• JorisM
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

Maardiweb schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:59:
Is TBT zo prettig dan? Ik ben echt uiterst tevreden met mijn breadcrumb trail :)
Ik vind 't wel fijn om te zien te hoeveel meter het nog naar de volgende afslag is (handig voor als je veel straatjes kort achter elkaar hebt liggen), en (grote) pijlen in beeld vind ik duidelijker navigeren dan 't lijntje van de breadcrumb.

Ik gebruik TBT alleen bij routes die ik nog niet ken of niet vaak gereden heb. Ik heb de navigatie skills van een dode postduif, dus TBT is wel handig voor mij :P

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 21:54

Galois

1811 - 1832

In heb een Garmin Edge 1000 en verschillende profielen aangemaakt (voor mijn MTB, racefiets en trekkingfiets). Ideaal dat dit kan en hij heeft zelfs een afstandsteller per profiel.

Zo kan ik dus per fiets bijhouden hoeveel km die fiets al heeft afgelegd. Nu is het zo dat ik mijn fietsen langer heb dan mijn Garmin, dus wil ik zelf bepalen bij welke stand van de odometer hij moet beginnen met tellen.

Het lijkt erop dat dit niet kan, of heel omslachtig via externe software. Alles wat ik vind op internet zijn oude topics van 2 of meer jaar geleden...

Heeft iemand een idee of dit tegenwoordig (na een softwareupdate) wel mogelijk is? Of eenvoudiger dan via het aanpassen van bestanden op het apparaat?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RigolleM schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 13:42:
Mogelijk een oplossing voor cuesheet toe te voegen aan geïmporteerde track.

Met Javawa RTWtools kan je viapunten toevoegen aan een koers.
Je kan bv. richtingaanwijzingen toevoegen voor iedere bocht (graden te bepalen in instellingen).
Sla deze op als koers (tcx) en als je dit bestand upload naar Ridewithgps krijg ik een cuesheet met deze richtingaanwijzingen.
Kan iemand dit eens testen die een Elemnt heeft of dit volstaat om 'gratis' een cuesheet aan te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06

Flipmo

OMG !!

RigolleM schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 08:31:
[...]

Kan iemand dit eens testen die een Elemnt heeft of dit volstaat om 'gratis' een cuesheet aan te maken?
Heb de tool gedownload en er een GPX ingeladen. na het exporteren en inladen in RWGPS zit er idd een cuesheet in verwerkt. Zal morgen eens proberen of hij ook werkelijk aanwijzingen geeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08:49
Ben benieuwd :-)
Mocht het lukken zou het leuk zijn als je de stappen even in het kort toelicht hoe je het net voor elkaar hebt gekregen.

Heb het zelf ook al eens getest, maar ik kreeg geen TBT instructies in de GPX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb het zelf ook al eens getest, maar ik kreeg geen TBT instructies in de GPX...
De viapunten worden NIET opgeslagen in uw GPX, maar in de TCX (koers) conversie.

Stappen:

- open bestand: selecteer uw GPX bestand
- eerste maal ga je naar button instellingen en pas je de richtingaanwijzingen aan naar uw voorkeur
- kies uitvoeren naar: koersbestand (.tcx/.fit)
- uitvoeren als: Koersen
- selecteer koerspunten toevoegen
- kies button converteren en tcx opslaan

Zal een beetje spelen zijn met de richtingaanwijzingsvoorkeuren om het gewenste resultaat te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 17:21

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Hupske schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 23:39:
De Garmin Edge 520 zal luxe zijn als ik dat budget had, maar helaas kan ik niet ergens 240,- vandaan halen :( Tenzij ik hem ergens 2e hands voor 150 kan vinden, maar die kans acht ik klein.

De 810, staat hier op V&A voor 95. Vandaar de twijfel.
Zeker omdat de Edge 25 verder prima apparaatje is en ws minder snel eol is qua support, maarja fiets met regelmaat de afslag voorbij of stuit nog wel eens op zandweggetjes. Dan moet je alsnog je mobiel erbij pakken om te kijken waar je wel kan fietsen :+
Ik zou persoonlijk doorsparen en een strakke aanbieding afwachten. Met de komende black friday sales (vrijdag na thanksgiving, in november) zullen er zeker aanbiedingen komen van garmin. Voor 150 ben je een heel eind dan (maar geen garanties). De 95 voor de 810 is verder wel een redelijk goede prijs, dus daar kan je weinig miskoop aan doen. Echter als je volgend jaar alsnog een nieuw exemplaar nodig hebt (omdat of het bloed kruipt waar het niet gaan kan omdat je nog scheef naar de 520/bolt kijkt, of omdat je een reparatie/refurbished exemplaar nodig hebt via garmin omdat de accu gestorven is) ben je dit geld natuurlijk "kwijt", al zal je via MP weinig verlies maken als ie niet bevalt.

Het is nu eenmaal zo dat nieuwe fietscomputers die aan de top staan minimaal 200€ kosten (de bolt komt af en toe voor die prijs voorbij bij diverse webshops) maar dan ben je natuurlijk helemaal up-to-date bij. Ik kan verder niet in jouw portemonnee kijken maar als je het geld niet hebt moet je natuurlijk of vrede hebben met je huidige toestel (die edge 25 heb je wel nieuw gekocht?) of deze verkopen en met geld dat je daar voor krijgt en het geld dat je al hebt het beste toestel halen dat je kan betalen die aan zoveel mogelijk van je wensen voldoet.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:37

Hupske

AFCA

@rockhopper Bedankt voor je bericht! Daar kan ik wat mee.

Tot november wachten is mij wat te lang. Begin vanaf september als invaldocent(LO), zal daardoor veel tijd krijgen om te fietsen Want na 7u in de ochtend ben ik de hele dag vrij en dan is er niks beter dan de dag op te vullen op de fiets.

Ik heb idd de Edge 25 gekocht, maar die gaat binnenkort weer terug. Kruimelroute is leuk, maar als hij er telkens naast zit schiet dat niet op. Hier in de regio is dat niet zo erg, maar ik pak ook wel eens de auto om wat verder weg te fietsen en daar ken ik de omgeving niet.

