Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaulC
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:39
RigolleM schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 17:01:
[...]

Allereest toont hij op een Garmin er maar '50' ;)
Je kan zoeken op een Garmin, weet niet hoe het zat bij de Edge 830 maar op mijn Edge 1040 kan ik gewoon via de 3 dots zoeken. Je kan ook sorteren op tijd, staat de recenste altijd bovenaan. De recenste staat sowieso op het hoofdscherm, je hoeft niet eens naar de koersen te gaan.
Je kan ook uw koers opstarten via de Garmin Connect app op de smartphone, en daar toont hij wel de volledige naam.
Als je wat creatief omgaat met uw naamgeving heb je niet het probleem die jij beschrijft. Maar als je namen gebruikt als bv. 'Rit naar daar versie 1 tot versie 7890' dan zoek je het een beetje zelf ;)
Als je in Komoot uw rit ff aanpast, bv. door in de titel een extra teken te zetten, staat de rit weer helemaal van boven, als de sorteert op recenste eerst.
Wat ik niet snap is, plannen jullie nooit de rit? Of is het 's morgens opstaan, de fiets op en dan bedenken wat je gaat rijden? Ik heb ook nog ritjes gepland een half uur voor ik moest vertrekken, omdat bv. de wind volledig de verkeerde richting blaast, maar dat is zo snel aangepast dat dit bijna geen tijd in beslag neemt!
Ik plan net veel ritten op voorhand, dikwijls tijdens het winterseizoen , met varianten.
Momenteel zitten er iets meer dan 200 in ‘gepland’ wat sowieso voor de Garmin al een issue is.
En net omwille van Garmin, beperkte naam-zichtbaarheid heb ik al mijn ritten gaan/moeten voorafgaan met een nummer.
Welke rit bepalen we meestal pas de dag ervoor naargelang omstandigheden zoals weer, manifestaties die je wil vermijden, wegwerkzaamheden etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
millerman_sf schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 18:54:
Wat ik wel irritant vind, is dat ie standaard alles ophaalt. Inclusief wandeltochten die ik ook met Komoot maak.
Mijn fietsavonturen liggen nu ff stil wegens voorbereiding op 'Dodentocht' in Augustus, maar ik rij wel met de speedpedelec naar het werk (en terug ook) en inderdaad staan mijn wandelingen er ook tussen en vice versa.

@PaulC Die 200 is een probleem, zit nog maar aan 132.. maar ik verwijder er wel die ik niet zo goed bevonden heb. Maar zoals ik al zei, degene die je gaat rijden kan je ff aanpassen en dan staat hij bovenaan (als je op recent sorteert).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:35
Vandaag is de Coros Dura in de verkoop gegaan.
Helaas niet wereldwijd beschikbaar :-(
Qua specs ziet het er wel oke uit.
Ben wel nieuwsgierig hoe ze de Google Maps integratie hebben gedaan en of je kan switchen naar een andere aanbieder.

Ik hoop dat Mantel er eentje in de superstores gaat tonen :+

https://coros.com/dura
COROS DURA
Solar GPS Bike Computer
$249.00

120 hours of ride time on a single charge with full GPS support
Up to 2 extra hours of ride time per hour from solar charging
Fully customizable 2.7" MIP color screen with adaptive backlight
Responsive touchscreen for simple and safe use on the bike
Digital dial and single-button for one-finger control with ease
Dual-frequency satellite tracking with auto GPS mode selection
Turn-by-turn and smart rerouting powered by Google Maps
Built-in global offline maps for navigation on all types of terrain
Upload post-ride data in seconds, regardless of activity duration
Gain complete fitness insights with COROS watches and sensors
Bluetooth and ANT+ support and third-party integrations

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:45
raymondw schreef op maandag 17 juni 2024 @ 15:12:
Ben wel nieuwsgierig hoe ze de Google Maps integratie hebben gedaan en of je kan switchen naar een andere aanbieder.

[...]
indrukwekkende solar stats.. bij zon oneindig rijden, dat is wel wat anders dan bij Garmin, stuk minder een gimmick in ieder geval.
Aan de andere kant.. bij 70-120 uur accuduur -zonder- solar, hadden ze die bovenkant van mij ook weg mogen laten :D

Betekend wel gelijk dat je met een lomp zonnepaneel rond fietst... niet een heel charmant design imo.

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:08

Flipmo

OMG !!

Shane Miller - GP Lama zijn YT titel:
COROS Dura GPS Cycling Computer is NOT READY FOR RELEASE!

Filmpje nog niet gezien :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Prulleman schreef op maandag 17 juni 2024 @ 15:23:
[...]

indrukwekkende solar stats.. bij zon oneindig rijden, dat is wel wat anders dan bij Garmin, stuk minder een gimmick in ieder geval.
Aan de andere kant.. bij 70-120 uur accuduur -zonder- solar, hadden ze die bovenkant van mij ook weg mogen laten :D

Betekend wel gelijk dat je met een lomp zonnepaneel rond fietst... niet een heel charmant design imo.
Wat heb je aan een zonnepaneel als er geen zon is...

Zonet filmpje van GPLama bekeken, wat is dit tegenwoordig met het releasen van produkten die nog niet af zijn. 8)7

Specs zien er veelbelovend uit, maar ik vind het toestel 'lelijk'.. door het zonnepaneel :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
Zo, stevige kritiek van GP Lama en geheel terecht...

Het is qua ontwikkeling wat ik ook zie met de Coros Vertix horloges.
Uiteindelijk werkt het wel en komen er veel mooie functies, maar het duurt allemaal wel wat lang.

Aan de andere kant, rerouting op de Bolt V2 gaat ook niet altijd goed.
Beter niet gebruiken en "gewoon" omdraaien.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaulC
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:39
raymondw schreef op maandag 17 juni 2024 @ 15:12:

[...]
Fietsnavigatie powered by Google Maps ? > huiver ende vrees 😱 weinig vertrouwen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
PaulC schreef op maandag 17 juni 2024 @ 18:41:
[...]

Fietsnavigatie powered by Google Maps ? > huiver ende vrees 😱 weinig vertrouwen in.
Er zijn hele volksstammen die met tevredenheid met Google Maps navigeren, maar ik deel je mening!

Ik ben nieuwsgieriger naar de techniek er achter, hoe is de Maps weergave en hoe syncen ze eea.
Als dingen als Google Maps op deze manier kunnen, wat is er nog meer mogelijk?

Ben ook nog langs de andere YT "reviewers" gegaan en DC Rainmaker is wel echt negatief, de andere zijn nog wel gematigd "positief".
Desalniettemin deel ik de mening van Ray dat ze eea wel op orde gaan krijgen, maar niet op korte termijn.
De huidige gebruikerservaring van GP Lama laat de staat van de Beta software zien en wat er nog aan extra werk te doen is voor Coros. (en het ontwikkelteam zit al niet stil met de huidige bugs in de Vertix horloges)

En dat allemaal terwijl de concurrentie ook niet stil zit, Garmin heeft net de nieuwe serie gereleased en Wahoo zou na de zomer volgens de geruchten ook met een V3 serie komen.
De vraag is wie Coros volgt en een echt Solar device uitbrengt, dan staan ze gelijk of misschien achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Mijn Roam v2 had het vandaag toch helemaal fout qua GPS. Door een open veld 10-20 meter naast mijn daadwerkelijke positie, op sommige momenten (met wat meer bomen) oplopend tot 200 meter. Dit is al mijn 2de Roam nadat de eerste nooit een fatsoenlijke GPS positie wist te bemachtigen, ik ben er een beetje bang voor dat het weer helemaal ruk is.

