Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:25
je gaat er dan wel vanuit dat iedereen Strava heeft/wil hebben of alles in een ecosysteem wil.

Voor diegene die dat allemaal niet veel interesseert zou het best een prima ding kunnen zijn voor die prijs. Maar het is wel inderdaad handig om de eventuele nadelen in het achterhoofd te houden (voor mij een reden om het niet te kopen (niet dat ik er nu een nodig heb ) daar vind ik hem dan nog te duur voor.).

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:09
Prulleman schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 17:38:
Ja.. garmin is hier ook geconnect aan strava en komoot, en dan hebben we nog trainerroad en intervals.icu.
Maar garmin heeft toch net wat mee data dan andere platformen, zeker als je een horloge erbij hebt. Je krijg dan ook slaap en hrv dagelijks mee, + vanuit het garmin eco systeem heb je ook je VO2Max schattingen, load etc.

dus met dat in het achterhoofd is het zeker handig als je een horloge en fietscomputer in hetzelfde (uitgebreider dan strava of komoot) ecosysteem hebt. Het gaat dan wel specifiek om training, dus als het met name om routes en eenvoudig logging van ritjes gaat maakt het weinig uit.

Maar verder blijft wat @GWBoes zegt een belangrijk punt. Als Magene over een jaar bedenkt dat ze het toch niet kunnen winnen en verder geen development meer op de app doet, dan zal mogelijk ook een keer de API connectie met Strava uitvallen. Dan mag je (als het uberhaubt mogelijk is) weer met een pc en een kabeltje aan de slag om je ritten te uploaden naar strava..
Tja, Magene verkoopt natuurlijk wel enorm veel sensors, maar een fietscomputer....mwa. Voor het geld kan je het best ff aankijken natuurlijk. Wat mij meer een issue lijkt is als Strava besluit om magene geen API toegang meer te geven om wat voor reden dan ook... (net als Relive is overkomen, of wat je met Huawei telefoons ziet icm google services)
Dan kan Magene hoog en laag springen maar dan komt je data er niet op.

Wat betreft ecosystemen ben ik het ook wel eens, je hoeft niet van nóg een platform kennis te nemen hoe het in elkaar zit. Ik heb dat in mijn gezin ook duidelijk gemaakt. We kopen Android apparaten en Garmins. Wil je wat anders dan zoek je het maar lekker helemaal zelf uit. :P

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:24
Mistraller schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 01:37:
[...]

Tja, Magene verkoopt natuurlijk wel enorm veel sensors, maar een fietscomputer....mwa. Voor het geld kan je het best ff aankijken natuurlijk. Wat mij meer een issue lijkt is als Strava besluit om magene geen API toegang meer te geven om wat voor reden dan ook... (net als Relive is overkomen, of wat je met Huawei telefoons ziet icm google services)
Dan kan Magene hoog en laag springen maar dan komt je data er niet op.
Tenzij Magene een FIT download als optie geeft, dan kun je die via https://www.strava.com/upload/select uploaden.
Mijn Wahoo zit in het ecosysteem, maar de Coros houd ik (vanwege andere redenen) op handmatige upload indien nodig.

Vendor of platform lock-in is nooit handig en nodig, tenzij de fluffy handcuffs je bevallen :+

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
raymondw schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 09:14:
[...]

Tenzij Magene een FIT download als optie geeft, dan kun je die via https://www.strava.com/upload/select uploaden.
Mijn Wahoo zit in het ecosysteem, maar de Coros houd ik (vanwege andere redenen) op handmatige upload indien nodig.

Vendor of platform lock-in is nooit handig en nodig, tenzij de fluffy handcuffs je bevallen :+
Ja je data zal je er met omwegen altijd wel op krijgen. Net zoals je nog steeds Relive kunt gebruiken. Maar de integratie via API's maken het nu net zo mooi en fijn.
Tal van mooie dingen zit nu eenmaal met closed source in elkaar.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Op de site van Hammerhead staan de releasenotes. In de laatste release

Staat het volgende:
Introducing our new integration with Sentiero to review the ride data and provide nutrition plans as needed. Hammerhead riders that use Sentiero for their ride analysis can now connect their accounts under Settings and auto upload FIT files to Sentiero.
Heeft iemand een idee wat dit is? Via Google vind ik alleen een Italiaanse trail.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:15
La1974 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 13:58:
Op de site van Hammerhead staan de releasenotes. In de laatste release

Staat het volgende:

[...]

Heeft iemand een idee wat dit is? Via Google vind ik alleen een Italiaanse trail.
https://analytics.sentiero.de/

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakola
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10-10 11:36
https://eu.wahoofitness.c...-watches/elemnt-rival-buy
99 euro is toch belachelijk goedkoop voor de hoeveelheid technologie die erin zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaulC
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:09
Kakola schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 15:33:
99 euro is toch belachelijk goedkoop voor de hoeveelheid technologie die erin zit?
Einde reeks omdat Wahoo met de horloges gaat stoppen (had ik ergens begrepen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
PaulC schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 15:50:
[...]

Einde reeks omdat Wahoo met de horloges gaat stoppen (had ik ergens begrepen)
Kun je dat terug vinden?
Ben wel geïnteresseerd in een unit.

In een video van DC Rainmaker begreep ik dat er niet snel een opvolger zou komen, maar niet dat ze zouden stoppen met het huidige model... (of ik heb dat fout)

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mollos_
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-10 10:03
Ik heb hem nu op het moment om, ook gekocht voor die 99 euro. Het is een fijn horloge maar t.o.v. een Garmin zijn de analyse en monitoring binnen de Elemnt app gewoon erg beperkt. Je kan een beetje de standaard data zien maar dingen zoals een body score, uitgebreide slaapanalyse, vo2 max en al dat soort dingen kan je er gewoon niet mee.

Om activiteiten te registreren is het een geweldig ding en het helpt mij meer van mijn kont te komen en bewuster te zijn van hoeveel ik heb gedaan op een dag. Maar verwacht geen wonderen qua functionaliteiten. Voor 99 euro wel een erg mooi klokje.

Strava profiel | Bewust + Bourgondisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:12
Kakola schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 15:33:
Thanks. Dit zou wel eens een goeie zijn om mijn Galaxy Watch 6 te vervangen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Axel
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 10-10 09:52
Tip: De Garmin Edge 840 Solar is nu voor 419 euro in de ING rentepuntenshop te verkrijgen. Daar zojuist ook aangeschaft. Ik had zelf niet perse de behoefte voor de Solar uitvoering, maar dit bedrag en potentiële restwaarde trokken mij over de streep. De solar uitvoering is via deze weg nog tientjes goedkoper dan de goedkoopste non-solar 840 die nu te vinden is. Ook een tijdje de "aanbiedingen" van de normale 840 in gaten gehouden maar niet veel onder de ING solar prijs geweest... Dus toch maar daarvoor gegaan.

Edit: is al gedeeld zie ik. Zie het als een gentle reminder.

[ Voor 21% gewijzigd door Axel op 29-01-2024 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeleBoel
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Ik heb een probleem met mijn Garmin Edge 840. Bij sommige trainingen (niet allemaal) valt de snelheid steeds weg. De Garmin gaat dan op pauze (twee oranje verticale streepjes, het 'pauze' symbool) en daarna weer door (groene driehoek, het 'play' symbool). En dat terwijl ik met een constante snelheid fiets en verder ook geen gekke dingen doe.
Ik dacht eerst dat het aan mijn snelheidsensor lag, dus die heb ik uitgeschakeld in de Garmin. Maar dat hielp niet (de snelheid wordt dan gemeten met GPS). Ook het uitschakelen van de powermeter (Garmin RS200) hielp niet.
In mijn strava registratie is het probleem heel goed terug te zien: https://www.strava.com/activities/10647443193/analysis, vanaf 8 km. Ik zie dan eerst een kleine drop in de power, gevolgd door een grote drop in de snelheid. Ik snap echt niet waar dat vandaan komt, ook omdat het gisteren pas na 8 km begon te spelen.

