Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Martijn-HK
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 20-04 12:27
rockhopper schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 13:24:
@Martijn-HK Had je zelf al even gezocht op je computer of wil je dat we je computer voor je gaan hacken om te kijken? :)
Ik weet persoonlijk niks van mio, maar ik gok dat er meerdere toestellen zijn, dus waarschijnlijk is het zinvol als je van ons een antwoord wil krijgen om wat meer details weer te geven. Of beter nog, om even een mailtje aan mio zelf te sturen.

Wederom: ongehinderd door enige ervaring met mio: Het is overigens vreemd dat ze die kleine gps/gpx bestanden niet gewoon op het toestel laten staan. Zo groot zijn die dingen niet.
Bedankt voor je bericht. Ik zat zelf al even gezocht in de mappen van het programma, temporary files etc. Maar het is weg, helaas. Ik dacht misschien weet een van jullie of die bestanden eerst worden gekopieerd naar een tijdelijke map voordat ze worden geüpload.

Overigens is het een optie in CycloAgent om na het synchroniseren en uploaden de bestanden van de Mio te verwijderen, alleen is dat nu dus fout gegaan...

• rockhopper
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 24-04 22:36
Ik hoop dat die optie ook uitgezet kan worden. Ik heb er zelf een hekel aan als een toestel zelf beslist om mijn data te verwijderen. En misschien in het vervolg een alternatief gebruiken voor de synchronisatie?

Canon 7D || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• edwardmila
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 24-04 18:26
Vanmiddag voor het eerst buiten gaan fietsen met de Garmin Edge Explore.
Ik had mijn Garmin Fenix 5 gekoppeld zodat ik hartslag op de Edge kreeg.
Werkte prima...data goed zichtbaar (afstand, hartslag, snelheid, gemiddelde snelheid, duur).

Bij thuiskomst gesynchroniseerd met de Garmin Connect App.
De app reageert zeeeeer traag.
Daarnaast laat de app alleen snelheid en hartslag zien.

Iemand een idee waarom ik de hoogte, de trainingszones, enz niet te zien krijg?

• MrAngry
  • Registratie: december 2001
  • Nu online
Misschien te voor de hand liggend, maar ik heb het idee dat er vandaag vrij veel gesport is. Strava ligt ook al de hele middag op apegapen. Wellicht heb je morgen nergens last meer van.

Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.

• edwardmila
Ah oke ... echt? ... is dat van invloed?
Dank voor je snelle reactie.

• ONWdolf
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 14:46
edwardmila schreef op zondag 17 februari 2019 @ 18:31:
Vanmiddag voor het eerst buiten gaan fietsen met de Garmin Edge Explore.
Ik had mijn Garmin Fenix 5 gekoppeld zodat ik hartslag op de Edge kreeg.
Werkte prima...data goed zichtbaar (afstand, hartslag, snelheid, gemiddelde snelheid, duur).

Bij thuiskomst gesynchroniseerd met de Garmin Connect App.
De app reageert zeeeeer traag.
Daarnaast laat de app alleen snelheid en hartslag zien.

Iemand een idee waarom ik de hoogte, de trainingszones, enz niet te zien krijg?
Over de traagheid, ik kreeg bij het syncen van m’n edge 810 naar iPhone een paar keer de melding dat dat niet mogelijk was ivm onderhoud aan de servers. Inmiddels is m’n rit wel in Garminconnect te zien, nog niet in strava

• edwardmila
Klopt...dat was bij mij ook het geval...intussen is de rit te zien in Garmin connect (maar niet volledig qua gegevens) en nog niet in Strava

• Microkid
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 14:37

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW

Virtualisatie dictator

Topicstarter
edwardmila schreef op zondag 17 februari 2019 @ 19:03:
Klopt...dat was bij mij ook het geval...intussen is de rit te zien in Garmin connect (maar niet volledig qua gegevens) en nog niet in Strava
Garmin servers lagen er gistermiddag ook (deels) uit, las ik gisteren ergens op internet. Dus ja, als je dan je ritje via je Garmin naar Strava wilt krijgen (die er ook uit lag) wordt het lastig ;) Gelukkig werkt alles zo te zien nu weer.

2400Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• pdukers
  • Registratie: september 2006
  • Niet online
Eventuele issues kun je ook opzoeken:

https://connect.garmin.com/nl-NL/status
https://status.strava.com/

En je kunt nog altijd handmatig de fit file van je device halen en uploaden bij strava ;)

• Crazy D
  • Nu online

Crazy D

I think we should take a look.

Zo ongeveer alles van Garmin was offline, kon na een tijdje de rit wel zien in m'n telefoon app maar de details nog niet bekijken. Gisteravond werkte t weer, maar even handmatig de file overgezet naar Strava en TrainingPeaks.

Exact expert nodig? itwize.nl

• RigolleM
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 24-04 17:55
Geen last ondervonden, ritje stond onmiddellijk op Strava als ik thuis kwam. Oeps... Wahoo Elemnt Bolt >:)

MS SP3 i5/8Gb/256Gb - Fujifilm X-T1/X70

• Zapato
  • Registratie: oktober 2007
  • Nu online
Ook hier geen last ondervonden, ritje stond onmiddellijk op Strava toen ik thuis kwam. Garmin fenix 3.

• edwardmila
En toch snap ik het niet...

Gisteren 50 km gefietst (racefiets) met Garmin Edge Explore. Route staat in Garmin Connect, maar niet in Strava.

Vandaag 10 km gefietst (gewone fiets) met Garmin Fenix 5. Route staat in Garmin Connect en automatisch ook in Strava.

Waarom komt de route via de Edge Explore niet in Strava?

• CuttingStorm
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 13:59
Vandaag iets geks met de Wahoo speed sensor, max snelheid 152, en een gemiddelde van richting de 50.. Enige dat is veranderd is dat ik nu ook heb gekoppeld met een Fenix 5s. Cadence sensor werd wel gewoon normaal opgepikt.. Iemand dit wel eens tegengekomen?

• EdwinW
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 09:32
@CuttingStorm
Was die rit gereden met de Fenix? Enigste wat ik me dan kan indenken is dat je de wielomtrek onjuist hebt ingevoerd. Ik ben zelf niet in het bezit van de Fenix, maar ik kan me wel zoiets voorstellen.
(Bij de Wahoo Bolt, als je die zou hebben, kun je nl. kiezen tussen handmatige invoer en 'Automatisch' en is laatstgenoemde instelling de standaard)

EdwinW wijzigde deze reactie 20-02-2019 12:08 (6%)

• CuttingStorm
@EdwinW
Zowel met Bolt als met Fenix, maar volgens mij zou dit niet mogen uitmaken toch, aangezien ANT+ toch 1-wegs communicatie is. Verwijderen van sensor en opnieuw toevoegen lijkt wel te helpen, dus kijken hoe de terugweg vanmiddag gaat. Sync met strava maar even overgeslagen ;)

• EdwinW
@CuttingStorm
Als dit probleem met deze sensor zich voordoet bij zowel de Bolt als de Fenix, zou ik me ook nog voor kunnen stellen dat de batterij vervangen moet worden van de snelheidssensor.
Ik heb een Garmin snelheidssensor met de Bolt. In de Wahoo App bij de lijst van sensors kun je de eigenschappen van de sensor opvragen en evt. de omtrek aanpassen.

