Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcome
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:36
Axel schreef op zondag 17 maart 2024 @ 19:35:
[...]

Klopt het dat dat via BT(LE) gaat? En daarmee EN je horloge verbinden niet meer lukt?
In de Edge staat dat het horloge als ANT+ sensor te boek staat. Het broadcast heartrate scherm is well een fullscreen ding, wat voor andere verbinding bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 10-10 09:52
bcome schreef op zondag 17 maart 2024 @ 19:41:
[...]

In de Edge staat dat het horloge als ANT+ sensor te boek staat. Het broadcast heartrate scherm is well een fullscreen ding, wat voor andere verbinding bedoel je?
Ik heb zelf een Apple Watch en Edge 840. Mijn telefoon is verbonden met edge via Bluetooth. Fijn om tijdens ritje audio te kunnen bedienen via Edge namelijk. Apple Watch heeft ook wel apps die hartslag kunnen broadcasten maar dat gaat ook via Bluetooth / Bluetooth Low Energy. En edge kan maar 1 Bluetooth verbinding tegelijk aan…

Maar gezien jouw horloge ook Garmin is zal dat anders / beter gaan. En als fatsoenlijke ANT+ sensor koppelen met je Edge.

Krijg het gewoon nog niet verkocht aan mezelf om een ANT+ hartslagband / sensor te kopen terwijl ik de hartslag al op mijn horloge heb…

[ Voor 17% gewijzigd door Axel op 17-03-2024 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:29
Axel schreef op zondag 17 maart 2024 @ 19:35:
[...]

Klopt het dat dat via BT(LE) gaat? En daarmee EN je horloge verbinden niet meer lukt?
Nee dat gaat via ANT+

En als je de rest van de functies van je horloge wilt gebruiken kan je beter een activiteit starten (ik heb een indoor profiel gemaakt zodat ie de GPS niet aan zet en HR Broadcast natuurlijk). Thuis gooi ik dan de opgenomen activiteit weg.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcome
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:36
Axel schreef op zondag 17 maart 2024 @ 23:54:
[...]

Ik heb zelf een Apple Watch en Edge 840. Mijn telefoon is verbonden met edge via Bluetooth. Fijn om tijdens ritje audio te kunnen bedienen via Edge namelijk. Apple Watch heeft ook wel apps die hartslag kunnen broadcasten maar dat gaat ook via Bluetooth / Bluetooth Low Energy. En edge kan maar 1 Bluetooth verbinding tegelijk aan…

Maar gezien jouw horloge ook Garmin is zal dat anders / beter gaan. En als fatsoenlijke ANT+ sensor koppelen met je Edge.

Krijg het gewoon nog niet verkocht aan mezelf om een ANT+ hartslagband / sensor te kopen terwijl ik de hartslag al op mijn horloge heb…
Ah op die fiets! (haha) Ik kan vanaf mijn Edge nog wel mijn muziek op mijn telefoon bedienen als ik met ANT+ met mijn Garmin horloge verbonden ben inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:15
hazecase schreef op zondag 17 maart 2024 @ 09:59:
[...]

Zo doe ik dat ook. Klopt het dat je dan niet alle waardes terug ziet op horloge? En gebruikt iemand dat extended display?
wat wil je op je horloge terug zien?

ik heb een fenix 6 en een edge 840, ik laat de fenix meestal thuis als ik ga fietsen.

de rit die ik met de edge heb opgenomen kan ik gewoon zien op de fenix, bv onder last activity. Ook worden eventuele vo2max, ftp aanpassingen op het horloge geupdate. en uiteraard alles onder training status (load, load focus, recovery).

is een paar posts terug ook voorbij gekomen. Je moet wel Physio TrueUp inschakelen en wellicht ook je horloge als primair trainings device en wearable selecteren.

En extended display is eigenlijk alleen interessant voor multisport/triathlon. Je start dan een activiteit op je horloge en gebruikt je edge om data van je horloge weer te geven. Als je gewoon een fietsrit doet is er geen enkele reden om dit via een activiteit op je horloge en je edge als scherm te doen.
https://support.garmin.com/en-US/?faq=fZaD0E9cTwAwBffjoJcWT8
What is Extended Display Mode?
Certain Edge® cycling computers can display data fields from compatible Garmin multisport watches during activities. This is helpful for multistage activities such as triathlons, duathlons, or brick workouts, since the full activity can be recorded on the watch, but grants the functionality of the Edge for cycling portions of the activity. It allows you to see your cumulative stats, such as total time and distance, right on your Edge device and, after saving the activity, complete statics can be viewed in your Garmin Connect™ account.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r0g3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:35
raymondw schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 19:47:
[...]
Interessant!
Gebruik zelf idd altijd een Samsung lader van de S10(?) of een Ikea lader die idd ook redelijk zwaar is.
Net even een USB meter erin gestoken om mijn Bolt V2 te meten.

Eerst een S22 om te checken dat de lader voldoende aankan
[Afbeelding]

Daarna direct de Bolt
[Afbeelding]

Unit had vanmiddag +-48% lading over, had een aantal sessies gefietst.
Kan mij voorstellen dat bij 26% dat misschien 1.2A kan worden.

Na 15min laden nog steeds 0,9A
Lijkt er idd op dat de BMS een stevige laadstroom wel lekker vind.
Het is ongelovelijk maar waar, bij een vergelijkbare rit vandaag van 5 uur had ik nog maar liefst 70% batterij over ipv de 26% van de vorige keer 8)7 (en ik had zelfs per ongeluk de eerste 1,5 nog backlight aan staan)

Het maakt bij de Bolt V2 dus wel degelijk uit of je hem met een zwak 0,5 amp of een 2 amp blokje oplaadt.

Ben blij dat ik dit nu ontrafeld heb, nu nog even kijken wat voor output m'n nieuwe powerbank op USB-A en USB-C levert voor als ik straks op reis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stutrecht
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:29
Axel schreef op zondag 17 maart 2024 @ 23:54:
[...]

Ik kan het wel aanraden hoor. Tijdens fietsen of hardlopen gaat de hartslag niet via mijn Garmin smartwatch maar gewoon via de hartslagband. Veel nauwkeuriger. Met enkel horloge had ik nog wel eens een verkeerde lock waardoor mijn hartslag veel te hoog of veel te laag was.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:59
De Polar H10 is bij Amazon nu in de aanbieding voor 63 euro:
Polar H10 Hartslag Sensor – ANT + , Bluetooth - Waterdichte Hartslagsensor met Borstband - Ingebouwd geheugen, Software updates - Werkt met Fitness apps, Fietscomputers en Sporthorloges https://amzn.eu/d/9kDr6gQ

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmyOfQueens
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13-10 19:49
Ik heb nog een Wahoo Elemnt Bolt uit 2016/2017 ofzo, ziet er niet uit natuurlijk maar ik ken eigenlijk overal de weg wel dus navigatie vind ik niet zo belangrijk.
Het gaat mij eigenlijk puur om de snelheid en gekoppelde hartslag af te kunnen lezen, dus vind het niet zo boeiend dat het nog zwart/wit is en alleen met knoppen te bedienen is.

Nu speelt er sindskort een beetje een raar probleem: hoewel de batterij nog ruim voldoende percentage heeft (> 80%) valt hij regelmatig uit na 30-45 min.
Ik kan hem dan wel weer opnieuw aanzetten maar valt dan meteen weer uit.
Als ik hem dan thuis in de oplader steek zie ik dus dat ie nog gewoon 3 van de 4 streepjes heeft.

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn en hoe te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:23
ArmyOfQueens schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 13:54:
Ik heb nog een Wahoo Elemnt Bolt uit 2016/2017 ofzo, ziet er niet uit natuurlijk maar ik ken eigenlijk overal de weg wel dus navigatie vind ik niet zo belangrijk.
Het gaat mij eigenlijk puur om de snelheid en gekoppelde hartslag af te kunnen lezen, dus vind het niet zo boeiend dat het nog zwart/wit is en alleen met knoppen te bedienen is.

Nu speelt er sindskort een beetje een raar probleem: hoewel de batterij nog ruim voldoende percentage heeft (> 80%) valt hij regelmatig uit na 30-45 min.
Ik kan hem dan wel weer opnieuw aanzetten maar valt dan meteen weer uit.
Als ik hem dan thuis in de oplader steek zie ik dus dat ie nog gewoon 3 van de 4 streepjes heeft.

