Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:53

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

TecTo schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 14:44:
Overweeg een fietscomputer de kopen. Fiets op een hybride en racefiets. Een tijd niets gedaan dus moet weer aan de conditie werken.
Echter nu ik op leeftijd ben en uitsluitend solo toertochten maak is life-tracking en ongeval signalering met het oogpunt op extra veiligheid niet zo'n gek idee.

Daarnaast is het ook leuk om alles nog eens te visualiseren met de huidige apps.

Na veel lezen zijn er twee opties overgebleven.
- Garmin Edge 830
- Wahoo element roam

Beide zijn nog niet volmaakt en mankeert er het nodige vermelden diverse forums. Software buggy, montage die klappert of afbreekt. Problemen met connectiviteit, knopjes die mankeren en nog een paar kinderziektes.

Wie trek me over de meet?
Het is natuurlijk niet onze taak om jou over de meet te trekken, wel kunnen we je bijstaan in het maken van een keuze. Om je te motiveren: als je er meer door gaat bewegen is een aanschaf van een toestel altijd een goede zaak!

Dan even specifiek het puntje ongeval detectie: Deze wil nog wel eens te pas en te onpas afgaan. Dus als je het thuisfront graag onnodig ongerust maakt en hen graag een hartaanval bezorgt dan is dit een goed plan, de werkelijk is helaas dat het nogal veel false positive waarschuwingen geeft, met andere woorden thuis denken ze dat je platgereden bent, terwijl jij gewoon even stilstaat om iets te drinken. Voor mij reden om het niet te gebruiken.
Ook het volgen (live feed) gaat bij mij vaker mis dan wel goed, maar in ieder geval geeft dit geen zorgen en ongerustheid, dus op zich een prima functie (als het werkt). Ik geef toe dat ik de live feed niet recentelijk meer heb gebruikt omdat het vroeger te vaak mis ging. Let wel dat je met de live feed weer een telefoon verbinding nodig hebt, en dan kan je net zo goed de live feed van een random app gebruiken die vaak betrouwbaarder is.

Waarom ben je specifiek op deze twee toestellen uitgekomen? De roam is nieuw, dus onbewezen, prima als je met problemen om kan gaan, maar zou niet mijn eerste keuze zijn voor iemand die net begint met een echte fietscomputer. De bolt is dan beter, heeft zich bewezen en doet het eigenlijk altijd wel goed.
De 830 is ook relatief nieuw en garmin heeft de nare eigenschap dat de eerste 6 maanden (soms meer) je eigenlijk betalende beta tester bent voor het product dat net op de markt uitkomt. En er is natuurlijk een goed alternatief in de vorm van de 530 voor een scherpere prijs/kwaliteit verhouding.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-10 19:39
mrturk76 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 08:43:
Ik ben nu ongeveer een jaar in het bezit van een Wahoo Elemnt Bolt. Na een software update kreeg ik ineens een een Thermal Warning! Phone needs to cool down soon! (inclusief windows ce? knoppen ok en cancel die je uiteraard niet kunt bedienen) n beeld en ging de bolt uit zichzelf herstarten. Gemeld bij support van wahoo maar daar kwam ik niet veel verder mee. Het probleem heeft zich daarna ook niet meer voor gedaan....

Herkent iemand dit probleem?
Ik heb geen Bolt, maar de "oude" Elemnt, maar dit heb ik in meer dan 3 jaar nog nooit gezien. Overigens draait de Elemnt op Android, dus hoe jij iets met Windows CE hebt gezien is me een raadsel ;)

Had de Bolt soms lang in de zon gelegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
rockhopper schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 15:20:

Dan even specifiek het puntje ongeval detectie: Deze wil nog wel eens te pas en te onpas afgaan. Dus als je het thuisfront graag onnodig ongerust maakt en hen graag een hartaanval bezorgt dan is dit een goed plan, de werkelijk is helaas dat het nogal veel false positive waarschuwingen geeft, met andere woorden thuis denken ze dat je platgereden bent, terwijl jij gewoon even stilstaat om iets te drinken. Voor mij reden om het niet te gebruiken.
Is deze mogelijkheid niet verbeterd op de nieuwe versie en werkt het op de Garmin en Wahoo ook niet naar behoren?

Hartaanvallen veroorzaken is niet de bedoeling. ;)
Edge 830 Ook het volgen (live feed) gaat bij mij vaker mis dan wel goed, maar in ieder geval geeft dit geen zorgen en ongerustheid, dus op zich een prima functie (als het werkt). Ik geef toe dat ik de live feed niet recentelijk meer heb gebruikt omdat het vroeger te vaak mis ging. Let wel dat je met de live feed weer een telefoon verbinding nodig hebt, en dan kan je net zo goed de live feed van een random app gebruiken die vaak betrouwbaarder is.
Goede tip, ga dit verder uitdiepen.
Waarom ben je specifiek op deze twee toestellen uitgekomen?
Na het lezen van de nodige reviews spreken deze me het meest aan. Ben ook een beetje verslaafd aan tools met veel mogelijkheden. Daarvoor ook bereidt de prijs te betalen en niet later ; "had ik toch maar". En deze twee bleven over, hoe subjectief het ook mag klinken.
De roam is nieuw, dus onbewezen, prima als je met problemen om kan gaan, maar zou niet mijn eerste keuze zijn voor iemand die net begint met een echte fietscomputer. De bolt is dan beter, heeft zich bewezen en doet het eigenlijk altijd wel goed.
Met problemen omgaan is de rode draad in mijn leven. IT, Account-manager, Recruiter noem het maar op.

Als een probleem niet oplosbaar is dan moet je er geen probleem van maken. Is het oplosbaar dan is het geen probleem.

Als motorrijder nooit problemen gehad met de Garmin GPS map 278. Het enige irritante was dat je voor elke map upgrade moest dokken. Je ziet de Garmin map 278 nog vaak in type cessna vliegtuigen die op graslandjes landen. Ligt nu te verstoffen met een accu die niet werkt.

Het navigeren is me niet vreemd en knopjes, toeters en bellen. Het is nu eenmaal 2019.
830 is ook relatief nieuw en garmin heeft de nare eigenschap dat de eerste 6 maanden (soms meer) je eigenlijk betalende beta tester bent voor het product dat net op de markt uitkomt. En er is natuurlijk een goed alternatief in de vorm van de 530 voor een scherpere prijs/kwaliteit verhouding.
Helaas een feit maar daar is Garmin niet de enige in.

Edit: De 530 is vrij kort gelanceerd.

Waar baseer je de mening op dat de 530 een betere prijs/kwaliteit verhouding heeft, connect die wel probleemloos enz..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrturk76
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:07
borft schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 15:40:
[...]

Ik heb geen Bolt, maar de "oude" Elemnt, maar dit heb ik in meer dan 3 jaar nog nooit gezien. Overigens draait de Elemnt op Android, dus hoe jij iets met Windows CE hebt gezien is me een raadsel ;)

Had de Bolt soms lang in de zon gelegen?
Het was vrij warm tijdens de Marmotte :-) maar ik liep ook niet te piepen dus waarom mijn bolt wel :)

deze melding is het
https://www.google.com/ur...p6ql&ust=1563038620069623

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

TecTo schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 16:25:
[...]
Is deze mogelijkheid niet verbeterd op de nieuwe versie en werkt het op de Garmin en Wahoo ook niet naar behoren?

Hartaanvallen veroorzaken is niet de bedoeling. ;)

Na het lezen van de nodige reviews spreken deze me het meest aan. Ben ook een beetje verslaafd aan tools met veel mogelijkheden. Daarvoor ook bereidt de prijs te betalen en niet later ; "had ik toch maar". En deze twee bleven over, hoe subjectief het ook mag klinken.

Met problemen omgaan is de rode draad in mijn leven. IT, Account-manager, Recruiter noem het maar op.

Als een probleem niet oplosbaar is dan moet je er geen probleem van maken. Is het oplosbaar dan is het geen probleem.

Helaas een feit maar daar is Garmin niet de enige in.

Edit: De 530 is vrij kort gelanceerd.

Waar baseer je de mening op dat de 530 een betere prijs/kwaliteit verhouding heeft, connect die wel probleemloos enz..?
Niet een mening, gewoon een analyse wat het toestel kan en hoeveel het kost, voor 100 euro meer kan de 830 maar een paar dingen extra, of deze het waard zijn hangt van persoonlijke voorkeur af. Je kan natuurlijk zeggen het is "maar" 100 euro, in dat geval ga lekker voor de 830, of het vlaggenschip de edge 1030, het klinkt alsof je het jezelf kan veroorloven. Maar ik vind 100 euro op 400 is toch flink (300 vs 400 euro). De 530 en 830 zijn even oud, dus evenveel problemen (if any).

Persoonlijk vind ik de bolt het beste toestel wat nu goed op de markt is, deze gebruik ik iedere rit (behalve afgelopen weekend toen hij na een update niet mee wilde werken met de route, de log van de activiteit was gelukkig wel goed). Ik zal zelf ook wel de roam halen denk ik, omdat ik een liefhebber ben van kleur. Maar ik wacht eerst rustig de opstart perikelen af. Iets dat ik makkelijk kan doen omdat ik genoeg toestellen heb om ondertussen te gebruiken.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
rockhopper schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 23:59:
[...]
Ik zal zelf ook wel de roam halen denk ik, omdat ik een liefhebber ben van kleur. Maar ik wacht eerst rustig de opstart perikelen af. Iets dat ik makkelijk kan doen omdat ik genoeg toestellen heb om ondertussen te gebruiken.
Voorlopig doet de sigma het meest belangrijke. In begin hoofdzakelijker bekende route's rijden, dus een echte noodzaak is het niet. Wellicht ook even meer geduld hebben.