• CuttingStorm
Ja dit weet ik inderdaad, maar heb niets veranderd daaraan (had hem al keer goed gezet toen ik overging op 28mm). Maar batterij zou nog wel eens een oplossing kunnen zijn

• Galois
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 08:25

Galois

1811 - 1832

(misschien is het wel een idee om een topic aan te maken waar vragen gesteld kunnen worden of om tips gevraagd kunnen worden in de bekende fiets/sport-apps (Strava, Komoot, enz, enz) maar bij gebrek, mijn vraag voor nu hier

Naar volle tevredenheid gebruik ik al een tijdje Komoot. Ik heb twee problemen waar ik geen oplossing voor heb:

1) Bij het plannen van een route kun je aangeven wat je 'fitness' is. Als ik bijvoorbeeld voor 'Athletic kies', dan zegt hij dat ik met 28 km/h ga fietsen. Ik ben van plan om iets harder te fietsen, dus ik wil deze gemiddelde snelheid aanpassen. Maar dat kan niet (of beter gezegd: ik weet niet hoe). Ik kan dan kiezen voor voor 'Pro', maar dan maakt Komoot er gelijk 37 km/h van. Wat te enthousiast. Is het mogelijk om mijn eigen te verwachten gemiddelde snelheid in te vullen?

2) Als ik een 'Round Trip' maak, dan begin ik vaak vanuit huis. Het zou handig zijn als dat in een soort van 'favoriet' ingesteld zou kunnen worden. Nu moet ik steeds handmatig mijn adres invullen (of klikken op de kaart). Is dit mogelijk?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• rockhopper
Galois schreef op zondag 24 februari 2019 @ 09:23:
(misschien is het wel een idee om een topic aan te maken waar vragen gesteld kunnen worden of om tips gevraagd kunnen worden in de bekende fiets/sport-apps (Strava, Komoot, enz, enz) maar bij gebrek, mijn vraag voor nu hier

Naar volle tevredenheid gebruik ik al een tijdje Komoot. Ik heb twee problemen waar ik geen oplossing voor heb:

1) Bij het plannen van een route kun je aangeven wat je 'fitness' is. Als ik bijvoorbeeld voor 'Athletic kies', dan zegt hij dat ik met 28 km/h ga fietsen. Ik ben van plan om iets harder te fietsen, dus ik wil deze gemiddelde snelheid aanpassen. Maar dat kan niet (of beter gezegd: ik weet niet hoe). Ik kan dan kiezen voor voor 'Pro', maar dan maakt Komoot er gelijk 37 km/h van. Wat te enthousiast. Is het mogelijk om mijn eigen te verwachten gemiddelde snelheid in te vullen?

2) Als ik een 'Round Trip' maak, dan begin ik vaak vanuit huis. Het zou handig zijn als dat in een soort van 'favoriet' ingesteld zou kunnen worden. Nu moet ik steeds handmatig mijn adres invullen (of klikken op de kaart). Is dit mogelijk?
Interessante vragen en punten, wat zei komoot toen je dit aan ze vroeg? Want mijn ervaring met komoot en hun communicatie is prima. Ik ga er vanuit dat ze hier ook wel een antwoord op hebben.

Canon 7D || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• EdwinW
Galois schreef op zondag 24 februari 2019 @ 09:23:
Die optie is nog niet beschikbaar maar inderdaad wel gewenst: http://help.komoot.de/for...ns/34247665-saving-places

• Galois

Galois

1811 - 1832

EdwinW schreef op zondag 24 februari 2019 @ 13:38:
[...]

Die optie is nog niet beschikbaar maar inderdaad wel gewenst: http://help.komoot.de/for...ns/34247665-saving-places
Vreemd... het lijkt mij toch een eenvoudig te implementeren functie? Wellicht als nog meer mensen 30 euro betalen... (kom op allen: doen :) )
rockhopper schreef op zondag 24 februari 2019 @ 12:16:
[...]

Interessante vragen en punten, wat zei komoot toen je dit aan ze vroeg?
Hahahaha... Wat is dit voor een bijzondere reactie? Zucht... 8)7

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• NielsTn
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 13:36
Voor recente BMC racefietsen is de Garmin houder te kort om een Edge1000/1030 serie er op te plaatsen.
Inmiddels is mijn bestelling onderweg, 3D geprint in Amerika met een iets langere versie 'houder' die vlekkeloos op de fiets zou moeten passen.

wellicht interessant voor de tweaker met de combi Garmin Edge & BMC:
https://www.shapeways.com...garmin-1030-bmc-ics-mount

• rockhopper
@NielsTn Beetje off topic vraag van mij, maar is BMC niet altijd op circuits, of doe je zoiets ook in de natuur? Ik zie ze namelijk nooit rondfietsen, wel heel veel mountainbikers... En ja je kan natuurlijk prima je rondjes op zo'n baan loggen, maar het navigatie gedeelte is daar natuurlijk niet zo nuttig... [end rant]

• NielsTn
rockhopper schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 00:08:
@NielsTn Beetje off topic vraag van mij, maar is BMC niet altijd op circuits, of doe je zoiets ook in de natuur? Ik zie ze namelijk nooit rondfietsen, wel heel veel mountainbikers... En ja je kan natuurlijk prima je rondjes op zo'n baan loggen, maar het navigatie gedeelte is daar natuurlijk niet zo nuttig... [end rant]
BMC heeft zowel racefietsen als mountainbikes. Maar de recente Timemachine Road e.d. zijn pure racefietsen, waar je maximaal een Edge 8xx serie op kan plaatsen. Was de houder circa 2 cm langer geweest dan kon ook een Edge 10xx serie er op geplaatst worden. Jammer... ook al is het niet ontworpen met oog op koersen, Joe Average fietst toch graag met een mooie bike zijn routes op zijn tempo :) met zijn gear.

• RonnieB82
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 14:04

RonnieB82

SkiFreak!

Ik heb vandaag de Elemnt Bolt op mijn mountainbike gemonteerd, met speed en cadans sensor.
Alles lijkt te goed te werken, het valt me alleen op dat de snelheid op de fietscomputer een beetje traag reageert, alsof ie wat na-ijlt en misschien ook niet helemaal nauwkeurig is... bij mijn oude fietscomputer (met magneetsensor) had ik het gevoel dat de snelheid beter bijgewerkt werd.

Is dit normaal met dit soort ANT/bluetooth sensoren?

Music is what feelings sound like

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Ziet alles :|

Ik heb de laatste tijd steeds vaker dat mijn Garmin Edge 200 weigert met GPS te verbinden.

Behoorlijk irritant, ik gebruik hem voor fietsen en hardlopen, maar minutenlang (kilometers op de fiets) geen signaal, dat is echt zwaar klote. :(

Eénmaal verbonden werkt-ie meestal prima, en dat doet hij al jaren, maar dit is echt niet OK.

Ik overweeg nu een 'upgrade', bijv. een andere Garmin (i.v.m. accessoires die ik al heb), maar de Wahoo Mini krijgt betere reviews.

