Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• DDX
  • Registratie: april 2001
  • Nu online
Lulukai schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 17:52:
Is er een manier om op Strava enkel vermogen te tonen indien het gemeten is met een powermeter, en niet de schattingen van Strava? Ik heb recent een powermeter aangeschaft, en de schattingen in het verleden van Strava zijn duidelijk waardeloos. Ik zie ritten (van 5 uur) met een gemiddeld geschat vermogen dat hoger ligt dan mijn geteste FTP 8)7
je gewicht weghalen (in je profile), dan haalt hij geschat vermogen weg.

https://www.strava.com/athletes/2323035

• coelho
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 14:35

coelho

VanTheManFan

Lulukai schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 17:52:
Is er een manier om op Strava enkel vermogen te tonen indien het gemeten is met een powermeter, en niet de schattingen van Strava? Ik heb recent een powermeter aangeschaft, en de schattingen in het verleden van Strava zijn duidelijk waardeloos. Ik zie ritten (van 5 uur) met een gemiddeld geschat vermogen dat hoger ligt dan mijn geteste FTP 8)7
Bijzonder! Ik had juist gedacht dat het geschatte vermogen structureel een onderschatting zou zijn. Bij een schatting worden zaken als tegenwind niet meegenomen. Heb een half jaar lang buiten gefietst met schattingen die structureel lager lagen dan mijn FTP getest op de Tacx. Ook dat was voor mij een bevestiging van mijn redenatie.

• Lulukai
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 24-04 18:44

Lulukai

God's gift to women

Maar ook zaken als meewind en in het wiel bij iemand anders zitten worden niet meegenomen ;-)

.

• Ascension
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 14:28
Heeft iemand al ervaring met de laatste beta firmware van de Garmin Edge 820?

Er zitten twee nieuwe interessante features in:
New Beta Feature:
Galileo satellites. There is now support to use the Galileo network of satellites to assist in getting GPS fixes. With the correct GPS firmware, this option can be enabled by selecting GPS+Galileo in the GPS setting. Sync the device with Garmin Express to make sure that the new line of GPS firmware is provided to the device. Without this, the option will not be available.

Updated smart notification categories. In the phone settings, social and other smart notification categories can be enabled. This will make the Edge show notifications from other applications depending on how they are categorized by Garmin Connect Mobile. Apps like WhatsApp, GroupMe, and Twitter may show up under social and things like e-mail, calendar, and news may show up under other. These categories are off by default and must be enabled to be seen.
Ben zelf een beetje huivering met het installeren van beta's maar wel benieuwd of iemand deze al heeft getest.

Zie Garmin site

Ascension wijzigde deze reactie 17-11-2018 12:53 (3%)
Reden: link naar garmin toegevoegd

• Reynouts
  • Registratie: maart 2014
  • Niet online
Er lijkt iets veranderd te zijn in de koppeling tussen Strava en de Wahoo Elemnt BOLT.

Voorheen zag ik al mijn routes van Strava automatisch op de BOLT, maar nu alleen nog maar routes die niet privé gemarkeerd zijn. Erg irritant, al mijn routes zijn namelijk privé.

Hebben jullie hier ook last van?

• MrAngry
  • Registratie: december 2001
  • Nu online
Ja, ik ook. Mooi kut is dat, ik heb ze ook veel private staan.

e; Gelijk maar even een support ticket aangemaakt, maar om eerlijk te zijn riekt dit meer naar een wijziging bij Strava. Die doen wel vaker ineens rare dingen zonder erover te communiceren.

MrAngry wijzigde deze reactie 18-11-2018 17:01 (60%)

Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.

• MrAngry
  • Registratie: december 2001
  • Nu online
Reynouts schreef op zondag 18 november 2018 @ 16:25:
Er lijkt iets veranderd te zijn in de koppeling tussen Strava en de Wahoo Elemnt BOLT.

Voorheen zag ik al mijn routes van Strava automatisch op de BOLT, maar nu alleen nog maar routes die niet privé gemarkeerd zijn. Erg irritant, al mijn routes zijn namelijk privé.
Je kan dit fiksen door opnieuw Strava in te stellen als linked account. Strava heeft blijkbaar wat gewijzigd in z'n beleid. Ik zag de melding in de Elemnt app en kreeg tegelijk een bericht van support met hetzelfde.

Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.

• Sander
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 07:56
Hebben anderen ook last van de gigantische crap wifi met de Bolt? De Bolt synced voor geen meter met komoot etc over Wifi. Heb al meerdere keren de Bolt factory reset gegeven en opnieuw reconnect aan wifi en dan werkt het weer een tijdje. Daarna gaat het toch weer mis. Doe ik iets geks of mis ik hier iets?

• DDX
  • Registratie: april 2001
  • Nu online
Probleem met private routes en syncen is opgelost is de firmware update van 1 of 2 weken geleden.
Ik zie tenminste alle routes weer en had met oude firmware ook last van dit problem.

https://www.strava.com/athletes/2323035

• MacPoedel
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 11:32
Reynouts schreef op zondag 18 november 2018 @ 16:25:

Hebben jullie hier ook last van?
De ELEMNT app waarschuwde mij een paar weken geleden al dat er iets veranderd was bij Strava waardoor opnieuw aangemeld moest worden om privé routes te delen. Op 8 of 9 november kreeg ik die boodschap, die is er bij jou dan misschien niet door gekomen, of misschien heb je een tijdje de app niet meer geopend?

Ik kan het niet zo meteen nakijken, maar volgens mij heb ik nog de firmware van augustus, deze maand nog geen gekregen en nu meer dan een week niet gefietst. Ik gebruik ook geen Strava routes dus ik zou het toch niet merken als er iets mis was. Aan workouts naar Strava syncen is er volgens mij niets veranderd.

• rockhopper
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 24-04 22:36
Voor de koopjesmensen. Wahoo bolt voor €194,95 en ook nog wat andere fietscomputer deals bij die webshop (vanbon)

Canon 7D || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• McMiGHtY
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 13:45
Ik heb sinds een maand of twee een Lezyne Megane C en tot nu toe bevalt die goed.
Het is even wennen aan het feit dat je de maps van te voren aan moet maken en in de Lezyne plaatsen anders zie je geen kaarten.
Navigeren opzich gaat heel erg goed, gewoon pijltje volgen.