Zijn er misschien anderen die dit probleem herkennen en een oplossing hebben?

Ik heb een mail gestuurd naar Garmin, maar nog geen reactie terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
HeleBoel schreef op maandag 29 januari 2024 @ 19:51:
Ik heb een probleem met mijn Garmin Edge 840. Bij sommige trainingen (niet allemaal) valt de snelheid steeds weg. De Garmin gaat dan op pauze (twee oranje verticale streepjes, het 'pauze' symbool) en daarna weer door (groene driehoek, het 'play' symbool). En dat terwijl ik met een constante snelheid fiets en verder ook geen gekke dingen doe.
Ik dacht eerst dat het aan mijn snelheidsensor lag, dus die heb ik uitgeschakeld in de Garmin. Maar dat hielp niet (de snelheid wordt dan gemeten met GPS). Ook het uitschakelen van de powermeter (Garmin RS200) hielp niet.
In mijn strava registratie is het probleem heel goed terug te zien: https://www.strava.com/activities/10647443193/analysis, vanaf 8 km. Ik zie dan eerst een kleine drop in de power, gevolgd door een grote drop in de snelheid. Ik snap echt niet waar dat vandaan komt, ook omdat het gisteren pas na 8 km begon te spelen.

just to be sure: is de firmware helemaal up to date?

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeleBoel
  • Nu online
Hopjesvla79 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 20:20:
[...]

just to be sure: is de firmware helemaal up to date?
De versie van de software is 19.22, en bij controle geeft hij aan dat er geen nieuwe updates zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinslll
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:40
Kortingscode van 10% voor Garmin accessoires bij Garmin:

0553-2558-9710-9855

[ Voor 7% gewijzigd door rinslll op 01-02-2024 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
rinslll schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 07:04:
Kortingscode van 10% voor Garmin accessoires:

0553-2558-9710-9855
Welke winkel?

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinslll
Excuus, Garmin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeleBoel
  • Nu online
HeleBoel schreef op maandag 29 januari 2024 @ 19:51:

Inmiddels heb ik een reactie van Garmin terug, Men vermoedt dat de GPS weggevallen is, en dat dat de oorzaak is van de problemen. Ik betwijfel het.
Daarnaast geeft men aan dat ik de "Auto Pause" aan zou moeten passen, maar die staat al op "Zodra gestopt". Waarom de auto pause dan inkickt als ik 30 km/u rijd is mij een raadsel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:40
HeleBoel schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 17:13:
[...]

Inmiddels heb ik een reactie van Garmin terug, Men vermoedt dat de GPS weggevallen is, en dat dat de oorzaak is van de problemen. Ik betwijfel het.
Daarnaast geeft men aan dat ik de "Auto Pause" aan zou moeten passen, maar die staat al op "Zodra gestopt". Waarom de auto pause dan inkickt als ik 30 km/u rijd is mij een raadsel.
Garmin's conclusie klinkt mij niet heel gek in de oren. Als je GPS signaal wegvalt denkt de 840 dat je stil staat en is je snelheid 0.

Kun je auto-pause eens uitzetten en dan hetzelfde rondje testen? Er is volgens mij ook een ConnectIQ dataveld met de GPS signaal kwaliteit. Die zou ik ook even installeren en monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
als de GPS wegvalt, moet dan Glonass etc het niet alsnog doen?

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeleBoel
  • Nu online
Hopjesvla79 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 17:45:
Geen idee, ik zal eens in de instellingen duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeleBoel
  • Nu online
Requiem19 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 17:17:
[...]

Garmin's conclusie klinkt mij niet heel gek in de oren. Als je GPS signaal wegvalt denkt de 840 dat je stil staat en is je snelheid 0.

Kun je auto-pause eens uitzetten en dan hetzelfde rondje testen? Er is volgens mij ook een ConnectIQ dataveld met de GPS signaal kwaliteit. Die zou ik ook even installeren en monitoren.
Ik heb ook nog een aparte snelheidssensor (Topeak). Het liefst zou ik het zo instellen dat de Topeak sensor leidend is, maar ik kan niet vinden waar ik dat zou kunnen instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
HeleBoel schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 21:17:
[...]

Geen idee, ik zal eens in de instellingen duiken.
Kan een heel technisch verhaal houden, maar GNSS valt niet zomaar weg.

Fabrikanten nemen een keuze om stroom (beste woord) te besparen.
Hierdoor gaat een GNSS receiver veelvuldig in extreme besparing modus.
Als je dan in een omgeving bent waarin de eerdere satellieten (3 netwerken...) niet beschikbaar zijn, dan word er gezocht naar nieuwe data, dat kan tot 15min duren!

Als consument ben je veroordeelt tot de instellingen van de leverancier van je device.
Als programmeur is het echt vet (!!) wat je kan instellen.

Maar om een voorbeeld te noemen
- Mijn Coros gaat 30 dagen mee op 1 lading met super vette instellingen, maar beperkt tot 1hz op 12 sats
- Mijn eigen bouw GNSS receiver gaat 24hr mee op 1800mAh, maar wel 20hz en zonder limieten op sats, ik kijk niet gek op van 48 sats oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik sta op het punt een Garmin 1040 aan te schaffen. Zit zelf al redelijk dik in het Garmin eco systeem met een horloge en weegschaal, maar zijn er nog andere merken waar ik naar zou moeten kijken of is dit een goede optie voor een fietscomputer die ook goed moet kunnen navigeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-10 21:55

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Hopjesvla79 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 17:45:
Je zou de instelling kunnen aanpassen naar GPS + Galileo. Glonass is Russische en schijnt vooral in de bergen nauwkeuriger te zijn.
Galileo is Europees en werkt in Nederland prima.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-10 22:27
@Subz Als je al met 2 benen in de Garmins zit is het eigenlijk een no brainer om voor een edge te gaan en de 1040 is echt een top apparaat zolang je geen smartphone like ervaring verwacht.
Maar er zijn zat andere goede alternatieven, elke met hun eigen voors en tegens. DC rainmaker is wat dat betreft de plek voor reviews.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
GWBoes schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 12:26:
@Subz Als je al met 2 benen in de Garmins zit is het eigenlijk een no brainer om voor een edge te gaan en de 1040 is echt een top apparaat zolang je geen smartphone like ervaring verwacht.
Maar er zijn zat andere goede alternatieven, elke met hun eigen voors en tegens. DC rainmaker is wat dat betreft de plek voor reviews.
Ja dat dacht ik al. Ik had een 510 die ik gebruikte voor het registreren van ritten maar daarvoor gebruik ik de laatste tijd mijn horloge. Nu wil ik alleen iets meer gaan navigeren. Hiervoor gebruik ik komoot op mijn telefoon maar dat is niet echt optimaal.
De reviews van DCR ken ik inderdaad. Die gelezen hebben denk ik dat het een uitgemaakte zaak is met de 1040.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-10 22:17
Edge 840 op het stuur, hartslagmeter en varia radar verbonden. Op een bepaald stuk weg* doet de snelheidsmeter altijd raar. Vlak stuk fietspad waar je snelheid vrijwel constant is en de snelheid gaat van 32 naar 11 naar 23 naar 45. En zo gaat dat 400 meter lang (ongeveer).
Vandaag geprobeerd met externe snelheidssensor, zelfde fenomeen (werkt onder bomen etc wel goed).

