Ik wil de Garmin toch repareren... Ik kan er gewoon niet bij dat een prima werkend apparaat weggegooid dient te worden, omdat het LCD stuk is. Ondertussen ben ik er achter dat waarschijnlijk een flat-cable is losgeschoten. Met flat-cable aangesloten, krijg ik achtergrondverlichting wat ik eerst niet had. Helaas heb ik het LCD-scherm (intern) gebroken. Kans op succes is dus aannemelijk. Ik heb contact opgenomen met Garmin. Zij zeggen dat ze me niet kunnen helpen. Blijkbaar doen ze niet meer aan out-of-warrenty repairs. Ik wil dus het LCD zelf vervangen. Alleen heb ik totaal geen ervaring met een betrouwbare leverancier vinden.hoi1234 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 23:44:
Denk dat mijn Garmin 530 toch echt defect is... Alle aangedragen fixes werken niet.
Nu weer iets nieuws zoeken...
Ik vond het scherm van de 530 aan de kleine kant, (vooral navigatie) waardoor ik aan het twijfelen ben over de volgende modellen;
1. Trimm one lite
2. Hammerhead Karroo 2
3. Garmin edge 1040
Eisen:
1. Degelijke A/B navigatie (530 is echt waardeloos hierin). Ik wil gewoon een adres in kunnen voeren. Ik weet niet of dit via smartphone handiger werkt of via de bikecomputer zelf ook handig werkt. Graag ervaringen.
2. Groot scherm. 530 is okayish, maar het werkt een beetje omslachtig met het kleine scherm als je een omleiding moet zoeken. Graag ervaringen of groter scherm nuttig is, of dat je rerouten eigenlijk toch beter kunt doen via Komoot op je telefoon en geen groot scherm nodig hebt.
Ik gebruik de fietscomputer vooral voor ritregistratie en de route. Ik heb geen workouts, sensoren en allerlei fancy onzin nodig. Dit weerhoudt mij er eigenlijk ook van om eventjes 600 euro aan een 1040 uit te geven (biedt z'n duur apparaat meerwaarde aan mij, of kan ik met een goedkoper apparaat ook volstaan?).
Ik heb één particuliere verkoper gevonden en één commerciële verkoper gevonden. De particuliere verkoper geeft geen antwoord op mijn vragen en de herkomst is niet herleidbaar daarmee. Daar ga ik dus echt niet aan beginnen. De commerciële verkoper claimt B-grade LCD's te verkopen. Echter straalt alles "Wij schreeuwen dat we goedkoop origineel verkopen, maar eigenlijk verkopen wij meuk die wij voor 1/5 van de prijs uit China halen" uit. Het gekke is dat hij op Ebay 10k goede reviews heeft..
Mijn vraag: 1. Waar dien ik op te letten bij aankoop van een LCD? Er zijn pagina's volg met advertenties op zowel Ebay als AliExpress. Alleen hoe weet ik dat ik geen complete troep koop? Hoe weet ik dat de reviews betrouwbaar zijn? 2. Hoe kan het dat een verkoper 10k positieve reviews heeft op Ebay, maar wel een dergelijke uitstraling heeft? Zijn die reviews gekocht?