trilt enkel eventjes.

Daar zit ik voorlopig mee. Iemand die er raad mee weet?
Exact zo werkt het bij mij ook. Dev options verdwijnen bij reboot; mijn watch gaf ook aan dat ie moest rebooten voor activatie burn in protection overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valdourian
Tomba schreef op maandag 6 maart 2017 @ 15:08:
[...]

Exact zo werkt het bij mij ook. Dev options verdwijnen bij reboot; mijn watch gaf ook aan dat ie moest rebooten voor activatie burn in protection overigens.
Hij geeft inderdaad aan dat je hem moet opnieuw starten. Maar als ik dit doe dan staan de opties er nog steeds op en is burn protection nog steeds uitgeschakeld...

In het begin toen ik het horloge had en ik las mijn berichten daarop verdwenen de nummers op mijn gsm bij de app nochtans... raar dat die nu blijven staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer95
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-10-2021
Ik heb ondertussen ook maar handmatig geupdated naar 2.0 en moet zeggen dat ik tot nu toe positief verrast ben! Connectie met mn gsm (oneplus 3) is veel stabieler, batterij is zeker niet slechter geworden en het bedienen via het nieuwe draaimenu werkt lekker. Zeker voor de twijfelaars met een Iphone zou dit een hele stap vooruit moeten zijn, nu er via horloge zelf direct apps geinstalleerd kunnen worden. Ik zou zeggen probeer het eens, voordat je de watch te koop zet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy55
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 26-06 18:54
Ik ben zeer geïnteresseerd in de W1, maar ik las dat de W2 al aangekondigd is(persoonlijk vind ik het niet mooi) en binnenkort verschijnt.
Is het beter om te wachten totdat de W2 op de markt is, zodat de prijs van W1 zakt of kan ik beter nu al eentje kopen en voordat ze stoppen met de verkoop van de W1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Davy55 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 19:03:
Ik ben zeer geïnteresseerd in de W1, maar ik las dat de W2 al aangekondigd is(persoonlijk vind ik het niet mooi) en binnenkort verschijnt.
Is het beter om te wachten totdat de W2 op de markt is, zodat de prijs van W1 zakt of kan ik beter nu al eentje kopen en voordat ze stoppen met de verkoop van de W1?
Lastig om in te adviseren, Tis natuurlijk persoonlijk. De prijs is al flink gezakt (althans van de Classic) van rond de 400 naar 279. Veel meer zie ik m niet zakken omdat ik niet verwacht dat dit horloge een hoge voorraad heeft bij de verschillende winkels. Als je nog een nieuwe wil zou ik niet te lang meer wachten als ik jou was!

Wat je zou kunnen doen is m tweedehands kopen. Mijn Active was ik inclusief nieuw Hoco Milanese bandje ( los gekocht bij bol.com) <250€ kwijt en hij was net 4 maanden oud. Dat vond ik dusdanig laag dat ik m niet kon laten liggen. Wilde eigenlijk de Classic trouwens maar ben uiteindelijk blij dat ik de Active heb; heb namelijk al 8 'ouderwetse' horloges waarvan er 7 staalkleur zijn. (Mijn G-Shock is zwart maar plastic dus niet te vergelijken met PVD) icm de Milanese band is ie echt super mooi!
boer95 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 18:04:
Ik heb ondertussen ook maar handmatig geupdated naar 2.0 en moet zeggen dat ik tot nu toe positief verrast ben! Connectie met mn gsm (oneplus 3) is veel stabieler, batterij is zeker niet slechter geworden en het bedienen via het nieuwe draaimenu werkt lekker. Zeker voor de twijfelaars met een Iphone zou dit een hele stap vooruit moeten zijn, nu er via horloge zelf direct apps geinstalleerd kunnen worden. Ik zou zeggen probeer het eens, voordat je de watch te koop zet!
Met handmatig bedoel je de preview? Of heb je de officiële release ergens gevonden?

[ Voor 21% gewijzigd door Tomba op 06-03-2017 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valdourian
boer95 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 18:04:
Is dat moeilijk om te doen? En kan er veel gebeuren als je iets mis doet?
Ik zou ook graag 2.0 willen maar ken er niet zoveel van.
Met een duidelijke stappenplan zou ik het mss nog wel aandurven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer95
Valdourian schreef op maandag 6 maart 2017 @ 22:00:
[...]