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn en hoe te verhelpen?
klinkt als een consequente vastloper..
Heb je al geprobeerd een firmware update te doen, of hem terug te zetten naar fabrieksinstellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonnon
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-02 10:07
Gezocht in het forum en volgens mij is het antwoord ja obv posts van paar jaar geleden, maar toch nog even de vraag: ik sta op het punt de Wahoo Roam aan te schaffen en heb nu anderhalf jaar lang met veel plezier met mijn Garmin Venu 2+ horloge gefietst voor GPS/Strava en hartslag. Is het mogelijk om via de Wrist Heart Rate Broadcast functie deze aan de Wahoo te koppelen, en het als dataveld in te stellen? Dus: niet alleen met een Garmin computer?

Ik heb namelijk nog geen budget voor een vermogensmeter en fiets wel graag iets van een graadmeter om mijn hartslagzones in de gaten te houden. Ik weet dat een hartslagmeter accurater is, maar heb mijn twijfels over het comfort en gebruiksgemak om deze te gebruiken.

Volgens deze duidelijke video is het mogelijk , maar op de Futurumshop geeft men aan dat het niet kan.

Primair wil ik de Roam gebruiken voor navigatie, maar ik overweeg de Garmin 840 ook omdat ik dus de Venu2 elke dag draag en de companion app top werkt. Ik ben alleen erg gecharmeerd van de look and feel van Wahoo - vooral zichtbaarheid scherm - en is denk ik betere waarde voor je geld gezien de Garmin 840 prijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:22
tonnon schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 16:19:
Gezocht in het forum en volgens mij is het antwoord ja obv posts van paar jaar geleden, maar toch nog even de vraag: ik sta op het punt de Wahoo Roam aan te schaffen en heb nu anderhalf jaar lang met veel plezier met mijn Garmin Venu 2+ horloge gefietst voor GPS/Strava en hartslag. Is het mogelijk om via de Wrist Heart Rate Broadcast functie deze aan de Wahoo te koppelen, en het als dataveld in te stellen? Dus: niet alleen met een Garmin computer?

Ik heb namelijk nog geen budget voor een vermogensmeter en fiets wel graag iets van een graadmeter om mijn hartslagzones in de gaten te houden. Ik weet dat een hartslagmeter accurater is, maar heb mijn twijfels over het comfort en gebruiksgemak om deze te gebruiken.

Volgens deze duidelijke video is het mogelijk , maar op de Futurumshop geeft men aan dat het niet kan.

Primair wil ik de Roam gebruiken voor navigatie, maar ik overweeg de Garmin 840 ook omdat ik dus de Venu2 elke dag draag en de companion app top werkt. Ik ben alleen erg gecharmeerd van de look and feel van Wahoo - vooral zichtbaarheid scherm - en is denk ik betere waarde voor je geld gezien de Garmin 840 prijs.
de roam kan met ble en ant+ devices pairen. Dus als je garmin watch hr kan broadcasten over een van die 2, dan gaat het werken.

Overigens kan je ook voor 5 tientjes een borstband halen, dat is ook nog nauwkeuriger ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@tonnon Zoals @borft aanhaalt je kan perfect broadcasten met uw Garmin Venu 2 naar een Wahoo Element via ANT+ of BLE, maar fietsen met OHR is nooit accuraat te ware je constant aan éénzelfde tempo fietst, dan zou het nog doenbaar zijn.

Keuze tussen Roam of 840 is vrij makkelijk als je voor de looks van de Roam valt dan moet je dit gewoon doen, beiden wijken qua basis niet van mekaar af. Enige reden om voor de 840 te kiezen is dat je dan in 1 eco systeeem blijft en je dus alles in Garmin Connect kunt bekijken. Met het prijsverschil van de Roam vs 840 kan je dan een HR band aanschaffen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:08

bonzz.netninja

Niente baffi

tonnon schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 16:19:

Niet helemaal vergelijkbaar maar ik kan mijn forerunner heart wel broadcasten naar bijv. zwift (bluetooth) maar niet naar mijn wahoo (ant). Maar ik heb een bolt...misschien is dat het

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmyOfQueens
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13-10 19:49
guapper schreef op maandag 25 maart 2024 @ 12:30:
[...]

klinkt als een consequente vastloper..
Heb je al geprobeerd een firmware update te doen, of hem terug te zetten naar fabrieksinstellingen?
Goede tip, ga ik eens proberen. Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:42
Als nieuwe wielrenner zit ik met verbasing te kijken wat die fietscomputer makers durven te vragen voor de meest magere hardware. Een recente OnePlus Nord of een Nothing 2a kan veel meer, heeft veel betere hardware.

De apps missen eigenlijk maar net 1 of twee functies. Strava kan alles behalve map weergeven icm maar data velden. Komoot doet dat wel alleen dan kun je geen hr koppelen. Ik heb echt het gevoel dat deze fietscomputer makers vasthouden aan het veel te oud concept.

Mis ik iets?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:52
Limbeckx schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 10:21:
Als nieuwe wielrenner zit ik met verbasing te kijken wat die fietscomputer makers durven te vragen voor de meest magere hardware. Een recente OnePlus Nord of een Nothing 2a kan veel meer, heeft veel betere hardware.

De apps missen eigenlijk maar net 1 of twee functies. Strava kan alles behalve map weergeven icm maar data velden. Komoot doet dat wel alleen dan kun je geen hr koppelen. Ik heb echt het gevoel dat deze fietscomputer makers vasthouden aan het veel te oud concept.

Mis ik iets?
Batterij duur bij langere ritten, zichtbaarheid in fel zonlicht, robuustheid bij trillingen en vallen, te koppelen met lampjes / radar en misschien mis ik nog wat. Als dat je niet veel uitmaakt kun je inderdaad eens kijken of je niet wil beginnen met een houder voor je mobiel.

Als je later 8k aan je nieuwe aero monster hebt uitgegeven, valt die 400 voor je Garmin ook wel mee of die onderhandel je erbij. :+

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:33

Kluus

Gang is alles

En het ziet er ook gewoon niet uit zo'n phablet op je stuur.

Blijft wel een terugkomend ding in dit topic en ook op alle andere fietsforums: mensen die afgeven op de fietscomputers en alles wel met hun telefoon kunnen, maar die komen daar uiteindelijk altijd op terug, vooral m de redenen die @GerbenBK al noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
Kluus schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 10:43:
Ik wist dat ik iets vergeten was: meer gewicht en niet aero! :9

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19:31
Deze vraag is volgens mij al vaak hier voorbij gekomen en uiteindelijk zwicht iedereen voor een fietscomputer.
Een bekende uitspraak van dacht ik @mhr-zip:
Het niet kopen van een telefoonhouder is alvast de eerste korting op een fietscomputer.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-10 17:26
Tinusvolkel schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 10:52:
Deze vraag is volgens mij al vaak hier voorbij gekomen en uiteindelijk zwicht iedereen voor een fietscomputer.
Een bekende uitspraak van dacht ik @mhr-zip:
Het niet kopen van een telefoonhouder is alvast de eerste korting op een fietscomputer.
Haha, hier ook eerst een paar maanden met zo'n dure Quad Lock rondgereden voordat ik zwichtte voor een fietscomputer. Al ben ik wel met hem eens dat je echt veel betaalt voor een apparaat met het scherm en graphics van een jaren 90 tamagotchi

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sheepdog schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 11:09:
[...]
Al ben ik wel met hem eens dat je echt veel betaalt voor een apparaat met het scherm en graphics van een jaren 90 tamagotchi
Ben ik niet mee eens... de prijs valt echt goed mee, voor € 250 heb je een fietscomputer, en is net zo'n belangrijk onderdeel als de rest van uw fiets.

@Limbeckx Als je een beetje degelijke fietshouder moet aanschaffen ben je ook al makkelijk € 70 à € 80 kwijt voor houder en apart hoesje (Quad Lock bv.), plus nieuwe phone = nieuw hoesje. En reflectie en regen zorgen al onmiddellijk voor frustraties, wat deels verklaart waarom de hardware ouderwets oogt. Een phablet op/voor uw stuur wil je ook niet, tegenwoordig moet de cockpit er clean uit zien en dan heb je met een Garmin Edge 5/8xxx of Wahoo Elemnt iets minimalistisch qua looks. En de batterij... tja, ritjes tot 4u gaan wel lukken, en met een powerbank kom je nog verder, maar met een fietscomputer moet je je daar geen zorgen over maken, die gaan minstens 15u mee. Koppelen van alle sensoren (HR, cadans, speed, power, elektrisch schakelen, radar,...), veel succes met een smartphone via BT, ANT+ mag je sowieso al vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:46
Limbeckx schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 10:21:

Mis ik iets?
Bijna iedereen begint met een telefoon en koopt uiteindelijk een fietscomputer. Vooral als je wat langer gaat fietsen qua batterijduur gewoon nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:27

Blijft wel een terugkomend ding in dit topic en ook op alle andere fietsforums: mensen die afgeven op de fietscomputers en alles wel met hun telefoon kunnen
En altijd geredeneerd uit een N=0 ervaring.

