Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:11
MortalPiso schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 00:18:
[...]

Bedankt voor de tip! Zojuist besteld :*)

Je dient wel via de Festival pagina naar de Bolt te gaan of zo anders mag je de normale prijs betalen.
Ook een mailtje gekregen?

Ik wel...
Ik vind het triest. Ze geven een mooie korting en weten dat ze wellicht heel wat bestellingen zullen volgen. Nadien laten ze weten dat ze niet kunnen leveren...

Geachte heer,

Nogmaals hartelijk dank voor uw bestelling. Helaas moeten wij u mededelen dat de levering van onderstaande product(en) uit 4489367x is/zijn uitgesteld.

Graag willen wij weten wat u wenst. U kunt hiervoor klikken op een van onderstaande links.
Mocht u nu zelf een alternatief product hebben gezien op onze website of heeft u andere vragen/opmerkingen dan kunt u contact opnemen met support@futurumshop.nl.
Artikelnummer: 6336-0050-001-N1703 "ELEMNT BOLT GPS Fietscomputer" : Wij verwachten dit product te kunnen leveren: week 25

Ik zou graag een alternatief aangeboden krijgen.

Ik wens te wachten tot het artikel binnen is.

Met vriendelijke groet,

Futurumshop

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is toch overal zo... met online aanbiedingen, veel bla bla weinig boem boem...
Wees blij dat je voor die prijs toch uw bestelling gaat krijgen, ook al is het met enkele weken uitstel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jotuns
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-06-2023
Ik heb hem ook besteld via de festival pagina. Eigenlijk vlak na 00:01. Werd gelijk nog verstuurd, volgende dag had ik hem in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08:38
Op zich kan je dit inderdaad verwachten. Zeker als je weet dat het toestel populair is. Ik zou het een ander verhaal vinden mochten ze je de kans niet geven om te wachten en gewoon te annuleren! Je hebt het toestel tenslotte aan een mooie prijs kunnen kopen! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelly.hipolito
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-07 13:37
MrAngry schreef op zondag 28 mei 2017 @ 18:59:
Je hebt je keuze al goed in kaart volgens mij. Je hebt in dat segment de Garmin 20/25 en de Lezynes. Als je die te duur vind is je andere optie om een solide fietscase voor je telefoon te kopen en die op je stuur te monteren.
Dank voor het meedenken.

Een fietscase voelt niet goed.
Ik val regelmatig en de telefoon steekt dan toch wel behoorlijk buiten het stuur.
Helemaal met een hedendaagse grootte telefoon.

Daar is mij een smartphone te kostbaar voor.

Dat is gelijk het ideale van een fietscomputer en de reden dat ik een fietscomputer zoek.

Simpele weergave van gegevens als je fietst (km/h etc)
En later data downloaden en analyseren met de computer.

Ik had voorheen een simpele Sigma.
Een groot nadeel, ik kon geen data downloaden.

In principe nutteloos.
Leuk dat ik tijdens het fietsen, ter plekke allerlei data kan inzien maar met verzuurde benen ben ik daar totaal niet mee bezig.
MortalPiso schreef op zondag 28 mei 2017 @ 20:26:
De goedkoopste die ik zo tegen kom is de Bryton Rider 100 E. Die kun je voor rond de 60 euro vinden. De Garmin Edge 20 is 100+ euro en dus een stukje duurder. Voor de rest geen enkele ervaring met Bryton.
Dank voor de suggestie.
Ik heb voor een paar tientjes een 2de hands Bryton Rider 100 E op de kop weten te tikken.
Doet precies wat ik wil en de DATA is o.a. als FIT formaat te downloaden.

En het mooie.
Voor de oud eigenaar is de Bryton Rider 100 E te simpel, voor mij waarschijnlijk precies goed.
Mocht het toch tegenvallen dan is dat gezien de kostprijs totaal geen probleem.

Tot slot. Ben tijdens mijn laatste zoektocht ook nog de http://www.cateye.com/en/products/detail/CC-GL10/ tegen gekomen. Op meerdere reviewsites aangegeven als de ideale instapper. Helaas blijkt het om een vrij oud model te gaan en is het niet overal meer verkrijgbaar. Daarnaast is het met een E 100,- eigenlijk buiten mijn gewenste kostprijs.

Afijn ik ben voorzien.
Nogmaals dank allen.

[ Voor 12% gewijzigd door kelly.hipolito op 29-05-2017 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
Een ander iets over de Bolt:
Ik heb nu 3 x gefietst sedert de aankoop. éénmaal met TBT (Turn By Turn), éénmaal zonder TBT en éénmaal gewoon meegefietst met anderen zonder dat ik een route ingeladen had.

Bij het rijden zonder TBT vind ik het wel jammer dat er geen beeps te horen zijn bij het naderen van een afslag. Je hoeft dan "continue" te kijken naar het toestel om te zien wanneer je een actie hoeft te ondernemen. Bij TBT krijg je effectief een beep signaal een 100/200m voor de afslag. Dit vind ik dan weer prettig. De straatnamen hoeven er voor mij niet op te staan, maar dat beep signaal vind ik wel super handig.

Helaas krijg ik veelal GPS bestanden van iemand die met een Garmin rijdt, of je download deze van gpsies, fietsnet,... waar TBT natuurlijk niet bij werkt.

Heeft iemand een idee hoe je makkelijk een GPX zonder TBT kan converteren naar ééntje met TBT? Ik heb al eens een GPX router in Komoot geïmporteerd, maar die neemt niet altijd perfect dezelfde router. Je kan in de kaartweergave dan rode lijnen zien waar Komoot afwijkt van de oorspronkelijke te nemen router die de GPX beschrijft ( zie printscreen: https://drive.google.com/...x3E-hOHNXT2FXcHF6aHc/view ). Je moet dus nog altijd wel een "manuele" actie ondernemen + controleren waar Komoot een afwijking maakt.

Iemand andere ideeën/suggesties? Of is dit de enige/makkelijkste manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:42
Mijn truc is meestal importen in RideWithGPS, die synced vanzelf met mijn Elemnt, en dan werkt TBT wel.

Gisteren mooi ritje gemaakt in Zuid-Limburg. Helaas op de laatste afdaling de bocht net niet gehaald, en in de hekken geknald. Redelijk massel gehad denk ik. Nu de volgende vraag, hoe weet ik of mijn fiets nog heel is? Ik heb een carbon frame, en op het oog lijkt alleen het stuur een tik gehad te hebben (en die is van alu), wielen zijn nog rond, alles lijkt nog recht, en ik zie verder geen scheuren oid. Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:54
Als je het zeker wilt weten dan moet je rontgen foto's laten maken (is duur). Als je in de lak geen beschadigingen ziet dan kan je er ook vanuit gaan dat het gewoon goed is. Carbon is echt beresterk, de reputatie dat het kwetsbaar is komt denk ik meer doordat als het kapot gaat het ook gelijk zo ontzettend catastrofaal kapot is.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
@borft : heb jij dan een betalende RideWithGPS account of een gratis?
Ik wil namelijk wel betalen mocht ik het in orde krijgen maar dan geen maandelijkse prijs. Bij Komoot kan je bvb voor €30 (dacht ik) toegang hebben voor "altijd" tot "alle" kaarten.