Kan weer factory resetten totdat ik een ons weeg..

Tot aan mijn Roam v2's was ik echt super blij met Wahoo, maar nu ben ik actief aan het kijken naar een alternatief. Is de iGP800 misschien wat leuks?

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-08 23:18
Iemand de 1050 al ergens gespot vandaag?

Dit is al redelijk in detail verschenen de afgelopen dagen maar ben toch benieuwd :)
https://the5krunner.com/2...in-edge-1050-first-photo/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stancke schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 16:01:
Iemand de 1050 al ergens gespot vandaag?

Dit is al redelijk in detail verschenen de afgelopen dagen maar ben toch benieuwd :)
https://the5krunner.com/2...in-edge-1050-first-photo/
Wanneer gingen ze hem aankondigen 26 juni? Nog 7 daagjes slapen, en dan kunnen we weer verder met ons leven :+

Ik lig er alvast niet wakker van, alleen dat mijn 1040 Solar nu drastisch zakt in waarde... terwijl ik hem nog geen 2 jaar heb. Gelukkig niet de volle pond voor betaalt, en een mooi prijs gekregen van mijn 830.

Die AMOLED heeft wel invloed op de batterij.. terug 'maar' 20u.. terwijl ik nu makkelijk 40u haal (en wat extra wegens solar).

Denk dat we qua GUI niet veel nieuws gaan zien, zou mij alvast verbazen bij Garmijn dat ze zo snel nog eens moeite zouden doen om dit aan te passen.

Garmin PAY, daar zat ik nu op te wachten... kan ik eindelijk mijn pintje draadloos betalen zonder mijn Apple Watch of iPhone boven te halen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-08 23:18
Ik dacht dat het vandaag release was :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stancke schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 22:44:
Ik dacht dat het vandaag release was :|
Ik heb ff naar boven gescrolled en het was volgens @La1974 toch 19 juni, maar een dag later nog geen bewegingen op soc media en officiële kanalen. De link van the5krunner spreekt over 25/6 maar dat is ook allemaal voorwaardelijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-07 15:07

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

RigolleM schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 10:39:
[...]

Ik heb ff naar boven gescrolled en het was volgens @La1974 toch 19 juni, maar een dag later nog geen bewegingen op soc media en officiële kanalen. De link van the5krunner spreekt over 25/6 maar dat is ook allemaal voorwaardelijk...
Die 25-6 is natuurlijk een week later dan de eerdere speculatie van 19 juni.
Eerder sprak The5krunner ook over 19 juni.
Kwestie van iedere week het een week verzetten, dan heb je het vanzelf een keer goed.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:15
magic_nl schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 10:42:
[...]

Die 25-6 is natuurlijk een week later dan de eerdere speculatie van 19 juni.
Eerder sprak The5krunner ook over 19 juni.
Kwestie van iedere week het een week verzetten, dan heb je het vanzelf een keer goed.
19 juni werd genoemd als release date. Is blijkbaar niet gehaald. Zal toch wel snel komen gezien alle screenshots die er al zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

La1974 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:02:
[...]

19 juni werd genoemd als release date. Is blijkbaar niet gehaald. Zal toch wel snel komen gezien alle screenshots die er al zijn.
Dat verwacht ik ook, maar dit helpt in ieder geval bij de hype.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:25
Ik heb zeer waarschijnlijk mijn Edge 530 in de vakantiewoning laten liggen waar we 2 weken terug hebben verbleven. Dom dom, maargoed shit happens. Nu met een schuin oog aan het kijken naar een vervanger,. Daarbij zit ik op 3 gedachtegangen:

- Edge 530 weer kopen, zijn nu relatief voordelig
- Edge 540 (of 840), nieuwer maar ook een stuk duurder
- Edge Explore 2, groter scherm en biedt volgens mij alles wat ik nodig heb.

Ik heb een hartslagmeter en een left only 4iiii powermeter. Ik rijd wekelijkse rondjes in de buurt en zo nu en dan op navigatie wat langere tochten. Ook gebruik ik hem met MTB'en.

Ik neig naar de Edge Explore 2, omdat deze wat nieuwer is, groter scherm biedt en prima geprijsd is. Voor zover ik kan zien heeft deze in tegenstelling tot de voorganger ondersteuning voor powermeters, een barometrische hoogtemeter en Cimbpro. Ga ik verder zaken missen tegenover de Edge 530? Genoemde zaken waren namelijk de overweging om destijds voor een Edge 530 te gaan in plaats van de Explore 1.

Zijn er meer tevreden Edge Explore 2 gebruikers hier?

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-08 16:50
NoepZor schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 11:07:
Ik heb zeer waarschijnlijk mijn Edge 530 in de vakantiewoning laten liggen waar we 2 weken terug hebben verbleven. Dom dom, maargoed shit happens. Nu met een schuin oog aan het kijken naar een vervanger,. Daarbij zit ik op 3 gedachtegangen:

- Edge 530 weer kopen, zijn nu relatief voordelig
- Edge 540 (of 840), nieuwer maar ook een stuk duurder
- Edge Explore 2, groter scherm en biedt volgens mij alles wat ik nodig heb.

Ik heb een hartslagmeter en een left only 4iiii powermeter. Ik rijd wekelijkse rondjes in de buurt en zo nu en dan op navigatie wat langere tochten. Ook gebruik ik hem met MTB'en.

Ik neig naar de Edge Explore 2, omdat deze wat nieuwer is, groter scherm biedt en prima geprijsd is. Voor zover ik kan zien heeft deze in tegenstelling tot de voorganger ondersteuning voor powermeters, een barometrische hoogtemeter en Cimbpro. Ga ik verder zaken missen tegenover de Edge 530? Genoemde zaken waren namelijk de overweging om destijds voor een Edge 530 te gaan in plaats van de Explore 1.

Zijn er meer tevreden Edge Explore 2 gebruikers hier?
De explore 2 heeft geen structured workouts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Limbeckx schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 11:57:
[...]

Er zijn nog wel zaken... geen psychio true up, geen Wi-Fi, geen datavelden zoals realtime cadans (zijn er nog maar deze herinner ik mij nog) en dat is een dooddoener... resolutie is ook lager, maar niet zoveel. Indien dit allemaal geen issue is, dan is de Explore 2 een goed toestel. Maar als je nog even wacht zal de Edge 1040 serieus in prijs zakken, met de aanstaande 1050. Edge 550/850 zal nog een paar maanden of een jaar duren eer deze het licht ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Limbeckx schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 11:57:
[...]

Daar maak ik op de weg sowieso geen gebruik van, dus geen dealbreaker voor mij. Indoor train ik met Zwift en een Wahoo Kickr, dat gaat buiten de Garmin om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-08 07:19
RigolleM schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 12:24:
[...]

