[Speakers] Het Grote Bowers & Wilkins Ervaringen Topic

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:27
B&W staat wel bekend om hun “house curve” of zelfs “batman” curve de laatste 10-20 jaar. Vooral het hoog is erg uitgesproken (vs neutraal) en vaak een vrij grote dip in het midden, neemt niet weg dat ik erg tevreden met mijn 606/607 was en nu met mijn 707 s3 ben :).

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• original4u
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 10:46
OmeRobbie schreef op woensdag 14 december 2022 @ 12:13:
[...]

Mag ik hier wat over vragen: hoe komt dat dan dat de B&W veel vermogen vragen? Deze 6 series hebben iets van 87db gevoeligheid?
Letterlijk van horen en zeggen. Bij aanschaf van mijn weliswaar grotere CM10S2 heb ik die in combinatie met de Yamaha RX 3080 gekocht voor mijn wens om ook films te kunnen luisteren in 5.1. Ondanks de 150 watt RMS heb ik het verschil met een 200 watt Mcintosh versterker, en bijv een class A Sugden van 35 watt _/-\o_ gehoord. De speakers komen dan veel meer tot leven en klinken vooral in de bas een stuk strakker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• original4u
wesleytjuh schreef op woensdag 14 december 2022 @ 20:49:
B&W staat wel bekend om hun “house curve” of zelfs “batman” curve de laatste 10-20 jaar. Vooral het hoog is erg uitgesproken (vs neutraal) en vaak een vrij grote dip in het midden, neemt niet weg dat ik erg tevreden met mijn 606/607 was en nu met mijn 707 s3 ben :).
Exact. B&W heeft alle kennis en expertise in huis om een meer neutralere speaker te maken echter dit is hun kenmerk. Wat ik dan nooit begrijp is dat er veel mensen hier over klagen. Als veel mensen dit mooi vinden klinken dan is dat toch prima en hun keuze? O+ Lijkt soms wel een religieuze discussie om deze mensen (waar ik blijkbaar ook onder val) te overtuigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13:14
original4u schreef op donderdag 15 december 2022 @ 23:05:
[...]

Exact. B&W heeft alle kennis en expertise in huis om een meer neutralere speaker te maken echter dit is hun kenmerk. Wat ik dan nooit begrijp is dat er veel mensen hier over klagen. Als veel mensen dit mooi vinden klinken dan is dat toch prima en hun keuze? O+ Lijkt soms wel een religieuze discussie om deze mensen (waar ik blijkbaar ook onder val) te overtuigen.
En als je het niet mooi vindt, dan koop je toch wat anders? Ik heb geluisterd en vond de speakers het beste klinken van alle speakers die ik heb geluisterd. Als ik andere speakers mooier vond klinken, had ik die wel genomen.

En al die grafieken zijn leuk, maar mijn gehoor, smaak, huis, opstelling enzovoort kan anders zijn dan die van anderen. Dan zegt zo’n grafiek mij niet zo veel anders dan een kille beoordeling van de potentie van de speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raze88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:31
original4u schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 15:57:
Een week of twee geleden bij Hobo Hifi Den Haag naar de nieuwe B&W 702 S3 geluisterd. Ik dacht laat ik mijn bescheiden ervaring delen in dit gezellige? topic ;)

Huidige set 5 jaar in bezit:
B&W CM10 S2
B&W center 2 S2
B&W Subwoofer en surrounds
Yamaha RX3080 + audioquest biwiring kabels

Beluisterde set:
702 S3 + McIntosch MA7200
703 S3 + Mitchi X3
704 S3 = Moon versterker

Was met name geïnteresseerd naar de ontwikkeling van de speakers over de jaren heen in deze serie en de Michi versterker. De 703 S3 en de Mitchi vond ik gelijk dan wel op veel vlakken een mooier geluid geven dan mijn huidige set. Al is dit lastig te vergelijken omdat mijn YAMAHA versterker ondanks 150watt RMS meer voor surround doeleinden geschikt is natuurlijk.

De Mcintosh is mij erg goed bevallen en de theater passtrough erg interessant waarbij ik de Yamaha ernaast kan houden om voor films te gebruiken met als voordeel dat de McIntosh dan de front speakers kan versterken met 200 watt per kanaal. Dan de 702 S3..wat een mooie afwerking en de downfiring bass reflexport naar beneden geeft een mooie strakke bass weergave naar mijn bescheiden mening. Alle bezoekers waren erg onder de indruk van die combinatie. Volgende stap voor mij zou een luistersessie bij
stassen zijn waarbij ik tijdens het luisteren kan switchen tussen de B&W 804 D4 en de 702 S3 beide op een Rotel en of Michi X3/X5 combinatie. En dan zou ik op advies van de verkoper natuurlijk concurrerende speakers van andere fabrikanten ernaast zetten want het blijft een hoop geld natuurlijk.
Tot nu toe erg verrast dus :)
Hoe zou je het verschil tussen de mcIntosh en de rotel beschrijven? Momenteel staat er bij mij een X5 en twijfel of mcIntosh toch niet mooier matched. Ik lees hier hele verschillende reviews over (wat deels ook logisch is want geluid is persoonlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• original4u
Daar durf ik geen oordeel over te vellen. Heb enkel de X3 gehoord in combinatie met een kleinere vloerstaander dan de Mcintosch combinatie. Bij Hobo hifi hadden ze wel een voorkeur voor de Mcintosch. Zijn allebei gave versterkers voor het oog. 'Gewoon' gaan luisteren op afspraak in combinatie met je eigen speaker serie zou ik zeggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sansui
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 24-11-2023
Canon23 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 16:02:
[...]

Dan zou ik marktplaats afstruinen. Zo heb ik ook mijn 600serie cc6 opgewaardeerd naar de lcr60 s2.
Speakers zijn bij uitstek geschikt om 2e hands te halen. More bang for the buck.
En anders de nieuwe serie van kef neer zetten en als dat je niet bevalt die q7 verkopen.
Maar merken combineren geeft niet het meest homogenen geluid.
Beste Canon23
Ik heb je advies opgevolgd en twee Keff Q1 achterspeakers en een Keff Q6C als Centerspeaker gevonden.
Het geluid is echt heel erg mooi! Dus ik ben happy. Ook mooi dat alles qua vorm nu één serie is... :)
Nogmaals bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• original4u
raze88 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 09:23:
[...]

Hoe zou je het verschil tussen de mcIntosh en de rotel beschrijven? Momenteel staat er bij mij een X5 en twijfel of mcIntosh toch niet mooier matched. Ik lees hier hele verschillende reviews over (wat deels ook logisch is want geluid is persoonlijk).
Mijn broertje heeft de Hegel H590 gecombineerd met de B&W 803D4 gehoord en lijkt mij ook iets om naar te kijken versus de Michi X5 https://www.hegel.com/en/products/integrated/h590

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theone098
Ik heb ook nog maar een setje 606 S2 AE aangeschaft om de 5.1 set wat meer harmonieus te laten klinken (ingezet als surround speakers dus). Maar ook deze klinken erg mooi. Het mist wat laag t.o.v. de 603 S2 AE als het volume omhoog gaat, maar verder zeer potente speakers. Had ik niet verwacht van dit formaat speakers.

Ik ben zeer tevreden _/-\o_ .

[ Voor 5% gewijzigd door Theone098 op 18-12-2022 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
Geen V&A op het forum.

[ Voor 93% gewijzigd door FeaR op 19-12-2022 11:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:50
original4u schreef op donderdag 15 december 2022 @ 23:05:
[...]
Eens, maar wat ik denk ik meespeelt is dat het B&W geluid zo veranderd is de afgelopen jaren. Vooral die nadruk op het hoog was er eerder (jaar of 20 terug?) veel minder. En daar zijn de mensen die van oudsher B&W kochten teleurgesteld over vermoed ik. Tuurlijk kan je een ander merk kopen, echter als je een bepaald gevoel bij een merk had dan is dat toch jammer.
Zelf heb ik geen B&W, maar inmiddels 30 jaar oude Celestion speakers. Heb wel even de 705s2 in bezit gehad maar mijn geluid is het niet helaas, mede door het heftige hoog. Echter ik blijf hier nog even rondhangen want audio blijft interessant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:49
Ik ga over 2 jaar (laatste fase van de verbouwing) mijn luister/videokamer afronden.
Echter heb ik nu al de surround en de center gekocht omdat ik deze voor dat geld niet kon laten liggen.

