Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
TBT is gewoon waardeloos, maakt niet welk uit welk apparaat. Is bij de Bolt ook totaal niet nodig, want je kunt tot 6 datavelden op het scherm zetten.

Gewoon lijntje volgen. Werkt altijd. Links en rechts weet je al sinds je 4 bent, dus dat kan ook nooit het probleem zijn.

Bolt bevalt mij overigens goed. Het navigeren is wat rudimentair, maar het werkt op zich prima. Accuduur valt me klein beetje tegen. Is niet/nauwelijks beter dan mijn Edge 1000.

Routes teken ik gewoon met Gpsies. Wat mij betreft de beste site om ritten mee te tekenen. Pakt geen Strava-segmenten maar ik gebruik geen Strava dus dat boeit me niks.

[ Voor 39% gewijzigd door havana op 25-06-2017 19:11 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamingo BB
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-08 20:06
Layumi schreef op zondag 25 juni 2017 @ 18:50:
[...]
Fietsnavigatie.nl €225
Zie m op Coolblue niet voor 220
Je bedoelt: https://www.fiets-navigat...winkel/wahoo-elemnt-bolt/

Is bij hun alleen uitverkocht :-(. Bij Coolblue bedoel ik dan via cashbacktotaal (8% op fietscomputers), je betaald alleen eerst wel het volle pond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
havana schreef op zondag 25 juni 2017 @ 19:07:
TBT is gewoon waardeloos, maakt niet welk uit welk apparaat. Is bij de Bolt ook totaal niet nodig, want je kunt tot 6 datavelden op het scherm zetten.

Gewoon lijntje volgen. Werkt altijd. Links en rechts weet je al sinds je 4 bent, dus dat kan ook nooit het probleem zijn.

Bolt bevalt mij overigens goed. Het navigeren is wat rudimentair, maar het werkt op zich prima. Accuduur valt me klein beetje tegen. Is niet/nauwelijks beter dan mijn Edge 1000.

Routes teken ik gewoon met Gpsies. Wat mij betreft de beste site om ritten mee te tekenen. Pakt geen Strava-segmenten maar ik gebruik geen Strava dus dat boeit me niks.
Yes, maar ik zoek het niet om constant naar het apparaatje te kijken, een signaal wanneer ik zou moeten kijken vind ik wel prettig.

Ik ben overigens wel prima tevreden over de accu. Ik doe nu 2 uur met 15% zal wel niet helemaal lineair lopen dus ik gok zo'n 10 uur met een enkele lading...

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ben ik niet met je eens. Ik vind de TBT van de Teasi echt fantastisch. Al heel wat mooie routes mee gereden in NL en ES.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 08:38
+1 voor TBT, al gaat het hem dan eigenlijk voornamelijk over de beepjes bij het naderen van een afslag/actie. Anders moet je inderdaad "continue" naar het schermpje kijken om te zien als er binnenkort een afslag volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahlers
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02 21:18
Heb nu een aantal routes uitgezet maar via ridewithgps kwam ik aantal keren uit op een zandpad.
Is er een mogelijkheid bij een andere routeplanner om een route te plannen waar je kunt aanvinken dat je alleen verharde wegen wilt fietsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Basecamp met kaart van Openfietsmap, exporteren als GPX en importeren in Ridewithgps? Ben nog nooit op een offroad pad terecht gekomen met de Openfietsmapkaart. Grindwegen is geen offroad maar zijn minder geschikt voor smalle koersbandjes, daar moet je wel mee oppassen als je een route uitstippelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:19
Huh, heb nu al aantal mensen gehoord die juist blij waren dat ze van garmin 1000 naar bolt zijn overgestapt en dan erg tevreden waren over batterij, ritten van 300km die ze haalden zonder batterij issues en geen gedoe meer met powerbank.

[ Voor 3% gewijzigd door DDX op 26-06-2017 11:00 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik zit op 7-8% per uur en dat is niet heel veel beter dan mijn Edge 1000.

Voor mij het wel genoeg hoor, 300 km ritten maak ik sowieso niet....

P.S. Het kan wel zijn dat het accuverbruik van de Bolt niet-linear is.

[ Voor 20% gewijzigd door havana op 26-06-2017 12:32 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Layumi
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 12:02
Iemand al ervaring met de nieuwe Mio 405-605??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:42
of je 300km haalt, hangt een beetje van je snelheid af denk ik :) mijn Elemnt is na een uur of 10 navigatie wel leeg denk ik, dus dan moet je redelijk doorfietsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:13
RigolleM schreef op maandag 26 juni 2017 @ 10:58:
Basecamp met kaart van Openfietsmap, exporteren als GPX en importeren in Ridewithgps? Ben nog nooit op een offroad pad terecht gekomen met de Openfietsmapkaart. Grindwegen is geen offroad maar zijn minder geschikt voor smalle koersbandjes, daar moet je wel mee oppassen als je een route uitstippelt.
Ik gebruik RouteYou (http://www.routeyou.com/n...anner/1/fietsrouteplanner) voor het maken van mijn route, en selecteer dan als routeringseis "racefiets - mooiste". Dan pakt de planner automatisch de beste routes om op je racefiets te rijden (dus sowieso verhard). Gisteren een route met GPSies gemaakt, dat ging ook prima (hoewel het in Chrome heel moeilijk werkte, maar in IE lukt het wel). Met beide planners kan je selecteren dat je een wielrenroute wil, zodat ze onverhard weglaten.
Pluspuntje van RouteYou vind ik dat die je ook kan omleiden om een betere wielrenroute te nemen en GPSies je bijvoorbeeld dwars door de stad heen stuurt. Als je OpenStreetMap als ondergrond kiest is het overigens wel makkelijker om te zien waar je heen kan rijden dan met Google Maps.
havana schreef op maandag 26 juni 2017 @ 12:29:
Ik zit op 7-8% per uur en dat is niet heel veel beter dan mijn Edge 1000.

Voor mij het wel genoeg hoor, 300 km ritten maak ik sowieso niet....

P.S. Het kan wel zijn dat het accuverbruik van de Bolt niet-linear is.
Mijn BOLT gaat ook echt heerlijk op de accu. Nog niet precies gekeken hoeveel hij verbruikt, maar ik heb wel de backlight uitgezet. Die heb ik echt alleen maar nodig als ik door een pikkedonker stuk bos rij, maar anders is het contrast echt ruim voldoende. Scheelt denk ik ook een bak aan batterij :) Fijn zo'n ZW scherm :D

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik heb de backlight ook uit, LEDjes ook.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:34
Ik vroeg me af of er ook (goedkope) schermpjes bestaan die je op je fiets bevestigt en welke via bluetooth bepaalde data vanaf een Android app laat zien, zoals snelheid, afstand, etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:11
Maardiweb schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 10:49:
[...]

