Acties:
  • +1 Henk 'm!
MrDry schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 08:01:
Meer mensen last van het open blijven staan van het blauwe klepje tbv de laadkabel bij de Wahoo Bolt? Ik vind het geen gezicht. Bij mn Garmin wilde het klepje ook nooit lekker blijven zitten maar deze is hel blauw...
Het is hemelsblauw :)

Ik heb er geen last van, heeft mij nog niet gebeten of mij aangevallen onderweg... Genieten van het weertje, het uitzicht, frisse lucht,...

[ Voor 16% gewijzigd door RigolleM op 27-08-2019 09:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CuttingStorm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:43
YouTube: Wahoo ANT+ RADAR Support: ELEMNT | BOLT | ROAM // FEATURE UPDATE!

De Wahoo serie krijgt (eindelijk) support voor (Garmin) Radars.
Nu hopen dat er snel alternatieve radars komen :)

[ Voor 12% gewijzigd door CuttingStorm op 27-08-2019 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:43
Sinds ruim een week een Garmin 530 en ik moet toegeven dat ik toch hoop dat er de komende updates nog wat verbeteringen komen. Kan voor een stukje aan mijn iPhone liggen (draai iOS13 Beta) maar synchroniseren gaat toch niet zo van harte als bij mijn Forerunner 935.

Ook heb ik nog niet kunnen ontdekken waarom het toestel soms "automagisch" een rit start terwijl ik helemaal op geen enkele knop duw. Ik zie hier geen enkele setting voor.

Voor de rest ben ik wel tevreden hoor, routes aanmaken (via Komoot), inladen en routes aanpassen gaat inderdaad supersnel en is exact wat ik zocht. Waarschuwing voor scherpe bocht vind ik wel leuk (heb wel al ontdekt dat het niet 100% consistent is, er zit een vervelende dubbele bocht in mijn traject die "heen" als gevaarlijk wordt gezien maar "terug" niet hoewel je net zo goed het water in kan rijden). Maar goed. Andere functies heb ik nog niet uitgeprobeerd (het is hier bijvoorbeeld zo vlak als een spiegel).

Als ik thuiskom, wordt de rit ook vlotjes via WiFi geupload. Scherm ziet er goed uit, batterijduur is voor mij ruim voldoende (doe vooral woon-werk en dat zijn ritten van een uurtje enkel, het lijkt erop dat ik netjes een hele week woon-werk kan doen op één lading).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10 14:45

red bull

Keeps me awake !

nokie schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 11:18:
Sinds ruim een week een Garmin 530 en ik moet toegeven dat ik toch hoop dat er de komende updates nog wat verbeteringen komen. Kan voor een stukje aan mijn iPhone liggen (draai iOS13 Beta) maar synchroniseren gaat toch niet zo van harte als bij mijn Forerunner 935.

Ook heb ik nog niet kunnen ontdekken waarom het toestel soms "automagisch" een rit start terwijl ik helemaal op geen enkele knop duw. Ik zie hier geen enkele setting voor.

Voor de rest ben ik wel tevreden hoor, routes aanmaken (via Komoot), inladen en routes aanpassen gaat inderdaad supersnel en is exact wat ik zocht. Waarschuwing voor scherpe bocht vind ik wel leuk (heb wel al ontdekt dat het niet 100% consistent is, er zit een vervelende dubbele bocht in mijn traject die "heen" als gevaarlijk wordt gezien maar "terug" niet hoewel je net zo goed het water in kan rijden). Maar goed. Andere functies heb ik nog niet uitgeprobeerd (het is hier bijvoorbeeld zo vlak als een spiegel).

Als ik thuiskom, wordt de rit ook vlotjes via WiFi geupload. Scherm ziet er goed uit, batterijduur is voor mij ruim voldoende (doe vooral woon-werk en dat zijn ritten van een uurtje enkel, het lijkt erop dat ik netjes een hele week woon-werk kan doen op één lading).
Ik heb de mijne vanochtend gekregen, ik kom van een Garmin 705... moet nog even wennen... vrijdag hopelijk uitproberen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-10 21:24
CuttingStorm schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 11:01:

Ik kan het filmpje hier momenteel enkel zonder geluid bekijken.

Wil dit zeggen dat we dan binnenkort ook compatibele verlichting kunnen bedienen via de Element?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Drossie schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 13:00:
[...]

Ik kan het filmpje hier momenteel enkel zonder geluid bekijken.

Wil dit zeggen dat we dan binnenkort ook compatibele verlichting kunnen bedienen via de Element?
Dit gaat specifiek over de varia technolgie, dus ondersteunen van het protocol voor naderende wagens en weergave op het display of via LEDS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:28
nokie schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 11:18:

Als iemand weet hoe je het automatisch starten van een route uit kan zetten, zou dat heel fijn zijn!

Soms wil ik eerst stukje de stad uit fietsen voor dat ik mn 530 aanzet.. maar om de haverklap begint hij al zodra hij GPS heeft, rete irritant.

Verder idd echt een top apparaat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CuttingStorm
@nokie en @Requiem19
Waarschijnlijk kan je dit vinden onder het juiste Activity profile (neem aan bike)

Is op alle garmin hetzelfde dus bij deze link naar edge 830

https://www8.garmin.com/m...B8-97C5-90B55733092F.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:28
@CuttingStorm Dank!

RTFM... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuttingStorm
Een simpele google zoekactie does the job...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:43
*bloos* Dat had ik inderdaad zelf kunnen vinden. Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CuttingStorm schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 11:01:

Ik kan bevestigen dat het werkt op mijn Bolt, zopas een Garmin Varia Radar RLT510 gekocht en in de test modus zag ik alvast een extra balk aan de linkerzijde van het scherm. Ik denk één van mijn betere aankopen voor de fiets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-10 21:24
RigolleM schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 17:28:
[...]

Ik kan bevestigen dat het werkt op mijn Bolt, zopas een Garmin Varia Radar RLT510 gekocht en in de test modus zag ik alvast een extra balk aan de linkerzijde van het scherm. Ik denk één van mijn betere aankopen voor de fiets...
Waarom denk je dat? Ik ken die Varia niet zo goed.

Maar als ik het goed heb, waarschuwt die toch gewoon voor verkeer dat langs achter komt? Is dat dan zo belangrijk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:34

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Drossie schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 17:39:
[...]

Maar als ik het goed heb, waarschuwt die toch gewoon voor verkeer dat langs achter komt? Is dat dan zo belangrijk?
Als je aparte fietspaden hebt waar iedereen zich netjes aan de regels houdt waarschijnlijk niet. In de harde werkelijkheid van onze koude samenleving wel.

Zonder gekheid het is wel fijn dat je weet dat er iets achter je zit, of het nou wil inhalen of niet. En als je als bonus meteen een achterlicht hebt. En pas als het een keer goed mis gaat denk je achteraf, goh had ik nou maar zo'n waarschuwing/radar gehad.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-10 17:33
@Drossie
Hangt er wat vanaf waar je fietst, als dat steeds op gescheiden fietspaden is of wegen zonder autoverkeer, dan kun je dit misschien niet zo belangrijk vinden, en in de stad zit je dan weer constant tussen de auto's dus daar zou ik het ook niet gebruiken. Maar in veel landen heb je niet zo'n goede fietspaden als Nederland (of België), en dan zou ik me wel geruster voelen als er iets me verwittigt voor aankomend verkeer.

Normaal hoor ik altijd wel wagens achter me, maar niet tot 150m ver zoals die radar, en bij hogere snelheden (afdaling bv) hoor je ook minder goed boven het geruis van de wind. Ik heb er soms ook last van dat ik denk een wagen achter me te horen, terwijl ik dat zelf ben (wind en rolweerstand dan), wat me dan nodeloos opjaagt.

Veel snelle elektrische fietsen (alle?) hebben ook een spiegel, want met de snelheden die die dingen halen hoor je ook minder goed, maar de mogelijkheden om een spiegel op een racefiets stuur te monteren zijn beperkt (het kan maar is dan zo'n klein ding en je kunt daar niet in alle hoeken door kijken).

