Echter indien je een activiteit start en je wacht een minuut en je begint daarna te trappen, dan wordt de power meter niet herkent.
Om de power meter (en wellicht elke ant+ sensor) weer werkend te krijgen, dan dien je de activiteit te pauzeren. De edge vervolgens uit te schakelen en direct daarna weer in te schakelen en vervolgens de activiteit weer te vervolgen.
Ongeveer hetzelfde zoals @magic_nl schrijft.
Ik vind dit persoonlijk klinken als een bug, maar het kan een feature zijn. Misschien dat de gedachte is dat ze energie proberen te besparen door niet telkens naar die ene sensor te zoeken.
ps bedankt voor jullie reactie
Stop rit (nog niet save kiezen), dan kan je hem daarna uitzetten en weer aanzetten.Prulleman schreef op maandag 2 september 2024 @ 13:13:
[...]
Uit en weer inschakelen lost dit op, maar dat is lastig als je al in een rit zit..
Krijg je meteen scherm met save optie waar je dan gewoon weer start kan doen.
Ja ik heb denk lijst van 20 sensoren en dan is het niet handig als die continu gezocht worden.sir_huxley schreef op maandag 2 september 2024 @ 14:13:
Ik vind dit persoonlijk klinken als een bug, maar het kan een feature zijn. Misschien dat de gedachte is dat ze energie proberen te besparen door niet telkens naar die ene sensor te zoeken.
Maar het search icoontje aanklikken zou je wel verwachten dat dat werkt. (dus dat lijkt me een bug)
Ook gemerkt. Zeer irritant, vooral omdat ik al mijn geplande routes in komoot al een unieke naam geef beginnende met een nr. Gegeven had als workaround omdat de 840 een te korte tekst laat zien in routes waardoor verschillende varianten hetzelfde noemen.DDX schreef op maandag 2 september 2024 @ 11:21:
Merk ook als ik een gpx inlaad in de garmin connect app de strava routenaam niet meer wordt meegenomen en je ook standaard de vraag krijgt wat voor soort routing je wilt gebruiken.
En komoot laten synchen is geen optie met +300 routes
Nu is t nog erger doordat die de geïmporteerd route noemt als
<hometown> blabla ...
En waarom er geen ondersteuning meer is voor koppelen met een kabel aan Android apparaten.
Het antwoord was:
"Hartelijk bedankt dat u contact heeft opgenomen met Garmin Support. Wij helpen u graag verder.
Wij zijn altijd op zoek naar nieuwe feedback. U kunt uw idee of feedback via de volgende link aan ons doorgeven:
https://www.garmin.com/nl-NL/forms/ideas/".
Dus weer een mail gestuurd wat ze nu eigenlijk bedoelen.
Het antwoord was:
"Hartelijk bedankt dat u contact heeft opgenomen met Garmin Support. Wij helpen u graag verder.
Er is helaas geen andere manier mogelijk. U kunt uw feedback/idee via de onderstaande link indienen zodat ons software team mogelijk een aanpassing kan maken.
Wij zijn altijd op zoek naar nieuwe feedback. U kunt uw idee of feedback via de volgende link aan ons doorgeven:
Dus het kan niet en dat was het.
Dus geen uitleg waarom, al had ik dat ook niet verwacht.
Dat heb ik dus ook een paar keer gehad met mails naar Garmin.mike123 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 12:12:
Eergisteren een antwoord gekregen van Garmin op mijn vraag waarom er nu alleen verbinding kan worden gemaakt met de pc met alleen MTP en wat de reden hiervoor was.
En waarom er geen ondersteuning meer is voor koppelen met een kabel aan Android apparaten.
Het antwoord was:
Dus weer een mail gestuurd wat ze nu eigenlijk bedoelen.
Het antwoord was:
Er is helaas geen andere manier mogelijk. U kunt uw feedback/idee via de onderstaande link indienen zodat ons software team mogelijk een aanpassing kan maken.
Dus het kan niet en dat was het.
Dus geen uitleg waarom, al had ik dat ook niet verwacht.
Heb het maar opgegeven.
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Verder heb ik hem pas een paar keer gebruikt, maar lijkt de gps wel nauwkeurig genoeg. Qua uiterlijk lijkt hij op een Garmin, maar dan met een simpele display en irritante piepjes waarvan ik nog niet heb gevonden hoe ik die uit moet zetten.
Zal deze voorlopig nog wel blijven gebruiken, tot ik vind dat ik genoeg km's maak om een duurdere computer te rechtvaaardigen.
Zou gefixt moeten zijn in 24.15DDX schreef op maandag 2 september 2024 @ 12:51:
Toevallig dat de edge in standby stond ?