Ik gebruik RouteYou (http://www.routeyou.com/n...anner/1/fietsrouteplanner) voor het maken van mijn route, en selecteer dan als routeringseis "racefiets - mooiste". Dan pakt de planner automatisch de beste routes om op je racefiets te rijden (dus sowieso verhard). Gisteren een route met GPSies gemaakt, dat ging ook prima (hoewel het in Chrome heel moeilijk werkte, maar in IE lukt het wel). Met beide planners kan je selecteren dat je een wielrenroute wil, zodat ze onverhard weglaten.
Pluspuntje van RouteYou vind ik dat die je ook kan omleiden om een betere wielrenroute te nemen en GPSies je bijvoorbeeld dwars door de stad heen stuurt. Als je OpenStreetMap als ondergrond kiest is het overigens wel makkelijker om te zien waar je heen kan rijden dan met Google Maps.

[...]

Mijn BOLT gaat ook echt heerlijk op de accu. Nog niet precies gekeken hoeveel hij verbruikt, maar ik heb wel de backlight uitgezet. Die heb ik echt alleen maar nodig als ik door een pikkedonker stuk bos rij, maar anders is het contrast echt ruim voldoende. Scheelt denk ik ook een bak aan batterij :) Fijn zo'n ZW scherm :D
Hoe krijg je de route van RouteYou naar de Bolt?
Ik heb nu RWGPS getest en de opgeslagen routes worden daar automatisch op de Bolt gezet. Dat is erg gemakkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_Gaus
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 12:36
barrymossel schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:52:
Ik vroeg me af of er ook (goedkope) schermpjes bestaan die je op je fiets bevestigt en welke via bluetooth bepaalde data vanaf een Android app laat zien, zoals snelheid, afstand, etc.?
Daarvan is de Wahoo RFLKT een voorbeeld. Alhoewel, niet echt 'goedkoop'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Mister_Gaus schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:55:
[...]

Daarvan is de Wahoo RFLKT een voorbeeld. Alhoewel, niet echt 'goedkoop'.
Ah, ik zocht op Android in dit topic, maar dit is er inderdaad een voor iPhone. Ik begrijp eerlijk gezegd werkelijk niet waarom dit zo duur zou moeten zijn. Maar dat gaat hem voor mij niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
barrymossel schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:57:
[...]

Ah, ik zocht op Android in dit topic, maar dit is er inderdaad een voor iPhone. Ik begrijp eerlijk gezegd werkelijk niet waarom dit zo duur zou moeten zijn. Maar dat gaat hem voor mij niet worden.
TomTom Vio is al een eerste aanzet voor scooters.
Alles verloopt via de smartphone en het werkt bijzonder goed.
Mochten ze ook de mogelijkheid bieden om een GPX op te laden (via MyDrive van TomTom), dan is dit perfect bruikbaar op een wegfiets. Nu is het enkel van A naar B en stippelt de app de route voor je uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
RigolleM schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 15:55:
[...]

TomTom Vio is al een eerste aanzet voor scooters.
Alles verloopt via de smartphone en het werkt bijzonder goed.
Mochten ze ook de mogelijkheid bieden om een GPX op te laden (via MyDrive van TomTom), dan is dit perfect bruikbaar op een wegfiets. Nu is het enkel van A naar B en stippelt de app de route voor je uit.
Ziet er zeker mooi uit, maar ik ben meer op zoek naar een klein schermpje zoals een standaard fietscomputertje, maar dan zonder kabel + magneet. Hoeven verder geen fratsen op (zodat het goedkoop kan blijven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ziet er zeker mooi uit, maar ik ben meer op zoek naar een klein schermpje zoals een standaard fietscomputertje, maar dan zonder kabel + magneet. Hoeven verder geen fratsen op (zodat het goedkoop kan blijven).
Enkel snelheid, afstand en bv. gemiddelde snelheid heb je bv. Edge 20 voor iets meer dan € 100. Hij registreert ook de gereden route. Is op basis van GPS dus zonder kabel en magneten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:13
Drossie schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:54:
[...]

Hoe krijg je de route van RouteYou naar de Bolt?
Ik heb nu RWGPS getest en de opgeslagen routes worden daar automatisch op de Bolt gezet. Dat is erg gemakkelijk.
Ik download de route (voor Garmin) en die sla ik op in mijn dropbox. Vervolgens open ik de route in dropbox op mijn telefoon en dan pakt hij hem meteen over met de ELEMNT app :)

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 09:27
Ik gebruik nu Komoot, maar daar ben ik niet tevreden over. Ik had daar de officiele route van de Vélomédiane Criquiélion gupload, veranderd hij gewoon de route.

Ook heb ik een gpx daar geupload, aangepast als nieuwe route. Vervolgens wil ik toch ook het origineel uploaden als nieuwe route, past hij ook mijn aangepaste route aan en maakt een nieuwe route aan.

Allebij als "bug" teruggekoppeld aan Komoot, tot op heden geen reactie.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@joint_me: omtrent Komoot, heb je een route of een track geupload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
RigolleM schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 10:59:
@joint_me: omtrent Komoot, heb je een route of een track geupload?
Geëxporteerde route van Strava

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@joint_me: het is een track die je van Strava ontvangt, klein nuance verschil tss route/track.
Ik heb een track gedownload van Strava, geupload naar Komoot en dan terug gedownload als GPX, en vergeleken in Mapsource en beiden zijn identiek. Had zelfs een MTB route geimporteerd met road bike als criteria en nog steeds geen verschil. Kan je hier eens een link van de Vélomédiane Criquiélion route plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 08:38
Ik heb het zelf ook wel voor op Komoot, maar ik denk dat @joint_me eerder het volgende bedoelt die langs onder te vinden is op volgende site ( http://help.komoot.de/kno...ia-cycle-or-hiking-routes ):
Please note: We'll try to match the GPS track you’re uploading to our path database. Note that the match isn't necessarily exact! You'll see the original track as a red line in the planning interface and the closest matched Tour in blue. You can further customize the planned Tour by adding waypoints manually. After you’ve saved it, you can use Offline Maps and voice navigation for your planned Tour.
Zie hier zo'n voorbeeld die ik zelf ook heb:
https://drive.google.com/...JKuwsx3E-hRzlZQll0VVdkZE0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
argon007 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 12:21:
Ik heb het zelf ook wel voor op Komoot, maar ik denk dat @joint_me eerder het volgende bedoelt die langs onder te vinden is op volgende site ( http://help.komoot.de/kno...ia-cycle-or-hiking-routes ):

[...]

