Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:35
En wat zou er bij dat verhaaltje moeten? Is dat een vooraf ingevoerde tekst die nooit veranderd of?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Daarover gesproken. Dat zag ik vandaag gebeuren.. gelukkig was het zondag en iets over achten in de ochtend..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als dat DE oplossing is, zou ik zeggen.. doe maar :+

Ik ken er die hun Garmin activiteit pas starten als ze naast het kanaal rijden, de 5km naar het kanaal registreren ze niet omdat het hun AVS beïnvloed (lees = geen 30 km/u anders). |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reginas
  • Registratie: Juni 2023
  • Nu online

Reginas

Queen of Core Stability

Webgnome schreef op zondag 22 september 2024 @ 18:19:
En wat zou er bij dat verhaaltje moeten? Is dat een vooraf ingevoerde tekst die nooit veranderd of?
Nee, de aard van de training. Niet perse een standaard tekst, maar dat hij bij een gestructureerde training de aard van de training overneemt.
Bijv. 20’ warming-up (<120W), 30’ minuten intervals (XX Watt), 20’ cooling down (<120W). Eigenlijk de training zoals hij wordt voorgesteld vanuit het trainingsprogramma.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:41
Cloclo100 schreef op zondag 22 september 2024 @ 14:23:
Ik ben die Strava manier van bewogen tijd berekenen eigenlijk helemaal moe. Ik zou het niet erg vinden als er een kleine correctie is, maar dat ze zich bij elke stop moeien alsof ik niet zou stilstaan.. dat gaat er toch helemaal over? Ik heb vandaag een rit gereden van 113km, heb een speed sensor en een recente Garmin Edge, en kom uit op een bewogen tijd van 3u44 , 30,2km/u gemiddeld. Ben regelmatig eens gestopt bij een rood licht, iets te eten pakken of een paar foto’s. 1x nog telefoon gehad en ongeveer 5 minuten gebeld. Strava maakt er 3u51 van, gemiddeld 29,3km/u .. Dat is 6 minuten verschil :/

Wat is nu eigenlijk het probleem? Vertrouwt Strava mijn stops niet of geeft Garmin die info niet door? Is er een instelling die dit kan matchen?
Je kan op de desktop versie van de website eens kijken naar
- Correct Distance
- Correct Elevation
Beide kunnen nogal wat invloed hebben op de afstand en dus ook snelheid.
Heb gemerkt dat vooral in de heuvels en onder bomen er nog wel eens verschil inzit.
RigolleM schreef op zondag 22 september 2024 @ 18:46:
[...]
Ik ken er die hun Garmin activiteit pas starten als ze naast het kanaal rijden, de 5km naar het kanaal registreren ze niet omdat het hun AVS beïnvloed (lees = geen 30 km/u anders). |:(
Dat gebeurt vaker dan je denkt, ook de rit pauzeren voordat je ergens afremt....
Verschil kan op langere ritten 28,x km/h of 30,x km/h zijn, ik start hem gewoon vanaf huis :+

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oilman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-05 22:05
Cloclo100 schreef op zondag 22 september 2024 @ 14:23:
Ik ben die Strava manier van bewogen tijd berekenen eigenlijk helemaal moe. Ik zou het niet erg vinden als er een kleine correctie is, maar dat ze zich bij elke stop moeien alsof ik niet zou stilstaan.. dat gaat er toch helemaal over? Ik heb vandaag een rit gereden van 113km, heb een speed sensor en een recente Garmin Edge, en kom uit op een bewogen tijd van 3u44 , 30,2km/u gemiddeld. Ben regelmatig eens gestopt bij een rood licht, iets te eten pakken of een paar foto’s. 1x nog telefoon gehad en ongeveer 5 minuten gebeld. Strava maakt er 3u51 van, gemiddeld 29,3km/u .. Dat is 6 minuten verschil :/

Wat is nu eigenlijk het probleem? Vertrouwt Strava mijn stops niet of geeft Garmin die info niet door? Is er een instelling die dit kan matchen?
6 minuten gratis langer mogen genieten volgens Strava, pick your battles of rij de volgende keer gewoon 33 km/h gemiddeld op je Garmin, dan zit Strava ook echt wel boven de 30 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Pro tip: rijdt altijd rechtsom. Scheelt aanzienlijk qua AVS in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:24
Wat betreft Strava/garmin ... Dit lijkt erger de laatste tijd.. let nu meer op wanneer ik pauzeer, maar nog steeds een verschil. Ook bij lange ritten met relatief weinig stilstaan. Vandaag bv 1 x voor het spoor en 1 stoplicht op 136 km. Toch 0.2 verschil

Een jaar geleden was dit niet, net een rit van sep vorig jaar terug gezocht en die was identiek

[ Voor 10% gewijzigd door Prulleman op 22-09-2024 22:10 ]

Strava

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Cooyco
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 21:29
Dat gedweep met gemiddelde op Strava is echt heel bijzonder. Veel mensen die zich verontschuldigen als ze zachter dan 30 gemiddeld hebben gereden. "gezellig gekletst" "Veel wind" en allerlei excuses. Kom je in de bergen dan is dat gelukkig al minder, zal dus ook iets heel Nederlands zijn.
En zet je Strava inderdaad maar pas aan als je de stad uit bent of bijna terug bent: beter voor de veiligheid van de renner en de overstekende kinderen honden, katten en ouderen.
En dan heb ik het nog niet over appende automobilisten, en scholieren die alles tegelijk op hun mobiel doen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:21
RigolleM schreef op zondag 22 september 2024 @ 17:34:
[...]

Je snapt mijn punt niet, maar geen probleem.
Moet je maar harder trappen als je wilt 'showen' naar je vrienden, of wat minder foto's nemen of eten pakken al rijdend, 'k zeg maar iets.. :+
Daar maak je wel een heel aantal aannames. Ik persoonlijk rijd altijd trainingblokjes en rijd dus nagenoeg op vermogen. Snelheid staat zelfs niet op mijn trainingsscherm. Het moet gewoon juist zijn imo. Het is alsof Strava er iedereen van verdenkt om vals te spelen ofzo, deze benadering gaat helemaal nergens om alleszins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Kluus schreef op zondag 22 september 2024 @ 17:40:
Hier heen probleem, zowel Strava als Garmin geven exact het zelfde aan, 132,67 km met 34,2 km/u gemiddeld en 511 hoogtemeters. ;)

Ik heb wel autopauze aan op de Garmin maar pas bij stilstand en niet x km/u, misschien is dat het.
Ga ik eens proberen, bedankt voor de tip! Hier zet ik em ook bij stilstand pas op pauze, maar dat is dus door de "stop" knop in te duwen en niet zozeer pauze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
raymondw schreef op zondag 22 september 2024 @ 20:37:
[...]