Dan heb ik ook wel eens issues gehad met connecties.
Super! Ik heb even de release notes erbij gepakt: https://forums.garmin.com.../public-beta-24-15---live
Ben heel benieuwd wanneer deze veranderingen gereleaset worden
Ik draai al 24.18 op mijn Edge 1040sir_huxley schreef op maandag 9 september 2024 @ 17:21:
[...]
Super! Ik heb even de release notes erbij gepakt: https://forums.garmin.com.../public-beta-24-15---live
Ben heel benieuwd wanneer deze veranderingen gereleaset worden
Voor Edge x40 is de nieuwe versie 24.18, release notes zijn hier te vinden.
Voor Edge 1050 is de nieuwe versie 10.18, release notes zijn hier te vinden.
Het kan even duren voordat de update bij iedereen beschikbaar is, Garmin doet altijd een staged roll out.
De huidige betacyclus is hiermee ten einde (voor de mensen die meedoen aan het beta programma).
[ Voor 5% gewijzigd door JungleJim op 09-09-2024 21:42 ]
En heel fijn dat op het einde die irritante dikke lijnen weer zijn opgelost inderdaad!
De 10.18 word hier nu geinstalleerd.JungleJim schreef op maandag 9 september 2024 @ 21:25:
Voor de Edge 1040 / 840 / 540 / 1050 gebruikers: Garmin heeft een nieuwe firmware uitgebracht met een hoop nieuwe features (Garmin Share, Road Hazards, Wi-Fi kaart downloads en nog veel meer) en fixes. Voor iedereen die andere kaarten gebruiken dan de Garmin Cycle maps: in deze release zit een fix voor de bug waarbij wegen met een te dikke rand weergegeven werden.
Het kan even duren voordat de update bij iedereen beschikbaar is, Garmin doet altijd een staged roll out.
Dank je.
Lol, dacht laat ik dat eens doen, scheelt weer aansluiten op pc.JungleJim schreef op maandag 9 september 2024 @ 21:25:
Wi-Fi kaart downloads
8 uur remaining....
Ja het is helaas niet een heel bruikbare feature. De Wi-Fi download op de Edge is erg traag en de kaartbestanden (iig die van Europa en Noord Amerika) zijn heel groot... Express is dan veel handiger.DDX schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 09:43:
Lol, dacht laat ik dat eens doen, scheelt weer aansluiten op pc.
8 uur remaining....
Ochja nu ze die lijnen gefixed hebben ben ik toch weer terug op OFM, alle Garmin kaarten verwijderd.
[ Voor 32% gewijzigd door Kluus op 10-09-2024 10:26 ]
Ook ik gebruik ook het het liefst OFM, maar mis je dan niet de hoogtekaarten voor o.a. climbpro e.d.?Kluus schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 10:25:
Ochja nu ze die lijnen gefixed hebben ben ik toch weer terug op OFM, alle Garmin kaarten verwijderd.
De ClimbPro data komt niet uit de kaart zelf, maar uit een aparte database die samen met de Garmin Cycle Maps wordt geïnstalleerd. Dus als het goed is zou ClimbPro gewoon moeten werken, zolang die ClimbPro database op de Edge staat (die bestanden staan in de Garmin\SQL\internal folder). En de OFM kaarten bevatten ook elevation data (DEM) dus hoogteprofiel blijft ook werken.pdukers schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 12:59:
Ook ik gebruik ook het het liefst OFM, maar mis je dan niet de hoogtekaarten voor o.a. climbpro e.d.?
Klopt wat @JungleJim zegt ik heb alle Garmin kaarten er af gegooid (netjes via Garmin Express) om ruimte te maken voor veel OFM kaarten aangezien ik een paar keer per jaar naar het buitenland ga om te fietsen. Climbpro werkt gewoon perfect, ook in free-ride mode.pdukers schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 12:59:
[...]
Ook ik gebruik ook het het liefst OFM, maar mis je dan niet de hoogtekaarten voor o.a. climbpro e.d.?
Maar even kabel eraan gehangen en map binnen 15 minuten installed via pc...
Nee totaal onzinnige feature...
Toch niet helemaal.DDX schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 16:36:
Na 6 uur stond west europe map update op 22%. (nadat ik iig auto standby had uitgezet)
Maar even kabel eraan gehangen en map binnen 15 minuten installed via pc...
Nee totaal onzinnige feature...
Garmin express draait immers alleen op Windows of Mac.
Ok en die paar mensen die alleen linux draaien hebben geen mogelijkheid om ergens een windows of mac te gebruiken ?PaulC schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 17:01:
[...]