Is dat moeilijk om te doen? En kan er veel gebeuren als je iets mis doet?
Ik zou ook graag 2.0 willen maar ken er niet zoveel van.
Met een duidelijke stappenplan zou ik het mss nog wel aandurven.
Idd de laatste preview...Is echt maar 10 minuutjes werk en zeker niet moeilijk als je de stappen volgt. Hier is de link naar de download; https://developer.android.com/wear/preview/downloads.html
Scroll naar benenden naar Huawei Watch en kies voor de Preview image for testing. Eronder staat een duidelijke uitleg naar de installatie. Ben je toch niet helemaal zeker, check dan onderstaand youtube filmpje en volg de stappen mee!
YouTube: How to install Android Wear 2 0 preview on the Huawei Watch

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

boer95 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 08:44:
[...]

Idd de laatste preview...Is echt maar 10 minuutjes werk en zeker niet moeilijk als je de stappen volgt. Hier is de link naar de download; https://developer.android.com/wear/preview/downloads.html
Scroll naar benenden naar Huawei Watch en kies voor de Preview image for testing. Eronder staat een duidelijke uitleg naar de installatie. Ben je toch niet helemaal zeker, check dan onderstaand youtube filmpje en volg de stappen mee!
YouTube: How to install Android Wear 2 0 preview on the Huawei Watch

Succes!
Ah dus inderdaad de Developer Preview. Hou er rekening mee dat je als je deze hebt draaien formeel je garantie vervalt (je unlocked je bootloader) én de final versie komt niet OTA tenzij je hem handmatig installerd (of weer downgrade naar 1.5)

Hoe bevalt Wear 2.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valdourian
Ok ik ga de stappen eens bekijken en dan zie ik wel wat ik ermee doe.

Nog een snel vraagje.
Ik dacht ergens gezien te hebben dat je kan instellen dat het scherm van je watch uitschakelt als je hem aan de oplader hangt maar ik vind die optie nergens meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Valdourian schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 13:14:
Ok ik ga de stappen eens bekijken en dan zie ik wel wat ik ermee doe.

Nog een snel vraagje.
Ik dacht ergens gezien te hebben dat je kan instellen dat het scherm van je watch uitschakelt als je hem aan de oplader hangt maar ik vind die optie nergens meer.
Heb jij het scherm altijd aan wanneer je hem draagt? Ik vermoed dat dat daarin zit.
Heb net mijn hele watch menu doorgelopen en niet een optie gevonden die ervoor zorgt dat deze tijdens laden een andere instelling krijgt dan tijdens dragen. Ook in AW heb ik het niet kunnen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valdourian
Gadgeteer schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 16:05:
[...]

Heb jij het scherm altijd aan wanneer je hem draagt? Ik vermoed dat dat daarin zit.
Heb net mijn hele watch menu doorgelopen en niet een optie gevonden die ervoor zorgt dat deze tijdens laden een andere instelling krijgt dan tijdens dragen. Ook in AW heb ik het niet kunnen ontdekken.
Ja, scherm staat altijd aan als ik hem draag.
Heb het ondertussen gevonden, is een optie bij developper mode.
Vind het wel handig als hij snachts op het nachtkastje ligt op te laden dat hij geen licht geeft in de kamer :)

[ Voor 9% gewijzigd door Valdourian op 07-03-2017 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer95
Tomba schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 10:39:
[...]

Ah dus inderdaad de Developer Preview. Hou er rekening mee dat je als je deze hebt draaien formeel je garantie vervalt (je unlocked je bootloader) én de final versie komt niet OTA tenzij je hem handmatig installerd (of weer downgrade naar 1.5)

Hoe bevalt Wear 2.0?
Formele garantie vervalt idd, maar dat is bij de meeste apparaten zo als je gaat flashen. Wanneer de final versie er is zal ik idd zelf wat moeten ondernemen om deze te installeren, maar dat is ook zo gebeurd.