Het gaat om een HTM61 en de 685 uit de eerste generatie. Ik heb ze nu in het donker opgeslagen.

Het advies van B&W luid echter: blijven gebruiken om uitdrogen van het rubber te voorkomen.

Ik ben eigenlijk van plan om pas op het laatste moment de versterker te gaan kopen.

Check check, dubbel check.
Kan ik iets beschadigen door mijn oude Sony stereotoren aan te sluiten op de B&W's en ze zo af en toe te gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theone098
BlueSS50 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 15:46:
Ik ga over 2 jaar (laatste fase van de verbouwing) mijn luister/videokamer afronden.
Echter heb ik nu al de surround en de center gekocht omdat ik deze voor dat geld niet kon laten liggen.

Het gaat om een HTM61 en de 685 uit de eerste generatie. Ik heb ze nu in het donker opgeslagen.

Het advies van B&W luid echter: blijven gebruiken om uitdrogen van het rubber te voorkomen.

Ik ben eigenlijk van plan om pas op het laatste moment de versterker te gaan kopen.

Check check, dubbel check.
Kan ik iets beschadigen door mijn oude Sony stereotoren aan te sluiten op de B&W's en ze zo af en toe te gebruiken?
Als eerste gefeliciteerd met jouw aankoop.

Ik weet niet wat er zou moeten beschadigen door gebruik van de oude Sony tower?
Te hoog volume is eerder schadelijk, vooral als de versterker niet voldoende vermogen heeft en gaat clippen. Verder lekker aansluiten en genieten 😉.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
Uiteindelijk wil ik de set nog uitbreiden met de 683 S1 of s2 om misschien wel de 700-serie.
Is de kleur geel van de middenspeaker van alle modellen gelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theone098
BlueSS50 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 08:03:
Uiteindelijk wil ik de set nog uitbreiden met de 683 S1 of s2 om misschien wel de 700-serie.
Is de kleur geel van de middenspeaker van alle modellen gelijk?
Voor zover ik weet is de kleur daarvan voor de “oudere” serie geel en de “nieuwere” serie zilver, voor alle modellen in de reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
Theone098 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 08:31:
[...]

Voor zover ik weet is de kleur daarvan voor de “oudere” serie geel en de “nieuwere” serie zilver, voor alle modellen in de reeks.
Maar is de kleur geel van de 600 serie hetzelfde als die van de 700 of 800?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theone098
BlueSS50 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 10:06:
[...]

Lijkt mij wel, maar misschien kan iemand dat bevestigen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheDude84
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

BlueSS50 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 10:06:
[...]

Als ze nieuw zijn is het geel van het kevlar erg licht van kleur. Dit trekt in de eerste weken wat bij en dan komen ze op kleur/worden donkerder. Ik heb zelf de CM series 1 gehad en nu de 800 (D2) serie, maar kan niet zeggen dat ik verschil in kleur ervaar. Denk daarom zelf dat het altijd vrijwel gelijk zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toorman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-07 18:17
Mijn set bestaat uit:
Denon avr-x2800h
2 frontspeakers B&W DM302
1 Centerspeaker B&W CC3
1 Subwoofer ASW608

Nu wil ik mijn systeem uitbreiden met 2 achterspeakers om ook achter geluid te hebben. Belangrijk is dat deze speakers klein zijn en niet teveel opvallen. Mijn luisterplek is een bank tegen de achtermuur geplaatst.
Ik dacht aan B&W M1 speakers aan beide kanten van de bank opgehangen aan de muur..
Weet iemand of de M1 speaker goed combineert met de AVR en de andere B&W speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• original4u
toorman schreef op zondag 26 maart 2023 @ 16:58:
Mijn set bestaat uit:
Denon avr-x2800h
2 frontspeakers B&W DM302
1 Centerspeaker B&W CC3
1 Subwoofer ASW608

Nu wil ik mijn systeem uitbreiden met 2 achterspeakers om ook achter geluid te hebben. Belangrijk is dat deze speakers klein zijn en niet teveel opvallen. Mijn luisterplek is een bank tegen de achtermuur geplaatst.
Ik dacht aan B&W M1 speakers aan beide kanten van de bank opgehangen aan de muur..
Weet iemand of de M1 speaker goed combineert met de AVR en de andere B&W speakers?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bf_7j-uJN1SqeqtwrkAAHQPh6dk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SAOkCD6gwirOBXpabyySr0FR.jpg?f=fotoalbum_large

Deze? :D Zoals je ziet heb ik ze ook aan de muur hangen en het zijn leuke speakers met de afwerking die je van B&W gewend bent.
Voor de surround effecten bij films is het prima.
De plek is niet ideaal, dat zou op oorhoogte zijn maar dat kan niet behalve dat je ze een beetje kantelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toorman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-07 18:17
Goed om te zien dat zulke niet-optimale luisterposities ook werken.

Met welke andere luidsprekers en versterker heb je dit gecombineerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 18:23
toorman schreef op maandag 27 maart 2023 @ 08:58:

B&W M1 is prima aan te raden met andere speakers uit het B&W assortiment. Rear geluid valt sowieso wat minder op als fronts en center.

Ik heb ze zelf gecombineerd met CM10S2 en CMC2S2 op een Yamaha Aventage mx-a5000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:47
nineball schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 19:05:
Gisteren het nieuwste modelletje van B&W opgehaald.

[Afbeelding]
DM2a, dat zijn geweldige luidsprekers! Het is dat ze er niet uit zien voor huidige standaarden anders had ik de mijne nog steeds gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• original4u
toorman schreef op maandag 27 maart 2023 @ 08:58:

CM10S2 CMCenterS2 en Yamaha RX A3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco2706
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-08 09:05
Ik heb even een vraagje w.b.t mijn b&w 705s2,ik stof de speakers regelmatig af met het bijbehorende doekje wat ik erbij heb gekregen
Het viel mij op dat het zilveren gaaskapje die voor de tweeter zit,een klein beetje kan draaien(klein half centimetertje ofzo).
Hoort dit zo,bij mijn andere speaker kan het ook hetzij in mindere mate.
Ik kwam er per toeval achter bij het afstoffen.
Moet het niet helemaal vast gelijmd zitten of geklikt?ben daar even nieuwsgierig naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 21:18
remco2706 schreef op zondag 2 april 2023 @ 22:25:
Ik heb even een vraagje w.b.t mijn b&w 705s2,ik stof de speakers regelmatig af met het bijbehorende doekje wat ik erbij heb gekregen
Het viel mij op dat het zilveren gaaskapje die voor de tweeter zit,een klein beetje kan draaien(klein half centimetertje ofzo).
Hoort dit zo,bij mijn andere speaker kan het ook hetzij in mindere mate.
Ik kwam er per toeval achter bij het afstoffen.
Moet het niet helemaal vast gelijmd zitten of geklikt?ben daar even nieuwsgierig naar.
Je kan het gaaskapje er volgens mij af halen, om het geluid te beïnvloeden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco2706
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-08 09:05
O dat wist ik niet,vond het al zo gek dat het bij alletwee speling op zat.

Dank je nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
N.m.

[ Voor 100% gewijzigd door Theone098 op 04-07-2023 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kpnsvn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-07 02:18
Ik wil de center speaker vervangen.
Heb momenteel dus M1's, maar ben niet tevreden over het geluid van de center. Met name bij dialogen vind ik deze te zacht en eigenlijk slecht.

Ik heb ook te maken met de WAF. Upgrade van M1's naar groter formaat zal heel lastig worden. Het vervangen van de center M1 met een HTM6 S3 of S2 zou nog kunnen. Iets groter is een harde no-go.

Heeft iemand ervaring trouwens met de S3 of S2 (anniversary edition) als center? Ik denk dat het lastig wordt iemand te vinden met vergelijkbare opstelling (Front and rear M1's en een HTM6 als center).

AVR-X1700H | 5x B&W M1 | SVS PC12 NSD-DSP | LG OLED 65C8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDude84
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

kpnsvn schreef op maandag 25 december 2023 @ 20:31:
Heb momenteel dus M1's, maar ben niet tevreden over het geluid van de center. Met name bij dialogen vind ik deze te zacht en eigenlijk slecht.

Ik heb ook te maken met de WAF. Upgrade van M1's naar groter formaat zal heel lastig worden. Het vervangen van de center M1 met een HTM6 S3 of S2 zou nog kunnen. Iets groter is een harde no-go.