Neig naar de roam omdat bediening met knoppen een kleine voorkeur heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MortalPiso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 20:57
Ik ben sinds woensdag in het bezit van de nieuwe Wahoo ELEMNT ROAM. Ik gebruikte hiervoor naar volle tevredenheid de BOLT. Zonder uitgebreide navigatie functies zoals re-route te gebruiken kun je net zo goed voor een BOLT of ELEMNT gaan.

Ik vind de knoppen van de BOLT eenvoudiger in gebruik. De knoppen van de ROAM zijn groter maar voor mijn gevoel is de onderliggende drukschakelaar net zo groot als die van de BOLT met als gevolg dat ik nog moet zoeken naar de juiste plek om te drukken.

Het kleurenscherm is wel leuk maar verwacht geen kleurenpracht van een OLED scherm.

Na een ritje kun je er nog weinig over zeggen en de navigatie functies moet ik ook nog gebruiken zodat ik een beter oordeel kan geven maar ik vind dat je aardig wat moet betalen voor een ROAM van 349,- tegenover een BOLT die vaak voor 200,- in de aanbieding is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lnAE6MNT3CjrTZaY8q5GLSf6/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sjlDWBzdKlwteyjmcNM6oV79/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/h1wu28kpd92vfR2u0hnV1lQi/medium.jpg

Een Wahoo op een HideMyBell zit nooit netjes in het midden B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@MortalPiso Bedankt voor je mini review. Ik ben vooral geïnteresseerd in het verschil dat je ervaart in gebruiksgemak, hoe de waarschuwingen zijn bij het fietsen van een route (dus is het geluid goed hoorbaar, komen de waarschuwingen op tijd) en tot slot de leesbaarheid van het scherm. De bolt wordt geroemd om zijn scherpte, maar ik heb zelf een hekel aan zwart wit. We leven niet meer in de jaren '70 immers ;)

Tot slot misschien nu nog te vroeg om wat zinnigs over te vertellen omdat de accu nog ingeleerd moet worden, maar accuduur is het laatste waar ik wat ervaring over zou willen horen.

Misschien merk je wel helemaal geen verschil, dat ik ook kan begrijpen. Ik deel je mening dat het een flinke upgrade is in de prijs, maar het is op dit moment wel gelijkwaardig met de competitie helaas. De meerwaarde ten opzichte van de bolt is het waarschijnlijk niet waard, al hangt dat ook weer af van de persoonlijke wensen. (beetje hetzelfde verhaal bij de edge 530 vs edge 830)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuttingStorm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07:56
Normaal ben ik heel erg positief over de BOLT maar helaas is die liefde vandaag flink bekoeld. Rondje Markermeer, flinke tegenwind dus zeer waardevolle powerdata opgenomen. Ergens na Enkhuizen al een keer eem freeze die ie wist te herstellen (startte zelf op en toen recovery van rit). 20km verder in een keer weer vast en toen uninstall en install naar wb15-2159. Hele rit weg.. gister werd de nieuwste update geinstalleerd :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donpierlo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-07-2024
Ik heb de Garmin 830 nu al tijdje in bezit en diverse ritten mee gedaan. Vorig toestel was een Bolt. Bolt is een goed toestel dat nooit problemen heeft gegeven. Alleen vind ik het voor navigatie net iets te klein.

Net terug van de Stelvio. De navigatie op de 830 verloopt uitstekend. Duidelijke aanwijzingen van het toestel om te navigeren. Wat ik bij hoge snelheden een enorme plus vind van de Garmin is de melding gevaarlijke / scherpe bocht.
Ik heb nog geen last gehad van Bugs. Alle sensoren worden correct herkend en koppeling verloopt snel. Het enige minpunt is dat de live tracking na x aantal km stopt. Dit is zeer vervelend want men vrouw is dan ongerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-10 07:01
Terwijl ik wacht op m'n Canyon Grail die komende weken ergens zal arriveren, ook alvast op zoek naar een goede fietsnavigatie. Zit het meest te denken aan de Garmin 530. Vraag me een beetje af of het touchscreen van de 830 iets toevoegt, of misschien juist nadelen heeft (iets met zweterige handjes, mis tikken enz.)

Ook een dingetje. Hoe is die Garmin mount met O-ringen? Ik ben min of meer verplicht dat te gebruiken, omdat de Garmin mount die mooi voor je stuur uit steekt niet werkt op het stuur van de Grail CF, of de versie van Canyon, die onder het stuur wordt bevestigt het praktische weghaalt van een tas voor het stuur. Kan dat laatste natuurlijk wel doen voor de ritten dat ik geen stuurtas mee heb.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cADatSGujbnPwKRDRdYr7crI/thumb.jpg

Hoe zouden jullie dit oplossen?

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:17
Ik zou aan Canyon vragen hoe zij het zouden oplossen, je bent vast niet de enige met dit probleem.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

MrAngry schreef op maandag 15 juli 2019 @ 08:53:
Ik zou aan Canyon vragen hoe zij het zouden oplossen, je bent vast niet de enige met dit probleem.
Denk niet dat Canyon je daarmee gaat helpen. Zou eerder aan Garmin vragen ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:34

Galois

1811 - 1832

Gisteren een lange fietstocht gedaan van 203 km op de MTB :) met een paar vrienden. Ik ben vanaf huis vertrokken en 2x 10 km meer gefietst.

Het GPS-apparaat van een maatje ging halverwege leeg en ik heb mijn bestand zojuist bewerkt en die 2x 10 km eraf geknipt, zodat hij 'm kan gebruiken voor zijn Garmin/Strava.

Nu mijn vraag: eerst had ik het .gpx gedownload van Garmin Connect. Ik knip die 2x 10 km eruit en sla het bestand op. Twee dingen vielen mij op:

- De lengte van de tocht is opeens 173 km geworden (dat is geen 203 - 2x 10 km) en het is een bestand van maar liefst 18 MB!

Vervolgens probeer ik het met een FIT-bestand en dan klopt het ook niet! Het lijkt erop dat als ik de .fit-file open dat ik de goede informatie krijg, maar als ik 'm bewerk, dat Basecamp (waar ik 'm mee bewerk) er automatisch een gpx-bestand oid van maakt, waardoor de afstandsmeting weer van 'punt naar punt' gaat ipv dat gebruik wordt gemaakt van de informatie van mijn snelheidsmeter (sensor van Garmin) wel: dan krijg ik netjes een tocht van 203 - 2x 10 = 183 km en een bestand van 1,5 MB.

Wat is nou het verschil tussen deze twee? Ik vond verschillen over routing en meer data-velden, wat voor mij hier niet interessant is. Maar kennelijk maakt die GPX-bestand door punten weg te laten een andere 'meting' die lager is...

Kan iemand hier meer over vertellen? Is iemand dit ook eens opgevallen en snapt deze verschillen?

[ Voor 18% gewijzigd door Galois op 15-07-2019 10:06 ]

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Laatst online: 06:17
Tylen schreef op maandag 15 juli 2019 @ 08:56:
[...]

Denk niet dat Canyon je daarmee gaat helpen. Zou eerder aan Garmin vragen ;)
Waarom niet? Canyon verkoopt toch ook fietsen met ingebouwde mounts, of out front mounts speciaal voor hun eigen stuurpennen. Ze denken er over duidelijk over na, dus dan kan je ook vragen naar hun gedachten bij deze fiets.
Galois schreef op maandag 15 juli 2019 @ 09:54:
Gisteren een lange fietstocht gedaan van 203 km op de MTB :) met een paar vrienden. Ik ben vanaf huis vertrokken en 2x 10 km meer gefietst.
Ik kan je technisch niet helpen, maar je maat kan hem toch zelf uploaden en croppen, dat hoef jij toch niet perse te doen?

[ Voor 30% gewijzigd door MrAngry op 15-07-2019 10:38 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

MrAngry schreef op maandag 15 juli 2019 @ 10:36:
[...]

Waarom niet? Canyon verkoopt toch ook fietsen met ingebouwde mounts, of out front mounts speciaal voor hun eigen stuurpennen. Ze denken er over duidelijk over na, dus dan kan je ook vragen naar hun gedachten bij deze fiets.

[...]

Ik kan je technisch niet helpen, maar je maat kan hem toch zelf uploaden en croppen, dat hoef jij toch niet perse te doen?
:)
Heb jij alleen maar vrienden die over dit soort vaardigheden beschikken? Ik helaas niet, deze maat moet ik al uitleggen hoe hij zo'n bestand upload... :)

Maar het is nu meer de nieuwsgierigheid van mij... Wat gebeurt er bij het aanpassen van een .fit-bestand? Waarom heeft het .fit-bestand een langere afstand dan het .gpx-bestand?