Toch niet helemaal.
Garmin express draait immers alleen op Windows of Mac.
Ik ben het wel eens met dat het feit dat je gewoon via device zelf met wifi maps moet kunnen updaten, maar als dat gewoon 24 uur duurt tja dan is het een onzinnige feature naar mijn mening.
Dan moeten ze terug naar tekenbord om dat process op de een of andere manier sneller te krijgen.
Of mappen opdelen ipv heel west europe.
Handigste zou idd zijn om de kaarten op te splitsen in kleinere regio's, bijv. landen. Dat doen andere fabrikanten (Wahoo, Karoo) ook. Maar ja mijn ervaring met meerdere Garmin devices heeft geleerd dat Garmin niet echt naar klantwensen luistert...DDX schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 17:06:
Dan moeten ze terug naar tekenbord om dat process op de een of andere manier sneller te krijgen.
Of mappen opdelen ipv heel west europe.
[ Voor 16% gewijzigd door JungleJim op 10-09-2024 17:13 ]
Ik gebruik idd de Nederlandse methodeDDX schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 17:06:
[...]
Ok en die paar mensen die alleen linux draaien hebben geen mogelijkheid om ergens een windows of mac te gebruiken ?
"Leen iemands PC"
Dus ik snap ergens dat mensen klagen dat het niet super nuttig is, maar je had kunnen weten dat het traag zou zijn, dat zegt het apparaat namelijk gewoon bij het updaten.
:strip_exif()/f/image/bLI9pRLGtRWECfacLZKQ8B41.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ga hem nu dus niet uitvoeren, gewoon met Express straks.
Niet echt leesbaar op de edge 840, rode balk met witte lettertjes erin.
Kan natuurlijk ook te maken hebben met regenachtig weer, maar erg onhandige kleuren combi naar mijn idee.
Klein drempeltje (als in overgang asfalt) bijvoorbeeld langs de ringvaart Haarlemmermeer tja.
En die andere 2 geen idee wat daar zou moeten zijn. (kon tekst niet lezen)
En om nou alle wegversmallingen er in te gaan zetten langs bijvoorbeeld de ringvaart dan blijft dat ding piepen.
[ Voor 13% gewijzigd door DDX op 11-09-2024 11:26 ]
Ik ga zondag fietsen in Valkenburg en voor het eerst echt wat hoogtemeters maken in een omgeving die ik niet ken. Nooit eerder geprobeerd en hier nergens genoeg klim om Climbpro te activeren en dus te testen....
Edge Explore 2JaVaWa schreef op woensdag 11 september 2024 @ 12:17:
Garmin heeft tientallen Edge modellen gemaakt, maar er is er geen een die alleen maar "Edge" heet. Ook is er geen "Edge 2". Welke bedoel je nu precies?
Voor zover ik weet heeft de Edge 130 Plus alleen ondersteuning voor ClimbPro als je een koers rijdt, en niet de “vrije” ClimbPro modus.sanger1981 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 12:10:
Even een praktische vraag. Ik heb een Edge 130 Plus met Climbpro. Moet ik een koers/navigatie starten voor Climbpro om te werken of pakt hij alles wat in de garmin database is aangemerkt als klim en toont dit standaard?
Ah ok, thanksJungleJim schreef op woensdag 11 september 2024 @ 13:08:
[...]
Voor zover ik weet heeft de Edge 130 Plus alleen ondersteuning voor ClimbPro als je een koers rijdt, en niet de “vrije” ClimbPro modus.
Zo, even geen twee dingen tegelijk doen, sorry! Ik bedoelde inderdaad de Explore en Explore 2.JaVaWa schreef op woensdag 11 september 2024 @ 12:17:
Garmin heeft tientallen Edge modellen gemaakt, maar er is er geen een die alleen maar "Edge" heet. Ook is er geen "Edge 2". Welke bedoel je nu precies?
Kan je ook rapporteren dat gevaar niet meer van toepassing is?DDX schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 21:23:
De road hazard warning vanavond tijdens rit naar huis ook 3 keer langs zien komen.
Niet echt leesbaar op de edge 840, rode balk met witte lettertjes erin.
Kan natuurlijk ook te maken hebben met regenachtig weer, maar erg onhandige kleuren combi naar mijn idee.
Voor iemand die er nooit fiets kan het handig zijn om klein hobbeltje te melden maar als je er bijna dagelijkst langskomt...
Persoonlijk denk ik dat zoiets handig kan zijn om te melden pas op er ligt glas ofzo.
Ja, dat is mogelijkedhollan schreef op woensdag 11 september 2024 @ 15:21:
[...]
