[Speakers] Het Grote Bowers & Wilkins Ervaringen Topic

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 19:31
Tortelli schreef op maandag 11 september 2017 @ 20:48:
Eerste review (audio.de magazin) was zeer positief over de 702's en geeft ze een 98, waarmee ze tussen speakers staan in een aanzienlijk hoger prijssegment (€5-10k ). De 803 Diamonds (€9000/set back in 2010) waardeerde ze b.v. met een 99.
Wat een waanzin, dit soort tabellen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 21:18
Fairy schreef op maandag 18 september 2017 @ 12:46:
[...]

Volgens mij vertelt hij juist dat hij NIET past ;)
idd de center is te breed.. moet er nog even wat op verzinnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invoil
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 09:22
Pjotr22 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 06:46:
[...]

idd de center is te breed.. moet er nog even wat op verzinnen..
Als je de plek hebt kun je er een Metod bovenkast van 80x40 voor gebruiken, als je er een deurtje voor hebt word het even puzzelen en moet je misschien de besta deurtjes ook vervangen voor Metod deuren om dezelfde deur te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
invoil schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:19:
[...]

Als je de plek hebt kun je er een Metod bovenkast van 80x40 voor gebruiken, als je er een deurtje voor hebt word het even puzzelen en moet je misschien de besta deurtjes ook vervangen voor Metod deuren om dezelfde deur te krijgen.
thanks voor de tip!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Ron_Tweaker

Tweak!

Ik had al enige tijd mijn zinnen gezet op een nieuw paar 802D3, echter door een scheiding en tijdelijk wonen in een wat kleiner huis moest ik deze plannen even opzij zetten. Ik ben bezig met de bouw van een nieuw huis op een eigen kavel, tot die tijd moet ik dus even geduld hebben.

Ik heb mijn CM10 S1 verkocht en alvast mijn nieuwe surroundspeakers (haha) besteld en recent afgehaald bij mijn vaste leverancier. Deze doen nu dienst als frontspeakers en ze klinken fantastisch. Het is de 805 D3 geworden en ik vind ze geweldig.

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4513/37255908990_68051cd7d7_k.jpg
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4474/37255908760_0198e9438d_k.jpg

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ron_Tweaker schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 17:10:
Ik had al enige tijd mijn zinnen gezet op een nieuw paar 802D3, echter door een scheiding en tijdelijk wonen in een wat kleiner huis moest ik deze plannen even opzij zetten. Ik ben bezig met de bouw van een nieuw huis op een eigen kavel, tot die tijd moet ik dus even geduld hebben.

Ik heb mijn CM10 S1 verkocht en alvast mijn nieuwe surroundspeakers (haha) besteld en recent afgehaald bij mijn vaste leverancier. Deze doen nu dienst als frontspeakers en ze klinken fantastisch. Het is de 805 D3 geworden en ik vind ze geweldig.

[afbeelding]
[afbeelding]
Super, maar ik vraag me wel af, had je dan niet beter de CM10's kunnen aanhouden en zodra de bouw klaar is opnieuw bekijken wat je het beste kan doen? Of worden deze 805's hele luxe surround speakers :9~

Ben je nu niet geneigd om een sub te nemen? Ik heb de CM10 s2's, die hebben flink wat woofers. Die zou ik dan wel missen denk ik....

[ Voor 6% gewijzigd door Fairy op 05-10-2017 17:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ron_Tweaker
  • Laatst online: 14-11-2024

Ron_Tweaker

Tweak!

De 700 serie kwam er aan, dus ik moest mijn CM10's nu wel verkopen, volgend jaar zou de waardedaling alleen maar meer aanwezig zijn. Ik heb een goede deal weten te krijgen met de shop, dus ik kon de 805's niet laten staan.

Zoals ik al schreef gaan inderdaad de 805's als luxe surroundspeakers door het leven, de 802's komen vooraan.

Ik heb een woonkamer van 36 m2 en de 805's produceren meer dan genoeg laag voor deze ruimte. Ondanks dat de CM10 lekker laag kon praten we hier over een hele andere set speakers, de 805 zijn voor mijn situatie op dit moment echt super.

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:31
Gefeliciteerd met de speakers. Geen last van galm in de wat kille lege kamer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:15

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Ron_Tweaker schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 09:10:
De 700 serie kwam er aan, dus ik moest mijn CM10's nu wel verkopen, volgend jaar zou de waardedaling alleen maar meer aanwezig zijn. Ik heb een goede deal weten te krijgen met de shop, dus ik kon de 805's niet laten staan.

Zoals ik al schreef gaan inderdaad de 805's als luxe surroundspeakers door het leven, de 802's komen vooraan.

Ik heb een woonkamer van 36 m2 en de 805's produceren meer dan genoeg laag voor deze ruimte. Ondanks dat de CM10 lekker laag kon praten we hier over een hele andere set speakers, de 805 zijn voor mijn situatie op dit moment echt super.
Hoe klinken deze compacte (zeer highend) speakers tozv grotere CM10's?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Die pootjes onder je 805's welke zijn dat ook alweer? Die zijn niet standaard van B&W toch?

Ik heb nu zelf spikes met "muntjes" onder mijn CM10s2's, maar pootjes met rubberen ontkoppeling lijkt me net even beter (en mooier).

[ Voor 42% gewijzigd door Fairy op 08-10-2017 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logic Lion
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:31
@Fairy Als ik goed kijk dan zijn dat superspikes: https://www.hificorner.nl...-okd4iR0I3HBoCG7cQAvD_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

108 euro voor een setje spikes. Hmm, nog maar even over nadenken of dat 't wel waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
bij de bouwmarkt rubberen meubelbeschermers halen (zoiets zit ook meegeleverd bij de CmC 2 S2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Pjotr22 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 07:30:
bij de bouwmarkt rubberen meubelbeschermers halen (zoiets zit ook meegeleverd bij de CmC 2 S2)
Bij mijn CM10s2's zitten ook rubber voetjes, maar die zijn heel laag. Nadeel is dan dat ik er niet meer met de swiffer onderdoor kan, en dat wil ik wel graag blijven doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfellas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05 12:39
Weet iemand wat er gebeurt met de 600 serie? Ik wilde een htm62s2 kopen voor bij mijn 685s2, maar kan hier in NZ geen witte meer krijgen. Blijkbaar kan de leverancier ook niet leveren. Komt er een nieuwe 600 serie aan?

Edit: never mind de winkelier was gewoon lui. Heb zelf de leverancier gebeld en de 600 serie is nog courant.

