Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:32
Daarom voor gemiddelde persoon zal het wel loslopen.
Maar 20 uur op papier ga je mogelijk wel issue krijgen als je besluit keertje rondje IJsselmeer te doen.

Tip is dan om iig powerbank mee te nemen en die tijdens de lunchstop even aan je garmin te hangen.

En met korte ritjes en dan uren optellen ga ik ook wel richting de 40 uur die je daadwerelijk haalt. (zoals dcrainmaker dus doet)

[ Voor 20% gewijzigd door DDX op 02-07-2024 11:09 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:28
Is hier al iets gezegd over de prijs? 750 euro? Waar is de grens. Ik zie mijzelf geen fietscomputer a 750 euro kopen. 500 is mijn grens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:33

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Limbeckx schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 11:18:
Is hier al iets gezegd over de prijs? 750 euro? Waar is de grens. Ik zie mijzelf geen fietscomputer a 750 euro kopen. 500 is mijn grens.
Dat blijft altijd een persoonlijke afweging.
Ik heb heb destijds ook niet de €100,- meer uitgegeven voor een 830.
De 530 voldoet prima voor wat ik met fietsen doe.

Maar een 550 of 850 zou best op m'n verlanglijstje kunnen komen.
Of de 1050 moet wat vriendelijker geprijsd zijn tijdens een black Friday ofzo.
Groter scherm zou ik wel kunnen waarderen namelijk.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
ElGreco schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 10:33:
Van 20 uur naar 10 uur alleen omdat het koud is en dat ding een jaar oud is, geloof ik nooit.
Bij een electrische auto is het algemeen bekend dat je in de winter fors minder ver komt. (en die accu's zitten nog beschermd)
En ik zei DRIE dingen, je rukt het nu uit z'n verband.
1) fabrikant opgaaf vs werkelijkheid
2) winterse kou
3) wear (waarbij ik letterlijk schreef dat je het device waarschijnlijk voor langer dan 1 jaar zult gebruiken.) Wear gaat ook ietsje sneller, want dat komt door meer laadcycli.

Ik heb in elk geval vaak genoeg gezien dat een mobieltje al uitviel bij 30%. Is niks geks aan in elk geval. En mijn edge heeft tijdens een winterrit ook veel minder capaciteit. Is gewoon chemie.

En tuurlijk is 20 uur prima, maar als we eerst op 30u zaten dan zijn we nu een luxe iets (mooier) aan het toevoegen ten koste van een noodzakelijk iets (power). Die keus vind ik jammer.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:09
zoveel mensen, zoveel wensen.. :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Mistraller schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 11:29:
[...]

Bij een electrische auto is het algemeen bekend dat je in de winter fors minder ver komt. (en die accu's zitten nog beschermd)
En ik zei DRIE dingen, je rukt het nu uit z'n verband.
1) fabrikant opgaaf vs werkelijkheid
2) winterse kou
3) wear (waarbij ik letterlijk schreef dat je het device waarschijnlijk voor langer dan 1 jaar zult gebruiken.) Wear gaat ook ietsje sneller, want dat komt door meer laadcycli.

Ik heb in elk geval vaak genoeg gezien dat een mobieltje al uitviel bij 30%. Is niks geks aan in elk geval. En mijn edge heeft tijdens een winterrit ook veel minder capaciteit. Is gewoon chemie.

En tuurlijk is 20 uur prima, maar als we eerst op 30u zaten dan zijn we nu een luxe iets (mooier) aan het toevoegen ten koste van een noodzakelijk iets (power). Die keus vind ik jammer.
en als je dus elke keer met een volle batterij vertrekt, hoe dikwijls zou je plat vallen?
Ik vermoed dat de meesten in de winter kortere ritten maken dan in de zomer....
Ik heb de Garmin Edge en fiets rond de 20-25km/h. Batterijverbruik zit rond de 0,5-1%/km.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Tommie12 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 11:38:
[...]

en als je dus elke keer met een volle batterij vertrekt, hoe dikwijls zou je plat vallen?
Ik heb de Garmin Edge en fiets rond de 20-25km/h. Batterijverbruik zit rond de 0,5-1%/km.
teveel niet genoemde factoren ;) (verder is % per uur wellicht een makkelijkere metric)

en over welke edge hebben we het dan? als ik goed reken rij je dus 5-10 uur met je edge x?

ik zit met de edge 840 op 5-10% per uur. Laatste rit was van 16% naar 8% in 1,5 uur (dus ongeveer 5-6% per uur, waarmee je dus op ~20 uur totaal uitkomt). Hierbij was het met +5 minuten met solar
(waarbij ik het jammer vind dat de extra tijd niet in % wordt weergegeven, maar dat zijn waarschijnlijk zulke sneue aantallen dat het qua marketing beter is om dit in minuten weer te geven.

[ Voor 5% gewijzigd door Prulleman op 02-07-2024 12:01 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

Naast de Edge hebben we natuurlijk nog meer dingen met een accu/batterij.

Momenteel gebruik ik CR2032 batterijen van de Action voor m'n shifters en speedsensor.
Maar heel erg tevreden over deze ben ik niet.

Wat zijn de beste CR2032 batterijen met de langste levensduur?

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
Niet te moeilijk over doen, gewoon bij ikea halen of op amazon doosje met 40 stuks ofzo.
De extra levensduur (als die er al is) betaal je zoveel meer voor dat je beter gewoon iets eerder kan wisselen.

Ik heb gewoon bulkverpakking voor m'n (4iiii) powermeters.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:37
@magic_nl Action heeft meerdere merken
Maar wat DDX aangeeft : Ikea
Heb hier nu Grundig en Ikea die lijken het beide wel oké te doen.

Heb ook eens een bulk besteld op Ali, maar dat was een "kwaliteit" om te huilen.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
Toevallig gisteren deze (weer) besteld :

https://www.amazon.nl/dp/B0BBRT4WDL

[ Voor 14% gewijzigd door DDX op 02-07-2024 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
magic_nl schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 12:01:
Wat zijn de beste CR2032 batterijen met de langste levensduur?
Voor toestellen waar ik graag heb dat het wat langer meegaat, gebruik ik deze: https://www.duracell.be/n...ithium-knoopcelbatterijen (opgelet er moet "70% extra life" erbij staan, anders is het de moeite niet), voor de andere toestellen idd zo goedkoop mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Tommie12 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 11:38:
[...]

Ik doe ongeveer 200km per week gemiddeld, jaarrond. En ik kijk meestal om me heen en niet naar een beeldscherm. En meestal laadt ik alleen op voor de lange weekrit. (En dan dus lampjes, radar, edge en heel de shit)
Ik vind dit net zo'n matige beweging als een display in je auto waar je normaal een mechanische meter had. Of knopjes vervangen door touchscreens.