Kan je ook rapporteren dat gevaar niet meer van toepassing is?
Het idee achter de functionaliteit is uiteraard wel goed!
Misschien kun je iets meer context geven...bcome schreef op woensdag 11 september 2024 @ 18:16:
10 uur later en m'n Europa kaart is weer up-to-date. Gedoe.
Heb je via Garmin Express de update geïnstalleerd of via de nieuwe wifi kaart update functie?
Die laatste neemt nou eenmaal iets meer tijd in beslag, maar je hoeft er toch niet naast te zitten? Je kunt hem toch aanzetten en dan lekker de boel de boel laten? Als je hem 's avonds aanzet is die de volgende dag gereed en je batterij is ook nog eens vol
Vermoed ergens dat je nooit het dialup modem tijdperk hebt meegemaakt, of spelletjes inladen op je computer via een cassettebandje. Misschien dat ik daarom zo geduldig ben.

Ik gebruik geen Microsoft Windows dus ben helaas gelimiteerd aan de WiFi Map Manager inderdaad. Leuk als alternatief, maar handig is anders. Gisteravond aangezet met de gedachte dat ik wakker zou worden met de nieuwe kaarten, maar dat was eerst automatisch stand-by uitzetten om vervolgens erachter komen dat de batterij halverwege niet vol genoeg was om door te gaan, dus heeft wat tijd gekost.sir_huxley schreef op woensdag 11 september 2024 @ 18:30:
[...]
Misschien kun je iets meer context geven...
Heb je via Garmin Express de update geïnstalleerd of via de nieuwe wifi kaart update functie?
Die laatste neemt nou eenmaal iets meer tijd in beslag, maar je hoeft er toch niet naast te zitten? Je kunt hem toch aanzetten en dan lekker de boel de boel laten? Als je hem 's avonds aanzet is die de volgende dag gereed en je batterij is ook nog eens vol![]()
Vermoed ergens dat je nooit het dialup modem tijdperk hebt meegemaakt, of spelletjes inladen op je computer via een cassettebandje. Misschien dat ik daarom zo geduldig ben.
Thuis zit tegenwoordig alles op 1gbit/s op de WiFi, dus dan is meer dan 10 uur voor enkel een download best een gevalletje 25 jaar terug in de tijd. Maar goed, we zijn helemaal up-to-date, nou mag het weer even stoppen met regenen zodat ik al die nieuwe features uit kan proberen
Het volgende vind ik vaag:
CimbPro EU central 2024.10 staat 2x vermeld.
De DEM EU is 2023.10
Is dit normaal?
Map manager op het device vermeldt 1 update nog steeds, nl. CycleMap Europe
Garmin Express vermeldt onder "map details" alleen trailforks en CycleMap Europe 2022.11 en niet de andere maps (EU West en Central). En onder "manage maps" zie ik wel EU West en Central, maar niet CycleMap Europe.
Betekent dit dat ik de CycleMap Europe alleen maar via de trage WIFI kan updaten? Denk dat ik dit ik deze map beter kan negeren.
[ Voor 3% gewijzigd door pdukers op 11-09-2024 18:56 ]
Maar dit werkt alleen goed als je de meest recente versie van Garmin Express hebt, 7.23.0 op dit moment.
Wat kan helpen als er gedoe met kaarten is, is om in Express eerst alle kaarten te deselecteren, Express verwijdert ze dan van je Edge. Dan Edge even ontkoppelen en weer aankoppelen van je computer en dan de gewenste regio opnieuw installeren.
Vwb ClimbPro, deze is ook opgedeeld in dezelfde regio’s als de Cycle Map. Dus het kan zijn dat die meerdere keren getoond wordt als je meer dan een regio van de cycle maps hebt geïnstalleerd.
Helaas is de Edge de beperkende factor hier, en niet je internet of Wi-Fi verbinding…bcome schreef op woensdag 11 september 2024 @ 18:45:
Thuis zit tegenwoordig alles op 1gbit/s op de WiFi, dus dan is meer dan 10 uur voor enkel een download best een gevalletje 25 jaar terug in de tijd.
Ik ga er nu eens OFM Benelux opzetten
Net mijn wahoo maar afgestoft, maar zou toch liever de Garmin gebruiken.
[ Voor 34% gewijzigd door Fisico op 13-09-2024 19:09 ]
... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)
Niet, want OFM (Open Fiets Map) wordt niet door Garmin aangeboden.Fisico schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 19:06:
[...]
Waar zie jij die bij jouw kaarten? Ik zie alleen de VS en de Azie / Afrika / Australie-kaarten namelijk.