[ Voor 20% gewijzigd door Goodfellas op 11-10-2017 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Goodfellas schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:13:
Weet iemand wat er gebeurt met de 600 serie? Ik wilde een htm62s2 kopen voor bij mijn 685s2, maar kan hier in NZ geen witte meer krijgen. Blijkbaar kan de leverancier ook niet leveren. Komt er een nieuwe 600 serie aan?

Edit: never mind de winkelier was gewoon lui. Heb zelf de leverancier gebeld en de 600 serie is nog courant.
Lekker dan, alsof detailhandel de luxe heeft geen service te hoeven leveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfellas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05 12:39
Tis nog veel beter; nu blijkt de leverancier pas te kunnen leveren in februarie 2018 8)7. Als ik tot dan wilde wachten konden ze nu wel voor me bestellen.

Ik kan niet wachten tot Amazon naar Australië komt en heel de retail sector in de hele regio eens flink op schudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assasinbats
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:16
Hi-Fi Klubben zet zn demomodellen van de CM8 in de uitverkoop. Is dat t begin van het eind van deze serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
dat begin is al bijna op zn eind met de 700 S2 intrede een tijdje terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Net een bericht gehad van Audio Xperience in Son voor de introductie van de nieuwe 800 en 700 serie, ben benieuwd. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assasinbats
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:16
Before:
https://i.imgur.com/e9v3203.jpg

Van een paar Kef Calinda lenertjes nu eigenlijk na 2 jaar dromen de overstap gemaakt. Ik ging luisteren naar de CM8's, maar uiteindelijk ben ik weggegaan met een paar CM9's, nadat mijn vriendin het prijsverschil wou overbruggen. Daar zeggen we geen nee tegen. :P

After:
https://i.imgur.com/B55nLJC.jpg

Op een goed moment ging ook mijn blu-ray speler deaud, die ik gebruikte als cd-speler. Ooit ergens bij gekregen, 5 jaar geleden, dus het overlijden heb ik niet lang bij stil gestaan. Toen kwam ik tegen een afgeprijste Onkyo C-7030 aan bij de Media Markt.

Met een beetje opruimen en herinrichten komen we dan hier op uit:

https://i.imgur.com/0iBZkIl.jpg

Het geheel hangt aan een Denon AVR-2809CI.

[ Voor 9% gewijzigd door FeaR op 06-11-2017 12:48 . Reden: De rode banner staat er niet voor niets ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Joopieboy schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 00:18:
Net een bericht gehad van Audio Xperience in Son voor de introductie van de nieuwe 800 en 700 serie, ben benieuwd. :)
Heb je een bron van de nieuwe 800 serie, kan daar nu niks over vinden?

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Valt me wel op dat enkele winkels (Hobo) hun 804 D3's demo's aanbieden op marktplaats, maar ik kan me niet voorstellen dat deze EOL gaan, aangezien ze pas recent (1,5 jaar?) op de markt zijn?.

Edit: gaat om een vergelijk, zie hun website hiero.

[ Voor 42% gewijzigd door Tortelli op 06-11-2017 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Denk eerder dat ze de 800 series D3 en de nieuwe 700 bij elkaar gaan zetten voor een demo.

Vind trouwens die opstelling op die site wel raar. Ik zou nooit de apparatuur in het pad van het geluid van de speaker willen hebben... Als helemaal niet voor een demo met kritische luisteraars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

michael3 schreef op maandag 6 november 2017 @ 13:57:
[...]

Heb je een bron van de nieuwe 800 serie, kan daar nu niks over vinden?
Dat heb ik nergens geschreven, maar dat is mij ook niet bekend. Wel zie je her en der al wat aanbiedingen voorbij komen. Dus ik vermoed dat ook in die serie een vernieuwing gaat plaatsvinden.

Voor binnenkort staat er iig een demo met de nieuwe 700 en bestaande 800 serie op de planning. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Joopieboy schreef op maandag 6 november 2017 @ 17:11:
[...]

Dat heb ik nergens geschreven, maar dat is mij ook niet bekend. Wel zie je her en der al wat aanbiedingen voorbij komen. Dus ik vermoed dat ook in die serie een vernieuwing gaat plaatsvinden.

Voor binnenkort staat er iig een demo met de nieuwe 700 en bestaande 800 serie op de planning. :)
Zo leek het wel in je bericht omdat je daar aangeeft net bericht te hebben gehad over de nieuwe 800 en de 700 serie.
Vond het al vreemd over de 800 serie omdat nog helemaal niet bekend bij was.

Van de 700 serie is mij dat uiteraard wel al een tijd bekend, ben echt benieuwd hoe die klinken, misschien dat ik in overweging neem om te gaan upgraden

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Afgelopen weekend tijdens een kleine beurs van iEar de nieuwe 702 S2 en 800 D3 gehoord.

De 700-serie klonk mooi, maar in eerste gezicht niet noemenswaardig anders/beter dan ik gewend ben (ik heb de CM8). Daarvoor zul je ze uiteraard naast elkaar moeten horen. Misschien stap ik nog wel een keer binnen om er eens rustig back-to-back naar te luisteren.
Vervolgens de 800-serie gehoord op twee dure McIntosh-versterkers. Potverdomme wat een geluid :9 Mag ook wel gezien het prijskaartje, maar maakt wel indruk. Leuk om eens zo'n high-end set te horen.

• cliors
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-09 14:15
Ik heb enkele dagen geleden een paar 685s2's gekocht. Ben er erg blij mee en ze klinken prima. Ik heb een aanbieding gezien voor bijna dezelfde prijs voor de CM1 S2 en vind ze wat betreft het uiterlijk mooier alleen weet ik niet of ze beter klinken. Ik kan m'n huidige nog retour doen.

Ik zal van de week even ergens proberen te beluisteren, maar vroeg mij af of iemand hier over kan meepraten?

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

cliors schreef op donderdag 23 november 2017 @ 00:33:
Ik heb enkele dagen geleden een paar 685s2's gekocht. Ben er erg blij mee en ze klinken prima. Ik heb een aanbieding gezien voor bijna dezelfde prijs voor de CM1 S2 en vind ze wat betreft het uiterlijk mooier alleen weet ik niet of ze beter klinken. Ik kan m'n huidige nog retour doen.

Ik zal van de week even ergens proberen te beluisteren, maar vroeg mij af of iemand hier over kan meepraten?
Vloerstaanders kun je niet echt vergelijken met kleine speakers. Er zit veel minder diep laag in...

