De firmware gaat als je aan het laden bent (state C), en het access bit wordt op 0 gezet (door RFID reader of door "OFF" te geven via API, webserver of MQTT, naar een "tussenstatus" C1, waar de duty cycle uit wordt gezet, waarna 6s gewacht wordt tot de EV stopt met vragen. Volgens de standaard moet de EV binnen 3s stoppen met vragen, waarna (wederom met enige vertraging) naar state B (connected) of A (disconnected) geschakeld wordt.Jazsie schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 09:41:
@dingo35: vraagje mbt de mode schakelaar "Off/Smart/Normal" in de Serkri fw.
Ik doe nu laden op tijd (goedkoopste uren), als de auto 3 uur nodig heeft doe ik dit gewoon in 1 sessie.
Nu ben ik aan het kijken of dit ook per uur kan, dus ipv dat ik 3 uur achter elkaar laad kan het ook zijn dat er een uur tussen zit waarbij niet geladen wordt.
Kan ik gewoon de mode veranderen naar "Off" en wanneer ik weer wil gaan laden naar "Smart/Normal"?
De reden waarom ik dit vraag is omdat contact relais direct uitschakelt wanneer ik naar "Off" wissel en vraag mij af of dit wel gezond is voor de auto? Of wordt eerst signaal gegeven aan de auto dat ie moet stoppen met laden voordat contact relais uitschakelt? (gaat zo snel dat ik dus twijfel/niet zeker weet).
Er wordt kortom "netjes" geschakeld (bugs voorbehouden uiteraard), dat is overigens niet mijn verdienste maar is allemaal het werk van Stegen, dat grotendeels onaangeraakt is in de serkri firmware.