Factory reset?aerofreak schreef op maandag 29 mei 2023 @ 20:12:
Ik begin me te irriteren aan mn 530. Elke rit minmaal een reconnect van de sensoren (HRM,PM en radar). Random restarts tijdens een rit en laatst was de gehele device bevroren, toen maar gestopt en google geraadpleegt.Device is 2 jaar oud nu, iemand de gouden tip?
Ik heb de Edge 1040 en ik heb al een tijdje problemen met de juistheid van inclinatie. Ik heb verschillende gran fondo's, toertochten gereden en ik heb bij de beklimmingen altijd de indruk dat ik achter (of voor-)loop op de beklimmingsgraad. De weergegeven beklimming lijkt me gewoon niet overeen te komen. Nu ik erop gelet heb, merk ik het zelfs op mijn dagelijkse trainingen. Op Google en hier in de zoekfunctie kom ik niet echt bij iets uit, kan iemand me hieromtrent duidelijkheid geven? (en eventueel een oplossing)
Herkenbaar voor mij en volgens mij ook een bekende kritiek op Climbpro…Cloclo100 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 22:53:
Ik heb de Edge 1040 en ik heb al een tijdje problemen met de juistheid van inclinatie. Ik heb verschillende gran fondo's, toertochten gereden en ik heb bij de beklimmingen altijd de indruk dat ik achter (of voor-)loop op de beklimmingsgraad. De weergegeven beklimming lijkt me gewoon niet overeen te komen. Nu ik erop gelet heb, merk ik het zelfs op mijn dagelijkse trainingen. Op Google en hier in de zoekfunctie kom ik niet echt bij iets uit, kan iemand me hieromtrent duidelijkheid geven? (en eventueel een oplossing)
DCR noemt het ook in z’n 540/840 review maar zegt gek genoeg dat hij er geen last van heeft.
Ja dan zit ik me op de Côte de Stockeu mentaal voor te bereiden op een stuk van 19%, blijkt dat ik er al op zat.. Echt vervelend, dan koop je het vlaggenschip met multi gnss en dan loopt het nog in de soep. ☹️Requiem19 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 22:57:
[...]
Herkenbaar voor mij en volgens mij ook een bekende kritiek op Climbpro…
DCR noemt het ook in z’n 540/840 review maar zegt gek genoeg dat hij er geen last van heeft.
https://forums.garmin.com...-1290=4#pifragment-1290=9
Hier blijkt Strava de boosdoener te zijn.. Best de gpx eerst downloaden en dan importeren, ipv een route in Strava te maken en gebruik maken van de auto upload.
[ Voor 23% gewijzigd door Cloclo100 op 29-05-2023 23:13 ]
Vraagje voor de kenners wellicht, ik rijd met een hammerhead karoo 2 en garmin sensoren (hr borstband + cadans & snelheid). Deze sensor zit bij het achterwiel.

De snelheid en cadans geven echter rare waarden aan als ik fiets. De snelheid verspringt tussen twee waarden, namelijk de daadwerkelijke snelheid en iets van 50% van die waarde. Als ik 28 km/u fiets springt die om de 1-2 seconden naar 14 en weer terug naar 28.
De cadans is veel te hoog en lijkt iets van de dubbele waarde aan te geven, gemiddeld geeft hij nu rond de 160/170 aan terwijl 85 een veel logischer getal is (en dit in het verleden wel werkte).
Het issue met de snelheid is op te lossen als ik de snelheidssensor uit zet in de settings (dan schakelt hij volgens mij over op de GPS van de hammerhead), maar is niet ideaal.
Wat al ik heb gedaan:
- Software update
- Nieuwe batterij in sensor
- Sensor reloaden (optie van hammerhead)
- Sensor helemaal verwijderen en opnieuw toevoegen
- Band omtrek handmatig instellen
Wat zijn nog stappen die ik kan ondernemen om dit euvel te verhelpen?