• cliors
Fairy schreef op donderdag 23 november 2017 @ 12:13:
[...]

Vloerstaanders kun je niet echt vergelijken met kleine speakers. Er zit veel minder diep laag in...
Ze vallen beide toch onder "boekenplank" speakers of zie ik dat verkeerd? CM1 is wel de kleinste in z'n klasse en de 685 niet.
Ik heb er wel een ASW608 subwoofer bij voor de lage tonen.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

cliors schreef op donderdag 23 november 2017 @ 12:53:
[...]

Ze vallen beide toch onder "boekenplank" speakers of zie ik dat verkeerd? CM1 is wel de kleinste in z'n klasse en de 685 niet.
Sorry, ik las 683 :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:28
cliors schreef op donderdag 23 november 2017 @ 12:53:
[...]

Ik heb de CM1 niet vergeleken met de 685, maar wel de CM1 met de CM8, 9 en 10. Dat is natuurlijk een lullige vergelijking en de CM1 is zeker niet slecht, maar de tekortkomingen van de CM1 los je m.i. niet op met alleen een subwoofer. De 685 is m.i. een zeer complete speaker met een heel mooie evenwichtige klank. Het enige dat daar al snel een toegevoegde waarde is is een subwoofer en je hebt er al 1 staan die er goed bij past.

Als je een paar honderd euro moet toeleggen op de CM1 zou ik het zelf niet doen aangezien je dat er niet aan af hoort. En zelfs met een gelijke prijs vind ik het lastig te zeggen, omdat ik persoonlijk de CM1 al snel zou willen vervangen en dan 'moet' eigenlijk de subwoofer ook maar en je nu met de 685 en ASW608 gewoon een heel mooi gebalanceerd klankbeeld hebt.

Ik heb dus alleen appels met peren vergeleken, maar ik heb het gevoel dat ik langer tevreden zou zijn met de set die je nu hebt dan wanneer je de fronts zou upgraden. Dan zou ik namelijk persoonlijk extra letten op de tekortkomingen in plaats van gewoon lekker in het geluid te gaan zitten. Om het een beetje dom te zeggen: je hebt nu speakers met rapportcijfer 8 en de balans krijgt ook een 8, dus een 8 gemiddeld. De CM1 zou je misschien een 9 kunnen geven, maar de balans is dan een 7. Ook een 8 gemiddeld, maar het luistert toch anders. Cijfers zijn overigens uit de lucht gegrepen, want ik vind de CM1 geen 9 waard :)

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• cliors
Ample Energy schreef op donderdag 23 november 2017 @ 13:31:
[...]

Als je een paar honderd euro moet toeleggen op de CM1 zou ik het zelf niet doen aangezien je dat er niet aan af hoort. En zelfs met een gelijke prijs vind ik het lastig te zeggen, omdat ik persoonlijk de CM1 al snel zou willen vervangen en dan 'moet' eigenlijk de subwoofer ook maar en je nu met de 685 en ASW608 gewoon een heel mooi gebalanceerd klankbeeld hebt.
Heldere uitleg d:)b
Ik ben heel tevreden over m'n huidige setje inderdaad, maar weet gewoon vrij weinig over deze speakers. Uiterlijk (zwart glossy) van de CM1 spreekt mij meer aan, smaak i know.
In de toekomst, als ik eindelijk beschik over een woonkamer voor mijzelf alleen, wil ik de 685 "degraderen" naar de rear/surround en een setje goede vloerstaanders te halen.

Het verschil is 69 euro. (685 s2 goedkoper)
BOWERS & WILKINS 685 S2
BOWERS & WILKINS CM1 S2

[ Voor 8% gewijzigd door cliors op 23-11-2017 13:41 ]

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:28
cliors schreef op donderdag 23 november 2017 @ 13:40:
[...]
Ik ben heel tevreden over m'n huidige setje inderdaad, maar weet gewoon vrij weinig over deze speakers. Uiterlijk (zwart glossy) van de CM1 spreekt mij meer aan, smaak i know.
Nou, daar kan ik ook bij helpen: gister m'n zwarte glossy CM9's weer goed afgenomen en ze zitten nu alweer lekker onder het stof... :P Je ziet er alles op...
[...]
In de toekomst, als ik eindelijk beschik over een woonkamer voor mijzelf alleen, wil ik de 685 "degraderen" naar de rear/surround en een setje goede vloerstaanders te halen.
Zoiets heb ik ook gedaan. Als rears heb ik nu m'n vorige fronts staan, een paar DM 603 (volgens mij). Wil ze wel ruilen voor de 685's als je haast wilt maken met een set vloerstaanders, hoor :+

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• cliors
Ample Energy schreef op donderdag 23 november 2017 @ 13:45:
[...]

Zoiets heb ik ook gedaan. Als rears heb ik nu m'n vorige fronts staan, een paar DM 603 (volgens mij). Wil ze wel ruilen voor de 685's als je haast wilt maken met een set vloerstaanders, hoor :+
Ik ben even door m'n budget heen de komende maanden na een aantal impulsaankopen vorige week. :+
Denon AVR-X2400H + Bowers & Wilkins ASW608 + Bowers & Wilkins 685 S2

Ik kijk ook graag films en vrees dat er eerst een center speaker moet komen. Helaas nog geen black friday deal gezien voor de center uit dezelfde serie, de Bowers & Wilkins HTM62. Prijsafspraken, ik zeg het je!

• Tortelli

Tortelli

Gebruik de 685 S2's als achterspeakers (683 S2's als front). Heb de 685's wel eens gebruikt als front's om te proberen en er zit echt een opvallend fraai geluid in!.

Loop zelf nog altijd te twijfelen om de 683's een keer te upgraden, alleen waar heen ben ik nog niet helemaal uit. CM10 S2's?, of gewoon doorsparen en een keer een paar gebruiikte 800's op de kop tikken?.
Zou wat beter passen bij mijn redelijke highend reciever momenteel (Arcam AVR850) :D.

• cliors
Tortelli schreef op donderdag 23 november 2017 @ 13:58:
Gebruik de 685 S2's als achterspeakers (683 S2's als front). Heb de 685's wel eens gebruikt als front's om te proberen en er zit echt een opvallend fraai geluid in!.

Loop zelf nog altijd te twijfelen om de 683's een keer te upgraden, alleen waar heen ben ik nog niet helemaal uit. CM10 S2's?, of gewoon doorsparen en een keer een paar gebruiikte 800's op de kop tikken?.
Zou wat beter passen bij mijn redelijke highend reciever momenteel (Arcam AVR850) :D.
683's voor, 685's achter, zoals ik wil. 8)
Jij loopt een stapje of 2 voor dus. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDude84
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

[...]

