[Speakers] Het Grote Bowers & Wilkins Ervaringen Topic

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Fairy schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 19:13:
[...]

Ik denk dat ze als stereo hartstikke goed presteren, maar een subwoofer als aanvulling zou denk ik wel wenselijk worden op termijn.

Mooie van een sub is wel, dat je deze precies zo kan instellen als je wilt. Hooguit dat je wel effe bezig bent met finetunen.

Bedenk je wel, als je sowieso naar een sub wil. Tel die prijzen dan bij elkaar op en bedenk dat of je niet de CM9 in overweging moet nemen, want dan heb sowieso je geen sub nodig.
Ik heb de cm9 en mis toch echt heel veel bas.
Ik had bij de aanschaf meer verwacht Ben nu dus ook op zoek naar sub

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

xbeam schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 23:27:
[...]

Er is wel een verschil tussen hoeveel bas er in de opname zit en realistisch is en smaak. Veel mensen houden van stevige bas, ook al zit het niet in de opname. Een sub kan dan helpen.

De CM9 heeft 1 woofer minder dan de cm10, misschien dat dit het verschil maakt...?

Kijk ook eens naar plaatsing. Ik heb ook een gehad dat ze niet goed gepositioneerd waren. Hierdoor leken bepaalde tonen zichzelf op te heffen. Een paar centimeter naar voren of achteren kan dan ineens veel verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:31
[...]

Mis je echt bas of laagbereik?
Want ik heb 2 CM9's en vind ze erg veel bas hebben. Ik heb er nog wel een (gesloten) subwoofer bij zodat alles nog lager kan en om de bas makkelijker te kunnen regelen, maar het is voor de hoeveelheid bas m.i. echt niet nodig. Ik denk dat je bij jou veel kunt winnen met de plaatsing. Ze hebben hier niet overdreven veel ruimte, maar het verschil is voor iedereen merkbaar. Of je woonkamer is gewoon 500 m2 natuurlijk :P

En wat @Fairy zegt klopt natuurlijk ook. Misschien heb je wel gewoon voorkeur voor extra veel. Paar ported subwoofers kunnen je dan wel helpen :P

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
Ample Energy schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 20:54:
[...]

Mis je echt bas of laagbereik?
Want ik heb 2 CM9's en vind ze erg veel bas hebben. Ik heb er nog wel een (gesloten) subwoofer bij zodat alles nog lager kan en om de bas makkelijker te kunnen regelen, maar het is voor de hoeveelheid bas m.i. echt niet nodig. Ik denk dat je bij jou veel kunt winnen met de plaatsing. Ze hebben hier niet overdreven veel ruimte, maar het verschil is voor iedereen merkbaar. Of je woonkamer is gewoon 500 m2 natuurlijk :P

En wat @Fairy zegt klopt natuurlijk ook. Misschien heb je wel gewoon voorkeur voor extra veel. Paar ported subwoofers kunnen je dan wel helpen :P
Nee ik mis echt laag. We hebben het wel een getest een vriend van mij heeft een studio en als we daar muziek luisten en kom dan thuis dan valt het echt op dat echt stukje mist in de muziek.

En nee ik hou helemaal niet van zoon Sony bass dat vindt echt verschrikkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:31
xbeam schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 20:58:
[...]

Nee ik mis echt laag. We hebben het wel een getest een vriend van mij heeft een studio en als we daar muziek luisten en kom dan thuis dan valt het echt op dat echt stukje mist in de muziek.

En nee ik hou helemaal niet van zoon Sony bass dat vindt echt verschrikkelijk.
Tja, voor een "echte" audiofiel komen ze niet deftig tot de 20 Hz, dat is een feit. Maar dan wil ik je de SVS SB-2000 aanraden. Past helemaal perfect bij de CM9's. Helaas was hij voor mij net te duur en ben ik maar voor het kleine broertje gegaan. Maar ik ben niet zo kritisch en heb genoeg laag dat ik overweeg om de subwoofer te verkopen.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
Ample Energy schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 21:05:
[...]

Tja, voor een "echte" audiofiel komen ze niet deftig tot de 20 Hz, dat is een feit. Maar dan wil ik je de SVS SB-2000 aanraden. Past helemaal perfect bij de CM9's. Helaas was hij voor mij net te duur en ben ik maar voor het kleine broertje gegaan. Maar ik ben niet zo kritisch en heb genoeg laag dat ik overweeg om de subwoofer te verkopen.
Dat ben ik ook weer niet. Maar het valt me dan alleen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Nog steeds erg tevreden met mijn B&W's. Simpele, oudere modellen; in de gameroom 4x een DM302 en CCR3 en in de woonkamer 2x DM602 en LCR6. Vrijdag wat gasten op bezoek en toen de versterker blijkbaar op zo'n volume dat na verloop van tijd "overheated" in het display kwam te staan en de Pioneer (VSX 922) uitschakelde. Dit terwijl het geluid nog loepzuiver was.

Mezelf net ook maar een lol gedaan door ergens een P5 S2 set op de kop (..) te tikken. Nu nog bedraad omdat ik hem niet heel intensief/mobiel ga gebruiken maar mocht het echt goed bevallen tzt naar een P5 Wireless. Alleen jammer dat alleen een iPhone of iPod goed ondersteund wordt met bediening via de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyingdutchboy
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:25
[...]

In mijn woonkamer heb ik een set CM9 staan, in de keuken een set CM5. Het kan aan de plaatsing liggen maar ik ervaar meer bassen uit de CM5s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
flyingdutchboy schreef op maandag 9 april 2018 @ 22:18:
[...]

In mijn woonkamer heb ik een set CM9 staan, in de keuken een set CM5. Het kan aan de plaatsing liggen maar ik ervaar meer bassen uit de CM5s.
Dat heb ik dus ook met mijn cm1’s die lijken een completer (laag) geluid beeld te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 21:18
Dat ligt aan de akoestiek, wordt meestal erg onderschat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Pjotr22 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 07:23:
Dat ligt aan de akoestiek, wordt meestal erg onderschat
Daar zet ik mijn geld ook op in.

Soms ook gewoon positionering. In het ergste geval kunnen de speakers elkaars lage tonen opheffen, dan hoor je zelf geen laag, maar je buren wél bijvoorbeeld.

[ Voor 8% gewijzigd door Fairy op 11-04-2018 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 14:37

TheNephilim

Wtfuzzle

Fairy schreef op woensdag 11 april 2018 @ 11:09:
[...]

Daar zet ik mijn geld ook op in.

Soms ook gewoon positionering. In het ergste geval kunnen de speakers elkaars lage tonen opheffen, dan hoor je zelf geen laag, maar je buren wél bijvoorbeeld.
Mijn lage tonen van mijn pricewatch: Bowers & Wilkins 600 series 683 S2 (Zwart) waren compleet verdwenen door de Audyssey MultEQ XT32 van mijn pricewatch: Denon AVR-X3300W. Uiteindelijk dus maar uitgezet, equalizer flat, hoge tonen +1db en lage tonen +1db en verder niet.

Nu merk ik vooral dat je bij 'anderen' vaak aangedikte bassen hoort, want bij muziek/film waar echt bas in zit dreunt ie erover.

[ Voor 10% gewijzigd door TheNephilim op 18-04-2018 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Klinkt heel bekend. Als je calibreerd is je bass helemaal foetsie. Waarschijnlijk omdat in een 'flat' opstelling de bass minder is dan veel mensen wenselijk vinden denk ik zo.

Heb zelf ook een UMIK-1 microfoon en kan de boel calibreren, maar als ik dit doe, klinkt het daarna helemaal plat en heeft het totaal geen karakter meer.

