Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Ik heb deze code gebruikt vannacht en werkte gewoon, dus dank!rockhopper schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 02:36:
Voor de mensen die er ook één bestellen, momenteel werkt deze code nog bij futurum
***members only***
Alleen geldig bij besteding van 100€ of meer, geeft 20€ korting. De code komt uit het kortingscode topic, is daar al meerdere malen gebruikt, dus ik vermoed dat het nog maar beperkt gaat werken. Maar misschien kan er nog iemand zijn/haar voordeel mee doen.
I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
.
Voor de compleetheid het gaat dus om code
Op de Lezyne Power GPS komt 120 euro korting (geen tikfout), waardoor die dus op 50 EUR komt.rockhopper schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 14:12:
Over een paar dagen komt de Lezyne Power GPS fietscomputer 2016 aan de beurt (nu 169,95) bij de herfstactie, tijdens de actie zal er wel een aardig percentage vanaf gaan, gecombineerd met de actiecode zou je misschien wel onder de 100 euro voor een computer kunnen komen.
.
De reviews van de power GPS zijn goed. Wat ontbreekt TOV de super GPS is de turn by turn navigatie. Voor het vastleggen van je ritten is het een goede computer.rockhopper schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 14:16:
Tja dat zegt eigenlijk wel genoeg, afblijven van die gps dus.
Ik heb eigenlijk altijd mn telefoon mee, dus dat die wahoo zelf geen gps heeft is niet echt een issue wat mij betreft.
Wat zouden jullie aanraden voor iemand die vooral geintresseerd is in snelheidsmeting en het loggen/delen van ritten naar strava/endomondo. (hoeft niet live) Budget max 100 euro, maar minder is beter.
Welke telefoon heb je? Je zou kunnen overwegen om iets van dit of dit aan te schaffen.Charly schreef op woensdag 1 november 2017 @ 09:58:
Ik twijfel tussen de wahoo element mini (voornaamste voordeel dat ie niet afhankelijk is van gps voor snelheidsmeting en dat schijnt nauwkeuriger te zijn), een Lezyne Mini / evt. wachten op de deal voor die Lezyne power gps... Of evt. nog een garmin edge 20
Ik heb eigenlijk altijd mn telefoon mee, dus dat die wahoo zelf geen gps heeft is niet echt een issue wat mij betreft.
Wat zouden jullie aanraden voor iemand die vooral geintresseerd is in snelheidsmeting en het loggen/delen van ritten naar strava/endomondo. (hoeft niet live) Budget max 100 euro, maar minder is beter.
Ik heb zelf de topeak ridecase icm een iPhone SE, de waterdichte variant. Werkt prima en ligt ruim binnen je budget. Je zou dan zelfs kunnen overwegen om deze erbij aan te schaffen, heb je gelijk goede sensors.
Battle.net || Strava
Ik zal nog even naar die oudere edge modellen kijken, dat is misschien inderdaad ook wel een interessante optie.
Op zich is het iron man strava lijstje ook wel een leuke om even na te lopen:
- 191 32.9% Garmin Forerunner 920XT
- 90 15.5% Garmin Edge 520
- 80 13.8% Garmin Forerunner 935
- 35 6.0% Garmin fēnix 3
- 35 6.0% Garmin Forerunner 735XT
- 19 3.3% Garmin Edge 1000
- 18 3.1% Garmin Edge 820
- 17 2.9% Garmin Forerunner 910XT
- 15 2.6% Garmin Edge 510
- 11 1.9% Garmin fēnix 5
- 8 1.4% Garmin fēnix 5S
- 8 1.4% Garmin Edge 810
- 7 1.2% Garmin Edge 800
- 7 1.2% Garmin Edge 500
- 6 1.0% Wahoo ELEMNT BOLT
- 5 0.9% Garmin fēnix 5X
- 4 0.7% Polar M460
- 3 0.5% Suunto Spartan Ultra
- 3 0.5% Unlisted
- 3 0.5% Garmin fēnix 2
- 2 0.3% Wahoo ELEMNT
- 2 0.3% Polar V800
- 2 0.3% Garmin Vívoactive
- 2 0.3% Garmin Edge 1030
- 1 0.2% Suunto Ambit2 S
- 1 0.2% Suunto Ambit2
- 1 0.2% SRM PC8
- 1 0.2% Pioneer
- 1 0.2% Lezyne Super GPS
- 1 0.2% Garmin Edge 25
- 1 0.2% CycleOps
- 1 0.2% Bryton Rider 530
Het eerste getal is het aantal deelnemers met dat toestel het tweede het percentage, let wel dat hier om de groep gaat van atleten die hun sessie op strava gepost hebben (waarschijnlijk met een openbaar profiel), werkelijke cijfers kunnen afwijken. Je ziet dat er zat fanatieke atleten met een edge 500 rijden. Sommigen zullen slechts één upload gebruiken als ze een triatlon horloge hebben, die zitten er ook tussen, maar kunnen dus naast hun horloge ook nog een fietscomputer hebben.
[ Voor 5% gewijzigd door rockhopper op 01-11-2017 18:05 ]
En daarom voor €50,- een prima fietscomputer toch? Ik denk dat ik deze wel ga halen.BoerTien schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 18:26:
[...]
De reviews van de power GPS zijn goed. Wat ontbreekt TOV de super GPS is de turn by turn navigatie. Voor het vastleggen van je ritten is het een goede computer.
Daarom ook de ridecase, die monteer je op je stuur. Op deze manier heb je gelijk je displayrockhopper schreef op woensdag 1 november 2017 @ 18:03:
Maar ik denk dat het leuker is als je ook een schermpje hebt waarop je je snelheid/afstand/cadans kan zien terwijl je aan het fietsen bent
Battle.net || Strava
Dat snap ik, maar hij geeft voor mij duidelijk aan dat hij 'montage van de telefoon op het stuur' niet ziet zitten. Ik begrijp dat volkomen want als je valt zal een fietscomputer het wel navertellen, maar een telefoon ... daarbij vind ik persoonlijk dat er meer nadelen aan een telefoon zitten om deze als fietscomputer te gebruiken. Echter strikt gekeken naar budget kan je er wel nagenoeg alles mee doen.retlaw schreef op woensdag 1 november 2017 @ 19:25:
[...]
Daarom ook de ridecase, die monteer je op je stuur. Op deze manier heb je gelijk je display.
In ander nieuws:
Karoo / Hammerhead heeft weer een nieuwe blogpost gemaakt, ditmaal gaan ze wat dieper in op de hardware, met name het testen van de behuizing.
