Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
hoi1234 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 23:44:
Denk dat mijn Garmin 530 toch echt defect is... Alle aangedragen fixes werken niet.

Nu weer iets nieuws zoeken...

Ik vond het scherm van de 530 aan de kleine kant, (vooral navigatie) waardoor ik aan het twijfelen ben over de volgende modellen;

1. Trimm one lite
2. Hammerhead Karroo 2
3. Garmin edge 1040

Eisen:
1. Degelijke A/B navigatie (530 is echt waardeloos hierin). Ik wil gewoon een adres in kunnen voeren. Ik weet niet of dit via smartphone handiger werkt of via de bikecomputer zelf ook handig werkt. Graag ervaringen.
2. Groot scherm. 530 is okayish, maar het werkt een beetje omslachtig met het kleine scherm als je een omleiding moet zoeken. Graag ervaringen of groter scherm nuttig is, of dat je rerouten eigenlijk toch beter kunt doen via Komoot op je telefoon en geen groot scherm nodig hebt.

Ik gebruik de fietscomputer vooral voor ritregistratie en de route. Ik heb geen workouts, sensoren en allerlei fancy onzin nodig. Dit weerhoudt mij er eigenlijk ook van om eventjes 600 euro aan een 1040 uit te geven (biedt z'n duur apparaat meerwaarde aan mij, of kan ik met een goedkoper apparaat ook volstaan?).
Ik wil de Garmin toch repareren... Ik kan er gewoon niet bij dat een prima werkend apparaat weggegooid dient te worden, omdat het LCD stuk is. Ondertussen ben ik er achter dat waarschijnlijk een flat-cable is losgeschoten. Met flat-cable aangesloten, krijg ik achtergrondverlichting wat ik eerst niet had. Helaas heb ik het LCD-scherm (intern) gebroken. Kans op succes is dus aannemelijk. Ik heb contact opgenomen met Garmin. Zij zeggen dat ze me niet kunnen helpen. Blijkbaar doen ze niet meer aan out-of-warrenty repairs. Ik wil dus het LCD zelf vervangen. Alleen heb ik totaal geen ervaring met een betrouwbare leverancier vinden.

Ik heb één particuliere verkoper gevonden en één commerciële verkoper gevonden. De particuliere verkoper geeft geen antwoord op mijn vragen en de herkomst is niet herleidbaar daarmee. Daar ga ik dus echt niet aan beginnen. De commerciële verkoper claimt B-grade LCD's te verkopen. Echter straalt alles "Wij schreeuwen dat we goedkoop origineel verkopen, maar eigenlijk verkopen wij meuk die wij voor 1/5 van de prijs uit China halen" uit. Het gekke is dat hij op Ebay 10k goede reviews heeft..

Mijn vraag: 1. Waar dien ik op te letten bij aankoop van een LCD? Er zijn pagina's volg met advertenties op zowel Ebay als AliExpress. Alleen hoe weet ik dat ik geen complete troep koop? Hoe weet ik dat de reviews betrouwbaar zijn? 2. Hoe kan het dat een verkoper 10k positieve reviews heeft op Ebay, maar wel een dergelijke uitstraling heeft? Zijn die reviews gekocht?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-09 20:02
hoi1234 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 21:39:
[...]

Ik wil de Garmin toch repareren... Ik kan er gewoon niet bij dat een prima werkend apparaat weggegooid dient te worden, omdat het LCD stuk is. Ondertussen ben ik er achter dat waarschijnlijk een flat-cable is losgeschoten. Met flat-cable aangesloten, krijg ik achtergrondverlichting wat ik eerst niet had. Helaas heb ik het LCD-scherm (intern) gebroken. Kans op succes is dus aannemelijk. Ik heb contact opgenomen met Garmin. Zij zeggen dat ze me niet kunnen helpen. Blijkbaar doen ze niet meer aan out-of-warrenty repairs. Ik wil dus het LCD zelf vervangen. Alleen heb ik totaal geen ervaring met een betrouwbare leverancier vinden.

Ik heb één particuliere verkoper gevonden en één commerciële verkoper gevonden. De particuliere verkoper geeft geen antwoord op mijn vragen en de herkomst is niet herleidbaar daarmee. Daar ga ik dus echt niet aan beginnen. De commerciële verkoper claimt B-grade LCD's te verkopen. Echter straalt alles "Wij schreeuwen dat we goedkoop origineel verkopen, maar eigenlijk verkopen wij meuk die wij voor 1/5 van de prijs uit China halen" uit. Het gekke is dat hij op Ebay 10k goede reviews heeft..

Mijn vraag: 1. Waar dien ik op te letten bij aankoop van een LCD? Er zijn pagina's volg met advertenties op zowel Ebay als AliExpress. Alleen hoe weet ik dat ik geen complete troep koop? Hoe weet ik dat de reviews betrouwbaar zijn? 2. Hoe kan het dat een verkoper 10k positieve reviews heeft op Ebay, maar wel een dergelijke uitstraling heeft? Zijn die reviews gekocht?
Ik heb zelf zowel het scherm als de batterij 4 jaar terug van mijn Garmin 520 vervangen met de goedkoopste varianten die ik op Ali kon vinden. Ik kon ook geen referenties vinden van de kwaliteit. De Garmin werkt nog steeds! Is inmiddels bij de derde eigenaar (wilde zelf meer batterijduur), maar ik heb ‘m gewoon doorgegeven en alles werkt nog steeds.

Moraal van het verhaal: koop gewoon wat willekeurige onderdelen op Ali en schroef ze er in. Ik denk dat het wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexicon
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 05:32
Ben op zoek naar een tasje voor fiets navigatie (Garmin Edge 1040) en accessoires (hartslagmeter & band, fietslampjes, oplaadblok/kabels) om alles bij elkaar te hebben als ik niet op de fiets zit, iemand nog goede tips?

[ Voor 5% gewijzigd door Flexicon op 04-08-2024 18:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:10
Hoe groot is je lampje? Dat maakt wel uit.

Ik gebruik een aantal van deze om alles bij elkaar te houden.

https://www.ikea.com/nl/n...cessoires-zwart-20490516/

@mhr-zip past hier de 1040 in?

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:42

Steeffoon

Smartphone-nerd

Flexicon schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 18:48:
Ben op zoek naar een tasje voor fiets navigatie (Garmin Edge 1040) en accessoires (hartslagmeter & band, fietslampjes, oplaadblok/kabels) om alles bij elkaar te hebben als ik niet op de fiets zit, iemand nog goede tips?
Ik ben voor mijn Edge 840 geslaagd bij een camerawinkel voor een tasje. Bij Kamera-Express hadden ze destijds een bak vol dump-hoesjes, past 'ie precies in. Misschien goeie tip voor jou :)

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 17:22
Ik heb een edge1050 en heb een aantal vraagjes
1 ik heb een extern gegevensschetm van ConnectIQ geïnstalleerd (MyEdge2 versie 1.8.4) maar hoe komt die zichtbaar op de edge? Ik scrol door de schermen maar dat zijn de default schermen van Garmin

2 het is nu 21:35 woon in Vlaams Brabant en naast de klok staat denk ik wat de temperatuur moet voorstellen maar het is dan volgens het toestel 34graden??

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bartmaniac schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 21:36:
Ik heb een edge1050 en heb een aantal vraagjes
1 ik heb een extern gegevensschetm van ConnectIQ geïnstalleerd (MyEdge2 versie 1.8.4) maar hoe komt die zichtbaar op de edge? Ik scrol door de schermen maar dat zijn de default schermen van Garmin
Je moet die als dataveld toevoegen op een nieuw scherm.
2 het is nu 21:35 woon in Vlaams Brabant en naast de klok staat denk ik wat de temperatuur moet voorstellen maar het is dan volgens het toestel 34graden??
Is de buitentemperatuur, maar werkt niet zo lekker binnenshuis en/of er geen beweging is... buiten tijdens het fietsen is het meestal wel correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john5951
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-09 13:28
Sinds deze week eigenaar van een Edge Explore 2 - voornamelijk voor de navigatie op langere ritten. Nu wil ik graag naar drinkwaterpunten kunnen navigeren als ik onderweg ben, maar ik krijg het niet voor elkaar deze weer te geven op de Garmin. Ik heb de instructie gevolgd op https://drinkwaterkaart.nl/app-en-gpx-downloaden/, maar ik krijg geen Extra categorie onder de POI's, en ik vind ook niets op drinkwater.

