Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:04
Worstkaas schreef op maandag 20 mei 2024 @ 13:32:
Heeft iemand al stamina aan de praat gekregen op de Garmin 1040?
Het voegt ook echt niet zoveel toe, zijn meer en betere redenen om een power meter aan te schaffen. :9
Leuk dat je een metric hebt die aangeeft dat je er door heen zit maar dat voel je dan zelf ook wel. En dat je weet dat je nog 180km op dit tempo (hypothetisch) door kan fietsen als je terugkomt van een rustig rondje van 50km maar dat was ik toch niet van plan.

Misschien op echt hele lange ritten zou je het globaal kunnen gebruiken om te pacen. Maar er zijn toch te veel variabelen om daar vol op te vertrouwen (evt. mede fietsers, tegenwind, beklimmingen)

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:18
ja.. het blijft een inschatting natuurlijk, de werkelijkheid kan net zoals op basis van gevoel anders zijn door verschilende omstandigheden. Ik zou niet mijn pacing aanpassen omdat garmin zegt dat het wel harder kan..

ik heb het nu ook op de 840, ik had in 1e instantie wel ergens een dataveld, maar ook weer weggehaald, ik keek er nooit naar.

wel grappig om af en toe achteraf te kijken, bv bij een 5x5 vo2max workout:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S185eeN0Q8gNMufAJXoBKX4QW80=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bCOdYK4bNzfVbS1IXlmuGnsF.png?f=user_large

maar dit geldt voor wel meer data.. zoals bv links/rechts balans of powerphase etc. Leuk om een keer achter af te bekijken, maar het is niet echt data waar je direct iets mee kan.

power, tijd, afstand, hr, dat zijn eigenlijk de belangrijkste datavelden voor mij

[ Voor 4% gewijzigd door Prulleman op 21-05-2024 08:37 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:01
Worstkaas schreef op maandag 20 mei 2024 @ 16:53:
[...]

Ik moet iets beter zoeken. Stamina werkt alleen met een Powermeter. Zijn best kostbaar die dingen. En trainen doe ik niet echt, alleen maar fietsen ;)
Ik heb een PM ook alleen maar voor de leuk. Maar fietsen op zich is ook voor de leuk toch :)

Een 4iiii left crank vond ik best te doen en daar werkt het prima. Stamina is alleen niet heel betrouwbaar idd. Bij een heel lange rit zit ik soms al ver voor de finish op 1% en dan kan ik hem nog gewoon vrolijk uitfietsen.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulC
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:17
GWBoes schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 07:59:
[...]

Het voegt ook echt niet zoveel toe, zijn meer en betere redenen om een power meter aan te schaffen. :9
Leuk dat je een metric hebt die aangeeft dat je er door heen zit maar dat voel je dan zelf ook wel. En dat je weet dat je nog 180km op dit tempo (hypothetisch) door kan fietsen als je terugkomt van een rustig rondje van 50km maar dat was ik toch niet van plan.

Misschien op echt hele lange ritten zou je het globaal kunnen gebruiken om te pacen. Maar er zijn toch te veel variabelen om daar vol op te vertrouwen (evt. mede fietsers, tegenwind, beklimmingen)
Op de halve marathon probeer ik deze toch zodanig af te stemmen dat ik 1)het haal 2)het maximale eruit haal , maar dat is eerder voor het harloop of gps-watch topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:33
Ik heb een maffe vanavond, ritje op strava zit opeens een rechte lijn in alsof de garmin op pauze heb gezet.
Is na de pont dus dacht eerst dat ik geen gps lock ofzo had.
Km stand klopt wel. (maar snelheid,power ed weer niet)

Op garmin connect staat rit/route gewoon goed.
En ook op komoot niets geks te zien.

Geprobeerd .fit te downloaden vanaf garmin connect en die te uploaden, helpt niet.
Ook even via fitfiletools geprobeerd eerste stuk eraf te knippen en net na de pont de rit te laten beginnen maar ook dan heb ik een rechte lijn.

Iemand idee ?

https://www.strava.com/activities/11511248352

Doe ik download original van strava en laad ik die in op fitfiletools toont hij ook gewoon de goede route op fitfiletools.com

[ Voor 13% gewijzigd door DDX op 27-05-2024 20:10 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:26
@DDX ik denk dat er issues zijn met Strava
Fiets maatje ziet geen enkele sportsessie van mij kwamen we achter.
FF verwijderd en opnieuw vrienden geworden : niets...

Daarbij had ik zelf twee weken geleden ook een rechte lijn in een sessie met voldoende GNSS bereik.
Heb het gelaten voor wat het is, miste +-100hm.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
Als Coros Vertix gebruiker word ik hier wel enthousiast van...
Maar als Wahoo gebruiker weet ik hoe groot de inspanning moet zijn om het voor elkaar te krijgen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/34h5hsbTufzf8-UPqYtwBq5eUVI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PnC5PUt6qsr6QnggzF8uTnkj.jpg?f=fotoalbum_large

https://coros.com/dura

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!
raymondw schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 15:53:
Als Coros Vertix gebruiker word ik hier wel enthousiast van...
Maar als Wahoo gebruiker weet ik hoe groot de inspanning moet zijn om het voor elkaar te krijgen

[Afbeelding]

https://coros.com/dura
Ik hoop dat dit onmiddellijk spot-on is en niet we eerst jaren moeten wachten tot alle bugs opgelost zijn en de nodige features aan toegevoegd worden. Een beetje extra concurrentie kunnen de 3 (Garmin, Hammerhead en Wahoo) best gebruiken, en hopelijk is het mix van de 3 en Coros kennende positioneren ze qua prijs onder Bolt en 540.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4z35iLKHqvj5JoBRr3RqUrZABHI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CVg4GvWnFmMVsD1VcAky3VMo.jpg?f=user_large
Freddy Ovett heeft getest : https://www.strava.com/pros/9503563
Zijn foto's staan op Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!
raymondw schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 16:25:
Freddy Ovett heeft getest : https://www.strava.com/pros/9503563
Zijn foto's staan op Strava
Ziet er op het eerste zicht geen concurrentie uit voor de Bolt, 540, Karoo... maar eerder voor de 140 van Garmin en andere merken zoals Polar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:32
Klein vraagje voor de Garmin Edge 840 gebruikers. Heb deze versie van de Edge nu een klein jaartje en vind het echt een super fijn apparaat. Veel fijner dan de 520 die ik hiervoor heb gehad ( 7 jaar ). Nu is er een klein irritant dingetje waar ik niet achter kan komen of het mogelijk is. Soms heb ik een kleine route van zeg 10 kilometer die een aantal keren wil uitvoeren. Als je die dan inplant en je rijd die 1x dan is de koers 'klaar'. Is er een mogelijkheid, anders dan zelf een koers maken waarbij je het rondje x keer lussen, om dit automatisch te laten gebeuren in de garmin zelf?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Webgnome schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 07:58:
Klein vraagje voor de Garmin Edge 840 gebruikers. Heb deze versie van de Edge nu een klein jaartje en vind het echt een super fijn apparaat. Veel fijner dan de 520 die ik hiervoor heb gehad ( 7 jaar ). Nu is er een klein irritant dingetje waar ik niet achter kan komen of het mogelijk is. Soms heb ik een kleine route van zeg 10 kilometer die een aantal keren wil uitvoeren. Als je die dan inplant en je rijd die 1x dan is de koers 'klaar'. Is er een mogelijkheid, anders dan zelf een koers maken waarbij je het rondje x keer lussen, om dit automatisch te laten gebeuren in de garmin zelf?
Zie Auto Lap Settings, zelf nog nooit toegepast, maar volgens mij is dit wat je zoekt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:19
Ik heb een Edge 830 en vandaag tijdens een lange toertocht met twee stops ook twee keer gehad dat ie de rit automatisch opsloeg. De eerste keer dacht ik nog van 'misschien zelf per ongeluk op de verkeerde knop geduwd', maar de tweede keer zag ik het gebeuren. Nu dus gedoe met samenvoegen (is wel gelukt, maar vervelend)