Ik weet wel dat ik het niet kan tegenhouden hoor, maar de basisregel in ontwerpen is "form follows function" en hier is niet voor function gekozen.

Maar goed, blijkbaar ben ik in de minderheid. Maar ik denk wel vaker anders dan anderen :P

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 17:22
Jammer dat ze het scherm weer van een breed kader voorzien hebben. Zag eeb vergelijking met een vorig model en het lijkt alsof de 1050 minder schermoppervlak heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bartmaniac schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 18:58:
Jammer dat ze het scherm weer van een breed kader voorzien hebben. Zag eeb vergelijking met een vorig model en het lijkt alsof de 1050 minder schermoppervlak heeft
Bezels noemen we dat ;) Ja, zal wachten op de Edge 1060 voor een nieuwe form factor... :P

Beiden (1040 en 1050) hebben een 3,5" scherm, dus qua oppervlakte is hetzelfde gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
Hier lijkt het of de 1050 een kleiner scherm heeft YouTube: LE GARMIN 1050 EST ARRIVÉ ! Et je l'ai essayé !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op de Garmin site staat 3,5"... door de rechthoekige hoeken oogt het kleiner maar is niet zo.
Hier zie je het beter, naast elkander.

[ Voor 14% gewijzigd door RigolleM op 02-07-2024 21:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:53
Prulleman schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 11:34:
zoveel mensen, zoveel wensen.. :)
Precies. Dus wat mij betreft een prima keuze om beide in het segment te hebben net als bij de horloges. Ze zullen ook een hoop data hebben op basis waarvan ze hun keuzes kunnen maken.

Die ene gebruiker uit Assendelft zullen ze wel uit de dataset gesloopt hebben als een glitch.

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
DDX schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 11:06:
Daarom voor gemiddelde persoon zal het wel loslopen.
Maar 20 uur op papier ga je mogelijk wel issue krijgen als je besluit keertje rondje IJsselmeer te doen.
20 uur over een rondje IJsselmeer? Vanuit Hoek van Holland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
RigolleM schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 20:53:
[...]

Op de Garmin site staat 3,5"... door de rechthoekige hoeken oogt het kleiner maar is niet zo.
Hier zie je het beter, naast elkander.
Voor mij lijkt het scherm van de 1040 solar zichtbaar groter komt meer tot aan de rand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:16
bartmaniac schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 21:33:
[...]

Voor mij lijkt het scherm van de 1040 solar zichtbaar groter komt meer tot aan de rand.
Is niet allemaal scherm. Een flink deel bestaat uit de zonnecollectoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier V
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-09 06:49
Recent ben ik van een Wahoo Roam V2 naar een Edge 840 overgestapt. De Edge bevalt mij prima, al moest ik wel even wennen aan de helderheid van de map als je de Roam gewend bent. Daarnaast vond ik de workout screen heel fijn op de Roam. 5 seconden voor een workout step wordt op het scherm en met geluid aangeduid dat het volgende blokje er aan komt. Het is mij niet gelukt om dit in te stellen in Edge. Is dit uberhaupt mogelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cooyco
  • Registratie: December 2020
  • Nu online
Rogier V schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 22:04:
.. met geluid aangeduid dat het volgende blokje er aan komt. Het is mij niet gelukt om dit in te stellen in Edge. Is dit uberhaupt mogelijk?
Het workout scherm in de Edge vind ik in 30 en -40 uitvoeringen ook minder dan wat ik op de Wahoo zag. Er zijn wel IQ apps die het proberen te ondervangen. Deze bv is een data field dat ik gebruik bij workouts ipv standaard scherm https://apps.garmin.com/e...04-41b3-b9cb-446d558b4df1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-09 15:03

Fisico

by Fabian

Weet iemand of er iets te doen is aan het achterlopen van Climbpro op de werkelijkheid? Vandaag had ik een rit waarbij volgens de 840 het paarse deel nog moest komen en ik al op mijn limiet zat. Ik reed nog 6km per uur. Toen in in een bocht uitklikte en ging lopen bleek ik nog zo'n 50 meter te moeten. Dat ik best gehaald als ik had geweten dus al in het steilste deel te zitten. Het was wel tussen de bomen dus wellicht maakt dat uit. Al had ik bij andere ritten ook het idee dat de percentages niet helemaal gelijk liepen met de echte wereld.
Ik gebruik nu strava voor mijn routes. Ik weet niet of het met Komoot beter wordt.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanger1981
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 09:38
Iemand hier ervaring met zowel een Edge 130+ en bv een 530/540?

Ik heb nu de 130+ en vind de navigatie toch te beperkt, maar ook de velden die zichtbaar zijn tijdens het navigeren vind ik te weinig. Ik zou liever meer data zien naast slechts 2 datavelden en het navigatievenster.

Hoeveel datavelden zie je op de wat grotere 530/540 serie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:16
Fisico schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 22:45:
Weet iemand of er iets te doen is aan het achterlopen van Climbpro op de werkelijkheid? Vandaag had ik een rit waarbij volgens de 840 het paarse deel nog moest komen en ik al op mijn limiet zat. Ik reed nog 6km per uur. Toen in in een bocht uitklikte en ging lopen bleek ik nog zo'n 50 meter te moeten. Dat ik best gehaald als ik had geweten dus al in het steilste deel te zitten. Het was wel tussen de bomen dus wellicht maakt dat uit. Al had ik bij andere ritten ook het idee dat de percentages niet helemaal gelijk liepen met de echte wereld.
Ik gebruik nu strava voor mijn routes. Ik weet niet of het met Komoot beter wordt.
De nieuwste bèta schijnt dit te verbeteren cq op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sanger1981 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 23:41:
Hoeveel datavelden zie je op de wat grotere 530/540 serie?
8 datavelden als ik het mij goed herinner, 10 datavelden op een Edge 1030/40/50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
La1974 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 21:47:
[...]

Is niet allemaal scherm. Een flink deel bestaat uit de zonnecollectoren.
Klopt, @bartmaniac het oranje/rood gedeelte zijn de zonnecellen, zie je zeer goed hier, maar alsnog blijft het 3,5" hoe vaak je het ook probeert te ontkennen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanger1981
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 09:38
RigolleM schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 07:34:
[...]

8 datavelden als ik het mij goed herinner, 10 datavelden op een Edge 1030/40/50.
Dus 8 datavelden én navigatievenster? Dat is wel aanzienlijk beter dan de 2 op de 130+ dan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sanger1981 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 09:29:
[...]

Dus 8 datavelden én navigatievenster? Dat is wel aanzienlijk beter dan de 2 op de 130+ dan :)
Op de kaartpagina 2 datavelden, maar kan je met een Connect IQ app (MapDashBoard) uitbreiden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003

Kluus

Gang is alles

RigolleM schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 10:17:
[...]