Ik zit marktplaats al af te speuren voor een 520 of een Bolt. 520 kan ik wel voor 175,- krijgen, wat ik wel aan het overwegen ben. qua prijs lijkt mij dat niet heel verkeerd.
De Bolt is nagenoeg niet te vinden. Zal wel minder bekend zijn onder het grote publiek.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Nee, wahoo is onbekend en daardoor onbemind bij het grote publiek, verder is de bolt nog geen half jaar op de markt, de meeste mensen die er een hebben, hebben 'm eigenlijk nog te kort.
Het voordeel van de wahoo is dat ie wat beter doorontwikkeld wordt, het nadeel is dat ie zwart wit scherm heeft (al is dit iets persoonlijks, sommige vinden dit juist weer beter leesbaar). Om de twee units wat beter te vergelijken kan je het beste deze post van DC even doornemen:
linkje naar bolt vs 520
De bolt is onlangs nog voor 199€ bij futurum geweest zie https://www.futurumshop.nl/zomerkalender en via de mailing had je ook nog eens daar 25€ korting bovenop kunnen hebben, voor 175€ een no-brainer. Bij mantel komt ie soms ook voorbij in de sale, en waarschijnlijk nog een hele hoop andere fietswinkels, maar dat is meer iets voor het koopjestopic ;) De 520 is inmiddels al goed doorontwikkeld en mag een 'volwassen' toestel genoemd worden.
Ongeacht wat je gaat doen is het verstandig om even de komende Eurobike af te wachten, als er aankondigingen komen is dat een plek om aankondigingen te doen. En omdat de 520 in prijs is verlaagd als antwoord op de lager geprijsde bolt kunnen we wel stellen dat er een kleine prijzenslag gaande is in gps-land.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Voor zolang hij nog online staat:
Gelekte video van de garmin 1030. Het is me niet duidelijk of dit iemand is die *** heeft aan de NDA van Garmin, of dat dit een bewuste leak is, of misschien zelfs een nepper, maar het is in ieder geval leuk kijkvoer als je in de markt bent. Let wel, eurobike is in minder dan een week, dus de timing klopt alvast.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=4uqwkPe1fNk]
Bron: gpsrumors.com

Detail op de doos: 20 uur battery life. Het lijkt erop dat dit al een exemplaar is voor sale (geen proto) die al bij de handelaar ligt. Verder: de computers worden -niet- aangezet behalve een korte water-demo tegen het einde, dus het is vooral een uiterlijk video met "what's in the box". Het ziet er allemaal wel als echt en af uit. Dus waarschijnlijk is de release binnen nu en een paar dagen/week?
Jammer dat er niet dieper wordt ingegaan op de menus en dergelijke.

[ Voor 35% gewijzigd door rockhopper op 27-08-2017 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Goed bezig @rockhopper. Ik ga Eurobike in de gaten houden. Hopelijk wordt daar wat moois gepresenteerd.
Anders wordt het de Bolt voor mij. Komt als navigatie toch beter naar voren. Zwart wit maakt voor mij niet uit en het is wel fijn dat je al een volledige kaart erop hebt. Met de Garmin moet ik telkens opnieuw stukken kaart er op zetten.
Afwachten voor aanbiedingen dan en Marktplaats in de gaten houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik zit inmiddels zelf in de wachtrij voor de Karoo van Hammerhead. Uiteraard lekt dan binnen een week zo'n video van de 1030. Geruchtenmolen draait volop en eerste data zijn ook al genoemd voor de 1030, alles onofficieel, maar de eerste dag om in de gaten te houden is al dinsdag die soms genoemd wordt. Nergens echt officieel alleen comments op posts. Zeker is dat de 1030 hoger geprijsd gaat zijn dan de 830, verder is het afwachten.

Die opmerking over de interne opslag van de 520 is een goed punt, een van de redenen om voor mij dat toestel af te laten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

RigolleM schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 11:29:
[...]

De viapunten worden NIET opgeslagen in uw GPX, maar in de TCX (koers) conversie.

Stappen:

- open bestand: selecteer uw GPX bestand
- eerste maal ga je naar button instellingen en pas je de richtingaanwijzingen aan naar uw voorkeur
- kies uitvoeren naar: koersbestand (.tcx/.fit)
- uitvoeren als: Koersen
- selecteer koerspunten toevoegen
- kies button converteren en tcx opslaan

Zal een beetje spelen zijn met de richtingaanwijzingsvoorkeuren om het gewenste resultaat te krijgen.
Update:
Als je het gexporteerde TCX bestand via bijv. dropbox op je Bolt zet krijg je GEEN TBT navigatie.

Wat WEL werkt:
- een GPX bestand inladen de Javawa tool
- bij richtingaanwijzingen: waarschuwen voor bocht op: 0 meter
- waarschuwen bij 50 graden
- (snelheid maakt niet veel uit, zelf ingesteld op 28 km/h)
- vinkjes aan bij: gebruik tijden uit track, gebruik richtingaanwijzing uit routes, gebruik korte aanwijzingen
- bij WAYPOINTS, waarschuwingsafstand 250 mtr
- overige zoals het al automatisch ingesteld is.
- rit converteren
- TCX bestand uploaden via ride with gps
- er word automatisch een route aangemaakt met cue points
- deze evt nalopen, maar op zich niet nodig

Nu krijg je net als dat je een route zelf maakt met RWGPS TBT navigatie, op 250 mtr voor de afslag komt hij met de melding, over 250 mtr rechts, of links (zonder straatnaam)
Direct na de afslag, volgende Links/Rechts over xx km.

Het is dus 1x de Javawa tool instellen, gpx inlezen en converteren, TCX uploaden in RWGPS en klaar.

Hoop dat e.e.a. duidelijk is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inperiosus
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20-08 16:16
rockhopper schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 17:59:
Nee, wahoo is onbekend en daardoor onbemind bij het grote publiek, verder is de bolt nog geen half jaar op de markt, de meeste mensen die er een hebben, hebben 'm eigenlijk nog te kort.
Daar ben ik het gedeeltelijk mee eens. Afgelopen zaterdag een tocht door Zuid-Limburg gefietst met zo'n 1,250 man waar ik bij de verzorgingsplekken meermaals in de war raakte omdat ik dacht dat ik mijn eigen Bolt hoorde... Bleek dat er toch meer mensen zijn met een Bolt dan ik dacht!

Verder is een groot aantal mensen lyrisch geworden door de review van DC Rainmaker, en ik heb nog weinig negatieve dingen gehoord tot op heden.

Natuurlijk heeft Garmin het grootste marktaandeel, maar ik ben benieuwd hoe de markt gaat worden in de nabije toekomst met de komst van goede (en betaalbare!) fietscomputers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 09:27
Nog een rede om voor Wahoo Elemnt Bolt te kiezen!

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DIP5mpEWsAQPvXl.jpg

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
joint_me schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 09:41:
Nog een rede om voor Wahoo Elemnt Bolt te kiezen!

[afbeelding]
Want dat kan niet met een Garmin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flipmo schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 08:51:
[...]
Het is dus 1x de Javawa tool instellen, gpx inlezen en converteren, TCX uploaden in RWGPS en klaar.
Bedankt om het uit te testen... Hopelijk zijn er een paar iets mee :-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Smultie schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 10:19:
[...]

Want dat kan niet met een Garmin?
Niet met mijn Garmin... (staat niet horizontaal :) lijkt mij ook met een Bolt onhandig als deze horizontaal staat... )

Waarmee maken jullie routes?
Ik vind het onhandig om ze met een programma of app te maken, waarmee ik vervolgens handmatig het GPX-bestand op mijn Garmin moet zetten.