Kent iemand een product van 1 eurocentrockhopper schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 14:12:
Voor de compleetheid het gaat dus om code
***members only***
bij minimale besteding van €100 op de complete collectie en is geldig t/m maandag 6 november. Over een paar dagen komt de Lezyne Power GPS fietscomputer 2016 aan de beurt (nu 169,95) bij de herfstactie, tijdens de actie zal er wel een aardig percentage vanaf gaan, gecombineerd met de actiecode zou je misschien wel onder de 100 euro voor een computer kunnen komen.

.
Je hebt er nu niks meer aan waarschijnlijk, maar probeer eens een energybar of een gelletje! Wie weet komt ie nog eens van pasLulukai schreef op maandag 6 november 2017 @ 11:34:
[...]
Kent iemand een product van 1 eurocent![]()
[afbeelding]
Ik meld me hier als tevreden bezitter van een bolt sinds vorige week. Fijn apparaatje dat alles doet waar ik naar op zoek was. Ik ben op dit moment bezig met routes zoeken/maken en rijden, maar er is iets waar ik niet goed uitkom. Hoe verplaatsen jullie het startpunt van een route? Routes beginnen niet voor mijn deur terwijl ze wel vaak voorbij rijden. Is er een handige manier om dit aan te passen? Ik gebruik nu (gratis) gpsies, maar ik ben er nog neit weg van. Tips en suggesties zijn welkom!
I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her
Ik zit in hetzelfde schuitje, ben al een beetje aan het modderen geweest met komoot, ride with gps en gewoon via mapsource (garmin programma). Ik heb nog niet echt iets gevonden waar ik meteen heel blij van werd, maar ik heb ook nog niet kunnen praktijk testen. Hoewel het allemaal wel werkt vond ik het intekenen in browsers erg stroperig, (kan aan de specs van m'n pc liggen), iets wat ik met een standalone programma nooit last van heb. Voordat mensen strava en de betaalde dienst van ride with gps aandragen, nee bedankt. Ik overweeg misschien de éénmalige aanschaf voor komoot te doen, maar ik heb geen zin in abonnement diensten.Stufferdt schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 20:27:
[...]
Je hebt er nu niks meer aan waarschijnlijk, maar probeer eens een energybar of een gelletje! Wie weet komt ie nog eens van pas![]()
Ik meld me hier als tevreden bezitter van een bolt sinds vorige week. Fijn apparaatje dat alles doet waar ik naar op zoek was. Ik ben op dit moment bezig met routes zoeken/maken en rijden, maar er is iets waar ik niet goed uitkom. Hoe verplaatsen jullie het startpunt van een route? Routes beginnen niet voor mijn deur terwijl ze wel vaak voorbij rijden. Is er een handige manier om dit aan te passen? Ik gebruik nu (gratis) gpsies, maar ik ben er nog neit weg van. Tips en suggesties zijn welkom!
Verwijderd
Hier ook een behoorlijk tevreden Wahoo Bolt Elemnt gebruiker, alleen dezelfde irritaties als een aantal andere gebruikers.
Wat verschrikkelijk irritant is de het plannen van de routes via Komoot en RideWithGPS. Waarom kan het niet gewoon simpel? Inlezen van een gpx en deze vervolgens via de WIFI kunnen syncen en gebruiken op je Bolt, zonder te editten. Betaal je 30 euro voor Komoot, alleen die past elke keer zelf de route aan. Hoe irritant. Kun je alles handmatig intekenen maar dat lukt ook niet altijd.
Ik heb ook afwijkingen met mijn snelheidsensor. Bandmaat precies opgemeten en ingesteld, maar snelheid en afstand in Strava wijkt af. Dit lijkt meer aan Strava te liggen dan aan de Bolt. Want de Bolt zelf en RideWithGPS pakken de juiste snelheid. Maar Strava gebruikt niet de snelheid van de snelheidsmeter, maar van het GPS signaal. Op de MTB is dit verschil extra afwijkend omdat je meer meters maakt (heuveltje op en af), maar deze worden niet gerekend. Soms wel tot 5 km verschil op een route van 50 km. Terwijl de Bolt en Ride with GPS dan 55 km registeren.murphylee schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 16:38:
[...]
Hoe komt het dat Strava zo veel afwijkt met snelheden die gereden zijn?
Mijn max snelheid wijkt gewoon af met 18km/u in Strava.
Ik maak gebruik van wahoo sensoren met de juiste instelling die Continental zelf aangeeft voor een 23mm buitenband.
Meer mensen hebben last van dit fenomeen. Zie deze link. https://groups.google.com...-elemnt-users/Gv7Xb8cPpDc
Sommige zeggen het 'opgelost' te hebben door een Garmin Speedsensor te gebruiken ipv de Wahoo speedsensor... Alleen dat is weer +/- 40 euro. Vraag me af of het een bug is van Strava of juist van de Wahoo speedsensor.
Je zou een gpx gewoon moeten kunnen openen met de bolt zelf, alleen via de elemnt app en telefoon erbij, dat wel. Naar jezelf mailen/dropboxen en openen. Ik heb het zelf nog niet kunnen testen helaas, druk en vrouwlief wilde liever op de dikke banden fiets gaan en ik had geen zin om er veel werk/tijd/aandacht aan te besteden.Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 22:29:
Leuk topic!
Hier ook een behoorlijk tevreden Wahoo Bolt Elemnt gebruiker, alleen dezelfde irritaties als een aantal andere gebruikers.
Wat verschrikkelijk irritant is de het plannen van de routes via Komoot en RideWithGPS. Waarom kan het niet gewoon simpel? Inlezen van een gpx en deze vervolgens via de WIFI kunnen syncen en gebruiken op je Bolt, zonder te editten. Betaal je 30 euro voor Komoot, alleen die past elke keer zelf de route aan. Hoe irritant. Kun je alles handmatig intekenen maar dat lukt ook niet altijd.
[...]
Ik heb ook afwijkingen met mijn snelheidsensor. Bandmaat precies opgemeten en ingesteld, maar snelheid en afstand in Strava wijkt af. Dit lijkt meer aan Strava te liggen dan aan de Bolt. Want de Bolt zelf en RideWithGPS pakken de juiste snelheid. Maar Strava gebruikt niet de snelheid van de snelheidsmeter, maar van het GPS signaal. Op de MTB is dit verschil extra afwijkend omdat je meer meters maakt (heuveltje op en af), maar deze worden niet gerekend. Soms wel tot 5 km verschil op een route van 50 km. Terwijl de Bolt en Ride with GPS dan 55 km registeren.