Tevens via https://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=54179 een GPI bestand gevonden dat ik rechtstreeks op mijn Garmin zou moeten zetten, maar ook dit levert niets op.

Wat doe ik verkeerd, en hoe krijg ik drinkwaterpunten onder POI's? Ik zie op dit forum (oudere) berichten van mensen die het schijnbaar wel lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaVaWa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:40
Als ik dat GPI-bestand op mijn Edge Explore 2 zet kan ik ook geen categorie Extra vinden. Als ik bij Zoeken op het vergrootglas klik en "watertappunt" invoer, dan vind je de punten uit dat bestand wél (op volgorde van afstand).

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twodigits
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 14-09 20:29
twodigits schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 10:12:
[...]

Gisterenavond al gelijk mee gereden, voldoet prima aan de verwachtingen. Simpele bediening, en ik kan mijn Forerunner gebruiken als hartslagmeter. 8)
Inmiddels wat meer ervaring met de 540. Op de racefiets voor mij een ideaal ding. Nu twee weken met de MTB in de Dordogne/ Lot, en navigeren op de weg gaat vrijwel altijd probleemloos; in het bos moet ie een enkele keer herberekenen en soms pak je daardoor de verkeerde afslag dus moet je wat meer vooruit kijken, maar ook daar bevalt het apparaat over het algemeen goed.
Hartslag meten via mijn Forerunner is niet ideaal, verbinding valt nogal eens weg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
twodigits schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 17:44:
[...]

Inmiddels wat meer ervaring met de 540. Op de racefiets voor mij een ideaal ding. Nu twee weken met de MTB in de Dordogne/ Lot, en navigeren op de weg gaat vrijwel altijd probleemloos; in het bos moet ie een enkele keer herberekenen en soms pak je daardoor de verkeerde afslag dus moet je wat meer vooruit kijken, maar ook daar bevalt het apparaat over het algemeen goed.
Hartslag meten via mijn Forerunner is niet ideaal, verbinding valt nogal eens weg.
Offroad zette ik het herberekenen ALTIJD uit, en eigenlijk navigeren is totaal niet nodig, want daar wil je echt het pad volgen, een alternatief is er meestal niet zoals op de weg. Toen ik nog met de MTB reed, stond de koers gewoon vast op mijn kaart en keek ik af en toe of ik goed zat, meestal bij een splitsing, kruispunt,... keek ik eens naar het scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:51
RigolleM schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 23:00:
[...]

Is de buitentemperatuur, maar werkt niet zo lekker binnenshuis en/of er geen beweging is... buiten tijdens het fietsen is het meestal wel correct.
@bartmaniac Temperatuur moet gewoon correct zijn. Ik heb vandaag bijv. met 23 graden buiten gereden, bewolkt geeft die dan netjes 23 graden aan, schijnt de zon erop ging die met gemak naar 28 graden. Binnen is het volgens thermostaat 25 graden en de Garmin geeft ook 25 graden aan. Dus als de Edge 34 graden aangeeft zou ik er maar eens een andere thermometer naast leggen om te kijken of het klopt of niet per ongeluk de lichaamstemperatuur aanvoelt of andere externe invloeden aanwezig zijn, ligt ie in de zon bijv..

[ Voor 16% gewijzigd door cbr600f4i op 07-08-2024 16:46 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koetsier88
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 09:16
Beste Tweakers

Ik hoop dat er iemand is die mij ergens mee kan helpen.
Ik heb een garmin edge explorer 2 en die gebruikt met navigeren een magenta lijn.
Nu wordt ik wat ouder en ik merk dat ik deze kleur niet goed meer kan onderscheiden met de blauwe kleur die als wegen aangeduid wordt.
Ik heb al van alles geprobeerd kwa instellingen in de standaard thema's die erop de computer zitten.

Ik heb al diverse forums gelezen en er zijn meerdere mensen met dit probleem
Het is mogelijk om de kleur van de lijn aan te passen, maar het lukt mij niet.

Zie het forum hieronder
https://forums.garmin.com...-1290=2#pifragment-1290=1

Is er misschien iemand die voor mij de kleur van de magenta lijn kan aanpassen naar en gele kleur.

Als je het kan en wil doen of vragen heb stuur me dan graag een DM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
koetsier88 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 17:24:
Het is mogelijk om de kleur van de lijn aan te passen, maar het lukt mij niet.
Als je de navigatie lijn bedoelt dan is het antwoord: Neen.
Wat je kan doen is een andere achtergrond map gebruiken zoals OpenFietsMap, die is iets zachter van kleur.
Of de track op kaart tonen, dan kan je de kleur (wel geen geel) van de lijn wel wijzigen maar dan heb je geen navigatie meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koetsier88
RigolleM schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 17:58:
[...]

Als je de navigatie lijn bedoelt dan is het antwoord: Neen.
Wat je kan doen is een andere achtergrond map gebruiken zoals OpenFietsMap, die is iets zachter van kleur.
Of de track op kaart tonen, dan kan je de kleur (wel geen geel) van de lijn wel wijzigen maar dan heb je geen navigatie meer.
Bedankt.
Ik dacht/ had gehoopt dat het kon.

Dan maar een andere fietscomputer kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cbr600f4i schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 16:42:
[...]

@bartmaniac Temperatuur moet gewoon correct zijn. Ik heb vandaag bijv. met 23 graden buiten gereden, bewolkt geeft die dan netjes 23 graden aan, schijnt de zon erop ging die met gemak naar 28 graden.
En welk geijkte thermometer heb je hiervoor gebruikt om de buitentemperatuur te vergelijken met deze van jou Garmin? Of heb je dit gewoon afgelezen van uw smartphone weer app? :9
Binnen is het volgens thermostaat 25 graden en de Garmin geeft ook 25 graden aan. Dus als de Edge 34 graden aangeeft zou ik er maar eens een andere thermometer naast leggen om te kijken of het klopt of niet per ongeluk de lichaamstemperatuur aanvoelt of andere externe invloeden aanwezig zijn, ligt ie in de zon bijv..
Binnen is het volgens de thermostaat 26°C, de Oregon Scientific zegt 25,7°C (die er een meter van staat), Awair thermometer aan het raam zegt ook 26°C en de thermostaat van de Daikin Airco zegt ook 26°C, dus ik kan wel vermoeden dat het hier 26°C is, toch zegt de Garmin 28°C en ik hem al meer dan een kwartier niet aangeraakt, daarom conclusie dat het binnen niet zo goed werkt. Kan ook niet anders want die mini gaatjes liggen tegen de tafel, dus noegabollen luchtstroom, ook al voel ik de luchtstroom van de Airco op mij blazen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
koetsier88 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 18:01:
[...]
Dan maar een andere fietscomputer kopen
Zonder eens te kijken wat het resultaat is met een andere kaart? Het is poepsimpel om die erop te zetten, downloaden, gmapsupp.img file naar de garmin folder kopiëren, device starten, kaart kiezen in het profiel en klaar!

En die chevrons (witte pijlen op de lijn) helpen ook niet?
Meer inzoomen? Sommigen rijden bv. op 800m, terwijl je alles veel beter ziet met bv. 120m zoom.

Nogal drastische beslissing :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koetsier88
RigolleM schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 18:16:
[...]

Zonder eens te kijken wat het resultaat is met een andere kaart? Het is poepsimpel om die erop te zetten, downloaden, gmapsupp.img file naar de garmin folder kopiëren, device starten, kaart kiezen in het profiel en klaar!

En die chevrons (witte pijlen op de lijn) helpen ook niet?
Meer inzoomen? Sommigen rijden bv. op 800m, terwijl je alles veel beter ziet met bv. 120m zoom.

Nogal drastische beslissing :'(
Wist niet dat het zo makkelijk was om een andere kaart erop te zetten.

Ga dat dan eerst proberen.

Bedankt voor de info

Acties:
  • +1 Henk 'm!
koetsier88 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 18:24:
[...]

Wist niet dat het zo makkelijk was om een andere kaart erop te zetten.

Ga dat dan eerst proberen.

Bedankt voor de info
Ff een voetnoot: zie https://www.openfietsmap.nl/tips-tricks/installation voor de installatie... ff voor de zekerheid de gmapsupp.img file hernoemen. Ik noemde die vroeger OFM_BNL.img voor de OFM van Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:51
RigolleM schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 18:08:
[...]

En welk geijkte thermometer heb je hiervoor gebruikt om de buitentemperatuur te vergelijken met deze van jou Garmin? Of heb je dit gewoon afgelezen van uw smartphone weer app? :9

[...]