Op de kaartpagina 2 datavelden, maar kan je met een Connect IQ app (MapDashBoard) uitbreiden.
Dit is gewijzigd naar max 4 native velden in recente firmware. Met mapmydashboard erbij kan je dan op 3 zetten en heb je 2 native velden en in het 3e brede veld kan je de mapmydashboard (6 velden) app zetten en heb je er dus 8.

Je houd dan wel wat weinig kaart over naar mijn smaak dus zelf heb ik ook alleen 1 breed veld met mapmydashboard er in voor 6 velden.

[ Voor 13% gewijzigd door Kluus op 03-07-2024 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Rogier V schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 22:04:
Recent ben ik van een Wahoo Roam V2 naar een Edge 840 overgestapt. De Edge bevalt mij prima, al moest ik wel even wennen aan de helderheid van de map als je de Roam gewend bent. Daarnaast vond ik de workout screen heel fijn op de Roam. 5 seconden voor een workout step wordt op het scherm en met geluid aangeduid dat het volgende blokje er aan komt. Het is mij niet gelukt om dit in te stellen in Edge. Is dit uberhaupt mogelijk?
Hoezo ben je van de Roam V2 afgestapt?

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

RigolleM schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 10:17:
[...]

Eens kijken of ik met MapDashboard wel 2 x 2 velden kan instellen. Met Mapfield heb ik nu links 4 kleine veldjes en rechts 1 groot veld op een 840. Het zou van mij ook 2 x 2 mogen zijn. 3s watt, HR, cadans en snelheid is voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

La1974 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 06:54:
[...]

De nieuwste bèta schijnt dit te verbeteren cq op te lossen.
Dat zou fijn zijn. Uitklikken en wandelen is nergens goed voor. Inklikken met 15% is ook knap kansloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogier V
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-09 06:49
Yakolev schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 16:37:
[...]

Hoezo ben je van de Roam V2 afgestapt?
Tijdens het opladen is ie deels gesmolten. Ik kwam thuis en ik rook een vreemd luchtje, bleek ie dus deels gesmolten te zijn. De dag erna moest ik naar de Ardennen, en heb ‘s avonds nog snel een Garmin gekocht. Vooral omdat ik dit niet meer wilde meemaken.
Futurumshop heeft het overigens netjes opgelost door een nieuwe Roam op te sturen, die heb ik netjes kunnen verkopen aan een vriend.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-09 09:57
Prulleman schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 11:59:
[...]

teveel niet genoemde factoren ;) (verder is % per uur wellicht een makkelijkere metric)

en over welke edge hebben we het dan? als ik goed reken rij je dus 5-10 uur met je edge x?

ik zit met de edge 840 op 5-10% per uur. Laatste rit was van 16% naar 8% in 1,5 uur (dus ongeveer 5-6% per uur, waarmee je dus op ~20 uur totaal uitkomt). Hierbij was het met +5 minuten met solar
(waarbij ik het jammer vind dat de extra tijd niet in % wordt weergegeven, maar dat zijn waarschijnlijk zulke sneue aantallen dat het qua marketing beter is om dit in minuten weer te geven.
Heb de 1050 nu in gebruik en mijn eerste bevindingen, waar ik van een 1040 kom;
1 rit van 2u, 1 rit van 4u -> 66% over (ik heb geen batterijbesparende opties, alleen het automatisch dimmende scherm) dus een kleine 6% per uur.

Ik mag zeggen dat het voor mij wel een heel positieve ervaring is. Het scherm heeft een veel betere resolutie en heb eindelijk het gevoel dat ik een premium toestel heb ipv alleen premium prijs. En dat verder door de snelheid in gebruik, die dus deze keer écht 2024 uitademt. Alles werkt vloeiend, geen haperingen meer whatsoever.

Het scherm is dus verder echt wel prachtig, je ziet nu echt de kleuren eraf spatten bij bv. een melding over een scherpe bocht. Ik moet wel zeggen dat ik gevoelig ben voor zo een gadgets, ben ook team Epix bv. en mijn usecases gaan nooit ritten boven de 8u zijn.. en al zeker niet in de winter.

De bel is wel echt een lachertje, niemand kijkt of keek om. Ik hoop dat ze die ook kunnen aanpassen door firmware updates naar een bel met één luide ping ipv het huidig patroon met dubbele "ping". Heb het thuis achteraf eens nagemeten met een decibelmeter, mijn Hidemybell pingt met 90DB, waar de Garmin op 65-ish bleef steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10:09
M’n Edge 520 is nu officieel klinisch dood verklaard door mij. Al langer problemen en afgelopen donderdag een rit van 118 kilometer na een uur ermee op gehouden te bewaren (wel actuele waarden) om op 5 kilometer voor het einde uit te vallen en bij herstart wel weer op te nemen

Heb een 840 gekocht. Met de beta-software nagenoeg alles wat de nieuwe 1050 heeft met een iets minder bulky afmeting. Voor het verschil in prijs kan ik een gouden bel kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twodigits
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17:25
Topic doorgelezen op genoemde typen maar toch even deze vraag hier plempen want die kwam ik niet tegen.
Ik wil een Garmin fietscomputer kopen (gebruik op MTB en racefiets). Navigatie is het belangrijkste, daarnaast prestaties bijhouden en eventueel een workout voorstellen. Omdat ik net een nieuwe wielrenner heb gekocht sla ik de dure modellen even over en ik kijk nu naar een 530/ 540. Ik zie dat de 540 kan communiceren met Di2, maar geen idee of dat nuttig is. Gebruikt iemand hier die functie en heb je daar echt wat aan?
Wat zijn de belangrijkste overwegingen om toch voor een 840 te gaan, maw, wat doet die echt veel beter?