Ik doe het daarom vaak in Garmin Connect (op de pc) en vervolgens stuur ik de route via de app op mijn telefoon naar mijn Edge 1000. Maar die Garmin applicatie om routes mee te maken vind ik niet heel goed. Hij stuurt mij vaak over onverharde wegen...

Andere tips?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Galois schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 10:35:
[...]

Niet met mijn Garmin... (staat niet horizontaal :) lijkt mij ook met een Bolt onhandig als deze horizontaal staat... )

Waarmee maken jullie routes?
Ik vind het onhandig om ze met een programma of app te maken, waarmee ik vervolgens handmatig het GPX-bestand op mijn Garmin moet zetten.

Ik doe het daarom vaak in Garmin Connect (op de pc) en vervolgens stuur ik de route via de app op mijn telefoon naar mijn Edge 1000. Maar die Garmin applicatie om routes mee te maken vind ik niet heel goed. Hij stuurt mij vaak over onverharde wegen...

Andere tips?
1. Route maken op ridewithgps.com
2. Syncen (wifi) op de Elemnt Bolt
3. Fietsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Wahoo heeft overigens FE-C-support toegevoegd, net als planned workouts. Ik moet nog even kijken of je dit ook op de weg kan doen, en ook met behulp van een hartslagsensor. Dan zou het echt de ultieme trainingscomputer zijn. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Krisp op 28-08-2017 10:39 ]

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Smultie schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 10:36:
[...]

3. Fietsen!
Heb een Garmin :)

Tnx! Ik zal naar die website kijken. Had er wel eens over gelezen, maar nog nooit gebruikt.

Wat zijn de 'voordelen' tov andere route-apps?

(voordeel van Strava is dat je dan ook 'veel gereden wegen' kunt volgen, wat toch vaak niet voor niets de veel gereden wegen door fietsers zijn)

[ Voor 16% gewijzigd door Galois op 28-08-2017 10:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Galois schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 10:40:
[...]

Heb een Garmin :)

Tnx! Ik zal naar die website kijken. Had er wel eens over gelezen, maar nog nooit gebruikt.

Wat zijn de 'voordelen' tov andere route-apps?
Heb geen uitvoerige test gedaan met andere sites, maar dit is een simpele point-and-click site met een duidelijke interface + je krijgt er bestanden van waarmee je turn-by-turn popups krijgt (over 250m rechtsaf de Oude Holleweg op...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:38
Smultie schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 10:36:
[...]

3. Fietsen!
RidewithGPS neemt af en toe mtb paden op in zijn routes (als ik hem bv automatisch naar mijn ouderlijk huis trek), merk je dat ook? Kan je dat voorkomen?

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
MrAngry schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 10:46:
[...]

RidewithGPS neemt af en toe mtb paden op in zijn routes (als ik hem bv automatisch naar mijn ouderlijk huis trek), merk je dat ook? Kan je dat voorkomen?
Heb ik inderdaad wel eens last van ja. Nog niet gevonden hoe dat te voorkomen inderdaad. Ik rijd zelf meestal een blokje om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrAngry schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 10:46:
[...]

Ik gebruik geen online routeringssoftware voor de fiets, maar je kunt in RidewithGPS het type kaart kiezen, en als je er één kiest die geen offroad/onverharde wegen kent zoals OSM dan zal hij je nooit daar over sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
RigolleM schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:07:
[...]

Ik gebruik geen online routeringssoftware voor de fiets, maar je kunt in RidewithGPS het type kaart kiezen, en als je er één kiest die geen offroad/onverharde wegen kent zoals OSM dan zal hij je nooit daar over sturen.
Ah thanks, dat lijkt inderdaad te werken. Helaas stuurt hij je in Amsterdam (en andere steden) echt dwars door de stad, om op de absoluut kortste route uit te komen. Ik vind die van Strava nog steeds lekkerder werken geloof ik, alleen dan mis je dus de cue sheet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

MrAngry schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:15:
[...]

Ah thanks, dat lijkt inderdaad te werken. Helaas stuurt hij je in Amsterdam (en andere steden) echt dwars door de stad, om op de absoluut kortste route uit te komen. Ik vind die van Strava nog steeds lekkerder werken geloof ik, alleen dan mis je dus de cue sheet.
en daar komt dan de Javawa tool om de hoek kijken ;)
Met deze tool kan je de route omzetten met Cue points.

Zo kan je een route maken met strava, hiervan de GPX exporteren en dan het volgende doen:

(knippen plakken van mijn bericht van vanmorgen ;) )

- een GPX bestand inladen de Javawa tool
- bij richtingaanwijzingen: waarschuwen voor bocht op: 0 meter
- waarschuwen bij 50 graden
- (snelheid maakt niet veel uit, zelf ingesteld op 28 km/h)
- vinkjes aan bij: gebruik tijden uit track, gebruik richtingaanwijzing uit routes, gebruik korte aanwijzingen
- bij WAYPOINTS, waarschuwingsafstand 250 mtr
- overige zoals het al automatisch ingesteld is.
- rit converteren
- TCX bestand uploaden via ride with gps
- er word automatisch een route aangemaakt met cue points
- deze evt nalopen, maar op zich niet nodig

Nu krijg je net als dat je een route zelf maakt met RWGPS TBT navigatie, op 250 mtr voor de afslag komt hij met de melding, over 250 mtr rechts, of links (zonder straatnaam)
Direct na de afslag, volgende Links/Rechts over xx km.

Hoop dat e.e.a. duidelijk is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ja, dat is prima duidelijk, maar ik ben lui en wil dat het gewoon werkt zonder een extra tool en klikjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

MrAngry schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:29:
Ja, dat is prima duidelijk, maar ik ben lui en wil dat het gewoon werkt zonder een extra tool en klikjes.
Dat zou ik ook wel willen ;)

Mooiste zou zijn dat strava de cue sheet meestuurt met het exporteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

Lulukai

God's gift to women

Dat werkt, maar je betaalt 5.10 euro (6 dollar) per maand, om het alsnog handmatig over te tekenen.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lulukai schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:45:
[...]

Dat werkt, maar je betaalt 5.10 euro (6 dollar) per maand, om het alsnog handmatig over te tekenen.
Lees eens alles hierboven, heb al een alternatief voorgesteld en werd uitgetest door @Flipmo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Nu online

Lulukai

God's gift to women

Ja dat had ik gelezen, zal ik later moeten uittesten. Was gewoon aan het bevestigen dat RWGPS (zelfs betalend) niet (vol)automatisch werkt.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrAngry schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:29:
Is de eerste keer (instellen), de keren erna is het maar een paar keer meer klikken.

[ Voor 31% gewijzigd door RigolleM op 28-08-2017 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lulukai schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:48:
Ja dat had ik gelezen, zal ik later moeten uittesten. Was gewoon aan het bevestigen dat RWGPS (zelfs betalend) niet (vol)automatisch werkt.
Jammer, conclusie zonder te klikken lukt het niet :-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
RigolleM schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:07:
[...]