Zie zo geen instelling, wat kan dit zijn? Ik heb Auto Pause op 'zodra gestopt' en ook staat Automatische slaapstand aan. Anderen in mijn groepje met een Edge hadden dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pino112 schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 21:37:
Ik heb een Edge 830 en vandaag tijdens een lange toertocht met twee stops ook twee keer gehad dat ie de rit automatisch opsloeg. De eerste keer dacht ik nog van 'misschien zelf per ongeluk op de verkeerde knop geduwd', maar de tweede keer zag ik het gebeuren. Nu dus gedoe met samenvoegen (is wel gelukt, maar vervelend)

Zie zo geen instelling, wat kan dit zijn? Ik heb Auto Pause op 'zodra gestopt' en ook staat Automatische slaapstand aan. Anderen in mijn groepje met een Edge hadden dit niet.
Ik heb een jaar of 3 met een Edge 830 rondgereden en dit nooit voorgehad. Ik wiste wel vaak mijn historiek, denk om de 6 maand ofzo, om te voorkomen dat het geheugen vol loopt, want dan kunnen dergelijke zaken voorvallen. Dus begin met eens uw historiek te clearen (gaat het snelst via PC en Explore), heb je het nog voor.. factory reset!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 13:23
ik heb nu al voor de 2e keer dat hij niet automatisch mijn route upload naar strava. dan doe ik het handmatig
reset ik hem en dan doet hij het alsnog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Ik heb dat bij de 830 wel eens gehad, pauze en dan doordat het vochtig was automatisch ook de save knop die geselecteerd werd door waterdruppels.
Oude ritten wissen doe ik echt nooit en als ik het al niet doe ;)

[ Voor 18% gewijzigd door DDX op 02-06-2024 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:50
DDX schreef op zondag 2 juni 2024 @ 09:33:
Ik heb dat bij de 830 wel eens gehad, pauze en dan doordat het vochtig was automatisch ook de save knop die geselecteerd werd door waterdruppels.
Ik rij nu met veel plezier met de garmin 530. Deze had ik gekozen juist omdat het fysieke knoppen had en geen touch. Is dat niet super irritant dat de touch reageert op vocht? Danwel regen danwel zweet?

Hebben jullie trouwens ervaring met de powerguide van de *40 versies? Is dat wat of in de praktijk nauwelijks nuttig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:46
crimby schreef op zondag 2 juni 2024 @ 09:57:
[...]

Ik rij nu met veel plezier met de garmin 530. Deze had ik gekozen juist omdat het fysieke knoppen had en geen touch. Is dat niet super irritant dat de touch reageert op vocht? Danwel regen danwel zweet?

Hebben jullie trouwens ervaring met de powerguide van de *40 versies? Is dat wat of in de praktijk nauwelijks nuttig?
De touchscreen van de 840 schijnt vele malen beter te zijn dan die van de 830 icm vocht. Daarnaast is de 840 zover ik weet de enige Garmin die bediend kan worden met zowel touchscreen als fysieke knoppen.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
840 heeft nogsteeds wel last van vocht icm scherm maar idd knoppen die je ook kan gebruiken.
Recent nog vergeten m'n scherm te locken en opeens was een dateveld aangepast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Rij niet zo vaak in de regen, maar vrijdag met de 840 toch behoorlijke buiengehad en eigenlijk geen enkel probleem

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:46
Buien of een zwetende @DDX . Daar zit wel wat verschil tussen :+

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 16:11
Ik krijg het maar niet voor elkaar om een map a la Google Maps lay-out op mijn fietscomputer (Garmin edge 1030 plus) te krijgen.
Dat wat ik er wel op krijg zijn kaarten met een veel minder groot contrast, de kleuren liggen dan veel dichter bij elkaar, waardoor het lastiger te zien is. Op (tis een voorbeeld) Google Maps zie je veel duidelijkere en scherpere kleur verschillen. Zeker voor iemand met kleurenblindheid is dit wel handig.

Heb nu ook iets geprobeerd dat alleen de lijn weergeeft die ik moet fietsen. Op zich werkt dat ook wel, maar dan zie ik weer geen zijpaden e.d., waardoor het niet altijd goed in te schatten is.

Misschien heb ik te grote verwachtingen van fietsnavigatie? Maar zeker op de racefiets vind ik het wel fijn dat de vooraf gemaakte route wel goed te zien is tijdens het fietsen.

[ Voor 3% gewijzigd door Goofyduck384 op 02-06-2024 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 23:02
DDX schreef op zondag 2 juni 2024 @ 11:00:
840 heeft nogsteeds wel last van vocht icm scherm maar idd knoppen die je ook kan gebruiken.
Recent nog vergeten m'n scherm te locken en opeens was een dateveld aangepast...
Fiets met mijn 840 regelmatig in de regen, nooit last van gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DDX schreef op zondag 2 juni 2024 @ 09:33:
Het zijn niet alleen ritten, maar ook al die routes die je maakt... die ervoor zorgen dat je geheugen te vol geraakt. Maar als jij het niet niet dan moet het inderdaad niemand doen _/-\o_

@Goofyduck384 OFM (OpenFietsMap) al geprobeerd? Ik heb daar lang mee gefietst op de Edge 800, op de 830 en nu op de 1040 gebruik ik de standaard Garmin kaarten.

[ Voor 14% gewijzigd door RigolleM op 02-06-2024 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Merkte vandaag dat er recent iets is aangepast bij climbpro (iig op de 840), fietste ergens en opeens notificatie dat er een klim aankwam van 500m lengte met wel 6m klimmen.
Blijkt dat settings bij climbpro is aangepast, stond voorheen iets van smal/medium/large climbs oid en nu staat er climb category met 6 opties.

owner manual heeft het nog over oude settings :
https://www8.garmin.com/m...30-8C10-DF21A40302A9.html
Maar die pagina verwijst ook naar de climb catergory wat je nu dus als opties hebt :
https://www8.garmin.com/m...48-4BEB-8382-6699DB1E3DE3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 15:33

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

RigolleM schreef op zondag 2 juni 2024 @ 18:53:
[...]

