[Speakers] Het Grote Bowers & Wilkins Ervaringen Topic

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Mede-auteur:
  • DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:18

DaMarcus

Updates volgen in de komende week.

Algemeen

Vele mensen genieten al jaren van het neutrale geluid van de Bowers&Wilkins speakers. De verschillende type speakers met verschillende prijsklasse worden door menig een met open armen ontvangen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cNfgtlumWndjm11fIDIBQcm6/full.png

Facebookok

Geschiedenis:

Bowers & Wilkins (Of B&W) is een Engelse fabrikant van audio apparatuur, met name luidsprekers. Het bedrijf is opgericht in 1966 door John Bowers in Worthing, Engeland, waar het tegenwoordig nog steeds haar hoofdkantoor heeft. De B&W Group distribueert onder andere ook andere merken zoals Rotel en Classe.

In het verleden heeft B&W ook electronica geproduceerd, zoals versterkers, onder de naam Aura. Dit is opgeheven in 1997. Andere brandnamen waaren 'John Bowers' en 'Rock Solid''. De brand 'Blue Room' is overgenomen door Scandyna, welke nu de 'Pod' speakers produceerd.

Innovaties door B&W

1) The patented use of Kevlar fibers, impregnated with a stiffening resin, resulting in B&W's distinctive yellow speaker cones started in 1974. This composite material proved to provide controlled rigidity and internal damping, minimizing distortion, as Dr. Peter Fryer determined by using laser interferometry on speaker cones.

2) Phase linear transmission was realized in the DM6 from 1976. In the DM6, the speakers are mounted in different vertical planes.

3) In 1977 the DM7 introduced a tweeter separate from the main speaker cabinet. This has been a feature of many B&W speaker designs since.

4) B&W invented the 'Matrix' enclosure which reduces cabinet sound colouration. This bracing topology resembles a wine-case, providing multiple thin panel-braces, spaced throughout the enclosure, improving rigidity.

5) The 'Nautilus' speaker resulted from research commenced by John Bowers into 'perfect dipoles'. The Nautilus project was one of the most extensive research and development projects undertaken. Instead of open-backed drivers, it uses drivers loaded by reverse-tapered horns, or exponentially diminishing tubes, to absorb the rear radiation. The construction is based on fibre-reinforced plastic enclosures. The result of the distinct speaker shape was a near perfect response and near-zero enclosure colouration.

6) The 'Flowport' is an improvement that reduces friction in the air moving through the bass reflex vent. This is realised by covering the surface of the vent with dimples, just like a golf ball.

7) The diamond tweeter is developed to create an optimal ratio of tweeter dome mass and material stiffness. The tweeter is grown into shape by chemical vapor deposition.

Luidsprekers series:

Nautilus series
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4U7x6a171KZlab7f9Azu6r4n/full.jpg
800 series Diamond
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/T4pws6bVjwynjCKif4h19ZxD/full.jpg
CM-series
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jOWrVYzoWdSfWFLLN2wXd0Iz/full.jpg
600-series
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Xjsi2wBl06uEGg47rq1IMFsc/full.jpg

Updates volgen in de komende week.

[ Voor 16% gewijzigd door Maeslant op 03-09-2015 21:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-07 18:18
Bij mijn weten valt Rotel niet onder B&W maar verzorgt B&W alleen de distributie. Zie ook Wikipedia: Wikipedia: Rotel

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:23
Ik heb hier nog oudjes in gebruik (dm-5) but still going strong na zoveel jaren, blijf het wonderlijk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Leuk, een topic voor BW. :) Ben zelf langzaam aan het kijken naar een upgrade voor mijn huidige set. Paar jaar geleden de versterker al vervangen voor een nieuwe Denon DRA700. Speakers die ik nu heb, Magnat Monitor 1000's, zijn al wat ouder en ik wil wel weer eens wat beters. Vandaar dat ik naar de 683 S2 zit te kijken. Heb ze al eens gehoord maar moet ze nog eens goed beluisteren. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:03

FeaR

In GoT we trust

B&W heeft sinds gisteren de nieuwe 800 D3 serie aangekondigd: B&W 800-serie 2015.

Voorbeeldje van de nieuwe 802D:
Afbeeldingslocatie: http://www.bowers-wilkins.nl/Images/AdminGallery/802_product.png

En een videootje over de nieuwe 800-serie:
[YouTube: https://youtu.be/2dIDbMNG88M]

En de prijzen volgens Auditorium.de:
800 D3 €30.000
802 D3 €22.000
803 D3 €17.000
804 D3 €9.000
805 D3 €6.000
HTM 1 D3 €6.000
HTM 2 D3 €4.000

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Maeslant
  • Nu online
FeaR schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:24:
B&W heeft sinds gisteren de nieuwe 800 D3 serie aangekondigd: B&W 800-serie 2015.

Voorbeeldje van de nieuwe 802D:
[afbeelding]

En een videootje over de nieuwe 800-serie:
[video]

En de prijzen volgens Auditorium.de:
800 D3 €30.000
802 D3 €22.000
803 D3 €17.000
804 D3 €9.000
805 D3 €6.000
HTM 1 D3 €6.000
HTM 2 D3 €4.000
toon volledige bericht
Goed dat ze nu ook in 3 kleuren beschikbaar zijn. Verder is het wel jammer dat ze van hun herkenbare 'gele' speaker zijn afgestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-07 13:00
Eindelijk weg met die gele toeter (die in mijn ogen teveel kwaakt met te aanwezig midden). Ziet er chic uit.

De prijzen zijn gaandeweg de rit enorm verhoogd, zo lijkt het? Ik meen me te kunnen herinneren dat een kennis een set 803 ooit kocht voor 7000 euro per paar. Is nu 17000.

[ Voor 57% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 11-09-2015 09:03 ]

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:06
Over jullie ervaringen met luidsprekers van B&W heb ik een vraag. Een tijdje geleden heeft een kennis me de B&W Cm 10 (30 tot 300 W) laten horen. Hij heeft een versterker die ongeveer € 6000,- kost, er aan hangen en ooooooow wat een gaaf en natuurlijk geluid.
Nu heb ik zelf een onkyo 616. Net zo'n mooi geluid als mijn kennis zal ik vast niet uit de B&W krijgen, maar zou mijn receiver deze boxen aan kunnen of zouden de B&W cm9 (30 tot 150 W) meer geschikt zijn ?

• Maeslant
  • Nu online
Aloysxda schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 09:55:
Over jullie ervaringen met luidsprekers van B&W heb ik een vraag. Een tijdje geleden heeft een kennis me de B&W Cm 10 (30 tot 300 W) laten horen. Hij heeft een versterker die ongeveer € 6000,- kost, er aan hangen en ooooooow wat een gaaf en natuurlijk geluid.
Nu heb ik zelf een onkyo 616. Net zo'n mooi geluid als mijn kennis zal ik vast niet uit de B&W krijgen, maar zou mijn receiver deze boxen aan kunnen of zouden de B&W cm9 (30 tot 150 W) meer geschikt zijn ?
Je receiver kan de speakers prima aan, de CM9's zijn al een stuk minder zwaar aan te sturen vergeleken met de CM10.

Mijn mening is dat je beter veel geld kan investeren in speakers dan in je versterker. Overdrijf dit niet tot in den treuren, maar met een budget van 3000 euro kan je beter 2000 euro in je speakers stoppen dan in je receiver.

