[Speakers] Het Grote Bowers & Wilkins Ervaringen Topic

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:41
Het is ook niet alsof ze speakers in opslag/transport uit de verpakking haling en weer netjes inpakken om ze af en toe te laten spelen. Het is geen auto met motor die gesmeerd moet blijven of zo.
Dit klinkt als dezelfde onzin als het honderden uur moeten 'inspelen' van speakers. (Wat er na de eerste minuten hooguit uren verandert is je gewenning, niet de speaker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:49
Maar heeft er nog iemand tips waarop ik moet letten bij de aanschaf van een we hands asw610?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 18:23
BlueSS50 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 21:08:
Maar heeft er nog iemand tips waarop ik moet letten bij de aanschaf van een we hands asw610?
Nee redelijk bulletproof. Zit er schade op de kast, conus en de amp is buiten de werking het enige waar je op kan letten.

Vroeger met de eerste CM serie kon je goed zien als de tweeter slecht was gerepareerd. Heb hier veel setjes van gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:49
Vrijdag de ASW610 opgehaald. Bleek een handelaar in hifi te zijn. de B&W stond op mp ipv op zijn site omdat deze buiten zijn segment viel (Lees: te goedkoop en door inruil binnengekomen)

Hij had hem aangesloten om te testen icm met boekenplankspeakers Sonus Faber Olympica Nova I met nog eens 20k aan versterkers en kabels ertussen.

Jeetje... dan voel je je heel erg nietig met je 68x serie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemiB
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-09 15:10
Altijd weer even 'terugschakelen' en 'wennen' aan je eigen set na zo'n ervaring haha.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

BlueSS50 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 14:27:
Vrijdag de ASW610 opgehaald. Bleek een handelaar in hifi te zijn. de B&W stond op mp ipv op zijn site omdat deze buiten zijn segment viel (Lees: te goedkoop en door inruil binnengekomen)

Hij had hem aangesloten om te testen icm met boekenplankspeakers Sonus Faber Olympica Nova I met nog eens 20k aan versterkers en kabels ertussen.

Jeetje... dan voel je je heel erg nietig met je 68x serie....
Ach, er zijn genoeg lui die voor €100K aan apparatuur neerzetten en dan totaal niets optimaliseren of calibreren.

Kan je beter een 68x setje hebben die goed is ingesteld imo :)

• hdruijter
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 19-01 18:39
hallo

Help! Eén van mijn luidsprekers heb ik bij het dweilen omvergeduwd. Hij kwam plat op de zijkant terecht. Uit alle speakers kraakt het nu.
Het gaat om een CM8 uit 2012.
Heeft iemand hier ervaring mee?
update: de midtone en een woofer zijn defect, woofers zijn in productie, afwachten dus

[ Voor 17% gewijzigd door hdruijter op 27-09-2024 15:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R4m0n
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 10-08 19:41
Hallo,

Zojuist mijn hele set-up om gegooid: versterker afgekoppeld en speakers naar boven gedaan een een set Formation Duo’s in de huiskamer neergezet op eigen stands.
Dat ze soort van full range zijn (opgegeven tot 25Hz) , naast de bekende argumenten (kabels plaatsing) heeft me overtuigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13:14
Mooie aanbiedingen op (o.a.) de 7-serie van B&W: 702 S3 en 703 S3 voor respectievelijk 5.498 en 2.998 per paar: categorie: Speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
€5500 per paar voor de 702 S3 een aanbieding. Ik kocht mijn CM10 S2’s voor €2200 voor een paar, eind 2017. Prices always go up xD

Ik zou voor die prijs CM10’s halen en een goede room correction erbij. Doet veel meer dan duurdere speakers.

- Edit:

Aan de andere kant zijn de CM10’s op Marktplaats nu net zo duur als ik ze nieuw kocht bijna. Als dat doorzet heb je gratis speakers 🤣🤣 Lekker kopen dan!

[ Voor 29% gewijzigd door _eLMo_ op 17-11-2024 14:50 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13:14
_eLMo_ schreef op zondag 17 november 2024 @ 14:40:
€5500 per paar voor de 702 S3 een aanbieding. Ik kocht mijn CM10 S2’s voor €2200 voor een paar, eind 2017. Prices always go up xD

Ik zou voor die prijs CM10’s halen en een goede room correction erbij. Doet veel meer dan duurdere speakers.

- Edit:

Aan de andere kant zijn de CM10’s op Marktplaats nu net zo duur als ik ze nieuw kocht bijna. Als dat doorzet heb je gratis speakers 🤣🤣 Lekker kopen dan!
Ik begrijp wat je zegt, maar tegelijkertijd: mijn oma kocht brood voor 0,01 gulden in 1934 :F .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Theone098 schreef op zondag 17 november 2024 @ 16:22:
[...]