Wear 2.0 bevalt me zoals gezegd zeker goed. Werken met het draaimenu is heel overzichtelijk en ook het zoeken naar apps via de watch werkt prima. Heb nog niet alle functies geprobeerd (bellen, muziek vanaf watch spelen etc), maar voorlopig is het wel een stapje vooruit. Voor Android gebruikers als mezelf is het vooral wat meer gemak en meer gimmick, maar ik denk dat 2.0 voor Apple gebruikers een nog grotere meerwaarde zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valdourian
Ok, ik heb hem naar 2.0 gekregen maar er waren een paar apps die niet meer werkten en de watch deed nogal raar vond ik.
Nu wou ik hem terug naar 1.5 brengen en heb dezelfde stappen gevolgd, dus:
- adb debugging aan gezet
- reboot bootloader
- unlocked was hij al
- dan die flash all laten lopen

Nu staat hij al een hele tijd op "writing bootloader" en het blijft maar duren.
Is dit normaal dat dit zo lang kan duren of zou er iets mis gegaan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Waarom zegt iedereen dat je garantie vervalt na unlocken van je bootloader? Dat mocht toch niet meer? Is al erg vaak besproken in alle telefoon garantie topics hier.

Het was alleen nog een kwestie van proberen je gelijk te krijgen geloof ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Gadgeteer schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 09:38:
Waarom zegt iedereen dat je garantie vervalt na unlocken van je bootloader? Dat mocht toch niet meer? Is al erg vaak besproken in alle telefoon garantie topics hier.

Vandaar ook het woord 'formeel'. Gelijk hebben en krijgen zijn sowieso 2 verschillende dingen natuurlijk. Overigens om nu nog (weekje voor OTA als de geruchten kloppen) naar DP5 te gaan vind ik persoonlijk ook wel erg ongeduldig 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Gadgeteer schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 09:38:
En daar moet je maar zin in hebben. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Hyp Hyper schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 11:08:
[...]

En daar moet je maar zin in hebben. :o
Klopt maar het is dus niet zo dat je garantie vervalt zoals hierboven werd aangegeven. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Gadgeteer schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 11:14:
[...]

Klopt maar het is dus niet zo dat je garantie vervalt zoals hierboven werd aangegeven. ;)
Ok. :)
Laten we het erop houden dat het af te raden is als je prijs stelt op een vlekkeloze garantieafhandleing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valdourian
Heb ondertussen 2.0 aan de praat gekregen. Had preview 2 geinstalleerd gisteren waardoor hij nogal wat problemen gaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Valdourian schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 15:43:
Heb ondertussen 2.0 aan de praat gekregen. Had preview 2 geinstalleerd gisteren waardoor hij nogal wat problemen gaf :)
Ah gelukkig! En, voegt het wat voor je toe?
(kijk zelf beetje op tegen het wisselen van watchplate via links/rechts swipen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valdourian
Tomba schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 16:00:
[...]

Ah gelukkig! En, voegt het wat voor je toe?
(kijk zelf beetje op tegen het wisselen van watchplate via links/rechts swipen)
Ik vind het een hele verbetering met de app store en het keyboard. Zo zit je niet te praten tegen je horloge om een bericht te sturen in het openbaar. Blijf dat awkward vinden :D

Dat swipen om watchplate veranderen vind ik een enorme tegenvaller. Ik vond de longpress ideaal.
Zeker omdat het anders naar links swipen was om je apps te openen, uit gewoonte doe ik dit nog steeds en dan zit je daar steeds te klooien met die watchplates.

Het enige dat ik nog steeds enorm mis is spotify op de watch zelf afspelen (als je spotify opent op de watch start het op op je mobiel) en het starten van whatsapp chatten zelf (dus niet antwoorden, maar je contact zelf beginnen chatten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Valdourian schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 17:18:
[...]

Ik vind het een hele verbetering met de app store en het keyboard. Zo zit je niet te praten tegen je horloge om een bericht te sturen in het openbaar. Blijf dat awkward vinden :D
[...]
Ik zou willen dat ik OK Google uit kon zetten ;) Praten tegen je horloge is mooi in theorie maar je staat inderdaad redelijk voor l.l ;)
[...]

