Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:38
Heeft iemand een gratis work arround om turn by turn navigatie routes op de Wahoo ELMNT Bolt te krijgen? Je kunt via Komoot wel routes uploaden maar dan alleen gratis voor mijn eigen regio. Zou het wel handig vinden om routes in het buitenland met turn by turn op de Bolt te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Noxa schreef op donderdag 25 april 2019 @ 17:12:
Heeft iemand een gratis work arround om turn by turn navigatie routes op de Wahoo ELMNT Bolt te krijgen? Je kunt via Komoot wel routes uploaden maar dan alleen gratis voor mijn eigen regio. Zou het wel handig vinden om routes in het buitenland met turn by turn op de Bolt te krijgen.
Zoek eens in dit topic naar 'javawa rtwtool', anderzijds € 29,99 is ook niet onoverkomelijk voor de volledige versie van Komoot. Kan je zelfs je route aanpassen op de smartphone onderweg. Zo zaten we bij een tussenstop nog te twijfelen welke richting we terug gingen keren, en on the fly onze route aangepast. Dan vind ik die € 29,99 meer dan zijn geld waard!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
M@cer schreef op donderdag 25 april 2019 @ 12:38:
Keuzestress, de 530 of de 830. Ik gebruik eigenlijk nooit de navigatie, maar vind touchscreen wel handig.
Een no-brainer -> Edge 530. Touchscreen is geen meerwaarde, zelf gebruik ik al anderhalf jaar de Wahoo Elemnt (ook zonder touchscreen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrAngry schreef op donderdag 25 april 2019 @ 09:39:
Eigenlijk is altijd het belangrijkste verschil tussen de 5xx en de 8xx serie het navigatiedeel geweest, waarbij je bij de 5xx serie met een route "van buiten" moest komen en dan kon navigeren kon de 8xx serie die route ook zelf bouwen. Dat verschil lijken ze nu heel kunstmatig nog steeds in stand te houden tussen deze 530 en 830.
De vraag (en die DCR ook stelt) is hoe vaak je naar een adres of POI navigeert. Ik dus nooit, ik rij altijd een vooropgestelde route/track, dus dit argument valt bij mij dus al af, dus blijft er enkel nog het touch screen over, en dat is nu geen € 100 waard, toch zeker niet op een Garmin Edge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ridewithgps.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:43
Jup, ik was het net aan het tikken toen ik een nieuwe post zag :)
Je kan van een bestaande route de tcx exporteren en dan openen met de elemnt app, maar vziw ook direct integreren met je eigen account (dat gebruik ik alleen niet).

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:38
RigolleM schreef op donderdag 25 april 2019 @ 17:29:
[...]

Zoek eens in dit topic naar 'javawa rtwtool', anderzijds € 29,99 is ook niet onoverkomelijk voor de volledige versie van Komoot. Kan je zelfs je route aanpassen op de smartphone onderweg. Zo zaten we bij een tussenstop nog te twijfelen welke richting we terug gingen keren, en on the fly onze route aangepast. Dan vind ik die € 29,99 meer dan zijn geld waard!
Thanks voor de tips! Al met al lijkt die 3 tientjes voor Komoot nog niet zo'n slecht idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:28
https://www.plotaroute.com/routeplanner werkt ook gewoon gratis en goed inclusief turn by turn. Na het maken van de route downloaden (txc formaat, all course points, no additional turn warnings) en via de Elemnt app op je telefoon versturen naar de Bolt. Kan ook via USB als je dat handiger vind.

Komoot is misschien iets gebruiksvriendelijker qua planning, grootste voordeel is de automatische synchronisatie. Voor mij bevalt Plotaroute nog steeds goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:30
Noxa schreef op donderdag 25 april 2019 @ 17:50:
[...]
Thanks voor de tips! Al met al lijkt die 3 tientjes voor Komoot nog niet zo'n slecht idee.
Komoot is ook regelmatig in de aanbieding. Toevallig vorige week nog voor 2 tientjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-10 08:10
wisselwerking schreef op donderdag 25 april 2019 @ 20:05:
[...]

Komoot is ook regelmatig in de aanbieding. Toevallig vorige week nog voor 2 tientjes
Ben je nieuw lid, wacht je 1 of 2 weken krijg je tijdelijk aanbod om voor 20 euro de hele wereld te kopen, althans, zo was dat altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkzell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:39
Sinds kort ook begonnen met Komoot, probeer nu de routes in Garmin Connect te krijgen. Zijn die routes vanaf Komoot op een makkelijkere manier in Garmin Connect te krijgen zonder Connect Iq? Ik export en import nu via gpx bestanden om ze op mijn Edge 25 te krijgen, dat broodkruimelspoor is voor mij voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-10 08:10
Darkzell schreef op donderdag 25 april 2019 @ 23:04:
Sinds kort ook begonnen met Komoot, probeer nu de routes in Garmin Connect te krijgen. Zijn die routes vanaf Komoot op een makkelijkere manier in Garmin Connect te krijgen zonder Connect Iq? Ik export en import nu via gpx bestanden om ze op mijn Edge 25 te krijgen, dat broodkruimelspoor is voor mij voldoende.
Ja met de playstore app komoot to gpx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:52
Wahoo had per ongeluk (?) informatie over de nieuwe ROAM fietscomputer op hun website vermeld staan. Het ziet er naar uit dat deze ROAM een aantal unieke navigatie features heeft, die de andere van Wahoo niet hebben.
https://imgur.com/FRolWFX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:13
EdwinW schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 18:34:
Wahoo had per ongeluk (?) informatie over de nieuwe ROAM fietscomputer op hun website vermeld staan. Het ziet er naar uit dat deze ROAM een aantal unieke navigatie features heeft, die de andere van Wahoo niet hebben.
https://imgur.com/FRolWFX
Ziet er goed uit :) benieuwd naar de reviews en hoe deze zich ten opzichte van de garmin 530 verhoudt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Crazyanz schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 23:13:
[...]

Ziet er goed uit :) benieuwd naar de reviews en hoe deze zich ten opzichte van de garmin 530 verhoudt
Ben ook vooral benieuwd naar de resolutie van het scherm, wat bij Garmin nog altijd zeer pover is, maar heeft deels te maken met batterijverbruik. Anderzijds de nieuwste generaties smartphones halen ook al een langere batterijduur, maar hiervan zijn de schermen een pak groter en een veel hogere resolutie. Een hogere resolutie zorgt voor een betere zichtbaarheid bij het navigeren. Bij Garmin (zeker bij de 5xx/8xx modellen) is dit minder duidelijk door de lagere resoluties als er veel details moet weergegeven worden.

De 530/830 hebben een paar leuke nieuwe features voor mountainbikers, maar ik vraag mij af of je dit onderweg gaat gebruiken. Tijdens een lange klim misschien wel, maar de meesten klimmen moet ik mij toch concentreren op hetgeen er voor mijn wielen wordt geschoven en heb ik geen tijd om op de knopjes te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
@RigolleM
Wahoo Roam: 2.7" (240 x 400)
Garmin 530: 2.6" (246 x 322)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EdwinW schreef op zondag 28 april 2019 @ 10:45:
@RigolleM
Wahoo Roam: 2.7" (240 x 400)
Garmin 530: 2.6" (246 x 322)
Oeps over gekeken... 8)7
Toch zo'n 18720 meer pixels, nog niet overdreven, maar zal wel een scherper beeld weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:53

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik vraag me af wat er in de praktijk van die 17 uur batterij duur overblijft. Ik ga er even vanuit dat die 17 uur gehaald wordt met alle toeters en bellen uit, geen wifi, geen bluetooth, geen sensoren gekoppeld, geen backlight mogelijk zelfs alleen data in beeld (geen kaart dus).
Verder wel een heel interessant toestel.

De andere vraag die ik heb is hoe de kaarten gaan zijn en of je er makkelijk zelf custom kaarten op kan zetten. Maar ik denk dat ik mijn bolt ga vervangen door deze, alleen al door het kleuren scherm. (yess, I needss my preciouss colorss!)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:13
Op hackaday vandaag een interesante post over iemand die de Wahoo elemnt bolt even goed onderhanden heeft genomen. Blijkt een mediatek soc in te zitten en Androidte draaien, dat bied mogelijkheden :D

https://hackaday.com/2019...ncovers-a-hidden-android/

Refreshingly, Chip was not only very interested in getting the licensing issues sorted out, but even had some tips on hacking and modifying the device, including how to enable ADB.