Die kun je hier vinden. Je download deze op eerst op bijv. een windows desktop, je connect je Garmin device met die desktop via usb en dan je deze via explorer naar de garmin map op je Garmin device. Kan zijn dat je ook in het activity profile de map moet aanzetten.
Dank je, maar dat is denk ik te ingewikkeld voor mij. Ik vind de kaart van Europa niet in express en via de Garmin zelf kost 10+ uur en gaat nog langer duren omdat hij steeds in slaap modus gaat. Ik heb nu dus geen kaarten meer op mijn Garmin.pdukers schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 19:37:
[...]
Niet, want OFM (Open Fiets Map) wordt niet door Garmin aangeboden.
Die kun je hier vinden. Je download deze op eerst op bijv. een windows desktop, je connect je Garmin device met die desktop via usb en dan je deze via explorer naar de garmin map op je Garmin device. Kan zijn dat je ook in het activity profile de map moet aanzetten.
Automatisch stand-by kan je in je activity profile uitzetten. Als je de komende 10 uur nog de tijd hebt adviseer ik om de Garmin aan de lader te leggen en 'm de tijd te gevenFisico schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 19:47:
[...]
Dank je, maar dat is denk ik te ingewikkeld voor mij. Ik vind de kaart van Europa niet in express en via de Garmin zelf kost 10+ uur en gaat nog langer duren omdat hij steeds in slaap modus gaat. Ik heb nu dus geen kaarten meer op mijn Garmin.
Ah gevonden. Hopelijk haalt de update het dan op tijd. Maar blijft bizar dat ik die kaarten nergens kan vinden. Tweede keer dat ik op pad ga en een update van Garmin stress geeft. Vorige keer blijven de powermeters hangen in de updatemodus.bcome schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 19:48:
[...]
Automatisch stand-by kan je in je activity profile uitzetten. Als je de komende 10 uur nog de tijd hebt adviseer ik om de Garmin aan de lader te leggen en 'm de tijd te geven
Alles was een grote update. De Garmin zelf, toen de kaarten via de 840. Omdat het net opschoot ook maar aan de Mac gehangen en daar kwam gelijk een update van de express. Dus alles is helemaal bij, op de kaarten na. Ik zie alle regio's behalve Europa in welke vorm dan ook.pdukers schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 19:54:
@Fisico Maar je ziet ook niet EU West, Central en East in de lijst van Garmin Express (laatste versie al gedownload)? Dat zou erg raar zijn.
Goed kaarten gevonden in drie delen. Daar kom je op een Mac dus alleen met een muis blijkbaar. Nu via de laptop op goed geluk.
[ Voor 10% gewijzigd door Fisico op 13-09-2024 20:11 ]
Als je de Garmin aan de Mac hebt gehangen kan je toch ook de kaarten zoals aangegeven door @pdukers downloaden.Fisico schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 20:01:
[...]
Alles was een grote update. De Garmin zelf, toen de kaarten via de 840. Omdat het net opschoot ook maar aan de Mac gehangen en daar kwam gelijk een update van de express. Dus alles is helemaal bij, op de kaarten na. Ik zie alle regio's behalve Europa in welke vorm dan ook.
Benelux downloaden, de zip bestanden uitpakken en de map openfietsmap(gmap) uitpakken en hernoemen naar gmapsupp.img en op de Garmin kopiëren.
Dan de kaart in je profiel selecteren en klaar.
De map gmapsupp.img mag je volgens het help bestand ook een andere naam geven als ik het goed heb.
Hopelijk heb ik het goed uitgelegd.
Anders hoor ik het wel wat er niet goed is.
Mocht ik weer ergens vastlopen dan ga ik dit proberen. Dank je!mike123 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 20:12:
[...]
Als je de Garmin aan de Mac hebt gehangen kan je toch ook de kaarten zoals aangegeven door @pdukers downloaden.
Benelux downloaden, de zip bestanden uitpakken en de map openfietsmap(gmap) uitpakken en hernoemen naar gmapsupp.img en op de Garmin kopiëren.
Dan de kaart in je profiel selecteren en klaar.
De map gmapsupp.img mag je volgens het help bestand ook een andere naam geven als ik het goed heb.
Hopelijk heb ik het goed uitgelegd.
Anders hoor ik het wel wat er niet goed is.
Ja, ik heb ook geleerd om niet te updaten voor een wedstrijd of toer. Doe het wanneer je een paar rustige weken hebt.Fisico schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 19:53:
.Tweede keer dat ik op pad ga en een update van Garmin stress geeft. Vorige keer blijven de powermeters hangen in de updatemodus.
