Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:32
RigolleM schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 12:49:
[...]

Was dit ook al aanwezig op de Edge x20 modellen, of is dit pas vanaf x(0)30?
Ik heb zelf een 520 plus, waarop het werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Op de 520 werkt dat ook @RigolleM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 04-10 20:55

McMiGHtY

- burp -

Mijn vrouw had afgelopen maandag een wahoo element bolt besteld, die was gisteren binnen. Ik moet zeggen, dat ziet er verdomd goed uit!

*knip*. Daar is de V&A voor.

[ Voor 16% gewijzigd door rens-br op 30-05-2019 00:03 ]

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-05 11:52

bazzard

Bas

McMiGHtY schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 11:41:
Mijn vrouw had afgelopen maandag een wahoo element bolt besteld, die was gisteren binnen. Ik moet zeggen, dat ziet er verdomd goed uit!

Iemand interesse in een Lezyne Mega C?
Ik heb zelf de Lezyne Super GPS en ben een beetje aan het rond kijken naar een device met een kaart en dus ook naar de Mega.
Heb jij de bolt zomaar gekregen of is er een specifieke reden dat je overstapt?

*knip*. Daar is de V&A voor.

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 30-05-2019 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 04-10 20:55

McMiGHtY

- burp -

Iets met verjaren en ze dacht dat mijn fietscomputer niks met kaarten kon..

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
McMiGHtY schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 11:41:

Iemand interesse in een Lezyne Mega C?
*knip*. Linken naar de V&A aanbieding is niet toegestaan.

[ Voor 26% gewijzigd door rens-br op 30-05-2019 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:08
Mijn Bolt viel gisteren opeens uit tijdens een rit.
Tenminste dat dacht ik, eerste idee was lege batterij maar dacht dat ik hem vorige dag 's ochtend nog had opgeladen maar begon te twijfelen.
Maar lampjes deden wel gek toen ik powerbutton kort indrukte.
Toen ik hem lang indrukte gingen lampjes weer iets anders doen maar wat ik ook probeerde beeld bleef uit.
Strava maar op telefoon aangezet en verder gefietst.

Thuis wat lopen klooien met lader/aan pc hangen tot ik opeens weer beeld krijg, batterij was op 55% dus dat was het probleem niet.
Opeens ging beeld trillen (letters schoven beetje heen en weer zegmaar) en weer opeens beeld uit.
Weer gereset en alles leek weer normaal.
Factory reset geprobeerd voor zekerheid en alles opnieuw ingesteld. (blijft irritant dat je dit niet kan opslaan in app en dan kan restoren)
Vanmorgen weer fietsen en halvewegen rit naar m'n werk viel beeld weer uit.
Maar toen ik naar ledjes bleef kijken (die geven power aan) bleek dat het dus alleen beeld was, verder werkte alles nog kwa opnemen/knoppen ed.

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/WK0kPD3nXLiCdEpFMVCmENnnIMDPIb6SvKIL0L9T3z4-1536x2048.jpg

Is begin 2017 aangeschaft (en 2 keer vervangen voor buttons die niet lekker meer waren)
Maar heb al gelezen dat wahoo erg strikt is in de 2 jaar garantie periode...
Gisteravond uit voorzorg dus al een nieuwe bolt besteld iig, geen zin om zonder te zitten.
Nog even kort getwijfeld of ik wat anders zou kopen, maar roam is mij weer te groot/voegt weinig toe en ik heb idee dat buttons niet beter zijn.
En edge 530/830 zijn veel duurder (en ook groter) en is maar afwachten kwa bugs ed. (en extra dingen heb ik niet nodig)
En roam/530/830 zijn ook niet echt leverbaar op dit moment.
Bolt is perfect kwa formaat en mogelijkheden, dus keuze is duidelijk.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
DDX schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 21:49:
Tenminste dat dacht ik, eerste idee was lege batterij maar dacht dat ik hem vorige dag 's ochtend nog had opgeladen maar begon te twijfelen.
Toen ik hem lang indrukte gingen lampjes weer iets anders doen maar wat ik ook probeerde beeld bleef uit.

Thuis wat lopen klooien met lader/aan pc hangen tot ik opeens weer beeld krijg, batterij was op 55% dus dat was het probleem niet.
Opeens ging beeld trillen (letters schoven beetje heen en weer zegmaar) en weer opeens beeld uit.
Factory reset geprobeerd voor zekerheid en alles opnieuw ingesteld. (blijft irritant dat je dit niet kan opslaan in app en dan kan restoren)
Maar toen ik naar ledjes bleef kijken (die geven power aan) bleek dat het dus alleen beeld was, verder werkte alles nog kwa opnemen/knoppen ed.

[Afbeelding]

Is begin 2017 aangeschaft (en 2 keer vervangen voor buttons die niet lekker meer waren)
Gisteravond uit voorzorg dus al een nieuwe bolt besteld iig, geen zin om zonder te zitten.
Nog even kort getwijfeld of ik wat anders zou kopen, maar roam is mij weer te groot/voegt weinig toe en ik heb idee dat buttons niet beter zijn.
En edge 530/830 zijn veel duurder (en ook groter) en is maar afwachten kwa bugs ed. (en extra dingen heb ik niet nodig)
Irritant. Ik had iets vergelijkbaars met mijn Garmin Fenix 5s horloge een paar weken/maanden terug. Die zat nog wel in garantie en is kostenloos vervangen. Hopelijk is Wahoo hier toch ook wat beter in dan wat je nu verwacht. En anders is in jouw geval de 'prijs per kilometer' gelukkig nog steeds wel goed geweest. :+

Wel verbaasd dat je nu niet voor de Garmin Edge 530 gaat trouwens. Navigatie + ClimbPro lijken me hele mooie toevoegingen voor jou...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-10 22:29

mvds

Totally awesome!

[Afbeelding]

Het lijkt erop dat jouw knoppen aan de zijkant (rechts) buiten de behuizing zitten van de bolt. Dat opstaande randje in het rubber hoort volgens mij BINNEN de behuizing te vallen. Misschien niet meer waterdicht en dat er dus water naar binnen is gekomen?

[edit] Even gecheckt en bij mijn Bolt zitten de knoppen inderdaad veel dieper in de behuizing.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vFLJgVvHAtW0e2N8anE0kbwO/medium.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door mvds op 30-05-2019 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:19
Opvallend, dat een Garmin afvalt vanwege de prijs en er bij een defect direct na de garantieperiode (waarin het ding al twee keer retour is geweest) gewoon enen nieuwe wordt gekocht.

Dan is zo'n Bolt in euro's per jaar toch juist heel duur, of vergis ik me nu :?

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
@MrAcid ik ga hem wel aanmelden, hoor het wel. (denk dat ik hem gewoon aanmeld ivm rubbertje trouwens)
afgelopen nacht thuis aan laten staan en vanmorgen deed scherm het nog gewoon
misschien toch iets met trillen oid tijdens het fietsen

Navigatie werkt prima op de bolt, mocht ik onderweg een route nodig hebben kan dit ook prima met de bolt (wel even stoppen om route te maken via telefoon, maar dat is redelijk snel gedaan)
maar vaak gebruik ik dit niet
climbpro klinkt wel leuk, maar of het echt nuttig is. zeker omdat je bij echte klimmen in het buitenland vaak ook wel bordjes langs de kant van de weg ziet staan
maar formaat van de 530 en dat hoeft wat mij betreft niet.
even los van het feit dat de nieuwe garmins nog niet echt leverbaar zijn

@mvds ja rubbertje zit los en als je op foto kijkt zie je dat page knop ook al wat ingesleten is weer.

@dreamscape
garmin viel niet echt direct af kwa prijs, als er nuttige toevoegingen waren had ik prima meer geld uitgegeven
en ik wilde gewoon weer direct iets werkend hebben, dus tja dan maar nieuwe bolt die direct leverbaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:30
dreamscape schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 18:24:
Opvallend, dat een Garmin afvalt vanwege de prijs en er bij een defect direct na de garantieperiode (waarin het ding al twee keer retour is geweest) gewoon enen nieuwe wordt gekocht.