Er zijn in elk geval ook genoeg tegenstanders van die radars, je mag er ook niet teveel op gaan vertrouwen, een aanrijding zal het niet meteen voorkomen tenzij je elkaar aan de kant gaat staan. Maar of je dit nu handig vindt of niet, het is wel goed dat Wahoo hier een stapje zet naar gelijke features met Garmin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Drossie schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 17:39:
[...]

Ik had er tot jaar nog nooit van gehoord. Ik wist wel dat Garmin voor- & achterverlichting verkochten, maar had mij er niet in verdiept. Je ziet zoiets passeren en denkt.. waarom € 199 voor een fietsverlichting, en dus gewoon geskipt. Tot ik toevallig een YT zag van DCR, was ik onmiddellijk verkocht, maar... ik had een Wahoo Elemnt en geen Garmin Edge.
Ik rij vaak langs wegen waar geen fietspaden zijn. In België is de fietsinfrastructuur niet zo denderend. Er zijn heel weinig afgescheiden fietspaden. Er rijden ook veel cowboys met de wagen rond die niet eens vertragen en dan is het wel schrikken. Als ik bij voorbaat al wordt verwittigd gaat dit mij een veiliger gevoel geven en kan ik sneller meer tegen de kant rijden. De radar begint ook te flikkeren als er een wagen naderd, dus de chauffeur zal ook sneller zien dat hij/zij een fietser nadert. En als extraatje is het ook een fietsverlichting 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-09 17:25
De volgende stap is een mini camera naar achteren gericht en het beeld op je telefoon/snelheidsmeter? Ik bedoel, het is wel leuk om een seintje te krijgen dat er iets aankomt, maar nog steeds moet je omkijken of hij wel genoeg ruimte geeft. En noem me paranoia, maar ik kijk sowieso al elke paar honderd meter om me heen.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
coelho schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 20:20:
De volgende stap is een mini camera naar achteren gericht en het beeld op je telefoon/snelheidsmeter? Ik bedoel, het is wel leuk om een seintje te krijgen dat er iets aankomt, maar nog steeds moet je omkijken of hij wel genoeg ruimte geeft. En noem me paranoia, maar ik kijk sowieso al elke paar honderd meter om me heen.
Zoals hierboven al is aangehaald, er zijn voor- en tegenstanders.
Omkijken moet je sowieso doen, en dat is bij mij gewoon een reflex, maar voor mij is het een extraatje om mij veiliger te voelen op de weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuttingStorm
Hier in de polder met veel wind zie ook echt wel toepassing om die sporadische schrikmomenten nog verder te doen afnemen. Het vervangt om je heen kijken natuurlijk niet, maar de heads up kan zeker lekker zijn helemaal als je even lekker gestrekt over het stuur flink aan het doortrappen bent. En juist op dit soort wegen willen mensen nog wel eens minder rekening houden en gewoon met flink tempo langs suizen. Daarbij, de aankomende jaren zullen auto's en motoren steeds stiller worden. Goede ontwikkeling dus dat wahoo dit ANT protocol eindelijk ondersteunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je moet wel sneller dan 15 km/u trappen anders valt de communicatie continue weg. Gisteren getest met dochter, maar we reden te traag. Daarna ff doorgetrapt gedurende 10km en geen enkele keer onderbreking meer gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nu nog een radar/lampje die het langer dan 6 uur doet, ik ga hem niet kopen met zo'n beperkte batterijduur.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
@DDX
Moest je niet vies zijn van wat knutselen: https://forums.mtbr.com/g...w-take-apart-1101959.html. Persoon daar heeft de USB aansluiting losgemaakt en er een externe batterij aan gehangen. Dat weer echt goed waterdicht krijgen lijkt me wel niet zo eenvoudig. Maar die 6 uur batterijduur is met het licht continu aan, met flitsend licht zou de batterij 15 uur mee gaan. Ik dacht dat jij behoorlijk lange ritten deed, dat is misschien nog steeds niet voldoende.

Voor mij voldoet de batterij wel, ik ga zelden langer dan 3 uur fietsen en zou nog sowieso een extra lamp meenemen, ik zou dit meer als daglamp beschouwen (heb ook al een rood lampje achterop mijn helm). Maar ik ben er nog niet zo uit of ik het geld er voor over heb, en kan het ook niet zo goed combineren met mijn zadeltasje, dan moet ik daar weer iets anders voor verzinnen. Misschien dat deze mount werkt https://www.shapeways.com...ag-clip?optionId=65565614, de ontwerper heeft zelfs dezelfde Topeak zadeltas als mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@MacPoedel De test-modus werkte terwijl ik de radar aan het opladen was, weet niet of dit zo is de life-modus. Waterdichtheid zal inderdaad een probleem zijn, maar hier zullen ook wel oplossingen voor zijn. Bij staat hij ook op knipperlicht, maar ik zal nooit langer dan 5 uur aan één stuk rijden, dus batterij-issue heb ik niet.
Ik gebruik een kleine buideltas, waar één biba, 2 bandenlichter en een CO2 cartridge in zit, en ik had nog zadelpen genoeg voor de radar te plaatsen. Hoe meer slooping de bovenbuis van het frame maakt hoe meer zadelpen je over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:14
Ik heb op dit moment een Edge 800 en rijd tracks die ik teken op gpsies.com
Werkt perfect! Kruimelspoor volgen vind ik prima. Mijn device gaat na al die jaren zo'n 10 uur mee continu op de 'kaartpagina', helderheid staat dan op de helft. Ik had laatst een rit van 4,5 uur en bij thuiskomst nog 55% batterij over.

Het enige wat ik mis is dat ik na élke rit de 800 aan de computer moet hangen om een rit te kunnen uploaden. Ik zie dat de Edge 820 nu voor <€200 nieuw wordt verkocht. Hiermee worden de ritten veel sneller en eenvoudiger geüpload (bluetooth/Wifi). Gaat deze ook ongeveer net zo lang mee qua accu?

En is het hiermee ook makkelijker om een track te tekenen en op de 820 te krijgen? Ik moet nu altijd de 800 aan de computer hangen om de bestanden in 'Newfiles' te zetten.

Ik gebruik geen TBT navigatie.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LuPo schreef op zondag 1 september 2019 @ 05:21:
Ik heb op dit moment een Edge 800 en rijd tracks die ik teken op gpsies.com
Werkt perfect! Kruimelspoor volgen vind ik prima. Mijn device gaat na al die jaren zo'n 10 uur mee continu op de 'kaartpagina', helderheid staat dan op de helft. Ik had laatst een rit van 4,5 uur en bij thuiskomst nog 55% batterij over.

Het enige wat ik mis is dat ik na élke rit de 800 aan de computer moet hangen om een rit te kunnen uploaden.
Eigenlijk mis je verder niks... Ik ben overgestapt, uit nieuwsgierigheid, naar een Wahoo Elemnt Bolt, en behalve het auto syncen (beide richtingen) en live tracking is alles hetzelfde. Mijn Edge 800 gaat soms mee als 2de toestel om te navigeren, zodoende ik niet moet switchen tussen de verschillende pagina's. Op de racer heb je daar de tijd voor, maar op de MTB volgen de afslagen een pak sneller en heb je beter uw beide handen op het stuur.
Ik zie dat de Edge 820 nu voor <€200 nieuw wordt verkocht. Hiermee worden de ritten veel sneller en eenvoudiger geüpload (bluetooth/Wifi). Gaat deze ook ongeveer net zo lang mee qua accu?

En is het hiermee ook makkelijker om een track te tekenen en op de 820 te krijgen? Ik moet nu altijd de 800 aan de computer hangen om de bestanden in 'Newfiles' te zetten.

Ik gebruik geen TBT navigatie.
Van de Edge 820 zou ik afblijven, zelfs voor € 200. Heeft een heel slechte accuduur en is traag tijdens kaartweergave.

Het principe is hetzelfde gebleven bij de nieuwe Edge-toestellen om een GPX op het toestel te zetten. Je kan ze nu ook online via smartphone op de Edge plaatsen, bv. via Dropbox. Het tekenen doe ik meestal altijd op een PC, dus is het maar een kleine stap om dan de track op de GPS te plaatsen via een kabeltje.

Met de Wahoo Elemnt Bolt zet ik mijn track nu ook via de smartphone, maakt het wat eenvoudiger maar zo'n groot verschil is dit nu ook niet.