Heeft iemand ervaring trouwens met de S3 of S2 (anniversary edition) als center? Ik denk dat het lastig wordt iemand te vinden met vergelijkbare opstelling (Front and rear M1's en een HTM6 als center).
Als de center speaker te zacht staat, kun je hem prima via de speaker setup van je versterker wat meer db's geven. Dat deed ik wel iig toen ik nog een 5.1 setup had. Misschien is dat voldoende om het op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kpnsvn
TheDude84 schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 22:46:
[...]

Als de center speaker te zacht staat, kun je hem prima via de speaker setup van je versterker wat meer db's geven. Dat deed ik wel iig toen ik nog een 5.1 setup had. Misschien is dat voldoende om het op te lossen?
Had ik al geprobeerd, maar vind het nog tegenvallen om eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:10

Het probleem gaat zijn dat je center dan (veel) te aanwezig is tov je fronts. Ik heb een CMC(enter), 2x CM8 en 2x CM1 als rears, maar merk dat ze als rears eigenlijk te zwak zijn voor een volledige surround ervaring, maar het is (veel) beter dan niks.

Heb overigens dezelfde receiver als jij (ervan uitgaande dat je signature nog klopt).

Maar ik zou naast de center dan ook zeker je fronts upgraden naar bv 686/685’s.

[ Voor 8% gewijzigd door RobbieB op 27-12-2023 21:45 ]

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvdo85
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 20-02-2024
Hey hallo!
Ben nieuw en een beetje op onderzoek!
Afgelopen weken veel gelezen over versterkers en speakers. Ik wil een mooie set aanschaffen om meer te genieten van alle muziek die ik luister, klassiek, oldies, rock, pop nja eigelijk alles. De bedoeling is om deze set op een pc aan te sluiten. Ooit mark levinson in mijn lexus gehad en zwaar ondergewaardeerd totdat ik een andere auto kocht.

Momenteel kijk ik naar een rotel RA1570 versterker en wil ik daar een setje cm9 of cdm9NT bij aanschaffen. Ben ik dan op de goede weg?

Ik moet ergens beginnen, en pas als ik veel ga luisteren kan ik ervaring krijgen in wat wel of niet bevalt. Ik ga ervan uit dat dit sowieso een upgrade gaat zijn aangezien ik een goedkoop logitech surround set gewend ben. (Z5500)

[ Voor 8% gewijzigd door Rvdo85 op 27-12-2023 23:08 ]

• kpnsvn
RobbieB schreef op woensdag 27 december 2023 @ 21:43:
[...]

Het probleem gaat zijn dat je center dan (veel) te aanwezig is tov je fronts. Ik heb een CMC(enter), 2x CM8 en 2x CM1 als rears, maar merk dat ze als rears eigenlijk te zwak zijn voor een volledige surround ervaring, maar het is (veel) beter dan niks.

Heb overigens dezelfde receiver als jij (ervan uitgaande dat je signature nog klopt).

Maar ik zou naast de center dan ook zeker je fronts upgraden naar bv 686/685’s.
Signature bijgewerkt :), ik ga eens hier pitchen voor die fronts upgrade. Zal lastig worden vrees ik, maar we gaan zien... Fingers crossed!

• TheDude84
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

Rvdo85 schreef op woensdag 27 december 2023 @ 23:03:

Momenteel kijk ik naar een rotel RA1570 versterker en wil ik daar een setje cm9 of cdm9NT bij aanschaffen. Ben ik dan op de goede weg?
Dat denk ik wel! Hier hebben de CM9 (eerste serie) bijna 10 jaar gestaan en ik was daar erg blij mee! Ze vragen wel wat meer van een versterker, maar de Rotel die je noemt kan dat prima aan.

Ben je er wel van bewust, dat je huidige 5.1 set een flinke subwoofer heeft. Dat gaan de speakers die je op het oog hebt niet halen kwa laag. Als je dat zoekt, zul je met een extra subwoofer moeten gaan werken. Maar ik zou het zeker eerst zonder proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvdo85
TheDude84 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 23:04:
[...]

Dat denk ik wel! Hier hebben de CM9 (eerste serie) bijna 10 jaar gestaan en ik was daar erg blij mee! Ze vragen wel wat meer van een versterker, maar de Rotel die je noemt kan dat prima aan.

Ben je er wel van bewust, dat je huidige 5.1 set een flinke subwoofer heeft. Dat gaan de speakers die je op het oog hebt niet halen kwa laag. Als je dat zoekt, zul je met een extra subwoofer moeten gaan werken. Maar ik zou het zeker eerst zonder proberen!
Dankje! Kan een setje cm9 voor €1000 kopen

Kan op die rotel 1570 een subwoofer erbij? Dan koop ik die los erbij evt. Suggesties? Ik heb echt 0 verstand van wat een goede subwoofer is. (€500 budget)
En wat adviseren jullie kwa kabels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Rvdo85 schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 13:49:
[...]

Dankje! Kan een setje cm9 voor €1000 kopen

Kan op die rotel 1570 een subwoofer erbij? Dan koop ik die los erbij evt. Suggesties? Ik heb echt 0 verstand van wat een goede subwoofer is. (€500 budget)
En wat adviseren jullie kwa kabels?
Dat zijn dingen die je zelf ook kan opzoeken middels Google.
Antwoord is nee, zag niks erover staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 09:08

Spockz

Live and Let Live

Ik zit een beetje met hetzelfde, en ik ben bang dat het heel afhankelijk is van de film/stream waar je naar kijkt. Ik heb B&W 684 staan met een HTM71S3 center op een Denon X3700H. Het geluid uit de center (als ik hem zou gebruiken als L of R) is veel strakker dan die van mijn zuilen, maar qua spraak valt het nog tegen. Ik heb zelfs geprobeerd de center tot 12dB harder te zetten. Bij de ene film/stream werkt het met neutrale settings al goed, bij de andere is er met +12dB nog steeds niets van te maken, ook al hebben ze echt een center kanaal.

Smits Arnhem heeft geadviseerd om de L/R kanalen iets terug te schroeven ipv de center omhoog maar daar ben ik nog niet aan toegekomen.

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDude84
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

NicoHF schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 15:16:
[...]
Dat zijn dingen die je zelf ook kan opzoeken middels Google.
Antwoord is nee, zag niks erover staan
Beetje tegen mijn verwachting in, maar inderdaad, geen subwoofer uitgang op de Rotel 1570.
@Rvdo85 Wellicht goed om hier dan bij stil te staan. Zelf zou ik die optie wel graag open houden, voor het geval je er toch een subwoofer bij wil in de toekomst. Maar goed, keuzes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryButsers
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 14-05-2024
Er zijn ook subwoofers met een high level aansluiting die kun je op iedere versterker aansluiten. Zo heb ik mijn REL subwoofer aangesloten op m'n Marantz versterker die ook geen subwoofer uitgang heeft

Dat zwarte , rode en gele kabeltje doe je bij de luidspreker uitgangen
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/L41cg8FM/E82-C9655-BAEF-4-C8-A-A3-FB-F6-D85466843-A.jpg

Aan de andere kant van de kabel zit een connector die je in de sub steekt.
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/90mx4LCN/IMG-5353.jpg

(Zo sluit je 2 subwoofers aan in stereo)
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/SK0MT68Z/E0B7AEF1-FE77-420A-B763-FAF6532D78DC.jpg

Mijn Marantz is een klasse A/B versterker en daarop sluit je de subwoofer op deze manier aan. Bij een Klasse D versterker gaat dat net iets anders. Daar moet je wel op letten om schade te voorkomen aan de sub of versterker.

[ Voor 74% gewijzigd door BarryButsers op 29-12-2023 18:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

TheDude84 schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 17:05:
[...]
Beetje tegen mijn verwachting in, maar inderdaad, geen subwoofer uitgang op de Rotel 1570.
Als er een dedicated Subwoofer Pre Out aanwezig zou zijn zou de Rotel een 2.1 device zijn met instelbare crossover. De Rotel is een "ouderwets" 2.0. De 1570 heeft daarom geen dedicated Subwoofer uitgang maar heeft wel Pre Out Left en Pre Out Right. Op die laatste kan je een subwoofer op aansluiten (subwoofer moet dus wel deze ingangen hebben). Crossover dien je dan alleen op de subwoofer te regelen aangezien de Rotel het volledige signaal/bereik over die uitgangen gooit.
BarryButsers schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 18:02:
Dat zwarte , rode en gele kabeltje doe je bij de luidspreker uitgangen
[Afbeelding]

Aan de andere kant van de kabel zit een connector die je in de sub steekt.
[Afbeelding]
Bovenstaande is te kort door de bocht. Deze setup met drie aders aan de ene kant en één Neutrik Speakon aan de andere zijde is kenmerkend voor alleen REL en BK. De ((haast?)alle?) andere merken lossen dit op met een set gewone speaker terminals.