Hier het zelfde gedaan aantal jaar terug, maar begonnen met de CM5 als front speakers. Later 5.1 setup kompleet gemaakt waardoor er nu toch een beetje overkill is met de CM5 achter. Maar ja, slecht is het zeker niet :)

Weet je trouwens wel dat de CM1 waar je naar kijkt er uit gaat/is?
Dus als je alles in de zelfde serie wil, moet je misschien naar de 700 serie gaan luisteren i.p.v. de oude CM serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-09 07:41
Jarenlang de combinatie CM8 + Marantz SR7005 gehad. Deze laatste heeft het nu begeven. Welke receiver raden jullie aan? Blijf ik bij Marantz of kijk ik best even bij de andere merken?

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

NAD C368 :)

Vertel eens je budget. Heb zelf een C388.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDude84
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

Hier staat de Cambridge CXR200, omdat ik naast een goede stereo weergave ook nog films in 5.1 wil kunnen kijken :) Maar als de klank van Marantz je goed bevalt, ga dan ook daar weer naar luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Marantz/Denon/Pioneer/Yamaha, zijn allemaal merken met kleine verschillen onderling qua bediening, klank, gebruiksgemak maar met name hoe ze eruit zien. Mocht je meer budget hebben is een NAD of een Cambridge Audio een aanrader. Belangrijk is ook welke functies je nodig hebt, etc.

Zelf heb ik al jaren spullen van Denon iig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Issue met de Cambridge is dat deze geen HDR ondersteund (CXR120 en 200), was voor mij de reden deze niet te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-09 07:41
Wel, ik heb destijds genoeg uitgegeven aan de sr7005 en deze heeft het maar 5 jaar uitgezongen. Ik zou toch niet meer dan 1000 euro willen uitgeven. Ik heb sinds kort ook de Oled C7 dus 4K en HDR zijn wel gewenst. Hij moet vooral dienen voor 5.1, muziek luister ik niet veel.

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDude84
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

Tortelli schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 19:49:
Issue met de Cambridge is dat deze geen HDR ondersteund (CXR120 en 200), was voor mij de reden deze niet te halen.
Voor mij niet, meer focus op de audio hier. Welke is het wel geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

@TheDude84 ik heb een Arcam AVR850 (nog geen 3 maanden oud) 2e hands gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDude84
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

Tortelli schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 01:27:
@TheDude84 ik heb een Arcam AVR850 (nog geen 3 maanden oud) 2e hands gekocht.
Nice! Dat soort koopjes moet je echt geluk mee hebben. Maar die heeft geen HDR toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartie89
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-07 21:50
Ik heb nu een Marantz 6009 staan met 685s2 als front speakers.
Het idee was om in de toekomst in een nieuw huis (wat nu over 6 maanden is) de set uit te breiden en de 685 als back speakers in te zetten en 683 of 684 als front erbij te kopen.
Nu heb ik wat budget over en zat ik eraan te denken om alvast een center speaker te kopen. Maar wat is slim. De HTM62s of de HTM61s erbij te nemen. Ik ben er alleen niet meer zo zeker van of er überhaupt nog vloerstaanders komen.
Heeft iemand ervaring met beide centerspeakers in combinatie met de 685s2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
ik zou voor de grootste gaan, puur gebaseerd op mijn eigen ervaringen met meer dan 6 verschillende centers. Nu de B&W CMC2 S2, wat een heerlijk gedetailleerd en vol geluid
Je kunt ook beredeneren welke je nodig hebt gezien de grootte van de ruimte etc..

Ander punt van aandacht, elke center tov geen center is een verbetering nar mijn idee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Meerkanaals alleen zeker mag ik hopen? ;)

In een stereoset met 2 goed gerichte speakers komen de stemmen ook vanuit het midden en andere geluiden om je heen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pjotr22
Joopieboy schreef op zondag 17 december 2017 @ 20:23:

Meerkanaals alleen zeker mag ik hopen? ;)
:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartie89
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-07 21:50
Pjotr22 schreef op zondag 17 december 2017 @ 20:05:
ik zou voor de grootste gaan, puur gebaseerd op mijn eigen ervaringen met meer dan 6 verschillende centers. Nu de B&W CMC2 S2, wat een heerlijk gedetailleerd en vol geluid
Je kunt ook beredeneren welke je nodig hebt gezien de grootte van de ruimte etc..

Ander punt van aandacht, elke center tov geen center is een verbetering nar mijn idee
Heb geluisterd bij hifiklubben en tot dezelfde conclusie gekomen. Iedere center is beter dan geen center en toen ik vanavond een film zat te kijken was het me maar al te duidelijk.
Met het oog op een grote woonkamer over een half jaartje besloten de HTM61 S2 erbij te nemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier toevallig nog meer Bowers & Wilkins PX bezitters?
Ik heb altijd een P5 wireless gehad, de draagtas hiervoor was ideaal.
Bij de PX zit helaas een zelfde draagtas die wat groter is gemaakt, maar deze is van wat slapper materiaal.
Simpelweg een onding dat helemaal niet handig is.
Heeft iemand toevallig al een mooie oplossing gezien?
Iets van een lederen hoes of zijn er creatieve breinen met ideeën? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
smartie89 schreef op zondag 24 december 2017 @ 22:24:
[...]

Heb geluisterd bij hifiklubben en tot dezelfde conclusie gekomen. Iedere center is beter dan geen center en toen ik vanavond een film zat te kijken was het me maar al te duidelijk.
Met het oog op een grote woonkamer over een half jaartje besloten de HTM61 S2 erbij te nemen!
En hoe klinkt ie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 11:14

Boost9898

Software developer

Dit topic kwam ik toevallig tegen vandaag, ook ik heb twee mooie Bowers and Wilkins luidsprekers staan. :D

Afbeeldingslocatie: https://i.nextmedia.com.au/Utils/ImageResizer.ashx?n=http%3A%2F%2Fi.nextmedia.com.au%2FReviews%2FScreenShot02133.jpg&c=0
(Foto van Google images)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Ik heb deze al 25 jaar staan.

Afbeeldingslocatie: https://img.usaudiomart.com/uploads/large/591015-bampw_dm640_n_floor_standing_speaker.jpg

Laatst de stofkappen voorzien van nieuwe stof, want die waren versleten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Weet iemand zo welke schroefdraad-maat spikes B&W gebruikt? Als ik op de site van de spikes kijk, zeggen ze zowel m6, m8 als m10, dus daar schiet je niks mee op.