Met de Bolt teken ik wel niet meer in Mapsource zoals bij de Edge 800, maar rechtstreeks in Komoot, en deze is gelinkt in de Wahoo companion app, dus zie ik al mijn geplande en gereden ritten staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb recent de edge 830 gekocht omdat ik teveel kuren had met de wahoo bolt (vastlopers tijdens lange ritten, buttons die te hard slijten waardoor je iedere 6 maanden garantie moet aanspreken en nog wat dingetjes)

Kaartscherm is minder duidelijk dan de wahoo bolt, zeker als je in de bossen fietst is het een groene kaart en zijn fietspaden slecht te zien.
Eens kijken of er wat te doen is met andere map oid, ik zag dat er wel wat dingen in te stellen zijn kwa 'map visibility mode'
En ik mis de zoom buttons die de bolt heeft, via touchscreen zoomen gaat toch iets lastiger.

En de 830 is net iets te groot als ik hem in de k-edge houder heb zitten, haakse usb connector past net niet.
Irritant voor echt lange ritten, al vermoed ik dat ik dat de batterij goed genoeg is dat ik het wel red met opladen bij stops.
Optie om scherm 180 graden te draaien zou wel leuk zijn, kan connector gewoon aan 'bovenkant' gemonteerd worden'

En route inladen gaat stuk lastiger dan bij Wahoo.
Er is een IQ app waarmee je strava routes kan zien en laden, maar werkt stuk lastiger om lijst met routes door te nemen.
En als je onderweg bent kan je geen IQ app openen...

Afgelopen vrijdag: bijna een week gereden met de edge 830.
Vanmorgen was batterij zo goed als leeg, 3% over dus aan de oplader gehangen.
23 uur rijtijd (en 740km) en denk zo'n 25 uur aangestaan in totaal.

Gisteren lange rit getest met de edge 830.
308km, 9u20 minuten rijtijd en edge heeft 11u aangestaan.
Hele dag navigatie aangehad, werkte prima nog wel even wennen aan aanwijzingen en hoe ver dat kaartje in(/uit)gezoomed is. 2 keer afslag gemist daardoor.
Ook mooi dat als je bewust even aantal km van route afwijkt dat herberekening je weer netjes op route brengt.
Bij thuiskomst had ik nog 52% batterij over. Dat powerbank onderweg niet aan garmin kan hangen is dus niet zo heel erg voor echt lange ritten. Eventueel kan ik tijdens stops dus bijladen.

Ook nog even flinke regenbui gehad en touchscreen werkte totaal niet meer op dat moment, ik had ook opeens menu optie in beeld doordat scherm zelf dingen ging doen.
Kwam ook niet meer terug.
Snel screenlock aangezet maar. (is ook als het droog is handige optie, je kan nog wel schermen wisselen)

[ Voor 5% gewijzigd door DDX op 01-09-2019 10:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 07:37

Crazy D

I think we should take a look.

DDX schreef op zondag 1 september 2019 @ 10:41:
Kaartscherm is minder duidelijk dan de wahoo bolt, zeker als je in de bossen fietst is het een groene kaart en zijn fietspaden slecht te zien.
In de standaard kleureninstelling is de lijn die je moet volgen voor je route dezelfde kleur als de grotere doorgaande wegen. Erg handig in Duitsland bv waar je nogal veel van dat soort wegen hebt :D
Ook nog even flinke regenbui gehad en touchscreen werkte totaal niet meer op dat moment, ik had ook opeens menu optie in beeld doordat scherm zelf dingen ging doen.
Kwam ook niet meer terug.
Snel screenlock aangezet maar. (is ook als het droog is handige optie, je kan nog wel schermen wisselen)
Dat vind ik wel echt ruk. Gebeurt gelukkig niet vaak maar heb al weleens wat stress gehad omdat het beeld niet meer wilde wisselen, lock er ook niet af moest, en ik ergens reedt waarvan ik niet wist hoe ik terug moest komen. Wel goede reden om te voorkomen dat je in de regen rijdt :P

PS moet jij je niet gewoon aanmelden als reviewer/testen? Als jij een tochtje kan maken ermee, kan de rest van Nederland makkelijk een week dagelijks fietsen :o (ik heb de 1030 maar ook die hoef ik niet zo vaak te laden, m'n oude 1000 rekende ik 10% per uur, met de 1030 is dat eerder 6 of 7% maximaal).

[ Voor 12% gewijzigd door Crazy D op 01-09-2019 13:57 ]

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Haha ja ik zou een goede duurtester zijn ja.
Crazy D schreef op zondag 1 september 2019 @ 13:55:
[...]

In de standaard kleureninstelling is de lijn die je moet volgen voor je route dezelfde kleur als de grotere doorgaande wegen. Erg handig in Duitsland bv waar je nogal veel van dat soort wegen hebt :D
Het is niet alleen de kleur.
Hoe ze het laten zien op de wahoo is veel duidelijk, valt meer op dan welke kleur dan ook.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.navigation-professionell.de/wp-content/uploads/2018/02/elemnt-bolt-navigation-route.jpg

[ Voor 86% gewijzigd door DDX op 02-09-2019 13:19 ]

• coelho
Ik heb tijdens mijn laatste paar ritten het issue dat mijn Wahoo Bolt continue meldt dat ik van de route af ben. Met name bij afslagen. Ik krijg 250 meter voor een afslag mijn eerste piepje zoals ingesteld, maar op 100 meter voor de bocht begint hij te piepen met rode lampjes dat ik van de route afwijk. Na het afdraaien krijg ik vervolgens vrijwel meteen de bestigingstoon dat ik op de route zit. Het is net alsof de GPS ineens iets 'off' is.

Ik denk het te kunnen herleiden naar de laatste update van een week of zo geleden. Daarom de vraag of ik de enige ben of dat er meerdere mensen dit gemerkt hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik heb het soms, meestal op stukken waar ik afwijking kan verwachten, maar ik heb gisteren pas de recente update geïnstalleerd, dus nog niet getest met de nieuwe firmware.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:35

Flipmo

OMG !!

op het fietsforum hebben ook veel mensen er last van.Ik zelf ook.. op een rechte weg blijft hij maar piepen dat je niet op de route zit. erg irritant.
Je route op "stil" zetten is voor nu de oplossing. Alleen piept hij dan ook niet als je ECHT van je route afwijkt.
Maar daar heb ik niet zo'n probleem mee.. voor nu is het afwachten op weer een nieuwe firmware.

• coelho
Flipmo schreef op donderdag 12 september 2019 @ 12:44:
op het fietsforum hebben ook veel mensen er last van.Ik zelf ook.. op een rechte weg blijft hij maar piepen dat je niet op de route zit. erg irritant.
Je route op "stil" zetten is voor nu de oplossing. Alleen piept hij dan ook niet als je ECHT van je route afwijkt.
Maar daar heb ik niet zo'n probleem mee.. voor nu is het afwachten op weer een nieuwe firmware.
Gelukkig niet de enige dus. Dan zal er wel een update volgen. Ik was even bang dat de interne GPS naar de vaantjes was. Zojuist ook weer, zo'n 125 meter voor iedere afslag gepiep dat je verkeerd zit. Om gek van te worden...

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ah! Dat viel me afgelopen zondag ook continu op. Ik dacht dat het lag aan het feit dat ik in het bos reed. Vond het echt een opvallende afwijking.

Het is trouwens niet zo dat de plot op het Strava kaartje ook off is. Die matcht keurig de wegen en segmenten.
Blij dat ik inmiddels over ben op de edge 830.
Misschien moet wahoo ook eens stoppen met het automatisch pushen/installeren van nieuwe firmwares.
Al zou ik deze ook direct installed hebben in de hoop dat dit de vastlopebn bug zou oplossen.

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:26
coelho schreef op donderdag 12 september 2019 @ 13:59:
[...]

Gelukkig niet de enige dus. Dan zal er wel een update volgen. Ik was even bang dat de interne GPS naar de vaantjes was. Zojuist ook weer, zo'n 125 meter voor iedere afslag gepiep dat je verkeerd zit. Om gek van te worden...
Ik heb precies hetzelfde... lijkt heel vaak voor een bocht/kruispunt te gebeuren. Ik denk dat er iemand overhaast op "merge/deploy" geklikt heeft ofzo ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuPo
RigolleM schreef op zondag 1 september 2019 @ 09:08:
[...]