Binnen is het volgens de thermostaat 26°C, de Oregon Scientific zegt 25,7°C (die er een meter van staat), Awair thermometer aan het raam zegt ook 26°C en de thermostaat van de Daikin Airco zegt ook 26°C, dus ik kan wel vermoeden dat het hier 26°C is, toch zegt de Garmin 28°C en ik hem al meer dan een kwartier niet aangeraakt, daarom conclusie dat het binnen niet zo goed werkt. Kan ook niet anders want die mini gaatjes liggen tegen de tafel, dus noegabollen luchtstroom, ook al voel ik de luchtstroom van de Airco op mij blazen.
:) Ik ga niet in discussie over een halve graad meer of minder. Ik heb een thermostaat, een epix2 en nog een losse thermometer en die geven binnen 25 graden aan. De Edge doet dit ook.

Als de Edge er pak 'm beet 10 graden bovenzit dan heeft die Edge een issue en dan bellen we Garmin.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cbr600f4i schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 20:31:
[...]

:) Ik ga niet in discussie over een halve graad meer of minder. Ik heb een thermostaat, een epix2 en nog een losse thermometer en die geven binnen 25 graden aan. De Edge doet dit ook.

Als de Edge er pak 'm beet 10 graden bovenzit dan heeft die Edge een issue en dan bellen we Garmin.
Die 34°C zal wellicht wel te maken hebben met het vasthouden van het toestel. Bij mijn Edge 1040 zitten de 4 gaatjes net boven de mount, zal bij een Explore 2 ook wel ergens op de achterkant zijn waar je vingers houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twodigits
RigolleM schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 18:43:
[...]

Offroad zette ik het herberekenen ALTIJD uit, en eigenlijk navigeren is totaal niet nodig, want daar wil je echt het pad volgen, een alternatief is er meestal niet zoals op de weg. Toen ik nog met de MTB reed, stond de koers gewoon vast op mijn kaart en keek ik af en toe of ik goed zat, meestal bij een splitsing, kruispunt,... keek ik eens naar het scherm.
Ik wist nog niet dat je herberekenen ook kan uitzetten, daarmee lijkt me dit minpunt dan ook van tafel - dank voor de tip.

Overigens is navigeren in onbekende omgeving zoals de bossen in de Dordogne met de MTB ook wel zinvol. In het gebied waar ik zat liepen tal van routes, zomaar het pad volgen is er niet bij.

[ Voor 13% gewijzigd door twodigits op 08-08-2024 08:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JaVaWa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:40
RigolleM schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 18:43:
[...]

Op de Edge wordt een koers nooit herberekend. Het herberekenen slaat alleen op routes die het toestel naar een opgegeven punt berekent, of als je afwijkt van de koers: de route die het toestel berekent naar het dichtstbijzijnde punt op de koers.
Was voor mij ook lastig te doorgronden omdat het heel erg afwijkt van andere Garmin toestellen, ik heb e.e.a. hier genoteerd: https://www.javawa.nl/edgekoersen.html

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JaVaWa schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 10:28:
[...]

Op de Edge wordt een koers nooit herberekend. Het herberekenen slaat alleen op routes die het toestel naar een opgegeven punt berekent, of als je afwijkt van de koers: de route die het toestel berekent naar het dichtstbijzijnde punt op de koers.
Dat was ook niet het punt! Als herbereken (afslagbegeleiding) aan staat (of vragen om), dan gaat de Edge herbereken en als je midden in een situatie zit waar je de juiste richting moet nemen, wil je dat niet. Hoe hij herberekend maakt hier niet zoveel uit, maar het moet wel uit staan.
Was voor mij ook lastig te doorgronden omdat het heel erg afwijkt van andere Garmin toestellen, ik heb e.e.a. hier genoteerd: https://www.javawa.nl/edgekoersen.html
Ik ken uw site en artikels, volg het al meer dan een decenia. Het is echt een meerwaarde dat je af en toe hier eens komt meekijken! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twodigits
JaVaWa schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 10:28:
[...]

Ik zie al dat ik er nog niet veel van snap, zal je site eens gaan doorlezen, tnx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cooyco
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 14-09 18:51
koetsier88 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 17:24:

Ik hoop dat er iemand is die mij ergens mee kan helpen.
Ik heb een garmin edge explorer 2 en die gebruikt met navigeren een magenta lijn.
Nu wordt ik wat ouder en ik merk dat ik deze kleur niet goed meer kan onderscheiden met de blauwe kleur die als wegen aangeduid wordt.
Ik heb al van alles geprobeerd kwa instellingen in de standaard thema's die erop de computer zitten.

Zie het forum hieronder
https://forums.garmin.com...-1290=2#pifragment-1290=1

Is er misschien iemand die voor mij de kleur van de magenta lijn kan aanpassen naar en gele kleur.

Als je het kan en wil doen of vragen heb stuur me dan graag een DM.
Ja die oplossing in het forum is best omslachtig maar goed gevonden.
Als workaround zou je je koers op de kaart kunnen projecteren. Selecteer course, en dan de optie "always show on map". Je kunt dan zelf een kleur uitkiezen. Je hebt dan alleen geen routebegeleiding met prompts - je moet de kaart dan in beeld houden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• koetsier88
Cooyco schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 22:52:
[...]

Ja die oplossing in het forum is best omslachtig maar goed gevonden.
Als workaround zou je je koers op de kaart kunnen projecteren. Selecteer course, en dan de optie "always show on map". Je kunt dan zelf een kleur uitkiezen. Je hebt dan alleen geen routebegeleiding met prompts - je moet de kaart dan in beeld houden.
Bedankt voor je berichtje.
Ik had gisteren Garmin gemaild met de vraag of de lijnkleur veranderd kon worden.
En ik heb net een kmtf file gekregen van Garmin met een gele lijn.
En dat werkt goed.
Dus goede service van Garmin

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 12:38
https://www.pinns.co.uk/osm/theme_editor.html
https://jnr.fi/garmin/
blijkbaar zijn daar editors voor, kan je het zelf :) Wel even uitvogelen wat wat is

[ Voor 7% gewijzigd door 418O2 op 09-08-2024 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john5951
JaVaWa schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 17:16:
Als ik dat GPI-bestand op mijn Edge Explore 2 zet kan ik ook geen categorie Extra vinden. Als ik bij Zoeken op het vergrootglas klik en "watertappunt" invoer, dan vind je de punten uit dat bestand wél (op volgorde van afstand).
Dank! Dat helpt. Ik zocht op drinkwater / water / etc, maar kon daar niets op vinden. Watertappunt specifiek werkt dus wel.

Afgelopen weekend voor het eerst een langer tocht gefietst met de Garmin (Limburg - Noord Holland, +/- 160km). Moet zeggen dat ik best moet wennen aan de Garmin navigatie:
  • Plannen van de route via de unit of via Garmin Connect gaf me een hele vreemde route (50km detour via Duitsland en midden door het centrum van steden heen). Uiteindelijk via Komoot & Ride with GPS een logische route gezocht, en die met waypoints in Garmin Connect nagebouwd
  • Garmin weigert veerpontjes te nemen tenzij ik een waypoint exact op het water plaats. Indien ik een waypoint 1 meter verder zet laat Garmin je 20km omrijden voor een brug...
  • Ik werd af en toe hele vreemde bospaadjes op gestuurd terwijl er een prima asfaltweg naast lag (leuk op een gravelbike, maar ik zat op een racefiets)
  • Bij rotondes waar ik rechtdoor moest werd steevast aangegeven dat ik linksaf moest, wat erg verwarrend is, en waardoor ik te lang op mijn scherm aan het kijken was ipv op het verkeer om mij heen aan het letten
  • In wat drukkere gebieden (dorpjes etc) is de navigatielijn af en toe moeilijk te volgen - de kleuren van de wegen lijken erg op elkaar, en er staan veel pictogrammen in beeld. Ik ben niet echt in auto parkeerplaatsen of het gemeentehuis geintereseerd als ik aan het fietsen ben. Nog niet gevonden of ik dit uit kan zetten
Wat me wel meeviel is hoe goed de batterij is! Einde van de rit nog 76% batterij. Het scherm is ook goed af te lezen (buiten de onduidelijke kleuren op de kaart).

Ik kon trouwens geen Livetrack starten / delen vanwege een storing bij Garmin zaterdagochtend. Het thuisfront vindt het fijn te weten waar ik ben, en helaas gaat het direct bij de eerste keer langere afstand mis doordat Garmin een storing heeft.