Dat geldt niet alleen voor fietscomputers kan ik vertellen. De TomTom kaarten updaten via wifi (8GB) de dag voordat je hem nodig hebt en de volgende dag inschakelen en dat de TomTom zegt, Geen kaarten aanwezig, daar word je ook niet heel blij van kan ik je vertellen. 🫣Delay schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 20:18:
[...]
Ja, ik heb ook geleerd om niet te updaten voor een wedstrijd of toer. Doe het wanneer je een paar rustige weken hebt.
[ Voor 9% gewijzigd door Hopjesvla79 op 15-09-2024 09:22 ]
Hi Ha Hopjesvla
Is het enkel een percentage of eerder een soort van progress bar? Indien dat laatste dan is het de voortgang van het downloaden van kaarten of kaartupdates. Zie ook What Do The Status Icons On An Edge Display Represent? op de Garmin site.Hopjesvla79 schreef op zondag 15 september 2024 @ 09:21:
sinds de laatste update op mijn 840 heb ik naast de temperatuur (in de balk waar ook de tijd etc staat) ook een percentage staan, maar ik kom er maar niet achter wat het is. Iemand een idee? Het is ieg niet het batterijpercentage
En als het iets anders, post dan een screenshot van de Edge, wellicht helpt dat om er achter te komen wat het is.
ah ik denk een bliebje..na een volledige herstart is het weg. Hij heeft idd afgelopen nacht de kaarten geupdate (en tijdens dat proces was er idd een voortgangsbalkje met percentage als ik het goed herinner.) Ik vermoed dat na installatie het balkje wel weg is gegaan maar de percentages nietJungleJim schreef op zondag 15 september 2024 @ 10:08:
[...]
Is het enkel een percentage of eerder een soort van progress bar? Indien dat laatste dan is het de voortgang van het downloaden van kaarten of kaartupdates. Zie ook What Do The Status Icons On An Edge Display Represent? op de Garmin site.
En als het iets anders, post dan een screenshot van de Edge, wellicht helpt dat om er achter te komen wat het is.
Anyway, lijkt nu opgelost te zijn
Hi Ha Hopjesvla
Ik gebruik overigens OpenFietsMap, maar ook bij de Gamin-kaarten doet zich dit voor.
millerman_sf in "Het grote fietscomputer topic"
Dat is gelijk antwoord op mijn vraag, het komt dus ook bij andere Garmins voor. Ik heb hetzelfde op de Explore 2.
Hij was op zoek naar de wifi ( volgens mij was dit eerder niet het geval maar goed)
Weet iemand wat ik verkeerd doe?
Hier had ik met de 530 nooit last van, die werden altijd gevonden. Iemand een idee?
Trouwens wel heerlijk dat er geen gezeur is met het syncen. Dat was echt altijd een drama op de 530.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Heb je de backup van Edge 530 naar 840 gedaan? Ik zou eens proberen om de sensors te wissen en ze één voor één terug te koppelen.
En staan ze in Garmin Connect (smartphone/PC) ook dubbel?twodigits schreef op maandag 16 september 2024 @ 09:22:
Ik loop tegen het volgende aan en krijg het zelf niet opgelost, misschien weet iemand hier meer. Als ik via Komoot een route selecteer en die via Garmin Connect naar mijn Edge 540 ga uploaden, krijg ik ook alle routes die ik reeds op mijn Edge heb staan er nog een keer bij. Sommige routes staan er daardoor meerdere keren in.
Heb je een automatische koppeling van Komoot met GC? Waarom nog eens uploaden?
heb je de laatste FW update al binnen? dit issue stond op de lijst met fixes:M@cer schreef op maandag 16 september 2024 @ 10:10:
Afgelopen maand overgestapt van de 530 naar de 840.. Goede vooruitgang, maar ik heb wel vaak dat mijn sensort (hardslag/DI2/Power) niet gevonden worden. Ook omdat ik tussen 2 fietsen wissel.
Hier had ik met de 530 nooit last van, die werden altijd gevonden. Iemand een idee?
Trouwens wel heerlijk dat er geen gezeur is met het syncen. Dat was echt altijd een drama op de 530.
JungleJim in "Het grote fietscomputer topic"
https://forums.garmin.com...ersion-24-18---20-rollout
Fixed issue where BLE sensors would not connect
Nee, in GC staan ze niet dubbel. En ja, ik heb een automatische koppeling.RigolleM schreef op maandag 16 september 2024 @ 10:25:
[...]
En staan ze in Garmin Connect (smartphone/PC) ook dubbel?
Heb je een automatische koppeling van Komoot met GC? Waarom nog eens uploaden?