The Wahoo ELEMNT BOLT is a somewhat surprising device. What looks like a simple black and white bike GPS is actually a full Android machine, powered by a MediaTek SoC that's usually used in Android Wear devices. It takes updates over HTTP, and although it's feature-rich, it manages to violate not just the GPL, but the Apache2 license too. All that said, it is a cool device.

[ Voor 59% gewijzigd door haakjesluiten op 29-04-2019 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hej, ik fiets soms met wisselende mensen (vrienden of bij een fietsgroep).
Bij de fietsgroep hebben we een "wegkapitein" die de route bepaald en ook de richting aangeeft.
Allemaal prima, en ook goed te volgen.
Maar het is voor mij vaak een verrassing waar we nu weer heen fietsen.. 8)7

Nu ben ik niet heel bekend met fiets computers (heb nog een simpel sigma computertje zonder gps etc, alleen snelheid en afstand).
Maar bestaat er een feature dat het mogelijk maakt om een route die 1 persoon in zijn computer heeft staan of genereert (suprise me functie etc) om die te delen zonder gpx files uit te wisselen via een computer of moeilijke taferelen?? Zodat meerdere mensen dezelfde route snel op de fietscomputer hebben staan?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2019 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Recentere edge modellen kunnen dat. Weet niet of het ook met een surprise me kan, er moet echt een file zijn om te delen (via bluetooth).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Via Komoot kan je toch je geplande ritten delen met anderen? Weet niet of Garmin Connect toegang heeft tot Komoot, maar via de Wahoo Companion app kan je dit alvast met een Wahoo Elemnt (Bolt).
Ik heb het zelf nog niet uitgetest, ik rij samen met 2 GPS-loze bikers :-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Verwijderd schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 16:20:
Maar bestaat er een feature dat het mogelijk maakt om een route die 1 persoon in zijn computer heeft staan of genereert (suprise me functie etc) om die te delen zonder gpx files uit te wisselen via een computer of moeilijke taferelen?? Zodat meerdere mensen dezelfde route snel op de fietscomputer hebben staan?
Je vraagstelling vraagt eigenlijk het onmogelijke omdat je een gpx wilt delen zonder de gpx te hoeven delen. 8)7

Maar ik begrijp het verder wel. Inderdaad is het mogelijk bij de nieuwere versies al is dat verre van betrouwbaar en in sommige gevallen ook nog eens traag. Ik heb het een aantal keren gedaan waarbij ik een route van mijn oregon 600 naar de oregon 450 van vrouwlief heb 'gedeeld' maar zeer traag via garmin connect protocol (de 450 heeft geen bluetooth), via toestellen met bluetooth gaat het beter maar is het ook niet ideaal.

Eigenlijk wil je de route al hebben voordat je vertrekt (in de vorm van een gpx) en deze kan je delen via diverse sites waarbij zoals aangegeven, komoot de meest fijne is om mee te werken, maar je kan ook denken aan ridewithgps en nog andere sites

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
tomtom137 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 10:59:
Er is nieuwe firmware voor de ELEMNT en Bolt:

ELEMNT WF48-2659 - 15 April, 2019
  • All new look & feel!
  • Account login & profile sync between Wahoo apps
  • New route sync with MTB Project and Singletracks!
  • More workout sharing partners: Map My Tracks, Xert, and Final Surge
  • Total odometer in the companion app
  • Improved support for multiple ELEMNTs
  • Support for cadence targets from TrainingPeaks planned workouts
Iemand al geprobeerd?
Ik krijg hem niet geinstalleerd. Niet via de app, als ik op Bijwerken klikt gebeurt er niks, en niet vanaf de Bolt zelf, als ik die laat zoeken naar updates duurt dat een poos en dan springt hij gewoon weer terug naar "zoeken naar updates".

Herkennen mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rockhopper schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 21:07:
[...]

Je vraagstelling vraagt eigenlijk het onmogelijke omdat je een gpx wilt delen zonder de gpx te hoeven delen. 8)7

Maar ik begrijp het verder wel. Inderdaad is het mogelijk bij de nieuwere versies al is dat verre van betrouwbaar en in sommige gevallen ook nog eens traag. Ik heb het een aantal keren gedaan waarbij ik een route van mijn oregon 600 naar de oregon 450 van vrouwlief heb 'gedeeld' maar zeer traag via garmin connect protocol (de 450 heeft geen bluetooth), via toestellen met bluetooth gaat het beter maar is het ook niet ideaal.

Eigenlijk wil je de route al hebben voordat je vertrekt (in de vorm van een gpx) en deze kan je delen via diverse sites waarbij zoals aangegeven, komoot de meest fijne is om mee te werken, maar je kan ook denken aan ridewithgps en nog andere sites
Technisch lijkt het mij namelijk helemaal niet moeilijk..
- 1 persoon genereert en/of deelt route via een WiFi hotspot.
- de anderen connecten op de wifi hotspot en laden de route in. (GPX file)..

GPX is een standaard die de meeste computers wel slikken, de rest lijkt mij ook redelijk simpel te implementeren.

Maarja misschien denk ik te makkelijk :P
RigolleM schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 17:51:
Via Komoot kan je toch je geplande ritten delen met anderen? Weet niet of Garmin Connect toegang heeft tot Komoot, maar via de Wahoo Companion app kan je dit alvast met een Wahoo Elemnt (Bolt).
Ik heb het zelf nog niet uitgetest, ik rij samen met 2 GPS-loze bikers :-p
Ja dat is ook geen probleem wanneer je medefietsers bekend zijn, alleen wanneer ik met de fietsgroep mee fiets, weet ik niet wie er allemaal mee fietsen, dat wordt bij de start ingedeeld/verdeeld.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2019 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:16

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 16:20:
Ja, in elk geval bepaalde fietscomputers van Mio en Garmin kunnen routes met elkaar delen door ze tussen 2 apparaten uit te wisselen via bluetooth ofzo. Ik heb het wel eens gebruikt met een fietsmaat toen ik nog een Mio had. Even schudden en de andere Mio pakt de actieve route op. Met Garmin heb ik geen ervaring maar weet dat deze functionaliteit hier ook aanwezig is.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:57
RigolleM schreef op donderdag 25 april 2019 @ 17:35:
[...]

De vraag (en die DCR ook stelt) is hoe vaak je naar een adres of POI navigeert. Ik dus nooit, ik rij altijd een vooropgestelde route/track, dus dit argument valt bij mij dus al af, dus blijft er enkel nog het touch screen over, en dat is nu geen € 100 waard, toch zeker niet op een Garmin Edge.
Ik dacht eerder ook altijd dat ik het niet nodig had, maar ik mis het nu toch wel.
Ik ga vaak op pad ver weg (waar ik het niet ken) en stippel een route uit waarvan ik weet dat er een goeie kans ik dat ik hem niet uit kan rijden. Dan is het toch fijn, dat wanneer ik helemaal gaar en stuck ben dat ik dan zonder me druk hoef te maken over een route rustig uit kan rijden naar een plek om te overnachten/de trein/een plek om te bikken.

Ik heb een lange tijd met een 520 gereden, maar was toch erg blij dat mijn broer na een lange dag fietsen ons makkelijk ergens naar toe kon lijden met zijn 820.

Als je altijd al je ritjes uitrijdt en niet veel onbekend terrein opzoekt, dan is het een dure upgrade. Verwacht je veel op opbekend terrein te fietsen/meerdaagse tochten te doen of wil je gewoon wat meer het avontuur opzoeken qua ritten/routes, dan vind ik het meer dan een fijne upgrade.

even voor de goede orde. Ik fiets voornamelijk ofroad en zonder garmin zou ik op sommige plekken echt hopeloos verdwalen O-)

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
s0ulmaster schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:20:
[...]

Ik dacht eerder ook altijd dat ik het niet nodig had, maar ik mis het nu toch wel.
Ik ga vaak op pad ver weg (waar ik het niet ken) en stippel een route uit waarvan ik weet dat er een goeie kans ik dat ik hem niet uit kan rijden. Dan is het toch fijn, dat wanneer ik helemaal gaar en stuck ben dat ik dan zonder me druk hoef te maken over een route rustig uit kan rijden naar een plek om te overnachten/de trein/een plek om te bikken.
Ik gebruik het ook wel (icm de Elemnt Bolt), al kon ik die optie vorige week in de vernieuwde Wahoo app (toen ik lichtelijk verdwaald was in Vaals) niet terugvinden. 8)7

Had vooraf een route uitgestippeld, op de dag van mijn ritje was het handiger de route iets aan te passen dus reed het uit mijn hoofd. Na een lusje over het drielandenpunt even een afslag gemist en toen moest ik zoeken hoe ik Vaals uitkwam en weer terug richting camping. Kon ik de "Breng me naar..." optie niet meer vinden }:| Inmiddels wel gevonden trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:57
BreadFan schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:38:
[...]