Dan is zo'n Bolt in euro's per jaar toch juist heel duur, of vergis ik me nu :?
Bij @DDX moet je ook niet kijken naar het aantal jaren gebruik, maar naar het aantal kilometers gebruik of daadwerkelijke gebruiksuren. Dat wijkt "enigszins" af van de gemiddelde gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Dat is natuurlijk waar. Hij verslijt een Garmin waarschijnlijk ook in twee jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Die Garmin 530 is toch gewoon op voorraad bij o.a. Mantel...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:40
De 530 is helaas nog niet bij Futurumshop op voorraad en ik wil toch wel graag die 5 jaar garantie voor 10 euro extra.. Toch maar even wachten dus.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuttingStorm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-10 09:15
Ik heb een vraagje over een verwijderde fit file op de Bolt.

Vandaag lekkere rit gereden, maar sync verliep niet helemaal goed. Wilde resyncen via de Elemnt app maar op de een of andere manier werd het fit bestand verwijderd. Gelukkig had ik automatische upload naar Final surge aanstaan en kan ik daar dus het fit bestand vandaan halen. Alleen lukt het nu niet om die in mijn geschiedenis op de Bolt en in de Elemnt app te krijgen. Wel nu met de hand naar Strava.

Iemand een idee hoe ik de activiteit toch in de Elemnt app kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Laatst online: 25-09 17:25

[Afbeelding]

Mijn Bolt is ook al eens vervangen vanwege knoppen die binnen een paar maanden gaar waren, volgens mij was dat vorig jaar bij ons beiden rond dezelfde tijd als ik het me goed herinner.

Wat me bij de huidige Bolt opvalt tegenover de versie die kapot is gegaan, is dat ik bijna geen kracht op de knoppen hoef te zetten om bijvoorbeeld te bladeren. Aanraken is meer dan voldoende. Bij de eerdere versie moest ik echt klikken. Zouden er intern toch wat verbeteringen doorgevoerd zijn?

Jouw knop rechtsonder ziet eruit alsof je ook nog echt serieus moet drukken. Misschien merk je verschil bij je nieuwe? Ben benieuwd!

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 18:04
M@cer schreef op donderdag 25 april 2019 @ 12:38:
Keuzestress, de 530 of de 830. Ik gebruik eigenlijk nooit de navigatie, maar vind touchscreen wel handig.
Volgens DC Rainmaker zijn dit de verschillen:

So what are the key differences to the Edge 830 you might ask (which costs $100 more)? No problem, here ya go:

– Edge 830 has a touchscreen (thankfully different than the older Edge 820 touchscreen)
– Edge 830 has can do address-specific routing, whereas on the Edge 530 you can’t enter a street address
– Edge 830 has searchable points of interest database, for finding food/monuments/hotels/etc…
– Edge 830 has four less buttons than the 530, since it’s a touch screen (and also has some slight differences in user interface, since you can touch it – most easily seen in the mapping pages)

As you can see, there’s not a lot of differences. It really comes down to that touch screen, and whether or not you plan to enter specific addresses onto the device, or would instead route by just using saved routes or moving the little finish selector over a given spot (more on that in the Navigation section).

Ik ga zelf voor de 830. Geen fan van touchscreen op welk apparaat dan ook maar ik gebruik de Garmin voor navigatie en dan vind ik POI's en het invoeren van een specifiek adres wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Laatst online: 21:32
Radical1980 schreef op zondag 2 juni 2019 @ 00:18:

Ik ga zelf voor de 830. Geen fan van touchscreen op welk apparaat dan ook maar ik gebruik de Garmin voor navigatie en dan vind ik POI's en het invoeren van een specifiek adres wel handig.
POI's los je op met de Yelp app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Laatst online: 23:40
Ik heb afgelopen week bij mantel in Utrecht even met de 530 gespeeld en ik moet zeggen dat ik na al die jaren met touchscreen (800, 810 en 1000) de touchscreen toch wel mis. Het is gewoon een stuk minder logisch met al die knoppen.

Denk dus dat ik toch maar voor de 830 ga.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-10 08:10
Hoe gaat dat dan in de stromende regen. Doet de 830 het dan nog? Aka iemand die m onder de kraan heeft gehouden en gepoogd heeft het ding te besturen? Geen verspringende schermen zoals wel bij m'n telefoon aan het stuur?
Bij -5 doet hij (scherm) het ook? (Of moeten we de winter afwachten?)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:53

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik weet niet waar jij woont, maar als het zo hard regent als dat water uit een kraan komt is het geen tijd meer om te fietsen, maar om te vluchten. Ik zou het onder een douche testen, wat realistischer.
Qua vorst verwacht ik weinig problemen, de watertest ben ik wel benieuwd naar.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-10 16:41

Flipmo

OMG !!

Bij mij zat het rubbertje aan de rechterkant ook los (als op de foto van DDX).
Toestel terug naar Futurumshop omdat ik nog binnen de garantieperiode zat (toestel 1,5 jaar in gebruik).
De volgende dag al bericht dat ik onder garantie een nieuw toestel kreeg.
Deze nieuwe bleek een klein vlekje onder het glas te hebben linksboven. Totaal niet storend. Mijn oude had daar namelijk een barstje zitten ;)
Dit wel laten weten aan futurumshop en moest deze ook maar direct terugsturen want dit hoorde niet bij een nieuw toestel. Weer 2 dagen later een nieuwe Bolt in huis :)

Wat dat betreft is de service van Wahoo / Futurumshop wel prima in orde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 07-10 12:34

Crazy D

I think we should take a look.

Flipmo schreef op maandag 3 juni 2019 @ 09:50:
Wat dat betreft is de service van Wahoo / Futurumshop wel prima in orde!
toevallig in het futurum magazine gister interview met de baas zitten lezen. Hun uitgangspunt is ook altijd volledige service geweest, houdt je klant tevreden en dan komt ie bij je terug. Desnoods je verlies nemen als de fabrikant het niet onder garantie wil regelen. Al zijn ze ondertussen wel groot genoeg om iets meer te kunnen eisen bij een fabrikant dan jij en ik. Maar het is wel 1 van de redenen waarom ik graag bij futurum bestel, als er iets is, zit je wel snor.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik zou ook de service van futurum willen roemen, niet die van wahoo. Ik had problemen met de front mount van de bolt waar de schroef na de 3e montage al door het plastic heenging. Misschien mijn fout, misschien een matig product. Zowel wahoo als futurum aangeschreven. Futurum loste het kosteloos op voor mij, wel een paar weken wachten omdat er geen voorraad was. Bij wahoo was het antwoord, koop maar een nieuwe mount, maar we hebben geen voorraad. (basic FU dus) Maakte me wel duidelijk dat ze in ieder geval bevoorrading issues hebben bij wahoo.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoekel
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21-03 20:03
Garmin Edge 830 nu een week in gebruik, misschien dat iemand er iets aan heeft als het draadloos uploaden/syncen met Garmin Connect niet werkt.

Ondanks dat het toestel aangaf te hebben geupload, alle vinkjes in Garmin Connect stonden goed, verscheen de activiteit maar niet online. Toen heb ik uiteindelijk maar Garmin Express gedownload op de computer, en daar stond bij het toestel onder het tabblad privacy nog weer een aparte aan/uit voor het delen van gegevens tussen toestel en Garmin Connect.