Er zijn nog wel zaken... geen psychio true up, geen Wi-Fi, geen datavelden zoals realtime cadans (zijn er nog maar deze herinner ik mij nog) en dat is een dooddoener... resolutie is ook lager, maar niet zoveel. Indien dit allemaal geen issue is, dan is de Explore 2 een goed toestel. Maar als je nog even wacht zal de Edge 1040 serieus in prijs zakken, met de aanstaande 1050. Edge 550/850 zal nog een paar maanden of een jaar duren eer deze het licht ziet.
Physio True-up kan wel ondersteund worden als je ook een Garmin horloge hebt dat dit kan doen, deze gebruikt dan de data vanuit de Edge Explore 2. Maar dat zijn functies die ik zelf niet gebruik. Realtime cadans is ook gewoon beschikbaar als dataveld en is dat ook gewoon op de voorganger, dat zou voor mij ook een dealbreaker zijn geweest.

Wifi niet, maar ik heb toch altijd de telefoon in de buurt en i.t.t. de Explore is de Explore 2 prima snel genoeg om te syncen met alles via BT.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoepZor
Nou het is goed afgelopen... :) ik had de parkbeheerder te pakken gekregen en warempel is hij gevonden en daar afgeleverd. Scheelt weer. Voor mij is de 530 nog goed genoeg voor de komende tijd. Dank in ieder geval voor het meedenken m.b.t. de Edge Explore 2. Lijkt mij in ieder geval een geschikt ding voor de casual rider die niet de in depth fitness getallen nodig heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12:21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 03:18
Eerste indruk; matige batterijduur… maar dat zal natuurlijk mede komen door het kleurenscherm.

Verder weinig nieuwe features (al had ik dit ook niet perse verwacht). Als je Garmin aan vervanging toe is (en/of je graag een kleurenscherm wilt) is het wellicht interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-08 13:14
RR46 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 12:17:
Eerste indruk; matige batterijduur… maar dat zal natuurlijk mede komen door het kleurenscherm.

Verder weinig nieuwe features (al had ik dit ook niet perse verwacht). Als je Garmin aan vervanging toe is (en/of je graag een kleurenscherm wilt) is het wellicht interessant.
Maar nu inclusief fietsbel!!

INGEBOUWDE LUIDSPREKER
Luister naar gesproken aanwijzingen voor workouts en navigatie en waarschuw fietsers en voetgangers voor je met een fietsbel op het toestel.

Desfit is er wel blij mee :): YouTube: Garmin Edge 1050 In-Depth Review // The EPIX Version of the Edge 1040!

[ Voor 12% gewijzigd door GerbenBK op 25-06-2024 13:27 ]

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-07 23:15
(jarig!)
Dat is wel weer grappig, di2 button gebruiken voor bel.

En benieuwd of dit weer zo'n 1050 (en tzt 550/850) iets is of dat dit ook naar oudere modellen komt :
>Road Hazards wijst je op gevaarlijke zaken onderweg (gevaarlijk kruispunt, werkzaamheden, enz)

Groupsride functie van x40 serie is bijvoorbeeld best nuttig, maar aangezien het bij x30 (die nog best veel mensen hebben) niet aanwezig is gebruik je het bijna nooit.

En slecht dat er geen buttons op de 1050 zitten, zoals 840 wel heeft. (handig als het regent en scherm slecht reageert/locked is)

[ Voor 13% gewijzigd door DDX op 25-06-2024 13:29 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ja echt enorm jammer van het ontbreken van die fysieke knoppen! Heb nu een Wahoo Element Bolt en zat te wachten op de 1050 in de veronderstelling dat die evenals de 840 wel knoppen zou krijgen.

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-07 19:32

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Dus... ik heb me ook weer is in een nieuw "rabbit hole" gegooid hor.

Sinds een tijdje het MTB-en weer opgepakt (18 jaar niet gedaan, jemig wat is er een hoop veranderd).
Nu wil ik een fietscomputertje aanschaffen.
Puur om de snelheid te kunnen zien en de totaal gereden afstand.

A-fijn, binnen 5 min (aliexpress) kwam ik er al achter dat er véél meer mogelijk is.
Dan is eigenlijk GPS er op ook wel fijn. Kan ik m'n Komoot ook voor het MTB-en gebruiken ipv alleen met wandelen.
En hoef ik niet op m'n horloge te kijken voor waar ik heen moet.

Je voelt de bui waarschijnlijk al hangen.....
Want binnen de GPS systemen is er ook weer super veel mogelijk.

Ik ben op zoek naar:
GPS mét kaart (dus ook route herberekenen ed, en niet alleen breadcrum)
Koppeling met Komoot (in ieder geval route inlezen)
Via PC/Laptop routes maken en importeren (oa MyRoute)
Goed leesbaar
Km/h weergave
Voldoende accu om een dagje te fietsen

Waar ik (nu) 0,0 meerwaarde aan hecht:
Power meter, cadans meter, training programma, etc.

Ik fiets nl. voor de lol en ontspanning samen met m'n zoontje.

Welke modellen zou ik naar moeten kijken?
Garmin Explore 2
Garmin Edge 840
Wahoo Elemnt Bolt V2
Wahoo Elemnt Roam V2
Hammerhead Karoo2
Bryton Rider 420
Bryton Rider 750
Sigma Rox 12.1

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Winnetou schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 16:51:
Ja echt enorm jammer van het ontbreken van die fysieke knoppen! Heb nu een Wahoo Element Bolt en zat te wachten op de 1050 in de veronderstelling dat die evenals de 840 wel knoppen zou krijgen.
De Edge 1040 heeft ook geen knoppen, dus waarom zou de 1050 knoppen krijgen? Ik mis ook geen knoppen op de Edge 1040, werkt prima.. ook in de regen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
(jarig!)
De 830 en 840 hebben toch echt last als het goed regent dat scherm soms eigen leven krijgt, datavelden opeens aangepast ed.
Dus dan zet je scherm op lock en dan zijn de knoppen erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DDX schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 17:07:
De 830 en 840 hebben toch echt last als het goed regent dat scherm soms eigen leven krijgt, datavelden opeens aangepast ed.
De keren dat ik in de regen reed heb ik er geen last van gehad.. jij rijdt meer in de regen dan ik waarschijnlijk, dus kans is groter dat je er last zou kunnen van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-08 23:46

Kluus

Gang is alles

Ik moet zeggen dat ik de 840 ook veel beter vind in de regen dan de 830 en 810 die ik er voor had. Eindelijk knoppen, hebben ze ineens een goed touch screen… ;)

Overigens geen verwijt aan de oudere modellen, want een touchscreen die het redelijk doet in de volle regen is al behoorlijk knap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
(jarig!)
840 is beter in de regen dan de 830 ja, maar recent nog keertje opeens dataveld die aangepast was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-08 23:56
Je zou zeggen dat ze er best wel een regendetector in hadden kunnen stoppen om dat te automatiseren >:)

Mijn auto kan dat ook. B)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
(jarig!)
Ja of optie om datavelden te locken. (en pas via aantal menu opties weer vrij te geven)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Mistraller schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 15:30:
[...]

