Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themadinho
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-07 15:55
2 weken geleden is mijn 9 maanden oude Nexus 5x ook in een bootloop geraakt, het begon met af en toe vastlopen en dan opnieuw opstarten, en na 2 dagen kwam hij helemaal niet meer uit de bootloop. Geen probleem dacht ik, garantie fixt dit wel voor me.

Maar gisteren krijg ik een mailtje van Bel Simpel, dat het volgens hun om water schade gaat en ze 400 euro vragen voor de reparatie. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMeer
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01-09 20:29
Goedenavond,

Ik merk de laatste tijd dat mijn telefoon bij wifi verbinding letterlijk continu iets aan het doen is via de wifi... Het internet thuis ligt er gelijk plat door en vraag me sterk af wat het is.
Gebeurt ook wanneer ik het netwerk waarmee ik op dat moment verbonden ben instel met netwerkbeperkingen, dwz het netwerk zich gedraagt als een mobiel netwerk in de zin van achtergrondgegevens.

Wat het misschien kan zijn is: Com.quicinc.cne.CNEService.CNEServiceApp
Enig idee of er (zonder root) een appje is die live het dataverkeer van wifi kan tracken, dus om te kijken wat er op dat moment de verbinding mis-/verbruikt?
themadinho schreef op zondag 5 februari 2017 @ 21:40:
2 weken geleden is mijn 9 maanden oude Nexus 5x ook in een bootloop geraakt, het begon met af en toe vastlopen en dan opnieuw opstarten, en na 2 dagen kwam hij helemaal niet meer uit de bootloop. Geen probleem dacht ik, garantie fixt dit wel voor me.

Maar gisteren krijg ik een mailtje van Bel Simpel, dat het volgens hun om water schade gaat en ze 400 euro vragen voor de reparatie. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Meld dat het om een veelvoorkomend probleem gaat en verwijs ze desnoods naar dit forum? Weet niet of ze dat accepteren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
  • Laatst online: 19-09 10:03
RonaldMeer schreef op zondag 5 februari 2017 @ 21:50:

Wat het misschien kan zijn is: Com.quicinc.cne.CNEService.CNEServiceApp
Eerste hit op Google..

Heb het niet volledig doorgelezen, maar antwoord op je vraag ga je hier in ieder geval wel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMeer
djmelvee schreef op zondag 5 februari 2017 @ 21:52:
[...]

Eerste hit op Google..

Heb het niet volledig doorgelezen, maar antwoord op je vraag ga je hier in ieder geval wel vinden.
Uiteraard had ik zelf ook al wat uitgezocht, maar ik kwam er niet uit. Deze link had ik dus ook al gezien;) wel bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
RonaldMeer schreef op zondag 5 februari 2017 @ 22:04:
[...]

Uiteraard had ik zelf ook al wat uitgezocht, maar ik kwam er niet uit. Deze link had ik dus ook al gezien;) wel bedankt
Is je telefoon met T-Mobile gekocht? Zoja, dan is het een ding van T-Mobile, althans daar lijkt het op. Het is in ieder geval niets bijzonders.

[ Voor 5% gewijzigd door djmelvee op 05-02-2017 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMeer
Nee, simlockvrij via Coolblue. Zou T-mobile niks mee te maken moeten hebben als het goed is en ook dus de reden waarom ik niet veel met dat linkje kon.

Het is wel iets bijzonders aangezien iets op dit moment de verbinding opslokt en ben dus op zoek naar een methode om dit op te sporen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeg
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 09:56
Mijn 5X geeft thuis aan (via icoontje boven) dat er een Wifi-verbinding is 'zonder internettoegang'.
Internettoegang is er wel, maar wel trager dan normaal. Wat kan dit zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:40
zeeg schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 10:42:
Mijn 5X geeft thuis aan (via icoontje boven) dat er een Wifi-verbinding is 'zonder internettoegang'.
Hij valt terug op 3/4g is mijn educated guess.

Ik heb mijn 5x met bootloop overigens zaterdag de 4e bij de Mediamarkt ingeleverd. Zal hier wel even posten hoe lang het heeft geduurd. 5-20 werkdagen was de indicatie

[ Voor 20% gewijzigd door 418O2 op 07-02-2017 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom2289
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 12:33
418O2 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 10:45:
[...]

Hij valt terug op 3/4g is mijn educated guess.

Ik heb mijn 5x met bootloop overigens zaterdag de 4e bij de Mediamarkt ingeleverd. Zal hier wel even posten hoe lang het heeft geduurd. 5-20 werkdagen was de indicatie
Ik heb hem 2 weken geleden bij de Mediamarkt ingeleverd. Na dag of 9 had ik hem weer terug.

Ik baal nu wel als een stekker, want ik kan door vervanging van mijn moederbord op geen enkele manier de bootloader unlocken. Heb van alles al geprobeerd, maar niets helpt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbiter
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17-09 21:02
Weet iemand hoe je Snapchat en SuperUser root tegelijk kan draaien? Xposed kan het niet zijn omdat daar nog geen versie voor Nougat is (toch?). Ik heb ook geprobeerd om SuperUser uit te zetten en dan Snapchat te installeren, maar dat mocht ookal niet baten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:34
Frostbiter schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 19:51:
Weet iemand hoe je Snapchat en SuperUser root tegelijk kan draaien? Xposed kan het niet zijn omdat daar nog geen versie voor Nougat is (toch?). Ik heb ook geprobeerd om SuperUser uit te zetten en dan Snapchat te installeren, maar dat mocht ookal niet baten.
Full stock, SnapChat installeren en inloggen.
Hierna rooten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ook ik kom een 5X melden met een bootloop probleem. Afgelopen zaterdag heb ik hem net 1 jaar in gebruik, gisteravond liep hij vast, herstartte en vervolgens blijft hij dat maar doen. Ik krijg hem nog wel in fastboot en zelfs heel soms in recovery, maar ik kan er verder niets mee. Heb geprobeerd stock OTA opnieuw te flashen maar dat lukte niet, dus momenteel een mooi toestel dat alleen maar kan opstarten en rebooten. Vanavond of morgenavond maar even naar Mediamarkt brengen voor garantie en reparatie. Gelukkig heb ik in de tussentijd wel een factory reset/wipe kunnen doen, zat er niet echt op te wachten dat mijn data/foto's overal terecht komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbiter
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17-09 21:02
Razer schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 14:31:
[...]