Vreemd, dan loopt er iets fouts tussen de synchronisatie GC naar Edge, zal eens kijken of ik tijd heb om mijn Edge boven te halen en het eens te testen.twodigits schreef op maandag 16 september 2024 @ 12:12:
[...]
Nee, in GC staan ze niet dubbel. En ja, ik heb een automatische koppeling.
Heb je die routes op je edge ook via Komoot gesynchroniseerd of zijn dat routes die ergens anders vandaan komen?twodigits schreef op maandag 16 september 2024 @ 09:22:
Ik loop tegen het volgende aan en krijg het zelf niet opgelost, misschien weet iemand hier meer. Als ik via Komoot een route selecteer en die via Garmin Connect naar mijn Edge 540 ga uploaden, krijg ik ook alle routes die ik reeds op mijn Edge heb staan er nog een keer bij. Sommige routes staan er daardoor meerdere keren in.
Als je namelijk de koppeling tussen Komoot en Garmin Connect hebt geactiveerd dan worden Tours die je in Komoot plant automatisch via Garmin Connect met je Edge gesynchroniseerd (als Course). Je hoeft dan nooit handmatig een tour vanuit Komoot te uploaden naar je Edge.
Mijn werkwijze:
- Komoot ritje maken
- Kijken in Komoot app of rit er staat (overbodige stap)
- Even wachten tot de rit in GC bij koersen staat
- Edge opstarten en bij navigatie - koersen staat de rit aanwezig!
Mijn Edge draait op 24.18.
Deze opmerking triggerde me, ik denk dat ik inderdaad een extra keer vraag om te synchroniseren. Ik heb alles verwijderd van mijn Egde, en als ik nu een nieuwe koers op Komoot selecteer (en dus verder niets doe) staat ie vrij snel daarna gewoon op mijn Edge. Het lijkt me dus opgelost, dank.RigolleM schreef op maandag 16 september 2024 @ 16:37:
Volgens mij doe je een extra handeling
[ Voor 3% gewijzigd door twodigits op 16-09-2024 19:48 ]
Ik had dit issue ook. Lijkt nu opgelost met de nieuwste updateM@cer schreef op maandag 16 september 2024 @ 10:10:
Afgelopen maand overgestapt van de 530 naar de 840.. Goede vooruitgang, maar ik heb wel vaak dat mijn sensort (hardslag/DI2/Power) niet gevonden worden. Ook omdat ik tussen 2 fietsen wissel.
Alleen zou het fijn zijn als iemand een oplossing weet....millerman_sf schreef op maandag 16 september 2024 @ 07:19:
@ElisabethM
millerman_sf in "Het grote fietscomputer topic"
Dat is gelijk antwoord op mijn vraag, het komt dus ook bij andere Garmins voor. Ik heb hetzelfde op de Explore 2.

Wat is nu eigenlijk het probleem? Vertrouwt Strava mijn stops niet of geeft Garmin die info niet door? Is er een instelling die dit kan matchen?
In mijn ervaring pakt Strava iets wat lijkt op totale tijd en niet bewogen tijd. En ja dan krijg je verschillen. Mij boeit t eigenlijk niet. Ik kijk voor stats etc in GarminCloclo100 schreef op zondag 22 september 2024 @ 14:23:
Ik ben die Strava manier van bewogen tijd berekenen eigenlijk helemaal moe. Ik zou het niet erg vinden als er een kleine correctie is, maar dat ze zich bij elke stop moeien alsof ik niet zou stilstaan.. dat gaat er toch helemaal over? Ik heb vandaag een rit gereden van 113km, heb een speed sensor en een recente Garmin Edge, en kom uit op een bewogen tijd van 3u44 , 30,2km/u gemiddeld. Ben regelmatig eens gestopt bij een rood licht, iets te eten pakken of een paar foto’s. 1x nog telefoon gehad en ongeveer 5 minuten gebeld. Strava maakt er 3u51 van, gemiddeld 29,3km/u .. Dat is 6 minuten verschil
Wat is nu eigenlijk het probleem? Vertrouwt Strava mijn stops niet of geeft Garmin die info niet door? Is er een instelling die dit kan matchen?
Nee, het is wat er staat, in Strava veel meer bewogen tijd dan in Garmin. Ik stop mijn Garmin enkel als ik stil sta, niet als ik nog aan het rijden ben.Webgnome schreef op zondag 22 september 2024 @ 15:06:
[...]