Wellicht dat het nog wat gewenning van mijn kant nodig heeft...

[ Voor 66% gewijzigd door john5951 op 13-08-2024 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05:58
john5951 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 10:05:
[...]

Dank! Dat helpt. Ik zocht op drinkwater / water / etc, maar kon daar niets op vinden. Watertappunt specifiek werkt dus wel.

Afgelopen weekend voor het eerst een langer tocht gefietst met de Garmin (Limburg - Noord Holland, +/- 160km). Moet zeggen dat ik best moet wennen aan de Garmin navigatie:
  • Plannen van de route via de unit of via Garmin Connect gaf me een hele vreemde route (50km detour via Duitsland en midden door het centrum van steden heen). Uiteindelijk via Komoot & Ride with GPS een logische route gezocht, en die met waypoints in Garmin Connect nagebouwd
  • Garmin weigert veerpontjes te nemen tenzij ik een waypoint exact op het water plaats. Indien ik een waypoint 1 meter verder zet laat Garmin je 20km omrijden voor een brug...
  • Ik werd af en toe hele vreemde bospaadjes op gestuurd terwijl er een prima asfaltweg naast lag (leuk op een gravelbike, maar ik zat op een racefiets)
  • Bij rotondes waar ik rechtdoor moest werd steevast aangegeven dat ik linksaf moest, wat erg verwarrend is, en waardoor ik te lang op mijn scherm aan het kijken was ipv op het verkeer om mij heen aan het letten
  • In wat drukkere gebieden (dorpjes etc) is de navigatielijn af en toe moeilijk te volgen - de kleuren van de wegen lijken erg op elkaar, en er staan veel pictogrammen in beeld. Ik ben niet echt in auto parkeerplaatsen of het gemeentehuis geintereseerd als ik aan het fietsen ben. Nog niet gevonden of ik dit uit kan zetten
Wat me wel meeviel is hoe goed de batterij is! Einde van de rit nog 76% batterij. Het scherm is ook goed af te lezen (buiten de onduidelijke kleuren op de kaart).

Ik kon trouwens geen Livetrack starten / delen vanwege een storing bij Garmin zaterdagochtend. Het thuisfront vindt het fijn te weten waar ik ben, en helaas gaat het direct bij de eerste keer langere afstand mis doordat Garmin een storing heeft.

Wellicht dat het nog wat gewenning van mijn kant nodig heeft...
Waarom synchroniseer je Komoot niet gewoon met Garmin. Hoef je niets na te bouwen.

Je kiest nu voor de meest moeilijke route om de rit op je Garmin te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john5951
La1974 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 14:15:
[...]

Waarom synchroniseer je Komoot niet gewoon met Garmin. Hoef je niets na te bouwen.

Je kiest nu voor de meest moeilijke route om de rit op je Garmin te krijgen.
Dat werkt alleen als je kaarten gekocht hebt op Komoot van de regio waar je start - ik ging er eigenlijk vanuit dat Garmin ook goed kan navigeren en dat het niet nodig zou zijn om een los abonnement te nemen op een andere navigatiedienst. Ga wellicht nu wel Komoot of Ride with GPS aanschaffen omdat Garmin echt vreemde routes geeft...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05:58
john5951 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 14:27:
[...]

Dat werkt alleen als je kaarten gekocht hebt op Komoot van de regio waar je start - ik ging er eigenlijk vanuit dat Garmin ook goed kan navigeren en dat het niet nodig zou zijn om een los abonnement te nemen op een andere navigatiedienst. Ga wellicht nu wel Komoot of Ride with GPS aanschaffen omdat Garmin echt vreemde routes geeft...
Komoot heeft zeer regelmatig aanbiedingen dat je voor 20 (ipv 30 euro) alle kaarten krijgt. Is geen abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john5951
La1974 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 14:40:
[...]

Komoot heeft zeer regelmatig aanbiedingen dat je voor 20 (ipv 30 euro) alle kaarten krijgt. Is geen abonnement.
Ik weet het - gaat ook niet om die 20/30 euro, meer het principe dat ik verwacht had geen derde partij nodig te hebben en dat Garmin dit heel goed zelf kan gezien hun uitgebreide navigatie aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 14-09 07:06
@john5951 als ik het goed begrijp heb je dus geen route (gpx file) vooraf gemaakt maar de navigatie optie gekozen op de fietscomputer? Correct?

Wanneer je in Garmin Connect (liefst even op een pc) een route vooraf maakt, wat ik zeker zou doen bij een dergelijke afstand en/of een a >>> b traject, navigeert de Garmin prima. En hiervoor hoef je geen andere additionele (Komoot) pakketen aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john5951
RR46 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 15:30:
@john5951 als ik het goed begrijp heb je dus geen route (gpx file) vooraf gemaakt maar de navigatie optie gekozen op de fietscomputer? Correct?

Wanneer je in Garmin Connect (liefst even op een pc) een route vooraf maakt, wat ik zeker zou doen bij een dergelijke afstand en/of een a >>> b traject, navigeert de Garmin prima. En hiervoor hoef je geen andere additionele (Komoot) pakketen aan te schaffen.
Dit heb ik dus gedaan: via Garmin Connect op een PC een route gemaakt. Hier maakt Garmin de vreemde keuzes qua route (enorme d-tour, geen veerpontjes, door stadscentra heen, etc). Zowel Komoot als Ride with GPS (en zelfs Google Maps) komen hier met veel logischere fietsroutes.

Anyway, zal wel aan de navigatie engine liggen die er achter zit - wellicht is het op andere routes juist andersom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:15
john5951 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 15:48:
[...]

Dit heb ik dus gedaan: via Garmin Connect op een PC een route gemaakt. Hier maakt Garmin de vreemde keuzes qua route (enorme d-tour, geen veerpontjes, door stadscentra heen, etc). Zowel Komoot als Ride with GPS (en zelfs Google Maps) komen hier met veel logischere fietsroutes.

Anyway, zal wel aan de navigatie engine liggen die er achter zit - wellicht is het op andere routes juist andersom...
dat klopt, daar kwam ik een keer achter toen ik via komoot een route van breda naar zeeland (vakantie adres) had gemaakt van 107km. De terug weg kon niet vanwege de regio beperking van komoot. Connect kwam bij A-B navigatie met een route van 150+ km.... toen heb ik maar gewoon het wereld paket van komoot aangeschaft. Nog regelmatig plezier van, ook bv met wandelroutes op vakantie.

ik begrijp de aversie tegen extra diensten, maar het is echt een toegevoegde waarde en nogmaals een 1malige uitgave ipv weer een abo. Strava (premium) routes schijnen ook goed te zijn (als je toevallig al premium hebt)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooyco
Ik ken Komoot niet goed, kun je daar geen gpx exporteren die je weer opslaat in Garmin Connect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:52

Rhapsody

In Metal We Trust

Cooyco schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 17:41:
Ik ken Komoot niet goed, kun je daar geen gpx exporteren die je weer opslaat in Garmin Connect?
Ja klopt, dat kan. Volgens mij moet je dan in Komoot de route eerst opslaan.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom exporteren? Komoot gewoon koppelen met Garmin Connect en de route staat tussen uw koersen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
Export en sync gaat alleen als je startpunt in je unlocked regio ligt

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:38
Is er een mogelijkheid om met een android tablet de osm kaart van Nederland, die op een Garmin 830 staat, te kopiëren naar de tablet om deze weer op een andere Garmin, 1030, te kopiëren?
Met een Windows pc zie je de Garmin als externe schijf maar in Android zie je niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:57
mike123 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 22:17:
Is er een mogelijkheid om met een android tablet de osm kaart van Nederland, die op een Garmin 830 staat, te kopiëren naar de tablet om deze weer op een andere Garmin, 1030, te kopiëren?
Met een Windows pc zie je de Garmin als externe schijf maar in Android zie je niks.
Met USB heb je master en slave devices, kans is groot dat beide nu slave zijn.
Je zou op Android een OTG adapter kunnen proberen.

Maar om eerlijk te zijn ga je wel een kant op die ver buiten het fietscomputer topic gaat.
Denk dat je beter in de Android sectie van Tweakers de vraag kan stellen.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

• Mistraller
  • Laatst online: 23:27
mike123 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 22:17:
Is toch gewoon de werkwijze zoals je ook de Freizeitkarten erop kunt zetten. Als je je garmin op je telefoon aansluit moet je wel ff checken dat je telefoon zich als host gedraagt want anders ben je je telefoonstorage in je garmin aan het mounten.