Je kan op de desktop versie van de website eens kijken naar
- Correct Distance
- Correct Elevation
Beide kunnen nogal wat invloed hebben op de afstand en dus ook snelheid.
Heb gemerkt dat vooral in de heuvels en onder bomen er nog wel eens verschil inzit.

[...]

Dat gebeurt vaker dan je denkt, ook de rit pauzeren voordat je ergens afremt....
Verschil kan op langere ritten 28,x km/h of 30,x km/h zijn, ik start hem gewoon vanaf huis :+
Die "correct distance" maakt het vaak nog erger. Correct elevation was hier niet van toepassing, want pannekoek parcours.

Ja ik ken dat types personen wel, die hebben auto pause onder de 25 km/u :). Heb eens meegereden met iemand die altijd een prachtig gemiddelde heeft. Van te voren heb ik hem gezegd dat ik zijn tempo niet kan volgen en zou sterven in zijn wiel, ik heb nog nooit zoveel garmin piepjes gehoord die dag :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Prulleman schreef op zondag 22 september 2024 @ 22:06:
Wat betreft Strava/garmin ... Dit lijkt erger de laatste tijd.. let nu meer op wanneer ik pauzeer, maar nog steeds een verschil. Ook bij lange ritten met relatief weinig stilstaan. Vandaag bv 1 x voor het spoor en 1 stoplicht op 136 km. Toch 0.2 verschil

Een jaar geleden was dit niet, net een rit van sep vorig jaar terug gezocht en die was identiek
Ja 1km/u op 115 km is wel bizar veel, daarmee dat ik mijn beklag maakte >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
99 van de 100 keer heb ik geen idee met welk gemiddelde ik ben thuisgekomen. Dat zie ik dan wel op Strava. Ik start de rit zodra ik ben ingeklikt en hij gaat uit als ik de oprit weer op rij. Dat mijn gemiddelde dan toch zeker 5 km/h te laag is ligt uiteraard wel aan Strava O-) ;) Nee het boeit me niet. Ik weet heus wel dat ik geen powerhouse ben en maak me dan ook geen illusies.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rinslll
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07:31
Ik weet dat het merendeel een Garmin fietscomputer gebruikt maar toch even mijn eerste indruk van de Wahoo Elemnt Roam V2 die ik sinds vorige week heb.
4 jaar geleden kocht ik de Wahoo Elemnt Roam V1 vanwege het, voor mij, gebruikersgemak t.o.v. een Garmin die ik destijds in bruikleen had.
De V1 was op zich nog prima maar de accuduur ging achteruit en ik moest geregeld bijladen met mijn langere ritten.
Contact gehad met Wahoo en kortingscode gekregen, de Roam V1 verkocht en daardoor, voor een paar tientjes een Roam V2 kunnen kopen.
Nu een paar keer ermee gefietst maar de re-routing pijl lijkt wat minder fel/duidelijk dan bij de V1.
Daarnaast was de originele route bij de V1 beter te zien wanneer je een verkeerde weg nam of klein stukje afweek van de originele route.
Even kijken of ik nog wat kan aanpassen qua kaartweergave.

Wat ik bij de V2 fijn vindt is dat deze via een usb-c op te laden is. Op de fietscomputer zelf kun je meer wijzigen in het menu, ook wat overzichtelijker.
De Garmin radar is ook aan en uit te zetten op de fietscomputer.
En muziek via de fietscomputer bedienen werkt ook goed merkte ik vanochtend.
Ik gebruik Spotify en de free music app en ook de free music app werkte prima.
En je kunt ook de batterij status van de DI2 toevoegen (shifter en derailleur).
Eigenlijk bij de V1 nooit naar gekeken of dat kon.
Accuduur moet ik nog even een keer goed testen 😎.

[ Voor 3% gewijzigd door rinslll op 23-09-2024 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:43
Als ik een ritje heb gemaakt van ca 66 kilometer zegt Strava tegen mij dat ik 3 uur heb gefietst met een gemiddelde van 22 km/h. Mijn Garmin zegt 17,5 km/h. Onderweg heb ik dan wel bijna een half uur stil gestaan om een beetje rond te kijken en foto's maken.
Strava haalt die pauze eraf, er staat ook bij "bewogen gemiddelde".
22 staat leuk maar maakt mij niks uit.
Was niet snel maar voor de mtb vind ik dat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabaqui
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:30
ben sinds 3 weken over gestapt van een 530 naar een 840, alleen zit nu even heerlijk in het zuiden van Portugal met fiets maar de warmte acclimatisering geeft na 2 ritten in 27 graden niks aan.
Nu blijkt dat deze gekoppeld zit aan de weer voorspelling die je Garmin ophaalt vanaf je telefoon, deze lijkt alleen bij mij blijven in NL te staan ofzo, 15/16 graden aan weerverwachting met regen.
Telefoon wordt gewoon gezien door Garmin en synchroniseert ook netjes de uitgevoerde ritten, haalt nieuwe routes binnen.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Maak van jouw probleem niet mijn probleem

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Is 'niet, geniet lekker van het weer' ook een oplossing?

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
tabaqui schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 14:35:
ben sinds 3 weken over gestapt van een 530 naar een 840, alleen zit nu even heerlijk in het zuiden van Portugal met fiets maar de warmte acclimatisering geeft na 2 ritten in 27 graden niks aan.
Nu blijkt dat deze gekoppeld zit aan de weer voorspelling die je Garmin ophaalt vanaf je telefoon, deze lijkt alleen bij mij blijven in NL te staan ofzo, 15/16 graden aan weerverwachting met regen.
Telefoon wordt gewoon gezien door Garmin en synchroniseert ook netjes de uitgevoerde ritten, haalt nieuwe routes binnen.
misschien heeft je telefoon je locatie rechten voor garmin connect ingegtrokken? Sommige android versies doen dit automatisch bv na een tijdje inactief

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-05 22:26
Die warmte acclimisatie heeft te veel issues is mijn ervaring.
Rit in de ochtend starten als het nog 17 graden is en na uurtje is het 25 graden en je fietst hele dag -> geen verbetering in de acclimisatie.
(of zelfs achteruitgang)
Recent ook in Nederland dag dat ik begon toen het 24 graden was (ook volgens voorspellingen op de garmin), maar 0 vooruitgang.