Interessant. Waar zit die optie om de kaart te kiezen? Kan dit hier zo snel niet vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Inperiosus schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 09:01:
... Bleek dat er toch meer mensen zijn met een Bolt dan ik dacht! ...
Ik heb er nu ook een. net een eerste rondje gedaan, het werkt prima. Op de kaart waren trouwens volgens mij zelfs wat andere gebruikers te zien, tenminste, ik zag een paar naamkaartjes op de kaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Smultie schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 15:25:
[...]

Interessant. Waar zit die optie om de kaart te kiezen? Kan dit hier zo snel niet vinden!
Echt wel héél lui hé :9 Rechts bovenaan, standaard staat er map, als je erop klikt kan je voor bv. OSM kiezen. OSM cycle komt overeen met openfietsmap kaart en die kent wel onverharde wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
RigolleM schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 15:48:
[...]

Echt wel héél lui hé :9 Rechts bovenaan, standaard staat er map, als je erop klikt kan je voor bv. OSM kiezen. OSM cycle komt overeen met openfietsmap kaart en die kent wel onverharde wegen.
Geloof me, echt geen luiheid.

Laten we 't dom noemen :+

Maar bedankt!!

Toch nog een vraagje voor de zekerheid: welke map kan ik het beste pakken als ik wil voorkomen dat ik op onverharde wegen terecht kom?

[ Voor 14% gewijzigd door Smultie op 28-08-2017 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toch nog een vraagje voor de zekerheid: welke map kan ik het beste pakken als ik wil voorkomen dat ik op onverharde wegen terecht kom?
OSM: dat is een kaart voor straatnavigatie. De gratis equivalent van City Navigator (Garmin).
Voor wegfietsen kies je best een straatnavigatiekaart, omdat deze je nooit via onverharde wegen zal sturen.

Ik gebruik liever offline apps zoals Mapsource of Basecamp (beiden Garmin) en kan ik meegeven dat hij onverharde wegen moet vermijden. RWGPS kent die optie niet.

Bij de weg: MS en BC zijn ook gratis en werken perfect met de (gratis) kaarten OSM of Openfietsmap en geven je net iets meer mogelijkheden om routes uit te tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Inperiosus schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 09:01:
[...]
Daar ben ik het gedeeltelijk mee eens. Afgelopen zaterdag een tocht door Zuid-Limburg gefietst met zo'n 1,250 man waar ik bij de verzorgingsplekken meermaals in de war raakte omdat ik dacht dat ik mijn eigen Bolt hoorde... Bleek dat er toch meer mensen zijn met een Bolt dan ik dacht!

Verder is een groot aantal mensen lyrisch geworden door de review van DC Rainmaker, en ik heb nog weinig negatieve dingen gehoord tot op heden.

Natuurlijk heeft Garmin het grootste marktaandeel, maar ik ben benieuwd hoe de markt gaat worden in de nabije toekomst met de komst van goede (en betaalbare!) fietscomputers.
Het is maar net wat je verstaat onder grote publiek, maar het is voor iemand zonder verdere interesse in navigatie al een hele opgaaf om een andere naam dan Garmin of Tomtom te noemen. Je kan gerust stellen dat de Wahoo Bolt een echte hit is geworden, maar als ik tussen de regels bij DC Rainmaker lees liggen de verkoopcijfers van garmin nog altijd met een factor 10 hoger (niet gebaseerd op echte feiten of cijfers maar hij hint er soms naar dat garmin echt heel erg veel groter is dan welke andere concurrent)

Ik zie persoonlijk ook liever meer concurrentie want garmin zelf is lui en gemakzuchtig. Ze verkopen toch wel en dat weten ze helaas. Wahoo doet tenminste goed zijn best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zolang bepaalde winkelketens de Wahoo niet opnemen in hun gamma, zal de gemiddelde fietser kiezen voor Garmin of nog erger Mio. Hier in België zie ik bij de grote fietswinkels de Wahoo Elemnt nog niet in hun catalogus. Ook enkele grote ketens waar je outdoortoestellen kunt kopen zie ik nog geen Wahoo. Momenteel is het dus vooral de online kopers die voor Wahoo kiezen. Als Wahoo nu nog een concurrent voor de Edge 1030 op de markt brengt, dan is het zeker een serieuze kandidaat om de monopolisatie van Garmin te doorbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08:49
Ik ontving het tweemaandelijkse magazine van VWB (Vlaamse Wielrijder en Biker) enkele dagen geleden waar ook over fietsgps'en gepraat werd en daar ging het ook enkel over Garmin/Mio/Sigma,... Geen Wahoo te vinden :-) .

[ Voor 5% gewijzigd door argon007 op 29-08-2017 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

@rockhopper Jou Hammerhead Karoo, nu in de pre-sale voor 250 eurokomt nog 62 euro tax bij. 310 moet hij in totaal kosten. . Sounds like a good deal!

En morgen na 20:00 begint Mantel met een grote uitverkoop. Hopelijk zit daar de Element Bolt tussen :)

[ Voor 15% gewijzigd door Hupske op 29-08-2017 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

en anders kan je altijd nog de nieuwe Garmin Edge 1030 kopen..
https://www.mantel.com/garmin-edge-1030-bundel
679,99 :/

[ Voor 24% gewijzigd door Flipmo op 29-08-2017 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flipmo schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:18:
en anders kan je altijd nog de nieuwe Garmin Edge 1030 kopen..
https://www.mantel.com/garmin-edge-1030-bundel
699,99 :/
€599 of € 679 met bundel 8)7

Hier de review van DC Rainmaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Nu online

Lulukai

God's gift to women

Dit is wel groot nieuws, dat de Edge 1030 er (eindelijk) is. Ik had meer animo verwacht in dit topic, dit is toch de iPhone onder de fietscomputers!