Die schuif omgezet, probleem opgelost :)

Verder erg tevreden over hoe het toestel er uit ziet en de mogelijkheid tot installeren van externe datavelden. Minder tevreden over volledig uitvallende sensoren en connectie met telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Laatst online: 23:18
yoekel schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 13:24:
Garmin Edge 830

Verder erg tevreden over hoe het toestel er uit ziet en de mogelijkheid tot installeren van externe datavelden. Minder tevreden over volledig uitvallende sensoren en connectie met telefoon.
Bij mijn eerste rit was na 10 minuten de hartslagmeter uitgevallen. Onderweg weer verbinding gemaakt, ging goed. Rit van 1,5 uur. 2e rit van 1 uur en 3 kwartier bij thuiskomst geen telefoon meer verbonden. Garmin opnieuw opgestart en weer verbonden. 3e rit van 2 en een half uur bij wegrijden wilde de cadanssensor niet verbinden. Garmin uit en aan hielp niet. Wilde de sensor verwijderen toen zei de Garmin dat hij verbonden was. De hele rit alles is normaal verbonden gebleven. Hartslag-, cadans- en snelheidssensor en de telefoon S9+.
Touchscreen werkt met handschoenen met lange vingers prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom137
  • Laatst online: 28-07 14:33
Update voor de ELEMNT/Bolt/Roam die met name de gebruikers van Strava Live Segments tevreden zal stellen; je kan nu bepaalde Live Segments datavelden in je normale scherm weergeven, en ook de velden op het speciale LS scherm zelf aanpassen.

ELEMNT WF48-3526 - 5 June, 2019

Added: Ability to customize Strava Live Segments page
FIXED: History page unavailable after workout
FIXED: Power meter and sensors data display errors
FIXED: Issues related to reversing routes
FIXED: Strava relative effort

Ik vind LS op zich wel aardig om met name zicht te houden op m'n eigen PRs en vond het altijd vervelend dat dat aparte scherm de enige manier was om dat weer te geven, dus dit is wel aardig. Maar ben er nog niet over uit of ik m'n Strava Premium abo ga verlengen wanneer die afloopt in augustus... Doe maar weinig met die extra functies en de aanvullende data kan ik ook uit de Elevate app voor Chrome halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Je mag het 'roam' gedeelte wel weglaten voorlopig, totdat ze hem daadwerkelijk gaan uitleveren ;)

Voor mij overigens geen meerwaarde, ik heb geen interesse in abo kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom137
Inmiddels toch al vier updates uitgekomen voor de Roam ;)

https://support.wahoofitn...-us/articles/360005939120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Het zal wel, er zijn ook al een paar units geleverd, maar er zijn ook nog problemen met de houder waardoor er momenteel een leveringsstop is. Dus als je iets voorlopig niet kan kopen / leveren kan je er net zoveel updates voor uitbrengen als je wilt, maar men heeft er niks aan.

Gemiste kans overigens, ik had graag de roam meegenomen naar Zweden deze maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikelonline
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-04 17:09
yoekel schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 13:24:
Garmin Edge 830 nu een week in gebruik, misschien dat iemand er iets aan heeft als het draadloos uploaden/syncen met Garmin Connect niet werkt.

Ondanks dat het toestel aangaf te hebben geupload, alle vinkjes in Garmin Connect stonden goed, verscheen de activiteit maar niet online. Toen heb ik uiteindelijk maar Garmin Express gedownload op de computer, en daar stond bij het toestel onder het tabblad privacy nog weer een aparte aan/uit voor het delen van gegevens tussen toestel en Garmin Connect.

Die schuif omgezet, probleem opgelost :)

Ha,
bij installatie vroeg hij van allerlei permissies en heb ik dit probleem niet ervaren. Mooi dat het opgelost is en een geweldig computertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:56

Kluus

Gang is alles

Hier al iemand de recente update gedaan van de Elemnt (Bolt/Roam)? Bij mij werd er ineens onder aan de kaartweergave pagina het hoogteprofiel toegevoegd. Dit was niet (op de juiste manier) weg te krijgen, tot ik op het fiets forum las dat een reset van alle pagina's het probleem verhielp.

Iemand nog meer problemen gevonden met de laatste firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ik wacht tegenwoordig altijd met installeren van updates, maar soms gaat het toch opeens automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:49
Ik heb vrijdag mijn 4iiii Precision (Ultegra 6800) binnengekregen, en ik weet niet of die goed functioneert; of ik iets fout doe - of dat mijn eigen linkerbeen wellicht een afwijking heeft.

Deze Precision is gekoppeld aan een Wahoo Elemnt Bolt (laatste firmware). Include zeros in average power staat uit. 4iiii eigen companion app geeft zelfde waardes.

Wat me opvalt is dat zowel in direct watt readout, als in 3sec interval, de waardes zeer variabel zijn, met getallen die zeker meer dan 20% kunnen verschillen - bijvoorbeeld, op een rechte weg met gelijk blijvende cadans en hartslag, readouts die variëren van 220 tot 280 watt, gemeten over zeker een kilometer.

Ik ben verder onbekend met power meters. De enige power readout die ik had is op een (zeer oude) Tacx CycleForce Basic (18 jaar oud). Ik zie dezelfde power afwijkingen als elders worden gemeld (~10%), maar waar de power op het vliegwiel zeer constant is (logisch), springt de readout van de Precision van hot naar her.

Anyone? Terugsturen onder RMA? Of git gud?

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:43
Power is variabel, zelfs over de pedaalslag zelf, daarom gebruik je altijd 3s, 5s of 10s AVG. Kan uiteraard dat die ook variabel zijn en de range die je aangeeft is niet abnormaal, maar als je het echt probeert dan zou je hem redelijk stabiel moeten kunnen houden. Best te testen op een Tacx, bergop, of een langer interval.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-10 22:17
Helixes schreef op zondag 9 juni 2019 @ 14:36:
Ik heb vrijdag mijn 4iiii Precision (Ultegra 6800) binnengekregen, en ik weet niet of die goed functioneert; of ik iets fout doe - of dat mijn eigen linkerbeen wellicht een afwijking heeft.

Deze Precision is gekoppeld aan een Wahoo Elemnt Bolt (laatste firmware). Include zeros in average power staat uit. 4iiii eigen companion app geeft zelfde waardes.

Wat me opvalt is dat zowel in direct watt readout, als in 3sec interval, de waardes zeer variabel zijn, met getallen die zeker meer dan 20% kunnen verschillen - bijvoorbeeld, op een rechte weg met gelijk blijvende cadans en hartslag, readouts die variëren van 220 tot 280 watt, gemeten over zeker een kilometer.

Ik ben verder onbekend met power meters. De enige power readout die ik had is op een (zeer oude) Tacx CycleForce Basic (18 jaar oud). Ik zie dezelfde power afwijkingen als elders worden gemeld (~10%), maar waar de power op het vliegwiel zeer constant is (logisch), springt de readout van de Precision van hot naar her.

Anyone? Terugsturen onder RMA? Of git gud?
Met mijn Stages powermeter (op de crank, alleen links) krijg ik dat soort waardes met 3 seconden gemiddelde ook. Ik heb dat op mijn horloge (FR935) staan, maar op mijn Edge 520+ een 10 seconden gemiddelde is het werkbaarder met minder fluctuaties en meer geleidelijkheid. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:49
:Y) @MrAngry @Frij5fd

Okee, thanks! Blijkbaar normaal dus :Y)

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Gisteren voor het eerst een lange rit, over onbekend terrein, gedaan met de Garmin Edge 530 en dus uitgebreid te navigatiemogelijkheden kunnen ervaren.

Ben zeer positief verrast over het gemak waarop je de juiste route rijdt, goed kunt zien wat er verwacht wordt op alle punten en de tijdigheid van de aanwijzingen!

De eerste 40km heb ik de 'kaart' steeds als op mijn scherm gehad, maar daarna ben ik overgestapt op het 'gewone' scherm dat ik altijd heb staan met alle datavelden. Je krijgt dan, ongeveer 200m vantevoren, alsnog het kaartscherm in beeld waarop je prima kunt zien wat je op een afslag moet gaan doen. Daarna verdwijnt het scherm weer automatisch. Doordat er nu een échte kaart onder zit, krijg je dit kaartscherm alleen als er ook echt afslagen genomen moeten worden en niet als de weg alleen maar een scherpe hoek maakt. Ideaal!

Batterij gaat super lang mee trouwens, ook in navigatiemodus. Heb er 3 uur mee gereden en was 17% kwijt. Daarmee wordt de claim van 20uur dus behoorlijk haalbaar.

