Huawei heeft zijn Watch 2-smartwatch aangekondigd. Het horloge draait op Android Wear 2.0 en heeft een 1,2"-oledscherm. Er verschijnt een model met alleen bluetooth en een 4g-variant. Naast een versie met sportief uiterlijk komt er een Classic-model. Beide uitvoeringen van de Huawei Watch 2 zijn 12,6mm dik, 45mm breed en 48,9mm lang. Het 1,2"-oledscherm is iets kleiner dan het 1,4"-scherm van het eerste model, maar de resolutie is met 390x390 pixels gelijk. De horloges draaien op de Snapdragon Wear 2100-soc van Qualcomm en hebben 768MB ram aan boord. Er is 4GB opslagruimte, waarvan 2,3GB beschikbaar is. Huawei maakt van de Watch 2 verschillende uitvoeringen: een variant met wifi en bluetooth, en een 4g-versie met ruimte voor een simkaart, zodat het horloge ook zonder een smartphone in de buurt kan werken. De Classic-uitvoering is niet met 4g-functionaliteit verkrijgbaar. De accu van de horloges heeft een capaciteit van 420mAh en dat is volgens Huawei goed voor veertig uur gebruik. Volledig opladen duurt honderd minuten. Alle versies hebben dezelfde sensoren aan boord, waaronder een gps, gyroscoop, accelerometer, barometer en een hartslagmeter. Ook hebben alle modellen nfc aan boord. De adviesprijs van het bluetooth-model bedraagt 329 euro. De 4g-uitvoering gaat 349 euro kosten. Vanaf de derde week van maart moeten de horloges verkrijgbaar zijn in Nederland.
Terug naar Inhoudsopgave
Terug naar Inhoudsopgave Terug naar Inhoudsopgave Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.
Terug naar Inhoudsopgave |
Morgen in huis. Ik ben benieuwd.
- edit vandaag -
Mooi horloge, zit goed om de pols en is in vergelijking met een Samsung Gear S3 wat compacter en lichter qua gewicht. Die Gear S3 is toch echt een groot horloge en de Huawei Watch 2 valt veel minder op en draagt om die reden ook fijner vind ik.
Android Wear 2.0 heb ik nog een beetje ruzie mee. Het draairingsysteem van de Gear S3 is zó veel makkelijker dan alleen maar vegen over het schermpje.
Wel heel fijn dat ik een Strava-app direct op het horloge kan zetten en díe werkt ook eenvoudig en duidelijk. Ik vind Android Wear nog echt in zijn kinderschoenen staan. Er is blijkbaar veel mogelijk maar wat maken ze je het moeilijk om simpele dingen te doen. Dat lijkt tot nu toe bij Tizen allemaal wat intuïtiever te gaan.
Tot nu toe: Huawei Watch 2 - Samsung Gear S3: 1-1
- edit vandaag -
Mooi horloge, zit goed om de pols en is in vergelijking met een Samsung Gear S3 wat compacter en lichter qua gewicht. Die Gear S3 is toch echt een groot horloge en de Huawei Watch 2 valt veel minder op en draagt om die reden ook fijner vind ik.
Android Wear 2.0 heb ik nog een beetje ruzie mee. Het draairingsysteem van de Gear S3 is zó veel makkelijker dan alleen maar vegen over het schermpje.
Wel heel fijn dat ik een Strava-app direct op het horloge kan zetten en díe werkt ook eenvoudig en duidelijk. Ik vind Android Wear nog echt in zijn kinderschoenen staan. Er is blijkbaar veel mogelijk maar wat maken ze je het moeilijk om simpele dingen te doen. Dat lijkt tot nu toe bij Tizen allemaal wat intuïtiever te gaan.
Tot nu toe: Huawei Watch 2 - Samsung Gear S3: 1-1
[ Voor 92% gewijzigd door Tweddy op 22-04-2017 19:24 ]
Ik ben echt heel erg aan het twijfelen of ik deze wil halen of de eerste versie, die vind ik namelijk veel mooier.
Waarmee en op wat voor een manier?Anoniem: 914221 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 13:27:
waarom is verbinden vaak een probleem
Kan iemand die dit uurwerk heeft laten weten of hij/zij dit gebruikt om te (hard)lopen?
en hoe de gps en hr registraties zijn? veel storingen op? veel foutpieken?
en hoe de gps en hr registraties zijn? veel storingen op? veel foutpieken?
@DreamWearl: Ik heb er een paar keer mee hardgelopen en de GPS werkte snel en goed. De hartslag leek me wat minder te kloppen. Daar zaten wat onverklaarbare pieken en dalen in. Ik vond de Strava app op het horloge echt geweldig, maar tijdens het sporten de mogelijkheden tot het aflezen van voor mij nuttige info een beetje tegenvallen. Ook de bediening met alleen een touchscreen hield voor mij niet over.
