Als je bij je Tesla de rechter achterdeur handvat voor 2 of 3 sec open houdt dan wordt de laadkabel unlocked . Zo doe ik het altijdCyberEspresso schreef op woensdag 12 november 2025 @ 19:20:
Heb ook een vraag waar voor jullie waar ik zo snel even niet uit kwam. Wat ik graag zou willen is dat ik met een druk op de knop (ik heb de bekende led knop van Stegen Electronics) de auto kan loskoppelen van de laadpaal. Volgens de documentatie zou dat moeten kunnen als je de functie van de knop op 'Disabled' zet. Dat werkt in zoverre dat het slot van de laadkabel in de Tesla heel even 'losklikt', maar daarna meteen weer vastklikt. Bij publieke laadpalen blijft de kabel 'losgeklikt' zodra ik een sessie stop met mijn laadpas. Aangezien mijn laadpaal verder op afgesloten terrein staat zou ik dat graag met de button willen doen. Dat scheelt weer de Tesla app opstarten om de laadkabel los te krijgen. Heeft iemand hier zoiets geconfigureerd?
Nog beter: Gebruik een (bijv. van EVchargeking) kabel/stekker met tesla button.jossie67 schreef op donderdag 20 november 2025 @ 13:22:
[...]
Als je bij je Tesla de rechter achterdeur handvat voor 2 of 3 sec open houdt dan wordt de laadkabel unlocked . Zo doe ik het altijd
All-electric.
Of stel de button van de SmartEVSE in om de Tesla charge port te unlocken, zo heb ik 't gedaanRonJ schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:44:
[...]
Nog beter: Gebruik een (bijv. van EVchargeking) kabel/stekker met tesla button.
Dat wist ik niet! Thanks voor de tip!jossie67 schreef op donderdag 20 november 2025 @ 13:22:
Als je bij je Tesla de rechter achterdeur handvat voor 2 of 3 sec open houdt dan wordt de laadkabel unlocked . Zo doe ik het altijd
Die houd ik in gedachten voor als mijn laadkabel aan vervanging toe is, thanks!RonJ schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:44:
Nog beter: Gebruik een (bijv. van EVchargeking) kabel/stekker met tesla button.
Ja precies, dat was dus mijn originele vraag! Hoe heb je dat gedaan?jpiscaer schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 11:58:
Of stel de button van de SmartEVSE in om de Tesla charge port te unlocken, zo heb ik 't gedaan
[ Voor 20% gewijzigd door CyberEspresso op 21-11-2025 12:19 ]
HomeAssistant luistert naar een MQTT topic payload als trigger, en doet dan 2 actions: 'Turn off Charge' en 'Unlock Charge cable lock' via de Tesla integration.CyberEspresso schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 12:18:
[...]
Ja precies, dat was dus mijn originele vraag! Hoe heb je dat gedaan?