Ik gebruik het ook wel (icm de Elemnt Bolt), al kon ik die optie vorige week in de vernieuwde Wahoo app (toen ik lichtelijk verdwaald was in Vaals) niet terugvinden. 8)7

Had vooraf een route uitgestippeld, op de dag van mijn ritje was het handiger de route iets aan te passen dus reed het uit mijn hoofd. Na een lusje over het drielandenpunt even een afslag gemist en toen moest ik zoeken hoe ik Vaals uitkwam en weer terug richting camping. Kon ik de "Breng me naar..." optie niet meer vinden }:| Inmiddels wel gevonden trouwens
Zou niet de eerste keer zijn dat ik iets niet aande praat krijg kan vinden, net wanneer je het echt nodig hebt.
Ik was wel erg blij toe ik in de eifel na een flinke crash (fiets nog wel heel) lekker rustig mijn weg richting de bewoonde wereld weer terug kon vinden (organisatie vd rit), zonder de hele route weer terug te fietsen. Ik had echt niet nog 2000hm terug kunnen fietsen met een verneukte rug :X

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 08:52:
[...]
Technisch lijkt het mij namelijk helemaal niet moeilijk..
- 1 persoon genereert en/of deelt route via een WiFi hotspot.
- de anderen connecten op de wifi hotspot en laden de route in. (GPX file)..

GPX is een standaard die de meeste computers wel slikken, de rest lijkt mij ook redelijk simpel te implementeren.

Maarja misschien denk ik te makkelijk :P
Als je persé met GPX wilt werken, denk dat je dan eerder in de richting van social media moet denken, bv. via Facebook messenger, Whatsapp, Facebook groep, forum,... Daar kan je de GPX dan opladen en iedereen kan die dan downloaden.
Maar.. je zit met een diversiteit van gebruikers, bv. mijn 2 GPS-loze makkers hebben al eens een GPS van mij geleend en krijgen het zelf niet voor mekaar om die GPX op het toestel te krijgen. Je hebt verschillende toestellen en niet iedereen is vertrouwd met hoe een GPX track werkt. In theorie lijkt dit inderdaad allemaal makkelijk maar in de praktijk loopt het vierkant...
[...]
Ja dat is ook geen probleem wanneer je medefietsers bekend zijn, alleen wanneer ik met de fietsgroep mee fiets, weet ik niet wie er allemaal mee fietsen, dat wordt bij de start ingedeeld/verdeeld.
Onjuist, je kan een route bv. mailen en als die persoon op de URL klikt dan opent hij de Komoot app op zijn smartphone en kan hij die versturen naar zijn GPS. Hoe het werkt met Mio, Polar, Garmin,... weet ik niet, maar via Wahoo Elemnt is het a piece of cake :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwacht je veel op opbekend terrein te fietsen/meerdaagse tochten te doen of wil je gewoon wat meer het avontuur opzoeken qua ritten/routes, dan vind ik het meer dan een fijne upgrade.

even voor de goede orde. Ik fiets voornamelijk ofroad en zonder garmin zou ik op sommige plekken echt hopeloos verdwalen O-)
Als je heel vaak op onbekend terrein vertoeft en afhankelijk bent van navigatie dan is de Edge 830 een betere keuze. Ik kwam vroeger ook vaak op onbekend terrein, maar was nooit alleen en had bikers rond mij heen met zeer goede navigatie-skills of kenden het terrein zeer goed. Natuurlijk ben ik al eens vroeger moeten stoppen met een rit, bv. wegens een val ofzo en heb dan ook moeten navigeren naar de start en toen maakte ik inderdaad gebruik om een adres in te geven op de Garmin Edge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Maravilla
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
De ELEMNT ROAM is nu ook officieel uit:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
En de eerste review van DC Rainmaker
Diverse online winkels hanteren een prijs van € 350.

[ Voor 16% gewijzigd door EdwinW op 01-05-2019 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Laatst online: 25-09 17:25
Ik had vandaag last van een TICKR (hartslagmeter) die moeite had het signaal vast te houden. Daarom klopt er niks van de gemiddelde hartslag in Strava (zo'n 60 slagen te laag), met als gevolg dat de vergelijkbare poging en Heart Rate Stress Score veel te laag zijn. Als je geen hartslag invoert dan wordt er voor fitness gebruik gemaakt van de Estimated Power Stress Score. Die zit stukken dichter bij de ware inspanning nu de HRM moeilijk deed.

Is het mogelijk om mijn Wahoo bestand of Strava upload zo aan te passen dat de incorrecte HRM verwijderd wordt? Ik heb gegoogled, maar kan de gouden tip niet vinden. Wellicht dat iemand van jullie wel een workaround heeft?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Laatst online: 25-09 17:25
Dat is er een voor de Favorieten! Dank je.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 04-10 20:55

McMiGHtY

- burp -

Werkt ook goed om 2 fit files aan elkaar te knopen :)

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02:26
BreadFan schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 08:43:
[...]

Ik krijg hem niet geinstalleerd. Niet via de app, als ik op Bijwerken klikt gebeurt er niks, en niet vanaf de Bolt zelf, als ik die laat zoeken naar updates duurt dat een poos en dan springt hij gewoon weer terug naar "zoeken naar updates".

Herkennen mensen dit?
Als je een Bolt hebt dan is de FW versie iets anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MortalPiso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 20:57
[...]

Herkennen mensen dit?
Er is vandaag een nieuwe firmware uitgebracht voor de Elemnt en de Elemnt Bolt. Ook zijn de mappen bijgewerkt.

Ofwel probeer het nu nogmaals om te zoeken naar een nieuwe firmware via de Bolt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OAFortuin
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 12-05-2019
Dames en heren van het forum,

Wij zijn twee enthousiaste fietsers die vaak te zien zijn op de fietspaden in Nederland.

Wij fietsen routes die wij samenstellen met de app van Route.nl.

Deze routes zijn in te laden op de telefoon.

Probleem van een telefoon is natuurlijk dat na een paar seconden het scherm weer zwart wordt.

Nu kwamen wij onlangs iemand tegen die had zijn telefoon in de fietstas en had een apparaat
op het stuur dat correspondeerde via bluetooth meet zijn telefoon.

Dit apparaat gaf middels pijlen de richting aan van de route die was ingeladen in de telefoon.

Nu zijn wij zeer geïnteresseerd in een dergelijk apparaat.

Mijn vraag: Welk apparaat zo eenvoudig mogelijk voldoet hieraan?

Zaken, als cadans, hartslag, snelheid, route achteraf bekijken etc hoeft voor ons niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
Een ebike toevallig? Wellicht de Bosch Nyon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

OAFortuin schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 11:04:

Wij zijn twee enthousiaste fietsers die vaak te zien zijn op de fietspaden in Nederland.

Probleem van een telefoon is natuurlijk dat na een paar seconden het scherm weer zwart wordt.

Nu kwamen wij onlangs iemand tegen die had zijn telefoon in de fietstas en had een apparaat

Dit apparaat gaf middels pijlen de richting aan van de route die was ingeladen in de telefoon.

Zaken, als cadans, hartslag, snelheid, route achteraf bekijken etc hoeft voor ons niet
Als je niet per se vast zit aan de route.nl app maar ook bereid bent om je route te maken (of te importen) in bijvoorbeeld komoot heb je eigenlijk helemaal geen telefoon nodig en kan je een flink aantal fietscomputers gebruiken. Je kan zaken als cadans hartslag, snelheid en dergelijke wel wegvagen, maar die krijg je toch bij alle toestellen kado, net zoals je route achteraf bekijken. Dus dat is niet een kriterium waar we wat aan hebben. Het gebruikers vriendelijkste toestel is het toestel dat je meteen begrijpt, maar dat kan ook weer van persoon tot persoon verschillen.