Eigenlijk mis je verder niks... Ik ben overgestapt, uit nieuwsgierigheid, naar een Wahoo Elemnt Bolt, en behalve het auto syncen (beide richtingen) en live tracking is alles hetzelfde. Mijn Edge 800 gaat soms mee als 2de toestel om te navigeren, zodoende ik niet moet switchen tussen de verschillende pagina's. Op de racer heb je daar de tijd voor, maar op de MTB volgen de afslagen een pak sneller en heb je beter uw beide handen op het stuur.
Na een rit staat de info binnen een seconde op Garmin Connect en Strava, zodra ik 'bewaar rit' klik. Echt ideaal! Dat was wat ik miste..
[...]

Van de Edge 820 zou ik afblijven, zelfs voor € 200. Heeft een heel slechte accuduur en is traag tijdens kaartweergave.

Het principe is hetzelfde gebleven bij de nieuwe Edge-toestellen om een GPX op het toestel te zetten. Je kan ze nu ook online via smartphone op de Edge plaatsen, bv. via Dropbox. Het tekenen doe ik meestal altijd op een PC, dus is het maar een kleine stap om dan de track op de GPS te plaatsen via een kabeltje.

Met de Wahoo Elemnt Bolt zet ik mijn track nu ook via de smartphone, maakt het wat eenvoudiger maar zo'n groot verschil is dit nu ook niet.

Met de Bolt teken ik wel niet meer in Mapsource zoals bij de Edge 800, maar rechtstreeks in Komoot, en deze is gelinkt in de Wahoo companion app, dus zie ik al mijn geplande en gereden ritten staan.
Ik heb hem toch gekocht. En nu meer dan een week in huis, kan niet anders zeggen dan dat ik het niet eens ben met je mening. De Edge 820 werkt een stuk sneller in de menu's dan mijn 800. Laatst meer dan 4 uur in Limburg gefietst met routekaart en track volgen, en nog 58% bij terugkomst in het huisje. Dit is goed genoeg voor mij en ong. gelijk aan de 800.

Ideale IQ apps zijn RouteCourse en Strava routes. Met de eerste kan je route/track bestanden via bluetooth/Wifi uploaden naar je Garmin, en ook op je mobiel een route tekenen. Met de tweede kan je via bluetooth/Wifi routes die je bij 'mijn routes' hebt staan uit Strava halen.

Erg fijn apparaat die Edge 820, dikke aanrader! Zeker nu die €175 nieuw kost in Duitsland. Voor €350 had ik het de overstap van een 800 niet waard gevonden.

Nog mensen tips voor IQ apps van Garmin?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
LuPo schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 06:07:
[...]

Ik heb hem toch gekocht. En nu meer dan een week in huis, kan niet anders zeggen dan dat ik het niet eens ben met je mening. De Edge 820 werkt een stuk sneller in de menu's dan mijn 800. Laatst meer dan 4 uur in Limburg gefietst met routekaart en track volgen, en nog 58% bij terugkomst in het huisje. Dit is goed genoeg voor mij en ong. gelijk aan de 800.

Ideale IQ apps zijn RouteCourse en Strava routes. Met de eerste kan je route/track bestanden via bluetooth/Wifi uploaden naar je Garmin, en ook op je mobiel een route tekenen. Met de tweede kan je via bluetooth/Wifi routes die je bij 'mijn routes' hebt staan uit Strava halen.

Erg fijn apparaat die Edge 820, dikke aanrader! Zeker nu die €175 nieuw kost in Duitsland. Voor €350 had ik het de overstap van een 800 niet waard gevonden.

Nog mensen tips voor IQ apps van Garmin?
Nice, dat hij je zo goed bevalt. Mijn mening was gebaseerd op gebruikerservaringen die zich steendood beklaagden over hun Edge 820. Ook een reden waarom IK ben uitgeweken naar de Wahoo Elemnt Bolt. Veel suc6 ermee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuPo
RigolleM schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 08:30:
[...]

Nice, dat hij je zo goed bevalt. Mijn mening was gebaseerd op gebruikerservaringen die zich steendood beklaagden over hun Edge 820. Ook een reden waarom IK ben uitgeweken naar de Wahoo Elemnt Bolt. Veel suc6 ermee!
Wellicht was dat idd met de eerdere firmware. Ik ben natuurlijk wel laat ingestapt nu :)

Thanks iig voor je mening hoor. Was niet als aanval op jouw bedoeld, wilde gewoon even reageren en mijn ervaring delen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:19
Komoot gaat 'binnenkort' ook een Premium account aanbieden met extra mogelijkheden die tot op heden niet worden aangeboden. Het gaat om een jaarlijks abonnement. Het bestaande model waarbij je een bepaalde regio (of de wereld) koopt, lijkt in stand te blijven met dezelfde prijs.
Zie: https://support.komoot.co...0002101031-komoot-Premium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ben benieuwd of latere instappers nog altijd de wereld kunnen blijven kopen zonder premium en ik ben benieuwd hoeveel het gaat kosten. Het is wel een begrijpelijk stap, maar ik hoop dat het geen reclame fuik feest gaat worden met een hoop bloatware onzin.
Het programma zoals het nu is, is eigenlijk perfect voor mijn wensen en behoeftes.

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10 14:45

red bull

Keeps me awake !

In Spanje kregen bij de verhuur van een moutainbike een komoot route.. ik had mijn gratis gebied al verspeeld.. ik heb de wereld gekocht voor 29,95 (geen geld voor de hele wereld toch >:) ) Ik heb alleen nog niet echt de voordelen ontdekt ten opzichte van Strava Routes... kan iemand me hier bijpraten?

• EdwinW
Het is hier al eens eerder aangehaald:
- Komoot houdt rekening met het type wegdek als je een route maakt. Selecteer je een racefiets, dan probeert Komoot je uitsluitend over verharde wegen te leiden. Voor MTB precies andersom.
- Bij Komoot gaat het om het sociale aspect, dus foto's bij Highlights op de route. Strava is veel meer prestatiegericht. Komoot doet (op dit moment) bv. helemaal niets met hartslag- en vermogengegevens. Op de kaart van Komoot zie je de highlights vermeld staan en die informatie kun je gebruiken om de route samen te stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacPoedel
@red bull
Het voornaamste voordeel is dat je op Komoot als kaart OpenCycleMap kunt gebruiken, waar ook fietspaden in kleuren op aangeduid staan, zodat je je routes daar langs kunt laten lopen, terwijl Strava een wegenkaart en satelliet weergave heeft. Strava heeft dan weer wel een heatmap waar je op kunt zien waar veel gefietst wordt. Ik vind dat met Strava's heatmap de écht goede fietswegen (in België toch) niet genoeg uit de verf komen. Als je voornamelijk andermans routes fietst, maakt dat verschil niet zoveel uit, Strava zal gezien het globaal een grotere speler is, misschien wel meer routes hebben. Op Strava's kaarten staan ook geen points of interest, bv uitzichtpunten of monumenten, puur om te sporten maakt dat ook niet zo uit, maar als je ergens onbekend rijdt, kan langs zo'n POI passeren wel leuk zijn.

Verder kun je bij Komoot ook zien op wat voor ondergrond je route voornamelijk zal zijn, bv als er een stukje onverharde weg is. Strava kent ook alleen "fietsen" en hardlopen, op Komoot kun je ook routes maken om te hiken en is er een onderscheid in types fietsen (mountainbike/tour/race).

De belangrijkste reden voor mij om Komoot te nemen was dat ik met Komoot wel turn-by-turn navigatie kon krijgen op mijn Wahoo Elemnt Bolt en met Strava Routes niet. Op de Elemnt Roam kan je nu wel met TBT navigatie hebben van Strava, en met verschillende Garmins kon het al eerder, dus het hangt er vanaf wat voor fietscomputer je hebt, en ik denk dat Komoot wel wat klanten gewonnen heeft door de samenwerking met Wahoo. Er was ook wel een gratis alternatief om TBT op een Wahoo Elemnt te krijgen dacht ik.