Meer mensen hebben last van dit fenomeen. Zie deze link. https://groups.google.com...-elemnt-users/Gv7Xb8cPpDc
Sommige zeggen het 'opgelost' te hebben door een Garmin Speedsensor te gebruiken ipv de Wahoo speedsensor... Alleen dat is weer +/- 40 euro. Vraag me af of het een bug is van Strava of juist van de Wahoo speedsensor.
Wat betreft die komoot, je krijgt na een paar dagen meestal wel een 'aanbieding' waarbij de wereld / totaalpakket van 30 naar 20 zakt, ik heb er ook maar even gebruik van gemaakt, het komt vast wel eens van pas, bovendien ben ik toch wel een beetje een gps - app nerd, dus een extra app om te bekijken vind ik persoonlijk wel leuk. Voor de mensen die een aankoop overwegen: start je gratis account en wacht op de aanbieding die binnen een week volgt.
Qua speedsensor, ik denk niet dat je strava kan forceren om je eigen speedsensor te gebruiken, maar dat is iets wat je natuurlijk aan hun (trage) helpdesk zou kunnen vragen. Dat er verschil zou zitten in een garmin sensor en die van wahoo zou ik erg vreemd vinden, waar heb je die info vandaan? Ik zou dat geen acceptabele oplossing vinden overigens. Als ik al een tweede sensor zou aanschaffen, is het eerder omdat ik te lui ben om een sensor van de ene naar de andere fiets om te wisselen. Maar tot slot: snelheid vind ik persoonlijk niet heel erg belangrijk, op een segment hangt het veel te veel af van factoren waar je weinig invloed op hebt (peleton/alleen, wind, weer) en op het moment zelf tijdens de rit waar wel enige betekenis heeft kan je het goed live zien.
Ze verkopen die enkel in grote hoeveelheden. Het goedkoopste individueel product dat ik kon vinden was een paar sokken voor 7.95 euro.Stufferdt schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 20:27:
[...]
Je hebt er nu niks meer aan waarschijnlijk, maar probeer eens een energybar of een gelletje! Wie weet komt ie nog eens van pas
.
Dan heb je niet hard gezocht, ik zie zo al een smeermiddel en een poetsmiddel voor 4,95€ maar goed dat is nog altijd te veel als je maar één cent extra zou willen uitgeven.Lulukai schreef op maandag 13 november 2017 @ 15:36:
[...]
Ze verkopen die enkel in grote hoeveelheden. Het goedkoopste individueel product dat ik kon vinden was een paar sokken voor 7.95 euro.
Nevermind, ook voor die artikelen geld 2 stuks of meer...

[ Voor 7% gewijzigd door rockhopper op 15-11-2017 21:11 ]
Dat (een GPX file openen vanuit de app en naar je Bolt sturen) kan al lang. Wat niet kan én wel werkt bij Garmin, is een GPX file openen en er dan automatisch turn-by-turn navigatie bij krijgen. Bij Wahoo zie je enkel het kruimelspoor.[...]
Je zou een gpx gewoon moeten kunnen openen met de bolt zelf, alleen via de elemnt app en telefoon erbij, dat wel.
.
Ongeremd door ervaring met edge toestellen, weet ik dat het openen van een gpx bij mijn oregon toestellen tot een track/kruimelspoor leidt zonder turn-by-turn, als ik t-b-t wil moet ik of een adres/POI/bestemming invoeren of juist een .gdb (garmin's manier van een route op te slaan) file openen. Dat het niet heel moeilijk om te zetten is laat javawa's rtw-tool wel zien.Lulukai schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 14:58:
[...]
Dat (een GPX file openen vanuit de app en naar je Bolt sturen) kan al lang. Wat niet kan én wel werkt bij Garmin, is een GPX file openen en er dan automatisch turn-by-turn navigatie bij krijgen. Bij Wahoo zie je enkel het kruimelspoor.
Maar van de andere kant kan de bolt hetzelfde als zo'n 'navigeer naar adres' als ik vanuit deze post item 2 bekijk.
Ik denk overigens dat als je die gpx importeert bij komoot en dan naar je bolt als route stuurt je wel t-b-t navigatie krijgt. Maar ik heb mijn gps nog altijd niet heel erg kunnen uitproberen, iets met matig weer in het weekend
Helaas heeft de Wahoo functie "Take me to Address" al vaak ontgoocheld. De wegen zijn vaak onverhard door modder of bos, en nergens een mogelijkheid om te specificeren dat je enkel deftige wegen wil die geschikt zijn voor een racefiets.rockhopper schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 15:13:
[...]
Maar van de andere kant kan de bolt hetzelfde als zo'n 'navigeer naar adres' als ik vanuit deze post item 2 bekijk.
.
Alleen jammer dat Komoot denkt dat het nodig is om de route aan te passen, onder het motto het is geen bug maar een feature. Niet heel erg als je gewoon in je uppie een rondje gaat fietsen, maar als je met meer mensen een zelfde route rijdt (of een tourtocht) klopt er niets van je route.rockhopper schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 15:13:
[...]
Ik denk overigens dat als je die gpx importeert bij komoot en dan naar je bolt als route stuurt je wel t-b-t navigatie krijgt. Maar ik heb mijn gps nog altijd niet heel erg kunnen uitproberen, iets met matig weer in het weekend
Hello fellow humans
Wat betreft de komoot, het kan natuurlijk zomaar zijn dat de route bij komoot op een andere kaart wordt geplaatst, een route werkt alleen op een routeerbare kaart en bij komoot kan je kiezen uit diverse onderliggende kaarten, bij een mismatch is een aanpassing (of noem het feature) van een route misschien wel noodzakelijk omdat het anders geen "rondje" kan maken. Dit kan aan kleine dingen liggen zoals een klein segment die verkeerd in een OSM staan of een klein stukje fietspad dat er wel of niet is.
Dat gezegd hebbende, het is mij ook nog niet duidelijk welke kaarten de bolt heeft en of ik dit makkelijk kan aanpassen.
Zo werkt dat niet helemaal. Een GPX kan zowel tracks/sporen/kruimelsporen (verschillende namen voor hetzelfde ding) bevatten als een route, en daarnaast ook nog losse waypoints.rockhopper schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 15:13:
[...]
Ongeremd door ervaring met edge toestellen, weet ik dat het openen van een gpx bij mijn oregon toestellen tot een track/kruimelspoor leidt zonder turn-by-turn, als ik t-b-t wil moet ik of een adres/POI/bestemming invoeren of juist een .gdb (garmin's manier van een route op te slaan) file openen.