[ Voor 15% gewijzigd door twodigits op 14-07-2024 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
twodigits schreef op zondag 14 juli 2024 @ 09:08:
Topic doorgelezen op genoemde typen maar toch even deze vraag hier plempen want die kwam ik niet tegen.
Ik wil een Garmin fietscomputer kopen (gebruik op MTB en racefiets). Navigatie is het belangrijkste, daarnaast prestaties bijhouden en eventueel een workout voorstellen. Omdat ik net een nieuwe wielrenner heb gekocht sla ik de dure modellen even over en ik kijk nu naar een 530/ 540. Ik zie dat de 540 kan communiceren met Di2, maar geen idee of dat nuttig is. Gebruikt iemand hier die functie en heb je daar echt wat aan?
Wat zijn de belangrijkste overwegingen om toch voor een 840 te gaan, maw, wat doet die echt veel beter?
2de hands 830?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cooyco
  • Nu online
Ik zie dat de 540 kan communiceren met Di2, maar geen idee of dat nuttig is. Gebruikt iemand hier die functie en heb je daar echt wat aan?
De 840 heeft een touch screen. Voordeel van communiceren met Di2: op je scherm een dataveld met batterij-status en huidige versnelling in te stellen, en je kan met je Di2-knoppen van scherm wisselen en bv start-stop knop instellen. De -30 serie krijgt geen updates meer, en zijn al een stukje ouder. Wel zijn ze vaak heel stuk goedkoper natuurlijk, maar de 840 is de laatste maanden ook goed gezakt in prijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
De *30 ondersteund toch ook gewoon di2? Ik ben zelf geswitcht van de 530 naar de 840 en ben wel blij met de nieuwe interface en touch. Er zitten toch wat makkelijke shortcuts zoals direct vanaf het homescreen de laatst geladen route selecteren. En met pannen en zoomen op de kaart is touch een heel stuk praktischer dan de knoppen.
Maar een 530 blijft een prima functionele gps computer

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaVaWa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:38
Di2 ondersteuning zit er al veel langer in, vanaf de x10 serie.

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:00
Op mijn vorige garmin(Explorer) kon ik bij navigate city centre selecteren. Op mijn 1040 zie ik alleen poi punten. Is dit echt niet mogelijk?!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Omdat ik net een nieuwe wielrenner heb gekocht...
Wie heb je gekocht? Pogacar, Vingegaard, Evenepoel? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twodigits
Ik heb de 540 besteld, tnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 16:11
Ik probeer een andere kaart op mijn Garmin Edge 1030 plus te zetten. Krijg hem alleen niet zichtbaar in mijn computer. Met usb aangesloten op de pc, hij laadt wel op, maar wordt niet zichtbaar als massaopslag.

Is er nog een andere manier een een andere kaart (van openfietsmap) erop te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaVaWa
Nee, de 1030 plus heeft immers geen SD-kaart slot meer.
Hij hoort wel zichtbaar te worden. Andere kabel en/of andere USB-poort geprobeerd?

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Hmms paar weken (of was het al weer maanden) geleden issue gehad dat deel rit niet op strava staat.
Op garmin connect (en als je fit file opent via fitfiletools) wel volledige rit zichtbaar.

Vandaag weer, garmin connect :
https://connect.garmin.com/modern/activity/16425796973

strava:
https://www.strava.com/activities/11895169323

Afstand exact gelijk, dus dat komt wel ergens vandaan, maar eerste deel rit is op strava rechte lijn.
En gemiddelde snelheid ook wat lager.N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Laatst online: 13-09 16:11
JaVaWa schreef op maandag 15 juli 2024 @ 12:21:
Nee, de 1030 plus heeft immers geen SD-kaart slot meer.
Hij hoort wel zichtbaar te worden. Andere kabel en/of andere USB-poort geprobeerd?
Ja. Verschillende kabeltjes en verschillende pc’s. Ik snap niet hoe dit kan nee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaVaWa
Hij heeft het in het verleden wel gedaan?
Probeer anders dit eens: https://support.garmin.com/nl-BE/?faq=PsxSBlFqTL57tN38aI6m29

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
Vandaag met een groepsritje, stokte opeens de route op mn Garmin 830 en kwam onderin beeld "GPS firmware update" te staan. Na een tijdje dacht ik fuck it, ik zet hem uit (voeding uit), maar dat wilde hij niet. Het aan / uit symbool op verder zwart scherm bleef maar in beeld. Na een tijdje de fysieke aan / uit knop maar heel lang ingedrukt (+10 seconden) en toen herstartte ie uiteindelijk wel en deed ie het weer.

Iemand wel eens iets vergelijkbaars meegemaakt? Tot nu toe was hij bij mij namelijk bombproof. Beetje vreemd ook om een firmware update mid-activity te starten... :?

Of moet ik nu upgraden naar een 1050? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cooyco
  • Nu online
GerbenBK schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 22:15:

Of moet ik nu upgraden naar een 1050? :+
Ja, dit is je kans >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
Ik zou serieus tempted zijn als ik niet bij deze form factor zou willen blijven. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twodigits
Gisterenavond al gelijk mee gereden, voldoet prima aan de verwachtingen. Simpele bediening, en ik kan mijn Forerunner gebruiken als hartslagmeter. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:03
twodigits schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 10:12:
[...]

Gisterenavond al gelijk mee gereden, voldoet prima aan de verwachtingen. Simpele bediening, en ik kan mijn Forerunner gebruiken als hartslagmeter. 8)
Mijn ervaring is dat horloges wel wat trager zijn met hartslagwisselingen. Een borstband is dan wel beter. Magene heeft ze voor leuke prijsjes op Ali.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

418O2 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 10:43:
[...]

Mijn ervaring is dat horloges wel wat trager zijn met hartslagwisselingen. Een borstband is dan wel beter. Magene heeft ze voor leuke prijsjes op Ali.
Ik ben juist overgestapt van hartslag band naar horloge. Die mindere nauwkeurigheid neem ik als amateur voor lief. Iedere keer gedoe met verbinden en lege batterijen kwam m’n neus uit.
En nu heb ik ook een backup mocht de edge iets geks doen onderweg omdat het horloge de activiteit ook registreert.

Systeemspecificaties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
magic_nl schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 10:48:
[...]

Ik ben juist overgestapt van hartslag band naar horloge. Die mindere nauwkeurigheid neem ik als amateur voor lief. Iedere keer gedoe met verbinden en lege batterijen kwam m’n neus uit.
En nu heb ik ook een backup mocht de edge iets geks doen onderweg omdat het horloge de activiteit ook registreert.
Daar heb ik eigenlijk geen last van. Verbinden gaat automatisch, batterijen gaan ERG lang mee. Ik heb 2 banden in rotatie (nu 3) en de batterijen gaan drie jaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
magic_nl schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 10:48:
[...]

Geen idee waarom je zo vaak problemen had. Heb de Garmin HRM+ Pro en die werkt perfect met mn instinct 2s en mijn fietscomputer. Batterij gaat een jaar mee en verbindt echt altijd. BLE en ANT+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

Limbeckx schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 12:24:
[...]

Geen idee waarom je zo vaak problemen had. Heb de Garmin HRM+ Pro en die werkt perfect met mn instinct 2s en mijn fietscomputer. Batterij gaat een jaar mee en verbindt echt altijd. BLE en ANT+
Grote kans omdat ik een Chinese Coospo had.
Band zelf ook een keer vervangen. Daarna deed id het even weer beter. Maar nog altijd niet zo betrouwbaar als de ANT+ van m’n Venu SQ2

Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:08
Hier kreeg ik ook wat verbindingsissues met de Magene HRM. Maar de band begon ook behoorlijk te slijten/verbrokkelen. Met name de laag die tegen je huid aan zit onder de meter. Gevolg was dat ik vaak pas na 30 minuten fietsen een hartslag zag. Band wisselen en problemen weg. De geleiding zal wel onvoldoende zijn geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
magic_nl schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 13:20:
[...]