Ik heb dat tijdens vakantie ook vaak zat gedaan alleen dan met een ereader om nieuwe boeken erop te gooien. Zelfde principe.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• mike123
raymondw schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 23:53:
[...]

Maar om eerlijk te zijn ga je wel een kant op die ver buiten het fietscomputer topic gaat.
Dank voor de tip. OTG adapter had ik niet aan gedacht, waarschijnlijk ook niet meegenomen.
Maar als ik er 1 tegenkom neem ik die mee en ga het proberen.

• mike123
Mistraller schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 00:27:
[...]

Is toch gewoon de werkwijze zoals je ook de Freizeitkarten erop kunt zetten. Als je je garmin op je telefoon aansluit moet je wel ff checken dat je telefoon zich als host gedraagt want anders ben je je telefoonstorage in je garmin aan het mounten.

Ik heb dat tijdens vakantie ook vaak zat gedaan alleen dan met een ereader om nieuwe boeken erop te gooien. Zelfde principe.
Ga ik ook nog even proberen.
Dank je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0g3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:16
Heeft iemand ervaring met het op dieper niveau editten van een GPX-bestand?

Ik heb een 'corrupte' vakantierit, waarbij ik tijdens een veerboot overtocht ben vergeten de Wahoo op pauze te zetten.

Nu is de 30 minuten vaart als actief gefietste tijd (beweegtijd) meegenomen, terwijl bij mijn andere overtochten dit netjes onder 'verstreken tijd' is weggeschreven. Voor de beeldvorming: Strava/Komoot trekken normaliter dan automatisch een rechte lijn tussen het punt waar je pauzeert tot het punt waar je weer activeert en verder fietst.
En Statshunters kleurt de tegels niet in als actief doorheen gereden.

Het gaat me er meer om dat ik de 25km afstand van de boot niet wil laten meetellen als actief gefietst in de statistieken. Ik zou dit dan in de GPX vanaf een bepaald punt tot het volgende punt willen aangeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
r0g3r schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 14:34:
Heeft iemand ervaring met het op dieper niveau editten van een GPX-bestand?

Ik heb een 'corrupte' vakantierit, waarbij ik tijdens een veerboot overtocht ben vergeten de Wahoo op pauze te zetten.

Nu is de 30 minuten vaart als actief gefietste tijd (beweegtijd) meegenomen, terwijl bij mijn andere overtochten dit netjes onder 'verstreken tijd' is weggeschreven. Voor de beeldvorming: Strava/Komoot trekken normaliter dan automatisch een rechte lijn tussen het punt waar je pauzeert tot het punt waar je weer activeert en verder fietst.
En Statshunters kleurt de tegels niet in als actief doorheen gereden.

Het gaat me er meer om dat ik de 25km afstand van de boot niet wil laten meetellen als actief gefietst in de statistieken. Ik zou dit dan in de GPX vanaf een bepaald punt tot het volgende punt willen aangeven.
fit file exporteren uit je wahoo
https://www.fitfiletools.com/#/remover#view
selectie highlighten
aangepast fitfile opnieuw uploaden in strava

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Een omgekeerde vraag van eentje die ik online alleen maar tegenkom:
hoe zorg ik dat Garmin Connect een opgenomen activiteit niet meenement in alle training-gerelateerde metrics?

Ik leen mijn Edge 530 eventueel met powercrank wel eens uit, maar dan vervuilt de bijbehorende activiteit (met hartslag en soms dus met vermogen) mijn data.
Hij denkt dan altijd dat ik erg uit vorm ben :+

Of zie ik hier een simpele oplossing over het hoofd? :+
Ik dacht aan de Edge niet laten synchroniseren en eerst de .tcx via USB er uit trekken (en doorsturen) en verwijderen, maar zit hij dan niet al in de doorgerekende data die uiteindelijk alsnog gesynchroniseerd wordt?

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Zodra je de activieit opslaat op je Edge gaat hij op de Edge zelf al berekenen wat de impact is op oa je trainingload etc. Dat synchroniseert hij dan ook vervolgens daarna naar je connect account.

Ik heb nog geen manier gevonden om met meerdere mensen 1 edge te delen zonder de data te vervuilen. Zou chill zijn als je 2 user profielen oid zou kunnen maken. Maarja, ze verkopen natuurlijk liever 2x een Edge dan dat mensen hem gaan delen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Prulleman
@TheTinusNL mijn vrouw gebruikte mijn 530 voor indoor ritjes (kickr aansturen met een erg workout). Dat zorgde ook voor gekke trainings stats in connect (in korte tijd 10 punten erbij op de vo2max etc).

Mijn oplossing was een nieuwe 840 voor mezelf en de 530 doorschuiven :+

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:10
Prulleman schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 17:38:
@TheTinusNL mijn vrouw gebruikte mijn 530 voor indoor ritjes (kickr aansturen met een erg workout). Dat zorgde ook voor gekke trainings stats in connect (in korte tijd 10 punten erbij op de vo2max etc).

Mijn oplossing was een nieuwe 840 voor mezelf en de 530 doorschuiven :+
Soms wil je niet. Maar word je toch gedwongen. Het leven is wreed.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cooyco
@TheTinusNL Je kunt de je trainingsstatus pauzeren voor je het uitleent. Dan blijft je trainingstatus onveranderd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
Cooyco schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 09:39:
@TheTinusNL Je kunt de je trainingsstatus pauzeren voor je het uitleent. Dan blijft je trainingstatus onveranderd.
Dat is eengoede tip, gelukkig hoor ik em nu pas🤪

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Cooyco schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 09:39:
Dat is een goeie en lijkt precies wat ik zoek.

Die optie zat wel lekker verstopt zeg. :+
Zag wel dat er op dat scherm een extra menuutje was (zo'n geel half driehoekje rechtsbovenin), maar met klikken gebeurde er niets. Leek ook op een grafische bug want net er onder steekt iets uit. Blijkt na even Googlen dat je hem ingedrukt moet houden.

Top d:)b

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Ik gebruik sinds enkele dagen een Garmin 1050 maar ik dacht dat ik de kleur van deroute kon wijzigen in het profiel menu. Maar wat ik ook probeer, de kleur blijft paars.
Verder krijgt ook niet iets anders de nieuw gekozen kleur voor zover ik zie.
Iemand die dit ook heeft opgemerkt?
Of moet er iets anders van kleur wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:27

Kluus

Gang is alles

mike123 schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 23:31:
Ik gebruik sinds enkele dagen een Garmin 1050 maar ik dacht dat ik de kleur van deroute kon wijzigen in het profiel menu. Maar wat ik ook probeer, de kleur blijft paars.
Volgens mij is dat de kleur van de geschiedenis lijn. Die paarse lijn van de route kon je nooit aanpassen helaas, ook niet met de andere devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Kluus schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 23:33:
[...]

Volgens mij is dat de kleur van de geschiedenis lijn. Die paarse lijn van de route kon je nooit aanpassen helaas, ook niet met de andere devices.
Dank je wel. Heb ik het dus helemaal mis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 19:30

nrg

Je kunt Garmin misschien even contacten, zie paar posts hierboven:

koetsier88 in "Het grote fietscomputer topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koetsier88
nrg schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 07:11:
[...]

Je kunt Garmin misschien even contacten, zie paar posts hierboven:

koetsier88 in "Het grote fietscomputer topic"
Ik dacht dat ik hem van garmin zelf had gekregen op het forum, maar dat bleek dus iemand op het garmin forum te zijn die de file had aangepast.

Ik heb nu 3 aangpaste files die je op je fietscomputer kan zetten.
zou deze hier ook kunnen delen als iemand dat wil.

Heb de navigatielijn nu in een file kleur rood 1 in kleur geel en 1 in donkerblauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koetsier88
Als je wil heb ik 3 files met een andere kleur navigatielijn.
1 in het geel.
1 in het rood
1 in donkerblauw

Heb nu zelfs een programma waar je de lijn iedere kleur kan geven die je wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
koetsier88 schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 15:06:
[...]