Een track is een verzameling van heel veel punten heel dicht op elkaar, verbonden door rechte lijnen en heeft geen enkele relatie met een kaart. Hier krijg je op je Oregon dus inderdaad alleen een lijntje op de kaart te zien (die bij wijze van spreke ook midden door een weiland of over het water kan gaan) zonder t-b-t aanwijzingen. Aanwijzingen genereert een toestel door middel van het berekenen van een route over een kaart. Bij een track wordt dus niets berekend, alleen maar weergegeven.
Een route (die dus ook in een GPX kan zitten) is eigenlijk een verzameling van een stuk minder punten die een relatie hebben met de onderliggende kaart. Tussen die punten wordt een route berekend over de wegen van de kaart. Als de kaart op je computer (in het Garmin programma MapSource of BaseCamp) exact hetzelfde is als de kaart op je Oregon, dan zal je oregon normaal gesproken die route exact zo overnemen. Is die kaart anders (of heb je in BaseCamp de optie aan staan dat er altijd herberekend moet worden) dan wordt de route herberekend over de kaart in je toestel. Je toestel zal dan dus zelf een route gaan berekenen tussen de punten over de kaart die actief is. Hierdoor kunnen er afwijkingen ontstaan ten opzichte van de route die gepland was.
Een GDB is een eigen formaat van Garmin en eigenlijk hetzelfde als een GPX, maar dan in binair formaat (ten opzichte van XML bij GPX). GDB bestanden worden echter niet gelezen door je Oregon, die lust alleen GPX.
Een edge doet het nog weer anders. Die gebruikt koersen. Hoe dat precies in z'n werk gaat weet ik ook niet, maar een track (wat dus in principe geen t-b-t aanwijzingen heeft) zal door het toestel omgezet worden in een koers waardoor er toch ineens t-b-t aanwijzingen te zien zijn op een Edge. In ieder geval doet een Edge dat op zijn eigen kaart in het toestel en dat is juist iets wat een Wahoo Element (bolt) niet heeft. Die is daarbij afhankelijk van wat je aanlevert.
Voor informatie over GPX/GDB/routes/tracks zou ik hier eens lezen: http://www.javawa.nl/begrippen.html
Het hele nieuws is hier te lezen. Zo te zien gaat er eindelijk verzonden worden, dus hopelijk is ie er nog voor de kerstTo say that it’s been an intense three weeks, since we announced our frustrating production delay of Karoo at the end of October, would be an understatement. Fortunately, as these words are being written, all is still lining up as planned, and assembly has begun!
ziet er leuk als een super leuk apparaatjerockhopper schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 17:48:
Update vanuit het Hammerhead / Karoo front:
[...]
Het hele nieuws is hier te lezen. Zo te zien gaat er eindelijk verzonden worden, dus hopelijk is ie er nog voor de kerst
Wat ik zo gauw niet terug kan vinden is of je er ook eigen maps op kan zetten zoals openstreetmaps of dat je vast zit aan de maps die zij leveren.
Voor 320 euro wel wat duurder dan mijn edge 520, maar dat apparaat wordt ik ook wel een beetje irritant van met zn 20Mb opslag.....

tijd voor wat klusjes!
Goede vraag waar ik ook nog een beetje mee zit. Op zich is dat verder geen probleem als de maps ook een beetje redelijk zijn.s0ulmaster schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 11:08:
[...]
ziet er leuk als een super leuk apparaatje![]()
Wat ik zo gauw niet terug kan vinden is of je er ook eigen maps op kan zetten zoals openstreetmaps of dat je vast zit aan de maps die zij leveren.
Voor 320 euro wel wat duurder dan mijn edge 520, maar dat apparaat wordt ik ook wel een beetje irritant van met zn 20Mb opslag.....
Ik heb inmiddels een beetje met de elemnt bolt getest, ik zag dat ik daar alvast vast zit aan de kaarten die wahoo mij levert. Verder viel me op dat als ik tijdens een pauze mid-rit de elemnt uit zet, ik kennelijk ook weer de route opnieuw vanaf de telefoon naar het apparaat moet sturen. De aanwijzingen en het scherm zelf zijn wel erg helder. Ik mis wel het zelf direct kunnen instellen van datavelden direct op het toestel zelf, maar misschien went dat nog. Ook het zwart / wit kaartveld kan me nog niet heel erg bekoren. Maar goed, ik denk dat het voor de racefiets een prima apparaat is, daar maakt het me meestal geen fluit uit waar ik naar toe fiets.
Voor de racefiets maar het me ook vrij weinig uit, maar ik zit het laatste jaar toch meer op de MTB dan de race en daar zijn goeie kaarten en goeie routes toch wel verdacht handigrockhopper schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 20:33:
[...]
Goede vraag waar ik ook nog een beetje mee zit. Op zich is dat verder geen probleem als de maps ook een beetje redelijk zijn.
Ik heb inmiddels een beetje met de elemnt bolt getest, ik zag dat ik daar alvast vast zit aan de kaarten die wahoo mij levert. Verder viel me op dat als ik tijdens een pauze mid-rit de elemnt uit zet, ik kennelijk ook weer de route opnieuw vanaf de telefoon naar het apparaat moet sturen. De aanwijzingen en het scherm zelf zijn wel erg helder. Ik mis wel het zelf direct kunnen instellen van datavelden direct op het toestel zelf, maar misschien went dat nog. Ook het zwart / wit kaartveld kan me nog niet heel erg bekoren. Maar goed, ik denk dat het voor de racefiets een prima apparaat is, daar maakt het me meestal geen fluit uit waar ik naar toe fiets.

Dit apparaat werkt wel gewoon standalone toch? of mis ik nu wat?
tijd voor wat klusjes!
Dat zou in principe dus ook moeten betekenen dat je er andere navi apps op zou kunnen laden, maar dat wil in de praktijk nog wel eens anders zijn. Alles is sterk afhankelijk van hoe uitgekleed (of aangekleed) de android versie zal zijn.
Even een quote van de site zelf:
Voor de compleetheid de specslistNO PHONE REQUIRED
Karoo is an entirely standalone system that gives you all the tools in one place. You can adjust all your settings, profiles, and ride plans on your Karoo. With intelligent map layer syncing, you can even build routes or make ride changes while offline, on the road or the trail.
Once home, use your home WiFi to sync your routes, activities, training programs, and more.
Daar hebben ze het over 16GB opslagruimte, het OS is gebaseerd op android 6.0 en dat er in de loop van 2018 een 3rd party appstore moet komen. Dat laatste geeft natuurlijk een hoop mogelijkheden, maar geeft tegelijk aan dat het out of the box wel minder "open" zal zijn dan de normale android versies.