Nu ja daarom dus een mooie dynamische overlay. En dan zoiets zoals Waze of Flitsmeister waarbij je een connectIQ app op je garmin hebt waarbij je kunt melden dat er water is, of ALS er water is, dat je dan kunt melden dat het water weg is. (Of werkzaamheden/evenement waar je ook met de fiets niet langs kunt etc.)

Water op de weg is zelfs nu al te melden in Waze. Alleen is dat platform volledig op autoritten ontwikkeld.
Kijk... Garmin vond het ook een goed idee. Hazard reporting is nu beschikbaar op de Edge 1050. Niet dat ik al in ben voor een nieuwe fietscomputer, maar dit zijn wel goede ontwikkelingen op fietsgebied.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-08 17:40

derx666

mecker ende blaet

Ik hoop wel dat ze dat uitbreiden naar de x40 serie. Ik heb niet echt het idee dat ze buiten het scherm, de accu en het toevoegen van de speaker, veel veranderd hebben aan de cpu etc. Mja, dat was waarschijnlijk met de 1030 -> 1040 al niet anders. De grote vraag is of ze het ook gaan doen. Aan de cpu zal het niet liggen, zal voornamelijk een commerciele keuze zijn.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:05
Dat was jaren geleden voor mij de belangrijkste reden om te upgraden van de Edge 510 naar de 520. Geen touchscreen meer, maar juist fysieke knoppen.

Hmm... dat is al erg lang geleden. Misschien toch maar eens een nieuwe upgrade overwegen... ;)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 06-08 22:17
derx666 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 08:42:
Ik hoop wel dat ze dat uitbreiden naar de x40 serie. Ik heb niet echt het idee dat ze buiten het scherm, de accu en het toevoegen van de speaker, veel veranderd hebben aan de cpu etc. Mja, dat was waarschijnlijk met de 1030 -> 1040 al niet anders. De grote vraag is of ze het ook gaan doen. Aan de cpu zal het niet liggen, zal voornamelijk een commerciele keuze zijn.
Ik zit wel serieus te kijken om te upgraden vanaf mijn 830 naar de 1050.
De 830 werkt wel redelijk goed, maar heeft wel zijn "probleempjes", zo vind ik hem best traag als je de navigatie aan hebt staan, swipen tussen schermen gaat niet soepel, in/uit zoomen op het kaartje..
Daarnaast de lage resolutie is echt niet meer van deze tijd.

de 1050 is hopelijk sneller en heeft een 2x zo hoge resolutie, ook een iets groter scherm wat iets fijner oogt..

Verder natuurlijk meer features die we kennen uit het Garmin Eco systeem die je ook terug ziet op de nieuwere Garmin Horloges..

Hopelijk straks een mooie black-friday aanbieding of voor de kerst ofzo..

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-08 22:01
Snelheid van de 1040 tegenover mijn 1030 is wel een enorm verschil.
De hoofdreden dat ik de 1030 niet meer gebruik. Ding is tergend traag.
Ligt in de kast als reservetoestel, maar ga hem deze winter dienst laten doen als gegevenscherm voor indoor ritjes in de paincave :9.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cooyco
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 09-08 22:16
HellStorm666 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 16:55:
Dus... ik heb me ook weer is in een nieuw "rabbit hole" gegooid hor.

Sinds een tijdje het MTB-en weer opgepakt (18 jaar niet gedaan, jemig wat is er een hoop veranderd).
Nu wil ik een fietscomputertje aanschaffen.
Puur om de snelheid te kunnen zien en de totaal gereden afstand.

Welke modellen zou ik naar moeten kijken?
Garmin Explore 2
Garmin Edge 840
Wahoo Elemnt Bolt V2
Wahoo Elemnt Roam V2
Hammerhead Karoo2
Bryton Rider 420
Bryton Rider 750
Sigma Rox 12.1
Voor deze use case heeft Garmin de Edge Explore 2. De andere Garmins die je noemt zijn al gauw duurder. Bryton heb ik alleen maar bekenden over horen klagen. De Wahoo en Karoo zijn ook prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:01
ik meen bij DCrainmaker gezien te hebben (youtube review) dat die alerts ook beschikbaar komen voor de bestaande x40 series.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

wibblemoo schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 09:41:
[...]

ik meen bij DCrainmaker gezien te hebben (youtube review) dat die alerts ook beschikbaar komen voor de bestaande x40 series.
Zit al in de nieuwe beta voor de x40 (ook de 840 en 540 dus).
Change Log 23.09:

Added GroupRide awards and climb competitions.
Added road hazards support. Get alerts for road hazards reported by fellow cyclists and contribute your own edits.
Added wind and stamina adjustments to Power Guide.
Added surface type support including on the map, in-ride unpaved road alerts, and post-ride summary.
Added Wi-Fi map download support (840 only).
Added revamped Course Creator (840 only).
Updated grade algorithm to be much more responsive.
Added support for India basemap.
Added gear presets for SRAM 12 speed cassettes.
Added a QR code to quick link to pair a Strava account with Garmin Connect.
Improved phonetic and hand-writing keyboard input.
Fixed USB connection detection when coming out of suspend mode.
Fixed incident detection countdown timeout notification priority over any other notifications.
Fixed infinite elevation calibration prompt following a manual calibration.
Removed tone from elevation calibration prompt.
Fixed mute toggle interactions on the notifications widget.
Fixed pausing navigation.
Improved speed of city search.
Added search alias support to improve location searching.
Fixed ride button failing to show after receiving and reviewing a Connected POI.
Fixed friendly name for phone pairing.
Nice, zo eens installeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-08 08:22
Hoe is jullie accuduur van edge 830 met navigeren, live tracking en meerdere sensoren? Ik kom op 12 uur denk ik. Dat is soms net spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakraiser
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-07 16:18

tweakraiser

I have such sites to show you

De Edge 840 geeft bij mij vaak geen kruisingen aan en is traag in het herberekenen van de route. Ik erger me er flink aan als ik flink wil doorrijden en weer eens niet weet welke afslag ik moet hebben. Hebben jullie daar ook last van?

Strava | Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
tweakraiser schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 10:03:
De Edge 840 geeft bij mij vaak geen kruisingen aan en is traag in het herberekenen van de route. Ik erger me er flink aan als ik flink wil doorrijden en weer eens niet weet welke afslag ik moet hebben. Hebben jullie daar ook last van?
Herberekenen route is sowieso kut, hij stuurt je altijd terug naar het punt waar je van de route af bent gegaan.. Die functie staat bij mij dus gewoon uit en aangezien ik de omgeving hier wel goed ken weet ik vaak wel een omweg om weer op de route te komen, of als ik de afslag gemist heb gewoon omdraaien :+ ..
En in onbekend gebied zoom ik gewoon uit of pak ik de telefoon (google maps) erbij om ergens omheen te komen.

Kruisingen geeft die vaak wel aan hoor, geen idee wat je hiermee precies bedoelt.

[ Voor 3% gewijzigd door verstappen33 op 26-06-2024 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
derx666 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 23:50:
[...]

Ik had daarstraks geen issues. Mooie foto's btw
Midden in de nacht had Garmin tijd om het te uploaden :-)
En thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
verstappen33 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 09:08:
[...]