Batterij duur is echt lang, bevalt goed.Enige nadeel is de BT Connectiviteit die i.c.m. mijn telefoon niet geweldig is, maar dat komt denk ik meer door m'n telefoon (Huawei P10 Lite)

McMiGHtY wijzigde deze reactie 27-11-2018 11:40 (28%)

https://www.homeride.nl/nl/homerider/martijn-rouwen

• edwardmila
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 24-04 18:26
Nieuwe racefiets gekocht dit weekend ☺
Sensa Giulia G2, Ultegra afgemonteerd met hoge velgen 🚴♂

Nu nog de Garmin Edge Explore 😋

• retlaw
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 13:37

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

edwardmila schreef op zondag 2 december 2018 @ 20:15:

Nice, veel plezier ermee! Dat is ook mijn volgende fiets hoop ik. Nu heb ik een Sensa Modena, maar hoop deze over een jaar of 3 te vervangen door een Giulia :). Foto?

Battle.net || Strava

• Zeddicius
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 14:22

Zeddicius

Conscience do cost

Ik ben sinds vorige week ook een bezitter van de Element Bolt, zojuist mijn favoriete rondje in Strava Route Builder gemaakt. Alleen lees ik nu dat wanneer je deze toevoegt aan je Bolt er geen turn by turn navigatie inzit?

• EdwinW
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 09:32
Klopt, maar ligt niet aan de Bolt maar aan het gebrek van Strava. Alternatieven zijn o.a. RidewithGPS en Komoot.

• Zeddicius

Zeddicius

Conscience do cost

EdwinW schreef op maandag 3 december 2018 @ 14:21:
Klopt, maar ligt niet aan de Bolt maar aan het gebrek van Strava. Alternatieven zijn o.a. RidewithGPS en Komoot.
Ow jammer zeg. Je zou zeggen dat Strava dit wel kan exporteren aangezien er wel netjes een cue sheet aanwezig is. Ik vind de route builder van Strava juist zo lekker werken (met de heatmaps en segmenten)....

• EdwinW
Ik gebruik de heatmaps van Strava om de route in Komoot aan te maken ... (en ook gebruikmakend van de Highlights van Komoot).

• Zeddicius

Zeddicius

Conscience do cost

EdwinW schreef op maandag 3 december 2018 @ 14:29:
Ik gebruik de heatmaps van Strava om de route in Komoot aan te maken ... (en ook gebruikmakend van de Highlights van Komoot).
Ok, dank voor de tip!

• BreadFan
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online

BreadFan

Semi-professioneel amateur

Of aanmaken in Strava, exporteren (gpx), importeren in Komoot en syncen met de Bolt.

BreadFan wijzigde deze reactie 03-12-2018 16:47 (3%)

• rockhopper
Mij lijkt de oplossing van @BreadFan de weg van de minste weerstand, al vind ik zelf komoot een fijnere app/site om routes in te maken.

Canon 7D || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• Zeddicius

Zeddicius

Conscience do cost

BreadFan schreef op maandag 3 december 2018 @ 16:47:
Of aanmaken in Strava, exporteren (gpx), importeren in Komoot en syncen met de Bolt.
Ik had juist gelezen dat dan de cue sheet niet mee wordt geëxporteerd, dus geen turn by turn navigatie.

• coelho

coelho

VanTheManFan

Zijn er meer mensen waarbij de laatste (2) update(s) van Wahoo niet binnenkomen? Ik heb nog versie 1985 en de iPhone app zegt dat er een update is. Vervolgens krijgt deze de status dat er gedownload gaat worden maar dan gebeurt er niks meer en na een paar minuten zegt de app dat alles up to date is. Na opnieuw opstarten staat er nog steeds versie 1985 op en herhaalt bovenstaand riedeltje zich.

• EdwinW
Zeddicius schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 12:08:
[...]

Ik had juist gelezen dat dan de cue sheet niet mee wordt geëxporteerd, dus geen turn by turn navigatie.
Klopt, maar een GPX bestand (bv. geëxporteerd vanuit Strava) kun je wel importeren in Komoot die vervolgens de bijbehorende wegen herkent en aan de hand daarvan vervolgens een turn-by-turn route van maakt. Dit gaat meestal vrij goed. Zie http://help.komoot.de/for...ly-the-same-route-without

• rockhopper
Zeddicius schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 12:08:
[...]

Zoals @EdwinW schrijft is het de site Komoot die zelf een cue sheet maakt aan de hand van de route die gemaakt wordt vanuit de gpx. Het mooie is dus dat je alle gpx bestanden kan gebruiken ongeacht waar deze oorspronkelijk vandaan komt. Het nadeel (zover het een nadeel is) is dat je wel afhankelijk bent van de route die komoot voor je maakt. Niet alle kaarten / wegen worden 1 op 1 gevolgd, vaak heb je dus minieme afwijkingen, meestal ten goede van de route (ymmv), al hangt dit natuurlijk sterk af van het soort weg / route die je voor ogen hebt, de lengte van het traject etc. Let bij komoot goed op of je ingesteld bent als racefietser, toerfietser of mountainbiker.
Je kan overigens wel altijd binnen komoot zien waar je gaat fietsen (het route verloop).

• EdwinW
coelho schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 12:16:
Zijn er meer mensen waarbij de laatste (2) update(s) van Wahoo niet binnenkomen? Ik heb nog versie 1985 en de iPhone app zegt dat er een update is. Vervolgens krijgt deze de status dat er gedownload gaat worden maar dan gebeurt er niks meer en na een paar minuten zegt de app dat alles up to date is. Na opnieuw opstarten staat er nog steeds versie 1985 op en herhaalt bovenstaand riedeltje zich.
Je kunt ook de firmware initiëren vanaf de Bolt zelf i.p.v. via de App. Via het instellingen menu.

• edwardmila
edwardmila schreef op zondag 2 december 2018 @ 20:15:

En de buit is binnen. De Garmin Edge Explore gekocht 🎉

• NielsTn
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 13:36
edwardmila schreef op woensdag 5 december 2018 @ 17:13:
[...]

En de buit is binnen. De Garmin Edge Explore gekocht 🎉
Waarom gekozen voor de Explorer variant ipv een reguliere Edge?

• Sander
coelho schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 12:16:
Ik heb gemerkt dat even wifi netwerk weggooien en opnieuw toevoegen bij mij beter werkt om sync's etc weer goed werkend te krijgen.

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 13:51
NielsTn schreef op donderdag 6 december 2018 @ 01:57:
[...]

Er bestaat geen reguliere Edge toch? Je hebt Edge in heel veel varianten, en je hebt een Explore variant van heel wat Edges. Maar zover mij bekend heb je geen Edge variant van de cijferloze Edge Explore.