Toen ik vorige maand in Frankrijk zat ging mijn acclimisatie in een aantal dagen van 20% naar de 100%.
Mijn vader die toen al een tijdje (paar maanden) in Frankrijk was bleef hele tijd hangen op de 50% (ene dag procentje erbij, dan weer procentje eraf zegmaar)
Terwijl die in zelfde temperatuur fietste.
En z'n garmin gaf ook netjes aan dat hij op zelfde locatie zat in Frankrijk en voorspellingen op de garmin klopten ook...
(ik heb een edge 840, hij een edge 830)

Hoogteacclimistatie is ook zo'n ding, in het verleden wel eens meegemaakt dat ik daar vooruitgang boekte volgens de garmin.
Maar dit jaar 0,0.
Nu heb ik wel eens gelezen dat je dan je rit ook op hoogte moet starten. (als in dat je daar verblijft)
Maar dat deed ik in het verleden ook niet.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tabaqui
ElPaco schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 14:41:
Is 'niet, geniet lekker van het weer' ook een oplossing?
dat is zeker ook wat ik aan het doen ben, maar het viel me op dat het niet werkte terwijl ik in NL na een paar zomerse dagen al meteen meldingen kreeg bij het einde van een rit
Prulleman schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 14:51:
[...]

misschien heeft je telefoon je locatie rechten voor garmin connect ingegtrokken? Sommige android versies doen dit automatisch bv na een tijdje inactief
iPhone gebruiker hier, heb volgens mij niks gewijzigd maar zal de instellingen nakijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JungleJim
  • Laatst online: 23:23
tabaqui schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 14:35:
Controleer even wat er ingesteld staat in de Garmin Connect app onder Settings > User Settings > Weather Location. Deze zou op Phone Location moeten staan.

In het scherm van die instelling zie je ook of de Connect app de juiste toestemming heeft om je locatie te gebruiken, wellicht moet je die ook aanpassen. Voor het beste resultaat moet je Connect toestemming geven om altijd je locatie te mogen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooyco
De 840 meet dacht ik zelf de temperatuur. Je hitte acclimatisatie hangt ook af van je inspanning.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tabaqui
JungleJim schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 15:24:
[...]

Controleer even wat er ingesteld staat in de Garmin Connect app onder Settings > User Settings > Weather Location. Deze zou op Phone Location moeten staan.

In het scherm van die instelling zie je ook of de Connect app de juiste toestemming heeft om je locatie te gebruiken, wellicht moet je die ook aanpassen. Voor het beste resultaat moet je Connect toestemming geven om altijd je locatie te mogen gebruiken.
Bleek dat op m'n iPhone connect alleen de locatie mocht gebruiken bij gebruik van App, deze nu aangepast na altijd en dit bleek in ieder geval wel melding te geven na een ritje in 27 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erixxx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-03 08:39
Ik wil een garmin edge expolre 2 kopen ter vervanging van mijn garmin oregan maar heb een hoop eigen waypoints in mapjes staan. Kan ik die weer gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delay
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:43
erixxx schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 23:12:
Ik wil een garmin edge expolre 2 kopen ter vervanging van mijn garmin oregan maar heb een hoop eigen waypoints in mapjes staan. Kan ik die weer gebruiken?
Dat lijkt mij een goede vraag voor het gps.nl forum.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JaVaWa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:40
erixxx schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 23:12:
Ja, die kun je ook op de Edge Explore 2 gebruiken. Zet de GPX-bestanden met de waypoints in de map Garmin\NewFiles op de Edge.

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Mocht je een Karoo 2 gebruiken en de Ki2 app om Di2-functionaliteit te herstellen: NIET de nieuwste firmware installeren, Hammerhead heeft iets aangepast waardoor Ki2 niet meer werkt (en je dus geen Di2-connectiviteit hebt).

Ben iig helemaal klaar met alles wat met Karoo en Hammerhead te maken heeft, ik ga weer terug naar Garmin. Wat een deceptie is de Karoo 2 gebleken, helaas.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:52
Bananeman schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 15:34:
Mocht je een Karoo 2 gebruiken en de Ki2 app om Di2-functionaliteit te herstellen: NIET de nieuwste firmware installeren, Hammerhead heeft iets aangepast waardoor Ki2 niet meer werkt (en je dus geen Di2-connectiviteit hebt).

Ben iig helemaal klaar met alles wat met Karoo en Hammerhead te maken heeft, ik ga weer terug naar Garmin. Wat een deceptie is de Karoo 2 gebleken, helaas.
Dank voor de waarschuwing, hopelijk komt er een fix.

Hier meer info: https://github.com/valterc/ki2/issues/242

[ Voor 34% gewijzigd door RedHead op 07-10-2024 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
Zojuist is een nieuwe versie van Ki2 uitgebracht, zojuist getest en Di2 werkt nu weer.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:53
Bananeman schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 10:43:
Zojuist is een nieuwe versie van Ki2 uitgebracht, zojuist getest en Di2 werkt nu weer.
Zal ook op de Karoo3 werken of niet?

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
ElGreco schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 11:02:
[...]

Zal ook op de Karoo3 werken of niet?
Denk het niet, want voor Karoo 3 heeft Hammerhead nog geen SDK vrijgegeven/beschikbaar gesteld.

edit: op Github hier het issue m.b.t. Karoo 3 support: https://github.com/valterc/ki2/issues/220

Laatste update:
It seems (from my exploration) that Hammerhead is developing 'Extensions' support for Karoo 3. I guess they are still developing it so things might change, for the time being it seems that Extensions can create 'sensors' and add elements to the ride screen.

Until they release something officially we'll have to wait (or buy a different unit).

[ Voor 52% gewijzigd door Bananeman op 10-10-2024 13:53 ]

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippenhok
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-12-2024
Hey, heeft iemand ervaring om de Garmin Edge 1050, de Garmin Pay van ING te activeren en dezelfde bankpas ook te activeren op je sporthorloge van Garmin?

Dat betekend dat je 1 bankpas/betaalrekeningnummer hebt van ING en deze gebruikt op 2 toestellen van Garmin, de Edge 1050 en Forerunner 745. Is iemand die daarmee ervaring heeft? Al reeds gebeld met ING en nu ook een formulier van klantenservice Garmin ingevuld. Lijkt geen goede uitleg voor te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:29
kippenhok schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 17:10:
Hey, heeft iemand ervaring om de Garmin Edge 1050, de Garmin Pay van ING te activeren en dezelfde bankpas ook te activeren op je sporthorloge van Garmin?