Ik zou in ieder geval het budget beperken tot 250€ en daarin een aantal toestellen vergelijken, de mio toestellen schijnen makkelijk in gebruik te zijn en hebben niet zoveel toeters en bellen. Maar het is misschien nog veel verstandiger om gewoon een winkel met gps verkoop binnen te stappen en te kijken of er iets bij zit. Bijvoorbeeld de winkels van waypoint. En de volgende keer natuurlijk de fietser die je ziet aanspreken wat hij gebruikt zodat je het niet achteraf moet proberen te achterhalen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jch88
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 05-10 09:49
OAFortuin schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 11:04:

Klinkt als de Beeline, zie https://beeline.co/. Wel een keer mee gespeeld, grappig apparaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

Yup.

the beeline of een smarthalo.
Staan een aantal reviews op youtube.

Lijkt me ook wel een geinig dingetje. Maar vind 99 pond toch teveel van het goede om even te proberen.

Ik ben zelf erg tevreden over de Bolt. Denk er zelfs aan om de bolt te verkopen en dan voor de Roam te gaan.

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Die Roam ziet er interessant uit, maar ik wacht eerst even de kinderziektes af. De review van DC Rainmaker is matig positief, weinig echte ontwikkeling buiten navigatie en navigatie is traag en niet zo goed als eigenlijk zou moeten, volgens Ray dan.
Persoonlijk vind ik de combi komoot - Bolt perfect gaan, en ik erger me kapot aan zwart wit, dus ik zie alleen maar goede dingen. Maar vraagtekens blijven er ook: batterijduur in de praktijk nu het een kleurenscherm is? Hoe werkt de navi in de praktijk, hoe is de herberekening van routes, welk kaart materiaal krijgen we en hoe vaak wordt deze vernieuwd. En waar gaat de focus liggen bij de ontwikkeling. Het prijskaartje is ook stevig te noemen, in vergelijk met de concurrentie, dus ik moet 'm nog even voorbij laten gaan. Per slot van rekening gaan we van 220€ naar €350, zou het toestel echt bijna twee keer zo goed zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rockhopper schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 00:13:
Die Roam ziet er interessant uit, maar ik wacht eerst even de kinderziektes af. De review van DC Rainmaker is matig positief, weinig echte ontwikkeling buiten navigatie en navigatie is traag en niet zo goed als eigenlijk zou moeten, volgens Ray dan.
Persoonlijk vind ik de combi komoot - Bolt perfect gaan, en ik erger me kapot aan zwart wit, dus ik zie alleen maar goede dingen. Maar vraagtekens blijven er ook: batterijduur in de praktijk nu het een kleurenscherm is? Hoe werkt de navi in de praktijk, hoe is de herberekening van routes, welk kaart materiaal krijgen we en hoe vaak wordt deze vernieuwd. En waar gaat de focus liggen bij de ontwikkeling. Het prijskaartje is ook stevig te noemen, in vergelijk met de concurrentie, dus ik moet 'm nog even voorbij laten gaan. Per slot van rekening gaan we van 220€ naar €350, zou het toestel echt bijna twee keer zo goed zijn?
Ik vraag mij af op de navigatie van de concurrenten (vooral Garmin) wel zo goed is? Ik lees/hoor alleen maar ergenissen van Edge 510/810/520/820 gebruikers, gaat dit nu plots opgelost zijn met de Edge 530/830?
Voor mij is de combi Bolt en Komoot ook perfect, maar ik mis toch wat meer detail en ook kleur om verschillen te zien als de route wat ingewikkelder wordt (veel afslagen, straten links en rechts, veel bochten,...), dus voor mij is de Roam met zijn groter kleurenscherm meer dan welkom.
Ook ik wacht nog ff af, want de eerste batchen zijn meestal nog niet in orde (is niet alleen bij Wahoo, maar bij bijna alle fabrikanten) en er gaan sowieso een pak firmware updates volgen om bepaalde bugs op te lossen en de nieuwe features (Strava routering oa) te integreren.
Die traagheid bij navigatie baart mij ook zorgen, maar dit zal uitwijzen of dit verbetert met de komende firmware updates.
Je mag zo niet redeneren qua prijsstelling. De Roam zal uiteindelijk de gewone Elemnt gaan vervangen vermoed ik want qua schermformaat komen beiden wat overeen. De Elemnt kost € 279 en met een extra kleurenscherm vind ik die extra € 70 nog meevallen. De Edge 830 zijn releaseprijs is € 399, dan valt die € 349 van de Roam nog mee. De Edge 530 kost € 299 maar deze kan niet navigeren naar een adres/POI wat de Roam wel kan.
Die extra features van de Edge 530/830 vind ik wel iets hebben, maar hoe vaak ga je dit gebruiken en teveel features is ook niet altijd gunstig voor de gebruikersinterface. Persoonlijk vind ik de interface op de Bolt zeer goed meevallen en de gebruiksvriendelijkheid van de Wahoo Companian app is ook in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

RigolleM schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 10:35:
[...]

Ik vraag mij af op de navigatie van de concurrenten (vooral Garmin) wel zo goed is? Ik lees/hoor alleen maar ergenissen van Edge 510/810/520/820 gebruikers, gaat dit nu plots opgelost zijn met de Edge 530/830?

Die traagheid bij navigatie baart mij ook zorgen, maar dit zal uitwijzen of dit verbetert met de komende firmware updates.
Je mag zo niet redeneren qua prijsstelling. De Roam zal uiteindelijk de gewone Elemnt gaan vervangen vermoed ik want qua schermformaat komen beiden wat overeen. De Elemnt kost € 279 en met een extra kleurenscherm vind ik die extra € 70 nog meevallen. De Edge 830 zijn releaseprijs is € 399, dan valt die € 349 van de Roam nog mee. De Edge 530 kost € 299 maar deze kan niet navigeren naar een adres/POI wat de Roam wel kan.
Natuurlijk mag ik dat wel, ik bepaal zelf wel hoeveel mijn geld mij waard is 8)
Laten we reëel zijn, bijna iedereen heeft het over de Bolt, en niet het grote broertje, en dat heeft meerdere redenen. Prijs is daar een belangrijk punt van. En als iets véél meer kost (relatief) moeten daarvoor veel verbeteringen uitgevoerd worden. Je mag gerust mijn posts nalezen in het grote gps horloge topic hoeveel ik tekeer ga op de prijsstelling van garmin met betrekking op hun fenix 5 vs fenix 5+ modellen. Je maakt op zich wel een terechte opmerking dat er dingen bij zitten, maar de Bolt is gewoon een benchmark. Werkt goed, kost weinig, kan je weinig op of aanmerken.

Ik ben verder ongehinderd door ervaring met edge navigatie, maar op de oregon toestellen werkt het voor mij feilloos. Let wel dat ik daar mijn toestel wel speciaal voor moet instellen (niet default settings) en ik de OFM fietskaart gebruik. In hoeverre deze op de edge kan weet ik niet. Ik weet wel dat niemand fietst in Amerika en dat Garmin een Amerikaans bedrijf is :o Dus dat het niet perfect is bij een toestel gericht op sport en prestatie, niet rondtoeren, verbaasd me daarom niets.
Overigens kan de edge 530 prima naar een POI of adres navigeren, je kan het alleen niet met enkel het toestel, je hebt je telefoon erbij nodig. Maar dit geld voor de Bolt ook, dus waarom je hier over struikelt is mij een beetje een raadsel. Kijk het is een stuk fijner als het allemaal op het toestel zelf werkt, maar m'n telefoon heb ik toch altijd bij, dus op zich is dat geen struikelpunt voor mij.

Ik heb wel ervaring met de navigatie op de Hammerhead (Karoo), deze is voor mij de beste in hoe het uitgevoerd is. Snel scherm, mooie weergave, goede routing en re-routing.
Maar ook: bulky, matige ondersteuning, géén audio alerts (geluidssignalen voor navigatie), rottige interface om op een trage manier zeer kleine stukjes kaart vooraf in te laden, in plaats van per streek/regio/land en uiteindelijk niet de mogelijk om zelf je kaarten erop te kunnen zetten.

Dus mocht er een garmin/wahoo/mio/tomtom/polar komen die mij een snel en snappy kleurenscherm geeft, de routering goed hanteert en een fatsoenlijke interface heeft met een functioneel werkend ondersteunend platform dan geef ik daar graag 750€ aan uit. Zeg maar een combinatie van alle goede eigenschappen (voor mij) die nu verspreid zijn over meerdere fabrikanten. Helaas is de werkelijkheid nog niet zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rockhopper schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 11:52:
[...]