Daarnaast de lage resolutie is echt niet meer van deze tijd.

de 1050 is hopelijk sneller en heeft een 2x zo hoge resolutie, ook een iets groter scherm wat iets fijner oogt..
Die resolutie is leuk maar je levert wel flink in op accuduur. Je kunt een high-res scherm nu eenmaal niet combineren met laag stroomverbruik.
Daarom heb ik tot nu toe ook voor horloges altijd voor transflective schermen gekozen. Is misschien is minder mooi maar hoe meer zonlicht hoe beter afleesbaar en een forse battery life/always on.

Als je gaat fietsen moet je ook niet teveel op een schermpje kijken, daar is de wereld te mooi voor.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Mistraller schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 10:07:
[...]

Die resolutie is leuk maar je levert wel flink in op accuduur. Je kunt een high-res scherm nu eenmaal niet combineren met laag stroomverbruik.
Daarom heb ik tot nu toe ook voor horloges altijd voor transflective schermen gekozen. Is misschien is minder mooi maar hoe meer zonlicht hoe beter afleesbaar en een forse battery life/always on.

Als je gaat fietsen moet je ook niet teveel op een schermpje kijken, daar is de wereld te mooi voor.
Klopt, maar met mijn 830 red ik het nu ongeveer 12 uur, met de 1050 zou ik 20 uur moeten kunnen halen, dat is ruim voldoende voor mij, ik zit nooit langer dan 10-12 uur op de fiets, en als dat wel zou zijn dan neem ik wel een powerbankje mee om onderweg bij te laden als ik denk dat de accuduur niet voldoende is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

[...]

Inderdaad dit, tijdens het fietsen stoor ik me ook nooit aan de resolutie van mijn Garmin, het is enkel als je even off-bike op je device zit te kijken, dus ik begin me ook af te vragen of deze feature niet meer is omdat de massa er om vraagt maar eigenlijk helemaal niet zo veel toevoegd.

Nu de belangrijkste features definitief ook naar de x40 blijken te komen is mijn interesse weer even afgewend voor nu :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:24

Phydomir

Dennis

Lees wel vrij veel commentaar op de "beperkte" accu duur. Voor wie is 20 uur (laat het naar een jaar nog 15u zijn) nu echt een probleem? Dat is toch echt een enkeling? En daar zijn betere alternative voor. Ik snap het niet zo als minpunt.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
Kluus schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 10:09:
[...]
Nu de belangrijkste features definitief ook naar de x40 blijken te komen [...]
En die bel dan!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
Phydomir schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 10:16:
[...]

Lees wel vrij veel commentaar op de "beperkte" accu duur. Voor wie is 20 uur (laat het naar een jaar nog 15u zijn) nu echt een probleem? Dat is toch echt een enkeling? En daar zijn betere alternative voor. Ik snap het niet zo als minpunt.
Hangt een beetje af van je use case net zoals met de smart watches. Je hebt mensen die multi-day sports willen kunnen doen zonder opladen. En je hebt mensen met een Apple watch die hem elke avond aan de lader moeten leggen.

In mijn use case is 20 uur ruim voldoende. Heb ook een Epix die het 7 dagen uit houdt dus zit wat mij betreft prima in het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ai! Dat klopt ja!

Net ff beta geinstalleerd, wifi map updates werkt ook, krijg gelijk een nieuwe Trailforks kaart binnen. Benieuwd hoe snel het straks gaat met de grote kaarten maar wel fijn dat je het ding niet meer af en toe aan de PC hoeft te hangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/76aNMPgYHo_8zaobhepSDW9cWgo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8Y7SevNJaCkLKDSp7h1j0brA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door Kluus op 26-06-2024 10:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

De discussie was al op gang in het verkeerde topic, maar Garmin heeft vanacht een beta uitgebracht voor de 540/840/1040 met een aantal van de features voor de 1050, waaronder de hazard detection:
Change Log 23.09:

Added GroupRide awards and climb competitions.
Added road hazards support. Get alerts for road hazards reported by fellow cyclists and contribute your own edits.
Added wind and stamina adjustments to Power Guide.
Added surface type support including on the map, in-ride unpaved road alerts, and post-ride summary.
Added Wi-Fi map download support (840 only).
Added revamped Course Creator (840 only).
Updated grade algorithm to be much more responsive.
Added support for India basemap.
Added gear presets for SRAM 12 speed cassettes.
Added a QR code to quick link to pair a Strava account with Garmin Connect.
Improved phonetic and hand-writing keyboard input.
Fixed USB connection detection when coming out of suspend mode.
Fixed incident detection countdown timeout notification priority over any other notifications.
Fixed infinite elevation calibration prompt following a manual calibration.
Removed tone from elevation calibration prompt.
Fixed mute toggle interactions on the notifications widget.
Fixed pausing navigation.
Improved speed of city search.
Added search alias support to improve location searching.
Fixed ride button failing to show after receiving and reviewing a Connected POI.
Fixed friendly name for phone pairing.
Net even de beta geinstalleerd en map updates over wifi werken alvast, kreeg gelijk een popup voor de Trailforks kaarten!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/76aNMPgYHo_8zaobhepSDW9cWgo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8Y7SevNJaCkLKDSp7h1j0brA.jpg?f=fotoalbum_large

Handig wel! Zo blijf ik nog wel even bij de 840. Je moet wel zorgen dat hij wakker blijft blijkbaar anders verliest ie de wifi... Blijft beta... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:24

Phydomir

Dennis

GerbenBK schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 10:17:
[...]

Hangt een beetje af van je use case net zoals met de smart watches. Je hebt mensen die multi-day sports willen kunnen doen zonder opladen. En je hebt mensen met een Apple watch die hem elke avond aan de lader moeten leggen.

In mijn use case is 20 uur ruim voldoende. Heb ook een Epix die het 7 dagen uit houdt dus zit wat mij betreft prima in het midden.
Dat is exact waar ik op doel. Een enkeling. En die is dan beter af met bv een 840/1040 solar. In dit topic is er denk ik maar één iemand die misschien soms in de knoei komt qua batterij duur :+

Over die bel functie trouwens. Ik heb een hide my bell fi die ik best luid vind, die de helft van de mensen al niet hoort, hoe gaat een speakertje in zo'n fietscomputer ook hard genoeg om mensen echt te waarschuwen dat je er aan komt?

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
Vooral voor Hazard reporting/alerts moeten ze eigenlijk wel. Je hebt een flinke userbase nodig om zoiets te laten werken, want zonder community geen alerts. En als je dit dus niet in de bestaande community activeert, dan is het lang wachten voordat de userbase groot genoeg is.
Phydomir schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 10:23:
[...]

Dat is exact waar ik op doel. Een enkeling. En die is dan beter af met bv een 840/1040 solar. In dit topic is er denk ik maar één iemand die misschien soms in de knoei komt qua batterij duur :+

Over die bel functie trouwens. Ik heb een hide my bell fi die ik best luid vind, die de helft van de mensen al niet hoort, hoe gaat een speakertje in zo'n fietscomputer ook hard genoeg om mensen echt te waarschuwen dat je er aan komt?
Batterijduur; ik vind het o-zo-fijn om niet elke rit al die shit aan de lader te hoeven leggen hoor. Het zijn tegenwoordig al aardig veel devices die je elk ritje meeneemt.
De bel: In de video van GPLama werd ie niet gehoord. Hoog gadget gehalte, doe mij maar een mechanische hoor. Maar die hele speaker weet ik nog net niet zo hoor. Ik heb wel eens met google maps gefietst, ik schaamde me kapot met zo'n ouwehoerende telefoon in mijn zak.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-08 21:24
Kluus schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 10:23:
De discussie was al op gang in het verkeerde topic, maar Garmin heeft vanacht een beta uitgebracht voor de 540/840/1040 met een aantal van de features voor de 1050, waaronder de hazard detection
Dat vind ik dan wel weer netjes en mooi aan Garmin (ofschoon andere merken dat zeker en vast ook doen). Zeer recent de 1040 aangeschaft met features waar ik heel erg tevreden over ben. Dan zie je de 1050 en ga ik toch een beetje kijken of ik een aanschaf kan verantwoorden. Kan voorlopig dus nog wel een tijdje vooruit.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

cbr600f4i schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 13:08:
[...]

Dat vind ik dan wel weer netjes en mooi aan Garmin (ofschoon andere merken dat zeker en vast ook doen). Zeer recent de 1040 aangeschaft met features waar ik heel erg tevreden over ben. Dan zie je de 1050 en ga ik toch een beetje kijken of ik een aanschaf kan verantwoorden. Kan voorlopig dus nog wel een tijdje vooruit.
Ik heb een iets andere mening over Garmin op het punt van nieuwe features op oude(re) apparatuur.
Naast m'n Edge 530 heb ik nog een Venu 2 SQ, en als je dan ziet dat functies die puur op software gebaseerd zijn alleen in nieuwe modellen komen valt dat dus erg tegen. Biijv. dat trainingsstatus, effect en load niet samenwerken tussen mijn apparaten. Als ik dat wil moet ik een Edge 540 en Forerunner 265 minimaal hebben.
Dan vind ik de updates zoals Apple met iOS doet (waarbij ook oudere generaties (nagenoeg) alle functies krijgen veel beter.

Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ja in dit geval doen ze het wel netjes maar toen met de x30 -> x40 inderdaad weer niet. Waarschijnlijk is het in dit geval gedaan om de userbase voor die community-sourced feature wat groter te maken, maar je ziet het effect dus al: gebruikers met een x40 device zien alweer een stuk minder noodzaak om nu te upgraden.

[ Voor 22% gewijzigd door Kluus op 26-06-2024 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Cooyco schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 09:26:
[...]

Voor deze use case heeft Garmin de Edge Explore 2. De andere Garmins die je noemt zijn al gauw duurder. Bryton heb ik alleen maar bekenden over horen klagen. De Wahoo en Karoo zijn ook prima.
Thnx!

€247,- een beetje nette prijs?
En zal nu wel t juiste moment zijn? Of wordt op korte termijn een Explore 3 verwacht of een bepaalde actie ofzo?

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:15
magic_nl schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 13:44:
[...

Dan vind ik de updates zoals Apple met iOS doet (waarbij ook oudere generaties (nagenoeg) alle functies krijgen veel beter.
Hier heb ik weer een andere mening over. Apple brengt heel regelmatig features die alleen op nieuwere iPhones werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooyco
En zal nu wel t juiste moment zijn?
Op tweakers pricewatch is de laagste nieuwprijs €261. Als die €247 onderhands zonder garantie is, dan zou ik dat niet doen.
Voorlopig is de Edge explore 2 nog wel actueel lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Cooyco schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 19:56:
[...]

Op tweakers pricewatch is de laagste nieuwprijs €261. Als die €247 onderhands zonder garantie is, dan zou ik dat niet doen.
Voorlopig is de Edge explore 2 nog wel actueel lijkt me.
Is nieuw bij een fietswinkel in Apeldoorn. Uiteraard dus met garantie.

Edit:
Ik heb 'm besteld ;)
Bedankt voor de hulp.

[ Voor 6% gewijzigd door HellStorm666 op 26-06-2024 22:20 ]

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-08 23:47
HellStorm666 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 18:30:
[...]

Thnx!

En zal nu wel t juiste moment zijn? Of wordt op korte termijn een Explore 3 verwacht of een bepaalde actie ofzo?
Bij 50plusvoordeelshop €206, heb je wel abonnement voor nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Nu online
Ik word wel gek van mn Garmin 530. Zovaak dat ie herstart. “Normaal” alleen voor de rit, maar nu twee keer tijdens de rit.

Na een omleiding flipte die garmin helemaal, bleef vast hangen en duurde zo’n 10 minuten voor ik hm weer aan de praat kreeg. Toch irritant zo’n 100km van huis.
Op basis van tips verwijder ik al alle activiteiten, maar ook dat lijkt nauwelijks te helpen.

Zijn die wahoo’s beter of is dat ook ergenis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
crimby schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 17:50:
Ik word wel gek van mn Garmin 530. Zovaak dat ie herstart. “Normaal” alleen voor de rit, maar nu twee keer tijdens de rit.

Na een omleiding flipte die garmin helemaal, bleef vast hangen en duurde zo’n 10 minuten voor ik hm weer aan de praat kreeg. Toch irritant zo’n 100km van huis.
Op basis van tips verwijder ik al alle activiteiten, maar ook dat lijkt nauwelijks te helpen.

Zijn die wahoo’s beter of is dat ook ergenis?
Volledige reset misschien? Ik heb bijna 4 jaar met een edge 530 gereden en misschien 2 vastlopers gehad...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Nu online
Prulleman schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 19:11:
[...]

Volledige reset misschien? Ik heb bijna 4 jaar met een edge 530 gereden en misschien 2 vastlopers gehad...
Ja ga het maar eens proberen inderdaad, echt vervelend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cooyco
crimby schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 17:50:
-Soms is een IQ app de oorzaak.
- Evt kaart(en) opnieuw installeren.
- rerouting uitzetten

Als niets helpt:
Terugzetten naar fabrieksinstellingen (en wissen uit je telefoon Bluetooth) om weer opnieuw te verbinden.
En anders terugsturen naar Garmin of verkoopwinkel, vaak doen ze niet moeilijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Nu online
Cooyco schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 10:12:
[...]

-Soms is een IQ app de oorzaak.
- Evt kaart(en) opnieuw installeren.
- rerouting uitzetten

Als niets helpt:
Terugzetten naar fabrieksinstellingen (en wissen uit je telefoon Bluetooth) om weer opnieuw te verbinden.
En anders terugsturen naar Garmin of verkoopwinkel, vaak doen ze niet moeilijk
Thanks voor de tips! Ga het eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-08 23:12

Fisico

by Fabian

Mijn oude vertrouwde Wahoo heb ik ingeruild voor een Garmin 840. Een accuduur van nog 3 uur werd echt te krap. Op zich is de 840 op heel veel vlakken en verbetering. Twee opties mis ik nog, maar wie weet kan het wel.
1. bij de Wahoo deelde ik een link naar volgers en die zagen dan ook info over hartslag, wattage etc, kan dit bij de Garmin ook? Tot op heden heb ik alleen maar het delen van een live locatie gevonden. Leuk voor de veiligheid maar minder interessant voor de thuisblijvers.
2. bij de Wahoo kon in bij livesegmenten van Strava een ETA zien voor het einde van het segment en ook nog hoeveel meters het nog was. Op de Garmin kan ik die velden niet vinden. Iemand nog een tip?