Het zijn niet alleen ritten, maar ook al die routes die je maakt... die ervoor zorgen dat je geheugen te vol geraakt. Maar als jij het niet niet dan moet het inderdaad niemand doen _/-\o_
Ook een keer moeten doen. Teveel routes op m'n Edge 530, waardoor Komoot 'm niet meer offline wou opslaan.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

Goofyduck384 schreef op zondag 2 juni 2024 @ 12:03:
Ik krijg het maar niet voor elkaar om een map a la Google Maps lay-out op mijn fietscomputer (Garmin edge 1030 plus) te krijgen.
Dat wat ik er wel op krijg zijn kaarten met een veel minder groot contrast, de kleuren liggen dan veel dichter bij elkaar, waardoor het lastiger te zien is. Op (tis een voorbeeld) Google Maps zie je veel duidelijkere en scherpere kleur verschillen. Zeker voor iemand met kleurenblindheid is dit wel handig.

Heb nu ook iets geprobeerd dat alleen de lijn weergeeft die ik moet fietsen. Op zich werkt dat ook wel, maar dan zie ik weer geen zijpaden e.d., waardoor het niet altijd goed in te schatten is.

Misschien heb ik te grote verwachtingen van fietsnavigatie? Maar zeker op de racefiets vind ik het wel fijn dat de vooraf gemaakte route wel goed te zien is tijdens het fietsen.
Ook 'ns naar zitten te kijken, omdat mijn vader kleurenblind is. Ziet geen verschil tussen rood en groen.
Maar niet een goede oplossing kunnen vinden. Kunt wel een paar kleuren aanpassen, zoals de lijn die aangeeft waar je al geweest bent.
Maar geen default opties vanuit Garmin voor bijv. hoogcontrast, monochroom o.i.d.
Dus als je een oplossing weet hou ik me graag aanbevolen.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
DDX schreef op zondag 2 juni 2024 @ 21:39:

Blijkt dat settings bij climbpro is aangepast, stond voorheen iets van smal/medium/large climbs oid en nu staat er climb category met 6 opties.
En blijkbaar ook de settings gereset. Had hem op large staan maar hij geeft nu zelfs hier vlak buiten het dorp een "klim" aan van 16m waarvan 14m niet bestaan.
Jammer dat het ook niet zelflerend is want een week later kreeg ik dezelfde melding weer ondanks dat hij zelf ook in Connect heeft staan dat het maar 2m over 500m was |:(

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
@GWBoes het is niet echt aangepast natuurlijk, de setting is compleet anders geworden.
En terug is naar standaard instelling. (ik had hem met oude setting op medium staan)
Wel gek dat er niets over te vinden is in de changelog.

En de kliminfo zit in kaart materiaal dus daar zal je dan een update voor moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulC
magic_nl schreef op maandag 3 juni 2024 @ 10:59:
[...]

Dus als je een oplossing weet hou ik me graag aanbevolen.
Komoot kaarten al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
RigolleM schreef op zondag 2 juni 2024 @ 18:53:
[...]

Het zijn niet alleen ritten, maar ook al die routes die je maakt... die ervoor zorgen dat je geheugen te vol geraakt. ...
Ruimtegebrek an sich lijkt me niet het probleem. Een Edge530 heeft 16Gig en een fit file is zelden groter dan 1MB (Ritje van 130km met power, speed, HR, gps, temp: 850kb)

Natuurlijk slokken je kaarten veel ruimte op, maar als je met losse fitfiles ruimte moet terugwinnen? In een gig passen misschien wel 2000 bestanden.
Ze worden ook niet allemaal in memory geladen, maar ik denk wel dat het filesystem op den duur wat moeite heeft als er veel files op staan. Of er wordt metadata ingelezen, wat ook lang duurt.

Als je Edge out of memory raakt krijg je een melding "Memory Full"

Neemt niet weg dat opschonen geen kwaad kan. Ik ruim een route altijd op als ie eenmaal gereden is anders wordt die lijst zo ondoenlijk groot.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

Mistraller schreef op maandag 3 juni 2024 @ 12:50:
[...]

Ruimtegebrek an sich lijkt me niet het probleem. Een Edge530 heeft 16Gig en een fit file is zelden groter dan 1MB (Ritje van 130km met power, speed, HR, gps, temp: 850kb)

Natuurlijk slokken je kaarten veel ruimte op, maar als je met losse fitfiles ruimte moet terugwinnen? In een gig passen misschien wel 2000 bestanden.
Ze worden ook niet allemaal in memory geladen, maar ik denk wel dat het filesystem op den duur wat moeite heeft als er veel files op staan. Of er wordt metadata ingelezen, wat ook lang duurt.

Als je Edge out of memory raakt krijg je een melding "Memory Full"

Neemt niet weg dat opschonen geen kwaad kan. Ik ruim een route altijd op als ie eenmaal gereden is anders wordt die lijst zo ondoenlijk groot.
De Edge 530 heeft een limiet op maximaal 100 routes/koersen.
Wil je dan dus syncen met route 101, lukt dat niet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jU6Lr_hvLOFQ_jT1U2h6Xn9ulAY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PxadQxUqAu5bH0G4sf04dg4c.png?f=user_large

Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

PaulC schreef op maandag 3 juni 2024 @ 12:43:
[...]

Komoot kaarten al geprobeerd?
Heel kort zelf even naar gekeken, maar ik miste de optie naar andere gegevensschermen te scrollen en bij mij worden onder de kaart 6 gegevensvelden weergegeven. Dus vond het een achteruitgang.
Voor mijn vader zou die kaart wel duidelijker zijn verwacht ik, maar veel energie stop ik daar niet meer in.
Hij heeft nog geen Garmin Edge, en ik verwacht dat ie over een paar jaar toch stopt met het fietsen op racefiets/mtb gezien z'n leeftijd.
Z'n e-bike heeft een mooi scherm van Bosch met navigatie en kan syncen met Komoot routes.

Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!
magic_nl schreef op maandag 3 juni 2024 @ 13:13:
[...]

De Edge 530 heeft een limiet op maximaal 100 routes/koersen.
Wil je dan dus syncen met route 101, lukt dat niet.
[Afbeelding]
Dat is wat ik ook bedoelde.. qua opslag geheugen heeft niks te maken, maar eerder het aantal routes die je kunt opslaan. Ik kom uit een periode waar je zelfs moest opletten hoeveel trackpoints een GPX mocht bevatten, 500 was toen het maximum. Als je dan een MTB ritje van 100km wou rijden, had je heel veel werk om die allemaal op te splitsen, gelukkig zijn we daar van af.. maar zelfs daar is het max. 10 000.

Komoot is ook maar max. 50 routes dacht ik.. dan valt de laatste er uit automatisch van af.

Ik zie dat het op mijn GPSmap 67i er al 250 routes (voor de puristen onder ons: tracks) mogen aanwezig zijn, dus er is beterschap in het vooruitzicht :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:12

Kluus

Gang is alles

Op de Garmin 1030 zit toch wel een high contrast map view (dat is zelfs de default bij een nieuw aparaat dacht ik)?
https://www8.garmin.com/m...4B-BB7C-7BE447CF0D21.html

Die mode geeft bijna alles zwart-wit weer op mijn 840 en de route lijn paars, of is dat toch niet voldoende contrast? In deze mode zou ik wel aanraden om popularity roads aan te zetten dan zijn de goede paden nog wat duidelijker zichbaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Kluus op 03-06-2024 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:59
Heb een klein dilemma.

