Watch al eens gereset?Drwho1 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 09:03:
Hier ook nog steeds wear 1.3.0.
Ik krijg de laatste tijd maar wisselend meldingen op m'n watch, soms wel soms niet.
Whatsapp helemaal niet meer, sms'en mist hij soms ook.
Zowel watch als S6 al gereboot maar zonder resultaat...
Iemand die weet wat er loos is of kan zijn? Want een smartwatch waar geen meldingen op binnen lopen is eigenlijk een dumbwatch...
Ik herhaal de vraag na het lezen van je post..Drwho1 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 09:33:
[...]
Lees mijn post nog eens goed![]()
Maar ja, inderdaad gedaan dus.
Watch al eens gereset?
Zoek de verschillen: RESET | REBOOT
Haha die zit. Nog niet goed wakker dus.Gadgeteer schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 09:38:
[...]
Ik herhaal de vraag na het lezen van je post..
Watch al eens gereset?
Zoek de verschillen: RESET | REBOOT
Dat inderdaad nog niet.
Het is al donderdag, je mag wel opschieten als je nog voor het weekend wakker wilt zijnDrwho1 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 09:52:
[...]
Haha die zit. Nog niet goed wakker dus.![]()
Dat inderdaad nog niet.
Maar ik denk serieus dat je een reset van in ieder geval je watch wel even moet proberen. Dit is nog enigzins te doen in vergelijk met het resetten van je telefoon en mogelijk is het voldoende.
Mogelijk moet je dan wel even je telefoon de BT verbinding laten vergeten voordat je hem opnieuw kunt koppelen.
[ Voor 10% gewijzigd door Gadgeteer op 03-03-2016 10:16 ]
Ja resetten foon is altijd klote.Gadgeteer schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 10:15:
[...]
Het is al donderdag, je mag wel opschieten als je nog voor het weekend wakker wilt zijn
Maar ik denk serieus dat je een reset van in ieder geval je watch wel even moet proberen. Dit is nog enigzins te doen in vergelijk met het resetten van je telefoon en mogelijk is het voldoende.
Mogelijk moet je dan wel even je telefoon de BT verbinding laten vergeten voordat je hem opnieuw kunt koppelen.
Kreeg net mailtje binnen maar watch deed niets. Resetten dan maar eens...
Ik heb Gmail vaak open staan en als er een mailtje komt voel ik eerst m'n telefoon vibreren, vrijwel direct daarna m'n horloge en als ik Gmail aanklik moet ik vaak nog even verversen voor dat het daar zie (of wat langer wachten). Dus mail zie ik eerder op m'n horloge dan in m'n browser. Het moet dus wel kunnen werken!
Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III
Is je connectie tussen foonen watch eigenlijk wel constant? Ik heb wel vaker mensen gehoord die klagen over wegvallende BT verbindingen tussen verschillende devices..Drwho1 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 10:36:
[...]
Ja resetten foon is altijd klote.
Kreeg net mailtje binnen maar watch deed niets. Resetten dan maar eens...
Als de verbinding er niet is dan staat er zo'n wolkje met streep door op de watch, dat is niet te zien dus verbinding zou oké moeten zijn. Als ik in wear app ga kijken dan geeft hij ook aan verbinding.Gadgeteer schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 10:41:
[...]
Is je connectie tussen foonen watch eigenlijk wel constant? Ik heb wel vaker mensen gehoord die klagen over wegvallende BT verbindingen tussen verschillende devices..
Je kan ook vanuit de wear app pushmeldingen testen en die werken ogenblikkelijk. Dus de verbinding is stabiel.
Het heeft gewerkt, maar nu niet meer of wisselvallig. Mailtje daarnet niet, een sms ook niet. Whatsapp al enkele dagen niet meer.barchettanl schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 10:39:
Ik heb Gmail vaak open staan en als er een mailtje komt voel ik eerst m'n telefoon vibreren, vrijwel direct daarna m'n horloge en als ik Gmail aanklik moet ik vaak nog even verversen voor dat het daar zie (of wat langer wachten). Dus mail zie ik eerder op m'n horloge dan in m'n browser. Het moet dus wel kunnen werken!
Vannacht ook de 1.4 gekregen. Vandaag maar eens bekijken. Is meteen wel al spontaan op nederlands gesprongen
@gnauw - OTA? Ik zit nu al een week meerdere keren per dag te controleren op m'n horloge of er updates zijn ... Vooralsnog geen resultaat
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III
Krijg net een oproep, begint m'n watch meteen te vibreren.
Krijg ik net een whatsapp...niks nada noppes.
Bizar toch.
Krijg ik net een whatsapp...niks nada noppes.
Bizar toch.
Bij mij staat er dat ik mijn horloge moet opladen zodat ik de update kan starten. mec23l gaat het om....barchettanl schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 11:28:
@gnauw - OTA? Ik zit nu al een week meerdere keren per dag te controleren op m'n horloge of er updates zijn ... Vooralsnog geen resultaat
Hallo allemaal.
Sinds vanmiddag mag ik mij ook Huawei watch (active) eigenaar noemen.
m'n eerste smartwatch. Met die aanbieding van Coolblue een hoop zitten twijfelen en uiteindelijk er toch voor gegaan.
Nog geen 1.4 update via ota hier.
Moet nog een hoop proberen en leren er mee.
Soms lijkt de bt niets te doen (naar Find7 met Nameless rom 6.0), of is het of wifi of bt en niet beide?