Zie hier zo'n voorbeeld die ik zelf ook heb:
https://drive.google.com/...JKuwsx3E-hRzlZQll0VVdkZE0
Het probleem met de route van de Vélomédiane C. Criquiélion is dat de route een paar keer kruist.
Dus zelf de route handmatig corrigeren werkt ook niet goed op deze punten :/ .

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het probleem met de route van de Vélomédiane C. Criquiélion is dat de route een paar keer kruist.
Dus zelf de route handmatig corrigeren werkt ook niet goed op deze punten :/ .
In Mapsource is de track hetzelfde na import/export in Komoot. Kruisen is in de praktijk ook geen probleem, maar waarom zou je dit aanpassen, want de track is een lussensysteem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Bedankt voor alle tips mbt het invullen van routes. Zaterdag willen we met een groepje naar Düsseldorf en terug fietsen om even te kijken bij de Grand Depart.

Welke app kan ik het beste vertrouwen om zelf een route te genereren daarheen?

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:21

Cliffie

Trompetslet

Volgens mij per ongeluk een workout op de Wahoo Elemnt Bolt verwijderd :/ Is er een manier om dit weer ongedaan te maken, ik kan dit namelijk niet vinden op het grote internet.

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
Cliffie schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 17:40:
Volgens mij per ongeluk een workout op de Wahoo Elemnt Bolt verwijderd :/ Is er een manier om dit weer ongedaan te maken, ik kan dit namelijk niet vinden op het grote internet.
Staat hij niet op Strava of Dropbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:21

Cliffie

Trompetslet

Drossie schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 19:34:
[...]

Staat hij niet op Strava of Dropbox?
Wel op Strava en Ridewithgps, maar wil em terug op de Wahoo :)

Inmiddels supportticket ingeschoten en antwoord gehad: kan niet worden teruggehaald, weg is weg. Jammer :/

[ Voor 19% gewijzigd door Cliffie op 04-07-2017 09:30 ]

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Is het mogelijk om de HR-data van m'n TomTom Spark 3 op een ELEMNT Bolt te laten zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• borft
Ik denk het niet, tenzij de spark 3 via bluetooth of ant+ zijn data realtime kan versturen als hrm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:52
Als alternatief zou je wel de Spark op je stuur kunnen monteren en een externe HRM kunnen koppelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MortalPiso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:57
nielsgaastra schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 15:22:
Als alternatief zou je wel de Spark op je stuur kunnen monteren en een externe HRM kunnen koppelen.
Dan kun je net zo goed de externe HRM koppelen aan de Bolt. De Bolt doet zowel bluetooth als ANT+ dus heb je alle keuze ten opzichte van alleen bluetooth met de Spark 3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:52
MortalPiso schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 18:41:
[...]

Dan kun je net zo goed de externe HRM koppelen aan de Bolt. De Bolt doet zowel bluetooth als ANT+ dus heb je alle keuze ten opzichte van alleen bluetooth met de Spark 3.
Is een nog mooiere optie, maar ik ging er voorzichtig vanuit dat de Bolt nog niet gekocht was.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb 't al weten op te lossen door een Bolt + aansluitset te kopen (Cadans, Snelheid, HR).

Ik meen ergens gelezen te hebben dat je je kunt aanmelden voor beta-software. Iemand die me kan vertellen waar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MortalPiso
Volgens de Google groups hebben ze al genoeg beta testers en zit er een stop op. Al is dit wel een bericht van ruim een jaar geleden en kun je het natuurlijk wel proberen om je aan te melden per e-mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebopper
  • Laatst online: 12-09 12:19

bebopper

I'm an absolute beginner...

Aan het kijken voor een nieuwe fietscomputer en dan (natuurlijk) ook naar de Elemnt Bolt. Nu kom ik er alleen niet achter of deze nu wel of niet gratis levenslange updates op de kaarten heeft.

Hier staat van niet en hier staat van wel...

Op de site van Wahoo zelf kan ik er helaas ook niks over terugvinden, zowel de Elemnt als de Elemt Bolt hebben included global maps.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamingo BB
Ik heb mezelf een elemnt bolt aangeschaft voor mijn vandaag opgehaalde Koga. Nu is het een lichtgewicht stadsfiets met een normaal stuur. Nu passen de bevestigingsmaterialen totaal niet :-/, lijkt wel bijna een halve cm ruimte tussen te zitten in de fronthouder. Even wat tussenproppen is ook niet echt een oplossing omdat de ruimte dus redelijk groot is. En dat andere ding wil ik liever niet gebruiken maar ook die zit niet mooi. Zijn er andere fronthouders verkrijgbaar voor een kleinere buisdiameter?

[ Voor 10% gewijzigd door Flamingo BB op 11-07-2017 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:00
Flamingo BB schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 21:10:
Ik heb mezelf een elemnt bolt aangeschaft voor mijn vandaag opgehaalde Koga. Nu is het een lichtgewicht stadsfiets met een normaal stuur. Nu passen de bevestigingsmaterialen totaal niet :-/, lijkt wel bijna een halvel cm ruimte tussen te zitten in de fronthouder. En dat andere ding wil ik liever niet gebruiken maar ook die zit niet mooi. Zijn er andere fronthouders verkrijgbaar voor een kleinere buisdiameter?
Er zitten toch opvulrubbers bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamingo BB
maartend schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 21:11:
[...]

Er zitten toch opvulrubbers bij?
Die heb ik niet in het doosje zitten.

Fronthouder
4 tie wraps
Die andere stuurhouder incl rubber
Usb kabel
Wahoo bolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:54
Zitten er ook niet bij. Het apparaat is gewoon gemaakt voor bij de racefiets gangbare maten. De out front is wellicht ook een beetje raar op een stadfiets.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamingo BB
Dat valt toch wel mee? Bij een elektrische fiets zit die er ook niet ver vanaf. Maja ook voor de andere houder is de ronding te groot voor mijn buisdiameter.

Anders misschien maar retourneren :-(

Edit://

Heb 'm uiteindelijk toch maar in het midden van m'n stuurkolom geplaatst met 2 tie wraps (moet ze alleen nog even afknippen ;)). De houder die ik liever niet wou gebruiken had de ronding prcies goed voor het middenstuk.