Maar als mensen alleen het advies ter ore nemen wat ze willen horen, en niet wat op langer termijn de beste keuze is. Mag diegene ook het bij behorende leergeld betalen, mij niet belle.

:+

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Dit is wat ik nu ga gebruiken:

Oneplus Nord (telefoon die over is)
Chinese mount: https://nl.aliexpress.com/item/1005004122233438.html
En Cadence app: https://getcadence.app/

Ga ritten tot 3 uur doen denk ik en verwacht geen problemen.

Alles behalve de app had ik al dus heeft mij iets gekost. Ik zal mijn ervaringen delen in dit topic.

Ik zou overigens nooit mijn primaire telefoon hiervoor gebruiken. Kans op schade, trillingen en camera's gaan niet samen. Dus dat snap ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
mhr-zip schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 12:18:
[...]

En altijd geredeneerd uit een N=0 ervaring.

Maar als mensen alleen het advies ter ore nemen wat ze willen horen, en niet wat op langer termijn de beste keuze is. Mag diegene ook het bij behorende leergeld betalen, mij niet belle.

:+
Bellen gaat nog wel met een telefoon die je op je stuur gemount hebt, maar vaak is de trilling funest voor de optische beeldstabilisatie (OIS) van de camera.

Ik heb het ook wel eens geprobeerd met een oude telefoon op mijn mountain bike. Halverwege de rit was de hele mount losgetrild en de telefoon lag een paar meter achter me :)
Bij MTB heb je dan nog het geluk dat de telefoon over het algemeen minder hard valt. Een telefoon die op het asfalt knalt is helemaal funest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:24
Limbeckx schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 12:31:
Dit is wat ik nu ga gebruiken:

Oneplus Nord (telefoon die over is)
Chinese mount: https://nl.aliexpress.com/item/1005004122233438.html
En Cadence app: https://getcadence.app/

Ga ritten tot 3 uur doen denk ik en verwacht geen problemen.

Alles behalve de app had ik al dus heeft mij iets gekost. Ik zal mijn ervaringen delen in dit topic.

Ik zou overigens nooit mijn primaire telefoon hiervoor gebruiken. Kans op schade, trillingen en camera's gaan niet samen. Dus dat snap ik.
En dit is wat je straks gaat gebruiken :+

Maar even serieus, als je het nog kan annuleren zou ik dat doen en gaan voor een goeie oplossing.
Je post een idee, 7 mensen geven in meerdere posts aan waarom je het niet zou moeten willen. (met mij 8 )
Als het echt een werkbaar iets zou zijn zou iedereen dat beamen, nu echter adviseert iedereen het niet te doen.

En nu weer OT

Voor de Wahoo Bolt v2 is er een FW update uit die het aansturen van verlichting mogelijk maakt
(en music, maar dat vind ik een nogo buiten)
Werkt erg goed met de Garmin Varia RTL!
Notes
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nKgYb6H7x1IhysTD05GBCqF09bc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Er5OLdF21cAbMBGWZSXIi3lB.png?f=user_large

[ Voor 4% gewijzigd door raymondw op 29-03-2024 13:29 ]

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Limbeckx
raymondw schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 13:27:
[...]

Maar even serieus, als je het nog kan annuleren zou ik dat doen en gaan voor een goeie oplossing.
Je post een idee, 7 mensen geven in meerdere posts aan waarom je het niet zou moeten willen. (met mij 8 )
Als het echt een werkbaar iets zou zijn zou iedereen dat beamen, nu echter adviseert iedereen het niet te doen.

En nu weer OT

Voor de Wahoo Bolt v2 is er een FW update uit die het aansturen van verlichting mogelijk maakt
Notes
[Afbeelding]
Ik luister lekker niet. Lalalalala.

:P

Maar I hear you. Het heeft mij dus niet gekost behalve de app voor 6 euro per maand na trail. Dus ik verlies er echt heel weinig mee om het te proberen. Ik ben best wel een gadget fanaat dus de kans dat ik ooit een fietscomputer aanschaf is aanwezig maar ik verlies niets door dit te proberen.

Bedankt voor de reacties, ik ben er echt niet doof voor en waardeer de inzichten zeker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
raymondw schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 13:27:
[...]

En nu weer OT

Notes
[Afbeelding]
Ideaal die ant+ verlichtingsbediening, hier gaan m'n lampjes ook automatisch op de juiste stand aan en uit als ik een rit start en stop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Limbeckx schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 13:31:
[...]

Maar I hear you. Het heeft mij dus niet gekost behalve de app voor 6 euro per maand na trail. Dus ik verlies er echt heel weinig mee om het te proberen. Ik ben best wel een gadget fanaat dus de kans dat ik ooit een fietscomputer aanschaf is aanwezig maar ik verlies niets door dit te proberen.

Bedankt voor de reacties, ik ben er echt niet doof voor en waardeer de inzichten zeker!
€ 6 x 12 maanden x 3 jaar = € 216 tada... :P

Mijn Garmin Edges gaan langer mee...

[ Voor 3% gewijzigd door RigolleM op 29-03-2024 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Steeffoon

Smartphone-nerd

Blijft wel een terugkomend ding in dit topic en ook op alle andere fietsforums: mensen die afgeven op de fietscomputers en alles wel met hun telefoon kunnen, maar die komen daar uiteindelijk altijd op terug, vooral m de redenen die @GerbenBK al noemt.
Ik kan dit bevestigen. In het begin met een oude Huawei P30 gefietst. Toen over naar een Garmin Edge 830/840; scherm is wat kleiner, maar op een of andere manier werkt het zoveel lekkerder op de fiets.

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:53
[...]

Ik dacht ook slimmer te zijn. Nu heb ik geen racefiets, maar doe tochten met de ebike.
Ik heb zo'n tas met doorzichtig bovenvakje, en zou daar mijn GSM in doen, eventueel zelfs met powerbank.
De eerste rit daarmee was mooi, een warme zon. Naast het feit dat ik amper iets zag schakelde de GSM na 20 min uit wegens overhitting.

Ik heb toen onderweg nog een Garmin besteld, en die doet wat ik er van verwacht, behalve als ik van de route af wijk. (Garming edge)

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Tommie12 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 15:49:
[...]
Ik heb toen onderweg nog een Garmin besteld, en die doet wat ik er van verwacht, behalve als ik van de route af wijk. (Garming edge)
Daarvoor moet je het concept van navigeren doorhebben van Garmin, als je dat onder de knie hebt dan kan je perfect navigeren met een Garmin Edge, ik doe het als sinds 2009 en ben altijd terug thuis geraakt 8)

Bij autonavigatie (wat men dus ook verwacht van fietsnavigatie) geef je je eindbestemming in en laat je de autonavigatie de route bepalen, wijk je af dan gaat de autonavigatie herberekenen tov de eindbestemming, en die houdt ook al rekening met verkeerswerken, omleidingen,...
Bij fietsnavigatie kiezen de meesten voor het narijden van een route van Strava, Komoot, Garmin Connect, GPX,... en dan rij je een 'koers' en gaat de Garmin ervan uit dat je de originele track wilt volgen, en wijk je af vindt hij dat niet zo leuk en gaat hij je tot vervelends toe, u terug naar dat vorig punt brengen, of tot hij door heeft en u naar het volgende routepunt zal sturen, maar soms moet je dusdanig uitwijken, omdat er nu éénmaal geen alternatief is en blijft hij zeuren. Ofwel negeer je dit continue of zet je de navigatie uit. Ik heb die optie 'vraag herberekenen' aan staan en negeer die vraag tot ik mij ongeveer terug naar de track aan het begeven ben en dan laat ik hem terug herbereken en meestal loopt het vanaf dan terug goed. Als je een afslag hebt gemist, gaat het nu iets vlotter dan vroeger bij de Edge (x)x40-reeks maar bij grote afwijkingen kies je best voor 'zelf'-navigatie via de kaartgegevens.