Full stock, SnapChat installeren en inloggen.
Hierna rooten :)
Ah, had alleen superuser uitgezet :+ Duizendmaal dank _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R86Bakker
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-09-2024
J0YR1D3R schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 17:18:
Ook ik kom een 5X melden met een bootloop probleem. Afgelopen zaterdag heb ik hem net 1 jaar in gebruik, gisteravond liep hij vast, herstartte en vervolgens blijft hij dat maar doen. Ik krijg hem nog wel in fastboot en zelfs heel soms in recovery, maar ik kan er verder niets mee. Heb geprobeerd stock OTA opnieuw te flashen maar dat lukte niet, dus momenteel een mooi toestel dat alleen maar kan opstarten en rebooten. Vanavond of morgenavond maar even naar Mediamarkt brengen voor garantie en reparatie. Gelukkig heb ik in de tussentijd wel een factory reset/wipe kunnen doen, zat er niet echt op te wachten dat mijn data/foto's overal terecht komen.
Het lijkt wel de tijd van het jaar...

Ook hier een bootloop. Dacht je lekker Netflix te kunnen kijken in de trein, valt de n5x gewoonweg uit en komt hij in een bootloop terecht. Heb de telefoon van iemand overgenomen die hem icm abo bij T-mobile had gehaald. Meteen morgen even wwegbrengen.

Zijn hier mensen met ervaringen met reparaties t-mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

jelmervos schreef op zondag 19 juni 2016 @ 16:03:
Twee maanden geleden gekocht. Begon afgelopen donderdag spontaan te rebooten, soms ook al tijdens het booten zelf. Vrijdag wou ie helemaal niet meer aan.
Heb ik hier de twijfelachtige eer de eerste (19 juni 2016) en snelste (2 maanden na aankoop) met bootloop probleem te zijn?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:10
Ik heb mijn 5x nu precies een jaar en bevalt mij nog prima. Geen bootloop issues gehad. Draai overigens Pure Nexus icm Jolla kernel. Jullie stock (+root)?

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
Bo0bz schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 14:49:
Ik heb mijn 5x nu precies een jaar en bevalt mij nog prima. Geen bootloop issues gehad. Draai overigens Pure Nexus icm Jolla kernel. Jullie stock (+root)?
Stock beta. Meer niet. Tot op heden root nog niet gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Bo0bz schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 14:49:
Tot ie in de stress schoot ging het hier ook prima hoor en was ook tevreden met m'n toestel. Je kunt het niet voorspellen, voor hetzelfde geld ben jij morgen aan de beurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
zeeg schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 10:42:
Toevallig ziggo horizon box? Heb ook dat mijn n5x in eerste instantie bij thuiskomst wel verbinding kan maken, maar geen i-net heeft (andere devices hebben wel internet).
Wifi of airplane mode aan/uit-zetten lost het bij mij meestal op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
J0YR1D3R schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 17:18:
Mijne is net terug van reparatie, op een week na een jaar oud. Bizar dat het overgrote deel dat rond die tijd doet. De mijne kon helemaal niks meer, zowel gewoon opstarten als recovery mode niet. Disk is gelukkig encrypted tegenwoordig, dus foto's/data kunnen ze hoe dan ook niet bij. Verder op Google.com e.d. gewoon accounttoegang ingetrokken voor het geval dat, maar heb niet het idee dat hij nog aan is geweest.

Twee volle weken weg geweest via de Media Markt garantie, moederbord kosteloos vervangen. Ze keken vooraf twijfelachtig naar een deuk in de behuizing (al veel eerder veroorzaakt), maar die hebben ze gelukkig niet als schuld aangewezen om toch kosten te kunnen rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:20
Zijn er meer mensen die sinds kort last hebben van een trage camera? Er zit een flinke vertraging in de tijd tussen het drukken op de knop en het nemen van de foto. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeg
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 09:56
eL_Jay schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 16:40:
[...]