[Edit]
Verkeerde topic. Moest in levertijden topic zijn.
Verkeerde topic. Moest in levertijden topic zijn.
[ Voor 93% gewijzigd door TripleQ op 22-05-2017 20:10 ]
Ik zit in hetzelfde bootje. Heeft u toevallig al een beslissing genomen en wat zijn dan uw ervaringen?ykz schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 22:05:
Ik ben echt heel erg aan het twijfelen of ik deze wil halen of de eerste versie, die vind ik namelijk veel mooier.
Ik heb zelf besloten om af te zien van het kopen van deze smartwatch, onder andere omdat de classic editie meerdere malen werd uitgesteld toen ik hem besteld had. En hoe mee ik naar de horloge keek, hoe lelijker ik hem eigenlijk vondRenéW_ schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 19:24:
[...]
Ik zit in hetzelfde bootje. Heeft u toevallig al een beslissing genomen en wat zijn dan uw ervaringen?
Ik had nog even getwijfeld of ik gewoon de eerste versie zou halen, maar uiteindelijk maar besloten om helemaal geen smartwatch te kopen.
Mijn eisen waren namelijk dat hij wel veel functionaliteiten moest hebben, dus hartslagmeter, stappenteller etc. Op Android Wear (2.0) moest draaien en er 'klassiek' uit moest zien. Daarbij kwam ik uiteindelijk bij de Samsung Gear S3 en Huawei Watch 1 of 2. Maar omdat de Gear S3 op Tizen draait, zag ik hier heel erg op tegen. En uiteindelijk heb vielen de rest ook voor mij af.
Ik beschik nu zelf over de Huawei Watch 2 Classic en ik moet zeggen het horloge ziet er in het echt een stuk beter uit als op de product foto's. Een mooie stevige behuizing met een ontzettend helder scherm. Daarnaast is de batterijduur geweldig. Ik kom makkelijk door de dag met intensief gebruik, van bijvoorbeeld de ingebouwde GPS.
Het horloge is ook niet te groot wat gesuggereerd wordt in externe reviews. Ik heb zelf vrij dunne polsen en het past perfect.
In conclusie zou ik dit horloge aan iedereen aanraden die opzoek is naar een nieuwe smartwatch.
Het horloge is ook niet te groot wat gesuggereerd wordt in externe reviews. Ik heb zelf vrij dunne polsen en het past perfect.
In conclusie zou ik dit horloge aan iedereen aanraden die opzoek is naar een nieuwe smartwatch.

Ik heb ook interesse in de huawei 2. Hoe bevalt de grootte van het touchscreen zelf u? Veel reviews klagen dat het te klein is voor fatsoenlijk te kunnen bedienen, en het toetsenbord al helemaal. Ik kom zelf van een lg Urbane 2nd edition en die heeft een comfortabel groot 1.4 inch scherm. Met de wear 2.0 preview die erop draait vind ik het toetsenbord redelijk vlot te bedienen om korte antwoorden te kunnen schrijven. Maar de huawei watch 2 heeft maar een 1.2 inch scherm!RenéW_ schreef op maandag 19 juni 2017 @ 11:12:
Ik beschik nu zelf over de Huawei Watch 2 Classic en ik moet zeggen het horloge ziet er in het echt een stuk beter uit als op de product foto's. Een mooie stevige behuizing met een ontzettend helder scherm. Daarnaast is de batterijduur geweldig. Ik kom makkelijk door de dag met intensief gebruik, van bijvoorbeeld de ingebouwde GPS.
Ik sta op punt een 4g versie te bestellen maar ik twijfel nog vanwege de schermgrootte...
De schermgrootte is prima. Heb zelf hiervoor altijd de originele Moto 360 gebruikt met een schermgrootte van 1,56 inch. Dit scherm is dus een behoorlijk stuk kleiner. Ik heb hier echter geen last van. Berichten typen met het toetsenbord gaat, maar is niet ideaal (maar dat vind ik zelf ook niet fijn op grotere smartwatches). Voor alledaagse taken is deze grootte meer dan voldoende. Daarnaast heeft het een hoge pixeldichtheid wat ik zelf een stuk belangrijker vind.glenner schreef op maandag 19 juni 2017 @ 12:15:
[...]
Ik heb ook interesse in de huawei 2. Hoe bevalt de grootte van het touchscreen zelf u? Veel reviews klagen dat het te klein is voor fatsoenlijk te kunnen bedienen, en het toetsenbord al helemaal. Ik kom zelf van een lg Urbane 2nd edition en die heeft een comfortabel groot 1.4 inch scherm. Met de wear 2.0 preview die erop draait vind ik het toetsenbord redelijk vlot te bedienen om korte antwoorden te kunnen schrijven. Maar de huawei watch 2 heeft maar een 1.2 inch scherm!