De snelheid en cadans geven echter rare waarden aan als ik fiets. De snelheid verspringt tussen twee waarden, namelijk de daadwerkelijke snelheid en iets van 50% van die waarde. Als ik 28 km/u fiets springt die om de 1-2 seconden naar 14 en weer terug naar 28.
De cadans is veel te hoog en lijkt iets van de dubbele waarde aan te geven, gemiddeld geeft hij nu rond de 160/170 aan terwijl 85 een veel logischer getal is (en dit in het verleden wel werkte).
Het issue met de snelheid is op te lossen als ik de snelheidssensor uit zet in de settings (dan schakelt hij volgens mij over op de GPS van de hammerhead), maar is niet ideaal.
Wat al ik heb gedaan:
- Software update
Magneetjes goed afstellen? Zeker als snelheid soms de helft is, zou het kunnen dat hij magneetje soms mist. Verklaart niet dubbele cadans natuurlijk.
of hij staat zo scheef/verkeerd dat het meetpunt voor de cadans sensor soms ook de wiel magneet oppakt..?Sissors schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:52:
Magneetjes goed afstellen? Zeker als snelheid soms de helft is, zou het kunnen dat hij magneetje soms mist. Verklaart niet dubbele cadans natuurlijk.
(misschien onzin.. maar ik heb zelf niet zo'n sensor, dus ik weet niet of dat uberhaubt mogelijk is)
Dit had ik, cadans en snelheid werden beide als candans gezien.Prulleman schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 13:14:
[...]
of hij staat zo scheef/verkeerd dat het meetpunt voor de cadans sensor soms ook de wiel magneet oppakt..?
(misschien onzin.. maar ik heb zelf niet zo'n sensor, dus ik weet niet of dat uberhaubt mogelijk is)
@BertP Straf dat hij nog werkt, de mijne heb ik al een paar jaar geleden moeten opgeven, gaf ook iets raar qua waarden.. ook vanalles geprobeerd, maar niks hielp.. en dus vervangen door een nieuwe last gen sensor(s). Speed- en cadans zijn nu aparte sensoren, geen magneetjes meer...
Batterijcontact pads checken, positie magneetjes dubbelchecken; of gewoon vervangen door twee statische sensors. Sensors met magneetjes werken meestal nog met reedcontacten; een reedswitch kan op den duur slechter worden. (dubbele meting of mismeting)BertP schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 08:42:
Vraagje voor de kenners wellicht, ik rijd met een hammerhead karoo 2 en garmin sensoren (hr borstband + cadans & snelheid). Deze sensor zit bij het achterwiel.
[Afbeelding]
Wat al ik heb gedaan:
- Software update
2 losse sensors kost je de kop niet, (zeker als je Magene koopt) en dan ben je van die hengel af die tegen je spaken kan komen. (Hier ook al eens gehad)
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Thanx voor alle tips! Ik ga ze nog een keer goed uitlijnen en nalopen om te checken of ik daar niet iets over het hoofd zie. Mocht dat geen succes worden dan zet ik er wel een nieuw setje sensoren tussen. Zie dat die V2 van Garmin nu rond de €60 kosten, dat is de wereld ook niet en eventueel kan ik ook alleen de cadans doen en de GPS van de Hammerhead pakken (weet niet hoe accuraat die is alleen).
Iemand nog goede tips voor een hartslagband die werkt met de 840. Ik gebruik nu mijn apple watch via de HRM app maar dan kan de 840 geen andere telefoon functies gebruiken.
Volgens mij is elke hartslagmeter (van Garmin) te koppelen aan de 840. Ik heb er nu twee van Garmin, instapmodel volgens mij, en dat werkt top.Mjelnir schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 08:39:
Iemand nog goede tips voor een hartslagband die werkt met de 840. Ik gebruik nu mijn apple watch via de HRM app maar dan de 840 geen andere telefoon functies gebruiken.
Even dubbel checken, ben niet bekend met magene sensoren maar vermoed dat het die sensoren zijn die de grotere webshops (bol, amazon, etc.) aanbieden? Zie daar 2 sensoren voor 37 euro namelijk, schappelijk om dat aan te schaffenMistraller schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 17:53:
[...]
Batterijcontact pads checken, positie magneetjes dubbelchecken; of gewoon vervangen door twee statische sensors. Sensors met magneetjes werken meestal nog met reedcontacten; een reedswitch kan op den duur slechter worden. (dubbele meting of mismeting)
2 losse sensors kost je de kop niet, (zeker als je Magene koopt) en dan ben je van die hengel af die tegen je spaken kan komen. (Hier ook al eens gehad)
Ik heb ooit een Wahoo tickr gekocht bij mn edge 810 toen mn garmin sensor de geest had gegeven. Werkt prima. Na paar jaar was de hartslagband van de Wahoo versleten en universele aangeschaft. De tickr sensor op de universele hartslag band (https://www.bol.com/nl/nl...or/9300000050962341/?s2a=) i.c.m. met Edge 810 werkt prima. Zal voor de 840 ook prima werken. Net als elke andere ANT+ hartslagmeter verwacht ik.Mjelnir schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 08:39:
Iemand nog goede tips voor een hartslagband die werkt met de 840. Ik gebruik nu mijn apple watch via de HRM app maar dan kan de 840 geen andere telefoon functies gebruiken.
@BertP Die Magene sensoren kun je overal wel krijgen ja, Bol.com, eBay, Ali, etc.
Ik had er ook een paar in gebruik maar ben niet geweldig positief. 1 zit op een foute firmware die niet up te daten is waardoor hij niet in slaapstand gaat, die is na een paar weken gewoon leeg ongeacht gebruik. De goede lust de batterijen ook wel.
Nu dus langzaam over aan het gaan op Garmin sensoren, toch wat meer vertrouwen in, maar nog niet lang genoeg om echt een beeld van het verbruik te krijgen (nu op een kleine 1000km).
@Mjelnir Elke Ant+ hartslagband zou moeten werken. Garmin, Polar, Wahoo, Magene, iets anders van Ali. Gebruik de Garmin HRM Dual nu 3 jaar, alleen 1 keer de band zelf moeten vervangen.
Ik had er ook een paar in gebruik maar ben niet geweldig positief. 1 zit op een foute firmware die niet up te daten is waardoor hij niet in slaapstand gaat, die is na een paar weken gewoon leeg ongeacht gebruik. De goede lust de batterijen ook wel.
Nu dus langzaam over aan het gaan op Garmin sensoren, toch wat meer vertrouwen in, maar nog niet lang genoeg om echt een beeld van het verbruik te krijgen (nu op een kleine 1000km).
@Mjelnir Elke Ant+ hartslagband zou moeten werken. Garmin, Polar, Wahoo, Magene, iets anders van Ali. Gebruik de Garmin HRM Dual nu 3 jaar, alleen 1 keer de band zelf moeten vervangen.
Die van Wahoo zou ik niet aanraden, daar heb ik er twee van versleten binnen korte tijd. Daarna een band van Garmin gekocht die jaren mee gaat.
Wilde gok: Bij die van Garmin zit het apparaatje met schroefjes dicht, dat is lastig met het vervangen van de batterij. Bij Wahoo was het met zo'n snel-sluiting. Handiger voor een batterijwissel maar gevoeliger voor vochtschade?
Wilde gok: Bij die van Garmin zit het apparaatje met schroefjes dicht, dat is lastig met het vervangen van de batterij. Bij Wahoo was het met zo'n snel-sluiting. Handiger voor een batterijwissel maar gevoeliger voor vochtschade?
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Ik doe al +5 jaar met mijn Wahoo tickr, ook in combi met garmin edge zonder problemen.SirLenncelot schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 13:38:
Die van Wahoo zou ik niet aanraden, daar heb ik er twee van versleten binnen korte tijd. Daarna een band van Garmin gekocht die jaren mee gaat.
Nb: garmin hrm pro plus is zonder schroefjes.
Wahoo ging hier ook erg snel stuk, mijn Garmin hrm banden gaan langer mee...
jaar of 4 met een garmin band gereden, nu een polar gekocht, ik verwacht dat die ook weer een jaar of 4 mee gaat, over wahoo in verhouding meer issues gehoord.. maar kan ook toeval/pech zijn
Ik heb nog de originele Garmin HR band liggen, die zonder soft strap maar met harde band.. en die werkt nog altijd. Ik heb er ondertussen een paar gehad met soft strap van Garmin, maar nu zeer tevreden van de Garmin HRM Pro Plus (zonder vijsjes dus) ;-)
Ik had een HRM band van Cube, hierbij zit het draaiende deel van de batterij tegen je huid.
In een maand of twee was het ding stuk.
Van binnen volledig gecorrodeerd... Ik dacht dat ik teveel in de regen had gefietst.
Daarop een unit van Ali gehaald (xcore oid), wederom het draaiende deel op de huid, met een maand of twee stuk.
Ondanks dat ik deze op een andere manier opborg was ook deze unit van binnen vochtig.
Als beginnend fietser niet op eigen vocht gelet...
Binnen 6 maanden de derde, nu met een doorlopende band waarop de unit geklikt zit (ook van Ali, maar nu een Coospo) Doordat het draaiende deel nu niet tegen je huid aan zit heb ik zelfs al eens de batterijen mogen vervangen
En ik let er meer op dat de unit goed droog en schoon opgeborgen word....
In een maand of twee was het ding stuk.
Van binnen volledig gecorrodeerd... Ik dacht dat ik teveel in de regen had gefietst.
Daarop een unit van Ali gehaald (xcore oid), wederom het draaiende deel op de huid, met een maand of twee stuk.
Ondanks dat ik deze op een andere manier opborg was ook deze unit van binnen vochtig.
Als beginnend fietser niet op eigen vocht gelet...
Binnen 6 maanden de derde, nu met een doorlopende band waarop de unit geklikt zit (ook van Ali, maar nu een Coospo) Doordat het draaiende deel nu niet tegen je huid aan zit heb ik zelfs al eens de batterijen mogen vervangen
En ik let er meer op dat de unit goed droog en schoon opgeborgen word....
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Ik koop ze direct bij Ali. Toch weer iets minder tussenhandel en dus goedkoper.BertP schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 09:29:
[...]
Even dubbel checken, ben niet bekend met magene sensoren maar vermoed dat het die sensoren zijn die de grotere webshops (bol, amazon, etc.) aanbieden? Zie daar 2 sensoren voor 37 euro namelijk, schappelijk om dat aan te schaffen
Ik heb er verdeeld over meerdere fietsen een stuk of 6. De eerste series kreeg ik op den duur een nieuwe firmware, die inderdaad dit euvel had. Daarna is die firmware al snel weer vervangen, en die doen het weer prima en lang zat op een batterijtje. Ik heb daarna 1 item gehad met een firmware waarbij ie inderdaad niet in sleep ging (computer aan en meteen "connected" zonder wiel een zwengel te geven) maar die mocht ik gratis omruilen, en de nieuwe die ik kreeg had een firmware zonder issues.GWBoes schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:22:
@BertP Die Magene sensoren kun je overal wel krijgen ja, Bol.com, eBay, Ali, etc.
Ik hou het verder niet heel erg bij hoe lang ze meegaan op een batterijtje; voor mijn gevoel zeker een jaar of wat (met zoveel sensoren tegenwoordig in huis, fiets etc weet ik het niet meer...). De grootste zuiplap qua batterij is overigens mijn 4iiii powermeter.
Ik heb ook een HR band van Magene, zit nu op het tweede batterijtje, en die heb ik ruim 4 jaar. Nog met de originele borstband.
Afgezien van het issue met de batterij, dat in mijn ogen gewoon goed werd opgelost door Magene cq de ali verkoper, ben ik in elk geval te spreken over deze sensoren.
[ Voor 8% gewijzigd door Mistraller op 31-05-2023 15:29 ]
---------------
Je hebt mijn interesse. Welke app is dat dan? Ik ben namelijk op zoek naar iets waarmee ik mijn Galaxy Watch 3 kan gebruiken als HRM. Ik heb zelf een Edge 830.Ik zag al wel een app die HR2PV heet en die zou het moeten kunnen. Dit kost dan 12,99.Mjelnir schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 08:39:
Een optie is om een Garmin horloge te kopen, maar mijn huidige horloge werkt in principe prima.
Een andere optie is om een HRM band te kopen vanuit de suggesties hierboven.
HeartcastRhahyrion schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 16:30:
[...]
Je hebt mijn interesse. Welke app is dat dan?
Voor fietsen is een HRM band de beste oplossing. Als je lange tijd aan éénzelfde ritme rijdt zal het wel nog meevallen, maar bij intervallen komt de HR pulse te laat. Loop maar eens een trap op, en kijk eens naar de hartslagmeting op uw polshorloge, gebeurt niet veel éénmaal boven krijg je plots een verhoogde hartslag te zien. HRM band is instant, weinig tot geen vertraging van de hartslagmeting.Een optie is om een Garmin horloge te kopen, maar mijn huidige horloge werkt in principe prima.