[ Voor 68% gewijzigd door Flamingo BB op 17-07-2017 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeg
  • Laatst online: 10-09 16:35
Ik heb een vraagje over de Elemnt Bolt:

Kun je de Bolt tijdens een activiteit uitzetten en na een langere pauze weer aanzetten en verder gaan met dezelfde activiteit? Of ben je dan je activiteit kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:41

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Ik fiets met een TomTom multisport (al wat ouder, maar werkt nog prima) en het valt me op, dat deze lager uitvalt dan wanneer ik een route track met de Strava app op de telefoon. Zowel de afstand als gemiddelde snelheid is lager op de TomTom. Ik heb ook een route opgenomen met Panobike+ app en hier is het hetzelfde verhaal. Ook deze app geeft een langere afstand en hoger gemiddelde snelheid dan de TomTom multisport. Op een rit van 70 km scheelde het 1 km ongeveer. Ik vraag me nu af welk apparaat er dichter bij de waarheid zit :).

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:21

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

retlaw schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 10:05:
Ik fiets met een TomTom multisport (al wat ouder, maar werkt nog prima) en het valt me op, dat deze lager uitvalt dan wanneer ik een route track met de Strava app op de telefoon. Zowel de afstand als gemiddelde snelheid is lager op de TomTom. Ik heb ook een route opgenomen met Panobike+ app en hier is het hetzelfde verhaal. Ook deze app geeft een langere afstand en hoger gemiddelde snelheid dan de TomTom multisport. Op een rit van 70 km scheelde het 1 km ongeveer. Ik vraag me nu af welk apparaat er dichter bij de waarheid zit :).
Dat kan je eigenlijk alleen testen door het handmatig na te meten, het liefst met een rolmeter (zo'n geval dat ook gebruikt wordt om de olympische marathon mee na te meten).
Je snapt waarschijnlijk wel dat je gemiddelde snelheid lager ligt als de afstand lager ligt. Je legt immers volgens de tomtom minder afstand af in dezelfde tijd. Dus als de één lager is, is de ander eigenlijk per definitie ook lager (tenzij er iets heel fout gaat in de berekeningen bij TT)
Welke precies klopt is verder lastig na te gaan. Eigenlijk gebruikt elk apparaat en iedere site (Strava zeker) een correctie algoritme. Je zou kunnen zoeken naar een neutrale site (dus niets dat met sport is verbonden) en daar de originele gps data naar kunnen uploaden en het daar kunnen bekijken, maar dan nog mag je jezelf afvragen of de achterliggende map precies klopt. Zo is er zelfs bij maps een klein verschil te zien tussen bv de kaart layout en de satelliet layout.

De belangrijkste vraag is echter: is het belangrijk voor je? En zo ja, waarom? In het ergste geval ga je uit van de Tomtom, langzaamste snelheid, kortste afstand. Te meer motivatie voor jou om nog harder te trainen toch? O-)

Als ik mijn toestellen mag vergelijken zet ik de gps nauwkeurigheid op deze volgorde van best naar slechtst
garmin oregon 600 > garmin oregon 400 > fenix 3 > polar M400 > FR 220 > telefoon. Telefoons zijn de laatste jaren wel beter geworden, dus mogelijk mag/mogen deze wat hoger ingeschaald worden, maar er is erg veel variatie in toestellen per zowel merk als generatie.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:41

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

rockhopper schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:08:
[...]
De belangrijkste vraag is echter: is het belangrijk voor je? En zo ja, waarom? In het ergste geval ga je uit van de Tomtom, langzaamste snelheid, kortste afstand. Te meer motivatie voor jou om nog harder te trainen toch? O-)

Als ik mijn toestellen mag vergelijken zet ik de gps nauwkeurigheid op deze volgorde van best naar slechtst
garmin oregon 600 > garmin oregon 400 > fenix 3 > polar M400 > FR 220 > telefoon. Telefoons zijn de laatste jaren wel beter geworden, dus mogelijk mag/mogen deze wat hoger ingeschaald worden, maar er is erg veel variatie in toestellen per zowel merk als generatie.
Het is niet enorm belangrijk voor mij hoor :). Het viel me alleen op! Ik reed eerst altijd alleen met de TomTom, maar heb onlangs een Topeak RideCase aangeschaft, zodat mijn telefoon ook meekan. Je weet maar nooit of deze nog van pas komt onderweg... Daar had ik dan een andere app op aan gezet om de rit te tracken.

Ik vind het wel leuk om te zien welke progressie ik maak. Maar dan maakt het niet uit welk apparaat/applicatie ik gebruik, die is toch relatief!

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Helemaal waar, nou ja als je je telefoon in een case stopt denk ik dat de ontvangst minder goed is. In de praktijk zal zo'n afwijking zich meestal vertalen naar 'meer afgelegde afstand' (je rechte lijn wordt minder recht zeg maar en daardoor langer)
Persoonlijk vind ik zelfs mijn progressie ook maar bijzaak. Het is wel relevant hoor, maar ik hou vooral mijn ritten bij om te zien waar ik allemaal was en hoeveel afstand ik afgelegd heb voor het onderhoud van mijn materiaal. Maar iedereen heeft natuurlijk zijn eigen doelen en prioriteiten voor een fietscomputer.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
Volgens mij is de meest nauwkeurige manier om een sensor in je wiel te hebben die omwentelingen meet. GPS based metingen hebben vaak veel minder datapunten, en zeker als je af en toe door het bos fietst willen er wel eens rare uitschieters inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MortalPiso
Wahoo heeft een nieuwe firmware update uitgebracht voor de ELEMNT en de Bolt. Bevatten beide dezelfde veranderingen/verbeteringen. Voornamelijk de live tracking zou nu uitgebreider moeten zijn. Gebruikt iemand die functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik heb de update gedownload, maar vind het erg teleurstellend.

Mijn companion app is nu half Nederlands, half Engels.

Nog altijd geen 39x12 stijl info m.b.t. mijn versnellingen.

Geen panning.

Vertaling nog steeds drama.

Echt een update van niks dit.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 22:03
Live tracking is erg mooi geworden. Eindelijk het thuisfront tevreden :-). Geplande route, gereden route, snelheid, vermogen, hartslag, batterijstatus, alles is nu zichtbaar.

[ Voor 40% gewijzigd door RaymondD op 18-07-2017 11:34 ]

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
havana schreef op maandag 17 juli 2017 @ 19:51:

Nog altijd geen 39x12 stijl info m.b.t. mijn versnellingen.