Ik sta op punt een 4g versie te bestellen maar ik twijfel nog vanwege de schermgrootte...
RenéW_ schreef op maandag 19 juni 2017 @ 12:44:
[...]
Bedankt voor je feedback. Ik heb ondertussen de 4g versie besteld, ik ben benieuwd ;-)
De schermgrootte is prima. Heb zelf hiervoor altijd de originele Moto 360 gebruikt met een schermgrootte van 1,56 inch. Dit scherm is dus een behoorlijk stuk kleiner. Ik heb hier echter geen last van. Berichten typen met het toetsenbord gaat, maar is niet ideaal (maar dat vind ik zelf ook niet fijn op grotere smartwatches). Voor alledaagse taken is deze grootte meer dan voldoende. Daarnaast heeft het een hoge pixeldichtheid wat ik zelf een stuk belangrijker vind.
Zijn de mensen die 'm hebben nog steeds tevreden?Wat is opgevallen na verloop van tijd in het dagelijks gebruik en bij bijvoorbeeld hardlopen. Hoe houdt de batterij zich bij intensief gebruik en dan met name bij de 4G variant.
Ik heb de Huawei 2 4g smartwatch zwart nu iets meer dan een week in mijn bezit. Het horloge ziet er mooi uit. De afwerking en kwaliteit is beter dan ik had verwacht. Het zwarte plastic bandje is niet heel top (zweet) maar zit prima. Om de hartslagmeter goed te laten werken heb ik het horloge wel vrij strak om. Hierdoor zweet je ook snel onder het horloge. De batterij valt me niet tegen. De eerste paar dagen veel gespeeld met het horloge en de batterij heeft het toen toch de hele dag volgehouden. Nu in het dagelijks gebruik red ik het ruim een dag. Vaak nog 30% a 20% batterij over. Het aanbod van leuke apps valt me een beetje tegen, maar de info die het horloge geeft is erg handig. Sowieso heb ik het scherm op altijd aan staan. Je ziet dan een simpele versie van je Watchface. Bij het kantelen van je pols schakelt het horloge naar het volledige watchface. Ik heb een Watchface met zoveel mogelijk info. Erg cool. In 1 opzicht, tijd, datum, buitentemp, barometer, stappen, calorieen, hartslag, hoogte, opslag, batterij telefoon en batterij horloge (nerd :-) ) De standaard geinstalleerde sport apps werken verbazingwekkend goed en samen met de Huawei Health app op je telefoon leveren ze erg gedetallieerde info over je activiteit. Het bellen en gebeld worden via Bleutooth werkt ook verbazingwekken goed. Het speakertje geeft goed geluid en je bent ook prima te verstaan. Een nanosimkaart heb ik er echter niet ingestopt. Dit heeft bij mij te maken met de beperkingen van mijn provider (TMobile) Ik had gedacht dat ik met een nanosimkaart bereikbaar zou zijn op mijn telefoonnummer. Dit kan echter niet en is eigenlijk wel logisch. Je kan maar 1 keer met je telefoonnummer aangemeld zijn op het netwerk. Toen nog gevraagd aan TMobile of ik dan een kaartje kon krijgen zodat ik alleen data van mijn telefoonabbo op mijn smartwatch kon gebruiken (MB-Verdeler) Dit mag echter niet van TMobile bij een Tmobile-Go (onbeperkt) abbo. Flauw, maar helaas. Optie is nog om een prepay kaartje erin te stoppen. Uiteindelijk heb ik persoonlijk dus niet zoveel aan de 4G versie. Het ontvangen van Whatssapp, berichten, sms en Gmail gaat prima en is erg handig. Ook de Facebook messenger werkt aardig. De buienradar app werkt waardeloos, maar daar heb je goede andere alternatieven voor. Met de meeste apps bedien je eigenlijk je telefoon, dus dat valt een beetje tegen. Overall heeft het horloge vooral een hoog gadget / nerd gehalte. De prijs is naar mijn mening wel wat te hoog voor wat je met het horloge kunt. Dat ligt niet zozeer aan het horloge zelf maar aan het uitblijven van goede apps. Als je veel beweegt is het wel een bron van informatie. Ik wandel en fiets veel. Voorheen hield ik deze activiteiten niet bij. Nu door een druk op de knop wel :-) erg leuk. Ook houd het horloge gedurende de hele dag je stappen bij. Het opladen verloopt overigens ook vrij snel. Na ongeveer 1,5 uur zit ie alweer vol. (ieniemienie batterij :-) ) Het laden gebeurd door middel van een usb lader met een soort van usb docking-station. Echter door de stugheid van het bandje kun je hem niet op het dockingstation leggen. Het dockingstation is net zo groot als het horloge en weegt niets. Het klikt magnetisch aan het horloge. Ik leg het horloge maar op zn kop / bezel (met de bandjes omhoog) om hem op te laden. Ik hoop dat ie hierdoor na verloop van tijd niet gaat beschadigen. Het touchsscreen werkt prima. Echter heb ik vrij dunne vingers (kantoorvingers) Als je stratenmakers vingers hebt gaat t je niet lukken om iets te selecteren op het schermpje. Bij het zoeken naar Wear apps kun je zoek opdrachten tikken op het scherm. Dat is geen aanrader en reden tot enige frustratie. Ik heb in het Wear menu echter wel een zoom optie gezien. Geen idee of die ook voor het toetsenbordje geld. Ik heb overigens ook erg dunne polsen, maar het horloge is zeker niet overdreven groot.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Als je nog vragen hebt laat je 't maar weten :-)
Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Als je nog vragen hebt laat je 't maar weten :-)
[ Voor 6% gewijzigd door Halderknots op 16-07-2017 10:20 . Reden: Stond dat ik classic had, maar da's niet zo :-) ]
ik heb ook de 4g versie sinds enkele weken. welke watch face gebruik jij misschien?Halderknots schreef op zondag 16 juli 2017 @ 10:10:
Ik heb de Huawei 2 4g smartwatch zwart nu iets meer dan een week in mijn bezit. Het horloge ziet er mooi uit. De afwerking en kwaliteit is beter dan ik had verwacht. Het zwarte plastic bandje is niet heel top (zweet) maar zit prima. Om de hartslagmeter goed te laten werken heb ik het horloge wel vrij strak om. Hierdoor zweet je ook snel onder het horloge. De batterij valt me niet tegen. De eerste paar dagen veel gespeeld met het horloge en de batterij heeft het toen toch de hele dag volgehouden. Nu in het dagelijks gebruik red ik het ruim een dag. Vaak nog 30% a 20% batterij over. Het aanbod van leuke apps valt me een beetje tegen, maar de info die het horloge geeft is erg handig. Sowieso heb ik het scherm op altijd aan staan. Je ziet dan een simpele versie van je Watchface. Bij het kantelen van je pols schakelt het horloge naar het volledige watchface. Ik heb een Watchface met zoveel mogelijk info. Erg cool. In 1 opzicht, tijd, datum, buitentemp, barometer, stappen, calorieen, hartslag, hoogte, opslag, batterij telefoon en batterij horloge (nerd :-) ) De standaard geinstalleerde sport apps werken verbazingwekkend goed en samen met de Huawei Health app op je telefoon leveren ze erg gedetallieerde info over je activiteit. Het bellen en gebeld worden via Bleutooth werkt ook verbazingwekken goed. Het speakertje geeft goed geluid en je bent ook prima te verstaan. Een nanosimkaart heb ik er echter niet ingestopt. Dit heeft bij mij te maken met de beperkingen van mijn provider (TMobile) Ik had gedacht dat ik met een nanosimkaart bereikbaar zou zijn op mijn telefoonnummer. Dit kan echter niet en is eigenlijk wel logisch. Je kan maar 1 keer met je telefoonnummer aangemeld zijn op het netwerk. Toen nog gevraagd aan TMobile of ik dan een kaartje kon krijgen zodat ik alleen data van mijn telefoonabbo op mijn smartwatch kon gebruiken (MB-Verdeler) Dit mag echter niet van TMobile bij een Tmobile-Go (onbeperkt) abbo. Flauw, maar helaas. Optie is nog om een prepay kaartje erin te stoppen. Uiteindelijk heb ik persoonlijk dus niet zoveel aan de 4G versie. Het ontvangen van Whatssapp, berichten, sms en Gmail gaat prima en is erg handig. Ook de Facebook messenger werkt aardig. De buienradar app werkt waardeloos, maar daar heb je goede andere alternatieven voor. Met de meeste apps bedien je eigenlijk je telefoon, dus dat valt een beetje tegen. Overall heeft het horloge vooral een hoog gadget / nerd gehalte. De prijs is naar mijn mening wel wat te hoog voor wat je met het horloge kunt. Dat ligt niet zozeer aan het horloge zelf maar aan het uitblijven van goede apps. Als je veel beweegt is het wel een bron van informatie. Ik wandel en fiets veel. Voorheen hield ik deze activiteiten niet bij. Nu door een druk op de knop wel :-) erg leuk. Ook houd het horloge gedurende de hele dag je stappen bij. Het opladen verloopt overigens ook vrij snel. Na ongeveer 1,5 uur zit ie alweer vol. (ieniemienie batterij :-) ) Het laden gebeurd door middel van een usb lader met een soort van usb docking-station. Echter door de stugheid van het bandje kun je hem niet op het dockingstation leggen. Het dockingstation is net zo groot als het horloge en weegt niets. Het klikt magnetisch aan het horloge. Ik leg het horloge maar op zn kop / bezel (met de bandjes omhoog) om hem op te laden. Ik hoop dat ie hierdoor na verloop van tijd niet gaat beschadigen. Het touchsscreen werkt prima. Echter heb ik vrij dunne vingers (kantoorvingers) Als je stratenmakers vingers hebt gaat t je niet lukken om iets te selecteren op het schermpje. Bij het zoeken naar Wear apps kun je zoek opdrachten tikken op het scherm. Dat is geen aanrader en reden tot enige frustratie. Ik heb in het Wear menu echter wel een zoom optie gezien. Geen idee of die ook voor het toetsenbordje geld. Ik heb overigens ook erg dunne polsen, maar het horloge is zeker niet overdreven groot.