16Gb opslag betekend als er android op draait in de praktijk dat het nog wel wat vanaf gesnoept wordt door get OS, dus dat is even afwachten hoe groot de systeempartitie is. Zonder de mogelijkheid om eigen kaarten te laden valt het voor mij in ieder geval snel af. Ik ben niet graag afhankelijk van de aanbieder qua kaarten.rockhopper schreef op woensdag 22 november 2017 @ 10:19:
@s0ulmaster Sterker nog, er zou zelfs een sim in moeten kunnen zodat er mobiele data in één toestel zou zitten. Of je er mee kan bellen weet ik niet, maar appen zou weer wel moeten kunnen. Maar onder voorbehoud natuurlijk, want het blijft afwachten hoe de onderliggende schil (besturingssysteem) werkt, het is "Karoo OS" maar opgebouwd vanuit Android.
Dat zou in principe dus ook moeten betekenen dat je er andere navi apps op zou kunnen laden, maar dat wil in de praktijk nog wel eens anders zijn. Alles is sterk afhankelijk van hoe uitgekleed (of aangekleed) de android versie zal zijn.
Even een quote van de site zelf:
[...]
Voor de compleetheid de specslist
Daar hebben ze het over 16GB opslagruimte, het OS is gebaseerd op android 6.0 en dat er in de loop van 2018 een 3rd party appstore moet komen. Dat laatste geeft natuurlijk een hoop mogelijkheden, maar geeft tegelijk aan dat het out of the box wel minder "open" zal zijn dan de normale android versies.
Ik hou hem in ieder geval even in de gaten wanneer hij uit komt. Ik hoef in princiepe geen sim of android kek op m'n gps, maar ik merk dat er nog best wel wat te verbeteren valt aan een garmin en mijn 520 met z'n 16kb aan opslag begint wel te frustreren wanneer je elke rit weer nieuwe kaarten op je apparaat moet laden.
tijd voor wat klusjes!
Je kan eventueel naar de outdoor serie kijken. Ik rij al heel lang met veel tevredenheid met een garmin oregon 600. Sinds een jaar herkent hij ook cadans en speedsensors, dus het is een vrij compleet hybride toestel dat ook micro SD kaartjes kan bevatten. Echter is het naar racefiets-standaard een groot log lomp toestel, overigens zijn er nog grotere modellen (montana / monterra) en kleinere (etrex) die min of meer hetzelfde doen.s0ulmaster schreef op woensdag 22 november 2017 @ 10:26:
[...]
16Gb opslag betekend als er android op draait in de praktijk dat het nog wel wat vanaf gesnoept wordt door get OS, dus dat is even afwachten hoe groot de systeempartitie is. Zonder de mogelijkheid om eigen kaarten te laden valt het voor mij in ieder geval snel af. Ik ben niet graag afhankelijk van de aanbieder qua kaarten.
Ik hou hem in ieder geval even in de gaten wanneer hij uit komt. Ik hoef in princiepe geen sim of android kek op m'n gps, maar ik merk dat er nog best wel wat te verbeteren valt aan een garmin en mijn 520 met z'n 16kb aan opslag begint wel te frustreren wanneer je elke rit weer nieuwe kaarten op je apparaat moet laden.
Maar het is opletten welke externe sensoren er ondersteund worden, met name powermeters zou wel eens lastig kunnen zijn. Als je die weer niet nodig hebt zijn het prima toestellen.
Voorlopig denk ik dat ik de oregon verkies boven de bolt, dat ligt met name dat ik nu meer toer-fiets dan racefiets en dat ik het grotere scherm voor de kaart fijner vind (en kleur). Strikte weergave van data wint de bolt het weer.
@acidd91 Ik gebruik die van wahoo zelf in combinatie met garmin fenix 3, bolt en garmin oregon 600. Nergens problemen mee. Je kan via de telefoon de firmware van zowel de speed als de cadans sensor updaten, ik heb de losse aparte sensoren die ongeveer zo groot zijn als een oude rijksdaalder. (dat was een grote munt, voor de jongere lezers onder ons)
[ Voor 9% gewijzigd door rockhopper op 22-11-2017 10:47 ]
Mijn broer gebruikt de etrex 30x en ondanks dat hij wel redelijk goed doet wat hij moet doen, vind ik het maar een traag en log apparaat. We hebben het hier wel over een apparaat wat minstens net zoveel kost als een goeie midrange mobiele telefoon die in geen geval traag lomp of log aanvoelt en best veel mogelijkheden bied qua navigatie. Het voordeel alleen van een dedicated gps is de robuustheid, accuduur en waterdichtheid van het apparaat.rockhopper schreef op woensdag 22 november 2017 @ 10:45:
[...]
Je kan eventueel naar de outdoor serie kijken. Ik rij al heel lang met veel tevredenheid met een garmin oregon 600. Sinds een jaar herkent hij ook cadans en speedsensors, dus het is een vrij compleet hybride toestel dat ook micro SD kaartjes kan bevatten. Echter is het naar racefiets-standaard een groot log lomp toestel, overigens zijn er nog grotere modellen (montana / monterra) en kleinere (etrex) die min of meer hetzelfde doen.
Maar het is opletten welke externe sensoren er ondersteund worden, met name powermeters zou wel eens lastig kunnen zijn. Als je die weer niet nodig hebt zijn het prima toestellen.
Voorlopig denk ik dat ik de oregon verkies boven de bolt, dat ligt met name dat ik nu meer toer-fiets dan racefiets en dat ik het grotere scherm voor de kaart fijner vind (en kleur). Strikte weergave van data wint de bolt het weer.
@acidd91 Ik gebruik die van wahoo zelf in combinatie met garmin fenix 3, bolt en garmin oregon 600. Nergens problemen mee. Je kan via de telefoon de firmware van zowel de speed als de cadans sensor updaten, ik heb de losse aparte sensoren die ongeveer zo groot zijn als een oude rijksdaalder. (dat was een grote munt, voor de jongere lezers onder ons)
Het feit dat de karoo op android draait geeft me misschien een klein beetje hoop dat handige leuke intuïtieve dingen makkelijk zijn in te bouwen (al dan niet op een custom firmware
Tot die tijd ben ik verder best tevreden met mn edge 520 hoor
edit: Ik heb bij het kopje Press een technische spec lijst gevonden en daar staat dat een 3rd party appstore in 2018 gepland staat

[ Voor 3% gewijzigd door s0ulmaster op 22-11-2017 11:50 ]
tijd voor wat klusjes!