Ik begrijp wat je zegt, maar tegelijkertijd: mijn oma kocht brood voor 0,01 gulden in 1934 :F .
Ja natuurlijk, maar sinds 2017 is er geen 100% inflatie hoor ;P €2200 zou nu €2700 zijn, geen €5500 haha.

Maar gezien de restwaarde prima is is het alsnog geen slechte keuze.

[ Voor 6% gewijzigd door _eLMo_ op 17-11-2024 17:40 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroonen
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 12:44
Hoi.

Ik heb een vraag. Ik wil graag speakers van B&W kopen, en dan de 603 S3.

Nu ga ik ze aansluiten op een marantz nr1509.

Nu lees ik dat ze minimaal 30 wat moeten hebben, en de marantz heeft 50watt.

Nu lees ik ook wel eens dat B&W wat zwaardere versterkers nodig hebben, is dat zo?? En zijn er ook die B&W spekaers hebben met de marantz NR serie, en hoe werkt dit?

groet RIchard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDude84
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

kroonen schreef op maandag 6 januari 2025 @ 21:49:
Hoi.

Nu lees ik ook wel eens dat B&W wat zwaardere versterkers nodig hebben, is dat zo?? En zijn er ook die B&W spekaers hebben met de marantz NR serie, en hoe werkt dit?

groet RIchard
Hoi Richard,

Het kan, maar het is in mijn ogen wel een lichtgewicht combinatie. Deze versterker is eigenlijk bedoeld voor kleinere speakers, zoals boekenplank modellen of iets als bijvoorbeeld de M1 serie van B&W.

Ik heb verschillende zuilen van B&W gehad en de 5.1 versterkers die daaraan gekoppeld waren hadden toch wel 100 watt per kanaal. Of het waren stereo versterkers met 80 watt of meer. B&W zuilen zijn inderdaad wat lastiger aan te sturen, daar staan ze om bekend. Wat meer power kan zeker geen kwaad in ieder geval.

Je kan ook naar een audio zaak gaan en aangeven dat je nu een versterker hebt die 50 watt levert en vragen of je naar iets vergelijkbaars kan luisteren met de 603. En dan ook met een zwaardere versterker, model wat ze e.v.t. adviseren. Dan weet je wat het verschil is en of dit acceptabel is om mee te starten en wellicht op een later moment ook de versterker te upgraden. Of toch voor bijvoorbeeld de 606/607 te kiezen met deze versterker, wat een betere combinatie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:28
Zit amper in de versterker business, maar was het niet zo dat je zware 20Watt buizenversterkers hebt?

Heb zelf de 706 S2 en die is niet gek moeilijk aanstuurbaar zei een handelaar me, maarja een handelaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemiB
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-09 15:10
Hoi.

groet RIchard
Hoi Richard,

ik heb het idee dat het verhaal dat B&Ws meer vermogen nodig hebben met name voor oudere B&Ws geldt, bij die uit de jaren 90 en daarvoor. En met name de grotere B&Ws. Ik denk dat een 602S3, wat toch meer een mainstream speaker is, ook ontwikkeld is om met lichtere versterkers om te kunnen gaan.

Als je de Marantz al hebt, zou ik het gewoon proberen. Als je nog geen versterker hebt, kun je kijken of je een zwaardere kan vinden.
Overigens, vermogen zegt niet alles bij versterkers. Cyrus versterkers hebben altijd maar weinig vermogen, maar zijn echt toppers en kunnen zware speakers aansturen.

Gr
Remi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corsa Nostra
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 10-09 15:29
Hoi.

groet RIchard
Hey Richard,

Hier een pagina met meetresultaten van de 603s3.
Ze schijnen wel wat te lusten..

https://www.hifinews.com/...s3-loudspeaker-lab-report

Ik heb geen Marantz versterker, dus daar kan ik je helaas niet helpen.
Maar voor de vergelijking. Mijn 706S2 zijn vrij gemakkelijk aan te sturen. M'n 703S2 komen pas los bij wat hogere volumes.
Ik gebruik alleen Onkyo TXRZ900, geen stereo versterker.

[ Voor 17% gewijzigd door Corsa Nostra op 18-01-2025 01:52 ]

HTPC - Home Theater

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monique1965
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 11-05 16:41
Hi vraag,
Ik heb de formation speakers Bower en Wilkins.
De bass de Barr en de flexx.
Nu luister ik de tv met de optische kabel
en Ik luister spotify
Ik zie in de speakers staan -6 tot 6 db staan
Wat is de beste instelling
Weet iemand dat hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:41
+6db natuurlijk, dan kunnen de buren tenminste meegenieten.
Nee niet echt, het is vooral je eigen voorkeur en wij kennen je kamer en luisterpositie niet. Valt dus niks zinnigs over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monique1965
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 11-05 16:41
Haha dank voor de tip
We hebben een woonkamer 4 bij 6 meter daar staan ze
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste