Ik zet hem 's avonds/'s nachts wel altijd uit, maar ik haal makkelijk 2 volle dagen als het lange dagen zijn (7.30u aanzetten tot +-middernacht) en anders moet ik hem in de loop van de 3e dag ergens opladen. Scherm staat vanzelfsprekend altijd aan en de Wifi staat uit.
De eerste dag(en) was ik ook overdreven veel met het ding aan het klooien en toen hield ie het ook maar een dagje vol. Dus afhankelijk van jouw gebruik hoef je je geen zorgen te maken over de accuduur.
Nu was ik daarstraks even een tijdje met Shazam aan het spelen op de Watch en ja, dan gaat de accu er vlot op achteruit. Dit soort zaken doe ik echter zelden. Ik gebruik hem hoofdzakelijk als horloge (duh), voor fitness tracking, om af en toe het weerbericht te bekijken en emails en Whatsapp berichten te lezen zonder direct naar mijn telefoon te hoeven grijpen.
Nu ik de Huawei Watch zo'n 2 maanden heb ben ik nog altijd uiterst tevreden en heb ik absoluut geen spijt van de aankoop. Qua looks, bouwkwaliteit en bijvoorbeeld ook het prachtige doosje waarin hij geleverd wordt is hij mijn inziens nog onovertroffen. Ik had hiervoor al eerder een smartwatch (de eerste Sony Smartwatch), maar toen stonden die dingen nog echt in de kinderschoenen en dat is ook een veredeld tech-speeltje. Een smartwatch als een Huawei Watch kan je prima dragen bij een net pak, zonder dat het opvalt of verkeerd staat. De eerste reacties die ik van mensen kreeg, toen men eenmaal doorhad dat het een smartwatch was, was vaak iets in de trend van "ow, ik wist eerst niet dat het een smartwatch was, hij ziet er gewoon als een strak en stijlvol horloge uit". Dat is mijn inziens een van de grootste complimenten voor de Huawei Watch.
En ja het is zeker niet de goedkoopste smartwatch, mijn Huawei Watch Classic met RVS band is iets van 440 euro, maar hij is het zeker waard. Daarbij is de prijs ook maar relatief... een 42mm Stainless Steel Apple watch met een soortgelijke band kost minimaal 1169 euro

(de Spacegrey versie is nog eens 100 euro duurder

)