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:06
Goed om te weten Maeslant. Het beste zal zijn, om nieuwe boxen aan de onkyo te koppelen om zelf te horen hoe dit klinkt.
Ondertussen zijn we naar een speciaalzaak voor audio geweest en hebben wat configuraties geluisterd.
Het was al snel duidelijk dat de CM 10, een veel mooier, voller en natuurlijker geluid gaven, vergeleken met de CM9. Naar onze mening was de opstelling qua versterkers niet optimaal, die men in de zaak had. Hij begon met een Rotel versterker. Pas bij het aansluiten van een 3e versterker, kwam er fatsoenlijk strak geluid uit het geheel, met de cm10 boxen.
De luisterkamer had een houten vloer en was eigenlijk te klein. Niet echt ideaal om een goed beeld te krijgen.
Een paar weken geleden heb ik bij een kennis genoten van de Cm10 boxen met een devailet versterker. Dit klonk zoveel beter.........

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05 21:32
Ik ben zelf erg trots op mijn oude B&W 804 nautilus. De versies erna (diamond 1 zeg maar) vond ik ook erg mooi en zag ik altijd als potentiele update voor als ik ooit geld teveel heb.

Maar helaas vind in de nieuwste 800 serie gewoon ook niet mooi meer, nog voordat ik de prijs hoorde. Ik vind geluid natuurlijk super belangrijk, maar het moet wel in je woonkamer staan (bij mij iig). Wat ik nu wel lastig vind, wat moet je anders als je zou moeten upgraden/vervangen. Of gaan een soort 700 serie ertussen verzinnen?

• Maeslant
  • Nu online
Aloysxda schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 16:07:
Goed om te weten Maeslant. Het beste zal zijn, om nieuwe boxen aan de onkyo te koppelen om zelf te horen hoe dit klinkt.
Ondertussen zijn we naar een speciaalzaak voor audio geweest en hebben wat configuraties geluisterd.
Het was al snel duidelijk dat de CM 10, een veel mooier, voller en natuurlijker geluid gaven, vergeleken met de CM9. Naar onze mening was de opstelling qua versterkers niet optimaal, die men in de zaak had. Hij begon met een Rotel versterker. Pas bij het aansluiten van een 3e versterker, kwam er fatsoenlijk strak geluid uit het geheel, met de cm10 boxen.
De luisterkamer had een houten vloer en was eigenlijk te klein. Niet echt ideaal om een goed beeld te krijgen.
Een paar weken geleden heb ik bij een kennis genoten van de Cm10 boxen met een devailet versterker. Dit klonk zoveel beter.........
Ik heb toen ook gekozen voor de CM10's. Vooral voor de muziek, het laag van de CM10 is echt dieper vergeleken met de CM9/8. Ik moet nog wel op zoek naar de juiste versterker. Heb nu een LX87 vooral omdat de vrouw films en series kijkt en daarbij surround wel leuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
[b]Aloysxda schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 16:07
Het kan ook de ruimte zijn, maar dit is natuurlijk een bijzonder goede versterker zo'n Devialet.

Heb je ook al andere merken geprobeerd? Zo jammer dat bijna iedereen niet verder kijkt / luistert dan de paar bekende grote merken.

[ Voor 16% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 28-09-2015 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Heb zelf al ruim 10 jaar B&W's. Geen dag spijt van gehad ondanks dat het "maar" de 600 serie is. Klinken met alle soorten muziek en mijn 5.0 film opstelling geweldig. Wellicht als mijn receiver het begeeft ik eens verder ga kijken. Ik heb nog steeds geen behoefte aan een nieuwe set.

[ Voor 198% gewijzigd door FeaR op 03-10-2015 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 616444

JAHRASTAFARI schreef op maandag 28 september 2015 @ 16:19:
[...]

Heb je ook al andere merken geprobeerd? Zo jammer dat bijna iedereen niet verder kijkt / luistert dan de paar bekende grote merken.
Helemaal mee eens. Er is zeker niets mis met B&W, maar het is vooral een keuze om op safe te spelen. Zeker de combinatie B&W + Marantz is een wat sleetse combinatie, veel mensen kijken haast niet verder meer. Terwijl er zoveel meer spannender combinaties te koop zijn die veel meer dynamiek geven. Been there, done that.

Ik noem bewust even geen andere merken, want dan zou het op B&W bashing lijken en dat is niet mijn bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrickccc
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-07 12:13
Wat is er gebeurt met die prijzen,ik heb een gevoel dat ze de Duitse Marken gewoon vervangen hebben door Euro's.
Was bijna in het bezit vd 805 maar dan toch gekozen voor Dynaudio Contour 1.3 mk2.
Spreek wel nu van 15 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05:32

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Anoniem: 616444 schreef op maandag 28 september 2015 @ 21:49:
[...]

Helemaal mee eens. Er is zeker niets mis met B&W, maar het is vooral een keuze om op safe te spelen. Zeker de combinatie B&W + Marantz is een wat sleetse combinatie, veel mensen kijken haast niet verder meer. Terwijl er zoveel meer spannender combinaties te koop zijn die veel meer dynamiek geven. Been there, done that.

Ik noem bewust even geen andere merken, want dan zou het op B&W bashing lijken en dat is niet mijn bedoeling.
Dit alles is heel persoonlijk en wat je eisen zijn. Dit zal per persoon verschillen.

Wij zijn niet heel veel eisend en spelen met veel plezier de CM8 | CMC |CM5 (s2) op een Marantz 7009. Niet zo heel spannend, maar doet wat we wensen. De CM8 zullen wel vervangen worden door de CM10 volgend jaar. En dan kijken wat er met de 8 gaat gebeuren als rears of de deur uit....

Wij hebben toen der tijd aantal speakers geselecteerd op uiterlijk. (WAF) en daarna gaan luisteren. Hier is de CM serie navoren gekomen voor ons als prima speaker. Voor films en muziek.

[ Voor 9% gewijzigd door Daan_ op 29-09-2015 14:19 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Superdaantje schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 13:50:
[...]

Dit alles is heel persoonlijk en wat je eisen zijn. Dit zal per persoon verschillen.

Wij zijn niet heel veel eisend en spelen met veel plezier de CM8 | CMC |CM5 (s2) op een Marantz 7009. Niet zo heel spannend, maar doet wat we wensen. De CM8 zullen wel vervangen worden door de CM10 volgend jaar. En dan kijken wat er met de 8 gaat gebeuren als rears of de deur uit....

Wij hebben toen der tijd aantal speakers geselecteerd op uiterlijk. (WAF) en daarna gaan luisteren. Hier is de CM serie navoren gekomen voor ons als prima speaker. Voor films en muziek.
Absoluut, het is heel persoonlijk. En wanneer je die typische B&W sound bent gewend kies je vaker weer voor hetzelfde omdat dat je referentie is geworden. Dat is ook de reden waarom Bose het zo goed doet met een heel eigen kleuring van het geluid die veel mensen heerlijk vinden klinken. Niets mis mee, maar of het ook studio referentie geluid is, dat is een ander verhaal.

En de WAF-factor kun je sturen.
Begin met deze prachtige Proclaim Audio op proef, dan valt alles daarna mee. :P

Afbeeldingslocatie: http://www.bornrich.com/wp-content/uploads/s3/images/2011/02/16/sound-e-motion-m10-20-bf-floorstanding-loudspeakers_lhrP9_48.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 616444 op 30-09-2015 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:49

Jag

Ziet er nog uit als een matig ontwerp ook. Teveel afstand tussen de drivers en maximale diffractie die je krijgt bij de tweeter (door ronde niet afgeronde baffle). Vast heel duur :+

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Anoniem: 616444 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 22:32:
[...]

Absoluut, het is heel persoonlijk. En wanneer je die typische B&W sound bent gewend kies je vaker weer voor hetzelfde omdat dat je referentie is geworden. Dat is ook de reden waarom Bose het zo goed doet met een heel eigen kleuring van het geluid die veel mensen heerlijk vinden klinken. Niets mis mee, maar of het ook studio referentie geluid is, dat is een ander verhaal.