ik heb er wel een nanosim inzitten en dat werkt prima. batterijduur gaat wel sterk achteruit als je enkel op 4g zit. bij sterk 4g signaal gebruikt hij net minder dan 10 procent per uur. maar als het signaal zwakker wordt nog veel meer. laatst was ik even op bezoek bij iemand en na 2u 20 minuten had ik er al 30 procent af. dus goed voor even enkele uurtjes standalone maar een hele dag zonder gsm bij red je niet helaas. best mobiele verbinding op automatisch zetten. dan schakelt hij zelf de radio uit vanaf je met bluetooth verbonden bent. op die manier kom il de hele dag door met af en toe standalone. af en toe een uurtje of langer hardlopen met de gps lukt ook nog prefect. meestal rond 20 procent over dan 's avonds...
Afgelopen zaterdag een rondje langs wat winkels gemaakt en heb zodoende de Watch 2 en de Watch 2 Classic om de pols mogen hebben. Ik moet zeggen dat de Classic mij erg aanspreekt, blijf prijs nog een puntje vinden maar dat mag voor een horloge.
Wat zijn voor bezitters op dit moment de sterke en zwakke punten van het horloge? Accu lees ik wisselende berichten over en hoe zit het eigenlijk qua waterdichtheid? Ik lees namelijk in de handleiding, geen zwemmen, is dan een keer duiken een issue en/of bubbelbad??
Ik zat eigenlijk te hopen op een smartwatch die ik in de sauna bijvoorbeeld om kon houden als horloge niet connected ofc, wil ik teveel?
Wat zijn voor bezitters op dit moment de sterke en zwakke punten van het horloge? Accu lees ik wisselende berichten over en hoe zit het eigenlijk qua waterdichtheid? Ik lees namelijk in de handleiding, geen zwemmen, is dan een keer duiken een issue en/of bubbelbad??
Ik zat eigenlijk te hopen op een smartwatch die ik in de sauna bijvoorbeeld om kon houden als horloge niet connected ofc, wil ik teveel?
Mag ik vragen bij welke winkel(s) je deze hebt gevonden? ik heb wel de Gear 3s kunnen vinden in de winkels maar niet deze 2. Graag wil ik deze zelf zien, voelen , dragen
Hoe werkt browsen op de huawei watch 2?glenner schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 07:14:
[...]
ik heb ook de 4g versie sinds enkele weken. welke watch face gebruik jij misschien?
ik heb er wel een nanosim inzitten en dat werkt prima. batterijduur gaat wel sterk achteruit als je enkel op 4g zit. bij sterk 4g signaal gebruikt hij net minder dan 10 procent per uur. maar als het signaal zwakker wordt nog veel meer. laatst was ik even op bezoek bij iemand en na 2u 20 minuten had ik er al 30 procent af. dus goed voor even enkele uurtjes standalone maar een hele dag zonder gsm bij red je niet helaas. best mobiele verbinding op automatisch zetten. dan schakelt hij zelf de radio uit vanaf je met bluetooth verbonden bent. op die manier kom il de hele dag door met af en toe standalone. af en toe een uurtje of langer hardlopen met de gps lukt ook nog prefect. meestal rond 20 procent over dan 's avonds...
Gaat het of is het absoluut niet te doen?
De accu doet net nog steeds prima en red het tot nu toe nog steeds anderhalf a twee dagen. Het spelen met de watch is wel een beetje over en is dus echt "normaal" dagelijks gebruik.Suicyder schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 11:10:
Waterdichtheid heb ik nog niet getest
Browsen is zo goed als zinloos helaas.AMD and INTEL schreef op zondag 10 september 2017 @ 13:36:
[...]
Hoe werkt browsen op de huawei watch 2?
Gaat het of is het absoluut niet te doen?