Iets minder enthousiast was ik over het feit dat ik echt door 100 hoepels heb moeten springen om de bluetooth-sync via Strava routes, en via Garmin Courses, aan de gang te krijgen. Wat een gekloot was dat - geen idee hoe ik het uiteindelijk heb opgelost. Vanmorgen werkt alles weer als een zonnetje, maar ik heb 20min staan klooien, frusterend!

[ Voor 6% gewijzigd door MrAcid op 11-06-2019 15:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
DDX schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 19:49:
@MrAcid ik ga hem wel aanmelden, hoor het wel. (denk dat ik hem gewoon aanmeld ivm rubbertje trouwens)
afgelopen nacht thuis aan laten staan en vanmorgen deed scherm het nog gewoon
misschien toch iets met trillen oid tijdens het fietsen
Aangemeld bij wahoo en ze vervangen hem nog eenmaal onder garantie :
I am sorry this has happened again. You warranty has finished a couple of months ago, but if you can supply me with a couple of good clear photos of the BOLT (from all angles and so that the serial number is readable) I will replace it once more for you at no extra cost.
Please also include you shipping address where I can have the BOLT picked up between 9am and 5pm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Laatst online: 02-06 11:04
MacPoedel schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 17:42:
@wmeester
Je hebt het over trainingsprogramma's, ik veronderstel hier dat je dan een schema met gestructureerde workouts bedoelt, en dan liefst wat op jouw maat? Moet dat voor jou samengesteld worden, of wil je dat ergens van importeren?

Ik heb zelf de Bolt dus ik bespreek die eerst.

Wahoo ondersteunt alleen Today's Plan en Training Peaks om gestructureerde workouts te importeren. Voor beide is het niet gratis om een trainingsprogramma aan te maken, en je kunt op de Bolt zelf of in de app ook geen nieuwe gestructureerde workouts aanmaken. Verder geeft de Bolt wel aan of je in de buurt zit van je ingestelde inspanningsdoel, dat kan zowel op het scherm als met ledjes (rood = teveel, blauw = te weinig, groen = goed), vind ik zeer goed werken.
Er worden standaard een paar workouts meegeleverd (2 tests, en 3 sessies), maar geen trainingsprogramma.
Ik kreeg vandaag een mail dat er een grote update van de bijhorende apps moet uitrollen, waarbij er met andere workout providers gelinkt zou kunnen worden, maar ik heb die nog niet binnen gekregen dus het stuk over workouts kan verouderd zijn.
Is daar al meer over bekend? Ben een tijdje geleden weer opgestart en kon altijd via trainingspeak een workout inladen. Dat lijkt ie nu ook niet meer te doen.

Ik wil wel graag met een workout schema werken (wat ook fijn op de bolt zichtbaar is) maar heb nog geen nieuwe mogelijkheden gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Eoghlear schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 12:46:
[...]

Is daar al meer over bekend? Ben een tijdje geleden weer opgestart en kon altijd via trainingspeak een workout inladen. Dat lijkt ie nu ook niet meer te doen.

Ik wil wel graag met een workout schema werken (wat ook fijn op de bolt zichtbaar is) maar heb nog geen nieuwe mogelijkheden gezien.
https://help.trainingpeak...Bolt-Planned-workout-sync

Hiermee kom je er niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Laatst online: 02-06 11:04
Dat heb ik inderdaad altijd gebruikt zo. Echter weigert ie per dit weekend om het nog te doen.
Bij alles al een keer de autorisatie er af gehaald en er weer opnieuw autoriseren maar geen effect.

We gaan nog ff verder zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donpierlo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-07-2024
Deze week de knoop doorgehakt en men Garmin Edge 1030 verkocht, wahoo element bolt nog liggen als reserve en een 830 gekocht.

Reden verkoop 1030:
1) regelmatig geen connectie met telefoon of sensoren
2) 1030 loopt vast tijdens navigatie
3) navigatie komt achter op men snelheid bijgevolg verkeerd rijden ...
4) uitvallen van het toestel
5) na een rit verlies connectie met telefoon. Indien dit zich voor deed werd de rit niet automatisch naar Strava gestuurd. Zeer vervelend. Omgekeerd ook niet altijd mogelijk om strava routes in te laden.

Reden vervanging wahoo element bolt:
Te klein voor aangename navigatie. toestel zelf werkt overigens perfect!

Gisteren eerste rit gereden van een 80 km met de 830. Volgende sensoren waren gekoppeld:
1) quarq powermeter / cadans
2) snelheidsmeter Garmin
3) wahoo tickr hartslagmeter
4) sram etap red
5) iPhone xs

Alle connecties verliepen goed. Enkel live tracking na 15 km om onduidelijke reden gestopt. Had ik overigens ook vaak met de 1030.
Ik zal het toestel eens meenemen in douche om scherm te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayne_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-10 12:57
Zijn er nog Wahoo Elemnt gebruikers die problemen hebben met het updaten van kaarten? Ik probeer al een paar dagen de kaarten van Nederland en Duitsland te updaten maar dit wil maar niet lukken. Ik heb de laatste versie van de Companion app (iOS) en Elemnt Bolt firmware. De downloads blijven op queued staan.

Wat ik al geprobeerd heb:
- downloads gestopt en opnieuw geprobeerd
- andere Wifi netwerk geselecteerd in de Companion app
- extra ruimte vrijgemaakt op mijn iPhone
- Companion app opnieuw geïnstalleerd en Elemnt Bolt volledig opnieuw geconfigureerd

Er is nog 1.1GB ruimte vrij op de Bolt zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Recent nog gedaan, ging prima. Probeer je het per kaart, of alles in 1x?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:39
Rayne_ schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 09:18:
Zijn er nog Wahoo Elemnt gebruikers die problemen hebben met het updaten van kaarten? Ik probeer al een paar dagen de kaarten van Nederland en Duitsland te updaten maar dit wil maar niet lukken. Ik heb de laatste versie van de Companion app (iOS) en Elemnt Bolt firmware. De downloads blijven op queued staan.

Wat ik al geprobeerd heb:
- downloads gestopt en opnieuw geprobeerd
- andere Wifi netwerk geselecteerd in de Companion app
- extra ruimte vrijgemaakt op mijn iPhone
- Companion app opnieuw geïnstalleerd en Elemnt Bolt volledig opnieuw geconfigureerd

Er is nog 1.1GB ruimte vrij op de Bolt zelf.
ik heb gisteren alle kaarten van de EU geupdatet (ik heb een Elemnt, dus niet de Bolt), kostte even, maar uiteindelijk ging het goed. Had overigens de Elemnt aan de lader hangen, want hij was sowieso al bijna leeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donpierlo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-07-2024
Mijn Edge 830 meegenomen in de douche.
Scherm werkt nog redelijk goed. Minder goed dan een droog scherm maar mits wat geduld vind ik het nog doenbaar.
Scherm versprong niet naar andere pagina`s door de druk van de druppels.

Wel lukt het niet om strava routes te connecteren. Foutmelding: trouble connecting to the server error code: 0. Moet nog even verder uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayne_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-10 12:57
BreadFan schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 10:45:
Recent nog gedaan, ging prima. Probeer je het per kaart, of alles in 1x?
Kaart per kaart. Het is inmiddels gelukt na een herstart van mijn access point. Andere apparaten hadden vreemd genoeg geen problemen met verbinding en routes synchroniseren werkte ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Laatst online: 06-10 17:33
Eoghlear schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 12:46:
[...]

Er zijn bij die update een aantal diensten toegevoegd om naar te synchroniseren, maar structured workouts blijven van Today's Plan en Training Peaks komen, helaas.

Op Today's Plan kun je met een gratis account wel dagelijks een workout aanmaken.

Ik weet verder niet of er op dit moment een probleem is met het syncen van workouts, op de trainer gebruik ik de Bolt uiteindelijk alleen nog om manueel de weerstand van mijn trainer te regelen en ik houd mijn trainingsschema elders bij.