Natuurlijk mag ik dat wel, ik bepaal zelf wel hoeveel mijn geld mij waard is 8)
Laten we reëel zijn, bijna iedereen heeft het over de Bolt, en niet het grote broertje, en dat heeft meerdere redenen. Prijs is daar een belangrijk punt van. En als iets véél meer kost (relatief) moeten daarvoor veel verbeteringen uitgevoerd worden. Je mag gerust mijn posts nalezen in het grote gps horloge topic hoeveel ik tekeer ga op de prijsstelling van garmin met betrekking op hun fenix 5 vs fenix 5+ modellen. Je maakt op zich wel een terechte opmerking dat er dingen bij zitten, maar de Bolt is gewoon een benchmark. Werkt goed, kost weinig, kan je weinig op of aanmerken.
We hebben het hier niet over de Bolt, maar over de nieuwe Elemnt Roam, dus kan je toch moeilijk een compleet nieuw toestel die een pak groter is en een kleurenscherm en meer features heeft aan € 220 verkopen. Daarbij de officiële prijs van de Bolt is niet € 220, maar €239. De Roam is niet de Bolt + kleurenscherm. De Roam is eerder de gewone Element + kleurenscherm, dus vind ik de prijs rechtvaardig, zeker als je vergelijkt met de Edge 830, waar de Roam moet tegen concurreren. De Fenix is way overpriced, mijn Forerunner periode heb ik achter mij gelaten, gebruik nu nog enkel Apple Watch.
Ik ben verder ongehinderd door ervaring met edge navigatie, maar op de oregon toestellen werkt het voor mij feilloos. Let wel dat ik daar mijn toestel wel speciaal voor moet instellen (niet default settings) en ik de OFM fietskaart gebruik. In hoeverre deze op de edge kan weet ik niet. Ik weet wel dat niemand fietst in Amerika en dat Garmin een Amerikaans bedrijf is :o Dus dat het niet perfect is bij een toestel gericht op sport en prestatie, niet rondtoeren, verbaasd me daarom niets.
Navigatie op de Oregon is verschillend van de Edge. Ik heb ook een Oregon gehad en ik gebruikte deze naast een Edge 500, puur om te navigeren. OFM werkte op mijn Edge 800, dus ik veronderstel dat dit ook lukt op een Edge x20/x30.
Overigens kan de edge 530 prima naar een POI of adres navigeren, je kan het alleen niet met enkel het toestel, je hebt je telefoon erbij nodig. Maar dit geld voor de Bolt ook, dus waarom je hier over struikelt is mij een beetje een raadsel. Kijk het is een stuk fijner als het allemaal op het toestel zelf werkt, maar m'n telefoon heb ik toch altijd bij, dus op zich is dat geen struikelpunt voor mij.
Terug vergelijk je hier met de Bolt, terwijl we het over de Roam hebben. De Roam kan ook navigeren naar adressen/POI zonder smartphone, daarom valt de Edge 530 hierdoor af. De Roam kan dus standalone verder zonder smartphone. Dit gaat deels ook met de Edge 530, maar niet als je naar een adres of POI wilt navigeren.
Dus mocht er een garmin/wahoo/mio/tomtom/polar komen die mij een snel en snappy kleurenscherm geeft, de routering goed hanteert en een fatsoenlijke interface heeft met een functioneel werkend ondersteunend platform dan geef ik daar graag 750€ aan uit. Zeg maar een combinatie van alle goede eigenschappen (voor mij) die nu verspreid zijn over meerdere fabrikanten. Helaas is de werkelijkheid nog niet zover.
De Wahoo Elemnt Roam is goed onderweg. Als men het software matig niet opgelost krijgt (traagheid), zal het wachten worden tot volgende Elemnt met betere hardware, en tot dan blijf ik bij de Bolt. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

In hoeverre verschilt de edge dan qua navigatie ten opzichte van een oregon? Jij hebt wel ervaring met allebei, dus ik ben wel benieuwd. Het is meestal of edge of oregon, zelden dat men ervaring heeft met beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rockhopper schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 16:59:
In hoeverre verschilt de edge dan qua navigatie ten opzichte van een oregon? Jij hebt wel ervaring met allebei, dus ik ben wel benieuwd. Het is meestal of edge of oregon, zelden dat men ervaring heeft met beide.
Ik kan alleen maar vergelijken tussen Oregon 400t en Edge 800.
Eenmaal de navigatie is gestart zijn beiden +/- identiek, behalve dat je op de Oregon een tracklog ziet (zwarte lijn) wat interessant is om te zien waar je gereden/gelopen hebt.
Om de navigatie te starten zijn beiden verschillend en was voor mij de Oregon in het voordeel. Ik kopieerde gewoon de GPX (met meerdere tracks) naar de Oregon en eenmaal geïmporteerd zag je de tracks op het scherm. Op de Edge 800 moet je track / track op het toestel plaatsen, en wordt alles geconverteerd naar koersen. Zowel op Oregon als Edge kon je de tracks tonen dmv verschillende kleurtjes. Als je geen koers start op de Edge krijg je de tracks te zien, als je de koers start dan wordt die altijd roze. Puur navigeren (naar een bepaald punt) heb ik nooit op de Oregon getest, deze gebruikte ik vooral om streken te verkennen om erna er een parcours van te maken voor onze organisatie, of om parcours uit te pijlen voor de toertocht en/of marathon. Met de Edge moest je altijd de navigatie starten om een tracklog te hebben, met een Oregon leg je die gewoon aan en begint hij al met trackloggen.
Nu ik dit zo zit te typen merk ik eigenlijk dat ik maar zeer weinig de pure navigatie (routeren naar een bepaald punt) weinig heb gebruikt, toch zeker niet op de Oregon. Op de Edge heb ik dit wel een paar keer gebruikt, en als de kaartkeuze correct stond, reed ik toch altijd naar het gewenste punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
In de nieuwe Wahoo Bolt firmware valt me op dat er een optie retrace ride is ingevoegd in het route menu. Nice!
Tevens in de nieuwe app is me opgevallen dat je de maps kan updaten (settings, scrollen naar maps en dan wijst het zich vanzelf). Wellicht dat dat al zowas, maar ik las hierboven iets van @rockhopper over map updates, maar dat kan je dus handmatig triggeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom137
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-07 14:33
MrAngry schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:35:
Tevens in de nieuwe app is me opgevallen dat je de maps kan updaten (settings, scrollen naar maps en dan wijst het zich vanzelf). Wellicht dat dat al zowas, maar ik las hierboven iets van @rockhopper over map updates, maar dat kan je dus handmatig triggeren.
Updaten van kaarten kan al langer in de app (ook al vóór de redesign), maar voor zover ik weet worden kaartupdates uitgerold tegelijkertijd met een firmware update. Daarmee kun je dus zelf kiezen welke kaarten je wil updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Misschien dat het kan, maar ik heb nog nooit de Bolt kaarten kunnen updaten zonder de app. Mijn geklaag over de kaarten is meer dat je vast zit aan wat Wahoo je geeft (en wanneer), geen optie tot custom kaarten. Datzelfde euvel zie ik terug bij de Hammerhead Karoo, alleen is het daar een honderdvoud irritanter en lastiger (en trager en onbetrouwbaarder) om kaarten toe te voegen. Als het er dan eenmaal op staat is het wel weer een stuk overzichtelijker dan bij de Bolt. Het zal me daarom benieuwen hoe de Roam er in werkelijkheid uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-10 22:17
Navigatie met de Edge 520+ is prima bruikbaar, op basis van OFM, zolang je de eerste minuten zonder aanwijzingen kunt (omdat de 520+ nog aan het rekenen is). Bij de 530 is volgens DCR het lange rekenen ook opgelost. De Edge Touring plus die ik had was in vergelijking met de 520+ een stuk lastiger in gebruik (settings die regelmatig resetten, na het nemen van een foute afslag terug naar start etc). In alle gevallen loont het wel de instellingen voor navigeren wat aan te passen (automatisch herberekenen staat bij mij uit, het is of niet of op verzoek).
In combinatie met OSMand+ (Android app, zoals de naam al zegt) kun je onderweg via Garmin connect mobile ook nog prima even een route definiëren en uploaden naar de 520+. Garmin laat dat op de 520+ zelf niet toe. Het aardige is dat OSMand+ ook redelijk langs fietspaden probeert te routeren als fiets als vervoermiddel wordt gekozen. Je ziet zelfs het aandeel fietspad in de route

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frij5fd schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 18:44:
In combinatie met OSMand+ (Android app, zoals de naam al zegt) kun je onderweg via Garmin connect mobile ook nog prima even een route definiëren en uploaden naar de 520+. Garmin laat dat op de 520+ zelf niet toe. Het aardige is dat OSMand+ ook redelijk langs fietspaden probeert te routeren als fiets als vervoermiddel wordt gekozen. Je ziet zelfs het aandeel fietspad in de route
Komoot is hiervoor ook geschikt als je een route wilt uitstippelen onderweg. Als je voor racefiets kiest, zal Komoot je ook via trage wegen sturen. Voordeel van Komoot is dat het platform (Android/iOS) onafhankelijk is en ook via de webbrowser raadpleegbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:46
Heeft er iemand ervaring met een Element Bolt en een stem mount?
Ik ben op zoek naar een cleane oplossing om mijn Bolt te monteren, daar de standaard mount van de Bolt (31,8mm) niet groot genoeg is in diameter voor mijn stuur.