[ Voor 29% gewijzigd door FeaR op 30-12-2023 14:13 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvdo85
FeaR schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 18:15:

Als er een dedicated Subwoofer Pre Out aanwezig zou zijn zou de Rotel een 2.1 device zijn met instelbare crossover. De Rotel is een "ouderwets" 2.0. De 1570 heeft daarom geen dedicated Subwoofer uitgang maar heeft wel Pre Out Left en Pre Out Right. Op die laatste kan je een subwoofer op aansluiten (subwoofer moet dus wel deze ingangen hebben). Crossover dien je dan alleen op de subwoofer te regelen aangezien de Rotel het volledige signaal/bereik over die uitgangen gooit.
Zou je me dit kunnen uitleggen:
Hoe heet de ingang die de subwoofer moet hebben? Hoe kan ik de crossover regelen?
Ik heb de versterker vandaag gehaald dus komende weken shoppen voor speakers.
Ik twijfel tussen de cdm 9nt de cm9 en een 803 s2 set.

Laatste advies wat ik zoek is mbt kabels. Welke kwaliteit/merk is een must? Bedankt alvast iedereen voor al deze input!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Rvdo85 schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 12:19:
[...]
Hoe heet de ingang die de subwoofer moet hebben?
Zal iets zijn met "Stereo RCA input". Mogelijk in een andere volgorde qua woorden en mogelijk wordt er "cinch" genoemd in plaats van RCA. Check anders afbeeldingen van de subwoofer om te zien of er een L IN en R IN aanwezig zijn achterop.

Het gaat er vooral om dat de subwoofer niet één RCA heeft met "LFE". Die connectie is voor als je een receiver met subwoofer Pre Out hebt.

Bovenstaande is voor Low Level. Als je High Level aan wilt kunnen sluiten zijn de connecties weer anders. Veelal wel specifiek genoemd in de specs, High Level.
Hoe kan ik de crossover regelen?
Verschilt per subwoofer. Veelal zie je nog de ouderwetse draaiknop maar subwoofers met compleet menu en display en/of app zie je ook meer en meer. Dit wordt een "RTFM".

Maar als je de vraag stelt "hoe kan ik de crossover regelen" dan neig ik naar dat de vraag "op welke waarde moet ik de crossover regelen?" ook nog komt? ;)
Laatste advies wat ik zoek is mbt kabels. Welke kwaliteit/merk is een must?
Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fresno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:08
Rvdo85 schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 12:19:
[...]

Ik twijfel tussen de cdm 9nt de cm9 en een 803 s2 set.
Ik heb zowel de cm9 als de 9nt gehad en de laatste gehouden. Deze is voor muziek veel completer. Heb de 9nt bij hifi klubben vergeleken met de 702 s3, omdat ik wilde upgraden. Beiden aangesloten (was een hele verhuizing) op een versterker met meer vermogen dan mijn Denon avr3400h en het verschil was er slechts in details en gebaseerd op smaak.
Advies van klubben was dan ook om de 9nt wat meer power te geven en ze zeker niet weg te doen. Achter Mijn Denon een NAD eindversterker gehangen en met relatief kleine investering en aanzienlijke verbetering.
Een 804D of 803D had wel een echte upgrade geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flyingdutchboy
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:36
Hier precies dezelfde combinatie , de Rotel RA1570 en een set CM9. Een paar jaar geleden mezelf de DB4S cadeau gedaan. Aansluiten ging makkelijk via de pre out. Crossover wordt geregeld via de app van B&W. Hoewel in prijs verlaagd zag ik, nog wel boven jouw budget

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvdo85
FeaR schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 20:49:

Zal iets zijn met "Stereo RCA input". Mogelijk in een andere volgorde qua woorden en mogelijk wordt er "cinch" genoemd in plaats van RCA. Check anders afbeeldingen van de subwoofer om te zien of er een L IN en R IN aanwezig zijn achterop.

Het gaat er vooral om dat de subwoofer niet één RCA heeft met "LFE". Die connectie is voor als je een receiver met subwoofer Pre Out hebt.

Bovenstaande is voor Low Level. Als je High Level aan wilt kunnen sluiten zijn de connecties weer anders. Veelal wel specifiek genoemd in de specs, High Level.

[...]

Verschilt per subwoofer. Veelal zie je nog de ouderwetse draaiknop maar subwoofers met compleet menu en display en/of app zie je ook meer en meer. Dit wordt een "RTFM".

Maar als je de vraag stelt "hoe kan ik de crossover regelen" dan neig ik naar dat de vraag "op welke waarde moet ik de crossover regelen?" ook nog komt? ;)

[...]

Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6
Ik had misschien moeten vragen ‘wat’ is crossover haha maar ik heb me een beetje ingelezen.
Ik las dat ideaal 80hz is, maar jij hebt vast een beter advies?
De asw610xp valt binnen mijn budget tweedehands, is dit een beetje kwaliteit? Hij heeft een left and right input volgens mij. Dus geschikt?

Wat betreft kabels lees ik tussen de regels dat degelijk voldoende is en duur excessief en overbodig is tenzij ik in elfjes geloof? XD
Fresno schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 22:49:
[...]

Ik heb zowel de cm9 als de 9nt gehad en de laatste gehouden. Deze is voor muziek veel completer. Heb de 9nt bij hifi klubben vergeleken met de 702 s3, omdat ik wilde upgraden. Beiden aangesloten (was een hele verhuizing) op een versterker met meer vermogen dan mijn Denon avr3400h en het verschil was er slechts in details en gebaseerd op smaak.
Advies van klubben was dan ook om de 9nt wat meer power te geven en ze zeker niet weg te doen. Achter Mijn Denon een NAD eindversterker gehangen en met relatief kleine investering en aanzienlijke verbetering.
Een 804D of 803D had wel een echte upgrade geweest.
Mijn rotel heeft op zich 120watt per kanaal. Maar mijn ‘gevoel’ zegt dat de cm9 icm subwoofer miss meer richting het totaal plaatje gaat dan de cdm9 nt.

Vind de cm9 persoonlijk ook beter uitzien in gloss zwart maar dat is secundair. Het liefste kocht ik de cm10 s2 maar die staan voor €2000 nog behoorlijk boven mijn budget.

803s2 laat ik varen omdat ik een klein appartementje heb en ze waarschijnlijk meer power nodig hebben dan mijn rotel geven kan.
flyingdutchboy schreef op zondag 31 december 2023 @ 11:24:
Hier precies dezelfde combinatie , de Rotel RA1570 en een set CM9. Een paar jaar geleden mezelf de DB4S cadeau gedaan. Aansluiten ging makkelijk via de pre out. Crossover wordt geregeld via de app van B&W. Hoewel in prijs verlaagd zag ik, nog wel boven jouw budget
Die db4s is idd nog net te prijzig met €1299. Zal vast mooi geluid geven wed ik! Momenteel heb ik een asw610xp op het oog (€400). Ik vermoed dat dit om te beginnen, een mooie start is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theone098

Ik heb de HTM6 S2 en ik ben daar heel tevreden over. Ter referentie: ik had een JBL HT1F (THX gecertificeerd) center maar na de front- en surround speakers van B&W te hebben gekocht, heb ik uiteindelijk het setje compleet gemaakt met de HTM6 S2. Deze doet niet onder voor de JBL hoewel de B&W een stuk kleiner is. En het formaat kwam mooi uit, past nu beter in de kast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rvdo85
Zaterdag een setje cm10 s1 uitproberen. Kopen als ze bevallen! 🙌🏼

Ik was stiekem aan het twijfelen tussen de cm10 en focal 936. (Wil niet vloeken in de kerk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• original4u
Rvdo85 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 19:31:
Zaterdag een setje cm10 s1 uitproberen. Kopen als ze bevallen! 🙌🏼

Ik was stiekem aan het twijfelen tussen de cm10 en focal 936. (Wil niet vloeken in de kerk)
Een CM10 S1 is al best oud toch? Heb zelf de CM10 S2 alweer een jaar of 7 denk ik? Techniek staat ook niet stil en zijn de focal 936 niet nieuwe en daarmee een beter keuze (vooral op levensduur dan) ?