Ik heb uitgerekend dat er gemiddeld ééns per 5 meter een puntje gezet is. Zeker bij een MTB route waar het veel keren is, kan 5 meter best wel een fout geven in de totale afstand. Want die 203 km die zijn gemeten door de snelheidssensor van Garmin (waar ik ook niet echt van weet hoeveel afwijking die heeft). Dus het fit-bestand gebruikt de data van de sensor en het gpx-bestand die zelf berekend is aan de hand van de gezette puntjes (?)

Niets meer dan interesse... Het gpx-bestand is gemaakt, ontdaan van hartslag- en cadansgegevens en opgeslagen als een .gpx van 18 MB. Waarom een .fit-bestand niet aangepast kan worden als een .fit-bestand met Garmin software (Basecamp) vind ik jammer. Of er andere tools zijn die dat wel kunnen, heb ik niet kunnen vinden. Openen in kladblok en 40.000 datavelden handmatig wijzigen, kan inderdaad ook, hahaha.

[ Voor 4% gewijzigd door Galois op 15-07-2019 10:46 ]

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Probeer eens met fitfiletools voor de .fit files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoekel
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21-03 20:03
Als het alleen voor Strava is, gewoon uploaden op Strava en dan kun je daar het begin en eind er af knippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

pdukers schreef op maandag 15 juli 2019 @ 10:52:
[...]

Probeer eens met fitfiletools voor de .fit files.
Hey! Top! Dit gaat ZEER eenvoudig! Kende de website niet, maar is ideaal!!! Doet precies wat ik wilde!

Zocht software die dit kon, maar kon niets vinden. En dat wat ik had, maakt dus van de fit-bestanden gpx-bestanden en is daarmee de snelheidssensor data kwijt (volgens mij, want dat is ook nog iets wat ik niet goed snap).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Maar er gebeuren nog meer wonderbaarlijke dingen!

Dus met fitfiletools het begin en eind eraf geknipt en de hartslag- en cadansgegevens eruit gehaald. Dat ging moeiteloos en snel. Had binnen no time een nieuwe .fit-file.

Maar nu het wonderbaarlijke: volgens het originele fit-bestand zijn het 1300 hoogtemeters, volgens het aangepaste fit-bestand (waar dus alleen bovenstaande mee gebeurd is) geeft aan dat het 1500 hoogtemeters zijn.

Kortom: je maakt het bestand kleiner en er komen meer hoogtemeters bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
Galois schreef op maandag 15 juli 2019 @ 13:43:
Maar nu het wonderbaarlijke: volgens het originele fit-bestand zijn het 1300 hoogtemeters, volgens het aangepaste fit-bestand (waar dus alleen bovenstaande mee gebeurd is) geeft aan dat het 1500 hoogtemeters zijn.

Kortom: je maakt het bestand kleiner en er komen meer hoogtemeters bij?
Komt bekend voor. Strava vindt het nodig om de hoogtemeters te herbereken op basis van eigen map data ipv gemeten hoogtemeters te behouden. Die map data is per definitie minder betrouwbaar. Waarom heb ik toendertijd niet uitgezocht, waarschijnlijk wordt te veel modificeren aan de fit file niet geaccepteerd.

Heb je alleen einde en begin eraf geknipt? Anders zou je nog kunnen proberen om alleen de crop functionaliteit van strava te gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door pdukers op 15-07-2019 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Maar dat is dus het rare. De aangepaste file is exact gelijk aan de originele, met als enig verschil dat er 10 km aan het begin en 10 km aan het eind af zijn geknipt.

Je zou dus nooit meer kunnen hebben, als je er iets af haalt... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-10 13:27
Gewoon even dingetje hoor. Ik heb nu dus een Garmin 530, prachtig mooi. Maar vroeger zette ik als ik op Strava een route had gemaakt deze altijd via een kabeltje op mijn Garmin omdat ik ook altijd al via een computer moest uploaden naar Strava. Nu heb ik dus een BT / Wifi apparaatje, gekoppeld aan mijn iPhone enzo, maar als ik een Strava route heb dan NOG is het complete bullshit om die route op mijn Garmin te krijgen.

Er blijkt een Connect IQ Store app te zijn waarmee je dan weer een appje kan installeren op je Garmin, zover ik het goed begrijp en je dan dus Strava routes kan bekijken of inladen? Heb m'n 530 niet bij de hand maar oke, als dat goed werkt problem solved... Maar waarom is het allemaal ZO moeilijk man...

Een oplossing was geweest als je vanuit Strava, app desnoods, kan zeggen export > Garmin Connect app. Klaar. Of, een andere oplossing: doe vanuit de app op die 3 puntjes (iphone app dan) en zeg open gpx, kan je vanuit die gpx zeggen stuur naar Garmin Connect en dan kan hij zo op het apparaat.

Wil je dat dan doen via de mobiele site van Strava, zitten er geen Export to > knopjes meer in de weergave. Dan kan je wel weer in de url /export_gpx erachter kwakken... Maar het is allemaal zo'n gedoe voor zoiets betrekkelijks simpels...

Ik vraag me in ieder geval af waarom dingen altijd zoveel moeilijker moeten zijn dan nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
orange.x schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:08:
Gewoon even dingetje hoor. Ik heb nu dus een Garmin 530, prachtig mooi. Maar vroeger zette ik als ik op Strava een route had gemaakt deze altijd via een kabeltje op mijn Garmin omdat ik ook altijd al via een computer moest uploaden naar Strava. Nu heb ik dus een BT / Wifi apparaatje, gekoppeld aan mijn iPhone enzo, maar als ik een Strava route heb dan NOG is het complete bullshit om die route op mijn Garmin te krijgen.

Er blijkt een Connect IQ Store app te zijn waarmee je dan weer een appje kan installeren op je Garmin, zover ik het goed begrijp en je dan dus Strava routes kan bekijken of inladen? Heb m'n 530 niet bij de hand maar oke, als dat goed werkt problem solved... Maar waarom is het allemaal ZO moeilijk man...

Een oplossing was geweest als je vanuit Strava, app desnoods, kan zeggen export > Garmin Connect app. Klaar. Of, een andere oplossing: doe vanuit de app op die 3 puntjes (iphone app dan) en zeg open gpx, kan je vanuit die gpx zeggen stuur naar Garmin Connect en dan kan hij zo op het apparaat.

Wil je dat dan doen via de mobiele site van Strava, zitten er geen Export to > knopjes meer in de weergave. Dan kan je wel weer in de url /export_gpx erachter kwakken... Maar het is allemaal zo'n gedoe voor zoiets betrekkelijks simpels...

Ik vraag me in ieder geval af waarom dingen altijd zoveel moeilijker moeten zijn dan nodig.
Mee eens. Maar het is wel íets eenvoudiger dan je nu zeg.

1. Strava Routes app staat standaard al op de Garmin Edge 530 (Menu > Connect IQ > Strava Routes)
2. Een Strava Route openen in je mobiele browser, vervolgens de Desktop site opvragen (ipv mobiel), dan heb je de GPX knop, en kun je naar Garmin Connect (mobiele app).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomtom137
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-07 14:33
MortalPiso schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 09:26:
een BOLT die vaak voor 200,- in de aanbieding is.
Vandaag weer toevallig, voor de geïnteresseerden (tot 20.00 uur vanavond): https://www.futurumshop.n...l&utm_campaign=wahoo-bolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
MrAcid schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:12:
[...]

Mee eens. Maar het is wel íets eenvoudiger dan je nu zeg.

1. Strava Routes app staat standaard al op de Garmin Edge 530 (Menu > Connect IQ > Strava Routes)
2. Een Strava Route openen in je mobiele browser, vervolgens de Desktop site opvragen (ipv mobiel), dan heb je de GPX knop, en kun je naar Garmin Connect (mobiele app).
1. Was al van plan om inderdaad die optie te gaan proberen, hopelijk gaat dat gewoon goed, zou opzich de problematiek het makkelijkste oplossen.

2. Zover ik kan zien kan ik niet de desktop versie inladen in Safari op mijn iPhone. Maargoed, dan zou ik handmatig /export_gpx erachter kunnen zetten, dan in Garmin Connect app openen en dan syncen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
orange.x schreef op maandag 15 juli 2019 @ 15:06:
[...]

1. Was al van plan om inderdaad die optie te gaan proberen, hopelijk gaat dat gewoon goed, zou opzich de problematiek het makkelijkste oplossen.

2. Zover ik kan zien kan ik niet de desktop versie inladen in Safari op mijn iPhone. Maargoed, dan zou ik handmatig /export_gpx erachter kunnen zetten, dan in Garmin Connect app openen en dan syncen..
Op iOS in Safari: het 'reload' knopje in de adresbalk ingedrukt houden > Request Desktop Site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saikol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07:38

Werkt vrij simpel hoor. In de garmin connect store strava routes downloaden en al je eigen routes/routes die je met ster markeert kun je op je garmin inladen en weg ben je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
saikol schreef op maandag 15 juli 2019 @ 15:11:
[...]