Ik kwam zelf de K-edge tegen, maar vind 70 euro toch wel wat veel geld. En kan verder niet zo veel vinden op ali-express, ook niet qua reviews.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bar Fly Direct Stem mount

Ik heb een Bar Fly 4 for Mountain bike op mijn MTB, welke boven mijn stuurpen zweeft (korte stuurpen), en is van zeer goede kwaliteit. Maar als je al zoekt naar die rommel van Aliexpress zal deze ook te duur uitvallen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10 18:35
Via mijn Garmin Edge Explore en via mijn Garmin Fenix5 wordt de trainingsstatus niet meer weergegeven.

Iemand een idee hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom137
Ik krijg mijn BOLT niet geupdatet. Huidige versie is WB15-2659, zowel via de app als op het apparaat zelf werkt niet. Heb reeds opnieuw gepaired en zelfs een factory reset gedaan, maar niks helpt. Ik kon zowel niet naar WB15-2666 als -2671 (van afgelopen donderdag) updaten. Wie biedt soelaas? :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
Kan je wel routes syncen over wifi? Voor die update knop op de bolt heb je een werkende wifi nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:12

ZieMaar!

Moderator General Chat
In de app staat dat ie moet updaten, dat doet ie bij mij vervolgens ook, maar het uitroeptekentje blijft staan...daarna gebeurt er ook niets meer als ik er op klik, maar ik heb het idee dat hij wel ge-updated is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom137
MrAngry schreef op zondag 12 mei 2019 @ 08:42:
Kan je wel routes syncen over wifi? Voor die update knop op de bolt heb je een werkende wifi nodig.
Bingo, thanks. Schijnbaar iets mis met het verbinden met m'n thuisnetwerk. Kan inmiddels bevestigen dat hotspotten vanaf je telefoon ook prima werkt om een update geïnstalleerd te krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tomtom137 schreef op zondag 12 mei 2019 @ 18:02:
[...]

Bingo, thanks. Schijnbaar iets mis met het verbinden met m'n thuisnetwerk. Kan inmiddels bevestigen dat hotspotten vanaf je telefoon ook prima werkt om een update geïnstalleerd te krijgen ;)
Zolang het een 2,4Ghz Wifi-band is... 5Ghz is nogo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
RigolleM schreef op zondag 12 mei 2019 @ 18:36:
[...]

Zolang het een 2,4Ghz Wifi-band is... ...
En daarbij was het vroeger altijd zo dat je je ook tot kanalen 1-11 moest beperken, is dat veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom137
RigolleM schreef op zondag 12 mei 2019 @ 18:36:
[...]

Zolang het een 2,4Ghz Wifi-band is... 5Ghz is nogo!
Daar was ik inderdaad van op de hoogte maar er is iets mis met m'n 2.4GHz band thuis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:46
RigolleM schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 15:24:
Bar Fly Direct Stem mount

Ik heb een Bar Fly 4 for Mountain bike op mijn MTB, welke boven mijn stuurpen zweeft (korte stuurpen), en is van zeer goede kwaliteit. Maar als je al zoekt naar die rommel van Aliexpress zal deze ook te duur uitvallen 8)
Oeh thankyou, dit zoek ik inderdaad :)

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
ZieMaar! schreef op zondag 12 mei 2019 @ 08:45:
In de app staat dat ie moet updaten, dat doet ie bij mij vervolgens ook, maar het uitroeptekentje blijft staan...daarna gebeurt er ook niets meer als ik er op klik, maar ik heb het idee dat hij wel ge-updated is.
Het kan nog zijn dat de melding blijft staan omdat er updates zijn gevonden voor de kaarten die op de Bolt staan. In de App zie ik in ieder geval (iOS) een rode stip staan bij het onderdeel van de kaarten. Klik ik hier op, dan zijn voor alle landen updates beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:12

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik weet niet exact hoe, maar de laatste keer dat ik keek was het al opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:12
Blegh, Garmin Edge 820 geupgrade naar de 11.10 firmware en m'n Vector 3-pedalen hebben weer last van frequente drop-outs. Meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Is er iemand die een Garmin Edge 1030 heeft en gebruik maakt van Trainingpeaks dmv IQ apps?

Ik wel, en ik heb heel vaak dat ik mijn Trainingpeaks training niet op de Edge kan laden. Er verschijnt een "error unknown" melding. Soms helpt het om de Edge en/of de telefoon te herstarten, soms helpt 10x proberen en soms helpt het opnieuw pairen van de Edge en telefoon.

Hoe dan ook extreem irritant!

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
  • Laatst online: 23:18
Zijn er hier al personenen die de Edge 830 hebben gekocht en gebruikt? En zo ja, bevalt het toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mike123 schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 23:07:
Zijn er hier al personenen die de Edge 830 hebben gekocht en gebruikt? En zo ja, bevalt het toestel?
Zijn pas in week 22 leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:39
RigolleM schreef op zondag 19 mei 2019 @ 07:57:
Nee hoor, sinds afgelopen dinsdag al in NL te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 07-10 12:34

Crazy D

I think we should take a look.

MrBarBarian schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 18:40:
Is er iemand die een Garmin Edge 1030 heeft en gebruik maakt van Trainingpeaks dmv IQ apps?

Ik wel, en ik heb heel vaak dat ik mijn Trainingpeaks training niet op de Edge kan laden. Er verschijnt een "error unknown" melding. Soms helpt het om de Edge en/of de telefoon te herstarten, soms helpt 10x proberen en soms helpt het opnieuw pairen van de Edge en telefoon.

Ik maak handmatig een work-out (neem ik over vanuit training peaks), die IQ apps kreeg ik niet aan de praat... (voordeel is dan ook dat ik de tijden niet vastzet maar zelf op ronde knop moet drukken, handiger om de workout aan te passen aan de route).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik rij volgend weekend twee lange routes door onbekend terrein. Ik heb de GPX al en wil graag onderweg een beetje weten wat “eraan” komt qua klimmetjes. En tijdens de klimmetjes het liefst ook hoe lang ze nog zijn.

Hoe doen jullie dit/hoe doe ik dit handig met een Garmin Edge 520? Liefst met weinig knopjes indrukken steeds (pagina`s wisselen) en liefst met Power 3s zichtbaar op de klimmetjes/segmenten.

Opties zijn volgens mij om handmatig course points toe te gaan voegen. Of om Strava Segmenten een sterretje te geven...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Crazy D schreef op zondag 19 mei 2019 @ 09:59:
[...]

Ik maak handmatig een work-out (neem ik over vanuit training peaks), die IQ apps kreeg ik niet aan de praat... (voordeel is dan ook dat ik de tijden niet vastzet maar zelf op ronde knop moet drukken, handiger om de workout aan te passen aan de route).
Snap ik.. Maar die hele IQ-app is er nou net om dat niet te hoeven doen ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jch88
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 05-10 09:49
MrBarBarian schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 18:40:

Heb je de nieuwe workout sync al geprobeerd van Trainingpeaks? Dan hoef je geen IQ app te gebruiken maar worden de trainingen automatisch op de achtergrond gesynchroniseerd. Maakt gebruik van de nieuwe structured training API van Garmin die onlangs is aangekondigd.

Zie https://www.trainingpeaks.com/partners/garmin/ (dan klikken op de knop 'link accounts')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Bryton rider 10 en die bevalt goed, maar ik wilde ook mijn hartslag zien.
Dus onlangs een simpel horloge met oa hartslagfunctie gekocht uit China. deze Valt dat even tegen, blijkbaar valt het niet te pairen ondanks dat beiden bt ondersteunen.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2019 16:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBarBarian
jch88 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 15:36:
[...]

Heb je de nieuwe workout sync al geprobeerd van Trainingpeaks? Dan hoef je geen IQ app te gebruiken maar worden de trainingen automatisch op de achtergrond gesynchroniseerd. Maakt gebruik van de nieuwe structured training API van Garmin die onlangs is aangekondigd.

Zie https://www.trainingpeaks.com/partners/garmin/ (dan klikken op de knop 'link accounts')
Top, thanks! Gelijk ingesteld. Ik ben benieuwd. Zou mooi zijn als hiermee de IQ-app overbodig is geworden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:28
Verwijderd schreef op zondag 19 mei 2019 @ 16:23:
Ik heb een Bryton rider 10 en die bevalt goed, maar ik wilde ook mijn hartslag zien.
Dus onlangs een simpel horloge met oa hartslagfunctie gekocht uit China. deze Valt dat even tegen, blijkbaar valt het niet te pairen ondanks dat beiden bt ondersteunen.
Met iets duurdere smart watches, zoals de Amazfit Bip, is het wel mogelijk te pairen met (in mijn geval) een Wahoo Elemnt Bolt.
Nadeel is dat de metingen tijdens het fietsen niet goed zijn. Zo'n polsband is ook gewoon traag. Een hartslagband van bijvoorbeeld Magene (link) werkt dat veel beter, ondersteund ANT+ en Bluethooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 07-10 12:34

Crazy D

I think we should take a look.

jch88 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 15:36:
[...]

Ook ingesteld, ben benieuwd. Soms wel handig :-) (maar, je zou training peaks ook in je agenda moeten kunnen krijgen maar dat werkt op mijn Mac iig niet...).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hathi schreef op zondag 19 mei 2019 @ 09:43:
[...]

Nee hoor, sinds afgelopen dinsdag al in NL te koop
En waar dan? Link aub!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:39
Hier bijvoorbeeld nog voorraad: https://snelbalie.gps.nl/artikel:010-02061

Alleen de performance bundel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
[...]

Herkennen mensen dit?
For future reference: Uiteindelijk gefixt door wat te klooien met SmartConnect (2.4 / 5 GHz combinatie op mijn router). Blijkbaar wilde de Bolt niet goed connecten.

[ Voor 3% gewijzigd door BreadFan op 21-05-2019 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

RigolleM schreef op zondag 19 mei 2019 @ 07:57:
[...]

Ik ga hem zo ophalen en vanavond er even mee rijden. Heb de bundel besteld, dus ook de nieuwe sensoren. Ben benieuwd hoe die gaan bevallen, ze zouden sowieso kleiner moeten zijn. Bij de vorige had ik het idee dat de batterij erg snel gaat. Met de GSC-10 heb ik ruim meer dan 3 jaren gedaan op 1 batterij. Bij de snelheidssensor 1.0 net iets meer dan 1 jaar per batterij.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ex Nunc schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 13:45:
[...]

Ik ga hem zo ophalen en vanavond er even mee rijden. Heb de bundel besteld, dus ook de nieuwe sensoren. Ben benieuwd hoe die gaan bevallen, ze zouden sowieso kleiner moeten zijn. Bij de vorige had ik het idee dat de batterij erg snel gaat. Met de GSC-10 heb ik ruim meer dan 3 jaren gedaan op 1 batterij. Bij de snelheidssensor 1.0 net iets meer dan 1 jaar per batterij.
Ik wacht nog ff de eerste gebruikerreviews af van de Elemnt Roam en daarna beslis ik, kans bestaat dat het ook een Edge 830 gaat worden incl. nieuwe sensoren, performance bundel dus. Mijn cadans- en speedsensor op de racer is nog steeds een GSC-10. Op de MTB heb ik deze van Wahoo, maar de cadanssensor ben ik ondertussen al verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10 12:56
Iemand die hier een Garmin UT 800 licht gebruikt.
Is het zijn geld waard ?

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Themba
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-10 14:40
Zijn er meer mensen die een Elemnt ROAM hebben besteld en ondertussen te horen hebben gekregen dat die pas in juli geleverd wordt?
Ik mag nu kiezen tussen een gratis hartslagmeter/snelheidsensor of mijn geld terug.
Ernstig aan het twijfelen of ik nu niet gewoon de Garmin Edge 530 moet bestellen.
Heeft iemand inside informatie over de shipping dates van die computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:08
Ze worden (of werden) al geleverd, dus als je hem nu wilt moet je even beter zoeken.
Op fiets.nl staan al paar posts van gebruikerservaringen.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:00
Even een smetteloze kopie van mijn reactie op fiets.nl n.a.v. mijn Garmin Edge 530 aankoop:

Nog nooit een Garmin gehad, kom van een Chinese GPS computer (iGPSPORT 618) af die ook prima werkt. Maar Garmin/Wahoo biedt toch wat meer t.o.v. de beperktere chinees. Zeker op gebied van navigatie en trainingsfuncties (interval e.d.). Enfin vrijdag een Garmin 530 op voorraad gevonden, dankzij linkje in deze thread.

Toch wel wat opmerkelijke zaken; nadat ik dacht alle instellingen 'juist' te hebben staan na eerder kort proefritje:
- Onlogisch menu (ok, wellicht leercurve.. ik browse er nu al gemakkelijker doorheen)
- Waarom staat lap time automatisch aan?! Inmiddels uitgezet.
- Na pauze schoot mijn hartslagmeter in 'freeze' stand op 90 BPM. Hij pakte de HSM ook niet meer juist op. Thuis zag ik de optie om 'opnieuw' te connecten, helaas tijdens de rit niet kunnen vinden. Bij m'n chinees gaat dit altijd probleemloos.
- Cadans werd na pauze pas na 2 minuten opnieuw gevonden
- Route calculatie error na instellen van navi/GPX (??) wellicht een fout in de GPX?Andere (kleinere) GPX probleemloos. Calculeren duurde toch wel ff.
- Synchen werkte in 1e instantie niet. Ik zag dat ik na 1e x koppelen een Firmware upgrade ontvangen had. Na wat uitzoekwerk device verwijderd en opnieuw gekoppeld in ConnectIQ, toen werkte synchen weer (ook naar Strava).
- Bij navigatie; wanneer je een afslag moet nemen kon ik niet terug schakelen naar mijn 1e (default) scherm. Pas wanneer de afslag genomen is weer mogelijk.
- Device werd niet wakker of leek crashed na afronden van mijn rit en nemen douche. Na paar keer power button inrukken kwam hij ineens weer tot leven.
- BT sync moet ik zo nu en dan forceren.

Benadruk in deze allemaal probleempjes die wss wel oplosbaar zijn na wat uitzoekwerk/FW upgrades etc. Tis dat ik in de IT werk, maar als ik dit ding aan mijn pa mee zou geven zou hij knettergek worden.

Niettemin doet hij op andere fronten gewoon wat ie moet doen en zal het uiteindelijk wel goed komen. Even aankijken komende weken voordat ik een definitief oordeel vel.

Valt me alleen op dat een 'leercurve' in de Garmin apparaten zit, ik vind ze vanuit UX perspectief alles behalve 'gebruiksvriendelijk'. Voor overstappers van bestaande Garmins zal dit wss niet zo opvallen, maar voor iemand die nog nooit Garmin heeft gebruikt toch wel opvallende zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@Dix0r Ik denk terechte opmerkingen, al ben je als je een ander navigatie milieu gewend bent eigenlijk in het nadeel in vergelijking als je er met 'verse ogen' in gaat. Ik hou voor mezelf ook altijd aan dat je, de eerste 3/4 jaar nadat garmin een toestel heeft uitgebracht, je als gebruiker eigenlijk betalende beta-tester bent.

Je zou je mini review nog wat meer waarde kunnen geven door erbij te melden welke 'Chinese fietscomputer' je gebruikt en of er natuurlijk dingen zijn die juist wél fijn zijn. Want ik lees nu alleen de dingen die tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een gouden tip: koop NOOIT een Garmin onmiddellijk na de release. Wacht liever een 6-tal maand of zefls langer. Ik gebruik Garmin sinds 2007 en tot op vandaag zijn ze nog altijd in hetzelfde bed ziek. Zo erg zelfs dat ik de overstap gemaakt heb naar Wahoo.

Maar... het verliezen van het signaal van de hartslagmeter en cadanssensor. Zijn dit originele Garmin sensoren?
Het BT sync probleem: Android?
Onlogisch menu: onlangs een Garmin Explore moeten instellen en ik heb er YT moeten bijhalen om alles te vinden, man man man... De leercurve voor beginners is inderdaad hoog, en zeker voor digibeten.
Afslagbegeleiding: rampzalig bij Garmin, snap niet waarom ze niet gewoon een extra veld toevoegen bij een afslag, zoals Wahoo het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@RigolleM Het lullige is dat garmin dat dus wel doet bij de Oregon modellen en ik vermoed ook bij de etrex en montana / monterra (de outdoor serie zeg maar). Standaard kaart met 4 velden en als er dan een afslag komt of andere actie komt dan verschijnt er een extra regel met over xxx meter xxx afslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Laatst online: 21:32
rockhopper schreef op maandag 27 mei 2019 @ 23:12:
@RigolleM Het lullige is dat garmin dat dus wel doet bij de Oregon modellen en ik vermoed ook bij de etrex en montana / monterra (de outdoor serie zeg maar). Standaard kaart met 4 velden en als er dan een afslag komt of andere actie komt dan verschijnt er een extra regel met over xxx meter xxx afslaan.
Dat kun je met een Edge ook instellen. Tekst in plaats van kaart. In dit filmpje zie je hoe het er uit ziet (1:45). https://www.youtube.com/watch?v=Vp-59JFRTB0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
RigolleM schreef op maandag 27 mei 2019 @ 18:37:
Een gouden tip: koop NOOIT een Garmin onmiddellijk na de release. Wacht liever een 6-tal maand of zefls langer. Ik gebruik Garmin sinds 2007 en tot op vandaag zijn ze nog altijd in hetzelfde bed ziek. Zo erg zelfs dat ik de overstap gemaakt heb naar Wahoo.

Maar... het verliezen van het signaal van de hartslagmeter en cadanssensor. Zijn dit originele Garmin sensoren?
Het BT sync probleem: Android?
Onlogisch menu: onlangs een Garmin Explore moeten instellen en ik heb er YT moeten bijhalen om alles te vinden, man man man... De leercurve voor beginners is inderdaad hoog, en zeker voor digibeten.
Afslagbegeleiding: rampzalig bij Garmin, snap niet waarom ze niet gewoon een extra veld toevoegen bij een afslag, zoals Wahoo het doet.
1. Geen originele Garmin sensoren inderdaad
2. BT Sync android: ja

Reden dat je dit aanhaalt lijkt erop dat dit bekende punten zijn bij Garmin? BT Sync heb ik wel eens vaker issues gehad met andere devices, maar de HSM is ANT+ je zou tocht zeggen dat ook Garmin zich aan de standaarden houdt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Laatst online: 06-10 17:33
@Dix0r
Well merk telefoon heb je? Het is maar een indruk maar ik hoor vooral over BT sync problemen met Huawei en Apple (maar die laatste is het zeker niet gezien je Android hebt).

Kan ook zijn dat je batterij optimalisatie van de ConnectIQ app nog moet uitschakelen. En dan zijn er nog steeds Android telefoons die hier geen rekening mee houden. Voor mij synct ConnectIQ wel betrouwbaar met een horloge (mijn fietscomputer is een Wahoo).

Ondersteunt de Edge 530 trouwens ook geen WiFi sync?

Van die sensor, Garmin is eigenaar van de ANT+ standaard dus zou zich er toch wel aan moeten houden, maar je sensor misschien niet? Is je sensor van hetzelfde merk als je Chinese fietscomputer? Batterij misschien bijna leeg? En het zou ook niet de eerste keer zijn dat een Garmin toestel problemen heeft met ANT+ communicatie (Fenix 5/5S), maar daar zijn het vooral footpods die een probleem vormen, er lijkt een correlatie met afstand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dix0r
MacPoedel schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 10:44:
@Dix0r
Well merk telefoon heb je? Het is maar een indruk maar ik hoor vooral over BT sync problemen met Huawei en Apple (maar die laatste is het zeker niet gezien je Android hebt).

Kan ook zijn dat je batterij optimalisatie van de ConnectIQ app nog moet uitschakelen. En dan zijn er nog steeds Android telefoons die hier geen rekening mee houden. Voor mij synct ConnectIQ wel betrouwbaar met een horloge (mijn fietscomputer is een Wahoo).

Ondersteunt de Edge 530 trouwens ook geen WiFi sync?

Van die sensor, Garmin is eigenaar van de ANT+ standaard dus zou zich er toch wel aan moeten houden, maar je sensor misschien niet? Is je sensor van hetzelfde merk als je Chinese fietscomputer? Batterij misschien bijna leeg? En het zou ook niet de eerste keer zijn dat een Garmin toestel problemen heeft met ANT+ communicatie (Fenix 5/5S), maar daar zijn het vooral footpods die een probleem vormen, er lijkt een correlatie met afstand.
Batterij optimalisatie uitzetten ga ik eens doen!

Heb een OnePlus5T. Wifi sync is inderdaad on-board. Echter wil je meestal na je rit direct synchen, ik was op dat moment in Valkenburg dus geen Wifi direct voorhanden.

Wat betreft sensoren;
1. CooSpo HSM
2. iGPSPORT cadans

Gebruik ook de Wahoo Kickr snap, i.c.m. deze sensoren. Afgelopen half jaar hiermee geen problemen gehad. Batterij is recent vervangen, dus lijkt me sterk dat deze nu alweer aan vervanging toe is.

Afstand is wellicht wel relevant. Tijdens koffiestop mijn fiets weggezet (geen pauzefunctie oid gebruikt en/of toestel aangeraakt). Ben ongetwijfeld uit bereik geraakt van de Edge530. Ik ga als het me weer eens gebeurd kijken of ik handmatig kan reconnecten. Vanavond weer een ritje..

Mijn chinees is overigens volgende model: iGPSPORT 618. Daar ging reconnecten eigenlijk vlekkeloos zonder dat ik daarvoor hoefde te forceren.

Het is maar een 1e indruk hoor (leercurve + onkunde :+). Het voelt alleen alsof de enigzins 'bloaty' software (zoveel features) niet altijd in het voordeel werkt voor zo'n 'power device'. Een aantal weken verder zal ik nog eens mijn ervaringen delen.

Om nog even in te haken op de opmerking van @rockhopper

+ punten
- Scherm helderheid
- Duidelijke navigatie
- Route summary
- Batterijduur
- ClimbPro

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zapato schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 08:47:
[...]

Dat kun je met een Edge ook instellen. Tekst in plaats van kaart. In dit filmpje zie je hoe het er uit ziet (1:45). https://www.youtube.com/watch?v=Vp-59JFRTB0
Was dit ook al aanwezig op de Edge x20 modellen, of is dit pas vanaf x(0)30?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dix0r schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 09:52:
[...]

1. Geen originele Garmin sensoren inderdaad
2. BT Sync android: ja

Reden dat je dit aanhaalt lijkt erop dat dit bekende punten zijn bij Garmin? BT Sync heb ik wel eens vaker issues gehad met andere devices, maar de HSM is ANT+ je zou tocht zeggen dat ook Garmin zich aan de standaarden houdt.
Ik lees nu iets verder dat je fiets en Garmin ff van mekaar zijn verwijderd tijdens een pauze, dit zou wel eens de reden kunnen geweest zijn van de 'freeze'.
In hoever die Chinezen zich aan het standaard protocol van Garmin houden is mij niet altijd duidelijk. Ik heb ook een Chinees als cadanssensor op mijn MTB en deze is toch niet zo accuraat als mijn 'oude' GSC-10 van Garmin op de koersvlo. Mijn hartslagmeters zijn altijd Garmin geweest, en werken ook feilloos op mijn Wahoo.
Ivm Android wou ik inderdaad verwijzen naar de batterij optimalisatie, wat niet het geval kan zijn met iOS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:39
Dix0r schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 12:08:
[...]

Batterij optimalisatie uitzetten ga ik eens doen!

Heb een OnePlus5T. Wifi sync is inderdaad on-board. Echter wil je meestal na je rit direct synchen, ik was op dat moment in Valkenburg dus geen Wifi direct voorhanden.
Als je naar de app-overview gaat, op de 3 puntjes recht bovenaan klikken, en dan op lock klikken. Android zal dan de app niet afschieten als je scherm uit is! (/me heeft ook een op5t)
Pagina: 1 ... 26 ... 101 Laatste