Geen panning.

Vertaling nog steeds drama.

Echt een update van niks dit.
De vertalingen zijn in de nieuwste beta alweer opgelost, voor wat het waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inperiosus
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20-08 16:16
zeeg schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 08:30:
Ik heb een vraagje over de Elemnt Bolt:

Kun je de Bolt tijdens een activiteit uitzetten en na een langere pauze weer aanzetten en verder gaan met dezelfde activiteit? Of ben je dan je activiteit kwijt?
Dit is iets waar ik ook benieuwd naar ben. Tijdens de pauze bij het rondje om de Zuiderzee er maar voor de zekerheid voor gezorgd dat hij niet uit ging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeg
Inperiosus schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 12:03:
[...]

Dit is iets waar ik ook benieuwd naar ben. Tijdens de pauze bij het rondje om de Zuiderzee er maar voor de zekerheid voor gezorgd dat hij niet uit ging...
En heeft ie het gered op één keer opladen?

Ik ga namelijk vrijdag 200km/hele dag rijden en wil niet dat ie na 190 km uitvalt...

Ik vond nog de volgende discussie: https://groups.google.com/forum/#!topic/wahoo-elemnt-users/w2C3wWHoMF0

Daar schrijft iemand: "I though I could pause a ride and then switch of the Element during a stop, with the intention of switching it on again and resuming the ride later.

But when I did this the Element said was "recovering the ride' with a progress indication. This in itself sounded like I wasn't supposed to switch it off mid ride. But when it was done recovering, it did indeed seem to have recovered the ride, except for the elevation count. It started from zero for the second half. The ride was saved with seemingly the complete elevation profile but the Ascent/descent values show only the second half, also on Strava."

Daarna zegt iemand dat er een update voor zou komen, maar later dat die update toch niet goed werkte.

Niemand het al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inperiosus
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20-08 16:16
zeeg schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 14:39:
[...]

En heeft ie het gered op één keer opladen?

Ik ga namelijk vrijdag 200km/hele dag rijden en wil niet dat ie na 190 km uitvalt...

Daarna zegt iemand dat er een update voor zou komen, maar later dat die update toch niet goed werkte.

Niemand het al geprobeerd?
Ik heb hem tijdens de lunch (na 7 uur fietsen) opgeladen met een powerbank, ik denk niet dat hij het de volle 330 gered zou hebben. Volgens mij was hij rond de 60% na 170 km met zo min mogelijk op de kaart kijken. Het tweede stuk (Friesland, Overijssel, Gelderland) was een stuk minder bekend en recht-toe-rechtaan dan West-Friesland, dus ik denk dat ik met het tweede gedeelte meer energie verbruikt heb door de kaart vaker open te hebben.

[ Voor 19% gewijzigd door Inperiosus op 19-07-2017 15:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:19
Afgelopen zondag nog 320km met de bolt gefietst.
Bolt heeft 13 uur aangestaan, 10,5 uur beweegtijd en merendeel dag navigatie in beeld.
En nog 15% batterij over na afloop.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
Uit een ander forum blijkt de laatste update van de Wahoo gebruik te maken van de nieuwe versie voor FIT-bestanden. Programma's zoals Garmin Connect en Golden Cheetah t/m v 3.3 maken hier nog geen gebruik van, waardoor het importeren een fout geeft. Fit 2.0 ondersteuning bij GC is m.i.v. versie 3.4 mogelijk.

[ Voor 12% gewijzigd door EdwinW op 31-07-2017 21:40 . Reden: GoldenCheetah aanvulling v3.4 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hier al wat bijgelezen, maar wil toch een meer algemene vraag stellen.
Momenteel gebruik ik op de fiets de TomTom Runner 3 Cardio, in combinatie met Strava op de smartphone.
Maar ik overweeg dus de aankoop van een fietscomputer.
Wat zijn voor jullie de onmiskenbare voordelen hiervan?
En indien ik er 1 koop, raden jullie de Mio Cyclo 505 of toch eerder de hier volop geprezen Wahoo Elemnt Bolt aan (in combo met cadans en snelheidssensor) ?
Tx alvast :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:17

Lulukai

God's gift to women

barrymossel schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:52:
Daarop aansluitend: kan je de Wahoo Elemnt app ook gebruiken met enkel de cadans-, snelheid- en hartslagsensoren, zonder het Elemnt toestel?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Ik zoek een fietscomputer die mij toont wat mijn vorige tijd was op een segment van Strava, hoe ver ik zit in dat segment, en of ik op koers zit om het te verbeteren of niet. Kunnen ze dat tegenwoordig allemaal?

[ Voor 10% gewijzigd door Lulukai op 23-07-2017 16:09 ]

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Lulukai schreef op zondag 23 juli 2017 @ 16:07:
Ik zoek een fietscomputer die mij toont wat mijn vorige tijd was op een segment van Strava, hoe ver ik zit in dat segment, en of ik op koers zit om het te verbeteren of niet. Kunnen ze dat tegenwoordig allemaal?
De Wahoo Elemnt/Bolt kan dat, wel Strava premium nodig. Je kunt vergelijken obv KOM of PR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MortalPiso
Lulukai schreef op zondag 23 juli 2017 @ 15:07:
Daarop aansluitend: kan je de Wahoo Elemnt app ook gebruiken met enkel de cadans-, snelheid- en hartslagsensoren, zonder het Elemnt toestel?
Volgens mij kun je dit niet met de Wahoo Elemnt app doen. De Wahoo Fitness: Workout Tracker app zou dit wel moeten kunnen.