Een andere optie is om een HRM band te kopen vanuit de suggesties hierboven.
Mijn zoon neemt zijn ritjes op met zijn Apple Watch incl. hartslagmeting. Hij gebruikt ook mijn oude Garmin Edge 800 met mijn oude Garmin HR band uit 2009, en ziet tijdens het fietsen op zijn Apple Watch dat beiden niet overeenstemmen qua HR meting. Maar op het einde van rit, is zijn HR gemiddelde met 2 slagen minder op de Apple Watch, dus voor een totaal beeld is het nog ca va.
Hier ook niet bijzonder positief over die Magene-sensoren. Ze gaan nooit in stand-by en daardoor moet je zeker iedere 3 maanden de batterijen vervangen. Firmware is niet te updaten helaas.GWBoes schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:22:
Hier ook geen goede ervaringen met de Mangene sensor. Die was na een maand of 3 al kaput, de Garmin HRMs houden het bij mij meestal zo'n 4 jaar vol en dan is de band volledig naar de maan of zoals de laatste keer was het verrassend genoeg de unit zelf die er mee ophield. Bij de Mangene viel mij op dat deze wel in stand-by wilde, maar met een kleine trilling, windvlaag, luchtverplaatsing of wat dan ook alweer wakker werd...Wasrek schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 18:46:
[...]
Hier ook niet bijzonder positief over die Magene-sensoren. Ze gaan nooit in stand-by en daardoor moet je zeker iedere 3 maanden de batterijen vervangen. Firmware is niet te updaten helaas.
Ik heb toch echt firmware updates gezien.Wasrek schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 18:46:
[...]
Hier ook niet bijzonder positief over die Magene-sensoren. Ze gaan nooit in stand-by en daardoor moet je zeker iedere 3 maanden de batterijen vervangen. Firmware is niet te updaten helaas.
De firmware die niet goed is en bij mij onder garantie omgeruild werd (als in, we sturen een nieuwe op) is:
0.110
ik heb twee andere uitvoeringen met firmwares:
0.106
0.112
En die hebben geen problemen. HRband zit op FW 0.212 btw.
Bij de 0.110 heb ik inderdaad geen firmware updates gehad, want ik heb het ding nog een aantal keren gechecked naderhand inderdaad.
We hebben hier zoveel fietsen met sensors dat het een duur grapje zou worden dus toen ik erachter was welke firmware fout was heb ik het gewoon gevraagd voor ik er bijbesteld had en de 0.112 doet het prima.
Nu kan ik de fiets pakken die ik ga berijden en dan worden ook alleen dié sensors wakker. Anders gaat je Edge zeuren dat ie wil switchen en dat is alleen al anoying, naast het batterij leeg inderdaad.
Maar ieder zijn ding natuurlijk
---------------
Thnx voor de info! Voor 26 euro incl verzenden een Magene chest strap en speed sensor bij ome Ali besteld. Voor dat geld wil ik het best eens proberenMistraller schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 22:51:
[...]
Ik heb toch echt firmware updates gezien.
De firmware die niet goed is en bij mij onder garantie omgeruild werd (als in, we sturen een nieuwe op) is:
0.110
ik heb twee andere uitvoeringen met firmwares:
0.106
0.112
En die hebben geen problemen. HRband zit op FW 0.212 btw.
Bij de 0.110 heb ik inderdaad geen firmware updates gehad, want ik heb het ding nog een aantal keren gechecked naderhand inderdaad.
We hebben hier zoveel fietsen met sensors dat het een duur grapje zou worden dus toen ik erachter was welke firmware fout was heb ik het gewoon gevraagd voor ik er bijbesteld had en de 0.112 doet het prima.
Nu kan ik de fiets pakken die ik ga berijden en dan worden ook alleen dié sensors wakker. Anders gaat je Edge zeuren dat ie wil switchen en dat is alleen al anoying, naast het batterij leeg inderdaad.
Maar ieder zijn ding natuurlijk
[quote]RigolleM schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 16:58:
[...]
Heartcast
[...]
Is er een stappenplan, bij mij ziet de Garmin 530 de AW heartcast icoon via Iphone wel, maar geen HR meting…
Inderdaad AW dedicated dan, geen dubbele meting mogelijk. (Ik doe met HR band de garmin meting en de apple health meting via AW, dan alleen workout performance in connect, en ‘alles’ in apple health)
[...]
Heartcast
[...]
Is er een stappenplan, bij mij ziet de Garmin 530 de AW heartcast icoon via Iphone wel, maar geen HR meting…
Inderdaad AW dedicated dan, geen dubbele meting mogelijk. (Ik doe met HR band de garmin meting en de apple health meting via AW, dan alleen workout performance in connect, en ‘alles’ in apple health)
[ Voor 27% gewijzigd door mv_ak op 01-06-2023 13:09 ]
Op de apple watch werkt het als volgtmv_ak schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 13:05:
[quote]RigolleM schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 16:58:
[...]
Heartcast
[...]
- Garmin afsluiten
- sluit garmin connect op je telefoon
- Start de HRM app op de watch
- klik in de watch op start je ziet dan je hartslag
- open de HRM app op je tel deze zend uit met een blauwe puls
- start daarna je garmin op
- voeg de sensor toe
Alles behalve sensor opnieuw toevoegen moet je elke keer herhalen voor mij reden om een magene borstband te bestellen vond het teveel gedoe elke keer.
Top, ga het opnieuw proberen, luistert erg nauw blijkbaar. Maar handig als een keer borstband vergeten of wil niet om doen.Mjelnir schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 13:08:
[...]
Op de apple watch werkt het als volgt
- Garmin afsluiten
- sluit garmin connect op je telefoon
- Start de HRM app op de watch
- klik in de watch op start je ziet dan je hartslag
- open de HRM app op je tel deze zend uit met een blauwe puls
- start daarna je garmin op
- voeg de sensor toe
Alles behalve sensor opnieuw toevoegen moet je elke keer herhalen voor mij reden om een magene borstband te bestellen vond het teveel gedoe elke keer.
[ Voor 5% gewijzigd door mv_ak op 01-06-2023 13:13 ]
Nadeel is wel dat je andere tel functies op de garmin dan niet werken omdat iig de 840 maar een telefoon verbinding tegelijkertijd ondersteunt. Die nu dus via bluetooth de harstlag doorgeeft.
De Hammerhead Karoo 2 nu voor €259,- Een scherpe prijs voor dit topapparaat!
https://www.eu.hammerhead.io/products/hammerhead-karoo-2
https://www.eu.hammerhead.io/products/hammerhead-karoo-2
Waarschijnlijk in afwachting van de Karoo 3
. Maar idd, de K2 bevalt mij ook prima.
Accuduur heb ik bij mijn gebruik geen probleem mee.
Accuduur heb ik bij mijn gebruik geen probleem mee.
Ik heb het een paar keer gebruikt met de ebike, zodoende ik geen HR band hoefde te dragen, maar moest inderdaad telkens die sensor manueel toevoegen... Een gedoe als je 's morgens naar het werk wilt vertrekken.. dus was het ook snel over and out en terug de hartslagband genomen.mv_ak schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 13:12:
[...]
Top, ga het opnieuw proberen, luistert erg nauw blijkbaar. Maar handig als een keer borstband vergeten of wil niet om doen.
Ik heb sinds kort een wahoo roam v1 en het werk allemaal bijzonder goed. Ik heb wel 1 punt, waar ik nog geen antwoord op heb kunnen vinden. Op het moment dat je reroute komt er een blauwe lijn in beeld. En dat werkt prima. Alleen de originele zwarte lijn zie je op dat moment niet. Dit zorgt er voor dat als aan het einde van de blauwe lijn een kruising zit, je niet weet waar je heen moet en dus eerst moet stoppen en wachten tot de wahoo doorheeft dat de blauwe route af is en de originele route weer laat zien.
Nu zie ik op het internet wel screenshots waar zowel de blauwe als de zwarte lijn tegelijk in beeld zijn.
https://pezcyclingnews.co...hoo-bolt-cp-4572-1000.jpg
Maar ik kan nergens deze optie vinden, en Google heeft nog niks opgeleverd.
Misschien dat iemand hier de gouden tip heeft?
Nu zie ik op het internet wel screenshots waar zowel de blauwe als de zwarte lijn tegelijk in beeld zijn.
Heb hetzelfde met de bolt V2, daarom de reroute maar uitgezet. vind zelf wel een weg terug naar de routeyeehaw schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 10:42:
Ik heb sinds kort een wahoo roam v1 en het werk allemaal bijzonder goed. Ik heb wel 1 punt, waar ik nog geen antwoord op heb kunnen vinden. Op het moment dat je reroute komt er een blauwe lijn in beeld. En dat werkt prima. Alleen de originele zwarte lijn zie je op dat moment niet. Dit zorgt er voor dat als aan het einde van de blauwe lijn een kruising zit, je niet weet waar je heen moet en dus eerst moet stoppen en wachten tot de wahoo doorheeft dat de blauwe route af is en de originele route weer laat zien.
De optie met blauwe en zwarte lijn is als je navigeert naar de start van de route, dan zie je wel beiden.
Voor sommige ritjes heb ik liever een kleine "simpele" fietscomputer. Een Edge 130 plus is dan mooi imho. Na de eerste rit irriteerde ik me aan de display, die wordt niet optimaal gebruikt.
Dus dan maar via Connect IQ even zelf twee datavelden in elkaar geprutst 🙂 De volgende versie heeft wat subtiele lijnen als afscheiding.
:strip_exif()/f/image/ev0W1tQfP49VYCfGNthW4gS1.jpg?f=fotoalbum_large)
Dus dan maar via Connect IQ even zelf twee datavelden in elkaar geprutst 🙂 De volgende versie heeft wat subtiele lijnen als afscheiding.
:strip_exif()/f/image/ev0W1tQfP49VYCfGNthW4gS1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hOi626FGva6dJ4tfhKAdOZYA.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 21% gewijzigd door oNo op 04-06-2023 09:28 ]
Iemand ervaring met het vervangen van een scherm van een Wahoo Elemnt Bolt V1?
Na 4 jaar had ik gisteren ineens een donkere waas op 2/3e bovenste deel van m'n scherm.
Ik denk dat ik hier geen garantie meer op heb.
Ga dit weekend naar Limburg, dus heb maar vast een V2 gekocht (toch wel leuk dat kleurenscherm).
Maar dacht er over om het scherm te vervangen en dan de V1 te verkopen. Ik zag dat een nieuw scherm niet heel duur is, zo'n €45: https://nl.aliexpress.com...urPageLogUid=EAsbpiKyFdhf
Na 4 jaar had ik gisteren ineens een donkere waas op 2/3e bovenste deel van m'n scherm.
Ik denk dat ik hier geen garantie meer op heb.
Ga dit weekend naar Limburg, dus heb maar vast een V2 gekocht (toch wel leuk dat kleurenscherm).
Maar dacht er over om het scherm te vervangen en dan de V1 te verkopen. Ik zag dat een nieuw scherm niet heel duur is, zo'n €45: https://nl.aliexpress.com...urPageLogUid=EAsbpiKyFdhf
Ik heb een Garmin Edge 830. Die heeft sinds begin mei het probleem dat ik, als ik begin aan mijn track, 60 meter onder zeeniveau fiets. Dit terwijl de hoogtemeter gekalibreerd is en reset niks helpt. Garmin gebeld, is hardwareprobleem. Willen ze omruilen. Zit ik wel 5-15 dagen zonder fietscomputer. Hoogst onhandig. Mantel gebeld, de winkel waar ik hem vandaan heb, wordt sneller opgelost.
Nu kan ik er eventueel voor kiezen om hem met bijbetaling om te ruilen voor een 840. Wat zouden jullie doen? Ik hoor er veel goede verhalen over, maar wil graag jullie bevindingen horen
Een dingetje wat ik graag zou willen weten; kun je met de fysieke toetsen ook in- en uitzoomen?
Nu kan ik er eventueel voor kiezen om hem met bijbetaling om te ruilen voor een 840. Wat zouden jullie doen? Ik hoor er veel goede verhalen over, maar wil graag jullie bevindingen horen
Een dingetje wat ik graag zou willen weten; kun je met de fysieke toetsen ook in- en uitzoomen?
[ Voor 7% gewijzigd door Steeffoon op 06-06-2023 16:38 ]
DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air
Fysieke toetsen in-/uitzoomen durf ik even niet te zeggen (gebruik de fysieke toetsen überhaupt zelden tot niet, maar dat ligt misschien ook aan het weer...).
Afhankelijk van de bijbetaling en de leeftijd van je Garmin Edge 830 kan het een interessant aanbod zijn om te upgraden, maar deze 2 variabelen maak ik niet op uit je verhaal ;-)
Afhankelijk van de bijbetaling en de leeftijd van je Garmin Edge 830 kan het een interessant aanbod zijn om te upgraden, maar deze 2 variabelen maak ik niet op uit je verhaal ;-)
Hangt van bijbetaling af natuurlijk, maar is prima upgrade.
Als we het toch over de 840 hebben, solar is is niet heel logisch.
Even paar ritten als vergelijk.
27 mei, 4 uurtjes fietsen 1u10m gewonnen maar kijk ik dan op garmin connect grafiek begint dit pas na 2u40 op te lopen :