En de WAF-factor kun je sturen.
Begin met deze prachtige Proclaim Audio op proef, dan valt alles daarna mee. :P

[afbeelding]
Na wat wikken en wegen gaan overwegen wij afscheid te nemen van de CM8 s2. Deze staan te koop. We dachten aan de CM10 s2, maar na de CM9 s2 thuis gehoord te hebben is dit wel mooie opvolger. We twijfelen nog of we deze gaan aanschaffen.

• JAHRASTAFARI
Anoniem: 616444 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 22:32:
[...]Absoluut, het is heel persoonlijk. En wanneer je die typische B&W sound bent gewend kies je vaker weer voor hetzelfde omdat dat je referentie is geworden. Dat is ook de reden waarom Bose het zo goed doet met een heel eigen kleuring van het geluid die veel mensen heerlijk vinden klinken. Niets mis mee, maar of het ook studio referentie geluid is, dat is een ander verhaal.
Ik denk eerder dat deze merken groot zijn geworden door hun waf, maw: ze zien er vooral mooi uit of zijn klein en schattig. In een tijdperk waar menig man de broek niet meer aan heeft en uiterlijk (bezoek de ogen uitsteken) en klein en schattig (vrouwen, vrouwelijke mannen) de overhand hebben, is dit niet vreemd.

:/

• birdie_man
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-04-2024
Phew, wat een geld voor die nieuwe Diamond serie... Heb zelf nog een verre voorganger; de Matrix 804. 2300 gulden per stuk in 1995. De nieuwste 804's zijn wel een stuk groter en zwaarder met een extra bas-speaker erin. Zijn daarmee beter vergelijkbaar met de 803 van destijds.

Jag schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 23:06:
Ziet er nog uit als een matig ontwerp ook. Teveel afstand tussen de drivers en maximale diffractie die je krijgt bij de tweeter (door ronde niet afgeronde baffle). Vast heel duur :+
Ja, heel duur. Net als de B&W Nautilus met een heel eigen filosofie.

Net als deze beauty's. Het leuke is als je eens deze sets in een winkel hebt gehoord je met heel andere ogen aankijkt naar de doorsnee luidsprekers van B&W, KEF, Focal e.d. Wat is dan nog referentie kwaliteit.

http://www.perfacthome.co...st-speakers-in-the-world/

Afbeeldingslocatie: http://www.positive-feedback.com/Issue35/images/P1012215.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 616444 op 30-09-2015 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Van de week leuke deal gemaakt met nieuwe set CM9 S2. Worden vandaag bezorgd. Nu set CM8 S2 over. Nu overweeg ik deze als Surrounds neer te zetten en de CM5 S2 de deur uit te doen. Lastige keuze.
Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Superdaantje schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 09:22:
Van de week leuke deal gemaakt met nieuwe set CM9 S2. Worden vandaag bezorgd. Nu set CM8 S2 over. Nu overweeg ik deze als Surrounds neer te zetten en de CM5 S2 de deur uit te doen. Lastige keuze.
Wat zouden jullie doen?
Als je ze toch beiden hebt: testen :P
Persoonlijk vind ik vloerstaanders als rear wellicht wat overkill als je puur kijkt naar de effecten in films. Een langs zoemende kogel kan ook uit een satellietspeaker komen. Al verschilt het wel per film. Er zijn films waar de rears veel meer doen en ook relatief laag gaan.

Ik heb zelf wel vloerstaanders (Chorus 816W) achter in plaats van de monitor (806W):
  • Prijs van een vloerstaander was niet veel hoger dan een monitor met originele stand (mooie prijs gekregen aangezien ik bij iEar ook een TV kocht).
  • Vloerstaander was in Satin Black te krijgen, de monitor alleen in Gloss Black
  • Ik luister relatief veel DTS-CD's waar de achter kanalen toch wat meer aan worden gesproken dan alleen puur voor de effecten.
  • Omdat het kan :+
Mijn inziens gaat het meer om het totaalplaatje en de situatie/gebruik. Maar als je beide hebt en een keuze moet maken zou ik de CM5 er uit doen en de CM8 houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Heb je punt zelf testen. Dit vanochtend ook gedaan :P

De Cm9s2 staan nu voor en achter heb ik vanochtend afgewisseld tussen de 5 en 8. Om zo de verschillen te horen tussen diverse film fragmenten. En merk toch wel wat intenser geluid met de 8. Persoonlijk wel prettig dat laag en midden wat voller klinkt. De 8 zijn wat hoger dan de 5 met stands. Meer op oor hoogte. Ook wel fijne bijkomstigheid.

Tevens zijn de 8 smaller dan de 5. En WAF vind het wel prettig dat ze smaller zijn en de kabel minder zichtbaar is. Al is het nog wel even wenen dat er nu zuilen staan achter...., maar toch de CM5s2 + stands te koop gezet in V&A en MP.

[ Voor 7% gewijzigd door Daan_ op 02-10-2015 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-07 08:16
Kun je zeggen wat het verschil in klank is tussen de cm8 en cm9. Nieuw prijs ligt behoorlijk uit elkaar.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Dit kun je beste zelf gaan beluisteren. Onze keuze is vooral voor muziek voor de CM9 gevallen. De 8 schiet voor ons in het laag iets te kort. Voor films vinden we het een prima speaker alleen voor muziek hadden we meer er van verwacht. Vandaar de keuze voor de 9.

Hadden eerst de 10 op het oog, maar deze viel af omdat we de tweeter boven op niks vinden. Te opzichtig... En gelukkig stelde de 9 ons niet teleur in vervullen van onze wensen....

[ Voor 28% gewijzigd door Daan_ op 02-10-2015 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UHD
  • Registratie: April 2015
  • Niet online

UHD

De beste speakers zijn nog altijd de Xanadu speakers Bowers en Wilkins hebben te weinig hogemidden bassen.

Ik heb er in ieders geval slechte ervaringen mee en ik heb meerdere typen gehad en steeds het zelfde verhaal.
Ze zijn in Engeland af getuned op Bowers & Wilkens hun smaak maar dat is niet de mijne.

Mijn set bestaat uit Unico Research Tuner, DCP Unico cd speler, versterker Unico Secondo en ben zeer blij met de Xanadu Speakers die al jaren prima het gehele spectrum weergeven.

Mijn luidsprekerkabel is speciale Japanse bekabeling van Canare 1405 -4S8 met lucht en ruimtelijkheid een geweldige kabel. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Wij van Wc-eend...

En voordat ik een fanboy genoemd ga worden: ik heb niets van B&W en ook nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
Afgelopen vrijdag kon ik even naar de 802 en 804 luisteren. Wat een geweldige speakers!
Bij de 802 kreeg ik letterlijk kippenvel. Zo natuurgetrouw klonk het. Aangesloten op AVM apparatuur. In een gemiddelde woonkamer zullen deze speakers qua formaat veel te groot zijn. Het kleinere broertje, de 803, zou beter passen, met bijna dezelfde specs.
De 804 was op een Rotel 1590 aangesloten op een hele grote eind versterker. Klonk ook super. Mooi, eerlijk en natuurlijk.

Helaas passen ze niet in mijn schoen, anders zou ik het op 5 december wel weten....

Ik wil zeker nog wel een keer wat uitgebreider de 804 gaan testen. Deze smaakt zeker naar meer.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

UHD schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 14:02:
De beste speakers zijn nog altijd de Xanadu speakers Bowers en Wilkins hebben te weinig hogemidden bassen.

Ik heb er in ieders geval slechte ervaringen mee en ik heb meerdere typen gehad en steeds het zelfde verhaal.
Ze zijn in Engeland af getuned op Bowers & Wilkens hun smaak maar dat is niet de mijne.