Had toch graag gehad dat Wahoo een workout builder in de app had, of de mogelijkheid fit bestanden te importeren. Ik zit niet echt te wachten op nóg een account er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

De Garmin Edge 830 bevalt hier prima, scherm is fijn qua reactie op input en leesbaarheid. Ik had hiervoor een Edge 800, dus dat gaat sowieso flink vooruit.

Gelijk ook alle nieuwe sensoren erbij en dat loopt ook allemaal prima, geen verlies van connectie oid. LiveTrack ook meerdere keren gecheckt en loopt prima. Ook voor het thuisfront gedaan, gezien ik een aanrijding mee heb gemaakt en toen niet kon uitleggen waar ik was (ik was bezig met mijn botten bij elkaar te houden :P en vrachtwagen ging door). Gelukkig goed geholpen door een voorbijganger, maar de schrik zat er daarna goed in.

Verder het apparaat nog niet heel vaak (zo'n 10 keer) gebruikt, maar niets merkwaardigs meegemaakt.

Ligt het aan mij of is het nieuwe data dat je ook je ademhalingen per minuut nu te zien krijgt? Hiervoor geen data van gezien in GC, maar u ineens wel.

Er is ook een Beta update 3.30 (dode link weg) voor wat problemen die er zouden zijn. Ze pakken de klachten die er te horen zijn dus wel vrij snel op.

[ Voor 6% gewijzigd door Ex Nunc op 01-07-2019 17:11 . Reden: Dode link verwijderd ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Vandaag een ritje willen doen rond een uur of 15:00 en dan rijden via een gekozen koers. Dinsdag als laatste gebruikt en weggelegd met 80% batterij. Vandaag aangezet en ..... niet aan. Stekker er in. 0% batterij. Totale accu leeg. Weet ook zeker dat ik hem heb uitgezet, had geen beeld meer en het uitschakel logo stond in beeld. Sinds ik de 820 had let ik daar altijd op.
Dus even aan de lader en binnen het uur al weer 55% batterij. Rondje gereden van maar 24 km met routebegeleiding aan maar wel door het bos. Binnen het uur terug. Alleen als er een een beetje bocht in de weg zit en al heeft die hele straat dezelfde naam dan krijg je wel een aanwijzing dat je links of rechtsaf moet. Dat is dus nutteloos. Waarschuwing voor scherpe bochten staat uit.
Had in 1 van de info velden ook "afstand tot" aan staan maar wat dat doet? Geen idee. Dit liep alleen maar op en af en op dezelfde weg veranderde het ook constant in meer en minder. Maar niet meer dan 3 km. Maar eens uitzoeken wat hij bedoelt.
Zocht eigenlijk naar afstand tot einde van de gekozen koers.
Maar de 830 bevalt verder goed, als hij het doet en scherm reageert ook goed. Ook met handschoenen met lange vingers. Dataveld aanpassen tijdens rijden werkt ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuttingStorm
@mike123 Mogelijk is dat afstand tot volgende waarschuwing, dit kan ieder geval met de Wahoo's. Daar kan je bij geplande route ook zien hoeveel je nog moet dus zal ongetwijfeld ook in de Garmins zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
CuttingStorm schreef op zondag 16 juni 2019 @ 00:15:
@mike123 Mogelijk is dat afstand tot volgende waarschuwing, dit kan ieder geval met de Wahoo's. Daar kan je bij geplande route ook zien hoeveel je nog moet dus zal ongetwijfeld ook in de Garmins zitten
Dank je maar het is niet de afstand tot de volgende waarschuwing. Wat het wel is weet ik nog niet. Maar misschien kom ik er nog achter. Verder niet meer naar gekeken.

Heb nu wel de instelling gevonden voor melding tot volgende punt. Nu nog de "resterende kilometers" van de route vinden.

[ Voor 11% gewijzigd door mike123 op 18-06-2019 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuttingStorm
Even een vraagje over 4iiii precision en gebruik met Wahoo Bolt (al denk ik dat het geldt voor alle left-only PM's en gpsen). De Wahoo geeft toch feedback over LR balance, zowel in ride details als naar Strava/Final Surge etc. (en is compleet scheef) Is er een manier om dit te onderdrukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Volgens mij is de Edge 830 bundel hier het goedkoopst momenteel. Had ik zelf wel even eerder willen weten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

CuttingStorm schreef op maandag 17 juni 2019 @ 10:10:
Even een vraagje over 4iiii precision en gebruik met Wahoo Bolt (al denk ik dat het geldt voor alle left-only PM's en gpsen). De Wahoo geeft toch feedback over LR balance, zowel in ride details als naar Strava/Final Surge etc. (en is compleet scheef) Is er een manier om dit te onderdrukken?
Edit: Ik zie het nu ook in de ride details van de Wahoo app, voorheen nog nooit opgevallen? Waar zie je dit in Strava dan? Dan kan ik me er voortaan ook aan gaan storen ;)

Ik heb trouwens alleen de Analysis pack van Summit, zit dat misschien in de Training pack?

[ Voor 31% gewijzigd door Kluus op 21-06-2019 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuttingStorm
@Kluus Ik was abuis over strava. Maar zie t wel in Finalsurge bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

Helixes schreef op zondag 9 juni 2019 @ 14:36:

Include zeros in average power staat uit. 4iiii eigen companion app geeft zelfde waardes.
Waarom heb je deze optie uit staan?

Ik meen overal gelezen te hebben dat deze optie juist aan moet staan.
Dit geeft een duidelijker beeld weer van je exact geleverde vermogen tijdens/na de rit.

Nu heb ik zelf een vraag :P

Ik rij al geruime tijd (lees een jaar) met een stages power meter.
In het begin 1x een kalibratie gedaan en daarna eigenlijk nooit meer.
Geleverde vermogen bleef gevoelsmatig ook altijd gelijk. Met een max vermogen van ~1100W.
Blijkbaar geen sprinter dus :9

Begin dit jaar ben ik me pas echt gaan focussen op het trainen met de meter.
Nu lees ik op de website van Stages dat zij zelf aanraden om de meter zeker 1x in de week te kalibreren. Andere doen het zelfs voor elke rit!

Nu heb ik mijn meter dus weer voor het 1st in een jaar tijd gekalibreerd en merk direct dat de waardes nu hoger liggen als voorheen. Met zelfs een uitschieter naar max 1390W.

Dit lijkt mij niet te kloppen.
Is hier een reden voor?

naarmate gebruik/duur kan de meter gaan afwijken?

Morgen nog maar eens voor de rit opnieuw kalibreren. :)

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ik kalibreer ook voor iedere rit. Ik weet niet of je in dat jaar bent gaan meer bent gaan fietsen maar je kan in een jaar toch echt wel heel veel sterker worden, zeker nu, midden in het seizoen.

Overigens heeft het volgens mij weinig nut om naar die absolute max te kijken. Dat is over 1 seconde ofzo, natuurlijk kan dat erg afwijken en het zegt daarom ook helemaal niets.

Waarschijnlijk weet je dit al, maar als je met de meter gaat trainen is stap 1 om je FTP te bepalen.

[ Voor 4% gewijzigd door Kluus op 22-06-2019 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-10 09:56
Ik heb een fenix 5s gekocht en had al een wahoo elemnt bolt.
Ik gebruik beiden maar nu heb ik 2 activiteiten in strava.
Hoe doen jullie dat ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Na elke rit 1 activiteit deleten of één device niet laten syncen.

Doe dit zelf niet (gebruik maar 1 device), maar volgens mij heb je geen andere keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:48

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

kevertje1977 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 07:45:
Ik heb een fenix 5s gekocht en had al een wahoo elemnt bolt.
Ik gebruik beiden maar nu heb ik 2 activiteiten in strava.
Hoe doen jullie dat ?
Wat @BreadFan ook al aangeeft -> 1 platform niet syncen. Heb zo ook een tijdje een TomTom multisport gebruikt voor de route en een Polar fietscomputer voor de data. Nu ben ik ook over naar Garmin, ik gebruik een Edge 520 op de fiets en voor overige sporten een F5 :) !

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
retlaw schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 08:51:
[...]