https://connect.garmin.com/modern/activity/11208192205
28 mei, 13 uurtjes fietsen maar win maar 1u42m

https://connect.garmin.com/modern/activity/11218824285
afgelopen zaterdag, weer redelijk strak blauw, 11u30 fietsen 1u49m gewonnen
begint ook pas na 6 uur te lopen :

https://connect.garmin.com/modern/activity/11261611466
En pak ik afgelopen zondag waar het ook prima zonnig weer was, 10u30 fietsen en maar 1u13m gewonnen.

https://connect.garmin.com/modern/activity/11270316496
Alle 4 redelijk zonnige dagen (vaak strak blauwe luchten gezien) maar echt logica waarom het 1e rit zo veel bijlaad vergeleken met andere 3 ritten ?
Als we het toch over de 840 hebben, solar is is niet heel logisch.
Even paar ritten als vergelijk.
27 mei, 4 uurtjes fietsen 1u10m gewonnen maar kijk ik dan op garmin connect grafiek begint dit pas na 2u40 op te lopen :

https://connect.garmin.com/modern/activity/11208192205
28 mei, 13 uurtjes fietsen maar win maar 1u42m

https://connect.garmin.com/modern/activity/11218824285
afgelopen zaterdag, weer redelijk strak blauw, 11u30 fietsen 1u49m gewonnen
begint ook pas na 6 uur te lopen :

https://connect.garmin.com/modern/activity/11261611466
En pak ik afgelopen zondag waar het ook prima zonnig weer was, 10u30 fietsen en maar 1u13m gewonnen.

https://connect.garmin.com/modern/activity/11270316496
Alle 4 redelijk zonnige dagen (vaak strak blauwe luchten gezien) maar echt logica waarom het 1e rit zo veel bijlaad vergeleken met andere 3 ritten ?
Ah oké, hopelijk weet iemand anders dat nogRR46 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 16:42:
Fysieke toetsen in-/uitzoomen durf ik even niet te zeggen (gebruik de fysieke toetsen überhaupt zelden tot niet, maar dat ligt misschien ook aan het weer...).
Het gaat om een bijbetaling van 154 euro. De Garmin is van 1 augustus 2022. Bij de 840 begint iig de garantie weer vanaf 0, gaf de medewerker aan, neem aan dat dat ook het geval is als ik voor de 830 kies.
@DDX De Solar staat inderdaad niet op de planning
DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air
Afgelopen zondag had ik trouwens 60% batterij over na de rit.
Fietsmaatje met een 840 non solar had nog maar 25% over.
En helderheid stond bij ons beide op auto.
Bij hem ging batterij wel heel rap. (maar volgens mij had hij reroute wel aanstaan en we reden in het begin niet de ingeladen route)
Fietsmaatje met een 840 non solar had nog maar 25% over.
En helderheid stond bij ons beide op auto.
Bij hem ging batterij wel heel rap. (maar volgens mij had hij reroute wel aanstaan en we reden in het begin niet de ingeladen route)
Voor 154 euro zou ik het zeker doen.Steeffoon schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 16:51:
Het gaat om een bijbetaling van 154 euro. De Garmin is van 1 augustus 2022. Bij de 840 begint iig de garantie weer vanaf 0, gaf de medewerker aan, neem aan dat dat ook het geval is als ik voor de 830 kies.
Helemaal als je garantie ook weer op 0 begint.
Waarom zou je met knoppen willen in/uitzoomen trouwens ? (volgens mij kan dat niet, maar zal het zo even testen voor zekerheid op weg naar huis)
Via scherm gaat veel logischer en je kan ook nog kaart bewegen.
[ Voor 20% gewijzigd door DDX op 06-06-2023 17:00 ]
Dat idee had ik ook inderdaad. Alleen vond ik het toestel er nogal uitzien als een prop, maar misschien ligt dat aan mijDDX schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 16:58:
[...]
Voor 154 euro zou ik het zeker doen.
Helemaal als je garantie ook weer op 0 begint.
Waarom zou je met knoppen willen in/uitzoomen trouwens ? (volgens mij kan dat niet, maar zal het zo even testen voor zekerheid op weg naar huis)
Via scherm gaat veel logischer en je kan ook nog kaart bewegen.