Mijn set bestaat uit Unico Research Tuner, DCP Unico cd speler, versterker Unico Secondo en ben zeer blij met de Xanadu Speakers die al jaren prima het gehele spectrum weergeven.

Mijn luidsprekerkabel is speciale Japanse bekabeling van Canare 1405 -4S8 met lucht en ruimtelijkheid een geweldige kabel. :)
Ik heb zowel Xanadu's (aw/16) alsmede een set B&W 802's Matrix, en de Xanadu's klinken wat helderder maar missen juist body (klinken wat dun).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-07 08:53
Ik ben mij aan het orienteren voor nieuwe speakers. Ik ben onder andere naar B&W aan het kijken, en dan voornamelijk de CM8. Deze ligt een beetje boven mijn budget (ongeveer 1500 eur) maar sinds de S2 versies uit zijn, zijn de "oude" modellen flink in prijs gezakt, en valt de CM8 wel in mijn budget.

Wat is jullie ervaring met de nieuwe S2 versies, en is het af te raden om voor de oude modellen te kiezen? Ik kan weinig vergelijkende tests vinden, en het is lastig een winkel te vinden waar zowel de oude als de nieuwe speakers te beluisteren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Laatst online: 07-03-2023
Veel S1-series hebben beschadigde tweeters. Daar zou ik zeker op letten als je tweedehands wil aanschaffen.

Ik heb nog nooit S1 gehoord, maar mijn CM8-S2 klinken werelds icm een Denon 4200!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-07 21:08
mvbo schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 12:07:
Ik ben mij aan het orienteren voor nieuwe speakers. Ik ben onder andere naar B&W aan het kijken, en dan voornamelijk de CM8. Deze ligt een beetje boven mijn budget (ongeveer 1500 eur) maar sinds de S2 versies uit zijn, zijn de "oude" modellen flink in prijs gezakt, en valt de CM8 wel in mijn budget.

Wat is jullie ervaring met de nieuwe S2 versies, en is het af te raden om voor de oude modellen te kiezen? Ik kan weinig vergelijkende tests vinden, en het is lastig een winkel te vinden waar zowel de oude als de nieuwe speakers te beluisteren zijn.
Nieuwe CM8S2 kun je wel voor een leuke prijs online kopen. Persoonlijk heb ik qua service en prijs een goede ervaring opgedaan met Apollo in Almere.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewjr
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 25-06 22:29
Eerder deze maand heb ik goede zaken gedaan met Apollo in Almere (CM5S2). Ze hebben een goede december actie dus de moeite waard om hiernaar te informeren (niet online).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-03 08:03

kingfriko

100 % BULLY

heb nu zelf de cm8S2 enkele weken in combinatie met een rotel ra1570 maar het is toch niet helemaal mijn geluid , vind de zang zo hard uit de gele kevlar speaker komen met veel nummers , teveel hoge tonen zeg maar naar mijn smaak , al verschillende kabels geprobeerd maar het probleem blijft , heb nu de winkel gevraagd of ik ze nog in zou kunnen ruilen voor andere (lees duurdere ) speakers , even afwachten , anders doe ik ze misschien zelf in de verkoop ...

kingfriko

• Paul01
De 1570 kan best wat moeilijkere speakers aansturen. Daar hoef je het niet voor te laten om iets duurdere speakers te proberen.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

kingfriko schreef op woensdag 16 december 2015 @ 21:15:
...vind de zang zo hard uit de gele kevlar speaker komen met veel nummers , teveel hoge tonen zeg maar naar mijn smaak...
Hoge tonen doet de aluminium tweeter, de kevlar woofer doet de middentonen. Jouw probleem zit dan waarschijnlijk ook meer in het mid. De tweeter pakt vanaf 4000 Hz op en dat is behoorlijk hoog voor een zangstem.
...al verschillende kabels geprobeerd maar het probleem blijft...
Volgens zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 6 zou dat zelfs nul verschil op moeten leveren.
...heb nu de winkel gevraagd of ik ze nog in zou kunnen ruilen voor andere (lees duurdere ) speakers...
Als de sound van B&W je niet aanstaat hoef je mijn inziens niet per se naar duurdere speakers te kijken. Misschien vind je wel goedkopere dan wel even dure speakers waarvan het geluid je wel aan staat.

[ Voor 47% gewijzigd door FeaR op 17-12-2015 20:23 ]

• Paul01
Staat de cm8 juist niet bekend om de wat fellere tonen. Volgens mij hebben de cm9 of 10 dat iets minder..
Ik heb zelf Elacs op mijn 1570. Persoonlijk vind ik het mooi klinken. Elacs klinken wat warmer.

• kingfriko

kingfriko

100 % BULLY

ikzelf vind de tonen inderdaad wat te fel over komen , en als je het volume open draait word vooral de zang harder , muziek blijft wat achter ....
En over de kabels : heb nu nordost super flatline gold mk2 kabels en daarvoor canare 4S8 luidsprekerkabels , daartussen hoor ik toch zeker wel verschil , en niet een heel klein beetje ook :) weer daarvoor had ik eichman express 4 , dat is ook een erg goede kabel (stukken beter als de canare kabels vond ik , maar die wilde ik een keer proberen om te zien of ze het geluid zouden verbeteren van de cm8`s
)
Speakers hoeven voor mij niet perse duurder te zijn , ik wil gewoon weer opnieuw gaan vergelijken , maar vind de cm8`s wel veel " bang for the buck " hebben en het word al snel duurder als je nog beter klinkende speakers wil :)

kingfriko

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-07 08:51
Kabel gebeuren is uiteraard pure placebo, maar dat terzijde :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
MrBarBarian schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 13:06:
Veel S1-series hebben beschadigde tweeters. Daar zou ik zeker op letten als je tweedehands wil aanschaffen.

Ik heb nog nooit S1 gehoord, maar mijn CM8-S2 klinken werelds icm een Denon 4200!
Het gaat niet om tweedehands hoor, maar om winkels die hun oude CM8-S1 modellen voor minder in de verkoop doen. Het scheelt toch 400 euro voor een set, dan begin ik al snel te twijfelen of de S2 dan wel 400 euro waard is t.o.v. de S1. Vandaar mijn vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaub
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-02 12:30
Zojuist ook een paar CM8 S2 besteld. Had eerst de S1 op het oog en die in eerste instantie ook beluisterd. Vervolgens bleek die bij de 2 winkels waar ik het geprobeerd heb niet meer te leveren en bij de andere kon ik wel het demo model kopen maar was ik nog steeds 1450 euro kwijt: mijns inziens wat te veel gezien de paar krasjes die er al op zaten. Nu voor 50 euro meer de S2 nieuw kunnen bestellen, wat me dan wel weer een prima deal leek. Wordt waarschijnlijk na de kerst geleverd..wachten duurt lang ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
Wil je misschien delen waar je de CM8 voor die prijs gezien gekocht hebt? :) Want dat is wel een hele strakke deal, in de pricewatch is 1900 euro het goedkoopst, voor een set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Gewoon vragen in de winkel of korting mogelijk is.(niet via mail of phone (face to face)) Zo zelf ook de CM8s2 nieuw in doos voor 1450,-, CM9 s2 voor 1900,- en CMC s2 voor 500,- mee gekregen. Gewoon stoute schoenen aantrekken en bij diverse winkels vragen wat ze kunnen doen met de prijs. Nee heb je Ja kun je krijgen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaub
mvbo schreef op woensdag 23 december 2015 @ 18:35:
Wil je misschien delen waar je de CM8 voor die prijs gezien gekocht hebt? :) Want dat is wel een hele strakke deal, in de pricewatch is 1900 euro het goedkoopst, voor een set.
Ging in mijn geval om Audioexpert in Den Bosch, onderdeel van bestekeus.nl. Maar het is inderdaad gewoon ook een kwestie van vragen, ook bij andere winkels willen ze echt wel graag zaken doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
Ik vervang naast mijn speakers ook gelijk mijn versterker, ik ben erg geïnteresseerd in de Marantz PM7005. Dus ik wil ze graag samen luisteren en het liefst ook samen kopen, wellicht is er dan nog iets meer mogelijk als ik die in de deal betrek :) goede tip, had zelf nooit zo laag durven gaan (ben ook veel te lief in de winkel :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaub
mvbo schreef op woensdag 23 december 2015 @ 23:08:
Ik vervang naast mijn speakers ook gelijk mijn versterker, ik ben erg geïnteresseerd in de Marantz PM7005. Dus ik wil ze graag samen luisteren en het liefst ook samen kopen, wellicht is er dan nog iets meer mogelijk als ik die in de deal betrek :) goede tip, had zelf nooit zo laag durven gaan (ben ook veel te lief in de winkel :D)
Nog een beetje werk van gemaakt? Hier werden ze vorige week woensdag geleverd: tot op heden heerlijk van het nieuwe geluid aan het genieten! Zal als de verbouwing hier straks klaar is en alles z'n plaats heeft gekregen eens een foto posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
Beaub schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 22:12:
[...]