[ Voor 3% gewijzigd door original4u op 10-01-2024 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MariusV
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:41

Ik heb een 5.2 opstelling met 5 m1's en 2 pv1d's (op een Cinema 40). Ben het met je eens dat de m1 tekort komt als center en ben ook aan het kijken hoe ik dit ga oplossen. Ik kijk nu naar de volgende opties:

- 707 s3 front en back, HTM7-2 S3 center
-705 S3 front, m1 back, HTM7-1 S3 (maar door tweeter on top moet de tv omhoog)
- M1 center vervangen door een CWM7.4 S2 inbouw als center, M1's front en back handhaven.

Ik heb dit weekend de 707 S3 met center hier om te testen en om te kijken of ik en mijn vrouw dat hoogglans zwart kunnen verdragen tov de matzwarte wallmounted m1's.. Gelukkig kan ik dit allemaal via een maat van me regelen, dat maakt het wat eenvoudiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MariusV

Wat je overigens nog kunt proberen is om de crossover van de m1's (iig van de center) hoger te zetten. Dan is het wel zaak dat je sub(s) niet te ver van de center af staan. op 100hz klinkt het een stuk beter dan op 80hz heb ik gemerkt. Overigens heb ik geen last van te zacht geluid, wel van te dun geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kpnsvn
MariusV schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 14:12:
[...]

Wat je overigens nog kunt proberen is om de crossover van de m1's (iig van de center) hoger te zetten. Dan is het wel zaak dat je sub(s) niet te ver van de center af staan. op 100hz klinkt het een stuk beter dan op 80hz heb ik gemerkt. Overigens heb ik geen last van te zacht geluid, wel van te dun geluid.
Ik zal dit eens proberen ja. Dank voor de tip. Ben trouwens wel erg benieuwd mocht je gaan overstappen naar een van de 707 of 705 setup. Die centers die je overweegt zou ik ook willen maar krijg die ivm omvang er sowieso niet goedgekeurd hiero :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rvdo85
original4u schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 10:29:
[...]

Een CM10 S1 is al best oud toch? Heb zelf de CM10 S2 alweer een jaar of 7 denk ik? Techniek staat ook niet stil en zijn de focal 936 niet nieuwe en daarmee een beter keuze (vooral op levensduur dan) ?
Ja ik hoorde juist dat de techniek wel redelijk stilstaat en dat de oude garde het nog behoorlijk goed doet?

Het nadeel van de focal is dat ze behoorlijk wat duurder zijn ook.
Het blijft een gok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MariusV
kpnsvn schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 23:45:
[...]

Ik zal dit eens proberen ja. Dank voor de tip. Ben trouwens wel erg benieuwd mocht je gaan overstappen naar een van de 707 of 705 setup. Die centers die je overweegt zou ik ook willen maar krijg die ivm omvang er sowieso niet goedgekeurd hiero :).
Ik zie dat je een 12 inch sub hebt( die kwam wel door de WAF ballotage?): misschien dat je al heel veel kunt verbeteren door met 2* 10 inch subs te werken. JL audio heeft bv de D110, zijn extreem goed en mooi klein ( kleinste 10 inch sub op de markt volgens mij). Het gat tussen de 10 cm woofer van de m1 en de 30 cm woofer van de svs is aanzienlijk) . Je krijgt iets meer gain, maar een veel evenwichtiger laag( kan op nulls op bepaalde frequenties is veel kleiner). Ik laat iig nog even weten hoe het klinkt met een andere center

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rvdo85
Vandaag gehaald en geinstalleerd.
Rotel 1570 en CM10

Bluetooth telefoon en spdif pc werkt uitstekend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Y04W_lj4KpUoKUzviPqzZRLtJs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fUzk0ghcnasTM7LKWzM8kmGv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Rvdo85 schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 14:33:
Vandaag gehaald en geinstalleerd.
Rotel 1570 en CM10

Bluetooth telefoon en spdif pc werkt uitstekend.

[Afbeelding]
NoFI maar wat is dit voor opstelling? Rechter speaker strak in de hoek is één, maar er is in ieder geval iets van ademruimte. Het is vooral jouw zitpositie ten opzichte van de speakers die mij suboptimaal lijkt, dan druk ik me nog zacht uit.

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 13-01-2024 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvdo85
Gebruik is voor de hele woonkamer. Voor gamen/pc gebruik ik de headset die je naast het scherm ziet. :) als ik muziek wil luisteren blijf ik niet achter de pc zitten.

Het lijkt weinig adem ruimte maar ze staan 15-20cm van elke muur af. Moet het meer zijn?

Mijn zit positie is ongeveer 2-2,5m of meer van de speakers af. Daar staat mijn bank.

De reden dat ze niet aan apple tv gekoppeld zijn is omdat daar mijn surround sound set staat. Die wordt miss ook nog geupgrade :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:56
Ja, je zou bijna gaan denken dat niet iedereen voor ogen heeft dat boxen weliswaas duur zijn, maar dat woonruimte dat nog veel meer is. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Sjah op 14-01-2024 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Rvdo85 schreef op zondag 14 januari 2024 @ 02:51:
Gebruik is voor de hele woonkamer. Voor gamen/pc gebruik ik de headset die je naast het scherm ziet. :) als ik muziek wil luisteren blijf ik niet achter de pc zitten.

Het lijkt weinig adem ruimte maar ze staan 15-20cm van elke muur af. Moet het meer zijn?

Mijn zit positie is ongeveer 2-2,5m of meer van de speakers af. Daar staat mijn bank.

De reden dat ze niet aan apple tv gekoppeld zijn is omdat daar mijn surround sound set staat. Die wordt miss ook nog geupgrade :)
Ik heb zelf de CM10 s2, vrijwel hetzelfde. Ik kan uit ervaring zeggen dat je liefst wel een meter van de muur blijft.
Als die ruimte er niet is, dan houd het natuurlijk op.

Kan je niet iets doen met een diffusiepaneel?

Ovrerigens, als het geluid voor jou prima is hoef je natuurlijk niets te doen he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvdo85
Hmm een meter. Dat heb ik nergens gelezen! Vind ik echt veel overigens!
Het kan wel. Maar dan staan ze midden in mijn woonkamer/looproutes.

Ik heb idd een vrij kleine woning. Maar ik ga erover nadenken. Als het meer luisterplezier geeft kan ik het proberen uiteraard! 🙌🏼

Een volle meter van alles rondom af?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Rvdo85 schreef op zondag 14 januari 2024 @ 11:11:
Hmm een meter. Dat heb ik nergens gelezen! Vind ik echt veel overigens!
Het kan wel. Maar dan staan ze midden in mijn woonkamer/looproutes.

Ik heb idd een vrij kleine woning. Maar ik ga erover nadenken. Als het meer luisterplezier geeft kan ik het proberen uiteraard! 🙌🏼

Een volle meter van alles rondom af?
Vooral de zijmuren. Vanaf het front van de speaker een meter tot de muur erachter is ook wel raadzaam, maar dat kán niet overal.

Lekker mee experimenteren en anders meten met bijv. een Umik-1 en REW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvdo85
Ah vanaf de voorkant. Dat maakt 50cm verschil. Gezien hij 40diep is en de voet eromheen zit. 50cm van de achtermuur moet lukken. En dan een volle meter zijkant tot zijmuur.

Ik lees veel over diffusiepanelen. Diffusie aan achter en voorkant wand, absorberend aan zijmuren. Zijn er merken panelen die enigzins betaalbaar zijn zonder aan functionaliteit te verliezen? Schuim is niks, het moet hout zijn lees ik?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rvdo85
Hele woonkamer maar omgegooid!
Foto genomen vanaf luisterpositie. Beter geluid, ik ben blij met het advies! Dankje!

Ze staan iets meer van de achterwand af, daar kan ik mee spelen evt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bharCsyFsvjx2dI3NF910Oc8AVQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0mRcvUrVAV2zSyx4ldGr5lqJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Rvdo85 op 20-01-2024 14:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fresno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:08
Rvdo85 schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 14:36:

Ze staan iets meer van de achterwand af, daar kan ik mee spelen evt.

[Afbeelding]
Wellicht kun je de speakers iets indraaien richting luisterplek. Bij B&W wordt dat aangeraden. Gewoon proberen en je gehoor laten bepalen of dit een verbetering geeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• original4u
Fresno schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 19:21:
[...]