Dat betekend dat je 1 bankpas/betaalrekeningnummer hebt van ING en deze gebruikt op 2 toestellen van Garmin, de Edge 1050 en Forerunner 745. Is iemand die daarmee ervaring heeft? Al reeds gebeld met ING en nu ook een formulier van klantenservice Garmin ingevuld. Lijkt geen goede uitleg voor te zijn.
Je kan Garmin Pay vanuit de app toch gewoon op meerdere apparaten zetten?

Ik heb wat jij beschrijft met Rabobank. Werkt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Afgelopen dagen even de grens over naar Duitsland en garmin deed beetje gek met kaart en navigatie :

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/m9cCcZS/photo-2024-10-17-11-13-45.jpg

Alle wegen waren dunne lijntjes toen ik de gens over ging.
Ook als ik op een redelijke hoofdweg fietste dun lijntje.
En navigatie raakte ook van slag met stick to road setting die ik aan heb staan bleef mijn positie soms ergens vast staan, vooral bij bochten snapte hij het niet en duurde het paar secondes voordat ik weer op de weg zat.
(ergste geval zeker een minuut)
Terug in Nederland alles weer normaal.

Kaart (EU uit m'n hoofd) vorige maand geupdate.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JungleJim
@DDX lijkt op een ontbrekende kaart voor een deel van Europa, of dat de kaart wel geïnstalleerd is maar niet aan staat. Nederland en Duitsland vallen elk in een ander deel, dus je bent precies van de ene kaart naar de andere kaart gegaan :) Heb even mijn Edge niet bij de hand dus kan niet precies opzoeken of Duitsland onder West, Central of East valt.

Makkelijkst is om even te kijken onder Menu > Activity Profiles > <profiel> > Navigation > Map > Map Information. Daar zie je de lijst van geïnstalleerd kaarten en of deze ook daadwerkelijk aan staan.

Indien er een deel mist ontbreekt dan moet je die even via Garmin Express installeren (of via de download functie op de Edge maar dat is heel traag en foutgevoelig).

Edit: heb even de namen van de delen er uitgehaald omdat ik niet meer zeker weet onder welk deel NL en DE nou vallen :/ Zie de reactie van @JaVaWa voor de juiste indeling!

[ Voor 27% gewijzigd door JungleJim op 17-10-2024 11:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webgnome
Duitsland onder East Europe? jeetje, in welk universum. Amerikaanse zeker? :+

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JungleJim
@Webgnome ja eens, ik heb die indeling ook nooit logisch gevonden maar het is wat het is!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JaVaWa
Webgnome schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 11:43:
Duitsland onder East Europe? jeetje, in welk universum. Amerikaanse zeker? :+
Klopt ook niet. De Cycle Map bestaat uit drie delen: West, Central en East. Nederland zit in West, Duitsland in Central.

Edit, hier kun je de onderverdeling zien: https://www.garmin.com/en-CA/p/155338

[ Voor 11% gewijzigd door JaVaWa op 17-10-2024 11:50 ]

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ok zal straks eens kijken, maar waarom zie ik dan wel dunne lijntjes (en dikke namen die meer opvallen) op plekken waar de wegen lopen ?
Als ik geen kaart zou hebben zou ik gewoon een lege vlakte verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaVaWa
Wat je ziet is de Geocode Map. Dat is een kaart voor heel Europa en bevat alle adressen (en heel summier de wegen). De Cycle Map bevat geen adressen.

Er zit ook nog een Base Map op je toestel. Daar zit de hele wereld in, maar wel heel summier (dus alleen snelwegen, rivieren e.d.)

[ Voor 31% gewijzigd door JaVaWa op 17-10-2024 12:05 ]

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
kippenhok schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 17:10:

Wacht ff, een bankpas op je fietscomputer? Die had ik nog niet eerder gehoord.

* BreadFan ouwe bok aan het worden blijkbaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaVaWa
De nieuwe 1050 is de eerste Edge met die mogelijkheid.

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Ok was dus idd dat ik alleen west europe erop had staan, net ook (weer) central europe erop gezet.
Gok dat het misgegaan was bij de poging die ik had gedaan bij updaten over wifi/die had afgebroken omdat het te lang duurde en daarna via garmin express alleen de west europe erop had gezet oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Strava (of garmin) heeft 'recent' iets aangepast in hun elapsed time berekening.
Kwam er afgelopen weekend achter toen ik flyby bekeek van deze rit :

https://www.strava.com/activities/12638053448

Kijk je dan naar flyby en dan Laurens en Kaj selecteerd
Start was bij Maasland, via flyby zie je ons 3en ook naar de start fietsen.
Daarna vertrek ik zogenaamd eerder, terwijl we tot ongeveer Moerdijk samen fietsten.
Terug bij de finish van Maasland heb ik daar nog even wat gegeten maar vertrek ik zo ongeveer direct weer.terwijl ik Laurens en Kaj nog heb binnen zien komen ik daarna weer weg ben gefietst met Kaj.

Ik heb het idee dat dit komt doordat ik pauze rit doe en dan garmin op standby zet (als in scherm uit)

Ander voorbeeld van gisteren :
https://www.strava.com/activities/12670070164
Samen met m'n vader (Karel op flyby) gefietst.
Eerste deel samen, maar vlak voor Nunspeet bleef m'n vader staan, hier had hij lekke band en ging mijn garmin dus even op pauze en scherm uit. (later nog 2 soortgelijke stops bij lunch en pont)
Mijn vader heeft een garmin 830, maar volgens mij doet hij alleen de auto stop. Ik doe bewust de pauze knop/scherm uit zodat batterij langer meegaat en je niet gps drift krijgt tijdens een stop.

Pak ik nu rit van vanmorgen :
https://www.strava.com/activities/12675208572
15 minuten bij pont Noordzeekanaal gestaan, maar volgens strava amper stilgestaan dus.

Is al ongeveer een maandje als ik mijn woon-werk ritten bekijk.
Rit van 9 september was pauze nog aanwezig op pont :
https://www.strava.com/activities/12364031201/analysis

Op die van 10 september niet meer :
https://www.strava.com/activities/12372214718/analysis

Of loopt dit toevallig samen met garmin (840) firmware update ?
Meer mensen die dit terug zien ?
Ik kwam er dus achter omdat ik 2 lange ritten met m'n vader had gemaakt en ik niet samen had gereden volgens strava.