Ik dacht dat het M8 was, maar ik weet het even niet meer.

Weet wel dat die van mijn CM10 s2 en mijn 603 s3 dezelfde maat hebben....

Edit: Blijkbaar is het toch M6...

[ Voor 7% gewijzigd door Fairy op 24-02-2018 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnieV
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-06 08:18
Ik heb sinds een week of 2 mijn set ook compleet. Het was even zoeken.....Front 2 maal CM8 S1, CMC S2 center (kon geen S1 meer vinden, deze moest al uit Zuid Duitsland komen) en achter 2 maal CM1 S1 als surround speakers.
Ik was even bang dat mijn NAD T737 dat niet zou trekken, maar hij houdt zich prima tot nu toe, ik geniet me helemaal te pletter :-).

PSN gamertag: H3nk13024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Waarom zou de T737 dat niet trekken?

Neem voor de grap eens een power meter voor het stopcontact. Check het 'idle' verbruik (waarsch. 46 watt) en zet hem dan eens stevig hard. Trek dan de idle van het load wattage af en ontdek dat dit lang niet zo veel is als mensen vaak denken.

hij heeft 7x 40 watt als alle kanalen volop belast worden en 100 watt per kanaal.
7x 40 vol belast ga je onder normale omstandigheden nooit meemaken. Sowieso al niet omdat je geen 7, maar 5 speakers hebt aangesloten.

Ook bij dit model staat op veel plaatsen geschreven dat ze erg conservatief zijn met de power ratings. Blijkbaar kunnen ze meer dan dat er in de specs staat.

[ Voor 43% gewijzigd door Fairy op 01-03-2018 16:09 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Vandaag mijn Soundcare Superspikes M6 binnengekregen. Vanavond maar eens aanbrengen onder de CM10's.

Heb (op de plek waar nu de bank staat O-) ) als eens een (ex!) familielid gehad die het nodig vond tegen mijn vorige speaker aan te lopen en hem dan op te vangen en weer neer te zetten met de naalden op de grond. Leuk als je speaker dan lekker op zijn naalden staat de dansen en te prikken in je houten vloer.

De cm10's zijn daar gelukkig te zwaar voor, alles boven de 18 wat daar tegenaan loopt vil ik persoonlijk, maar toch wilde ik sowieso wat betere spikes dan de huidige met het losse metalen plaatje.

Qua geluid worden er wonderen toegeschreven aan deze dingen, maar daar geloof ik niet zo in. We gaan het meemaken :)

[ Voor 4% gewijzigd door Fairy op 02-03-2018 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 19:45
Ook na een lange periode eindelijk mijn set compleet. Heb als laatste een mooie set CM9 S2 op de kop kunnen tikken.

Nu eindelijk geen zorgen meer over ingedrukte tweeters etc (of het moet wel heel gek gaan).

Huidige setup:
CM9 S2
CMC S2
CM1 S2
ASW-CM S1

Het klinkt allemaal stukken beter, echt geweldig en vooral ook in pianoblack is het een plaatje om te zien.

Ik gebruik nu een Yamaha DSP Z7, maar wil overstappen naar een 2070 of 3070 voor 4k support etc. Iemand ervaringen met een van deze amps?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 16:19
Iemand enig idee of een Yamaha RX-S601D een setje CM9 S2 fatsoenlijk kan aansturen? Snap dat het aan de lichte kant is maar weet niet wat ik kan verwachten. Wat gebeurd er bijvoorbeeld als de versterker te licht is? Gaat de boel dan vervormen of gaat het gewoon simpelweg weinig db's opleveren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTfoto
  • Laatst online: 08:16

JTfoto

Work hard

Malt007 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 14:35:
Iemand enig idee of een Yamaha RX-S601D een setje CM9 S2 fatsoenlijk kan aansturen? Snap dat het aan de lichte kant is maar weet niet wat ik kan verwachten. Wat gebeurd er bijvoorbeeld als de versterker te licht is? Gaat de boel dan vervormen of gaat het gewoon simpelweg weinig db's opleveren?
In principe geen van beiden. Vrijwel elke receiver kan vrijwel elk paar speakers aansturen. Je moet wel op heel hoge volumes gaan spelen om het ofwel de speakers ofwel de receiver lastig te maken.
De Yamaha die jij hebt heeft een opgegeven vermogen van 60 W (6ohms, 0.09% THD) bij aansturing van 2 kanalen. De meeste mensen zullen nauwelijks een paar watt naar elke speaker aansturen, gezien deze dan al erg luid spelen. De CM9 S2 heeft een opgegeven gevoeligheid van 89dB/W/m. Dit betekend dat je met 1 watt een geluidsdruk van 89dB aan het produceren bent.

Long story short: kan makkelijk en gaat geen problemen opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
JTfoto schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 15:35:
[...]

In principe geen van beiden. Vrijwel elke receiver kan vrijwel elk paar speakers aansturen. Je moet wel op heel hoge volumes gaan spelen om het ofwel de speakers ofwel de receiver lastig te maken.
De Yamaha die jij hebt heeft een opgegeven vermogen van 60 W (6ohms, 0.09% THD) bij aansturing van 2 kanalen. De meeste mensen zullen nauwelijks een paar watt naar elke speaker aansturen, gezien deze dan al erg luid spelen. De CM9 S2 heeft een opgegeven gevoeligheid van 89dB/W/m. Dit betekend dat je met 1 watt een geluidsdruk van 89dB aan het produceren bent.

Long story short: kan makkelijk en gaat geen problemen opleveren.
Begrijp ik goed dat de versterker het ook zwaarder krijgt als je de surrounds en de center aansluit? Op zich logisch hoor daar niet van, maar wellicht is dat apart geregeld, zelf duidelijk een leek :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Malt007 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 15:58:
[...]

Begrijp ik goed dat de versterker het ook zwaarder krijgt als je de surrounds en de center aansluit? Op zich logisch hoor daar niet van, maar wellicht is dat apart geregeld, zelf duidelijk een leek :)
Die kanalen zitten intern op een andere versterker, maar ze delen wel 1 voeding, als die het niet trekt dan kom je inderdaad te kort.

Het moet alleen wel gek lopen wil je daar tegenaan lopen, want de vermogens van de versterkers zijn tegenwoordig veel meer dan wat je écht nodig hebt. Een 150w speaker belast je namelijk nooit met 150w in een woonkamer. Al helemaal niet 5x!