En een los schermpje om die gegevens te laten zien van een app? Tja, ik denk dat je dan gewoon beter af bent met een fietscomputer. Gegevens laten zien van een app op een schermpje klinkt als Android Wear of Apple Watch achtig en dan maak je het wel erg ingewikkeld en duur voor jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeg
DDX schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 15:42:
Afgelopen zondag nog 320km met de bolt gefietst.
Bolt heeft 13 uur aangestaan, 10,5 uur beweegtijd en merendeel dag navigatie in beeld.
En nog 15% batterij over na afloop.
Ter info:
Heb vrijdag 200 km gefietst, bijna 7 uur beweegtijd en af en toe navigatie. Had nog 30% over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Ook ik heb me een Wahoo Tickr gekocht, om met mijn smartphone te verbinden en de resultaten op Strava te zien. Mijn smartphone heeft zowel ANT+ als Bluetooth, wat is de aangewezen manier om te verbinden? Ik zou vermoeden dat de ANT+ lager stroomverbruik heeft voor de zender, maar Bluetooth is denk ik een slimmere en rijkere technologie? Als de Tickr sowieso altijd ANT+ en Bluetooth uitzendt, is er geen voordeel qua energieverbruik natuurlijk.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE218
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 09:49
Lulukai schreef op zondag 23 juli 2017 @ 16:07:
"Allemaal" weet ik niet, want de 520 schijnt wat beperkingen te hebben als het op strava aankomt maar de bolt schijnt erg goed te zijn. Heb ik niet zelf bedacht naar gelezen in het volgende DCR artikel, toevallig van deze week: 520 vs Bolt
https://www.dcrainmaker.c...ps-2017-garmin-wahoo.html

[ Voor 17% gewijzigd door RHE218 op 28-07-2017 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:56

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
De Mio Cyclo 315 en hoger kunnen dat in elk geval. Ik gebruik het regelmatig. De duurdere Garmin modellen 820 en 1000 ook dacht ik.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 20:22
De 520 (die heb ik) laat strava segmenten zien. Als je daar nog geen tijd hebt staan dan laat hij de eerst volgende tijd zien en anders jouw tijd.
Ook zie je de voorsprong of achterstand in tijd op het segment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
Ik zit te kijken naar een nieuwe fietscomputer ter vervanging van mijn Mio Cyclo 315. Niet omdat hij niet goed is, maar ik wil gewoon meer :) Voorlopig staat de (nog uit te brengen) opvolger van de Garmin 1000 op m'n shortlist. Toevallig viel mijn oog van de week op de Karoo Hammerhead. (https://www.hammerhead.io/pages/karoo). Deze komt eerdaags beschikbaar. Ziet er op papier enorm gelikt uit: hoge resolutie scherm, 3G connectiviteit, Android gebaseerd, 15 uur accu, goed te bedienen in de regen en kan alles wat alle andere merken ook kunnen en nog veel meer, in 1 apparaat :)
Ik ga hem maar eens in de gaten houden.

Karoo Hammerhead product info
Karoo Hammerhead: The Garmin killer?
DC Rainmaker Hammerhead hands-on video

Afbeeldingslocatie: https://media.dcrainmaker.com/images/2017/05/DSC_1336-1.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Microkid op 29-07-2017 14:17 ]

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
Ik heb hem al gepre-ordered via hun mailinglist, ben benieuwd wanneer die komt. Ze beloven september, maar moet het nog zien.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
Een tijdje geleden vond ik een website waarbij je een startplaats en een gewenste afstond kon ingeven.
De website stelde je dan een parcours voor.
Ik weet echter niet meer welke website dit was. Ken iemand de site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MortalPiso
Bedoel je toevallig de Fietsersbond Routeplanner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steviewonder23
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:16
Of http://www.routetour.nl die is ook wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Microkid schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 14:04:
Ik zit te kijken naar een nieuwe fietscomputer ter vervanging van mijn Mio Cyclo 315. Niet omdat hij niet goed is, maar ik wil gewoon meer :) Voorlopig staat de (nog uit te brengen) opvolger van de Garmin 1000 op m'n shortlist. Toevallig viel mijn oog van de week op de Karoo Hammerhead. (https://www.hammerhead.io/pages/karoo). Deze komt eerdaags beschikbaar. Ziet er op papier enorm gelikt uit: hoge resolutie scherm, 3G connectiviteit, Android gebaseerd, 15 uur accu, goed te bedienen in de regen en kan alles wat alle andere merken ook kunnen en nog veel meer, in 1 apparaat :)
Ik ga hem maar eens in de gaten houden.

Karoo Hammerhead product info
Karoo Hammerhead: The Garmin killer?
DC Rainmaker Hammerhead hands-on video

[afbeelding]
Inderdaad ziet het er voorlopig mooi uit, maar zolang het nog niet verschenen is en in de winkels ligt valt het bij mij in de categorie 'vaporware'. Het is bij zo'n independent klein bedrijf / startup bedrijf altijd maar de vraag wat ze er van gaan brengen. Er is ruimte genoeg in het segment, omdat garmin erg lui is dankzij zijn marktdominantie. De enige concurrent die momenteel goede stappen voorwaarts maakt is wahoo, maar dat is nog niet echt een grote speler.
Ik zit zelf overigens ook te wachten op de 1030 edge (zal wel najaar worden) maar dit zou inderdaad een leuk alternatief kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marinos88
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:14
Ik ben aan het kijken naar een fietscomputer die mijn huidige simpele Sigma vervangen kan. Wat ik belangrijk vind om te zien op het scherm is live segmenten van Strava alsmede navigatie functies. Dit mag simpel zijn, zolang ik maar routes kan inladen die ik volgen kan zodat ik, als ik alleen fiets ook eens nieuwe routes kan rijden.

Het liefst heb ik een device met echte knoppen en dus geen touchscreen, dit omdat ik in de regen en gehobbel geen zin heb in priegelknopjes.

Nu kom ik uit op of een Element Bolt of een Lezyne Macro gps die volgens mij dezelfde functies aan boord hebben.

Iemand ervaring tussen deze 2?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
Wahoo heeft het kleinere broertje van de Bolt geïntroduceerd, de Elemnt Mini voor 90 Euro. Leverbaar vanaf deze week. Navigatie lijkt bij deze te ontbreken en alleen mogelijk in combinatie met de smartphone App. Ondersteuning m.b.t. andere sensoren is wel beperkt.
- Wahoo: http://eu.wahoofitness.co...ike-computers/elemnt-mini
- DC Rainmaker: https://www.dcrainmaker.c...mini-in-depth-review.html
- Fiets.nl: https://www.fiets.nl/2017/08/01/wahoo-elemnt-mini/
- Road.cc: http://road.cc/content/te...ss-bike-computer-launched

DC Rainmaker Video review:

[ Voor 85% gewijzigd door EdwinW op 02-08-2017 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Precies wat ik nodig heb. Zag dat Teasi ook zo iets op de markt had gebracht, de Teasi Core. Maar deze Wahoo is wel ineens heel interresant!