Toevallig ziggo horizon box? Heb ook dat mijn n5x in eerste instantie bij thuiskomst wel verbinding kan maken, maar geen i-net heeft (andere devices hebben wel internet).
Wifi of airplane mode aan/uit-zetten lost het bij mij meestal op.
Hij maakt wel verbinding, laat met het icoontje zien dat er geen internet zou zijn (kruisje erbij) maar er is wel internet... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakshock88
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-06 20:44
Mijn Nexus 5x is na 15 maanden ook in de bootloop geschoten helaas.
Omdat deze geroot was en TWRP recovery had waar ik af en toe in kon komen, is het na veel proberen gelukt om via ADB in ieder geval mijn data te recoveren. Helaas lukte het niet om hem een factory reset te geven dus al mijn data staan er nog op voordat ie voor garantie is aangenomen.
Hopelijk geen gezeur met garantie omdat deze geroot is, maar dat zou niet moeten natuurlijk.
Zal even posten wanneer ik hem terug heb. Klopt het nu dat als er een mobo switch is gedaan je sowieso de bootloader niet meer kan unlocken? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:10
freakshock88 schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 17:32:
Mijn Nexus 5x is na 15 maanden ook in de bootloop geschoten helaas.
Omdat deze geroot was en TWRP recovery had waar ik af en toe in kon komen, is het na veel proberen gelukt om via ADB in ieder geval mijn data te recoveren. Helaas lukte het niet om hem een factory reset te geven dus al mijn data staan er nog op voordat ie voor garantie is aangenomen.
Hopelijk geen gezeur met garantie omdat deze geroot is, maar dat zou niet moeten natuurlijk.
Zal even posten wanneer ik hem terug heb. Klopt het nu dat als er een mobo switch is gedaan je sowieso de bootloader niet meer kan unlocken? |:(
Balen dat je N5X niet meer wil opstarten. Rooten is geen probleem voor de garantie is mijn ervaring. Google geeft zelf de factory images vrij die je alleen kan flashen met root/bootloader toegang. Tevens is het een hardware fout en geen softbrick.

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 14:42
Yonix schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 19:54:
Zijn er meer mensen die sinds kort last hebben van een trage camera? Er zit een flinke vertraging in de tijd tussen het drukken op de knop en het nemen van de foto. :S
Jep, dit was mij ook al negatief opgevallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 14:39
Mijne heeft ook een bootloop... Na 1 jaar en 2 weken :( Nu opgestuurd naar bol.com. Kijken hoe snel hij terug is.

Was ik maar rijk en niet zo knap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
Sjeik schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 22:18:
Mijne heeft ook een bootloop... Na 1 jaar en 2 weken :( Nu opgestuurd naar bol.com. Kijken hoe snel hij terug is.
Reken op een een kleine 6 weken, dan kan het alleen maar meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
djmelvee schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 23:30:
[...]

Reken op een een kleine 6 weken, dan kan het alleen maar meevallen.
MediaMarkt noemde 5-20 werkdagen, dat is meestal de wel de richtlijn. Zes weken is wel erg lang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
418O2 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 23:56:
[...]

MediaMarkt noemde 5-20 werkdagen, dat is meestal de wel de richtlijn. Zes weken is wel erg lang
Daarom zeg ik ook, reken er op. Kan het alleen maar meevallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wlchris
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:13
Mijn toestel had ik na 2 weken terug bij de MediaMarkt, ook vanwege het bootloop probleem.
Teleplan heeft een nieuw moederboard geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeik
Fijn om te horen! Hebben jullie problemen met netflix na de swap van het moederbord? Of is dat een incident geweest van iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Dat heeft (verwacht ik) iedereen.
Ik in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
Smultie schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 10:26:
Dat heeft (verwacht ik) iedereen.
Ik in ieder geval.
Problemen met Netflix heeft iedereen? Wat? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
djmelvee schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 10:42:
[...]

Problemen met Netflix heeft iedereen? Wat? :?
Excuus, iedereen met een vervangen moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
Smultie schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 11:47:
[...]

Excuus, iedereen met een vervangen moederbord.
Waar heb je dan last van?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Lang verhaal, maar google eens op "Nexus 5X NO RPMB"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
Smultie schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 11:52:
[...]

Lang verhaal, maar google eens op "Nexus 5X NO RPMB"
Of leg het even kort uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
wlchris schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 09:49:
Mijn toestel had ik na 2 weken terug bij de MediaMarkt, ook vanwege het bootloop probleem.
Teleplan heeft een nieuw moederboard geplaatst.
Mijn zou vandaag of maandag terug moeten zijn, dan heeft dat ook 2 weken geduurd (-1 of +2 dag(en))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Moederbord heeft ná vervanging geen RPMB-partitie op de eMMC weggeschreven staan.
Deze partitie wordt gebruikt voor:
* DRM
* unlocken van de bootloader.

Na vervanging kun je dus géén Netflix en Google Play Movies meer gebruiken, noch je telefoon unlocken en rooten (hoewel dat laatste wel te ondervangen is: https://www.reddit.com/r/...ced_mainboard_bootloader/ )

[ Voor 14% gewijzigd door Smultie op 17-02-2017 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
Smultie schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 13:05:
[...]

Moederbord heeft ná vervanging geen RPMB-partitie op de eMMC weggeschreven staan.
* DRM

Na vervanging kun je dus géén Netflix en Google Play Movies meer gebruiken, noch je telefoon unlocken en rooten (hoewel dat laatste wel te ondervangen is: https://www.reddit.com/r/...ced_mainboard_bootloader/ )
Kijk, dat is duidelijker. Maar ik neem aan dat dit niet bepaald de bedoeling is. Google Nederland hier al eens over gebeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

djmelvee schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 13:11:
[...]

Kijk, dat is duidelijker. Maar ik neem aan dat dit niet bepaald de bedoeling is. Google Nederland hier al eens over gebeld?
Ik heb LG Nederland hier wel over verteld, maar diegene snapt er geen hol van.
Kort gezegd: uiteindelijk is het een reparatie die niet goed is uitgevoerd en kun je je geld terug vragen bij de verkoper. Ik heb dit bij CoolBlue gedaan en gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:20
Vanochtend een 'factory reset' uitgevoerd op mijn LG Nexus 5X (7.1.2) en het toestel meteen voorzien van een 'Pixel-look'.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VTdNG9ql08v44WcW2gYPL6NQ/medium.png

Ik hoop dat de dagen van frustratie (vastlopers, bugs etc.) nu voorbij zijn, maar dat zal de tijd moeten leren. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Yonix op 17-02-2017 14:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
jelmervos schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 14:12:
[...]