Doe je dat wel, dan heb je waarschijnlijk ook geen last meer van dat beetje vervorming ;-)

[ Voor 6% gewijzigd door Fairy op 16-03-2018 16:29 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Upuaut
  • Laatst online: 31-08 09:39

Upuaut

Exploring Live!

Hartstikke leuk een Bowers & Wilkins topic :9

Hier in huis heb ik twee opstellingen staan, woonkamer 702S2 (Satin White) in combinatie met een Marantz AV8805 & MM8077. En een (Led) Zeppelin die aan de Samsung hangt/ staat :P En mijn andere opstelling heb ik in een aparte audioroom (hobby kamer :) ) staan, 800D3 (Satin White) en een B&W subwoofer, PV1D (Satin White), deze in combinatie met een McIntosh MA9000 en MB50. Beide opstellingen zijn voorzien van Audioquest, (Aspen & Vodka) bekabeling, voeding, audio en speakerkabels.

Grtz,
Craig

[ Voor 82% gewijzigd door Upuaut op 08-09-2018 14:40 ]

Dual Xeon | Tweaker gallery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:08

BlueTooth76

Let the sun shine!

Sinds een week ook eigenaar van een setje B&W 805 D3 in Cherry met bijbehorende standaards

Om ze aan te sturen heb ik een Rotel RA-1592.

Heerlijke combinatie, ze vullen elkaar mooi aan.

Voor films heb ik nog een Marantz SR5008 waarvan ik de front stereo pre-outs gebruik om de Rotel aan te sturen.

Center en rears is niet heel bijzonder. Over een paar maanden verhuis ik, dan ga ik dat nog eens serieus aanpakken.

Subs zijn 2x REL Q201 (aan de Rotel) en een REL Q200E (aan de Marantz).

Ben met een ander meubel bezig, de Rotel is te diep voor m'n huidige meubel en staat er tijdelijk op :P

[ Voor 54% gewijzigd door BlueTooth76 op 16-03-2018 23:47 ]

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Rainesh schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 12:05:
Ook na een lange periode eindelijk mijn set compleet. Heb als laatste een mooie set CM9 S2 op de kop kunnen tikken.

Nu eindelijk geen zorgen meer over ingedrukte tweeters etc (of het moet wel heel gek gaan).

Huidige setup:
CM9 S2
CMC S2
CM1 S2
ASW-CM S1

Het klinkt allemaal stukken beter, echt geweldig en vooral ook in pianoblack is het een plaatje om te zien.

Ik gebruik nu een Yamaha DSP Z7, maar wil overstappen naar een 2070 of 3070 voor 4k support etc. Iemand ervaringen met een van deze amps?
Nice! Foto's! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
BlueTooth76 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 23:07:
Sinds een week ook eigenaar van een setje B&W 805 D3 in Cherry met bijbehorende standaards
Nice! Foto's! :*)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheDude84
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

Na een lange zoektocht heb ik eindelijk de grote versie van de CM Center speaker gevonden via MP. Daarvoor stond er de CM center, nu de CM center 2. Super blij mee, stemmen zijn zo veel beter bij films. Ook de geluidseffecten zijn echt anders nu. Had vooraf niet verwacht dat het verschil zo groot ging zijn.

Toen deze speaker aan de setup was toegevoegd heb ik daar een post van gemaakt in het show topic hier op tweakers. Mijn audio setup is voorlopig wel compleet :) Voor foto's en spec's zie: TheDude84 in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 49"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
TheDude84 schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 08:42:
Na een lange zoektocht heb ik eindelijk de grote versie van de CM Center speaker gevonden via MP. Daarvoor stond er de CM center, nu de CM center 2. Super blij mee, stemmen zijn zo veel beter bij films. Ook de geluidseffecten zijn echt anders nu. Had vooraf niet verwacht dat het verschil zo groot ging zijn.

Toen deze speaker aan de setup was toegevoegd heb ik daar een post van gemaakt in het show topic hier op tweakers. Mijn audio setup is voorlopig wel compleet :) Voor foto's en spec's zie: TheDude84 in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 49"
Mag ik vragen wat je betaald hebt voor de cmc2 s2? Ik overweeg die van mij namelijk te verkopen maar geen idee wat een reeele prijs is.

Heb sinds dit weekend ook een setje cm9 s2 draaien op een yamaha surround receiver en dat gaat top. Zie voorlopig geen enkele reden om te upgraden naar een dedicated stereoversterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDude84
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

@Malt007 Het ging hier om de oude CM serie, niet de S2. Ik was bereid er 500,- voor te betalen, maar of dat een reële prijs is weet ik niet, want ik wilde mijn set compleet hebben :9 En het heeft lang geduurd voor ik een exemplaar tegen kwam online in goede conditie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
TheDude84 schreef op zondag 18 maart 2018 @ 21:11:
@Malt007 Het ging hier om de oude CM serie, niet de S2. Ik was bereid er 500,- voor te betalen, maar of dat een reële prijs is weet ik niet, want ik wilde mijn set compleet hebben :9 En het heeft lang geduurd voor ik een exemplaar tegen kwam online in goede conditie!
Lijkt me een reeele prijs gezien de nieuwprijs en de kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:52
Ik heb een set B&W 603 S2 waar ik na jaren nog erg tevreden over ben. Helaas is nu van een speaker de tweeter of de aansturing daarvan overleden. Weet iemand een betrouwbare site/winkel waar ik onderdelen kan kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iklucas
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 13:54
SlaadjeBla schreef op zondag 18 maart 2018 @ 22:06:
Ik heb een set B&W 603 S2 waar ik na jaren nog erg tevreden over ben. Helaas is nu van een speaker de tweeter of de aansturing daarvan overleden. Weet iemand een betrouwbare site/winkel waar ik onderdelen kan kopen?
Je zou kunnen proberen bij www.hanexservice.nl (via mail) -deze zijn de officiele reparateur voor B&W Nederland.