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Qua prijs in ieder geval ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Laatst online: 02-09 20:00
Ok, dat wordt toch kiezen tussen de Karoo en de Garmin 820. No way dat ik 600 euro voor een fietscomputer ga neerleggen :P

Erg mooi is ie ook niet met die dikke witte rand. Wel handig dat je er een extra accu aan kunt hangen (voor mensen die 40 uur aan een stuk fietsen :+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Lulukai schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:42:
Dit is wel groot nieuws, dat de Edge 1030 er (eindelijk) is. Ik had meer animo verwacht in dit topic, dit is toch de iPhone onder de fietscomputers!
Teveel concurrentie die goedkoper is en minimaal net zo goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Tja de prijs is net als de fenix 5, te duur voor mij. Hopelijk doet de Karoo een beetje goed wat hij belooft want de bestelling blijft staan nu ik de prijs weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

De Karoo leek mij op zich ook wel interessant. Alleen is dat ding ook weer best groot, net als de gewone Elemnt. Daarom zo blij met de Bolt :)

Wel goed dat er wat opschudding in de fietscomputer markt komt. Die bedragen waar Garmin mee komt zijn toch niet normaal meer man. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 09:27
Hoor niemand over de "Stages Dash" vind ik interessanter dan de Hammerhead. Een fietscomputer moet knoppen hebben :)

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar in dit geval is de prijs niet gerechtvaardigd.
Het scherm is en blijft een pre-historisch resolutie aanhouden, qua helderheid ondermaats en touchscreen is niet altijd accuraat.
Het is en blijft nog altijd een prachtige fietscomputer, qua features kom je niks te kort, en met de extra batterijduur en externe batterij hebben ze grootste mankement van de Edge 1000 opgelost. Maar € 600 voor een fietscomputer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Nu online

Lulukai

God's gift to women

[b][message=52405677,noline]
Teveel concurrentie die goedkoper is en minimaal net zo goed
Niet minimaal zo goed, goedkoper wel. Ik heb een Wahoo Elemnt Bolt, waarvan ik inderdaad vind dat de prijs/kwaliteit véél beter is dan de Edge 1030. Maar de Bolt is functioneel zeker niet beter dan een Garmin Edge 1030, dat is een alleskunner.

[ Voor 16% gewijzigd door Lulukai op 30-08-2017 11:17 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 16:42
@Lulukai mja, of je de Wahoo beter vindt hangt denk ik ook af van hoe je hem gebruikt. Als ik klaar ben met een ritje, wordt het door mijn Elemnt automatisch naar Strava gepusht. Met een garmin 810 zie ik mensen klooien met USB kabels, BT pairing, etc. Wat mij betreft is de Wahoo daar duidelijk beter in, je kunt automatisch direct naar Strava, RWG, etc syncen, zonder eerst naar Garmin Connect oid te moeten.

Aan de andere kant, als ik eens de weg kwijt ben, dan pak ik snel mijn smartphone erbij, dan is een high-res touchscreen met een kaart toch net iets handiger ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:11
borft schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:21:
@Lulukai mja, of je de Wahoo beter vindt hangt denk ik ook af van hoe je hem gebruikt. Als ik klaar ben met een ritje, wordt het door mijn Elemnt automatisch naar Strava gepusht. Met een garmin 810 zie ik mensen klooien met USB kabels, BT pairing, etc. Wat mij betreft is de Wahoo daar duidelijk beter in, je kunt automatisch direct naar Strava, RWG, etc syncen, zonder eerst naar Garmin Connect oid te moeten.
Als je je Garmin account koppelt met Strava hoef je helemaal niet te klooien met syncen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
@Zapato ik heb geen garmin, maar vrienden van mij wel, en die moeten toch echt met usb kabeltjes aan de gang :) (misschien dat zij niet weten hoe het werkt, dat kan ook). Maar volgens mij kan je op een Garmin fietscomputer geen Strava account instellen, dat is meer mijn punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
@borft Je zult die Elemnt toch ook (eenmalig) moeten koppelen aan je Strava account. Ik heb geen Elemnt, maar volgens mij werkt dat vrijwel hetzelfde als op de Garmin 810. Beide pairen met BT aan je telefoon, in de app (Garmin Connect / Waho companion app) koppelen met Strava.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
Je hebt bij de Elemnt de companion app niet nodig om te syncen. Je koppelt eenmalig je Strava account, direct. Daarna kan de Elemnt zelf via wifi direct naar Strava pushen. Een alternatief is via BT met je telefoon, en ook dat gaat vanzelf zodra je een rit beeindigt.

Geen idee hoe het precies moet op de Garmin, valt mij op dat als ik met Garmin gebruikers fiets, zij nogal aan het kloten zijn, terwijl mijn rit al op Strava staat. Maar zoals gezegd, dat kan ook aan de mensen liggen waarmee ik fiets :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
Op het moment dat ik op stop druk/opslaan klik op de Garmin staat hij op Garmin Connect, Strava en Relive. Niets gekloot. Ik denk dat die Garmin gebruikers wat beter de handleiding moeten lezen, zo ingewikkeld is het overigens niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met Edge 800 kan je volgens mij uw rit niet syncen via de phone, met Edge 820 kan je rit syncen via smartphone d.m.v. Garmin Connect app en die op zijn beurt synchroniseert naar Strava (indien gekoppeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08:39
Of die Garmin gebruikers gebruiken geen Edge 810 maar de Edge 800, een oudje die er kwa uiterlijk heel erg op lijkt. Die Edge 800 had namelijk nog geen bluetooth/wifi, de 810 heeft dat wel

Ik heb zowel met garmin (edge 1000) als de wahoo elemnt gefietst en het uploaden naar strava gaat bij allebei even makkelijk zonder dat je er iets voor hoeft te doen.
Voor het navigeren blijft de garmin nog steeds sterk mijn voorkeur hebben en als dat met die 1030 ook makkelijker wordt om via de telefoon routes te maken en direct te fietsen, dan wordt dat alleen nog maar leuker :)

Voor de liefhebbers hier nog een nederlandstalige videoreview: YouTube: Garmin Edge 1030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STDR
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 12-12-2019
Ik zat reeds enkele weken te twijfelen of dat de Karoo Hammerhead een goede keuze zou zijn ter vervanging van mijn Edge 705, maar had steeds schrik dat bij het lanceren van een nieuwe Garmin ik misschien toch liever de Garmin zou kiezen.

Probleem is nu vooral het grote prijsverschil tussen beide, momenteel de Karoo bestellen komt op ongeveer 375 dollar tegenover 599 euro voor de Garmin 1030.

Ik vrees dat momenteel op basis van de reviews de meerprijs van de Garmin niet echt waard is, wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik zou het bij de Wahoo Elemnt trouwens wel prettig vinden als verschillende fietsen ook (automatisch) als zodanig worden geregistreerd. Verder bevalt het prima, ook navigeren werkt in goed genoeg (anders had ik op zich ook bij de choachsmart kunnen blijven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 15:00
Ik heb een Garmin Touring Edge. Daar staat een kaart op ; 2017.10

Hoe moet ik die benaming lezen? Oktober kaart 2017?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08:39
Neu die benaming zegt niet zo veel. 2017.10 is ergens van halverwege 2016.
Ik geloof dat 2018.10 al beschikbaar moet zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 15:00
Hathi schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 19:49:
Neu die benaming zegt niet zo veel. 2017.10 is ergens van halverwege 2016.
Ik geloof dat 2018.10 al beschikbaar moet zijn
Oke. Thnx.
Als ik hem aansluit op garmin express zegt ddeze dat mijn 2017 kaart p to date is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

borft schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:21:

Aan de andere kant, als ik eens de weg kwijt ben, dan pak ik snel mijn smartphone erbij, dan is een high-res touchscreen met een kaart toch net iets handiger ;)
Wel een beetje flauw om een overjarig niet-recent toestel uit 2013 (januari) te vergelijken met een toestel dat dit jaar is uitgebracht (vooruit vorig jaar omdat het eigenlijk een kleine elemnt is)
De enige eerlijke vergelijking in mijn ogen zijn toestellen in dezelfde prijsrange of in hetzelfde klassement (welke het beste van toepassing is). In mijn ogen mag je een bolt dus eigenlijk alleen eerlijk vergelijken met de 520 van garmin en in mindere mate (inferieur toestel) de 650 van Polar.