Een betere oplossing is routeren naar een bestemming (kies bestemming op het toestel), dan ga je routeren en dan heb je +/- dezelfde navigatie als in de auto, afhankelijk van je routeringsinstellingen, kaartinstellingen en kaartgegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
[...]

Houd er rekening mee dat bij veel telefoons de camera module kapot kan gaan door de vele heftige trillingen. De stabilisatie van je lens gaat er aan en je houdt alleen wazige foto's over als het zover is.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMD1800
  • Laatst online: 17:43
@Limbeckx ik zou iig ook de telefoon die je normaal gebruikt meenemen. Dan kun je als je valt nog een hulplijn inschakelen, als je navigatie telefoon stuk is gegaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Limbeckx
ElGreco schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 07:05:
[...]

Houd er rekening mee dat bij veel telefoons de camera module kapot kan gaan door de vele heftige trillingen. De stabilisatie van je lens gaat er aan en je houdt alleen wazige foto's over als het zover is.
Dat heb ik gelezen inderdaad. Ik gebruik een oude telefoon maar idd zou het nooit doen met mijn high end phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Ik heb regelmatig dat mijn Edge 530 vanuit het niets herstart. Gelukkig pas eenmalig tijdens het fietsen maar echt vaak als ik h’m net start voor ik ga fietsen of net de route stop. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
crimby schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 13:24:
Ik heb regelmatig dat mijn Edge 530 vanuit het niets herstart. Gelukkig pas eenmalig tijdens het fietsen maar echt vaak als ik h’m net start voor ik ga fietsen of net de route stop. Hebben meer mensen hier last van?
En welke firmware versie heb je?
Gebruik je beta firmwares?
Kuis je regelmatig uw activiteiten/koersen op?
Heb je al een factory reset uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Nu online
RigolleM schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 14:03:
[...]

En welke firmware versie heb je?
Gebruik je beta firmwares?
Kuis je regelmatig uw activiteiten/koersen op?
Heb je al een factory reset uitgevoerd?
Het is software versie 9.75, geen betas. Ik heb nog geen activiteiten verwijderd. Als ik deze van de edge verwijder, heeft dat dat impact op de statistieken op de edge of vooral connect?

Factory reset nog niet gedaan, kan het eens proberen maar wat verlies ik dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
crimby schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 14:13:
[...]
Het is software versie 9.75, geen betas. Ik heb nog geen activiteiten verwijderd. Als ik deze van de edge verwijder, heeft dat dat impact op de statistieken op de edge of vooral connect?
Neen heeft geen invloed, alles staat in de cloud..
Factory reset nog niet gedaan, kan het eens proberen maar wat verlies ik dan?
Kan je met Edge (x)x30-reeks ook backups nemen zoals bij de Edge (x)xx40-reeks? Dan hoef je niet alles terug in te stellen. Ik herinner mij dat ik van de Edge 830 naar de Edge 1040 weinig hoefde in te stellen, hij had (bijna) alle instellingen overgenomen, maar geen idee of dit ook kan bij de Edge 530 als je die reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Nu online
RigolleM schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 14:18:
[...]

Neen heeft geen invloed, alles staat in de cloud..

[...]

Kan je met Edge (x)x30-reeks ook backups nemen zoals bij de Edge (x)xx40-reeks? Dan hoef je niet alles terug in te stellen. Ik herinner mij dat ik van de Edge 830 naar de Edge 1040 weinig hoefde in te stellen, hij had (bijna) alle instellingen overgenomen, maar geen idee of dit ook kan bij de Edge 530 als je die reset.
Thanks! Ik ga eerst eens eea opruimen en daarna eventueel een reset doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ik kom er net achter met mijn 840 dat free-ride climbpro gewoon werkt zonder de Garmin kaarten. Deze had ik afgelopen week allemaal verwijderd omdat ik ze wel erg groot vind worden en ik liever meer kaarten van OFM op mijn device heb, met de gedachte dat ik deze feature dan wel zou inleveren. Maar zojuist een ritje Berg en Dal gereden zonder route en alle klimmen werden gewoon netjes gedetecteerd!

Misschien was dat hier al bekend maar ik was nog altijd in de veronderstelling dat je voor free-ride climbpro de Garmin kaarten nodig had.

[ Voor 16% gewijzigd door Kluus op 31-03-2024 18:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Limbeckx
Vandaag cadence app gebruikt op de gare OnePlus Nord die ik als fietscomputer gebruik. Ging best lekker. Kaart overzichtelijk, kan zelf de data vakken kiezen die ik wil, hrm pro goed herkend.

Ongeveer 20 batterij gebruikt met een uur fietsen. Podcast stond daarbij ook aan. Best wel veel 20% maar ik ga toch geen ritten langer dan 3 uur maken de komende tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:48
Godver, er zit een grote barst in m'n Element bolt die ik net opstart. Niet gezien toen ik hem weglegde :(

spoiler:
1 april grap van Element, best een leuke :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:32
Na 6 jaar met een Sigma Rox 11.0 was ik toch een keer toe aan betere navigatie functies, deze had alleen een kruimelspoor en geen kaartweergave. Nog even getwijfeld over de Sigma Rox 12.1, maar hoef niet perse een touch screen en in reviews bleek dat scherm toch vrij veel te reflecteren. De keuze uiteindelijk laten vallen op de Wahoo Roam V2.

Eerste rit bevstigde meteen dat dit een goede keuze was :) Bedienen en instellen eenvoudig i.c.m. de smartphone app. Voldoende opties qua datavelden en de Sigma sensoren die ik al had koppelen makkelijk aan de Wahoo. Zichtbaarheid scherm in zonnig weer is ook goed. Vooral lekker om nu daadwerkelijk een kaart en turn by turn navigatie te hebben, rerouten werkte ook sneller dan verwacht. Was alleen na eindigen van de rit nog even zoekende. Moest voorheen de rit eerst handmatig importeren vanuit de Sigma, was nu enigszins verrast dat bij binnenkomst de rit al op strava stond zonder verdere actie :D

Moest nog aan bovenstaande discussie denken betreft batterijverbruik: ritje van 1.5 uur, 3 sensoren gekoppeld en iets miner dan de helft van de tijd navigatie aan gehad om te testen: 6% vebrbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:10
Iemand die een Garmin Edge gebruikt met Spotify? Ik heb er last van dat de titel/artiest niet erbij staat. Dat heeft prima gewerkt.
Uitloggen en inloggen lost het tijdelijk op.
Ik heb al:
Cache leeg gemaakt, nada
Bestanden leeg gemaakt, lost het tijdelijk op, weg downloads...
Connect en Spotify gestopt en opnieuw gestart, nada
Toestellen opnieuw gestart, nada
Connect en Spotify verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, nada

Alleen bestanden wissen of uitloggen en weer inloggen lost het tijdelijk op.

Iemand nog andere tips?

Ik zat in het bèta programma van connect, maar daar ben ik uit gegaan. Connect verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, ook hier geen blijvende oplossing.
Ik kan het probleem tijdelijk oplossen, een paar uur lang werkt titel/artiest prima en daarna staat er een oude tekst in beeld (of niks).
Garmin Support zei om Powermanagement van Spotify en connect uit te schakelen, helpt ook niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ja, gewoon fietsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
mat.hi.as schreef op maandag 1 april 2024 @ 09:52:
Godver, er zit een grote barst in m'n Element bolt die ik net opstart. Niet gezien toen ik hem weglegde :(

spoiler:
1 april grap van Element, best een leuke :D
Eheh, foto? :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Laatst online: 11:48
Niet mijn plaatje, maar wel exact dit. Eerst staat die text (Just joking, april fools) er nog niet in, dus denk je echt even wtf.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fHUU-qiyQMqQQH0EiFlow4NCA14=/x800/filters:strip_exif()/f/image/17jZWxgOX8Xuipce5LW0q2hj.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _starbuck_
  • Laatst online: 02-08 18:10
De website "sendpoint.us" wordt hier vaak genoemd om onderweg een adres in de Garmin 530 te krijgen, waar je dan naar toe kunt navigeren.

Ik heb (nog) geen Garmin 530, en vraag me af hoe dit precies werkt. Als ik op mijn telefoon "sendpoints.us" een adres ingeef, kan ik op "send" drukken. Daarna krijg ik een code (bv 1234). Ik heb begrepen dat ik dan die code kan opzoeken op de Garmin en vervolgens naar het adres kan navigeren.