Kan niet voor hem praten, maar zelf gedaan omdat je bij diegene een hele hoop prijs/kwaliteit krijgt tov andere Garmin's, zolang je geen last hebben van alle kleinere dingetjes die ontbreken. Voor de één zullen die kleinere dingen juist deal breakers zijn, de ander gebruikt ze niet.

• edwardmila
NielsTn schreef op donderdag 6 december 2018 @ 01:57:
[...]

Omdat prijs - kwaliteit mij enorm aanspraken.
Ik heb veel reviews gelezen op internet en deze fietscomputer scoort erg goed.
Hetgeen deze fietscomputer niet kan tov andere modellen mis ik niet.

Enige waarover ik op voorhand niets heb kunnen vinden en nu wel tegenaan loop is het volgende:

Ik heb een Garmin Fenix 5 en wil de hartslagmeting graag weergeven op de Garmin Edge Explore.
Ik kan echter geen verbinding maken.

Tips?

• NielsTn
@edwardmila ik denk dat de hartslag via een hartslag sensor om je borstkas gaat, en niet via de Fenix/polssensor. Maar daar heb ik te weinig ervaring mee

• Sander
edwardmila schreef op donderdag 6 december 2018 @ 19:51:
[...]

Omdat prijs - kwaliteit mij enorm aanspraken.
Ik heb veel reviews gelezen op internet en deze fietscomputer scoort erg goed.
Hetgeen deze fietscomputer niet kan tov andere modellen mis ik niet.

Enige waarover ik op voorhand niets heb kunnen vinden en nu wel tegenaan loop is het volgende:

Ik heb een Garmin Fenix 5 en wil de hartslagmeting graag weergeven op de Garmin Edge Explore.

Tips?
Bij de forerunner 235 moet je de ant+ Broadcast eerst aanzetten. daarna een activiteit starten en dan werkt het prima met de wahoo bolt

• RigolleM
  • Laatst online: 24-04 17:55

Tips?
HR Broadcasting moet je activeren.

Maar optische HR meting is minder accuraat dan HR meting via borstband, zeker als je veel intervals in je trainingsprogramma zitten! Ik gebruik het wel eens als ik mijn HR-band niet aan heb, bij familieritjes of een stevige wandeling, vroeger met een FR235 maar nu wel via een AW.

RigolleM wijzigde deze reactie 07-12-2018 11:47 (11%)

MS SP3 i5/8Gb/256Gb - Fujifilm X-T1/X70

• edwardmila
RigolleM schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 11:11:
[...]

Maar optische HR meting is minder accuraat dan HR meting via borstband, zeker als je veel intervals in je trainingsprogramma zitten! Ik gebruik het wel eens als ik mijn HR-band niet aan heb, bij familieritjes of een stevige wandeling, vroeger met een FR235 maar nu wel via een AW.
Mag ik hieruit concluderen dat de Fenix5 ook via optische meting te koppelen is aan de Edge Explore (ondanks minder accuraat)?

De beschrijving om te activeren heb ik gelezen, maar geen flauw idee hoe dit uit te voeren 🤔

• Unito
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 22-04 15:49
RigolleM schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 11:11:
[...]

Ik heb vaak dat broadcasting vanuit FR 235 vaak wegvalt. Meestal stopt hij na 5 minuten met broadcasten. Kent iemand dit probleem?

• edwardmila
edwardmila schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 15:45:
[...]

Mag ik hieruit concluderen dat de Fenix5 ook via optische meting te koppelen is aan de Edge Explore (ondanks minder accuraat)?

De beschrijving om te activeren heb ik gelezen, maar geen flauw idee hoe dit uit te voeren 🤔
Gelukt...Thanks 👍🏻

• RigolleM
Ik heb vaak dat broadcasting vanuit FR 235 vaak wegvalt. Meestal stopt hij na 5 minuten met broadcasten. Kent iemand dit probleem?
Ik heb het maar één keer getest en toen werkte het gedurende de ganse rit. Was een Edge 800 met een FR235.

• Sander
Unito schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 20:53:
[...]

Ja dit had ik 1e keer ook, maar je moet ook met broadcast wel een activiteit starten, dan kun je hem aan het einde gewoon weggooien ipv saven, maar wordt wel de HR continu doorgegeven.

• Unito
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 22-04 15:49
Sander schreef op donderdag 13 december 2018 @ 21:20:
[...]

Ja dit had ik 1e keer ook, maar je moet ook met broadcast wel een activiteit starten, dan kun je hem aan het einde gewoon weggooien ipv saven, maar wordt wel de HR continu doorgegeven.
Thanks. Dat deed ik inderdaad nooit

• oNo
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 24-04 10:28
Ik weet niet hoe dat op de FR235 is.
Op mijn Fenix 5 kan ik via de heart rate widget -> heart rate options-> broadcast heart rate starten. Dus zonder het starten van een activiteit.

• Sander
oNo schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 12:06:
Ik weet niet hoe dat op de FR235 is.
Op mijn Fenix 5 kan ik via de heart rate widget -> heart rate options-> broadcast heart rate starten. Dus zonder het starten van een activiteit.
Dat staat op mijn FR235 ook standaard aan (en blijft dus ook aan), en dan broadcast ie een tijdje of anders zodra je in het activity scherm bent.

• Remkop78
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 25-12-2018
Hopelijk kan iemand mij helpen. Momenteel heb ik een edge 810 en ben op zoek naar en vervanger (loopt\soms vast en de navigatie vind ik niet erg fijn).
De navigatie van de Garmin vind ik niet zo fijn omdat ik vaak door de kleuren niet goed zie wat nu mijn koers is en wat een andere weg is. Daarbij speelt waarschijnlijk ook mee dat ik kleurenblind ben. Ik weet dat je de kleuren kunt aanpassen maar voor mij niet duidelijk genoeg). Is dit beter op nieuwere versies van de Edge (de 820 of 1030)?
Heb ook een keer gefietst met een Wahoo daar heb je van die pijlen om de route aan te wijzen ik vind dit persoonlijk duidelijker ook als je een paar keer op een zelfde punt komt. Zoiets kan niet op een edge toch?
Van een Garmin is het wel makkelijk dat hij altijd turn-by-turn aanwijzingen geeft (soms wel te veel), dan kun je gewoon je data-scherm voor houden. Bij Wahoo (en volgens mij ook de nieuwe Lezyne en Stages(nog niet op de markt)) moet je als je dit wilt eerst een route maken met cuesheets (via RidewithGPS or Komoot) en heb je altijd je telefoon weer nodig om bij een omleiding o.i.d een route te vinden. De Edge gaat zelf iets proberen (wat natuurlijk ook niet altijd fijn is)

Een Edge heeft nu nog meer voordelen voor mij aangezien ik Garmin Vector pedalen heb, nog niet alle data wordt geregistreerd op alle fietscomputers vrees ik. Dus ben een beetje locked-in als het ware...