Eind vorig jaar heb ik tweedehands een Garmin Edge 820 gekocht. Komende van een Edge Touring is het een geweldig apparaat, en ben hier erg blij mee. Het enige waar ik mee zit is de accuduur. Dit schijnt een dingetje te zijn sinds die nieuw uitgekomen is, hier kwam ik alleen pas na aankoop achter dat dit een zwak punt is bij dit specifieke model. Heb een paar weken geleden mijn eerste century gereden, een totale rittijd van 9.30 uur, en de batterij is in die periode van 100% naar minder dan 10% gegaan. Dit was zonder navigatie (alleen ritregistratie+hartslag), en op de slaapstand (alleen informatie bij aanraken touchscreen).

Nu kwam ik er achter dat Garmin een powerbank verkoopt die je onder de fietscomputer aan kan sluiten, en tot 24 uur meer batterijduur geeft. Deze kost 120 euro, wat ik stiekem wel een hoge prijs vind voor wat in principe een veredelde powerbank is. Dus mijn vraag: Die 120€ uitgeven om de accuduur te verbeteren van de 820 (verder is de 820 een fantastisch ding), of meer uitgeven aan een recenter model van Garmin/Wahoo? (De Solar modellen van Garmin lijken mij dan een erg goede kanshebber, zit je nooit met een lege accu mits de zon schijnt.)

[ Voor 7% gewijzigd door Maarten_E op 03-06-2024 14:53 ]

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

Kluus schreef op maandag 3 juni 2024 @ 13:57:
Op de Garmin 1030 zit toch wel een high contrast map view (dat is zelfs de default bij een nieuw aparaat dacht ik)?
https://www8.garmin.com/m...4B-BB7C-7BE447CF0D21.html

Die mode geeft bijna alles zwart-wit weer op mijn 840 en de route lijn paars, of is dat toch niet voldoende contrast? In deze mode zou ik wel aanraden om popularity roads aan te zetten dan zijn de goede paden nog wat duidelijker zichbaar.
Klopt dat die dan bijv. paars is. Maar eenvoudiger zou het zijn om zelf de kleuren te kunnen bepalen en er bij wijze van spreken fel geel van te maken.

Systeemspecificaties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DDX
@Maarten_E ; Zou niet teveel aanklooien met powerbank opties, tenzij je niet vaak langere ritten maakt.
Gewoon een 840 kopen en je kan prima hele dag fietsen. (en dan is solar echt niet nodig, zonder red je ook 24 uur fietsen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

magic_nl schreef op maandag 3 juni 2024 @ 15:06:
[...]

Klopt dat die dan bijv. paars is. Maar eenvoudiger zou het zijn om zelf de kleuren te kunnen bepalen en er bij wijze van spreken fel geel van te maken.
Ja daar ben ik het wel mee eens. Zelf gebruik ik nu even (ik ga zo waarschijnlijk weer terug naar OFM aangezien Garmin een display bugje van ze heeft opgelost volgens de release notes) de Garmin maps met classic view en popularity overlay en dan is die overlay ook verschillende tinten van paars, dus dat is ook niet zo handig met de niet aanpasbare paarse route lijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Maarten_E schreef op maandag 3 juni 2024 @ 14:48:
Heb een klein dilemma.

Eind vorig jaar heb ik tweedehands een Garmin Edge 820 gekocht. Komende van een Edge Touring is het een geweldig apparaat, en ben hier erg blij mee. Het enige waar ik mee zit is de accuduur. Dit schijnt een dingetje te zijn sinds die nieuw uitgekomen is, hier kwam ik alleen pas na aankoop achter dat dit een zwak punt is bij dit specifieke model. Heb een paar weken geleden mijn eerste century gereden, een totale rittijd van 9.30 uur, en de batterij is in die periode van 100% naar minder dan 10% gegaan. Dit was zonder navigatie (alleen ritregistratie+hartslag), en op de slaapstand (alleen informatie bij aanraken touchscreen).

Nu kwam ik er achter dat Garmin een powerbank verkoopt die je onder de fietscomputer aan kan sluiten, en tot 24 uur meer batterijduur geeft. Deze kost 120 euro, wat ik stiekem wel een hoge prijs vind voor wat in principe een veredelde powerbank is. Dus mijn vraag: Die 120€ uitgeven om de accuduur te verbeteren van de 820 (verder is de 820 een fantastisch ding), of meer uitgeven aan een recenter model van Garmin/Wahoo? (De Solar modellen van Garmin lijken mij dan een erg goede kanshebber, zit je nooit met een lege accu mits de zon schijnt.)
ik zou gelijk een *40 edge kopen.. ik heb zelf de 840 solar via de ing rentepunten gekozen, omdat de non solar nergens onder die prijs te vinden was :) maar als de non solar voordeliger was geweest was ik daarvoor gegaan..
de accuduur van de 840 is gewoon heel erg goed. Met hartslag, power en navigatie aan kan je makkelijk 15 uur rijden. met wat zuinigere instellingen ruim 20 uur.

Solar voegt in het grote geheel niet zoveel toe... bij mooi weer moet je denk ik al blij zijn met 5 minuten extra op een uur. Solar laden terwijl de edge uit staat klinkt leuk, maar op de een of andere manier gaat dit ook -veel- te langzaam

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
Bij mooi weer haal ik wel wat meer hoor.
Afgelopen zaterdag 12 uur gefietst en geen zon gezien, 24 minuten erbij gekregen.
Kijk ik wat langer terug naar ritje in zon, 6 uur fietsen met 1u21 winst.

Maar nodig nee want zaterdag had ik nog 54% batterij over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

De reden dat ik voor de Solar gegaan ben is dat ik anders de zwarte rand zo groot vond (komende van de 830 maar waarschijnlijk wen je er wel aan). Met de solar heeft die rand nog een soort van functie. ;)

In het begin is het wel een geinige gadget maar uiteindelijk voegt het niet zo veel toe nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Kluus schreef op maandag 3 juni 2024 @ 16:12:
De reden dat ik voor de Solar gegaan ben is dat ik anders de zwarte rand zo groot vond (komende van de 830 maar waarschijnlijk wen je er wel aan). Met de solar heeft die rand nog een soort van functie. ;)

In het begin is het wel een geinige gadget maar uiteindelijk voegt het niet zo veel toe nee.
Je kan nog een beetje kijken hoeveel zon je op een dag gezien hebt toch?

@Maarten_E Budgetvriendelijke oplossing zou kunnen zijn om zelf een powerbank aan je fiets te maken. Je kunt laden terwijl je hem gebruikt.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:59
Mistraller schreef op maandag 3 juni 2024 @ 17:36:
[...]