[ Voor 30% gewijzigd door Fairy op 18-04-2018 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de cm9v2 nu drie maanden. Het lijkt wel of de linkerbox geslotener klinkt. Hifiklubben is langsgeweest. Erg mooi op zich.
Maar ze vonden dat het klopte. Ik heb de "foute box" verplaatst naar rechts en het foute gesloten geluid verhuist mee. Dan licht het toch aan de speaker of ben ik gek?
Is het het scheidingsfilter? Wat kan dit zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Sluit anders eens enkel de tweeter aan en ga ze vergelijken (wel een mono track gebruiken, evt via Foobar2000).

Geen verschil? Dan alleen LF aansluiten en opnieuw vergelijken. Dan kun je gerichter zoeken. Misschien word het verschil dan ook ineens een stuk duidelijker en kun je klubben ook overtuigen.

Als het geluid zo meeverhuisd is er inderdaad iets niet goed.

Je met met je afstandbediening je versterker kan laten switchen tussen A en B, sluit dan 1 speaker op A aan en 1 op B, eventueel beiden op hetzelfde kanaal. Dan kun je via de AB een directe vergelijking doen.

Wat je ook nog kan doen is calibratie met een microfoon en REW. Zet de speakers naast elkaar en meet de beide speakers onder dezelfde onstandigheden. Als 1 speaker niet jofel is moet je dat kunnen zien op de spectrum analyse.

PS. Liggen de serienummers van de speakers wel bij elkaar? Als er 1 lang in een koele ruimte heeft gelegen en de andere niet, dan kan het zijn dat ze nog wat moeten inspelen.

PS. Bij mijn CM10 s2 was de tweeter defect. Die is overigens voor Smits Audio netjes vervangen. Kwamen ook bij mij thuis langs en dat is dus 2x 62 kilometer (y) .

[ Voor 17% gewijzigd door Fairy op 08-05-2018 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fairy schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 21:25:
Wat je ook nog kan doen is calibratie met een microfoon en REW. Zet de speakers naast elkaar en meet de beide speakers onder dezelfde onstandigheden. Als 1 speaker niet jofel is moet je dat kunnen zien op de spectrum analyse.
Geen idee hoe dat moet. Kan de verkoper dat wel doen? Nu heeft hij alleen op gehoor getest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

REW goed gebruiken is niet iets wat een gemiddelde verkoper kan of wil doen.

Wat je kan doen is je daar zelf in verdiepen en kijken of je kunt 'bewijzen' dat de speakers substantieel verschillen van elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je antwoorden. Conclusie is dan helaas dat garantie niet helemaal garantie is. Aangezien de conclusie is dat het in orde is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Verwijderd schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 19:55:
Bedankt voor je antwoorden. Conclusie is dan helaas dat garantie niet helemaal garantie is. Aangezien de conclusie is dat het in orde is.
Als jouw speakers niet in balans zijn, dan ga je daar later spijt van krijgen.
Je moet er zeker werk van maken en desnoods hogerop zoeken binnen het bedrijf. Ik kan me niet voorstellen dat ze je met speakers laten zitten die niet goed samen werken.

Probeer een opstelling te maken waarmee je het heel eenvoudig kan bewijzen en waarbij het effect groot is. Liefst met de speakers pal naast elkaar, om eventuele akoestiek uit te sluiten.

Daarmee moet het toch aan te tonen zijn.

En test ook even of het verschil in LF of HF zit. Ik kan me niet voorstellen dat ze beiden problemen geven.

Probeer de verstandhouding op pijl te houden. Ga geen onmogelijke dingen eisen, maar probeer wel samen tot een oplossing te komen. B&W heeft support hoog in het vaandel staan. Misschien kun je contact met hun opnemen en de case voorleggen. Misschien hebben ze dit vaker gehad en wordt de boel zonder pardon (of met pardon ;) ) omgeruild.

Zo ging het bij mij ook. Ik melde het bij Smits. Zij leverden een nieuwe tweeter, Smits kwam langs om de unit te vervangen en de kosten werden door B&W gedekt.

PS. hele stomme vraag, maar heb je niet per ongeluk het schuimpje heel diep in de baspoort gedrukt? Ga eens met een lampje kijken of check of je ze allemaal nog hebt.

Zet ook eens een harde baslijn aan en ga voelen hoeveel er door de poort komt en voel bij de andere speaker. Kijk tevens of alle woofers bewegen en even veel uitslag hebben. Als er 1 woofer niet goed mee doet kan hij ook anders gaan klinken.

[ Voor 35% gewijzigd door Fairy op 09-05-2018 20:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ga ik doen, bedankt voor het advies en ik laat het er niet bij zitten. Nu is het zeker niet ideaal. Elke keer luister ik technisch of er verschillen zijn. Niet echt luisteren naar muziek :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Klinkt me heel bekend in de oren.

Mijn tweeter was niet goed en maakte een snerpend geluid. Elke keer als ik dat geluidje nu weer hoor, draai ik links en rechts om en ga ik opnieuw luisteren om er zeker van te zijn dat het in de opname zit.

Soms echt superirritant, maar krijg die gewoonte er niet meer uit, als ik wat geks hoor ga ik het onderzoeken.

Er zijn heel veel stukken muziek en CD's waar gewoon distorsie/vervorming in zit al in de opnames en dat geven de speakers perfect weer.

[ Voor 29% gewijzigd door Fairy op 09-05-2018 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:10

MazeWing

The plot thickens...

Vandaag permissie van de wederhelft om nieuwe speakers te kopen. Het worden de 704 S2 in gloss black.

Straks ophalen en genieten! Heb vorige week uitgebreid naar luidsprekers geluisterd en was zeer onder de indruk van het geluid uit de 704 S2. Op dit moment heb ik al bijna de 683 en heb de 704 uitgebreid vergeleken met de 683 S2 (een speaker die al een stukje beter is dan de eerste versie). Het verschil was enorm! Een kleinere speaker die een veel voller en zuiverder geluid gaf.

Ben dus erg benieuwd hoe het straks allemaal gaat klinken :)

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fairy schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 20:42:
Soms echt superirritant, maar krijg die gewoonte er niet meer uit, als ik wat geks hoor ga ik het onderzoeken.
Yep, exact dat ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Vanmiddag de 704 s2 opgehaald en er de gehele avond al heerlijk van genoten! Wat een geluid en wat een looks! Ongelofelijk hoe ze zo'n vol geluid weten te creëren. Zelfs het laag mag er behoorlijk wezen.

Ik heb de speakers per toeval via marktplaats op de kop getikt. Ze waren nog geen 2 maanden oud en in absolute nieuwstaat. Zelfs het verpakkingsmateriaal was perfect weggelegd.
Uiteindelijk voor €1700 gekocht. Toch een erg nette deal als je ziet dat de adviesprijs €2398 betreft (alhoewel de set meestal met wat korting voor €2100-2200 te krijgen is). Ik zal morgen wat foto's maken en ze hier plaatsen.

Ik maak trouwens gebruik van een Marantz SR6011 die ze prima aanstuurt. Op dezelfde volumeinstelling als bij de 683 klinken ze toch wel duidelijk hoorbaar harder.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Heb al eens met de koptelefoon op gezeten om te zien of de rare glitch in het geluid daar ook te reproduceren was. Merk je wel dat sommige opnames niet perfect zijn en zelfs storende vervormingen bevat.

Nadeel is wel, je bent dan ineens niet meer bezig met muziek luisteren, maar je setup aan het analyseren. Het slijt er vanzelf wel uit verwacht ik. Ik doe het in ieder geval al minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 12:03
her-gepost. Mag weg

[ Voor 92% gewijzigd door peligro2k op 11-05-2018 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fairy schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 08:07:
[...]