Ik lees je reactie nu pas, maar bij MediaMarkt Utrecht The Wall hadden ze ze.Jacques112 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 00:11:
Mag ik vragen bij welke winkel(s) je deze hebt gevonden? ik heb wel de Gear 3s kunnen vinden in de winkels maar niet deze 2. Graag wil ik deze zelf zien, voelen , dragen
Via Ebay 5 verschillende kleuren bandjes besteld. Doordat er handige hendeltjes aan de bandpennen (pushpins) zitten kun je in een handomdraai niet alleen je scherm veranderen maar ook de kleur van de bandjes..
Ik heb het vooral nodig dan voor bij te vullen van mbs, is dat mogelijk?Halderknots schreef op donderdag 14 september 2017 @ 13:56:
[...]
Browsen is zo goed als zinloos helaas.
Welke bandjes heb je gekocht (en waar) en bevallen ze een beetje? Gisteren de watch 2 besteld via amazon.de voor 220 euro kon ik hem toch niet laten liggenHalderknots schreef op donderdag 14 september 2017 @ 14:00:
Via Ebay 5 verschillende kleuren bandjes besteld. Doordat er handige hendeltjes aan de bandpennen (pushpins) zitten kun je in een handomdraai niet alleen je scherm veranderen maar ook de kleur van de bandjes..![]()
Ik heb ze via eBay besteld. Was eerst naar horloge winkel gegaan voor een leren bandje. Hadden ze er netjes op gezet maar zag er niet uit. Het originele bandje bedekt namelijk het simslot en aan de andere zijde het type plaatje. Ik heb dus ' echte' Chinese nepbandjes in diverse kleuren besteld.
@Halderknots Bedankt voor je reactie, ik zal ebay dan maar eens afstruinen
Dit is de zoekterm:
New Replace Watch Band Bracelet Wrist Band Wristband Strap For Huawei Watch 2
New Replace Watch Band Bracelet Wrist Band Wristband Strap For Huawei Watch 2
wat ik mij afvroeg is, als je het horloge in 'watch mode' hebt om een maand met de accu te doen, en alleen je pedo-meter
en tijd is zichtbaar, is dan nog wel het hele watchface (met datum e.d.) zichtbaar als je het horloge kantelt? Dit kan ik namelijk nergens terugvinden..
Geen watch mode naar mijn weten. Ik vroeg me af of iemand android pay aan de praat krijgt. Mijn kaarten komen er niet op.
Deel je mening.
Deel je mening.
Het schijnt dat Huawei Android Pay heeft uitgeschakeld buiten de US en UK in de recente Oreo update: https://www.androidpolice...-pay-users-outside-us-uk/
Maar Android Pay werkt niet in NL zo ver ik weet en bijv. ING ondersteund ook nog steeds niet NFC betalingen via de Wear.. (mocht dat via Android Pay lopen?)
Zo merk ik wel meer Apps (neem Spotify of elke bestaande Podcast App) nog helemaal geen goeie Wear ondersteuning hebben terwijl ik dat reuse handig zou vinden.
De huidige wear apps zijn beperkt tot simpelweg een 'remote' van je Telefoon, maar daar heb je echt geen reet aan
Gelukkig maakt de Health integratie van Huawei veel goed, want als je het van Google Fitness moet hebben had ik het al opgegeven met die hele Wear van ze.
Zo merk ik wel meer Apps (neem Spotify of elke bestaande Podcast App) nog helemaal geen goeie Wear ondersteuning hebben terwijl ik dat reuse handig zou vinden.
De huidige wear apps zijn beperkt tot simpelweg een 'remote' van je Telefoon, maar daar heb je echt geen reet aan

Gelukkig maakt de Health integratie van Huawei veel goed, want als je het van Google Fitness moet hebben had ik het al opgegeven met die hele Wear van ze.
Gisteravond was mijn Watch 2 4G out-of-the-blue opeens uit, kreeg 'm niet meer aan. Aan de lader gehangen hielp ook niet. Gehele nacht aan de lader gehangen en ook geen enkel teken van leven vanochtend. In de loop van de ochtend weer eens gekeken en ding ging aan. Opgeladen voor de zekerheid tot 90% en weer om mijn pols, maar na twee uurtjes weer helemaal nada niente. Iemand nog tips, dit is niet héél chill namelijk
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Doet die van mij ook af en toe.. Gelukkig is dat na een echte reboot meestal wel over (volladen over de nacht, rebooten via de 'uitschakelen' optie, halve dag dragen en nogmaals laden).CLB schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 15:48:
Gisteravond was mijn Watch 2 4G out-of-the-blue opeens uit, kreeg 'm niet meer aan. Aan de lader gehangen hielp ook niet. Gehele nacht aan de lader gehangen en ook geen enkel teken van leven vanochtend. In de loop van de ochtend weer eens gekeken en ding ging aan. Opgeladen voor de zekerheid tot 90% en weer om mijn pols, maar na twee uurtjes weer helemaal nada niente. Iemand nog tips, dit is niet héél chill namelijk
Mijn Huawei Watch 2 4G heeft gisteren zijn update naar Wear 1.0 / Oreo binnengehengelt.