@Maarten_E Budgetvriendelijke oplossing zou kunnen zijn om zelf een powerbank aan je fiets te maken. Je kunt laden terwijl je hem gebruikt.
Daar heb ik naar gekeken, alleen heeft de 820 zijn USB aan de onderkant zitten, waar hij in de mount vastklikt. Wat ik zou kunnen doen is een powerbank meenemen, als de gps bijna leeg is de powerbank aansluiten en in mijn achterzak doen, op hoop van zegen dat er geen knopjes worden ingedrukt.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Mistraller schreef op maandag 3 juni 2024 @ 17:36:
[...]

Dit is precies wat ik bedoelde met dat het in het begin een geinige gadget is. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
In de tijd van de edge 800 had ik wel eens een powerbank mee icm haakse usb kabel.
Kan je bijladen tijdens het rijden.

Of even bijladen als je gaat eten, als je hele dag aan het fietsen bent heb je meestal wel even langere pauze.

[ Voor 32% gewijzigd door DDX op 03-06-2024 20:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JaVaWa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:11
Maarten_E schreef op maandag 3 juni 2024 @ 17:49:
[...]

Daar heb ik naar gekeken, alleen heeft de 820 zijn USB aan de onderkant zitten, waar hij in de mount vastklikt. Wat ik zou kunnen doen is een powerbank meenemen, als de gps bijna leeg is de powerbank aansluiten en in mijn achterzak doen, op hoop van zegen dat er geen knopjes worden ingedrukt.
Vergeet niet dat het speciale Garmin powerpack ook met een kabel op je 820 aangesloten moet worden...
Een aantal toestellen heeft contactpunten aan de onderkant die direct verbinding maken met het powerpack. De 820 heeft dat niet. De 830 en 840 wel.

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Kluus schreef op maandag 3 juni 2024 @ 16:12:
…komende van de 830 maar waarschijnlijk wen je er wel aan). Met de solar heeft die rand nog een soort van functie….
Net gecheckt maar toch nog niet opgelost, release note puntje ging over een eerdere fout die ze volgens mij alleen in de beta hebben gehad waarbij de randen van wegen op 3d party wegen helemaal niet werden weergegeven. Deze is toen “opgelost” maar toen waren de randen veel te dik. Dit issue zit nog steeds in de huidige stable release helaas.

Niemand hier die er ook last van heeft?
Afbeeldingslocatie: https://forums.garmin.com/resized-image/__size/640x480/__key/commentfiles/fb5d84b10a5745448a7a45dafc1faa43-6fe76b19-a780-4e01-92e3-5ec0a710cc2b/IMG_5F00_3770.jpeg

Edit: ik zie net in de release note van ofm dat hij de typ file heeft aangepast, het is mogelijk dus vanuit die kant opgelost, zo maar eens testen.
https://docs.google.com/s...HmwaELDNHrUIUtyw/htmlview

Edit2: Meh, toch nog niet echt gefixed, je moet die aangepaste typ file downloaden en de gmap kaarten, dan de typ file vervangen en installeren met Garmin Mapinstall. Nog wel wat gedoe dus.

[ Voor 20% gewijzigd door Kluus op 04-06-2024 09:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JaVaWa
Kluus schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 08:28:
Edit2: Meh, toch nog niet echt gefixed, je moet die aangepaste typ file downloaden en de gmap kaarten, dan de typ file vervangen en installeren met Garmin Mapinstall. Nog wel wat gedoe dus.
Met TYPchanger kun je direct het kaartbestand op de Edge aanpassen, scheelt een hoop stappen: https://www.javawa.nl/typchanger.html

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

JaVaWa schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 10:16:
[...]

Met TYPchanger kun je direct het kaartbestand op de Edge aanpassen, scheelt een hoop stappen: https://www.javawa.nl/typchanger.html
Nice, dat maakt het inderdaad een stuk makkelijker, thanks!
(en ik bookmark gelijk maar even jouw site! _/-\o_ )

[ Voor 8% gewijzigd door Kluus op 04-06-2024 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:29

DON PAPA

Tweaker-fan

Ik heb een vraagje, ik heb voor op mijn fiets een Garmin snelheidssensor 2 gekocht, maar het rubber bandje wat hier bij zit, is veel te kort voor de dikke wiel naaf op mijn fiets. Nu heb ik al een tijd zitten zoeken of en ook andere (langere) te koop zijn, maar ik kan tot nu toe niks vinden. Weet hier iemand toevallig of deze er zijn? Of misschien een andere oplossing om toch deze sensor te kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
@DON PAPA stukje touw of een ander elastiekje (van bv. universele garmin mount) eraan knopen om hem te verlengen?
ik heb in ieder geval ook nog nooit een langere versie van dat siliconen hoesje van de snelheidssensor gezien.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reginas
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 21:58

Reginas

Queen of Core Stability

@DON PAPA Snelheidssensor om je voorwiel monteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Reginas schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 15:33:
@DON PAPA Snelheidssensor om je voorwiel monteren?
De naaf bij het voorwiel is helaas net zo dik als bij het achterwiel, maar @GWBoes heeft mij wel op een idee gebracht, wat ik straks even ga proberen...

[ Voor 6% gewijzigd door DON PAPA op 04-06-2024 16:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaulC
DON PAPA schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 15:19:
Ik heb een vraagje, ik heb voor op mijn fiets een Garmin snelheidssensor 2 gekocht, maar het rubber bandje wat hier bij zit, is veel te kort voor de dikke wiel naaf op mijn fiets. Nu heb ik al een tijd zitten zoeken of en ook andere (langere) te koop zijn, maar ik kan tot nu toe niks vinden. Weet hier iemand toevallig of deze er zijn? Of misschien een andere oplossing om toch deze sensor te kunnen gebruiken?
Ik gebruik meestal tie-wraps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:03
PaulC schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 16:44:
[...]

Let dan wel op dat ze UV bestendig zijn (die zijn meestal zwart). De transparante zijn dat niet en na een jaar of zo worden ze dan helemaal bros en breken ze.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulC
Nog iemand last van GPS onnauwkeurigheid?
Stukje parcours met rechte lijn ondanks multi GNNS multi band
#Garmin840
En het is niet Strava, want het is al in Garmin Connect zichtbaar.
Nb: mijn vrouw heeft het op haar simple-GPS tegenwoordig bijna constant (Samsung), deze heeft het nochtans ook altijd goed gedaan.
Of moeten we de oorzaak hogerop zoeken (Russische satelietverstoringstesten ?)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2814gfr2KfKV5piWWuEsD5I8mkY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/joQ9CiCnTCLGFqsKV7YwxAq1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulC
Tommie12 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 16:47:
[...]