Bij RideWithGPS gaat dit anders over een maandelijkse betaling en dat ik heb ik er dan weer niet voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
@argon007 nee, ik heb een gratis account. Volgens mij werkt het alsnog wel. Ik vind de route editor van Strava ook een stuk fijner moet ik zeggen. Dat gezegd hebbende, de laatste paar keer dat ik met navigatie gereden heb was gewoon met breadcrumbs.

Strava betaal ik wel voor, dus hoop nog steeds dat ze TBT gaan toevoegen als premium feature, want ze hebben de info wel namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MortalPiso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:57
Drossie schreef op maandag 29 mei 2017 @ 11:25:

Ik wel...
Ik vind het triest. Ze geven een mooie korting en weten dat ze wellicht heel wat bestellingen zullen volgen. Nadien laten ze weten dat ze niet kunnen leveren...
Ik heb zelf de Bolt om 0:10 besteld omdat ik al zo'n vermoeden had dat het anders te laat zou zijn voor een vlotte levering. Als het goed is rijd de bezorger hier in het dorp rond om hem bij me af te leveren.

Week 25 is dus 19 t/m 25 juni. Dat is inderdaad wel lang vandaar dat je een optie krijgt of je wilt wachten of een alternatief. Die optie om je geld terug te krijgen zou ze ook sieren maar voor dezelfde prijs als de aanbieding zul je hem niet snel meer vinden vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m@fkeez
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Zaterdagmorgen ook op tijd een bolt besteld en nu op de bank een beetje dingen aan het uit proberen. Een paar dingen heb ik nog niet goed kunnen vonden.
In de elemnt app kan ik bij workouts alleen kiezen tussen fietsen en spinning trainer. Kun je dit ook ergens wijzigen naar bijvoorbeeld race en mtb? En kun je ook totalen per fiets selecteren in die app of moet je voor dat soort dingen altijd Strava of Ride with gps gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 15:00
Oke. Wat doe ik fout.

Heb een garmin Edge.
Die basismap staat er op.
Ik gooi OFM er op.
Ik wil een route fietsen, klik op Rijdt, Garmin doet nix, Moet nogmaals op Rijdt drukken, krijg de vraag "naar begin van track"Ik zeg nee en hij stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahlers
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02 21:18
De Wahoo Bolt bundel is weer overal uitverkocht lijkt het. Iemand nog tips waar die wel op voorraad is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:26
Rubbertje van de knoppen is losgekomen bij mijn bolt (bij page button), geprobeerd hem zelf weer erin te klikken (zou opzich moeten kunnen als ik constructie zo kijk met gaatjes en pinnetjes) maar helaas echt vast zit hij dan niet en hij gaat weer snel los.
Echt waterdicht is hij dus ook niet.

Garantie claimen dus ben ik bang, wel jammer dat ik net mijn garmin 500 en 800 heb verkocht, hoop dat ze beetje snel zijn met garantie.
Ik ben wat dat betreft goede tester, inmiddels al ruim 7000km met de bolt gefietst ;)

[ Voor 9% gewijzigd door DDX op 30-05-2017 22:34 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
ahlers schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 21:35:
De Wahoo Bolt bundel is weer overal uitverkocht lijkt het. Iemand nog tips waar die wel op voorraad is?
Eind april had ik je via een PM gewezen op een webshop waar ze de bundelversie gewoon op voorraad hadden ... :X
Als je nu bij een willekeurige webshop bestelt, heb je hem gegarandeerd met twee weken in huis. Sinds de introductie half maart, is dit vrijwel de dagelijkse praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
Of je zoekt op de Wahoo website naar een lokale dealer (dus geen webwinkel). Heb je meer kans dat die effectief nog op voorraad is daar. Ik weet zo van een vriend die hem afgelopen dagen gekocht heeft.

edit: de prijzen zijn toch overal identiek, dus daar hoef je niet naar om te kijken

[ Voor 17% gewijzigd door argon007 op 31-05-2017 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
Karoo besteld via de pre-sale. $299 shipped, (dat is $200 korting).

Zal mijn Edge 1000 er wel naast houden om issues zoals DDX te voorkomen.

Levering september, zeggen ze...

[ Voor 11% gewijzigd door havana op 31-05-2017 18:56 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
MortalPiso schreef op maandag 29 mei 2017 @ 18:39:
[...]

Ik heb zelf de Bolt om 0:10 besteld omdat ik al zo'n vermoeden had dat het anders te laat zou zijn voor een vlotte levering. Als het goed is rijd de bezorger hier in het dorp rond om hem bij me af te leveren.

Week 25 is dus 19 t/m 25 juni. Dat is inderdaad wel lang vandaar dat je een optie krijgt of je wilt wachten of een alternatief. Die optie om je geld terug te krijgen zou ze ook sieren maar voor dezelfde prijs als de aanbieding zul je hem niet snel meer vinden vrees ik.
Bolt is uiteindelijk vandaag al verzonden. Valt best mee dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
havana schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 18:55:

Ja had eigenlijk edge 500 gewoon niet moeten verkopen.
Maar die had ik al hele tijd als backup voor edge 800 en toen ook al nooit gebruikt...

Maar gebruik wel even tijdelijk de telefoon (die ook gewoon met ant sensoren kan koppelen) als backup als ik wahoo terug moet sturen.
Alleen even timing dat ik hem niet terugstuur als ik navigatie rit op planning heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisM
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

Drossie schreef op maandag 29 mei 2017 @ 11:25:
[...]

Ik wel...

Geachte heer,

Nogmaals hartelijk dank voor uw bestelling. Helaas moeten wij u mededelen dat de levering van onderstaande product(en) uit 4489367x is/zijn uitgesteld.

Graag willen wij weten wat u wenst. U kunt hiervoor klikken op een van onderstaande links.
Mocht u nu zelf een alternatief product hebben gezien op onze website of heeft u andere vragen/opmerkingen dan kunt u contact opnemen met support@futurumshop.nl.
Artikelnummer: 6336-0050-001-N1703 "ELEMNT BOLT GPS Fietscomputer" : Wij verwachten dit product te kunnen leveren: week 25

Ik zou graag een alternatief aangeboden krijgen.

Ik wens te wachten tot het artikel binnen is.

Met vriendelijke groet,

Futurumshop
Jammer dat je 'm niet snel in huis hebt, maar wel netjes dat je een keuze krijgt wat je er mee wilt doen. Veel andere webshops annuleren gewoon je bestelling en dan moet je het later nog maar eens proberen en hopen dat er dan wel voorraad is...

De productie van de Bolt zit volgens mij nog in de ramp up fase en is mateloos populair. Dat ie minder goed in grote aantallen verkrijgbaar is verbaast me dan eigenlijk niet zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:36
Sinds twee weken ook een tevreden Wahoo Elemnt Bold gebruiker alleen weet iemand of er een maximaal aantal routes is die geladen worden in je routes overzicht?