[ Voor 5% gewijzigd door DDX op 17-10-2024 17:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JungleJim
@DDX wat je beschrijft is helaas een bug in de huidige firmware van de Edge 540/840/1040 en 1050. Als de Edge in slaapmodus gaat tijdens een activiteit dan klopt de tijdsregistratie niet waardoor groepsritten en flyby’s in Strava niet meer kloppen.

Workaround is om de Edge volledig uit te zetten tijdens een pauze, of niet in slaapmodus te laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ja was er inmiddels al achter dat het een garmin issue is.
Vanavond even slaapmodus disabled en wel op pauze gezet op pont en toen ging het wel goed.
En zag ook met rit van vanmorgen dat op garmin connect de elapsed time dus niet klopte, geen strava issue dus idd.

https://forums.garmin.com...ter-going-into-sleep-mode

[ Voor 40% gewijzigd door DDX op 17-10-2024 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menno_m
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-03 11:27
JungleJim schreef op zondag 1 september 2024 @ 10:24:
[...]

Garmin ondersteunt in hun recente apparaten geen USB Mass Storage mode meer maar alleen MTP. Dit geldt voor de smart watches (Fenix 7, Epix Gen 2, Fenix 8, etc), outdoor handhelds (GPSMAP 67) en nu ook voor de Edge 1050.

Voor gebruik met een computer is dat geen probleem: de Edge 1050 stelt via MTP dezelfde mappen en bestanden beschikbaar als bij de voorganger met USB Mass Storage mode.

Op Windows verschijnt de 1050 in Windows Explorer niet als schijf maar als apart MTP apparaat, en je ziet gewoon alle bestanden en mappen. En je kunt er prima bestanden naar toe en vanaf kopiëren.

Op macOS is het wat ingewikkelder en heb je een 3rd party utility nodig om de bestanden te benaderen. Maar dat ligt aan de beperkte MTP ondersteuning in macOS.

Maar hoe het zit als je een Garmin MTP apparaat verbindt met een telefoon of tablet, geen idee want dat heb ik zelf nooit gedaan.
Is er een goede gratis manier om files te sturen naar de 1050 met OSX? Ik kan niks vinden dat werkt. OpenMTP en andere tools zien het device niet, Macdroid doet het perfect maar is betaald…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaVaWa
Dat probleem met de Edge 1050 is bekend bij de ontwikkelaars van OpenMTP, als het goed is komt Garmin met een oplossing maar als dat uitblijft kan er ook een oplossing gemaakt worden in OpenMTP. Kan dus nog even duren...
Zie https://github.com/ganeshrvel/openmtp/issues/389

Wat wil je precies naar de Edge 1050 sturen?

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menno_m
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-03 11:27
JaVaWa schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 23:47:
Dat probleem met de Edge 1050 is bekend bij de ontwikkelaars van OpenMTP, als het goed is komt Garmin met een oplossing maar als dat uitblijft kan er ook een oplossing gemaakt worden in OpenMTP. Kan dus nog even duren...

Ik wil .fit bestanden in mijn workout mapje zetten. Met mijn garmin 1050 kan ik mijn indoor trainer (Wahoo Kickr) aansturen. Ik heb diverse workout files (.erg en .fit) en als ik die in het workouts mapje plaats kan ik ze starten vanaf mijn 1050. Helaas kan ik ze niet importeren met Garmin Connect (moet ze dan allemaal handmatig aanmaken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaVaWa
Voor die workouts heb je inderdaad directe toegang tot het toestel nodig.

Oplossing: Ik heb op mijn M2 Mac VMWare Fusion geïnstalleerd en kon via VMware Windows 11 voor Arm installeren. Geheel legaal, zonder iets te hoeven betalen. Via Windows kun je dan je workouts overzetten naar je Edge...

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulC
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:14
JaVaWa schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 23:47:

Is het niet eerder aan Apple om dit op te lossen ipv Garmin, aangezien het wel werkt op andere OS ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

PaulC schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 07:35:
[...]

Is het niet eerder aan Apple om dit op te lossen ipv Garmin, aangezien het wel werkt op andere OS ?
Omdat Garmin er blijkbaar voor gekozen heeft om over te gaan op dat brakke MTP. Hun oude manier met een USB mountable drive werkte eigenlijk prima, ook met troubleshooting en het plaatsen van 3rd party kaarten…

[ Voor 18% gewijzigd door Kluus op 21-10-2024 08:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaVaWa
PaulC schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 07:35:
[...]

Apple heeft ervoor gekozen om MTP-apparaten niet via de Finder toegankelijk te maken. Je kunt MTP-apparaten wel benaderen, maar dan moet de ondersteuning daarvoor ingebouwd zijn in een daarvoor gemaakte applicatie zoals bijv. Garmin Express of OpenMTP.
Nu kunnen we daarvan wat vinden, maar het is wat het is. Het staat in ieder geval los van het specifieke probleem van de Edge 1050, waarvan het lijkt dat Garmin iets fout heeft gedaan (dat haal ik tenminste uit het Github-topic). De bal ligt dus nu bij Garmin.

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Zie een leuke aanbieding voor een nieuwe Roam V1. Dan mis je natuurlijk wel usb-c en het betere scherm van de V2, maar twijfel toch wel een beetje. Iemand die de twijfel weg kan nemen? Nog de moeite of lekker doorsparen voor een V2?

Edit; te lang wachten lost de twijfel voor je op, dus niet langer een issue. :P

[ Voor 16% gewijzigd door pjlgt op 22-10-2024 12:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fasterinside
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 10:45
pjlgt schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 10:18:
Zie een leuke aanbieding voor een nieuwe Roam V1. Dan mis je natuurlijk wel usb-c en het betere scherm van de V2, maar twijfel toch wel een beetje. Iemand die de twijfel weg kan nemen? Nog de moeite of lekker doorsparen voor een V2?

Edit; te lang wachten lost de twijfel voor je op, dus niet langer een issue. :P
Of nog een paar dagen wachten en voor de nieuwe Wahoo ACE gaan ;)

https://www.reddit.com/r/...ational_i_bought_3_enjoy/

Creating my own hero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 28-05 17:04

McMiGHtY

- burp -

Dit ziet er interessant uit

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:06
Tot zover alleen maar gebaseerd op speculaties en 2 vage foto's. Heeft Wahoo deze maand nog een event?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulC
Strider schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 00:06:
[...]