Ik heb LG Nederland hier wel over verteld, maar diegene snapt er geen hol van.
Kort gezegd: uiteindelijk is het een reparatie die niet goed is uitgevoerd en kun je je geld terug vragen bij de verkoper. Ik heb dit bij CoolBlue gedaan en gekregen.
En ik trek bij Belsimpel aan het langste eind.
Heb na lang heen en weer bellen, mailen, boos worden uiteindelijk toegezegd gekregen dat ik het apparaat opnieuw mag opsturen naar de reparatie-shop, maar niemand kan me garanderen dat er niet exact hetzelfde gaat gebeuren (ergo: wederom geen RPMB) dus ik wacht maar even de volgende bootloop af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
Smultie schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 14:30:
[...]

En ik trek bij Belsimpel aan het langste eind.
Heb na lang heen en weer bellen, mailen, boos worden uiteindelijk toegezegd gekregen dat ik het apparaat opnieuw mag opsturen naar de reparatie-shop, maar niemand kan me garanderen dat er niet exact hetzelfde gaat gebeuren (ergo: wederom geen RPMB) dus ik wacht maar even de volgende bootloop af :)
Ik zou het hier dus niet bij laten.. Neem aan dat jij ook gewoon een normaal werkende telefoon wilt hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
djmelvee schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 14:31:
[...]

Ik zou het hier dus niet bij laten.. Neem aan dat jij ook gewoon een normaal werkende telefoon wilt hebben?
Yup.
Maar ik was het na 3 maanden zat om van het kastje (Belsimpel) naar de muur (LG, Google) te worden gestuurd.
Belsimpel geeft aan root=einde garantie, hij krom 't ook is.
Ze kunnen niet garanderen dat de telefoon nu wél correct wordt gerepareerd en ik was er gewoon klaar mee.

Gelukkig is de telefoon te rooten met de eerder gelinkte methode, en ik draai sindsdien weer fijn m'n PureNexus. Als de telefoon nog een jaartje volhoudt zonder bootloop heb ik al met al een fijne telefoon gehad. Nooit meer een LG, dat dan wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
Smultie schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 14:33:
[...]

Yup.
Maar ik was het na 3 maanden zat om van het kastje (Belsimpel) naar de muur (LG, Google) te worden gestuurd.
Belsimpel geeft aan root=einde garantie, hij krom 't ook is.
Ze kunnen niet garanderen dat de telefoon nu wél correct wordt gerepareerd en ik was er gewoon klaar mee.

Gelukkig is de telefoon te rooten met de eerder gelinkte methode, en ik draai sindsdien weer fijn m'n PureNexus. Als de telefoon nog een jaartje volhoudt zonder bootloop heb ik al met al een fijne telefoon gehad. Nooit meer een LG, dat dan wel...
Nogmaals, ik zou contact met Google Nederland (telefonisch) opnemen. Ik weet dat hun heel netjes alles oplossen over het algemeen. Root of niet, garantie mag hieronder niet leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
djmelvee schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 14:34:
[...]

Nogmaals, ik zou contact met Google Nederland (telefonisch) opnemen. Ik weet dat hun heel netjes alles oplossen over het algemeen. Root of niet, garantie mag hieronder niet leiden.
Allang gedaan. Die kunnen ook niks...
Echt, je wordt van 't kastje naar de muur gestuurd, om gek van te worden.

Uiteindelijk dien je (officieel) afaik de garantie te claimen bij het bedrijf waar je je goederen hebt gekocht. Zij hebben een 'root=einde garantie'-policy (die ze overigens nergens op papier hebben geleverd, noch kunnen aanleveren).

[ Voor 31% gewijzigd door Smultie op 17-02-2017 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
Smultie schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 14:35:
[...]

Allang gedaan. Die kunnen ook niks...
Echt, je wordt van 't kastje naar de muur gestuurd, om gek van te worden.
Hmm dat is wel heel vreemd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
De telefoon is dan toch minder functioneel geworden door de reparatie? Zelfs dermate dat hij niet-conform blijft zou ik zeggen... (en dan zou het google/lg geld kunnen kosten) Ik vind het een fijne telefoon en de mijne doet het gelukkig nog prima (knock on wood), maar zo'n bootloop-zwaard van Damocles vind ik bepaald onprettig.

[ Voor 8% gewijzigd door begintmeta op 17-02-2017 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
begintmeta schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 14:39:
De telefoon is dan toch minder functioneel geworden door de reparatie? Zelfs dermate dat hij niet-conform blijft zou ik zeggen... Ik vind het een fijne telefoon en de mijne doet het gelukkig nog prima (knock on wood), maar zo'n bootloop-zwaard van Damocles vind ik bepaald onprettig.
Ik sta aan jullie kant, hè :)
En geloof me, ik heb zitten lullen als Brugman (tot 1 uur achter elkaar aan de lijn met Belsimpel aan toe), maar je (ik althans) komt er gewoon niet doorheen, die muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

djmelvee schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 14:31:
[...]

begintmeta schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 14:39:
De telefoon is dan toch minder functioneel geworden door de reparatie? Zelfs dermate dat hij niet-conform blijft zou ik zeggen...
Recht hebben en recht krijgen. Ik heb flink moeten praten bij CoolBlue voordat ik geld terug kreeg.
Belsimpel staat er nou niet echt om bekend dat ze iets voor je doen zodra je betaald hebt. Het wordt al snel erg frustrerend en kost veel tijd en energie.

