Bij dat soort grote winkels moet je zelf de koning spelen, bij kleinere winkels zie je vaak andersom.
Grote verschil is dat die grote winkels voor jou 10 anderen hebben, de kleinere zelfstandigen moeten knokken voor elke euro omzet.
Vorig jaar een fiets gekocht voor mijn vrouw (stadsfiets) bij de lokale fietsenmaker, koste daar 999 euro. Bij 12go 799.
Best verschil, maar ik vind een goed servicepunt ook net zo belangrijk.
Dus even laten zien wat de fiets online koste en dat ik niet perse voor de goedkoopste fietsenmaker ga vanwege service etc.
Ging er gelijk 100 euro af en we kregen 3 service beurten kado (ex materiaal).
Ook ik heb mijn woon-werk fiets in onderhoud bij hem en hij weet gewoon dat ik niet moeilijk doe over prijs als hij gewoon schappelijk is.
Wachttijden gaat die ook soepel mee om,
Laatst had ik mijn derailleur kapot doordat iemand tegen me aan was gereden, ik bel hem op om te vragen of die de onderdelen op voorraad had, dit was het geval en ik kon direct langskomen.
Aangezien ik nog op mijn werk zat aangegeven dat ik eind van de dag het spul wel zou komen ophalen.
Hij zei gelijk, neem je fiets dan mee dan gooi ik het er wel gelijk onder.
Planning was om het eerst zelf te doen.
Zelfs na sluitingstijd ging die door met mijn fiets om ervoor te zorgen dat ik gewoon weer kon fietsen.
Kosten? Alleen het materiaal.
Dat half uurtje maakte hem niet zoveel uit.
Volgende dag even een kratje bier in de werkplaats gezet als bedankje wat hij en zijn medewerkers wel konden waarderen.
En dat zijn de relaties die goud waard zijn.
Onder de streep betaal ik wel meer dan wanneer ik alles online zou kopen en zelf zou doen, maar aan de andere kant bouw je ook een band op en krijg je de service waar je vrolijk van wordt.
En ik heb ook mijn racer van 12go (positieve ervaring) maar de enige reden om daar te kopen was inderdaad de voorraad en diverse modellen. Mijn lokale FM heeft geen racefietsen in assortiment. Al kan die ze wel bestellen natuurlijk.
Andere optie is gewoon elders een fiets uitproberen en bij je eigen fietsenmaker laten bestellen.
[
Voor 8% gewijzigd door
Anoniem: 35872 op 25-07-2019 09:14
]