Nog een beetje werk van gemaakt? Hier werden ze vorige week woensdag geleverd: tot op heden heerlijk van het nieuwe geluid aan het genieten! Zal als de verbouwing hier straks klaar is en alles z'n plaats heeft gekregen eens een foto posten.
Ik ben afgelopen zaterdag bij Hificorner in Amersfoort geweest, daar kort geluisterd naar de CM8 S2, was erg onder de indruk. Toch beviel de opdringerige manier van verkopen mij daar niet, ben snel weggegaan. Toch kreeg ik daar al te horen dat er op het gebied van prijs veel mogelijk is. Zonder te vragen bood de verkoper ze me al in een set aan voor 1650.

Ik ben vervolgens naar Hobo Hifi (om de hoek bij Hificorner) gelopen, werd daar zeer vriendelijk ontvangen in hun luisterruimte, kopje koffie erbij, het was erg druk in de zaak maar kreeg alle aandacht. Heb daarna uiteindelijk meer dan een uur privé mogen luisteren naar een hele reeks speakers, en op twee verschillende versterkers (NAD C356 en Rotel RA12). Ik heb lang zitten twijfelen tussen de Monitor Audio silver 8 en de CM8, maar uiteindelijk is de keuze toch gevallen op de CM8's.

Ik wil uiteindelijk voor ik op koop overga nog eens luisteren op de versterker die ik op het oog had (Marantz PM7005). Deze was niet aanwezig in de winkel, maar toch proberen ze hem voor komend weekend daar heen te halen, zodat ik gelijk mijn versterkerkeuze op mijn speakerkeuze kan afstemmen. Al met al als een koning geholpen _/-\o_

Wordt vervolgd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319464

Ik kocht in 1994 deze nieuw en luister er nog steeds met plezier na.

Afbeeldingslocatie: http://img.usaudiomart.com/uploads/large/591015-bampw_dm640_n_floor_standing_speaker.jpg
(foto niet van mij)

DM-640N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronin_
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-06 08:42
Ik ben al een tijdje bezig om het thuisfront te overtuigen van zuilen. Momenteel staat de deur op een kiertje daar we sinds kort een grotere woning gekocht hebben.

Een tv-meubel van 190 cm met 2x 685 S2 op of een meubel van 130 cm met 2 x CM8 S2 naast staat momenteel op de discussie-agenda.

Helaas woon ik in BE en kan maar geen fatsoenlijke winkel vinden waar ik de luidsprekers kan bekijken... (naast elkaar) stil zwijgen over luisteren. Iemand enig idee waar ik de meeste kans heb om ze alvast al eens te zien? Woonachtig in Belgisch Limburg maar kom graag de grens over NL of DE.
Stassen gevonden maar wil geen luisterruimte reserveren als de deal met het thuisfront niet doorgaat. Dus gewoon eens zien is al mooi voor stap 1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maeslant
  • Nu online
Ronin_ schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 19:48:
Ik ben al een tijdje bezig om het thuisfront te overtuigen van zuilen. Momenteel staat de deur op een kiertje daar we sinds kort een grotere woning gekocht hebben.

Een tv-meubel van 190 cm met 2x 685 S2 op of een meubel van 130 cm met 2 x CM8 S2 naast staat momenteel op de discussie-agenda.

Helaas woon ik in BE en kan maar geen fatsoenlijke winkel vinden waar ik de luidsprekers kan bekijken... (naast elkaar) stil zwijgen over luisteren. Iemand enig idee waar ik de meeste kans heb om ze alvast al eens te zien? Woonachtig in Belgisch Limburg maar kom graag de grens over NL of DE.
Stassen gevonden maar wil geen luisterruimte reserveren als de deal met het thuisfront niet doorgaat. Dus gewoon eens zien is al mooi voor stap 1.
Stassen gaan, alleen soms moet je de verkopende partij een worst voorhouden. Jij gaat toch speakers kopen? Dat er door hoger management (de vrouw) later wordt besloten dat de deal niet door gaat, tsja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaub

Als je ze niet per se wil beluisteren hoef je niet direct te reserveren toch? Aan de andere kant zou je best een luisterruimte kunnen reserveren. Je moet er toch een stukje voor rijden, dus waarom alleen kijken als luisteren ook kan? Met het reserveren van een luisterruimte zit je ook nergens aan vast. Anders zou je bijvoorbeeld bij Audioexpert in Den Bosch kunnen kijken. Zou uiteraard wel eerst even informeren of ze de speakers die je op het oog hebt wel op voorraad hebben/te bezichtigen/beluisteren zijn, maar dat geldt voor alle winkels die je zou kunnen bezoeken.

Zowel qua prijs als speaker overigens wel 2 heel verschillende luidsprekers. Ik heb zelf in eerste instantie ook beide beluisterd, maar was na het horen van diverse vloerstaanders niet overtuigd van de 685 s2. Deze ook vergeleken met de (veel) duurdere cm6 s2, toen was wel duidelijk dat de 685 het voor mij niet zou zijn. Uiteindelijk dus voor de cm8 s2 gekozen, omdat ik die nog weer net wat fijner vond klinken. Inmiddels ruim een week dagelijks van aan het genieten!

[ Voor 14% gewijzigd door Beaub op 07-01-2016 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:57
of je gaat naar Duitsland. Weet niet waar je in Belgie woont, maar bijvoorbeeld in Bonn of Keulen zijn wel een aantal zaken te vinden.

In Bonn hebben ze een paar witte 684 S2 staan voor 800 euro per paar:
http://www.bonnaudio.de/angebote/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luukske
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 00:52
Poulissen in Roermond?
http://www.poulissen.nl/

Ik weet niet wat ze hebben staan, maar een telefoontje met die vraag is natuurlijk snel gepleegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-07 21:47

Atmoz

Techno!!

Hmmzzz, ik ben persoonlijk minder gecharmeerd van de nieuwe serie.
Of ik moet er nog enorm aan wennen... (Het oogt me iets te "digitaal" ofzo?!)

In de tussentijd amuseer ik me dan wel met de "oude" 803 Diamonds ;)

Afbeeldingslocatie: http://lumatronix.nl/Atmoz/HT-Forum/woonkamer_mooi.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
Mooie foto :) ze staan prachtig in het interieur, en zo klinken ze waarschijnlijk ook.