Tot zover alleen maar gebaseerd op speculaties en 2 vage foto's. Heeft Wahoo deze maand nog een event?
Ondertussen ook in deze clip te zien:
YouTube: Nouveau GPS Wahoo ? Elemnt ACE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strider
Bronnen voor dit nieuws zijn de volgende topics:
https://www.reddit.com/r/...ational_i_bought_3_enjoy/
https://www.reddit.com/r/.../new_computer_from_wahoo/

Dusja, het zijn vooral geruchten.

We hebben trouwens ook nog onze eigen fietscomputer van Nederlandse bodem 8)

https://absolutecycling.com/product/the-one/
Afbeeldingslocatie: https://www.fietszaken.biz/images/featured_news/product-image-absolute-cycling-the-one.jpg

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:51
Voor degenen die nog twijfels hebben of Wahoo wel of niet een nieuwe fietscomputer gaat uitbrengen. Wahoo heeft eerder deze maand bij de FCC een nieuwe fietscomputer ingebracht met bijbehorende documenten onder de interne naam WF149. Deze kun je gewoon HIER lezen.
Product foto's worden doorgaans in het laatste stadium toegevoegd meestal pas na de releasedatum van het product.

[ Voor 8% gewijzigd door EdwinW op 24-10-2024 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Even geleden ging het hier over de 1050 en MTP in plaats van flash drive formaat om het filesystem te benaderen. Maar de x40 devices gaan hier nu ook naartoe:

https://forums.garmin.com...cial-instructions-in-post

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cooyco
Kluus schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 21:25:
Even geleden ging het hier over de 1050 en MTP in plaats van flash drive formaat om het filesystem te benaderen. Maar de x40 devices gaan hier nu ook naartoe
Op een Mac is dat echt onhandig. Zeker omdat OpenMTP op een Mac de 1050 niet herkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
Cooyco schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 21:59:
[...]

Op een Mac is dat echt onhandig. Zeker omdat OpenMTP op een Mac de 1050 niet herkent.
Je kan toch Android File Transfer gebruiken? Dan kan je gewoon bij je Edge.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JungleJim
Cooyco schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 21:59:
Ik heb even getest of OpenMTP werkt met een Edge 1040 met daarop de beta firmware met MTP ondersteuning (versie 24.54), en dat werkt probleemloos.

Dus wellicht is het issue met de Edge 1050 en OpenMTP opgelost in de nieuwe beta voor de 1050 (versie 11.17) aangezien de Edge x40 serie en de Edge 1050 een hoop code lijken te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooyco
La1974 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 22:46:
[...]
Je kan toch Android File Transfer gebruiken? Dan kan je gewoon bij je Edge.
Android File Transfer is niet meer te downloaden. Ik had het inderdaad met veel zoeken ergens kunnen downloaden maar zou niet meer weten waar. Dus ja, die kan ik nog gebruiken. Maar voor de x40 serie zou dat nu dus geen oplossing zijn. Als OpenMTP werkt met die serie is het geen probleem maar anders zit je dus aan een (vaak duur) alternatief vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaulC
Strider schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 00:06:
[...]

3 december volgens ome Ray en deze teaser ;)
YouTube: December 3: Something EPIC is Coming

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cooyco
JungleJim schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 23:02:
[...]

Dus wellicht is het issue met de Edge 1050 en OpenMTP opgelost in de nieuwe beta voor de 1050 (versie 11.17) aangezien de Edge x40 serie en de Edge 1050 een hoop code lijken te delen.
Dank! Meteen geprobeerd met nieuwste bèta en OpenMTP herkent ook de Edge 1050 nu wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulC
Cooyco schreef op zondag 3 november 2024 @ 15:22:
[...]

Dank! Meteen geprobeerd met nieuwste bèta en OpenMTP herkent ook de Edge 1050 nu wel.
Ook al becommentarieerd in:
YouTube: BIG Changes for Garmin EDGE 540/840/1040 // Public Beta Preview Q4 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Hebben ze goed gedaan zo net na Black Friday.

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:53
Ik weet niet hoe het is in de rest van de wereld maar de Garmin-achtige apparaten, hebben de afgelopen jaren tijdens BF, niet echt zodanige kortingen gekregen in NL waarvan ik zou zeggen "wauw nu ga ik dat ding echt kopen".
Ik vraag mij dan ook af of BF echt heel belangrijk is voor dit soort type bedrijven. Ik denk dat het vooral belangrijk is om alles op orde te hebben vóór dat het "outdoor seizoen" weer begint (voorraden, distributie, productie etc).

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:26

Steeffoon

Smartphone-nerd

De Garmin Varia RTL515 radar is nu afgeprijsd voor 139,95 euro bij Mantel. Mooie prijs, gelijk besteld. benieuwd naar!

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Voor garmin altijd beste om even te wachten op futurumshop kortingscodes/acties en daar dan te bestellen met 5 jaar garantie addon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
of de ing rentepuntenwinkel (als je zelf geen ing hebt, even rondvragen, genoeg mensen met zoveel rentepunten en er nooit iets mee doen).

Zo heb je daar nog steeds de 840 solar voor 419 euro, terwijl je nu met 100 euro korting bij futurum de non solar ook voor 419 hebt... De goedkoopste non solar die ik nu snel kan vinden is 390:
https://vanbon-sport.nl/e...n-edge-840-fietsnavigatie

(maar voor 3 tientjes is solar wel een leuke gimmick denk ik dan.. toen ik em kocht was de goedkoopste non solar duurder, dus was de keuze makkelijker)

Het jammere van de ing rentepunten winkel is dat je niet zoveel keuze hebt.. , bv alleen de solar versies van de *40 serie, of alleen bepaalde fenix horloges

[ Voor 11% gewijzigd door Prulleman op 05-11-2024 11:52 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooyco
DDX schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 11:35:
Voor garmin altijd beste om even te wachten op futurumshop kortingscodes/acties en daar dan te bestellen met 5 jaar garantie addon.
Ik koop nooit extra verzekeringen, garanties maar die 5 jaar extra Garmin garantie (een of twee tientjes) heb ik al twee keer veel baat bij gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Idem, 2 keer een 830 omgeruild zonder problemen ivm loslaten schermlaag (laatste keer was die inmiddels van mijn vader, ik had de 840 gekocht)
En zelf de varia 510 omgeruild voor een 515 ivm knop die niet meer lekker werkte.
Allemaal na de standaard garantie periode dus had anders geld gekost. (of veel gedoe met levensduur etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:21
Heel lang getwijfeld, zitten reviewen tussen de Edge 840 vs Wahoo Roam v2. Ik denk al veelvuldig besproken in dit topic.

Wahoo werkt out of the box (iPhone vs Android) ik hou echter meer van Tweaken.
De Garmin Varia kan je pairen met beide systemen, dus dat maakt niks uit.