Overigens dat die app store er pas in 2018 komt is niet vreemd. Ik denk dat ik al blij mag zijn als ik het toestel nog in 2018 kan ontvangen, als je nu besteld heb je het sowieso nog niet dit jaar.
Ik zie trouwens dat op amazon.de veel garmin toestellen (ook uit de edge serie) vandaag in de dagdeal zijn (met thema cybermonday, dus black friday gerelateerd) met als topper de edge 520 voor slechts 160€ Link naar de overige aanbiedingen staan op de mainpage van amazon.de
[ Voor 15% gewijzigd door rockhopper op 22-11-2017 13:41 ]
https://www.amazon.de/Gar...&sr=8-1&keywords=edge+520
Ik heb de sensoren van Wahoo zelf en totaal geen problemen meeacidd91 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 10:44:
Ik wil graag speed en/of cadans sensor voor bij mijn Element Bolt, om zo ook op de tacx wat meer info te krijgenWelke sensoren raden jullie aan? Ik lees hier wat problemen over de sensor van wahoo zelf?
If you want to be the best, you need to work with the best :)
Same here!Maardiweb schreef op woensdag 22 november 2017 @ 16:20:
[...]
Ik heb de sensoren van Wahoo zelf en totaal geen problemen mee
BOLT WB09-1815
ELEMNT WF42-1815
Tevens kun je via de companion app de Wahoo aansturen om nieuwe kaarten te downloaden die beschikbaar zijn gemaakt. Ik moest wel (tijdelijk) kaarten verwijderen om ruimte hiervoor te maken.
.
Volledige info hier: https://blog.hammerhead.i...vember-update-9dfe66b99d3
Er staat dat ze de komende dagen een 'estimated shipping window' zullen afgeven voor mensen die vóór mid-september hebben besteld, niet dat ze gaan verzenden.rockhopper schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 16:35:
De eerste Karoo's van Hammerhead zijn de deur uit! De komende dagen moeten alle bestelling die tot mid-september zijn gedaan, de deur uitgaan.
Volledige info hier: https://blog.hammerhead.i...vember-update-9dfe66b99d3
Ik zal het wel melden wanneer ik bericht krijg voor mijn aankoop (eind augustus) dat ie verzonden is/wordt/gaat worden.
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Ze hebben ook nog wat extra informatie gegeven in hun blog:
https://blog.hammerhead.io/karoo-shipping-delivery-q-a-2-e05e48043565
All orders before placed before mid-sept 17 shipping timelines geven ten laatste februari als shipping aan.
Ik heb de mijne geplaatst op 13 september dus ik hoop mijne ook in februari te krijgen

https://www.johnsedlak.com/2017/12/preview-hammerhead-karoo/
[ Voor 15% gewijzigd door MrAngry op 16-12-2017 12:10 ]
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Hoezo? Wil je geen ipad aan je stuur dan?MrAngry schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 12:09:
Jezus dat ding is wel een beetje groot zeg. My god. Gelukkig is mijn use case niet racen![]()
https://www.johnsedlak.com/2017/12/preview-hammerhead-karoo/
Gaat wmb niet zozeer om de grammen, maar omdat zon enorm scherm aan je stuur domweg lelijk is.rockhopper schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 18:25:
Ik zie het als een voordeel, veel "real estate" voor je kaartmateriaal. Voor echte grammenjagers is het toestel totaal ongeschikt.
Esthetica is niet aan mij besteed. Ik kijk vooral naar functionaliteit. Maar ik begrijp je punt wel, ik vermoed dat hij ongeveer net zo lomp is als de garmin oregon die ik nu gebruik.Stoffa schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 18:27:
[...]
Gaat wmb niet zozeer om de grammen, maar omdat zon enorm scherm aan je stuur domweg lelijk is.
Maar ik weet ook dat ik hem naast de racefiets vooral op de toer/reisfiets ga gebruiken. Op de racefiets vind ik de route meestal niet heel interessant omdat ik gewoon lekker aan het fietsen ben, vaak heb ik dan meer behoefte aan training parameters als hartslag en cadans en niet de route of waar ik precies ben. Op de reis/toerfiets daarentegen stippel ik een strakke route uit langs punten die ik dan ook wil zien, een hele andere insteek waarmee ik ga fietsen. Uiteraard is dit specifiek toegespitst op mijn wensen en dus niet per se representatief voor de gemiddelde gebruiker.
Ik vind trouwens ook een wahoo elemnt bolt redelijk te gebruiken voor navigatie, maar een groter (kleuren)scherm is denk ik inderdaad wel voordeliger als het vooral om navigatie gaat, aan de andere kant zijn goede auditieve aanwijzingen misschien ook best interessant
Dat is overigens wel precies wat ik bedoel. Ik ga hem alleen om de racefiets hangen als ik ga toeren. Voor de echte lange (meerdaagse) tochten dus. Ik maak me wel een beetje zorgen om de looks inderdaad, maar goed, als ik in fanatiek gezelschap ben zal de Bolt aan het stuur hangen.rockhopper schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 18:36:
[...]
Maar ik weet ook dat ik hem naast de racefiets vooral op de toer/reisfiets ga gebruiken. Op de racefiets vind ik de route meestal niet heel interessant omdat ik gewoon lekker aan het fietsen ben, vaak heb ik dan meer behoefte aan training parameters als hartslag en cadans en niet de route of waar ik precies ben. Op de reis/toerfiets daarentegen stippel ik een strakke route uit langs punten die ik dan ook wil zien, een hele andere insteek waarmee ik ga fietsen. Uiteraard is dit specifiek toegespitst op mijn wensen en dus niet per se representatief voor de gemiddelde gebruiker.
Het zwart wit scherm is erg goed leesbaar, maar ik vind het voor "kaartgebruik" matig. De tbt aanwijzingen komen wel op tijd, maar als je het toestel tussentijds uitzet is de routering ook weg. Daarbij kan ik niet (maar dat kan aan mijn onervarenheid met het toestel liggen) zonder mijn telefoon een andere route dan wel andere bestemming kiezen. Nu heb ik die buiten toch altijd bij, maar het maakt het gebruik minder intuïtief.
Tot slot kan ik niet zelf kiezen welke kaarten erop komen. De kaarten die je krijgt lijken wel ok, daar niet van, maar het is wel erg beperkt met 2 keuzes, wel de kaart die ze aanbieden of geen kaart.
Anyway genoeg over de bolt, prima toestel verder, maar ik ben dus vooral benieuwd naar de nieuwe karoo en dan met name de navigatie.