Let dan wel op dat ze UV bestendig zijn (die zijn meestal zwart). De transparante zijn dat niet en na een jaar of zo worden ze dan helemaal bros en breken ze.
Heb alleen maar zwarte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

PaulC schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 16:44:
[...]
Zo heb ik het nu ook opgelost, heb een extra inkeping gemaakt in universele Garmin mount voor de tie-wrap. Het zit in ieder geval super vast, ik zal wel steeds als de batterij vervangen moet worden, ook de tie-wrap meteen even vervangen in de toekomst. Iedereen bedankt voor het meedenken _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N3NdAuNqm4ikk7neQKnUvR5KHDo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IwPogzQgy5ypgNE4UdWg1TDo.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door DON PAPA op 05-06-2024 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 09:39
Op mijn Garmin Fenix 6s pro krijg ik een aanbevolen workout als ik fietsen kies. Op mijn Edge 830 heb ik dat niet, maar zou ik ook graag een aanbeveling krijgen. Het lijkt geen standaard optie te zijn op de 830, heeft iemand een iq app of ander idee om toch de dagelijkse aanbeveling te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:23
Ik ben sinds kort aangestoken met het wielrenvirus en de eerstvolgende stap is een fatsoenlijke navigatie. Nu was ik van plan om een garmin edge 1040 aan te schaffen. Echter lees ik online dat het zo goed als zeker is dat de edge 1050 binnenkort verschijnt. Nu ben ik normaal niet zo van het wachten op een mogelijke update, maar het zou zuur zijn om nu de 1040 aan te schaffen en dat 3 weken later de 1050 er ineens is, zo hoog is de nood nu ook weer niet. Kan iemand dit bevestigen?

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:28
DialOut schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 20:35:
Op mijn Garmin Fenix 6s pro krijg ik een aanbevolen workout als ik fietsen kies. Op mijn Edge 830 heb ik dat niet, maar zou ik ook graag een aanbeveling krijgen. Het lijkt geen standaard optie te zijn op de 830, heeft iemand een iq app of ander idee om toch de dagelijkse aanbeveling te krijgen?
Volgens hier: https://support.garmin.com/en-US/?faq=R1ibJnnmSj76NO3Qpx2ydA krijg je geen suggested workouts op een 830. Je moet ook een powermeter hebben volgens mij maar gezien je de suggesties wel op je fenix 6s krijgt, neem ik aan dat je een powermeter hebt...

edit: ik zie net dat je ook een horloge hebt van garmin, je wellicht geen powermeter nodig hebt. Vaag zeg...

[ Voor 7% gewijzigd door Limbeckx op 05-06-2024 16:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:17
Intruder schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 16:04:
Ik ben sinds kort aangestoken met het wielrenvirus en de eerstvolgende stap is een fatsoenlijke navigatie. Nu was ik van plan om een garmin edge 1040 aan te schaffen. Echter lees ik online dat het zo goed als zeker is dat de edge 1050 binnenkort verschijnt. Nu ben ik normaal niet zo van het wachten op een mogelijke update, maar het zou zuur zijn om nu de 1040 aan te schaffen en dat 3 weken later de 1050 er ineens is, zo hoog is de nood nu ook weer niet. Kan iemand dit bevestigen?
Hij wordt 19 juni aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_MKZ
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 15-09 11:38
Mag ik vragen waarom je de 1040/1050 kiest en niet de 840/850?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:53
La1974 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 18:12:
[...]

Hij wordt 19 juni aangekondigd.
Oooh, ben wel gevoelig aan fiets hardware dus met dat ik dit nu lees :P
Is er al iets gekend van features oid? Leaks? Zelf vind ik niet direct iets buiten een Amoled scherm.

Ben benieuwd of het de moeite zal zijn om mijn 840 te vervangen :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaulC
mr_MKZ schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 22:43:
[...]

Als ik terug mocht kiezen zou het een 1040 ipv 840 zijn.
Ik had vroeger een Wahoo Bolt, en ben gewoon 4 datavelden te hebben op het navigatiescherm.
Op de 840 heb je dan weinig kaart over.
En je kan dan geen extra hoogteprofiel tonen. (Vreemd genoeg kan dat wel op een kleinere Wahoo Bolt)
Op de 1040 heb je voldoende scherm om dat wel te combineren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
PaulC schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 07:24:
[...]

Als ik terug mocht kiezen zou het een 1040 ipv 840 zijn.
Ik had vroeger een Wahoo Bolt, en ben gewoon 4 datavelden te hebben op het navigatiescherm.
Op de 840 heb je dan weinig kaart over.
En je kan dan geen extra hoogteprofiel tonen. (Vreemd genoeg kan dat wel op een kleinere Wahoo Bolt)
Op de 1040 heb je voldoende scherm om dat wel te combineren.
Dan gebruik je toch de IQ app MapDashboard? Dan heb je tot 6 velden en neemt maar 2 velden in gebruik.

Ik heb een Edge 1040 en gebruik MapDashboard :+

Die 1050 komt er wel snel, normaal zit er toch minstens 3 jaar tussen, de 1040 is pas 2 jaar. Ben beniewd.. als de resolutie omhoog gaat (door het AMOLED scherm), moet ik wellicht overstag 8)

[ Voor 11% gewijzigd door RigolleM op 06-06-2024 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
RigolleM schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 08:15:
[...]
Die 1050 komt er wel snel, normaal zit er toch minstens 3 jaar tussen
Was ook mijn gedachte. Maar tussen 1030 plus en 1040 zat ook maar 2 jaar. En dat was qua interne hardware ook meer een 1030 plus plus. ;)
Echt een revolutie op de hardware zal wel eens welkom zijn bij de Edge serie. Ookal ben ik nog meer dan tevreden met zowel de 1040 en de 530.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

[...]

...

Die 1050 komt er wel snel, normaal zit er toch minstens 3 jaar tussen, de 1040 is pas 2 jaar. Ben beniewd.. als de resolutie omhoog gaat (door het AMOLED scherm), moet ik wellicht overstag 8)
Zo zat ik inderdaad ook al te denken... Pff, ik heb pas een jaar de 840, hopelijk kan ik mij nog even bedwingen en in ieder geval de 850 afwachten, die zal dan wel volgend jaar komen.... :X

[ Voor 3% gewijzigd door Kluus op 06-06-2024 08:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaulC
[...]

Ik heb een Edge 1040 en gebruik MapDashboard :+
Geprobeerd, maar die cijfers/font zijn me te klein (heb soewieso al multifocale bril nodig 😟)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schoene
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:33
PaulC schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 09:06:
[...]

Geprobeerd, maar die cijfers/font zijn me te klein (heb soewieso al multifocale bril nodig 😟)
Dat vond ik ook eerst. Maar je kan instellen dat tijdens het rijden de units niet getoond worden, dat scheelt een pak! Je hebt overigens ook een MapDashboard voor 4 velden, dan is het ook nog wat groter

Acties:
  • +1 Henk 'm!
schoene schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 09:24:
[...]

Dat vond ik ook eerst. Maar je kan instellen dat tijdens het rijden de units niet getoond worden, dat scheelt een pak! Je hebt overigens ook een MapDashboard voor 4 velden, dan is het ook nog wat groter
Klopt ik heb ook maar 4 velden, ik heb er eigenlijk maar 3 nodig (HR, power 3s, snelheid). Op de Edge 830 zag ik ze bijna niet meer, maar met de Edge 1040 zie ik ze terug beter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Intruder
mr_MKZ schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 22:43:
[...]

Tuurlijk! Maar zonder ervaring met één van die twee kan ik daar niet echt een concreet antwoord op geven anders dan gevoel. Het gewicht/aerodynamica zal als beginner geen verschil maken, het grotere scherm lijkt me handiger voor navigatie.

