hoi1234 schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 08:32:
[...]
Komoot is leuk als je vooraf een route kunt maken. Maar dit is niet altijd het geval bij mij. Op mijn 530 is het niet mogelijk om routes in te laden tijdens een ritregistratie. Dus tenzij dit veranderd is, heb ik er graag geld voor over, mits het een beetje degelijk werkt.
Ik heb het één keer voorgehad dat mijn lichaam geen zin had om nog verder te fietsen en toen ook gebotst op het Komoot probleem en activiteit, en via de Garmin Edge een adres ingegeven en met de OpenFietsMap kaart naar huis gefietst. Anderzijds hoe moeilijk is het om van 2 activiteiten, 1 activiteit te maken.. met bv. FitTools.
Overigens ben ik trouwens nooit tegen problemen aangelopen met rerouting. Ja, Garmin is goed in mekkeren als je van de route gaat, maar dit is nou eenmaal het aard van het beestje. Vaak is het een kwestie van eventjes kijken hoe je terug op de route komt (dat werkt wel omslachtig op de 530 en is eigenlijk ook waar ik tegenaan loop) en uiteindelijk pakt de Garmin vanzelf weer de route op.
Ach, je bent het gemekker al gewoon... daar doelde ik dus op

Ik heb er ook geen probleem mee, gewoon de navigatie ff negeren en op kaart fietsen, en na een tijdje als je voorbij het keerpunt bent, gaat de Edge mooi de een nieuwe route voorstellen. Het swipen op het scherm is dan echt wel een meerwaarde.
Tja, ik ben 27... Hopelijk duurt het nog even voordat ik het oprecht slecht ga zien. Ik zou een groter scherm vooral voor het overzicht willen. Kun je bij mantel oid niet gewoon even alles live bekijken?
Tot vorig jaar (52 jaar) met de Edge 830 gereden.. had toen al een leesbril factor 2 nodig, maar ik zag nog perfect de kaart, maar met de Edge 1040 gaat het allemaal beter, en inderdaad ook veel grotere datavelden want sommige IQ datavelden staat veel info in een te klein dataveld en die zag ik bijna niet meer, nu met de 1040 gaat dit veel beter.