Je hebt het over een sensor, het helpt als je vertelt welke sensor je bedoelt, want er zijn meer mogelijkheden.ZieMaar! schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 14:55:
Andere vraag: ik loop enorm te klooien met de wielomtrek instelling. Ik had hem, per ongeluk, verkeerd staan. Dat was irritant, want ik was dan volgens de data altijd wat langzamer dan de rest en als ik bij Strave de route herberekende dan werd ik altijd sneller (en fietste ik verder). Ik heb hem dus goed gezet (700cx25), maar nu had ik zogenaamd een kilometer meer dan mijn vriendin en die kilometer was bij het herberekenen ook gelijk weer weg.
Ik heb nu dus maar op automatisch staan (dan berekent hij hem denk ik zelf obv GPS), maar ik dacht dat de voordelen van een sensor vooral zaten in het niet hebben van die gps onnauwkeurigheid. Of kan ik dan sowieso toch beter echt mijn wielomtrek meten?
Qua wielomtrek, ik doe er zelf weinig mee. Die omtrek kan ook gaan variëren naarmate jij zwaarder of lichter bent en aan de hand van hoeveel druk je in de banden hebt zitten. Dus ik zou dit niet als een absoluut getal zien. Om het heel exact te doen zou je in principe voor iedere je fiets één wielomtrek moeten afrollen met jou op die fiets en deze afstand dan dus opmeten. Maar dat is een hoop werk dus dat doet natuurlijk niemand of hooguit maar één keer
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II