Ik ben zelf nog opzoek naar twee nieuwe tweeters (of alleen diafragma's) voor mijn DM602 S1, maar die was ook voor hen te oud helaas. Nu is mijn laatste hoop nog gevestigd op hun belgische alternatief: easyrepair.be

[ Voor 20% gewijzigd door iklucas op 18-03-2018 22:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDude84
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

SlaadjeBla schreef op zondag 18 maart 2018 @ 22:06:
Als het onderdeel hier tussen staat als leverbaar, kun je het bij elke officiële B&W dealer bestellen.
http://www.bwgroupusa.com...600-series-2/dm603s2.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-09 17:03
Zijn er Tweakers die ervaring hebben met de CM5s2? Ik vindt ze in white zo verschrikkelijk mooi! Nu staan hier in de woonkamer 2 Q acoustics 3050 "twin towers" (naam die mijn vriendin ze heeft gegeven), maar deze zijn eigenlijk te zwaar voor de kamer. Er is veelste veel bass...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamatronCleric
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-09 14:03
@bartus1989
Heb je al geprobeerd om theedoeken in de bas ports te plaatsen? Dat zou moeten schelen qua bass.
Staan ze misschien te dicht bij de muur / in een hoek. De afstand daarvan vergroten zou ook moeten schelen.

Heb zelf de CM5s2 als surround speakers en ben daar zeer te spreken over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
Allemaal al geprobeerd, proppen erin is geen optie dan is het geluid te blikkerig.
Presteren ze ook een beetje als stereo luidsprekers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

bartus1989 schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 19:06:
Allemaal al geprobeerd, proppen erin is geen optie dan is het geluid te blikkerig.
Ik denk dat ze als stereo hartstikke goed presteren, maar een subwoofer als aanvulling zou denk ik wel wenselijk worden op termijn.

Mooie van een sub is wel, dat je deze precies zo kan instellen als je wilt. Hooguit dat je wel effe bezig bent met finetunen.

Bedenk je wel, als je sowieso naar een sub wil. Tel die prijzen dan bij elkaar op en bedenk dat of je niet de CM9 in overweging moet nemen, want dan heb sowieso je geen sub nodig.

[ Voor 15% gewijzigd door Fairy op 24-03-2018 12:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

bartus1989 schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 19:06:
Ik zou eens naar een paartje Cm8s2 kijken, mooie slanke zuil. CM9s2 wordt denk ik een overkill.
CM5s2 is uiteraard ook een optie, maar daarmee lever je wel flink in als je muziek gaat luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 10:35:
[...]

Ik zou eens naar een paartje Cm8s2 kijken, mooie slanke zuil. CM9s2 wordt denk ik een overkill.
CM5s2 is uiteraard ook een optie, maar daarmee lever je wel flink in als je muziek gaat luisteren.
Is persoonlijk, maar ik vind de CM8 zo klein....

Vergeet niet dat de 600 serie er ook nog is. De 683 gaat dieper dan de CM8. Bij de CM8 is de kans dat je verlangt naar een subwoofer nog best reëel.

PS. De CM9 overkill? Waarom zou dat. Ze gaan zo hard als je ze zelf aanstuurt.

[ Voor 24% gewijzigd door Fairy op 29-03-2018 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invoil
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 09:22
Malt007 schreef op zondag 18 maart 2018 @ 20:04:
[...]

Mag ik vragen wat je betaald hebt voor de cmc2 s2? Ik overweeg die van mij namelijk te verkopen maar geen idee wat een reeele prijs is.

Heb sinds dit weekend ook een setje cm9 s2 draaien op een yamaha surround receiver en dat gaat top. Zie voorlopig geen enkele reden om te upgraden naar een dedicated stereoversterker.
Er stond er recent een op marktplaats nieuw in den bosch (dacht audioexpert) bij audiowinkel met volledige garantie voor 550 kon je die ophalen. Dan schrik je wel en weet je dus wat voor marges erop zitten. Helaas was ik niet in de gelegenheid hem op te halen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
invoil schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 12:33:
[...]

Er stond er recent een op marktplaats nieuw in den bosch (dacht audioexpert) bij audiowinkel met volledige garantie voor 550 kon je die ophalen. Dan schrik je wel en weet je dus wat voor marges erop zitten. Helaas was ik niet in de gelegenheid hem op te halen. |:(
Dat valt dan wel iets tegen, denk dat ik hem toch hou omdat de hele set toch maar naar de HT gaat. De CM9's hebben duidelijk ademruimte nodig aan de achterkant en dat is in de huiskamer niet echt een optie gezien het al grote formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
invoil schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 12:33:
[...]

Afgelopen zomer ging die lijn eruit, had er een bij Hobo gehaald voor 600,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Malt007 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 12:50:
[...]

Dat valt dan wel iets tegen, denk dat ik hem toch hou omdat de hele set toch maar naar de HT gaat. De CM9's hebben duidelijk ademruimte nodig aan de achterkant en dat is in de huiskamer niet echt een optie gezien het al grote formaat.
Ik heb ook niet al te veel ruimte achter mijn CM10's. Heb ze wel zo ver mogelijk naar achteren staan, maar heb wel de schuimbungs er in zitten, alleen de buitenste ring.

Ik wissel nog wel eens, soms vind ik de ring beter klinken andere momenten doe ik de gehele bung er weer in.
Zo merk je meteen hoe veranderlijk je gehoor is. De ene dag klinkt het prima en de andere dag vind je de bass weer too much.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Fairy schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 09:57:
[...]

Ik heb ook niet al te veel ruimte achter mijn CM10's. Heb ze wel zo ver mogelijk naar achteren staan, maar heb wel de schuimbungs er in zitten, alleen de buitenste ring.

Ik wissel nog wel eens, soms vind ik de ring beter klinken andere momenten doe ik de gehele bung er weer in.
Zo merk je meteen hoe veranderlijk je gehoor is. De ene dag klinkt het prima en de andere dag vind je de bass weer too much.
Ik heb er nu ook zo'n schuimring in zitten maar ben er nog niet over uit wat ik moet doen. Sommige nummers dreunen echt, terwijl andere fantastisch klinken. Denk daarom dat deze set wat beter uitkomt in de HT waar ze veel meer ademruimte hebben en een veel mooiere versterker. Maar ja, deze pareltjes zien er wel goed uit in de woonkamer :9 En nu ik gewend ben aan het geluid van de CM9's kan ik niet meer terug naar de dali zensor 5 die nu op de logeerkamer staan, moet ik nog een upgrade gaan zoeken.