Ik merk nu met de 830 dat ik het niet altijd even prettig vind om om op die manier in- en uit te zoomen. Ik wil soms even zien hoe de route loopt, dan lijken me de knoppen net wat handiger. Als je het wilt checken, heel graag!
Dan is het toch juist handiger om even op het handje te klikken en kaart te bewegen ? (met eventueel wat uitzoomen)
En 840 is minimaal groter dan de 830, scheelt heel weinig.
Ah, hij lijkt juist kleiner de 840, maar morgen even in de winkel kijkenDDX schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 17:17:
Dan is het toch juist handiger om even op het handje te klikken en kaart te bewegen ? (met eventueel wat uitzoomen)
Yes, maar dit reageert niet altijd even lekker omdat multitouch ontbreekt, maar misschien ben ik teveel gewend aan de smartphone, dacht; misschien vangen de knoppen dat dan mooi op
Als er iets is waar ik touch voor zo willen (rij nu net 530) is wel het rondkijken op de map..
De 840 en 540 (solar en non solar)hebben dezelfde behuizing, volgens mij iets breder dan de 530/830.
De extra breedte is voornamelijk voor solar. Non solar is dus nutteloos breder
De 840 en 540 (solar en non solar)hebben dezelfde behuizing, volgens mij iets breder dan de 530/830.
De extra breedte is voornamelijk voor solar. Non solar is dus nutteloos breder
[ Voor 3% gewijzigd door Prulleman op 06-06-2023 18:54 ]
Dat breder is echt minimaal, het zijn vooral knoppen die dus iets uitsteken.
Net nog even getest en je kan gewoon in/uitzoomen via knoppen.
Rechtsboven knop voor menu, dan linksonder voor 1 naar beneden.
Rechtsboven voor kiezen
En dan de 2 knoppen links voor in/uitzoomen.
Geen idee waarom je het op die omslachtige wijze zou willen doen
Maar het kan dus wel, dus als je scherm niet reageert door zware regen bijvoorbeeld.
Kon alleen niet vinden hoe je kaart kan bewegen, maar denk dat dat vrij lastig is via knoppen, volgens mij kon de 530 dat ook niet.
Rechtsboven voor kiezen
Maar het kan dus wel, dus als je scherm niet reageert door zware regen bijvoorbeeld.
Kon alleen niet vinden hoe je kaart kan bewegen, maar denk dat dat vrij lastig is via knoppen, volgens mij kon de 530 dat ook niet.
[ Voor 34% gewijzigd door DDX op 06-06-2023 20:01 ]
Thanks voor het checken! Tof! Haha misschien ben ik gewoon een geval apartDDX schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 19:59:
Dat breder is echt minimaal, het zijn vooral knoppen die dus iets uitsteken.
Rechtsboven voor kiezen

Ik kijk het ook meer voor het verloop van de verdere route, niet precies om te zien waar ik links of rechts moet, dat is inderdaad veel handiger via het touchscreen.
Verder helemaal tevreden met de 840? Dan denk ik toch dat ik indd voor de 840 ga
[ Voor 3% gewijzigd door Steeffoon op 06-06-2023 20:07 ]
Naja wat kleine dingen die ik hier eerder al eens gepost heb, maar niets ernstigs ofzo.
Met de 530 kun je redelijk makkelijk in- en uitzoomen. De knop rechtsboven een tijdje indrukken. Op de kaart verschijnen dan een + en - icoon. Je kunt dan met de twee knoppen aan de linker kant in- of uitzoomen. Na een tijdje gaat hij automatisch weer terug naar de normale modus.
De kaart bewegen kan ergens via het menu, maar vind ik persoonlijk niet echt makkelijk.
De kaart bewegen kan ergens via het menu, maar vind ik persoonlijk niet echt makkelijk.
Soms gaat het niet zoals het moet, maar moet het maar zoals het gaat
Even wat hulp gevraagd...
Ga volgende week enkele dagen naar België en heb wat gpx routes (allemaal lussen) gedownload voor op mn Garmin 130 plus. Als ik de route open in Garmin Connect ligt het startpunt helaas niet in de buurt van waar ik daadwerkelijk zou willen starten op de route (dus echt een startpunt op de route, niet buiten de route).
Is er een mogelijkheid om binnen Garmin Connect het startpunt te verplaatsen? Weet dat Strava ook wat opties heeft maar ben geen betalend Strava lid.
Thnx!
Ga volgende week enkele dagen naar België en heb wat gpx routes (allemaal lussen) gedownload voor op mn Garmin 130 plus. Als ik de route open in Garmin Connect ligt het startpunt helaas niet in de buurt van waar ik daadwerkelijk zou willen starten op de route (dus echt een startpunt op de route, niet buiten de route).
Is er een mogelijkheid om binnen Garmin Connect het startpunt te verplaatsen? Weet dat Strava ook wat opties heeft maar ben geen betalend Strava lid.
Thnx!
[ Voor 6% gewijzigd door Franciscus7000 op 07-06-2023 08:33 ]
Vanmorgen ook even getest en dat werkt ook op de 840ydderf schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 21:54:
Met de 530 kun je redelijk makkelijk in- en uitzoomen. De knop rechtsboven een tijdje indrukken. Op de kaart verschijnen dan een + en - icoon. Je kunt dan met de twee knoppen aan de linker kant in- of uitzoomen.
Met Garmin Connect gaat dat niet makkelijk.Franciscus7000 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 08:32:
Even wat hulp gevraagd...
Thnx!
Meestal gebruik ik deze tool
Andere optie is gewoon beginnen met fietsen en dan pakt hij vanzelf de route op. En bij het einde van de route deze weer opnieuw starten.
Ik merk het ook aan de 'hellingsgraad' onder de route, die klopt vaak ook niet.Cloclo100 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 22:53:
Desondanks erg blij met mijn 1040, het grote scherm is wel echt een pluspunt wat mij betreft.
Natuurlijk zijn de accuduur en snelheid ook top
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Weet niet meer of dit in dit topic voorkwam maar iemand haalde aan dat dit door strava zou komen ? Dus Route via strava naar Garmin. Als je een losse GPX zou pakken en die zou inladen zou het niet meer voorkomen.Requiem19 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 22:57:
[...]
Volgens mij loopt de hellingsgraad altijd iets achter omdat het werkt met de gegevens van de hoogte meter, je ziet dus altijd de hellingsgraad van de laatste zo veel meter waarover hij hoogteverschil heeft gemeten. Als het met de kaartgegevens zou werken zou het waarschijnlijk vaak ook niet kloppen, de hoogteprofielen in climb pro zijn in ieder geval ook niet altijd 100% correct.
DCR zegt wel vaker dat hij ergens geen last van heeft eigenlijk, ook van slecht weer met touch screen, waar toch wel degelijk veel mensen, ook in dit topic, waaronder ik gewoon een onbruikbaar toestel hadden in bepaalde situaties.Requiem19 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 22:57:
[...]
Hij gebruikt veel tekst en diepgang in zijn reviews maar zijn testen zijn niet altijd representatief heb ik het idee.
Zoals gezegd de weergave van het profiel in climbpro is volgens mij afhankelijk van de kaartinformatie van (over het algemeen) openstreetmap. Ik heb afgelopen week vergelijkbare afwijkingen gezien als ik met mijn 840 had bij 830 en 1030 gebruikers en ook bij een bryton gebruiker.
Klopt idd. als je stil gaat staan zakt de hellingsgraad na een paar seconden ook naar 0Kluus schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 09:57:
Volgens mij loopt de hellingsgraad altijd iets achter omdat het werkt met de gegevens van de hoogte meter, je ziet dus altijd de hellingsgraad van de laatste zo veel meter waarover hij hoogteverschil heeft gemeten.
In het grote wielerervaringtopic is ook al een discussie over de Climbpro afwijking geweest.
Mistraller heeft daar de oplossing vermeld
De GP Lama video kun je hier zien, voor wat meer info.Mistraller schreef op zondag 16 april 2023 @ 11:58:
[...]
Ik heb daar ook altijd al last van gehad maar GPLama had de oplossing, je moet de GPX file zelf op je Edge zetten in het mapje Garmin/NewFiles; tot aan de cauberg was ie spot on bij mij, voor het eerst!
Dat vind ik eigenlijk geen oplossing maar eerder iets halfslachtigs. De oplossing zou vanuit Garmin moeten komen.. Zodat wij simpel op onze smartphone een route kunnen maken en meteen kunnen gebruiken. De garmin connect routeplanner ziet er al 10j hetzelfde uit, allemaal ok maar dan moeten ze de integraties ook maar finetunen.ydderf schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 10:22:
In het grote wielerervaringtopic is ook al een discussie over de Climbpro afwijking geweest.
[...]
De GP Lama video kun je hier zien, voor wat meer info.
Ik haal de GPX van Komoot....Mjelnir schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 09:55:
[...]
Weet niet meer of dit in dit topic voorkwam maar iemand haalde aan dat dit door strava zou komen ? Dus Route via strava naar Garmin. Als je een losse GPX zou pakken en die zou inladen zou het niet meer voorkomen.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Mee eens. Dit is meer een workaround dan oplossing.Cloclo100 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 10:36:
[...]
Dat vind ik eigenlijk geen oplossing maar eerder iets halfslachtigs. De oplossing zou vanuit Garmin moeten komen.. Zodat wij simpel op onze smartphone een route kunnen maken en meteen kunnen gebruiken. De garmin connect routeplanner ziet er al 10j hetzelfde uit, allemaal ok maar dan moeten ze de integraties ook maar finetunen.
Ik weet alleen niet meer of het nu aan de Garmin of aan de Strava kant mis ging. Maar het zou wel fijn zijn voor degene die dit gebruikt, dat zoiets opgepakt/opgelost wordt.
Mede dankzij je bericht en het uitstekende advies bij Mantel zelf, zojuist de deur uitgelopen met de Garmin Edge 840. Wat een fijne service, fantastisch.DDX schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 21:09:
Naja wat kleine dingen die ik hier eerder al eens gepost heb, maar niets ernstigs ofzo.
Nu lekker instellen; al zie ik dat de sensoren en dergelijke al netjes overgenomen worden
Uiteindelijk was de bijbetaling slechts 135 euro, inclusief de siliconen cover omdat er iets verkeerd in het systeem stond. Screenprotectortje van de 830 (van Ali) past ook perfect, dus straks maar eens op de fiets springen!
Dank, is inmiddels gelukt!ydderf schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 09:44:
[...]
Met Garmin Connect gaat dat niet makkelijk.
Meestal gebruik ik deze tool
Andere optie is gewoon beginnen met fietsen en dan pakt hij vanzelf de route op. En bij het einde van de route deze weer opnieuw starten.
Het je voor mij het linkje van de screenprotector?Steeffoon schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 12:03:
[...]
Mede dankzij je bericht en het uitstekende advies bij Mantel zelf, zojuist de deur uitgelopen met de Garmin Edge 840. Wat een fijne service, fantastisch.
Nu lekker instellen; al zie ik dat de sensoren en dergelijke al netjes overgenomen worden.
Uiteindelijk was de bijbetaling slechts 135 euro, inclusief de siliconen cover omdat er iets verkeerd in het systeem stond. Screenprotectortje van de 830 (van Ali) past ook perfect, dus straks maar eens op de fiets springen!
Puur uit interesse maar van waar de screenprotector? Na 7 jaar gebruik van mijn Edge 810 en gewoon normaal gebruik is er niets van krasjes of zo te zien.
Ik heb er ook eentje op mijn 830, in mijn geval dubbele functie. Ik laat em nog wel eens van een 1.5 m vallen, dus val bescherming (heb er ook een bumper omheen overigens) en als 2e geldt dat het scherm van de 830 nogal reflecteerd in de zon, mijn screen protector maakt het scherm wat mat waardoor dit niet meer zo is.la_fusion schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 08:47:
Puur uit interesse maar van waar de screenprotector? Na 7 jaar gebruik van mijn Edge 810 en gewoon normaal gebruik is er niets van krasjes of zo te zien.
Yes, dat is deze. Lekker snel in huis ookGoEV6 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 20:42:
[...]
Het je voor mij het linkje van de screenprotector?
Better safe than sorry. Ik kan soms wat onhandig zijn, en voor het geld van dat ding heb ik hem liever wat beter beschermd. Hier zit ook een bumper eromheen. Ik merk overigens geen enkel verschil in aanraking of wat dan ook, aanrader als je net als ik wat onhandig bentla_fusion schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 08:47:

Ik doe dat ook, met alles wat draagbaar is (okee, laptop niet). Schermpje? glazen protector erop. Je ziet er niks van, ze kosten niks, en ik kan me wekenlang kapot ergeren aan een kras.Steeffoon schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 17:58:
[...]
Yes, dat is deze. Lekker snel in huis ook
[...]
Better safe than sorry. Ik kan soms wat onhandig zijn, en voor het geld van dat ding heb ik hem liever wat beter beschermd. Hier zit ook een bumper eromheen. Ik merk overigens geen enkel verschil in aanraking of wat dan ook, aanrader als je net als ik wat onhandig bent
Apparaten met schermpjes zijn als een boterham met pindakaas.
[ Voor 3% gewijzigd door Mistraller op 09-06-2023 00:27 ]
---------------
Hahahaha, schitterende vergelijking. Niets aan toe te voegen.Mistraller schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 00:25:
[...]
Ik doe dat ook, met alles wat draagbaar is (okee, laptop niet). Schermpje? glazen protector erop. Je ziet er niks van, ze kosten niks, en ik kan me wekenlang kapot ergeren aan een kras.
Apparaten met schermpjes zijn als een boterham met pindakaas.De beste zijde valt altijd naar onder.
Wel hoe groter de schermen, hoe rotter het is om een (glazen) protector aan te brengen. Maar als 'ie dan goed zit (zoals op m'n iPad Air) dan geeft dat zoveel voldoening. Maar dat ergeren aan een kras is precies ook mijn reden!
Ben ik nou gek geworden of kun je op Garmin Connect op de pc niet meer normale meerdaagse overzichten zien van i.e. je stress, slaap etc? Ik zie alleen nog maar dag totalen..
Lijkt er op dat gewicht nog ongeveer de enige metrix is waarvan je meerdaagse grafieken kan zien inderdaad. Die knoppen ontbreken gewoon bij bijna alle andere stats.
Dat zit volgens mij al een tijdje verstopt onder de knop 'reports' in de linker navigatiebalk. Daar kun je een metric kiezen en die uitsplitsen naar 7 dagen, 4 weken of een jaar.Ircghost schreef op maandag 12 juni 2023 @ 10:14:
Ben ik nou gek geworden of kun je op Garmin Connect op de pc niet meer normale meerdaagse overzichten zien van i.e. je stress, slaap etc? Ik zie alleen nog maar dag totalen..
Kan iemand mij helpen?
Na jaren wil ik mijn mio cyclo 300 vervangen. Ik wil niet al te veel toeters en bellen.
Voor het gene dat ik wil kom ik meestal terug op een Garmin Edge Explorer 2.
Deze zou ook hartslag ondersteunen en ook een surprise me functie hebben.
Nu kan ik nergens vinden of je de mogelijkheid hebt om tijdens het navigeren ook hartslag zichtbaar zetten.
De belangrijkste dingen voor mijn die ik altijd wil zien is mijn snelheid en hartslag zodat ik niet te vaak over mijn limieten ga. Hier zie je enkel snelheid en afstand:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/z0XDLA2olVGeM2dPBBVUfAZJ.jpg?f=user_large)
Dus zou interessant zijn dat de hartslag ook zichtbaar is en ik niet steeds moet scrollen tussen het navigatiescherm en de achterliggende schermen waar meer gegevens op staan.
Iemand deze in gebruik en weet of dit mogelijk is? Lijkt me handig toch?
Mvg Wes.
Na jaren wil ik mijn mio cyclo 300 vervangen. Ik wil niet al te veel toeters en bellen.
Nu kan ik nergens vinden of je de mogelijkheid hebt om tijdens het navigeren ook hartslag zichtbaar zetten.
De belangrijkste dingen voor mijn die ik altijd wil zien is mijn snelheid en hartslag zodat ik niet te vaak over mijn limieten ga. Hier zie je enkel snelheid en afstand:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/z0XDLA2olVGeM2dPBBVUfAZJ.jpg?f=user_large)
Dus zou interessant zijn dat de hartslag ook zichtbaar is en ik niet steeds moet scrollen tussen het navigatiescherm en de achterliggende schermen waar meer gegevens op staan.
Mvg Wes.
Zover ik weet kun je de interface met informatie aanpassen. Ik heb bijvoorbeeld onder de kaart de afstand en de snelheid. De velden kun je dan vervangen voor hartslag.wes40 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 19:50:
Kan iemand mij helpen?
[Afbeelding]
Mvg Wes.
ja, je kan de velden onder de kaart zelf instellen (wel maar 2 stuks). Als je meer velden onder je kaart wilt, dan moet je een extra IQ app installeren (mapdashboard: https://apps.garmin.com/n...78-4b5a-8bd7-59a573fbd587)wes40 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 19:50:
Kan iemand mij helpen?
[Afbeelding]
Mvg Wes.
werkt ook op de explore (2) en hiermee kan je zelf meer velden op de positie onder de kaart instellen
:fill(white):strip_exif()/f/image/gDdfQlCor8kUNNHUO4jZ1Wzd.png?f=user_large)
Die IQ app lijkt me zeer interessant. Heb je ineens alles wat je nodig hebt.
Bedankt voor de info. Nu ben ik wel overtuigd om een explorer 2 te kopen.
Nog 1 ding. Niet zo belangrijk maar sommige garmins hebben een temperatuursensor.
Heeft de edge explorer 2 dit ook?
Bedankt voor de info. Nu ben ik wel overtuigd om een explorer 2 te kopen.
Nog 1 ding. Niet zo belangrijk maar sommige garmins hebben een temperatuursensor.
[ Voor 28% gewijzigd door wes40 op 13-06-2023 20:46 ]
Affirmatiefwes40 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 20:39:
Intussen heb ik mijn edge explore 2. Ik probeer mijn polar hartslagmeter (bluetooth) the verbinden met de fietscomputer. Helaas lukt me dit niet? Ik dacht dat je deze edge kon koppelen? Iemand dergelijke ervaring?
Moet dit allemaal van Garmin zijn misschien? De edge zou normaal ANT+ en bluetooth moeten ondersteunen.
UPDATE: Intussen lukt het me wel met andere hartslagmeter van m'n kleine VDO fietscomputer. Deze is ANT+
Dus dit ik ook goed voor mij.
Optioneel wil ik ook de VDO sneheidssensor die op mijn fiets zit ook koppelen. Of dit een meerwaarde heeft weet ik niet. Helaas nu wil deze niet koppelen met de edge explore2.
Moet dit allemaal van Garmin zijn misschien? De edge zou normaal ANT+ en bluetooth moeten ondersteunen.
UPDATE: Intussen lukt het me wel met andere hartslagmeter van m'n kleine VDO fietscomputer. Deze is ANT+
Dus dit ik ook goed voor mij.
Optioneel wil ik ook de VDO sneheidssensor die op mijn fiets zit ook koppelen. Of dit een meerwaarde heeft weet ik niet. Helaas nu wil deze niet koppelen met de edge explore2.
[ Voor 33% gewijzigd door wes40 op 15-06-2023 18:09 ]
In principe zijn zowel ant+ en BT sensoren compatible.. als het niet werkt, ligt dat meestal aan de sensor.. hoe oud is de Polar?
Snelheidsse sensor hetzelfde, in principe werken alle de sensoren met de juiste standaard implementatie. Het voordeel van een snelheidsse sensor is een meer precieze meting van afstand en snelheid. Zonder is je meting op basis van gps en dus afhankelijk van je ontvangst (bv minder onder bomen). Ook kort draai en keer werk , bv op de mtb kan een kortere afstand opleveren dan daadwerkelijk gereden.
Snelheidsse sensor hetzelfde, in principe werken alle de sensoren met de juiste standaard implementatie. Het voordeel van een snelheidsse sensor is een meer precieze meting van afstand en snelheid. Zonder is je meting op basis van gps en dus afhankelijk van je ontvangst (bv minder onder bomen). Ook kort draai en keer werk , bv op de mtb kan een kortere afstand opleveren dan daadwerkelijk gereden.
Als het je met name om navigatie gaat, zou ik geen Garmin nemen. De navigatie functionaliteit loopt mijlenver achter op de concurrentie, en zeker op de mio.wes40 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 19:50:
Kan iemand mij helpen?
De popups bij afslagen en rotondes zijn veel te ver ingezoomd, dus waardeloos. Iedereen zet dat uit.
Als je op een ander scherm zit en je krijgt een navigatie update (aankomende afslag) staat die meestal 0.1 seconde in beeld en verdwijnt dan weer ipv tot je de afslag hebt genomen. Moet je dus telkens handmatig naar je navigatie scherm.
Als je een omleiding of omweggetje neemt, moet je van de Garmin per sé weer terug naar het punt waar je de route hebt verlaten. Herberekening vindt pas weer plaats als je zelf de route weer hebt gevonden