Verder vind ik het prijsverschil niet enorm, gevoelsmatig kan ik dan beter voor het "topmodel" gaan. Accuduur maakt voor mij niet mega veel uit, ik zie mezelf nog niet 12 uur per dag op de fiets zitten. Ik wil gewoon het makkelijkste apparaat van de 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:08
Ik heb om die reden voor de Edge Explore 2 gekozen. Groot scherm, gaat prima lang mee en biedt eigenlijk alles wat ik nodig heb als amateur. Ik zag de meerwaarde voor een 1040 niet, wel de meerprijs ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• raymondw
Bij Unbound zijn er wat plaatjes naar buiten gekomen van de Coros Dura

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z1VQDd9gxC7ZHiXZzjudKHun0l8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nLKhFhIr3elBHQNBGdAqZW30.jpg?f=user_large
Link

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
Hier is wat bewegend beeld, ziet er wel soepel uit!

Directe link naar timecode : YouTube: New & unreleased bikes & gear at Unbound Gravel 2024

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Eindelijk hier ook aan de Varia (RTL515) en gelijk een beter extra doel gevonden voor de Solar functie op mijn Edge. Ik heb de lamp geautomatiseerd met het Smart Bike Lights IQ veld en dan kan je op basis van de zonkracht de lamp aan of uit laten doen. Handig voor tunnel(tje)s! d:)b

[ Voor 6% gewijzigd door Kluus op 08-06-2024 18:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:48
De 1040 solar is voor 489 te koop in de webshop van 50plus mobiel, misschien maakt dat je keuze makkelijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
newtastyland schreef op zondag 9 juni 2024 @ 10:52:
[...]

De 1040 solar is voor 489 te koop in de webshop van 50plus mobiel, misschien maakt dat je keuze makkelijker?
Goede prijs! Bij een goede 1040 aanbieding ga ik twijfelen, de solar versie is voor mij geen meerwaarde tegenover de standaard denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:21

McMiGHtY

- burp -

newtastyland schreef op zondag 9 juni 2024 @ 10:52:
[...]

Moet je daar wel een abbo hebben lopen denk ik?

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:48
McMiGHtY schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 12:20:
[...]

Moet je daar wel een abbo hebben lopen denk ik?
Klopt inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
scherpere deal dan de ING rentepunten, daar is de 1040 solar 519. De 840 solar daar ook nog steeds 419, goedkoper dan de 840 non solar op andere plekken

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:32
Even een vraagje over de Garmin. Ben in het bezit van een Garmin 840. Nu had ik op mijn 540 altijd een broertje dood aan de virtuele partner ( zoals zovelen hier? ) echter nu zou ik het wel fijn vinden om die optie te gebruiken.

We gaan over een weekje naar Oostenrijk om daar een bepaalde heuvel te beklimmen die we vorig jaar ook gedaan hebben. Nu wil ik eigenlijk kijken tijdens de rit of ik een beetje vergelijkbaar fiets als vorig jaar. Een virtuele partner instellen is dan geen optie aangezien deze op een standaard snelheid fietst wat natuurlijk compleet onrealistisch is.

Is er toch een mogelijk om deze zo in te stellen alsof die hetzelfde rijd als vorig jaar? Ik had al gekeken naar segmenten binnen Garmin en dat lijkt het dichtst bij te komen bij wat ik wil. Klopt dat?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Webgnome schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 07:31:
Is er toch een mogelijk om deze zo in te stellen alsof die hetzelfde rijd als vorig jaar?
Nope...
Ik had al gekeken naar segmenten binnen Garmin en dat lijkt het dichtst bij te komen bij wat ik wil. Klopt dat?
Segmenten van Garmin of Strava gebruiken, dan zie je of je sneller bent op een bepaald stuk (segment).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:30
Ik ben op zoek naar een fietscomputer met als voornaamste doel dat ik goed kan navigeren. Ik gebruik komoot voor mijn routes en wil die graag naar de navigatie sturen.
Ik heb geen eisen of behoefte om mijn snelheden, wattages etc te meten, want ik ben echt een lange afstandsfietser; bij voorkeur door de bossen in nl of buitenland.
Een goede accu is belangrijk en dat het scherm goed te lezen is in de zon.

Wat mij bij alle fietscomputers opvalt is dat het scherm en dan vooral de resolutie enorm laag is. Wat dat betreft is een telefoon veel fijner, echter is je accu dan zo leeg en zie je in de zon vaak weinig.

In mijn zoektocht tot nu toe kom ik op de Wahoo Bolt 2 uit. Enige nadeel zijn de druktoetsen en een wat klein scherm.
Hebben jullie wellicht nog suggesties?

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 03:19
Wanneer je de scherm resolutie zo belangrijk vind (en nog enkele dagen kunt wachten), zou ik sowieso tot de 19 juni wachten en kijken wat de nieuwe Garmin brengt…

Btw, heb je toevallig een smartwatch of andere gadgets van een specifiek merk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
@steefje ik heb een Bolt v2 en die doet het voor navigeren prima.
Op het navi scherm kun je wat andere dingen weergeven, of weg laten ;)
Klein scherm : Ja
Maar zelf heb ik daar geen hinder van ondervonden, het doet wat het doen moet.

Maandag komt Coros met de Dura, ze claimen 100hr aan batterij met solar ondersteuning.
Aangezien ik zeer tevreden ben over mijn Coros Vertix 2 en 2s horloges houd ik die even in de gaten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaulC
steefje schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 20:54:
Ik ben op zoek naar een fietscomputer met als voornaamste doel dat ik goed kan navigeren. Ik gebruik komoot voor mijn routes en wil die graag naar de navigatie sturen.
Ik heb geen eisen of behoefte om mijn snelheden, wattages etc te meten, want ik ben echt een lange afstandsfietser; bij voorkeur door de bossen in nl of buitenland.
Een goede accu is belangrijk en dat het scherm goed te lezen is in de zon.

Wat mij bij alle fietscomputers opvalt is dat het scherm en dan vooral de resolutie enorm laag is. Wat dat betreft is een telefoon veel fijner, echter is je accu dan zo leeg en zie je in de zon vaak weinig.

In mijn zoektocht tot nu toe kom ik op de Wahoo Bolt 2 uit. Enige nadeel zijn de druktoetsen en een wat klein scherm.
Hebben jullie wellicht nog suggesties?
Als je voornamelijk met komoot plant en synchronisatie makkelijk wil houden > Wahoo !
Persoonlijk zou ik dan zien of de Roam v2 binnen budget valt, anders een bolt v2.
Zeker geen Garmin dan.
En de wahoo is perfect af te lezen in fel zonlicht en verbruikt niet meer bij felle zon.
Mijn oude bolt v1 doet met navigatie zelfs nog 12 a 15 uur zonder tussentijds bij te laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:12
PaulC schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 21:16:
[...]
Zeker geen Garmin dan.
Waarom dat? Komoot -> Garmin gaat toch ook prima?