Wellicht kun je de speakers iets indraaien richting luisterplek. Bij B&W wordt dat aangeraden. Gewoon proberen en je gehoor laten bepalen of dit een verbetering geeft.
Hier zie je ook het indraaien wat het stereobeeld kan verbeteren. Begin met schilderstape op de vloer en ga er mee spelen. Heb je trouwens tijdens transport de transportschroef achterop de speaker vast gezet en daarna dus ook weer los zoals in de handleiding te zien?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/klLCDqbaFBBVrxrHXBB7wORUzCY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8rLRSUj0VBBJbKnpjt3mipnM.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvdo85
original4u schreef op maandag 22 januari 2024 @ 13:59:
[...]

Hier zie je ook het indraaien wat het stereobeeld kan verbeteren. Begin met schilderstape op de vloer en ga er mee spelen. Heb je trouwens tijdens transport de transportschroef achterop de speaker vast gezet en daarna dus ook weer los zoals in de handleiding te zien?

[Afbeelding]
Nee… ik wist dit niet en verkoper zei me alleen de voet eronder uit te halen. Nu ben ik heel voorzichtig gereden maar op de autobaan heb je nu eenmaal oneffenheden.

Spijtig. Hoe kan ik schade achterhalen?

Ik kan een winkel demo model rotel rap 1580 kopen.
Ze zeggen als nieuw. Hoeveel uren gaat zon versterker mee? Moet ik ergens op letten? Ik wil ook een surround sound set gaan aanschaffen.

2x Cm9 met 2x cm1 2 of 3 een cmc center en een sub is het idee.

Ondanks het gebrek aan roomcorrection lijkt me die rotel erg goed.
Een rsx 1562 zal echt een niveau lager liggen? Die is een stuk goedkoper aan te schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corsa Nostra
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 10-09 15:29

Als je op receiver de mogelijkheid hebt om de afstand van de speakers tov de luister positie in te stellen, kan je daar ook eens mee spelen.
Het kan zijn dat de center 'weg valt' tussen de rest van de speakers. Laat alleen je fronts en center, 'All Channel' een muziekstuk spelen, en verander je afstand van je center tot deze het best klinkt.
Crossover van de center kan je ook proberen hoger te zetten.

HTPC - Home Theater

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corsa Nostra
flyingdutchboy schreef op zondag 31 december 2023 @ 11:24:
Hoe bevalt de DB4S als ik vragen mag?
Gebruik je hem meer als film of muziek ondersteuning?
En is hij mooi af te stellen?

Ik denk dat onze speakers redelijk overeenkomen, vandaar de vraag.

Ik heb zelf een paar 703s2's met een REL q200e op het moment, en voor films voldoet de REL perfect.
Voor muziek vind ik hem persoonlijk net even te traag, maar de 703's mogen best wel wat meer kick-bass hebben. Uiteraard niet overheersend.

HTPC - Home Theater

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miezie
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Miezie

Niet zeuren, maar doen.

Corsa Nostra schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 00:44:
[...]

Ik heb zelf een paar 703s2's met een REL q200e op het moment, en voor films voldoet de REL perfect.
Voor muziek vind ik hem persoonlijk net even te traag, maar de 703's mogen best wel wat meer kick-bass hebben. Uiteraard niet overheersend.
Ik heb een db4s staan. Top ding, maar bij muziek staat hij gewoon uit. Zit veel power in en is makkelijk in te stellen.

Ik zou eerder spelen met de instellingen en akoestiek dan een sub bij de vloerstaanders doen. Zelf speel ik met 702s2.

Verduurzamen doe je niet voor je portemonnee, maar voor je kroost. | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 18:23
Miezie schreef op zondag 11 februari 2024 @ 08:59:
[...]

Ik heb een db4s staan. Top ding, maar bij muziek staat hij gewoon uit. Zit veel power in en is makkelijk in te stellen.

Ik zou eerder spelen met de instellingen en akoestiek dan een sub bij de vloerstaanders doen. Zelf speel ik met 702s2.
Ervaring deel ik met de DB4S, fijne sub, makkelijk te plaatsen en niet zo mega groot. Inmiddels wel vervangen door een DB1D. Grappig is wel dat mijn buren zich vaker stoorde aan mijn DB4S als aan mijn DB1D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corsa Nostra
Miezie schreef op zondag 11 februari 2024 @ 08:59:
[...]

Bedankt voor de reactie!
Ik heb de 702's nooit vergeleken met de 703's dus ik heb geen idee hoe zij zich tot elkaar verhouden betreffende het laag.

Ik ben twee dagen in de weer geweest met een Umik-1 en Room EQ Wizard, en met mijn beperkte kennis krijg ik er op het moment niet meer uit. De REL heeft boven de 120hz een stuk minder output en is daardoor ook niet strak te matchen met de 703's.
Wel een stuk beter als voorheen en een zeer grote verbetering ten opzichte van de AVR metingen.

Akoestiek kan ik helaas niet veel aan veranderen.
Houten vloer, plafond 3.5m hoog en de setup staat niet centrisch in de kamer. De WAF is hier op speakers niet echt van toepassing, maar wel op akoestiek panelen plaatsen. Een vloerkleed plaatsen bij de luister positie is mij nog net gelukt.

HTPC - Home Theater

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:27
Zelf ook de afweging gemaakt tussen de 702 en 703.
702 niet kunnen beluisteren maar zou een stukje lager moeten gaan dan een 703, bassreflex poort aan de onderkant ipv achterkant zou plaatsing ook iets makkelijker kunnen maken in sommige gevallen. Dat is denk ik ook wel een beetje de kritiek bij de 703, zou iets meer laag in mogen zitten. Ik ga er achter komen nadat ik verhuisd ben en ze eindelijk op hun plek kan zetten :).

Uiteindelijk is de 702 voor mij toch wel op het formaat afgevallen, 703 zijn al vrij grote speakers, 702 gaat daar nog een stapje overheen. WAF factor is hier helaas wel een ding, wat speakers betreft.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Miezie

Niet zeuren, maar doen.

wesleytjuh schreef op zondag 11 februari 2024 @ 14:20:
702 niet kunnen beluisteren maar zou een stukje lager moeten gaan dan een 703, bassreflex poort aan de onderkant ipv achterkant zou plaatsing ook iets makkelijker kunnen maken in sommige gevallen. Dat is denk ik ook wel een beetje de kritiek bij de 703, zou iets meer laag in mogen zitten. Ik ga er achter komen nadat ik verhuisd ben en ze eindelijk op hun plek kan zetten :).

Uiteindelijk is de 702 voor mij toch wel op het formaat afgevallen, 703 zijn al vrij grote speakers, 702 gaat daar nog een stapje overheen. WAF factor is hier helaas wel een ding, wat speakers betreft.
Ik denk dat ik dan geluk heb met de dame ;). Die heeft ooit de 705 signature positief een veto gegeven voor de kleur en daar heb ik de 702 signature (s2) maar bij gehaald. Daarna hebben we het ontwerp voor de nieuwe woonkamer zo gestuurd dat de audio daar in weg valt…

Ik besef me dat het luxe is.

Verduurzamen doe je niet voor je portemonnee, maar voor je kroost. | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Corsa Nostra
wesleytjuh schreef op zondag 11 februari 2024 @ 14:20:

Ik hoop dat het bij jou soepeler gaat dan bij mij.
Plaatsing was hier wel een dingetje namelijk.
Ze staan circa 60cm van de achterwand, maar over de gehele breedte van de woonkamer hangt nog een zwevend dressoir. Daar staan ze helaas dus wel wat dichter op. Compromissen.

M'n oude Hepta Exposures hadden wel een poort aan de onderkant en deze waren inderdaad een stuk coulanter met plaatsing.

Veel luisterplezier alvast! d:)b

HTPC - Home Theater

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flyingdutchboy
  • Laatst online: 17:36
Corsa Nostra schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 00:44:
[...]

Ik gebruik em - in tegenstelling tot anderen op dit forum ;) - enkel voor muziek. Niet om meer bass te hebben, maar hij gaat aanmerkelijk dieper dan de vloerstaanders. Hij is prima in te stellen (via een app)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Ik ben in de markt voor een setje speakers en omdat mijn budget wat beperkt is, kijk ik vooral naar gebruikte speakers.

Met een DM606 S2 doe ik volgens mij geen miskoop, maar waar zou ik nog meer naar kunnen kijken met een budget van zeg €350?

Het idee is om ze in m'n kantoor (5m*4m) te gebruiken icm een WiiM Amp.