[ Voor 11% gewijzigd door jelmervos op 17-02-2017 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
jelmervos schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 14:53:
...

Recht hebben en recht krijgen. Ik heb flink moeten praten bij CoolBlue voordat ik geld terug kreeg.
Belsimpel staat er nou niet echt om bekend dat ze iets voor je doen zodra je betaald hebt. Het wordt al snel erg frustrerend en kost veel tijd en energie.
Klopt natuurlijk helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
jelmervos schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 14:53:
[...]

[...]

Weten wat je moet zeggen om hun woord niet te doen helpt ook uiteraard. Zorg er gewoon voor dat je een goed en sterk verhaal + argumenten op papier hebt voordat je belt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
[...]

* DRM

Goed om te weten, test het gelijk even met ophalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

djmelvee schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 15:10:
[...]

Weten wat je moet zeggen om hun woord niet te doen helpt ook uiteraard. Zorg er gewoon voor dat je een goed en sterk verhaal + argumenten op papier hebt voordat je belt.
Klopt zeker, maar je hebt ook te maken met servicedesk medewerkers die geen idee hebben waar je hebt over hebt. Of CoolBlue die keihard vasthoud aan dat ze drie keer de kans moet krijgen om te repareren. Dat is drie keer 6 weken je telefoon kwijt (naar Teleplan), terwijl je al weet dat het niks gaat oplossen.

Kun je nog zo'n sterk verhaal hebben, maar je hebt weinig te kiezen.

Mocht je twijfelen, ik heb het complete dossier op Google Docs staan, PB als je het wil lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Ik heb gebruik gemaakt van de kennis die @jelmervos al had opgedaan vóórdat ik met Belsimpel in conclaaf ging. Heeft me zeker goed geholpen! Nogmaals dank daarvoor dus!
Maar wat hij zojuist aangeeft; je kunt nog zo'n sterk verhaal hebben... je hebt weinig te kiezen. 3 keer 6 weken m'n telefoon missen is het me gewoon niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Smultie schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 15:44:
Ik heb gebruik gemaakt van de kennis die @jelmervos al had opgedaan vóórdat ik met Belsimpel in conclaaf ging. Heeft me zeker goed geholpen! Nogmaals dank daarvoor dus!
Maar wat hij zojuist aangeeft; je kunt nog zo'n sterk verhaal hebben... je hebt weinig te kiezen. 3 keer 6 weken m'n telefoon missen is het me gewoon niet waard.
Dank je! :)

Ik heb nog wel een gouden tip voor iemand die z'n Nexus 5X hierom laat repareren: zeg niks over dat je niet kan unlocken (rooten), maar geef aan dat Netflix of Play Movies niet werkt als symptoom.
Wat hier dus staat: https://www.reddit.com/r/...board_bootloader/db39ljc/

[ Voor 8% gewijzigd door jelmervos op 17-02-2017 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
Nooit toegeven dat je überhaupt iéts over rooten weet. Zodra je dat woord 1x laat vallen schieten bedrijven helaas te vaak meteen in de verdedigings stand..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

djmelvee schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 16:06:
Nooit toegeven dat je überhaupt iéts over rooten weet. Zodra je dat woord 1x laat vallen schieten bedrijven helaas te vaak meteen in de verdedigings stand..
Klopt, alleen als het enige symptoom is dat je niet kan unlocken wordt het lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
[...]

* DRM

Mijn moederbord is twee weken terug vervangen en heb nergens last van. Rooten deed en doe ik niet, dus daar kan ik niks over zeggen, maar Netflix gebruik ik wel intensief. Merk geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Tralapo schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 18:35:
[...]

Mijn moederbord is twee weken terug vervangen en heb nergens last van. Rooten deed en doe ik niet, dus daar kan ik niks over zeggen, maar Netflix gebruik ik wel intensief. Merk geen verschil.
Dan ben ik benieuwd of jij NO RPMB in de bootloader hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Ja, dat staat er wel zie ik: 'SECURE BOOT - enabled (NO RPMB)'. Maar zoals gezegd gaat m'n telefoon inmiddels alweer twee weken mee en heb er niets van gemerkt en gebruik Netflix toch vrijwel dagelijks. Afspelen via Chromecast gaat probleemloos, afspelen op de telefoon zelf ook. Downloaden en afspelen ook geen probleem.

Wel zit er sinds de reparatie een stofje op de lens, maar dat is weer een ander verhaal. Eigenlijk weinig zin om 'm voor zoiets weer twee weken in te leveren.

[ Voor 87% gewijzigd door Tralapo op 17-02-2017 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Tralapo schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 23:33:
Ja, dat staat er wel zie ik: 'SECURE BOOT - enabled (NO RPMB)'. Maar zoals gezegd gaat m'n telefoon inmiddels alweer twee weken mee en heb er niets van gemerkt en gebruik Netflix toch vrijwel dagelijks. Afspelen via Chromecast gaat probleemloos, afspelen op de telefoon zelf ook. Downloaden en afspelen ook geen probleem.

Wel zit er sinds de reparatie een stofje op de lens, maar dat is weer een ander verhaal. Eigenlijk weinig zin om 'm voor zoiets weer twee weken in te leveren.
Vreemd, misschien een update van Netflix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Nu ik erover nadenk wilde de app de eerste paar keren niet opstarten nadat ik 'm geïnstalleerd had. Er kwam ook een foutmelding in beeld, maar zou niet meer weten welke.

Na een paar keer proberen ging en goed en zoals gezegd daarna geen problemen meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockeJohn
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-07-2021
Ik heb een nieuwe 5x gekocht en lees nu hier over bootloop problemen..
Is dit alleen als je update naar 7.xx ? of alleen bij n beta ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:34
LockeJohn schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 08:10:
Ik heb een nieuwe 5x gekocht en lees nu hier over bootloop problemen..
Is dit alleen als je update naar 7.xx ? of alleen bij n beta ?
Hardware, niks met software te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockeJohn
Razer schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 08:19:
[...]

Hardware, niks met software te maken.
Oke bedankt, dus kan ook op 5.xx/ 6.xx gebeuren ?
Is er een manier om te checken of jou hardware in aanmerking komt voor dit probleem ?
Misschien alleen bij n bepaald serie nummer reeks ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Nope, alles van LG de laatste tijd eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockeJohn
Oke

Hmm lees ook dat het weleens aan de oplader kan liggen, misschien wordt het te warm ofzo met snelladen dat het moederbord kapot gaat op den duur ?
Misschien beter opladen met USB A kabel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeik
LockeJohn schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 10:24:
Oke

Hmm lees ook dat het weleens aan de oplader kan liggen, misschien wordt het te warm ofzo met snelladen dat het moederbord kapot gaat op den duur ?
Misschien beter opladen met USB A kabel ?
Ik heb altijd de originele lader gebruikt en mijne ligt nu bij de reparateur voor bootloop-problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockeJohn
Sjeik schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 10:36:
[...]

Ik heb altijd de originele lader gebruikt en mijne ligt nu bij de reparateur voor bootloop-problemen.
Na hoeveel jaar gebruikt te hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeik
LockeJohn schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 10:53:
[...]

Na hoeveel jaar gebruikt te hebben ?
12 maand en 1 week...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockeJohn
Hmm ja kan me eigenlijk wel goed voorstellen dat het zoiets is.
Hardware probleem, te veel warmte -> probleem op langere termijn.
Snelladen was toen der tijd nog n redelijk nieuwe techniek.

Maar ik kan er ook compleet naast zitten natuurlijk.
Zal zelf uit voorzorg via USB A gaan opladen (handig ook aan laptop), just in case..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
LockeJohn schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 12:08:
[...]
Maar ik kan er ook compleet naast zitten natuurlijk.
Zal zelf uit voorzorg via USB A gaan opladen (handig ook aan laptop), just in case..
Maakt niets uit, die van mij ligt ook net na een jaar bij de reparateur. Heb hem voornamelijk met usb-a opgeladen. Hij zal komende week wel klaar zijn denk ik na 2-3 weken. Weet alleen niet of ik hem nog actief ga gebruiken nu ik een 6P heb gekocht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockeJohn
Erg aan het twijfelen nu heb een 5X besteld en hoor nu over deze problemen.

Zouden jullie aanraden de gok te wagen of toch een alternatief te pakken, in dezelfde prijsrange ?
Heb altijd de 5 gebruikt en vindt stock android erg prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:18

TFHfony

Professional Weirdo

LockeJohn schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 20:30:

Zouden jullie aanraden de gok te wagen of toch een alternatief te pakken, in dezelfde prijsrange ?
Tja... Ik weet niet wat het precieze percentage is van uitval. Ik vermoed dat het wel mee zal vallen, maar ja.
Ik ben in ieder geval nog erg blij met mijn toestel...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R86Bakker

Wat je hier op Tweakers leest is natuurlijk maar een klein groepje dat problemen ervaart op veel grotere groep 5x bezitters. Dat het bij mij of andere gebeurt, wilt natuurlijk niet zeggen dat jij er ook last van krijgt. Wel is er een verhoogde kans, dus is het aan jou om te beslissen of je dat risico wilt lopen :) .

Ook al valt het binnen de garantie. Het is knap lastig dat je een langere periode je telefoon kwijt bent. Mijn 5x is door T-mobile doorgestuurd naar de "huis-reparateur (DynaFix???)". Deze konden het probleem echter niet verhelpen/repareren en nu is de telefoon doorgestuurd naar een andere reparateur. Inmiddels slechts 2 weken mijn telefoon kwijt, dus hopelijk ergens deze week positief bericht.

Anderen die ook ervaring hebben met de reparatie van hun 5x via T-mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockeJohn
R86Bakker schreef op zondag 26 februari 2017 @ 22:32:
[...]

Wat je hier op Tweakers leest is natuurlijk maar een klein groepje dat problemen ervaart op veel grotere groep 5x bezitters. Dat het bij mij of andere gebeurt, wilt natuurlijk niet zeggen dat jij er ook last van krijgt. Wel is er een verhoogde kans
TFHfony schreef op zondag 26 februari 2017 @ 12:33:
[...]

Tja... Ik weet niet wat het precieze percentage is van uitval.
Goed punt inderdaad.
Heb gekeken naar de alternatieven en kan niet echt iets vinden.
iPhone 5s is iets te klein en te oud denk ik.
Moto X Style is al weer wat groter, de 5X lijkt me de maximale maat wil niet echt n nog grotere phone.

Iemand nog goede alternatieven voor de 5x rond de 360-400€
Moet een beetje n gangbare phone zijn want wil met contract kopen, de OnePlus gaat hem niet worden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online

Ik zou 't echt niet doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik zou hem ook laten liggen. Accutijd en betrouwbaarheid zijn niet echt wat je graag wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
  • Laatst online: 12:26
LockeJohn schreef op zondag 26 februari 2017 @ 22:42:
[...]

[...]

Goed punt inderdaad.
Heb gekeken naar de alternatieven en kan niet echt iets vinden.
iPhone 5s is iets te klein en te oud denk ik.
Moto X Style is al weer wat groter, de 5X lijkt me de maximale maat wil niet echt n nog grotere phone.

Iemand nog goede alternatieven voor de 5x rond de 360-400€
Moet een beetje n gangbare phone zijn want wil met contract kopen, de OnePlus gaat hem niet worden dus.
Ik heb na 3 jaar allerlei Android telefoons gehad te hebben, nu sinds 3 weken een iPhone 5s en heb spijt dat ik deze 3 jaar geleden al niet genomen heb. Formaat, snelheid, functionaliteit en standby-tijd is voor wat ik ermee doe top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockeJohn
Smultie schreef op maandag 27 februari 2017 @ 09:52:
[...]

Ik zou 't echt niet doen...
418O2 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 09:56:
Ik zou hem ook laten liggen. Accutijd en betrouwbaarheid zijn niet echt wat je graag wil.
Welke zou je dan nemen in dezelfde prijs range ?

Nu betreft het aankoopadvies en hoort hier niet thuis. Maak even een nieuw topic aan in de MAA.

[ Voor 44% gewijzigd door rens-br op 27-02-2017 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R86Bakker
R86Bakker schreef op zondag 26 februari 2017 @ 22:32:
[...]
Ook al valt het binnen de garantie. Het is knap lastig dat je een langere periode je telefoon kwijt bent. Mijn 5x is door T-mobile doorgestuurd naar de "huis-reparateur (DynaFix???)". Deze konden het probleem echter niet verhelpen/repareren en nu is de telefoon doorgestuurd naar een andere reparateur. Inmiddels slechts 2 weken mijn telefoon kwijt, dus hopelijk ergens deze week positief bericht.
Nou zojuist telefoon van T-mobile. De reparatie wordt te duur of blijkt onmogelijk. Onderdelen zijn namelijk niet meer voorradig vertelde men. Kreeg de volgende toestellen ter vervanging aangeboden:

- iphone SE 64gb
- Sony X Compact 32gb
- Huawei p9 32gb.

Hoewel ik anti iPhone ben, zit ik deze toch wel te overwegen. Op het kleine scherm na, lijkt dit meest verstandige keuze.

Gelet op het feit dat de voorraad spares niet aanwezig is, ga ik duimen voor anderen die tegen dit probleem lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samueldw
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:05

Samueldw

ISO 516

Niet bepaald een eerlijke keuze die ze je bieden lijkt mij. Tussen deze toestellen en de Nexus 5x zitten toch wel significante verschillen, o.a. resolutie van het scherm, schermgrootte en processor.

Ik hoop dat mijn toestel geen kuren krijgt.

Canon R5 | 24-70 f/4 L | 100-500 f/4.5-7.1 L | 50mm f/1.8| 100-400 f/4.5-5.6L II | 50mm f/1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R86Bakker
Samueldw schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 14:02:
Niet bepaald een eerlijke keuze die ze je bieden lijkt mij. Tussen deze toestellen en de Nexus 5x zitten toch wel significante verschillen, o.a. resolutie van het scherm, schermgrootte en processor.

Ik hoop dat mijn toestel geen kuren krijgt.
Zeg dat wel. Qua software wordt het ook wennen; Of een heel nieuw besturingssysteem, of werken met aangepaste androidversies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
T-Mobile zou gewoon weer een nieuwe 5X kunnen(/moeten) leveren als repareren niet lukt, die zijn nog gewoon in de handel... Maar dat is natuurlijk meer iets voor het Shopping Forum.

[ Voor 23% gewijzigd door begintmeta op 28-02-2017 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R86Bakker
begintmeta schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 14:26:
T-Mobile zou gewoon weer een nieuwe 5X kunnen(/moeten) leveren als repareren niet lukt, die zijn nog gewoon in de handel... Maar dat is natuurlijk meer iets voor het Shopping Forum.
Wel in de handel, maar dan moeten ze deze bij een derde vandaan halen. Zelf leveren ze die namelijk niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
R86Bakker schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 14:29:
...
Wel in de handel, maar dan moeten ze deze bij een derde vandaan halen. Zelf leveren ze die namelijk niet meer.
Dat is een probleem dat T-Mobile niet zomaar op jou kan afwentelen. (Er zijn wel al wat topics over deze vraag, wat zoeken levert vast al wat op)

Als ze een volgens jou goede alternatieve deal (kunnen) bieden, kan je die natuurlijk aannemen (of voorstellen), dat kan een hoop moeite schelen :P

Wat betreft het onderdelentekort, dat het nu ook hier zo is. is misschien wel plausibel begintmeta in "[LG Nexus 5X] Ervaringen & Discussie"

[ Voor 17% gewijzigd door begintmeta op 28-02-2017 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R86Bakker
begintmeta schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 14:39:
[...]
Dat is een probleem dat T-Mobile niet zomaar op jou kan afwentelen. (Er zijn wel al wat topics over deze vraag, wat zoeken levert vast al wat op)

Als ze een volgens jou goede alternatieve deal (kunnen) bieden, kan je die natuurlijk aannemen (of voorstellen), dat kan een hoop moeite schelen :Pbegintmeta in "[LG Nexus 5X] Ervaringen & Discussie"
Hmm nu zie ik mij toch als een redelijk doorgewinterde tweaker-bezoeker, maar ik kom deze topics toch echt mondjesmaat tegen. En antwoorden/uitkomsten zie ik nagenoeg niet terugkomen.
begintmeta schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 14:39:
[...]
Wat betreft het onderdelentekort, dat het nu ook hier zo is. is misschien wel plausibel begintmeta in "[LG Nexus 5X] Ervaringen & Discussie"
Gelet op de stand van de voorraden in het buitenland, is het inderdaad wel logisch dat de onderdelen ook hier opraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 21:54
Vind het wel een erg nette aanbieding van tmoblie. Zou bijna hopen dat mijne ook stuk gaat 🤣

Nee zonder gekheid. Zeker qwa prijs ga je bij de iPhone SE vooruit en als je geen Apple wilt is de Huawei P9 toch ook echt niet minder in te schatten dan de Nexus 5x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09 22:40

Ik heb hem nu sinds het begin. Erg fijne telefoon. Geen problemen met de batterij, zolang hij meer dan 24 uur mee gaat ben ik gewoon tevreden. (als ik een spel speel weet ik dat het sneller gaat)

Laatst was mijn camera glas op de achterkant kapot. Voor 18 euro achterkant besteld en binnen 1 minuut vervangen. Chill!

Enige issue is de interne opslagruimte. 32 gb is toch wel weinig als je veel foto's hebt en ook spotify lijsten offline wilt hebben omdat je veel internationaal reist.

Stock android is echt ideaal, ik zou niet snel overstappen van Samsung. Wellicht de nieuwe HTC pixel iets? Is wel flink duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
-Splash- schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 13:03:
[...]

Ik heb hem nu sinds het begin. Erg fijne telefoon. Geen problemen met de batterij, zolang hij meer dan 24 uur mee gaat ben ik gewoon tevreden. (als ik een spel speel weet ik dat het sneller gaat)

Laatst was mijn camera glas op de achterkant kapot. Voor 18 euro achterkant besteld en binnen 1 minuut vervangen. Chill!

Enige issue is de interne opslagruimte. 32 gb is toch wel weinig als je veel foto's hebt en ook spotify lijsten offline wilt hebben omdat je veel internationaal reist.

Stock android is echt ideaal, ik zou niet snel overstappen van Samsung. Wellicht de nieuwe HTC pixel iets? Is wel flink duurder.
Google Photos automatisch laten uploaden zodra je WiFi hebt, hoge kwaliteit = onbepertke opslag. Vervolgens in het hamburger menu 'ruimte vrijmaken' aantikken en hij verwijderd alle foto's waarvan een backup is gemaakt weer. Tegelijkertijd blijf je ze wel netjes tussen je foto's zien omdat je via Google Photos deze gewoon via de cloud te zien krijgt. 32 is meer dan voldoende joh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
djmelvee schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 14:09:
[...]

Google Photos automatisch laten uploaden zodra je WiFi hebt, hoge kwaliteit = onbepertke opslag. Vervolgens in het hamburger menu 'ruimte vrijmaken' aantikken en hij verwijderd alle foto's waarvan een backup is gemaakt weer. Tegelijkertijd blijf je ze wel netjes tussen je foto's zien omdat je via Google Photos deze gewoon via de cloud te zien krijgt. 32 is meer dan voldoende joh!
Hmmm dat is voor mij weer nieuw. Dus ik zie ze nog wel tussen mijn photos staan? Dat is wel chill dan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
-Splash- schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 14:33:
[...]

Hmmm dat is voor mij weer nieuw. Dus ik zie ze nog wel tussen mijn photos staan? Dat is wel chill dan. :)
Klikkerdeklik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockeJohn
-Splash- schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 13:03:
[...]

Google pixel bedoel je ?

Heb hem nu ook binnen, vind hem erg fijn.
Ik durf het risico wel te nemen voor de prijs.
De vingerprint scanner is ideaal : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
LockeJohn schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 17:19:
[...]

Google pixel bedoel je ?

Heb hem nu ook binnen, vind hem erg fijn.
Ik durf het risico wel te nemen voor de prijs.
De vingerprint scanner is ideaal : )
Die lijkt mij een ideale opvolger voor mijn Nexus 5x (ooit). De fingerprint sensor is hetzelfde idee als met de LG toch? Gewoon achter de sensor? Vind ik de meest ideale plek. Mijn vriendin heeft een Samsung S7 en voorop (net als de iPhone) is gewoon irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
-Splash- schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:12:
[...]

Die lijkt mij een ideale opvolger voor mijn Nexus 5x (ooit). De fingerprint sensor is hetzelfde idee als met de LG toch? Gewoon achter de sensor? Vind ik de meest ideale plek. Mijn vriendin heeft een Samsung S7 en voorop (net als de iPhone) is gewoon irritant.
Correct. Helaas is de prijs minder aantrekkelijk :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
djmelvee schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:33:
[...]

Correct. Helaas is de prijs minder aantrekkelijk :/
Dat is een kwestie van tijd. ;) Over een half jaar is dat wel redelijker.

[ Voor 9% gewijzigd door -Splash- op 02-03-2017 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockeJohn
-Splash- schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:52:
[...]

Dat is een kwestie van tijd. ;) Over een half jaar is dat wel redelijker.
Nexus 5x zakte van 450 naar 300 meen ik,
Pixel is nu 650, zou die eventueel naar de 400 kunnen gaan, zou zeker een nette prijs zijn : )

Denk alleen wel dat ze alleen off contract te koop zullen zijn.

[ Voor 87% gewijzigd door LockeJohn op 02-03-2017 11:22 ]

Pagina: 1 ... 28 ... 39 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Prijzen, levertijden: ~~~[Nexus 5X] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: ~~~[LG Nexus 5X] Accessoires