Grote kans omdat ik een Chinese Coospo had.
Band zelf ook een keer vervangen. Daarna deed id het even weer beter. Maar nog altijd niet zo betrouwbaar als de ANT+ van m’n Venu SQ2
Ik rij al 15 jaar met Garmin borstbanden, maar het is ook met vallen en opstaan... de eerste 2 jaar gaat alles goed maar dan begin ik ook problemen te ondervinden. Om een lang verhaal kort te houden, bij mij is het te wijten aan het overtollige zweet die ik produceer, welke de sensoren (geleidingen) op mijn (soft) banden dusdanig verzadigen, dat die het plots begeven. Ik onderhoud mijn banden zoals voorgeschreven door Garmin, maar alsnog krijg ik problemen. Ik denk dat ik de meeste modellen van Garmin ondertussen heb gehad.. zit nu aan de HRM Pro Plus (witte HR sensor). De gele (HRM Pro zonder plus) heb ik niet gehad, maar wel de HRM Dual, daarvoor de rode (HRM-Run) en daarvoor nog 2 met softband. Ik heb mijn eerste jaren met de plastieke HRM hard band gereden, en die doet het vandaag nog altijd.. maar zit niet zo lekker als de softstraps.. maar ligt wel altijd in mijn auto als reserve (als ik mijn huidige band ben vergeten) :*)

Batterijen heb ik ook al tig keer vervangen en nooit problemen mee gehad... laat staan met de connectie via ANT+ en later via BT, al geef ik nog de voorkeur aan ANT+. Als ik geen connectie kreeg, was het meestal omdat de batterij leeg was, maar hedendaags geeft mijn Garmin Edge al door wanneer één van mijn sensoren een lage batterijcapaciteit heeft, dus komt dit minder vaak voor.

Ik ga mij niet uitspreken over de accuraatheid van de optische HR metingen en zeker al niet van de sporthorloge modellen van de laatste jaren, maar puur theoretisch zijn er toch een paar flaws bij optische metingen zoals hierboven al beschreven, dat de metingen altijd wat achterop komen, dus voor interval trainingen gaat dit minder accuraat zijn.. maar rij je constant dezelfde snelheid zonder tempo wisselingen zal dit geen probleem zijn. De gemiddelde HR zal ook wel kloppen. Maar de pols is niet de meest ideale plaats voor optische metingen, daarom zie je veel lopers met OHR rond hun bovenarm, omdat die daar veel beter kan meten, minder last heeft van externe licht (zon), minder beharing,.. Ikzelf gebruik de Polar Verity Sense tijdens het wandelen/hiken icm Garmin GPSmap 67i en gebruik mijn AW ook hierbij en als ik beiden activeiten naast mekaar leg, wijken ze niet zo ver van mekaar, maar wandelen is ook minder intensief als fietsen of lopen.

Ik heb in het verleden OHR ook getest met een Forerunner 235, één van de eerste Forerunners met OHR en tijdens het MTB'en was deze alles behalve accuraat. Ik had wel mijn HRM band aan die was gekoppeld met mijn Edge, dus ik kon echt vergelijken. Tijdens het MTB'en is OHR zeker niet aan te raden want daar heb je nog eens de schokken erbij van tijdens het fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Kleine kans, maar: iemand hier die is overgestapt van Karoo 2 naar Edge 1050? En zo ja, hoe bevalt dat?

Redenen voor mij om eventueel over te stappen zijn hoofdzakelijk het betere scherm van de 1050 en de veel betere accuduur. (De Karoo 3 ga ik sowieso niet kopen)

Mijn vinger hangt boven de koopknop maar 750 euro is een behoorlijk absurd bedrag voor een fietscomputer dus moet wel echt de moeite waard zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Bananeman op 22-07-2024 10:51 ]

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Als accuduur zo belangrijk is, dan zou ik de 1040 ook overwegen. Ik zie de 1050 niet per se als opvolger van de 1040, meer als product er naast met een specifiek publiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
418O2 schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 10:53:
Als accuduur zo belangrijk is, dan zou ik de 1040 ook overwegen. Ik zie de 1050 niet per se als opvolger van de 1040, meer als product er naast met een specifiek publiek.
Beetje Fenix (1040) vs Epix (1050) verhaal. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
Ja eens, moet wel zeggen dat het scherm voor mij ook (zeer) belangrijk is omdat ik iig met de Karoo 2 problemen heb om uberhaupt iets te kunnen zien bij fel zonlicht. Schijnt bij de Edge 1050 veel beter te zijn.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Bananeman schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 13:34:
Ja eens, moet wel zeggen dat het scherm voor mij ook (zeer) belangrijk is omdat ik iig met de Karoo 2 problemen heb om uberhaupt iets te kunnen zien bij fel zonlicht. Schijnt bij de Edge 1050 veel beter te zijn.
Totaal geen problemen met zichtbaarheid op de karoo 3 zelfs afgelopen zaterdag toen het heel zonnig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
@Limbeckx Heb idd in een aantal reviews van de Karoo 3 gelezen dat het scherm een stuk beter is dan dat van de Karoo 2.

Toch denk ik dat de Edge 1050 een beter totaalpakket is (ook vanwege de accuduur dus), maar twijfel ik of ik terug wil naar de UI van Garmin. Vandaar mijn vraag om ervaringen van "overstappers".

Merk wel dat het grootste struikelblok de prijs van 750 euro is wat ik, zoals gezegd, een absurd bedrag vind.

Motor-forum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 09:39
@Bananeman en wachten met aanschaffen nog een optie? Prijzen zullen vast iets gaan dalen en dan kan je wachten op een aanbieding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:12
Bananeman schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 08:59:
@Limbeckx Heb idd in een aantal reviews van de Karoo 3 gelezen dat het scherm een stuk beter is dan dat van de Karoo 2.

Toch denk ik dat de Edge 1050 een beter totaalpakket is (ook vanwege de accuduur dus), maar twijfel ik of ik terug wil naar de UI van Garmin. Vandaar mijn vraag om ervaringen van "overstappers".

