Ik heb recent de edge 830 gekocht omdat ik teveel kuren had met de wahoo bolt (vastlopers tijdens lange ritten, buttons die te hard slijten waardoor je iedere 6 maanden garantie moet aanspreken en nog wat dingetjes)
Kaartscherm is minder duidelijk dan de wahoo bolt, zeker als je in de bossen fietst is het een groene kaart en zijn fietspaden slecht te zien.
Eens kijken of er wat te doen is met andere map oid, ik zag dat er wel wat dingen in te stellen zijn kwa 'map visibility mode'
En ik mis de zoom buttons die de bolt heeft, via touchscreen zoomen gaat toch iets lastiger.
En de 830 is net iets te groot als ik hem in de k-edge houder heb zitten, haakse usb connector past net niet.
Irritant voor echt lange ritten, al vermoed ik dat ik dat de batterij goed genoeg is dat ik het wel red met opladen bij stops.
Optie om scherm 180 graden te draaien zou wel leuk zijn, kan connector gewoon aan 'bovenkant' gemonteerd worden'
En route inladen gaat stuk lastiger dan bij Wahoo.
Er is een IQ app waarmee je strava routes kan zien en laden, maar werkt stuk lastiger om lijst met routes door te nemen.
En als je onderweg bent kan je geen IQ app openen...
Afgelopen vrijdag: bijna een week gereden met de edge 830.
Vanmorgen was batterij zo goed als leeg, 3% over dus aan de oplader gehangen.
23 uur rijtijd (en 740km) en denk zo'n 25 uur aangestaan in totaal.
Gisteren lange rit getest met de edge 830.
308km, 9u20 minuten rijtijd en edge heeft 11u aangestaan.
Hele dag navigatie aangehad, werkte prima nog wel even wennen aan aanwijzingen en hoe ver dat kaartje in(/uit)gezoomed is. 2 keer afslag gemist daardoor.
Ook mooi dat als je bewust even aantal km van route afwijkt dat herberekening je weer netjes op route brengt.
Bij thuiskomst had ik nog 52% batterij over. Dat powerbank onderweg niet aan garmin kan hangen is dus niet zo heel erg voor echt lange ritten. Eventueel kan ik tijdens stops dus bijladen.
Ook nog even flinke regenbui gehad en touchscreen werkte totaal niet meer op dat moment, ik had ook opeens menu optie in beeld doordat scherm zelf dingen ging doen.
Kwam ook niet meer terug.
Snel screenlock aangezet maar. (is ook als het droog is handige optie, je kan nog wel schermen wisselen)
[
Voor 5% gewijzigd door
DDX op 01-09-2019 10:43
]