Weet niet wat ze er mee gedaan hebben, maar bluetooth is ruk geworden. Waar die eerst makkelijk verbinding hield op een grote afstand is deze nu in no-time verbroken en erger, hij wordt ook niet meer herstelt als ik in de buurt van de telefoon ben. Dan blijft die offline tot ik de Watch geheel uitschakel en weer inschakel. Vliegtuigmodus ff aan/uit werkt daar niet bij en ook kiezen voor reboot werkt niet. Alleen geheel uit en weer aan.
Op XDA Developers klagen nog een hoop mensen met een 4G precies over dit probleem. Is dat specifiek voor de 4G versie of zijn er ook mensen zonder 4G versie die dit probleem hebben?
het is in ieder geval behoorlijk frustrerend.
Weet niet wat ze er mee gedaan hebben, maar bluetooth is ruk geworden. Waar die eerst makkelijk verbinding hield op een grote afstand is deze nu in no-time verbroken en erger, hij wordt ook niet meer herstelt als ik in de buurt van de telefoon ben. Dan blijft die offline tot ik de Watch geheel uitschakel en weer inschakel. Vliegtuigmodus ff aan/uit werkt daar niet bij en ook kiezen voor reboot werkt niet. Alleen geheel uit en weer aan.
Op XDA Developers klagen nog een hoop mensen met een 4G precies over dit probleem. Is dat specifiek voor de 4G versie of zijn er ook mensen zonder 4G versie die dit probleem hebben?
het is in ieder geval behoorlijk frustrerend.
Op één of andere wonderbaarlijke manier doet hij het hier ook weer, raar, maar even afkloppen voor nu!SunnieNL schreef op maandag 26 maart 2018 @ 09:16:
Doet die van mij ook af en toe.. Gelukkig is dat na een echte reboot meestal wel over
(volladen over de nacht, rebooten via de 'uitschakelen' optie, halve dag dragen en nogmaals laden).
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik heb sinds gisteren ook de Huawei Watch 2.
Nu wou ik hem gebruiken voor Strava, maar hoe ik ook zoek in de Play Store op het horloge, ik kom hem nergens tegen!? Dit terwijl hij er wel in zou moeten staan volgens mij.
Iemand enig idee hoe dit kan?
Nu wou ik hem gebruiken voor Strava, maar hoe ik ook zoek in de Play Store op het horloge, ik kom hem nergens tegen!? Dit terwijl hij er wel in zou moeten staan volgens mij.
Iemand enig idee hoe dit kan?
Bijna altijd zijn Wear Apps 'companion' apps, dus als je Strava op je telefoon installeert vraagt je watch automatisch of deze de companion app moet installeren. Zelf heb ik eigenlijk nog nooit iets hoeven 'zoeken' in dat mini store interfaceje op de telefoon daardoor.
In Android Wear 2.0/Wear OS is het een zelfstandige app volgens mij. En bij ¨Apps op je telefoon¨ zie ik op het horloge Strava niet staan.
Misschien Strava verwijderen en opnieuw installeren op de telefoon?
Misschien Strava verwijderen en opnieuw installeren op de telefoon?
Op de strava website linken ze voor de wear versie naar hun 'normale' telefoon versie, dus ik vermoed dat de strava op de telefoon inderdaad de 'watch' versie moet activeren. En vaak gebeurd dat (merk ik) tijdens de installatie van de App, dus een re-install van de app op de foon zou ik sowieso proberen.
Zelf gebruik ik de Heath App van Huawei zelf, ben daar erg tevreden over, geeft meer details dan Strava na het hardlopen althans. En het meet ook 24/7 door (tijdens je herstel periode) + dat er sinds de nieuwe update ook nog sleeptracking is toegevoegd.
En dat alles 'offline', dus geen leak van je gegevens zoals laatst al met dat andere hardloop platform was gebeurd, of het resellen van al je data door runtastic..
Zelf gebruik ik de Heath App van Huawei zelf, ben daar erg tevreden over, geeft meer details dan Strava na het hardlopen althans. En het meet ook 24/7 door (tijdens je herstel periode) + dat er sinds de nieuwe update ook nog sleeptracking is toegevoegd.
En dat alles 'offline', dus geen leak van je gegevens zoals laatst al met dat andere hardloop platform was gebeurd, of het resellen van al je data door runtastic..
Dank voor je reactie. Ik heb Strava opnieuw geïnstalleerd op mijn telefoon, de Huawei gereboot etc, maar allemaal zonder succes helaas. Ik blijf het toch wel heel raar vinden...