Mijn vraag is: hoe komt het adres dan van mijn telefoon naar de Garmin? Gaat dat via bluetooth? Moet ik dan eerst de Garmin via bluetooth koppelen aan mijn telefoon. Of werkt het anders?

Ik zou dit graag eerst beter begrijpen voordat ik mijn keuze voor een Garmin 530 of een andere fietscomputer maak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:02
lichtelijk OT, maar ik probeer de usecase te begrijpen van bovenstaand scenario.

Gaan jullie dan in onbekend terrein fietsen en hebben dan een adres nodig om terug te keren? Of is het meer: je bent aan het fietsen en besluit ineens naar Oma te gaan en wil je dat adres gebruiken? Of is het meer: je fietst in onbekend terrein, krijg dorst, zoekt het dichtstbijzijnde cafe op en je wil daar heen? Wellicht voor gebruik tijdens een fietsvakantie?

Ik fiets of een route die ik volg (hetzij een rondje, hetzij maar een punt/adres) of ik fiets ergens waar ik weet waar ik min of meer ben en kan altijd terug komen op het punt waar ik gestart ben of waar ik heen wil, maar ik heb nog nooit tijdens het fietsen de behoefte gehad om een nieuw punt toe te voegen.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
_starbuck_ schreef op donderdag 4 april 2024 @ 17:29:
De website "sendpoint.us" wordt hier vaak genoemd om onderweg een adres in de Garmin 530 te krijgen, waar je dan naar toe kunt navigeren.

Ik heb (nog) geen Garmin 530, en vraag me af hoe dit precies werkt. Als ik op mijn telefoon "sendpoints.us" een adres ingeef, kan ik op "send" drukken. Daarna krijg ik een code (bv 1234). Ik heb begrepen dat ik dan die code kan opzoeken op de Garmin en vervolgens naar het adres kan navigeren.

Mijn vraag is: hoe komt het adres dan van mijn telefoon naar de Garmin? Gaat dat via bluetooth? Moet ik dan eerst de Garmin via bluetooth koppelen aan mijn telefoon. Of werkt het anders?

Ik zou dit graag eerst beter begrijpen voordat ik mijn keuze voor een Garmin 530 of een andere fietscomputer maak.
https://apps.garmin.com/e...af-43d8-9b0f-98081ec9a648

Die connect iq app installeren op je 530, en daar kan je dan de code invoeren

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
Hopjesvla79 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 18:03:
lichtelijk OT, maar ik probeer de usecase te begrijpen van bovenstaand scenario.

Gaan jullie dan in onbekend terrein fietsen en hebben dan een adres nodig om terug te keren? Of is het meer: je bent aan het fietsen en besluit ineens naar Oma te gaan en wil je dat adres gebruiken? Of is het meer: je fietst in onbekend terrein, krijg dorst, zoekt het dichtstbijzijnde cafe op en je wil daar heen? Wellicht voor gebruik tijdens een fietsvakantie?

Ik fiets of een route die ik volg (hetzij een rondje, hetzij maar een punt/adres) of ik fiets ergens waar ik weet waar ik min of meer ben en kan altijd terug komen op het punt waar ik gestart ben of waar ik heen wil, maar ik heb nog nooit tijdens het fietsen de behoefte gehad om een nieuw punt toe te voegen.
Heb het voor verschillende dingen gebruikt. Adres vakantie huisje, de bakker op vakantie. Huur locatie op vakantie. Met name om onderweg dus een backup bestemming te hebben om direct de navigatie te starten

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _starbuck_
Prulleman schreef op donderdag 4 april 2024 @ 18:05:
[...]
https://apps.garmin.com/e...af-43d8-9b0f-98081ec9a648

Die connect iq app installeren op je 530, en daar kan je dan de code invoeren
Dankjewel. Maar toch nog de vraag: "hoe komt het adres van de Garmin naar de telefoon?" Moet ik dan eerst de telefoon met de Garmin verbinden via bluetooth? Of gaat het alleen als de Garmin via wifi verbonden is met het internet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
_starbuck_ schreef op donderdag 4 april 2024 @ 18:55:
[...]

Dankjewel. Maar toch nog de vraag: "hoe komt het adres van de Garmin naar de telefoon?" Moet ik dan eerst de telefoon met de Garmin verbinden via bluetooth? Of gaat het alleen als de Garmin via wifi verbonden is met het internet?
Je Garmin moet wel verbonden zijn, of via wifi of via een bluetooth met internet. Via de code haalt de iq app de locatie op via internet

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _starbuck_
Prulleman schreef op donderdag 4 april 2024 @ 18:59:
[...]

Je Garmin moet wel verbonden zijn, of via wifi of via een bluetooth met internet. Via de code haalt de iq app de locatie op via internet
Ah ok. Dankje. Het is dus echt een 'work around' die alleen werkt als je internet op je Garmin krijgt. Dat zal in de praktijk vaak onderweg wel lukken, maar het is minder ideaal dan echte support voor het invoeren van adressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
_starbuck_ schreef op donderdag 4 april 2024 @ 19:30:
[...]

Ah ok. Dankje. Het is dus echt een 'work around' die alleen werkt als je internet op je Garmin krijgt. Dat zal in de praktijk vaak onderweg wel lukken, maar het is minder ideaal dan echte support voor het invoeren van adressen.
De 830 moet wat meer extra hebben dan alleen touch :)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
  • Nu online
Ik maak routes in Komoot en deze worden automatisch naar mijn Garmin Edge 530 gepusht. Dit werkt echt fantastisch. In komoot kan je waypoints definiëren om de route te maken.

Nu rijd ik soms nog wel verkeerd of is een waypoint in de praktijk niet bereikbaar (ivm werkzaamheden bijvoorbeeld). De Garmin gaat dan over de flos en dan moet ik u-bochten maken etc. Heel onhandig en vervelend als je in een lekkere flow zit. Kan ik dan op een of andere manier zeggen dat ie naar de volgende waypoint moet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

crimby schreef op maandag 8 april 2024 @ 15:57:
Ik maak routes in Komoot en deze worden automatisch naar mijn Garmin Edge 530 gepusht. Dit werkt echt fantastisch. In komoot kan je waypoints definiëren om de route te maken.

Nu rijd ik soms nog wel verkeerd of is een waypoint in de praktijk niet bereikbaar (ivm werkzaamheden bijvoorbeeld). De Garmin gaat dan over de flos en dan moet ik u-bochten maken etc. Heel onhandig en vervelend als je in een lekkere flow zit. Kan ik dan op een of andere manier zeggen dat ie naar de volgende waypoint moet?
Het probleem is dat garmin er met een course van uit gaat dat je precies die course wil volgen, als je punt naar punt navigeert zoals met een auto navigatie gaat dit wel beter, maar dat doe je eigenlijk haast nooit (en kan ook niet met de 530).

Ik heb dat hele "herberekenen" voor courses gewoon uit staan en als ik dan moet afwijken kijk ik gewoon op het kaartje hoe ik terug kom op de route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Uiteindelijk heb ik Garmin gemaild of zij mij verder kunnen helpen met mijn Garmin Edge 530 die geen beeld meer gaf. Blijkt dat ze dat niet meer doen... Om Garmin een dikke middelvinger te geven (want ik die niet aan planned obcelence), heb ik mijn Garmin uitelkaar gehaald.

Het flatkabeltje van de backlight zat los. Geen idee of ik dit gedaan heb, of dat dat ook echt het probleem was. In ieder geval het flatkabeltje vastgezet en nu heb ik weer een backlight die kort aangaat. Helaas is het beeldscherm nu gescheiden in 3 lagen, wat volgens mij niet hoort. Kan zijn dat het al zo was, maar mogelijk heb ik dit ook gesloopt. Op de achterkant zie je ook een hoop krassen zitten, dus op dat punt was het scherm misschien ook al niet helemaal jofel meer. In ieder geval heb ik helaas het glas nog verder gebroken...

Vraag is nu of iemand ervaring heeft met een replacementscherm? Ik zie erg veel schermen beschikbaar en 't zou fijn zijn als iemand ervaringen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
[...]

Ik heb de eerste 1,5 jaar of zo ook een telefoon gebruikt. Dit was gewoon mijn primaire telefoon die ik nu 3 jaar later en 5,5 jaar na aanschaf nog steeds probleemloos gebruik.