Ik kan zo nog wel verschillen opnoemen die voor mij heel belangrijk zijn maar voor een ander er niet toe doen. Maar aangezien je al Komoot hebt en Strava Routes gratis is, kun je ook op ontdekkingstocht gaan ;).

Ik ben wel wat huiverig over de Premium dienst, ik vond het net zo aangenaam dat ik met een enkele aankoop het volledige pakket kon hebben. Dat is nu 2 jaar geleden, ik heb er geen probleem mee om voor nieuwe features (die ik zou willen) eens een upgrade te kopen, maar abonnementen mijd ik als de pest. Het enige abonnement dat ik momenteel heb lopen is een Strava Summit (Analysis pakket), en dat ga ik opzeggen wegens totaal gebrek aan nieuwe features en gewoon niet degelijk werken van de features die er wel zijn (fitness & freshness, maar dan niet voor zwemmen, waarom kan ik dan wel zwemactiviteiten loggen...). Het leuke van segmenten is er voor mij ondertussen ook al lang vanaf, ik rijd niet in grote groepen (dus geen aero voordeel) of op een e-bike :).

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-10 09:12

MrDry

Desperados!

coelho schreef op donderdag 12 september 2019 @ 11:19:
Ik heb tijdens mijn laatste paar ritten het issue dat mijn Wahoo Bolt continue meldt dat ik van de route af ben. Met name bij afslagen. Ik krijg 250 meter voor een afslag mijn eerste piepje zoals ingesteld, maar op 100 meter voor de bocht begint hij te piepen met rode lampjes dat ik van de route afwijk. Na het afdraaien krijg ik vervolgens vrijwel meteen de bestigingstoon dat ik op de route zit. Het is net alsof de GPS ineens iets 'off' is.

Ik denk het te kunnen herleiden naar de laatste update van een week of zo geleden. Daarom de vraag of ik de enige ben of dat er meerdere mensen dit gemerkt hebben?
Viel mij ook op afgelopen weekend. Gewoon in de polder veel meer "van route" meldingen dan voorheen.

Quod licet lovi, non licet bovi

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik heb het idee dat ze een geluid verkeer geprogrammeerd hebben (verkeerde geluid bij upcoming turn) Het geluid wordt namelijk twee keer afgespeeld (early warning en on turn) en het is inderdaad erg irritant. Ik had gelukkig hier al gelezen dat er mogelijk wat probleempjes waren. Ik heb me er dit weekend verder niet druk om gemaakt, hopelijk wordt het wel snel opgelost want leuk is anders.

Wat betreft het komoot verhaal, het werkt gewoon super fijn. Je kan gewoon op je mobiel een route maken (of op de pc) en vervolgens synced het allemaal naar je apparatuur (roam/bolt/garmin) zodat je ook makkelijk je route kan delen. En Open Cycle map is slechts één van de keuzes als achtergrond voor je routes, (misschien wel de beste) je hebt ook de standaard komoot kaart die behoorlijk goed is, de open street map en google maps / satellite. Gewoon erg uitgebreid en divers.

Strava ben ik niet zo'n fan meer van sinds het grote Relive debacle, het is verdore -mijn- data, niet die van Strava. Ik hoop dat komoot niet hetzelfde arrogante pad op gaat.

• coelho
Voor de Wahoo gebruikers hier het volgende: Als ik op de fiets zit dan gebruik ik de Wahoo Elemnt app op mijn iPhone. Die exporteert na afloop mijn rit naar Strava. Met hardlopen heb ik de Tickr om, maar omdat het volgens mij niet mogelijk is om een hartslagmeter aan Strava te koppelen, zet ik dan de Wahoo RunFit app aan.

Nu kwam ik ook nog de Wahoo app tegen, waarbij ik trainingmodus kan kiezen (hardlopen, loopband, fietsen, KICKR of Trainingsfiets). Is die app nou bedoeld als 'one solution for all' of kun je daar niet alle dingen instellen die je in de Wahoo Elemnt app kunt instellen?

Kort gesteld, ik zie door de bomen het bos niet meer. Wil graag met mijn Elemnt kunnen fietsen en met alleen de Tickr aan kunnen hardlopen. Telefoon heb ik bij beide bij me. Na afloop wil ik dat mijn activiteit op Strava komt. Moet ik echt met meerdere apps werken of is het op een betere manier op te lossen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
De Wahoo Elment Companion app is bedoeld als 'metgezel' in samenwerking met een Wahoo Elemnt (Mini, Bolt, Roam). Hiermee kan je uw fietsactiviteiten starten, geschiedenis raadplegen, routes starten, de Wahoo Elemnt configureren en/of firmware updates uitvoeren (voor de Wahoo Elemnt).

De Wahoo Fitness app, is een afzonderlijke fitness app welke onafhankelijk werkt van een Wahoo toestel.
Hiermee kan je dus sensoren (ANT+ of BT) zoals HR, cadans, snelheid, power,... en niet noodzakelijk Wahoo produkten, om te gebruiken tijdens uw trainingssessie. Met de Wahoo Fitness app kan je ook hardware instellen van bv. een Kickr en/of firmware updates uitvoeren. Deze app heeft dus niks met de Wahoo Elemnt gemeen.

Dus Wahoo Elemnt = Wahoo Elemnt Companion app en Wahoo Tickr = Wahoo Fitness app. Om te synchoniseren naar Strava moet je beiden apps de toelating geven tot Strava.

[ Voor 10% gewijzigd door RigolleM op 19-09-2019 14:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plong
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-10 19:55
EdwinW schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 15:47:
Komoot gaat 'binnenkort' ook een Premium account aanbieden met extra mogelijkheden die tot op heden niet worden aangeboden. Het gaat om een jaarlijks abonnement. Het bestaande model waarbij je een bepaalde regio (of de wereld) koopt, lijkt in stand te blijven met dezelfde prijs.
Iemand die weet of Komoot z'n promo's met enige voorspelbare regelmaat online zet?
Ik wacht immers al enkele maanden op de promo worldwide maps voor 19,99 EUR. Met de premium service in de maak, wordt de kans klein dat er nog een promo komt denk ik dan.

• EdwinW
Daar is niet echt iets over te zeggen. Ik had toen eerst een gratis account aangemaakt en kreeg na circa 2 weken een aanbieding in mijn mailbox. Volgens mij hebben (of hadden) ze een deal met Wahoo. Het zou nl. zo maar kunnen zijn dat je een aanbieding krijgt wanneer je één of meerdere ritten naar Komoot upload, dat je daarna in aanmerking komt voor een aanbieding. In een héél enkel geval hebben ze een aanbieding voor iedereen. Misschien was dat in de periode van Black Friday (eind november).
Zou je nog geen Komoot hebben, dan kan een geregistreerde Komoot gebruiker via een Free Gift je een regio bundel kado doen.

• MacPoedel
@plong Ik kreeg de Komoot aanbieding ook een aantal dagen (kan niet meer zeggen of het 2 weken was) nadat ik die ben beginnen gebruiken, en dat was vanaf het begin met de Elemnt Bolt. De Premium kan er inderdaad wel voor iets tussen zitten dat je geen aanbieding krijgt, ik vind het ook een wat onzekere periode om nog een kaartenpakket te kopen, misschien eerst afwachten hoeveel Premium gaat kosten.

@coelho Het is lang mogelijk geweest om sensoren te koppelen met Strava op je telefoon (waaronder hartslag sensoren en Bluetooth Smart dan, gezien je een iPhone hebt), maar Strava heeft die functionaliteit er net uit gesleept, blijkbaar zou het instabiliteit veroorzaken (mijn Summit abonnement wordt duidelijk goed besteed! :+). Je moet zoals RigolleM zegt de Elemnt app gebruiken om te verbinden met je Elemnt, de Wahoo Fitness app is om sportactiviteiten zonder fietscomputer te registreren (of om te verbinden met een Kickr trainer).

Inderdaad beetje jammer dat je twee apps nodig hebt. Maar aan de andere kant, moest het in één, grotere app zitten terwijl veel mensen slechts de functionaliteit van de Elemnt of Fitness app nodig hebben, dan zat je ook met verspilde ruimte. Ik koppel mijn Tickr met mijn sporthorloge voor het hardlopen, dus heb de Fitness app niet nodig.