Als de route op je Bolt staat (dus als je hem al een keer met je telefoon naar de Bolt hebt gepusht) dan kan je die vrij makkelijk selecteren door op 'route' te drukken en met je toetsen aan de zijkant de juiste route te selecteren.rockhopper schreef op zondag 17 december 2017 @ 01:47:
Daarbij kan ik niet (maar dat kan aan mijn onervarenheid met het toestel liggen) zonder mijn telefoon een andere route dan wel andere bestemming kiezen. Nu heb ik die buiten toch altijd bij, maar het maakt het gebruik minder intuïtief.
If you want to be the best, you need to work with the best :)
Bedankt, ik kreeg het tijdens de eerste testen niet voor elkaar, maar omdat ik met anderen (klein groepje) aan het rijden was, had ik ook niet veel tijd/zin om het allemaal uit te zoeken, te meer de rest gewoon door wil. Ik zal er nog serieus wat meer tijd in moeten steken komend voorjaar om alle ins en outs te ontdekken.Maardiweb schreef op zondag 17 december 2017 @ 18:04:
[...]
Als de route op je Bolt staat (dus als je hem al een keer met je telefoon naar de Bolt hebt gepusht) dan kan je die vrij makkelijk selecteren door op 'route' te drukken en met je toetsen aan de zijkant de juiste route te selecteren.
Het is als langdurig garmin gebruiker wat onwennig allemaal bij de bolt. Desalniettemin heeft het toestel nog niet afgedaan voor mij (tegen mijn verwachting in). Maar ik zeg er eerlijk bij dat het alleen het toestel van eerste keus is voor de racefiets. Op de toerfiets blijft -voor mij- de oregon heer en meester, en hopelijk straks de karoo hammerhead.
[ Voor 5% gewijzigd door MrAngry op 17-12-2017 22:42 ]
Van waar heb je de informatie dat ANT+ niet enabled is?MrAngry schreef op zondag 17 december 2017 @ 22:41:
Ik heb de Karoo net toch gecanceled. Ik voel me een beetje een verrader, maar de initiële schok over de werkelijke afmeting, plus het feit dat ie al een goede vakantie heeft gemist (waar ik hem eigenlijk voor wilde) plus het feit dat ik net lees dat ANT+ niet enabled is = cancel.
"Lack of ANT+ connectivity (coming in an imminent software update, but not finalized yet)"
Maar ik kan dat niet zelf terug vinden.
Yes, heb voor zover ik kan zien de laatste versie. Updates worden echt weergeven in de app zelf, dat er een nieuwe versie is. En installeren van dat lukt dus niet..MrAngry schreef op maandag 18 december 2017 @ 10:12:
Volgens mij gaat dat updaten door het updaten van de app zelf, dus via de play store. Lukt dat updaten van de app zelf wel?
Yes, op zowel telefoon als Bolt.DDX schreef op maandag 18 december 2017 @ 10:21:
Updaten werkt volgens mij alleen over wifi, heb je dat aanstaan ?
Welk kanaal, boven de 11 werkt de fietscomputer namelijk niet, als dat kanaal tussentijds wisselt, lijkt het alsof hij nog WiFi heeft, maar dat is dan niet het geval. In principe kan je de fietscomputer helemaal zonder verbinding met de telefoon updaten, via het instellingenmenu op de fietscomputer.
[ Voor 17% gewijzigd door begintmeta op 18-12-2017 13:23 ]
linkje naar dat forum ?MrAngry schreef op maandag 18 december 2017 @ 08:50:
Ander forum, waar iemand hem al binnen heeft. Blijkbaar hebben ze een paar dagen geleden dit online gezet:
"Lack of ANT+ connectivity (coming in an imminent software update, but not finalized yet)"
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Ik geef zelf de voorkeur aan dit soort open beta ipv het stiekem gedoe bij garmin. Die beloven een af product dat gewoon nog een half jaar nodig heeft om uit te rijpen.
Dat je schrikt van de afmeting begrijp ik dan weer niet. Je weet van te voren toch uit de specs wat de afmetingen zijn. Ik begrijp wel dat je hem groot vindt hoor, maar misschien iets beter kijken voordat je bestelt? Verder snap ik je wel, voor jou is er al een specifieke vakantie voorbij, dat is nooit leuk.
[ Voor 96% gewijzigd door hendrikjan op 18-12-2017 19:15 ]
Die afmetingen heb ik nooit echt goed naar gekeken inderdaad. My bad. Ik heb gewoon een aanname gemaakt dat het een fietscomputer was en geen tablet. Ik begrijp van het SA forum wel dat het gewoon een teleurstellend product is. Ik ben het verder met je eens dat transparant zijn en open kaart spelen erg fijn is, maar dat doet Wahoo ook.rockhopper schreef op maandag 18 december 2017 @ 17:59:
@MrAngry Dat met die ant+ dat zal wel goedkomen. Je weet van te voren dat je beta tester bent met zo'n nieuw product.
Ik geef zelf de voorkeur aan dit soort open beta ipv het stiekem gedoe bij garmin. Die beloven een af product dat gewoon nog een half jaar nodig heeft om uit te rijpen.
Dat je schrikt van de afmeting begrijp ik dan weer niet. Je weet van te voren toch uit de specs wat de afmetingen zijn. Ik begrijp wel dat je hem groot vindt hoor, maar misschien iets beter kijken voordat je bestelt? Verder snap ik je wel, voor jou is er al een specifieke vakantie voorbij, dat is nooit leuk.
e; Die knakker van SA die hem al heeft heeft hem opgestuurd naar DC rainmaker, dus hopelijk volgende week een blog van hem.
[ Voor 8% gewijzigd door MrAngry op 19-12-2017 22:35 ]
Na het zien van de filmpjes valt mij het maken en wijzigen van routes positief mee. Zeker als ze de syncing zo soepel krijgen zoals gedemonstreerd. Vragen die ik nog open heb staan:
- Gaat het toestel je terug sturen naar de route als je afwijkt met een pijl, of wordt er een correctie / alternatieve route aangeboden zoals bij een traditionele auto-navigatie?
- Kan ik mijn eigen kaarten erop gooien, zo nee, welke worden ons gedwongen aangeboden?
- Hoe houdt het scherm zich in de regen, de druppeltest geeft mij alvast hoop dat het beter zal zijn dan bij de garmin schermen.
- Hoe zit het met de ant+ verbindingen? de video laat wel een toggle zien, maar er wordt alleen verbonden met bluetooth.