Ik heb in ieder geval geen problemen ondervonden wat betreft trillingen. Je moet er wel rekening mee houden dat de telefoon compleet met houder een keer van de fiets komt zeilen. Ik had altijd een spigen hoesje en dat beschermde goed. Wat ik vervelender vond- en dat was ook de reden voor een Garmin- is dat mijn telefoon niet waterdicht is.

Ik denk dat de app die jij vond een hele complete belevenis geeft. Je zou eventueel middels Komoot ook kunnen navigeren. Dit kost 30 euro, maar je kunt gratis 1 regio unlocken en soms is het wereldpakket maar 20 euro. Ik zie eigenlijk niet direct een noodzaak om direct een fiets navigatie te kopen dus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:50
Weet iemand wanneer de opvolger van de Hammerhead Karoo 2 uitkomt?

De Karoo 2 is nergens meer te koop en dat is al een tijdje zo.

Nieuws waarom deze opvolger er nog niet is?

Hammerhead is overgenomen door SRAM, daar heeft het vast mee te maken.

mountainbiker

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tinusvolkel
mountainbiker schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 12:36:
Weet iemand wanneer de opvolger van de Hammerhead Karoo 2 uitkomt?

De Karoo 2 is nergens meer te koop en dat is al een tijdje zo.

Nieuws waarom deze opvolger er nog niet is?

Hammerhead is overgenomen door SRAM, daar heeft het vast mee te maken.
Na wat google kwam ik het onderstaande tegen, ik word niet meteen warm van het nieuwe design mochten deze "geruchten" waar zijn.

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/karoo-3-leaked-v0-o3gpf43hhbsc1.jpg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=2dbad5524653466e9d4d9819feccfde4c04786d4
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/karoo-3-leaked-v0-p0vtq43hhbsc1.jpg?width=1179&format=pjpg&auto=webp&s=46b6d81092f3e8747c88073dedcfc07331f4cd03
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/karoo-3-leaked-v0-ke0kj93hhbsc1.jpg?width=1179&format=pjpg&auto=webp&s=659a167d9449822d3e68b1998274608bddb74f5f

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Vandaag krijg ik een nieuwe Wahoo Roam v2 nadat ik de oude heb opgestuurd wegens het totaal niet kunnen vinden van GPS signalen. Na Flatlands had ik de Roam gekocht omdat het op een gegeven moment leek alsof het misschien spannend kon worden qua batterij bij mijn Bolt bij een uurtje of 10 op de fiets zitten. Hoewel het uiteindelijk echt wel meeviel, was ik toch overtuigd om ervoor te gaan vanwege die Dual-Band GPS en de wat betere batterij.

Sinds Augustus vorig jaar alleen maar issues met het ding. Duurt eeuwig om een GPS signaal te vinden, als je ook maar een paar kilometer verderop dan hij zich herrinert het aanzet, dan mag je gerust 20 minuten wachten. Het is dat mijn Bolt nog bij mijn ouders ligt, anders had ik dat ding alleen maar gebruikt. Afgelopen weekend de OG Wahoo gebruikt (Element) en zelfs die deed het beter. Eindelijk motivatie genoeg om het terug op te sturen.
Het ding had ik zo vaak gefactory reset dat de elevatie altijd op 0 bleef, dus ja.

Had ik het veel eerder moet opsturen, ja absoluut :D

Als deze weer ruk is, dan stap ik over op Garmin, Hammerhead of misschien wel Sigma.

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-10 21:55

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Tinusvolkel schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 12:48:
[...]

Na wat google kwam ik het onderstaande tegen, ik word niet meteen warm van het nieuwe design mochten deze "geruchten" waar zijn.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Als ik de nieuwe zie valt gelijk de prominente merknaam onderaan op, net zoals bij m'n Garmin het geval is.
Maar zelf zou ik er niet vlug voor kiezen, want ze maken geen sporthorloges. En ik vind het wel handig om alle data bijelkaar te houden in één ecosysteem.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:28
zondag weer wezen fietsen. Nu stuurde hij weer niet automatisch de route naar strava.
Vorige keer was dit ook zo. Na een reset deed hij alles weer ( sommige ook 2x)
Ik heb een Garmin 830
Hebben er nog meer last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
chimera2 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 13:12:
Ik heb een Garmin 830
Ik heb ook een 830 en ondervindt hier bijna nooit last van. Wellicht was er even iets mis met de servers van Garmin e/o Strava op dat moment.

Andersom gebeurt wel regelmatig. Dat een route die ik in Strava heb gemaakt niet direct verschijnt in mijn Garmin. Ook dan helpt meestal een (aantal) keer aan en uit zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
chimera2 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 13:12:
zondag weer wezen fietsen. Nu stuurde hij weer niet automatisch de route naar strava.
Vorige keer was dit ook zo. Na een reset deed hij alles weer ( sommige ook 2x)
Ik heb een Garmin 830
Staat de activiteit al in Garmin Connect, want het is GC die synct met Strava?

Indien ja, dan is het inderdaad ff wachten tot GC de data doorstuurt naar Strava.
Indien neen, dan heb je op het moment dat je de activiteit afsluit een slechte internetverbinding, de tip hierboven werkt dan meestal door de Edge eens te herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:28
RigolleM schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 14:40:
[...]

Staat de activiteit al in Garmin Connect, want het is GC die synct met Strava?

Indien ja, dan is het inderdaad ff wachten tot GC de data doorstuurt naar Strava.
Indien neen, dan heb je op het moment dat je de activiteit afsluit een slechte internetverbinding, de tip hierboven werkt dan meestal door de Edge eens te herstarten.
ik zal is even kijken
dank je
de activiteit staat wel in GC

[ Voor 3% gewijzigd door chimera2 op 09-05-2024 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EkkeHH
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-10 16:16
Ik ben sinds kort in het bezit van een Wahoo Bolt V2. Nu heb ik een aantal leuke routes gevonden maar vraag mij het volgende af: bij sommige routes is het start/eindpunt op een logistiek onhandige plek en wil de route elders beginnen. Wat kan ik verwachten als ik halverwege de route opstap en de route start op mn Bolt? Navigeert hij dan eerst naar het startpunt, of meteen naar het eindpunt? Kan ik dan vanaf daar naar het eindpunt fietsen, en bij het eindpunt binnen dezelfde 'ride' weer de route aanzetten om zo uiteindelijk de hele route te fietsen?

[ Voor 11% gewijzigd door EkkeHH op 09-05-2024 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-08 11:48
Vorig jaar heb ik wat langere fietstochten gemaakt tussen campings. Ik denk dat dit qua navigatie een stuk lastiger is dan 'een rondje rond eigen dorp' waarvan je de eerste en de laatste 20km wel kent en de 40km daartussen in ieder geval een beetje de dorpen/steden/rivieren en wegen kan inschatten.

Vol goede moet met Google maps en nog wat andere geadviseerde apps aan de slag. Helaas ik vond het allemaal zeer tegenvallen. Knooppunten, Maps, Fietsersbond gpx routes inladen, bekend terrein of onbekend terrein, 25 of 100km, zelfs na een rit of 20 heb ik op de mobiel zelfs nog geen matige oplossing.

Dat de bediening op een echte fietsnavicomputer beter zal werken dat geloof ik wel. Ik vrees echter dat zo'n apparaatje niet beter of meer informatie heeft dan wat Google of de Fietserbondplanner op tafel leggen.

Het grootste probleem doet zich naar mijn idee voor bij bruggen en viaducten, ook wel grote rotondes en verkeerspleinen. Fietspaden slingeren daar vaak omheen via klaverbladachtige constructies, kleine tunneltjes, trapjes voor voetgangers en het lijkt alsof de GPS nauwkeurigheid maar ook de kaartinformatie voor fietsers dan gewoon niet voldoende is.

Een voorbeeld hieronder, Google zegt doodleuk rechtdoor dan linksaf. In werkelijkheid was daar niets, zelfs geen geitenpaadje of trap.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RMlyoikIBmpbZoZEFsr-Om1CxcI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KAKtWrnq9Q9wVQicqelyOYK8.png?f=user_large

Nou was deze instructie op het scherm en in het echt redelijk te overzien, maar vaak genoeg is het lastiger. Stoppen, kijken, rommelen, draaien, langzaam langs bordjes rijden en weer verder. Als je echt kilometers wil of moet maken dan wordt dat toch erg vervelend.