Wahoo heeft nog wel een paar apps om het verwarrender te maken: https://eu.wahoofitness.com/fitness-apps. Ik heb de Elemnt en Utility app geïnstalleerd, maar is al wel lang geleden dat ik nog firmware van één van mijn Wahoo sensoren heb geüpdatet.

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

plong schreef op donderdag 19 september 2019 @ 14:36:
[...]
Iemand die weet of Komoot z'n promo's met enige voorspelbare regelmaat online zet?
Ik wacht immers al enkele maanden op de promo worldwide maps voor 19,99 EUR. Met de premium service in de maak, wordt de kans klein dat er nog een promo komt denk ik dan.
Bij black friday / cyber monday komt er zeker een actie, maar in welke vorm is lastig te zeggen. En inderdaad, dat premium gebeuren zal wel het een en ander laten veranderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
Er is een nieuwe update uitgebracht voor de Wahoo met daarin "Stability improvements" zonder verder hier details vrij te geven. Hopelijk dat het off-road probleem / overmatige notificaties is verholpen.
Hmm .. probleem nog niet opgeslost, blijkt nu.

[ Voor 7% gewijzigd door EdwinW op 20-09-2019 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
EdwinW schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 08:46:
Er is een nieuwe update uitgebracht voor de Wahoo met daarin "Stability improvements" zonder verder hier details vrij te geven. Hopelijk dat het off-road probleem / overmatige notificaties is verholpen.
laatste update heeft bij mij wel de route sync van Strava gefixt, die was ook stuk. Enige manier waarop ik dat werkend kreeg, was account weggooien, en opnieuw toevoegen. Daarna werkte het precies een keer.

De irritante bliepjes heb ik ook nog steeds. Denk dat er iemand zit te slapen op de QA afdeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
En een dag later een nieuwe firmware versie. Deze keer wel een fix voor off-route notifications.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjanssen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Wat is de handigste manier om een route vanuit Komoot in Garmin Connect te krijgen. Nu exporteer ik een gpx, en die importeer ik die weer. Dit werkt prima, maar voor beide heb ik de website nodig. En dat het moeilijk op de telefoon. Is er een handigere manier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacPoedel
tjanssen schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 22:27:
Wat is de handigste manier om een route vanuit Komoot in Garmin Connect te krijgen. Nu exporteer ik een gpx, en die importeer ik die weer. Dit werkt prima, maar voor beide heb ik de website nodig. En dat het moeilijk op de telefoon. Is er een handigere manier?
Komoot heeft een ConnectIQ app om routes op je Garmin zelf te krijgen, dat werkt in elk geval met mijn Forerunner 935.

Op mobiel (Android toch) kun je de route exporteren van Komoot's website als gpx (optie export to GPS device) en dat gpx bestand kun je openen met Garmin Connect. Dus importeren kan met de app, en Komoot's website is behoorlijk responsief dus vind ik wel te doen op mobiel. Een export to GPS knop in de app zou het wel completer maken.

• edwardmila
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10 18:35
Na een update is mijn Garmin Connect app ineens Engelstalig.
Nu begrijp ik de Engelse taal wel, maar ik heb toch liever NL.

Iemand een idee?

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

edwardmila schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 13:49:

Iemand een idee?
Even in het menu de taal weer op Nederlands zetten lijkt me de eerste stap.

• edwardmila
rockhopper schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 17:38:
[...]

Even in het menu de taal weer op Nederlands zetten lijkt me de eerste stap.
Staat op NL

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:07

Iemand een idee?
Mijn 830 was laatst ook opeens Engels terwijl ik dat zelf niet gewijzigd heb, ook bijzonder.

• edwardmila
Pino112 schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 20:35:
[...]

Mijn 830 was laatst ook opeens Engels terwijl ik dat zelf niet gewijzigd heb, ook bijzonder.
Hoe heb je terug NL gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Laatst online: 07:58
Na de update van de Connect app was mijn telefoon totaal niet meer te verbinden. Werkte normaal probleemloos. Nu eerst de BT verbindingen weg moeten gooien en de Edge 830 weer moeten koppelen met de telefoon.
Opnieuw opstarten van beiden hielp ook niet.
En in de app staat nog steeds 2 x Max ademhalingsritme ipv min en max. Bericht sturen naar Garmin werkt dus ook niet. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:07
Op de 830 zelf naar systeeminstellingen gaan en daar English op Nederlands gezet.

Zie nu dat de app ook in het Engels is, dit topic staat er vol mee: https://forums.garmin.com...se-4-23-of-garmin-connect
Lijkt dus op een bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila
Pino112 schreef op zondag 22 september 2019 @ 10:19:
[...]

Op de 830 zelf naar systeeminstellingen gaan en daar English op Nederlands gezet.

Zie nu dat de app ook in het Engels is, dit topic staat er vol mee: https://forums.garmin.com...se-4-23-of-garmin-connect
Lijkt dus op een bug.
Thanks duidelijk .. hier kan ik iets mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom137
  • Laatst online: 28-07 14:33
EdwinW schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 08:46:
Nu wel:

BOLT WB15-6025 - 20 September, 2019

Improved off-route notifications

Hoop updates (4 in laatste drie weken) met bijna alleen bug fixes, beetje slordig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-10 08:10
MacPoedel schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 08:45:
[...]
Een export to GPS knop in de app zou het wel completer maken.
Dat kan, installeer dan de app "komoot to gpx". Met de deelknop in komoot na bouwen van route of whatever kun je deze app selecteren en kun je de gpx exporteren uit komoot, via Whatsapp delen, opslaan in de OneDrive of bijvoorbeeld exporteren naar Garmin connect app op je Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-10 08:10
Foutje..

[ Voor 97% gewijzigd door HBSVDK op 22-09-2019 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
tomtom137 schreef op zondag 22 september 2019 @ 11:51:
[...]

Nu wel:

BOLT WB15-6025 - 20 September, 2019

Improved off-route notifications

Hoop updates (4 in laatste drie weken) met bijna alleen bug fixes, beetje slordig...
Klopt. Het is op de Bolt verholpen. Vandaag kunnen testen.
Alleen bleek vandaag dat het batterijniveau van de iPhone verkeerd wordt weergegeven. Dus er is nog wat werk te doen. Overigens met iOS 12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:31
MacPoedel schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 08:45:
[...]

Komoot heeft een ConnectIQ app om routes op je Garmin zelf te krijgen,
Dit werkt top!

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
borft schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 12:00:
[...]

laatste update heeft bij mij wel de route sync van Strava gefixt, die was ook stuk. Enige manier waarop ik dat werkend kreeg, was account weggooien, en opnieuw toevoegen. Daarna werkte het precies een keer.

De irritante bliepjes heb ik ook nog steeds. Denk dat er iemand zit te slapen op de QA afdeling
Afgelopen weekend goeie 300km gereden, zonder irritante piepjes, dus lijkt erop dat ze het gefixt hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
EdwinW schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 15:47:
En nu heeft Komoot de details bekend gemaakt van het Premium pakket: https://www.komoot.com/premium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik zie er weinig heil in, net zoals het abonnement bij strava. Een hoop geld voor weinig nuttige extra's. Voor de koopjesjagers misschien leuk (gezien de vage kortingsbelofte). Verder is de 'probeer' prijs van 30€ pj nog wel te behapstukken, maar alleen het eerste jaar. Bovendien kennelijk alleen per jaar te boeken, dus ik loop er niet warm voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
Ik zie ook zo geen voordelen. Die korting van 10 % bij Bikester lijkt mooi, maar als ik even naar een Shimano 11 speed cassette kijk, is deze 6 Euro duurder t.o.v. Mantel.
Ik ben wel benieuwd wat ze gaan doen met de worldwide kaarten. Nu kun je met een eenmalige aanschaf deze kaarten kopen. Het is te hopen dat deze mogelijkheid behouden blijft en het geen Premium-only feature wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
EdwinW schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 19:05:
...
Ik ben wel benieuwd wat ze gaan doen met de worldwide kaarten. Nu kun je met een eenmalige aanschaf deze kaarten kopen. Het is te hopen dat deze mogelijkheid behouden blijft en het geen Premium-only feature wordt.
Volgens mij is het antwoord al bekend. De kaartpaketten blijven los te koop, gekochte paketten blijven behouden en er blijven updates komen.