Ook krijg ik de agenda/calender niet voor elkaar. Gebruik acalendar+ op m'n telefoon, maar google agenda staat er natuurlijk ook op.
m'n eerste smartwatch. Met die aanbieding van Coolblue een hoop zitten twijfelen en uiteindelijk er toch voor gegaan.
Soms lijkt de bt niets te doen (naar Find7 met Nameless rom 6.0), of is het of wifi of bt en niet beide?
Ook krijg ik de agenda/calender niet voor elkaar. Gebruik acalendar+ op m'n telefoon, maar google agenda staat er natuurlijk ook op.
Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1
Iemand schreef "I did a sideload wish I hadnt its slowed my watch to a crawl".
Is het echt zo erg met 1.4?
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III
Heb gister de update via sideload geinstalleerd...loopt als een trein...barchettanl schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 17:17:
Iemand schreef "I did a sideload wish I hadnt its slowed my watch to a crawl".
Battery life is stukken beter, speaker is super en echt sneller als voorheen.
Weet niet wat je met OTA bedoeld. Maar ik heb lig geen sideload gedaan. Heb hem gewoon aangeboden gekregen via de normale weg.barchettanl schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 11:28:
Heb 1.4 sinds vannacht op mijn 1 dag oude watch staan. Jammer genoeg leveren Nederlandse spraakcommando's alleen maar Google searches op. Geen acties. Watch en Nexus 6p stock, up to date en beide in NL taal.
Iemand hetzelfde issue?
Iemand hetzelfde issue?
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Heb je nog wat meer info kunnen krijgen? Ik heb namelijk ook een Iphone.Xecuter NL schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 17:06:
Ik heb de zwarte gekocht net op Coolblue. Heel slick ding!
Ik heb echter wel een iphone 6 en vind het maar lastig om een goede review te vinden van de compatibility van android wear en ios met deze watch.
Iemand hier ervaring mee? (anders dan die ene post in dit forum dat het niet zo lekker werkte)
Primaire usecases voor mij: ik wil eigenlijk gewoon simpel mijn whatsappjes lezen, spotify/sonos nummer skippen en calls kunnen wegdrukken. Daarnaast ook custom watch faces kunnen kiezen.
Wifi is niet direct bedoelt voor de synchronisatie met je toestel (meesten hebben het uit staan om accu te sparen) Het is bedoeld om gegevens te syncen via de cloud als je telefoon niet in de buurt is (of zoals ik online las .. has wifi for some phoneless functions)HellStorm666 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 15:27:
Hallo allemaal.
Ik zal een filmpje op Youtube van een Huawei watch die een Youtube-filmpje afspeelt. Boven in het beeld zag je een Wifi icoontje; je wilt immers toch niet dat je een video streamt naar je watch via Bluetooth!
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=R9RxQySilNI]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=R9RxQySilNI]
[ Voor 12% gewijzigd door barchettanl op 04-03-2016 12:32 ]
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III
Ik zou zeggen... zoek het eens opbarchettanl schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 10:25:
Ik zal een filmpje op Youtube van een Huawei watch die een Youtube-filmpje afspeelt. Boven in het beeld zag je een Wifi icoontje; je wilt immers toch niet dat je een video streamt naar je watch via Bluetooth!
De wifi functie is volgens mij alleen bedoeld om gegevens te kunnen syncen met je toestel, wanneer je die niet bij je hebt en je met je watch wel in de buurt zit van een bekend wifinetwerk en als backup connectie wanneer je BT faalt en je wel met een wifinetwerk bent verbonden.
Mocht ik het mis hebben dan laat ik me graag anders informeren
[ Voor 18% gewijzigd door Gadgeteer op 04-03-2016 11:09 ]
Ik heb de watch nu 2 dagen gebruikt. Nog geen update naar 1.4 kunnen krijgen.esveldt86 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 22:04:
[...]
Heb je nog wat meer info kunnen krijgen? Ik heb namelijk ook een Iphone.
Notificaties werken prima. Ik krijg bericht van Whatsapp (alleen afzender, niet het bericht zelf), Gmail, Calender reminders, incoming call (kan niet opnemen). Krijg ook flitsmeister en google maps notifications zoals je ze op je lockscreen krijgt van je iphone. Ook werkt spotify bedienen vanaf de whatch prima.
Leuke gimmik is dat de iphone ondertussen doorheeft als ik in de auto wil stappen en beide dagen verraste de watch mij met het bericht hoe lang ik er over zou doen om naar huis te rijden met 'current traffic'.
Ik ben heel erg te spreken over de grootte en het gewicht van de watch. Ik heb meerdere horloges waarvan er een aantal groter en zwaarder zijn. En zelfs op mijn dunne pols ziet de er goed uit. Op foto's lijkt hij lomper om een dunne pols dan in werkelijkheid op de een of andere manier.
Het enige dat ik mis:
- Google Maps native support met ios
- Meer watch faces (zijn maar beperkt op het moment)
- Sonos kunnen bedienen
Verder ben ik er erg blij mee, hoewel ik binnenkort eens een android toestel ga uitproberen om de volledige potentie te bekijken. Ik ben alleen echt fan van ios en de iphone cameras en persoonlijk(!) vind ik android niet lekker werken en ondoorzichtig. Maar, wellicht dat Android Wear dat gaat veranderen
Android heb je in vele smaken. Er is vast wel iets te vinden wat in ieder geval een beetje aan je eisen voldoet.
Thnx voor de info.Xecuter NL schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 11:47:
[...]
Ik heb de watch nu 2 dagen gebruikt. Nog geen update naar 1.4 kunnen krijgen.