Werkt vrij simpel hoor. In de garmin connect store strava routes downloaden en al je eigen routes/routes die je met ster markeert kun je op je garmin inladen en weg ben je
Strava Routes staat er dus al op bij de Edge 530. Je hoeft geen app meer te downloaden. En je ziet ál je Strava routes, niet alleen die met een ster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saikol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07:38
@MrAcid bedoelde ook de routes van anderen die je met een ster markeert

Ff ander vraagje: @orange.x hoe bevalt die 530. Ik gebruik nu een 820 maar heb echt een hekel aan de traagheid van het apparaat en dat slechte touchscreen (ik heb liever gewone knoppen.) zover ik op internet lees is het enige verschil tussen de 830 en de 530 het touchscreen en zijn de apparaten verder identiek. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
saikol schreef op maandag 15 juli 2019 @ 15:15:

Ff ander vraagje: @orange.x hoe bevalt die 530. Ik gebruik nu een 820 maar heb echt een hekel aan de traagheid van het apparaat en dat slechte touchscreen (ik heb liever gewone knoppen.) zover ik op internet lees is het enige verschil tussen de 830 en de 530 het touchscreen en zijn de apparaten verder identiek. Klopt dit?
Ik heb zelf ook een 530, dus ik neem even de vrijheid om hier op te reageren. ;)

Verschil met de 830:
– Edge 830 has a touchscreen (thankfully different than the older Edge 820 touchscreen)
– Edge 830 can do address-specific routing, whereas on the Edge 530 you can’t enter a street address
– Edge 830 has searchable points of interest database, for finding food/monuments/hotels/etc…
– Edge 830 has four less buttons than the 530, since it’s a touch screen (and also has some slight differences in user interface, since you can touch it – most easily seen in the mapping pages)

Belangrijk verschil met de 520/820 is de snelheid. Ik had hiervoor een 520 en de 530 is in dagelijks gebruik echt vele, vele malen sneller. Nog wel wat bugs trouwens - geheel in lijn met de verwachting met Garmin producten de eerste 6 maanden. Geen show-stoppers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
saikol schreef op maandag 15 juli 2019 @ 15:15:

Wat @McMiGHtY zegt. Ik kom overigens van een 500 met kruimelspoor dus ik ben allang blij!
Maar de snelheid is voor mij echt super. Drukken is ook echt wisselen van optie of openen van wat je wilt doen. Voorheen had ik geregeld dat m'n 500 dus echt secondes deed om van het ene naar het andere scherm te switchen. Dat is nu gewoon druk en gaan. Heb dan geen ervaring met de voorgaande versies van deze zoals de 820 of 520.

Verder heb ik ook expliciet gekozen juist voor wel gebruik van knoppen. Ja deze kunnen natuurlijk ook stuk en daar zijn ook al wel wat problemen over geconstateerd van niet werkende back knoppen geloof ik, maar heb hier zelf geen last van.

Tot nu toe 1 freeze gehad bij het uitzetten. Goed, keer extra lang uitzetten en weer aanzetten en verder geen problemen meer. Verder ook geen andere sporadische vastlopers gehad, geen wegvallende sensoren of niet meer verbonden etc. Ga dit weekend in de Eifel een rondje doen en wil dan ook die Climb Pro achtige dingen eens gaan gebruiken om te kijken hoe dat bevalt.

Dusja, als je je stoort aan die 820, verkopen en beetje bijleggen en voor een 530 gaan zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
@MrAcid Wat betreft de 530. Ben zelf niet zo bezig met Strava, maar juist meer met Komoot. Hoe is de integratie daarmee? Ik begreep iets te hebben gelezen over een IQ app? Vind dat allemaal nog een beetje vaag, hoe moet ik dat zien?

[ Voor 4% gewijzigd door Froggle op 15-07-2019 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Froggle schreef op maandag 15 juli 2019 @ 19:46:
@MrAcid Wat betreft de 530. Ben zelf niet zo bezig met Strava, maar juist meer met Komoot. Hoe is de integratie daarmee? Ik begreep iets te hebben gelezen over een IQ app? Vind dat allemaal nog een beetje vaag, hoe moet ik dat zien?
Op een Edge 520: YouTube: Komoot Connect IQ App: Route Sync to Garmin GPS Units

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
Ah, zal wellicht op de 530 dan iets sneller werken. Zie ook veel van die videos voorbij komen waar GPX files worden overgezet. Lijkt me allemaal erg onhandig, maar met een geintegreerde app is het een stuk handiger.

[ Voor 32% gewijzigd door Froggle op 15-07-2019 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Gisteren nog beetje KOM gehunt, maar kwam er na een segment stukje verder achter dat hij op pauze stond, wistn og niet hoelang want had in alle KOMmotie niet op mn scherm gekeken. Helaas dus halverwege het segment op pauze gegaan, blijkbaar, niet dat ik weet hoe want ik had toch echt 2 handen aan mijn stuur. Naja, hopelijk een incidentje. Was nu dan een goede generale, weet nu hoe de weg loopt enzo 8)

Wel nog een andere opgepikt die ook op de lijst stond, dus hoe dan ook geslaagd kort ritje geworden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoekel
Maar waarom is het allemaal ZO moeilijk man...
Het is juist veel makkelijker, als je eenmaal even je Strava hebt ingelogd via die IQ app. Dan heb je in no-time terwijl je al buiten de deur staat je route gestart van Strava, zonder dat je nog je toestel aan de PC hoeft te hangen, met downloads of exports van GPX hoeft te werken, etc.

Het enige wat wel vervelend is, is dat je een route niet meer kunt starten op deze manier als je je activiteit al aan het loggen bent. Daar kwam ik onlangs achter toen ik een heen- en terugroute had gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Laatst online: 06-10 08:10
yoekel schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 15:14:
[...]

Het is juist veel makkelijker, als je eenmaal even je Strava hebt ingelogd via die IQ app. Dan heb je in no-time terwijl je al buiten de deur staat je route gestart van Strava, zonder dat je nog je toestel aan de PC hoeft te hangen, met downloads of exports van GPX hoeft te werken, etc.

Het enige wat wel vervelend is, is dat je een route niet meer kunt starten op deze manier als je je activiteit al aan het loggen bent. Daar kwam ik onlangs achter toen ik een heen- en terugroute had gebouwd.
Kun je tijdens het loggen van een activiteit wel een nieuwe route maken via de routeplanner op de edge zelf? Dan is het evt nog wel overkomelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Nu online
HBSVDK schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 20:19:
[...]

Kun je tijdens het loggen van een activiteit wel een nieuwe route maken via de routeplanner op de edge zelf? Dan is het evt nog wel overkomelijk.
Ik heb vorige week een gpx geladen en ben die gaan fietsen met de navigatie. Halverwege had ik geen zin meer, de gpx route gestopt en gekozen in het navigatie scherm voor rijden naar een opgeslagen punt, thuis, en dat ging in 1 moeite door. Zonder tussendoor de opname op te slaan.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoekel
HBSVDK schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 20:19:
[...]

Ja, terug naar start rijden gaat bijvoorbeeld nog wel prima.

Alleen ging die me (op basis van populariteit?) dwars door de grote stad leiden terwijl er omheen korter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

yoekel schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 09:04:
[...]
Alleen ging die me (op basis van populariteit?) dwars door de grote stad leiden terwijl er omheen korter sneller is.
Fixed it for you.

Afhankelijk van de onderliggende kaart en de instellingen worden de routes gemaakt. De kans is groot dat door het centrum inderdaad korter is. In feite worden bij een fietskaart min of meer de normale fietspaden aangeduid als 'fietssnelwegen', dit zijn over het algemeen de bekende routes die via de benummerde knooppunten lopen. Alles daarbuiten zijn B-wegen en de echte snelwegen worden aangeduid als onbegaanbaar (gelukkig). Maar afhankelijk van de kaart kan hiervan afgeweken worden zodat je specifieke mountainbike of juist wielren kaarten krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yoekel
Dank je maar dat had je niet hoeven doen ;)

De kortste weg was gewoon grotendeels de N201 van ergens ten noordwesten van Utrecht naar ten noordoosten, en toch beliefte die dwars door Utrecht te gaan, zo'n 10km om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ok duidelijk, zoals gezegd het kan aan een hoop dingen liggen die helaas lastig te achterhalen zijn. Net zoals bij auto navigatie waarbij de snelste weg en de kortste weg ook sterk van elkaar kunnen afwijken.
Utrecht centrum wil je inderdaad nooit fietsen, hoe gezellig het daar ook is, het fietst gewoon niet door.

Als ik van West naar Oost of vice versa ga fiets ik ook liever onderlangs of bovenlangs dan dwars door het midden, maar ik maak eigenlijk altijd mijn routes zelf. De paar keer dat ik op adres navigeer heb ik vooral de laatste kilometer nodig om de voordeur te vinden. En als ik vrijuit fiets boeit de route niet, maar ga ik ook zeker niet door het centrum ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donpierlo
Ik maak men routes met Strava en via de strava app op de Garmin rij ik dan de route. Echter nu al paar keer voor gehad dat dit onverharde wegen waren. Is er ergens mogelijkheid om aan te duiden dat het enkel verharde wegen mogen zijn. (Racefiets vriendelijk dus). ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Paar ritjes gehad met mijn 530.

Mijn VO2 max is van 49 (Fenix 5x, vrij stabiele meting met hardlopen), na 3 ritjes op de fiets al doorgeknald naar 56.

Lijkt me dat er iets niet klopt.

HR waardes staan goed in de 530 en ik gebruik een power meter icm HR band. Zou precies moeten zijn?

Wat kan ik verkeerd doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donpierlo
Requiem19 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 20:15:
Paar ritjes gehad met mijn 530.