Speakers van de HT zijn geen optie voor de huiskamer, die zijn nog weer een stukje groter en lomper dan de CM9's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Zelfs met de schuimpjes dicht hebben de CM9's en CM10's genoeg power om flink laag te gaan. Zelfs nog lager dan met open poorten, maar je moet misschien wel een klein beetje equalizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
Sorry voor de late reactie:)

Ik heb flink zitten schuiven met de speakers! Ik hou het nog even bij de Q acoustics, het is echt een stuk beter nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:31
Upuaut schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 22:41:

Hier in huis heb ik twee opstellingen staan, woonkamer CM10S2 (Rosenut) in combinatie met een Marantz SR8012 en een UD7007. En mijn andere opstelling heb ik in een aparte audioroom (hobby kamer :) ) staan, 802D3 (Rosenut) in combinatie met een McIntosh MA8900 en MB50. Beide opstellingen zijn voorzien van Audioquest bekabeling, voeding, audio en speakerkabels. Ik zal morgen voor de beeldvorming een paar plaatjes bijvoegen ;)

Update >:)

[afbeelding]

[afbeelding]

Sfeer plaatje :9

[afbeelding]

Grtz,
Craig
Wow, McIntosh! Mooie set! Voor muziek luister ik altijd naar McIntosh music Labs. In tegenstelling tot de apparatuur geheel kosteloos. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upuaut

Upuaut

Exploring Live!

Wow, McIntosh! Mooie set! Voor muziek luister ik altijd naar McIntosh music Labs. In tegenstelling tot de apparatuur geheel kosteloos. _/-\o_
Dank je wel _/-\o_ , die zender staat hier ook vast of via de McIntosh app ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 18:00
Ik heb een setje 683's staan zonder sub en dat is inderdaad goed te doen. Heb ook die grote center (schrok ik wel van bij het uitpakken). Als rears heb ik de M1's op de B&W standaards.
Ondertussen bijna een jaar in bezit en nog steeds erg tevreden. De 683's zijn hier ook al eens de twin towers genoemd dus dat is wel herkenbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

sNielz123 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 19:12:
Ik heb een setje 683's staan zonder sub en dat is inderdaad goed te doen. Heb ook die grote center (schrok ik wel van bij het uitpakken). Als rears heb ik de M1's op de B&W standaards.
Ondertussen bijna een jaar in bezit en nog steeds erg tevreden. De 683's zijn hier ook al eens de twin towers genoemd dus dat is wel herkenbaar :)
Dat heb ik hier nog nooit meegemaakt, en dat terwijl mijn vrouwtje :* zelf de CM10's heeft uitgekozen toen met haar ben gaan luisteren <3 <3 <3 <3

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 18:00
Mijn vrouw vond het best dat ik de 683's bestelde, maar na het uitpakken en plaatsen vond ze deze toch wel heel groot en lelijk. Heb haar toen overtuigd dat het aan de 50 inch plasma lag. Die boxen lijken zo groot omdat die tv zo klein is.
Heb toen de 65c7 besteld :)
Dat ze daar ooit in is getrapt :) :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 19:31
Een meesterlijke zet...!

Nu melden dat de 683's een terugroep actie hebben en alleen kunnen worden vervangen door een duurder model....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:38
Upuaut schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 22:41:

Hier in huis heb ik twee opstellingen staan, woonkamer CM10S2 (Rosenut) in combinatie met een Marantz SR8012 en een UD7007. En mijn andere opstelling heb ik in een aparte audioroom (hobby kamer :) ) staan, 802D3 (Rosenut) in combinatie met een McIntosh MA8900 en MB50. Beide opstellingen zijn voorzien van Audioquest bekabeling, voeding, audio en speakerkabels. Ik zal morgen voor de beeldvorming een paar plaatjes bijvoegen ;)

Update >:)

[afbeelding]

[afbeelding]

Sfeer plaatje :9

[afbeelding]

Grtz,
Craig
Hele mooie set!

Op foto lijken de 802D3's wel wat dicht op elkaar te staan. Uit ervaring weet ik dat de speakers met wat meer ruimte er nog beter uit gaan springen. Wat heeft je overigens besloten om voor McIntosh te gaan?

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Wicked-Game schreef op donderdag 5 april 2018 @ 17:16:
[...]

Hele mooie set!

Op foto lijken de 802D3's wel wat dicht op elkaar te staan. Uit ervaring weet ik dat de speakers met wat meer ruimte er nog beter uit gaan springen. Wat heeft je overigens besloten om voor McIntosh te gaan?
Dan moet de kamer wel verbreed worden denk ik als ik dat zo zie.

Hele mooie set, maar ik denk wel dat ze niet echt op een goede plek staan. Die muren reflecteren als een malle.

Wil wel met je ruilen hoor ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Fairy op 06-04-2018 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upuaut

Upuaut

Exploring Live!

[

Hele mooie set!

Op foto lijken de 802D3's (nu 800D3, white >:) ) wel wat dicht op elkaar te staan. Uit ervaring weet ik dat de speakers met wat meer ruimte er nog beter uit gaan springen. Wat heeft je overigens besloten om voor McIntosh te gaan?
Dank je wel _/-\o_

De afstand tussen de speakers kan absoluut meer, maar ze staan toch echt bijna 2 meter uit elkaar al lijkt dat op de foto niet het geval. Dit terwijl B&W zelf 1.5m opgeeft in de manual als minimale afstand! De meeste winkels waar ik een luister sessie heb gehad stonden ze zo opgesteld, zowel de 800D3 binnen de 2m. De lengte van mijn audioroom (volledig akoestisch ingericht, akoestische coating op de muren, plafond, Auralex panelen en vloerdemping) en is ongeveer 7,5m lang en heeft mij doen besluiten voor deze opstelling, daar staat ook een luister fauteuil ;) Waarom McIntosh, dit blijft ook subjectief uiteraard, maar ik was specifiek opzoek naar een geintegreerde versterker van McIntosh. En doen besluiten voor de MA9000 en MB50 streamer te gaan. McIntosh vooral vanwege zijn prettige, krachtige klankkarakter en de inderdaad nogal typische vormgeving ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Upuaut op 08-06-2018 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upuaut

Upuaut

Exploring Live!

Dan moet de kamer wel verbreed worden denk ik als ik dat zo zie.

Hele mooie set, maar ik denk wel dat ze niet echt op een goede plek staan. Die muren reflecteren als een malle.

Wil wel met je ruilen hoor ;)
Bedankt voor jouw reactie, overigens ook een beetje subjectief >:)

Ik denk wel dat je een denk fout maakt, omdat wat jij niet ziet, wil niet zeggen dat er geen maatregelen genomen zijn. Ik heb die kamer (vandaar i.p.v. woonkamer) helemaal akoestisch laten inrichten met speciale coating op de muren, vloerdemping en Auralex panelen!

Dus nee, mijn muren reflecteren niet als een malle ;)

Ruilen _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ja, ruilen :) Krijg je mijn schoonmoeder er bij :D mag je alles mee doen wat god verboden heeft :9~ . Hoef d'r niet terug oOo
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste