Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05:21
Ik weet dat ik ietwat uit de toon val maar ik gebruik nog steeds mijn Polar V650. Na 2 jaar van 'fietsslaap' te komen, wat nog hard tegenvalt vanwege motivatie, merk ik dat het syncen van de V650 nu ook via de pc lastiger wordt. Via de telefoon deed hij het al een aantal jaar niet maar dit wordt toch wel een dingetje.

Is er iemand die toevallig ook nog een Polar gebruikt en hier een oplossing voor weet? Bing / Google brengen mij niet verder dan software updates uit 2017 die het zouden moeten oplossen ;). Wat het dus niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09 10:01
Herkent iemand dit probleem? Ik heb een Garmin Edge 1030 met sd-kaart en zeeën van vrije opslagruimte. Als ik in de Connect IQ-app Komoot een route wil downloaden voor offline gebruik mekkert ie dat er onvoldoende opslag is. Door een 'oude' route te verwijderen lukt het vervolgens wel. Blijft natuurlijk vreemd dat ie te weinig ruimte zou hebben. Interne geheugen heeft momenteel 11,1 van 14,4GB vrij en de sd-kaart 10,4 van 14,8.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:54

Kluus

Gang is alles

DDX schreef op zondag 7 mei 2023 @ 21:43:
Vandaag even goede regenbui getest icm 840 scherm.
Lock voor zekerheid wel gedaan, maar blij met knoppen want met touchscreen wilde hij niet meer van scherm wisselen.
Ik had hem gisteren zonder lock ook in de regen geprobeert en dat ging eigenlijk verassend goed, veel beter dan mijn Edge 830. Maar ik denk ook dat dat komt omdat hij nog vrij nieuw is, als het scherm wat vettiger wordt wordt het probleem erger naar mijn idee en de temperatuur speelt ook mee.
GWBoes schreef op maandag 8 mei 2023 @ 07:59:
[...]

Met de 1040 heb ik dat ook regelmatig. Is een volledige powercycle nodig om ze dan te verbinden. Ook één keer midden in de rit een paar sensoren verloren.
ConnectIQ gegevensvelden kunnen dit ook veroorzaken, toen de 1040 net nieuw was gaf mapdashboard ook verbindingsproblemen. Nu alle IQ dingen verwijderd en ook maar geswitched naar de beta, maar nog niet kunnen testen daarna.
Ja ik test eens wat verder, zoals gezegd was het gisteren probleemloos, maar inmiddels ook op versie x.25. Ik ben ook wel een zware gebruiker van IQ velden dus ik hoop niet dat dat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
@DikkieDick hoeveel routes heb je op de Garmin staan? Er is namelijk een max van 100 routes.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09 10:01
GWBoes schreef op maandag 8 mei 2023 @ 08:26:
@DikkieDick hoeveel routes heb je op de Garmin staan? Er is namelijk een max van 100 routes.
Aha, dan is dat de verklaring. Dat zijn er nu idd 100. :-)
Dan pleur ik ff een zooi weg. Was niet op de hoogte van deze limit. Thanx.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-09 09:07
Kan je bij de nieuwe garmins(1040 krijg ik deze week) selecteren wat voor poi je op de kaart wilt zien?
Op mijn explore 1 zie ik namelijk vaak een heleboel parkeer plaatsen voor autos/restaurants/cafes etc. Zou het liefst dit allemaal uit zetten maar bv drinkpunten wel willen aan laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kluus schreef op maandag 8 mei 2023 @ 08:21:
[...]

Ik had hem gisteren zonder lock ook in de regen geprobeert en dat ging eigenlijk verassend goed, veel beter dan mijn Edge 830. Maar ik denk ook dat dat komt omdat hij nog vrij nieuw is, als het scherm wat vettiger wordt wordt het probleem erger naar mijn idee en de temperatuur speelt ook mee.
Hier reageerde hij totaal niet tijdens de regenbui.

Had dat idee ook toen ik eerder dit jaar een nieuwe 830 kreeg (vergeleken met de eerste 830)
Maar de 840 is nog niet heel oud zegmaar.

De interface is verder wel veel op buttons gebaseerd, merk je ook met wisselen pagina krijg je rechtsboven edit icoontje te zien wat alleen effect heet op button rechtsboven heeft.
Aanraken van dat icoontje doet niets.
En soms zijn de touchscreen 'buttons' ook wel heel klein (vergelen met de 830)

Maar blij met de upgrade, batterij gisteren ook uur gewonnen op 5 uur fietstijd terwijl het helemaal niet zo zonnig was.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:26
la_fusion schreef op zondag 7 mei 2023 @ 20:03:

+/- Onduidelijk of hij nu ook echt een rit start bij beweging nadat ik alleen een route heb gekozen of dat ik ook op start moet drukken
Dat ligt er aan wat je als start-locatie je hebt in je route wat er gebeurd. Selecteer je een route waarbij de route begint zo’n beetje op de plek waar je je nu bevindt, dan vraagt de Edge om de rit op te nemen. Als het startpunt van de route zo’n 100 meter van de huidige positie bevindt, dan vraagt de Edge of je naar de start moet worden genavigeerd. Op de plek van de start, krijg je meteen een notificatie op het scherm en waarschuwingssignaal. Je moet dan handmatig via de knop rechts onderaan de rit starten voor opname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

@DDX klopt ja, wat dat betreft ben ik wel blij met de knoppen ook, voor mij ook een van de belangrijkste redenen om toch te upgraden. Ik vind het ook best fijn werken eigenlijk zo touch en knoppen hybride.

Ik snap dat ook nooit zo goed aan de review van DCR, die is altijd erg positief over de touch screens in de regen, ook van de 830, maar laatst zag ik in een van zijn filmpjes hoe hij dit testte in "typical dutch shower conditions" en dat was gewoon een beetje swipen in zijn tuin/balkon met wat motregen. Niet echt de omstandigheden die wij met woon-werk verkeer soms meemaken in ieder geval ;).

Vandaag weer na het werk, toen ik naar huis vertrok, dat de 840 powermeter niet oppikte trouwens en ook niet echt mee zocht (refresh "knop" in sensors deed ook niets tot een power cycle). Unit heeft de hele werkdag in standby gestaan. Nu ook maar even alle IQ apps er af gegooit om te testen, thanks voor de tip @GWBoes.

[ Voor 27% gewijzigd door Kluus op 08-05-2023 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Tsjilp schreef op maandag 8 mei 2023 @ 15:18:
[...]

Ja, m'n Garmin is gecrashed tijdens de rit. De data verder was wel ok.
@Tsjilp Vanuit het wielrenervaringentopic overgenomen. Zijn er meer mensen die dit ervaren bij de Garmin Edge 830? Hier altijd stabiel de 830 kunnen gebruiken, maar sinds de laatste update nu al drie keer midden in de rit dat het apparaat uitviel en opnieuw opstartte. Er stond op dat moment een koers geladen om te navigeren. Alle data van de rit blijft wel staan, maar de rit wordt wel gepauzeerd hierdoor. Ik kijk niet vaak op het scherm, dus dan moet het maar net opvallen en zo mis je dus ineens een stuk van je rit.

@DDX @la_fusion Zijn die knoppen wel handig te bedienen tijdens een rit? Ik vind de 830 juist handig dat je tussen de pagina's makkelijk heen en weer kan schuiven. Daarvoor had ik een Edge 500, als je dan met de knoppen 1 pagina te ver ging, kon je weer het hele rondje door. Toen ook maar naar 2 pagina's met data gegaan plus de 'kaart'. Daarbij vind ik die knoppen ook maar een extra kwetsbaarheid, teveel Edge 500/800/810/510/520 gezien die lek gingen bij de knoppen. Verder nog bruikbaar, maar een beetje water of zweet was dan funest.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-09 16:27
Ex Nunc schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 11:56:
[...]

@Tsjilp Vanuit het wielrenervaringentopic overgenomen. Zijn er meer mensen die dit ervaren bij de Garmin Edge 830? Hier altijd stabiel de 830 kunnen gebruiken, maar sinds de laatste update nu al drie keer midden in de rit dat het apparaat uitviel en opnieuw opstartte. Er stond op dat moment een koers geladen om te navigeren. Alle data van de rit blijft wel staan, maar de rit wordt wel gepauzeerd hierdoor. Ik kijk niet vaak op het scherm, dus dan moet het maar net opvallen en zo mis je dus ineens een stuk van je rit.
Ik heb hier wel een tijdje een paar keer last van gehad, maar (even afkloppen) de laatste tijd niet meer. Garmin heeft in de tussentijd wel een factory reset gehad (wegens een andere issue die later niet aan de Edge bleek te liggen).

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-09 16:58
[...]

Heb dit nog niet ervaren. Om welke update gaat dit? Weet niet zeker of ik die al geladen heb namelijk.

Edit: ik heb versie 9.75, volgens mij de laatste en dus tot nu toe geen problemen.

[ Voor 5% gewijzigd door GerbenBK op 09-05-2023 18:50 ]

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@DDX @la_fusion Zijn die knoppen wel handig te bedienen tijdens een rit? Ik vind de 830 juist handig dat je tussen de pagina's makkelijk heen en weer kan schuiven. Daarvoor had ik een Edge 500, als je dan met de knoppen 1 pagina te ver ging, kon je weer het hele rondje door. Toen ook maar naar 2 pagina's met data gegaan plus de 'kaart'. Daarbij vind ik die knoppen ook maar een extra kwetsbaarheid, teveel Edge 500/800/810/510/520 gezien die lek gingen bij de knoppen. Verder nog bruikbaar, maar een beetje water of zweet was dan funest.
Je kan nogsteeds swipen.
En je hebt 2 buttons om van pagina te wisselen. (vorige en volgende zegmaar)
En je hebt nog wat knoppen. (voor menu te bedienen, power, start/stop en lap)

Persoonlijk had ik het prima gevonden als je de lap button kon aanpassen naar page next bij de 830, lap button gebruik ik echt nooit.

Nooit crashes gehad met de 830 (ok 1 keer ofzo in de paar jaar dat ik hem heb gebruikt)

[ Voor 4% gewijzigd door DDX op 09-05-2023 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
[...]

Met de 530 ooit ook wel eens gezien. Nu alweer langere tijd niet meer. Nog steeds wel dat ie regelmatig alle sensors kwijt is (dus ook de garmin radar, telefoon etc) maar dat herstelt zich wel meteen. Dat is volgens mij vanaf de 8.xx firmware onstaan en nooit goed gefixed.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daar had ik met de 830 ook wel vaak last van, kort wegvallen van sensor en dan weer direct connectie.
Met 840 nog geen last van gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
[...]

Met mijn 810 geen last van defecte knoppen gehad, ook zijn de knoppen op de 840 erg handig en kun je ook gewoon touch blijven gebruiken. Geloof niet dat het er minder van wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

GerbenBK schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 12:46:
[...]

Heb dit nog niet ervaren. Om welke update gaat dit? Weet niet zeker of ik die al geladen heb namelijk.

Edit: ik heb versie 9.75, volgens mij de laatste en dus tot nu toe geen problemen.
Die versie inderdaad, zal eens kijken wat ik nog kan doen. Misschien dat een reset helpt.
Mistraller schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 16:54:
[...]

Met de 530 ooit ook wel eens gezien. Nu alweer langere tijd niet meer. Nog steeds wel dat ie regelmatig alle sensors kwijt is (dus ook de garmin radar, telefoon etc) maar dat herstelt zich wel meteen. Dat is volgens mij vanaf de 8.xx firmware onstaan en nooit goed gefixed.
Die heb ik inderdaad ook nog wel eens, maar is minder hinderlijk.
la_fusion schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 19:37:
[...]

Met mijn 810 geen last van defecte knoppen gehad, ook zijn de knoppen op de 840 erg handig en kun je ook gewoon touch blijven gebruiken. Geloof niet dat het er minder van wordt.
Nee, de 800/810 hadden veel minder noodzaak voor knopbediening, dus die sleten een stuk minder hard. De andere modellen had je alleen maar de knoppen voor bediening. Dat de Edge 840 beide heeft verbaasd mij wel, maar zal minder een issue zijn, omdat je de knoppen kan vermijden en daardoor minder hard zullen slijten.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb nog nooit gehoord dat iemand issues had met de knoppen op z'n edge 520 of 530.

Wahoo bolt heb ik 3 maal moeten omruilen ivm knop issue (rubber wat losliet, zowel onder scherm als zijkant)
En meerdere mensen daarover gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Die weergave met het hele kleine uren-lettertype is trouwens identiek op de horloges; ik zag het toevallig op mijn Fenix 7. Ben benieuwd hoe dat eruit ziet als je 10+ of 20+ uur activity hebt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V8YzQZSoehCC-IJwL-vyajAKIos=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5KJ0CLEnalz9P3obRyIT39NF.jpg?f=fotoalbum_large

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 14:22
DDX schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 13:04:
Ik heb nog nooit gehoord dat iemand issues had met de knoppen op z'n edge 520 of 530.

Wahoo bolt heb ik 3 maal moeten omruilen ivm knop issue (rubber wat losliet, zowel onder scherm als zijkant)
En ik heb sinds iets na de launch tot eind 2021 nooit problemen gehad met de originele Wahoo Elemnt en sindsdien met de Bolt 2 ook niet...

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

MaSw85 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 06:14:
[...]

En ik heb sinds iets na de launch tot eind 2021 nooit problemen gehad met de originele Wahoo Elemnt en sindsdien met de Bolt 2 ook niet...
Achja zo is het altijd iets, maar de rubber van mijn bolt v1 liet na een tijdje ook los. Met secondelijm terug geplakt, werkt, maar ziet er niet meer uit..

@DDX heeft het toch ook over de bolt v1, was dit een probleem mee, niet met de elemnt of de v2….. De elemnt had een totaal andere casing, die had dat rubber niet eens, dus dat is nogal appels en peren….

[ Voor 82% gewijzigd door Kluus op 11-05-2023 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Nieuwe stable versie voor de Garmins is trouwens uit, met voor de 1040 volgens mij voor het eerst free ride climb pro (buiten de beta)?

Ik ben met de 840 ook maar weer even terug op de stable releases, voor nu even genoeg getest na het seizoen wil ik wel weer deelnemen ;).

[ Voor 3% gewijzigd door Kluus op 11-05-2023 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-09 21:17

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Kluus schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 07:28:
Nieuwe stable versie voor de Garmins is trouwens uit, met voor de 1040 volgens mij voor het eerst free ride climb pro (buiten de beta)?

Ik ben met de 840 ook maar weer even terug op de stable releases, voor nu even genoeg getest na het seizoen wil ik wel weer deelnemen ;).
Nieuwe versie? Nieuwe dan 9.75?
En ook voor de x30 serie of alleen x40?

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

DDX schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 13:04:

Dan moet ik de eerste zijn.
Vorige week pakte ik 'm Edge 530 om te gaan fietsen.
Drukte op de 'aan' knop linksboven, en dat duurde al langer dan gewend.
Garmin bleef te lang op het scherm.
Vervolgens lukte het wel om naar beneden te navigeren met de knop, maar omhoog niet.
Toch in het menu via Komoot naar de route.
Werkte de rechterbovenknop om te starten ook niet.

Uiteindelijk een hard reset gedaan, maar dat was het ook nog niet helemaal.
Als laatste poging uitgeschakeld vanuit het menu en daarna opnieuw opgestart.
Toen was ie weer vlot en werkten alle knoppen weer normaal.
Het blijft een computer.. :+

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

magic_nl schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 08:36:
[...]

Nieuwe versie? Nieuwe dan 9.75?
En ook voor de x30 serie of alleen x40?
Nee dit is alleen voor de x40 series:
9.26 voor de 540/840, 17.26 voor de 1040.
Uiteindelijk een hard reset gedaan, maar dat was het ook nog niet helemaal.
Als laatste poging uitgeschakeld vanuit het menu en daarna opnieuw opgestart.
Toen was ie weer vlot en werkten alle knoppen weer normaal.
Het blijft een computer.. :+
De discussie ging erover dat deze knoppen zouden kunnen "lekken", of in ieder geval fysiek kapot konden. Hardware dus, niet over een vaag software probleem, die inderdaad wel meer voor komen. ;)

Ik heb ook nooit van lekkende knoppen gehoord en ben ook blij met de toegevoegde knoppen op de 840. Al een aantal keer gebruikt tijdens het rijden omdat het handiger uit kwam en off-bike werkt de combo ook best natuurlijk. Het is ook de reden geweest voor mij om al over te stappen van de 830, bij slechter (winter)weer is dat toestel compleet onbestuurbaar (nee, ook swipen werkt dan niet meer echt omdat op een gegeven moment het touch screen sowieso niet meer doet wat je wil).

Als de 840 niet met knoppen was dan was ik met 100% zekerheid voor de 540 gegaan komende winter. Dus chapeau voor Garmin, ze hebben me toch weer kunnen verleiden voor het duurdere model. Ook de productie lijkt me eenvoudiger nu ze volgens mij voor de 540 en de 840 dezelfde behuizing kunnen produceren :).

[ Voor 79% gewijzigd door Kluus op 11-05-2023 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Heeft er iemand met de 840 ook een remote? Ik ben benieuwd of je nu wat meer vrijheid hebt in de functies van de knopjes van de remote namelijk. Want dat is me eerlijk gezegd een beetje tegengevallen met de afstandsbediening.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Mistraller schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 10:21:
Heeft er iemand met de 840 ook een remote? Ik ben benieuwd of je nu wat meer vrijheid hebt in de functies van de knopjes van de remote namelijk. Want dat is me eerlijk gezegd een beetje tegengevallen met de afstandsbediening.
Welke functies kan je toevoegen aan de remote dan, is dat toevallig hetzelfde als de functies die je kan toevoegen aan Di2 knoppen?

Op de 830:
- Next Page
- Previous Page
- Record Lap
- Start and Stop Timer
- Start Timer
- Stop Timer
- Turn Backlight On
- Show Map
- Show Compass
- Show Elevation Profile
- Show Lap Summary
- Show Virtual Partner
- Screenshot

Het lijkt er op dat bij de 840 de functie "Show Virtual Partner" weg is en de volgende zijn toegevoegd:
- Lights On/Off
- Lights Change Mode

Nogmaals, dit is voor Di2 knoppen, niet voor de remote, maar ik kan me voorstellen dat de functies die je wel/niet kan instellen gelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Kluus schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 10:50:
[...]

Welke functies kan je toevoegen aan de remote dan, is dat toevallig hetzelfde als de functies die je kan toevoegen aan Di2 knoppen?

Op de 830:
- Next Page
- Previous Page
- Record Lap
- Start and Stop Timer
- Start Timer
- Stop Timer
- Turn Backlight On
- Show Map
- Show Compass
- Show Elevation Profile
- Show Lap Summary
- Show Virtual Partner
- Screenshot

Het lijkt er op dat bij de 840 de functie "Show Virtual Partner" weg is en de volgende zijn toegevoegd:
- Lights On/Off
- Lights Change Mode

Nogmaals, dit is voor Di2 knoppen, niet voor de remote, maar ik kan me voorstellen dat de functies die je wel/niet kan instellen gelijk zijn.
Ik had het fijn gevonden als je gewoon de knopjes kon mappen aan dezelfde knoppen van de edge.

Helaas is 1 button fixed de lap knop, eentje is next page; longpress previous page, en slechts 1 is programmable (ongeveer hetzelfde):

To Program the Action Key:

From the Sensor Menu on the Edge select Edge Remote
Select Sensor Details

Select Single Press or Press and Hold.
Select a function for the action key.
Start and Stop Timer
Start Timer
Stop Timer
Turn Backlight On
Show Map
Show Compass
Show Elevation Profile
Show Lap Summary
Show Virtual Partner

Ik zou de backbutton graag willen hebben namelijk om bijv weg te klikken als er een batterijmelding of weet ik veel wat in de weg staat; bij navigeren heel vervelend.
Omdat maar 1 button programmable is, kan je het niet echt naar je zin krijgen; de aangeboden functies gebruik ik tijdens de rit niet.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ah zo dat is dan inderdaad iets specifiek voor de remote maar de te programmeren (voor die ene knop) functies lijken wel hetzelfde. Stom inderdaad dat niet alles te programmeren is.

[ Voor 43% gewijzigd door Kluus op 11-05-2023 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONWdolf
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-09 12:00
Weet iemand of het mogelijk is om een training / workout op basis van vermogen uit Join aan te passen met behoud van de vermogenszones in GarminConnect (de app in iOS in mijn geval)?

Achtergrond, ik heb een tijdje met Join getraind op basis van hartslag. Ik exporteerde dan de trainingen naar GarminConnect, dupliceerde die en bewerkte de training. Meestal de naam wijzigen en het laatste blokje van de training aanpassen. Ik vind het irritant wanneer de workout op mijn Edge 810 (ja die voldoet na 9 jaar nog steeds prima) stopt voordat ik thuis ben. Als de workout klaar is, beëndigt de Edge 810 de rit.
Wanneer ik een workout op basis van hartslag aanpas, dan blijven de hartslagzones gewoon aanwezig in de workout. Wanneer ik een workout op basis van vermogen dupliceer, dan verdwijnen de vermogenszones.
Een geëxporteerde training kan ik niet bewerken, die optie heb ik niet in de connect app.

Op de edge zelf de workout aanpassen is gelukkig wel mogelijk, al vind ik dat wat minder handig dan in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
ONWdolf schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 12:35:
Weet iemand of het mogelijk is om een training / workout op basis van vermogen uit Join aan te passen met behoud van de vermogenszones in GarminConnect (de app in iOS in mijn geval)?

Achtergrond, ik heb een tijdje met Join getraind op basis van hartslag. Ik exporteerde dan de trainingen naar GarminConnect, dupliceerde die en bewerkte de training. Meestal de naam wijzigen en het laatste blokje van de training aanpassen. Ik vind het irritant wanneer de workout op mijn Edge 810 (ja die voldoet na 9 jaar nog steeds prima) stopt voordat ik thuis ben. Als de workout klaar is, beëndigt de Edge 810 de rit.
Wanneer ik een workout op basis van hartslag aanpas, dan blijven de hartslagzones gewoon aanwezig in de workout. Wanneer ik een workout op basis van vermogen dupliceer, dan verdwijnen de vermogenszones.
Een geëxporteerde training kan ik niet bewerken, die optie heb ik niet in de connect app.

Op de edge zelf de workout aanpassen is gelukkig wel mogelijk, al vind ik dat wat minder handig dan in de app.
Met een gratis Trainingpeaks account kan dit. Die kun je syncen met Garmin connect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONWdolf
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-09 12:00
Requiem19 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 13:46:
[...]

Met een gratis Trainingpeaks account kan dit. Die kun je syncen met Garmin connect.
Hmmm, ik had gehoopt dat het direct in GarminConnect kon. Maar bedankt voor de tip, zal eens kijken naar trainingpeaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik krijg op de 840 na iedere rit melding new max hr. (bij rit samenvatting)
Alleen is dat dan helemaal geen nieuwe max hr en die hr die daar genoemd staat (vanavond bijvoorbeeld 180) heb ik helemaal niet gehaald tijdens de rit...
Meer mensen last van ?

Nog even wat batterij ervaringen, zaterdagochtend met volle batterij begonnen.
Vanavond nog 15% over (volgens garmin zou ik daar nog 4 uur mee kunnen halen)
26,5 uur rijtijd. (garmin heeft nog wat langer aangestaan)
2,5 uur solar gewonnen, maar dat was eigenlijk alleen tijdens de 2 ritjes die ik in het weekend gedaan heb.
totaal kms 750km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
Ik heb nu de 1040 binnen. Valt mij eerlijk gezegd wel beetje tegen dat de resolutie nog steeds zo laag is. Had wel verwacht dat de upgrade van een explore wat mooier beeld zo hebben 😋.
Wel een stuk sneller natuurlijk. Heb hem nog niet opde fiets geprobeerd.

Is het bij jullie ook dat de temperatuur voor geen meter klopt. Heb nu 27c tot 31c gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

DDX schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 19:44:
Ik krijg op de 840 na iedere rit melding new max hr. (bij rit samenvatting)
Alleen is dat dan helemaal geen nieuwe max hr en die hr die daar genoemd staat (vanavond bijvoorbeeld 180) heb ik helemaal niet gehaald tijdens de rit...
Meer mensen last van ?
Ja, dit is een bekend probleem, ik heb het ook een keer gehad, maar zeker niet iedere keer… Welke firmware versie heb je nu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik had 9.09, vanavond 9.26 erop gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Nu online
kadooosh schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 21:57:
Is het bij jullie ook dat de temperatuur voor geen meter klopt. Heb nu 27c tot 31c gezien...
Ik neem aan dat je dat zag toen je hem vast had? ;)

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kadooosh schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 21:57:
Ik heb nu de 1040 binnen. Valt mij eerlijk gezegd wel beetje tegen dat de resolutie nog steeds zo laag is. Had wel verwacht dat de upgrade van een explore wat mooier beeld zo hebben 😋.
Dan had je beter een Karoo 2 gekocht... maar heb je wel geen 45u (solar) batterij autonomie ;)
Daarbij de resolutie staat ook op de productfiche op de website van Garmin, dus echt een verrassing is het ook niet: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KjRtv8SmYjpfj6VrbEsTqi4wR0A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G8kuNFC6qNBpqLjpFo86moHH.jpg?f=fotoalbum_large
Temperatuur klopt.. heb hem al sinds November, en al tientallen ritten gedaan en temperatuur was altijd in orde.

[ Voor 30% gewijzigd door RigolleM op 12-05-2023 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Heeft er wellicht iemand een oplossing om bij het hoogte kaartje meer dan 2 datavelden te laten zien? Ik weet van oa MapDashboard als Connect IQ veld maar bij het hoogte kaartje moet je 2 datavelden hebben waar je bij de kaart kunt kiezen uit 0-1-2. Bij hoogte heb je dus maar de helft van het scherm gevuld als ik 1 van de 2 datavelden vul met het MapDashboard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
la_fusion schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 13:18:
Heeft er wellicht iemand een oplossing om bij het hoogte kaartje meer dan 2 datavelden te laten zien? Ik weet van oa MapDashboard als Connect IQ veld maar bij het hoogte kaartje moet je 2 datavelden hebben waar je bij de kaart kunt kiezen uit 0-1-2. Bij hoogte heb je dus maar de helft van het scherm gevuld als ik 1 van de 2 datavelden vul met het MapDashboard.
Denk niet dat dit mogelijk is... misschien komt er later wel een IQ dataveld, maar momenteel is het behelpen met max. 2 velden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kadooosh
RigolleM schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 16:26:
[...]

Dan had je beter een Karoo 2 gekocht... maar heb je wel geen 45u (solar) batterij autonomie ;)
Daarbij de resolutie staat ook op de productfiche op de website van Garmin, dus echt een verrassing is het ook niet: [Afbeelding]

[...]

Temperatuur klopt.. heb hem al sinds November, en al tientallen ritten gedaan en temperatuur was altijd in orde.
Vandaag eindelijk echt geprobeerd en ja oké het scherm is wel vele malen beter dan mijn explore. Helderheid stond op zijn laagst en ik zat te twijfelen of dat wel klopte.. Zo helder was ie.
Kleuren ook veel mooier
Temp klopt idd.

Wel onhandig om naar komoot iq te gaan. Kan hier niet een link in het start scherm van maken? Zo'n glance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinns
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:28
GWBoes schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 11:14:
Wat haal jij voor batterijduur @Kevinns? Met de 7-14 uur die ik in reviews tegenkwam viel hij bij mij redelijk snel af als optie.
Ik heb net nog een ritje gemaakt met de Hammerhead, kleine 4 uur aan het rijden, in totaal een kleine 5 uur onderweg geweest waarbij hij aan heeft gestaan tijdens de tussenstop. Bij aankomst nog 65% batterij over met redelijk hoge schermhelderheid. Voor mijn gebruik is dat meer dan top :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afgelopen weekend een brm600 (600km) rit gereden maar ervaring icm de 840 nog niet helemaal positief.
Route inladen kan je niet meer vooraf de berkening laten doen om te zorgen dat hele route cached is, bij de 830 deed ik dit altijd om te zorgen dat de garmin niet hoeft te rekenen.
Gekke is dat ik de route ook achteraf niet cached zag, maar kan zijn dat dit aan gpx lag. (aangeleverd door randonneurs.nl en ingeladen in garmin connect)
In het begin zelf foutje gemaakt denk ik, want na 40km fietsen zag ik dat de batterij al op 80% stond, zag dat helderheid op volle sterkte stond ipv auto stand.
Denk dat ik tijdens swipen helderheid heb aangepast.
Daarna leek het wat minder rap te gaan, dus ik hou het op gebruikersfout. (maar dan nog gaat het wel heel rap, kan ook zijn dat het toch het berekenen is van lange course)
Wisselen van schermen ging best traag.
Trager dan ik met 830 was, maar 840 met kortere (230km) route dag ervoor ging wel rap.
Tijdens wisselen duurde inladen van climbpro pagina en map pagina paar secondes, niet instant zoals in gewend ben soms sloeg hij de climbpro pagina zelfs even over.
Ook dit kan dus weer met gpx te maken hebben natuurlijk.
En coursepoints die op garmin connect netjes te zien waren en ook op kaart pagina te zien waren met icoontje, waren op coursepoint pagina niet te zien met afstanden.

Tijdens de rit ook even de navigatie gebruikt (om ergens halvewege de rit bij hotel te komen) dit ging best soepel.
Alleen om vanuit hotel weer op route te komen had ik op kaart punt op course geselecteerd (die nogsteeds ingeladen was) en aangegeven navigeer hier maar heen.
Dat ging soepel tot ik op de course kwam en mijn navitatie nog even 500meter tegen de course in wou rijden.
Ik besloot dus goede kant op te rijden, maar de navigatie was het hier niet mee eens.
Herberekenen staat uit dus hij ging iig niet zeuren dat ik om moest keren oid maar ik kreeg ook geen aanwijzingen van de ingeladen course. (en er stonden geen pijltjes op de course)
In scherm klikken gaf alleen op 'pauze navigation' maar die hele optie deed niets. (omdat die al op pauze stond omdat ik off course was?)
Dus maar even stukje verderop de route geklikt (op map) en daar navigatie heen gestuurd, waarna dit netjes eindigde en ik verder kon met de course.

Verder zag ik de off course meldingen als ik per ongeluk fout ging wel heel erg kort in beeld staan, zo kort (1 seconde) dat het amper opviel en je dus niet doorhad dat je verkeerd zat.
Na afloop wilde ik even snel naar station, maar hele category ground transportation mist op de 840 (had de 830) wel, dus dat werd kiezen all transport en deel van stationsnaam intikken, kost dus wat meer tijd en even snel ergens kijken waar het dichtstbijzijnde station is wordt ook lastig.

Verder was rit niet heel zonnig dus op 31 elapsed time (21 uur fietstijd) had ik maar 1,5 uur gewonnen met solar.
En hotel voor zekerheid de garmin maar opgeladen, want ging erg krap worden als ik de batterijstatus toen zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Dat er iets veranderd was aan de route berekening was me al wel op gevallen. Op kortere routes (zeg maar sub-200 ;-)) lijkt het alsof hij helemaal niet hoeft te berekenen. Met 600km is dat dus een ander verhaal... Ik zag dat de optie "Route Calculation: Cached" nog wel bij routes staan maar hoe dit dan op het device werkt weet ik ook niet, of dat dit een overblijfsel is van de 830....

Meld je dit soort dingen ook op het Garmin forum overigens, want zo veel input van gebruikers die dit soort routes inladen zullen ze niet krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De 230km course van vrijdag staat dus netjes met cached erbij en als ik die nogmaals inlaad dan gaat die ook helemaal niet meer berekenen.
De 600km course van zaterdag staat not cached en als ik die inlaad gaat die weer berekenen, loopt wel binnen 30 secondes ofzo naar 100% maar toch duurt even.

Bij de 830 wel eens meegemaakt dat een gpx niet helemaal lekker was en dat bij berekenen hij stopte met mislukt en daarna weer vanaf 0 ging rekenen.
Daarom had ik bij de 830 altijd dat ik voor lange tocht de route vantevoren thuis liet berekenen zodat ik zeker wist dat het goed ging.
Maar bij de 840 kreeg ik dat (ook voor de 230km route) niet voor elkaar thuis.

En ja ik zal eens post maken op garmin forum.

[ Voor 3% gewijzigd door DDX op 15-05-2023 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Laatst online: 07:28
Ben mij aan het oriënteren op een nieuwe fiets nav/computer. Heb nu nog een Garmin Edge 800 en die doet het uitstekend, maar heb wel wat puntjes wat ik graag anders zou willen.

- kaart/route via app naar device laden
- klim/hoogte mogelijkheden
- di2 compatible

De nieuwe x40 lijn is mij net iets te duur dus neig naar een 530/830 of naar iets van Wahoo. Maar kwam nu ook een Bryton S500 en een IGPsports tegen. Die laatste twee ken ik niet goed en ben ook benieuwd naar die ervaringen van dit soort merken.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:44
Wicked-Game schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 16:58:
Ben mij aan het oriënteren op een nieuwe fiets nav/computer. Heb nu nog een Garmin Edge 800 en die doet het uitstekend, maar heb wel wat puntjes wat ik graag anders zou willen.

- kaart/route via app naar device laden
- klim/hoogte mogelijkheden
- di2 compatible

De nieuwe x40 lijn is mij net iets te duur dus neig naar een 530/830 of naar iets van Wahoo. Maar kwam nu ook een Bryton S500 en een IGPsports tegen. Die laatste twee ken ik niet goed en ben ook benieuwd naar die ervaringen van dit soort merken.
ik zou er niet aan beginnen, uitstapje naar wahoo of hammerhead is prima als je niet vastgeroest zit in het garmin eco systeem.. maar verder dan dat zou ik niet gaan..

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:37
Prulleman schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 17:05:
[...]

ik zou er niet aan beginnen, uitstapje naar wahoo of hammerhead is prima als je niet vastgeroest zit in het garmin eco systeem.. maar verder dan dat zou ik niet gaan..
Hamerhead heeft geen native di2 ondersteuning dus misschien wel iets om rekening mee te houden.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +1 Henk 'm!
En als je onderweg routes wilt laden vanaf je telefoon gaat de x30 irriteren en kan je beter direct een x40 kopen.
(als in bij x30 garmins kan dit alleen als er geen rit loopt)

De x40 is ook weer wat leuker kwa klimmogelijkheden, met climbpro zonder route.

[ Voor 23% gewijzigd door DDX op 17-05-2023 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
Prulleman schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 17:05:
[...]

Hammerhead wel naar gekeken maar ben wel benieuwd wanneer de karoo3 komt. De 2 is er al een tijdje. En ook qua montage weer iets ander systeem dan Garmin. Omdat ik dit al heb ik Garmin uiteraard iets meer favoriet.

Andere merken dus no go?
DDX schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 17:18:
En als je onderweg routes wilt laden vanaf je telefoon gaat de x30 irriteren en kan je beter direct een x40 kopen.
(als in bij x30 garmins kan dit alleen als er geen rit loopt)

De x40 is ook weer wat leuker kwa klimmogelijkheden, met climbpro zonder route.
In principe hoef ik niet tijdens een rit te veranderen. Althans heb dit nooit gedaan en uiteraard een edge800 kan dit ook helemaal niet. Dus tja die functie van een x30 zou al een verademing zijn 😁

De x40 vind ik nu nog wat duur eerlijk gezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wicked-Game schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 16:58:
Ik zou wachten tot de x40 lijn in prijs daalt en dan aankopen, kijk maar naar de 1040, die is al serieus gezakt...

Uw wish list is allemaal nice to have en je kan nog perfect verder met uw Edge 800, zoals hierboven beschreven zal de x30 u irriteren daar de nieuwe features van de x40 niet naar de x30 komen, dus ga je spijt krijgen van de aankoop.

Uitstapje naar Wahoo of Hammerhead ligt ook in de mogelijkheden als je niet te diep in het ecosysteem van Garmin zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wicked-Game schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 17:44:
[...]
Hammerhead wel naar gekeken maar ben wel benieuwd wanneer de karoo3 komt.
Nog niks over gelezen, maar zal nog altijd zonder di2 integratie zijn, wegens SRAM ;-)
Andere merken dus no go?
Ik volg hier @Prulleman, allemaal mooie en leuke toestellen tot je een vraag of erger een probleem hebt, dan heb je geen community zoals Garmin, Hammerhead of Wahoo Fitness heeft, die je kunnen helpen.
In principe hoef ik niet tijdens een rit te veranderen. Althans heb dit nooit gedaan en uiteraard een edge800 kan dit ook helemaal niet. Dus tja die functie van een x30 zou al een verademing zijn 😁
Is geen deal breaker, leuk dat het mogelijk is.. andere features als ClimbPro zonder route is wel een meerwaarde. x40 modellen zijn ook beter in herrouteren, sneller in uitvoering, USB-C, ...
De x40 vind ik nu nog wat duur eerlijk gezegd.
Ik ook, maar toch heb ik al sinds november een Edge 1040 Solar :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:37
Wicked-Game schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 17:44:
[...]

Hammerhead wel naar gekeken maar ben wel benieuwd wanneer de karoo3 komt. De 2 is er al een tijdje. En ook qua montage weer iets ander systeem dan Garmin. Omdat ik dit al heb ik Garmin uiteraard iets meer favoriet.
Je krijgt bij de karoo een “Garmin” adapter, die gebruik ik nu ook icm een hide my bell.
Werkt prima.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 16:59
Gisteren mijn eerste bug tegengekomen met de 840.

Tijdens mijn rit gisterenavond even moeten stoppen voor overgang trein. Garmin springt op automatische pauze, ik vertrek terug en deze blijft staan op pauze. Als ik deze manueel probeer te starten, springt de rit binnen een fractie van een seconde terug op pauze. Talloze keren geprobeerd maar bleef maar op pauze staan.
Garmin terug opgestart en toen was het probleem verholpen.

Gisteren ook gezien dat er een update klaar stond, misschien dat de bug verholpen is hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulC
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 18:00
Stancke schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 18:14:
Gisteren mijn eerste bug tegengekomen met de 840.

Tijdens mijn rit gisterenavond even moeten stoppen voor overgang trein. Garmin springt op automatische pauze, ik vertrek terug en deze blijft staan op pauze. Als ik deze manueel probeer te starten, springt de rit binnen een fractie van een seconde terug op pauze. Talloze keren geprobeerd maar bleef maar op pauze staan.
Garmin terug opgestart en toen was het probleem verholpen.

Gisteren ook gezien dat er een update klaar stond, misschien dat de bug verholpen is hiermee.
Slechts 1 ? Valt reuze mee !
Ik ben sinds een week of 3 in het Garmin systeem gestapt (incl watch)
Ik zit op dit ogenblik aan 25 of 26 bugs en irritaties, incl een volledige vastloper van de 840 waarbij noch touch, noch knoppen nog iets deden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:21
Tinusvolkel schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 17:13:
[...]

Hamerhead heeft geen native di2 ondersteuning dus misschien wel iets om rekening mee te houden.
Inmiddels wel een work around.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
RigolleM schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 17:48:
[...]

Ik zou wachten tot de x40 lijn in prijs daalt en dan aankopen, kijk maar naar de 1040, die is al serieus gezakt...

Uw wish list is allemaal nice to have en je kan nog perfect verder met uw Edge 800, zoals hierboven beschreven zal de x30 u irriteren daar de nieuwe features van de x40 niet naar de x30 komen, dus ga je spijt krijgen van de aankoop.

Uitstapje naar Wahoo of Hammerhead ligt ook in de mogelijkheden als je niet te diep in het ecosysteem van Garmin zit.
Dan toch maar wachten als ik het zo lees. Heb geen haast natuurlijk, maar om continu met een laptop routes te maken en op de edge 800 te plaatsen begint me nu in de huidige technologische mogelijkheden wel te irriteren.

Wahoo heb ik nog wel op lijstje, buurman is daar nogal fan van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Mwah 830 is ook prima hoor, zeker als je het voor mooie prijs kan kopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Gezien ik met wat zoek opdrachten niet had gevonden nog:
Bij het debuggen van batterij problemen van mijn Edge Explore (zal ik binnenkort over posten als het wat meer is afgerond, maar de korte versie is dat hij veel te snel op 0% batterij is, en dan nog uren door kan werken), kwam ik ook weer eens uit op Garmin Express. Een stuk Garmin software wat gewoon goed zijn werk doet. Daar moet dus een addertje onder het gras zitten gezien geen enkel stuk Garmin software gewoon goed werkt.

Oftewel één ding iig. Heb je schijfruimte nodig op je computer, ga eens naar: C:\ProgramData\Garmin\CoreService\Downloads\Map. Afhankelijk hoe lang je hem al hebt staat daar zo voor tientallen GBs aan oude kaarten. Ik vermoed dat je alles eraf kan gooien, ik heb alles behalve de meest recente eraf gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
DDX schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 21:36:
Mwah 830 is ook prima hoor, zeker als je het voor mooie prijs kan kopen.
Dat is vooral een beweegreden om meer naar de 830 te kijken. Het zal sowieso een flinke stap zijn van 800 naar 830. En tuurlijk een 840 in weer wat meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wicked-Game schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 20:48:
[...]
Dan toch maar wachten als ik het zo lees. Heb geen haast natuurlijk, maar om continu met een laptop routes te maken en op de edge 800 te plaatsen begint me nu in de huidige technologische mogelijkheden wel te irriteren.
Ik plan mijn routes ook nog altijd op een laptop. Komoot en Strava Routes zijn prima planners, maar op een laptop is het iets makkelijker om de route wat te finetunen. Zomaar klakkeloos een route narijden wat Komoot en Strava voorstellen doe ik zelden, enkel als we beslissen om toch maar een route te rijden ipv zelf te improviseren. En ik durf nogal eens mijn route afchecken met OpenFietsMap en dit doe ik dan met Garmin Basecamp, oldskool ik weet het.. maar dan ben ik 100% zeker dat we op degelijke fietspaden rijden en niet langs drukke wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wicked-Game schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 07:34:
[...]

Dat is vooral een beweegreden om meer naar de 830 te kijken. Het zal sowieso een flinke stap zijn van 800 naar 830. En tuurlijk een 840 in weer wat meer.
Ja, maar een x40 is nog niet uitontwikkeld, dus er komen nog nieuwe features aan... x30 gaat enkel nog wat bugfixes krijgen that's it... x30 is wel rete stabiel, x40 bevat wel nog wat bugs.. maar sinds de release van de 1040 tot vandaag is het al veel verbeterd, maar het kan nog beter...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ik heb een Garmin Edge Explore waar ik in principe tevreden mee ben. Ja hij mist wat functies, waar de Explore 2 eigenlijk de meeste gaten voor de "tour fietser" wel vult ook, maar de Explore 1 doet al wat hij moet doen voor mij. Geen barometrische hoogtemeter, maar dat fixt Strava, en hij heeft zelf geen hoogteinformatie in zijn kaart, en dus ook geen zaken als informatie over welke klimmetjes een route heeft, maar als je de route met hoogteinformatie naar hem toestuurt, kan je alsnog gewoon hoogteprofielen tonen, dus ik klaag niet. Vooral omdat ik wist wat ik kocht.

Na de introductie, het probleem wat ik heb (/had): Ik ben niet een fanatieke fietser, dus na 2, 2.5 of hooguit 3 uur ben ik wel klaar. Veel batterij heb ik dus niet nodig. Maar nu was na twee uur fietsen de accu op minder dan 50%, en zolang ik maar oplaad tussen ritten is dat zat voor mij, maar ook wel echt slecht. Hij is bijna 5 jaar oud, dus wat batterijdegradatie mag, maar ze geven 12 uur zelf op.

Dus wat getest, en ruwweg 20% batterij per uur raakt hij kwijt bij GPS aan, op kaart scherm, en zonder achtergrond verlichting (wat prima is op een half bewolkte dag, niet op een grijze winter dag). 30% per uur met achtergrond verlichting op 2/3de (wat ik normaal heb), en bijna 40% per uur met achtergrondverlichting vol aan (wat wel wat overdreven is imo).

Best case 5 uur batterijduur is belabberd natuurlijk met 12 uur opgegeven. Met wat Googlen zijn er heel veel met batterij (indicatie) problemen van de Edge Explore. En via via kwam ik op volgende handleiding uit om hem opnieuw te leren wat zijn batterijcapaciteit is, als die verkeerd is: https://forum.gps.nl/view...04ae48dd8c3af2e00#p457579.

Oftewel, stap 1 is hem helemaal leeg laten lopen. Met bijna 40% per uur is dat niet zo moeilijk. Na ruim 2.5 uur stond die dus op 0% batterij. Na 3 uur stond hij nog steeds op 0%. Na 4 uur nog steeds op 0% Nog wat langer en bij bleef op 0% staan. En voor de duidelijkheid, hij was gewoon nog actief en werkte normaal. Op dat moment gaan slapen, en volgende ochtend gekeken. Toen was hij natuurlijk uit, maar hij had zich wel netjes uitgeschakeld, oftewel toen ik hem weer aanzette stond gewoon de 'rit' klaar met de vraag of ik hem wilde opslaan. Samenvatting op dat gebied dus: Zoals wel vaker, het probleem is niet de hardware bij Garmin, maar de software. Dat ding heeft nog een prima accuduur, maar de batterijindicator is gewoon ruk.

Met het idee dat resetten altijd nog kon, daarna hem 4 uur aan de lader gehangen, en daarna nu weer een ~4 uur met scherm op maximale helderheid een route aan het tracken (op de keukentafel), en nog ruim 25% batterij over. Oftewel ik ben van bijna 40% per uur naar nog geen 20% per uur gegaan, ruim 2x beter. Als je hetzelfde doortrekt voor achtergrondverlichting uit, dan zou hij het daar een 10 uur op vol moeten houden, en bij een 5 jaar oud apparaat waar 12 uur was opgegeven, lijkt mij dat redelijk.

De grote vraag is nu natuurlijk of voorlopig de batterijindicator correct blijft, of dat hij toch een volledige reset nodig gaat hebben. Maar één ding is zeker, zijn batterijprobleem was niet een batterij die daadwerkelijk leeg ging.

Edit: En onder het noemer: "Leg die mij maar eens uit", net kwam hij na een 5 uur met scherm op maximale helderheid, op 10% accu. En toen kwam de popup of ik niet hem in battery saving mode wilde doen. Dat is zoals hij hoort te werken. Maar dan vraag je je wel af, waarom deed hij dat gisteren niet? Lijkt het alsof de code die die popup triggered wel wist dat zijn capaciteit veel hoger was dan aangegeven.

Edit2: Je gelooft het niet. Hem weer opgeladen, stekker eruit, op de uitknop drukken. En de uitknop valt los van de unit af...
Gelukkig heb ik ooit bij Futurumshop voor een tientje 5 jaar garantie erbij, en daar zit hij nog net in, dus kijken hoe dat gaat.

[ Voor 9% gewijzigd door Sissors op 18-05-2023 19:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

RigolleM schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 07:48:
[...]

Ja, maar een x40 is nog niet uitontwikkeld, dus er komen nog nieuwe features aan... x30 gaat enkel nog wat bugfixes krijgen that's it...
Dat is altijd zo’n tech dooddoener.
Als je over 3-4 jaar terugkijkt blijkt dat niet zoveel te zijn.
Als ik me goed herinner is mijn 530 van versie 7.x naar 9.x gegaan, maar functioneel merk ik weinig verschil.
Vind kaartupdates belangrijker.

Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!
magic_nl schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 17:49:
[...]

Dat is altijd zo’n tech dooddoener.
Als je over 3-4 jaar terugkijkt blijkt dat niet zoveel te zijn.
Als ik me goed herinner is mijn 530 van versie 7.x naar 9.x gegaan, maar functioneel merk ik weinig verschil.
Vind kaartupdates belangrijker.
Ik zie versie 2.70... dus iets meer qua updates dan jij aangeeft...
Functioneel is weinig veranderd maar wel veel verbetert.
Ik herinner mij één grote verbetering 'chevrons', vandaag de dag nog altijd zeer bruikbaar..
De Garmin kaartupdates komen altijd wat achter... met OFM heb je dat veel minder, die worden bijna wekelijks geupdate, dus als dat iets is wat jij belangrijk vindt: OFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

RigolleM schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 18:05:
[...]

Ik zie versie 2.70... dus iets meer qua updates dan jij aangeeft...
Functioneel is weinig veranderd maar wel veel verbetert.
Ik herinner mij één grote verbetering 'chevrons', vandaag de dag nog altijd zeer bruikbaar..
De Garmin kaartupdates komen altijd wat achter... met OFM heb je dat veel minder, die worden bijna wekelijks geupdate, dus als dat iets is wat jij belangrijk vindt: OFM!
Ik ben wat later ingestapt. Heb mijn 530 pas sinds 2020. De chevrons is ook voor mij een van de meest gewaardeerde wijzigingen.
Maar dat gezegd, heb ik nu geen functionele wensen, buiten dan ‘voorgeïnstalleerde thema’s’ zodat mensen die bijv kleurenblind zijn een schema kunnen kiezen voor de kleuren van de kaart die ze wel zien.

Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruiker001
  • Laatst online: 17-09 20:00
Ik heb helaas mijn Garmin Edge 520 scherm gesloopt bij vervangen van batterij. Nu kan ik voor €75 een edge 820 + snelheidssensor overnemen die goed zou werken, maar ik lees veel slechte reviews over de edge 820.

Is deze na alle updates nog steeds zo slecht? Ik rij niet zo vaak een onbekende route en de keren dat ik dit wel doe vond ik het kruimelspoor in de Edge 520 eigenlijk prima werken. Via garmin connect vrij snel aangemaakt en fietsen maar. Maar op de edge 820 is het zo simpel niet meer als ik het goed begrijp? Je moet gebruik maken van navigatie om een route te rijden en dat kost rekentijd en dat kan ie vaak niet aan. Of kan ik ook een soort kruimelspoor of gelijkwaardig alternatief kiezen wat niet veel rekencapaciteit kost?

En de accu gaat niet lang mee bij gebruik van navigatie. Al zegt de verkoper dat dit bij dit toestel 4u is wat ik nog niet heel slecht vind. Is dat ook het geval als de navigatiekaart niet wordt weergegeven, maar de navigatie aanwijzingen (rechtsaf linksaf) wel worden weergegeven? Of is er een besparing mogelijk door het scherm minder helder te zetten. Mijn edge 520 vond ik prima met 10% scherm helderheid en dat had een flink positieve invloed op de accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
gebruiker001 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 08:46:
Ik heb helaas mijn Garmin Edge 520 scherm gesloopt bij vervangen van batterij. Nu kan ik voor €75 een edge 820 + snelheidssensor overnemen die goed zou werken, maar ik lees veel slechte reviews over de edge 820.

Is deze na alle updates nog steeds zo slecht? Ik rij niet zo vaak een onbekende route en de keren dat ik dit wel doe vond ik het kruimelspoor in de Edge 520 eigenlijk prima werken. Via garmin connect vrij snel aangemaakt en fietsen maar. Maar op de edge 820 is het zo simpel niet meer als ik het goed begrijp? Je moet gebruik maken van navigatie om een route te rijden en dat kost rekentijd en dat kan ie vaak niet aan. Of kan ik ook een soort kruimelspoor of gelijkwaardig alternatief kiezen wat niet veel rekencapaciteit kost?

En de accu gaat niet lang mee bij gebruik van navigatie. Al zegt de verkoper dat dit bij dit toestel 4u is wat ik nog niet heel slecht vind. Is dat ook het geval als de navigatiekaart niet wordt weergegeven, maar de navigatie aanwijzingen (rechtsaf linksaf) wel worden weergegeven? Of is er een besparing mogelijk door het scherm minder helder te zetten. Mijn edge 520 vond ik prima met 10% scherm helderheid en dat had een flink positieve invloed op de accuduur.
Ik zou niet voor zo'n oud model gaan.. als je kruimelspoor navigatie voldoende vind, pak dan een 130 plus voor 160 euro en nog een 20 euro korting bij futurum is meestal wel te vinden.. Nog steeds meer dan 75, maar dan heb je wel een veel meer up to date apparaat.
Als je toch 2ehands wilt shoppen, pak dan minimaal een 530 of 830, die moeten nu ook wel te vinden zijn nu de 540 en 840 uit zijn. (let wel op, dit is een populair product voor marktplaats scammers).

Maar als 75 je budget is, dan is een 820 misschien wel het beste wat je kan krijgen, met de 820 heb ik alleen geen ervaring

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy-time1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-09 22:00
Jimmy-time1 schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 12:53:
Zojuist een ritje gemaakt van circa 50 km waarbij mijn Wahoo Roam (V1) 5 keer uitviel en “herstel activiteit” in beeld kwam te staan. Hij is 2 jaar oud en heeft dit nog nooit eerder gedaan. Hebben meer mensen dit gehad met een Roam V1?

[Afbeelding]
Na contact met Futurumshop en Wahoo bleek dat het geheugen te vol zat. Ik heb wat kaarten verwijderd en nu werkt hij weer prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zaterdag navigatie even getest, nou die snapte het nog niet helemaal.
Probeerde te navigeren naar plaats die 30km verderop was, route werd 140km.
Ook nog geprobeer plaatst dichterbij (20km) kwam omgeveer met zelfde route.

En geen pontjes die de oorzaak hadden kunnen zijn.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/3WWKfVW/photo-2023-05-22-10-23-42.jpg

Niet letten op de pin die ik had gezet bij uitzoomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GerbenBK
DDX schreef op maandag 22 mei 2023 @ 10:27:
Zaterdag navigatie even getest, nou die snapte het nog niet helemaal.
Probeerde te navigeren naar plaats die 30km verderop was, route werd 140km.
Ook nog geprobeer plaatst dichterbij (20km) kwam omgeveer met zelfde route.

En geen pontjes die de oorzaak hadden kunnen zijn.

[Afbeelding]

Niet letten op de pin die ik had gezet bij uitzoomen.
Misschien is het algoritme zo slim dat hij een minimale afstand instelt op basis van de gebruiker.... ;)

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
ik heb dit in het verleden ook weleens gehad met de 530.. toen had ik voor de vakantie in zeeland een route met komoot gemaakt, vrij rechtstreeks van breda naar dishoek/valkenisse: 107 km. Bij de terugweg kwam ik erachter dat komoot niet werkte vanaf zeeland (buiten de thuis regio) en garmin zelf met een omweg via rotterdam kwam van ~ 150 km als ik het me goed herinner, dit was zowel via navigatie naar opgeslagen locatie (thuis/breda) als via een route A, B vanuit connect het geval..

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De 830 heb ik het ook wel eens gehad, zoek station afstand 5km kreeg route van 100km+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-09 15:11
DDX schreef op maandag 22 mei 2023 @ 14:26:
De 830 heb ik het ook wel eens gehad, zoek station afstand 5km kreeg route van 100km+
Die Garmin kent jou ondertussen wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De 840 kent mij beter dan de 830 trouwens, toevallig vorige week nog een ritje met de 830 gemaakt en die begon na afloop meteen te zeuren over overreaching.
De 840 heeft het met zelfde getallen gewoon over optimal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
En zelfs die informatie van beide Edge zijn onvolledig. Want ze weten niet wat je evt. naast het fietsen mogelijk nog meer doet aan sport. Je Edge weet ook niets over het herstel en nachtrust zodat het vóór een rit iets kan roepen over Training Readiness of hersteltijd. Zou je naast een Edge een recente Garmin sporthorloge 24x7 dragen, dan worden de gegevens van je horloge en de Edge gecombineerd. De sporthorloge houdt dan bv. ‘s nachts je herstel bij en stuurt die gegevens naar je Edge zodra je die aanzet (en andersom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
EdwinW schreef op maandag 22 mei 2023 @ 21:16:
En zelfs die informatie van beide Edge zijn onvolledig. Want ze weten niet wat je evt. naast het fietsen mogelijk nog meer doet aan sport. Je Edge weet ook niets over het herstel en nachtrust zodat het vóór een rit iets kan roepen over Training Readiness of hersteltijd. Zou je naast een Edge een recente Garmin sporthorloge 24x7 dragen, dan worden de gegevens van je horloge en de Edge gecombineerd. De sporthorloge houdt dan bv. ‘s nachts je herstel bij en stuurt die gegevens naar je Edge zodra je die aanzet (en andersom).
Zo is het bij mij. Fenix 6 Pro rond de pols en Edge 840.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 08:09

Hegeman

Weet van alles wat

Stancke schreef op maandag 22 mei 2023 @ 22:19:
[...]

Zo is het bij mij. Fenix 6 Pro rond de pols en Edge 840.
Dan ben ik wel nieuwsgierig hoe je dit voor elkaar heb gekeregen.
Want ik heb een Fenix 6 Pro en Edge 530, die lijken wel separaat van elkaar te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Hegeman schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 14:52:
[...]

Want ik heb een Fenix 6 Pro en Edge 530, die lijken wel separaat van elkaar te werken.
Bij algemene toestel instellingen onder Garmin Connect Physio-Trueup inschakelen. Zou bij jou bij beide moeten werken, bij mij werkt het alleen op mijn horloge en niet op mijn fietscomputer, dus horloge kan wel van fietscomputer data krijgen, maar niet andersom (en denk dat er ook wat beperkingen op zitten dan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
Je moet je Garmin sporthorloge in Garmin Connect als primary training device instellen, aangezien je die (als het goed is) 24x7 draagt. De Edge 530 (en dus ook de 540) zouden deze functie moeten ondersteunen.
https://support.garmin.co...ining%20Device&tab=topics

[ Voor 25% gewijzigd door EdwinW op 23-05-2023 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
Hegeman schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 14:52:
[...]

Ik had eerst mijn Fenix en 830 en die werken inderdaad niet samen, daarom geswitched naar de 840 en nu werken deze perfect samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
EdwinW schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 16:46:
Je moet je Garmin sporthorloge in Garmin Connect als primary training device instellen, aangezien je die (als het goed is) 24x7 draagt. De Edge 530 (en dus ook de 540) zouden deze functie moeten ondersteunen.
https://support.garmin.co...ining%20Device&tab=topics
Ik had het juist andersom gedaan omdat de enige activiteit die ik track, fietsen is. Daarvoor heb ik de edge als primary device. Dus niet zozeer het 24x7 uitgangspunt.

Geen idee of dit juist is, maar het werkt voor mij wel. Recovery time, traininstatus, etc is terug te lezen op mijn horloge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
Als je én een Garmin sporthorloge én een Edge fietscomputer hebt, gebruik je doorgaans beide devices om verschillende activiteiten op te nemen ;) Maar ik vermoed dat je eerst een sporthorloge had voor de fiets en later een Edge hebt gekocht om de fietsritten op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Precies dit 🙃
Het is ook mijn hartslagmeter tijdens fietsen. Had het horloge met name ook om mijn gesteldheid in kaart te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Gisteren de Edge 840 voor het eerst een dagje in de heuvels van zuid-Limburg/Belgie meegenomen en een paar zaken die mij op zijn gevallen.

- Het scherm met het aantal klimmen is erg langzaam in laden(19 klimmen in mijn route van +/- 115 km), als in echt een seconde of 5. Mag toch hopen dat dit wel wat sneller wordt of is dat ijdele hoop?
- Het scherm met het aantal klimmen is wel echt een fijne toevoeging, ook met name hoe ver de volgende klim nog op zich laat wachten.
- Het profielbalkje op de kaartweergave is wel echt een fijne toevoeging.
- Climbpro scherm is ook erg fijn om te zien hoe ver je op de klim zit, het percentage etc.

Het enige waar ik wel mee zat te worstelen is hoe het climbpro scherm zich mengt in de 'normale' schermen die je hebt ingesteld bij je profiel. Als je aan een klim begint, vervangt het climbpro scherm het scherm wat je op dat moment open had. Het zorgt er dus voor dat je niet makkelijk terug kunt naar de route kaart(al komt die nog automatisch) maar dus ook niet naar het scherm waar je gegevens die handig zijn bij het klimmen(vermogen/cadans/HR). Wat ik in het verleden vaak deed was wisselen tussen het hoogteprofielscherm en het 'klimscherm(vermogen/cadans/HR)'.

Ik zou er ook al mee kunnen leven als het climbpro scherm als 'extra' scherm erbij komt waarmee ik makkelijk links/rechts swipen zou kunnen gebruiken om het wel/niet te laten zien. Het lastigste is echter nog dat het het scherm 'vervangt' wat je open had staan. Mis ik iets of is dit verwacht gedrag en beter nog.. hoe gaan jullie hier mee om tijdens jullie ritten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Hmm ik heb tijdens mijn laatste klimrit niet geprobeert te wisselen van het climbpro scherm. Volgende week in de Vogezen zal ik het eens uitgebreid testen. Die lag is wel vervelend ja, vooral ook doordat dat scherm altijd in positie 2 staat. Van beide zaken staan al meerdere meldingen van op het Garmin forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Nu online
la_fusion schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 10:42:
hoe gaan jullie hier mee om tijdens jullie ritten?
Luid vloekend. Al meerdere keren gehad dat ik een afslag mis omdat Climbpro in beeld kwam. sta dus ook open voor tips. Optie om hem op de achtergrond toe te voegen heb ik ook nog niet gevonden (maar ook niet echt gezocht).

Flickr - Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

GWBoes schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 11:36:
[...]

Luid vloekend. Al meerdere keren gehad dat ik een afslag mis omdat Climbpro in beeld kwam. sta dus ook open voor tips. Optie om hem op de achtergrond toe te voegen heb ik ook nog niet gevonden (maar ook niet echt gezocht).
De optie om de popup uit te zetten zit in de instellingen van het ClimbPro datascherm zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
la_fusion schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 10:42:
Gisteren de Edge 840 voor het eerst een dagje in de heuvels van zuid-Limburg/Belgie meegenomen en een paar zaken die mij op zijn gevallen.

- Het scherm met het aantal klimmen is erg langzaam in laden(19 klimmen in mijn route van +/- 115 km), als in echt een seconde of 5. Mag toch hopen dat dit wel wat sneller wordt of is dat ijdele hoop?
- Het scherm met het aantal klimmen is wel echt een fijne toevoeging, ook met name hoe ver de volgende klim nog op zich laat wachten.
- Het profielbalkje op de kaartweergave is wel echt een fijne toevoeging.
- Climbpro scherm is ook erg fijn om te zien hoe ver je op de klim zit, het percentage etc.

Het enige waar ik wel mee zat te worstelen is hoe het climbpro scherm zich mengt in de 'normale' schermen die je hebt ingesteld bij je profiel. Als je aan een klim begint, vervangt het climbpro scherm het scherm wat je op dat moment open had. Het zorgt er dus voor dat je niet makkelijk terug kunt naar de route kaart(al komt die nog automatisch) maar dus ook niet naar het scherm waar je gegevens die handig zijn bij het klimmen(vermogen/cadans/HR). Wat ik in het verleden vaak deed was wisselen tussen het hoogteprofielscherm en het 'klimscherm(vermogen/cadans/HR)'.

Ik zou er ook al mee kunnen leven als het climbpro scherm als 'extra' scherm erbij komt waarmee ik makkelijk links/rechts swipen zou kunnen gebruiken om het wel/niet te laten zien. Het lastigste is echter nog dat het het scherm 'vervangt' wat je open had staan. Mis ik iets of is dit verwacht gedrag en beter nog.. hoe gaan jullie hier mee om tijdens jullie ritten?
Je kunt in je activity profile Climbpro instellen. Daar kun je ook instellen 'waar' het climpro scherm moet staan in de volgorde, maar ook welke klimmetjes (vanaf welke lengte) etc moet weergeven.

https://www8.garmin.com/m...30-8C10-DF21A40302A9.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

De laatste tijd ervaar ik wat problemen met de Komoot Connect IQ app op m’n Garmin Edge 530.
Als ik ‘geplande routes’ open krijg ik bijna altijd een‘download error’.
Oplossing is uit het menu gaan en opnieuw proberen. Na een keer of drie lukt het dan wel.
Meer mensen hier last van?
Zou het aan de WiFi verbinding liggen of synct de app via BT met de telefoon?

Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Hier gezwicht voor een Garmin Edge Explore (1). Nu voor 159 euro gekocht op Futurumshop. Vind de meer high end modellen voor nu wat te duur, zeker omdat ik vrijwel nooit hele lange tochten maak (max ~100km) en altijd in de buurt blijf. Ben alleen verhuisd naar een onbekende omgeving dus dan is het wel prettig om iets van houvast te hebben, ik raakte voor ik verhuisde ook al vaak genoeg de weg kwijt :+ .

Ik heb hierbij wel een vraagje. Past die edge explorer gewoon op Garmin’s eigen out-front mountje? Op Futurumshop zie ik de explore er niet tussen staan bij ondersteunde computers.

[ Voor 3% gewijzigd door Thomas op 28-05-2023 10:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
@Thomas ja, geen probleem, die Garmin mounts zijn universeel.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:32
Ik heb al een paar keer met mijn Garmin 840 gehad dat hij de totale fiets tijd stopt en opnieuw begint. Er staat dan een 1 of bv een 2 bij. Hoe kan ik dat aanpassen? Vind het nl erg irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GoEV6 schreef op zondag 28 mei 2023 @ 17:25:
Ik heb al een paar keer met mijn Garmin 840 gehad dat hij de totale fiets tijd stopt en opnieuw begint. Er staat dan een 1 of bv een 2 bij. Hoe kan ik dat aanpassen? Vind het nl erg irritant
Ik heb het iedere keer, en het is standaard zo... er is een IQ app old timer of zoiets... Ik ben het ondertussen al gewoon, als de teller weer op 0 staat weet ik dat er weer een uur voorbij is. Ik weet nog altijd wanneer ik vertrokken ben, en meestal kan ik nog tellen als ik aan het fietsen ben 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
GoEV6 schreef op zondag 28 mei 2023 @ 17:25:
Zou die 1 of 2 niet het aantal hele uren zijn??? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
Smultie schreef op zondag 28 mei 2023 @ 17:33:
[...]

Zou die 1 of 2 niet het aantal hele uren zijn??? :+
Haha zo had ik het niet bekeken 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
GoEV6 schreef op zondag 28 mei 2023 @ 17:36:
[...]

Haha zo had ik het niet bekeken 😀
foutje

[ Voor 5% gewijzigd door GoEV6 op 28-05-2023 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• replica17
  • Laatst online: 23:25
Iemand een idee waarom de Garmin 1040 niet automatisch workouts importeert vanuit de connect app?

Ik exporteer mijn workout vanuit join naar garmin connect en vervolgens moet ik elke keer handmatig de workout naar de garmin 1040 sturen. Beetje hinderlijk, hoe kan dit wel automatisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zaterdag opeens dat m'n kaart bovenkant naar het noorden bleef wijzen op m'n 840.
Settng van noorden/route up gewisseld maar dat had geen effect.
Pas na uit/aanzetten ging het weer ok.

Gisteren 385km rit/route (zonder climbpro klims) en 0 problemen kwa traagheid.
Na afloop 50% batterij over.
13 uur fietstijd, garmin stond zo'n 14 uur aan. en 2 uur gewonnen met solar.

Zaterdag ritje van 4 uur waar ik 1,5 uur solar erbij kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:41

aerofreak

Steve Jobs

Ik begin me te irriteren aan mn 530. Elke rit minmaal een reconnect van de sensoren (HRM,PM en radar). Random restarts tijdens een rit en laatst was de gehele device bevroren, toen maar gestopt en google geraadpleegt. |:( Device is 2 jaar oud nu, iemand de gouden tip?

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Pagina: 1 ... 80 ... 101 Laatste