Als iemand een goede tip heeft houd ik mij aanbevolen.
Thanks

• RigolleM
Een Edge heeft nu nog meer voordelen voor mij aangezien ik Garmin Vector pedalen heb, nog niet alle data wordt geregistreerd op alle fietscomputers vrees ik. Dus ben een beetje locked-in als het ware...
Je had misschien beter met deze zin begonnen :)

Je zit dus inderdaad vast aan Garmin Edge als je alle features van de Vector pedalen wilt gebruiken.

Best eens de blog van DC Rainmaker sjekken om de verschillen tussen de Edge toestellen te bekijken.

• Wisc2
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 15-04 15:17
Remkop78 schreef op maandag 24 december 2018 @ 23:19:
Hopelijk kan iemand mij helpen. Momenteel heb ik een edge 810 en ben op zoek naar en vervanger (loopt\soms vast en de navigatie vind ik niet erg fijn).
De navigatie van de Garmin vind ik niet zo fijn omdat ik vaak door de kleuren niet goed zie wat nu mijn koers is en wat een andere weg is. Daarbij speelt waarschijnlijk ook mee dat ik kleurenblind ben. Ik weet dat je de kleuren kunt aanpassen maar voor mij niet duidelijk genoeg). Is dit beter op nieuwere versies van de Edge (de 820 of 1030)?
Heb ook een keer gefietst met een Wahoo daar heb je van die pijlen om de route aan te wijzen ik vind dit persoonlijk duidelijker ook als je een paar keer op een zelfde punt komt. Zoiets kan niet op een edge toch?
Van een Garmin is het wel makkelijk dat hij altijd turn-by-turn aanwijzingen geeft (soms wel te veel), dan kun je gewoon je data-scherm voor houden. Bij Wahoo (en volgens mij ook de nieuwe Lezyne en Stages(nog niet op de markt)) moet je als je dit wilt eerst een route maken met cuesheets (via RidewithGPS or Komoot) en heb je altijd je telefoon weer nodig om bij een omleiding o.i.d een route te vinden. De Edge gaat zelf iets proberen (wat natuurlijk ook niet altijd fijn is)

Als iemand een goede tip heeft houd ik mij aanbevolen.
Thanks
Ik ben ook net overgestapt van de 810 naar de 1030, en die is inderdaad stukken beter. Geen spijt van gehad tot nu toe. :) Specifiek gekozen vanwege grotere scherm, en maakt gebruik van een Varia 510 Achterlicht.

Kanonnier zeg maar.

• pdukers
  • Registratie: september 2006
  • Niet online
De 820 in iedergeval overslaan; te veel issues mee gemeld met o.a. het scherm.

De 520 plus is ook het overwegen waard als je budget voor een 1030 niet toereikend is.

pdukers wijzigde deze reactie 25-12-2018 11:46 (36%)

• Sissors
Woohoo, blijkbaar sinds vorige week nieuwe firmware voor de Edge Explore. Paar wijzigingen (en blijkbaar nieuwe bug die niet goed batterij indicator laat zien bij laden), https://forums.garmin.com...rer/1435410-firmware-4-00, maar enige wat mij uitmaakt, Sharp Bend Warnings zijn nu uit te schakelen. Mijn enige irritatiepunt is verdwenen, dus nu geheel tevreden ermee :).

Edit: En een niet gedocumenteerde verandering, ze hebben ook een temperatuursensor eraan toegevoegd. Gezien dat ding volgens documentatie er geen heeft, vraag ik me af wat ze hebben gebruikt ervoor. Ik neem aan van een willekeurige chip erin dan de interne temperatuursensor gebruikt. Met ritje vandaag gok ik dat hij een graad of twee te hoog zit, maar goed, beter dan niks :)

Sissors wijzigde deze reactie 25-12-2018 15:54 (31%)

• edwardmila
Kan iemand mij vertellen of de Garmin Edge Explorer met de standaard bijgeleverde houder past op de standaard stuurpen van de Sensa Giulia G2?

Ik kan nu niet meten omdat ik op wintersport ben, maar kan nu goedkoop een frontmount kopen.
(Misschien zijn er ziezo goede redenen om de frontmount aan te schaffen?)

• Sissors
Gebaseerd op foto's met wat Googlen lijkt hij een redelijk standaard stuurpen toch te hebben? Ik zie iig geen problemen. En tja, verder is frontmount persoonlijke voorkeur. Ik heb hem gewoon op stuurpen, maar andere hebben hem liever op frontmount.

• edwardmila
Oké Thanks

• NielsTn
Hier de overstap gemaakt van Edge 820 (nu te koop in V&A advertenties incl remote control) naar Edge 1030. Beduidend groter apparaat, deze pastte niet meer op de houder van mijn BMC Timemachine road. Dit heb ik opgelost door de mount om te draaien, nu zit de Garmin niet meer in lijn van de stem/stuurpen, maar erboven. Iets minder aero, maar wel de mogelijkheid de buttons te bedienen.

Of de 1030 de 20 uur op batterij haalt, dat moet nog blijken. Verder veel herkenbare look en feel uit de eerdere Edges die ik gehad heb (810-820).

• donpierlo
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 22-04 22:25
Ik heb een wahoo Element bolt en een Garmin Edge 1030. De 1030 gekocht omwille van het scherm. Mooi, groot en reageert goed bij aanraken. Echter valt de 1030 om de haverklap uit of loopt hij vast (tijdens navigeren), verliest hij connectie met sensors. Iedere rit wel iets.. denk deze even te retourneren.
20 uur zal hij niet halen. Nog niet getest maar bij lange ritten (180 km) was de batterij onder de 50% gedoken.
De wahoo die doet altijd wat hij moet doen. Alleen klein scherm. Wat minder handig is wat navigatie betreft.

• rockhopper
donpierlo schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 22:23:
Ik heb een wahoo Element bolt en een Garmin Edge 1030. De 1030 gekocht omwille van het scherm. Mooi, groot en reageert goed bij aanraken. Echter valt de 1030 om de haverklap uit of loopt hij vast (tijdens navigeren), verliest hij connectie met sensors. Iedere rit wel iets.. denk deze even te retourneren.
20 uur zal hij niet halen. Nog niet getest maar bij lange ritten (180 km) was de batterij onder de 50% gedoken.
De wahoo die doet altijd wat hij moet doen. Alleen klein scherm. Wat minder handig is wat navigatie betreft.
Je weet dat er een wahoo elemnt is met een groter scherm?

• donpierlo
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 22-04 22:25
@rockhopper dat weet ik en wellicht zal ik deze aanschaffen.

• Morrar
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 06:59
Ik heb een probleempje met Strava Live Segments op mijn Wahoo Elemnt Bolt: Sommige segmenten krijg ik maar niet gesynchroniseerd met de Wahoo; ik had initieel een rijtje van 35 segmenten waar er 30 overkwamen bij de eerste keer sync-en. De overige vijf krijg ik er niet op; ster uit en weer aan gezet met sync er tussendoor, maar geen effect. Andere segmenten die ik een ster geef komen wel gewoon over... Ook genoeg vrije ruimte op de Wahoo.

Iemand tips? Ligt het aan die segmenten wellicht? Dit is een voorbeeld die ik niet over krijg: https://www.strava.com/segments/7563502

Heb nog geen factory reset gedaan of Strava account ontkoppeld + weer gekoppeld; hoop dat te kunnen vermijden ivm verlies settings.

• Gurby
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 07:55
Waarschijnlijk is dat omdat Strava sinds kort geen downhill meer accepteert in live segments

Zie bijvoorbeeld hier

Gurby wijzigde deze reactie 07-01-2019 08:09 (38%)

• BreadFan
  • Niet online

BreadFan

Gisteren voor het eerst de navigatie gebruikt op de Bolt tijdens een MTB ritje door het bos. Dat ging verrassend goed! Had verwacht dat hij regelmatig off zou zijn, maar niets van dat. Zeker wanneer ik tot het juiste niveau ingezoomd was navigeerde het echt prima. Enige is dat ik soms wat paadjes in mijn route had zitten die niet heel erg fietsgeschikt waren en ik dus soms een ommetje maakte, maar dan pakte hij mij ook snel weer op. Maar dat is een planningsding, lag niet aan de Bolt.

• Morrar
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 06:59
Gurby schreef op maandag 7 januari 2019 @ 08:06:
Waarschijnlijk is dat omdat Strava sinds kort geen downhill meer accepteert in live segments

Zie bijvoorbeeld hier
Ah zou dat het zijn dan? De gemiddelde helling is 0 procent, maar begint wel met een afdalinkje...

Wel suffe "bescherming"; er zijn segmenten in de bebouwde kom / drukke gebieden die veel riskanter zijn...

Bedankt in ieder geval voor de info!

• NielsTn
Nieuwe firmware Garmin Edge 1030 v7.00:
https://www8.garmin.com/s...load_details.jsp?id=12335

Voor Edge 820 is versie 11.00 vrijgegeven
https://www8.garmin.com/s...load_details.jsp?id=10387

grootste wijzigingen: ondersteuning van europese GPS 'Galileo' en wat issues rondom drop-outs van cadance en vermogen zijn verholpen

NielsTn wijzigde deze reactie 11-01-2019 09:49 (58%)

• BreadFan
  • Niet online

BreadFan

Morrar schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 22:17:
[...]

Ah zou dat het zijn dan? De gemiddelde helling is 0 procent, maar begint wel met een afdalinkje...

Wel suffe "bescherming"; er zijn segmenten in de bebouwde kom / drukke gebieden die veel riskanter zijn...

Bedankt in ieder geval voor de info!
Dat iets anders gevaarlijker is, is natuurlijk geen reden om het niet te doen.

Gevaarlijke segmenten in de bebouwde KOM (:P) kun je ook gewoon flaggen. Leaderboard wordt dan gedisabled.

• Crazy D
  • Nu online

Crazy D

I think we should take a look.

NielsTn schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 02:01:
Nieuwe firmware Garmin Edge 1030 v7.00:
https://www8.garmin.com/s...load_details.jsp?id=12335

Voor Edge 820 is versie 11.00 vrijgegeven
https://www8.garmin.com/s...load_details.jsp?id=10387

grootste wijzigingen: ondersteuning van europese GPS 'Galileo' en wat issues rondom drop-outs van cadance en vermogen zijn verholpen
Niks over het steeds wijzigen naar systeemtaal Engels. Dat vind ik op dit moment de grootste irritatie op m'n 1030 :X

Exact expert nodig? itwize.nl

• NielsTn
Crazy D schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 15:47:
[...]

Niks over het steeds wijzigen naar systeemtaal Engels. Dat vind ik op dit moment de grootste irritatie op m'n 1030 :X
Dat vind ik the least thing to worry about... slecht/crappy vertalingen in nederlands, of gewoon engels. Dan maar goed engels :)

• Cyrus The Virus
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 23-04 09:26
Misschien niet helemaal de juiste plek maar wie van jullie heeft ook problemen met Strava op android 8.0 en hoger ?

https://support.strava.co...-stops-recording-mid-ride

Hier klagen heel veel mensen met helaas nog steeds geen oplossing. Was benieuwd of iemand hier een oplossing had.

Spec:Intel 2600K |P8P67 rev 3.1| Corsair Vengence 4x4GB ||Asus GTX560Ti||Audigy II ZS ||Intel 520 240GB SSD, WD 300GB Velociraptor||OCZ GameX 700W

• Rick13
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 24-04 21:55
Beste Wielrenliefhebbers,

Ik heb nu de Mio 505 maar de accuduur is niet voldoende voor mij.
Tevens begint hij erg traag te worden.

Daarom zoek ik een vervanger. Hij moet zeker een dag mee gaan. (een lange fietstocht dus) . Rondt de 17 uur in de praktijk zou prima zijn.
Kunnen navigeren,via wifi uploaden naar Strava en goede software ondersteuning vind ik ook belangrijk. Tevens zou de functie live segments mooi meegenomen zijn.
Ik heb niks met hartslagmeters, cadanssensoren, e.t.c. ik train puur op gevoel.
Als laatste: ik wil niet altijd mijn mobiel meenemen tijdens mijn training.
Het budget is maximaal 500 euro, maar het liefst minder :*)
Wat is de juiste koop??

• rally
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 13:42

rally

Irini Ria Raphaëlla

Ik ben erg gelukkig met de Garmin Edge 1030 en daarvoor had ik de Edge 1000.

Ze zijn niet goedkoop, maar voor mij de lekkerste fietscomputer ooit (mijn persoonlijke mening).
De Edge 1030 heeft een enorm lange accuduur en zelfs de mogelijkheid om er nog een extern accupack op aan te sluiten, waarmee je zelfs nog maximaal 24 extra accuduur kunt krijgen.

Voor mij is de huidige accuduur prima (17-20 uur), waarmee ik mijn tochten (maximaal 180-190km) kan rijden.

Maar.... zoveel mensen zoveel smaken. ;)

http://irini.wachtel.nl

• Rick13
rally schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 18:03:
Ik ben erg gelukkig met de Garmin Edge 1030 en daarvoor had ik de Edge 1000.

Ze zijn niet goedkoop, maar voor mij de lekkerste fietscomputer ooit (mijn persoonlijke mening).
De Edge 1030 heeft een enorm lange accuduur en zelfs de mogelijkheid om er nog een extern accupack op aan te sluiten, waarmee je zelfs nog maximaal 24 extra accuduur kunt krijgen.

Voor mij is de huidige accuduur prima (17-20 uur), waarmee ik mijn tochten (maximaal 180-190km) kan rijden.

Maar.... zoveel mensen zoveel smaken. ;)
Ik overweeg de 1030 zeker, lijkt mij een super apparaat. Alleen de prijs is bizar hoog :o
Ook uitkijken met diefstal vermoed ik .

• Holkers
  • Registratie: februari 2013
  • Nu online
Rick13 schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 20:22:
[...]

Ik overweeg de 1030 zeker, lijkt mij een super apparaat. Alleen de prijs is bizar hoog :o
Kijk dan ook eens naar de 820, kleine broertje met sterke features

• Rick13
Jawel, maar ook een oud apparaat ondertussen, de 820 is uitgebracht in 2016...

• NielsTn
Rick13 schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 17:44:
Beste Wielrenliefhebbers,

Ik heb nu de Mio 505 maar de accuduur is niet voldoende voor mij.
Tevens begint hij erg traag te worden.

Daarom zoek ik een vervanger. Hij moet zeker een dag mee gaan. (een lange fietstocht dus) . Rondt de 17 uur in de praktijk zou prima zijn.
Kunnen navigeren,via wifi uploaden naar Strava en goede software ondersteuning vind ik ook belangrijk. Tevens zou de functie live segments mooi meegenomen zijn.
Ik heb niks met hartslagmeters, cadanssensoren, e.t.c. ik train puur op gevoel.
Als laatste: ik wil niet altijd mijn mobiel meenemen tijdens mijn training.
Het budget is maximaal 500 euro, maar het liefst minder :*)
Wat is de juiste koop??
Net de Edge 820 verkocht, en enige weken over naar de Edge 1030. Zeker de verbeterde weergave/display valt mij op, en een betere accu-duur met optie tot een extra pack is nice. Heb de 1030 met enige korting rond kerst voor iets onder 500€ kunnen aanschaffen.

• rally

rally

Irini Ria Raphaëlla

Rick13 schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 20:22:
[...]

Klopt, hij is niet goedkoop. Maar vind ik de Garmin Edge zo'n fijne apparaten (behalve de 810 :( Die crashde regelmatig tijdens ritten) dat het mij de prijs waard is.

En de Ege 1000 was een hele fijne fietscomputer, maar de 1030 is de beste die ik ooit heb gehad en nog geen spijt van heb gehad dat ik deze heb gekocht.
Waar ik de 1000 tijdens lange ritten vaak op standby zette tijdens de rust, heb ik dat bij de 1030 nog nooit hoeven doen.

rally wijzigde deze reactie 20-01-2019 08:16 (11%)

• Rick13
rally schreef op zondag 20 januari 2019 @ 08:13:
[...]

Klopt, hij is niet goedkoop. Maar vind ik de Garmin Edge zo'n fijne apparaten (behalve de 810 :( Die crashde regelmatig tijdens ritten) dat het mij de prijs waard is.

En de Ege 1000 was een hele fijne fietscomputer, maar de 1030 is de beste die ik ooit heb gehad en nog geen spijt van heb gehad dat ik deze heb gekocht.
Waar ik de 1000 tijdens lange ritten vaak op standby zette tijdens de rust, heb ik dat bij de 1030 nog nooit hoeven doen.
Dat klinkt heel positief.
Maar er zijn functies zoals VO2 max, die ik niet ga gebruiken.
En je betaalt er wel voor.
Ik overweeg ook nog de wahoo elemnt...

• Thorgrem
  • Registratie: juli 2006
  • Niet online
Check ook even de Sigma ROX 12.0. schijnt een vrij complete fietscomputer te zijn voor minder in vergelijking met de Edge.

• rally

rally

Irini Ria Raphaëlla

Rick13 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 15:12:
[...]

Tja, die data vind ik dan weer leuk om te zien, evenals FTP etc.
Het past voor mij ook goed in mijn Garmin Ecosysteem, incl "True Up". Ik heb een Garmin Fenix voor zwemmen en wandelen. En dan wordt alle data automatisch overal gesynchroniseerd (als Strava niet weer eens loopt te kl*t*n ;) ).

Maar eens.... als je die functies niet gebruikt, dan is het wel zonde om er voor te betalen.

• Crazy D
  • Nu online

Crazy D

I think we should take a look.

2 minuten voordat je weggaat je Garmin software nog even updaten... :X yolo :P 8)

Weet niet of het daardoor komt, of door de lading kleding vandaan om niet te bevriezen maar m'n hartslag was 15 slagen hoger continue....

Exact expert nodig? itwize.nl

• Rick13
rally schreef op zondag 20 januari 2019 @ 18:22:
[...]

Tja, die data vind ik dan weer leuk om te zien, evenals FTP etc.
Het past voor mij ook goed in mijn Garmin Ecosysteem, incl "True Up". Ik heb een Garmin Fenix voor zwemmen en wandelen. En dan wordt alle data automatisch overal gesynchroniseerd (als Strava niet weer eens loopt te kl*t*n ;) ).

Maar eens.... als je die functies niet gebruikt, dan is het wel zonde om er voor te betalen.
Ik train puur op mijn gevoel en tot nu toe gaat dat perfect. Is de wahoo element een optie?

• Microkid
  • Laatst online: 14:37

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW

Virtualisatie dictator

Topicstarter
Rick13 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 15:12:
[...]

Dan kan je ook naar de Edge Explore kijken, het uitgekleede broertje van de 1030. Mist een aantal functies (zoals vermogensmeting, VO2 max, hersteladvies, SD card, custom workouts), maar als je die toch niet gaat gebruiken, is deze heel betaalbaar (iets van 250 euro geloof ik).

Microkid wijzigde deze reactie 20-01-2019 18:53 (6%)

2400Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Rick13
Microkid schreef op zondag 20 januari 2019 @ 18:49:
[...]

Dan kan je ook naar de Edge Explore kijken, het uitgekleede broertje van de 1030. Mist een aantal functies (zoals vermogensmeting, VO2 max, hersteladvies, SD card, custom workouts), maar als je die toch niet gaat gebruiken, is deze heel betaalbaar (iets van 250 euro geloof ik).
Maar heeft geen Strava live segment en de accu is niet goed genoeg..

• Microkid
  • Laatst online: 14:37

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW

Virtualisatie dictator

Topicstarter
Rick13 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 19:29:
[...]
Maar heeft geen Strava live segment en de accu is niet goed genoeg..
Als dat voor jou belangrijk is, dan is de Edge 1030 de beste keuze lijkt me :)

2400Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• johannemie
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 23-04 08:38
Ik wil een Garmin fietscomputer kopen en twijfel tussen de Edge 820 en de Edge Explore. Beide zijn nu te koop voor 229€. Eerst dacht ik voor de 820 te gaan, maar hoe mee ik hierover lees hoe meer ik twijfel. De 820 heeft meer opties en mogelijkheden, maar schijnt regelmatig problemen te hebben en langzaam te werken. De Explore heeft minder mogelijkheden, maar werkt vlot en goed. Het enige dat ik denk ik echt ga missen is de hoogtemeting. Wat is jullie advies

• NielsTn
johannemie schreef op zondag 20 januari 2019 @ 21:36:
Ik wil een Garmin fietscomputer kopen en twijfel tussen de Edge 820 en de Edge Explore. Beide zijn nu te koop voor 229€. Eerst dacht ik voor de 820 te gaan, maar hoe mee ik hierover lees hoe meer ik twijfel. De 820 heeft meer opties en mogelijkheden, maar schijnt regelmatig problemen te hebben en langzaam te werken. De Explore heeft minder mogelijkheden, maar werkt vlot en goed. Het enige dat ik denk ik echt ga missen is de hoogtemeting. Wat is jullie advies
De Explore kan ook minder sensoren aan (oa vermogen) tov de Edge 820.
Daarnaast zou je DC Rainmaker eens kunnen raadpleden. de edge 820 heb ik ruim 2 jaar gehad en gebruikt naar tevredemheid.

• RigolleM
Rick13 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 19:29:
[...]
...en de accu is niet goed genoeg..
Bron?
De Edge Explorer haalt volgens verschillende reviewers zeker 10u.

Nog een klein minpuntje je kan ook geen BT sensoren koppelen enkel ANT+.

Voor de rest is dit prijs/kwaliteit de beste Garmin!

• Ascension
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 14:28
Zal de Edge Explore echt minder problemen hebben dan de 820? De software is, zover ik weet, nagenoeg hetzelfde.

Overigens heb ik vrijwel geen problemen met de 820. Wel een defecte USB-poort gehad maar is onder garantie vervangen.

• Rick13
RigolleM schreef op maandag 21 januari 2019 @ 08:37:
[...]

Bron?
De Edge Explorer haalt volgens verschillende reviewers zeker 10u.

Nog een klein minpuntje je kan ook geen BT sensoren koppelen enkel ANT+.

Voor de rest is dit prijs/kwaliteit de beste Garmin!
10 uur is te weinig voor mij. Ik wil toch een uurtje of 5 meer...

• johannemie
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 23-04 08:38
Zoals gezegd twijfel ik tussen 820 en Explore. Ik heb verschillende reviews gelezen over beide, oa DC Rainmaker. Daarom dat ik meer en meer twijfel en richting Explore begin te neigen. Ik lees in reviews over de 820 dat het touch screen niet goed reageert, dat het rerouten minuten kan duren, dat het toestel op zich niet vlot werkt. Het is me niet duidelijk of dat problemen zijn op specifieke toestellen of algemene problemen. In de reviews van de explore lees je alleen positieve verhalen. Powermeter gebruik in niet, dus dat maakt geen verschil.

• RigolleM
Rick13 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 21:22:
[...]

En welk recent toestel die geen €500 kost, houdt het in de praktijk 15u vol, zonder dat je in spaarmodus moet gaan werken?

Ik ken enkele bikers die meerdaagse rijden aan één stuk (dus geen rittenkoersen) en gebruiken allemaal een externe batterijpack.

• NielsTn
johannemie schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 07:43:
Zoals gezegd twijfel ik tussen 820 en Explore. Ik heb verschillende reviews gelezen over beide, oa DC Rainmaker. Daarom dat ik meer en meer twijfel en richting Explore begin te neigen. Ik lees in reviews over de 820 dat het touch screen niet goed reageert, dat het rerouten minuten kan duren, dat het toestel op zich niet vlot werkt. Het is me niet duidelijk of dat problemen zijn op specifieke toestellen of algemene problemen. In de reviews van de explore lees je alleen positieve verhalen. Powermeter gebruik in niet, dus dat maakt geen verschil.
De edge 820 touch screen was in begin beetje 'laggy', maar sinds enige updates later had ik er in elk geval niet te klagen over deze traagheid.
Vergeet niet dat reviews een indruk uit het verleden is...

• McMiGHtY
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 13:45
Rick13 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 21:22:
[...]

Lezyne.. Mega C of Mega XL

https://www.homeride.nl/nl/homerider/martijn-rouwen

• Rick13
Ik ga toch voor de Wahoo Bolt + power bank.
Hoe kan ik de powerbank het best bevestigen aan de fiets? Of is tijdens de pauze opladen voldoende?

• rockhopper
Forumslader in je fiets laten inbouwen ;)

• Sissors
johannemie schreef op zondag 20 januari 2019 @ 21:36:
Explore heeft wel hoogtemeter, maar gebaseerd op GPS, dus minder nauwkeurig. Maar achteraf op je Strava komt het er gewoon bij. Als je route als spoor in is gevoerd kan je ook een compleet hoogteprofiel zien van waar je bent en wat er nog aan komt (oftewel hoever je nog moet tot de top). Maar uiteraard blijft het minder nauwkeurig/flexibel als een barometrische hoogtemeter.

Met de vorige firmware kreeg hij ook een temperatuur in Garmin Connect / Strava, maar ik zie dat de laatste firmware dit weer verwijderd heeft. Want officieel heeft hij geen temperatuursensor. Wel knap dat hij volgens Garmin zonder temperatuursensor wel de temperatuur kon meten :P

• rockhopper
Sissors schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 09:54:
[...]
Met de vorige firmware kreeg hij ook een temperatuur in Garmin Connect / Strava, maar ik zie dat de laatste firmware dit weer verwijderd heeft. Want officieel heeft hij geen temperatuursensor. Wel knap dat hij volgens Garmin zonder temperatuursensor wel de temperatuur kon meten :P
Geeft Garmin niet altijd de temperatuur gebaseerd op de meteorologische gegevens van je locatie en tijdstip van activiteit? Of is er echt een schommelend verloop tijdens je activiteit zichtbaar? (even uitgaande van de post activiteit upload naar de garmin database) Dat laatste zie ik alleen bij toestellen met een eigen sensor of gekoppeld aan een externe (tempe) sensor.

• I-King
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 24-04 23:20
Is echt van de sensor, je ziet vaak wel een patroon bij warme stukken, schaduw etc.

• Sissors
Yep, had deze ook. Ik vroeg me eerst ook af of ze het gewoon in Garmin Connect bijvoorbeeld hadden toegevoegd, maar hij begon echt op 20 graden bij een rit, om dan langzaam naar de daadwerkelijke waarde te dalen (nou ja, +/- 2 graden ofzo). Dus er zit gewoon een temperatuursensor in, maar waarschijnlijk om de 1030 populair genoeg te houden hebben ze hem uitgeschakeld, en een overijverige programmeur had hem weer ingeschakeld :P.

• rockhopper
Vreemd, maar ze zullen waarschijnlijk de Tempe willen blijven verkopen. Al is die maar 'meh', je kan 'm niet ijken en het is een vrij groot ding dat niet echt makkelijk te (ver)plaatsen is.
De wahoo bolt heeft ook een temperatuur sensor, die kan je ook niet ijken :)

• borft
  • Registratie: januari 2002
Rick13 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 22:11:
Ik ga toch voor de Wahoo Bolt + power bank.
Hoe kan ik de powerbank het best bevestigen aan de fiets? Of is tijdens de pauze opladen voldoende?
hangt van de lengte van je pauze af ;) ik heb een elemnt (dus niet de bolt) en 15 uur ga je daarmee niet redden (met een uurtje of 12 is het meestal wel gedaan), zeker niet als het koud is en je backlight aan hebt. Voordeel dan weer, is dat er wel een oplaadkabel inpast als ie op de fiets zit (mits je hem niet op je stem monteert).

Ik denk eigenlijk dat als je hem oplaadt tijdens een pauze, je de 15 uur makkelijk zult halen.

• Rick13
borft schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 15:27:
[...]

hangt van de lengte van je pauze af ;) ik heb een elemnt (dus niet de bolt) en 15 uur ga je daarmee niet redden (met een uurtje of 12 is het meestal wel gedaan), zeker niet als het koud is en je backlight aan hebt. Voordeel dan weer, is dat er wel een oplaadkabel inpast als ie op de fiets zit (mits je hem niet op je stem monteert).

Ik denk eigenlijk dat als je hem oplaadt tijdens een pauze, je de 15 uur makkelijk zult halen.
Ja, dat is waar :)
Maar bij zo'n lange rit, ga ik zeker 2x pauzeren.

Hoe bevalt de Wahoo Element?

• borft
  • Registratie: januari 2002
Rick13 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 16:10:
[...]

Ja, dat is waar :)
Maar bij zo'n lange rit, ga ik zeker 2x pauzeren.

Hoe bevalt de Wahoo Element?
Ik heb hem nu meer dan 2 jaar, en het bevalt eigenlijk heel goed. Er zijn regelmatig software updates die functionaliteit toevoegen, dat was zeker in het begin wel relax. Het apparaat is erg stabiel, ik heb eigenlijk nog nooit een crash gehad. Automatische sync naar bv Strava met wifi werkt ook erg goed, dus geen geklooi met usb kabels enzo (als alternatief kan ie ook over BT syncen, via de Wahoo app op je telefoon). Diezelfde sync werkt ook de andere kant op voor routes. Ik gebruik hem icm een snelheids sensor, powermeter en hartslagmeter, en binnen met een Tacx, en dat werkt ook als een zonnetje.
Ik heb overigens de beugel om hem aan je stuur te bevestigen vervangen door een hide-my-bell, die voelt iets steviger aan, en je hebt gelijk een bel :)

Dus kortom, ik ben eigenlijk heel erg tevreden.

• Rick13
borft schreef op maandag 28 januari 2019 @ 09:52:
[...]

Ik heb hem nu meer dan 2 jaar, en het bevalt eigenlijk heel goed. Er zijn regelmatig software updates die functionaliteit toevoegen, dat was zeker in het begin wel relax. Het apparaat is erg stabiel, ik heb eigenlijk nog nooit een crash gehad. Automatische sync naar bv Strava met wifi werkt ook erg goed, dus geen geklooi met usb kabels enzo (als alternatief kan ie ook over BT syncen, via de Wahoo app op je telefoon). Diezelfde sync werkt ook de andere kant op voor routes. Ik gebruik hem icm een snelheids sensor, powermeter en hartslagmeter, en binnen met een Tacx, en dat werkt ook als een zonnetje.
Ik heb overigens de beugel om hem aan je stuur te bevestigen vervangen door een hide-my-bell, die voelt iets steviger aan, en je hebt gelijk een bel :)

Dus kortom, ik ben eigenlijk heel erg tevreden.
Bedankt, daar kan ik wat mee :)

• Martijn-HK
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 20-04 12:27
Vraagje: ik heb vandaag een mooie rit gemaakt op Mallorca, hang ik mijn Mio aan de computer. Synchroniseert, verwijderd de track maar de track is niet geüpload. Ik weet honderd procent zeker dat ik gestopt heb na de rit. Wordt de gpx nog ergens tijdelijk op de computer opgeslagen? Of is deze definitief weg?

• rockhopper
@Martijn-HK Had je zelf al even gezocht op je computer of wil je dat we je computer voor je gaan hacken om te kijken? :)
Ik weet persoonlijk niks van mio, maar ik gok dat er meerdere toestellen zijn, dus waarschijnlijk is het zinvol als je van ons een antwoord wil krijgen om wat meer details weer te geven. Of beter nog, om even een mailtje aan mio zelf te sturen.

Wederom: ongehinderd door enige ervaring met mio: Het is overigens vreemd dat ze die kleine gps/gpx bestanden niet gewoon op het toestel laten staan. Zo groot zijn die dingen niet.

Pagina: 1 ... 23 24 25 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True