Dat Google Maps bij rechtdoor langs een eenvoudige kleine autowegkruising de 4 minibochten van het fietspad aankondigt helpt ook niet, maar dit lijkt me wel redelijk te ondervangen bij toegewijde fietscomputers.

Gaat al bovenstaande echt beter met de genoemde fietscomputers?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:17
Yep, de kaarten zijn simpelweg veel beter toegespitst op fietsroutes.

Gaat het 100% goed? Nee. Maar wel veel beter dan Google Maps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@jnr24 Met OpenFietsMap of Garmin Cyclo kaarten loopt het meestal wel goed, dit zijn kaarten die specifiek zijn gericht op fietsroutes.

Dedicated fietsGPS vs smartphone is hier al tientallen keren aan bod gekomen, zoek maar op de zoekterm 'smartphone', en ik wens je veel leesplezier ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
jnr24 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 00:44:
Vorig jaar heb ik wat langere fietstochten gemaakt tussen campings. Ik denk dat dit qua navigatie een stuk lastiger is dan 'een rondje rond eigen dorp' waarvan je de eerste en de laatste 20km wel kent en de 40km daartussen in ieder geval een beetje de dorpen/steden/rivieren en wegen kan inschatten.

Vol goede moet met Google maps en nog wat andere geadviseerde apps aan de slag. Helaas ik vond het allemaal zeer tegenvallen. Knooppunten, Maps, Fietsersbond gpx routes inladen, bekend terrein of onbekend terrein, 25 of 100km, zelfs na een rit of 20 heb ik op de mobiel zelfs nog geen matige oplossing.

Dat de bediening op een echte fietsnavicomputer beter zal werken dat geloof ik wel. Ik vrees echter dat zo'n apparaatje niet beter of meer informatie heeft dan wat Google of de Fietserbondplanner op tafel leggen.

Het grootste probleem doet zich naar mijn idee voor bij bruggen en viaducten, ook wel grote rotondes en verkeerspleinen. Fietspaden slingeren daar vaak omheen via klaverbladachtige constructies, kleine tunneltjes, trapjes voor voetgangers en het lijkt alsof de GPS nauwkeurigheid maar ook de kaartinformatie voor fietsers dan gewoon niet voldoende is.

Een voorbeeld hieronder, Google zegt doodleuk rechtdoor dan linksaf. In werkelijkheid was daar niets, zelfs geen geitenpaadje of trap.

[Afbeelding]

Nou was deze instructie op het scherm en in het echt redelijk te overzien, maar vaak genoeg is het lastiger. Stoppen, kijken, rommelen, draaien, langzaam langs bordjes rijden en weer verder. Als je echt kilometers wil of moet maken dan wordt dat toch erg vervelend.

Dat Google Maps bij rechtdoor langs een eenvoudige kleine autowegkruising de 4 minibochten van het fietspad aankondigt helpt ook niet, maar dit lijkt me wel redelijk te ondervangen bij toegewijde fietscomputers.

Komoot ook geprobeerd? Die is hierin gespecialiseerd.

Overigens heb ik jouw voorbeeld proberen na te doen en zowel Google als Komoot hadden het juist.

Google
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ek9x5uyjEus0AJb0pv9YHSv2td4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/exrde0wbGBkSp7OPPEOJ92nj.jpg?f=fotoalbum_large

Komoot
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/81sxO9gVWAZio8JcHwbHVK6nSQw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UyJn26SmMwYyfHoSTDvYisQu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AMD1800
  • Laatst online: 17:43
@jnr24 Ik gebruik Komoot voor het plannen van mijn routes. Ik moet dan alsnog de hele route nalopen op fouten. Komoot vind het namelijk moeilijk om de route op het fietspad te houden, als deze parallel aan een weg loopt. Andere problemen kom ik niet tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Ik gebruik hiervoor Strava ( moet je helaas wel voor betalen ) maar als je dan de optie "populairste wegen" aanzet dan pakt ie de weg die het vaakst gefietst is dus dan gaat het iig bij mij altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
RigolleM schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 07:23:
@jnr24 Met OpenFietsMap of Garmin Cyclo kaarten loopt het meestal wel goed, dit zijn kaarten die specifiek zijn gericht op fietsroutes.

Dedicated fietsGPS vs smartphone is hier al tientallen keren aan bod gekomen, zoek maar op de zoekterm 'smartphone', en ik wens je veel leesplezier ;)
Dank jullie wel voor alle antwoorden.

Ik heb dit draadje vanaf 2020 doorgescrolled. Ik vond niets en kon me voorstellen dat oudere berichten door de tijd zijn ingehaald.

@La1974 Komoot wel op mijn lijstje gehad, maar volgens mij niet geprobeerd. Ga ik doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-10 17:17
@jnr24 als je op smartphone zoekt in dit topic en dan de laatste pagina bekijkt zijn daar een aantal interessante berichten over.
Het grote fietscomputer topic

Acties:
  • +3 Henk 'm!
@jnr24 Ik heb meermaals deelgenomen aan zo'n discussie, en het punt die ik wou maken is niet enkel het kaartgedeelte maar de voor- en nadelen om te fietsen met een smartphone.

En als je toch iets moet nemen zou ik zoiets nemen: https://getcadence.app/

Komoot en Strava zijn goede leidraden, maar alsnog vind ik met OFM navigeren een pak leuker om te navigeren. Komoot en Strava sturen mij nog te veel langs grote wegen.. OFM neemt echt leuke fietswegels in zijn route.

[ Voor 9% gewijzigd door RigolleM op 10-05-2024 08:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Limbeckx
RigolleM schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 08:45:
@jnr24 Ik heb meermaals deelgenomen aan zo'n discussie, en het punt die ik wou maken is niet enkel het kaartgedeelte maar de voor- en nadelen om te fietsen met een smartphone.

En als je toch iets moet nemen zou ik zoiets nemen: https://getcadence.app/

Komoot en Strava zijn goede leidraden, maar alsnog vind ik met OFM navigeren een pak leuker om te navigeren. Komoot en Strava sturen mij nog te veel langs grote wegen.. OFM neemt echt leuke fietswegels in zijn route.
Ik gebruik cadance app op een oude telefoon. Werkt goed genoeg voor mijn doeleinden. Voordeel zou zijn dat je het kan proberen zonder een investering van 200 euro te doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jnr24
@RigolleM @Limbeckx Thanks, ik ben aan het kijken.

Op een gegeven moment (bij 100km routes op zware fiets) zou ik 30km langs de snelweg al prima vinden, maar ik wou wel op bestemming komen dezelfde dag. En dat viel zwaar tegen. Als je navi dan maar loopt te kletsen dat je rechtsaf een boerenerf op moet, je in de zon op dat schermpje zit te turen en je zelf ook niet helemaal zeker weet of je nou Zoeterwoude of Zoetermeer op de bordjes kan volgen dan wordt het wat vervelend.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PaulC
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:09
AMD1800 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 08:00:
@jnr24 Ik gebruik Komoot voor het plannen van mijn routes. Ik moet dan alsnog de hele route nalopen op fouten. Komoot vind het namelijk moeilijk om de route op het fietspad te houden, als deze parallel aan een weg loopt. Andere problemen kom ik niet tegen.
Dat hangt af van de fietskeuze:
Bij tourfietsen kiest hij fietspaden, bij Wielrennen kiest hij de weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
jnr24 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 00:44:

[Afbeelding]

De route maken is niet eens iets van de fietscomputer zelf. Maar ik doe dat altijd in Strava, en heel soms in komoot. Garmin volgt altijd braaf wat ik in Strava heb geknutseld. Maar nu moet ik wel zeggen dat ik ook met google nog nooit iets dergelijks heb gehad.
Nu is het wel zo dat er in mijn wijk ooit een kaartfout zat, (een weg die niet bestaat). Die heb ik gewoon aan laten passen en nu rijdt er niemand meer fout. ;)

---------------

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-10 21:55

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FU5KZI-teEzSS2GT-g-3SL2uZCY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1tAcoEV0YYTiHIqRUg4msXaW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EAmRrqJBwNMppICYUNqBeNvBoeY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rcYeTKrPuwCZkQIxEf9ud3AG.jpg?f=fotoalbum_large

Voor de Garmin gebruikers.
Hebben jullie dat ook dat altijd als de virtuele pace partner voor je rijdt er op die plek een stel bejaarden op stadsfietsen rijdt? Of een dikkerd op een stink scooter?
Vind het wel heel opvallend.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:44
Nee, mijn virtual pace partner fietst altijd achter mij. Ik ben dus eigenlijk de pace partner voor mijn virtual pace partner.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
magic_nl schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 10:38:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Voor de Garmin gebruikers.
Hebben jullie dat ook dat altijd als de virtuele pace partner voor je rijdt er op die plek een stel bejaarden op stadsfietsen rijdt? Of een dikkerd op een stink scooter?
Vind het wel heel opvallend.
Alleen met Garmin radar😄

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reginas
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 18:21

Reginas

Queen of Core Stability

wisselwerking schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 10:45:
Nee, mijn virtual pace partner fietst altijd achter mij. Ik ben dus eigenlijk de pace partner voor mijn virtual pace partner.
Die van mij is altijd net thuis als ik de straat in fiets. Wacht nooit op mij. :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElGreco
  • Nu online
Reginas schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 19:31:
[...]