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:30
raymondw schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 21:08:
@steefje ik heb een Bolt v2 en die doet het voor navigeren prima.
Op het navi scherm kun je wat andere dingen weergeven, of weg laten ;)
Klein scherm : Ja
Maar zelf heb ik daar geen hinder van ondervonden, het doet wat het doen moet.

Maandag komt Coros met de Dura, ze claimen 100hr aan batterij met solar ondersteuning.
Aangezien ik zeer tevreden ben over mijn Coros Vertix 2 en 2s horloges houd ik die even in de gaten.
Budget is op zich niet zo’n probleem. Dus vanwege het scherm is roam 2 ook wel top. Maar 100 uur batterij voor de Corus kan interessant zijn.

Maar wat maakt dat de resolutie van al die schermen zo karig is. Oogt een beetje als de eerste TomTom modellen

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:12
steefje schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 22:02:
[...]

Maar wat maakt dat de resolutie van al die schermen zo karig is. Oogt een beetje als de eerste TomTom modellen
Batterijduur wellicht?

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JaVaWa
Dat, maar ook het feit dat het om transflective schermen gaat. Hierdoor zijn ze in zonlicht goed af te lezen zonder achtergrondverlichting (goed voor de batterijduur). Het invallende licht wordt teruggekaatst, daar moet wel voldoende ruimte voor overblijven.

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RR46 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 21:05:
Wanneer je de scherm resolutie zo belangrijk vind (en nog enkele dagen kunt wachten), zou ik sowieso tot de 19 juni wachten en kijken wat de nieuw Garmin brengt…
Aan hoge resolutie denk ik eerder aan Hammerhead Karoo, net een nieuwe (10 000 luchtballonnen) :+ op de markt, dus de vorige (K2 zoekt K3) zal wel 'goedkoper' te vinden zijn.

Als het puur om te navigeren is en de statistieken en extra sensors spelen geen rol, dan zou dit mijn eerste keuze zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:17
RigolleM schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 08:32:
[...]

Aan hoge resolutie denk ik eerder aan Hammerhead Karoo, net een nieuwe (10 000 luchtballonnen) :+ op de markt, dus de vorige (K2 zoekt K3) zal wel 'goedkoper' te vinden zijn.

Als het puur om te navigeren is en de statistieken en extra sensors spelen geen rol, dan zou dit mijn eerste keuze zijn.
Niet als ook batterijduur belangrijk is. Dit is bij de K2 verreweg het minst van allen.

De Garmin Edge Explore 2 is een optie. Die is puur gericht op navigeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaulC
GerbenBK schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 21:36:
[...]

Waarom dat? Komoot -> Garmin gaat toch ook prima?
Veronderstel je hebt in Komoot +100 routes staan, zowel binnen als buitenland.
Zelfs al synched Garmin ze allemaal op je device, kies dan de juiste ter plaatse er maar eens uit !
In de Wahoo app type je gewoon in de lijst en je ziet direct de naam en routes verschijnen.
Bij Garmin is het scroll, scroll, of de route telkens ter plaatse naar device sturen.
Garmin laat op de Edge slecht een stukje van de naam zien, dus als je enkele varianten hebt klinken ze allemaal t zelfde.
Nb: ik heb beide merken en merk ondertussen welk platform welke voordelen biedt.
Komoot + routes > Wahoo
Trainingen en meer mogelijkheden (maar ivm Komoot pak minder gebruiksvriendelijk ) > Garmin
Nb: als de zon beetje schuin tegenlicht geeft kan ik het scherm van mijn grotere Garmin zelfs nauwelijks zien , wat op de Wahoo dan nog pak duidelijker is (ik heb 2 mounts naast elkaar op de Gravel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulC
steefje schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 22:02:
[...]

Budget is op zich niet zo’n probleem. Dus vanwege het scherm is roam 2 ook wel top. Maar 100 uur batterij voor de Corus kan interessant zijn.

Tenzij je gaat trekken in de wildernis heb je meestal elke avond een stopcontact (of desnoods powerbank bij , just in case)
Je moet al grote dagtrips maken om meer dan 15 uur onderweg te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:36
De Garmin 1050 en waarschijnlijk ook 850 en 550 lijken er aan te komen:
https://weightweenies.sta...ic.php?p=1873450#p1873450

Ben zelf een jaar of 5 geleden alweer overgestapt van een 810 naar 830. Die laat naar mijn idee al weinig meer te wensen over (waar de 810 nog wel eens wat probleempjes had).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Zouden de 850 en 550 niet nog een jaartje langer duren?
Tussen de 1040 en de 8/540 zat ook nog behoorlijk wat tijd (11 maanden)

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!
PaulC schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 08:48:
[...]
Veronderstel je hebt in Komoot +100 routes staan, zowel binnen als buitenland.
Zelfs al synched Garmin ze allemaal op je device, kies dan de juiste ter plaatse er maar eens uit !
In de Wahoo app type je gewoon in de lijst en je ziet direct de naam en routes verschijnen.
Bij Garmin is het scroll, scroll, of de route telkens ter plaatse naar device sturen.
Garmin laat op de Edge slecht een stukje van de naam zien, dus als je enkele varianten hebt klinken ze allemaal t zelfde.
Allereest toont hij op een Garmin er maar '50' ;)
Je kan zoeken op een Garmin, weet niet hoe het zat bij de Edge 830 maar op mijn Edge 1040 kan ik gewoon via de 3 dots zoeken. Je kan ook sorteren op tijd, staat de recenste altijd bovenaan. De recenste staat sowieso op het hoofdscherm, je hoeft niet eens naar de koersen te gaan.
Je kan ook uw koers opstarten via de Garmin Connect app op de smartphone, en daar toont hij wel de volledige naam.
Als je wat creatief omgaat met uw naamgeving heb je niet het probleem die jij beschrijft. Maar als je namen gebruikt als bv. 'Rit naar daar versie 1 tot versie 7890' dan zoek je het een beetje zelf ;)
Als je in Komoot uw rit ff aanpast, bv. door in de titel een extra teken te zetten, staat de rit weer helemaal van boven, als de sorteert op recenste eerst.
Wat ik niet snap is, plannen jullie nooit de rit? Of is het 's morgens opstaan, de fiets op en dan bedenken wat je gaat rijden? Ik heb ook nog ritjes gepland een half uur voor ik moest vertrekken, omdat bv. de wind volledig de verkeerde richting blaast, maar dat is zo snel aangepast dat dit bijna geen tijd in beslag neemt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:08
Hier dezelfde workflow, meestal maak ik snel een ritje als ik ga fietsen. Alles is hier vlak, dus ik bedenk gewoon hoe lang ik wil fietsen en plan dan iets van ongeveer die afstand rekening houdend met de windrichting.

Om die reden sla ik alle routes ook op met als naam '34km Plaats1 - Plaats 2 - Plaats 3' om een globaal idee van het rondje te hebben. Dat is best makkelijk terug te vinden in Komoot op de Garmin.

Wat ik wel irritant vind, is dat ie standaard alles ophaalt. Inclusief wandeltochten die ik ook met Komoot maak.
Pagina: 1 ... 87 ... 101 Laatste