Garmin als uitvinden van ant heeft lang proberen vol te houden om geen bluetooth te gebruiken of te promoten, maar het laatste jaar is er een omslag en langzaam is garmin door aan het krijgen dat ant niet de toekomst gaat hebben en BT wel. Ze zijn dus bezig met een inhaalslag, maar je opmerking over dat het niet zo denderend is heeft wel een kern van waarheid.
STDR schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 18:13:
Ik zat reeds enkele weken te twijfelen of dat de Karoo Hammerhead een goede keuze zou zijn ter vervanging van mijn Edge 705, maar had steeds schrik dat bij het lanceren van een nieuwe Garmin ik misschien toch liever de Garmin zou kiezen.

Probleem is nu vooral het grote prijsverschil tussen beide, momenteel de Karoo bestellen komt op ongeveer 375 dollar tegenover 599 euro voor de Garmin 1030.

Ik vrees dat momenteel op basis van de reviews de meerprijs van de Garmin niet echt waard is, wat denken jullie?
Ik ben voor de Karoo gegaan, de 1030 is prijstechnisch geen optie, de 1000 weiger ik uit principe omdat het gewoon te oud is. En ik ben weer het type dat de 520/bolt te klein vind. Blijft over: het bij mijn huidige oregon 600 houden (daar ben ik redelijk tevreden mee), de grote elemnt (ik wil geen zwart/wit scherm) of een gokje wagen met een onbewezen karoo. Ik doe het voorlopig dus nog met m'n oregon en kijk uit naar wanneer de karoo komt (met een beetje pech pas tijdens kerst) en hoe goed die gaat bevallen (groot vraagteken al denk ik dat de dingen die -ik- belangrijk vind, wel goed zullen werken.

Maar goed wat ik vind is verder niet belangrijk, het gaat erom wat jij voor een fietscomputer over hebt en wat je van een toestel verlangt. Het is wel duidelijk dat de 1030 de nieuwe koning is, maar ook voor een vorstelijke prijs (pun intended). De reviews neem ik verder met een korreltje zout. Er zullen maar weinig reviewers zijn die al echt veel met het toestel gedaan hebben, buiten DCRainmaker kan ik niemand noemen, en veel reviews zijn doorspekt met of onkunde of tegenstrijdige belangen/sponsoring. Het gaat er uiteindelijk om wat ik van een toestel in het echt vind en hoe het voor mij werkt.

[ Voor 37% gewijzigd door rockhopper op 30-08-2017 20:08 ]

• borft
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk dat de Garmin 810 niet recent is. Ik heb er zelf ook geen ervaring mee, alleen met andere mensen die ermee fietsen. Overigens is de Elemnt eind 2015 uitgebracht. Er dient ook bij vermeld te worden dat de Elemnt in het begin redelijk brak was qua software. Een van de dingen die ik erg waardeer aan Wahoo zijn de constante updates aan het platform die ze uitbrengen. Hopelijk zet dat ook de mensen van Garmin op scherm om wat meer onderhoud en innovatie aan het platform te doen (waar ze toch redelijk dominant zijn).

Wat betreft BT of Ant+, volgens mij ondersteunen de meeste apparaten (inclusief smartphones) tegenwoordig gewoon beide standaarden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Nu wel ja, maar het ging in mijn post over hoe garmin het beleid tot ongeveer een jaar of 3 geleden voerde. Min of meer bluetooth als bijzaak en alles op ANT (begrijpelijk want het is immers het protocol waar zij geld mee verdienen). Gelukkig zijn ze inmiddels daar op terug gekomen. Dit staat dus verder los van andere toestellen. Maar als we daar toch over beginnen, er zijn plenty toestellen (bv 90% van de smartphones, degene die het wel ondersteunen zijn meestal alleen de vlaggenschip modellen, misschien zijn het er tegenwoordig meer, ik ben niet zo into smartphones) die ant weer niet ondersteunen, toch erg lastig als je van plan was je al iets oudere garmin cadense / speed sensor te koppelen aan je android app.

Tot slot is de wahoo elemnt eind september 2015 -aangekondigd-, dat is niet hetzelfde als uitbrengen. Dit zou namelijk ook betekenen dat nu bv de hammerhead karoo al uit is, deze is immers al lang aangekondigd. Feitelijke uitrol was pas in maart 2016. Uiteraard is dit voor wahoo een veel grotere heuvel om te beklimmen met maar een kleine gps navigatie achtergrond. Daardoor zijn er veel verbeteringen mogelijk in een korte tijd. Iets wat ze subliem hebben gedaan. Ik zou graag zien dat ze met een kleuren toestel zouden komen dan zou ik zelf snel over zijn, want qua updates en luisteren naar de gebruikers doen ze alles goed wat garmin fout doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
Ik vind dat zwart wit trouwens helemaal geen nadeel. Het biedt gewoon een zeer goed contrast, ook in de felle zon. Ik heb met vrienden met een Garmin 810 weleens behoorlijk verkeerd gereden omdat ze een landsgrens volgden ipv de route, het verschil was slecht zichtbaar.

• H143
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:24
sinds een paar dagen ben ik in het bezig van een mio cyclo 315.
het apparaat werkt goed alleen mis ik toch de wifi functionaliteit.
op de achterkant staat model n429 en nu staat dit ook op de 505.
zou de hardware het zelfde zijn en alleen de firmware anders van de 505?
kan ik er dan bijvoorbeeld zo de 505 hardware op flashen?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
Ik zou er niet van uit gaan. Als de 315 geen wifi hardware aan boord heeft (antenne e.d.) is het einde verhaal mogelijk.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

De Wahoo Elemnt maar besteld. Ben door mijn Edge 25 vandaag weer op het verkeerde pad gezet, dus was er gelijk helemaal klaar mee. Had zelf ook nog 60 euro aan cadeaubonnen van de VVV liggen, dus die kon ik mooi gebruiken bij de bestelling. Zal ook anders niet weten waar ik ooit die bonnen voor ging besteden.