Mijn VO2 max is van 49 (Fenix 5x, vrij stabiele meting met hardlopen), na 3 ritjes op de fiets al doorgeknald naar 56.

Lijkt me dat er iets niet klopt.

HR waardes staan goed in de 530 en ik gebruik een power meter icm HR band. Zou precies moeten zijn?

Wat kan ik verkeerd doen?
Als ik mij niet vergis, is dit een schatting op basis van de ingegeven parameters (hartslag, leeftijd,...) en de geleverde prestaties. Het is een raming dus ik zou er niet te veel aandacht aan besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
donpierlo schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 22:04:
[...]

Als ik mij niet vergis, is dit een schatting op basis van de ingegeven parameters (hartslag, leeftijd,...) en de geleverde prestaties. Het is een raming dus ik zou er niet te veel aandacht aan besteden.
Een aantal onderzoeken heeft Garmin’s VO2 max inschatting getest op nauwkeurigheid. Het blijkt behoorlijk nauwkeurig te zijn.

Zie; https://sites.udel.edu/co...-garmins-vo2max-estimate/

Mijn VO2 max is al jarenlang vrij stabiel met hardlopen. Nu met fietsen gaat hij opeens 15% omhoog, dus moet er iets geks aan de hand zijn.

Mn voorlopige conclusie is dat mn LTTH bij hardlopen anders is dan bij fietsen. Dus andere HR zones. Als je dan je hogere hardloop zones gebruikt, denkt de Edge dat je een inspanning doet in een lagere zone...

Morgen verder testen in de bergen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Laatst online: 07-10 09:12

MrDry

Desperados!

Ik heb sinds gisteren een bolt. Komend weekend is er weer een clubrit. Hiervan krijgen we altijd een gpx gemaild in 2 delen: het deel voor en na de koffie 😊
Snapt de bolt dat dit 1 worlkout is of moet ik dan van te voren even de 2 gpx bestanden samenvoegen?

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MortalPiso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 20:57
Ik zou ze gewoon vantevoren samenvoegen. Anders moet je tijdens de koffiepauze de 2e route inladen want herkennen als 1 doet ie niet zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Je kan het waarschijnlijk wel inladen tijdens de pauze zonder de activiteit te onderbreken. Maar ik zou er ook één bestand van maken, dan weet je zeker dat het goed gaat.
Voor de duidelijkheid: zonder actie van jou begrijpt het apparaat zeker niet dat die twee gpx-en bij elkaar horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donpierlo
Requiem19 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 22:20:
[...]

Een aantal onderzoeken heeft Garmin’s VO2 max inschatting getest op nauwkeurigheid. Het blijkt behoorlijk nauwkeurig te zijn.

Zie; https://sites.udel.edu/co...-garmins-vo2max-estimate/

Mijn VO2 max is al jarenlang vrij stabiel met hardlopen. Nu met fietsen gaat hij opeens 15% omhoog, dus moet er iets geks aan de hand zijn.

Mn voorlopige conclusie is dat mn LTTH bij hardlopen anders is dan bij fietsen. Dus andere HR zones. Als je dan je hogere hardloop zones gebruikt, denkt de Edge dat je een inspanning doet in een lagere zone...

Morgen verder testen in de bergen :)
Vo2 max is dan ook niet zo heel veel te trainen dus normaal dat die vrij stabiel blijft.

Het zou idd mogelijk een verklaring kunnen zijn dat HR zones anders ingesteld zijn en daardoor andere waarde gaat berekenen. anderzijds zou men toch denken als je aan het trainen bent dat hij rekening zal houden met de hartslag tijdens de training en niet met de ingestelde zones? De Hr zones of power zones verschuiven ook altijd door het trainen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Laatst online: 07-10 09:12

MrDry

Desperados!

rockhopper schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 00:37:
Je kan het waarschijnlijk wel inladen tijdens de pauze zonder de activiteit te onderbreken. Maar ik zou er ook één bestand van maken, dan weet je zeker dat het goed gaat.
Voor de duidelijkheid: zonder actie van jou begrijpt het apparaat zeker niet dat die twee gpx-en bij elkaar horen.
Ik snap dat de Bolt niet kan ruiken dat 2 routes tot 1 rit behoren maar ik vroeg mij af of je tijdens een rit een nieuwe routebegeleiding kan laden.

Op zich is het systeem met 2 delen wel handig. Dan weet je waar je moet stoppen voor de koffie O-)

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gurby
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:12
MrDry schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 08:09:
[...]

Ik snap dat de Bolt niet kan ruiken dat 2 routes tot 1 rit behoren maar ik vroeg mij af of je tijdens een rit een nieuwe routebegeleiding kan laden.

Op zich is het systeem met 2 delen wel handig. Dan weet je waar je moet stoppen voor de koffie O-)
Dat kan prima bij de Bolt, zelfs tijdens het rijden. Je breekt gewoon de huidige route af en kiest een andere uit de lijst. De route staat los van de activiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twammo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-08 15:09

Twammo

PSN: rtwouda

Hoe zijn jullie ervaringen met een Bolt? Ik ben mij op dit moment aan het oriënteren welke fietscomputer ik ga aanschaffen.Op internet lees ik dat er wat problemen zijn of waren met de app. Is dat inmiddels verbeterd? De reviews zijn wel van eind 2018 dus kan me voorstellen dat dit niet meer aan de orde is. Verder is er ook recensie die aangeeft dat de Bolt niet zo vloeiend in gebruik is dan de Edge 530 of 830 is. Klopt deze bewering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikelonline
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-04 17:09
Ik kan geen uitspraken doen over de Bolt. Ben erg tevreden over de G 530. Behalve de incident alarm. die is al 5x op een rit onterecht getriggerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• borft
Twammo schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 09:39:
Hoe zijn jullie ervaringen met een Bolt? Ik ben mij op dit moment aan het oriënteren welke fietscomputer ik ga aanschaffen.Op internet lees ik dat er wat problemen zijn of waren met de app. Is dat inmiddels verbeterd? De reviews zijn wel van eind 2018 dus kan me voorstellen dat dit niet meer aan de orde is. Verder is er ook recensie die aangeeft dat de Bolt niet zo vloeiend in gebruik is dan de Edge 530 of 830 is. Klopt deze bewering?
geen idee wat voor problemen er met de app waren. Ik heb al meer dan 3 jaar een Elemnt (nagenoeg hetzelfde als een Bolt), en geen problemen mee ervaren (dwz, de app doet wat ik ervan verwacht, crasht niet, en trekt mijn batterij niet leeg). Heb nog nooit een crash gehad, dus bevalt me eigenlijk meer dan goed.
Weet niet wat je bedoelt met vloeiend in gebruik, maar bij mij zijn er in ieder geval nooit haperingen. Maar kan me voorstellen dat het allicht ook van je gebruik afhangt.

Ik gebruik hem icm snelheids-, hartslag- en vermogensmeter, en dat doet wat ik ervan verwacht. Ik heb overigens geen ervaring met Garmin, anders dan wat ik bij mij fietsvriendjes zie. Volgens mij werkt dat ook wel prima tegenwoordig.

Een voordeel van de Wahoo vind ik dat ik niet hoef te klooien met usb kabels, en geen extra software op mijn computer nodig heb (ik gebruik al jaren geen Windows meer). De fietscomputer kan direct syncen naar bv Strava of RWG (beide kanten op), zonder ingewikkelde extra software of Garmin Clouds. Maar het zou prima kunnen dat bv Garmin dat tegenwoordig ook opgelost heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
borft schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 10:20:
[...]

geen idee wat voor problemen er met de app waren. Ik heb al meer dan 3 jaar een Elemnt (nagenoeg hetzelfde als een Bolt), en geen problemen mee ervaren (dwz, de app doet wat ik ervan verwacht, crasht niet, en trekt mijn batterij niet leeg). Heb nog nooit een crash gehad, dus bevalt me eigenlijk meer dan goed.
Weet niet wat je bedoelt met vloeiend in gebruik, maar bij mij zijn er in ieder geval nooit haperingen. Maar kan me voorstellen dat het allicht ook van je gebruik afhangt.
Hier ook geen idee wat men bedoelt met problemen met de app, maar ik denk dat het gaat over iOS vs Android app. Ik gebruik mijn Bolt met iOS en heb zero problemen, maar je leest wel dat er problemen zijn/waren met Android app.
Een voordeel van de Wahoo vind ik dat ik niet hoef te klooien met usb kabels, en geen extra software op mijn computer nodig heb (ik gebruik al jaren geen Windows meer). De fietscomputer kan direct syncen naar bv Strava of RWG (beide kanten op), zonder ingewikkelde extra software of Garmin Clouds. Maar het zou prima kunnen dat bv Garmin dat tegenwoordig ook opgelost heeft ;)
Voor kaartgegevens op de Garmins te plaatsen heb je inderdaad een PC (Windows/MacOS) nodig, maar tegenwoordig zijn de standaard kaarten die op de Edge staat ruimschoots voldoende. Vroeger zat je nog te swappen tussen City Navigator en Topo kaarten (MTB gebruikers), maar hedendaags zijn beide geïntegreerd in één OSM map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikelonline
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-04 17:09
Je hebt geen Windows/MacOS nodig voor de Garmin Edge. Je kan gewoon openstreet maps kaarten er op zetten en dat werkt perfect. Het is letterljik een .img bestand naar de juiste folder gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is letterljik een .img bestand naar de juiste folder gooien.
Hoe zet je het IMG bestand op je Garmin, zonder PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

MrDry schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 08:09:
[...]
Grapjas ;)

Ik zou gewoon een waypoint toevoegen, al werken die ook niet feilloos. Overigens weet ik eerlijk gezegd niet of die überhaupt zichtbaar zijn op de bolt, op de garmin wel, maar weer geen apart signaal ervoor zodat je ze alsnog kan missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:08
Waypoints werken op de bolt ja, geen idee alleen hoe je die netjes aan een route kan toevoegen.
Maar ik heb ze al eens gehad bij routes van https://randonneurs.nl/
En tijdens het fietsen krijg je dan een alert dat stop op 500m (die aftelt) is.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Laatst online: 07:17
borft schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 10:20:
[...]