Heb op dit moment 37 routes in Strava staan maar het lijkt er op dat de laatste 8 niet ingeladen worden en laat ik natuurlijk een ronde willen gaan fietsen van de laatste 8 :+ (En wil liever geen andere routes verwijderen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.apiooo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 11:28

J.apiooo

FWN

Heb eindelijk de knoop doorgehakt. Na ruim 8 jaar Garmin Edge (eerste 7,5 jaar Edge 705, laatste half jaar Edge 820 met veel gedoe) ben ik overgestapt naar Wahoo en heb een Elemnt aangeschaft. Prachtapparaat.

Wat mij alleen niet lukt is het volgende: Ik krijg mijn Stages power meter niet via Bluetooth verbonden met de Elemnt. De Element ziet bij 'Voeg sensor toe' (of via de app) alleen het ANT+ signaal van de power meter. Omdat de Stages een beroerd ANT+ signaal heeft is dit onhandig, want het gevolg is veel dropouts.

Het lijkt erop dat de power meter nog is gekoppeld met een ander apparaat (mijn iPhone 6S), maar daar heb ik de sensor uit alle apps verwijderd.

Iemand hetzelfde probleem gehad en een oplossing voorhanden om de power meter via Bluetooth aan de Elemnt te koppelen?

Jaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geeneen643
  • Laatst online: 29-08 14:12
Volgens mij moet je de stages gewoon via ant+ koppelen met je elemnt, werkt bij mijn elemnt Bolt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:21

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Tja hij geeft zelf aan dat hij veel dropouts krijgt via ANT+ dus dat zal 'm wel niet worden. Als je denkt dat de iphone de boel blokkeert kan je natuurlijk het beste een rit maken zonder de telefoon, al zal het daar wel niet aan liggen.
Heb je al gekeken of er vanuit de kant van Stages een oplossing of feedback over je probleem is? Eigenlijk zou een powermeter die pretendeert zowel bluetooth als ant aan te bieden dit eigenlijk goed moeten doen. Heb je de mogelijkheid om de ontvanger in de elemnt met een ander bluetooth apparaat te testen?

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Heb je al een netwerk reset gedaan op de iPhone, hiermee verwijder je alle instellingen qua BT, nadeel is dat je alle gekende Wi-Fi connecties ook verdwenen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:16
Zorg in ieder geval dat je Stages pedaal het enige of sterkste/dichtstbijzijnde BT signaal is dat je Elemnt ziet. Dus pedal bewegen zodat deze live is en dan de Elemnt er dicht bij houden en laten zoeken. Hij connect met het apparaat wat het sterkste BT signaal heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:28
Ben op zoek naar een vervangende snelheidsmagneet voor mijn Sigma Rox 8.0. De huidige is gebroken. Enig idee waar en welke ik moet hebben? Ik kom er niet uit. Kan gewoon een willekeurige sigma magneet halen en die tussen mijn spaken hangen. Of zal dit een magneet specifiek voor de fietscomputer moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:36

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
Kan in principe elke magneet zijn. Ik ben zelf ook overgestapt op een andere magneet omdat de magneet van mijn Mio Cycle nogal brak gefabriceerd was. De magneet van Cateye is prima, geschikt voor platte en ronde spaken en zit goed vast.
Afbeeldingslocatie: http://www.bikepartsplace.com/images/med/31638551.jpg

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.apiooo

J.apiooo

FWN

RigolleM schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 16:57:
Heb je al een netwerk reset gedaan op de iPhone, hiermee verwijder je alle instellingen qua BT, nadeel is dat je alle gekende Wi-Fi connecties ook verdwenen zijn.
Inderdaad, netwerk reset gedaan op iPhone. Ik had ook last van de 'Verbinding met telefoon verbroken' melding. Daardoor lijkt het erop dat de Elemnt een Bluetooth probleem heeft. Maar verbinden van een ANT+ & BTLE hartslagband via Bluetooth gaat weer zonder problemen.

https://support.wahoofitn...after-upgrading-to-iOS-10

Ik heb ook contact met Stages. Ze bieden aan de power meter in te sturen om de sterkte van het ANT+ signaal te testen. Maar in eerste instantie zou ik op de Elemnt het vermogen via Bluetooth willen ontvangen. Zou moeten werken, maar ik begrijp gewoon niet dat de Elemnt alleen het ANT+ signaal ziet en niet het Bluetooth signaal van de Stages.

Jaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je de mogelijkheid om het uit te testen op een andere iPhone om 100% zeker te zijn dat het de Elemnt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.apiooo

J.apiooo

FWN

Gedaan.

Ondertussen dit (verrassende) antwoord van Wahoo Support gehad:

"Hi Jaap,
I am sorry you are having this issue. We purposefully connect to Stages power meters via ANT+ to avoid signal interference. With that being said, are you getting dropouts from your Stages when paired via ANT+? If so, please send me a file that indicates as much."

Oftewel: Ze blokkeren de mogelijkheid om de Stages power meter via Bluetooth te verbinden. Apart en nieuw voor mij.

Vanmiddag ritje van ruim 1,5 uur gedaan zonder enige dropout (via ANT+). Dat is dus bemoedigend.

Jaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
Hmm, interessant.. gebruikt ANT+ niet ook gewoon de BT ontvanger? Volgens mij is er niet een andere radio/transceiver voor nodig namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
Voor degenen met een Wahoo is er vandaag een firmware update uitgebracht met hierin:
- Strava Live Suffer Score data field (Strava Premium)
- Improved the accuracy of Strava Live Segments on the ahead/behind (Strava Premium)
- Cadence: Setting, from the companion app, to include or exclude zero's in the average calculations
- Improved route syncing
- Improved the quality of the data after a mid-workout shutdown and restart
- Fixed an issue where a bad pressure sample could corrupt your elevation and grade data
- Fixed an issue where a bad power sample could corrupt your power data
- Fixed some issues transferring workouts to the companion app
- Many other bug fixes

Tegelijkertijd is er een update van de bijbehorende App verschenen.

[ Voor 4% gewijzigd door EdwinW op 07-06-2017 09:21 . Reden: Toevoeging App update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 15:23
Ik ben op zoek naar een fietscomputer met (basic) GPS navigatie en ANT+ ondersteuning voor een Duotrap S.

Nou leek mij de Garmin Edge 25 heel erg geschikt (ook gezien de prijs), maar vroeg ik mij af of er nog alternatieven zijn zonder meteen 2x zoveel uit te geven.

Helaas kan ik niet veel vinden over de 'breadcrumb' navigatie en hoe lekker dat werkt in de stad/natuur. Heeft iemand daar ervaring mee?

Dat gezegd hebbende, is een mobiel (iPhone SE) een goed alternatief voor navigatie+Duotrap ondersteuning of is de batterijduur daar erg kort mee?