Het probleem is dat je snel verwend bent met speakers, bij mijn vorige luistersessie heb ik ook naar speakers geluisterd die vér boven mijn budget lagen, als je dan weer terug stapt naar de speakers in mijn budget, merk je toch wel een gigantisch verschil. Dat ga ik dus niet meer doen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
Kent iemand een site waar een uitgebreide test van de nieuwe 800 d3 serie te vinden is? Ik google me suf, maar vind er nog maar weinig. Het gaat mij voor al om de 804.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ziet er prachtig uit idd! :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghwopi
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 03-06-2020

Smits in Arnhem is ook een fijne zaak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
Op 12 januari uiteindelijk de knoop doorgehakt en bij Hobo HiFi in Amersfoort 2x CM8 S2 besteld (in het wit) samen met een Marantz PM7005. Uiteindelijk in totaal "maar" 300 van de prijs af kunnen halen.. maar goed :) Ik ben erg blij met de hulp en moeite die ze voor me gedaan hebben, ik ben een tevreden mens.

De spullen zijn alleen jammer genoeg nog niet binnen, ik hoop morgen een belletje te krijgen dat ze binnen zijn, ik ben dan woensdag pas in de gelegenheid ze op te halen. Ik zit nu al bijna 5 dagen zonder speakers (vorige speakers verkocht via V&A) dus het wordt wel weer tijd dat er wat fijne klanken door de woonkamer galmen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaub
mvbo schreef op maandag 18 januari 2016 @ 23:09:
Op 12 januari uiteindelijk de knoop doorgehakt en bij Hobo HiFi in Amersfoort 2x CM8 S2 besteld (in het wit) samen met een Marantz PM7005. Uiteindelijk in totaal "maar" 300 van de prijs af kunnen halen.. maar goed :) Ik ben erg blij met de hulp en moeite die ze voor me gedaan hebben, ik ben een tevreden mens.

De spullen zijn alleen jammer genoeg nog niet binnen, ik hoop morgen een belletje te krijgen dat ze binnen zijn, ik ben dan woensdag pas in de gelegenheid ze op te halen. Ik zit nu al bijna 5 dagen zonder speakers (vorige speakers verkocht via V&A) dus het wordt wel weer tijd dat er wat fijne klanken door de woonkamer galmen..
Wachten duurt altijd (te) lang :). Bij mij zat er ook een week tussen ivm kerstdagen. Ben wel benieuwd hoe de combinatie je gaat bevallen, denk ook aan een nieuwe versterker namelijk, en de Marantz staat ook op het lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Nu online
mvbo schreef op maandag 18 januari 2016 @ 23:09:

Gefeliciteerd met je aankoop. Dat gevoel van spanning en wachten is ook heerlijk.

Wel goed om te zien (had ik zelf ook) dat je een zaak dan ook de order gunt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko

kingfriko

100 % BULLY

Meer mensen met de cm8s2 die vinden dat hij pas gaat "zingen" als het volume flink word opengedraaid ?
Voor mijzelf niet zo`n probleem , maar woon in een appartement en wil de buren ook te vriend houden :)
Dat vind ik persoonlijk het grootste nadeel van deze speakers .

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
Ik heb vandaag mijn setje CM8's binnen gekregen! Ik ben tot nu toe erg tevreden, ik heb ze nog niet vol open kunnen gooien maar dat zal binnenkort wel een keertje gebeuren ;-) ik zal mijn ervaringen delen.

Naast het geluid ben ik helemaal weg van het uiterlijk en de afwerking, ze staan toch prominent in de woonkamer, dus het oog wil ook iets :) Hebben jullie ook de stofkap verwijderd van de speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaub
mvbo schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 19:05:
Ik heb vandaag mijn setje CM8's binnen gekregen! Ik ben tot nu toe erg tevreden, ik heb ze nog niet vol open kunnen gooien maar dat zal binnenkort wel een keertje gebeuren ;-) ik zal mijn ervaringen delen.

Naast het geluid ben ik helemaal weg van het uiterlijk en de afwerking, ze staan toch prominent in de woonkamer, dus het oog wil ook iets :) Hebben jullie ook de stofkap verwijderd van de speakers?
Heb de stofkappen inderdaad keurig in het plastic laten zitten :). Vind ze zonder toch wel echt mooier. Veel luisterplezier de komende tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko

kingfriko

100 % BULLY

ik heb ze er nu een tijdje op zitten voor de (jawel) stof , maar zonder zijn ze inderdaad veel mooier :*)
Zelf heb ik de versterker ook nooit helemaal open durven draaien (rotel RA1570) ik denk dat dan de ramen eruit liggen :)
maar serieus , verder als 70 ben ik niet gekomen .

[ Voor 45% gewijzigd door kingfriko op 21-01-2016 16:39 ]

kingfriko

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jopieteams

jopieteams

Lets make it a habit!

Ik zou even een kleine shout-out willen doen aan B&W, ik had via een Rotterdamse start-up een P5 gekocht. Lang het bedrijfje nagezocht en alles klopte qua gegevens. Aangezien ze zich voordeden als een start-up vanuit de Erasmus had ik zoiets laten we het een kans geven. Al snel kwam ik erachter toen ik de koptelefoon binnen had, dat het geen originele was. Na geen contact te krijgen met de start-up maar contact gezocht met B&W. Ze waren erg behulpzaam en wilden graag alle informatie over deze start-up verzamelen. Ook vroegen ze me de P5 op te sturen om hem te kunnen onderzoeken. Nog geen drie dagen later had ik een echte P5 en kan ik nu forumposts plaatsen in de trein zonder dat iemand last heeft van mijn muziek. _/-\o_

JOPIETEAMS - It's the hottest fire that makes the hardest steel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghwopi
jopieteams schreef op zondag 14 februari 2016 @ 11:47:
Ik zou even een kleine shout-out willen doen aan B&W, ik had via een Rotterdamse start-up een P5 gekocht. Lang het bedrijfje nagezocht en alles klopte qua gegevens. Aangezien ze zich voordeden als een start-up vanuit de Erasmus had ik zoiets laten we het een kans geven. Al snel kwam ik erachter toen ik de koptelefoon binnen had, dat het geen originele was. Na geen contact te krijgen met de start-up maar contact gezocht met B&W. Ze waren erg behulpzaam en wilden graag alle informatie over deze start-up verzamelen. Ook vroegen ze me de P5 op te sturen om hem te kunnen onderzoeken. Nog geen drie dagen later had ik een echte P5 en kan ik nu forumposts plaatsen in de trein zonder dat iemand last heeft van mijn muziek. _/-\o_
Wauw dat is fantastisch! Heel erg netjes! Ik ben ook de gelukkige eigenaar van een P5 Wireless, wat een heerlijke hoofdtelefoons!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghwopi
kingfriko schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 16:27:
Meer mensen met de cm8s2 die vinden dat hij pas gaat "zingen" als het volume flink word opengedraaid ?
Voor mijzelf niet zo`n probleem , maar woon in een appartement en wil de buren ook te vriend houden :)
Dat vind ik persoonlijk het grootste nadeel van deze speakers .
Klopt, ik moet ook een flinke slinger geven aan de volumeknop van mijn Marantz SR7005 wil hij echt lekker los komen. Laatst eens naar de CM8S2 geluisterd in combinatie met wat andere versterkers. Moon Neo 250i, Naim Superuniti en de Arcam A39. Dit maakte een wereld van verschil. De Moon was al een behoorlijk stuk beter zowel op hoger als lager volume. Maar de Arcam was ook op lager volume beter. Toen ik de Naim hoorde werd ik van mijn sokken geblazen. Deze versterker had te boel helemaal onder controle en wat mij vooral opviel was dat deze versterker een heerlijk laag reproduceerde. We hebben het dan alleen wel over een versterker €5500. Toch is hij volledig geïntegreerd en heb je eigenlijk geen randapparatuur als een streamer en DAC nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopieteams

jopieteams

Lets make it a habit!