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
Fisico schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 19:04:
Mijn oude vertrouwde Wahoo heb ik ingeruild voor een Garmin 840. Een accuduur van nog 3 uur werd echt te krap. Op zich is de 840 op heel veel vlakken en verbetering. Twee opties mis ik nog, maar wie weet kan het wel.
1. bij de Wahoo deelde ik een link naar volgers en die zagen dan ook info over hartslag, wattage etc, kan dit bij de Garmin ook? Tot op heden heb ik alleen maar het delen van een live locatie gevonden. Leuk voor de veiligheid maar minder interessant voor de thuisblijvers.
2. bij de Wahoo kon in bij livesegmenten van Strava een ETA zien voor het einde van het segment en ook nog hoeveel meters het nog was. Op de Garmin kan ik die velden niet vinden. Iemand nog een tip?
Livetrack op de 840 stuurt een linkje per mail, met de route, locatie, power, hr, snelheid. En zelfs de mogelijkheid om een berichtje te sturen (nieiwe bij de *40 serie). Aanzetten via connect (contact personen met email kan je selecteren als ontvanger).
Live segments zit er ook ook op.. heb het alleen niet scherp welke data standaard getoond wordt.. weet wel dat je kan kiezen tussen welke tijd je nastreeft, KOM, mensen die je volgt of je eigen tijd.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

@Prulleman Via mail ga ik eens proberen dan. Ik doe het nu via whatsapp en dan krijgt de ontvanger alleen maar informatie over de locatie. Ik sluit niet uit dat de ontvanger iets verkeerd doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
Fisico schreef op zondag 30 juni 2024 @ 09:38:
@Prulleman Via mail ga ik eens proberen dan. Ik doe het nu via whatsapp en dan krijgt de ontvanger alleen maar informatie over de locatie. Ik sluit niet uit dat de ontvanger iets verkeerd doet.
Die link kan je natuurlijk zelf ook bekijken😉

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reginas
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 16:08

Reginas

Queen of Core Stability

@Fisico Bij die link van Garmin open je een kaartje met de locatie. Als je omlaag scrollt heb je tabbladen met o.a. snelheid, hartslag en vermogen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cooyco
Het is sowieso handig bij “livetrack” ook je eigen mailadres als contact te gebruiken. Dan weet je wat en hoe wordt gedeeld en of het goed gaat. Evt kun je de link ook gebruiken om op whatsapp of ander medium te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
<wrong topic>

[ Voor 199% gewijzigd door Mistraller op 30-06-2024 16:58 ]

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Reginas schreef op zondag 30 juni 2024 @ 10:29:
@Fisico Bij die link van Garmin open je een kaartje met de locatie. Als je omlaag scrollt heb je tabbladen met o.a. snelheid, hartslag en vermogen.
Zover had hij blijkbaar nog niet gekeken. Toen ik zei te mailen deed hij dat wel en "verrek ik kan wel meer zien". Dus vandaag heeft mijn vader zich goed vermaakt. Incl een aapje: goh doe je een extra lusje want jet hebt de afslag gemist :D
Prulleman schreef op zondag 30 juni 2024 @ 09:43:
[...]

Die link kan je natuurlijk zelf ook bekijken😉
Ik heb wat moeite met op tijd vertrekken tijdens mijn trainingskamp in de omgeving van Nice, dus zover was ik aan het begin van de dag nog niet gekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_MKZ
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-08 18:46
Weet iemand of de 850 binnekort uit komt?

Ik zit te kijken naar een fietscomputer vind alleen de 1050 te duur worden. Nu is mijn keuze beetje gevallen op de 840.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vrotogel
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 14:00

vrotogel

leest vooral mee

En is een 1040 (500) of 1030 plus (430) niet goed dan ? Ik heb een 1030 plus en die bevalt prima maar een 1040 is niet veel duurder. Kaartupdates zijn sowieso lifetime en de accu houdt het veel langer vol dan ikzelf.

Life 's hard and then you die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_MKZ
De 1040 zal inderdaad ook goed kunnen. VInd meer "jammer" als je de 840 bijvoorbeeld koopt en week erna komt de volgende versie uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
mr_MKZ schreef op zondag 30 juni 2024 @ 20:08:
Weet iemand of de 850 binnekort uit komt?

Ik zit te kijken naar een fietscomputer vind alleen de 1050 te duur worden. Nu is mijn keuze beetje gevallen op de 840.
1040 naar 840 duurde 11 maanden.. ik zou er niet op rekenen dat de 850 binnen een half jaar uitkomt. Daar is de 840 ook nog te nieuw voor + ze willen de vroege kopers naar de duurste duwen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

mr_MKZ schreef op zondag 30 juni 2024 @ 20:27:
De 1040 zal inderdaad ook goed kunnen. VInd meer "jammer" als je de 840 bijvoorbeeld koopt en week erna komt de volgende versie uit
Klopt ik twijfelde al even tussen een 840 en 1040. Uiteindelijk voor de 840 gegaan vanwege de omvang van het apparaat. Ik had mij wel een beetje bekocht gevoeld als ineen 1040 had gekocht. Aan de andere kant met de Wahoo reed ik al een halfjaar met een accu rond om hem op te laden dus ik kon ook niet langer wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mr_MKZ schreef op zondag 30 juni 2024 @ 20:27:
En wat verwacht je de 850 meer te kunnen dan de 840? Er is ook geen groot verschil tussen 1040 en 1050... behalve het scherm en mindere batterijcapacaiteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cooyco
RigolleM schreef op maandag 1 juli 2024 @ 07:20:
[...]
Er is ook geen groot verschil tussen 1040 en 1050... behalve het scherm en mindere batterijcapacaiteit.
Mijn Edge 1030 ga ik na 6 jaar trouwe dienst (en afgebroken houder) inwisselen voor een 1050. De batterijduur is in die tijd teruggelopen van uur of 12 naar ongeveer 7.
In volle zon heeft de 1030 prachtig beeld maar in de schaduw zag ik soms niks.

Eerlijk gezegd verheug me ik ernstig op het LCD-scherm en snellere processor van de 1050.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
[...]

En wat verwacht je de 850 meer te kunnen dan de 840? Er is ook geen groot verschil tussen 1040 en 1050... behalve het scherm en mindere batterijcapacaiteit.
Ik hoop vooral dat ze de transmissive schermen handhaven op de 850 en 550. Oled en andere powerhungry features zit ik echt niet op te wachten. Speaker dus ook niet.... maar ja, wat blijft er dan over inderdaad.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:51
Flink snellere processor blijft dan over :) Verschillen in reactiesnelheid van het apparaat tussen x30/x40 en x50 serie lijkt in filmpjes aanzienlijk.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooyco
Mistraller schreef op maandag 1 juli 2024 @ 12:07:
[...]
Ik hoop vooral dat ze de transmissive schermen handhaven op de 850 en 550. [...]
maar ja, wat blijft er dan over inderdaad.
Ik denk dat de 550 en 850 hetzelfde scherm zullen krijgen als de Edge 1050 en de transmissive schermen een niche-product gaat worden voor de (kleine) groep echt endurance rijders / randonneurs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Cooyco schreef op maandag 1 juli 2024 @ 13:56:
[...]