Als je wil heb ik 3 files met een andere kleur navigatielijn.
1 in het geel.
1 in het rood
1 in donkerblauw

Heb nu zelfs een programma waar je de lijn iedere kleur kan geven die je wil

Dank jewel voor het delen. Ga ik binnenkort even proberen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prulleman
De edge 530 hier had ineens last van een vastzittende lap button, op zicht niet zo'n ramp, mijn vrouw gebruikte die knop eigenlijk toch niet, maar hij begon nu ook een eigen leven te leiden, met continu piepjes en dus de hele tijd de lap banner in beeld. (en als je een workout afdraait, dan skip je ineens stappen.. ) allemaal niet zo handig...
Er was dus geen enkele feedback meer in de knop, geen beweging en al helemaal geen klik. Al gekeken of een edge 530 een beetje makkelijk te openen is, maar dan moet je dus het gelijmde scherm losmaken met een heatgun + een mesje.. niet echt laagdrempelig en zonder risico..

Garmin zelf komt met deze tip:
https://support.garmin.com/en-US/?faq=SB8PtoPzQs8bBMSyrpf11A
(warm water en button mashen)

Totaal onverwacht heeft dit dus wel gewerkt :)

Dus heb je een edge met sticky/stuck buttons, bij mij heeft dit gewerkt!!

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 16:25

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Prulleman schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 10:57:
De edge 530 hier had ineens last van een vastzittende lap button, op zicht niet zo'n ramp, mijn vrouw gebruikte die knop eigenlijk toch niet, maar hij begon nu ook een eigen leven te leiden, met continu piepjes en dus de hele tijd de lap banner in beeld. (en als je een workout afdraait, dan skip je ineens stappen.. ) allemaal niet zo handig...
Er was dus geen enkele feedback meer in de knop, geen beweging en al helemaal geen klik. Al gekeken of een edge 530 een beetje makkelijk te openen is, maar dan moet je dus het gelijmde scherm losmaken met een heatgun + een mesje.. niet echt laagdrempelig en zonder risico..

Daarom zit er bij mij dus altijd een hoesje om.
Ook tegen beschadigingen als ie een keer valt.

https://nl.aliexpress.com/item/1005006195256322.html

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
magic_nl schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 11:23:
[...]

Daarom zit er bij mij dus altijd een hoesje om.
Ook tegen beschadigingen als ie een keer valt.

https://nl.aliexpress.com/item/1005006195256322.html
Die heeft er hier altijd omheen gezeten...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 15:55
Ik heb er ook eentje om mijn 830 zitten. Ik haal die er toch regelmatig even af om de machine te spoelen en de zoutaanslag/zweetaanslag even weg te spoelen O-)

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Prulleman schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 10:57:

Zelfde wordt voor horloges wel geadviseerd.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robje1244
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:58
Ik zie dat de garmin 540 solar momenteel net zo duur is dan de gewone 540 bij Mantel. Nu zie ik in een filmpje dat het scherm iets donkerder is van de solar versie. Is er buiten dit verschil nog een reden om niet voor de solar versie te gaan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 418O2
Robje1244 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 19:21:
Ik zie dat de garmin 540 solar momenteel net zo duur is dan de gewone 540 bij Mantel. Nu zie ik in een filmpje dat het scherm iets donkerder is van de solar versie. Is er buiten dit verschil nog een reden om niet voor de solar versie te gaan?
Nee. De 840solar is overigens 419 bij de ing rentepuntenwinkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Ik ben aan het kijken naar een achterlicht-radar die goed samenwerkt met de Garmin Edge 840. Heb op internet al het nodige uitgezocht, maar twijfel tussen de Magene L508 of de Garmin Varia RTL515. Een prijsverschil van pakweg 80 euro, en ik krijg niet helemaal de verschillen helder. Is het prijsverschil het waard? Ik zie dat alleen de batterijduur wat beter is, maar verder geen grote verschillen.

Zijn er mensen met de Magene L508 die hun mening hierover willen ventileren?
Ben erg benieuwd! Wil vooral een betrouwbare radar voor over de landweggetjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik ben van mening: 'stick to the original', voor die paar €'s en het is geen €80 maar eerder €40 (na 5s googlen). De mijne gaat al een paar jaar mee RTL500 en werkt nog prima!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:27

Kluus

Gang is alles

Steeffoon schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 17:09:
Ik ben aan het kijken naar een achterlicht-radar die goed samenwerkt met de Garmin Edge 840. Heb op internet al het nodige uitgezocht, maar twijfel tussen de Magene L508 of de Garmin Varia RTL515. Een prijsverschil van pakweg 80 euro, en ik krijg niet helemaal de verschillen helder. Is het prijsverschil het waard? Ik zie dat alleen de batterijduur wat beter is, maar verder geen grote verschillen.

Zijn er mensen met de Magene L508 die hun mening hierover willen ventileren?
Ben erg benieuwd! Wil vooral een betrouwbare radar voor over de landweggetjes.
Geen ervaring maar van horen zeggen dat de accuduur van de Magene erg tegen valt. Met de Garmin heb ik in ieder geval geen problemen maar de lamp heb ik ook nauwelijks aan dus dat scheelt ook al een boel natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 09:39
Bij de Varia wel opletten in welke modus je hem zet, want met licht volledig aan gaat de accu best snel leeg. Ik zet hem meestal op de stand dat die gaat knipperen als er voertuigen achter je komen.

Edit: ik ben erg blij met de Varia, zeker op de plattelandswegen en in buitenland.

[ Voor 17% gewijzigd door DialOut op 28-08-2024 21:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
@Steeffoon ik heb de rvr315, zonder lampje en een stukkie kleiner dus. Ik wil hem tijdens wandelen namelijk ook nog wel eens in de rugzak gooien of op mijn woonwerk fiets onder in de rugzak, dus lamp erop vond ik niet nodig. Lampjes hebben bij mij hun eigen stroomvoorziening, en die gaat flink langer mee dan de radar. Alleen is de rvr wel sneller leeg volgens mij dan de rtl. Ik doe met de rvr een uur of 6. Dus bij een dagtocht red ik het niet.
Is eventueel nog een andere denkrichting in elk geval.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cooyco
Ik ben ook enorme fan van de Garmin Varia, betrouwbaar en makkelijk ding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stancke
  • Laatst online: 14-09 19:55
Cooyco schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 22:34:
Ik ben ook enorme fan van de Garmin Varia, betrouwbaar en makkelijk ding.
Dit. Geen enkele rit maak ik zonder de Varia achterop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Thanks voor jullie reacties. Hoorde inderdaad dat ook over de accuduur van de magene.... ik ga sparen voor de Garmin :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 15:36
Steeffoon schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 09:01:
Thanks voor jullie reacties. Hoorde inderdaad dat ook over de accuduur van de magene.... ik ga sparen voor de Garmin :)
Verstandig :) De prijs/prijzen die je nu ziet zijn aan de hoge kant. Komt af en toe wel in de aanbiedingen voorbij tussen €135 en €150 waarbij je soms ook nog zo'n Futurum kortingscode kan toepassen. Dus die €80 verschil is een stuk kleiner in de praktijk. Echter elke euro is het waard in het kader van je eigen veiligheid en zichtbaarheid.

Komoot

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

MaSw85 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 16:06:
[...]

Verstandig :) De prijs/prijzen die je nu ziet zijn aan de hoge kant. Komt af en toe wel in de aanbiedingen voorbij tussen €135 en €150 waarbij je soms ook nog zo'n Futurum kortingscode kan toepassen. Dus die €80 verschil is een stuk kleiner in de praktijk. Echter elke euro is het waard in het kader van je eigen veiligheid en zichtbaarheid.
Ohja, goede tip van de Futurum kortingscode!
Desnoods wacht ik even tot Black Friday!

Ik heb geen grote haast, maar verwacht 'straks' veel te fietsen in Drenthe, en dan zijn de landweggetjes reden genoeg om voor een radar te gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
  • Laatst online: 23:06
En bij futurumshop altijd de 5 jaar garantie upgrade erbij kopen.
Op die manier heb ik recent nog mijn 510 'ingeruild' voor een 515. (issues met knopje die niet helemaal lekker meer indrukte en batterij werd wat minder na 4 jaar oid)

https://www.strava.com/athletes/2323035

• MaSw85
Steeffoon schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 17:35:
[...]

Ohja, goede tip van de Futurum kortingscode!
Desnoods wacht ik even tot Black Friday!

Ik heb geen grote haast, maar verwacht 'straks' veel te fietsen in Drenthe, en dan zijn de landweggetjes reden genoeg om voor een radar te gaan.
Als je kan/wil wachten, dan is dat wellicht slim inderdaad. Ik woon ook in Drenthe. Op sommige wegen is zo'n radar erg fijn. Maar er zijn ook momenten dat je bijna niemand tegenkomt. Maandagavond is het vaak erg rustig op de landweggetjes.