Merk wel dat het grootste struikelblok de prijs van 750 euro is wat ik, zoals gezegd, een absurd bedrag vind.
Ik heb een edge 830 (karoo2 even geprobeerd, maar snelle batterij drain en vond de ui + app maar niks) die normaal ook best wel slecht leesbaar zijn in de felle zon. Ik heb er een non-reflective (lees matte) screenprotector op gedaan (dat ding wil ik nog wel eens laten vallen) en heb nu ook geen problemen meer met de leesbaarheid in de zon. Dit zou je denk ik ook prima voor een 1040 (non-solar) kunnen doen denk ik O-)

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:12
Bananeman schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 08:59:

Niet mijn ervaring, maar die van 2 fietsvrienden die beiden een Karoo 2 hadden en naar een 840 zijn gegaan.

Grote ervaringsminpunten: navigatiescherm van Garmin stuk minder overzichtelijk. Navigeren zelf ook veel minder prettig ivm hoe Garmin herberekend en routes aangeeft etc. Ander nadeel is de UI, duurt lang om eraan te wennen en voelt beetje old school.

Grote pluspunten: BATTERIJ. Met de Karoo 2 hadden ze onze tocht (11 uur) niet eens uit kunnen rijden zonder powerbank. Met de 840 zaten ze na 11 uur fietsen nog op 40% oid. Ander grote voordeel: veel meer data dingen om in te zien achteraf icm powermeter etc. Mocht je daar warm van worden.

Beiden willen niet meer terug naar de Karoo, met name vanwege de batterijduur. Weet niet hoeveel beter dat bij de Karoo 3 is, maar bij de Karoo 2 hoorde ik in de praktijk (uit m'n hoofd) dat dit soms na 5 uur wel flink op kon zijn...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:22
Afgelopen zaterdag had ik na 12,5 uur onderweg te zijn geweest nog 38% over op de Karoo3

In die 12,5 uur zaten wel 4 uur dat het scherm uit stond (maar Karoo3 zelf wel nog actief), vanwege pauzes om allerlei redenen. Als je een tijdje stil staat, gaat het scherm vanzelf uit (niet het apparaat zelf)

Een paar weken ervoor, na 6,5 uur nog 50% over.

Beide keren met navi aan, geen powersave of wat dan ook, scherm altijd aan en auto helderheid (en dus prima te lezen).

Misschien kun je hier iets mee @Bananeman

[ Voor 5% gewijzigd door ElGreco op 24-07-2024 10:33 ]

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
Ah dat klinkt als een flinke verbetering tov de Karoo2. Dan zou mijn afweging vrij simpel zijn: ben je een data nerd, ga voor een Garmin. Vind je gebruiksvriendelijkheid en navigatie belangrijker, dan zou ik eerder denken aan de Karoo3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
DialOut schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 09:06:
@Bananeman en wachten met aanschaffen nog een optie? Prijzen zullen vast iets gaan dalen en dan kan je wachten op een aanbieding.
Zeker geen probleem om te wachten, al is het idd maar omdat de prijzen zeker wat zullen dalen.
scraemus schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 09:08:
[...]

Ik heb een edge 830 (karoo2 even geprobeerd, maar snelle batterij drain en vond de ui + app maar niks) die normaal ook best wel slecht leesbaar zijn in de felle zon. Ik heb er een non-reflective (lees matte) screenprotector op gedaan (dat ding wil ik nog wel eens laten vallen) en heb nu ook geen problemen meer met de leesbaarheid in de zon. Dit zou je denk ik ook prima voor een 1040 (non-solar) kunnen doen denk ik O-)
Denk dat ik dan liever wat extra euro's uitgeef voor de 1050 die een snellere processor heeft en beter scherm - maar wel mindere accuduur dan de 1040.
Requiem19 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 09:16:
[...]

Niet mijn ervaring, maar die van 2 fietsvrienden die beiden een Karoo 2 hadden en naar een 840 zijn gegaan.

Grote ervaringsminpunten: navigatiescherm van Garmin stuk minder overzichtelijk. Navigeren zelf ook veel minder prettig ivm hoe Garmin herberekend en routes aangeeft etc. Ander nadeel is de UI, duurt lang om eraan te wennen en voelt beetje old school.

Grote pluspunten: BATTERIJ. Met de Karoo 2 hadden ze onze tocht (11 uur) niet eens uit kunnen rijden zonder powerbank. Met de 840 zaten ze na 11 uur fietsen nog op 40% oid. Ander grote voordeel: veel meer data dingen om in te zien achteraf icm powermeter etc. Mocht je daar warm van worden.

Beiden willen niet meer terug naar de Karoo, met name vanwege de batterijduur. Weet niet hoeveel beter dat bij de Karoo 3 is, maar bij de Karoo 2 hoorde ik in de praktijk (uit m'n hoofd) dat dit soms na 5 uur wel flink op kon zijn...
Met de Karoo 2 gebruik ik idd een externe accu voor echt lange tochten, laten we zeggen vanaf 7 of 8 uur aangezien ik meestal rond de 10% batterijverbruik per uur zit. 5 uurtjes is geen probleem met de K2.

Navigatie van de K2 vind ik erg prettig en de UI werkt ook wel voor mij. Ik heb jaren met Garmin Edge apparaten gereden, vond de UI en navigatie teleurstellend dus daar zit twijfel om weer terug te gaan naar Garmin.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
ElGreco schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 10:07:
Afgelopen zaterdag had ik na 12,5 uur onderweg te zijn geweest nog 38% over op de Karoo3

In die 12,5 uur zaten wel 4 uur dat het scherm uit stond (maar Karoo3 zelf wel nog actief), vanwege pauzes om allerlei redenen. Als je een tijdje stil staat, gaat het scherm vanzelf uit (niet het apparaat zelf)

Een paar weken ervoor, na 6,5 uur nog 50% over.

Beide keren met navi aan, geen powersave of wat dan ook, scherm altijd aan en auto helderheid (en dus prima te lezen).

Misschien kun je hier iets mee @Bananeman
Klinkt als een verbetering idd. Zoals hierboven beschreven zit ik meestal rond de 10% batterijverbruik per fietsuur.

Hoe bevalt het scherm bij felle zon?
Requiem19 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 10:16:
Ah dat klinkt als een flinke verbetering tov de Karoo2. Dan zou mijn afweging vrij simpel zijn: ben je een data nerd, ga voor een Garmin. Vind je gebruiksvriendelijkheid en navigatie belangrijker, dan zou ik eerder denken aan de Karoo3.
Haha ik ben een datanerd die navigatie belangrijk vindt :+

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Laatst online: 18:15

Roozzz

Plus ultra

Is er hier al iemand die de Garmin 1050 heeft durven aanschaffen?

Gisteren is mijn trouwe 530 overleden, dus ik ben in de markt voor een nieuwe fietscomputer. En dat scherm lijkt me absoluut top, maar die prijs :'(

Ik begrijp dat een 550/850 pas medio april verwacht wordt en gevoelsmatig is een 540 of 840 (~€450) dan weer best duur voor een ouder model. Dan kan je ook meteen door de zure appel heen voor de latest & greatest toch?