[ Voor 16% gewijzigd door MailMan op 11-06-2017 22:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

MailMan schreef op zondag 11 juni 2017 @ 22:36:
Ik ben op zoek naar een fietscomputer met (basic) GPS navigatie en ANT+ ondersteuning voor een Duotrap S.
Zorg dat hij op deze lijst staat en je zou goed moeten zitten:
https://www.thisisant.com/directory/
Nou leek mij de Garmin Edge 25 heel erg geschikt (ook gezien de prijs), maar vroeg ik mij af of er nog alternatieven zijn zonder meteen 2x zoveel uit te geven.

Helaas kan ik niet veel vinden over de 'breadcrumb' navigatie en hoe lekker dat werkt in de stad/natuur. Heeft iemand daar ervaring mee?

Dat gezegd hebbende, is een mobiel (iPhone SE) een goed alternatief voor navigatie+Duotrap ondersteuning of is de batterijduur daar erg kort mee?
Voor zover ik weet kan de edge 25 geen kaartmateriaal weergeven. Het volgen van een kruimelspoor is dan niet mogelijk. Wel is er een rudimentaire vorm van het volgen van courses, al weet ik niet hoe goed dit in de praktijk werkt. Als dit belangrijk is zul je inderdaad naar een duurder moeten upgraden. De goedkoopste die je kan vinden is waarschijnlijk de edge 500 (via MP) al is deze alweer bijna 9 jaar oud.

Qua iphone, er zitten grote nadelen en voordelen aan een telefoon. Accuduur is beperkter al zal een powerbank dit oplossen. Een groter probleem voor sommigen is de breekbaarheid, zichtbaarheid en montage. Ik ben zelf een android gebruiker dus hoe het met de waterdichtheid zit weet ik niet bij apple (maar natuurlijk wel een belangrijk punt)

Kortom het gaat er een beetje om hoeveel je kwijt wilt en hoe strak, dan wel uitgebreid je wensen zijn. Bedenk dat een relatief goedkope wahoo elemnt bolt je veel meer plezier en mogelijkheden gaat opleveren dan een minimaal product als een edge 25.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
havana schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 18:55:

Levering september, zeggen ze...
Waar is die presale te vinden?

Heb ook een Edge 1000 maar overweeg iets anders te kopen.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Die is inmiddels verlopen.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
rockhopper schreef op zondag 11 juni 2017 @ 23:07:
[...]

Zorg dat hij op deze lijst staat en je zou goed moeten zitten:
https://www.thisisant.com/directory/

[...]

Voor zover ik weet kan de edge 25 geen kaartmateriaal weergeven. Het volgen van een kruimelspoor is dan niet mogelijk. Wel is er een rudimentaire vorm van het volgen van courses, al weet ik niet hoe goed dit in de praktijk werkt. Als dit belangrijk is zul je inderdaad naar een duurder moeten upgraden. De goedkoopste die je kan vinden is waarschijnlijk de edge 500 (via MP) al is deze alweer bijna 9 jaar oud.

Qua iphone, er zitten grote nadelen en voordelen aan een telefoon. Accuduur is beperkter al zal een powerbank dit oplossen. Een groter probleem voor sommigen is de breekbaarheid, zichtbaarheid en montage. Ik ben zelf een android gebruiker dus hoe het met de waterdichtheid zit weet ik niet bij apple (maar natuurlijk wel een belangrijk punt)

Kortom het gaat er een beetje om hoeveel je kwijt wilt en hoe strak, dan wel uitgebreid je wensen zijn. Bedenk dat een relatief goedkope wahoo elemnt bolt je veel meer plezier en mogelijkheden gaat opleveren dan een minimaal product als een edge 25.
Bedankt voor de info :)

Over de Edge 25: Deze heeft inderdaad geen map, maar juist daarom heet het toch een breadcrumb course?

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/NW0z51RJBEI/hqdefault.jpg

Ik begrijp overigens je andere punten, en zal ook even kijken naar de Wahoo Element!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• borft
breadcrumb navigatie betekent dat ie met een gestippelde lijn (broodkruimels) op de kaart aangeeft waar je heenmoet. Je moet dan zelf zien te herkennen waar je links of rechts moet. Het is dan dus wel handig als je scherm groot genoeg is om meerdere wegen aan te geven, anders kan je niet herkennen waar je bent, en/of waar kruispunten zijn.

Ik heb zelf een Wahoo Elemnt, en moet zeggen dat het een stuk beter werkt dan ik verwacht had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
Breadcrumb kan inderdaad ook zonder kaart (zoals op de edge 500 bv). Zo te zien kan de 25 dat gewoon. Werkt precies hetzelfde als met kaart, je moet zelf inschatten waar je links of rechts moet en apparaat begint te piepen als je van de course af bent. Dat werkt ook zonder kaart prima, met kaart wordt het wel makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jotuns
Gisteren met de elemnt bolt een tourtocht gereden van 110 km in totaal. Als ik de rit terugkijk in de app zie ik dat die halverwege ergens gestopt is met het onthouden van de weg. Mijn route is dus maar voor de helft onthouden, maar de km statistieken kloppen nog wel (110 km).

De rit die is geupload naar strava heeft helaas ook maar 60 km en ook maar een halve route. Iemand hier eerder last van gehad en is hier nog wat aan te doen? Hij lijkt de ride ook niet echt te kunnen syncen in de app.

Daarnaast probeerde ik om te navigeren van mijn huis naar de start van de tocht. Via de app (android) ging ik naar routes, drukte op het plusje onderin -> search for location.. Kreeg een route te zien, drukte op select, maar er gebeurde niks. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Fit file van de elemnt afpakken en uploaden.
Daar staat dan wel volledige data in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:52
MailMan schreef op zondag 11 juni 2017 @ 22:36:

Ik heb sinds kort een Edge 25 in gebruik. De navigatie is erg beperkt, maar heeft me toch al een paar keer gered. Zie onderstaande video voor een goede impressie:

Vervelend is wel dat je de routes vooraf in Garmin Connect moet maken. Je kunt ook .fit bestanden via USB uploaden, maar dit werkt bij mij vaker niet dan wel op de een of andere manier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
nielsgaastra schreef op maandag 12 juni 2017 @ 16:57:
[...]

Ik heb sinds kort een Edge 25 in gebruik. De navigatie is erg beperkt, maar heeft me toch al een paar keer gered. Zie onderstaande video voor een goede impressie:
[video]

Vervelend is wel dat je de routes vooraf in Garmin Connect moet maken. Je kunt ook .fit bestanden via USB uploaden, maar dit werkt bij mij vaker niet dan wel op de een of andere manier...
Is er niet een manier om in een ander programma routes te maken in .gpx en dan om te zetten naar iets waar Garmin Connect mee om kan gaan?

Zoiets: https://ridewithgps.zende...courses-to-Garmin-Edge-25

of zoiets: http://www.scarletfire.co...-gpx-file-garmin-edge-25/

Ik zoek voornamelijk een simpele navigatie en op de tweede plaats een fietscomputer, dus het ding moet een beetje bruikbaar zijn :P

[ Voor 10% gewijzigd door MailMan op 12-06-2017 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Gisteren vaag dingetje met de Bolt.
Tijdens rijden van route viel na 40km opeens de 3s power waarde regelmatig op 0 in kaar beeld.
Andere schermen hadden er geen last van.
Stopte ik route was probleem meteen weg, route weer aan en probleem weer direct aanwezig.
Even power toegevoegd (1s zegmaar) en die gaf wel data.
Filmpje van gemaakt en die maar naar support sturen.