Zelf had ik ook al een tijd geleden deze bluetooth en ANT+ hartslag meter besteld:
https://www.banggood.com/...Band-Strap-p-1112829.html

En deze cadans meter:
https://www.banggood.com/...Days-Stand-p-1173010.html

Ben benieuwd of dat samen gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Vandaag stond er bij de Bolt tijdens een rit ineens "rit herstellen"in beeld, met een percentage. Blijkbaar is hij gecrashed. De rit is verder goed gelogt, behalve het stukje dat hij aan het herstellen was. De route kon ik daarna niet meer goed inladen, dus misschien iets raars met de navigatie aan de hand ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
rockhopper schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 11:25:
Nu wel ja, maar het ging in mijn post over hoe garmin het beleid tot ongeveer een jaar of 3 geleden voerde. Min of meer bluetooth als bijzaak en alles op ANT (begrijpelijk want het is immers het protocol waar zij geld mee verdienen). Gelukkig zijn ze inmiddels daar op terug gekomen. Dit staat dus verder los van andere toestellen. Maar als we daar toch over beginnen, er zijn plenty toestellen (bv 90% van de smartphones, degene die het wel ondersteunen zijn meestal alleen de vlaggenschip modellen, misschien zijn het er tegenwoordig meer, ik ben niet zo into smartphones) die ant weer niet ondersteunen, toch erg lastig als je van plan was je al iets oudere garmin cadense / speed sensor te koppelen aan je android app.
...
De meeste toestellen ondersteunen geen ANT+, Samsung en Sony wel (categorie: Smartphones), maar ik heb ook USB ANT+ plug waarmee ik conputer of telefoon kan koppelen. Werkt op zich prima. Sowieso heb ik nog nooit echt prolemen gehad met ANT+ apparaten, dus wat mij betreft houdt men het bij ANT+ (niet dat ik zo'n grote steekproef heb genomen, maar toch), bij ANT+/BluetoothLE apparaten kies ik meestal ook voor ANT+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakola
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 10:28
MrAngry schreef op zondag 3 september 2017 @ 16:06:
Vandaag stond er bij de Bolt tijdens een rit ineens "rit herstellen"in beeld, met een percentage. Blijkbaar is hij gecrashed. De rit is verder goed gelogt, behalve het stukje dat hij aan het herstellen was. De route kon ik daarna niet meer goed inladen, dus misschien iets raars met de navigatie aan de hand ofzo.
Tijdens een rit was de batterij van mijn Elemnt Bolt ook plat. Bij het thuiskomen opgeladen, de rit werd hersteld tijdens het opstarten. Alles leek goed opgeslagen, maar bij syncen naar Strava komt de fout dat het bestand niet correct gevormd is (sic). Zijn er andere ervaringen hier wanneer de batterij van de Elemnt plat is?
begintmeta schreef op maandag 4 september 2017 @ 08:03:
[...]
, bij ANT+/BluetoothLE apparaten kies ik meestal ook voor ANT+
Enige reden voor, of gewoon willekeur? Bij beide mogelijkheden, kies ik voor BlueTooth, omdat die meer informatie doorspeelt dan ANT+ (met name: de firmware versie)

[ Voor 18% gewijzigd door Kakola op 04-09-2017 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisM
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

Kakola schreef op maandag 4 september 2017 @ 09:44:

Enige reden voor, of gewoon willekeur? Bij beide mogelijkheden, kies ik voor BlueTooth, omdat die meer informatie doorspeelt dan ANT+ (met name: de firmware versie)
Ik kies standaard voor ANT+: Lager energiegebruik, stabieler, minder storingsgevoelig wanneer er andere sensors in de buurt zijn en je kunt met dezelfde sensor het signaal naar meerdere ontvangers sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
MrAngry schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 10:14:
[...]

Er zijn wel een paar vreemde dingen, want ik heb geen verzending e.d. betaald dus gewoon 299 dollar, 274 euro betaald.
Inmiddels alsnog van Karoo het voorstel gekregen om die 75 dollar af te tikken die slightly later adopters ook hebben betaald om af te zijn van de douane fees, maar als ik zoek op de site van de belastingdienst dan zou ik alleen BTW moeten betalen (21% van 274 is 57 euro), dus dan is het marginaal goedkoper om die 75 dollar niet te betalen. Of zie ik iets over het hoofd, krijg je er bv nog een boete overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Topicstarter
Wat dacht je van verzendkosten? :) Volgens mij is die 75 euro zowel verzending, BTW en invoerrechten enz.

[ Voor 51% gewijzigd door Microkid op 15-09-2017 16:17 ]

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:57
Je krijgt ook te maken met administratie kosten van postnl/ups ed, meestal iets van 15 euro.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 05:35
MrAngry schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 14:50:
[...]

Inmiddels alsnog van Karoo het voorstel gekregen om die 75 dollar af te tikken die slightly later adopters ook hebben betaald om af te zijn van de douane fees, maar als ik zoek op de site van de belastingdienst dan zou ik alleen BTW moeten betalen (21% van 274 is 57 euro), dus dan is het marginaal goedkoper om die 75 dollar niet te betalen. Of zie ik iets over het hoofd, krijg je er bv nog een boete overheen?
Boven de 150euro moet je ook importkosten betalen en die zijn afhankelijk van het product.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ja, maar ik denk dat die dus 0% zijn voor fietscomputers. Anyway, ik heb het zojuist gewoon afgetikt. Geen gezeik is ook wat waard.

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Je kan het op diverse sites zoals http://www.invoercalculator.nl/ (niet mijn site) en op de belastingdienst douane site (officieel, maar onduidelijk) zien.
In het kort betaal je bij een bedrag van 299 US$ 3 dingen:
  1. BTW (21%),
  2. inklaringskosten meestal een vast bedrag van €10 tot €15 en hangt af van welk distributiebedrijf er gebruikt wordt (DHL heeft een ander bedrag dan UPS etc)
  3. en mogelijk invoerrechten (volgens mij is dit voor zowel gps als computers 0% zoals hierboven al aangegeven).
Daarnaast zijn er nog verzendkosten die het bedrijf zelf betaald (en naar jou door kan berekenen of onzichtbaar in het bedrag verwerkt) Dit kan "gratis" zijn of zoveel als 25€

Volgens die invoercalculator site komen er voor mijn 299$ bij de huidige koers 73,31€ kosten bij om 'm te importeren. Dus ik heb niet het idee enorm opgelicht te worden. De grootste verschillen zullen bepaald worden door de wisselkoers. Maar je kan natuurlijk ook de gok nemen dat het pakketje gewoon doorkomt, in dat geval betaal je natuurlijk alleen 299$

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-08 07:32
Iemand ervaring met de Cyclo 300 ?
Ik krijg deze niet aan een computer gekoppeld, heb het met verschillende systemen geprobeerd (Win8, Win 10 (geen 1703)) maar geen succes. Mio lijkt erg slechte software te maken. ben opzoek naar de sleutel om het werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Topicstarter
Piet400 schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 18:24:
Iemand ervaring met de Cyclo 300 ?
Heb zelf de 315, die volgens mij softwarematig bijna gelijk is aan de 300 (heeft alleen extra opties zoals hartslag, cadans e.d.). Ik heb de 315 in gebruik op een Windows en Mac machine, zonder problemen.
Je zegt dat je hem niet gekoppeld krijgt. Dat is natuurlijk nogal een vage omschrijving. Kan je in detail toelichten wat je doet, wat er gebeurt, wat je ziet enz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-08 07:32
Uiteraard kan ik wat specifieker zijn, excuus, maar ik irriteer me mateloos aan slecht geschreven software.