Nadeel is wel, je bent dan ineens niet meer bezig met muziek luisteren, maar je setup aan het analyseren. Het slijt er vanzelf wel uit verwacht ik. Ik doe het in ieder geval al minder.
Ja, dat is het enige nadeel van audiofiel zijn (plus de kosten) :-)
Mijn vrienden luisteren gewoon, wij willen perfectie zover die bestaat haha

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2018 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Vanavond eens zitten spelen met de plaatsing van mijn 704 s2 luidsprekers en ik ben er achter gekomen dat ze aanzienlijk minder ingedraaid hoeven worden om optimaal te klinken. Ik had ze bij plaatsing eigenlijk meteen op exact dezelfde locatie gezet als mijn 683's. Die hadden wel degelijk baat bij een bepaalde mate van indraaien.

Er bleef echter iets knagen dat het beter zou moeten kunnen. De afgelopen weken, tot vanavond, eigenlijk geen tijd (en geen zin) om er eens wat tijd voor uit te trekken en het allemaal eens echt goed te doen.
Het resultaat mag er echter zijn!

Een veel ruimtelijker geluid met een betere controle van de bas. Dit is ook terug te zien in de audyssey metingen. Er hoeft nu veel minder correctie toegepast te worden in het laag. Ook bij de linker luidspreker die in een hoek staat en dus gevoeliger is voor een "boomy bass".

Heb de speakers wel een paar cm extra van de muur gezet. Hopelijk stoort dit de wederhelft niet... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoever heb je ze ingedraaid? Ik heb de cm9s2 zeer licht ingedraaid. 1 Cm of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Verwijderd schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 18:20:
Hoever heb je ze ingedraaid? Ik heb de cm9s2 zeer licht ingedraaid. 1 Cm of zo.
Ah, ik ook (CM10 s2).

Alleen vandaag mijn NAD C388 voor de 2e keer terugbrengen voor reparatie :|

Moet 2x opstarten als hij koud is, gaat aan, valt uit en gaat even later opnieuw aan. Als ie warm is gebeurd dat niet. Alles al geprobeerd. Heb zelfs van NAD al een Beta firmware gekregen (waar ik niet over mag spreken :P ).

Hopen dat ie net zo snel terug is als de vorige keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_NL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:34
Exorcist schreef op zondag 8 april 2018 @ 20:55:
Nog steeds erg tevreden met mijn B&W's. Simpele, oudere modellen; in de gameroom 4x een DM302 en CCR3 en in de woonkamer 2x DM602 en LCR6.
Ik luister ook al weer 16 jaar met veel plezier naar mijn 4x DM303 + LCR3 en ASW300. Huidige woonkamer is inmiddels veel groter, maar het geluid uit dit setje is nog altijd prima (aangesloten op een inmiddels ouderwetse Denon1910)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, heb via hans audio mijn cxr120 gelukkig kunnen inruilen voor een stereo versteker, de cambridge cxa80.
Hopelijk beter met mijn cm9v2.
Leek met de cxr wel dat mijn linkerbox een minder ruimtelijk geluid heeft. Aanstaande weekend zover dus dan horen jullie het.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2018 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDude84
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

Verwijderd schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 20:40:
Nou, heb via hans audio mijn cxr120 gelukkig kunnen inruilen voor een stereo versteker, de cambridge cxa80.
Leek met de cxr wel dat mijn linkerbox een minder ruimtelijk geluid heeft. Aanstaande weekend zover dus dan horen jullie het.
Ga je dan nu ook van 5.1 (of 7.1 o.i.d.) terug naar een stereo opstelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, lekker naar stereo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grootste fout voor mij dan he, was dat i even in de surround hype meeging. Ben blij dat ze inruil 600 euro geven voor mijn cxr120.
16 juni heb ik hem en laat een luisterindruk achter in comb met mijn cx9s2.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2018 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
waarom niet combineren stereo voor muziek en surround voor wanneer je wil? eindversterker aan de surround en voilá
http://www.audiophile.no/...iers-with-processor-input

[ Voor 28% gewijzigd door Pjotr22 op 10-06-2018 09:51 . Reden: linkje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDude84
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

Verwijderd schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 20:05:
Grootste fout voor mij dan he, was dat i even in de surround hype meeging. Ben blij dat ze inruil 600 euro geven voor mijn cxr120.
16 juni heb ik hem en laat een luisterindruk achter in comb met mijn cx9s2.
Nou ja, hype kun je het niet noemen. Het is er al vanaf de jaren '90 en is alleen verder uitgebreid van 5.1 naar Atmos ed. Lijkt mij geen hype, maar juist een keuze die je maakt. Of je gaat voor stereo met misschien nog een woofer er bij, of je gaat voor een setup met 5.1 en hoger.

Zoals hierboven al genoemd is, kun je ook met losse versterkers werken voor stereo en dolby. Vaak wel prijzig :)

Ben benieuwd wat je van de CXA80 gaat vinden in combi met de CM9s2!
Heb je trouwens wel de kabels een keer omgedraaid van front left/right? Om uit te sluiten dat het aan de receiver lag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, hype meer voor mij in de zin van ik moet het ook hebben ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheDude84 schreef op zondag 10 juni 2018 @ 11:53:
[...]

Ben benieuwd wat je van de CXA80 gaat vinden in combi met de CM9s2!
Heb je trouwens wel de kabels een keer omgedraaid van front left/right? Om uit te sluiten dat het aan de receiver lag?
Ik laat het jullie weten, ben zelf ook heel benieuwd naar het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLLRS
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-03 20:25
Ik ben aan het nadenken over een 5.1 opstelling:

2x 703 s2 of 704 s2 front

HTM72 s2 center (heb niet meer ruimte)

DB4 sub

707 s2 rear

Alleen nog aan het twijfelen tussen 703s en 704s... Iemand ervaring met die keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linius
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-02-2024
Enige tip die je hierbij kan geven is naar een audiozaak gaan en gewoon zelf luisteren. Het basale verschil tussen de 704 en 703 is op het oog al vrij duidelijk. Maar waar je voorkeur naar uitgaat kun je alleen bepalen met je eigen oren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:06
Verwijderd schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 20:40:
Wat was het probleem precies met je Cxr120? Ik heb er zelf ook eentje en in stereo doet hij het minstens zo goed als mijn vorige CA A740.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

TLLRS schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 14:55:

DB4 sub

707 s2 rear

Alleen nog aan het twijfelen tussen 703s en 704s... Iemand ervaring met die keuze?
De 703 s2 is vooral beter in het weergeven van laag. Ook als je een grote(re) kamer hebt is de 703 misschien de betere keuze. De HTM72 is echter weer een betere match met de 704. Zeker gezien het feit dat je een subwoofer gaat gebruiken zou ik voor de 704 gaan. Het laag wordt opgevangen door de DB4. Ook je surrounds in de vorm van de 707 zijn een perfecte match (qua driver grootte) voor de 704.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeWSJuNK schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 15:34:
[...]