Ook bleef ergens halverwege rit bolt hangen, kon geen schermen meer wisselen en data stond vast.
Poweroff gedaan en weer aangezet, rit werd recovered.
Duurt best lang trouwens, inmiddels was ik paar km verder op de klim.
En na afloop klopte info via app helaas niet kwa km's, moest dus fit file uploaden op strava.

[ Voor 6% gewijzigd door DDX op 12-06-2017 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 09:27
Ik zit te twijfelen om mijn edge 820 te koop te zetten en een element bolt te halen, wordt helemaal kriegel van dat ding.

Hij blijft maar spontaan aan gaan, navigatie is ruk en een touchscreen is niet aan mij besteed op de fiets. Geef mij maar knoppen.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

MailMan schreef op maandag 12 juni 2017 @ 17:09:
[...]
Is er niet een manier om in een ander programma routes te maken in .gpx en dan om te zetten naar iets waar Garmin Connect mee om kan gaan?

Zoiets: https://ridewithgps.zende...courses-to-Garmin-Edge-25

of zoiets: http://www.scarletfire.co...-gpx-file-garmin-edge-25/

Ik zoek voornamelijk een simpele navigatie en op de tweede plaats een fietscomputer, dus het ding moet een beetje bruikbaar zijn :P
Zoals gezegd: een kruimelspoor (beter gezegd een track) hoef je niet te bewerken en kan je meestal gewoon inladen in de gps en deze valt dan te volgen. "navigatie" is echter een ruimer begrip dat je op meerdere manieren kan gebruiken. Het kan zo simpel zijn als wat hiervoor geschreven is, maar ook zo complex als een turn-by-turn route die dus per afslag aangeeft hoe ver en waarheen, met sommige toestellen ook nog als kers op de taart een herbekening op het moment dat je van de route afgaat/afwijkt. Een beetje zoals de Tomtom het in de auto doet.
Als fietscomputer (snelheid, afstand eventueel hoogte) kunnen nagenoeg alle gps-en (met wisselend succes qua hoogte maar afstand en snelheid is altijd goed) dus ook de edge.
Wat betreft navigatie is het maar net waar je zelf genoegen mee neemt. De edge 25 kan een spoor weergeven zonder referentie achtergrond, op zich vind je hier wel de weg mee, maar erg makkelijk of overzichtelijk vind ik dit persoonlijk niet. Voor mij is een kaart als referentie op de achtergrond een must (persoonlijke voorkeur dus) waarbij ik zelf ook nog eens een sterke voorkeur heb voor kleuren in deze kaart. En omdat ik ook van makkelijk hou volg ik meestal een turn-by-turn instructie (de luxe versie) op een groot scherm. Dit in schril contrast met vele wielrenners in dit topic die liever een klein toestel hebben en gewoon met een zwart/wit kaart een track volgen.
Zij geven de voorkeur aan de wahoo elemnt / wahoo elemnt bolt, ik fiets dus met jouw wensen juist weer met een Garmin Oregon (600 serie, deze ondersteund ook cadans en snelheidsmeters) terwijl een edge ook prima zou kunnen werken. Maar goed ik wandel er ook naast en de oregon is wat meer "outdoor" die daarnaast ook fiets ondersteund, terwijl de edge serie echt fietscomputer is die daarnaast ook een beetje kan navigeren.
Voor de simpelste doeleinden voldoet de edge 25 al, je zou ook een hele oude oregon kunnen scoren op MP uit de 400 serie, of de 600 serie (de huidige generatie is de 700 serie), maar dan heb je wel een groot lomp toestel aan je stuur, dus dat is duidelijk een kwestie van smaak en persoonlijke voorkeur.

Qua routes en tracks maken: ik doe alles met mapsource (een programma van garmin dat niet meer door garmin ondersteund wordt, verder perfect werkt en erg simpel is en goed compatibel met in ieder geval al mijn garmin toestellen) maar er zijn diverse mogelijkheden. De duurdere edge modellen syncen automatisch met routes die je aanmaakt op bv strava of ride with gps. Voor details kan je beter op die sites zelf kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
rockhopper schreef op maandag 12 juni 2017 @ 20:14:
[...]

Zoals gezegd: een kruimelspoor (beter gezegd een track) hoef je niet te bewerken en kan je meestal gewoon inladen in de gps en deze valt dan te volgen. "navigatie" is echter een ruimer begrip dat je op meerdere manieren kan gebruiken. Het kan zo simpel zijn als wat hiervoor geschreven is, maar ook zo complex als een turn-by-turn route die dus per afslag aangeeft hoe ver en waarheen, met sommige toestellen ook nog als kers op de taart een herbekening op het moment dat je van de route afgaat/afwijkt. Een beetje zoals de Tomtom het in de auto doet.
Als fietscomputer (snelheid, afstand eventueel hoogte) kunnen nagenoeg alle gps-en (met wisselend succes qua hoogte maar afstand en snelheid is altijd goed) dus ook de edge.
Wat betreft navigatie is het maar net waar je zelf genoegen mee neemt. De edge 25 kan een spoor weergeven zonder referentie achtergrond, op zich vind je hier wel de weg mee, maar erg makkelijk of overzichtelijk vind ik dit persoonlijk niet. Voor mij is een kaart als referentie op de achtergrond een must (persoonlijke voorkeur dus) waarbij ik zelf ook nog eens een sterke voorkeur heb voor kleuren in deze kaart. En omdat ik ook van makkelijk hou volg ik meestal een turn-by-turn instructie (de luxe versie) op een groot scherm. Dit in schril contrast met vele wielrenners in dit topic die liever een klein toestel hebben en gewoon met een zwart/wit kaart een track volgen.
Zij geven de voorkeur aan de wahoo elemnt / wahoo elemnt bolt, ik fiets dus met jouw wensen juist weer met een Garmin Oregon (600 serie, deze ondersteund ook cadans en snelheidsmeters) terwijl een edge ook prima zou kunnen werken. Maar goed ik wandel er ook naast en de oregon is wat meer "outdoor" die daarnaast ook fiets ondersteund, terwijl de edge serie echt fietscomputer is die daarnaast ook een beetje kan navigeren.
Voor de simpelste doeleinden voldoet de edge 25 al, je zou ook een hele oude oregon kunnen scoren op MP uit de 400 serie, of de 600 serie (de huidige generatie is de 700 serie), maar dan heb je wel een groot lomp toestel aan je stuur, dus dat is duidelijk een kwestie van smaak en persoonlijke voorkeur.