Wat kan hier de oorzaak zijn? Het is een fietspad van een grote brug (*Noorderbrug in Maastricht), je fiets over de terreinen van een papierfabriek maar het begint al zodra je nog in leeg gebied rijdt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeleBoel
  • Nu online
Ramon 73 schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 19:25:
Edge 840 op het stuur, hartslagmeter en varia radar verbonden. Op een bepaald stuk weg* doet de snelheidsmeter altijd raar. Vlak stuk fietspad waar je snelheid vrijwel constant is en de snelheid gaat van 32 naar 11 naar 23 naar 45. En zo gaat dat 400 meter lang (ongeveer).
Vandaag geprobeerd met externe snelheidssensor, zelfde fenomeen (werkt onder bomen etc wel goed).

Wat kan hier de oorzaak zijn? Het is een fietspad van een grote brug (*Noorderbrug in Maastricht), je fiets over de terreinen van een papierfabriek maar het begint al zodra je nog in leeg gebied rijdt.
Ik heb helaas geen idee hoe het komt, maar ik heb ook problemen met de snelheidsmeting van de Garmin Edge 840. Bij mij denkt de Garmin steeds dat ik gestopt ben en gaat op pauze, terwijl ik nog steeds gewoon aan het fietsen ben. Zowel met als zonder externe snelheidssensor (Topeak). Ik heb al contact gehad met Garmin, maar dat is een kluitje-riet verhaal. Het is verschrikkelijk frustrerend om dat steeds te zien op je scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online

Zou het metaal van de brug wellicht de storing kunnen veroorzaken? Ik ken ook een paar bruggen bij Berg a/d Maas en Urmond waar bij mij de snelheid ook fluctueert. Dit zijn volledig stalenconstructies met een fietspad ernaast.

Wellicht eens testen zonder snelheidsmeter en dus GPS snelheid?

Ik kan me trouwens niet herinneren dat de paar keer dat ik over de Noorderbrug reed ik last had van speed drops (Garmin 810 met Garmin speed sensor).

[ Voor 3% gewijzigd door pdukers op 11-02-2024 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

Ik gebruik m’n Edge 530 ook voor trainingen.
Soms zitten daar herhalingen in, bijv. 10x.
Is er een mogelijkheid om te zien hoeveel herhalingen nog komen?
Maakt nogal verschil of je bij 5 of 8 bent.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-10 15:37
Hier met stalen bruggen ook steevast dropouts met snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-10 22:17
pdukers schreef op zondag 11 februari 2024 @ 10:50:
[...]

Zou het metaal van de brug wellicht de storing kunnen veroorzaken? Ik ken ook een paar bruggen bij Berg a/d Maas en Urmond waar bij mij de snelheid ook fluctueert. Dit zijn volledig stalenconstructies met een fietspad ernaast.

Wellicht eens testen zonder snelheidsmeter en dus GPS snelheid?

Ik kan me trouwens niet herinneren dat de paar keer dat ik over de Noorderbrug reed ik last had van speed drops (Garmin 810 met Garmin speed sensor).
Die bruggen bij Berg en Urmond ken ik goed. Kom er vaak genoeg overheen, echter daar valt het mij niet op dat snelheid schommelt. Misschien omdat die bruggen veel korter zijn het dan minder merkbaar is. Volgende keer beter opletten en iets trager rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik rij toch al enkele jaren (meer dan 10 ondertussen) met Garmin/Wahoo speedsensors (heb nog een GSC-10 gebruikt) maar het wegvallen van de snelheid heb ik enkel als de batterij op het einde van zijn latijn zat. In mijn MTB jaren heb ik toch overal in België gefietst van de kust tot de Ardennen, en deels in Frankrijk, maar dit nog nooit meegemaakt.
Ben je zeker dat de snelheid via speedsensor en niet via GPS gaat? Welke speedsensors gebruik je? Is alles up to date qua firmware? Geen glitch in een laatste firmware?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-10 11:37

Met mijn Edge 530 daar nooit opgevallen. Zal het binnenkort eens testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

magic_nl schreef op zondag 11 februari 2024 @ 12:30:
Ik gebruik m’n Edge 530 ook voor trainingen.
Soms zitten daar herhalingen in, bijv. 10x.
Is er een mogelijkheid om te zien hoeveel herhalingen nog komen?
Maakt nogal verschil of je bij 5 of 8 bent.
Niemand weet een gouden tip?

Systeemspecificaties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steviewonder23
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:44
magic_nl schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 10:41:
[...]

Niemand weet een gouden tip?
Dit kan zeker. Ik heb hier een scherm voor aangemaakt als ik indoor een training volg. Ik heb mijn 530 zo niet bij de hand om precies te kunnen zeggen welke velden ik heb gebruikt.
Volgens mij heb ik dat toen een keer ingesteld met info van trainingpeaks.
Een begin met info is:
https://support.trainerro...ng-a-Custom-Garmin-Screen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
@magic_nl misschien deze:
Workout Step
During a workout, the current step out of the total number of steps.
https://www8.garmin.com/m...53-AA33-04853F86B05F.html

[ Voor 3% gewijzigd door Prulleman op 13-02-2024 12:06 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:04
vandaag wezen fietsen met de garmin 830
Maar nu load hij niet meer automatisch op naar strava.
Vorige keer in december deed hij dit nog wel
Ik heb niks gewijzigd of anders gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
chimera2 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 14:44:
vandaag wezen fietsen met de garmin 830
Maar nu load hij niet meer automatisch op naar strava.
Vorige keer in december deed hij dit nog wel
Ik heb niks gewijzigd of anders gedaan.
Die instelling zit in Garmin connect: instellingen, verbonden apps, Strava, schuifje activiteiten

(En soms zijn er server problemen, of aan Strava, of aan Garmin kant. Dan kan je ook handmatig de fit file uit Garmin halen en uploaden naar strava)

[ Voor 16% gewijzigd door Prulleman op 18-02-2024 14:58 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slpkgl
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 16-03 18:02
Als beginner ben ik mij aan het oriënteren voor een fietscomputer. Vanzelfsprekend hoef ik niet direct een high-end mode. Voor mij het belangrijkste dat ik de kaart goed kan zien en allerlei metrics in de gaten kan houden (powermeter, hartslagmeter).

Zoals ik al vaker hier heb gelezen (maar geen concreet antwoord op heb gelezen) ben ik ook aan het twijfelen tussen de Wahoo Element Bolt v2 en de Garmin Edge 530. Beiden rond dezelfde prijs (resp. 230 en 250). De UI van de Garmin trekt mij meer aan dan de ouderwetse look van de Bolt. Aan de andere kant lees ik juist dat de UX van de Bolt weer beter is (minder bugs, alles werkt, makkelijk en ook knoppen handig). Lijkt me ook dat de Garmin beter is af te lezen op de weg gezien de grootte, maar het scherm van de Bolt weer beter te lezen is?

Wat raadden jullie op dit moment aan?

[ Voor 4% gewijzigd door Slpkgl op 25-02-2024 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

Slpkgl schreef op zondag 25 februari 2024 @ 19:09:
Als beginner ben ik mij aan het oriënteren voor een fietscomputer. Vanzelfsprekend hoef ik niet direct een high-end mode. Voor mij het belangrijkste dat ik de kaart goed kan zien en allerlei metrics in de gaten kan houden (powermeter, hartslagmeter).

Zoals ik al vaker hier heb gelezen (maar geen concreet antwoord op heb gelezen) ben ik ook aan het twijfelen tussen de Wahoo Element Bolt v2 en de Garmin Edge 530. Beiden rond dezelfde prijs (resp. 230 en 250). De UI van de Garmin trekt mij meer aan dan de ouderwetse look van de Bolt. Aan de andere kant lees ik juist dat de UX van de Bolt weer beter is (minder bugs, alles werkt, makkelijk en ook knoppen handig). Lijkt me ook dat de Garmin beter is af te lezen op de weg?