Ik vind het design van de Roam mooier vs de Edge. Maar uiteindelijk voor de Garmin gekozen, omdat ik al in bezit ben van een Garmin Fenix horloge (ecosystem) en de Connect App veel gebruik met statistieken, nu kan je ook je hartslag broadcasten naar de Wahoo maar dan mis je toch wel data?

Nu dus op jacht naar de Edge 840 bij Futurum, ben aan het wachten op een actie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Die is er toch? https://www.futurumshop.n...0-gps-fietscomputer.phtml

Vandaag met code SD24 voor 408,88

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:41
@DaYwaLkUr
3 Dec komt de nieuwe uit, Elemnt ACE.
Gok dat er rond die datum ook veel units beschikbaar komen.
En vanaf 21 Nov komen overal de BF deals weer voorbij in aanloop naar BF.

ik zit op m'n handen om geen tech te bestellen momenteel :+

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
Ik kan niet echt het antwoord op mijn vraag vinden.

Ik wil de rit met mijn fenix horloge recorden om zo alle insights van Garmin te houden.

Op de edge of roam wil ik echter ook graag de HR van de Fenix zien. Nu kan je vanaf de Fenix wel je HR broadcasten via ant+, maar dan log je dus geen rit op de Fenix.

Betekent dit, activity loggen op de Fenix. En vervolgens op de fiets computer ook een activity loggen maar dan zonder HR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:59
DaYwaLkUr schreef op maandag 11 november 2024 @ 22:21:
Ik kan niet echt het antwoord op mijn vraag vinden.

Ik wil de rit met mijn fenix horloge recorden om zo alle insights van Garmin te houden.

Op de edge of roam wil ik echter ook graag de HR van de Fenix zien. Nu kan je vanaf de Fenix wel je HR broadcasten via ant+, maar dan log je dus geen rit op de Fenix.

Betekent dit, activity loggen op de Fenix. En vervolgens op de fiets computer ook een activity loggen maar dan zonder HR?
Tuurlijk kan je je Fenix wel ANT+ laten uitzenden. Ik doe niet anders. Soms als ik StravaArt ga fietsen bewaar ik zowel de track van de fenix als die op de edge, zodat ik achteraf ff kan checken of alles er goed uit ziet.
Beide recordings hebben dan gewoon de HR van de fenix.

Zal ff zoeken waar die setting zit want dat weet ik niet uit mijn hoofd. Ik doe zelfs op Zwift een activity starten met "indoor" zodat ik tijdens het fietsen mijn horloge volledig kan bedienen, en niet zoals met die HR broadcast functie, dat je dan niet meer naar andere schermen kunt.

edit: in de activiteit waar je het wil broadcasten zit een optie "Deel hartslag". Als je die activity gaat opnemen zal ie dus continu HR blijven uitzenden. (Ook bij pauzes)
KAn je via garmin connect bij de instellingen van je toestel vinden onder activiteiten en apps. En daar dus bijv bij wielrennen.

[ Voor 12% gewijzigd door Mistraller op 11-11-2024 23:55 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cooyco
Als je je fenix gebruikt als hartslagmeter wordt die in ieder geval wel gelogd als ‘gewone’ hartslagmeter op je edge of Wahoo.
Ik heb het zelf ook geprobeerd maar vind de waardes echt slecht. Indoor gaat het wel maar op de weg kan door trillingen van de fiets/wegdek de fenix er geen koek van bakken. Externe hartslagmeter die je op beide opvangt is dan veel beter. Als je de metrics belangrijke vindt is dat geen rare investering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
Mistraller schreef op maandag 11 november 2024 @ 23:51:
[...]

Tuurlijk kan je je Fenix wel ANT+ laten uitzenden. Ik doe niet anders. Soms als ik StravaArt ga fietsen bewaar ik zowel de track van de fenix als die op de edge, zodat ik achteraf ff kan checken of alles er goed uit ziet.
Beide recordings hebben dan gewoon de HR van de fenix.
Klopt, dat je de HR kan broadcasten was me bekend, als ik zwift gebruik doe ik dat ook.

Alleen ik vroeg me af, als ik mijn HR doe broadcasten naar bijv de Wahoo Roam, ziet Garmin dit dan als een "echte" workout met trainingload, VO2max, training benefits e.d.? Of doet hij alleen "dom" de hartslag doorzetten naar Wahoo.

Als dat zo is, maakt het niet uit wat ik kies een Wahoo of Garmin Edge. Het heeft geen nut om binnen het ecosysteem te blijven toch?

[ Voor 5% gewijzigd door DaYwaLkUr op 12-11-2024 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooyco
1) Garmin logt het wel echt.
2) wahoo heeft geen VO2max, trainingstatus etcetera, en dat is iets wat ik bv wel zou missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
Cooyco schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 09:39:
1) Garmin logt het wel echt.
2) wahoo heeft geen VO2max, trainingstatus etcetera, en dat is iets wat ik bv wel zou missen.
maar als ik mijn HR doe broadcasten naar de Wahoo, heb ik wel al deze statistieken binnen Garmin Connect?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cooyco
DaYwaLkUr schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 09:41:
[...]

maar als ik mijn HR doe broadcasten naar de Wahoo, heb ik wel al deze statistieken binnen Garmin Connect?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:36
@DaYwaLkUr ik weet niet exact of het werkt maar als je je activiteiten op één of andere manier van wahoo naar Garmin synct en die met Physiotrueup naar je Fenix gaat dan krijg je volgens mij alle data mee.

Als ik mijn edge af en toe de zwift activiteiten laat ophalen krijgen die namelijk ook het trainings effect erbij staan en wordt de trainingstatus bijgewerkt.

Flickr - Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:59
DaYwaLkUr schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 09:33:
[...]
Klopt, dat je de HR kan broadcasten was me bekend, als ik zwift gebruik doe ik dat ook.

Alleen ik vroeg me af, als ik mijn HR doe broadcasten naar bijv de Wahoo Roam, ziet Garmin dit dan als een "echte" workout met trainingload, VO2max, training benefits e.d.? Of doet hij alleen "dom" de hartslag doorzetten naar Wahoo.

Als dat zo is, maakt het niet uit wat ik kies een Wahoo of Garmin Edge. Het heeft geen nut om binnen het ecosysteem te blijven toch?
Je kan op 2 manieren broadcasten;
1) je gaat naar de widget en kies "Zend hartslag uit"; dan is je horloge dus amper meer bruikbaar en logt ie geen activity
2) Je start gewoon een activity die alle toeters en bellen logt, en waarbij je vooraf hebt ingesteld dat je de HR wilt broadcasten.