Die lift mee op de GPS van een smartphone, en ingebouwde GPS heeft wel mijn voorkeur. De Wahoo's met GPS zijn meteen dan 3x zo duur, en net zo duur als een vergelijkbare Garmin.

Hmm. Keuzes maken...

Bij nader inzien, bestel ik een Garmin Edge 820. Dat ziet er precies uit zoals ik het wil. :)

Ramzzz wijzigde deze reactie 03-03-2019 17:05 (40%)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 12:34
Over welke accessoires heb je het dan? Grote kans dat je rustig naar een concurrent kan kijken. Welke eisen heb je verder? En niet onbelangrijk, wel budget?

Wisselwerking Flickr Strava

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

wisselwerking schreef op zondag 3 maart 2019 @ 17:05:
Over welke accessoires heb je het dan? Grote kans dat je rustig naar een concurrent kan kijken. Welke eisen heb je verder? En niet onbelangrijk, wel budget?
Bevestigingsmateriaal, apps, etc.

De Garmin Edge 820 is een aardige upgrade, en op Amazon concurrerend geprijsd. :)

It ticks all the boxes. En de reviews zijn tamelijk goed te noemen. :P

Ramzzz wijzigde deze reactie 03-03-2019 17:11 (18%)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rockhopper
Ramzzz schreef op zondag 3 maart 2019 @ 17:07:
[...]

De Garmin Edge 820 is een aardige upgrade, en op Amazon concurrerend geprijsd. :)

[Afbeelding]
Wel jammer dat dat plaatje de edge 520 plus en de edge 1030 weglaat (en de edge 130). Dus om het nou een overzicht te noemen (titel van de jpg) is een beetje misleidend.

rockhopper wijzigde deze reactie 03-03-2019 17:30 (1%)
Reden: vooruit, de 130 ook maar even erbij gezet

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

rockhopper schreef op zondag 3 maart 2019 @ 17:27:
[...]

Wel jammer dat dat plaatje de edge 520 plus en de edge 1030 weglaat (en de edge 130). Dus om het nou een overzicht te noemen (titel van de jpg) is een beetje misleidend.
Dat komt direct van een vergelijking op een verkoop-site (Mantel).

https://www.mantel.com/blog/garmin-edge-koopgids/

Ramzzz wijzigde deze reactie 03-03-2019 18:22 (9%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rockhopper
Ok duidelijk, niet dat ik verder zeg dat de 820 edge slecht is, maar ik blijf de bolt onovertroffen vinden qua simpelheid, gebruiksgemak en prestatie. Ik ben de eerste die toegeeft dat ik kleur mis, al is missen een groot woord.
Dus ik zou hem zeker meenemen in de overweging. Dit weekend was ie trouwens in de voordeel bij de bikemotion/fiets en wandelbeurs.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zeddicius
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 14:22

Zeddicius

Conscience do cost

rockhopper schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 00:08:
Volgens mij ben je in de war met BMX? :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NielsTn
Zeddicius schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 12:50:
[...]

Volgens mij ben je in de war met BMX? :)
Fyi, @rockhopper ik praat/doel over het zwitserse merk BMC, niet de fietssport BMX :)
Thanks @Zeddicius

NielsTn wijzigde deze reactie 06-03-2019 13:54 (3%)

• Rick13
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 24-04 21:55
Ik zoek een compacte powerbank om mijn Wahoo Element bolt onderweg (tijdens een pauze) mee op te laden.
Iemand suggesties?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rockhopper
@NielsTn & @Zeddicius Had ik inmiddels al door, maar ik vond het de moeite niet meer om er op in te gaan na xx dagen ;) De vraag blijft overigens wel open staan: wordt bmx 'in het wild' beoefend, of is dat alleen op circuitjes?

• mvds
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 01:03

mvds

Totally awesome!

Rick13 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 20:54:
Ik zoek een compacte powerbank om mijn Wahoo Element bolt onderweg (tijdens een pauze) mee op te laden.
Iemand suggesties?
Ik ben fan van Anker powerbanks (betrouwbaar, goede bouwkwaliteit/afwerking) die je via Amazon.de goedkoop kan aanschaffen. Die hebben ze in verschillende formaten dus neem daar eens een kijkje zou ik zeggen :)

Steun mij voor Alpe d'HuZes 2019!

• edwardmila
Iemand bekend met afwijkingen van de Garmin Fenix 5?

Ik gebruik deze met polsmeting en weet dat het meer betrouwbaar is met bortbandmeting.
In de sportschool krijg ik eerst flink afwijkende waardes voordat het horloge na ca 15-30 minuten de juiste hartslag aanneemt
Volgens mij kan ik namelijk nooit bijv 20 min op de crosstrainer met een gemiddelde hartslag van 94.
Horloge wordt goed (volgens beschrijving) schoongemaakt. Vaster of losser doen helpt ook niet.

Iemand een idee?

• EdwinW
@edwardmila Ik neem aan dat je zowel de borstband als je borst eerst nat maakt voordat je deze gaat gebruiken? Dit is nl. een voorwaarde voor een goede meting. Zodra je gaat zweten, ontstaat er ook een goede verbinding, wat nl. met die 15 - 30 minuten overeen kan komen. Je Fenix maakt gebruik van LED verlichting om de hartslag te meten en een borstband doet dat met electrodes in de band (nauwkeuriger).
Fouten die gemaakt worden bij het gebruik van een hartslagmeter

EdwinW wijzigde deze reactie 10-03-2019 16:35 (36%)

• edwardmila
Edwin, dank voor je snelle reactie. Ik mijn post zeg oke echter dat ik de polsmeting gebruik en NIET de boratbandmeting.

• dreamscape
  • Registratie: oktober 2001
  • Nu online
Ik wist niet dat er in die mankini van Borat zelfs een hartslagmeter zat ;)

Punctuality is the politeness of kings

• edwardmila
🤣

• JorisM
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 16-04 12:00

JorisM

Rare vogel...

Rick13 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 20:54:
Iemand suggesties?
Ik heb goede ervaringen met de voorloper van dit model. Degelijk, blijft goed zitten en is goed bestand tegen regen en vuil. Je kunt 'm zo'n beetje op elke plek van je fiets hangen.

https://www.rosebikes.nl/...00-dual-port-accu-2653634

• Rick13
mvds schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 09:26:
[...]

Ik ben fan van Anker powerbanks (betrouwbaar, goede bouwkwaliteit/afwerking) die je via Amazon.de goedkoop kan aanschaffen. Die hebben ze in verschillende formaten dus neem daar eens een kijkje zou ik zeggen :)
Is dit een optie:
https://www.amazon.de/Ank...gateway&sr=8-5&th=1&psc=1

• mvds

mvds

Totally awesome!

Rick13 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 21:51:
[...]

Is dit een optie:
https://www.amazon.de/Anker-PowerCore-Externer-Powerbank-Ladegerät-Schwarz/dp/B01CU1EC6Y/ref=mp_s_a_1_5?keywords=anker%2Bpowerbank&qid=1552596524&s=gateway&sr=8-5&th=1&psc=1
Lijkt mij een prima keuze

• Rick13
JorisM schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 17:17:
[...]

Ik heb goede ervaringen met de voorloper van dit model. Degelijk, blijft goed zitten en is goed bestand tegen regen en vuil. Je kunt 'm zo'n beetje op elke plek van je fiets hangen.

https://www.rosebikes.nl/...00-dual-port-accu-2653634

[Afbeelding]
Heb ik ook gezien inderdaad, maar ik ga er te weinig gebruik van maken. Ik vind het te duur voor een powerbank. Maar in ieder geval bedankt voor het meedenken.

• Rick13
mvds schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 21:55:
[...]

Lijkt mij een prima keuze
Werkt goed samen met de Wahoo bolt?

• mvds

mvds

Totally awesome!

Rick13 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 21:59:
[...]
Valt weinig samen te werken hoor. De powerbank geeft gewoon zijn lading af aan de Bolt. That's it.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 13:51
RonnieB82 schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 20:29:
Ik heb vandaag de Elemnt Bolt op mijn mountainbike gemonteerd, met speed en cadans sensor.
Alles lijkt te goed te werken, het valt me alleen op dat de snelheid op de fietscomputer een beetje traag reageert, alsof ie wat na-ijlt en misschien ook niet helemaal nauwkeurig is... bij mijn oude fietscomputer (met magneetsensor) had ik het gevoel dat de snelheid beter bijgewerkt werd.

Is dit normaal met dit soort ANT/bluetooth sensoren?
Late reactie (maar ik zag niet zo snel een andere): Nee dat is niet normaal, of iig, ik heb niet het idee dat hij traag is op mijn MTB met een ANT naaf snelheidssensor.

• RonnieB82
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 14:04

RonnieB82

SkiFreak!

Thnx, door het slechte weer en gebrek aan tijd nog niet verder kunnen testen, hopelijk binnenkort weer wat beter weer om een rondje te crossen!

Music is what feelings sound like

• rockhopper
Rick13 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 21:59:
[...]

Wat @mvds dus zegt is dat een powerbank gewoon een mobiel stopcontact is. Mocht je je afvragen of de bolt gewoon door blijft werken met zijn activiteit tijdens het laden: ja dat kan hij!

• coelho
  • Laatst online: 14:35

coelho

VanTheManFan

Sissors schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 09:01:
[...]

Late reactie (maar ik zag niet zo snel een andere): Nee dat is niet normaal, of iig, ik heb niet het idee dat hij traag is op mijn MTB met een ANT naaf snelheidssensor.
Bij mij is de Bolt ook niet traag, maar even uit mijn hoofd: zit er niet een functie in het menu verstopt waarbij je aan kunt geven of de getoonde snelheid het gemiddelde is van de laatste 1 of 3 seconden?

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Ramzzz schreef op zondag 3 maart 2019 @ 17:07:
[...]

[Afbeelding]
Al met al ben ik erg tevreden over dit apparaat.

Ik heb ‘m alleen nog maar voor hardlopen gebruikt, maar GPS verbindt veel beter, en accuratesse is ook beter. :)

Synchronisatie met smartphone-app en Garmin Express gaat uitstekend!

Ramzzz wijzigde deze reactie 15-03-2019 14:11 (5%)

• Rick13
rockhopper schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 11:24:
[...]

Wat @mvds dus zegt is dat een powerbank gewoon een mobiel stopcontact is. Mocht je je afvragen of de bolt gewoon door blijft werken met zijn activiteit tijdens het laden: ja dat kan hij!
Dat begrijp ik. Maar heb op een forum gelezen dat de Wahoo Bolt stuk is gegaan door een verkeerde powerbank. (Hij gaf de verkeerde stroomsterkte af, of zo iets )

• rockhopper
Klinkt onwaarschijnlijk, de lader zit eigenlijk min of meer ingebouwd in de bolt zelf, net zoals dat met je mobiele telefoon is. Je levert in principe gewoon via usb.

Wat natuurlijk wel kan is dat je de plug verkeerd aansluit (althans probeert aan te sluiten) en verder zou er misschien iets mis kunnen gaan met water/regen. Ik weet van de garmin oregon serie wel dat de usb afdoende 'waterdicht' is, van de bolt weet ik dit niet.

@Ramzzz Mooi dat je tevreden bent! Je geeft aan accurater en snellere verbinding, maar je meld eigenlijk niet in vergelijking met wat? Je mobiel? Hardloop horloge? Vorige Edge?
Op zich is het natuurlijk niet vreemd dat gps beter is ten opzichte van horloges, je hebt gewoon een veel grotere antenne op een fietscomputer, maar daarmee dus ook een veel groter apparaat. Eigenlijk precies de reden dat ik persoonlijk liever niet met telefoon/grote computer wil hardlopen.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

rockhopper schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 11:36:
Klinkt onwaarschijnlijk, de lader zit eigenlijk min of meer ingebouwd in de bolt zelf, net zoals dat met je mobiele telefoon is. Je levert in principe gewoon via usb.

Wat natuurlijk wel kan is dat je de plug verkeerd aansluit (althans probeert aan te sluiten) en verder zou er misschien iets mis kunnen gaan met water/regen. Ik weet van de garmin oregon serie wel dat de usb afdoende 'waterdicht' is, van de bolt weet ik dit niet.

@Ramzzz Mooi dat je tevreden bent! Je geeft aan accurater en snellere verbinding, maar je meld eigenlijk niet in vergelijking met wat? Je mobiel? Hardloop horloge? Vorige Edge?
Op zich is het natuurlijk niet vreemd dat gps beter is ten opzichte van horloges, je hebt gewoon een veel grotere antenne op een fietscomputer, maar daarmee dus ook een veel groter apparaat. Eigenlijk precies de reden dat ik persoonlijk liever niet met telefoon/grote computer wil hardlopen.
Vorige Edge (200).

• Frij5fd
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 24-04 23:09
Voor wie voor 15 euro een magneetloze snelheidssensor met ANT+ en bluetooth wil hebben (excl verzendkosten): https://m.banggood.com/CY...ys-Standby-p-1173009.html
Werkt prima op mijn Forerunner 935 en Edge 520+. Aandachtspunt: je krijgt 2 batterijtjes erbij. Één ervan zit er in, maar was bij mij bijna al leeg (bij anderen zelfs geheel leeg).

• mvds

mvds

Totally awesome!

Rick13 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 18:55:
[...]

Dat begrijp ik. Maar heb op een forum gelezen dat de Wahoo Bolt stuk is gegaan door een verkeerde powerbank. (Hij gaf de verkeerde stroomsterkte af, of zo iets )
Wellicht door een fabricagefout dan want de stroom die door de accu heen gaat wordt door de Bolt zelf geregeld. Ook al sluit je er een powerbank op aan van 200MW dan nog zou de stroom beperkt moeten worden op een paar honderd mA zolang het voltage maar klopt.

• Galois

Galois

1811 - 1832

Deze heb ik ook! Alleen in het wit en een oude variant. Geloof nog van 2000 mAh. Gebruik 'm als ik een lange fietstocht ga doen om mijn Garmin Edge 1000 bij te laden. Ik maak 'm met tie wraps dan vast aan mijn fiets. En met een kort kabeltje van 30 cm laad ik mijn Edge bij. Werkt prima en is fijn dat hij zo klein is...

• Rick13
Galois schreef op maandag 18 maart 2019 @ 17:11:
[...]

Deze heb ik ook! Alleen in het wit en een oude variant. Geloof nog van 2000 mAh. Gebruik 'm als ik een lange fietstocht ga doen om mijn Garmin Edge 1000 bij te laden. Ik maak 'm met tie wraps dan vast aan mijn fiets. En met een kort kabeltje van 30 cm laad ik mijn Edge bij. Werkt prima en is fijn dat hij zo klein is...
Bedankt, ga hem bestellen.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Zijn er hier mensen die een hartslagmeter gebruiken in combinatie met hun fietscomputer?

Wat zijn daar de ervaringen mee?

Ik lees goede dingen over de Polar-hartslagmeters, en ik vraag me af wat de ervaringen hier eventueel zijn. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online

BreadFan

Semi-professioneel amateur

Ja, op de racefiets en MTB. Ehm, wat wil je weten? Het geeft je hartslag aan ;)

Kijk anders ff in het wielrenervaringen topic, staan ook banden die goed bevallen van bijv AliExpress

• rockhopper
Ik gebruik al jaren de scosche rhythm + en sinds kort de opvolger scosche rhythm 24, dit omdat ik een hekel heb aan de traditionele hartslagbanden. Voor mijn doeleinden prima, geen gekke dingen op te zien. Maar ik draag de band dan ook meestal hoog op de onderarm of op de bovenarm.

Polar is op zich het merk dat traditioneel ontstaan is uit hartslagmeting, dus bij Polar zit je goed met elektrische meting. Of ze optisch net zo sterk zijn durf ik niet te zeggen. Ik heb de OH1 zelf nog niet getest (of zelfs maar gezien)

• borft
  • Registratie: januari 2002
Ramzzz schreef op maandag 18 maart 2019 @ 20:58:
Zijn er hier mensen die een hartslagmeter gebruiken in combinatie met hun fietscomputer?

Ik lees goede dingen over de Polar-hartslagmeters, en ik vraag me af wat de ervaringen hier eventueel zijn. :)
ik heb een borstband van Wahoo, icm met een Wahoo Elemnt, en dat bevalt al een jaartje of 3 prima. Voordeel van die band (en vele anderen) is dat ie ant+ is, dus werkt bv ook bij het hardlopen of schaatsen icm je telefoon.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

borft schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 13:51:
[...]

ik heb een borstband van Wahoo, icm met een Wahoo Elemnt, en dat bevalt al een jaartje of 3 prima. Voordeel van die band (en vele anderen) is dat ie ant+ is, dus werkt bv ook bij het hardlopen of schaatsen icm je telefoon.
Daar gaat het mij idd om. ;)

Ik vraag me af of zo’n ‘premium’ merk beter werk levert dan ‘budget’, zeker als ‘premium’ ook meerdere modellen kent (in gradaties aan waterdicht, accuraat, etc.).

Ramzzz wijzigde deze reactie 19-03-2019 13:57 (19%)

• borft
  • Registratie: januari 2002
Ramzzz schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 13:53:
[...]

Daar gaat het mij idd om. ;)

Ik vraag me af of zo’n ‘premium’ merk beter werk levert dan ‘budget’, zeker als ‘premium’ ook meerdere modellen kent (in gradaties aan waterdicht, accuraat, etc.).
Tsja, wat is premium. Volgens mij kostte die Wahoo Tickr van mij destijds tussen de 4 en 5 tientjes (ik heb de goedkoopste variant). Hoe goedkoop wil je het hebben? ;) Overigens kan ie naast ANT+ ook nog BLE.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

borft schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 16:18:
[...]

Tsja, wat is premium. Volgens mij kostte die Wahoo Tickr van mij destijds tussen de 4 en 5 tientjes (ik heb de goedkoopste variant). Hoe goedkoop wil je het hebben? ;) Overigens kan ie naast ANT+ ook nog BLE.
De Polar H7 en H10 zijn nauwelijks duurder, dus dan is de keuze snel gemaakt. :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 12:34
Ik heb een Magene mover (hartslagmeter). Die heb ik voor iets van € 15 euro van Aliexpress. Gebruik ik inmiddels en half jaar en doet wat hij moet doen. Dus als je het niet direct wil hebben is dat een goede optie.

Overigens heb je van Magene ook snelheids- en cadansmeter (zelfde apparaat, maar je moet een keuze tussen deze 2 maken of 2 kopen). Die schijnen ook goed te werken.

Wisselwerking Flickr Strava

• edwardmila
Ramzzz schreef op maandag 18 maart 2019 @ 20:58:

Ik gebruik voor alle sporten een Garmin Fenix 5 horloge, al dan niet met borstband. Dit werkt super en ik vindt het ook een mooi, stoer en sportief horloge qua look. Indoor werkt de polsmeting niet altijd lekker, maar met borstband blijkt dit probleem opgelost.

Bij fietsen gebruik ik een Garmin Explore in combinatie met Garmin Fenix 5 of borstband en dat werkt fijn. Ik zie tijdens het fietsen graag continu mijn hartslag “op het stuur”.

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 14:23

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

Ik fiets met een Polar OH1 icm V650. Werkt goed en zit niet hinderlijk. Enige jammere is dat hij na een uurtje of 4 weer leeg is.

A wise man once said: 'Work is not a place."

• McMiGHtY
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 13:45
wisselwerking schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 17:13:
Ik heb een Magene mover (hartslagmeter). Die heb ik voor iets van € 15 euro van Aliexpress. Gebruik ik inmiddels en half jaar en doet wat hij moet doen. Dus als je het niet direct wil hebben is dat een goede optie.

Overigens heb je van Magene ook snelheids- en cadansmeter (zelfde apparaat, maar je moet een keuze tussen deze 2 maken of 2 kopen). Die schijnen ook goed te werken.
Same here, apparaat werkt goed. Heeft even geduurd voordat die binnen was. Koppelt met alles wat ik in gebruik heb.

https://www.homeride.nl/nl/homerider/martijn-rouwen

• Charly
  • Registratie: juli 2000
  • Nu online
Frij5fd schreef op zondag 17 maart 2019 @ 08:41:
Voor wie voor 15 euro een magneetloze snelheidssensor met ANT+ en bluetooth wil hebben (excl verzendkosten): https://m.banggood.com/CY...ys-Standby-p-1173009.html
Werkt prima op mijn Forerunner 935 en Edge 520+. Aandachtspunt: je krijgt 2 batterijtjes erbij. Één ervan zit er in, maar was bij mij bijna al leeg (bij anderen zelfs geheel leeg).
Ter info: Ik heb (denk ik) dezelfde, alleen zonder dat logo er op. Werkt idd prima maar de speed sensor vreet imo batterijen (lees: 2 per jaar). De cadanssensor lijkt om mij onduidelijke redenen een stuk langer te doen met zijn batterij.

• CedricD
  • Laatst online: 07:41
Zijn er nog mensen met een Edge 1030 waarvan de tijd van een Stravasegment zichtbaar blijft op het kaartscherm nadat het segment is afgelopen?
Iemand een fix? Mijn Google-skills laten me in de steek vandaag :+

• Microkid
  • Laatst online: 14:37

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW

Virtualisatie dictator

Topicstarter
kruisje tikken?

2400Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• CedricD
  • Laatst online: 07:41
Stond er maar een kruisje :+.

Het is de 'Auto Select' bovenste balk die blijft staan in de kaartweergave.
Vind er niet onmiddelijk een foto van op het internet, maar het gaat om de balk bovenaan in het scherm, maar dan in de kaartweergave:

Als ik het weg wil krijgen, selecteer ik nu gewoon een koers en stop deze. Dan is de balk verdwenen.
Natuurlijk wel niet echt handig om dit steeds te doen :9. Zit op de laatste softwareversie.

Verder een toptoestel... Gisteren 8u34 gefietst. Inclusief pauzes zal het toestel wel 9 uur aangelegen hebben.
Batterij bij thuiskomst nog steeds 53% :o

• Frid0
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 13:56
Hi,

Aankomende zomer gaan we met het gezin naar Italie toe op vakantie. Zitten op een camping in het midden van Le Marche en uiteraard neem ik mijn racefietse mee achterop de auto. Nu zoek ik alleen nog een goede fietscomputer die mij daar kan helpen met de route's die ik kan fietsen. Ik heb nu een hele simpele Sigma fietscomputer maar wil die vervangen voor de zomervakantie zodat ik de nieuwe kan gebruiken in Italie om mooi route's te vinden. Welke raden jullie daarvoor aan?

• rockhopper
@Frid0 Hangt natuurlijk sterk af van je budget en wat je er precies mee wilt gaan doen (alleen de toerist uithangen, of daarna ook mee trainen etc). Wat had je zelf al gevonden waar tussen je twijfelt? Een beetje eigen inzet mag verwacht worden.

Ik geef in ieder geval alvast de tip mee om niet te lang te wachten met aanschaf, want als je pas op vakantie gaat uitzoeken hoe het één en ander werkt kan je net zo goed niets kopen.

• Frid0
rockhopper schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 18:10:
@Frid0 Hangt natuurlijk sterk af van je budget en wat je er precies mee wilt gaan doen (alleen de toerist uithangen, of daarna ook mee trainen etc). Wat had je zelf al gevonden waar tussen je twijfelt? Een beetje eigen inzet mag verwacht worden.

Ik geef in ieder geval alvast de tip mee om niet te lang te wachten met aanschaf, want als je pas op vakantie gaat uitzoeken hoe het één en ander werkt kan je net zo goed niets kopen.
Budget is zo rond de 300 euro. Eventueel iets meer maar 500 euro vind ik echt te veel.

In eerste instantie gebruiken met de vakantie en idd als toerist gebruiken en daar de mooie routes verkennen. Verder in NL wil ik er ook mee gaan trainen. Gebruiken om meer mijn ritten tussen thuis-werk in kaart te hebben icm Strava en zelf dan nog wat extra fietsen met bv de plaatstelijk tourploeg hier. Die sowieso 1 x per week fiets en als er genoeg animo is 2 x per week.

• McMiGHtY
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 13:45
Lezyne Mega C, zelfs als je die als bundel neemt is die volgens mij nog geen 300 eu.

- Synced met trainingspeak, kun je dus je trainingen in aanmaken en syncen naar de Lezyne.
- Opgeslagen routes
- Je kunt via de app eenvoudig een route maken.
- Synced met Strava

https://www.homeride.nl/nl/homerider/martijn-rouwen

• Kluus
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 10:46
Of de Wahoo Elemnt Bolt, met bundel 320 euro. Voldoet ook aan al je specs, heeft alleen wat gebrekkige turn-by-turn en een zwart wit scherm.

Bij mij zijn dit allebij zaken die ik toch niet gebruik/wil hebben (turn-by-turn vind ik irritant, ik gebruik liever een kruimelspoor (op een kaart, dat wel!) en zwart wit vind ik duidelijker afleesbaar in de zon).

Maar goed, wellicht zijn jouw eisen/verwachtingen anders en wil je dat juist wel, meer info welkom dus ;-).

Oja de Garmin 520 heb je ook nog, maar die valt weer wat duurder uit, mogelijk boven je budget.

Vergelijkje bij Mantel: https://www.mantel.com/pr...product=53567,46780,54710

• plong
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 12:29
Kluus schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 11:27:
Of de Wahoo Elemnt Bolt, met bundel 320 euro. Voldoet ook aan al je specs, heeft alleen wat gebrekkige turn-by-turn en een zwart wit scherm.

Bij mij zijn dit allebij zaken die ik toch niet gebruik/wil hebben (turn-by-turn vind ik irritant, ik gebruik liever een kruimelspoort (op een kaart, dat wel!) en zwart wit vind ik duidelijker afleesbaar in de zon).

*snip*
Ik rijd nu zo'n 2 maanden met de Elemnt Bolt. Specifiek gekozen voor het zwart-wit scherm owv leesbaarheid. Turn by turn nog maar eenmalig gebruikt. Is niet top, maar meer dan voldoende imo.
Ik kan 'm niet anders dan sterk aanraden, heel tevreden van (gekocht in combo met de wahoo cadans/rpm/hr sensoren).

Op Futurumshop komt hij geregeld 40EUR goedkoper te staan. Een Web Alert instellen op de pricetag en het goeie moment afwachten is de boodschap :)

plong wijzigde deze reactie 27-03-2019 11:47 (6%)

• RigolleM

Bij mij zijn dit allebij zaken die ik toch niet gebruik/wil hebben (turn-by-turn vind ik irritant, ik gebruik liever een kruimelspoor (op een kaart, dat wel!) en zwart wit vind ik duidelijker afleesbaar in de zon).
Kan je wat verduidelijken wat je gebrekkig/irritant vind aan t-b-t op de Wahoo Bolt?
Op de Garmin Edge 800 maakte ik geen gebruik van t-b-t omdat dit het volledige scherm in beslag nam en wanneer de bochten snel na mekaar volgden, geen overzicht meer had, waar en wanneer af te slaan. Op de Wahoo Bolt komt er een extra regel onderaan het scherm met de volgende afslag, maar blijven alle gegevens (datavelden) nog aanwezig, in een iets kleinere tekst.

• peptalk
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 00:01
De Wifi op de Element Bolt is ook fijn. Als ik thuis kom synchroniseert alles automatisch.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Maar goed, wellicht zijn jouw eisen/verwachtingen anders en wil je dat juist wel, meer info welkom dus ;-).

Oja de Garmin 520 heb je ook nog, maar die valt weer wat duurder uit, mogelijk boven je budget.

Vergelijkje bij Mantel: https://www.mantel.com/pr...product=53567,46780,54710
De 820 zal toch ook wel voldoen?

https://www.mantel.com/ga...zJmJyYW5kW109OTcjc3RhcnQy

• Kluus
RigolleM schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 15:10:
[...]

Kan je wat verduidelijken wat je gebrekkig/irritant vind aan t-b-t op de Wahoo Bolt?
Op de Garmin Edge 800 maakte ik geen gebruik van t-b-t omdat dit het volledige scherm in beslag nam en wanneer de bochten snel na mekaar volgden, geen overzicht meer had, waar en wanneer af te slaan. Op de Wahoo Bolt komt er een extra regel onderaan het scherm met de volgende afslag, maar blijven alle gegevens (datavelden) nog aanwezig, in een iets kleinere tekst.
Ja zeker, het “gebrek” op de wahoo is dat je beperkt bent tot bepaalde route makers (zoals komoot, wat overigens prima werkt) als je tbt wil. Dit komt omdat wahoo niet zelf de tbt genereert maar gebruik maakt van informatie die vooraf in de route is gezet.

Verder bedoelde ik niet dat ik tbt op de wahoo irritant vind, ik vond het irritant op mijn Garmin Edge 810, eigenlijk om dezelfde reden die jij noemt. ;)

• RigolleM
Kluus schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 18:47:
[...]

Ja zeker, het “gebrek” op de wahoo is dat je beperkt bent tot bepaalde route makers (zoals komoot, wat overigens prima werkt) als je tbt wil. Dit komt omdat wahoo niet zelf de tbt genereert maar gebruik maakt van informatie die vooraf in de route is gezet.
Waarom het warm water opnieuw uitvinden als het al bestaat, en zoals jezelf aanhaalt werkt het zelfs zeer goed, en je hebt nog alternatieven zoals RidewithGPS of Strava. Je kan ook de Wahoo Companion app gebruiken als je onderweg een route wilt instellen, wanneer je afwijkt van de geplande route via bv. Komoot. Je kan zelfs gewoon een GPX mailen of openen via Dropbox en dan heb je gewoon een kruimelspoor zonder afslagbegeleiding. Ik zie weinig gebrek aan route makers :-)

• Kluus
Ja, klopt ook, het was ook geen kritiek op wahoo, ik ben zelf na een jaar nog steeds erg tevreden met mijn Bolt. ;) Het leek me alleen goed om te benoemen dat dat op een wahoo dus even anders werkt dan op een Garmin.

Wat ik de laatste tijd overigens super handig vind aan de wahoo is dat de route-man van onze club sinds kort iedere week via whatsapp de gpx van de te rijden route rondstuurt. Die kan ik dan direct openen in de app en dan staat ie gelijk op de Bolt d:)b .

Kluus wijzigde deze reactie 27-03-2019 19:19 (62%)

• Remko24
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 13:19
Hej,

Ik ben ook op zoek naar een fietscomputer.
De Garmin Edge 820 of de Polar V650 zitten in mijn optie lijst, en voldoen volgens mij beide aan mijn verwachtingen.
- GPS + Navigatie
- Vooraf ingestelde routes inladen.
- Connectie met Strava
- Trainingschema's inladen,
- Uitbreidbaar met sensoren (Cadans, vermogen, hartslag etc.)

Ik heb geen enkele ervaring met beide systemen, en ben dus op zoek naar jullie ervaringen.
Wat ik belangrijk vind is om goed je hartslag zones in te kunnen stellen en live in de gaten kunt houden. Daarnaast zou ik dit willen koppelen aan een trainingschema, bv interval waarmee je dus telkens in andere hartslag zones moet fietsen.

Daar zou ik komend jaar namelijk op willen focussen, want nu heb ik totaal geen idee en heb soms het idee dat ik niet in de juiste zone fiets, of niet het maximale van een training eruit ga halen.

Graag jullie meningen.

• benji83
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 29-03 11:28
Ik heb het fietsvirus ook weer te pakken, en wil me wat meer gaan focussen op langere ritten (off-road) en ook wat meer gaan trainen.
Nu heb ik geen behoefte aan een navigatiesysteem op de fiets, maar wil wel graag een computer die ik eventueel later kan uitbreiden met sensoren (cadans, hartslag, etc.).
Budget is niet al te hoog, denk zelf aan rond de €100, uiteraard zonder sensoren. Minder mag ook, als het maar een beetje bruikbaar is.
Iemand tips? Ik heb er al heel wat voorbij zien komen, maar buiten een oude Union draadloze fietscomputer heb ik er weinig ervaring mee.

benji83 wijzigde deze reactie 28-03-2019 15:08 (4%)

• Frid0
Iedereen heel erg bedankt voor de antwoorden en verschillende opties. Excuses, vanaf mijn kant dat ik nu pas reageer maar beetje druk met werk, studie en nog paar dingetjes.

Ik zoek een fietscomputer die ik kan gebruiken voor op vakantie om route's te ontdekken. Door bv zelf te gaan zoeken doormiddel van een laptop en die dan op de fietscomputer te zetten. Maar wat mij meer wat lijkt is de fietscomputer zelf een route te laten bepalen. Dat kan ook volgens mij, dat je zegt, ik wil graag een ritjes van X aantal km's rijden vandaag maak maar een route. De fietscomputer bepaald dan zelf een route die hij halt uit ?? (Strava) of weet ik het.

Waar ik dit jaar op vakantie ga ben ik totaal niet bekend en wil daardoor juist de omgeving verkennen en proberen mooie fietsroutes te vinden waar ik dan s'ochtends kan fietsen voordat het echt warm word.

Ik heb al een Strava account en zal het fijn vinden als dat goed samen werkt zodat ik via Strava kan zien hoe ik het doe, welke route ik heb gefiets, hoogtemeters etc etc.

De Wahoo Element (Bolt) zijn zeker optie's al weet ik zelf eerlijk gezegd niet waarom ik juist de Bolt wel/niet moet kiezen. Ja, hij is kleiner maar verder.....en is kleiner juist wel zo fijn met aflezen? Tevens dat zwart/wit scherm, hoe is dat? Verder, Garmin, bekende merk en volgens mij ook prima merk. Heb er ooit een hardloop horloge van gehad, Forerunner 230 of 235 was het geloof ik en dat was een prima horloge daarvoor. En Lezyne ken ik eerlijk gezegd niet. Ga daar zo even de Google voor gebruiken maar sta ook zeker open voor nieuwe merken.

Frid0 wijzigde deze reactie 28-03-2019 17:02 (13%)

• prOnorama2
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 04:41
Ik zoek een simpel fietscomputertje met alleen snelheid / totale afstand/ ritafstand / gemiddelde snelheid / max. snelheid*

(* evt. ook zonder als dit toch per rit gereset wordt)

Heb de keuze teruggebracht tussen een Sigma BC 9.16 (ATS) of Cateye Velo 7/Enduro, maar de hamvraag is eigenlijk: draadloos of bedraad . Ik lees nogal wat over storingsgevoeligheid bij (analoog) draadloze modellen en aangezien het fietscomputertje voor een touringfiets ipv een blitse carbon racer is neig ik naar bedraad maar misschien ligt dat bij modellen in 2019 anders (qua storingsgevoeligheid) ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Remko24
  • Laatst online: 13:19
prOnorama2 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 18:43:
Ik zoek een simpel fietscomputertje met alleen snelheid / totale afstand/ ritafstand / gemiddelde snelheid / max. snelheid*

(* evt. ook zonder als dit toch per rit gereset wordt)

Heb de keuze teruggebracht tussen een Sigma BC 9.16 (ATS) of Cateye Velo 7/Enduro, maar de hamvraag is eigenlijk: draadloos of bedraad . Ik lees nogal wat over storingsgevoeligheid bij (analoog) draadloze modellen en aangezien het fietscomputertje voor een touringfiets ipv een blitse carbon racer is neig ik naar bedraad maar misschien ligt dat bij modellen in 2019 anders (qua storingsgevoeligheid) ?
Ik heb momenteel een bedrade sigma op mijn woon-werk fiets. en een draadloze op mijn racefiets..
Beide voldoen prima.
Echter merk ik na 4-5 jaar wel dat de bedrade af en toe geen data doorkrijgt omdat de contactpuntjes wat slechter worden... even aandrukken of los/vast draaien verhelpt het probleem vaak wel..

De draadloze moet je zelf aanzetten om de communicatie te starten met de sensor bij je wiel. Geen groot probleem, maar moet je wel even aan denken bij de start van je rit..

• boerenlater
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 11:29
Ik wil ook wel weer eens beginnen en ik vraag me af of je nou al die powermeters hartslagmeters navigatie enz nodig hebt tegenwoordig.
Of voldoet een simpel fietscomputertje voor de snelheid en afgelegd aantal km ook.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 24-04 17:13
boerenlater schreef op maandag 1 april 2019 @ 11:48:
Ik wil ook wel weer eens beginnen en ik vraag me af of je nou al die powermeters hartslagmeters navigatie enz nodig hebt tegenwoordig.
Of voldoet een simpel fietscomputertje voor de snelheid en afgelegd aantal km ook.
Je kunt prima beginnen zonder al die dingen, in de basis ben je nog steeds gewoon aan het fietsen. Aantal kilometers en snelheid kun je ook bijhouden met bijv. de Strava-app op je telefoon, je kunt deze dan achteraf bekijken.

Al die extra meters zijn natuurlijk leuk als je meer inzicht wil krijgen in je fitheid, prestaties, etc. Zelf heb ik een hartslagmeter en snelheidsmeter gekoppeld aan een Wahoo Element Bolt (incl. navigatie). Powermeter lijkt mij erg handig, maar die zijn behoorlijk duur; zeker in verhouding tot de prijs van m'n fiets.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

boerenlater schreef op maandag 1 april 2019 @ 11:48:
Een navigatie is wel erg handig hoor...

Ik vind het zelf leuk om op onbekende plekken te komen, zonder steeds te moeten 'zoeken' naar de juiste weg.

Ik bepaal dan van tevoren hoeveel km ik wil fietsen en maak met Komoot (of Strava) een route. Deze zet ik dan op mijn GPS (via BT) en fiets die route.

Uiteraard is dat niet nodig: je kunt ook over de 'bekende' wegen fietsen of het gewoon niet erg vinden dat je af en toe moet stoppen om te kijken waar je bent en waar je naar toe moet/wilt.
(of je moet het niet erg vinden om als je 50 km plant, dat het er 30 of 130 worden :)).

• Prulleman
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 14:11

Prulleman

Moderator Mobile

a.k.a Nilz

Je moet proberen te bedenken wat je doel is met een fietscomputer/GPS, denk aan:
- training
- navigatie
- logging
- realtime info
- ...

Zelf heb ik een tijdje terug gekozen voor een Garmin Edge 25, omdat het voor mij primair ging om logging (en auto push naar Strava). Training zaken zit er niet op, navigatie beperkt, je kan een GPX inladen (of via de app aanmaken) en een spoor na rijden (zonder kaart). En qua realtime info is het vrij beperkt omdat het scherm erg klein is. Ik gebruik em voornamelijk op de MTB, en dan heb je vrij weinig tijd om erop te kijken, en qua kwetsbaarheid is zo'n kleine en compacte unit ook ideaal.

Als je full map navigatie belangrijk vind valt deze al af, dan moet je naar bv een edge 520. Maar on the spot herberekenen van een route bij bv een afsluiting zit hier ook nog niet op, dan moet je naar de 520 plus of 820 (die nu overal in de aanbieding lijkt te zijn, dus er zal een opvolger onderweg zijn).

Als je training belangrijk vind dan moet ie te koppelen zijn met het liefst een powermeter (duur!!), op basis van realtime power kan je de beste trainingen doorlopen, door heel specifiek x minuten op een y% van je FTP te trappen

• Noisia
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 13:31
@boerenlater Met meer data kun je specifieker trainen of bijvoorbeeld navigeren. Uiteraard voldoet een simpel en goedkoop metertje ook. Het hangt vooral af van je doelen en wat je wilt meten. Is voor mij natuurlijk ook al gezegd.

Stel je wilt een "luxe" fietscomputer, dan zou ik je zeker aanraden om eens naar de Wahoo Elemnt Bolt te kijken. Ik ben hier zelf super tevreden over. In mijn fietsgroep hebben een aantal ook devices van Garmin maar die hoor ik regelmatig klagen over uitvallen, lege batterij tijdens een tocht, navigatie in de war etc. Allemaal issues die ik op de Bolt niet heb.

Niet gehinderd door enige kennis van zaken

• wmeester
  • Nu online
Wie kan mij helpen met de aanschaf van een fietscomputer? Ik wil graag wat sportiever fietsen van werk naar huis en wil dus gebruik maken van trainingsprogramma's die deze kastjes kunnen bieden.
Heb al wat opgevangen
-wahoo element bolt
-Polar m460
-Lezyne super gps

Over de Polar lees ik dat die inderdaad een trainingsprogramma kan laden. Ik vraag me alleen af of dat een beetje werkt, of je wordt aangespoord om een tandje harder te fietsen als je inspanning te laag is (hartslag)
De Wahoo is de duurste van het stel en de Lezyne de goedkoopste.
Ik maak verder geen gebruik van navigatie.
Liefst wil ik niet afhankelijk zijn van een aparte telefoon of een abonnement van Strava ofzo; ik hoef mijn data niet te delen.

• rockhopper
@wmeester Strava kan je ook gratis gebruiken, iets minder features maar in mijn ogen mis je niks essentieels.
Uiteindelijk wil je je data toch ergens 'bewaren'. En dat kan in principe je eigen pc zijn, maar dan heb je ook weer een apart programma nodig om het daar zichtbaar te maken. Omdat dat allemaal een hoop gedoe is, zetten de meeste sportievelingen onder ons de data toch ergens online om in ieder geval meteen te kunnen wat je gedaan hebt. Bij Polar en Garmin heb je vanuit de fabrikant al een achterliggend platform waarop je je data kan zetten / zien. Het voordeel van Strava is dan weer dat je niet merkgebonden bezig bent (en er een hoop mensen op zitten)

Persoonlijk heb ik weinig met 'trainen', dus ik laat advies over programma's en dergelijke graag over aan de mensen die wel structurele trainingen doen op de fiets.

• BreadFan
  • Niet online

BreadFan

Semi-professioneel amateur

Meer mensen die het herkennen dat de Wahoo app op je telefoon soms zomaar start?

Dat je dan dit in je meldingen scherm ziet?

Pagina: 1 ... 23 24 25 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True