Hier gaat iedereen met z’n eigen voorkeur op reageren. Zelf naar alle tevredenheid Edge 530 gebruiker. Als ie eenmaal ingesteld is geen omkijken meer naar.
Maar persoonlijk zou ik bij Garmin voor een model uit de x40 serie (bijv. 540) gaan.
De 530 is alweer drie jaar op de markt en dus wat verouderd.

Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slpkgl
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 16-03 18:02
magic_nl schreef op zondag 25 februari 2024 @ 19:23:
[...]

Hier gaat iedereen met z’n eigen voorkeur op reageren. Zelf naar alle tevredenheid Edge 530 gebruiker. Als ie eenmaal ingesteld is geen omkijken meer naar.
Maar persoonlijk zou ik bij Garmin voor een model uit de x40 serie (bijv. 540) gaan.
De 530 is alweer drie jaar op de markt en dus wat verouderd.
Dank voor je snelle antwoord! Is inderdaad ook een overweging geweest, maar gezien de prijs dacht ik dat wellicht de 530 als beginner juist mooi zou zijn. Enig idee wat er bij de 540 'beter' is, behalve natuurlijk de langere ondersteuning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrotogel
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 13-10 20:34

vrotogel

leest vooral mee

530 / 540 zou wat mij betreft inwisselbaar zijn. Beiden levenslange kaartupdates en volgens mij qua opslag hetzelfde. Meestal gebruik je toch maar een klein deel van de aanwezige features. Ik heb geupgrade van een 130 naar een 520 naar een 830 inmiddels een 1030 plus. Dat omdat ik het grotere display wel fijn vond. De tweedehandsjes prima kunnen verkopen via MP.

Life 's hard and then you die

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
Slpkgl schreef op zondag 25 februari 2024 @ 19:09:

Zoals ik al vaker hier heb gelezen (maar geen concreet antwoord op heb gelezen) ben ik ook aan het twijfelen tussen de Wahoo Element Bolt v2 en de Garmin Edge 530. Beiden rond dezelfde prijs (resp. 230 en 250). De UI van de Garmin trekt mij meer aan dan de ouderwetse look van de Bolt. Aan de andere kant lees ik juist dat de UX van de Bolt weer beter is (minder bugs, alles werkt, makkelijk en ook knoppen handig). Lijkt me ook dat de Garmin beter is af te lezen op de weg gezien de grootte, maar het scherm van de Bolt weer beter te lezen is?

Beiden prima. Allebei geen slechte koop. Ga lekker voor degene die je het meest aanspreekt.

• rinslll
Vraag aan de Wahoo gebruikers.

Ik heb een elemnt Roam (jaar of 3 oud) en wil een buitenlandse kaart erop zetten maar onvoldoende geheugen.
Heb alleeen Nederland en klein stukje Duitsland erop staan.
Zou het ermee te maken kunnen hebben dat ik synchronisatie met komoot aan heb staan en daar nogal veel routes in staan?
Nou kan ik dat eventueel uitzetten maar wil tzt in het buitenland wel wat routes vanuit komoot gebruiken.

Iemand een idee?

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:44
rinslll schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 15:20:
Vraag aan de Wahoo gebruikers.

Ik heb een elemnt Roam (jaar of 3 oud) en wil een buitenlandse kaart erop zetten maar onvoldoende geheugen.
Heb alleeen Nederland en klein stukje Duitsland erop staan.
Zou het ermee te maken kunnen hebben dat ik synchronisatie met komoot aan heb staan en daar nogal veel routes in staan?
Nou kan ik dat eventueel uitzetten maar wil tzt in het buitenland wel wat routes vanuit komoot gebruiken.

Iemand een idee?
Ik weet niet hoeveel zoden aan de dijk dit zet, maar als al jouw ritten op strava staan, kun je ook je geschiedenis qua ritten wissen.
Ik sync alle ritten naar dropbox + strava, dan kan het apparaat om de zoveel tijd opgeschoond worden.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-10 13:05

McMiGHtY

- burp -

Als we toch met Wahoo bezig zijn, hoe krijg ik Waypoints te zien op een Wahoo?

Lees: Je wil een BRM fietsen met een aantal checkpoints, die als checkpoints in de originele gpx aangegeven zijn

Ik ga nu iig even kijken bij de volgende BRM die ik fiets of het importeren van de gpx via de wahoo app zelf wel de waypoints toont.

[ Voor 25% gewijzigd door McMiGHtY op 01-03-2024 10:02 ]

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Sinds vanochtend wil mijn Garmin Edge 530 geen beeld meer geven. Ik druk op de aan/uit-knop en er gebeurt eigenlijk niks. Als ik op andere knoppen druk, hoor ik wel piepjes.

Garmin heb ik al aan de oplader gehad. Computer herkent hem niet (maar dit kan ook door een sketchy USB-poort van de laptop komen.

Iemand bekend met dit probleem die ook weet hoe dit op te lossen? Voor de duidelijkheid er zit geen garantie meer op. De Garmin is ongeveer 3 jaar oud. Bovendien zit er een kleine barst in door drukschade of door impact van een steentje. Coulance zal dus ook moeilijk worden. Misschien dat er via deze barst waterschade is ontstaan, maar mocht iemand nog ideeën hebben, hoor ik het graag, voordat ik de Garmin las defect beschouw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
@hoi1234 Reset al geprobeerd? minimaal 10 seconden op de aan/uit knop.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
GWBoes schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 09:59:
@hoi1234 Reset al geprobeerd? minimaal 10 seconden op de aan/uit knop.
Werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Hard genoeg drukken, zeker als de knopjes niet meer 100% zijn, gebeurd het best snel dat er een onderbreking in die 10s zit en dan gebeurt er niks.

En anders leeg laten lopen (druk op start bv) en kijken of ie daarna na opladen weer werkt.

Contact opnemen met Garmin kan je ook altijd proberen, soms zijn ze best coulant en krijg je bv korting op een refurb

[ Voor 42% gewijzigd door Prulleman op 05-03-2024 10:57 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
hoi1234 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 09:43:
Sinds vanochtend wil mijn Garmin Edge 530 geen beeld meer geven. Ik druk op de aan/uit-knop en er gebeurt eigenlijk niks. Als ik op andere knoppen druk, hoor ik wel piepjes.

Garmin heb ik al aan de oplader gehad. Computer herkent hem niet (maar dit kan ook door een sketchy USB-poort van de laptop komen.

Iemand bekend met dit probleem die ook weet hoe dit op te lossen? Voor de duidelijkheid er zit geen garantie meer op. De Garmin is ongeveer 3 jaar oud. Bovendien zit er een kleine barst in door drukschade of door impact van een steentje. Coulance zal dus ook moeilijk worden. Misschien dat er via deze barst waterschade is ontstaan, maar mocht iemand nog ideeën hebben, hoor ik het graag, voordat ik de Garmin las defect beschouw.
je hoort wel piepjes maar je ziet niets icm een barst in je scherm -> volgens mij moet het toch heel vreemd lopen wil het nu niet door je scherm komen. Misschien net de laatste tik gekregen waardoor die nu niets meer laat zien. Of zit die barst in de behuizing?