Bij 2 maakt het geen bal uit voor garmin wat de eventuele ontvanger verder met die sensordata weer uitvreet :)
Als je bijv 2 garmins (fenix én edge) laat loggen en je slaat dat op dan krijgen de activities ook gewoon 2 ID's en in strava worden 2 activities gelogd en heb je een rondje met jezelf gefietst :)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
Mistraller schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 12:04:
[...]

2) Je start gewoon een activity die alle toeters en bellen logt, en waarbij je vooraf hebt ingesteld dat je de HR wilt broadcasten.
Optie 2 had ik gemist! "Broadcast During Activity = Off" dit is precies wat ik zocht. Thnx!

[ Voor 39% gewijzigd door DaYwaLkUr op 12-11-2024 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
De laatste tijd lijkt mijn Wahoo Roam v2 het licht te hebben gevonden. Ik heb voorheen altijd de Element en daarna de Bolt v2 gehad, maar besloot toen over te stappen op de Roam v2 vanwege de grotere batterij. Ik ben door twee units gegaan omdat het apparaat nooit een goede GPS-fix kon vinden; de eerste was heel slecht, de tweede iets beter, maar nooit betrouwbaar. Eigenlijk wilde ik overstappen op de Garmin 1050.

Sinds een maand lijkt de Roam opeens snel en nauwkeurig GPS te vinden, en al mijn irritaties zijn op dit moment weg. Geen idee of het een firmware-update was of dat de Russen specifiek mijn GPS hebben zitten jammen, maar het werkt, en ik ben er erg blij mee.

Als dit de komende maanden zo blijft, overweeg ik misschien om die nieuwe versie te kopen (die recent is uitgelekt).

[ Voor 7% gewijzigd door Yakolev op 13-11-2024 12:34 ]

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Ik heb via Ali een Garmin speedsensor gekocht (werd zonder verpakking geleverd) en deze via mijn Bolt V2 aangesloten. Mijn Bolt geeft gewoon 'Snelheid' aan, maar niet bijvoorbeeld: 'Wahoo/Garmin Snelheid' als sensor. Is dat normaal?

Ik merk daarnaast ook als ik stil sta het echt een paar seconden duurt voordat mijn Bolt op pauze springt. Ik heb zelf het idee dat mijn Bolt V2 hier veel sneller op reageert bij een Wahoo snelheidssensor.

Vraag me nu af of deze Garmin geen namaak is, of dit gewoon normal behaviour is. Iemand ervaring mee?

BlaBlaBla

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Strider schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 16:00:
Vraag me nu af of deze Garmin geen namaak is, of dit gewoon normal behaviour is. Iemand ervaring mee?
Aliexpress en deze vraag stellen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
RigolleM schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 16:31:
[...]

Aliexpress en deze vraag stellen? :+
Ja? Was overigens gewoon 26 euro.

Ik weet ook niet of alleen de speedsensor in een doosje word verkocht?

*Samengevat, als ik stilsta dan staat de snelheid niet direct op 0 maar blijft eerst een paar seconden op +/- 4km/h staan en springt daarna pas op 0, en dan pauzeert de Bolt v2 dus.

Is dit normaal bij een Garmin Speed Sensor? Ik ga er voor nu maar even vanuit dat hij gewoon echt is.

[ Voor 34% gewijzigd door Strider op 15-11-2024 20:39 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
Strider schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 19:05:
[...]

Ja, dat wordt hij: YouTube: Unboxing Garmin speed sensor 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Strider schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 19:05:
[...]

*Samengevat, als ik stilsta dan staat de snelheid niet direct op 0 maar blijft eerst een paar seconden op +/- 4km/h staan en springt daarna pas op 0, en dan pauzeert de Bolt v2 dus.

Is dit normaal bij een Garmin Speed Sensor? Ik ga er voor nu maar even vanuit dat hij gewoon echt is.
Ik zou voor die ocharme € 8 nooit zoiets via Aliexpress bestellen. Kans is zéér groot dat het namaak is. Ik zou dan eerder Magene nemen dan Garmin/Wahoo via Amazon.

Ja het komt in een doosje, de mijne is via BT gekoppeld en het duurt inderdaad enkele seconden eer er een snelheid op het scherm komt en duurt ook ff tegen dat hij op 0 komt als je stil staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JungleJim
JungleJim schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 17:40:
@DDX wat je beschrijft is helaas een bug in de huidige firmware van de Edge 540/840/1040 en 1050. Als de Edge in slaapmodus gaat tijdens een activiteit dan klopt de tijdsregistratie niet waardoor groepsritten en flyby’s in Strava niet meer kloppen.

Workaround is om de Edge volledig uit te zetten tijdens een pauze, of niet in slaapmodus te laten gaan.
Dit issue is trouwens opgelost in de nieuwe beta reeks voor zowel x40 serie (beta 25.xx) als 1050 (beta 11.xx).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Ja ik heb recent die beta maar geinstalleerd, ben normaal niet zo van beta's maar deze bug is best irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
RigolleM schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 08:30:
[...]

Ik zou voor die ocharme € 8 nooit zoiets via Aliexpress bestellen. Kans is zéér groot dat het namaak is. Ik zou dan eerder Magene nemen dan Garmin/Wahoo via Amazon.

Ja het komt in een doosje, de mijne is via BT gekoppeld en het duurt inderdaad enkele seconden eer er een snelheid op het scherm komt en duurt ook ff tegen dat hij op 0 komt als je stil staat.
Ik had eerst een Magene besteld en die werkte niet, geretourneerd en toen kreeg ik een voucher in de plaats van een terugstorting. Ik had geen zin om weer een Magene te kopen en toen kwam deze Garmin langs. Niet eens over nagedacht dat het wellicht wel een imitatie zou kunnen zijn. Reviews waren ok.

Maargoed, ik krijg die van mij niet via BT gekoppeld, de Garmin app ziet geen sensor. Hoe heb jij jouw speedsensor met BT gekoppeld, direct via de Garmin app?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Strider schreef op maandag 18 november 2024 @ 09:18:
[...]
Hoe heb jij jouw speedsensor met BT gekoppeld, direct via de Garmin app?
Edge 1040 aangezet, naar sensors (settings), speed sensor toevoegen, wiel draaien, sensor kiezen en klaar!
Pagina: 1 ... 92 ... 97 Laatste