En zo zijn er nog meer kleine irritaties. Voor de rest natuulijk een goed apparaat qua functies en batterijduur. Er is mee te werken maar een mio navigeert veel beter.
De polar is niet oud en is deze: https://www.futurumshop.n...hartslagmeter-zwart.phtmlPrulleman schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 18:39:
In principe zijn zowel ant+ en BT sensoren compatible.. als het niet werkt, ligt dat meestal aan de sensor.. hoe oud is de Polar?
Het rare is dat m'n oude hartslagsensor van VDO (zeker 8 jaar oud) het dan wel doet met de Garmin.
Enkel de snelheidssensor van VDO krijg ik nog niet werkende. Je zou denken als de hartslagsensor het wel direct doet waarom dan de snelheidssensor dan niet? Deze is ook ANT+
[ Voor 9% gewijzigd door wes40 op 15-06-2023 19:24 ]
En weet ik nu pas?RubenDJ schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 19:00:
[...]
Als het je met name om navigatie gaat, zou ik geen Garmin nemen. De navigatie functionaliteit loopt mijlenver achter op de concurrentie, en zeker op de mio.
Jammer en hoop ik dat dit nu geen miskoop is.
Ik zou er niet van balen hoor.. de opmerkingen van @RubenDJ zijn voor mij nieuw en heb ik geen van alle meegemaakt met mijn Garmin Edge 810 en met de moderne Edge 840 is dat allemaal nog beter geworden.wes40 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 19:20:
[...]
En weet ik nu pas?Ik dacht dat de meest wel positief waren als je moet kiezen tussen een Mio of Garmin.
Ik gebruik de h9 ook met een edge 530.. maar die doet zelfs ant+ en BT.. en is vrij modern.. dus dat die niet wil connecten is wel vreemd.. zijn er misschien nog firmware updates voor de explore?wes40 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 19:18:
[...]
De polar is niet oud en is deze: https://www.futurumshop.n...hartslagmeter-zwart.phtml
Het rare is dat m'n oude hartslagsensor van VDO (zeker 8 jaar oud) het dan wel doet met de Garmin.
Enkel de snelheidssensor van VDO krijg ik nog niet werkende. Je zou denken als de hartslagsensor het wel direct doet waarom dan de snelheidssensor dan niet? Deze is ook ANT+
Dat komt idd vaker voor bij gebruikers die niet beter weten dan hoe een Garmin werkt. Ik heb een 530 en die problemen zijn consistent en altijd reproduceerbaar. Op de Garmin forums lopen er ook veel langlopende draadjes over, wordt niets mee gedaan omdat het waarschijnlijk maar een relatief kleine groep is.la_fusion schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 19:32:
[...]
Ik zou er niet van balen hoor.. de opmerkingen van @RubenDJ zijn voor mij nieuw en heb ik geen van alle meegemaakt met mijn Garmin Edge 810 en met de moderne Edge 840 is dat allemaal nog beter geworden.
Goed voorbeeld is ook die navigatie chevrons. Dat heeft Garmin pas sinds een jaar ofzo? En dan nog staan de pijlen soms onduidelijk (geen onderscheid tussen heen en terug). Bij mio is dat al zeker 8 jaar aanwezig en werkt feilloos. Maar alle Garmin only gebruikers vonden het een super innovatie

Een miskoop zeker niet, maar als je een mio gewend bent vereist een Garmin wat aanpassingsvermogenwes40 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 19:20:
[...]
En weet ik nu pas?Ik dacht dat de meest wel positief waren als je moet kiezen tussen een Mio of Garmin.
Ik ben zeker tevreden over mijn Garmin maar als ie stuk gaat wordt het niet automatisch weer een Garmin.
Dit zou ik nog eens moeten bekijken hoe je dit doet. Op dit moment probeer ik de Garmin rechtstreeks uit de doos.Prulleman schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 19:50:
[...]
Ik gebruik de h9 ook met een edge 530.. maar die doet zelfs ant+ en BT.. en is vrij modern.. dus dat die niet wil connecten is wel vreemd.. zijn er misschien nog firmware updates voor de explore?
Klopt niet wat je hier aanhaalt.. Het is correct dat je eerst wordt teruggestuurd, maar als je die ff negeert gaat hij zich herpositioneren en een nieuwe route berekenen naar het volgende punt. Je krijgt pas de melding 'koers gevonden' als je terug op de oorspronkelijke track zit.RubenDJ schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 19:00:
[...]
Als je een omleiding of omweggetje neemt, moet je van de Garmin per sé weer terug naar het punt waar je de route hebt verlaten. Herberekening vindt pas weer plaats als je zelf de route weer hebt gevonden
Dat 'ff' duurt zeer lang als je een mio gewend bent (zeker meerdere minuten). Er staat heel groot 'UIT KOERS' in beeld en verder mag je het lekker zelf uitzoeken. En soms maakt hij zelfs een rare kilometerslange omweg van om maar weer op het snelst (hemelsbrede) punt terug op de koers te zitten terwijl er veel slimmere routes zijn. Een mio doet dit echt 1000x beter, die heeft binnen enkele seconden een heel logische route terug naar je oorspronkelijke route en denkt daarbij 'vooruit', ipv achteruit wat de Garmin doet. Neem je die niet, dan heb je binnen enkele seconden weer een nieuw voorstel.RigolleM schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 21:10:
[...]
Klopt niet wat je hier aanhaalt.. Het is correct dat je eerst wordt teruggestuurd, maar als je die ff negeert gaat hij zich herpositioneren en een nieuwe route berekenen naar het volgende punt. Je krijgt pas de melding 'koers gevonden' als je terug op de oorspronkelijke track zit.
Je zou het eens moeten proberen..
Neen, bedankt... rij al sinds 2009 met Garmin Edges, voor de rest 'no comment' op Mio CycloRubenDJ schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 21:58:
[...]
Dat 'ff' duurt zeer lang als je een mio gewend bent (zeker meerdere minuten). Er staat heel groot 'UIT KOERS' in beeld en verder mag je het lekker zelf uitzoeken. En soms maakt hij zelfs een rare kilometerslange omweg van om maar weer op het snelst (hemelsbrede) punt terug op de koers te zitten terwijl er veel slimmere routes zijn. Een mio doet dit echt 1000x beter, die heeft binnen enkele seconden een heel logische route terug naar je oorspronkelijke route en denkt daarbij 'vooruit', ipv achteruit wat de Garmin doet. Neem je die niet, dan heb je binnen enkele seconden weer een nieuw voorstel.
Je zou het eens moeten proberen..
Die rare omweg, heeft te maken met uw routeringsinstellingen en/of mapkeuze, ik heb nooit de indruk dat ik veel moet omrijden om terug op de route te geraken. Daarbij fiets voor de ontspanning, een metertje meer of minder zal het er niet op aankomen.
Fietsen doe ik zeker voor de ontspanning, daarom is het ook fijn om een fietscomputer te hebben die je blindelings kunt vertrouwen. Vwb de navigatie op een Garmin is dat niet het geval. Ik heb alles op default staan (zoveel opties zijn er niet), met alleen de nutteloze popups uitgezet. En ook de default maps. Zijn daar dan betere alternatieven voor?RigolleM schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 08:16:
[...]
Neen, bedankt... rij al sinds 2009 met Garmin Edges, voor de rest 'no comment' op Mio Cyclo![]()
Die rare omweg, heeft te maken met uw routeringsinstellingen en/of mapkeuze, ik heb nooit de indruk dat ik veel moet omrijden om terug op de route te geraken. Daarbij fiets voor de ontspanning, een metertje meer of minder zal het er niet op aankomen.
Gisterenavond nog Garmin connect op telefoon gezet en verbonden met de Garmin Edge Explore2.wes40 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 20:23:
[...]
Dit zou ik nog eens moeten bekijken hoe je dit doet. Op dit moment probeer ik de Garmin rechtstreeks uit de doos.
Vandaag proberen met updates maar wat duurt dit verschrikkelijk lang. Is dit normaal?
Uit de doos staat er iets van versie 4.1 en als ik kijk op internet zou er al een versie 7.09 moeten zijn:
https://forums.garmin.com...ersion-7-09-now-available
Volgens ik kan zien op telefoonscherm lijkt me dit de juiste stap:
:strip_exif()/f/image/2Gp5x5rSl3oJOM0ayrMgY4qd.jpg?f=fotoalbum_large)
Alleen zie ik niks welke versie hij aan het installeren is.
Helaas duurt dit enorm lang. Is al bezig van deze morgen 7u en is nu iets van een 75% denk ik. Misschien had ik beter proberen te updaten via PC en Garmin Express? Heeft iemand gelijkaardige ervaring? Op dit moment laat ik het lopen en zie wel wanneer de software update klaar is.
[ Voor 11% gewijzigd door wes40 op 16-06-2023 13:28 ]
Geen ervaring specifiek met de Explore, maar wel met de 830 en dat gaat inderdaad langzaam (bluetooth transfers zijn sowieso niet heel snel, maar dit nog langzamer als je het mij vraagt). Ik update inderdaad meestal op de PC (ook dat kan wel even duren als er een grote kaart update is bijvoorbeeld)wes40 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 12:36:
[...]
Gisterenavond nog Garmin connect op telefoon gezet en verbonden met de Garmin Edge Explore2.
Vandaag proberen met updates maar wat duurt dit verschrikkelijk lang. Is dit normaal?
Uit de doos staat er iets van versie 4.1 en als ik kijk op internet zou er al een versie 7.09 moeten zijn:
https://forums.garmin.com...ersion-7-09-now-available
Volgens ik kan zien op telefoonscherm lijkt me dit de juiste stap:[Afbeelding]
Alleen zie ik niks welke versie hij aan het installeren is.
Helaas duurt de enorm lang. Is al bezig van deze morgen 7u en is nu iets van een 75% denk ik. Misschien had ik beter proberen te updaten via PC en Garmin Express? Heeft iemand gelijkaardige ervaring? Op dit moment laat ik het lopen en zie wel wanneer de software update klaar is.
Ik herken dit niet behalve als je afwijkt van de route en dat ie dan een hele tijd blijft mekkeren dat je om moet draaien. Tot ie op een gegeven moment door hebt dat je de goede richting op gaat en dan kom je bij het punt waar je bv. van rechts was gekomen en om de route te vervolgen naar links moet en dat weet je, dat ie je dan eerst naar rechts wil sturen, daar waar je vandaan zou zijn moeten gekomen. Dit zowel met de 1030 als met de 1040 en dat zal wellicht dan ook voor de overige Edges gelden.RubenDJ schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 19:00:
[...]
Als het je met name om navigatie gaat, zou ik geen Garmin nemen. De navigatie functionaliteit loopt mijlenver achter op de concurrentie, en zeker op de mio.
De popups bij afslagen en rotondes zijn veel te ver ingezoomd, dus waardeloos. Iedereen zet dat uit.
Als je op een ander scherm zit en je krijgt een navigatie update (aankomende afslag) staat die meestal 0.1 seconde in beeld en verdwijnt dan weer ipv tot je de afslag hebt genomen. Moet je dus telkens handmatig naar je navigatie scherm.
Als je een omleiding of omweggetje neemt, moet je van de Garmin per sé weer terug naar het punt waar je de route hebt verlaten. Herberekening vindt pas weer plaats als je zelf de route weer hebt gevonden![]()
En zo zijn er nog meer kleine irritaties. Voor de rest natuulijk een goed apparaat qua functies en batterijduur. Er is mee te werken maar een mio navigeert veel beter.
Ik gebruik overigens OpenFietsMap voor de kaarten.
aka pluim003