Wat @BreadFan ook al aangeeft -> 1 platform niet syncen. Heb zo ook een tijdje een TomTom multisport gebruikt voor de route en een Polar fietscomputer voor de data. Nu ben ik ook over naar Garmin, ik gebruik een Edge 520 op de fiets en voor overige sporten een F5 :) !
Helder. Dan denk ik dat ik de Wahoo beter kan gebruiker > Strava omdat ik daar ook de cadans, hartslagmeter en dat soort shizzle heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:33
Als je de fenix nog wel voor andere sporten gebruikt kan (die je ook/wel naar strava wilt syncen) kan je er ook voor kiezen om de rit gewoon niet op te nemen met de fenix.
Als je alleen je wahoo start, dan heb je ook geen dubbele activiteit. Alleen garmin connect is dan niet compleet. (maar uiteindelijk kies je toch 1 platform voor alles (strava in dit geval).

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-09 16:16
Hi,

Ik heb sinds gister een 2e handse Wahoo Elemnt over genomen van een kennis en wil daar nu mee gaan fietsen. Wil dit graag gaan combineren met mijn Strava zodat ik daar alles netjes in kan bij houden. Nu vroeg ik mij af, kan ik ook Strave routes van "vrienden" die ik volg fietsen met de Elemnt?

Kan ik die van Strava afhalen en uploaden naar mijn Elemnt? En een andere vraag, als ik ergens ben waar ik de weg niet ken, bv met vakantie kan ik dan zoeken met Strava naar een mooi route in de omgeving waa rik dan ben en die uploaden naar mijn Elemnt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
ik ken de wahoo software verder niet, maar bij Gamin kom het er op neer dat je de GPX file ergens vandaan moet halen en via de garmin software (web of app) of via USB naar de Garmin moet syncen. Dan is de route op Garmin als "koers" te kiezen en na te rijden. Zal op wahoo op een vergelijkbare manier gaan denk ik.

normaal kan je alleen je eigen ritten op strava als GPX exporteren, ritten van anderen volgens mij alleen als je een summit abo hebt (of je vraagt aan je vrienden om een export :)) (ik dacht dat er no nog andere trucjes waren, maar ik kan me voorstellen dat als hier inmiddels een abo aan hangt, dat die dicht zijn getimmerd)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
Prulleman schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 10:10:
Als je de fenix nog wel voor andere sporten gebruikt kan (die je ook/wel naar strava wilt syncen) kan je er ook voor kiezen om de rit gewoon niet op te nemen met de fenix.
Als je alleen je wahoo start, dan heb je ook geen dubbele activiteit. Alleen garmin connect is dan niet compleet. (maar uiteindelijk kies je toch 1 platform voor alles (strava in dit geval).
Van een strava forum lees ik dat er een optie komt in q1-2019 (dat is bijna afgelopen) dat je kan zeggen dat je slechts bepaalde activiteiten wil auto-syncen met strava.

Iemand anders reageert exact wat mijn probleem is :

+1 I would like that only my runs are synced, not my rides. I use Wahoo Bolt for the bike rides and Garmin Fenix for the runs. As the fenix also records rides, all Garmin activities are synced. Now I see that I rode with myself on each ride, it connects both files as both devices upload the data. Wouldn’t be so difficult to set a filter what type of activities you want to sync to Strava? This request is supported my many users and started early 2016...

Ik denk dat ik auto-sync maar aan laat staan en handmatige de strava activiteiten die geupload worden verwijder...

[ Voor 4% gewijzigd door kevertje1977 op 28-06-2019 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
kevertje1977 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 13:12:
[...]

Van een strava forum lees ik dat er een optie komt in q1-2019 (dat is bijna afgelopen) dat je kan zeggen dat je slechts bepaalde activiteiten wil auto-syncen met strava.

Iemand anders reageert exact wat mijn probleem is :

+1 I would like that only my runs are synced, not my rides. I use Wahoo Bolt for the bike rides and Garmin Fenix for the runs. As the fenix also records rides, all Garmin activities are synced. Now I see that I rode with myself on each ride, it connects both files as both devices upload the data. Wouldn’t be so difficult to set a filter what type of activities you want to sync to Strava? This request is supported my many users and started early 2016...

Ik denk dat ik auto-sync maar aan laat staan en handmatige de strava activiteiten die geupload worden verwijder...
strava of garmin forum? dit zou een feature van garmin moeten zijn toch?

Maar neemt de fenix je fiets rit automatisch op? of moet je die handmatig starten? Ik zie persoonlijk namelijk niet het nut van je rit opnemen op je fenix als je ook met een fietscomputer rijdt. dus al je em niet start op je garmin heb je ook geen dubbele rit en hoef je minder te laden

(hoewel ik bedenk nu dat de hele fenix natuurlijk ook al je activiteiten wilt weten voor stress scores e.d.).

dus garmin pushen voor deze feature blijft over naast handmatige acties

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevertje1977
Prulleman schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 13:17:
[...]
strava of garmin forum? dit zou een feature van garmin moeten zijn toch?

Maar neemt de fenix je fiets rit automatisch op? of moet je die handmatig starten? Ik zie persoonlijk namelijk niet het nut van je rit opnemen op je fenix als je ook met een fietscomputer rijdt. dus al je em niet start op je garmin heb je ook geen dubbele rit en hoef je minder te laden

(hoewel ik bedenk nu dat de hele fenix natuurlijk ook al je activiteiten wilt weten voor stress scores e.d.).

dus garmin pushen voor deze feature blijft over naast handmatige acties
Het is inderdaad meer een garmin ding > die moeten de optie per activiteit aan/uit zetten.
Strava accepteert in dit geval gewoon de API call van Garmin.

Dus ja, je hebt gelijk. En ja, ik wil in Fenix ook wel de totalen zien dus daarom log ik hem daar ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:48

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Op zich snap ik het wel. Ik heb daar recent ook een vraag over gesteld in het sporthorloge topic.

De Garmin Fenix geeft trainingsstatus, herstel, trainingslast weer. De Edge 520 niet en datzelfde geldt ook voor de Wahoo omdat het een ander platform is. Vandaar dat ik het liefst zie, dat alle activiteiten die je logt worden meegenomen in de berekening op de Fenix.

Ik kan nu dus kiezen om de Edge te gebruiken voor te fietsen en de Fenix voor de rest. Fitheid enzo kan ik dan via Stravistix oid inzien. Of ik log alles met de Fenix en pak de waarden dan daarvandaan :). Al met al is het toch een richtlijn, uiteindelijk moet je toch naar je lichaam zelf luisteren en aanvoelen wanneer herstel nodig is en wanneer je extra gas kan geven :)

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Aangezien het meer te maken heeft met de fenix (horloge en geen fietscomputer) en de vraag ook in dat topic is gesteld... :X) mag de discussie daar ook verder: kevertje1977 in "Het grote Sporthorloge met GPS topic"

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neil CB
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-10 15:24
Ex Nunc schreef op maandag 17 juni 2019 @ 22:11:
Volgens mij is de Edge 830 bundel hier het goedkoopst momenteel. Had ik zelf wel even eerder willen weten. :P
Kijk dat is echt een heel welkome tip!
Is er iemand bekend met de Hopmansfietsgigant.nl ? Wil toch wel graag een beetje zekerheid wanneer ik er van plan ben om er €450 te gaan besteden. Over de online service zie ik op https://www.webwinkelkeur.nl/ dat men in ieder geval erg positief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom137
Neil CB schreef op maandag 1 juli 2019 @ 12:57:
[...]

Is er iemand bekend met de Hopmansfietsgigant.nl ? Wil toch wel graag een beetje zekerheid wanneer ik er van plan ben om er €450 te gaan besteden. Over de online service zie ik op https://www.webwinkelkeur.nl/ dat men in ieder geval erg positief is.
Geen ervaring met aftersales maar ik heb er eens iets besteld en dat ging uitstekend (fietstrainer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
tomtom137 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 13:35:
[...]