Fritsvl schreef op maandag 15 februari 2016 @ 22:06:
[...]

Wauw dat is fantastisch! Heel erg netjes! Ik ben ook de gelukkige eigenaar van een P5 Wireless, wat een heerlijke hoofdtelefoons!
Okay, ik ben echt jaloers, ik was een early bird met de P5's, qua geluid merk ik weinig verschil, maar het is echt ideaal om wireless je koptelefoon te kunnen gebruiken. Tot nu toe alle wireless functies zonder problemen kunnen gebruiken? :)

[ Voor 13% gewijzigd door jopieteams op 15-02-2016 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghwopi
jopieteams schreef op maandag 15 februari 2016 @ 22:21:
[...]

Okay, ik ben echt jaloers, ik was een early bird met de P5's, qua geluid merk ik weinig verschil, maar het is echt ideaal om wireless je koptelefoon te kunnen gebruiken. Tot nu toe alle wireless functies zonder problemen kunnen gebruiken? :)
Ik had al een eerste uitvoering van de P5 en mijn vriendin wilde ook een P5 maar gaf niet zo veel om Wireless. Voor mij dus kans om een upgrade te doen naar de Wireless uitvoering! Ik moet zeggen dat ik het toch echt wel een toegevoegde waarde vind hebben. Het verbinden is uiterst makkelijk om een nieuw apparaat te verbinden. Bij mijn iPhone geeft hij zelfs het batterij percentage aan.
Batterij

Als je eenmaal één keer bent verbonden verbind hij altijd direct als bluetooth word aangezet.
De microfoon die in de hoofdtelefoon zit werkt ook prima, al moet ik wel zeggen dat wanneer er een beetje wind staat je hier wel wat last van hebt. Dit was bij de P5 waar de microfoon in het kabeltje zit beter. Verder is er nog 1 klein gemis. Als je bij de normale P5 de play/pauze button inhoudt, activeert hij Siri. Dit doet de wireless helaas niet. Maar daar krijg je wel voor terug dat er geen kabeltje meer aan hangt. Ik heb bijgehouden hoe lang de accu ongeveer meegaat. Hier was ik toch wel bij mee verrast! Ze zeggen dat hij tot wel 18uur meegaat en dit klopte ook wel. Ik zal binnenkort eens een uitgebreide review schrijven over de headphones. wellicht interessant voor degenen die twijfelen om €100 extra uit te geven aan een Wireless versie. Het is natuurlijk een pittige prijs! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Laatst online: 15-07 13:16
Ik kan via het werk een stuk goedkoper een B&W kopen, 200 voor een P5 wireless.
Vind het alleen veel geld voor geluid, maar waarschijnlijk is het het wel waard. Zit er aan te denken eventueel een P3 voor 100 euro te kopen maar hoor van collega's dat dat rommel is. Iemand met ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopieteams

jopieteams

Lets make it a habit!

Fritsvl schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 13:25:
[...]

Ik had al een eerste uitvoering van de P5 en mijn vriendin wilde ook een P5 maar gaf niet zo veel om Wireless. Voor mij dus kans om een upgrade te doen naar de Wireless uitvoering! Ik moet zeggen dat ik het toch echt wel een toegevoegde waarde vind hebben. Het verbinden is uiterst makkelijk om een nieuw apparaat te verbinden. Bij mijn iPhone geeft hij zelfs het batterij percentage aan.
[afbeelding]

Als je eenmaal één keer bent verbonden verbind hij altijd direct als bluetooth word aangezet.
De microfoon die in de hoofdtelefoon zit werkt ook prima, al moet ik wel zeggen dat wanneer er een beetje wind staat je hier wel wat last van hebt. Dit was bij de P5 waar de microfoon in het kabeltje zit beter. Verder is er nog 1 klein gemis. Als je bij de normale P5 de play/pauze button inhoudt, activeert hij Siri. Dit doet de wireless helaas niet. Maar daar krijg je wel voor terug dat er geen kabeltje meer aan hangt. Ik heb bijgehouden hoe lang de accu ongeveer meegaat. Hier was ik toch wel bij mee verrast! Ze zeggen dat hij tot wel 18uur meegaat en dit klopte ook wel. Ik zal binnenkort eens een uitgebreide review schrijven over de headphones. wellicht interessant voor degenen die twijfelen om €100 extra uit te geven aan een Wireless versie. Het is natuurlijk een pittige prijs! 8)7
toon volledige bericht
Wauw, super gaaf dat je het even zo uitgebreid uitlicht. Ziet er inderdaad erg prettig uit. Op deze manier was een overstap inderdaad goed te realiseren. 18 uur is echt netjes. Geniet dan uiteraard van de P5's in jullie huishouden! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopieteams

jopieteams

Lets make it a habit!

swoutr schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 14:25:
Ik kan via het werk een stuk goedkoper een B&W kopen, 200 voor een P5 wireless.
Vind het alleen veel geld voor geluid, maar waarschijnlijk is het het wel waard. Zit er aan te denken eventueel een P3 voor 100 euro te kopen maar hoor van collega's dat dat rommel is. Iemand met ervaring?
Als je voor 200 euro een P5 wireless kan nemen zou ik dat gelijk doen. Ik heb een normale P5 en ik heb bewust niet voor een P3 gekozen omdat ik het stof op langer termijn niet prettig vond zitten. Ook heb je dan twee snoeren waar je je hoofd tussen moet plaatsen. Ik vind dat allemaal minder praktisch en prettig. Als je twijfelt of een P5 zijn geld waard is, bezoek dan even een leverancier en zeer waarschijnlijk ben je direct verkocht. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
Oke, en als je kon kiezen tussen een P5 Wireless of normale P5? met de prijzen 200/150.
Gebruik altijd een iPhone en het zou balen zijn als Apple zo debiel zou zijn de jack weg te halen volgend jaar.
Voor de rest kan die draad me niet zo heel veel boeien eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghwopi
swoutr schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 16:44:
Oke, en als je kon kiezen tussen een P5 Wireless of normale P5? met de prijzen 200/150.
Gebruik altijd een iPhone en het zou balen zijn als Apple zo debiel zou zijn de jack weg te halen volgend jaar.
Dan zou voor mij de keuze snel gemaakt zijn! Die €50 investeren in een future proof apparaat, de P5 Wireless dus! De P3 zou ik achterwegen laten. De stoffen oorkussens worden op den duur vuil in tegenstelling tot de leren oorkussens van de P5 die makkelijk schoon te maken zijn. Daarnaast klinkt de P3 beduidend minder goed en sluit hij ook niet zo mooi af van omgevingsgeluid. Als ik jou was zou ik lekker investeren in de P5 wireless. Ik vind het erg prettig om tijdens het stofzuigen/koken lekker een koptelefoon op te zetten, zonder last te hebben van die kabel. Het geeft je eens stukje bewegingsvrijheid. Compromisloos vals meezingen op je favoriete nummers terwijl je een lekkere maaltijd in elkaar zet :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
Fritsvl schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 13:43:
[...]