Momenteel zal het enkel de standaard map zijn, maar in de toekomst zou dit wel mogelijk moeten zijn met hun app store.[b]rockhopper schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 23:42:
• Gaat het toestel je terug sturen naar de route als je afwijkt met een pijl, of wordt er een correctie / alternatieve route aangeboden zoals bij een traditionele auto-navigatie?
Hammerhead op FacebookMrAngry schreef op maandag 18 december 2017 @ 08:50:
Ander forum, waar iemand hem al binnen heeft. Blijkbaar hebben ze een paar dagen geleden dit online gezet:
Hammerhead Dan, we're sorry to see you go, and we want you to know that Karoo is great- not will be. Karoo connects to both Ant+ and Bluetooth, we assure you. If you have any more questions, please contact us directly.
Je quote een verkeerd stukje denk ik. Dit gaat over hoe het toestel omgaat met als jij van de route afwijkt. Maar ik vroeg inderdaad ook om het kaartmateriaal zelf. Ik heb er ook vertrouwen in, maar bij de bolt krijg ik het niet voor elkaar om mijn eigen kaarten erop te zetten. (al heb ik er ook nog niet mijn best voor gedaan)glekke55 schreef op woensdag 20 december 2017 @ 08:21:
[...]
Momenteel zal het enkel de standaard map zijn, maar in de toekomst zou dit wel mogelijk moeten zijn met hun app store.
Om even mijn eigen vraag te beantwoorden:
Kennelijk kan je dus kiezen of je terug naar je originele route wil of dat ie een omleiding mag oplossen voor jou met een nieuwe route. Dat zie ik als best of both worlds! Quote komt via een ander forum van Hammerhead's FB af. Ik gebruik geen FB dus ik neem het maar voor als waar aan.Hammerhead Hello Nick, Karoo doesn't auto switch to the map screen. Switching between data fields and maps is a quick, effortless swipe thanks to the Android OS. Should you miss a turn, Karoo will give you the option to either route you back to where you went off course, or, route you to the nearest waypoint on the route.
@glekke55 Ha ik zie dat je tegelijk met mij het antwoord hebt gevonden.
[ Voor 40% gewijzigd door rockhopper op 20-12-2017 12:26 ]
Oopsrockhopper schreef op woensdag 20 december 2017 @ 12:09:
[...]
Je quote een verkeerd stukje denk ik. Dit gaat over hoe het toestel omgaat met als jij van de route afwijkt. Maar ik vroeg inderdaad ook om het kaartmateriaal zelf. Ik heb er ook vertrouwen in, maar bij de bolt krijg ik het niet voor elkaar om mijn eigen kaarten erop te zetten. (al heb ik er ook nog niet mijn best voor gedaan)
en het volgende puntje had je ook net gevonden
[ Voor 21% gewijzigd door glekke55 op 20-12-2017 12:53 ]
Overdrijven is ook een vakMrAngry schreef op donderdag 21 december 2017 @ 12:45:
En hier is het doodsvonnis van dc rainmaker: https://www.dcrainmaker.c...nt-page-1#comment-2727962
Niet handig. Ja, het ding is nog niet grootscheeps verkrijgbaar en ja, wellicht zijn er nog wat issues. Maar het is dan ook een nieuw product en ze hebben gezegd dat dit kan gebeuren. Ik wacht in elk geval rustig af
[ Voor 8% gewijzigd door Microkid op 21-12-2017 15:30 ]
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Ik heb er nog altijd wel vertrouwen in, ik denk dat ze gewoon enorm onderschat hebben welke issues ze allemaal tegen zouden komen. Tijd zal het leren
Tot zover hoor ik nog nergens dat mensen die annuleren hun geld niet terugkrijgen, pas als dat gebeurt is het over denk ik.
Als je als bedrijf begint te liegen tegen een groep consumenten die zo goed georganiseerd is als tech savvy fietsers dan heb je gewoon verloren. Aka doodsvonnis. Ik zou je geld nu terughalen, voordat het niet meer kan.Microkid schreef op donderdag 21 december 2017 @ 15:12:
[...]
Overdrijven is ook een vakHij heeft het apparaat nog niet eens in handen en dan al zulke dingen roepen?
Uiteindelijk gaat het mij om het eindproduct, zolang dat goed is ben ik ook blij.
Over geld terug maak ik me weinig zorgen omdat ik via cc betaald heb. Dat komt altijd goed.
Conclusie, beetje storm in een glas water, al boeten ze wel aan goodwill in op deze manier.
e; Qua CC, ik weet niet hoeveel ervaring jij hebt met betalingsconflicten en ICS, maar ik sta 0 uit 1 qua daadwerkelijke terugggave op mijn CC
[ Voor 31% gewijzigd door MrAngry op 21-12-2017 21:59 ]
Als ze de preorder maar lang genoeg rekken kan je ook niet meer bij creditcardmaatschapij terecht.
Kom nou even zeg, wat dit bedrijf hier flikt gaat objectief gezien natuurlijk echt alle perken te buiten he. Laten we t beestje wel even bij de naam noemen.
@Stoffa Wat jullie zelf doen moeten jullie natuurlijk zelf uitmaken, maar als ik niet langer een product promoot is dat voor mij een flinke stap terug in positiviteit. Verder zou ik het waarderen als je je comments niet direct op de man speelt.
Ik zoek gewoon een betere fietscomputer op navigatiegebied dan wat wahoo en garmin op dit moment bieden. De oregon is redelijk maar verre van perfect, de edge serie heeft mij niet kunnen overtuigen en ook bij de wahoo toestellen heb ik kanttekeningen die het voor mij niet het ideale toestel maken.
Ik heb verder echt niet de illusie dat de karoo de gouden graal gaat worden, maar ik mag toch hopen.
Tot slot bedankt voor de cc tips, ik zal het eens nagaan wat ze zeggen bij mijn cc maatschappij. Bij twijfel gaat bij mij de stekker er ook uit, geld is geld tenslotte.
Ik heb mijn order al maanden geleden geannuleerd en daar ben ik uiteraard alleen maar blij om. Ik zou nu heel snel mijn order annuleren voordat het te laat is. Als het bedrijf failliet gaat kan je CC-company ook niks meer doen.
Het lijkt erop dat dit product ongeveer dezelfde richting opgaat. Mogelijk komt er wel iets, maar iets zegt mij dat zowel de hardware als de software, niet het niveau zullen halen van bijvoorbeeld Wahoo en Garmin.
Tijd zal het leren
Daarom wacht ik liever even af tot iets écht op de markt is en ik reviews kan lezen voordat ik een paar honderd euro uitgeef. Dan maar wat meer betalen straks. De Karoo laat ik voorlopig iig aan me voorbijgaan.