Dusseh, waarom moet ik die 1050 vooral wel of niet aanschaffen? O-)

Hij verschijnt zeker niet af en toe in de ING winkel? Ik weet dat voor sporthorloges daar soms erg leuke prijsjes langskomen...

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo
  • Laatst online: 14-09 08:23

McLambo

MTB Junky

Roozzz schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 20:23:

Gisteren is mijn trouwe 530 overleden, dus ik ben in de markt voor een nieuwe fietscomputer. En dat scherm lijkt me absoluut top, maar die prijs :'(

Ik begrijp dat een 550/850 pas medio april verwacht wordt en gevoelsmatig is een 540 of 840 (~€450) dan weer best duur voor een ouder model. Dan kan je ook meteen door de zure appel heen voor de latest & greatest toch?

Dusseh, waarom moet ik die 1050 vooral wel of niet aanschaffen? O-)

Hij verschijnt zeker niet af en toe in de ING winkel? Ik weet dat voor sporthorloges daar soms erg leuke prijsjes langskomen...
Al een hard reset geprobeerd, of express in de was laten zitten? 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

McLambo schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 20:54:
[...]

Al een hard reset geprobeerd, of express in de was laten zitten? 😇
Ik had al weken gezeik met sensoren (dropouts, weer verbonden, etcetera keer duizend). Daarna freezes van bepaalde velden en nu van het hele toestel. Nadat de batterij volledig leeg gelopen was, startte hij weer toen hij aan de stroom hing. Maar hij werkt nog niet als normaal, dus ik vrees dat het schluss is...

Liever had ik er nog jaren plezier van gehad :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Roozzz schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 21:03:
[...]

Ik had al weken gezeik met sensoren (dropouts, weer verbonden, etcetera keer duizend). Daarna freezes van bepaalde velden en nu van het hele toestel. Nadat de batterij volledig leeg gelopen was, startte hij weer toen hij aan de stroom hing. Maar hij werkt nog niet als normaal, dus ik vrees dat het schluss is...

Liever had ik er nog jaren plezier van gehad :P
Ik weet niet hou oud 'ie is, maar je kan altijd even contact opnemen met Garmin support of zij nog iets kunnen betekenen. Zelf heb ik wel goede ervaring met Garmin, ook buiten garantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:23
@Roozzz ING heeft enkel de 1040 solar en 840 solar. De 1050 dus helaas (nog) niet. Meestal duurt dat wel een paar weken.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twodigits
Roozzz schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 20:23:

Edge 540 is op meerdere plekken voor rond de 350e te krijgen nu, maar een paar tientjes meer dan de 530

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeRobbie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-02 15:56
Na de Karoo 3 te hebben uitgeprobeerd, dan toch maar de knoop doorgehakt de Garmin 1040 gekocht.

Ik zie hier de afweging om de 1050 aan te schaffen en was hier al snel uit. Waarom zou meer dan €200 meer betalen? Helderder scherm? Fietsbel?
Zoveel sneller is ie niet (heb ik in filmpje van DCR gezien)... Enige wat ik niet weet zijn toekomstige updates, maar waarin kand e 1040 nog verder verbeteren? Er zit al zoveel in...

Dus de 1040 want:
* groot scherm (wordt al wat ouder...)
* 4 datavelden op de Map-screen
* ik verwacht een handigere navigatie opties dan de Karoo 3 (gaan we zien)
* Connect IQ apps!

Vooral dat laatste is voo rmij doorslaggevend geweest, Geen sideloading gedoe met Android (waar ik als Apple liefst ver vandaan blijf maar was zo gecharmeerd van de Navigatie UI vd Karoo 3). En dan speciaal de Windfield dataveld vind ik erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 16:13
Navigeren naar een specifiek locatie is wel verbeterd met de nieuwe update voor (o.a.) de Garmin 840... m.b.v. van Apple Kaarten (ik weet niet hoe dit met Android toestellen gaat?) kan je een locatie aanklikken op je telefoon en direct delen/doorsturen naar je Garmin device : )

(ja, dit kon voorheen ook met een omweg maar dit is toch wat gebruikersvriendelijker als je het mij vraagt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

twodigits schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 22:03:
[...]

Edge 540 is op meerdere plekken voor rond de 350e te krijgen nu, maar een paar tientjes meer dan de 530
Om de een of andere reden voelt dat duur. Ik betaalde ooit voor de 530 ongeveer de helft daarvan (€169). Dat was ook grofweg een jaar na de introductie. Daar kan ik nu niet eens een 530 voor kopen, dus ik zal toch ergens vrede moeten vinden met het nieuwe prijspeil :+

Objectief is het uiteraard een veel betere deal dan de 1040 of 50, maar subjectief...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Roozzz schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 12:37:
[...]

Om de een of andere reden voelt dat duur. Ik betaalde ooit voor de 530 ongeveer de helft daarvan (€169). Dat was ook grofweg een jaar na de introductie. Daar kan ik nu niet eens een 530 voor kopen, dus ik zal toch ergens vrede moeten vinden met het nieuwe prijspeil :+

Objectief is het uiteraard een veel betere deal dan de 1040 of 50, maar subjectief...
Zeker weten dat je zo weinig voor de 530 betaald hebt? Advies prijs was vlgs mij 299,- en een ecvt ‘goede deal’ was alles rond de 230. 169 is een mega uitzondering?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Requiem19 schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 13:52:
[...]

Zeker weten dat je zo weinig voor de 530 betaald hebt? Advies prijs was vlgs mij 299,- en een ecvt ‘goede deal’ was alles rond de 230. 169 is een mega uitzondering?
Ik had de factuur opgezocht :>

Staat me bij dat ie ooit op black friday nog iets goedkoper is geweest. Maar het was zeker een goede deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo
  • Laatst online: 14-09 08:23

McLambo

MTB Junky

Ik heb hem ook ooit voor ver onder de 200 gekocht op black friday. Verschillende collega’s en vrienden geinformeerd en die dag werden er stuk of 5/6 530’s aangeschaft 🤗.

Leuk prijsje voor het device, echter gebruik ik echter slechts een fractie van de functionaliteit. (Alleen registreren ritten icm met cadans- speedo, en HR meter)

Helaas is er geen 400 of 300 serie zodat ik een stapje naar beneden kan om bet betaalbaar te houden, maar wel in het Garmin milieu te bljjven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:08
McLambo schreef op zondag 28 juli 2024 @ 21:04:
Helaas is er geen 400 of 300 serie zodat ik een stapje naar beneden kan om bet betaalbaar te houden, maar wel in het Garmin milieu te bljjven.
Edge Explore-serie is daarvoor: navigeren met de metingen die je nu doet en een groter scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Laatst online: 13-09 21:51
Vandaag mijn eerste Magene S3+ sensor binnengekregen. Batterij shield verwijdert en het ledje knipperde 1x groen. Geïnstalleerd, mijn Wahoo detecteert niets, telefoon ook niet. Batterij vervangen, ledje knippertje niet meer.