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basmq
  • Laatst online: 15:48
Routetour stuurde mij afgelopen weekend in Duitsland over een aantal (onverharde/grind-) paden, waar ik met de racefiets liever niet kom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakola
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 10:28
Waarom bestaat er eigenlijk een Wahoo bundel met een Elemnt (Bolt) en snelheidssensor? Gebruikt de Elemnt niet de ingebouwde GPS-sensor om de snelheid (accurater) te bepalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
GPS is niet accurater dan een snelheidssensor, zeker in bochtige stukken, hellingen, snelle veranderingen.
Je ziet vaak dat GPS gebruikt wordt om over een langere afstand de wielomtrek te bepalen, maar daarna wordt de snelheidssensor gebruikt voor accurate en directe snelheidsweergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
En vergeet niet bladeren ... gps is al minder nauwkeurig met een dichte rij bomen langs de weg. In een bosrijke omgeving is het helemaal een ramp en zie je je snelheid sterk fluctueren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
Daar komt nog bij dat snelheid op basis van de GPS altijd achterloopt. Oftewel snelheid van de wielsensor is nauwkeuriger, en meer up-to-date. :)

overigens, het werkt ook prima zonder de wielsensor, voor als je een keer niet op je eigen fiets rijdt, maar alsnog je Elemnt mee wilt nemen zonder de sensors. Mijn ervaring is dan dus dat de snelheid iets achterloopt, en dat je af en toe rare pieken ziet. Zoals hierboven al genoemd komt dat door fluctuaties in de nauwkeurigheid van de GPS sensor, bv door bladeren/bomen, tunnels, bewolking, etc. Tevens heeft een GPS meer moeite met hoogteverschillen (alhoewel de luchtdruksensor dat grotendeels oplost).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
basmq schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:31:
[...]

Routetour stuurde mij afgelopen weekend in Duitsland over een aantal (onverharde/grind-) paden, waar ik met de racefiets liever niet kom...
Het was routeyou.com dat ik zocht. Daar kan je een startplaats ingeven en een gewenste afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kakola schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 16:17:
Waarom bestaat er eigenlijk een Wahoo bundel met een Elemnt (Bolt) en snelheidssensor? Gebruikt de Elemnt niet de ingebouwde GPS-sensor om de snelheid (accurater) te bepalen?
Vooraleer je het idee krijgt dat het niet lukt zonder snelheidssensor eventjes bovenstaande berichten nuanceren. Ik rij al sinds 2009 met een Edge (705) en op de MTB altijd zonder snelheidssensor gereden. Ik heb hiermee een 500-tal toertochten en een 100-tal marathons gereden en de uiteindelijke afstand klopte meestal met mijn bike collega's, die in de beginjaren van mijn GPS-tijdperk nog met gewone kilometertellers reden. Wanneer wijkte die soms af als de weersomstandigheden minder waren in combinatie met hoogtemeters, maar spreek ik niet over een heuveltje in de Ardennen maar zwaardere (berg)-beklimmingen. De aanduiding van de snelheid is inderdaad minder als je bv. in het bos ofzo rijdt, maar je moet vooral kijken waar je rijdt en niet naar dat metertje zitten gluren :-) Op mijn baanfiets had ik wel zo'n sensor maar dat was meer voor de cadans, maar bij de laatste Edge-modellen en de Wahoo Elemnt zijn dit afzonderlijke sensors. Mocht ik mij ooit een Edge 820/1030 of Wahoo Elemnt bundle aanschaffen zou ik de cadanssenor op de baanfiets monteren en de snelheidssenor op de MTB 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

RigolleM schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:53:
[...]
Mocht ik mij ooit een Edge 820/1030 of Wahoo Elemnt bundle aanschaffen zou ik de cadanssenor op de baanfiets monteren en de snelheidssenor op de MTB 8)
Als je de cadanssensor op je schoen "monteert" kan je 'm gewoon op iedere fiets gebruiken. Dit maakt deze sensor veel meer veelzijdig in gebruik. Al laat ik 'm zelf meestal op m'n fietsschoen zitten, als ik 'm op m'n gewone schoenen zet is dat binnen 5 seconden gebeurt. De beweging die je voet maakt tijdens het fietsen is net zo nauwkeurig als die van je trapper tenzij je even bezig bent met één-been-fiets-oefeningen ;)

De snelheidssensor is meer werk om om te zetten, dus die zou ik persoonlijk ook op één fiets (mtb of welke je voorkeur dan ook heeft) laten zitten.

Fwiw er zijn ook nog combi-sensoren die allebei doen, dus en snelheid en cadans. Hier heb ik geen ervaring mee, maar ik wilde het alleen even melden.

Tot slot sluit ik me aan bij wat de meesten al gemeld hebben. Snelheidssensor heeft maar zeer beperkte meerwaarde, vooral afhankelijk van omstandigheden. Al valt met indoorfietsen weer de gps weg, dan zou het misschien zinvoller zijn. Voor de rest is het alleen bij matige ontvangst een klein pluspuntje, en het is iets 'strakker' in de weergave, gps-snelheid fluctueert gewoon meer ook al fiets je een constant tempo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:23
EdwinW schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 10:00:
Wahoo heeft het kleinere broertje van de Bolt geïntroduceerd, de Elemnt Mini voor 90 Euro. Leverbaar vanaf deze week. Navigatie lijkt bij deze te ontbreken en lijkt alleen mogelijk met de via de smartphone App.
- Wahoo: http://eu.wahoofitness.co...ike-computers/elemnt-mini
- DC Rainmaker: https://www.dcrainmaker.c...mini-in-depth-review.html
- Fiets.nl: https://www.fiets.nl/2017/08/01/wahoo-elemnt-mini/
- Road.cc: http://road.cc/content/te...ss-bike-computer-launched
Precies waar ik al een tijdje naar zoek. Ik hoef geen navigatie maar wil wel graag hartslag, maar dat is lastig.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Wordt bij de Wahoo Elemnt Bolt de omtrek van het wiel (voor de speedsensor) afgeleid op basis van de GPS?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
De wielomtrek wordt automatisch berekent d.m.v. GPS (over een bepaalde afstand) en het aantal omwentelingen van het wiel. Bij de instellingen van de snelheidssensor in de Wahoo app, kun je de wielomtrek ook handmatig instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
begintmeta schreef op maandag 6 juni 2016 @ 14:30:
...
Alleen zijn er dus geen navigatieaanwijzingen en de gemeten hoogte is nogal onbetrouwbaar, al is voor implementatie van het eerste tenminste theoretisch wel een mogelijkheid, en het tweede zou op termijn wat beter moeten worden. Batterijverbruik op van de telefoon (Nexus 5X) vind ik heel acceptabel, in ~3uur fietsen is de batterij ~10%gedaald (~7% meer dan normaal, zonder actieve o_synche-app en GPS)
Inmiddels is een app, naviki (android, ios) beschikbaar die de pijlen naar het schermpje van de o_synce CoachSmart stuurt, maar die heb ik nog niet geprobeerd.