Qua routes en tracks maken: ik doe alles met mapsource (een programma van garmin dat niet meer door garmin ondersteund wordt, verder perfect werkt en erg simpel is en goed compatibel met in ieder geval al mijn garmin toestellen) maar er zijn diverse mogelijkheden. De duurdere edge modellen syncen automatisch met routes die je aanmaakt op bv strava of ride with gps. Voor details kan je beter op die sites zelf kijken.
Bedankt voor de uitgebreide reactie :)

Ik denk dat ik op dit moment meer op zoek ben naar iets elegants, simpels en kleins dan hele uitgebreide functionaliteit maar ook meer gewicht, kosten en complexiteit.

Ik begrijp overigens volledig dat je het prettiger navigeren vindt wanneer je een kaart met zijwegen e.d. hebt. Op de motor rijd ik vaak B-wegen in binnen- en buitenland en dan is het gewoon makkelijker oriënteren als je meer referentiepunten hebt. Maar, op de racefiets merk ik tot nu toe dat ik grote delen van de route prima weet, maar soms net 1x te laat afsla of niet door heb dat ik dat ene bruggetje beter over had gekund zodat ik aan de andere kant van de rivier rijd, etc. Ik hoop zulke situaties met een simpele gps zoals de Edge 20/25 op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Heb vandaag een mail ontvangen met een uitnodiging voor de $299 presale.

Nog ff twijfelen of ik hem ga kopen. Ziet er veelbelovend uit.

Motor-forum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

MailMan schreef op maandag 12 juni 2017 @ 21:31:
[...]
Ik denk dat ik op dit moment meer op zoek ben naar iets elegants, simpels en kleins dan hele uitgebreide functionaliteit maar ook meer gewicht, kosten en complexiteit.

Ik begrijp overigens volledig dat je het prettiger navigeren vindt wanneer je een kaart met zijwegen e.d. hebt. Op de motor rijd ik vaak B-wegen in binnen- en buitenland en dan is het gewoon makkelijker oriënteren als je meer referentiepunten hebt. Maar, op de racefiets merk ik tot nu toe dat ik grote delen van de route prima weet, maar soms net 1x te laat afsla of niet door heb dat ik dat ene bruggetje beter over had gekund zodat ik aan de andere kant van de rivier rijd, etc. Ik hoop zulke situaties met een simpele gps zoals de Edge 20/25 op te lossen.
Klein en simpel is de edge 25 zeker, elegant is misschien iets teveel krediet, maar vooruit dat is ook een kwestie van smaak.

Tja navigeren (de kunst daarvan of het ontbreken van zelf kunnen navigeren) is een heikel punt. Ik denk dat keuzes die je nu aandraagt in je voorbeeld lastig te realiseren zijn met de edge. In de zin van dat je OF een track (kruimelspoor) hebt dat de route weergeeft en je volgt die zo goed en zo kwaad als het kan OF je rijdt gewoon op de bonnefooi. In beide gevallen zal het gebrek aan referentie (de kaart dus) je niet echt helpen een goede / betere route te vinden, al kan het misschien soms nuttig zijn.

Wat mijn vrouw zoekt / leuk vindt aan de navigatie op de oregon: het werkt als een tomtom, de kaarten zijn gratis en redelijk goed te begrijpen, je kan zelfs op adres navigeren. Wat sommige modellen nog als bonus hebben (niet onze oregons): een 'surprise me' functie die een (aantal) routes voor je verzint van xx-km en die je dan kan gaan fietsen.
Ik vind het juist leuk om zelf mijn eigen routes te maken. In een straal van 15km rond het huis is het meerendeel al bezocht, maar meestal maak ik een twee of drietal tochten per maand die wat verder van huis gaan en dan is het leuk puzzelen om weer eens iets nieuws te vinden, al dan niet met thema.

Mocht je overigens de site nog niet kennen www.dcrainmaker.com schrijft leuke en vooral zeer uitgebreide in depth reviews of diverse navigatie toestellen. Altijd een blik waard om eventueel nog wat meer alternatieven voor jezelf te vinden. Hij ziet overigens de Polar M450 als directe concurrent van de Edge 25. Met als grootste verschil dat de polar fors groter is, maar ook fors meer functionaliteit heeft in ongeveer dezelfde prijsrange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joint_me schreef op maandag 12 juni 2017 @ 20:03:
Ik zit te twijfelen om mijn edge 820 te koop te zetten en een element bolt te halen, wordt helemaal kriegel van dat ding.

Hij blijft maar spontaan aan gaan, navigatie is ruk en een touchscreen is niet aan mij besteed op de fiets. Geef mij maar knoppen.
1. al een hard reset uitgevoerd? Indien ja, 'return to sender' want dit is niet normaal en hier een garantie voor aanspreken
2. leg uit?
3. heeft z'n voor- en nadelen, vroeger was er alleen knoppen, maar ik ben toch gewoon geraakt aan die touchscreen functies, zoals kaart in- en uitzoomen met vingers, waypoint plaatsen, scrollen naar volgende schermen,... met handschoenen lukt het natuurlijk minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
RigolleM schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 08:23:
[...]
1. al een hard reset uitgevoerd? Indien ja, 'return to sender' want dit is niet normaal en hier een garantie voor aanspreken
2. leg uit?
3. heeft z'n voor- en nadelen, vroeger was er alleen knoppen, maar ik ben toch gewoon geraakt aan die touchscreen functies, zoals kaart in- en uitzoomen met vingers, waypoint plaatsen, scrollen naar volgende schermen,... met handschoenen lukt het natuurlijk minder
1. Zal het nog eens doen.
2. Als ik van de route afwijk, door een fout / omleiding, en daarna de route weer oppak gaat het dikwijls fout met de turn-by-turn navigatie. En dan krijg je een melding ala "rij naar de Kerkstraat", wat dan het begin / eind is van de route. Ik heb het nog niet gevonden, maar de velden die standaard staan boven de kaart ben ik niet in geïnteresseerd en kan je volgens mij nergens wijzigen.
3. Je vergeet dat hij met vocht slecht of uit zichzelf reageert, zweet al dan regen.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joint_me schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 08:38:
[...]

1. Zal het nog eens doen.
2. Als ik van de route afwijk, door een fout / omleiding, en daarna de route weer oppak gaat het dikwijls fout met de turn-by-turn navigatie. En dan krijg je een melding ala "rij naar de Kerkstraat", wat dan het begin / eind is van de route. Ik heb het nog niet gevonden, maar de velden die standaard staan boven de kaart ben ik niet in geïnteresseerd en kan je volgens mij nergens wijzigen.
3. Je vergeet dat hij met vocht slecht of uit zichzelf reageert, zweet al dan regen.
Ik heb zelf geen Edge 820, maar een Edge 800 en daar gebruik ik nooit de t-b-t feature, altijd track tonen op kaart, en ik zie zelf wel wanneer ik ergens moet afslaan. Als ik afwijk van het parcours probeer ik zelf terug op het parcours te geraken d.m.v. kaart uit te zoomen. Als MTB'er is t-b-t heel vervelend want de afslagbegeleiding blijft te lang staan, en er kan al een volgende bocht of afslag zijn, terwijl de vorige pijl nog op het scherm staat.

Als ik op de baan ga rijden zet ik er wel van die richtingaanwijzingen op een 100m voor de bocht. Je kan die erop plaatsen via de app JaVaWa RTWtool.

Voor de rest geen last van zweet of regendruppels op het scherm van de Edge 800. Is de Edge 820 zoveel gevoeliger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahlers
Afgelopen weekend de eerste ritten met de wahoo elemnt bolt gefietst. Zeer tevreden over het apparaat!

Waar ik wel tegen aanliep is een wegafzetting en hierdoor moest afwijken van de vooraf aangemaakte route en dat de route niet automatisch herberekend werd. Is het bekend of dit nog wordt opgeleverd in een update?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drossie
ahlers schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 12:45:
Afgelopen weekend de eerste ritten met de wahoo elemnt bolt gefietst. Zeer tevreden over het apparaat!

Waar ik wel tegen aanliep is een wegafzetting en hierdoor moest afwijken van de vooraf aangemaakte route en dat de route niet automatisch herberekend werd. Is het bekend of dit nog wordt opgeleverd in een update?
Herberekening van de route gebeurt alleen bij heel dure toestellen volgens mij.
Ik denk niet dat dit bij de Bolt middels een update zal aangepast worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahlers
Teven viel het me op dat je automatisch uploaden via Wi-Fi kunt aanzetten.
Is het ook mogelijk om dit automatisch via 4G te laten uploaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
ahlers schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 12:45:

Dat gaat denk ik nooit komen, want vziw navigeert de bolt niet zelf via zijn kaartmateriaal, maar volg je gewoon een track (al dan niet met cue sheet voor de afslagen). Als je de route wilt wijzigen heb je je telefoon daarom ook nodig.

e; Auto-upload over 4g is er nog niet, je kan de rit wel makkelijk via de app uploaden, ook over 4g. Ik loop er zelf tegenaan dat de auto-upload niet goed werkt.
Ik eindig mijn rit buiten bereik van mijn wifi netwerk, dan ga ik naar mijn appartement en dan gaat hij dus niet auto-uploaden of naar wifi connecten. Pas als ik op de route pagina op sync druk connect hij naar wifi en upload de rit.
Hebben jullie dat ook?

[ Voor 24% gewijzigd door MrAngry op 13-06-2017 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahlers
MrAngry schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 12:53:
[...]

Dat gaat denk ik nooit komen, want vziw navigeert de bolt niet zelf via zijn kaartmateriaal, maar volg je gewoon een track (al dan niet met cue sheet voor de afslagen). Als je de route wilt wijzigen heb je je telefoon daarom ook nodig.

e; Auto-upload over 4g is er nog niet, je kan de rit wel makkelijk via de app uploaden, ook over 4g. Ik loop er zelf tegenaan dat de auto-upload niet goed werkt.
Ik eindig mijn rit buiten bereik van mijn wifi netwerk, dan ga ik naar mijn appartement en dan gaat hij dus niet auto-uploaden of naar wifi connecten. Pas als ik op de route pagina op sync druk connect hij naar wifi en upload de rit.
Hebben jullie dat ook?
Klopt, dit ervaar ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
Als je de Wahoo app op de achtergrond laat draaien, zal deze op een gegeven moment bij thuiskomst alsnog de informatie uploaden naar Strava/RidewithGPS/Dropbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Zo, mijn Edge 1000 verkocht voor een prima prijs en ook een Bolt besteld. Komt morgen binnen 8)

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
En de Karoo is voor een andere fiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Karoo komt pas eind september. Zodra die er is ga ik eens rustig kijken welke blijft.

Bolt ga ik op beide fietsen gebruiken. Heb meteen 2e houder besteld bij Futurum.

[ Voor 33% gewijzigd door havana op 13-06-2017 15:42 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Je krijgt er ook een 2e houder bij he, das alleen geen out front, maar zo'n plastic rondje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik wil alleen out front. Gewone mounts zijn niet aan mij besteed, ook niet op een winter/reservefiets. Het zit niet stevig en het ziet er niet uit.

[ Voor 18% gewijzigd door havana op 13-06-2017 18:03 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Het zit wmb prima, maar goed, ik had de reactie ook meer getypt om de argeloze lezer correct geinformeerd te houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Jotuns schreef op maandag 12 juni 2017 @ 10:50:
Gisteren met de elemnt bolt een tourtocht gereden van 110 km in totaal. Als ik de rit terugkijk in de app zie ik dat die halverwege ergens gestopt is met het onthouden van de weg. Mijn route is dus maar voor de helft onthouden, maar de km statistieken kloppen nog wel (110 km).

De rit die is geupload naar strava heeft helaas ook maar 60 km en ook maar een halve route. Iemand hier eerder last van gehad en is hier nog wat aan te doen? Hij lijkt de ride ook niet echt te kunnen syncen in de app.
DDX schreef op maandag 12 juni 2017 @ 10:52:
Fit file van de elemnt afpakken en uploaden.
Daar staat dan wel volledige data in.
Toch nog even betere optie die ik net zelf door had :
in de app de rit aanklikken tot je delete workout menu krijgt.
Daar heb je optie delete and sync again.
Mijn rit die maar 20km was in de app was daarna netjes de volledige 217km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Oh super chill dat ze dat nu geregeld hebben. Ik heb de eerste keer dat ik dat had een compleet nieuwe telefoon moeten pairen :)
(was in buitenland, had geen pc)

[ Voor 11% gewijzigd door MrAngry op 13-06-2017 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MortalPiso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:57
Hebben jullie dat ook?
ahlers schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 12:53:
Teven viel het me op dat je automatisch uploaden via Wi-Fi kunt aanzetten.
Is het ook mogelijk om dit automatisch via 4G te laten uploaden?
EdwinW schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 13:35:
Als je de Wahoo app op de achtergrond laat draaien, zal deze op een gegeven moment bij thuiskomst alsnog de informatie uploaden naar Strava/RidewithGPS/Dropbox.
Ik laat de Wahoo ELEMNT app gewoon verbonden met de Bolt als ik aan het fietsen ben en als ik de rit stop upload ie automatisch via 4G mijn rit. Niets bijzonders ingesteld en deed ie bij mij al bij rit 1 uit zichzelf. Ik heb wel de live track optie aan staan maar of dit verschil maakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahlers
MortalPiso schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 22:57:
[...]

[...]

[...]

Ik laat de Wahoo ELEMNT app gewoon verbonden met de Bolt als ik aan het fietsen ben en als ik de rit stop upload ie automatisch via 4G mijn rit. Niets bijzonders ingesteld en deed ie bij mij al bij rit 1 uit zichzelf. Ik heb wel de live track optie aan staan maar of dit verschil maakt...
Gister ging het uploaden met enige vertraging via Wi-Fi.
Heb jij de auto upload via Wi-Fi uitstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
Mijn Elemnt upload wel vanzelf over 4G. Voorwaarde is wel dat de app op je telefoon actief is. Zodra ik klaar ben met een rit en de rit stop op de Elemnt, staat ie binnen een minuut op Strava.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 16:00
[...]

Hebben jullie dat ook?
Nee eigenlijk geen last van. Één keer gehad dat ik zelf even moest syncen omdat ik het te lang vond duren. Echter, toen ik laatst in Limburg een tochtje had gefietst werd de rit wel automatisch geüpload. Kennelijk is dit dus door de verbinding met mijn telefoon toch gebeurd?

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
Zóu je de Wahoo Bolt willen voorzien van een case en screenprotector, dan heeft Tuffluv 4 verschillende kleuren in de aanbieding: http://tuff-luv.com/catal...device=12971&q=Wahoo+bolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Gisteren de Bolt binnen gekregen. Instellen was zo gebeurd. Meteen ook een paar nadeeltjes ontdekt

- iOS app kan niet op Nederlands (vertaling is een drama). Uiteindelijk opgelost door iOS maar op Engels te zetten
- Di2 verzet wordt weergegeven als 1-2 i.p.v. 39-18. Dit vind ik wel heel irritant. Contact gehad met Wahoo, is al meer over geklaagd en wordt meegenomen in de volgende update.

Vanmiddag eerste ritje.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:20
Wahoo is erg bij die tijd met updates, dat gaf me ook wel vertrouwen bij de aankoop van de Elemnt. Er is behoorlijk veel toegevoegd sinds deze uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
Hoe zijn de ervaringen hier met de Wahoo speed- en cadanssenor?
Dit weekend tijdens een toertocht in het bos, gaf de Bolt op steile hellingen enkele keren aan dat ik stil stond. Hierdoor overweeg ik een speedsensor te kopen voor mijn mountainbike. Ik lees nu echter dat op oneffen terrein, die sensor niet echt nauwkeurig zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
Als je in het bos rijdt, heb je kans dat je Bolt even geen GPS signaal ontvangt en zodoende geen snelheid kan aangeven. Als je toch op dat soort momenten de snelheid wilt aflezen, kun je een snelheidssensor monteren. Deze werkt onafhankelijk van het GPS signaal. De wielomtrek wordt standaard berekend of kan handmatig worden ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahlers
In de Wahoo iOS app wordt bij mij het aantal workouts niet goed weergegeven.
Dit staat nog steeds op 2 maar ik heb inmiddels 5 workouts vastgelegd.
Ook de gegevens van alleen deze 2 workouts worden in de opsomming weergegeven.

Ervaren jullie dit ook?

[ Voor 10% gewijzigd door ahlers op 15-06-2017 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
Wahoo aanzetten, App opstarten en dan in het openingsscherm van de App naar beneden swipen zodat de synchronisatie tussen de Bolt en de App wordt gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jotuns
DDX schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 22:28:
[...]

[...]

Toch nog even betere optie die ik net zelf door had :
in de app de rit aanklikken tot je delete workout menu krijgt.
Daar heb je optie delete and sync again.
Mijn rit die maar 20km was in de app was daarna netjes de volledige 217km
Dit heb ik ook geprobeerd, alleen gebeurde er nogsteeds weinig bij mij. Bleef vastzitten op het syncen. Ik heb het .fit bestand er wel afgehaald en als ik hem upload bij ridewithgps dan zie ik inderdaad wel de volledige route. Daar ging het mij eigenlijk om dus bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
Ik vermoed dat het syncen vanaf de Bolt/App via de servers van Wahoo loopt. Afgelopen zondagmiddag ook problemen gehad met het syncen naar Dropbox / RideWithGPS / Strava. Vanuit de App lukte het niet naar deze drie te syncen. Meerdere keren herstarten van de App hielp ook niet. Bij het syncen bleef die inderdaad op alle drie de services hangen. Na een half uurtje nogmaals geprobeerd en toen zonder problemen. Gisteren bv. meteen bij thuiskomst na het opstarten van de App was alles wel meteen gesynct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Bij lange ritten soms last dat wisselen naar kaartscherm erg lang duurt, heb idee dat het iets met livetracking oid te maken heeft.
(tekenen van icoontjes van andere mensen, wat je helaas niet kan uitzetten)
Vandaag even getest, begonnen zonder bluetooth koppeling met telefoon.
Tot 235km kon ik direct wisselen van scherm, kaart stond iedere keer binnen 1 seconde in beeld.
Toen heb ik bluetooth aangezet op telefoon (en was hij dus gekoppeld met bolt) direct duurde wisselen naar kaart scherm zo'n 10 seconde en vaak duurde het daarna ook nog eens 10 seconde voordat kaart getekend was.
Ook toen ik bluetooth daarna weer uitzette bleef het traag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Valt mij ook op, maar ik fiets wat kortere afstanden. Als de Bolt is gekoppeld dan laadt de kaart in het routescherm echt aanzienlijk trager. Dit viel me vooral op omdat ik dus nooit fiets met de bolt aan de telefoon gekoppeld, maar vanwege de auto-upload discussie dat eens wilde proberen (en idd auto-upload hij dan wel).
Dus wmb geldt dit niet voor lange ritten, maar voor gekoppelde ritten. Ik had ook geen navigatie aan.

[ Voor 13% gewijzigd door MrAngry op 15-06-2017 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Gekke is dat ik er niet altijd last van heb.
En koppeling aan telefoon is wel handig voor notificatie van sms/telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ja, ik vind dat eigenlijk fundamenteel onzin, maar ik fiets ook zelden 150k+. Ik ben namelijk gewoon niet bereikbaar tijdens het fietsen, dus die paar gemiste berichtjes en oproepen vind ik niet erg. Ik heb de Bolt vooral gekocht omdat ie gewoon werkt. Bv effe op sync drukken in het route scherm, gpx openen en importeren met de app, dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ja dat zijn voor mij ook belangrijkste functies.
En lange batterijduur :)
Vandaag ook weer 30% over na 270km en ruim 10 uur.

Maar sms/telefoon notificatie is wel handig, je hoort telefoon niet altijd achter in zakje.
En je ziet meteen wie er belt en of die persoon belangrijk genoeg is om even te stoppen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ondertussen is de naam al bekend voor de opvolger van de Garmin Edge 1000, namelijk:

Garmin Edge 1030!

Verder nog geen info... later meer dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
havana schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 14:10:
Zo, mijn Edge 1000 verkocht voor een prima prijs en ook een Bolt besteld. Komt morgen binnen 8)
Zo, mijn Edge 820 verkocht voor een prima prijs en ook een Bolt besteld. Komt volgende week binnen 8)

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
DDX schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 22:19:
Ja dat zijn voor mij ook belangrijkste functies.
En lange batterijduur :)
Vandaag ook weer 30% over na 270km en ruim 10 uur.

Maar sms/telefoon notificatie is wel handig, je hoort telefoon niet altijd achter in zakje.
En je ziet meteen wie er belt en of die persoon belangrijk genoeg is om even te stoppen ;)
Kan je ook prio nummers zien, wil namelijk alleen maar weten als 1 persoon belt als ik ben fietsen.
Want dan weet ik dat het serieus is.

dat had wel in 1 post gekund 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door joint_me op 19-06-2017 09:59 ]

Hello fellow humans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBplap
  • Niet online

JBplap