Kiwi schreef op woensdag 23 september 2015 @ 13:54:
De batterij lijkt mij ook prima, met de huidige Nexus 5 haal ik over het algemeen het einde van de dag (soms moet hij 's avonds wel even aan de lader). Als de accu iets groter is, en de rest allemaal wat zuiniger, dan moet dat prima te doen zijn voor mij.
Die dimensies en gewicht komen overigens overeen met de Oneplus Two, dus lijkt inderdaad niet te kloppen. Bovendien werd er niks gemeld over de vingerafdruk scanner, dus hopen dat de specs puur overgeschreven geruchten zijn. Mijn hoop voor OLED blijft doorzetten

Oprechte excuses als ik iets mis, maar waarom hoopt "iedereen" dat die specs niet kloppen?
Ik vind IPS meer dan prima, wellicht is OLED beter, dan vind ik dat ook prima. Wat voor mij echter niet hoeft is een 1440P of zelfs 4K scherm, ik ben iemand die het leuk vind om de beste spullen te hebben, maar ik zie alleen maar nadelen in een hogere resolutie.
Daarnaast, wat kun (en mag?) je verwachten? Een SD808 is momenteel gewoon de snelste goed werkende (810 dus niet) beschikbare SoC en de Exinos SoC's krijg je toch niet van Samsung. Zo veel beter zijn die natuurlijk ook niet, maar goed...
Wat ik dan wel erg vind is de 2GB RAM die het ding zou hebben, anno 2014 was dit high-end maar nu zit ik toch vaker tegen die limiet aan dan me lief is. 3GB mag men imho wel verwachten.
Daarnaast is een camera van 12 megapixels echt leuk, maar laten we eerlijk zijn. Echt slecht is de 8MP camera van de Nexus 5 niet, ik heb er op 2 jaar tijd mooie en minder mooie plaatjes mee mogen schieten. Wat ik vooral irritant vind is dat de framerate zo laag is, als ik op een iPhone een foto wil maken is het beeld van de "zoeker" altijd vloeiend. Het zal voor de meeste mensen niet uitmaken, maar ik vind het irritant. Vooral bij bijvoorbeeld Snapchat, niet dat ik dat zo vaak gebruik, maar ik zie een hele boel telefoons die botervloeiend beeld hebben. Probeer dit maar eens met je Nexus, en dit ding heeft hoogstwaarschijnlijk een betere SoC dan 90% van de meeste toestellen.
Dan nog even, de GUI is ook niet vloeiend, net alsof ie op 30Hz blijft hangen. Niet mooi, wel irritant. Zo'n dingen wil ik anders zien. Maak dan een scherm met 120Hz variable refreshrate.
Het uiterlijk (en ten eerste, smaken verschillen) van de 6P spreekt mij in eerste instantie helemaal niet aan, wie heeft er nu in godsnaam bedacht dat er een gigantische uitstekende balk moest komen? Dat snap ik echt niet.
Voordat ik het vergeet: de accu. Hij was tot een maand geleden nog prima, maar is nu echt aan het einde van zijn leven. Om 8 uur van de lader en hij is soms om 1 uur al leeg, ik heb altijd 2 Xiaomi powerbanks bij me op school om het ding maar normaal te kunnen gebruiken. Normaal is bij mij 2,5-3 uur screen on time per dag.
[
Voor 6% gewijzigd door
Kuusj op 23-09-2015 20:03
]