Heb je een ingewikkelde telefoon app nodig om instellingen te wijzigen of kan dit ook rechtstreeks op de Bolt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Op zich interessant, ik gebruik ze zelden, maar als ik ze toevoeg dan wil ik ze eigenlijk niet missen.
Dit zijn meestal moeilijk vindbare vogeltorens in de natuur. In de praktijk zijn deze in het buitenland soms heel goed en soms helemaal niet aangegeven en ik wil ze dan eigenlijk niet missen.
Toch eens uitzoeken hoe dat precies werkt voor de bolt.
Zapato schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 13:28:
[...]
Heb je een ingewikkelde telefoon app nodig om instellingen te wijzigen of kan dit ook rechtstreeks op de Bolt?
Dit kan niet op het toestel zelf, dit gaat via de app waarop je alles doet. Deze is in mijn ogen niet ingewikkeld, al zal het misschien even kijken zijn waar alles is de allereerste keer.

[ Voor 37% gewijzigd door rockhopper op 18-07-2019 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
Zapato schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 13:28:
[...]

Alle instellingen (dus je power zones, hartslag zones, welke schermen, eenheden, etc), doe je in de app, die synct het (nagenoeg) real-time naar de Bolt/Elemnt. Ingewikkeld? mwah, ik vind het meevallen. De Bolt zelf is voor tijdens het fietsen, en dan hoef je (wat mij betreft) nooit instellingen aan te passen. Scheelt ook wel, het apparaat heeft maar 6 knoppen, en geen touchscreen, dus daar instellingen op aanpassen zou ook geen feest zijn.

Voor het syncen van je ritjes, routes, etc zijn er 2 manieren:
- direct via wifi (dus geen telefoon nodig)
- via bt via je telefoon (handig als er geen wifi voor handen is)
DDX schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 13:25:
Waypoints werken op de bolt ja, geen idee alleen hoe je die netjes aan een route kan toevoegen.
Maar ik heb ze al eens gehad bij routes van https://randonneurs.nl/
En tijdens het fietsen krijg je dan een alert dat stop op 500m (die aftelt) is.
Volgens mij hangt het af van welke app je gebruikt om je routes te maken. als je RWG gebruikt, dan werken waypoints (en TBT navigatie) prima.
RigolleM schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 12:00:
[...]

Hier ook geen idee wat men bedoelt met problemen met de app, maar ik denk dat het gaat over iOS vs Android app. Ik gebruik mijn Bolt met iOS en heb zero problemen, maar je leest wel dat er problemen zijn/waren met Android app.
Hier alleen Android, maar nog geen problemen mee gehad eigenlijk. Ik heb wel altijd een redelijk recent device met up-to-date Android gehad, allicht dat dat niet voor alle gebruikers geldt.

[ Voor 38% gewijzigd door borft op 18-07-2019 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier alleen Android, maar nog geen problemen mee gehad eigenlijk. Ik heb wel altijd een redelijk recent device met up-to-date Android gehad, allicht dat dat niet voor alle gebruikers geldt.
Klopt, op een recent toestel met de laatste Android versie zal het meestal goed lopen, zolang je de app niet in slaapmodus zet als je het niet actief gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dik_voormekaar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:22
Ik heb sinds kort een Sigma BC23.16 fietscomputer (met hartslagmeter etc.).
De data ervan kan je via de Sigma-link app in strava krijgen, maar dan heb je twee strava activities voor dezelfde rit. Een met de route en een met de Sigma data.
Hoe zou je deze kunnen combineren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
Vandaag de Garmin 830 bundel gekocht en kon mijn Wahoo hartslagmeter terug geven (die overigens perfect werkte op mijn Kiox bosh display. Deze week een Cube Katmandu sl 500 e-bike gekocht omdat door mijn blessure ik geen druk op de pedalen kan zetten en niet een heel seizoen niet kunnen fietsen.

Dacht slim te zijn omdat ik nog een tegoed had en 50 euro voor de Wahoo hartslagmeter terug kreeg, dus voor de prijs van de standaard nu met hartslagmeter band en speed en rpm sensors.

Helaas de hele middag bezig en deels avond om de hartslag meter werkend te krijgen. Begon al met een lege batterij. Gelukkig had ik een mini mini kruiskop schroevendraaier en nieuw batterij erin. Heb je zo'n kleine tool niet ben je al gelijk klaar of weer richting de winkel.

Helaas Connect de hartslagmeter slechts een paar minuten en kapt die er mee. De nodige instructies gelezen en youtube filmpjes. Water sproeien enz.. Helaas zonder resultaat. Ook op het Kiox display nokt die ermee na een tweetal minuten.

Het koppelen gaat sowieso waardeloos en met veel gedoe. Ferme druk links op contact en alleen als de meter op borst is aangebracht.

Lees overigens plenty problemen met de Garmin banden.

Weet echt niet wat ik verkeerd doe maar vind het een waardeloze hartslagband meter.

Heb een hartslagband voor mijn sigma meter en tax home trainer. Nooit problemen of achterlijk goede dat je de band in de was moet doen of met water moet sproeien.

Jammer want de 830 is best een leuke fietscomputer maar de hartslagband heeft het eerste plezier aardig vergalt.

[ Voor 10% gewijzigd door TecTo op 20-07-2019 22:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
  • Nu online
TecTo schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 22:25:
Vandaag de Garmin 830 bundel gekocht en kon mijn Wahoo hartslagmeter terug geven (die overigens perfect werkte op mijn Kiox bosh display. Deze week een Cube Katmandu sl 500 e-bike gekocht omdat door mijn blessure ik geen druk op de pedalen kan zetten en niet een heel seizoen niet kunnen fietsen.

Dacht slim te zijn omdat ik nog een tegoed had en 50 euro voor de Wahoo hartslagmeter terug kreeg, dus voor de prijs van de standaard nu met hartslagmeter band en speed en rpm sensors.

Helaas de hele middag bezig en deels avond om de hartslag meter werkend te krijgen. Begon al met een lege batterij. Gelukkig had ik een mini mini kruiskop schroevendraaier en nieuw batterij erin. Heb je zo'n kleine tool niet ben je al gelijk klaar of weer richting de winkel.

Helaas Connect de hartslagmeter slechts een paar minuten en kapt die er mee. De nodige instructies gelezen en youtube filmpjes. Water sproeien enz.. Helaas zonder resultaat. Ook op het Kiox display nokt die ermee na een tweetal minuten.

Het koppelen gaat sowieso waardeloos en met veel gedoe. Ferme druk links op contact en alleen als de meter op borst is aangebracht.

Weet echt niet wat ik verkeerd doe maar vind het een waardeloze hartslagband meter.

Heb een hartslagband voor mijn sigma meter en tax home trainer. Nooit problemen of achterlijk goede dat je de band in de was moet doen of met water moet sproeien.

Jammer want de 830 is best een leuke fietscomputer maar de hartslagband heeft het eerste plezier aardig vergalt.
Als de hartslagband die je voor de Sigma meter gebruikt ANT+ of bleutooth heeft kan je die ook gebruiken met de 830.
Kan je meteen zien of het aan de 830 of de hartslagmeter ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:33
Ik heb een Garmin premium strap en die was gelijk geconnect met mijn simpele edge 25, geen gedoe en verder nooit problemen of dropouts.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donpierlo
TecTo schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 22:25:

Ik gebruik een Tickr X van Wahoo in combinatie met de 830 (ervoor met bolt) Tot heden altijd onmiddellijk connectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Standaard Garmin HRM band en 530 Edge. Nul problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Ik denk dat de band gewoon stuk is.. het is natuurlijk ook al niet normaal dat ie leeg in de verpakking zit.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
Bedankt voor het antwoorden. Band is denk ik stuk.

Nu een ander probleem. Via Garmin Connect kreeg ik de optie om een nieuwe kaart te downloaden. Nam behoorlijk wat tijd in beslag.

Nu zijn de straatnamen niet meer zichtbaar en kan ik niet meer inzomen tot straatnaam zichtbaar is.

In de oude situatie kon ik letterlijk rondom het huis lopen en werd dit weergegeven.

Al een herstel gedaan maar helaas.