In mijn ervaring pakt Strava iets wat lijkt op totale tijd en niet bewogen tijd. En ja dan krijg je verschillen. Mij boeit t eigenlijk niet. Ik kijk voor stats etc in Garmin
De "bewegende tijd" is een stopwatch die de Edge aanzet wanneer je beweegt. Dat geeft een precieze tijd. Standaard staat auto pause al aan, wat prima werkt.Cloclo100 schreef op zondag 22 september 2024 @ 14:23:
Strava maakt er 3u51 van, gemiddeld 29,3km/u .. Dat is 6 minuten verschil
Strava krijgt van Garmin een lijst posities en tijdstippen door. Daaruit kan Strava alleen bij benadering de bewegende tijd bepalen. Strava zal korte stops dan niet goed kunnen vinden. 3u51 is 231m en 6/231 = 0,026. Dus 6 minuten is dan minder dan 3%, lijkt mij best redelijke schatting.
Als je beide tijden hebt kan je die van de Garmin als betrouwbaarder aanhouden.
Mocht er op je Garmin 29,3 km/u staan en Strava 30,2 km/u was het waarschijnlijk geen probleem geweestCloclo100 schreef op zondag 22 september 2024 @ 14:23:
Ik ben die Strava manier van bewogen tijd berekenen eigenlijk helemaal moe. Ik zou het niet erg vinden als er een kleine correctie is, maar dat ze zich bij elke stop moeien alsof ik niet zou stilstaan.. dat gaat er toch helemaal over? Ik heb vandaag een rit gereden van 113km, heb een speed sensor en een recente Garmin Edge, en kom uit op een bewogen tijd van 3u44 , 30,2km/u gemiddeld. Ben regelmatig eens gestopt bij een rood licht, iets te eten pakken of een paar foto’s. 1x nog telefoon gehad en ongeveer 5 minuten gebeld. Strava maakt er 3u51 van, gemiddeld 29,3km/u .. Dat is 6 minuten verschil

Onzin. Strava is gewoon irritant eigenwijs. Waarom nemen ze niet gewoon de tijden van Garmin over. Ik heb nog nooit meegemaakt dat de gemiddelde snelheid van Strava hoger was dan die van Garmin.RigolleM schreef op zondag 22 september 2024 @ 16:35:
[...]
Mocht er op je Garmin 29,3 km/u staan en Strava 30,2 km/u was het waarschijnlijk geen probleem geweest
Bij mij is dit bij alle ritten het geval. Garmin is veel strikter in bereken van de VgemLa1974 schreef op zondag 22 september 2024 @ 16:43:
[...]
Onzin. Strava is gewoon irritant eigenwijs. Waarom nemen ze niet gewoon de tijden van Garmin over. Ik heb nog nooit meegemaakt dat de gemiddelde snelheid van Strava hoger was dan die van Garmin.
Ik heb auto-pause aanstaan. Jij ook?McLambo schreef op zondag 22 september 2024 @ 17:11:
[...]
Bij mij is dit bij alle ritten het geval. Garmin is veel strikter in bereken van de Vgem
Nope, meeste ritjes zijn ook een aaneengesloten ‘effort’ hier 😇
Je snapt mijn punt niet, maar geen probleem.La1974 schreef op zondag 22 september 2024 @ 16:43:
[...]
Onzin. Strava is gewoon irritant eigenwijs. Waarom nemen ze niet gewoon de tijden van Garmin over. Ik heb nog nooit meegemaakt dat de gemiddelde snelheid van Strava hoger was dan die van Garmin.
Moet je maar harder trappen als je wilt 'showen' naar je vrienden, of wat minder foto's nemen of eten pakken al rijdend, 'k zeg maar iets..
Ik heb wel autopauze aan op de Garmin maar pas bij stilstand en niet x km/u, misschien is dat het.
[ Voor 28% gewijzigd door Kluus op 22-09-2024 17:41 ]
Familielid had probleem met zijn nieuwe 1040 die erg hier op leek. Naar aanleiding van je bericht gekeken, stond oudere firmware versie op. Nieuwste erop en lijkt opgelost te zijnPrulleman schreef op maandag 16 september 2024 @ 10:55:
[...]
heb je de laatste FW update al binnen? dit issue stond op de lijst met fixes:
JungleJim in "Het grote fietscomputer topic"
[...]
Of door rood rijdenRigolleM schreef op zondag 22 september 2024 @ 17:34:
[...]
Je snapt mijn punt niet, maar geen probleem.
Moet je maar harder trappen als je wilt 'showen' naar je vrienden, of wat minder foto's nemen of eten pakken al rijdend, 'k zeg maar iets..
Is er een manier om je workout vanuit Garmin of een ander device standaard als verhaaltje in Strava te zetten? Net zoals dat plug-ins als Cols en Wandr automatisch een verhaaltje schrijven? Nu neem ik handmatig m’n workout over bij een gestructureerde training, maar er zijn vast handiger manieren voor.