Notificaties werken prima. Ik krijg bericht van Whatsapp (alleen afzender, niet het bericht zelf), Gmail, Calender reminders, incoming call (kan niet opnemen). Krijg ook flitsmeister en google maps notifications zoals je ze op je lockscreen krijgt van je iphone. Ook werkt spotify bedienen vanaf de whatch prima.
Leuke gimmik is dat de iphone ondertussen doorheeft als ik in de auto wil stappen en beide dagen verraste de watch mij met het bericht hoe lang ik er over zou doen om naar huis te rijden met 'current traffic'.
Ik ben heel erg te spreken over de grootte en het gewicht van de watch. Ik heb meerdere horloges waarvan er een aantal groter en zwaarder zijn. En zelfs op mijn dunne pols ziet de er goed uit. Op foto's lijkt hij lomper om een dunne pols dan in werkelijkheid op de een of andere manier.
Het enige dat ik mis:
- Google Maps native support met ios
- Meer watch faces (zijn maar beperkt op het moment)
- Sonos kunnen bedienen
Verder ben ik er erg blij mee, hoewel ik binnenkort eens een android toestel ga uitproberen om de volledige potentie te bekijken. Ik ben alleen echt fan van ios en de iphone cameras en persoonlijk(!) vind ik android niet lekker werken en ondoorzichtig. Maar, wellicht dat Android Wear dat gaat veranderen
Hoe werkt spotify? Als een App?
En kan je nergens anders extra wijzerplaten downloaden via IOS?
Mag ik vragen hoe je de speaker activeert?
Ik heb ook 1.4 maar mijn watch heeft nog geen geluidje gemaakt.
Ook als ik de telefoon opneem met de watch werkt enkel de speaker en microfoon in mijn telefoon.
Ik heb hem gekoppeld aan een Xperia Z5 met Android 5.1.1
Ik heb ook 1.4 maar mijn watch heeft nog geen geluidje gemaakt.
Ook als ik de telefoon opneem met de watch werkt enkel de speaker en microfoon in mijn telefoon.
Ik heb hem gekoppeld aan een Xperia Z5 met Android 5.1.1
Michiel BBB schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 17:32:
[...]
Heb gister de update via sideload geinstalleerd...loopt als een trein...
Battery life is stukken beter, speaker is super en echt sneller als voorheen.
Hij staat er wel gewoon als app tussen. Je kunt alleen je afspeellijsten selecteren & afspelen. Daarnaast harder/zachter zetten en van nummer veranderen.
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
Na een week lang 100x per dag op 'Check for updates' te hebben getikt, heb ik nu maar gesideload volgens de instructies van Reddit.
Natuurlijk werkte het niet in één keer. Allereerst moet je horloge in 'Developer Mode' staan (net als op een telfoon moet je een paar keer op 'Build-number' tikken). Vanuit het nieuwe menu dat verschijnt 'ADB-debugging' kiezen.
Ten tweede vond Windows het wel leuk om via WIndows Update naar drivers te gaan zoeken voor een "HUAWEI WATCH', kon hij niet vinden. Het gevolg was dat ADB het apparaat niet zag ("adb devices"). Dit ondanks dat ik de drivers via 'adb-setup-1.4.3.exe' was geïnstalleerd.

Bij Apparaatbeheer (rechtermuisklik op 'Computer' in het startmenu - 'Beheren' zag ik het horloge als onbekend apparaat staan. Dubbelklikken om opnieuw de driver te installeren. "Automatisch naar bijgewerkte stuurprogramma's zoeken" werkt niet, dus "Op mijn computer naar stuurprogramma's zoeken" kiezen. Geen idee waar de drivers staan, dus "Ik wil kiezen uit een lijst met apparaatstuurprogramma's op mijn computer" klikken. Je kan uit diverse soorten apparaten kiezen, maar Android horloges staan daar nou net weer niet bij ... Klik op de bovenste optie: alle apparaten (of zoiets). De pc zal dan alle drivers zoeken, dat duurt eventjes. Scroll dan naar fabrikant Google, Inc. en kies uiteindelijk 'Android ADB Interface Versie 11.0.0.0 [28-8-2014]'. Hey presto, de driver is geïnstalleerd!

Van hieruit kan je weer verder de Reddit instructie volgen.
Natuurlijk werkte het niet in één keer. Allereerst moet je horloge in 'Developer Mode' staan (net als op een telfoon moet je een paar keer op 'Build-number' tikken). Vanuit het nieuwe menu dat verschijnt 'ADB-debugging' kiezen.
Ten tweede vond Windows het wel leuk om via WIndows Update naar drivers te gaan zoeken voor een "HUAWEI WATCH', kon hij niet vinden. Het gevolg was dat ADB het apparaat niet zag ("adb devices"). Dit ondanks dat ik de drivers via 'adb-setup-1.4.3.exe' was geïnstalleerd.

Bij Apparaatbeheer (rechtermuisklik op 'Computer' in het startmenu - 'Beheren' zag ik het horloge als onbekend apparaat staan. Dubbelklikken om opnieuw de driver te installeren. "Automatisch naar bijgewerkte stuurprogramma's zoeken" werkt niet, dus "Op mijn computer naar stuurprogramma's zoeken" kiezen. Geen idee waar de drivers staan, dus "Ik wil kiezen uit een lijst met apparaatstuurprogramma's op mijn computer" klikken. Je kan uit diverse soorten apparaten kiezen, maar Android horloges staan daar nou net weer niet bij ... Klik op de bovenste optie: alle apparaten (of zoiets). De pc zal dan alle drivers zoeken, dat duurt eventjes. Scroll dan naar fabrikant Google, Inc. en kies uiteindelijk 'Android ADB Interface Versie 11.0.0.0 [28-8-2014]'. Hey presto, de driver is geïnstalleerd!

Van hieruit kan je weer verder de Reddit instructie volgen.
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III
Yep, had ik al gemeldFirePuma142 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 21:30:
Heb 1.4 sinds vannacht op mijn 1 dag oude watch staan. Jammer genoeg leveren Nederlandse spraakcommando's alleen maar Google searches op. Geen acties. Watch en Nexus 6p stock, up to date en beide in NL taal.
Iemand hetzelfde issue?
De watch volgt de taal van je tel, als je die in het engels zet kun je weer engelse spraak commando's gebruiken.
Al moet ik zeggen dat het voice diallen en replyen op berichten dmv spraak als een zonnetje werkt. Apps starten via voice commands is een drama idd.
Gisteravond rond 22u update geïnstalleerd begonnen op 99% charge (lag op dock tijdens downloaden). Na installatie al tot 87% gezakt. Dus dat is ergens in de 80 geëindigd.
Verder niet meer met watch gedaan heeft hier gewoon gelegen. Ik check net batterijstats en zie nog 37% resterend. Dat is een zeer hoog verlies gedurende de nacht...
Verder niet meer met watch gedaan heeft hier gewoon gelegen. Ik check net batterijstats en zie nog 37% resterend. Dat is een zeer hoog verlies gedurende de nacht...
Qua batterij verbruik:
Ik heb tegenwoordig de WiFi uit om batterij te besparen. Dat scheelt enorm.
Gisteren had ik mijn telefoon thuis laten liggen. Heb toen de wifi aangezet. Kreeg inderdaad sms-notificatie binnen. Werkte dus.
Mijn batterij ging nog veel langzamer omlaag. Had aan het eind van de middag nog 80% over.
Verbruik komt dus niet door alleen wifi maar blijkbaar door de combinatie met BT?
Ik heb tegenwoordig de WiFi uit om batterij te besparen. Dat scheelt enorm.
Gisteren had ik mijn telefoon thuis laten liggen. Heb toen de wifi aangezet. Kreeg inderdaad sms-notificatie binnen. Werkte dus.
Mijn batterij ging nog veel langzamer omlaag. Had aan het eind van de middag nog 80% over.
Verbruik komt dus niet door alleen wifi maar blijkbaar door de combinatie met BT?
Ik heb juist het idee dat het met 1.4 beter is geworden. Zit na een hele dag op 52% over. Doe wel WiFi uit.Drwho1 schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 16:00:
Ik zie batterijduur zienderogen acjteruit lopen sinds 1.4 update. Dat is duidelijk verslechterd!
Na thuis wat geëxperimenteerd te hebben met het bellen via m'n horloge, kreeg ik vandaag een telefoontje dat ik op m'n horloge heb beantwoord... in een winkel. Ik voelde mij wel een beetje opgelaten (hoog Knight Rider gehalte!), maar .. het werkt wel!
[ Voor 6% gewijzigd door barchettanl op 05-03-2016 16:48 ]
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III
Tot op heden nog geen update binnen. Zie het wel verschijnen. Erg tevreden mee!
hij gaat wel over op mijn horloge, maar gesprek verder is alleen op me telefoon. Hoe krijg je ook het gesprek op je horloge?barchettanl schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 16:48:
Na thuis wat geëxperimenteerd te hebben met het bellen via m'n horloge, kreeg ik vandaag een telefoontje dat ik op m'n horloge heb beantwoord... in een winkel. Ik voelde mij wel een beetje opgelaten (hoog Knight Rider gehalte!), maar .. het werkt wel!
Ik meen dat hij de vraag stelde of ik bluetooth wilde inschakelen voor audiogesprek, of er kwam een keuzemenu: bellen via de telefoon of via bluetooth. Zoiets ongeveer. De eerste keer ging het ook via de telefoon, de keren daarna ging het goed. Beetje rommelen met de settings!
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III
Ik heb nog geen update gehad. Wat raar dat dit zo lang duurt.
Iemand nog een handige site om horloge bandjes te bestellen.
Spotify werkt puur via de standaard muziek interface van de watch, dus geen specifieke spotify app. Je kan ook alleen functies als volgende nummer en play/pauze. Album artwork neemt de watch niet over, maar nummer info wel.esveldt86 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 15:41:
[...]
Thnx voor de info.
Hoe werkt spotify? Als een App?
En kan je nergens anders extra wijzerplaten downloaden via IOS?
Waar het eigenlijk op neer komt: de watch laat je info zien die op je lockscherm van je iphone te zien is.
Wat betreft watch faces: dat is zeer beperkt tot wat je via de Android Wear app kan downloaden. Zijn er nog steeds best een aantal (niet zelf geteld, maar las iets van 40-50 totaal). Je kan wat meer research doen op de reddit pagina van de watch, daar hebben ze het over met een USB kabel en je watch openschroeven dat het wel kan, maar daar ga ik me niet aan wagen
Ik helaas ook nog niet.Teletekst schreef op zondag 06 maart 2016 @ 12:01:
Scientia Potentia Est
Ook ik mag me hier (eindelijk) melden. Vandaag een Huawei Watch (active) besteld! Morgen komt'ie binnen. Ben heel benieuwd, combi van klassiek en smart lijkt me erg mooi, ben benieuwd naar de real-life looks
Zucht.. ik wil ook 1.4 
Ik check meerdere keren per dag maar nog steeds niets
Ik hoop dat het gros van de mensen nu snel de update mag ontvangen.
Ik check meerdere keren per dag maar nog steeds niets
Ik hoop dat het gros van de mensen nu snel de update mag ontvangen.
Ik heb begrepen dat 10-3-2016 alle Huawei Watch's de 1.4 update via OTA moeten hebben gehad.
Dat is blijkbaar de planning van Huawei.
Dat is blijkbaar de planning van Huawei.
Scientia Potentia Est
Gisteren een kleine trip richting Eindhoven ondernomen om daar bij CoolBleu de watch op te halen (in nl 299€, hier 449€).
Vandaag de eerste dag, eens benieuwd of ik er kan aan wennen. Ben ruim 15jaar horlogeloos door het leven gewandeld.
Ik zit nog met enkele kleine vraagjes,
- Ik vermoed dat het bellen via de watch voor de 1.4 update is? Ik zit momenteel nog op 1.3 en alles wordt doorgeschakeld naar mijn gsm.
- Is er een mogelijkheid om de ambient mode altijd op te hebben? Dus enkel te deactiveren als ik op de fysieke knop druk/scherm druk? Ik heb de gestures uitstaan maar iedere keer als ik nu mijn pols beweeg flopt het scherm weer aan. Ik vind de ambient mode eigenlijk goed genoeg zoals dat nu is voor alledaags gebruik.
- bestaat de mogelijkheid om zelf wijzerplaten te maken en toe te voegen?
Vandaag de eerste dag, eens benieuwd of ik er kan aan wennen. Ben ruim 15jaar horlogeloos door het leven gewandeld.
- Ik vermoed dat het bellen via de watch voor de 1.4 update is? Ik zit momenteel nog op 1.3 en alles wordt doorgeschakeld naar mijn gsm.
- Is er een mogelijkheid om de ambient mode altijd op te hebben? Dus enkel te deactiveren als ik op de fysieke knop druk/scherm druk? Ik heb de gestures uitstaan maar iedere keer als ik nu mijn pols beweeg flopt het scherm weer aan. Ik vind de ambient mode eigenlijk goed genoeg zoals dat nu is voor alledaags gebruik.
Vraag 1: Ja inderdaad bellen met je Watch kan pas in 1.4Ekfad schreef op maandag 07 maart 2016 @ 12:13:
Gisteren een kleine trip richting Eindhoven ondernomen om daar bij CoolBleu de watch op te halen (in nl 299€, hier 449€).
Vraag 2: je kunt evt ook gewoon je brightness lager zetten als je dat goed genoeg vindt?
Vraag 3: Er zijn verschillende apps zoals Watchmaker waarmee je zelf watchfaces kunt maken.
Zie mijn eerdere post:)Teletekst schreef op zondag 06 maart 2016 @ 12:01:
Vattick schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 13:58:
[...]
Eerder uit dit topic de volgende linkjes.
Zwarte link bandje
zwart milanees bandje
zwarte link bandje amazon
Op pagina 4 en 6 van dit topic wordt er meer over verteld. Hoop dat je er wat aan hebt:D
Net nog 3x een factory reset gedaan.. en zowaar... Nu zegt ie bij update: "Charge to update"
Scientia Potentia Est
Ik ook...net 2e keer gereset en: downloading update. Eindelijk.
Hier ook. Na 3x kreeg ik de OTA aangeboden. Bellen via de Watch was even zoeken, je moet eerst de telefoon App openen op de Watch om Bluetooth toestemming te geven. Nu werkt het perfect, alleen die nieuwe polsbeweging werkt alles behalve vloeiend
Vraagje,
Stel ik zet het bellen via de watch aan, Als ik een gesprek dan normaal met m'n telefoon opneem, gaat t geluid dan alsnog via de watch of gaat t dan gewoon via de telefoon?
Het bellen via de watch lijkt me handig als ik m'n handen vol heb of auto rij, maar normaal gesproken wil ik natuurlijk gewoon normaal opnemen met mn telefoon.
Stel ik zet het bellen via de watch aan, Als ik een gesprek dan normaal met m'n telefoon opneem, gaat t geluid dan alsnog via de watch of gaat t dan gewoon via de telefoon?
Het bellen via de watch lijkt me handig als ik m'n handen vol heb of auto rij, maar normaal gesproken wil ik natuurlijk gewoon normaal opnemen met mn telefoon.
Scientia Potentia Est
Ik zou het graag voor je uitproberen maar.. die update laat bij bij helaas op zich wachten 
Maar ik verwacht dat je normaal via je telefoon belt tenzij je opneemt via je watch.
Maar ik verwacht dat je normaal via je telefoon belt tenzij je opneemt via je watch.
Zojuist tikte ik per ongelijk het aanrecht aan met de watch active.
Ik zie al gelijk de zilveren onderlaag
Ik vind dit niet kunnen voor een horloge in deze prijsklasse....
Dat heb ik meer gelezen online inderdaad. Zelf nog geen issues mee gehad though (en toch al wel eens ergens tegenaan gestoten)Suugie schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 10:56:
Sinds gisteren ook een Huawei Watch om m'n pols zitten 
Nog geen 1.4 update, kreeg na uitpakken wel 2 updates aangeboden, maar zit nu nog steeds op 1.3 helaas. Ook nog geen tijd om rustig 1.4 te sideloaden, dus wacht maar gewoon af. Nu voornamelijk aan het instellen, watchfaces proberen enzo. Eerste indrukken zijn in ieder geval goed, geniet van alle extra functies, maar kan er ook heel goed de tijd op zien
Nog geen 1.4 update, kreeg na uitpakken wel 2 updates aangeboden, maar zit nu nog steeds op 1.3 helaas. Ook nog geen tijd om rustig 1.4 te sideloaden, dus wacht maar gewoon af. Nu voornamelijk aan het instellen, watchfaces proberen enzo. Eerste indrukken zijn in ieder geval goed, geniet van alle extra functies, maar kan er ook heel goed de tijd op zien
Leuke Streetart watchface.
Roulerende achtergronden uit het Google Street Art Project. Is weer eens iets anders. Is trouwens een watchface van Google zelf.
Roulerende achtergronden uit het Google Street Art Project. Is weer eens iets anders. Is trouwens een watchface van Google zelf.
[ Voor 8% gewijzigd door Gadgeteer op 08-03-2016 15:21 ]
Ik heb zelf 1.4 gesideload sinds het beschikbaar is. Op de hwatch subreddit is een update.zip aanwezig.jakob558 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 12:07:
Sinds gisteren ook een Huawei Watch om m'n pols zitten
Moet zeggen trouwens dat de batterijduur sterk achteruit is gegaan, geen idee door wat het komt

Zet google fit uit, hier zat al in 1.3 een fout in, volgens mij is het in 1.4 niet echt opgelost.Baris schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 15:59:
[...]
Ik heb zelf 1.4 gesideload sinds het beschikbaar is. Op de hwatch subreddit is een update.zip aanwezig.
Moet zeggen trouwens dat de batterijduur sterk achteruit is gegaan, geen idee door wat het komt
Ik heb:
-Wifi aan
-Full ambient aan
-Wrist gestures uit
-Google fit uit
Ik schakel nog wel eens tussen de ranger en futuristic watchface.
En zweef ergens tussen de 2%-3% batterijverbruik per uur, nogal afhankelijk van hoeveel ik gebeld word/berichten dat ik krijg en dergelijke. Ook de zaklamp functie gebruik ik elke avond wanneer ik de kleintjes in bed leg.

exact hetzelfde meegemaaktSuugie schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 10:56:
Even geprobeerd, dit klopt inderdaad!
Gadgeteer schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 09:40:
Als iemand nog interesse heeft in zo een Watch dan hoor ik het graag. Heb toch een impuls koop gedaan via coolblue.
Die mag weg voor 250
Die mag weg voor 250
Waar is de factory reset eigenlijk gebleven onder 1.4??
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III
Instellingen - > ontkoppelenbarchettanl schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 00:39:
Waar is de factory reset eigenlijk gebleven onder 1.4??
Net onder rechten en boven afsluiten.
Restart kan ik niet meer vinden. Is die er nog, of moet je uitzetten en dan weer aan?
Scientia Potentia Est
Verwijderd
hebben jullie geen last van zon? ik kan de display gewoon niet aflezen als het een beetje helder is. Hebben jullie een tip voor een watchface welke wel leesbaar is in zonlicht?
Nee geen last van de zon, dit kan ook komen door het ontbreken van de zon hierVerwijderd schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 09:46:
hebben jullie geen last van zon? ik kan de display gewoon niet aflezen als het een beetje helder is. Hebben jullie een tip voor een watchface welke wel leesbaar is in zonlicht?
Stuur anders gewoon wat zon deze kant op
Zelf gebruik ik Titanium Brave van DeNitE!. Deze heeft een hele mooie rustige en duidelijke standby face in zwart wit en nagenoeg de zelfde face in active stand maar dan met kleur.
Prima af te lezen, ook buiten. Heb de helderheid op 3 staan.
[ Voor 4% gewijzigd door HellStorm666 op 09-03-2016 10:03 ]
Scientia Potentia Est
nu drie keer een reset gedaan en nog geen 1.4
We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)
Ik heb de skymaster watchfase. Na veel watchfases gebruikt te hebben, o.a. via watchmaker premium, kom ik toch telkens terug op skymaster. Deze kost € 0.99 maar is zeker zijn geld waard. Ik heb de helderheid van het display ingesteld op 5 en daarmee is het display, ook in de zon, prima af te lezen.Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 09:46:
BTW na 2 resets ook nog geen update naar 1.4 ontvangen
[ Voor 4% gewijzigd door gjb85 op 09-03-2016 13:02 ]
Ik ben ook nog steeds wachtende op mijn update. Al een keer of 3 gereset vandaag maar nog steeds niks binnen. Achja, geduld is een schone zaak zegt men:)
Hier net tweemaal reset gedaan om de Huawei Watch eens te testen met de iPhone van de zaak en te kijken wat voor watchfaces beschikbaar waren (viel vies tegen), daarna weer gekoppeld met S6 en nu staat de update klaar alleen kan ik hem pas thuis uitvoeren want hij wil ervoor aan het infuus hangen
Speciaal mijn infuus mee naar het werk genomen hiervoor:P mja 2 resets en nog steeds niks:Plubbertkramer schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 14:00:
Hier net tweemaal reset gedaan om de Huawei Watch eens te testen met de iPhone van de zaak en te kijken wat voor watchfaces beschikbaar waren (viel vies tegen), daarna weer gekoppeld met S6 en nu staat de update klaar alleen kan ik hem pas thuis uitvoeren want hij wil ervoor aan het infuus hangen
Should i keep on trying?
Zowel op reddit als hier lijkt het te werken. Ik was niet bewust bezig voor de update met de reset maar nu mooie bijkomstigheid. Ik zou zeggen als je tijd overhebt blijven proberen anders later nog eensVattick schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 14:03:
[...]
Speciaal mijn infuus mee naar het werk genomen hiervoor:P mja 2 resets en nog steeds niks:P
Should i keep on trying?
[ Voor 9% gewijzigd door lubbertkramer op 09-03-2016 14:07 ]
Ik ben erg tevreden over mijn Huawei Watch maar loop nu wel tegen een praktisch probleem aan.
Na de 1.4 update koppelt mijn telefoon niet meer met mijn auto.
Natuurlijk de bluetooth verbinding met mijn auto en ook de watch gereset.
Als ik mijn watch uit zet (of in airplane mode) dan koppelt mijn telefoon direct aan mijn auto.
Voor de update werkte alles prima.
Bij starten van de auto koppelde mijn telefoon direct en bleef mijn watch ook verbonden met mijn telefoon.
Ik vermoed dat dit een fout is in de software (bluetooth heeft standaard de mogelijkheid om met meerdere apparaten te koppelen) maar dat het nu niet werkt door een "audio conflict".
Iemand deze ervaring?
Als ik mijn watch uit zet (of in airplane mode) dan koppelt mijn telefoon direct aan mijn auto.
Bij starten van de auto koppelde mijn telefoon direct en bleef mijn watch ook verbonden met mijn telefoon.
Ik vermoed dat dit een fout is in de software (bluetooth heeft standaard de mogelijkheid om met meerdere apparaten te koppelen) maar dat het nu niet werkt door een "audio conflict".
Iemand deze ervaring?
Ja, ik merk dat ook met mijn Bluetooth speaker. Zal vermoedelijk te maken hebben met de bel functionaliteit aangezien dat niet over BT-LE kan wat normaliter in gebruik is voor de koppeling. Puur een vermoeden aangezien ik voorheen mijn BT naar watch niet gekoppeld zag staan en nu wel ineens..ceessep schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 16:44:
Ik ben erg tevreden over mijn Huawei Watch maar loop nu wel tegen een praktisch probleem aan.
Iemand deze ervaring?
Ik heb nu even de "telefoonaudio" koppeling met m'n watch uitgezet eens zien of dat beter werkt. Moet je niet daarna de koppeling handmatig aanvinken want dan krijg je telefoonaudio ook weer terug.
[ Voor 8% gewijzigd door Sypher op 09-03-2016 16:52 ]
Vanavond nog maar eens resetten voor de
ik wil hem, ik wil hem, ik wil hem
Batterijverbruik is iets verbeterd. Het lijkt erop dat ik nu bijna 2 dagen ga halen.
Nog niet
Morgen maar weer afwachten.
Nog meer die hem nog niet op 1.4 hebben?
Morgen maar weer afwachten.
Nog meer die hem nog niet op 1.4 hebben?
Gisteren na de derde reset nog een keer gezocht naar software updates en zowaar werd de 1.4 update aangeboden.
Ben positief verrast over de helderheld van de luidspreker bij bellen. Het lijkt dat ik tot op heden (nog) geen last heb van een mindere batterijduur.
Ben positief verrast over de helderheld van de luidspreker bij bellen. Het lijkt dat ik tot op heden (nog) geen last heb van een mindere batterijduur.
Heb de update ook nog niet. Maar hoe komt deze binnen?
Heb de watch enkel verbonden via BT niet via WIFI.
gisteravond ook de update binnengetrokken via BT download duurde wel lang maar ik ben op bed gegaan...vanmorgen stond de update erop...Tazmanian79 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 09:29:
Heb de update ook nog niet. Maar hoe komt deze binnen?
Ik heb de update ook nog steeds niet.
Doen jullie een factory reset of enkel een reset om de update te triggeren?
Doen jullie een factory reset of enkel een reset om de update te triggeren?
Zojuist weer even een factory reset gedaan. Daarna in setting naar latest version gekeken, helaas nog steeds 1.3. Echter ook meteen maar even op system updates geklikt en zo waar ik mag mijn watch updaten. (uiteraard heb ik besloten mijn oplader niet mee naar werk te nemen in de veronderstelling toch geen update te krijgen:( ) dus ik moet nog even wachten tot ik thuis ben:D
Ik hed gelukkig mijn oplader uit voorzorg wel meegenomen.
De download loopt nu en gaat nog enorm lang duren
Maar hij is in ieder geval bezig
De download loopt nu en gaat nog enorm lang duren
Maar hij is in ieder geval bezig
https://facerepo.com/app/faces/details/f-face-148a2b1c0f6
Heb deze zojuist gedownload via Facer, levert een hoop leuke reacties op hier haha.
Update is vannacht blijkbaar geïnstalleerd! :-D
Heb deze zojuist gedownload via Facer, levert een hoop leuke reacties op hier haha.
Update is vannacht blijkbaar geïnstalleerd! :-D
[ Voor 18% gewijzigd door huis-r op 10-03-2016 11:40 ]
Inmiddels mag ik ook updaten naar 1.4... als mijn accu voller was dan. Ik moet dus ook even wachten tot ik vanavond weer thuis ben.
Hier ook eindelijk de melding. Zal hem thuis straks aan de prik hangen
duurt ff
Wel 4 x voor niks imho een reset gedaan..
Wel 4 x voor niks imho een reset gedaan..

[ Voor 22% gewijzigd door ThaDude op 10-03-2016 12:13 ]
We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)
Update duurt wel een poosje. het downloaden ging hier in ieder geval erg traag. Na 45 min - 1 uur kun je in ieder geval weer los op je watch 
Ben aan het werk, kan dus nog niet alles uit testen. Ik zag in ieder geval een hoop extra opties in het instellingen scherm.
Ben aan het werk, kan dus nog niet alles uit testen. Ik zag in ieder geval een hoop extra opties in het instellingen scherm.
offtopic:
Tussen alle updates door. Ik heb een topic aangemaakt om alle verschillende watchfaces die iedereen heeft te verzamelen. Het topic kun je hier vinden Het grote watchfaces topic
Tussen alle updates door. Ik heb een topic aangemaakt om alle verschillende watchfaces die iedereen heeft te verzamelen. Het topic kun je hier vinden Het grote watchfaces topic
Kende de app "Facer" zelf nog niet, handig! Hoe heb jij die watchface gevonden in de app?huis-r schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 11:38:
https://facerepo.com/app/faces/details/f-face-148a2b1c0f6
Edit:
Overigens nog steeds geen update ontvangen.
Edit 2:
Update ontvangen, nu downloaden en installeren.
[ Voor 12% gewijzigd door TheRicolaa10 op 10-03-2016 22:57 ]
Heb je je wifi aan staan? dat wil nog wel eens wat batterij vreten.hplos.nl schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 19:14:
Om 2 uur vanmiddag het horloge van de lader gehaald. Status nu is 52%, screen gebruikte 7% en idle gebruikte 3% waar is de rest dan gebleven? En ligt het aan mij of is ie iets wat snel leeg?
Nog steeds op 1.3
Nope, staat netjes uit.Vattick schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 08:43:
[...]
Heb je je wifi aan staan? dat wil nog wel eens wat batterij vreten.
Gisteravond wel update naar 1.4 gehad. Vanacht om uurtje of 2 van de lader gehaald (handig, kleine kinderen
Ik heb wifi altijd aan staan. Besparing staat op nooit, loop er redelijk wat mee te klieren en heb aan het einde van de dag (6:15 van de lader, rond 22:30 weer er op) nog 50% over.
Helderheid staat op 3. scherm altijd actief.
Gebruik de watchface van Denite de Titanium premium met alle opties aan.
Nu:
7:00 van de lader en is nu nog 93%.
Verwachting is dat hij nu 1 dag en 2 uur nog resterend heeft.
Enige dat ik aan besparing heb gedaan is de Fit app uitgezet.
Helderheid staat op 3. scherm altijd actief.
Gebruik de watchface van Denite de Titanium premium met alle opties aan.
Nu:
7:00 van de lader en is nu nog 93%.
Verwachting is dat hij nu 1 dag en 2 uur nog resterend heeft.
Enige dat ik aan besparing heb gedaan is de Fit app uitgezet.
[ Voor 7% gewijzigd door HellStorm666 op 11-03-2016 09:36 ]
Scientia Potentia Est
Ik heb ff een vraagje. Als ik via whatsapp meldingen binnen krijg heb ik de ene keer, als ik naar links swipe, de mogelijkheid het gehele gesprek te lezen en de andere keer weer niet. Ben er nog niet achter waar het aan ligt, het lijkt willekeurig te gebeuren. Hebben meerdere hier last van of weet iemand waar het aan ligt?
Ja hier precies dezelfde ervaring. Android kiest de headset van de Watch als prio. En de auto verbindt dus niet meer. De App Bluetooth auto connect biedt uitkomst. Dan kan je prio instellen welk Bluetooth apparaat voorrang krijgt. De app heeft ook Tasker plugin. Ik heb Tasker nu ingesteld dat als mijn autoradio in de buurt is hij 'Bluetooth auto connect' start en mijn autoradio prio geeft, werkt perfectceessep schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 16:44:
Iemand deze ervaring?
Mijn batterijverbruik met 1.4:
07:00 van de lader, scherm always on, tilt to wake screen uit.
Ranger watchface met helderheid op 5.
Wifi uit, Fit aan.
Gisteren rond 22:30 nog 63% over.
07:00 van de lader, scherm always on, tilt to wake screen uit.
Ranger watchface met helderheid op 5.
Wifi uit, Fit aan.
Gisteren rond 22:30 nog 63% over.
Mijn HWatch heeft zich vannacht stiekem geupdate. Gisteravond nog even gechecked, geen updates available. Vanochtend stond hij gewoon aan (lag op lader) en dus om gedaan. Kijk net even naar batterij-percentage en zie ineens andere quicktoggles (van boven naar onder swipen). Kijk in settings en kom tot de ontdekking dat hij vannacht is geupdatet naar 1.4
Grrr, watch geupdate en ik krijg nu wel de telefoontjes binnen op de watch maar als ik opneem of bijv zelf probeer te bellen schakelt het telkens terug naar mijn nexus.
Zit met beiden op de laatste firmware. Moet ik nog ergens een instelling aanpassen? Heb de bleutooth optie aangepast naar doorgeven naar de watch. Iemand een idee? Moet ik nog ergens op mijn smartphone iets instellen?
Zit met beiden op de laatste firmware. Moet ik nog ergens een instelling aanpassen? Heb de bleutooth optie aangepast naar doorgeven naar de watch. Iemand een idee? Moet ik nog ergens op mijn smartphone iets instellen?
Heb dit gedaan?[...]
Vin87 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 23:17:
.. Bellen via de Watch was even zoeken, je moet eerst de telefoon App openen op de Watch om Bluetooth toestemming te geven. Nu werkt het perfect, alleen die nieuwe polsbeweging werkt alles behalve vloeiend
[ Voor 33% gewijzigd door Vin87 op 12-03-2016 06:22 ]
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor de Huawei Watch. De Huawei Watch 2 moet besproken worden in: [Huawei Watch 2] Ervaringen & Discussie.
Dit topic is alleen bedoeld voor de Huawei Watch. De Huawei Watch 2 moet besproken worden in: [Huawei Watch 2] Ervaringen & Discussie.