[ Voor 13% gewijzigd door Floor-is op 17-02-2024 10:58 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemiB
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-09 15:10
Floor-is schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 10:51:
waar zou ik nog meer naar kunnen kijken met een budget van zeg €350?

Het idee is om ze in m'n kantoor (5m*4m) te gebruiken icm een WiiM Amp.
naar mijn mening kun je zelfs nog veel beter krijgen voor dat bedrag. Als je naar iets oudere speakers kijkt, vind je modellen uit het midden segment van B&W, waar de 606 het budget segment is. Dat is een duidelijk kwaliteitsverschil.

Kijk bijvoorbeeld uit naar de CDM 1 modellen (de originele, de SE of NT versie). Zie nu een zwarte op marktplaats voor slechts 175, wat wel een hele goede deal is.
de 705 (S1) is de nieuwere versie. Iets zeldzamer en daarom ook vaak wat duurder.

Ook zijn de DM17 en de DM1200 leuke, kleine boekenplank speakers, die komen uit de jaren '80

[ Voor 12% gewijzigd door RemiB op 17-02-2024 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

RemiB schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 14:30:
[...]

naar mijn mening kun je zelfs nog veel beter krijgen voor dat bedrag. Als je naar iets oudere speakers kijkt, vind je modellen uit het midden segment van B&W, waar de 606 het budget segment is. Dat is een duidelijk kwaliteitsverschil.

Kijk bijvoorbeeld uit naar de CDM 1 modellen (de originele, de SE of NT versie). Zie nu een zwarte op marktplaats voor slechts 175, wat wel een hele goede deal is.
de 705 (S1) is de nieuwere versie. Iets zeldzamer en daarom ook vaak wat duurder.

Ook zijn de DM17 en de DM1200 leuke, kleine boekenplank speakers, die komen uit de jaren '80
Die zwarte is wel ietwat aangetast en ik zag zo snel iig geen frontjes. Die vlek bovenop kan ik misschien nog wel wegwerken, hoewel dat wel serieus werk is.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corsa Nostra
flyingdutchboy schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 14:41:
[...]

Ik gebruik em - in tegenstelling tot anderen op dit forum ;) - enkel voor muziek. Niet om meer bass te hebben, maar hij gaat aanmerkelijk dieper dan de vloerstaanders. Hij is prima in te stellen (via een app)
Bedankt voor je reactie!
Ik weet niet welke vloerstaanders jij hebt, maar als je ook de 703's hebt begrijp je waarschijnlijk precies wat ik qua geluid mis.
Nu ik van meerdere tweakers heb gehoord dat hij ook mooi rustig af te stellen is, krijgt de DB4S groen licht!

[ Voor 26% gewijzigd door Corsa Nostra op 18-02-2024 15:03 ]

HTPC - Home Theater

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemiB
Floor-is schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 16:59:
[...]

Die zwarte is wel ietwat aangetast en ik zag zo snel iig geen frontjes. Die vlek bovenop kan ik misschien nog wel wegwerken, hoewel dat wel serieus werk is.

vandaar de zeer lage prijs dan...
Nog ter aanvulling: ik heb de 606 nooit gehoord, maar gezien de reviews en prijzen die de iets oudere 685 (originele en S2 editie) hebben gekregen, lijkt me dat ook een interessante keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technewbie
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 10-03 00:38
Zijn de B&W speaker smoeilijk aan te sturen?

10 jaar geleden was ik bij Hi-Fi klubben in Amsterdam. Ik was benieuwd wat er nu zo goed was aan B&W speakers. In de ruimte met speakers en versterkers tot 3000 werd mij gepresenteerd. De 805 D3 met een Lyngdorf klasse D versterker. Ik was zeker onder de indruk. De kwaliteit klonk voor mij in dezelfde klasse als een paar Yamaha HS80 studio monitors in een goed gedempte kamer. Want in een kamer met gemiddeld tot veel reflecties is de HS80 niet om aan te horen. De BW 805 klonken in het hoog netter. Alsof transients worden afgerond. De HS80 klinken iets meer metalig en iets rommelig. De HS80 heb ik inmiddels niet meer. Toen werden de 805 D3 gepaard met andere versterkers in die ruimte in dezelfde prijsklasse. En het resultaat was als dag en nacht. De 805 D3 klonken opeens heel levenloos. Veel minder briljant en minder open. Alsof er een doek overheen hing.

Nu is mijn vraag zijn BW speakers over het algemeen heel moeilijk om aan te sturen?

Stel dat ik geen geld heb om een Lyngdorf versterker te kopen. Zou een XTZ Edge 200 ook volstaan. Of een Crown 1502? Deze zijn ook klasse D.

Ik wil mischien een setje 707 S2 of 607 aanschaffen.

[ Voor 8% gewijzigd door Technewbie op 24-05-2024 03:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemiB
Technewbie schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 03:09:

Nu is mijn vraag zijn BW speakers over het algemeen heel moeilijk om aan te sturen?
van de nieuwere B&Ws heb ik geen kennis, mijn nieuwste is namelijk de matrix 803 s2. Vroeger (jaren 90 en eerder) was het wel zo dat de B&W speakers een relatief lage sensitiviteit hadden, en dus wat meer vermogen nodig hadden. Andersom kun je ook stellen dat B&Ws ook veel vermogen aan kunnen voordat er vervorming hoorbaar is, zoals de oude DM7 dat bijvoorbeeld al kon. Dus in die zin zijn ze ook weer eenvoudig aan te sturen.

En stabiele versterkers zoals de MPA-1 monoblokken laten B&W speakers ook meer uit hun capaciteiten halen, maar dat is denk ik voor elke luidspreker het geval. Kan iemand daar misschien iets over aanvullen?

in het algemeen zou ik adviseren om een high-end B&W uit de periode vóór 2010 te zoeken, aangezien je dan enorm bespaart op de kosten en maar zeer weinig 'nieuwe technieken' mist. Behalve misschien als je van kraakhelder geluid houdt dat de Continuum materialen laten horen. Er zijn mensen die dat geluid koud noemen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Zijn de B&W speakers moeilijk aan te sturen?
De discussies in hoeverre een luidspreker moeilijk aan te sturen kan zijn en of een versterker uitmaakt, zijn al tot in den treure gevoerd. 'Ik hoor verschil', dubbelblind testen, 'het kan niet want..', 'ja/nee op voorwaarde dat..' etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:09
Dag mensen. Ik heb een 5.1 set met BW 602 s2 voor, 601 achter en een asw608 sub. Iemand ervaring met deze speakers met een Denon AVR-X1700h of soortgelijks?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemiB
__xeno__ schreef op zondag 26 mei 2024 @ 22:07:
Dag mensen. Ik heb een 5.1 set met BW 602 s2 voor, 601 achter en een asw608 sub. Iemand ervaring met deze speakers met een Denon AVR-X1700h of soortgelijks?
ik heb een (andere) Denon en (andere) B&W speakers maar ik ben er heel tevreden mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corsa Nostra
Zijn de B&W speaker smoeilijk aan te sturen?

10 jaar geleden was ik bij Hi-Fi klubben in Amsterdam. Ik was benieuwd wat er nu zo goed was aan B&W speakers. In de ruimte met speakers en versterkers tot 3000 werd mij gepresenteerd. De 805 D3 met een Lyngdorf klasse D versterker. Ik was zeker onder de indruk. De kwaliteit klonk voor mij in dezelfde klasse als een paar Yamaha HS80 studio monitors in een goed gedempte kamer. Want in een kamer met gemiddeld tot veel reflecties is de HS80 niet om aan te horen. De BW 805 klonken in het hoog netter. Alsof transients worden afgerond. De HS80 klinken iets meer metalig en iets rommelig. De HS80 heb ik inmiddels niet meer. Toen werden de 805 D3 gepaard met andere versterkers in die ruimte in dezelfde prijsklasse. En het resultaat was als dag en nacht. De 805 D3 klonken opeens heel levenloos. Veel minder briljant en minder open. Alsof er een doek overheen hing.

Stel dat ik geen geld heb om een Lyngdorf versterker te kopen. Zou een XTZ Edge 200 ook volstaan. Of een Crown 1502? Deze zijn ook klasse D.

Ik wil mischien een setje 707 S2 of 607 aanschaffen.
Beter laat dan nooit.
Naar mijn mening lusten ze wel wat. (703s2)
In vergelijking met m'n vorige Hepta Exposures, moet ik de volumeknop redelijk wat verder opendraaien.