Geen ervaring met aftersales maar ik heb er eens iets besteld en dat ging uitstekend (fietstrainer).
Idem, geen ervaring met service, maar communicatie en levering is in orde, zaak bestaat ook al heel lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Neil CB schreef op maandag 1 juli 2019 @ 12:57:
[...]

Prima winkel en een grote bestelling daar gedaan. Ik zou het hier niet neerzetten, als ik het niet zou vertrouwen :) . Is een winkel die al even bestaat en, voor mij althans, een welkome afwisseling met goede prijzen.

Inmiddels al over op de 3.50 update en weer een zien hoe stabiel het nu draait. In 10 ritjes zondag de eerste hik gezien in de LiveTrack, die niet helemaal meeging. Het herstelde zichzelf wel weer onderweg, want ik had zelf niets in de gaten en zag pas bij thuiskomst de rechte lijn. Op het apparaat zelf wel de hele tocht, dus waar dat verschil dan in zit is mij onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Goedemorgen,

Gisteravond bezig geweest om wat van mijn favo Strava ritten over te zetten op mijn Wahoo Elemnt. Wellicht doe ik wat fout want zo 1 op 1 lukt het mij niet. Gisteravond heb ik gebruik gemaakt van een tussen oplossing, Dropbox. Ik zet de GPX file van de rit naar Dropbox en via Dropbox exporter ik de ritten naar de Wahoo app.

Dat moet toch eenvoudiger kunnen lijkt mij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
Strava account koppelen in de app synct hij automatisch alle Strava routes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
MrAngry schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 08:31:
Strava account koppelen in de app synct hij automatisch alle Strava routes.
Bedankt voor je snelle antwoord.
Maar bij werkt dat niet of ik doe iets niet goed. In de Wahoo Elemnt app (iPhone) ga ik naar:
Routes ==> Synchoniseer van web ==> Daar bij "geautoriseerde apps" vul ik mijn inlog gegevens in van Strava, staat daarna ook een vinkje achter. Als ik dan terug ga zie ik de routes die ik in het verleden heb gereden niet verschijnen bij All Routes. Daar staan alleen de 6 routes die ik er gisteravond via Dropbox op heb gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CuttingStorm
Een activiteit in strava is toch ook niet direct een route (hoe onlogisch dat ook klinkt)? Volgens mij worden alleen de routes gesynct die staan onder Dashboard > My routes. Dit zijn dus de routes gebouwd in de Strava Route builder (beta). Work around is dus inderdaad de GPX downloaden.

Mocht je je routes over willen zetten zodat je turn-by-turn navigatie hebt, dan gaat dat sowieso volgens mij niet lukken met Strava, ieder geval niet met TbT. In mijn beleving gebruiken daarom dus ook veel van de Wahoo gebruikers Komoot. Om oude routes daarin te zetten kan je wederom gebruikmaken van het GPX bestand en vervolgens Komoot syncen. Routeplanner van Komoot werkt wat mij betreft ook bijzonder goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• borft
Frid0 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 08:50:
[...]

Bedankt voor je snelle antwoord.
Maar bij werkt dat niet of ik doe iets niet goed. In de Wahoo Elemnt app (iPhone) ga ik naar:
Routes ==> Synchoniseer van web ==> Daar bij "geautoriseerde apps" vul ik mijn inlog gegevens in van Strava, staat daarna ook een vinkje achter. Als ik dan terug ga zie ik de routes die ik in het verleden heb gereden niet verschijnen bij All Routes. Daar staan alleen de 6 routes die ik er gisteravond via Dropbox op heb gezet.
Zoals opgemerkt, een activiteit in Strava is niet hetzelfde als een route. Routes worden wel automatisch gesynced naar je Elemnt.

Dit kan je oplossen door het volgende:
- open de Strava website
- ga naar de activiteit die je op je Elemnt wilt hebben
- selecteer uit het context menu (3 puntjes links) "Create route"
- sync je elemnt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neil CB
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-10 15:24
Ex Nunc schreef op maandag 1 juli 2019 @ 17:05:
[...]

Prima winkel en een grote bestelling daar gedaan. Ik zou het hier niet neerzetten, als ik het niet zou vertrouwen :) . Is een winkel die al even bestaat en, voor mij althans, een welkome afwisseling met goede prijzen.
Ik kan het inmiddels beamen. De edge 830 was de volgende dag al binnen. na het installeren gister voor het eerste ritje ermee kunnen maken.
Komend van een edge touring is dit wel echt een mega upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10 18:35
retlaw schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 15:09:
Op zich snap ik het wel. Ik heb daar recent ook een vraag over gesteld in het sporthorloge topic.

De Garmin Fenix geeft trainingsstatus, herstel, trainingslast weer. De Edge 520 niet en datzelfde geldt ook voor de Wahoo omdat het een ander platform is. Vandaar dat ik het liefst zie, dat alle activiteiten die je logt worden meegenomen in de berekening op de Fenix.

Ik kan nu dus kiezen om de Edge te gebruiken voor te fietsen en de Fenix voor de rest. Fitheid enzo kan ik dan via Stravistix oid inzien. Of ik log alles met de Fenix en pak de waarden dan daarvandaan :). Al met al is het toch een richtlijn, uiteindelijk moet je toch naar je lichaam zelf luisteren en aanvoelen wanneer herstel nodig is en wanneer je extra gas kan geven :)
Ik heb ook een fenix 5 en de Edge Explore. Ik neem met fietsen via beide apparaten op als backup. Uiteindelijk delete ik de Edge Explore. De fenix 5 laat namelijk meer info zien bij me (kan ook aan mijn instellingen liggen 🤔).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmavdv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-10 11:22
Ik heb gister mijn eerste racefiets gekocht! Daarom wil ik jullie graag om advies vragen. Ik wil namelijk 'iets' voor het tracken van mijn ritten, maar wil niet persee mijn telefoon meenemen. Nu was ik een beetje aan het rondkijken, en er is echt een hoop mooi spul op de markt, en veel verschillende prijsklassen. Ik ben echter maar een arme student, en ben dus op zoek naar iets waarmee ik voorlopig goed vooruit kan, maar dus wel met een goede prijskwaliteitverhouding.
Nu was ook mijn oog gevallen op een Garmin Vivoactive 3 smartwatch. Zijn er (buiten dat je minder makkelijk op het scherm kijkt) nog redenen om echt specifiek voor een fietscomputer te gaan?
Ik hoop dat jullie mij wat advies kunnen geven :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dreamscape
Groter scherm en dus meer info, langere batterijduur, dat soort zaken. Maar als je het qua budget beperkt wilt houden, werkt een Vivoactive ook best goed.

Eventueel monteer hem op je stuur, met een stuurhoudertje van Decathlon voor 6 euro :)

Als je de smaak echt te pakken hebt, kun je altijd nog een fietscomputer aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:03
Mijn excuses als dit het verkeerde topic is voor Strava-gerelateerde vragen, maar toch stel ik hem hier.

Wil Strava gaan gebruiken op mijn telefoon, alleen maak ik mij zorgen om het batterijverbruik van Strava. Is dit iets waar je je zorgen om moet maken, of valt dat wel mee? Als ik het goed begrijp heeft Strava zelf geen internetverbinding nodig om de route zelf op te nemen, alleen GPS?

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Dat laatste klopt.

Batterijverbruik valt best wel mee. Hoe lang wil je gaan fietsen? 2 uur zal misschien 5 a 10 procent kosten, grof geschat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Hangt sterk af van je telefoon, om batterij te besparen kan je natuurlijk ook je scherm uit laten (geen display). Als het goed is werkt dat ook nog. 5 a 10 procent is verder wel een redelijke benadering, maar ymmv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Vlak voor m'n vakantie was er een nieuwe firmware uitgekomen voor de wahoo bolt, uiteraard wordt die gewoon automatisch installed.
Zou echt handig zijn als je dit kan uitzetten en dat je zelf mag beslissen wanneer je een nieuwe firmware wilt testen.

Lijkt toch leuke bug in te zitten bij lange ritten.
Ergens tussen de 150 en 200km loopt wahoo gewoon vast.
4 dagen op rij last van gehad, eerste dag ging de wahoo gewoon rebooten en dan recover ride... (wat best lang duurt)
Daarna heb ik wahoo maar hard uitgezet/aangezet als ik merkte dat bug er was.
3 dagen ging ik richting de 350km en dus 2 vastlopers....

Lijkt iets icm route die ingeladen is te zijn, want eind vorige week ook een rit gemaakt van 197km zonder route ingeladen en geen vastloper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Laatst online: 25-09 17:25
DDX schreef op maandag 8 juli 2019 @ 13:47:
Vlak voor m'n vakantie was er een nieuwe firmware uitgekomen voor de wahoo bolt, uiteraard wordt die gewoon automatisch installed.
Zou echt handig zijn als je dit kan uitzetten en dat je zelf mag beslissen wanneer je een nieuwe firmware wilt testen.

Lijkt toch leuke bug in te zitten bij lange ritten.
Ergens tussen de 150 en 200km loopt wahoo gewoon vast.
4 dagen op rij last van gehad, eerste dag ging de wahoo gewoon rebooten en dan recover ride... (wat best lang duurt)
Daarna heb ik wahoo maar hard uitgezet/aangezet als ik merkte dat bug er was.
3 dagen ging ik richting de 350km en dus 2 vastlopers....

Lijkt iets icm route die ingeladen is te zijn, want eind vorige week ook een rit gemaakt van 197km zonder route ingeladen en geen vastloper.
Bij de Elemnt moet ik toch echt actief op een knop drukken om de software bij te werken.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
In het begin wel ja, maar na een aantal dagen gaat hij hem zelf installeren als je hem uitzet.
Vermoed dat hij hem eerst eens op z'n gemakt download als je in de buurt van een bekend wifi punt bent en dan gaat installeren.
(en dan moet je hem dus ook lang genoeg aan laten in de buurt van een wifi punt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik had na de update bij de bolt dat hij mijn route (via komoot) niet wilde laden gisteren. Gelukkig heb ik altijd een tweede toestel bij (gisteren weer eens de hammerhead karoo) die het gelukkig wel deed.
Inderdaad ook hier "spontaan" geïnstalleerd bij de bolt terwijl ik eigenlijk liever eerst een solo ritje doe na een update in plaats van een groeps rit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Laatst heb ik tijdens de vakantie een rondje gedaan op een huurfiets.. omdat ik op voorhand verwachtte dat we wel een rondje zouden gaan fietsen, had ik mijn wahoo bolt meegenomen.

Heel mooi een stukje opgenomen, helaas heeft ie de helft van de rit op pauze gestaan omdat ik blijkbaar per ongeluk op een knop heb gedrukt (ik had geen houder mee, hij zat in mijn broekzak)

Als ik op m'n telefoon de route bekijk, zie ik wel dat ie het hele traject opgenomen heeft.. Is er een mogelijkheid om dit te herstellen zodat ik een volledige rit krijg met alle info?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Laatst online: 06-10 17:33
@Emmavdv Doe je ook andere sporten dan fietsen? Ik denk dat voor alleen fietsen een fietscomputer beter en goedkoper zal zijn (een goede fietscomputer met GPS heb je vanaf €100 of zelfs iets goedkoper met aanbiedingen). Batterij gaat langer mee, scherm is groter, beter leesbaar en op een leesbare plaats, bediening is ook eenvoudiger. Ik zie op de Duitse Amazon een Lezyne Micro C voor €90, prima dingetje om je ritten te tracken. Maar wil je ook kunnen hardlopen en/of zwemmen, dan ben je goedkoper met een sporthorloge om ze allemaal te tracken.

Ik heb een Vivoactive 3 anderhalf jaar gehad, voor fietsen gebruik ik voornamelijk een Wahoo Elemnt Bolt maar als ik niet op de racefiets reed, trackte ik wel met de Vivoactive. Ging op zich prima, batterij gaat er ook lang genoeg voor mee, alleen het touchscreen tijdens het rijden bedienen (met het horloge rond de pols) vond ik onmogelijk. Er zijn sowieso voor- en tegenstanders van sporthorloges en fietscomputers met touchscreen, maar al fietsend moet je zonder handen rijden en naar je pols kijken om dit te bedienen, dan ben ik mijn evenwicht kwijt. Maar als je de workout gewoon wilt starten voor je begint met rijden en gewoon weer wilt uitschakelen wanneer je klaar bent, is de Vivoactive 3 prima. Er zijn wel nog wat goedkopere alternatieven als je iets echt budget zoekt, of je moet op de gebruikte markt kijken. Ik heb vorige week mijn VA3 voor €150 verkocht.

@Maarten_E Ik veronderstel dat je bedoelt hoeveel batterij Strava verbruikt met het scherm uit? Want met het scherm aan krijg je veel telefoons leeg op 2-3 uur, het verbruik van de GPS is daarbij minder van belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:03
@MacPoedel Vooral met scherm uit inderdaad, heb de telefoon niet op het stuur dus vooral Strava zelf en GPS.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
Maarten_E schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 16:55:
@MacPoedel Vooral met scherm uit inderdaad, heb de telefoon niet op het stuur dus vooral Strava zelf en GPS.
Ik gebruik mijn telefoon niet voor strava (dat doet de Elemnt), maar ik koppel hem aan mijn Elemnt, zodat ie real-time data doorstuurt naar het thuisfront. Dus continue bt verbinding en 4G. Dat is tegenwoordig geen enkel probleem meer.

Maar zelfs jaren geleden kon ik op 1 accu lading met GPS tracking aan makkelijk ritjes tracken van >150KM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrturk76
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:07
Ik ben nu ongeveer een jaar in het bezit van een Wahoo Elemnt Bolt. Na een software update kreeg ik ineens een een Thermal Warning! Phone needs to cool down soon! (inclusief windows ce? knoppen ok en cancel die je uiteraard niet kunt bedienen) n beeld en ging de bolt uit zichzelf herstarten. Gemeld bij support van wahoo maar daar kwam ik niet veel verder mee. Het probleem heeft zich daarna ook niet meer voor gedaan....

Tot een maand terug en nu wel tweemaal tijdens een rit waaronder de Marmotte :-( En ja, het was inderdaad warm maar ik mag toch hopen dat het ding wat kan hebben.

Herkent iemand dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
Overweeg een fietscomputer de kopen. Fiets op een hybride en racefiets. Een tijd niets gedaan dus moet weer aan de conditie werken.

Voor mij is he belangrijkste om hartslag en rpm te controleren. Nu met een eenvoudig Sigma display, twee sensors en een hartslagmeter. Daarnaast wordt snelheid, aftand enzo aangegeven.Op zich is dat voor mijn activiteit voldoende.

Echter nu ik op leeftijd ben en uitsluitend solo toertochten maak is life-tracking en ongeval signalering met het oogpunt op extra veiligheid niet zo'n gek idee.

Daarnaast is het ook leuk om alles nog eens te visualiseren met de huidige apps.

Na veel lezen zijn er twee opties overgebleven.
- Garmin Edge 830
- Wahoo element roam

Beide zijn nog niet volmaakt en mankeert er het nodige vermelden diverse forums. Software buggy, montage die klappert of afbreekt. Problemen met connectiviteit, knopjes die mankeren en nog een paar kinderziektes.

Nu is de roam nog niet leverbaar of slecht leverbaar en de Garmin dichtbij (12Go biking) zo te koop. Lees net niet op voorraad.

Ga ik met de Garmin 830 veel problemen krijgen en/of is het beter nog even te wachten tot de Wahoo roam verkrijgbaar is.

Wie trek me over de meet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:10

Rhapsody

In Metal We Trust

Waarom niet de Edge 530? Is goedkoper dan de 830 en heeft zo goed als alle opties (behalve touch screen en navigeren naar een punt volgens mij)

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:02
Ik heb de 530 gekocht, bevalt prima. Geen bugs tegengekomen nog!
Pagina: 1 ... 27 ... 101 Laatste