Is er een mogelijkheid om de oude kaart weer terug te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Lijkt me meer dat er iets fout is gegaan bij het downloaden van de nieuwe kaart.
Tip voor de volgende keer:
maak eerst een backup van de kaart van garmin zelf.
Heb je nu niets meer aan, dus het enige wat je kan doen is opnieuw de map downloaden en hopen dat het nu wel goed gaat.
Of installeer een alternatieve kaart zoals de ofm (open streets fiets kaart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
rockhopper schreef op zondag 21 juli 2019 @ 13:21:
Lijkt me meer dat er iets fout is gegaan bij het downloaden van de nieuwe kaart.
Tip voor de volgende keer:
maak eerst een backup van de kaart van garmin zelf.
Heb je nu niets meer aan, dus het enige wat je kan doen is opnieuw de map downloaden en hopen dat het nu wel goed gaat.
Of installeer een alternatieve kaart zoals de ofm (open streets fiets kaart)
Inderdaad beter om eerst een backup te maken. Gewoon de Installatie gevolgd en de apps. Normaliter moet een eenvoudige update toch geen grote gevolgen hebben.

Al drie keer geprobeerd de kaart opnieuw te installeren. Geeft geen foutmeldingen maar geen goede weergave. De software versie werd ook geüpdatet naar Versie 3.50.0.0. Maar krijg geen straatnamen te zien. Ook diverse keren terug naar standaard instellingen. Niets helpt.

De hele boel netjes aan het inpakken en morgen terug met die handel. Ben vanaf gisteren middag bezig met deze fietscomputer en er nu helemaal klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Nu online
TecTo schreef op zondag 21 juli 2019 @ 14:38:
[...]

Inderdaad beter om eerst een backup te maken. Gewoon de Installatie gevolgd en de apps. Normaliter moet een eenvoudige update toch geen grote gevolgen hebben.

Al drie keer geprobeerd de kaart opnieuw te installeren. Geeft geen foutmeldingen maar geen goede weergave. De software versie werd ook geüpdatet naar Versie 3.50.0.0. Maar krijg geen straatnamen te zien. Ook diverse keren terug naar standaard instellingen. Niets helpt.

De hele boel netjes aan het inpakken en morgen terug met die handel. Ben vanaf gisteren middag bezig met deze fietscomputer en er nu helemaal klaar mee.
Heb je ook al een harde reset uitgevoerd van het apparaat?
Ik geloof dat het 10 seconden de aan/uit knop ingedrukt houden was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
mike123 schreef op zondag 21 juli 2019 @ 19:55:
Heb je ook al een harde reset uitgevoerd van het apparaat?
Ik geloof dat het 10 seconden de aan/uit knop ingedrukt houden was.
Geen echte harde reset. Wel paar x naar basis instellingen en verwijderen van.

Nu komt het.

Toen ik in de root van de Garmin aan het spitten was zag ik vooral windows achtige structuren.

Beneden gebruiken we de iMac, macbook en iPad. Boven heb ik voor game's een snelle Windows bak gebouwd met vaste internet verbinding.

Garmin Express erop en laatste poging ondernomen en de kaarten opnieuw geïnstalleerd. BINGO!!!

Wel wat brak van Garmin en kennelijk gaat Express niet helemaal soepel om met iOS systemen. Wellicht leuk om te contacten met een iPhone maar voor grote updates niet 100%.

Nu alleen de band nog retour want de batterij inmiddels weer leeg. Waarschijnlijk zit er ergens een kortsluiting in het circuit.

Was me het weekendje wel met Garmin :X :? Op naar het leukere deel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Blij dat het toch nog gelukt is. Software is niet bepaald een sterk punt bij garmin helaas.
Je kan overigens ook proberen dingen met de webupdater app van garmin te herstellen, al weet ik niet of die er ook op iOS is, ik heb alleen ervaring met windows.

Misschien straks toch maar een roam? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
rockhopper schreef op zondag 21 juli 2019 @ 22:42:
Misschien straks toch maar een roam? :)
Dat bespaar je waarschijnlijk ;) zweetdruppels.

[ Voor 6% gewijzigd door TecTo op 21-07-2019 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom137
  • Laatst online: 28-07 14:33
FYI - Ik had onlangs problemen met synchroniseren van routes op m'n ELEMNT Bolt. Kan bevestigen dat dat met deze update is verholpen:

BOLT WB15-4037 - 15 July, 2019

Patch release for improved stability

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk de extra centen om een goede fietscomputer aan te schaffen. :9

Had nog wat overuren die niet tijd-voor-tijd mochten ingewisseld.
Dan maar wat centen :+

Het is de Garmin 830 bundel geworden.
Hele week was die verdorie op voorraad bij Futurum. Wilde ik hem bestellen is die uitverkocht. :'(

Na een belletje verwachten ze hem donderdag weer binnen. Dus hopelijk dit weekend hier thuis.

Met dit hete weer is fietsen toch geen doen, dus kan wel een paar dagen wachten.

Ben benieuwd of ik mijn training op een “next level” kan krijgen.
Komende tijd maar eens wat meer inlezen op trainen op hartslag.

De reden om voor de 830 te gaan i.p.v. de 530 is toch een beetje de extra bling, touchscreen en iets meer navigatie opties. Al zal ik het niet dagelijks gebruiken, maar het is een nice to have.
En ik kan me fietsmaatje de ogen ermee uitsteken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
Gisteren terug met de defecte Garmin hartslag band (zie eerdere post) in de 830 bundel

Man aan de balie deed moeilijk en of ik wel de band nat had gemaakt enz.. Ja alle youtube filmpjes bekeken en instructies. Er op gewezen dat er een lege batterij in zat een nieuwe er in en weer leeg, bla bla bla.

Na een hoop gedoe een Wahoo hartslagband bedongen omdat ik die een week eerder bij de fiets had gekocht en uitstekend voldeed, zonder gedoe als natmaken enz..
Gewoon op de borst en binnen twee seconden connect op de Garmin 830 en Kinox boordcomputer van de Cube.

Toekomstige Garmin hartslagband gebruikers -die wordt geleverd bij de Garmin bundel- moeten er rekening mee houden dat je voor het vervangen van de batterij er een instrumenten kruiskopschroevendraaier nodig is. Bij mij zat niets waarmee je het compartiment kan openen.

Persoonlijk vind ik het waardeloos dat je een hartslagband eerst onder de kraan moet houden om goed te laten functioneren. Heb voor mijn Tacx trainer en racefiets twee Sigma banden die je zonder fratsen kunt omdoen en werken. De Wahoo band voldoet hier ook aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
@TecTo die band was gewoon stuk.. Als je deze had geruild voor een ander exemplaar van hetzelfde type was je probleem ook opgelost.
Ik maak de mijne ook nooit nat, staat inderdaad wel in de handleiding, maar is in de praktijk nooit nodig (niet bij mij iig)

Maar dat maakt niet uit, ant+ en BT horen netjes de standaard te volgen dus een ander merk werkt net zo goed.

Wel slecht dat ze moeilijk doen om een kapotte band te swappen

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
TecTo schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 09:34:
Persoonlijk vind ik het waardeloos dat je een hartslagband eerst onder de kraan moet houden om goed te laten functioneren. Heb voor mijn Tacx trainer en racefiets twee Sigma banden die je zonder fratsen kunt omdoen en werken. De Wahoo band voldoet hier ook aan.
Je frustratie n.a.v. een DOA is begrijpelijk, maar om direct een merk / product publiekelijk "af te kraken" vind ik ook overdreven ;)

Ik gebruik al ruim 4 jaar een Garmin hartslagband zonder problemen. Ik hoef deze ook niet nat te maken; in de vriendenkring ook te vreden Garmin gebruikers. Zal denk ik alleen nodig zijn kleine subset van de mensen nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
TecTo schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 09:34:
Gisteren terug met de defecte Garmin hartslag band (zie eerdere post) in de 830 bundel

Man aan de balie deed moeilijk en of ik wel de band nat had gemaakt enz.. Ja alle youtube filmpjes bekeken en instructies. Er op gewezen dat er een lege batterij in zat een nieuwe er in en weer leeg, bla bla bla.

Na een hoop gedoe een Wahoo hartslagband bedongen omdat ik die een week eerder bij de fiets had gekocht en uitstekend voldeed, zonder gedoe als natmaken enz..
Gewoon op de borst en binnen twee seconden connect op de Garmin 830 en Kinox boordcomputer van de Cube.

Toekomstige Garmin hartslagband gebruikers -die wordt geleverd bij de Garmin bundel- moeten er rekening mee houden dat je voor het vervangen van de batterij er een instrumenten kruiskopschroevendraaier nodig is. Bij mij zat niets waarmee je het compartiment kan openen.

Ik maak mijn Garmin HRM banden al 3 jaar lang niet nat en ze werken altijd - tot de batterij leeg is.

Jouw slechte ervaring is niet de norm gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Op de Wahoo Tickr Heart Rate Monitor Site staat: Moisten the contact point (the back of the device) on the strap with saliva or electrode gel to improve conductivity.
Is dus een algemeen dingetje en niet voorbehouden aan Garmin.

Overigens wordt dit ook 'opgelost' door te zweten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07:56
Zapato schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 10:42:
Op de Wahoo Tickr Heart Rate Monitor Site staat: Moisten the contact point (the back of the device) on the strap with saliva or electrode gel to improve conductivity.
Is dus een algemeen dingetje en niet voorbehouden aan Garmin.

Overigens wordt dit ook 'opgelost' door te zweten.
Ik maak 'm ook nooit nat, maar band doet het gewoon vanaf het begin. En ik heb ook altijd het gevoel dat je sowieso onder die contactpunten snel zweet, dus die punten zijn vaak al nat voordat ik goed op weg ben :P

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
pdukers schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 09:52:
[...]
Je frustratie n.a.v. een DOA is begrijpelijk, maar om direct een merk / product publiekelijk "af te kraken" vind ik ook overdreven ;)

Ik gebruik al ruim 4 jaar een Garmin hartslagband zonder problemen. Ik hoef deze ook niet nat te maken; in de vriendenkring ook te vreden Garmin gebruikers. Zal denk ik alleen nodig zijn kleine subset van de mensen nodig zijn.
Zeker niet de bedoeling om de band publiekelijk af te raken!

Als ik als nieuwe gebruiker de gebruiksaanwijzing volg en het ondervragen door de verkoper of ik de band wel nat heb gemaakt, ervaar ik het persoonlijk als een waardeloze procedure.

Zet ik dat af tegen het jarenlang gebruik van Sigma banden (waar nooit een druppel water of gel aan te pas is gekomen) niet echt een fijne manier van doen. Om het wat genuanceerder uit te drukken ;)

Gelukkig zijn er genoeg gebruikers waar de Garmin band tot volle tevredenheid wel doet wat het moet doen. Nat, met cel of gewoon droog op de huid.

De mini mini schroefjes op de HRM band om een batterij te wisselen vind ik ook minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Laatste x, hij was gewoon stuk... De batterij hoef je echt niet out of the box te vervangen bij een normaal exemplaar dus een non issue, nat maken of connectie problemen is ook niet normaal ,dus de volgende x beter het advies hier opvolgen en gelijk terug naar de winkel, dit was een doa.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack Desere
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-10 11:07
Hier de Garmin 820 bundel aangeschaft enige tijd geleden icm tourdeal.
Bevalt prima! Zeker icm Strava.
Wordt standaard geleverd met 2 houders, dus handig voor als je hem wilt gebruiken op 2 fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Jack Desere schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 12:23:
Hier de Garmin 820 bundel aangeschaft enige tijd geleden icm tourdeal.
Bevalt prima! Zeker icm Strava.
Wordt standaard geleverd met 2 houders, dus handig voor als je hem wilt gebruiken op 2 fietsen.
Hoe gebruik jij strava icm de 820?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
TecTo schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 12:06:
[...]

Zet ik dat af tegen het jarenlang gebruik van Sigma banden (waar nooit een druppel water of gel aan te pas is gekomen) niet echt een fijne manier van doen. Om het wat genuanceerder uit te drukken ;)
handleiding Sigma hartslagband:

Bitte feuchten Sie die Kontaktflächen des Brustgurtes (hellen Bereiche)
gründlich an. Wir empfehlen den Gurt kurz unter fließendes Wasser zu
halten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
Prulleman schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 12:20:
Laatste x, hij was gewoon stuk... De batterij hoef je echt niet out of the box te vervangen bij een normaal exemplaar dus een non issue, nat maken of connectie problemen is ook niet normaal ,dus de volgende x beter het advies hier opvolgen en gelijk terug naar de winkel, dit was een doa.
Laatste x. Als iets het niet doet dan kijk ik eerst of het zelf is op te lossen. Dus eerste stap batterij controleren met multimeter en die was leeg.Nieuwe batterij erin en niet werken De conclusie dat de band stuk was had ik zelf al gemaakt.

De winkel is s'maandags gesloten dus dinsdag direct.....

Dus vind je opmerking beter hier advies opvolgen etc., kant nog wal raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
Requiem19 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 12:39:
[...]
Hoe gebruik jij strava icm de 820?
Sinds een week de 830 en volg onderstaande route.

Op mobiel de Garmin Connect mobile en Connect IQ app.
Via IQ teken op de Edge 830 drie mogelijkheden Strava Routes, Best Bike split en Trailforks.

Als de Carmin connect mobile en IQ actief is op je mobiel en je klikt Strava aan op de 830 worden 'mijn routes' op op de 830 zichtbaar -die je gemaakt hebt of gedownload in Strava- en kunnen rechtstreeks naar de Edge worden geïmporteerd.

Wellicht kan het op een nog simpele manier en weet niet of dit ook voor de 820 werkt. Bij mij werkt het supersnel.

[ Voor 4% gewijzigd door TecTo op 24-07-2019 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
TecTo schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 14:42:
[...]

Sinds een week de 830 en volg onderstaande route.

Op mobiel de Garmin Connect mobile en Connect IQ app.
Via IQ teken op de Edge 830 drie mogelijkheden Strava Routes, Best Bike split en Trailforks.

Als de Carmin connect mobile en IQ actief is op je mobiel en je klikt Strava aan op de 830 worden 'mijn routes' op op de 830 zichtbaar -die je gemaakt hebt of gedownload in Strava- en kunnen rechtstreeks naar de Edge worden geïmporteerd.

Wellicht kan het op een nog simpele manier en weet niet of dit ook voor de 820 werkt. Bij mij werkt het supersnel.
dat moet toch makkelijker kunnen? ik heb geen verstand van Garmin, maar op mijn Wahoo zit gewoon een sync knop, die synced dan alle routes van bv Strava en RWG, zonder apps, andere clouds, etc... Kan me niet voorstellen dat Garmin dat ook niet zelfstandig kan, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
TecTo schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 12:55:
[...]

Laatste x. Als iets het niet doet dan kijk ik eerst of het zelf is op te lossen. Dus eerste stap batterij controleren met multimeter en die was leeg.Nieuwe batterij erin en niet werken De conclusie dat de band stuk was had ik zelf al gemaakt.

De winkel is s'maandags gesloten dus dinsdag direct.....

Dus vind je opmerking beter hier advies opvolgen etc., kant nog wal raken.
Ik kreeg/krijg de indruk dat je het een slecht product vind/vond ipv een slecht exemplaar. (Of zelfs een defect exemplaar). Als je denkt dat dia's alleen bij Garmin voorkomen dan heb je het mis, dit komt bij elk merk voor.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TecTo
Prulleman schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 15:35:
[...]

Ik kreeg/krijg de indruk dat je het een slecht product vind/vond ipv een slecht exemplaar. (Of zelfs een defect exemplaar). Als je denkt dat dia's alleen bij Garmin voorkomen dan heb je het mis, dit komt bij elk merk voor.
Inmiddels ben ik er achter via unboxing a Edge 830 bundel movie, dat ik een reeds gekocht en teruggebracht exemplaar heb meegekregen.

https://www.youtube.com/w...30 Sensor Bundle Unboxing

Toen ik de hartslagmeter uitpakte zat de sensor er al op geklikt. Bij de unboxing film is die duidelijk apart van de band zelf verpakt. Verder zat de folie op de Edge zelf met wat luchtbelletje bedenk ik me nu.

Nu een +- 100 km met de Edge 830 gereden en daar tevreden over. Livetracking werkt goed, contact met de mobiel tijdens rit 100%, ritten worden keurig gemonitord en de instelling zijn legio. Vooral het aanpassen van de menu's vind ik een plus, de lange stand-by tijd mooi meegenomen en er kan nog een power-pack onder en redelijk snelle processor.

Update met iOS ging mis maar onder Windows geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

TecTo schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 15:57:
[...]
Inmiddels ben ik er achter via unboxing a Edge 830 bundel movie, dat ik een reeds gekocht en teruggebracht exemplaar heb meegekregen.

https://www.youtube.com/w...30 Sensor Bundle Unboxing

Toen ik de hartslagmeter uitpakte zat de sensor er al op geklikt. Bij de unboxing film is die duidelijk apart van de band zelf verpakt. Verder zat de folie op de Edge zelf met wat luchtbelletje bedenk ik me nu.
Zou op zich niet mogen tenzij ze dit natuurlijk duidelijk aangeven, wil je de winkel met ons delen?

Overigens hoeft het niet per se te betekenen dat het een retour exemplaar is, soms worden dingen ook gewoon gecontroleerd of het allemaal compleet is en dingen alvast op hun plek gezet onder het kopje service. Die bubbel onder de folie is dan weer wel een vreemd puntje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
rockhopper schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 17:44:
[...]

Zou op zich niet mogen tenzij ze dit natuurlijk duidelijk aangeven, wil je de winkel met ons delen?

Overigens hoeft het niet per se te betekenen dat het een retour exemplaar is, soms worden dingen ook gewoon gecontroleerd of het allemaal compleet is en dingen alvast op hun plek gezet onder het kopje service. Die bubbel onder de folie is dan weer wel een vreemd puntje....
Wacht nog even met het delen van de winkel.
Zojuist een mail richting deze organisatie.
Het betreft niet alleen de Garmin maar ook de fiets van 4000 euro die ik verleden week heb aan geschaft. Zou een nieuw exemplaar zijn maar hebben het showroom model geleverd. Heb hier klip en klaar bewijs en de fiets zou worden vervangen maar ineens was het model zoek in de voorraad.

[ Voor 6% gewijzigd door TecTo op 24-07-2019 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack Desere
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-10 11:07
@Requiem19 Via IQ rechtsonderin, daarna Strava route selecteren die je vooraf hebt gemaakt via de Strava routebuilder
Pagina: 1 ... 28 ... 101 Laatste