Het halve internet staat vol met Mio Cyclo gebruikers die het apparaat aan de pc willen koppelen en dit niet lukt. Zelf zegt Mio zelfs dat je niet naar Windows 10 1703 moet upgraden want dan werkt het zeker niet meer. het alternatief dat ze aandragen is dan maar een andere computer te gebruiken.

Zoals ik aangaf heb ik een win. 8 en een win. 10 systeem gebruikt om te kijken of ik de Mio kan koppelen, maar beiden geen succes. Overigens zie je op het schermpje van de Mio wel dat er een verbinding met de PC is, want hij geeft aan dat hij wordt opgeladen.

Onder normale omstandigheden installeer je een programma en koppel je de hardware via USB aan de pc. Dit heb ik zo ook gedaan maar de pc kent het device niet. De eerste waarneming op de pc zou moeten zijn dat hij een tweetal drives ziet, welke van de Mio zijn. Dat werkt ook niet.

Hier vindt je een stukje uitleg van Mio, wat mij betreft moeten ze een cursus applicaties bouwen gaan volgen want zoals ik al zei staat het internet vol met klachten.. Ik heb nog wel meer systemen om het te testen, maar dat is niet relevant omdat ik één specifiek systeem heb waarop het moet gaan werken.

http://service.mio.com/M0...0of%20Europe_English.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Nu online

Lulukai

God's gift to women

1. Is de cadans die Strava toont de gemiddelde cadans met of zonder nul?
2. Wanneer ik in de app van mijn Elemnt Bolt een route naar een adres laat berekenen, krijg ik mooi turn by turn instructies, maar wel over onverharde wegen. Valt dit ergens in te stellen?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MortalPiso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 20:57
Lulukai schreef op zondag 24 september 2017 @ 13:50:
1. Is de cadans die Strava toont de gemiddelde cadans met of zonder nul?
0 wordt waarschijnlijk niet meegenomen in het gemiddelde op Strava. Ik heb een hoger cadans gemiddelde bij Strava dan in de ELEMNT app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Even wat kleine updates van het Hammerhead (Karoo) front:
https://blog.hammerhead.i...tter-mapping-241d193c507d
nog betere navigatie? We gaan het zien.

Verder is er een post dat de uitrol nu *echt* eind oktober gaat beginnen op volgorde van bestellen. Iedereen die voor mid-september besteld heeft zou 'm voor de kerst binnen moeten krijgen (of althans onderweg zijn naar die persoon), als je nu nog besteld met de pre-order gaat het 'voorjaar 2018' worden voor levering.

Ik ben benieuwd wanneer ik 'm binnen ga krijgen. Zo te lezen zeker pas december voor mij, maar de vroegste vogels krijgen 'm dus begin november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Topicstarter
Idem voor mij. Dat wordt dus pas uitproberen in 2018 ben ik bang ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Nu online

Lulukai

God's gift to women

2 Oct 2017
ELEMNT WF42-1705

Share Sites

ELEMNT BOLT can now share to the following sites on iOS and Android:

Komoot - https://www.komoot.com/
Cycling Analytics - https://www.cyclinganalytics.com
PowerTraxx - https://www.powertraxx.de
Additionally, Android users can now share with:

Google Fit - https://www.google.com/fit
Dropbox - https://www.dropbox.com
Other

Various bug fixes
Alweer een nieuwe update van Wahoo voor Elemnt (Bolt)

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

Lulukai schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 16:48:
[...]
Alweer een nieuwe update van Wahoo voor Elemnt (Bolt)
Ik ben er niet zo blij mee!

Althans merk veel meer problemen dan voorheen. Wel met gebruik van navigatie.
Zonder navigatie lijkt die toch een stuk stabieler.

Meerdere crashes gehad dit weekend.
Vandaag vast blijven hangen en vanzelf gereboot onder het rijden. Was in de veronderstelling dat ik nog de goede kant op zou rijden maar dit bleek niet zo te zijn.

Zodra ik weer on track was pakte de Bolt de route weer op. Maar dan is het wel weer uitvogelen waar je precies verkeerd bent gereden :')

Las dat een aantal Tweakers hier ook problemen mee hadden maar nu weet ik niet of ze dat voor of na de update last van had.

Edit:

Trouwens nog een vraag.

Hoe komt het dat Strava zo veel afwijkt met snelheden die gereden zijn?
Mijn max snelheid wijkt gewoon af met 18km/u in Strava.
Ik maak gebruik van wahoo sensoren met de juiste instelling die Continental zelf aangeeft voor een 23mm buitenband.

[ Voor 15% gewijzigd door murphylee op 16-10-2017 01:07 ]

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
volgens mij pakt Strava de max snelheid op basis van GPS. Dat is een stuk minder nauwkeurig dan de omwentelingssensor in je wiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
Hammerhead Karoo voor de 4e keer uitgesteld. Heb mijn order geannuleerd, ik heb er geen vertrouwen meer in...

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

havana schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 18:23:
Hammerhead Karoo voor de 4e keer uitgesteld. Heb mijn order geannuleerd, ik heb er geen vertrouwen meer in...
Hoe kom je aan deze wijsheid? Ik heb geen mail van ze gehad, wel een nieuwsbrief. Ik wacht nog rustig af wat het gaat worden, als het voorjaar er is en het is nog altijd niks dan zal ik 'm ook wel cancellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 05:35
rockhopper schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 23:45:
[...]

Hoe kom je aan deze wijsheid? Ik heb geen mail van ze gehad, wel een nieuwsbrief. Ik wacht nog rustig af wat het gaat worden, als het voorjaar er is en het is nog altijd niks dan zal ik 'm ook wel cancellen.
klopt ze hadden weer problemen met plastic of iets stond in hun laatste blog.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Nou ja, het zal wel. Of ie vandaag komt of in januari, zolang het maar 'af is' bij release. In ieder geval op hardwarematig vlak, ben ik tevreden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lulukai
  • Nu online

Lulukai

God's gift to women

https://www.futurumshop.nl/herfstfestival
Morgen is de Wahoo Elemnt Bolt met 40 EUR korting te koop bij Futurumshop

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-09 14:23
Lulukai schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 13:48:
https://www.futurumshop.nl/herfstfestival
Morgen is de Wahoo Elemnt Bolt met 40 EUR korting te koop bij Futurumshop
Hier heb ik op gewacht. Thnx voor de tip!

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Pagina: 1 ... 12 ... 101 Laatste