Ik heb ook gekeken in de Strava app op de telefoon. Als je daar selecteert dat je een ander apparaat wil gebruiken, en je klikt op Android Wear, dan is de instructie om die te installeren op je horloge....
Ik gebruik Strava voor het wielrennen, en helaas kan de Health app zijn gegevens niet delen met Strava. Ghostracer heb ik wel geïnstalleerd, daarmee schijnt het ook te werken richting Strava (nog geen tijd gehad om te fietsen), maar als de native app beschikbaar is, zou ik hem toch ook moeten kunnen vinden...
Zou iemand eens kunnen kijken of ze hem wel kunnen vinden in de Play Store op het horloge als je zoekt op ¨Strava¨?
Ik heb ook gekeken in de Strava app op de telefoon. Als je daar selecteert dat je een ander apparaat wil gebruiken, en je klikt op Android Wear, dan is de instructie om die te installeren op je horloge....

Ik gebruik Strava voor het wielrennen, en helaas kan de Health app zijn gegevens niet delen met Strava. Ghostracer heb ik wel geïnstalleerd, daarmee schijnt het ook te werken richting Strava (nog geen tijd gehad om te fietsen), maar als de native app beschikbaar is, zou ik hem toch ook moeten kunnen vinden...
Zou iemand eens kunnen kijken of ze hem wel kunnen vinden in de Play Store op het horloge als je zoekt op ¨Strava¨?
[ Voor 14% gewijzigd door Delta737 op 03-05-2018 09:33 ]
Als ik strava zoek krijg ik idd alle bekende apps.. behalve strava..
En als je verder in het 'zoek' scherm (voordat je zoekt) van de store naar beneden scrolled? Ik krijg dan zo'n lijst met 'apps op je telefoon' en de aangeraden companion apps, misschien staat ie daar tussen?
Zo niet, dan zou ik een support ticket bij Strava openen
je kan toch niet de enige zijn met dit probleem.
En als je verder in het 'zoek' scherm (voordat je zoekt) van de store naar beneden scrolled? Ik krijg dan zo'n lijst met 'apps op je telefoon' en de aangeraden companion apps, misschien staat ie daar tussen?
Zo niet, dan zou ik een support ticket bij Strava openen
Dank voor de moeite. Dan ligt het dus niet alleen aan mij(n horloge)
Hij staat verder nergens.
Het ticket is aangemaakt.
Hij staat verder nergens.
Het ticket is aangemaakt.
Heb je ook geprobeerd om de apps te syncen vanaf je telefoon naar je horloge?
- Wear OS app op je telefoon openen.
- Naar beneden scrollen en op Advanced Settings tappen.
- Resync apps optie tappen.
Daarna weer kijken op je horloge in Google Play Store of Strava er nu bij staat als je naar beneden scrollt (Apps on your phone).
- Wear OS app op je telefoon openen.
- Naar beneden scrollen en op Advanced Settings tappen.
- Resync apps optie tappen.
Daarna weer kijken op je horloge in Google Play Store of Strava er nu bij staat als je naar beneden scrollt (Apps on your phone).
Dat had ik nog niet gedaan, maar nu wel. Helaas zonder resultaat. Ik zag op Twitter trouwens ook al iemand anders met hetzelfde probleem.
op twitter was nu ook een officieel berichtje van strava, blijkbaar is de hele app niet beschikbaar, lekker lomp
[ Voor 4% gewijzigd door CT op 07-05-2018 09:54 ]
gebruik mijn horloge en smartphone in het engels omv. google assistant nu heb ik dat de assistant af en toe in het nederlands werkt op mijn huawei watch 2.
Ik ben geen tester voor de assistant maar vond het gewoon interresant dat deze af en toe in het nederlands werkt op mijn sw.
op mijn galaxy s8 blijft hij gewoon engels werken.
Ik ben geen tester voor de assistant maar vond het gewoon interresant dat deze af en toe in het nederlands werkt op mijn sw.
op mijn galaxy s8 blijft hij gewoon engels werken.
11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd
Sinds gisteren kan ik de assistent niet meer gebruiken om berichten (sms en whatsapp) te versturen naar mijn contactpersonen. Vroeger zei ik gewoon ' verstuur een whatsapp naar ....' en reageerde de assistent met 'bericht?'
Nu krijg ik een foutmelding 'dat is niet beschikbaar op dit apparaat '
Nog iemand met dit probleem?
Nu krijg ik een foutmelding 'dat is niet beschikbaar op dit apparaat '
Nog iemand met dit probleem?
Pagina: 1
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor ervaringen, levertijd en prijzen horen in: [Huawei Watch 2] Levertijden & Prijzen
Dit topic is alleen bedoeld voor ervaringen, levertijd en prijzen horen in: [Huawei Watch 2] Levertijden & Prijzen