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-10 13:05

McMiGHtY

- burp -

Ik denk dat je toe bent aan een nieuwe

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SecHyg
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 13-10 12:47
Hi hoi1234,

Heb je onderstaande al geprobeerd?
Schakel apparaat uit.
Houd Lap en Start / Stop knoppen vast.
Zet het apparaat aan, terwijl je nog steeds beide knoppen ingedrukt houdt.
Houdt de toetsen vast to het Garmin “splash” scherm verschijnt.
Laat de knoppen los wanneer Garmin “splash” scherm verdwijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0g3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:35
Nu ik na de winter m'n Wahoo Bolt V2 weer in gebruik heb genomen, verbaas ik mij over hoelang de batterij nog maar meegaat. Ik heb hem sinds juli '22, dus nog geen 2 jaar oud.

Vandaag heeft hij 4,5uur aangestaan tijdens het fietsen en bij thuiskomst nog maar 21% batterij.

Sinds deze maand is hij met 4 sensoren verbonden: snelheid / hartslag / powermeter / sram AXS etap (houdt bij hoeveel je schakelt), zou hij hierdoor zo extreem veel sneller leeglopen dan vorig jaar? (toen was het enkel snelheid + cadans)

Ik wilde er deze zomer mee gaan bikepacken, maar dan zou ik 'm halverwege de dag al aan een powerbank moeten hangen telkens.

Meer mensen ervaring met deze hoeveelheid sensoren gekoppeld en batterijduur?
Zou het nog uitmaken als ik 'm een hard reset geef en daarmee de ritgeschiedenis ook leeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
@r0g3r Heb je de sensoren via ANT of BT gekoppeld? BT is meer verbruik.

Je kan ook de unit eens helemaal laten ontladen en dan vol opladen.
Mijn V2 was afgelopen maandag met 5 sensoren op +-54% na +100km/4,5hr (waaronder een BT Varia radar)
Unit is 1 jaar oud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Denk dat mijn Garmin 530 toch echt defect is... Alle aangedragen fixes werken niet.

Nu weer iets nieuws zoeken...

Ik vond het scherm van de 530 aan de kleine kant, (vooral navigatie) waardoor ik aan het twijfelen ben over de volgende modellen;

1. Trimm one lite
2. Hammerhead Karroo 2
3. Garmin edge 1040

Eisen:
1. Degelijke A/B navigatie (530 is echt waardeloos hierin). Ik wil gewoon een adres in kunnen voeren. Ik weet niet of dit via smartphone handiger werkt of via de bikecomputer zelf ook handig werkt. Graag ervaringen.
2. Groot scherm. 530 is okayish, maar het werkt een beetje omslachtig met het kleine scherm als je een omleiding moet zoeken. Graag ervaringen of groter scherm nuttig is, of dat je rerouten eigenlijk toch beter kunt doen via Komoot op je telefoon en geen groot scherm nodig hebt.

Ik gebruik de fietscomputer vooral voor ritregistratie en de route. Ik heb geen workouts, sensoren en allerlei fancy onzin nodig. Dit weerhoudt mij er eigenlijk ook van om eventjes 600 euro aan een 1040 uit te geven (biedt z'n duur apparaat meerwaarde aan mij, of kan ik met een goedkoper apparaat ook volstaan?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hoi1234 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 23:44:
1. Degelijke A/B navigatie (530 is echt waardeloos hierin). Ik wil gewoon een adres in kunnen voeren. Ik weet niet of dit via smartphone handiger werkt of via de bikecomputer zelf ook handig werkt. Graag ervaringen.
De 530 kent geen adressen, daarvoor had je minstens een 830 nodig. Maar met Komoot kon je toch prima uw plan trekken?
2. Groot scherm. 530 is okayish, maar het werkt een beetje omslachtig met het kleine scherm als je een omleiding moet zoeken. Graag ervaringen of groter scherm nuttig is, of dat je rerouten eigenlijk toch beter kunt doen via Komoot op je telefoon en geen groot scherm nodig hebt.
Met touch screen werkt zoeken naar een omleiding veel praktischer, heeft niks met schermgrootte te maken. Herrouteren is een issue bij Garmin Edge, is al iets beter bij de x40 modellen.
Ik gebruik de fietscomputer vooral voor ritregistratie en de route. Ik heb geen workouts, sensoren en allerlei fancy onzin nodig. Dit weerhoudt mij er eigenlijk ook van om eventjes 600 euro aan een 1040 uit te geven (biedt z'n duur apparaat meerwaarde aan mij, of kan ik met een goedkoper apparaat ook volstaan?).
Ik heb hier een Edge 1040 solar liggen, en gebruik wel al die fancy onzin dus, maar ik had vooral een groter scherm nodig omdat ik het scherm van mijn vorige Edge 830 moeilijker begon te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
RigolleM schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 07:59:
[...]

De 530 kent geen adressen, daarvoor had je minstens een 830 nodig. Maar met Komoot kon je toch prima uw plan trekken?
Komoot is leuk als je vooraf een route kunt maken. Maar dit is niet altijd het geval bij mij. Op mijn 530 is het niet mogelijk om routes in te laden tijdens een ritregistratie. Dus tenzij dit veranderd is, heb ik er graag geld voor over, mits het een beetje degelijk werkt.
Met touch screen werkt zoeken naar een omleiding veel praktischer, heeft niks met schermgrootte te maken. Herrouteren is een issue bij Garmin Edge, is al iets beter bij de x40 modellen.
Okay, als ik het goed begrijp, moet een touchscreen mijn klacht oplossen.

Overigens ben ik trouwens nooit tegen problemen aangelopen met rerouting. Ja, Garmin is goed in mekkeren als je van de route gaat, maar dit is nou eenmaal het aard van het beestje. Vaak is het een kwestie van eventjes kijken hoe je terug op de route komt (dat werkt wel omslachtig op de 530 en is eigenlijk ook waar ik tegenaan loop) en uiteindelijk pakt de Garmin vanzelf weer de route op.
Ik heb hier een Edge 1040 solar liggen, en gebruik wel al die fancy onzin dus, maar ik had vooral een groter scherm nodig omdat ik het scherm van mijn vorige Edge 830 moeilijker begon te zien.
Tja, ik ben 27... Hopelijk duurt het nog even voordat ik het oprecht slecht ga zien. Ik zou een groter scherm vooral voor het overzicht willen. Kun je bij mantel oid niet gewoon even alles live bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
@hoi1234
Voor:
Ik gebruik de fietscomputer vooral voor ritregistratie en de route
Heb je ook niet perse een groot scherm nodig... Als je iemand kent met een ing rekening kan je kijken of je een *40 daar kan halen . Dan zijn de solar versies goedkoper dan de normale elders

Ik heb nu de 840 (hiervoor 530) en het touchscreen en de nieuwe interface bevallen prima👌🏻

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hoi1234 schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 08:32:
[...]

Komoot is leuk als je vooraf een route kunt maken. Maar dit is niet altijd het geval bij mij. Op mijn 530 is het niet mogelijk om routes in te laden tijdens een ritregistratie. Dus tenzij dit veranderd is, heb ik er graag geld voor over, mits het een beetje degelijk werkt.
Ik heb het één keer voorgehad dat mijn lichaam geen zin had om nog verder te fietsen en toen ook gebotst op het Komoot probleem en activiteit, en via de Garmin Edge een adres ingegeven en met de OpenFietsMap kaart naar huis gefietst. Anderzijds hoe moeilijk is het om van 2 activiteiten, 1 activiteit te maken.. met bv. FitTools.
Overigens ben ik trouwens nooit tegen problemen aangelopen met rerouting. Ja, Garmin is goed in mekkeren als je van de route gaat, maar dit is nou eenmaal het aard van het beestje. Vaak is het een kwestie van eventjes kijken hoe je terug op de route komt (dat werkt wel omslachtig op de 530 en is eigenlijk ook waar ik tegenaan loop) en uiteindelijk pakt de Garmin vanzelf weer de route op.
Ach, je bent het gemekker al gewoon... daar doelde ik dus op :*) Ik heb er ook geen probleem mee, gewoon de navigatie ff negeren en op kaart fietsen, en na een tijdje als je voorbij het keerpunt bent, gaat de Edge mooi de een nieuwe route voorstellen. Het swipen op het scherm is dan echt wel een meerwaarde.
Tja, ik ben 27... Hopelijk duurt het nog even voordat ik het oprecht slecht ga zien. Ik zou een groter scherm vooral voor het overzicht willen. Kun je bij mantel oid niet gewoon even alles live bekijken?
Tot vorig jaar (52 jaar) met de Edge 830 gereden.. had toen al een leesbril factor 2 nodig, maar ik zag nog perfect de kaart, maar met de Edge 1040 gaat het allemaal beter, en inderdaad ook veel grotere datavelden want sommige IQ datavelden staat veel info in een te klein dataveld en die zag ik bijna niet meer, nu met de 1040 gaat dit veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
[...]
Op mijn 530 is het niet mogelijk om routes in te laden tijdens een ritregistratie.
Met mijn antieke 810 kan dat probleemloos. Is dit een specifiek 530 probleem of heeft de 840 dat ook? Ik overweeg nl. de 840 te gaan kopen en laad regelmatig tijdens een rit een route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
@hoi1234 als je niet te ver in het Garmin eco systeem gezogen bent dan is de Karoo 2 wel een mooie optie, Heb zelf geen ervaring met Garmin maar navigeren en omleiden doet de Karoo goed en heel snel. Het scherm formaat ( zie onderstaand) vind ik ook prima.
Tinusvolkel schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 15:16:
[...]

Mooi dat de karoo 2 net wat kleiner is ;)
Ik vind het iig een prima formaat, hoeft van mij iig niet kleiner

Afbeeldingslocatie: https://media.dcrainmaker.com/images/2020/12/DSC_1734.jpg
Left to right: Edge 1030 Plus, Hammerhead Karoo 2, Wahoo ROAM, Edge 530/830, Stages Dash L50
[img="https://www.dcrainmaker.com/2020/12/hammerhead-karoo-2-in-depth-review.html/amp"]Bron[/img]

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
pdukers schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 11:12:
[...]

Met mijn antieke 810 kan dat probleemloos. Is dit een specifiek 530 probleem of heeft de 840 dat ook? Ik overweeg nl. de 840 te gaan kopen en laad regelmatig tijdens een rit een route.
Geen idee. Heb het ooit eens hier gelezen. Vond het al raar dat het vaak zo slecht werkte. Toen kwam ik er opeens achter wat het probleem was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Een 530 kan prima een koers wisselen tijdens een rit/opname. Alleen een nieuwe syncen is lastig. Hoewel dat volgens mij met de nieuwe Komoot app wel kan.

Verder heeft een 530 enkel met een omweg a/b navigatie. Je kan adressen/locaties opslaan (bv via sendpoints.us) en gewoon tijdens een rit een voor opgeslagen bestemming opgeven

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
@Prulleman Het is inderdaad een sync. Kan me nu herinneren dat hier al eerder werd gemeld. Met syncen tijdens een rit heeft de Garmin 810 ook geen probleem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0g3r
raymondw schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 20:33:

Mijn V2 was afgelopen maandag met 5 sensoren op +-54% na +100km/4,5hr (waaronder een BT Varia radar)
Unit is 1 jaar oud
Ze zijn allen met ANT+ gekoppeld.

Ik zet m'n wahoo na het opladen nu net even aan om dit te checken en in de eerste 5 min ben ik al 6% kwijt nu, enkel bij het open hebben van m'n Elemnt app waarbij het op dat moment actief gekoppeld is om bijv de pagina's te personaliseren. Dit lijkt sws veel batterij te kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
[...]

Op mijn 530 is het niet mogelijk om routes in te laden tijdens een ritregistratie. Dus tenzij dit veranderd is, heb ik er graag geld voor over, mits het een beetje degelijk werkt.
Dat schijnt met de nieuwe modellen wel opgelost te zijn. Ik heb alleen nog niet de noodzaak gehad dit te kunnen testen.

Rerouting in de 1040 heb ik weinig over te klagen. Heeft me aantal keren wel een prima omleiding voorgesteld. maar ik kijk alsnog liever altijd zelf even op komoot wat het beste alternatief is.
Maar het blijft nog steeds een dedicated gps apparaat met dito hardware, wel iets soepeler dan de 30 serie, maar je moet geen smartphone performance verwachten zoals bij een Hammerhead bv. Die komt echter ook met smartphone batterijduur.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
hoi1234 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 23:44:
Ik wil gewoon een adres in kunnen voeren. Ik weet niet of dit via smartphone handiger werkt of via de bikecomputer zelf ook handig werkt. Graag ervaringen.
1) Sendpoints werkt feilloos met invoeren van adres. Ook op de 530.
2) hoe vaak ga je onderweg nog een nieuwe route syncen?? Zelf gebruik ik Strava om routes te plannen en die worden standaard al gestarred en dus gesynced. Wil ik dan onderweg toch iets anders dan staat het er al in.

Over je probleem; een volle dag aan de lader laten hangen al geprobeerd?

[ Voor 6% gewijzigd door Mistraller op 11-03-2024 10:31 ]

---------------

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:21
x30 serie had idd stomme dat je tijdens een rit niet nieuwe routes kon syncen.
Is bij de x40 serie opgelost gelukkig. (al kan het soms wel even duren voordat de route in lijst komt als in dat je minuut moet wachten, als er geen rit loopt lijkt het sneller te gaan)

Workaround bij de x30 is gewoon rit stoppen trouwens.
En dan thuis na afloop via fitfiletools de .fit files aan elkaar knopen.

Rerouting is eerste wat ik uitzet, als ik van de route afwijk heeft dat vaak een reden en hoef ik niet continu meldingen te krijgen hoe ik weer op de route kom.
Even uitzoomen op kaart als je op andere plek weer op route wilt joinen werkt voor mij beter.
Soms mis een een afslag, dan zoom ik even uit en zie ik dat ik verderop via een andere afslag weer op route kom.

En kwa batterijduur, mijn 840 had gisteren na 11 uur fietsen nog 56% batterij over.

[ Voor 37% gewijzigd door DDX op 11-03-2024 11:52 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Ik heb besloten om via de ingshop een Garmin Edge 840 te kopen. De batterijduur van de Karoo 2 staat me enorm tegen en waarschijnlijk voldoet de Edge 840.

Weet iemand of het mogelijk is om met creditcard te betalen in de ingshop? Als ik wil bestellen, zie ik niet zo snel een betaalmethode. Ik neem eigenlijk aan dat het dus gewoon van m'n rekening afgeschreven wordt?

Creditcard is fijn, omdat ik daarmee 180 dagen verzekerd ben. Als het niet gaat, dan is het jammerz maar wil het wel goed uitgezocht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
hoi1234 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 12:07:
Ik heb besloten om via de ingshop een Garmin Edge 840 te kopen. De batterijduur van de Karoo 2 staat me enorm tegen en waarschijnlijk voldoet de Edge 840.

Weet iemand of het mogelijk is om met creditcard te betalen in de ingshop? Als ik wil bestellen, zie ik niet zo snel een betaalmethode. Ik neem eigenlijk aan dat het dus gewoon van m'n rekening afgeschreven wordt?

Creditcard is fijn, omdat ik daarmee 180 dagen verzekerd ben. Als het niet gaat, dan is het jammerz maar wil het wel goed uitgezocht hebben.
Beetje offtopic denk ik. Maar volgens mij gewoon van je rekening. Wat zei Garmin over je stukke 530?

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minitrue
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-10 22:28
Snel vraagje: na vijf jaar heb ik het idee dat m'n wahoo tickr hartslagmeter niet meer lekker werkt. Hij reageert traag, zie ik vooral bij binnen fietsen. Koop ik eerst alleen een nieuwe band? Of is er een meerwaarde om ook meteen een nieuwe Tickr aan te schaffen?

Niks

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mollos_
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-10 10:03
minitrue schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 22:54:
Snel vraagje: na vijf jaar heb ik het idee dat m'n wahoo tickr hartslagmeter niet meer lekker werkt. Hij reageert traag, zie ik vooral bij binnen fietsen. Koop ik eerst alleen een nieuwe band? Of is er een meerwaarde om ook meteen een nieuwe Tickr aan te schaffen?
Tickr's staan er om bekend dat ze met regelmaat kapot gaan. Zou dus niet een nieuwe kopen. Ga voor Polar H10 (met Bluetooth en eigen geheugen meen ik) of een Polar H9, die zijn enorm betrouwbaar.

[ Voor 49% gewijzigd door Mollos_ op 13-03-2024 09:03 ]

Strava profiel | Bewust + Bourgondisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
hoi1234 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 12:07:

Nee kan niet, ja wordt van je rekening afgeschreven. Levering komt echt wel goed, zelf meerdere keren besteld daar en ook mijn Edge 840 Solar komt daar weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Ik had net wel wat geks met mijn 840, aan het einde van de rit wilde ik even de "terug naar start" optie gebruiken (niet omdat ik de weg niet wist, maar gewoon om uit te proberen). Zowel terug naar start als navigeer naar opgeslagen locatie werkte niet met een "Not enough memory" error. Dit was ongeveer na 3 uur fietsen, geen gekke dingen op het data schermen, staan 2 IQ datafields geinstalleerd (AK Wind en MyMapDashboard), maar beide actief in een ander profiel (road ipv mtb). Verder qua sensoren alleen een polar HR)

Nog 10 minuten later resette de hele unit vanzelf, maar positieve aan het verhaal, na de herstart pakte die de rit weer verder op en bij thuiskomst werkte opslaan e.d. ook gewoon.
Software is up-to-date. — Versie 19.22

iemand een idee of de QI apps de oorzaak kunnen zijn?

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Prulleman schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 14:10:
Ik had net wel wat geks met mijn 840, aan het einde van de rit wilde ik even de "terug naar start" optie gebruiken (niet omdat ik de weg niet wist, maar gewoon om uit te proberen). Zowel terug naar start als navigeer naar opgeslagen locatie werkte niet met een "Not enough memory" error. Dit was ongeveer na 3 uur fietsen, geen gekke dingen op het data schermen, staan 2 IQ datafields geinstalleerd (AK Wind en MyMapDashboard), maar beide actief in een ander profiel (road ipv mtb). Verder qua sensoren alleen een polar HR)

Nog 10 minuten later resette de hele unit vanzelf, maar positieve aan het verhaal, na de herstart pakte die de rit weer verder op en bij thuiskomst werkte opslaan e.d. ook gewoon.
Software is up-to-date. — Versie 19.22

iemand een idee of de QI apps de oorzaak kunnen zijn?
geen idee voor je probleem, maar 20.19 wordt uitgerold. Misschien zit daar een oplossing bij

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Hopjesvla79 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 14:30:
[...]

geen idee voor je probleem, maar 20.19 wordt uitgerold. Misschien zit daar een oplossing bij
Thanks, net even handmatig gechecked en hij is nu aan het installeren.
changelog ook gevonden:
Changes made from version 19.22 to 20.19:

Added NavIC support.
Added keyboard suggestions to the location search feature.
Fixed crash in extended display mode when executing a workout.
Fixed writing free climb category so that it displays in Garmin Connect.
Fixed crash for long distance rides.
Fixed POI search for conflicts in the map data.
Fixed auto pause resetting smart trainer resistance during workouts.
Fixed light network battery status icons for components with an external power source.
Hid disconnected radar icon when in an indoor activity profile.
Fixed light network battery status icons for components with an external power source.
Fixed issue with pairing multiple BLE sensors.
Fixed crash when connecting to RCT715.
Fixed live segments updating during activities.
Fixed the resume navigation feature after diverging from a course.
Fixed truncation of creation date for courses in the dynamic glance area.
Fixed refresh of mobile notifications page.
Fixed ClimbPro behavior on bridges and through tunnels.
Fixed ClimbPro climb detection on branches with loops.
Clarified whether the source of an automatically detected maximum heart rate was from directly measured values or estimated from the user's activity history.
Fixed elevation plot overlap with map while zooming.
Fixed displaying emojis in startup.txt file.
Fixed other minor issues and improved device stability.
Zou zomaar kunnen dat het er een fix bij zit :)

en wat anders.. zetten jullie je garmin meestal in standby of helemaal uit? Ik vind standby prettiger vanwege de opstarttijd, hoewel dat bij de 840 vrij rap is.. de accu gaat amper achteruit in standby, maar wellicht helpt vaker uitschakelen met geheugen issues

[ Voor 7% gewijzigd door Prulleman op 13-03-2024 15:05 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
Prulleman schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 15:02:

en wat anders.. zetten jullie je garmin meestal in standby of helemaal uit?
Meestal helemaal uit, maar dat automatisme stamt nog uit de tijd van mij 820 die echt een crap batterij had. Inmiddels met de 830 eigenlijk niet nodig idd.

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DialOut
  • Laatst online: 05-10 17:17
en wat anders.. zetten jullie je garmin meestal in standby of helemaal uit? Ik vind standby prettiger vanwege de opstarttijd, hoewel dat bij de 840 vrij rap is.. de accu gaat amper achteruit in standby, maar wellicht helpt vaker uitschakelen met geheugen issues
Ik zet hem helemaal uit als ik klaar ben met fietsen. Tussendoor wel eens op standby, bv als ik s ochtends mijn spullen pak dan gaat die aan, bv voor syncen of update. Als ik pas paar uur later ga rijden dan is het in tussentijd standby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Heb zelf geen Garmin maar over wat voor opstart tijden praten we? Net even m’n Karoo 2 getimed en daarbij is het 50 seconden wat ik best lang vind… Marja meestal geen probeer omdat je voordat je weg bent nog wel met wat dingen bezig bent.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:32

Sherlock

No Shit

Ik heb een 530 en die zet ik altijd helemaal uit. Als ik hem op de fiets 'monteer' gaat hij aan, tegen de tijd dat de bidons e.d. er ook op zitten (of dat ik mijn schoenen en helm aangetrokken heb) is hij al lang en breed opgestart. Soms zelfs al weer in de standby-stand :o

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Ik vind de opstarttijd bij mijn 530 niet zo'n probleem. Ik heb een werkwijze die vergelijkbaar is met @Sherlock. Aandoen en in de tussentijd nog wat andere zaken in orde maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Tinusvolkel schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 16:49:
Heb zelf geen Garmin maar over wat voor opstart tijden praten we? Net even m’n Karoo 2 getimed en daarbij is het 50 seconden wat ik best lang vind… Marja meestal geen probeer omdat je voordat je weg bent nog wel met wat dingen bezig bent.
De 530 start in 13 seconden op, de 840 in 15
Beide met standaard kaarten

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Tinusvolkel schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 16:49:
De 530 start in 13 seconden op, de 840 in 15
Beide met standaard kaarten.

Denk dat het OS van de *40 serie toch wat groter is

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0g3r
raymondw schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 20:33:

Unit is 1 jaar oud
Vandaag weer een ritje van 5 uur gemaakt, bij thuiskomst was de batterij 26%. Ik heb maar meteen contact opgenomen met klantenservice via de chat, zij gaven aan dat ik geen 'zwak' 0,5 amps iPhoneblokje moest gebruiken maar een krachtigere van minimaal 2-3 amps. Zelf dacht ik eigenlijk dat stroom gewoon stroom was en dat het amperage enkel de oplaadtijd beïnvloedde, niet of de batterij de stroom vervolgens kort of lang vast kan houden...
Ik ga dat eerst maar eens proberen, eerst volledig ontladen idd en nu een samsung fast charge lader gebruiken van 2 amps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
r0g3r schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 19:06:
[...]

Vandaag weer een ritje van 5 uur gemaakt, bij thuiskomst was de batterij 26%. Ik heb maar meteen contact opgenomen met klantenservice via de chat, zij gaven aan dat ik geen 'zwak' 0,5 amps iPhoneblokje moest gebruiken maar een krachtigere van minimaal 2-3 amps. Zelf dacht ik eigenlijk dat stroom gewoon stroom was en dat het amperage enkel de oplaadtijd beïnvloedde, niet of de batterij de stroom vervolgens kort of lang vast kan houden...
Ik ga dat eerst maar eens proberen, eerst volledig ontladen idd en nu een samsung fast charge lader gebruiken van 2 amps.
Interessant!
Gebruik zelf idd altijd een Samsung lader van de S10(?) of een Ikea lader die idd ook redelijk zwaar is.
Net even een USB meter erin gestoken om mijn Bolt V2 te meten.

Eerst een S22 om te checken dat de lader voldoende aankan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pdVD1Kyo59Ni9quc5Y-81rVDsvE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1PMKHEIQqM8yQ5FRxSYePy9t.jpg?f=fotoalbum_large

Daarna direct de Bolt
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sntT-wntr6ll94P830v6GclXfKA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fo1nYKA7hzyKctZFrSLuqgXF.jpg?f=fotoalbum_large

Unit had vanmiddag +-48% lading over, had een aantal sessies gefietst.
Kan mij voorstellen dat bij 26% dat misschien 1.2A kan worden.

Na 15min laden nog steeds 0,9A
Lijkt er idd op dat de BMS een stevige laadstroom wel lekker vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:24

Steeffoon

Smartphone-nerd

[...]

Thanks, net even handmatig gechecked en hij is nu aan het installeren.
changelog ook gevonden:

[...]

Zou zomaar kunnen dat het er een fix bij zit :)

Benieuwd of ze ooit nog het probleem aanpakken dat de helderheid bij opstarten zo laag staat... Was leuk geweest.

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Steeffoon schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 20:09:
[...]

Benieuwd of ze ooit nog het probleem aanpakken dat de helderheid bij opstarten zo laag staat... Was leuk geweest.
Ja inderdaad... Toevallig gisteren ook het startup.txt bestandje aangepast, en bij het testen viel me ook op dat het eigenlijk amper leesbaar is. Verder maakt het natuurlijk weinig uit, want er valt niet veel te zien.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-10 22:18
Heb op mijn 1040 opeens het probleem dat mijn snelheid/cadence sensor constant de verbinding verliest is een "GIANT RIDESENSE ANT+/BLE SENSOR ".
Meer mensen hier last van.
Andere sensors(di2 en radar) werken goed.
Vraag is of het aan de sensor ligt of de garmin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeleBoel
  • Nu online
kadooosh schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 15:42:
Heb op mijn 1040 opeens het probleem dat mijn snelheid/cadence sensor constant de verbinding verliest is een "GIANT RIDESENSE ANT+/BLE SENSOR ".
Meer mensen hier last van.
Andere sensors(di2 en radar) werken goed.
Vraag is of het aan de sensor ligt of de garmin.
Ik heb sinds een week of twee mijn snelheid/cadans sensor (Topeak) van mijn fiets afgehaald omdat die allemaal rare waardes doorgaf aan mijn Garmin 840. Dat ding was al 6-7 jaar oud, ik dacht dat die kapot gegaan was, maar als ik dit zo hoor kan het ook zijn dat Garmin iets heeft verandert aan de Bluetooth.

Snelheid doe ik nu met GPS, cadans zit in mijn powermeter(s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Batterijtje even vervangen om dat uit te kunnen sluiten.
Op het eerste gezicht zou ik zeggen dat het aan de sensor ligt, als de andere sensoren het wel goed doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeleBoel
  • Nu online
Ik had inderdaad de batterij van de Topeak vervangen, maar hij bleef raar doen. Daarom heb ik hem er ook afgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hazecase
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10-10 07:25
Sinds kort ben ik overgestapt van mijn Apple Watch naar een Garmin Epix (gen 2).

Nu heb ik vandaag eens een kort rondje gefietst mbv mijn Garmin Explore Edge 2 maar merk ik dat niet alle gegevens goed synchroniseren tussen beide apparaten. Ik heb mijn ritje buiten volledig met mijn Explore gereden icm hartslagband (zonder activiteit te starten op m’n watch)

Hoe doen jullie dit?

[ Voor 6% gewijzigd door hazecase op 17-03-2024 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeleBoel
  • Nu online
Als ik fiets (wielrennen dan altijd), dan registreert mijn Garmin Edge 840 alles en is dus mijn primaire apparaat. Mijn horloge (ForeRunner 265) doet voor spek en bonen mee, ik start daar ook niets.

Als ik hardloop (of: zonder wiel rennen) dan is de ForeRunner het primaire apparaat en daar start ik dan ook de activiteit. Vaak, maar niet altijd, heb ik dan ook een hartslagband om.

De ForeRunner ga ik van de zomer ook gebruiken als ik op mijn gewone fiets naar mijn werk fiets. Het enige nadeel is dan dat ik een hele witte plek op mijn pols krijg. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcome
  • Laatst online: 12:40
hazecase schreef op zondag 17 maart 2024 @ 00:09:
Sinds kort ben ik overgestapt van mijn Apple Watch naar een Garmin Epix (gen 2).

Nu heb ik vandaag eens een kort rondje gefietst mbv mijn Garmin Explore Edge 2 maar merk ik dat niet alle gegevens goed synchroniseren tussen beide apparaten. Ik heb mijn ritje buiten volledig met mijn Explore gereden icm hartslagband (zonder activiteit te starten op m’n watch)

Hoe doen jullie dit?
Op mijn vivosmart 5 zet ik de heartrate broadcast aan, dan is het gewoon een extra sensor die met m'n Edge verbind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hazecase
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10-10 07:25
HeleBoel schreef op zondag 17 maart 2024 @ 08:21:
Als ik fiets (wielrennen dan altijd), dan registreert mijn Garmin Edge 840 alles en is dus mijn primaire apparaat. Mijn horloge (ForeRunner 265) doet voor spek en bonen mee, ik start daar ook niets.

Als ik hardloop (of: zonder wiel rennen) dan is de ForeRunner het primaire apparaat en daar start ik dan ook de activiteit. Vaak, maar niet altijd, heb ik dan ook een hartslagband om.

De ForeRunner ga ik van de zomer ook gebruiken als ik op mijn gewone fiets naar mijn werk fiets. Het enige nadeel is dan dat ik een hele witte plek op mijn pols krijg. :-(
Zo doe ik dat ook. Klopt het dat je dan niet alle waardes terug ziet op horloge? En gebruikt iemand dat extended display?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
bcome schreef op zondag 17 maart 2024 @ 08:33:
[...]

Op mijn vivosmart 5 zet ik de heartrate broadcast aan, dan is het gewoon een extra sensor die met m'n Edge verbind.
Klopt het dat dat via BT(LE) gaat? En daarmee EN je horloge verbinden niet meer lukt?
Pagina: 1 ... 85 ... 101 Laatste