Wat was het probleem precies met je Cxr120? Ik heb er zelf ook eentje en in stereo doet hij het minstens zo goed als mijn vorige CA A740.
Het was niet slecht, maar in stereo met de cm9s2 had ik het gevoel dat het niet optimaal was. Ik had het idee dat een pure stereoamp meer leven zou geven. Dat is het geval :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Krijgt de 6 serie een opvolger? Zit al een tijdje de prijzen van de 685 S2 in de gaten te houden en ineens is die bij meerdere aanbieders goedkoper (van 325 naar 250).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Gezien het feit dat de S2 ook alweer 3,5 jaar bestaat (de S1 heeft het dik 6,5 jaar volgehouden) en zowel de 800 D3 alsmede de 700 S2 beschikken over de nieuwe continuum drivers beschikken is het niet ondenkbaar dat er een S3 in de pijpleiding zit die ook over continuum drivers beschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:02

Tortelli

mixing gas and haulin ass

S2's bestaan een dikke 4 jaar; heb ze sinds maart 2014. Zit stiekem wel eens te kijken om mijn 683 S2's te upgraden naar de 702's.... als ik ze voor een leuke prijs ergens kan krijgen :).
(685's zou ik dan sowieso houden, geld niet waar daar veel duurdere speakers neer te zetten imo)

[ Voor 20% gewijzigd door Tortelli op 02-07-2018 16:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-08 10:05
TLLRS schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 14:55:

DB4 sub

707 s2 rear

Ik heb beiden intensief beluisterd in de winkel en ga persoonlijk voor de 704s (uiteindelijk) omdat ik het geluidsverschil erg klein vind terwijl ik de 704s wel een stuk mooier vind (lekker compact) en een stuk goedkoper. Zeker als je een HTM72 erbij neemt, lijkt me dat een goede match :)

Overigens vind ik de 600-series een betere match voor films (en zijn nu in aanbieding!). De 700-series klinken beter met muziek, maar ze zijn ook heel gericht en hebben een erg sterk stereo-beeld, terwijl de 600-series veel meer "ruimte-vullend" zijn. Hierbij gaat iets detail verloren, maar ze zijn een stuk meer vergevend bij kleine foutjes in de media en ze trekken wat minder de aandacht van je oren, waardoor het meer lijkt alsof je naar een film/serie kijkt en niet naar een film/serie luistert.

Bij de 700-series kan je individuele speakers aanwijzen met je ogen en kan je horen wanneer 1 speaker verder-weg staat dan de ander omdat je bijv. niet perfect in het midden van de "luister-zone" zit, terwijl je dit veel minder hebt met de 600-series. Waarom dit is: geen idee. Misschien ben ik gewoon gek.

ik zou je adviseren eens goed te luisteren in een winkel en vooral te focussen op kijken van paar series/films met zowel de 683+685 en de 704+707. Probeer ook eens niet in de perfecte luister-positie te gaan zitten en eens wat "foute" content op te zetten van wat minder goede kwaliteit: De 700-series zijn namelijk heel goed in slechte opnames benadrukken.

Ook een relevant verschil: De baspoort van de 700-series zit aan de achterkant, wat positionering een stuk lastiger maakt dan bij de 600, waarbij de baspoorten voor EN achter zit. De 700-series kan je niet ophangen (geen wall-mount), de 600-series wel.

De 600-series zijn gewoon een veel betere performance-per-euro deal wat mij betreft :) In het beste geval klinken de 700-series mooier, maar in niet-optimale situaties zijn de 600-series aangenamer en vergevender.

[ Voor 18% gewijzigd door Gamebuster op 05-07-2018 09:58 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:02
Wat vinden jullie van de B&W CWM663 inbouwspeakers? Ik kan vrijwel geen reviews terugvinden. Vind dat er redelijk weinig tot geen reviews van deze speakers beschikbaar zijn. Inbouwspeakers zijn in mijn situatie vrijwel de enige goede optie en leek mij ook de beste keus qua budget. Ik heb ze eerlijk gezegd in de winkel niet beluisterd, maar simpelweg het advies gevolgd en de duurste vwb mijn budget genomen.

Logischerwijs missen ze het laag, vandaar een aparte SUB. Heb ze nu thuis beluisterd en als ik geen SUB zou nemen, had ik ze direct teruggestuurd. Dat laag mis je heel erg. Vandaar ook mijn vraag hier: zijn deze CWM663 daadwerkelijk goede inbouw's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 18:23
PX met 25% korting bij AMAZON voor de mensen die deze willen aanschaffen. https://www.amazon.de/dp/...nkCode=df0&language=nl_NL
Bij de rest van de webshops is deze nog 100 euro duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:07
Vilscon schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 09:40:
Wat vinden jullie van de B&W CWM663 inbouwspeakers? Ik kan vrijwel geen reviews terugvinden. Vind dat er redelijk weinig tot geen reviews van deze speakers beschikbaar zijn. Inbouwspeakers zijn in mijn situatie vrijwel de enige goede optie en leek mij ook de beste keus qua budget. Ik heb ze eerlijk gezegd in de winkel niet beluisterd, maar simpelweg het advies gevolgd en de duurste vwb mijn budget genomen.

Logischerwijs missen ze het laag, vandaar een aparte SUB. Heb ze nu thuis beluisterd en als ik geen SUB zou nemen, had ik ze direct teruggestuurd. Dat laag mis je heel erg. Vandaar ook mijn vraag hier: zijn deze CWM663 daadwerkelijk goede inbouw's?
Volgens mij zijn deze qua specs vergelijkbaar met de 685-boekenplank speakers. Nadeel van inbouw is dat je vaak een kleinere klankkast hebt, dus qua geluid zullen ze toch wat anders klinken.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuimpje
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-08 11:12

Schuimpje

Couch Warrior

Nu al zo'n anderhalve week een setje 685 S2's white met STAV24 standaard(en) in huis, aangesloten op een denon PMA-30 stereoversterker. Ben er super tevreden mee, merk ook dat ze steeds beter gaan klinken naarmate ik ze gebruik. Iemand enig idee hoelang deze speakers moeten inspelen?

Sony PS5 | Sony XR55A84J | Steelseries Arctis 7P+ | PSN: Drukfout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paragon93
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Schuimpje schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 11:26:
Nu al zo'n anderhalve week een setje 685 S2's white met STAV24 standaard(en) in huis, aangesloten op een denon PMA-30 stereoversterker. Ben er super tevreden mee, merk ook dat ze steeds beter gaan klinken naarmate ik ze gebruik. Iemand enig idee hoelang deze speakers moeten inspelen?
Zelf geen directe ervaring, ik lees echter op diverse forums een range van 20-60 uur.
Zelf ben ik nooit van het inspelen geweest, anders dan gewoon lekker een muziekje op te zetten en er naar luisteren. (lees nooit doelbewust iets aangezet onder het mom van inspelen i.p.v. muziek luisteren).

Trust me, I'm an engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Tom schreef op maandag 2 juli 2018 @ 13:06:
Krijgt de 6 serie een opvolger? Zit al een tijdje de prijzen van de 685 S2 in de gaten te houden en ineens is die bij meerdere aanbieders goedkoper (van 325 naar 250).
Vanochtend even bij een hifi-zaak binnengelopen. Ik had ze nog nooit gehoord en ook benieuwd naar het verschil tussen de 685 en 686. Beide klinken goed maar m'n voorkeur gaat uit naar de 685, wat voller geluid. Schijnbaar komt de opvolger eraan (rond september) met continuum driver. Uiterlijk iets strakker. Stofkappen met magneetjes zoals hogere series al hadden. De 6-serie zou teruggebracht worden naar 2 vloerstaanders, 1 boekenplank en 1 center. Prijzen gaan ietsje (niet zeker maar hij had het over +/- 50,-) omhoog.

Twijfel dus een beetje, deze halen nu ze relatief goedkoop zijn of wachten op de opvolger. Al betwijfel ik of de opvolgers de meerpijs (minimaal 150 euro meer, maar kan bij een prijsverhoging ook 250 euro meer zijn) echt waard gaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Ik kom nu ook nog een setje CM1 S2 tegen, kost 50 euro per speaker meer dus verwaarloosbaar. Nadeel is dat die zich wat moeilijker laten aansturen las ik. Ze komen op een Yamaha receiver, maar die was voor m'n CM8's flink onderbemeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:04

Tijn96

In speed we trust

Tom schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 15:11:
[...]

Vanochtend even bij een hifi-zaak binnengelopen. Ik had ze nog nooit gehoord en ook benieuwd naar het verschil tussen de 685 en 686. Beide klinken goed maar m'n voorkeur gaat uit naar de 685, wat voller geluid. Schijnbaar komt de opvolger eraan (rond september) met continuum driver. Uiterlijk iets strakker. Stofkappen met magneetjes zoals hogere series al hadden. De 6-serie zou teruggebracht worden naar 2 vloerstaanders, 1 boekenplank en 1 center. Prijzen gaan ietsje (niet zeker maar hij had het over +/- 50,-) omhoog.

Twijfel dus een beetje, deze halen nu ze relatief goedkoop zijn of wachten op de opvolger. Al betwijfel ik of de opvolgers de meerpijs (minimaal 150 euro meer, maar kan bij een prijsverhoging ook 250 euro meer zijn) echt waard gaan zijn.
Maar je wil dus perse boekenplank speakers? Ik persoonlijk zou wachten. Als je tzt gaat luisteren weet je of het de meerprijs waard is

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Tijn96 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 11:23:
[...]

Maar je wil dus perse boekenplank speakers? Ik persoonlijk zou wachten. Als je tzt gaat luisteren weet je of het de meerprijs waard is
Het is voor m'n studeerkamer, voor als ik aan het werk ben. Boekenplankspeakers zijn daarom meer dan prima. In de woonkamer heb ik CM8's op een mooie Rotel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Tom schreef op maandag 23 juli 2018 @ 12:01:
[...]

Het is voor m'n studeerkamer, voor als ik aan het werk ben. Boekenplankspeakers zijn daarom meer dan prima. In de woonkamer heb ik CM8's op een mooie Rotel.
Ik kan natuurlijk niet inschatten hoe hard jij muziek luistert tijdens studeer/werkzaamheden maar lijkt me dan dat je hiermee prima uit de voeten kan. Geld wat overblijft tzt in een huiskamer upgrade stoppen mocht je dat willen :+

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Het hoeft niet eens hard, maar mijn ervaring is dat een krachtige versterker ook op lage volumes de boel beter kan aansturen. Daar verschillen de meningen over.

Uiteindelijk voor CM1 S2 gegaan. Ik heb ze niet naast elkaar gehoord. Qua geluid vond ik de 685 S2 ook hartstikke prima. Qua afwerking is de CM-serie net wat mooier, en gezien de kleine meerprijs vond ik het dat wel waard.

Tevens een Rotel A12 gekocht. Dat is wellicht wat overkill en niet nodig, maar ik heb niet zoveel vertrouwen in die Yamaha receiver. De A10 was wellicht ook prima, maar mist een digitale ingang en DAC. De A12 kon ik voor een nette prijs krijgen. Dan ben ik ook gelijk klaar.

Het spul staat nog in te spelen maar het klinkt heerlijk d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:07
Hoi allen,
Op dit moment heb ik een setje Harman Kardon soundsticks bij mijn iMac staan, maar na ~10 jaar en een 5-tal verhuizingen is 1 v/d kabels het aan het begeven dus dat is een excuus om nieuwe speakers te kopen :).

Nu heb ik mijn woonkamer een setje CM7's en een CMC S2 staan en als de semi-autist die ik ben wil ik dus ook een setje CM bij mijn computer...(ook omdat bij een volgende verhuizing er een home-theater moet komen en deze dan als raar-speakers gebruikt kunnen worden, maar dat is lange termijn :P)

Anyway, de CM1's zijn nu aantrekkelijk geprijsd bij Correct (299 p/stuk, heb ze nog niet goedkoper gevonden) maar ik worstel een beetje met de aansturing. Mijn gedachte is om er een Denon PMA-50 voor te hangen, want ik wil een compacte versterker, maar de NAD 3020 is ook een kandidaat (maar ook weer 25% duurder)..

Any advice?

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartendd
  • Registratie: September 2012
Het audio land geeft snel het gevoel van door d bomen het bos niet meer zien.
Jaren lang een Harmon Kardon AVR gehad met een jbl set. Gekocht van het eerste echte salaris. Nu 14 jaar verder werd het wel eens tijd voor wat anders.
Grootste ding is dat ik qua woonkamer inrichting 5.1 niet echt zie zitten, gedoe met kabels juist positioneren. Ivm verbouwing thuis eigenlijk de pc speaker (edifier 2.0) set aan de tv gehangen en was eigenlijk wel verkocht aan het gemak van een fijne stereo set voor beetje streamen en netflix/films kijken.

Qua speaker ben ik beperkt tot boekenplank model ivm ruimte, pilaren zijn niet gewenst door de baas thuis, dus kom vrij snel richting een 685 set.
Deze zou ik nog kunnen uitbreiden met een losse sub voor bijvoorbeeld met serie en films, hoewel ik persoonlijk denk dat dit in mijn situatie niet zou hoeven wil ik de optie wel openhouden.

Specs qua versterker (moet nog luisteren) kom ik op papier richting een Rotel a-12v2 // Nad C338. Hoewel reviews aangeven dat een zwaardere set vaak weer beter klinkt (NAD C368) Of een rotel a-14. Het lastige hierin is uiteraard je moet het gaan luisteren, maar wil eerst een degelijk short list hebben qua specs en functionaliteiten.

1: Rotel a-12
Ja zat reviews te vinden, hele degelijke versterker. Die ook goed uit te breiden is in de vorm met extra eind versterker.
Wel handige features voor afspelen, maar een aparte streamer is wel beter.

2: Nad C338:
Als versterker goed uit de voeten, en qua features een hele uitgebreide (niet volwaardig streamer) maar wel meer mogelijkheden dan de a-12.
Nadeel is dat de versterker meer stand-alone is. (uitbreiden is beperkt).

3: Nad C368:
Qua prijs overeen met de Rotel a-12, maar wel meer power. En iet smeer basis features. Net als de A-12 uitbreidbaar + de MDC modules waarmee je een volwaardige streamer kan toevoegen.

4: Rotel a-14:
Tegenhanger van de C368, maar wel dik 400 euro duurder. En hiermee wel erg buiten mijn initieel scope qua prijs een versterker. Zeker omdat de streaming functionaliteiten ontbreken en dus de c368 alsnog met mdc uitbreiding goedkoper zou zijn.

Nu ik dit zo opschrijf is eigenlijk de conclusie dat qua papieren specs (prijs mee begrepen) de C368 de betere keuze zou zijn voor nu en toekomst.
Zit ik qua versterker op deze speakers aan de juiste kant, of zit ik behoorlijk in de overkill, of is er een goede wildcard die ik eigenlijk moet bekijken.

Grootste antwoord blijft, ga luisteren en dat ga ik ook zeker doen. Maar hou er van om vooraf wel een degelijke short list te hebben waarmee ik wil gaan vergelijken.
In de winkel wordt je snel genoeg verleid voor andere spullen (soms beter soms slechter). Eerst even huiswerk gedaan hebben :-).

[ Voor 5% gewijzigd door maartendd op 14-08-2018 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

maartendd schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 14:07:
Het audio land geeft snel het gevoel van door d bomen het bos niet meer zien.
Jaren lang een Harmon Kardon AVR gehad met een jbl set. Gekocht van het eerste echte salaris. Nu 14 jaar verder werd het wel eens tijd voor wat anders.
Grootste ding is dat ik qua woonkamer inrichting 5.1 niet echt zie zitten, gedoe met kabels juist positioneren. Ivm verbouwing thuis eigenlijk de pc speaker (edifier 2.0) set aan de tv gehangen en was eigenlijk wel verkocht aan het gemak van een fijne stereo set voor beetje streamen en netflix/films kijken.

Qua speaker ben ik beperkt tot boekenplank model ivm ruimte, pilaren zijn niet gewenst door de baas thuis, dus kom vrij snel richting een 685 set.
Deze zou ik nog kunnen uitbreiden met een losse sub voor bijvoorbeeld met serie en films, hoewel ik persoonlijk denk dat dit in mijn situatie niet zou hoeven wil ik de optie wel openhouden.

Specs qua versterker (moet nog luisteren) kom ik op papier richting een Rotel a-12v2 // Nad C338. Hoewel reviews aangeven dat een zwaardere set vaak weer beter klinkt (NAD C368) Of een rotel a-14. Het lastige hierin is uiteraard je moet het gaan luisteren, maar wil eerst een degelijk short list hebben qua specs en functionaliteiten.

1: Rotel a-12
Ja zat reviews te vinden, hele degelijke versterker. Die ook goed uit te breiden is in de vorm met extra eind versterker.
Wel handige features voor afspelen, maar een aparte streamer is wel beter.

2: Nad C338:
Als versterker goed uit de voeten, en qua features een hele uitgebreide (niet volwaardig streamer) maar wel meer mogelijkheden dan de a-12.
Nadeel is dat de versterker meer stand-alone is. (uitbreiden is beperkt).

3: Nad C368:
Qua prijs overeen met de Rotel a-12, maar wel meer power. En iet smeer basis features. Net als de A-12 uitbreidbaar + de MDC modules waarmee je een volwaardige streamer kan toevoegen.

4: Rotel a-14:
Tegenhanger van de C368, maar wel dik 400 euro duurder. En hiermee wel erg buiten mijn initieel scope qua prijs een versterker. Zeker omdat de streaming functionaliteiten ontbreken en dus de c368 alsnog met mdc uitbreiding goedkoper zou zijn.

Nu ik dit zo opschrijf is eigenlijk de conclusie dat qua papieren specs (prijs mee begrepen) de C368 de betere keuze zou zijn voor nu en toekomst.
Zit ik qua versterker op deze speakers aan de juiste kant, of zit ik behoorlijk in de overkill, of is er een goede wildcard die ik eigenlijk moet bekijken.

Grootste antwoord blijft, ga luisteren en dat ga ik ook zeker doen. Maar hou er van om vooraf wel een degelijke short list te hebben waarmee ik wil gaan vergelijken.
In de winkel wordt je snel genoeg verleid voor andere spullen (soms beter soms slechter). Eerst even huiswerk gedaan hebben :-).
Ik ben zelf enorm blij met mijn primare icm b&w 683s2's. Het is sowieso een merk wat enorm goed bekend staat. Succes met deze leuke zoektocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDude84
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

Dan zou ik ook gaan luisteren naar stereo versterkers van Cambridge audio als je toch in die prijsklasse gaat rondkijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Houd er wel rekening mee dat je je speakers veel plezier doet, en daarmee jezelf ook, door een wat krachtigere receiver/versterker te plaatsen. :) Ik zou idd ook eens kijken naar Cambridge Audio om eerlijk te zijn...

Rotel is ook erg leuk, maar (vind ik) duidelijk een klasse hoger en meer op het pure hifi gebeuren gericht, vandaar ook geen streaming en de wat hogere prijs. Imgo wel erg mooi en fijn klinkend spul met B&W.

Ikzelf heb een setje 685's staan met een Denon DRA-700AE receiver, maar dat komt tzt ook een andere sterkere en luxere receiver voor in de plaatst. :)

https://www.hifi.nl/artik...e-Audio-CXA80-en-CXC.html

[ Voor 5% gewijzigd door Joopieboy op 15-08-2018 22:13 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Houd er rekening mee dat vermogens soms anders gemeten worden. Ik heb twee surround-receivers gehad (de eerste 90 en de tweede 110 watt) en daarna een stereoversterker (120 watt). De receivers hadden een nieuwprijs van ~500 en ~800 euro. De Rotel stereoversterker zit op ~1600 euro. Geen echt vergelijk gezien het prijsverschil, maar als je naar wattage kijkt zou je maar een minimaal verschil verwachten. Aangesloten merk je dat die laatste de boel pas echt goed kan aansturen. Op de site van Rotel spreken ze ook over gegarandeerd vermogen, sommige reviews zeggen dat ze in de praktijk meer leveren dan volgens de specificaties. Nu staat NAD ook goed aangeschreven, maar het kan best zijn dat die iets zwakkere Rotel niet onderdoet voor de krachtigere NAD. Staar je dus niet helemaal blind op de getallen.

Ik heb zoals hierboven gezegd pad een tweede hifi-setje gekocht, bestaande uit een Rotel A12 en B&W CM1 S2. Aangezien je naar 685's kijkt wel enigszins vergelijkbaar. Ik denk niet dat een A14 nodig is, sterker nog: ik denk dat de A12 al aardig overbemeten is (ik heb de A10 nog overwogen maar die is qua features wel erg karig en mist een optische ingang met goede DAC). Uiteraard ben je welkom om te komen luisteren.

Ik weet dat meningen verschillen op GoT over dit onderwerp, maar dit is op basis van mijn eigen bevindingen. Ieder moet verder vooral zelf gaan luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 16:19
Zal vast tegen het zere been zijn van een hoop mensen hier maar waarom van die enorm overbemeten dure versterkers op een soort van instap boekenplank speakers?

Heb zelf een tijdje een setje cm9 s2 op een instap surround receiver van yamaha gehad en dat klonk prima en dat lijkt me een stuk moeilijker aansturen dan de genoemde boekenplanken.

De versterker ging overigens wel een keer uit toen ik snel het volume opvoerde (flinke draai aan de knop) dus zat wel aan zijn limiet denk ik. De versterker ging overigens wel weer gelijk aan dus zal wel een bescherming tegen spanningsdippen zijn of zo.

[ Voor 27% gewijzigd door Malt007 op 15-08-2018 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Zie het als een zware kar, die kun je prima met een golfje trekken maar het beste neem je een transporter. Je merkt het en in dit geval hoor je het. Je hebt veel meer rust en controle van je geluid. :)

En in mijn geval is het nu om het maximale uit mijn huidige speakers te halen, om later zonder problemen een setje leukere speakers er weer voor in de plek te kunnen zetten. Zo ga ik iedere keer stap voor stap verder. :)

@Tom dat klopt idd, opgegeven vermogens is een leuke leidraad, maar je hebt pure audio vermogen zoals Rotel, of RMS vermogen zoals Yamaha/Pioneer/NAD edg allemaal gebruiken. Mijn Denon heeft ook 2x80W op 4Ohm en 2x105W op 8Ohm. De 685's zijn 8Ohm en zouden bij voorkeur aan een 100W versterker maximaal voldoende hebben qua spec. Mijn ervaring is anders. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-11-2024

invincible30

Psn: pelter29

Eens met joopieboy,

Ik heb ook 685s2 speakers. Zowel met een instap onkyo receiver, als met een nad 319 stereo versterker (oud beestje, still going strong😄) gebruikt.

En verschil is er zeker. Klinkt gecontroleerder met de nad (vooral op hogere volumes)

• maartendd
  • Registratie: September 2012
Thanks voor de input:
Ik ga zaterdag bij een keten de set beluisteren, is nu ook een kleine combo deal met de c338 dus ga alles beluisteren.

Ben dan ook gedeeltelijk terugkomen dat de qua specs (de c338 best wel oke zou kunnen zijn voor mijn specs)
De 685s2 zijn nu echt heel betaalbaar, +/- 450 en soms zelfs iets lager voor een set. En net als mijn vorige set, ga ik er vanuit dat die weer minimaal 10 jaar op de zelfde plek blijven staan. Ik ben standaard wel geneigd om te veel op de uitbreiding te kijken terwijl wat moet ik nog uitbreiden. Ga geen 5.1 maken (hooguit 2.1) en ben niet zo wispelturig dat ik elke paar jaar andere speakers wil of moet hebben. mocht de c338 goed bevallen dat heb je toch een hele leuk set van +/- 1100,-. We gaan het zaterdag zien, usb mee met wat goede muziek alle combo's van versterkers en speakers zij op voorraad dus zaterdag middag zou ik in ieder geval happy thuis moeten zitten :-).

• Linius
Op zich klinkt de 338 al hartstikke prima met die boekenplank modelletjes. Maar met de 368 verschaf je jezelf een stuk meer luxe, zeker in combinatie met een bluos module voor fatsoenlijke streaming op een mooie manier. En uiteraard zat vermogen om nog eens te upgraden naar zuilen ooit (eventueel in combinatie met de toevoeging van de 268). Heb zelf een 368 aangesloten op Dali Opticon 2 (ook boekenplanken) en dat klinkt heerlijk met ook eventueel upgraden in de toekomst in het achterhoofd.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:58
De 685 s2 wordt in China gemaakt, geldt dat ook voor de 706 s2? Heb ik daar een probleem mee? JA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linius
Sjah schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 22:00:
De 685 s2 wordt in China gemaakt, geldt dat ook voor de 706 s2? Heb ik daar een probleem mee? JA!
Ben wel benieuwd waarom je daar een probleem mee hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Dat heel veel namaak meuk daar vandaan komt betekent niet dat bedrijven die daar een goede business opzetten geen kwaliteit kunnen leveren. B&W hanteert daar haar eigen kwaliteitseisen. Het enige nadeel wat ik kan bedenken is dat het transport nogal grote afstanden zijn, maar dit is naar mijn weten wel beter geconditioneerd dat de standaard spullen.

Ik baalde eerst ook dat mijn CM10 s2's niet in Engeland zijn gemaakt, maar daar ben ik wel overheen gestapt. Bedenk ook dat als hij wél uit Engeland kwam, de prijs waarschijnlijk ook 1000 euro hoger was.

[ Voor 23% gewijzigd door Fairy op 24-08-2018 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDude84
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

Alleen de 800 serie maken ze in de UK. Doorsparen dan maar? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Zolang het eindproduct van uitmuntende kwaliteit is, maakt het mij eerlijk gezegd weinig uit wie of wat de speaker in elkaar zet.

Als ik kijk naar de afwerking van mijn 704 s2 speakers kan ik niets anders concluderen dan dat het van top tot teen perfect is afgewerkt. Wat mij betreft is dit gemaakt door een misvormde blinde Chinees zonder handen en voeten. Ik zie het er niet aan af in ieder geval!...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Wat is er mis met chinees? :P :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Linius schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 11:08:
[...]

Ben wel benieuwd waarom je daar een probleem mee hebt.
Het doet af aan het romantische p'laatje dat ik vind dat made in UK met zich meedraagt. Maar inmiddels heb ik ze gehoord en gezien, nu geldt dat argument eigenlijk nliet meer, mooie dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linius
Kijk eens aan! De associatie met Chinese fabrieken is natuurlijk door schrijnende voorbeelden als Foxcon of de algehele kwaliteit redelijk negatief. Gelukkig voeren de gerenommeerde audiobedrijven nog altijd zelf de kwaliteit controle uit. Je kan er van uitgaan dat er sowieso wel een aantal Europese medewerkers van B&W in die fabrieken rondlopen. En als het een beetje meezit voeren ze bij aankomst terug in Europa (de speakers dus) ook nog een check uit om de kwaliteit te waarborgen.

Al is de romantiek achter een volledig Brits product wel te billijken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Wel grappig, aangezien de wel geproduceerde spullen in een europees land vaak toch alleen 'samengebouwd' zijn maar dat dan 'geproduceerd' mag heten. Alle toelevering van materialen komen gewoon uit China en Japan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
China en Japan? Zie nog wel een verschjil tussen de 2. Zo ben ik bekend met gouwe versterkers die Luxman (Japan) bouwde, das jaren 70 al...!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

De nieuwe 600 serie was een beetje zoals verwacht. Puur qua looks ben toch blij dat ik nog voor de CM1 S2 ben gegaan :)

Over China, ik vind het spul van B&W (maar ook Apple etc.) super in elkaar zitten. Het ligt ook voor een groot deel aan de kwaliteitscontrole. Als bedrijven dat goed doen maakt het mij niet veel uit waar ze het bouwen, met een kleine voorkeur voor Europa uiteraard. Zijn meer de associaties die je ermee hebt, ook vanwege bedrijven die zaken naar China uitbesteden en te ver doorschieten in kostenbesparing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
Beste Heren en Dames,

Ik heb hier jaren een CM serie staan met 2x keer CM9 als front en 2x CM als rear en een CMC

Nu wil ik deze uitbreiden met een sub.
Iemand ervaring met de nieuwe DB4S

Want dat is de enige die nog beetje bij de stijl van de cm serie past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:14

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Zelf heb ik aantal jaar terug de B&W sub vervangen voor een SVSound SB-2000. En daar erg content mee. Persoonlijk zou ik kijken naar sub van SVSound SB-2000 of SB-4000.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ikzelf zou njiet veel, geld uitgeven aan een sub,en duidelijk voor 2e handsje gaan, als ik zie wat de REL Quakes doen, met moeite 100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
Superdaantje schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 18:58:
Zelf heb ik aantal jaar terug de B&W sub vervangen voor een SVSound SB-2000. En daar erg content mee. Persoonlijk zou ik kijken naar sub van SVSound SB-2000 of SB-4000.
Die vind ik dus niet mooi. Een hout nerf past niet bij de CM serie, die is piano Black.
Dan kan je net zo goed dr ASW serie van bw nemen die zit in de zelfde prijs klassen maar die heeft ook een houd nerf.

Alle reviews die ik lees over de db4s zij zo positief dat ik het bijna niet geloof. Maar om hem zelf te kunnen beluisteren moet ik ver rijden. Hier in de buurt hebben ze hem nergens staan.

Maar waarom zijn de verschillen met een sb2000 en een REL quakes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:14

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Persoonlijk zou ik gaan luisteren.

Tevens informatief topic --> Het Grote Subwoofer Topic

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 21:38
Sinds deze week in 't bezit van 2 702 S2s (wit). Ze zijn aangesloten op een SR7012. Uiteraard te horen gekregen dat ik daarmee niet 't maximale uit de speakers kan halen, maar eerlijk gezegd voel ik er vrij weinig voor om die te gaan vervangen "voorlopig" :+.

Verder ben ik heel tevreden met 't resultaat (anders had ik ze immers ook niet aangeschaft na een luistersessie in de winkel).

[ Voor 20% gewijzigd door Paprika op 07-04-2019 17:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat zal wel loslopen hoor, dat is een behoorlijk stevige versterker nog en de speakers zijn niet te lastig om aan te sturen. Niet te druk over maken. :)

Denk dat ik met mijn DRA-700AE eerder tegen de beperkingen aan zou lopen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Upuaut
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-08 09:39

Upuaut

Exploring Live!

Paprika schreef op zondag 7 april 2019 @ 17:43:
Sinds deze week in 't bezit van 2 702 S2s (wit). Ze zijn aangesloten op een SR7012. Uiteraard te horen gekregen dat ik daarmee niet 't maximale uit de speakers kan halen, maar eerlijk gezegd voel ik er vrij weinig voor om die te gaan vervangen "voorlopig" :+.

