Waarom is dat eigenlijk bizar, heb je nu serieus last van 2GB geheugen?
2GB vind ik eigenlijk niet echt een probleem, vind het eerder vreemd dat iedereen vanzelf meer geheugen verwacht. Als ik software zou schrijven die opeens 33% meer geheugen ging gebruiken op tijd van 2 jaar zou dat me niet in dank worden afgenomen. Bij Android is de trend eigenlijk dat het geheugengebruik afneemt door de optimalisaties en door een snellere CPU zou je in theorie weer meer RAM compression kunnen doen in zRAM.
Beetje scheve vergelijking misschien, maar waarom zou meer RAM perse nodig zijn? Ik loop zelf nog met een Galaxy S2 met 1GB want dat ding ging (tot 3 weken geleden) niet kapot en loopt met Android 5 nog steeds prima en stabiel. Enige dat soms last heeft van weinig RAM is browsen met een paar tabs, maar op bijvoorbeeld mijn 2013 Nexus 7 heb ik zelf nog nooit wat gemerkt van weinig RAM met 2GB.
Al zou 1GB ook niet veel schelen in productiekosten, dus het zal vooral marketing zijn (expres lager in de markt plaatsen) dan techniek, maar ik denk niet dat ik veel mis zonder die 1GB.
Wat mij zou tegenvallen is denk ik wel dat gebrek aan Qi charging als dat echt ontbreekt. Heb het nu ook niet, maar keek daar wel naar uit eigenlijk. Veel kennissen hebben de huidige Nexus 5 en die gebruiken het allemaal... Dan zou een beperkte accuduur ook een minder groot bezwaar zijn want je legt dat ding gewoon op zo'n plaatje op kantoor.
Verder even afwachten tot morgen, zal eigenlijk vooral van de beschikbaarheid afhangen denk ik, want die S2 is nu toch wel aan vervanging toe na bijna 3,5 jaar.