Nog tips wat ik kan proberen?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:38
Strider schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 21:08:
Vandaag mijn eerste Magene S3+ sensor binnengekregen. Batterij shield verwijdert en het ledje knipperde 1x groen. Geïnstalleerd, mijn Wahoo detecteert niets, telefoon ook niet. Batterij vervangen, ledje knippertje niet meer.

Heb je hem als cadans of snelheidssensor geïnstalleerd? Groene lamp is snelheidssensor, rode lamp is cadanssensor?
Als je niks meer vind misschien even de batterij er andersom in doen. Dat word wel vaker aangegeven als tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinslll
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:17
Strider schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 21:08:

Even heen en weer "schudden"/kantelen.
Staat soms in soort van slaapmodus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:22
rinslll schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 21:53:
[...]

Even heen en weer "schudden"/kantelen.
Staat soms in soort van slaapmodus.
Zoiets?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vdF3VbIF_HqSjgNbdmPntVgQpgI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/LI8zbyLzUrzrTHb934JIBjje.gif?f=user_large

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:04

McMiGHtY

- burp -

Ik heb er nu wel een beeld bij hoe het moet..

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
mike123 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 21:38:
[...]

Heb je hem als cadans of snelheidssensor geïnstalleerd? Groene lamp is snelheidssensor, rode lamp is cadanssensor?
Als je niks meer vind misschien even de batterij er andersom in doen. Dat word wel vaker aangegeven als tip.
Nou zover ben ik niet eens gekomen, met installeren bedoelde ik eigenlijk op mijn fiets.

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

Strider schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 23:29:
[...]

Nou zover ben ik niet eens gekomen, met installeren bedoelde ik eigenlijk op mijn fiets.
Wat @mike123 bedoeld, is hoe wil je’m gaan gebruiken?
Magene sensoren wisselen van functie door de batterij eruit te halen. Ben me eraan gaan irriteren, want het gebeurt ook bij het vervangen.
Afhankelijk van de kleur (zie eerdere opmerking) staan ze in een bepaalde modus.
Reden voor mij om over te stappen op Cycplus sensoren omdat die intern een fysieke schakelaar hebben. Dan staat ie altijd in de juiste modus.

Bij Wahoo weet ik het niet, maar bij Garmin moet je voor de detectie aangeven wat voor type sensor (snelheid, cadans of bijv. Power) je probeert te koppelen.

[ Voor 15% gewijzigd door magic_nl op 01-08-2024 15:00 ]

Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
magic_nl schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 14:56:
[...]
Bij Wahoo weet ik het niet, maar bij Garmin moet je voor de detectie aangeven wat voor type sensor (snelheid, cadans of bijv. Power) je probeert te koppelen.
Dat klopt niet meer voor een Garmin 840 (en waarschijnlijk alle nieuwste generaties Garmins). Je hebt nu de mogelijkheid tot een "search all" en dan krijg je een lijst van alle mogelijke sensoren. Dat is een stuk handiger dan vroeger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
magic_nl schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 14:56:
[...]

Wat @mike123 bedoeld, is hoe wil je’m gaan gebruiken?
Magene sensoren wisselen van functie door de batterij eruit te halen. Ben me eraan gaan irriteren, want het gebeurt ook bij het vervangen.
Afhankelijk van de kleur (zie eerdere opmerking) staan ze in een bepaalde modus.
Reden voor mij om over te stappen op Cycplus sensoren omdat die intern een fysieke schakelaar hebben. Dan staat ie altijd in de juiste modus.

Speed sensor, maar als ik de batterij eruit haal en weer erin stop dan gaat er geen ledje branden. Ik denk dat hij gewoon stuk is.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:54
Meer mensen wel eens problemen met de Wahoo Bolt 2 navigatie; ik heb de laatste tijd dat de route abrupt eindigt. Ik zie dan een finish vlag en een bericht dat ik gearriveerd ben. Maar dat is dan bijvoorbeeld halverwege de route... Route herladen en het is opgelost, maar dat Is wel ff gedoe.

Software is nieuwste versie, geen problemen met syncen / laden van de route. Routes zijn gemaakt in Komoot en niet extreem lang < 100 km.

Heb support mail naar Wahoo gestuurd, maar wel benieuwd of meer mensen dit hebben. Vond wel een aantal soortgelijke klachten op Reddit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish_Chef
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 14-09 21:36
Morrar schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 22:17:
Meer mensen wel eens problemen met de Wahoo Bolt 2 navigatie; ik heb de laatste tijd dat de route abrupt eindigt. Ik zie dan een finish vlag en een bericht dat ik gearriveerd ben. Maar dat is dan bijvoorbeeld halverwege de route... Route herladen en het is opgelost, maar dat Is wel ff gedoe.

Software is nieuwste versie, geen problemen met syncen / laden van de route. Routes zijn gemaakt in Komoot en niet extreem lang < 100 km.

Heb support mail naar Wahoo gestuurd, maar wel benieuwd of meer mensen dit hebben. Vond wel een aantal soortgelijke klachten op Reddit.
Heb hetzelfde probleem gehad met een route. Op 2/3 van de route ineens een finishvlag. Ik kreeg het helaas niet weer aan de praat. Daarnaast kreeg ik een foutmelding bij die route als ik die in komoot wilde openen op mijn telefoon. Via de companionapp kon ik de route wel laden op de Bolt2. Ik dacht dat het onverwachte einde van de route daarmee wellicht te maken had. Woensdag een route gedaan en geen probleem gehad.

Ik ben benieuwd of je van Wahoo nog iets hoort. Hopelijk laat je het dan ook hier even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:54
Ik heb hetzelfde probleem een keer gehad, (toevallig?) de eerste en enige keer dat ik een route met Komoot had gemaakt. Normaal maak ik routes in Strava en daar tot nu toe nog nooit issues mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:45
niels132 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 11:00:
Ik heb hetzelfde probleem een keer gehad, (toevallig?) de eerste en enige keer dat ik een route met Komoot had gemaakt. Normaal maak ik routes in Strava en daar tot nu toe nog nooit issues mee gehad.
Ik toevallig afgelopen zondag ook met een route van Komoot. Gebruik weinig verder routes dus geen vergelijking. Afgelopen dinsdag ging een random GPX a 2 uur wel prima overigens.

Vandaag eerste keer muziekscherm gebruikt. Werkt top in combinatie met m’n aftershokz.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Pagina: 1 ... 89 ... 101 Laatste