[ Voor 12% gewijzigd door begintmeta op 27-09-2019 21:17 ]

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:52

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Iemand een idee of de gps van een polshorloge beter is dan een losse unit? Heb een Garmin Edge 705 voor de racefiets, voor het hardlopen gebruik ik een Forerunner 235.
Wil de Forerunner op het stuur monteren, hier heb je mooie mounts voor. Iemand hier ervaringen mee? Hoe is het gps ontvangts vergeleken met een Edge 705?

Thanks.

Whatever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Harmen schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 17:15:
Iemand een idee of de gps van een polshorloge beter is dan een losse unit? Heb een Garmin Edge 705 voor de racefiets, voor het hardlopen gebruik ik een Forerunner 235.
Wil de Forerunner op het stuur monteren, hier heb je mooie mounts voor. Iemand hier ervaringen mee? Hoe is het gps ontvangts vergeleken met een Edge 705?

Thanks.
Een Edge 705 is dermate oud en verouderd (uitgebracht begin 2009!) dat ik wel durf te stellen dat je FR235 (uit 2015) het beter gaat doen. Maar in de regel zijn de losse grote fiets units beter doordat er meer plek is om de ontvangst antenne te plaatsen en je kan ook veel beter kijken wat je doet omdat je niet je arm van het stuur hoeft te halen. Dit valt overigens weer op te vangen door je horloge aan het stuur vast te maken, maar dan nog heb je een kleiner (en dus slechter leesbaar) scherm.

Ieder zijn ding verder, maar voor mij is op de fiets mijn horloge de backup en de 'losse unit' mijn main. Het enige scenario waarin ik me voor kan stellen dat je een horloge verkiest boven een fiets unit is een triatlon, waarbij je maar budget hebt voor één toestel. Dan zou ik het horloge nemen. Maar gezien de prijs van een tweedehands bolt kan ik me dat al niet voorstellen.

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:52

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@rockhopper Thanks, de 705 bevalt nog steeds prima! Vandaar dat ik hem nog heb vervangen. Voor mn nieuwe mtb zag ik te kijken of het beter kan. Voorheen monteerde in de edge op mn stem, niet goed afleesbaar helaas. Op mn racer heb ik een k-edge outfront mount, opzich prima. Maar dit rammelt wel op hobbelige wegen. :/

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila

Iemand een idee?
Zonder actie te ondernemen ineens weer terug naar NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 07:37

Crazy D

I think we should take a look.

edwardmila schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 15:28:
[...]

Zonder actie te ondernemen ineens weer terug naar NL.
Welkom in de magische wereld van Garmin :X :o

Ik ga straks kijken of Garmin mijn smart trainer wil aansturen. Volgens YouTube kan die dat. Zou me mooi een trainer road abbie schelen en met de brakke internet connectie die ik in mijn tijdelijke woning heb, is Zwift of BigRing ook geen pretje (Zwift is dat eigenlijk nooit 8)7 ) dus ben benieuwd,

Edit: werkt super easy. Vanavond nog even een echt schema met verschillende blokken maar ERG modus aansturing werkt super, gewoon target power en trappen maar.

[ Voor 13% gewijzigd door Crazy D op 08-10-2019 13:36 ]

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila
Iemand al ervaring met de Fenix 6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

edwardmila schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 21:38:
Iemand al ervaring met de Fenix 6?
Verkeerde topic voor deze vraag denk ik ;) Daar zal je sneller antwoord krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 15:08
Ik lees in dit topic een aantal keer over de hidemybell houders, welke ik op het oog heb. Zelf heb ik een fsa plasma stuur, dus verwacht ik een FI mount nodig te hebben. Mijn oog is gevallen op een Elemnt Bolt, maar lees hier ook dat, die over het algemeen wat ruimte over heeft bij de hidemybell houders, iemand enige ervaring met de combi FI mount en een Bolt?

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
Interessante nieuwkomer (crowdfunding) in de wereld van fietscomputers: de Leomo Type-S
(in feite een Android telefoon met fietscomputer functie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 15:08
EdwinW schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 09:41:
Interessante nieuwkomer (crowdfunding) in de wereld van fietscomputers: de Leomo Type-S
(in feite een Android telefoon met fietscomputer functie)
Buiten een dubbele BT, een eigen app en een compact apparaatje, zie ik hier eigenlijk geen meerwaarde in. Dan kan ik eigenlijk net zo goed mijn eigen telefoon pakken, een covertje er omheen met een connector-stickertje voor garmin / wahoo of wat er dan ook op je fiets zit. 360 dollar is toch een flink bak geld, als Tweaker zou ik dan toch eerder ergens een tweedehands Android met ANT+, voor een paar tientjes oid halen om deze taak uit te voeren.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-10 08:56
Raznov schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 14:23:
[...]

Buiten een dubbele BT, een eigen app en een compact apparaatje, zie ik hier eigenlijk geen meerwaarde in. Dan kan ik eigenlijk net zo goed mijn eigen telefoon pakken, een covertje er omheen met een connector-stickertje voor garmin / wahoo of wat er dan ook op je fiets zit. 360 dollar is toch een flink bak geld, als Tweaker zou ik dan toch eerder ergens een tweedehands Android met ANT+, voor een paar tientjes oid halen om deze taak uit te voeren.
Precies dit. Een (oude) Android telefoon met de Komoot app kan waarschijnlijk hetzelfde. Koop er wat bluetooth of ANT+ sensoren bij en je bent klaar. Het nadeel daarvan is echter de beperkte batterijduur, iets wat ook wel terugkomt bij de Leomo gezien de extra aan te schaffen batterij-pack.

Het idee is goed. Immers, een Android telefoon kan in principe alles wat je van een fietscomputer nodig hebt. Echter is de prijs in mijn ogen te hoog, waardoor je toch uiteindelijk beter een dedicated fietscomputer kan kopen (of dus je oude Android telefoon om kan zetten naar een dergelijk apparaat).

[ Voor 14% gewijzigd door Perzikvrucht op 24-10-2019 14:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EdwinW
Wahoo heeft met de laatste update Relive toegevoegd aan de Companion app. Voor degenen die Relive met Strava hadden gekoppeld een leuke feature aangezien Strava die koppeling doelbewust om zeep heeft geholpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

EdwinW schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 22:48:
Wahoo heeft met de laatste update Relive toegevoegd aan de Companion app. Voor degenen die Relive met Strava hadden gekoppeld een leuke feature aangezien Strava die koppeling doelbewust om zeep heeft geholpen.
Leuk nieuws! Ik vind Relive zelf een geweldig idee en goed uitgevoerd. Strava mag sinds de eenzijdige "loskoppeling" de boom in van mij. Begrijp ik het goed en is er nu dus een automagische koppeling via de wahoo sync?
Ik heb niet veel gefietst de laatste tijd en ook dit weekend zal het er wel niet van komen vrees ik...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
In de App van Wahoo heb je bij elke rit de mogelijkheid om die automatisch te uploaden naar bv. Strava, Komoot, RideWithGPS. Daar staat nu Relive ook bij in dat lijstje. Dus je rit kan na afloop worden gepubliceerd bij Relive.

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:36
ik heb wat rommel met m'n garmin gps. Nu an sich niets negatiefs en het wordt allemaal wel opgelost in garantie. So far so good.

Hierdoor heb ik wel wat zitten nadenken dat ik niet altijd een full blown gps nodig heb, op m'n woon-werk ritten is het al voldoende om gewoon te loggen wat i kgefietst heb. Liefst wel met een gps track.

Nu is m'n vraag, wat is zo het goedkoopste dat je kan gaan met enkel passieve gps logging en voor de rest de standaard zoals hr en cadans) en het moet ook nog eens op de garmin mount passen, heb geen zin om meerdere mounts erop te zetten namlijk.

Ik kom uit op de goedkoopste garmin edge a 150 euro maar dat lijkt me nog iets te gortig. Nog andere oplossingen?

• CuttingStorm
Tarkin schreef op donderdag 14 november 2019 @ 20:41:

Ik kom uit op de goedkoopste garmin edge a 150 euro maar dat lijkt me nog iets te gortig. Nog andere oplossingen?
Geen idee maar dit misschieb iets? https://www.mantel.com/bryton-rider-15e-fietsnavigatie

Oh zie wel je eis over die mount.. tja dan wordt t lastiger? Maar dan nog de vraag, als je problemen met je huidige garmin worden opgelost waarom dan een nieuwe?

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Tarkin schreef op donderdag 14 november 2019 @ 20:41:
ik heb wat rommel met m'n garmin gps. Nu an sich niets negatiefs en het wordt allemaal wel opgelost in garantie. So far so good.

Hierdoor heb ik wel wat zitten nadenken dat ik niet altijd een full blown gps nodig heb, op m'n woon-werk ritten is het al voldoende om gewoon te loggen wat i kgefietst heb. Liefst wel met een gps track.

Nu is m'n vraag, wat is zo het goedkoopste dat je kan gaan met enkel passieve gps logging en voor de rest de standaard zoals hr en cadans) en het moet ook nog eens op de garmin mount passen, heb geen zin om meerdere mounts erop te zetten namlijk.

Goedkoopste is telefoon, daarna kijken in de China shops zoals aliexpress / banggood en dergelijke. Die garmin mount is misschien een wens die je moet laten vallen als je echt low budget wilt.

Wil je ter lering en vermaak misschien nog delen wat je precies bedoelt met "ik heb rommel"? en om welke garmin het gaat?

Tot slot over twee weken is het black friday, er gaat dan zeker gestunt worden met prijzen, en ook zeker door garmin. (en de concurrentie) alleen doe van te voren je huiswerk want niet alles is goedkoper. Tot slot 2e hands is nog goedkoper dan nieuw! Dus werp ook een blik op MP, aan fietsnavigatie gaat meestal niet veel stuk (ymmv)

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:36
rockhopper schreef op donderdag 14 november 2019 @ 22:35:
[...]

Goedkoopste is telefoon, daarna kijken in de China shops zoals aliexpress / banggood en dergelijke. Die garmin mount is misschien een wens die je moet laten vallen als je echt low budget wilt.

Wil je ter lering en vermaak misschien nog delen wat je precies bedoelt met "ik heb rommel"? en om welke garmin het gaat?

Tot slot over twee weken is het black friday, er gaat dan zeker gestunt worden met prijzen, en ook zeker door garmin. (en de concurrentie) alleen doe van te voren je huiswerk want niet alles is goedkoper. Tot slot 2e hands is nog goedkoper dan nieuw! Dus werp ook een blik op MP, aan fietsnavigatie gaat meestal niet veel stuk (ymmv)
Garmin 820. Eerste keer binnengebracht wegens nog in garantie en het hebben van de befaamde halo. Functioneel niets slecht enkel het scherm dat zo'n blauwe rand begint te krijgen.
Goed geholpen geweest en een refurbished apparaat teruggekregen. Helaas is dat ook defect (touchscreen werkt niet). Dus weer een retourtje.

Over het algemeen ben ik wel tevreden van Garmin, alleen bedenk ik bij mezelf dat ik soms niet altijd het uitgebreide apparaat nodig heb en dat het wel handig kan zijn om er een simpeler apparaat bij te hebben. ik dacht dat Garmin zelf wel zoiets had, maar hun simpelste oplossing kost momenteel nog rond de 150e, nog iets teveel dus :)

als het niet aan m'n eisen voldoet, is het voor mij ook simpel, dan blijft het de garmin die iedere keer meegaat. Het is geen onding dat ik niet wil gebruiken :)

over je laatste zin. Daar heb ik helaas andere ervaringen mee. Punt is vooral om het te laten repareren als het nog in garantie is :+
Kan natuurlijk ook zijn dat ik het echt zomer en winter gebruik, en nog best wel veel ook (6K km, ok das niet zoveel als de DDX'en van deze wereld, maar het is ook al niet weinig meer)

[ Voor 9% gewijzigd door Tarkin op 14-11-2019 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Het blijft electronica, het kan altijd stukgaan, het kan ook breken. Veel hangt af van zowel je eigen standaard (eisenpakket) en hoe je met de spullen omgaat (ben je een lomperik of uiterst voorzichtig).
Persoonlijk vind ik de wahoo bolt de beste bang-for-buck geven. Deze ligt nieuw boven je budget, maar wellicht kan je er een meepakken voor 150 op MP.
En ja ook hier hoor ik wel eens verhalen over dat ze stuk gaan, maar goed de mijne gaat al een tijdje goed mee.
Tegenwoordig is mijn go to eerst de wahoo roam, dan de hammerhead karoo (blijft het beste in navigatie weergave en wordt steeds completer, al zal ik hem persoonlijk aan niemand aanraden wegens het ontbreken van geluid) de bolt draait tegenwoordig dagelijks dienst bij vrouwlief die er woon-werk mee fietst, een beetje wat jij dus eigenlijk wil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10 21:06
Ik heb sinds een week of 2 (in ieder geval 2 ritjes) problemen met synchroniseren via Connect op mijn telefoon (iPhone) via bluetooth. De voortgang blijft even staan in het begin en springt dan op groen. Echter verschijnt er niets en bij doorklik naar toestel staat er “toestelverbindingsfout”. Ik heb de oude ritten allemaal verwijderd vorige week maar dit heeft het probleem niet verholpen. Iemand bekend met dit probleem? Heeft een factory reset zin, of is het een bugje in de meest recente Connect app?

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
NoepZor schreef op zondag 17 november 2019 @ 13:10:
Ik heb sinds een week of 2 (in ieder geval 2 ritjes) problemen met synchroniseren via Connect op mijn telefoon (iPhone) via bluetooth. De voortgang blijft even staan in het begin en springt dan op groen. Echter verschijnt er niets en bij doorklik naar toestel staat er “toestelverbindingsfout”. Ik heb de oude ritten allemaal verwijderd vorige week maar dit heeft het probleem niet verholpen. Iemand bekend met dit probleem? Heeft een factory reset zin, of is het een bugje in de meest recente Connect app?
Er zijn een aantal lopende issues mbt Garmin & IOS.

Voor de 510 & 810 komt de fix binnenkort: https://forums.garmin.com...garmin-connect-mobile-ios
Generieke IOS13 issues: https://forums.garmin.com...-after-updating-to-ios-13

Kijk eventueel ook even zelf op het Garmin forum.

[ Voor 40% gewijzigd door pdukers op 17-11-2019 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10 21:06
Dank! Ik kon er vorig weekend weinig over vinden, zie dat het gelinkte topic sinds 5 dagen bestaat :) Even de update afwachten dus

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
NoepZor schreef op zondag 17 november 2019 @ 21:00:
Dank! Ik kon er vorig weekend weinig over vinden, zie dat het gelinkte topic sinds 5 dagen bestaat :) Even de update afwachten dus
Net de nieuwe versie van de IOS geinstalleerd. Op mijn 810 werkt het syncen van een nieuwe activiteit weer. Maar het syncen van bijv. een route naar de 810 niet |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom137
  • Laatst online: 28-07 14:33
12GO biking heeft de ROAM in de aanbieding voor €299,- :)

https://www.12gobiking.nl/wahoo-elemnt-roam-fietsnavigatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

€299 is wel een mooie prijs voor de Roam, €350 vind ik te veel voor wat het levert ten opzichte van de bolt. Ik heb beide. Als een groter scherm en/of herberekenen van de route geen must is, blijf bij de bolt. Het is geen echt kleurenscherm, dus ik zie kleur niet als een waardig extra ten opzichte van de bolt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
pdukers schreef op maandag 18 november 2019 @ 19:39:
[...]

Net de nieuwe versie van de IOS geinstalleerd. Op mijn 810 werkt het syncen van een nieuwe activiteit weer. Maar het syncen van bijv. een route naar de 810 niet |:(
Syncen van routes werkt weer nadat ik de edge en telefoon opnieuw gepaired heb.
Pagina: 1 ... 30 ... 101 Laatste