Dat swipen om watchplate veranderen vind ik een enorme tegenvaller. Ik vond de longpress ideaal.
Zeker omdat het anders naar links swipen was om je apps te openen, uit gewoonte doe ik dit nog steeds en dan zit je daar steeds te klooien met die watchplates.
[...]
Nou ja ik hoef niet perse Longpress te hebben, maar persoonlijk heb ik niet eens de behoefte om regelmatig van Watchface te switchen. Kun je wel kiezen wélke er verschijnen als je links/rechts swiped? (een soort 'favorieten' zeg maar?)
En daarnaast; hoe bereik je nu je apps? (aangezien dat dus niet meer met een swipe kan (?) )
[...]

Het enige dat ik nog steeds enorm mis is spotify op de watch zelf afspelen (als je spotify opent op de watch start het op op je mobiel) en het starten van whatsapp chatten zelf (dus niet antwoorden, maar je contact zelf beginnen chatten).
Wat zou het voordeel van Spotify op het horloge zijn? Neem althans aan dat je Spotify op je mobiel gewoon via je horloge kan bedienen?
Whatsapp bediening zit er voor mij sowieso niet aan, Apple staat dat gewoonweg niet toe. Maar goed, ben al zeer content met het kunnen lezen van WA op de watch :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valdourian
[quote]Tomba schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 16:12:
[...]
Ik zou willen dat ik OK Google uit kon zetten ;) Praten tegen je horloge is mooi in theorie maar je staat inderdaad redelijk voor l.l ;)
het mag blijven aanstaan voor mij, wel handig als je in de auto zit of alleen bent, dan gaat het toch wat sneller.
[...]
Nou ja ik hoef niet perse Longpress te hebben, maar persoonlijk heb ik niet eens de behoefte om regelmatig van Watchface te switchen. Kun je wel kiezen wélke er verschijnen als je links/rechts swiped? (een soort 'favorieten' zeg maar?)
En daarnaast; hoe bereik je nu je apps? (aangezien dat dus niet meer met een swipe kan (?) )
Als je swiped komen inderdaad je favorieten tevoorschijn.
Je apps bereiken doe je via een druk op de knop aan de zijkant van je watch.
[...]
Wat zou het voordeel van Spotify op het horloge zijn? Neem althans aan dat je Spotify op je mobiel gewoon via je horloge kan bedienen?
Whatsapp bediening zit er voor mij sowieso niet aan, Apple staat dat gewoonweg niet toe. Maar goed, ben al zeer content met het kunnen lezen van WA op de watch :9
Standalone spotify op mijn watch zou voornamelijk zijn voor als ik ga lopen of sporten. Dan hoef je die mobiel niet meer mee te sleuren.

Maar blijkbaar heb je daarvoor een watch nodig die 4G ondersteunt? dan moet ik er alvast niet op rekenen met mijn huawei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer95
Valdourian schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 17:17:
[quote]Tomba schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 16:12:
[...]

[...]

het mag blijven aanstaan voor mij, wel handig als je in de auto zit of alleen bent, dan gaat het toch wat sneller.
[...]

[...]

Als je swiped komen inderdaad je favorieten tevoorschijn.
Je apps bereiken doe je via een druk op de knop aan de zijkant van je watch.
[...]

[...]

Standalone spotify op mijn watch zou voornamelijk zijn voor als ik ga lopen of sporten. Dan hoef je die mobiel niet meer mee te sleuren.

Maar blijkbaar heb je daarvoor een watch nodig die 4G ondersteunt? dan moet ik er alvast niet op rekenen met mijn huawei.
Lijkt me logisch dat een watch 4G nodig heeft als je spotify wilt draaien zonder mobiel. Alle apps die een internet verbinding nodig hebben zullen niet werken zonder mobiel bij te hebben. Wel kan je muziek rechtstreeks op je watch zetten en deze afspelen zonder mobiel. Ik gebruik dit bij het hardlopen in combinatie met een bluetooth headset...Prima oplossing, moet alleen wat vaker wisselen van muziek
Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor de Huawei Watch. De Huawei Watch 2 moet besproken worden in: [Huawei Watch 2] Ervaringen & Discussie.