Die van mij is altijd net thuis als ik de straat in fiets. Wacht nooit op mij. :'(
Heeft ie tenminste wel alvast koffie voor je gezet?

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mistraller
ElGreco schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 20:25:
[...]

Heeft ie tenminste wel alvast koffie voor je gezet?
Bier koud gezet wel!

Warsteiner alcoholvrij is nog isotonic ook B)

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

-ook in het wielenervaringen topic gepost maar zie dat er ook dedicated fietscomputer topic is ;) -

Vraagje aan de Wahoo (heb zelf een Bolt v2) gebruikers: ik had gisteren een (met Komoot) route gepland van A (startpunt) naar B (eindpunt). Op de route lag punt C, een alternatief startpunt i.v.m. tijd. De route ging alleen heen, niet terug dus. Ik ben echter niet begonnen op punt A maar tussen punt A en B, namelijk op punt C want te weinig tijd en de forse tegenwind de gehele geplande route. Mijn gedachtegang was: als ik op punt C begin dan word ik door de Wahoo gewoon naar B (eindpunt) geleidt als hij ziet dat ik op de route zit.

Ik begon te fietsen en de Wahoo vroeg dus ook "wil je naar Start geleid worden", waarop ik op "Nee" druk. Toch probeert dat ding mij constant terug te leiden naar A terwijl ik gewoon naar B wil (waar koud bier op mij wachtte :9~ )

Maar goed, heb nog stuk doorgereden, Wahoo uit en aangezet maar niets; hij wilde mij terug naar A hebben. Uiteindelijk maar "breng mij naar" gekozen en de bestemming op de kaart aangevinkt (wat ook nog best een gepriegel is maar dat terzijde).

Iemand enig idee waar dit fout gaat? Heb wel vaker gefietst met een geplande route waarbij ik niet precies op het startpunt begon maar dat leek altijd wel goed te gaan. Ik was nu echter vele kilometers van startpunt A verwijderd, kan dat er mee te maken hebben? Vond het wel zeer irritant!

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinslll
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:40
Shadow_Agent schreef op maandag 13 mei 2024 @ 09:45:
-ook in het wielenervaringen topic gepost maar zie dat er ook dedicated fietscomputer topic is ;) -

Vraagje aan de Wahoo (heb zelf een Bolt v2) gebruikers: ik had gisteren een (met Komoot) route gepland van A (startpunt) naar B (eindpunt). Op de route lag punt C, een alternatief startpunt i.v.m. tijd. De route ging alleen heen, niet terug dus. Ik ben echter niet begonnen op punt A maar tussen punt A en B, namelijk op punt C want te weinig tijd en de forse tegenwind de gehele geplande route. Mijn gedachtegang was: als ik op punt C begin dan word ik door de Wahoo gewoon naar B (eindpunt) geleidt als hij ziet dat ik op de route zit.

Ik begon te fietsen en de Wahoo vroeg dus ook "wil je naar Start geleid worden", waarop ik op "Nee" druk. Toch probeert dat ding mij constant terug te leiden naar A terwijl ik gewoon naar B wil (waar koud bier op mij wachtte :9~ )

Maar goed, heb nog stuk doorgereden, Wahoo uit en aangezet maar niets; hij wilde mij terug naar A hebben. Uiteindelijk maar "breng mij naar" gekozen en de bestemming op de kaart aangevinkt (wat ook nog best een gepriegel is maar dat terzijde).

Iemand enig idee waar dit fout gaat? Heb wel vaker gefietst met een geplande route waarbij ik niet precies op het startpunt begon maar dat leek altijd wel goed te gaan. Ik was nu echter vele kilometers van startpunt A verwijderd, kan dat er mee te maken hebben? Vond het wel zeer irritant!
Ik klik altijd op nee en dan pakt ie de route gewoon op 🤷‍♀️

Maar ik maak/heb mijn routes altijd in komoot staan dus dan kopieer of wijzig ik de route even en verander het startpunt.

Als ik ter plekke ergens ben en wat veranderd moet hebben dan maak ik ook gewoon in komoot even een route met vertrekpunt "huidige locatie" en dan het eindpunt en dan laad ik hem in de Wahoo in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Shadow_Agent Dus punt C ligt tussen A en B? 8)7 Anyway: ben je ooit op de track/spoor geweest tussen A en B? Indien neen, dan is het logisch dat hij je terugstuurt, want... je rijdt een track/spoor en je MOET die volgen, doe je dat niet... stuurt hij jou terug. Dit is niet iets typisch voor Wahoo, maar ga je met elk GPS device voor hebben waar je een track/spoor volgt.

Tip: pas voor je vertrekt de route even aan, dan voorkom je dergelijke ergenissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwe Hammerhead Karoo 3 zonet aangekondigd!

Review van onze DC Rainmaker: https://www.dcrainmaker.c...roo-3-review-upgrade.html

Wie gaat hem als eerste testen (in combinatie met de nieuwe SRAM Red groep)? :*)

[ Voor 13% gewijzigd door RigolleM op 15-05-2024 16:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
RigolleM schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 16:20:
Nieuwe Hammerhead Karoo 3 zonet aangekondigd!

Review van onze DC Rainmaker: https://www.dcrainmaker.c...roo-3-review-upgrade.html

Wie gaat hem als eerste testen (in combinatie met de nieuwe SRAM Red groep)? :*)
Heb nog geen tijd gehad om heel de review te lezen, maar vind €500 zonder inruil programma toch wel wat prijzig, en kan op zich nog prima vooruit met de k2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tinusvolkel schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 18:07:
[...]

Heb nog geen tijd gehad om heel de review te lezen, maar vind €500 zonder inruil programma toch wel wat prijzig, en kan op zich nog prima vooruit met de k2.
Als je geen zin hebt om te lezen, zie GPLama, DC Rainmaker zijn YT is nog niet online.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
  • Nu online
RigolleM schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 18:11:
[...]

Als je geen zin hebt om te lezen, zie GPLama, DC Rainmaker zijn YT is nog niet online.
Vrijdag!

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DC Rainmaker heeft hem ook gepost op Joetoep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstkaas
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-03 22:12
Heeft iemand al stamina aan de praat gekregen op de Garmin 1040?
Bij mij zegt ie dat de vo2max bekend moet zijn.
Maar mijn vo2max wordt al een aantal jaar gemeten door diverse apparaten in de Garmin connect app.

Of is stamina scherm alleen zichtbaar bij een koers?

Laat maar,
Ik moet iets beter zoeken. Stamina werkt alleen met een Powermeter. Zijn best kostbaar die dingen. En trainen doe ik niet echt, alleen maar fietsen ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Worstkaas op 20-05-2024 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulC
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:09
Worstkaas schreef op maandag 20 mei 2024 @ 13:32:
Heeft iemand al stamina aan de praat gekregen op de Garmin 1040?
Bij mij zegt ie dat de vo2max bekend moet zijn.
Maar mijn vo2max wordt al een aantal jaar gemeten door diverse apparaten in de Garmin connect app.

Of is stamina scherm alleen zichtbaar bij een koers?
Heb je een powermeter ? Op de 840 werkt het immers (icm met)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstkaas
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-03 22:12
PaulC schreef op maandag 20 mei 2024 @ 16:04:
[...]

Heb je een powermeter ? Op de 840 werkt het immers (icm met)
Ik moet iets beter zoeken. Stamina werkt alleen met een Powermeter. Zijn best kostbaar die dingen. En trainen doe ik niet echt, alleen maar fietsen ;)
Pagina: 1 ... 86 ... 101 Laatste