Algemeen bevalt het apparaat nog steeds, het doet wat ik wil:het verzamelt de gegevens van mijn ANT+-sensoren en stuurt die per Bluetooth naar de telefoon, die als GPS fungeert en alle gegevens combineert. De app van virtualtrainign is nog steeds maar matig, maar het doet wat het moet doen. Zonder telefoon is het nog steeds een bruikbaar ANT+ fietscomputertje.

[ Voor 4% gewijzigd door begintmeta op 02-08-2017 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

EdwinW schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 10:00:
Wahoo heeft het kleinere broertje van de Bolt geïntroduceerd, de Elemnt Mini voor 90 Euro. Leverbaar vanaf deze week. Navigatie lijkt bij deze te ontbreken en alleen mogelijk in combinatie met de smartphone App. Ondersteuning m.b.t. andere sensoren is wel beperkt.
De killer feature waar ik naar op zoek ben is een Elemnt Mini die de GPS van je smartphone gebruikt voor GPS-navigatie. Dus route inladen en plannen op je smartphone, en tonen op je Elemnt Mini. Zoveel mogelijk functionaliteit dus in de smartphone app ipv het toestel op je stuur.

[ Voor 6% gewijzigd door Lulukai op 02-08-2017 14:52 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
Ik heb de gok genomen, zojuist de Karoo Hammerhead besteld. Pre-sales prijs is $299, uiteindelijke winkel prijs zal $499 zijn. Totale kosten incl verzending en douane waren iets van 325 euro. Scherpe prijs, zeker in vergelijk met de topmodellen van Garmin en Mio :) Nu maar wachten tot de postbode aan de deur staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Lulukai schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 14:41:
[...]
De killer feature waar ik naar op zoek ben is een Elemnt Mini die de GPS van je smartphone gebruikt voor GPS-navigatie. Dus route inladen en plannen op je smartphone, en tonen op je Elemnt Mini. Zoveel mogelijk functionaliteit dus in de smartphone app ipv het toestel op je stuur.
Als je zoveel features van je telefoon wil kan je bijna beter de telefoon zelf op je stuur zetten.

Ik snap de meerwaarde niet goed van gps gebruik van de telefoon. Het zuipt alleen maar je telefoon extra snel leeg, ik snap de charme van zo'n knoopcel batterij wel, één keer per jaar wisselen (ofzo) is erg fijn, maar ik heb onderweg liever een telefoon die ongeacht de lengte van mijn rit gewoon werkt en niet dat ik flink rekening mag gaan houden met de restaccu. Mis ik nog iets dat men zo graag telefoon gps wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
rockhopper schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 19:04:
[...]

Als je zoveel features van je telefoon wil kan je bijna beter de telefoon zelf op je stuur zetten.

Ik snap de meerwaarde niet goed van gps gebruik van de telefoon. Het zuipt alleen maar je telefoon extra snel leeg, Mis ik nog iets dat men zo graag telefoon gps wil?
Als ik zondagsochtends 3 uur met de fietsclub ben weggeweest , is mijn batterij van mijn telefoon net 10% op. Zoveel zuipt GPS dus niet. Owja, scherm staat dan wel uit , dus alleen tracking. Maar zou mooi naar de Elemnt Mini kunnen doorsturen.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Leuk dat jouw telefoon dat redt, maar helaas gaat mijn toestel niet zolang mee. Ik denk dat ik (met scherm uit) zo'n 15% per uur verlies, in tegenstelling tot 3-5%, maar misschien is dat met een beter geschreven app minder (en na een verse reboot van mijn kant).

Maar even dat argument achterwege gelaten, ik snap toch niet helemaal waarom je een aparte computer wilt kopen die je vervolgens wel dwingt om je telefoon mee te nemen. Met andere woorden zonder telefoon doet ie eigenlijk niet zoveel. Zoveel kost het inbouwen van een gps nou ook weer niet, het kan minder dan je telefoon en is er van afhankelijk. Ik ben duidelijk niet de juiste consument voor dit toestel merk ik al ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Ik ga sowieso nooit zonder telefoon van huis af als ik ga fietsen. Tevens scheelt het zon 150 Euro met de Bolt waar wel ingebouwde GPS in zit.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
rockhopper schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 00:57:
Zoveel kost het inbouwen van een gps nou ook weer niet, het kan minder dan je telefoon en is er van afhankelijk. Ik ben duidelijk niet de juiste consument voor dit toestel merk ik al ;)
Door het weglaten van de GPS functie, wordt er ook bespaard op de batterij. Precies, de ingebouwde oplaadbare accu in bv. de Bolt ontbreekt in de Mini. Hierin gaat nl. een gewone verwisselbare batterij zodat op de prijs wordt bespaard. Doordat er geen fietskaarten intern opgeslagen worden, is er veel minder geheugen nodig. Daarnaast zal er waarschijnlijk ook een minder krachtige CPU aanwezig hoeven te zijn. De Mini is voor een andere doelgroep in de markt gezet.

[ Voor 6% gewijzigd door EdwinW op 03-08-2017 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

havana schreef op maandag 17 juli 2017 @ 19:51:
Omgaan met taal loopt nog niet lekker, brakke Nederlandse vertalingen en kan de taal in de app niet wijzigen.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

Zijn er mensen met een Elemnt Bolt in combinatie met de sensoren van Garmin? Ik krijg in mijn metingen regelmatig "spikes" te zien en ben benieuwd of meer mensen dit probleem hebben...

Bij Wahoo zegt men, "we lezen alleen de data uit" dus de fout ligt bij je sensoren, maar ik zou willen stellen dat de software dit er dan ook wel uit zou mogen filteren.... Daarnaast heb ik in het hooggebergte meegemaakt dat de hoogtemeting gewoon wegvalt (en voor geen meter klopt)...

voorbeelden:
https://goo.gl/photos/u7U8bEZ6QwtCjSiY8

Ik kan hem retourneren naar Futurum, maar twijfel nou of ik gewoon een defect exemplaar heb of dat de oorzaak misschien toch ergens anders ligt. Mijn Edge 800 had geen problemen met de meting van snelheid met de zelfde sensoren.

[ Voor 3% gewijzigd door DeFeCt op 03-08-2017 17:48 ]

Flickr

Pagina: 1 ... 10 ... 101 Laatste