Dan zou voor mij de keuze snel gemaakt zijn! Die €50 investeren in een future proof apparaat, de P5 Wireless dus! De P3 zou ik achterwegen laten. De stoffen oorkussens worden op den duur vuil in tegenstelling tot de leren oorkussens van de P5 die makkelijk schoon te maken zijn. Daarnaast klinkt de P3 beduidend minder goed en sluit hij ook niet zo mooi af van omgevingsgeluid. Als ik jou was zou ik lekker investeren in de P5 wireless. Ik vind het erg prettig om tijdens het stofzuigen/koken lekker een koptelefoon op te zetten, zonder last te hebben van die kabel. Het geeft je eens stukje bewegingsvrijheid. Compromisloos vals meezingen op je favoriete nummers terwijl je een lekkere maaltijd in elkaar zet :9
Oooeehhh. dit klinkt inderdaad wel erg lekker :) ook al haat ik koken. Thnx voor de feedback, zal hem binnenkort denk ik toch maar aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopieteams

jopieteams

Lets make it a habit!

swoutr schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 16:44:
Dan zou je naar mijn mening altijd de Wireless moeten nemen. Het geluid is hetzelfde maar je hebt extra features en het gebruik wordt wel gemakkelijker. Desnoods bestel je de Wireless en dan wissel ik hem met plezier om ;) . Nee even zonder grappen, die extra 50 euro (in dit specifieke geval) is het dubbel en dwars waard voor de wireless functie in jou geval. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghwopi
Ik ben erg benieuwd waarmee men hier zoal zijn B&W speakers aanstuurt? Wat is voor jullie de absolute top?Ik heb zelf de CM lijn en denk dat Naim Superuniti toch wel mijn favoriet is op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 718969

Ik heb zelf de b&w cm9s2 staan en die worden aangestuurd door een anthem mrx310. Heerlijk geluid en vooral het arc systeem doet ze werk. Zeer tevreden over!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Fritsvl schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 12:54:
[...]

Smits in Arnhem is ook een fijne zaak!
In Aalst op de korte zoutstraat is een hifi winkel die B&W verkoopt alsook andere merken.

Ik was er eens binnengelopen omdat ik me aan het oriënteren ben naar zulke spullen toe. De prijzen had ik ergens wel zien aankomen. Ik weet dat B&W duur is Maar als je dan even doorrekent slik je toch even weg. Zoals de foto hier eerder geplaatst van de Diamand serie, prachtige luidsprekers. Klinken ook waanzinnig goed. maar de prijs....Zal even moeten doorwerken dan O-) Natuurlijk is het een investering die lang mee gaat. En zoals het er nu voorstaat neig ik wel naar de CM of de 600 serie toe. Goed die Nautilus :9~ €65.000 euro voor 2. Helaas hadden ze die niet staan want die zou ik dan toch wel eens willen horen ;w

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko

kingfriko

100 % BULLY

Fritsvl schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 12:29:
Ik ben erg benieuwd waarmee men hier zoal zijn B&W speakers aanstuurt? Wat is voor jullie de absolute top?Ik heb zelf de CM lijn en denk dat Naim Superuniti toch wel mijn favoriet is op het moment.
Hier momenteel een rotel ra 1570 die nu nog een set CM8s2 speakers aanstuurt .
Binnenkort worden de B&W`s echter vevangen door audiovector SR3 super .
Vorige week beluisterd en was op slag verliefd O+

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Nu online
Fritsvl schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 12:29:
Hier een Pioneer LX-87. En waarom?
- Kijken toch wel films/series (Netflix)
- Integratie met Spotify

Ik ben er zeer tevreden over, ook op stereo gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Dat is wat ik me inderdaad afvraag. Als je zo een set hebt staan moet je niet aankomen met lage kwaliteit mp3's. Hoe klinkt Spotify betaald op hun hogere kwaliteit en apple codecs? IS dat een beetje te luisteren of ..

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghwopi
Daniel_Elessar schreef op zondag 21 februari 2016 @ 14:44:
Dat is wat ik me inderdaad afvraag. Als je zo een set hebt staan moet je niet aankomen met lage kwaliteit mp3's. Hoe klinkt Spotify betaald op hun hogere kwaliteit en apple codecs? IS dat een beetje te luisteren of ..
Dat klinkt prima, maar je zal wel degelijk verschil horen tussen Applemusic/Spotify of Tidal. Nu is het niet zo dat het helemaal nergens naar klinkt als je MP3 draait, dus het kan prima. Ik denk dat je alleen wel geneigd bent om het een en ander in Flac te gaan downloaden. Ik draai bijvoorbeeld ook nog regelmatig een LP's of CD's. Verder heb ik mijn volledige collectie in Flac binnengehaald. Dat zijn zo ongeveer 9500 nummers op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopieteams

jopieteams

Lets make it a habit!

Fritsvl schreef op maandag 22 februari 2016 @ 17:26:
[...]

Dat klinkt prima, maar je zal wel degelijk verschil horen tussen Applemusic/Spotify of Tidal. Nu is het niet zo dat het helemaal nergens naar klinkt als je MP3 draait, dus het kan prima. Ik denk dat je alleen wel geneigd bent om het een en ander in Flac te gaan downloaden. Ik draai bijvoorbeeld ook nog regelmatig een LP's of CD's. Verder heb ik mijn volledige collectie in Flac binnengehaald. Dat zijn zo ongeveer 9500 nummers op het moment.
Zit er nog zo'n groot verschil tussen .FLAC en .MP3 (320kbps)? Ik dacht dat het vooral opgeslagen werden in .FLAC omdat deze files minder snel 'corrupt' werden. Als .FLAC echt beter is dan wordt het tijd dat iTunes deze formats gaat integreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 09:27
Dat heet dan ALAC, ipv AAC wat ze nu gebruiken, weet eigenlijk niet of ze daar al in dat formaat aanbieden. AAC is wel al een opvolger van MP3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vossie1
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-07-2024
Op dit moment heb ik een Denon AVR-1612 icm Jamo S606 en Jamo S60CEN staan. De Jamo S60CEN is er later bijgekomen omdat ik niet tevreden was over de spraak bij films en series. Dit is wel iets verbeterd, maar echt tevreden ben ik nog steeds niet. We zijn inmiddels 4 jaar verder en is er budget om iets mooiers neer te zetten.
Bowers & Wilkins staat ook bij familie en dit klinkt altijd fantastisch. Beide in stereo opstelling met eenmaal Onkyo en eenmaal Denon. Ook ik ben niet op zoek naar surround en hoef geen bijzondere 'sound', dus de gangbare combinatie met Marantz bijv. lijkt me uitermate geschikt.
Ik heb echter toch een aantal vragen mbt de te kiezen speakers en versterker waarbij ik qua budget tussen 1000 en 1500 euro denk. Tevens overweeg ik om speakers uit een demo-opstelling aan te schaffen, dit drukt de prijs enigszins en volgens mij is het risico hierbij klein. Eens?
Bij de keuze voor speakers en versterker is wat mij betreft de belangrijkste vraag of het zinvol is om weer te kiezen voor een center speaker ter ondersteuning, of is dit bij B&W's uit de categorie 684 S2 of CM8/9/10 volstrekt overbodig/onnodig? Graag ontvang ik van jullie tips wat betreft passende versterker per type speaker. Ik ben op zoek naar een set die echt in balans is, binnen het budget, dus geen speakers die tekort worden gedaan door een versterker of andersom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Een aantal dingen:
- De center speaker komt bij 5.1 weergave optimaal tot zijn recht, dus die zou ik altijd nemen. Misschien wel de belangrijkste speaker bij films.

- De combinatie luidspreker-versterker wordt erg overdreven, ik durf te wedden dat (zeker in de genoemde prijsklasse) geen verschil is te horen tussen versterkers.

- Je lijkt al standaard te kiezen voor B&W en Marantz, maar waarom? Er is zoveel meer te krijgen. Niet dat dit slecht spul is, maar het is in mijn ogen ook een beetje erg standaard en veilig.

- Set demo speakers is zeker geen groot risico, je krijgt vaak volledige garantie. Dus vooral optisch inspecteren. En 2e hands is natuurlijk ook een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:18

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica