Ik heb mijn watch nu een kleine week in gebruik. Hier mijn ervaringen tot nu toe. Omdat ik nog niet alles uitgezocht heb, commentaar hoor ik graag.
Ik heb de versie met de metalen band via amazon.de. Watch ziet er super uit, van een afstandje ziet het er zeker uit als een echt horloge. De maat van het scherm is perfect, hij is wel een beetje aan de dikke kant.
Batterij verbruik:
ik ben gestart met wifi aan, dat zorgt voor een behoorlijk verbruik waarmee ik het eind van de dag niet ga halen.
Sportstracker: Endomondo gebruikte ik altijd. Deze installeert ook een watch-app. Als ik een workout start, gaat het verbruik van mijn horloge ook erg hard. Is geen aanrader voor bijv een lange fietstocht dus.
Vanwege de Google Fit integratie heb ik de Google Fit app maar eens geinstalleerd. Op zich prima voor de basis informatie, maar de afstand in km's (op basis van stappenteller?) klopt voor geen meter. Ik heb nu wel de interfacing van Endomondo naar Fit aangezet, km's op de GPS kloppen dan wel maar zoals gezegd is het batterijverbruik dan nogal heftig.
Met wifi uit en zonder sportstracker zit ik 's-avonds op 50%, prima dus.
Even mails en appjes bekijken is super handig. Muziek en netflix pauzeren en starten ook.
Gesproken opdrachten heb ik nog niet veel mee getest. Het voelt een beetje suf om tegen je horloge te kletsen.
Watchfaces:
ik heb me helemaal suf gezocht, er zijn er zo enorm veel. Via google+ groepen en face-repo van alles gedownload en via watchmaker geprobeerd.
Er zijn er een heleboel die net een echt horloge zijn, maar vaak zijn die in ambient/dimmed mode dan weer net een speelgoed-horloge.
Een aantal digitale nerd-versies zijn ook erg grappig, maar niet zo chique.
Uiteindelijk heb ik er maar 2 die ik mooi vind en customizable zijn, veel zwart bevatten (beter voor de batterij en tegen inbranden) en een leuke night-mode met kleur hebben.
* Huatch Modracer V1.2 (gratis via face-repo)
https://facerepo.com/app/...h-modracer-v1-1511a3c9695
* Ranger (0,99 via play store)
Google Play: Ranger Military Watch Face
Erg tof, alleen het kompas...: ik zie wel iets draaien maar volgens mij zit er helemaal geen kompas in de huawei toch?
Heel verhaal dus... Wie heeft nog aanvullingen/suggesties?