Verder ben ik heel tevreden met 't resultaat (anders had ik ze immers ook niet aangeschaft na een luistersessie in de winkel).
Mooie aanwinst _/-\o_ Hier zijn ze ook net ingespeeld (CM10 S2 vervangen) Had ze eerst gekoppeld aan een Marantz SR8012, deze is nu vervangen voor de Marantz AV8805 & MM8077. De 702 S2 zijn een stukje vriendelijker aan te sturen dan de CM10 S2, gaat inderdaad wel loslopen met jouw SR7012 ;) Heel veel luister plezier ;)

Dual Xeon | Tweaker gallery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 21:38
Upuaut schreef op woensdag 10 april 2019 @ 18:50:
[...]

Mooie aanwinst _/-\o_ Hier zijn ze ook net ingespeeld (CM10 S2 vervangen) Had ze eerst gekoppeld aan een Marantz SR8012, deze is nu vervangen voor de Marantz AV8805 & MM8077. De 702 S2 zijn een stukje vriendelijker aan te sturen dan de CM10 S2, gaat inderdaad wel loslopen met jouw SR7012 ;) Heel veel luister plezier ;)
Wat een geweld! Mocht je ooit open staan voor bezoek... :+ Wat heb je gedaan met de SR8012? De mijne lijkt echt op een baby na dit te hebben gelezen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upuaut
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-08 09:39

Upuaut

Exploring Live!

Wat een geweld! Mocht je ooit open staan voor bezoek... :+ Wat heb je gedaan met de SR8012? De mijne lijkt echt op een baby na dit te hebben gelezen. :9
Ik kon de 8012 mooi inruilen bij mijn vaste audio stekkie, dat kon ik niet laten :P
Ben bang dat je dan het huis uitgesleurd moet worden (zeker als jij mijn audioroom hebt gezien en gehoord, zie oude post) :+ Lekker genieten van jouw spullen, absoluut niks mis mee! _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Upuaut op 10-04-2019 19:25 ]

Dual Xeon | Tweaker gallery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel317
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Voor geinteresseerden:
Een paar Bowers & Wilkins 607 speakers bij Coolblue voor 382 euro. Dat is 150 euro goedkoper (voor een paar) dan welke andere winkel dan ook :)

https://www.coolblue.nl/p...f=561051&utm_content=2802

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• christiaans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 22:30
De B&W DB4 subwoofer is fantastisch. Hij gaat mooi diep en doet dat op een fijne subtiele manier.
xbeam schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 19:30:
[...]

Die vind ik dus niet mooi. Een hout nerf past niet bij de CM serie, die is piano Black.
Dan kan je net zo goed dr ASW serie van bw nemen die zit in de zelfde prijs klassen maar die heeft ook een houd nerf.

Alle reviews die ik lees over de db4s zij zo positief dat ik het bijna niet geloof. Maar om hem zelf te kunnen beluisteren moet ik ver rijden. Hier in de buurt hebben ze hem nergens staan.

Maar waarom zijn de verschillen met een sb2000 en een REL quakes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

christiaans schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:02:
De B&W DB4 subwoofer is fantastisch. Hij gaat mooi diep en doet dat op een fijne subtiele manier.

[...]
Dat kan ik ook bevestigen. Heb hem staan met de CM10s2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen week mijn trouwe B&W set opgebroken door mijn fronts (CM7's) te vervangen met een paartje monitor audio Gold 100 4g's i.c.m. SVS PB2000 (veels te zwaar, gaat meteen weer in de verkoop voor een kleiner gesloten subje).

Helaas klinkt mijn center nu niet zo fijn meer i.c.m. de fronts (B&W CMC2) dus die zullen we binnenkort ook maar eens vervangen met de Monitor audio Gold center. En als we dan toch bezig zijn vervangen we de CM1'tjes achter ook maar met een extra paartje MA Gold 100's. Audio blijft een dure hobby.

Iemand toevallig aanraders voor een leuke muzikale sub? Voor hifi hoeft dat geslam van mij niet.

De CM7's hebben welgeteld 2u op marktplaats gestaan voordat ze weer verkocht waren. Voordeel van B&W wat ik zeker zal missen in de overstap naar MA Gold, resale value.... wat blijft B&W toch waardevast (voor een speaker).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 19:31
Kun je de PB2000 poort dicht maken en dan nog eens proberen? En de sub anders wat terug draaien in volume, lijkt nu te aanwezig als ik het zo lees. Een goede sub (en goed ingesteld) hoort zeker niet overheersend aanwezig te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjah
Heb 9 maanden terug een set 706 s2 gekocht, hier mijn miniverslag:

Gebruik ze als stereospeakers, op niet al te dure staanders (4 meter ertussen) vind de bass zat, zelf zodanig dat ik de bassrelfex-port met de meegeleverde schuimstukjes HALF heb afgesloten.
Heerlijk geluid, wel bruinig, dat wel, maarja dat weet je beetje met B en W, Nu het belangrijkste punt: pas na een half jaar inspelen kwamen ze echt los, vanaf het begin heb je wel rustig geluid, wat past bij deze prijsklasse. Maar het was wat eenheidsworst, nu klinken ze fexibeler en los. Hoeveel uur ik dat 1e half jaar inspeelde: 5 uur per dag, op redelijk zacht. Het zijn geen moeilijke speakers, heb er een Arcam 90W eindbakje achter staan. Daarvoor staat een HK VV, die wil ik nog wel ns vervangen.
Deze speaker komt beter tot zijn recht als je de versterker opengooit, maarja ik zit op een oude woning met houten vloer, kortom dat zal een kwartiertje gaan, daarna zet ik hem zelf al zachter.
Heb er Audioquest kabels bij aangeschaft, goedkope lijn, maar scheelde al behoorlijk. Nog een punt van kritiek, ik vind ze het echt hoog meestal niet raken, maar heb gelezen dat bijv een dure Marantz versterker soelaas kan bieden, of gaan biwiren, met zilver voor het hoog.
Ben vooralsnog zeker wel tevreden ze geven veel door, je zou het bijna analytisch noemen, maar dat zijn ze ook weer niet helemaal, ze hebben goed gevoel voor ritme,.
Investering voor het leven, als je zoals ik jaar of 48 bent, en dat mag ook wel met 1400. Voor de geinteresseerden ik heb hem omlaag gepraat, vond dikke 11 meier mooi zat (Apollo).

[ Voor 9% gewijzigd door Sjah op 01-07-2019 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Verwijderd schreef op maandag 1 juli 2019 @ 12:19:
Afgelopen week mijn trouwe B&W set opgebroken door mijn fronts (CM7's) te vervangen met een paartje monitor audio Gold 100 4g's i.c.m. SVS PB2000 (veels te zwaar, gaat meteen weer in de verkoop voor een kleiner gesloten subje).

Helaas klinkt mijn center nu niet zo fijn meer i.c.m. de fronts (B&W CMC2) dus die zullen we binnenkort ook maar eens vervangen met de Monitor audio Gold center. En als we dan toch bezig zijn vervangen we de CM1'tjes achter ook maar met een extra paartje MA Gold 100's. Audio blijft een dure hobby.

Iemand toevallig aanraders voor een leuke muzikale sub? Voor hifi hoeft dat geslam van mij niet.

De CM7's hebben welgeteld 2u op marktplaats gestaan voordat ze weer verkocht waren. Voordeel van B&W wat ik zeker zal missen in de overstap naar MA Gold, resale value.... wat blijft B&W toch waardevast (voor een speaker).
Sub nog staan? ben wel geïnteresseerd, mits wit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 19:31
Pjotr22 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 07:40:
[...]

Sub nog staan? ben wel geïnteresseerd, mits wit
Bestaat volgens mij niet.
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste