Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MortalPiso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:57
Ikzelf gebruik een Garmin hartslagmeter en van Wahoo de snelheid en cadans sensoren en ervaar geen vreemde spikes in samenwerking met de Bolt.

Heb je dit soort spikes bij elke rit? Kun je dan niet een keer sensoren lenen van iemand anders?

De status van je telefoonbatterij is ook vrij bijzonder te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
Herken dat niet en rijd ook met Garmin snelheidssensoren.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

MortalPiso schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 21:46:
Ikzelf gebruik een Garmin hartslagmeter en van Wahoo de snelheid en cadans sensoren en ervaar geen vreemde spikes in samenwerking met de Bolt.

Heb je dit soort spikes bij elke rit? Kun je dan niet een keer sensoren lenen van iemand anders?

De status van je telefoonbatterij is ook vrij bijzonder te noemen.
Bij elke rit heb ik wel een paar rare uitschieters ja.

De status van de telefoonbatterij (iPhone 6S) was een "known bug" volgens Wahoo...

[ Voor 5% gewijzigd door DeFeCt op 04-08-2017 09:16 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Layumi
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 12:02
Gisteren mijn Bolt ontvangen. Installeren was zo gedaan. Vond de Mio sensoren zeer snel.

Wel een vraag: Als ik in de Wahoo app een route van a naar b maak, dan druk ik op kiezen. Er gebeurd dan echter helemaal niets. De Bolt ontvangt de route niet, terwijl de telefoon en de Bolt met elkaar verbonden zijn via bluetooth.
Neem aan wifi niet aan hoeft te staan...

Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-HK
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 15:03
Hebben jullie ervaring met afwijkende hoogtemeters met de Mio? Ik rijd met een Mio Cyclo 315HC, en er is mij opgevallen dat het apparaat hoogtemeters te weinig berekend. Ik vraag mij af hoe dat kan? Zo heb ik vanmiddag door het Westland een rondje gereden, Mio Share zegt bij de track (vooraf) bij totale stijging 147 m. Na het uploaden komt Mio met 44 meter. Strava plaatst hier een vraagteken bij en kan het aantal hoogtemeters herberekenen, hier komt uit 116 meter. Dat laatste is ook meer in lijn met een maat van mij die de Strava App gebruikt. Dezelfde ervaring had ik ook in de Eifel in Duitsland, mijn activiteit week soms honderden meters af i.v.m. de Strava App van een vriend en de herberekening van Strava achteraf.

Waar zou dit door kunnen komen? Is dit puur een verschil van de gebruikte hoogtekaarten (en hoort dit dus min of meer zo) of is mijn hoogtemeter in de 315 niet helemaal 100%? Ik hoor graag of jullie een zelfde ervaring hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Layumi schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 15:55:
Neem aan wifi niet aan hoeft te staan...

Iemand een tip?
Dat moet dus wel, ben ik ook tegenaan gelopen. Voor mij ook 1 van de grootste minpunten van de Bolt. Zeker op vakantie heb je niet altijd wifi, ik heb van 1 telefoon een hotspot gemaakt en vervolgens met mijn telefoon die gesynced is met de bolt geconnect naar de hotspot en toen kon ik de routes op de bolt zetten.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 16:42
@Martijn-HK Ik rijd met een Wahoo Elemnt, en die geeft ook altijd minder hoogtemeters dan Strava. Ik vermoed eigenlijk dat de hoogtemeters van Strava niet kloppen. Als ik met vrienden rijd die bv een Garmin hebben, dan zitten alle fietscomputers met hoogetmeters vlakbij elkaar, terwijl Strava soms wel 30%hoger zit.

Ik vermoed dus dat voor jouw Mio hetzelfde geldt.

@Layumi Mijn Elemnt gebruikt BT alleen voor communicatie met de app, als in instellingen syncen, om een route van de Elemnt naar mijn telefoon sturen (om te syncen met Strava). Als ik routes naar de Elemnt wil krijgen, moet ik in het routescherm op sync drukken, en dan wil ie dat heel graag via wifi doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:56

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
Martijn-HK schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 22:18:
Hebben jullie ervaring met afwijkende hoogtemeters met de Mio? Ik rijd met een Mio Cyclo 315HC, en er is mij opgevallen dat het apparaat hoogtemeters te weinig berekend. Ik vraag mij af hoe dat kan? Zo heb ik vanmiddag door het Westland een rondje gereden, Mio Share zegt bij de track (vooraf) bij totale stijging 147 m. Na het uploaden komt Mio met 44 meter. Strava plaatst hier een vraagteken bij en kan het aantal hoogtemeters herberekenen, hier komt uit 116 meter. Dat laatste is ook meer in lijn met een maat van mij die de Strava App gebruikt. Dezelfde ervaring had ik ook in de Eifel in Duitsland, mijn activiteit week soms honderden meters af i.v.m. de Strava App van een vriend en de herberekening van Strava achteraf.

Waar zou dit door kunnen komen? Is dit puur een verschil van de gebruikte hoogtekaarten (en hoort dit dus min of meer zo) of is mijn hoogtemeter in de 315 niet helemaal 100%? Ik hoor graag of jullie een zelfde ervaring hebben.
Ik gebruik ook een 315HC. Met hoogtemeters heb ik geen probleem. Wel met afstand. Als je de Mio zelf laat synchroniseren met Strava via Mioshare, is de route altijd te kort. Stel dat de 315HC zegt dat je 62km gefietst hebt, dan komt het vaak voor dat er op Strava ineens 60,3 staat ofzo. Dat komt door de manier waarop Mio de route overzet naar Strava, hebben ze mij bij Strava weten te vertellen. Wat ik dus tegenwoordig doe is: de route downloaden als GPX via Mioshare en handmatig uploaden op Strava. Dan klopt de afstand wel.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Martijn-HK schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 22:18:
Zoals Borft al schreef zal Strava bijna altijd de hoogte overschatten omdat er gebruik gemaakt wordt van hoogtekaarten die niet fijnmazig genoeg zijn. Een Garmin, en ik neem aan ook je Mio, meten de hoogte op basis van luchtdrukverschillen tijdens je rit. Ik zou in iedergeval niet twijfelen aan je Mio.

Voorbeeld van Strava overschatting voor mijn rit vandaag in de Hoge Venen:
Strava route planner: 1204m
Garmin Edge: 859m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-HK
  • Laatst online: 12-09 15:03
pdukers schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 19:35:
[...]

Zoals Borft al schreef zal Strava bijna altijd de hoogte overschatten omdat er gebruik gemaakt wordt van hoogtekaarten die niet fijnmazig genoeg zijn. Een Garmin, en ik neem aan ook je Mio, meten de hoogte op basis van luchtdrukverschillen tijdens je rit. Ik zou in iedergeval niet twijfelen aan je Mio.
Thanks voor jullie reacties. Dat van afstanden en gemiddeldes anders berekenen is mij ook een keer opgevallen. Dus zo nu en dan upload ik ook mijn activiteiten handmatig.

Ik heb naar aanleiding van de reacties, gezocht hoe Strava hoogtemeters berekent. Ik kwam al snel dit artikel tegen.
Kortom, ze gebruiken de data van onze luchtdrukmeters om de hoogtekaart bij te stellen, omdat er in de oude manier met publiek beschikbare data veel fouten zaten wat tot grote verschillen leidde. Als je device een hoogtemeter heeft die door Strava erkent is, dan komt er onder elke activiteit bij hoogtemeters "Elevation(?)" te staan. Dit vraagteken gaf bij mij de impressie dat Strava twijfelt aan je hoogtemeters / geïmporteerde data en dit beter kan heranalyseren. Dat is dus niet zo. :9

Op het moment dat je op de knop drukt om je hoogtemeters te laten analyseren, gooit Strava de data van de luchtdrukmeter weg en gebruikt de publiek beschikbare data met bijbehorende fouten. Dus dan blijven we met een foutieve hoogtekaart zitten. De data van de erkende hoogtemeters wordt namelijk gebruikt om een nieuwe database op te bouwen.

Het mysterie van gisteren heb ik ook opgelost. Ik heb de gpx file geopend in een track editor, in de eerste seconden is er een daling van 46 meter. Laat dit nu net het verschil zijn in de totale daling en totale stijging in Mio Share. In de nieuwe software van Mio (mss een foutje in de beta) wordt alles vanaf het moment dat je de device aanzet in de track opgenomen, ook als je nog niet op 'rit opnemen' hebt gedrukt. 1x raden wat die 46 meter was... ik heb de gps alvast opgestart in de lift (woon op de 21ste). :+ Dus dan klinkt in totaal 44 meter stijgen voor een rit van 50 km door het Westland heel plausibel ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yoekel
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21-03 20:03
Vergeet niet ook dat in de bergen naast een steile wand het lijntje van de GPS nog wel eens flink wil driften. Moet je eens naast je de afgrond in kijken, je voorstellen dat je daar even hebt gefietst, en weer terug kwam op de weg. Dan heb je ook alweer aardig wat hoogtemeters te pakken als het op kaartmateriaal wordt gebaseerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:16

ericplan

5180 Wp PV

Een vraag gesteld in de Pricewatch-feedback of de inhoud van de rubrieken "navigatie" en "gps-ontvanger" aangepast kunnen worden zodat het meer in de lijn is met dit topic en met Het grote Sporthorloge met GPS topic

ericplan in "Definitie GPS-ontvanger"

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 05:35
Microkid schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 18:48:
Ik heb de gok genomen, zojuist de Karoo Hammerhead besteld. Pre-sales prijs is $299, uiteindelijke winkel prijs zal $499 zijn. Totale kosten incl verzending en douane waren iets van 325 euro. Scherpe prijs, zeker in vergelijk met de topmodellen van Garmin en Mio :) Nu maar wachten tot de postbode aan de deur staat.
Waar heb je die besteld ? heb ne net in geschreven voor de special offer. Weet niet of dat het zelfde is.

[ Voor 3% gewijzigd door Cyrus The Virus op 11-08-2017 07:17 ]

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:17

Lulukai

God's gift to women

Heb nu een Elemnt Bolt met snelheidssensor, maar ik vind dat die traag reageert wanneer ik een sprintje trek. Als ik de sensor uitschakel (en dus enkel via GPS werk), lijkt de snelheid mij met dezelfde traagheid geüpdatet te worden. Ik heb dus de indruk dat de snelheidssensor niet wordt gebruikt, kan ik dat op een manier testen of de Bolt de snelheidssensor dan wel GPSsensor gebruikt? Wheel sizing staat op automatic.
Cadans en hartslag werken wel correct, dus aan mijn skills om dingen te connecteren ligt het niet.

[ Voor 27% gewijzigd door Lulukai op 11-08-2017 09:02 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Kun je GPS niet uitzetten op de Bolt? Kan natuurlijk ook zijn dat de head unit zelf de snelheid vertraagd weergeeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gurby
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-09 21:31
Je kunt GPS uitzetten door op de power/menu knop te drukken en dan waar 'outdoor' staat, dit door te klikken naar 'indoor'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:24
Als je de GPS uitzet heb je ook geen activity tracking meer lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurby
Hartslag, snelheid en cadans worden nog gewoon gelogd als je daar de goede sensoren voor hebt. Zien waar je bent geweest gaat dan uiteraard niet meer lukken nee, maar het is maar om te testen voor Lulukai, niet waar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
Cyrus The Virus schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 07:16:
[...]
Waar heb je die besteld ? heb ne net in geschreven voor de special offer. Weet niet of dat het zelfde is.
Ja, daar. Na een paar dagen kreeg ik een mailtje met de bestelgegevens. Als je te lang moet wachten, moet je ze gewoon even mailen.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Laatst online: 22:14
Wie van jullie gebruikt een wahoo speed sensor? Ik heb de mijne sinds november vorig jaar, het eerste half jaar met de meegeleverde batterij gedaan, en sindsdien is elke batterij die ik erin gestopt heb na 1 of 2 ritten alweer leeg. Zijn tot nu toe wel goedkope batterijtjes van de Action enzo, dus misschien moet ik een keer een goede kopen. Of zou het kunnen zijn dat er iets mis is met die sensor?

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-08 22:56
Volgens de Wahoo site ondersteund de BOLT zowel ANT+ als Bluetooth Smart. Ik heb een TomTom Runner sporthorloge met een Bluetooth Smart hartslagband maar deze word niet herkent. Er zit ook geen knopje o.i.d op de band. Iemand een idee?

Creating my own hero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Fasterinside schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 11:33:
Volgens de Wahoo site ondersteund de BOLT zowel ANT+ als Bluetooth Smart. Ik heb een TomTom Runner sporthorloge met een Bluetooth Smart hartslagband maar deze word niet herkent. Er zit ook geen knopje o.i.d op de band. Iemand een idee?
Vermoedelijk is de hartslagband nog gepaard met het andere apparaat, heb je de batterij er al eens een tijdje uitgehaald om te kijken of daardoor de koppeling wordt verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-08 22:56
begintmeta schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 11:48:
[...]

Vermoedelijk is de hartslagband nog gepaard met het andere apparaat, heb je de batterij er al eens een tijdje uitgehaald om te kijken of daardoor de koppeling wordt verwijderd?
Bedankt voor de tip. Ga dat eens proberen. Heb de watch nu ook in flight modus staan dus deze zal niet opnieuw verbinding zoeken met de band.

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:13
DeFeCt schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 09:27:
[...]

Dat moet dus wel, ben ik ook tegenaan gelopen. Voor mij ook 1 van de grootste minpunten van de Bolt. Zeker op vakantie heb je niet altijd wifi, ik heb van 1 telefoon een hotspot gemaakt en vervolgens met mijn telefoon die gesynced is met de bolt geconnect naar de hotspot en toen kon ik de routes op de bolt zetten.
Dit herken ik niet. Wellicht hangt het nog van het type route af dat je wil sturen, maar mijn GPX files die ik uit de cloud pak (dropbox) kan ik gewoon in de ELEMNT app importeren en daarna via BT naar mijn BOLT sturen. Vrijdag gepropeerd :)

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
De Bolt is dinsdag in de aanbieding bij futurum:
https://www.futurumshop.n...tm_campaign=zomerkalender

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 14:23
Held! Dank voor het delen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Wellicht krijg je er met WOW25 nog 25,- extra korting op. De code zou tot gisteren bruikbaar zijn, maar werkt nu ook nog. De moeite van het proberen waard? :)

*Geldig op bestellingen vanaf 125,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
@swbr Ik heb sinds mei vorig jaar een Elemnt, met bijbehorende sensors (snelheid, cadans en hartslag) van Wahoo. Sindsdien iets van 5000km gereden, en ik heb nog nooit batterijen hoeven te vervangen.

Voor de duidelijkheid, ik heb dus de sensoren zonder magneetjes.

[ Voor 14% gewijzigd door borft op 14-08-2017 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Maardiweb schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 18:03:
[...]

Dit herken ik niet. Wellicht hangt het nog van het type route af dat je wil sturen, maar mijn GPX files die ik uit de cloud pak (dropbox) kan ik gewoon in de ELEMNT app importeren en daarna via BT naar mijn BOLT sturen. Vrijdag gepropeerd :)
Hoe "stuur" je de route dan naar de BOLT? Op sync drukken op de BOLT werkt bij mij in ieder geval niet...

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Layumi
DeFeCt schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 15:52:
[...]

Hoe "stuur" je de route dan naar de BOLT? Op sync drukken op de BOLT werkt bij mij in ieder geval niet...
Maak op Routyou een route en ik hang mn Bolt aan de PC.
Andere optie (nog niet gebruikt) is route maken met RWGPS en dan sync met de Bolt, als je RGWPS "aan" hebt staan in je mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Layumi schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 19:33:
[...]
Maak op Routyou een route en ik hang mn Bolt aan de PC.
Andere optie (nog niet gebruikt) is route maken met RWGPS en dan sync met de Bolt, als je RGWPS "aan" hebt staan in je mobiel.
Die laatste variant gebruik ik, maar zonder actieve wifi connectie krijgt de bolt geen routes van mijn telefoon

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:27
Thx ,besteld 😁
Code werkt wel niet meer

[ Voor 4% gewijzigd door Gunth op 15-08-2017 10:11 ]

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Ik ga de Bolt denk ik ook bestellen. Ik word gek van mijn Garmin Edge 500. Aantal keer mijn ritjes kwijtgeraakt (alles netjes gedaan: stop, reset, etc, maar toch een 0kb file). Ook heb ik veel last van dropouts in combinatie met Stages PM. Dit laatste weet ik niet of dat beter wordt met de Bolt, maar slechter zal het vast niet worden.

Even getwijfeld of ik de Hammerhead Karoo misschien wilde proberen met de presale actie, maar vind het toch een te groot apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Toch steeds meer ergernis over navigeren met mijn Elemnt Bolt. Ik wil gewoon GPX-bestanden downloaden, en die importeren om turn-by-turn navigation te krijgen. Bij Garmin werkt dit direct, bij de Elemnt moet het via externe webservices maar zelfs dat lukt me niet gratis.
Maardiweb schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 10:48:
Wellicht krijg je er met WOW25 nog 25,- extra korting op. De code zou tot gisteren bruikbaar zijn, maar werkt nu ook nog. De moeite van het proberen waard? :)

*Geldig op bestellingen vanaf 125,-
Via welk kanaal heb je die code gekregen? Had ik ook wel willen gebruiken :)

[ Voor 42% gewijzigd door Lulukai op 15-08-2017 21:16 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

DeFeCt schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 09:27:
Lost dit je probleem op?
Sync Routes over Bluetooth 4.0
On the Ride page in the Companion App select “No Route Selected”.
Select "Sync from Web".
Routes will be synced from all authorized sites.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:49
Reynouts schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:56:
Ik ga de Bolt denk ik ook bestellen. Ik word gek van mijn Garmin Edge 500. Aantal keer mijn ritjes kwijtgeraakt (alles netjes gedaan: stop, reset, etc, maar toch een 0kb file). Ook heb ik veel last van dropouts in combinatie met Stages PM. Dit laatste weet ik niet of dat beter wordt met de Bolt, maar slechter zal het vast niet worden.

Even getwijfeld of ik de Hammerhead Karoo misschien wilde proberen met de presale actie, maar vind het toch een te groot apparaat.
Ik vind vooral die enorme bezels zo lelijk aan de Hammerhead.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

Ik zit nog op het werk. Maar zie de Bolt niet meer in de aanbieding. Hoeveel korting kreeg je er op?

Zit al een aantal dagen er op te azen. :(
Flink balen dus...

Edit: Besteld! bedankt Exocet. :)

Blijkbaar moest ik de directe "sale" link bovenaan de pagina openen.
de normale search levert je de gewone prijs op zonder korting.

[ Voor 15% gewijzigd door murphylee op 15-08-2017 23:08 ]

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
murphylee schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 21:33:
[...]

Ik zit nog op het werk. Maar zie de Bolt niet meer in de aanbieding. Hoeveel korting kreeg je er op?

Zit al een aantal dagen er op te azen. :(
Flink balen dus...
Aanbieding is er nog
https://www.futurumshop.n...phtml?group=zomerkalender

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Layumi
Lulukai schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 21:06:
Toch steeds meer ergernis over navigeren met mijn Elemnt Bolt. Ik wil gewoon GPX-bestanden downloaden, en die importeren om turn-by-turn navigation te krijgen. Bij Garmin werkt dit direct, bij de Elemnt moet het via externe webservices maar zelfs dat lukt me niet gratis.
Waarom maak je geen account bij RWGPS. Maak je daar een route op de site en sync je zo naar je Bolt.
Op je Bolt RWGPS inloggen en aanzette. Dan is sync geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:49

Ik vind vooral die bezels zo groot. Geeft het apparaat een onnodig bulky look.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Layumi schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 21:41:
[...]

Waarom maak je geen account bij RWGPS. Maak je daar een route op de site en sync je zo naar je Bolt.
Op je Bolt RWGPS inloggen en aanzette. Dan is sync geen probleem.
Ik wil geen routes handmatig aanmaken maar importeren via GPX

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Weet iemand eigenlijk of komoot een beetje fatsoenlijk werkt en hoe de kwaliteit van de Elemnt-integratie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
DeFeCt schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 15:52:
[...]

Ik heb een GPX file op Dropbox staan. Die open ik in de Wahoo ELEMNT app (afhankelijk van je telefoon denk ik hoe dit precies gaat). Vervolgens staat de route dus in mijn ELEMNT onder 'routes'. Daar klik je op, en dan op 'Select route'. Dan wordt hij naar de ELEMNT gestuurd.

Volgens mij wil jij alle routes syncen vanaf je BOLT, maar je moet juist een route pushen vanaf je telefoon :)

[...]

Nieuwsbrief van FUTURUMshop.. :)
Zondag verstuurd, was 1 dag geldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ridewithgps, gratis account, 0 problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mipinzy
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-05 08:56
Bedankt voor het delen, komt vandaag binnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Maardiweb schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 09:22:
[...]
...Vervolgens staat de route dus in mijn ELEMNT onder 'routes'. Daar klik je op, en dan op 'Select route'. Dan wordt hij naar de ELEMNT gestuurd.

Volgens mij wil jij alle routes syncen vanaf je BOLT, maar je moet juist een route pushen vanaf je telefoon :)
Volgens mij vergeet je in bovenstaande het woord App, dus ...Vervolgens staat de route dus in mijn ELEMNT App onder 'routes'. Zover kom ik ook, bij mij wordt de route gescyned vanaf RWGPS, dan staat hij op mijn telefoon, maar zolang de ELEMNT BOLT geen wifi verbinding heeft verschijnt hij niet in de fietscomputer zelf.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurby
Als je vervolgens in de app de route selecteert (om te gaan rijden), dan synct ie hem toch via Bluetooth?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 09:27
begintmeta schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:57:
Weet iemand eigenlijk of komoot een beetje fatsoenlijk werkt en hoe de kwaliteit van de Elemnt-integratie is?
Komoot werkt ok.

Grootste irritatie van Komoot is dat hij upgeloade gpx routes aanpast (origineel toont hij als rood lijntje). Je kan deze dan handmatig gaan corrigeren. 8)7

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
DeFeCt schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 12:00:
[...]

Volgens mij vergeet je in bovenstaande het woord App, dus ...Vervolgens staat de route dus in mijn ELEMNT App onder 'routes'. Zover kom ik ook, bij mij wordt de route gescyned vanaf RWGPS, dan staat hij op mijn telefoon, maar zolang de ELEMNT BOLT geen wifi verbinding heeft verschijnt hij niet in de fietscomputer zelf.
Ah pardon, yes ik bedoel de app. Ik vermoed dat hij bij jou een wifi verbinding wil omdat de route dus niet fysiek op je telefoon staat. Doordat hij via RidewithGPS komt kan je hem mogelijk niet pushen. Je bolt zal hem dus ook van het internet moeten trekken en daarvoor heeft ie dan wifi nodig. Ik gebruik zelf deze constructie niet maar de aanname lijkt me redelijk plausibel.

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Maardiweb schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 21:22:
[...]

Ah pardon, yes ik bedoel de app. Ik vermoed dat hij bij jou een wifi verbinding wil omdat de route dus niet fysiek op je telefoon staat. Doordat hij via RidewithGPS komt kan je hem mogelijk niet pushen. Je bolt zal hem dus ook van het internet moeten trekken en daarvoor heeft ie dan wifi nodig. Ik gebruik zelf deze constructie niet maar de aanname lijkt me redelijk plausibel.
Dat klinkt inderdaad aannemelijk! Zal een testen met de lokale GPX file.

Flickr

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 08:38
joint_me schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 16:46:
[...]

Komoot werkt ok.

Grootste irritatie van Komoot is dat hij upgeloade gpx routes aanpast (origineel toont hij als rood lijntje). Je kan deze dan handmatig gaan corrigeren. 8)7
Ik ben er dus zelf nog altijd niet aan uit of ik Komoot wil/blijf gebruiken of RideWithGPS.

Komoot voordelen:
- éénmalige kost om alle gebieden te unlocken (€19,99)
- import GPX

Komoot nadelen:
- zoals hierboven beschreven heeft Komoot praktisch altijd mijn route zelf gewijzigd in iets anders en dien ik ik dit handmatig te corrigeren. Zoals joint_me beschreef toont Komoot de originele rit adhv een rode lijn. Waarom dit telkens bij Komoot gebeurt is mij een raadsel

RWGPS voordelen:
- Import van GPX verloopt goed en is altijd de originele route zoals je ze gereden/gedownload hebt

RWGPS nadelen:
- bij het manueel importeren van een GPX bestand verloopt alles goed maar werd er geen Cue sheet aangemaakt (waar ik toch het liefst mee navigeer). Dan zet ik 2 RWGPS vensters open naast elkaar en maak ik manueel de router terug aan waardoor er wel een Cue sheet gecreëerd wordt. Het kan ook makkelijker maar dan moet je een maandelijks bedrag betalen van €6 per maand. Dit vind ik persoonlijk te veel.

Mocht Komoot GPX'en correct importeren ga ik onmiddellijk voor Komoot. Nu gebruik ik RWGPS en creëer ik elke route manueel (wat wel wat tijd in beslag kan nemen).

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
joint_me schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 16:46:
[...]

Komoot werkt ok.

argon007 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 08:47:
...
Komoot nadelen:
- zoals hierboven beschreven heeft Komoot praktisch altijd mijn route zelf gewijzigd in iets anders en dien ik ik dit handmatig te corrigeren. Zoals joint_me beschreef toont Komoot de originele rit adhv een rode lijn. Waarom dit telkens bij Komoot gebeurt is mij een raadsel

...
Ik heb experimenteel maar eens een aantal gpx-rondjes die ik eens had opgenomen in Komoot geimporteerd, ik zie daarbij geen rode lijnen verschijnen. Als ik echter 'plan similar' gebruik, wijzigt de ronde inderdaad wel telkens, soms meer soms minder, soms voorspelbaar, soms niet. Oude rondes kunnen op zich weer exact als gpx-bestand worden hergebruikt. Ik neem aan dat jullie dat bedoelen?

[ Voor 15% gewijzigd door begintmeta op 17-08-2017 10:10 ]

• argon007
Ik kreeg een GPX bestand van iemand die een met Garmin (Basecamp) werkt. Als ik dit importeer dan ziet het er gewoon weg niet uit. Als ik hetzelfde GPX bestand importeer in RWGPS dan komt dit mooi tevoorschijn.

Het gaat over volgend GPX bestand:
https://drive.google.com/...JKuwsx3E-hWVgtbzhnQVZYT2s

Enig idee hoe dit zou komen?
argon007 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 10:17:
Ik kreeg een GPX bestand van iemand die een met Garmin (Basecamp) werkt. Als ik dit importeer dan ziet het er gewoon weg niet uit. Als ik hetzelfde GPX bestand importeer in RWGPS dan komt dit mooi tevoorschijn.

Omdat Komoot met routes werkt op basis van de profielinstellingen (wandelen, recreant fietsen, mountainbiken, cyclo en lopen). Hij verplaatst de routepunten naar gelang de profielinstellingen en kiest zelf de verbindingen van punt A naar B, B naar C, enz.

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
argon007 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 10:17:

Er zijn twee importeerfuncties: 'Import to Plan a Route' en 'Import Activity'. Met 'Import Activity' importeer je gewoon het gpx-bestand, met 'Import to Plan a Route' importeer je het GPX-bestand als basis voor een eigen route van Komoot. In dat laatste geval geeft Komoot er dus door middel van zijn eigen database en algoritmes een eigen sausje aan. Volgens eigen zeggen haalt men de geimporteerde routes door het eigen systeem zodat zeker is dat de routes voor Komoot routeerbaar zijn, maar de overlap met de bestaande route zou vaak denk ik een stuk beter kunnen (eventueel zou de ratio van 'bestaande gpx volgen' tegen 'komoot-eigen route plannen' instelbaar kunnen zijn door de gebruiker).

[ Voor 3% gewijzigd door begintmeta op 17-08-2017 11:29 ]

• argon007
Ok, maar bij het importeren van een GPX vraagt Komoot ook over welk type sport het gaat. Daar kies ik voor road bike (ook al eens bike genomen) en de route klopt gewoon weg niet. Mocht dit nu nog over onverharde bospaden gaan dan kan ik dit best begrijpen, maar ik rij enkel op de weg.

Daar is dus niets aan te doen? Ik ben trouwens aan het kijken om de Komoot helpdesk even te contacteren hierover. Ik wil gerust naar Komoot voor die éénmalige prijs van €19,99 tegenover de maandelijkse kost van RWGPS van €6 per maand.

//edit: net import a plan & import activity getest maar geen van beide geeft dus mooi de GPX aan. Ik snap eigenlijk gewoon nog altijd niet hoe het komt dat een GPX waar uiteindelijk toch de data instaat waar je langs rijdt niet mooi getoond kan worden op Komoot maar wel op alle andere GPX import websites die ik getest heb :-)

Het zal wel aan mij liggen dat ik het niet begrijp ;-)

[ Voor 27% gewijzigd door argon007 op 17-08-2017 11:32 ]

//edit: net import a plan & import activity getest maar geen van beide geeft dus mooi de GPX aan. Ik snap eigenlijk gewoon nog altijd niet hoe het komt dat een GPX waar uiteindelijk toch de data instaat waar je langs rijdt niet mooi getoond kan worden op Komoot maar wel op alle andere GPX import websites die ik getest heb :-)
Komoot heeft een eigen routeringsalgoritme waardoor de route er anders uitziet als degene die in uw GPX zit. Komoot ondersteunt track import want ze tonen de originele track, maar zoals hierboven al beschreven laten ze hun eigen routering los waardoor de routepunten anders verbonden worden.

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
argon007 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:25:
...Ik snap eigenlijk gewoon nog altijd niet hoe het komt dat een GPX waar uiteindelijk toch de data instaat waar je langs rijdt niet mooi getoond kan worden op Komoot maar wel op alle andere GPX import websites die ik getest heb :-)...
Ik heb even in je demo-bestand gekeken, en het lijkt een route-type gpx te zijn (met rte en rtept tags), geen track-type gpx (met trk en trkpt tags)*. Dat zou voor een andere interpretatie door komoot kunnen (moeten denk ik zelfs) zorgen. Ik had het eerder alleen met track-type gpx-bestanden geprobeerd, daarbij wordt, mits import activity wordt gekozen, gewoon de gevolgde track getoond.

Kan Garmin basecamp ook track-type gpx exporteren?

[ Voor 13% gewijzigd door begintmeta op 17-08-2017 13:53 ]

• argon007
Geen flauw idee van. Ik ga af en toe met een groepje vrienden rijden en er is 1 persoon die altijd de route's aanmaakt in Basecamp en daarna exporteer en doorgeeft aan ons. Ik zou het hem dus eens moeten vragen of hij opties heeft bij het exporteren.

• argon007
Ondertussen net mailtje terug gekregen van Komoot:
thanks a lot for your request!

Unfortunately it isn't always possible to plan the tour exactly as intended in the file. The reason can be that some of the paths used here are not available in OpenStreetMap, the source of our map data, or not yet added to our routing data base (we update this once per week).

Another reason may be that the tour is being adjusted by our system based on the sports type. Sometimes, tracks are marked as private or forbidden to use on foot or bike, some are one-way streets and thus can only be used in one specific direction. In rare cases, it can also be an error on OSM (a connection is missing, or the track is marked as not usable by error). We do indicate the original route in red, so you can see where our planning veers from your file, and can adjust the path by dragging the route, if that's possible. We need to adjust the route to our own data base, so we can navigate you properly.

If you are familiar with OpenStreetMap, you can take a look there, and see why the path is not usable, and even make adjustments in case you find an error there.

Hint: Use the key combination CTRL (Apple: CMD) + ALT + click on the map with your left mouse button. This will open the OpenStreetMap view in a new tab. From here, you can directly access the editing mode and make changes.

In this case I took a look at the track - sometimes the roads used there don't even seem to exist - it might be that this file is simply inaccurate, because the GPS Signal crashed. Take a look at the screenshot attached, please!

Best regards
Daar het overal om echte wegen gaat vervalt bovenstaande uitleg volledig. De enige mogelijkheid is dan idd de manier van exporteren volgens mij vanuit Basecamp

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
argon007 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 14:39:
...
Daar het overal om echte wegen gaat vervalt bovenstaande uitleg volledig. De enige mogelijkheid is dan idd de manier van exporteren volgens mij vanuit Basecamp
Een fijnmaziger netwerk van rtept's exporteren zou misschien ook al helpen, maar met trkpt's zal het sowieso moeten werken. Er zijn eventueel ook conversieprogramma's tussen route- en tracktype gpx-bestanden..

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:05
Gebruikt er iemand ook een TomTom sporthorloge voor fietsen? uiteraard zonder de route-opties

Hoe bevalt dat?

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 17:21

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Blik1984 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 15:01:
Gebruikt er iemand ook een TomTom sporthorloge voor fietsen? uiteraard zonder de route-opties

Hoe bevalt dat?
Ongehinderd door kennis van TT horloges kan ik je alvast een antwoord geven voor horloges op de fiets in het algemeen.
Ze werken natuurlijk prima, maar als je de horloges om je pols laat zitten is het kijken erop in het beste geval lastig. Zeker tijdens het wielrennen is het niet fijn, bij het toerfietsen of stadsfietsen eigenlijk ook niet prettig, anders wordt het natuurlijk als je 'm aan je stuur monteert al dan niet met quick-release (al betwijfel ik of TT deze heeft) Dus al fietsen je hoofddoel is misschien toch een echte computer overwegen.

Voor wat het waard is: ik fiets veel met een Fenix 3, deze zit altijd om mijn pols, maar ik heb daarnaast een garmin oregon op het stuur. Hier kijk ik eigenlijk altijd op. Of in de kaartstand of op de data stand waarin je dan 10 velden met gegevens hebt. Het horloge is alleen voor het makkelijk loggen (en als backup mocht één van de twee gps-en wegvallen)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:05
rockhopper schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 16:05:
[...]

Ongehinderd door kennis van TT horloges kan ik je alvast een antwoord geven voor horloges op de fiets in het algemeen.
Ze werken natuurlijk prima, maar als je de horloges om je pols laat zitten is het kijken erop in het beste geval lastig. Zeker tijdens het wielrennen is het niet fijn, bij het toerfietsen of stadsfietsen eigenlijk ook niet prettig, anders wordt het natuurlijk als je 'm aan je stuur monteert al dan niet met quick-release (al betwijfel ik of TT deze heeft) Dus al fietsen je hoofddoel is misschien toch een echte computer overwegen.

Voor wat het waard is: ik fiets veel met een Fenix 3, deze zit altijd om mijn pols, maar ik heb daarnaast een garmin oregon op het stuur. Hier kijk ik eigenlijk altijd op. Of in de kaartstand of op de data stand waarin je dan 10 velden met gegevens hebt. Het horloge is alleen voor het makkelijk loggen (en als backup mocht één van de twee gps-en wegvallen)
Het is niet voor mij maar voor mijn vriendin, en die hardloopt wel intensiever dan dat ze fietst. Maar ze wil misschien wel een stap richting triathlon gaan zetten. Daarnaast gaat het ook om de synchronisatie met o.a. Strava.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@Blik1984
In principe kan je achteraf alles handmatig syncen naar strava met zo'n beetje alle gps toestellen. De nieuwere werken natuurlijk allemaal gelikter.
Let wel dat je bij pure triatlon eigenlijk een horloge zoekt met 'multisport' ondersteuning, daar zijn er niet zoveel van en deze zijn meestal prijziger. Wat ik hiermee bedoel is dat je in één activiteit meerdere sporten kan beoefenen. Immers je begint meestal bij een triatlon met zwemmen, gaat dan fietsen (met nog een stukje wissel/omkleed periode (transition)) en tot slot lopen. De goedkopere modellen ondersteunen wel los zwemmen, fietsen en lopen maar kunnen dit weer niet goed tot één activiteit samenvoegen.
Maar goed tot ze echt triatlons gaat lopen zullen de trainingen in het begin toch wel apart blijven, dus misschien loop ik te ver op de zaken vooruit.
Maar voor horloges is er een apart topic, daar kan je eigenlijk deze vraag beter stellen omdat het hier vooral voor de computer op de fiets is bedoelt.

[ Voor 4% gewijzigd door rockhopper op 17-08-2017 16:24 ]

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:41

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Blik1984 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 15:01:

Hoe bevalt dat?
Ik gebruikte een TomTom multisport en nu een TomTom spark 3 om te sporten. Ik gebruik de fietshouder op de fiets en een hartslagband. Dit bevalt mij prima!

Ik heb ook een topeak ridecase waar mijn telefoon in zit voor evt navigatie. Maar meestal rijd ik gewoon een stuk en rij ik niet een vooraf ingestelde route.

Wat betreft synchronisatie gaat dit automatisch. Een keer instellen en daarna worden de activiteiten automatisch geüpload naar bijv strava wanneer de TomTom synchroniseert met mij telefoon via Bluetooth of via kabel met pc.

Tip: als je een looptijden.nl account hebt of aanmaakt en daar dan weer een actify account aan koppelt kun je een TomTom apparaat met leuke korting kopen :).

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Niet online

Vandaag kort de Bolt getest en ik lijk minder last te hebben van dropouts van de Stages.

Wel krijg ik mijn Garmin Snelheidssensor niet gekoppeld (de oude GSC-10) aan de Wahoo ELEMNT Bolt. Ik heb hem er een tijdje naast gehouden, wiel ook laten draaien, maar de Bolt vindt niets.

Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn? Dacht dat deze combi gewoon zou moeten werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:54
Reynouts schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 13:04:
[...]
Wel krijg ik mijn Garmin Snelheidssensor niet gekoppeld (de oude GSC-10) aan de Wahoo ELEMNT Bolt. Ik heb hem er een tijdje naast gehouden, wiel ook laten draaien, maar de Bolt vindt niets.
Batterij van de snelheidssensor 30 seconden verwijderen en daarna weer terugplaatsen. Hiermee wordt er een reset uitgevoerd. Pas op met de O-ring bij het verwijderen en terugplaatsen van het het afdekplaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Niet online
EdwinW schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 18:09:
[...]

Batterij van de snelheidssensor 30 seconden verwijderen en daarna weer terugplaatsen. Hiermee wordt er een reset uitgevoerd. Pas op met de O-ring bij het verwijderen en terugplaatsen van het het afdekplaatje.
Thanks dat lijkt te werken.

Enige probleem wat ik nu nog heb is dat de cadansmeter van de GSC10 prioriteit lijkt te krijgen boven de cadansmeter van de stages. Daarbij heb ik de cadansmagneet van de GSC10 niet meer geïnstalleerd op mijn crank. Krijg nu geen RPM meer door op de Wahoo. Op mijn Garmin Edge 500 ging dit wel automatisch goed (die gaf de Stages cadansmeter prioriteit over de GSC10).

e; Is vanzelf gefixt: na een stukje fietsen pakte die de cadansmeter van de Stages op.

[ Voor 5% gewijzigd door Reynouts op 23-08-2017 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom137
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-07 14:33
Vandaag 15% korting op het Lezyne assortiment bij Futurumshop met de code 10DAAGSE-LEZYNE. Heeft iemand ervaring met dit merk?

https://www.futurumshop.n.../v_lezyne?collection=true

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Het zal best werken, maar het merk komt niet voor in het bekende rijtje van aanbevolen merken. Dat maakt ze niet zozeer slecht, maar er zullen waarschijnlijk of features op het apparaat zelf ontbreken die de meesten wel willen, of het achterliggende platform en ondersteuning is gewoon minder.
FWIW meest besproken voor op de fiets zijn toch wel de edge serie van garmin en dan met name de 520 versus de wahoo elemnt serie waarbij de bolt een lichte voorkeur krijgt tov de gewone elemnt.
Eigenlijk vat deze post van DC het goed samen.

Er vallen op de meeste andere modellen wel het een en ander aan te merken, maar zonder dat je dieper in gaat op je eisen en wensen kunnen we niet goed zeggen of een bepaalde computer wel of niet geschikt is.

De prijs zou wel een leidraad moeten zijn, maar niet een doorslaggevend argument als je 2 modellen vergelijkt.
Verder: de 520 is in prijs gedaalt aldus het beleid van garmin om op gelijke hoogte te komen met de wahoo bolt. (of dit ook in de winkels gebeurt hangt sterk van de winkel af)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

[...]

De code werkt momenteel weer tot 17u (via de nieuwsbrief) wederom WOW25 bij besteding van 125€ of meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
De tbt die Garmin gebruikt, als de route geen waypoints bevat, kan goed werken. Echter Garmin verzint dan zelf alle waypoints erbij, en soms klopt het gewoon niet.

De Elemnt werkt een stuk simpeler, als de route waypoints bevat, dan krijg jt TB navigatie, en ander niet, en moet je het met breadcrumbs doen. Het voordeel daarvan is, dat als je TBT krijgt, het zeker klopt. Het nadeel is, dat als je bijvoorbeeld routes met Strava maakt, die geen waypoints in de export hebben, je het met breadcrumbs moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
borft schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 10:51:
De tbt die Garmin gebruikt, als de route geen waypoints bevat, kan goed werken. Echter Garmin verzint dan zelf alle waypoints erbij, en soms klopt het gewoon niet.
Een route heeft altijd waypoints, namelijk start en finish, anders kan hij geen route berekenen :-)
Een Garmin verzint geen waypoints, maar berekent de route d.m.v. uw route-instellingen. Er worden wel routepunten geplaatst zodoende uw GPS weet welke weg hij moet volgen. Pas je de route-instellingen aan, zal de GPS een andere route voorstellen.
De Elemnt werkt een stuk simpeler, als de route waypoints bevat, dan krijg jt TB navigatie, en ander niet, en moet je het met breadcrumbs doen. Het voordeel daarvan is, dat als je TBT krijgt, het zeker klopt. Het nadeel is, dat als je bijvoorbeeld routes met Strava maakt, die geen waypoints in de export hebben, je het met breadcrumbs moet doen.
Strava exporteert een GPX met daarin een track. Een track bevat idd broomkruimels en je GPS zal gewoon de ene kruimel na de andere volgen, m.a.w. kruimel 1 (beginpunt), 2, 3 ... tot de laatste kruimel (eindpunt). In de volksmond noemen we dit een route, maar eigenlijk is dit een track. Google er maar eens op los: route vs track. In theorie volg je met een track altijd het juiste spoor, maar je bent wel afhankelijk van de maker van die track. Waypoints zijn bij een track puur ter info, verder doet hij er niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:54
Microkid schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 18:48:
Ik heb de gok genomen, zojuist de Karoo Hammerhead besteld. Pre-sales prijs is $299, uiteindelijke winkel prijs zal $499 zijn. Totale kosten incl verzending en douane waren iets van 325 euro. Scherpe prijs, zeker in vergelijk met de topmodellen van Garmin en Mio :) Nu maar wachten tot de postbode aan de deur staat.
Er zijn wel een paar vreemde dingen, want ik heb geen verzending e.d. betaald dus gewoon 299 dollar, 274 euro betaald, maar ze zullen hem naar mij toch ook wel op willen sturen. Tevens is de release vertraagd voor zover ik bij elkaar kan puzzelen. Heb zelf geen bericht gehad, maar op hun medium blog staat een artikel van eind juli dat er vertraging is door een andere keuze in antenne systeem.
https://blog.hammerhead.i...ipping-delay-58c2768ffb7d

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

argon007 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 08:47:

Komoot nadelen:
Extreem vervelend ja, komt bij mij ook voor op volledige asfaltwegen die perfect berijdbaar zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Lulukai op 22-08-2017 14:55 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
Ik blijf daardoor bij RWGPS en "teken" manueel de volledige route over zodat ik Cue's heb... Vervelend werkje, maar ik heb er geen €6 a €7 voor over :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Is TBT zo prettig dan? Ik ben echt uiterst tevreden met mijn breadcrumb trail :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo
  • Laatst online: 12-09 16:06

Flipmo

OMG !!

argon007 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:39:
Ik blijf daardoor bij RWGPS en "teken" manueel de volledige route over zodat ik Cue's heb... Vervelend werkje, maar ik heb er geen €6 a €7 voor over :-)
Kom hier ook even binnenvallen.. Wat ik doe met RWGPS met mijn Bolt is.
Een route importeren, deze kopieren naar je routes. Daar die gaan editten.
*Add/Remove control point.
* Bij je startpunt een punt zetten, en een stukje verderop de route nog weer 1. Tussen die 2 punten de route "oppakken" en zorgen dat hij op je "onderlegger" blijft.
* Dan verder in je route dit nogmaals doen, net zolang je de route overgetrokken hebt.

Wel oppassen dat je niet per ongeluk niet de hele route automatisch aanpast (links bij je cue sheet je totaal kilometers in de gaten houden)

Dit is ook wel wat werk, maar denk makkelijker als 2 vensters naast elkaar en zo de route overtekenen.

De reden dat ik het zo doe is omdat ik het ook wel prettig vind om 250mtr voor een afslag een melding melding krijg. Zo hoef je niet steeds op je scherm te kijken en bang te zijn dat je een afslag mist :)

Mocht het je niet duidelijk zijn stuur gerust een DM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
argon007 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:39:
Is dit niet eenvoudiger: get a cuesheet for a route?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

Werkt helaas alleen bij de betaalde versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
Maardiweb schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:59:
Is TBT zo prettig dan? Ik ben echt uiterst tevreden met mijn breadcrumb trail :)
Ja, niet zozeer om de straatnaam te weten of om te weten of het nu links of rechts is, maar wel om niet "continue" naar beneden te moeten kijken op het schermpje.

Ik kan rondom kijken/voor mij kijken en bij het naderen van een afslag piept de Bolt en kijk ik dan even waar ik naar toe moet. Dus die Cue sheet gebruik ik eigenlijk enkel op het beep toontje te horen en niet voor de straatnaam of dergelijke.
Flipmo schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:07:
[...]

* Bij je startpunt een punt zetten, en een stukje verderop de route nog weer 1. Tussen die 2 punten de route "oppakken" en zorgen dat hij op je "onderlegger" blijft.
* Dan verder in je route dit nogmaals doen, net zolang je de route overgetrokken hebt.
...
Heb ik inderdaad ook al getest maar ik wou te grote sprongen maken waardoor de route dan uiteindelijk toch verspringt. Dus dan toch maar handmatig even 2 vensters naast elkaar open gezet :-). Maar het lukt ook zoals jij hebt omschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

argon007 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:44:
[...]

Ja, niet zozeer om de straatnaam te weten of om te weten of het nu links of rechts is, maar wel om niet "continue" naar beneden te moeten kijken op het schermpje.

Ik kan rondom kijken/voor mij kijken en bij het naderen van een afslag piept de Bolt en kijk ik dan even waar ik naar toe moet. Dus die Cue sheet gebruik ik eigenlijk enkel op het beep toontje te horen en niet voor de straatnaam of dergelijke.

[...]

Heb ik inderdaad ook al getest maar ik wou te grote sprongen maken waardoor de route dan uiteindelijk toch verspringt. Dus dan toch maar handmatig even 2 vensters naast elkaar open gezet :-). Maar het lukt ook zoals jij hebt omschreven.
Prima! dan weet je in ieder geval dat deze optie er is ;)
Net nog getest om eerst allemaal punten op de route aan te klikken, en daarna pas overal tussen alle punten de route maken. Werkt wel wat sneller en prettiger. Al blijft het opletten dat de route niet verspringt van het origineel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
Mocht Komoot nu eens goed werken bij het importeren van een GPX dan was het probleem opgelost. Want deze maakt wel automatisch de Cue aan (dacht ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Komoot is inderdaad nogal eigenwijs hebik gemerkt, ik heb als test twee rondjes gefietst, gebaseerd op komoot. Bij de een heb ik de route exact gevolgd, met een uitzondering van een meter of 15 (een verbindingspad was als verhard gemerkt maar was onverhard, dus daar ben ik even omheen), bij de ander heb ik grotere afwijkingen gedaan. Bij het importeren volgt komoot bij het eerste ronde de gpx exact (op de 10m na), bij het andere maakt de siter er weer wat anders van. Nu is het redelijk makkelijk de route weer naar de juiste wegen te slepen, maar ik denk dat het misschien wel goed zou zijn als komoot de 'eigenwijsheid' instelbaar maakt.

Ik vroeg me trouwens af hoe je een Elemnt het handigste op meerdere fietsen zou kunnen gebruiken. Volgens mij is daarin weinig geautomatiseerd, klopt dat?

[ Voor 10% gewijzigd door begintmeta op 22-08-2017 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
MrAngry schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 10:14:
[...]

Er zijn wel een paar vreemde dingen, want ik heb geen verzending e.d. betaald dus gewoon 299 dollar, 274 euro betaald, maar ze zullen hem naar mij toch ook wel op willen sturen. Tevens is de release vertraagd voor zover ik bij elkaar kan puzzelen. Heb zelf geen bericht gehad, maar op hun medium blog staat een artikel van eind juli dat er vertraging is door een andere keuze in antenne systeem.
https://blog.hammerhead.i...ipping-delay-58c2768ffb7d
Als je tijdens het bestellen niet die $75 aan invoerrechten enz betaald hebt, heb je grote kans dat je die alsnog mag betalen als de postbode aan de deur staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Vreemd, ik heb wel al de 'vat' mogen betalen (ja ik heb ook een exemplaar besteld na het lange twijfelen of ik wilde wachten op de 1030 of deze). Dus mijn bedrag kwam uit op iets van 375 US$ met tijdens het bestellen ook de mededeling dat zij de douane / invoer etc voor hun rekening namen. Dus wellicht heb je geluk met je 299US$.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakola
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 10:28
Flipmo schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:07:
[...]

Wel oppassen dat je niet per ongeluk niet de hele route automatisch aanpast (links bij je cue sheet je totaal kilometers in de gaten houden)

Dit is ook wel wat werk, maar denk makkelijker als 2 vensters naast elkaar en zo de route overtekenen.

De reden dat ik het zo doe is omdat ik het ook wel prettig vind om 250mtr voor een afslag een melding melding krijg. Zo hoef je niet steeds op je scherm te kijken en bang te zijn dat je een afslag mist :)

Mocht het je niet duidelijk zijn stuur gerust een DM :)
Da's toch quasi hetzelfde als de route volledig handmatig maken? Ik wil gewoon GPX inladen -> cuesheet met turn-by-turn navigatie naar mijn Wahoo Elemnt (Bolt) syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

Kakola schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 13:55:
[...]

Da's toch quasi hetzelfde als de route volledig handmatig maken? Ik wil gewoon GPX inladen -> cuesheet met turn-by-turn navigatie naar mijn Wahoo Elemnt (Bolt) syncen.
Je maakt de route dan idd zo goed als handmatig. Enigste is dat je een onderlegger hebt die je een soort van overtrekt. Wat jij wilt, dat wil ik ook ;) Maar nog niet kunnen vinden hoe dat eenvoudig voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MortalPiso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:57
Er is een nieuwe firmware update uit voor de Element (Bolt) met workout ondersteuning :) :

23 Aug 2017
ELEMNT WB09-1628

PLANNED WORKOUTS
ELEMNT can now perform planned/structured workouts. Choose one of the built-in workouts or sync your upcoming training schedule from TrainingPeaks or Today's Plan. After selecting a workout from the PLANNED WORKOUTS section under the SETTINGS screen, ELEMNT will guide you through the workout highlighting your target efforts via the fields, LEDs, sounds, popup notifications and the target effort graph. At any time in the workout, you can pause your plan and also skip forward and back through the planned intervals.

ANT+ FE-C SUPPORT
ELEMNT can now connect to FE-C trainers via ANT+

Hier een blogpost van Wahoo zelf hierover.

DC Rainmaker heeft ook al een lap tekst klaar staan.

[ Voor 9% gewijzigd door MortalPiso op 23-08-2017 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-09 16:37

Hupske

AFCA

Heb op dit moment een Garmin Edge 25. Ben er op zich best tevreden over.
Ik vind het prettig dat je hem makkelijk met je mobiel kan connecten en dat hij daarna gelijk de route upload naar Strava en dat je makkelijk een zelf gemaakt route erop kan zetten.

Wat ik wel mis, als je de kruimel route aan het volgen bent, dat je niet kan zien wat je snelheid op dat moment is. Je kan wel instellen dat hij telkens door de pagina's moet scrollen, maar dan kan je je route niet meer zien.
Daarnaast is de turn bij turn navigatie tot op heden vaag. Geeft regelmatig willekeurig aan dat je naar links of rechts moet, terwijl je nog 1 km rechtdoor moet. En stukken waar je juist de links of rechts moet geeft hij geen enkele instructie door.
De route wordt altijd gemaakt via Garmin Connect, dus de turn bij turn zal gewoon normaal moeten werken lijkt mij?

Nu kan ik wel een Garmin Connect 810 van iemand overnemen. Maar ik weet niet of dat de moeite waard is. Apparaat is tenslotte al 3/4 jaar op de markt.
Nadeel zal dus support kunnen zijn en toch echt een verouderd bluetooth protocol.
Voordeel is dat je een kaart ziet + je snelheid.

Sterk te twijfelen of ik die stap moet maken.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Afhankelijk van de prijs die ze vragen kan je overwegen of je niet beter voor een edge 520 kan gaan (of een wahoo bolt), in mijn ogen is de 810 toch wel behoorlijk verouderd, maar voor de juiste prijs is het misschien wat. Vergeet niet dat de interne accu van die 810 waarschijnlijk dus ook al 3-4 jaar oud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-09 16:37

Hupske

AFCA

De Garmin Edge 520 zal luxe zijn als ik dat budget had, maar helaas kan ik niet ergens 240,- vandaan halen :( Tenzij ik hem ergens 2e hands voor 150 kan vinden, maar die kans acht ik klein.

De 810, staat hier op V&A voor 95. Vandaar de twijfel.
Zeker omdat de Edge 25 verder prima apparaatje is en ws minder snel eol is qua support, maarja fiets met regelmaat de afslag voorbij of stuit nog wel eens op zandweggetjes. Dan moet je alsnog je mobiel erbij pakken om te kijken waar je wel kan fietsen :+

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Maar nog niet kunnen vinden hoe dat eenvoudig voor elkaar te krijgen.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iR5HA4d.jpg

Maar daar wringt het schoentje zeker... 8)

• argon007
Jazeker.

€6 per maand voor RideWithGPS
€8 per maand voor Strava Premium
€x per maand voor ....

Begint aardig op te tellen na verloop van tijd!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 09:27
argon007 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 08:18:
Jazeker.

€6 per maand voor RideWithGPS
€8 per maand voor Strava Premium
€x per maand voor ....

Begint aardig op te tellen na verloop van tijd!
Dat is de reden dat ik voor Komoot ben gegaan, als iedereen met een wahoo elemnt dat nu doet en klaagt over de import is dat probleem ook opgelost.

Hello fellow humans

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

RigolleM schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 08:11:
[...]

[afbeelding]

Maar daar wringt het schoentje zeker... 8)
Ik heb een betalend abonnement genomen op RWGPS. Maar dan nog lukt het niet om automatisch (of snel) GPX om te zetten naar turn-by-turn.
Vanop hun website: https://ridewithgps.com/help/ride-into-a-route
Now the fun part! Trace the route by clicking along the grey path. Be careful to avoid clicking on intersections, as this can cause oddities on the cuesheet. Click after any intersection; our routing services are fairly smart and will know where you intend to go.
Make sure to check your cue sheet! For more detailed route planning help read our route planner help article.
show-cue-icons
After you’ve traced the entire route. Click SAVE at the top of the left side panel.
Het natekenen is dus gemakkelijker dan met 2 browserschermen werken, maar je moet nog altijd handmatig het traject nabouwen. De turn-by-turn wordt niet berekend obv de GPX, maar obv wat je zelf tekent.

[ Voor 9% gewijzigd door Lulukai op 24-08-2017 13:56 ]

.

• argon007
hmm, en wat lukt er dan niet? Want als je het filmpje bekijkt en idd de Trace functie opent dan is het toch gewoon de route doorklikken?

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Dat lukt zeker (al getest), maar al mijn routes volledig doorklikken is veel werk.

.

Mogelijk een oplossing voor cuesheet toe te voegen aan geïmporteerde track.

Met Javawa RTWtools kan je viapunten toevoegen aan een koers.
Je kan bv. richtingaanwijzingen toevoegen voor iedere bocht (graden te bepalen in instellingen).
Sla deze op als koers (tcx) en als je dit bestand upload naar Ridewithgps krijg ik een cuesheet met deze richtingaanwijzingen.
Pagina: 1 ... 11 ... 101 Laatste