Ik denk dat de 550 en 850 hetzelfde scherm zullen krijgen als de Edge 1050 en de transmissive schermen een niche-product gaat worden voor de (kleine) groep echt endurance rijders / randonneurs.
daar lijkt het, net zoals bij de garmin horloges, wel naar toe te gaan ja.. maar ik ben nog steeds erg tevreden met de Fenix 6 en de edge 530 en 840... Ik vind afleesbaarheid in volle zon zonder 100% helderheid ook wel prettig, in de schaduw kom je er vaak wel een een beetje helderheidboost op een MIP scherm

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_MKZ
[...]

Geen idee, maar zal jammer vinden als je leuke functie mist. maar misschien dan toch voor de 1040 gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Cooyco schreef op maandag 1 juli 2024 @ 13:56:
[...]

Dat is denk ik niet de juiste gedachte. Je wil het liefst niet voor elke rit je meuk aan de lader hoeven hangen toch?

Toen ik bij mijn horloge twijfelde over de fenix7 en 7s was er één heel grote dikke reden om voor de grotere 7 te gaan. De accuduur.
Het transmissive scherm heeft 1 groot dik voordeel tov Oled en dat is dat de afleesbaarheid alleen maar beter wordt bij meer zonlicht....en laat die dingen nou vooral in de zon gebruikt worden. (normaliter :+ ) Terwijl Oled alleen maar meer powerhungry wordt als het zonnetje schijnt. En hoewel het bij Oled natuurlijk uitmaakt wat er afgebeeld wordt, zullen velen de kaart weergeven en dat is dus gewoon veel pixels aan.
En dan kan je wel weer met aangepaste kleurenschema's gaan werken, maar ja...dan ben je dus wel een probleem aan het fixen wat door de keus van oled is geintroduceerd.

Goed, ik denk dat je gelijk hebt. Maar inleveren op accuduur omwille van een schermpje waar je liefst zo min mogelijk op kijkt onderweg....? meh. Vind ik jammer.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_MKZ
Wat zijn jullie ervaringen met de 'Surprise Me'-functie op Garmin? Zijn de wegen altijd goed begaanbaar, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
Mistraller schreef op maandag 1 juli 2024 @ 17:33:
[...]

Dat is denk ik niet de juiste gedachte. Je wil het liefst niet voor elke rit je meuk aan de lader hoeven hangen toch?
Zo zwart-wit is het natuurlijk niet he. Met 20 uur accuduur zou ik persoonlijk ongeveer 2 'normale' zomerweken vooruit moeten kunnen qua fietsen. Mijn Epix gaat +/- 1x in de week even aan de lader als ik douche ofzo. Het is niet dat je met een oled scherm opeens superweinig accuduur hebt. Wel beduidend minder. Dat is waar.

Ps. Afleesbaarheid in de zon is met een Epix ook geen enkel issue.

[ Voor 5% gewijzigd door GerbenBK op 01-07-2024 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
GerbenBK schreef op maandag 1 juli 2024 @ 21:26:
[...]

Zo zwart-wit is het natuurlijk niet he. Met 20 uur accuduur zou ik persoonlijk ongeveer 2 'normale' zomerweken vooruit moeten kunnen qua fietsen. Mijn Epix gaat +/- 1x in de week even aan de lader als ik douche ofzo. Het is niet dat je met een oled scherm opeens superweinig accuduur hebt. Wel beduidend minder. Dat is waar.

Ps. Afleesbaarheid in de zon is met een Epix ook geen enkel issue.
20 uur is de fabrikant opgaaf. Haal je nooit, want is gemeten bij optimale omstandigheden. In de winter, ben je t flinke capaciteit kwijt als het koud is. Dan nog wat wear door de sljitage (zo'n ding koop je niet voor 1 jaar). Kan zomaar zijn dat je dan snel onder de 10 uur duikt hoor. En als je nog 5 uur power hebt ga je geen rit van 100km rijden in de hoop dat ie het wel haalt. In powersafe is dat scherm trouwens net zo mooi als een transmissive. Even zwart ;)

---------------

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cooyco
Die 20 uur is ruim bevestigd op YouTube door bekende reviewers als DCRainmaker en gplama.
Het is natuurlijk ook kwestie van perceptie: Toen de 1030 op de markt kwam was 20 uur het Walhalla en nu is het niet goed genoeg :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
(jarig!)
Leuk die bevestiging, maar allemaal onder ideale omstandigheden.
Mijn 840 zou ook 40 uur ofzo moeten halen.
Nou afgelopen vrijdag/zaterdag toch halvewege de rit maar even aan de powerbank gehangen toen ik idee kreeg dat hij misschien niet hele rit zou halen.
Als in ging richting de 50% toen ik richting de 400km gefietst had. (15 uur fietsen ofzo)

Misschien had hij het gehaald, maar even aan powerbank tijdens stop en ik zat weer veilig op 71%.
Dat ik de rit daarna zelf niet volledig heb uitgereden tja ;)

Op lange ritten met lange routes heeft garmin het gewooin wat zwaarder. (was ook nog best wat gedoe om route van 690km in te laden, met 1 vastloper tijdens calculating)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-08 10:21
Van 20 uur naar 10 uur alleen omdat het koud is en dat ding een jaar oud is, geloof ik nooit.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeeg
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-08 17:52
DDX schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 10:33:
Op lange ritten met lange routes heeft garmin het gewooin wat zwaarder. (was ook nog best wat gedoe om route van 690km in te laden, met 1 vastloper tijdens calculating)
Ik heb ook vaak last van vastlopers als ik weer eens een route van >500 km inlaad idd.

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Edge 830 had volgens Garmin een batterijduur van 20u, die heb ik ook nooit gehaald... maar lijkt mij ook logisch, want dit is zonder sensors, navigatie, IQ,... Met sensors (HR, cadans, speed, power, SRAM AXS en radar), navigatie, multiband, 1s data recording, live tracking, full brightness (15s) en een 3-tal IQ connect apps, haalde ik toch makkelijk 12 à 13u... niet dat ik dat ook gereden heb, maar na 7 à 8u had ik toch zo'n 25 à 30% batterij over. Met de 1040 Solar haal ik dubbele, laadde die soms maar op na 3 à 4 ritten (van 3 à 4u rijden). Ik probeer ook altijd zoveel mogelijk via ANT+ te koppelen, want BT zuigt extra batterij.

Dus die 20u dat men met 1050 claimt is voor het merendeel van de gebruikers meer dan genoeg, extreme afstandfietsers zoals @DDX, zijn zich daar ook van bewust en laden onderweg wel bij. Voor de 550/850 zou dit wel eens een pak minder kunnen zijn, hopelijk krijgt die een andere form factor (iets groter of dikker), zodoende ze toch minstens een 12 à 15u kunnen volhouden (in low conditions).
Pagina: 1 ... 88 ... 99 Laatste