Tevens op aanraden van wat mede tweakers een DB4S aangeschaft als vervanger van een REL Q200E, en aanvulling op de 703s2's.
Wereld van verschil!
De DB4S speelt veel gecontroleerder dan de REL, is minder 'boomy' en zorgt voor een mooie strakke aanvulling op het laag, zonder te merken dat er een aparte sub staat te spelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6hdS1YA4-HvncAmJGsrD46a4lp4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uECvsCChKzpncmngMmKdnvQx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door Corsa Nostra op 02-08-2024 19:30 ]

HTPC - Home Theater

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:51
Oeps, verkeerde topic.

[ Voor 95% gewijzigd door Wackmack op 03-08-2024 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iuuk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-09 00:44
Heeft er iemand hier ervaring met/aanraders voor goede stands voor de 706 S2. Ik zie online dat de S3 stands enorm duur zijn en ik weet niet eens zeker of deze passen, terwijl de 600-serie stands nog wel betaalbaar zijn maar naar ik aanneem niet perfect passen.

Third party stands zijn ook geen probleem, maar wat ik hier nu heb staan is nogal goedkoop en de bouwkwaliteit die daarbij hoort. Wegens mogelijke verhuizing wil ik toch wat netters en stevigers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikIrie
  • Laatst online: 17:20
Stav24 zijn relatief goedkoop maar heel solide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iuuk
ErikIrie schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 14:15:
Stav24 zijn relatief goedkoop maar heel solide
Passen deze echter ook goed op de 706 S2 of sluiten de voetjes dan niet aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
@iuuk

Hee een mede 706 s2 eigenaar. :) 2e hands gekocht? Bij mj duurde het paar jaar voordat ze echt ingespeeld waren, vooral de hoge tonen vond ik in het begin dofjes, nu niet meer. Qua stand heb ik niet zoveel voor je te melden, heb overgenomen stands staat geloof ik geen merk op, die er niet heel duur uitzien maar toch van de RAF vandaan kwamen, gaat prima. Zou zelf niet zo snel die superdeluxe stands kopen, dat vind ik onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iuuk
Sjah schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 17:07:
@iuuk

Hee een mede 706 s2 eigenaar. :) 2e hands gekocht? Bij mj duurde het paar jaar voordat ze echt ingespeeld waren, vooral de hoge tonen vond ik in het begin dofjes, nu niet meer. Qua stand heb ik niet zoveel voor je te melden, heb overgenomen stands staat geloof ik geen merk op, die er niet heel duur uitzien maar toch van de RAF vandaan kwamen, gaat prima. Zou zelf niet zo snel die superdeluxe stands kopen, dat vind ik onzin.
Eind 2022 nieuw gekocht. Toen ze 440 per stuk waren kon ik het niet weerstaan. Ik geloof(de) niet per se in inspelen, maar ik heb wel het idee dat ze nu beter klinken dan toen ik ze kocht. Ik gooi het er maar op dat ik beter gewend ben aan de akoestiek en klanktemperatuur.
Aan de andere kant geloofde ik ook niet enorm in het nut van een betere versterker, maar hier had ik wel echt het idee dat dat veel uitmaakt. Mijn vorige receiver gaf bij deze speaker flink wat (pijnlijk) scherpe ss-en die er bij een duurdere zijn uitgegaan.

Qua stands zoek ik inderdaad gewoon wat stevigs en goed passends. Of dat dan een officiele is of niet maakt me niet heel veel uit, maar wat ik nu heb is gewoon ruk. De officiele van de S3 zijn me dan ook duidelijk te duur, maar die van de 600-serie is in ieder geval nog betaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
iuuk schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 18:02:
[...]

Eind 2022 nieuw gekocht. Toen ze 440 per stuk waren kon ik het niet weerstaan. Ik geloof(de) niet per se in inspelen, maar ik heb wel het idee dat ze nu beter klinken dan toen ik ze kocht. Ik gooi het er maar op dat ik beter gewend ben aan de akoestiek en klanktemperatuur.
Aan de andere kant geloofde ik ook niet enorm in het nut van een betere versterker, maar hier had ik wel echt het idee dat dat veel uitmaakt. Mijn vorige receiver gaf bij deze speaker flink wat (pijnlijk) scherpe ss-en die er bij een duurdere zijn uitgegaan.
Ja dat versterker veel, zoniet alles uitmaakt wist ik. Maar alles maakt uit, ook luidsprekerkabel, heb Audioquest, goedkope variant, maar klinkt prima.
Heb mijn boxen in 2019 gekocht, voor 560/stuk, flink afgedongen toen. Deze boxen hebben flinke zelfbeheersing, je kan ze hard zetten en toch oversturen ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonweb
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 12:05
iuuk schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 13:49:
Heeft er iemand hier ervaring met/aanraders voor goede stands voor de 706 S2. Ik zie online dat de S3 stands enorm duur zijn en ik weet niet eens zeker of deze passen, terwijl de 600-serie stands nog wel betaalbaar zijn maar naar ik aanneem niet perfect passen.

Third party stands zijn ook geen probleem, maar wat ik hier nu heb staan is nogal goedkoop en de bouwkwaliteit die daarbij hoort. Wegens mogelijke verhuizing wil ik toch wat netters en stevigers.
Wellicht is een 2e hands set dynaudio stands wat voor je. Deze kun je op MP vinden onder de 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iuuk
ramonweb schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 15:05:
[...]

Wellicht is een 2e hands set dynaudio stands wat voor je. Deze kun je op MP vinden onder de 100 euro.
Die zien er inderdaad wel redelijk uit. Zal er eens naar kijken, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corsa Nostra
iuuk schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 13:49:

De 706s2 worden met 4 bouten vastgemaakt aan de originele FS-700s2 stands.
Bij hifiklubben hebben ze ze nu voor €550 per paar!

[ Voor 6% gewijzigd door Corsa Nostra op 15-08-2024 11:20 ]

HTPC - Home Theater

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemiB
Ik vind dat nog steeds ongelooflijk duur voor 2 metalen paaltjes.
Kan iemand uitleggen waarom standaarden altijd zó duur zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
Gister een B&W ASW610 subwoofer gekocht via mp om mijn 683, 685 en HTS61 aan te vullen,
Helaas is de luisterruimte nog niet klaar en verwacht ze volgend jaar pas aan te sluiten (eerst de keuken...)

Ik weet niet of het echt nodig is met de 683 maar ik kon hem niet laten liggen.

Ik ga hem vrijdag ophalen en hij is te beluisteren. Dit is mijn eerste sub in huis, waar moet ik op letten?

Omdat ik de speakers pas volgend jaar echt ga gebruiken zet ik ze 1 maal in de maand even een dagje aan om soepel te houden met een oude Sony stereo versterker.
echter zit hier geen sub aansluiting op.
Kan ik de stereo draden van de versterker dan ook gewoon op de sub aansluiten? (puur om m ff te laten werken)

[ Voor 58% gewijzigd door BlueSS50 op 21-08-2024 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
BlueSS50 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 07:23:
Gister een B&W ASW610 subwoofer gekocht via mp om mijn 683, 685 en HTS61 aan te vullen,
Helaas is de luisterruimte nog niet klaar en verwacht ze volgend jaar pas aan te sluiten (eerst de keuken...)

Ik weet niet of het echt nodig is met de 683 maar ik kon hem niet laten liggen.

Ik ga hem vrijdag ophalen en hij is te beluisteren. Dit is mijn eerste sub in huis, waar moet ik op letten?

Omdat ik de speakers pas volgend jaar echt ga gebruiken zet ik ze 1 maal in de maand even een dagje aan om soepel te houden met een oude Sony stereo versterker.
echter zit hier geen sub aansluiting op.
Kan ik de stereo draden van de versterker dan ook gewoon op de sub aansluiten? (puur om m ff te laten werken)
Waarom zou je ze moeten laten 'werken'?
Als ze goed droog staan bij kamertemperatuur kan er weinig mis mee gaan.
Als je ze dan weer gaat gebruiken moet je ze wel even inspelen voordat alles weer goed soepel is en je het juiste geluid hoort, meestal paar uurtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
NicoHF schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 14:12:
[...]

Waarom zou je ze moeten laten 'werken'?
Als ze goed droog staan bij kamertemperatuur kan er weinig mis mee gaan.
Als je ze dan weer gaat gebruiken moet je ze wel even inspelen voordat alles weer goed soepel is en je het juiste geluid hoort, meestal paar uurtjes.
Dat was meer op advies van B&W zelf. Donker er droog opslaan en af en toe laten spelen.
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste