Tortelli schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 21:51:
Ik heb toen de tijd mijn achterspeakers (B&W 685 S2’s) weggehaald om uiteindelijk nooit meer terug te keren. De fronts zijn altijd vloerstaanders geweest (eerst 683 S2’s, nu Atohm GT2-HD’s). Die zou ik ook kunnen vullen met zand maar heb dit uiteindelijk niet gedaan.
Dochter is ondertussen bijna 2 en ze blijft er (op wat vingerafdrukken na) vanaf gelukkig. Sommige dingen hebben een extreme aantrekkingskracht, maar aan sommige potten en planten heeft ze nooit aangezeten. De digitale binnen/buiten thermometer loopt ze dagelijks mee rond, al doet die het nog altijd

.
Met kinderen is vaak ook, ze voelen het direct als je ergens wil dat ze vanaf blijven.
Mijn eigen kinderen hebben nooit aan mijn speakers gezeten (CM10 s2) en daarvoor andere B&W's, maar ik heb kennissen op bezoek gehad waarbij ik het kind heb gezegd je mag overal komen maar die hoek bij de TV en speakers blijf je weg!
Ik ging koffie zetten en bij terugkomst zat mijn TV en 1 van mijn CM10's onder de vingers, kind had net de vingers in een of ander pindakaas-achtig iets gehad en was dat vakkundig aan het aanbrengen.
Vooral bijzonder hoe de gasten totaal niet begrijpen dat je dat heel vervelend vind dat dat gebeurd

. De ouders laten het ook gewoon gebeuren en doen het af als met een doekje met wat schoonmaakmiddel gaat het er wel af. Ik wil juist mijn speakers niet hoeven schoonmaken, los van het ontstoffen. Met pianolak geeft dat gewoon altijd krassen, maar dat zou je de visite niet moeten hoeven uitleggen.
Zelf mijn kinderen altijd geleerd om netjes overal mee om te gaan. Laatst hier een kind gehad die kwam spelen, die haalde me letterlijk bij de voordeur in en klom zo op de rand van mijn hoekbank op het kantelmechanisme van de hoofdsteunen. Ben ff goed pissig geworden!
Da's way offtopic dit
[
Voor 16% gewijzigd door
Fairy op 14-08-2026 10:36
]