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

MaSw85 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 21:18:
[...]

Als je kan/wil wachten, dan is dat wellicht slim inderdaad. Ik woon ook in Drenthe. Op sommige wegen is zo'n radar erg fijn. Maar er zijn ook momenten dat je bijna niemand tegenkomt. Maandagavond is het vaak erg rustig op de landweggetjes.
Wil niet, kan wel 8)7
Dat is ook zeker zo. Mocht je mooie routes hebben, let me know :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
Steeffoon schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 22:20:
[...]

Wil niet, kan wel 8)7
Dat is ook zeker zo. Mocht je mooie routes hebben, let me know :)
Voor routes vanaf voornamelijk Groningen stad en omgeving Annen, check m'n Komoot (link in handtekening)

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Worstkaas
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-03 22:12
Als je futurumshop even appt krijg je zo een kortingscode van 20 op aankopen vanaf 125

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
raymondw schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 23:53:
[...]

@Mistraller

Dit kwam ik tegen op het Garmin forum over het verbinden van de Edge 1050 en een Android apparaat.

Quote:
The new 1050 is not supporting USB-OTG anymore, but MTP instead. MTP should work with a regular USB-cable (not OTG) and is supported by Android .. but not working.

I asked the Garmin support about it (Referenz-ID:28047484K0):

"Der Edge lässt sich nur mit einem PC verbinden, oder über Bluetooth mit der Garmin Connect App auf dem Handy, alles andere funktioniert nicht."

in english:

"The Edge can only be connected to a PC or via Bluetooth with the Garmin Connect app on the cell phone, nothing else works."
Einde quote:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
mike123 schreef op zondag 1 september 2024 @ 00:17:
[...]

@Mistraller

Dit kwam ik tegen op het Garmin forum over het verbinden van de Edge 1050 en een Android apparaat.

Quote:
The new 1050 is not supporting USB-OTG anymore, but MTP instead. MTP should work with a regular USB-cable (not OTG) and is supported by Android .. but not working.

I asked the Garmin support about it (Referenz-ID:28047484K0):

"Der Edge lässt sich nur mit einem PC verbinden, oder über Bluetooth mit der Garmin Connect App auf dem Handy, alles andere funktioniert nicht."

in english:

"The Edge can only be connected to a PC or via Bluetooth with the Garmin Connect app on the cell phone, nothing else works."
Einde quote:
In de basis heeft een slave device geen idee wie z'n host is. Een USB hoeft OTG niet "te supporten".
Er is ook niets als een "OTG kabel" of zo.

Ik had ooit een telefoon met een defect touch screen. Gewoon een muis in geprikt met een verloopstukje naar micro usb en het werkte al.

Wikipedia: USB On-The-Go

ECHTER:

MTP is een protocol om media te presenteren. Ook op je PC ga je dan geen filesystem zien, zoals bij Mass Storage overdracht, maar alleen media.

Check dat zelf maar eens met je telefoon. Zet je hem in "media overdracht" dan zie je alleen photo's etc. Maar niet je hele filesystem. Ik acht de kans dan ook heel klein dat je iets als maps te zien zult krijgen. Ook niet op je PC, als de 1050 alleen maar MTP ondersteunt en geen mass storage.

MTP via OTG is een stuk minder vanzelfsprekend dat android daar goed mee overweg kan denk ik. (geen idee verder, nooit getest)

Wat ook nog kan zijn is dat een apparaat niet als een generiek storage of media apparaat herkend wordt maar drivers nodig heeft. En die zitten echt niet in elke Android build ingebakken.

Iets wat ik een rare gang van zaken zou vinden van Garmin, want tot nu toe werken alle apparaten gewoon als mass storage, voor zover hier in huis dan.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JungleJim
  • Laatst online: 08:03
Mistraller schreef op zondag 1 september 2024 @ 01:22:
Iets wat ik een rare gang van zaken zou vinden van Garmin, want tot nu toe werken alle apparaten gewoon als mass storage, voor zover hier in huis dan.
Garmin ondersteunt in hun recente apparaten geen USB Mass Storage mode meer maar alleen MTP. Dit geldt voor de smart watches (Fenix 7, Epix Gen 2, Fenix 8, etc), outdoor handhelds (GPSMAP 67) en nu ook voor de Edge 1050.

Voor gebruik met een computer is dat geen probleem: de Edge 1050 stelt via MTP dezelfde mappen en bestanden beschikbaar als bij de voorganger met USB Mass Storage mode.

Op Windows verschijnt de 1050 in Windows Explorer niet als schijf maar als apart MTP apparaat, en je ziet gewoon alle bestanden en mappen. En je kunt er prima bestanden naar toe en vanaf kopiëren.

Op macOS is het wat ingewikkelder en heb je een 3rd party utility nodig om de bestanden te benaderen. Maar dat ligt aan de beperkte MTP ondersteuning in macOS.

Maar hoe het zit als je een Garmin MTP apparaat verbindt met een telefoon of tablet, geen idee want dat heb ik zelf nooit gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Mistraller schreef op zondag 1 september 2024 @ 01:22:
[...]

In de basis heeft een slave device geen idee wie z'n host is. Een USB hoeft OTG niet "te supporten".
Er is ook niets als een "OTG kabel" of zo.

Ik had ooit een telefoon met een defect touch screen. Gewoon een muis in geprikt met een verloopstukje naar micro usb en het werkte al.

Wikipedia: USB On-The-Go

ECHTER:

MTP is een protocol om media te presenteren. Ook op je PC ga je dan geen filesystem zien, zoals bij Mass Storage overdracht, maar alleen media.

Check dat zelf maar eens met je telefoon. Zet je hem in "media overdracht" dan zie je alleen photo's etc. Maar niet je hele filesystem. Ik acht de kans dan ook heel klein dat je iets als maps te zien zult krijgen. Ook niet op je PC, als de 1050 alleen maar MTP ondersteunt en geen mass storage.

MTP via OTG is een stuk minder vanzelfsprekend dat android daar goed mee overweg kan denk ik. (geen idee verder, nooit getest)

Wat ook nog kan zijn is dat een apparaat niet als een generiek storage of media apparaat herkend wordt maar drivers nodig heeft. En die zitten echt niet in elke Android build ingebakken.

Hier hebben de 510 en de 820 ook gewoon gewerkt op de pc als mass storage.
Als ik de 1050 aansluit zie ik ook alle bestanden. Word ook gezien als opslag.
Maar zoals iemand anders op het forum is er geen optie om het apparaat veilig te verwijderen zoals bv een usb stick.
Er is dus wel iets veranderd op de 1050.

Ik heb er ook nog een mail aan gewaagd naar Garmin, kijken wat ik daar van hoor.

Bedankt voor het uitgebreide antwoord.

Edit. Tijdens het typen van mijn bericht heeft @JungleJim het één en ander uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JungleJim
mike123 schreef op zondag 1 september 2024 @ 10:26:
Maar zoals iemand anders op het forum is er geen optie om het apparaat veilig te verwijderen zoals bv een usb stick.
Dit is eigenlijk een van de voordelen van MTP, het is idd niet meer nodig om het apparaat “veilig te verwijderen”. MTP heeft ingebouwd dat data niet corrupt kan raken als je USB kabel verwijdert. Zou me niet verbazen als dat ook één van de redenen is dat Garmin voor MTP kiest bij hun nieuwe devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
JungleJim schreef op zondag 1 september 2024 @ 10:44:
[...]

Dit is eigenlijk een van de voordelen van MTP, het is idd niet meer nodig om het apparaat “veilig te verwijderen”. MTP heeft ingebouwd dat data niet corrupt kan raken als je USB kabel verwijdert. Zou me niet verbazen als dat ook één van de redenen is dat Garmin voor MTP kiest bij hun nieuwe devices.
Zou natuurlijk kunnen dat ze dat daarom gedaan hebben maar daar komen we dan wel achter.

Ik ga het zien of ik nog iets hoor van Garmin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JungleJim schreef op zondag 1 september 2024 @ 10:24:
[...]
Op macOS is het wat ingewikkelder en heb je een 3rd party utility nodig om de bestanden te benaderen. Maar dat ligt aan de beperkte MTP ondersteuning in macOS.
Werkt prima met de GPSmap 67i, maar je kan maar 1 verbinding maken met MTP. Als je Garmin Connect installeert op MacOS gaat deze automatisch opstarten als je uw MacOS toestel herstart, dus neemt hij als eerste de verbinding in beslag. Als je GC afsluit en dan uw Edge koppelt zou het wel moeten lukken om via de verkenner deze te benaderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Omdat meten=weten: Een testje met mijn fenix7. (Nooit eerder gechecked eigenlijk.)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q0Ur-TcD6ZZNgIKBSed6ChR5kdM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Et2Mh7MzPjNTngvj1bW9Y7pG.jpg?f=fotoalbum_large

Zoals je ziet blijft mijn android (13) toestel in slave modus. Overschakelen naar host gaat niet als ik het horloge aan heb gesloten. (Dan komt die "kan niet overschakelen" melding) Opladen gebeurt overigens wel gewoon.

Ik zag dat er op XDAdevelopers ook wel wat vragen voorbij komen, dus het lijkt er inderdaad op dat MTP over OTG nu niet lekker in Android zit of zo. En dat lijkt me niet een kwestie van een apktje installeren, dat moet in de kernel komen denk ik.

Dus dan gaat dit ook niet werken met andere MTP only apparaten.

[ Voor 11% gewijzigd door Mistraller op 02-09-2024 09:51 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JungleJim
RigolleM schreef op maandag 2 september 2024 @ 08:09:
[...]

Werkt prima met de GPSmap 67i, maar je kan maar 1 verbinding maken met MTP. Als je Garmin Connect installeert op MacOS gaat deze automatisch opstarten als je uw MacOS toestel herstart, dus neemt hij als eerste de verbinding in beslag. Als je GC afsluit en dan uw Edge koppelt zou het wel moeten lukken om via de verkenner deze te benaderen.
Klopt, Express (en Basecamp) werken idd prima op macOS, zolang er maar één programma tegelijkertijd draait.

Wat echter niet werkt (vanwege de beperkte MTP ondersteuning van macOS) is het apparaat als Volume in Finder te laten verschijnen. Vandaar dus mijn opmerking dat je een 3rd party utility nodig hebt als je de bestanden rechtstreeks wil benaderen. Heb zelf een GPSMAP 67, dus ben bekend met de materie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinslll
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:28
Vraagje ivm ervaringen Wahoo Elemnt Roam en accuduur, na hoeveel tijd mag/kun je verwachten dat de accu gaar wordt?

Gisteren heb ik de Roam ongeveer 10u aan gehad en ik had nog 12% over.

Ik heb deze in december 2020 gekocht.
Merkte al langer dat de accuduur korter werd en laatst een lange dag met een vriendin gefietst die een nieuwere roam heeft en er zat veel verschil in percentage wat we nog over hadden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JungleJim schreef op maandag 2 september 2024 @ 09:39:
[...]
Wat echter niet werkt (vanwege de beperkte MTP ondersteuning van macOS) is het apparaat als Volume in Finder te laten verschijnen. Vandaar dus mijn opmerking dat je een 3rd party utility nodig hebt als je de bestanden rechtstreeks wil benaderen. Heb zelf een GPSMAP 67, dus ben bekend met de materie :)
Heb het nog niet nodig gehad, dus hierop nog niet gebotst... maar ik zie dat er eenvoudig een oplossing voor is via 3rd party software. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Dit weekend aantal keer geprobeerd route in te laden/op de edge 840 te navigeren naar een plaats/punt op kaart maar heel vaak route calculation error.
Zal iig proberen kaarten te updaten, maar lijkt echt iets mis te gaan. (met recente update)
Merk ook als ik een gpx inlaad in de garmin connect app de strava routenaam niet meer wordt meegenomen en je ook standaard de vraag krijgt wat voor soort routing je wilt gebruiken.
Dat was paar weken geleden nog anders, gewoon strava routenaam en geen vraag over soort routing.
Klik je nu te snel door wordt de route ingeladen met rechte lijntjes tussen punten.
Maar ook bij follow populair roads ging nog aantal keer mis.
Oplossing always display en dan kaart in beeld ging prima maar handig is anders.

Ook even navigeren (ivm regenbui ontwijken) en op zo'n 70km van Lille opgeven dat ik naar Lille wilde paar secondes nadenken percentage zien oplopen en dan op 80% de route calculation error...
Uiteindelijk ik komoot een route gemaakt, maar ook die inladen had de garmin geen zin in, dus ook weer de optie always display on map gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sir_huxley
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:46
Ik heb het vermoeden dat de Garmin Edge 1040 een ant+ connectie bug heeft.

De situatie:
Afgelopen weekend ging ik fietsen, waarbij ik vermoed dat de batterij van mijn power meter (4iiii p3+) het al bij het starten van de activiteit het al begeven had. Tijdens de tocht snel de CR2032 batterij vervangen, maar de connectie kwam niet tot stand. (Beetje vervelend maar geen man over boord)

Maar aangezien ik toch graag wilde weten of de power meter niet defect was, heb ik toen tijdens het fietsen op mijn Fenix 6x pro ook een activiteit gestart. Deze vond de power meter direct.

Toen ik vervolgens thuis aankwam en de activiteit op mijn edge 1040 beëindigde en had opgeslagen, kreeg ik vrijwel gelijk daarna een melding dat de edge verbonden was met de power meter.
(Dus voor de goede orde. Ik heb de power meter niet opnieuw gekoppeld)

Erg vreemd. Ik meen hetzelfde ook wel eens met mijn hartslag meter gehad te hebben.

Ik vraag mij af of dit herkenbaar klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik heb wel eens dat ik sensoren moet verwijderen en opnieuw moet toevoegen, met name bij de varia. Tegenwoordig wel minder. Enable/disable is genoeg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
Toevallig dat de edge in standby stond ?
Dan heb ik ook wel eens issues gehad met connecties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
DDX schreef op maandag 2 september 2024 @ 12:51:
Toevallig dat de edge in standby stond ?
Dan heb ik ook wel eens issues gehad met connecties.
ja.. met de 840 heb ik inderdaad ook weleens dat de sensoren na standby niet altijd opgepakt worden.. vaak is dat dan een inactieve sensor, bv als ik de vorige rit met mijn polar borstband heb gereden, edge in standby, en volgende rit wil ik mijn Fenix gebruiken als hartslag meter. Uit en weer inschakelen lost dit op, maar dat is lastig als je al in een rit zit.. verwijderen en opnieuw zoeken is ook gedoe, maar wel mogelijk tijdens een activiteit.
(sensor uit en inschakelen werkt hier niet altijd...)

Vaker uitzetten is misschien wel een goed idee, volgens mij zijn dan alle problemen wel weg (en het scheelt een paar % verbruik per dag). Uit standby komen kost ongeveer 5 seconden, complete boot is ook maar 18 seconden

[ Voor 3% gewijzigd door Prulleman op 02-09-2024 13:14 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 16:25

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

sir_huxley schreef op maandag 2 september 2024 @ 11:38:
Ik heb het vermoeden dat de Garmin Edge 1040 een ant+ connectie bug heeft.

De situatie:
Afgelopen weekend ging ik fietsen, waarbij ik vermoed dat de batterij van mijn power meter (4iiii p3+) het al bij het starten van de activiteit het al begeven had. Tijdens de tocht snel de CR2032 batterij vervangen, maar de connectie kwam niet tot stand. (Beetje vervelend maar geen man over boord)

Maar aangezien ik toch graag wilde weten of de power meter niet defect was, heb ik toen tijdens het fietsen op mijn Fenix 6x pro ook een activiteit gestart. Deze vond de power meter direct.

Toen ik vervolgens thuis aankwam en de activiteit op mijn edge 1040 beëindigde en had opgeslagen, kreeg ik vrijwel gelijk daarna een melding dat de edge verbonden was met de power meter.
(Dus voor de goede orde. Ik heb de power meter niet opnieuw gekoppeld)

Erg vreemd. Ik meen hetzelfde ook wel eens met mijn hartslag meter gehad te hebben.

Ik vraag mij af of dit herkenbaar klinkt.
Dit fenomeen zie ik soms ook op m'n Edge 530.
Sensoren worden dan niet automatisch gekoppeld als er al een activiteit actief is.
De workaround is dan óf de activiteit beëindigen en een nieuwe starten (feitelijk wat jij deed bij thuiskomst), óf naar het sensor menu gaan en dan de sensor uitschakelen en weer inschakelen.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Pagina: 1 ... 90 ... 101 Laatste