Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-09 03:03
Smultie schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 08:49:
Die gaat het écht niet worden hoor...
Hoe weet je dat zo zeker? In de benchmarks presteerde de 620 gelijk/beter dan de 808, terwijl hij minder energie verbruikt. Ik denk in ieder geval dat Google wel modellen getest heeft met de 620.
Smultie schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 10:32:
3.0 is inderdaad niet noemenswaardig veel sneller dan 2.0.

Ter info:
QuickCharge 2.0 is ruim 3.5 keer zo snel als "normaal" laden
QuickCharge 3.0 is 13% sneller dan QuickCharge 2.0

Bron: nieuws: Qualcomm QuickCharge 3.0 kan telefoons tot 27 procent sneller laden dan voorheen
Ah, dat zijn andere cijfers dan die ik had gezien, dan maakt het inderdaad vrij weinig verschil. Ik had gelezen dat het tot 58% sneller zou laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kiwi schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 11:51:
[...]

Hoe weet je dat zo zeker? In de benchmarks presteerde de 620 gelijk/beter dan de 808, terwijl hij minder energie verbruikt. Ik denk in ieder geval dat Google wel modellen getest heeft met de 620.
Omdat LG geen telefoon over 2 weken kan leveren met een processor die vandaag aangekondigd is. Bovendien staat de 808 al min of meer "vast". Alle geruchten van de laatste ~6 weken wijzen daarop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
Smultie schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 13:06:
[...]

Omdat LG geen telefoon over 2 weken kan leveren met een processor die vandaag aangekondigd is. Bovendien staat de 808 al min of meer "vast". Alle geruchten van de laatste ~6 weken wijzen daarop!
De Snapdragon 620 is al in februari aangekondigd? Genoeg tijd dus om hem in de Nexus 5X te stoppen. De geruchten kunnen overigens nog alle kanten op, want veel dingen komen niet overeen in de geruchten. Overigens werd in het eerste gerucht de 620 genoemd als processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 07:21
Kiwi schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 13:12:
[...]

De Snapdragon 620 is al in februari aangekondigd? Genoeg tijd dus om hem in de Nexus 5X te stoppen. De geruchten kunnen overigens nog alle kanten op, want veel dingen komen niet overeen in de geruchten. Overigens werd in het eerste gerucht de 620 genoemd als processor.
Ik was ook al bezig dat te gaan zeggen :+

Echter is het sinds 5 augustus wel redelijk dood met de veronderstelling dat er een Snapdragon 620 in zit.
Ik hoop er zelf ook nog steeds op, omdat er niet alleen een betere GPU in zit, maar ook 4x een A72 core in plaats van 2x een A57 core uit de Snapdragon 808.

Edit:Het valt mij wel op dat er op de specsheet van de Snapdragon 620 NIET de Quickcharge 3.0 genoemd wordt, maar de 2.0

[ Voor 13% gewijzigd door Koen87 op 15-09-2015 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Kiwi schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 13:12:
[...]

I stand corrected!
Ik weet inderdaad dat de 620 in de eerste geruchten genoemd is, maar dat is inmiddels al zo lang geleden..... het zou me echt zéér verbazen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
Koen87 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 13:14:
[...]

Ik was ook al bezig dat te gaan zeggen :+

Echter is het sinds 5 augustus wel redelijk dood met de veronderstelling dat er een Snapdragon 620 in zit.
Ik hoop er zelf ook nog steeds op, omdat er niet alleen een betere GPU in zit, maar ook 4x een A72 core in plaats van 2x een A57 core uit de Snapdragon 808.

Edit:Het valt mij wel op dat er op de specsheet van de Snapdragon 620 NIET de Quickcharge 3.0 genoemd wordt, maar de 2.0
Ik denk dat dat te maken heeft met het feit dat QuickCharge 3.0 vandaag pas is aangekondigd.
Hoe weet je trouwens dat de GPU beter is dan de 808? Voor zover ik weet waren er nog geen benchmarks beschikbaar.
Smultie schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 13:22:
[...]

I stand corrected!
Ik weet inderdaad dat de 620 in de eerste geruchten genoemd is, maar dat is inmiddels al zo lang geleden..... het zou me echt zéér verbazen!
De 620 is juist wel een processor die zich moet bewijzen, en daar is een Nexus apparaat natuurlijk een perfecte kans voor. Ik denk dat de 620 net zo'n grote kans heeft om er in te zitten als de 808.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-09 15:51
Kiwi schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 13:28:
[...]

De 620 is juist wel een processor die zich moet bewijzen, en daar is een Nexus apparaat natuurlijk een perfecte kans voor. Ik denk dat de 620 net zo'n grote kans heeft om er in te zitten als de 808.
Ik geloof er niets van. Een SD808 zal het worden.

Al is het maar om in de tabelvergelijkingen sterker uit te komen dan de oude Nexus 5 met een Snapdragon 800, waar de nieuwe dan 'maar' met een Snapdragon 620 zou geadverteerd staan en bovendien waarschijnlijk duurder zou zijn dan zijn voorganger.
Wij staren ons misschien niet blind op de cijfertjes, maar een doorsnee consument doorgaans wél.

En LG heeft die 808 nog 'op de plank' liggen, wat helpt in het drukken van de kosten dan met het installeren van een splinternieuwe soc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 15:11

JAMF

010 the number of the best

Smultie schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 13:06:
[...]

Geloof nooit dat er daags na een launch over de hele wereld uitgeleverd kan worden.
Telefoons zijn tenslotte geen chocoladeletters, die je een jaar te voren produceert een dan in de koeling legt tot het er de tijd van het jaar voor is.

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zeker gezien Google op een budget vriendelijke telefoon mikt zal een 620 onwaarschijnlijk zijn.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Kiwi
Tsurany schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 23:02:
Zeker gezien Google op een budget vriendelijke telefoon mikt zal een 620 onwaarschijnlijk zijn.
Waarom is de 620 dan onwaarschijnlijk? De 620 is juist bedoeld als CPU die met high end mee kan gaan, maar voor een fractie van de prijs. Zelfs al zou LG een deal hebben met Qualcomm voor goedkopere 808 processors, de 620 zal nog veel gezien worden in de smartphone markt, dus dan zou dit juist een ideale kans zijn voor LG om een deal voor de 620 te regelen.\

Naar mijn idee kiest Google liever voor nieuwere technologie dan verouderde.

[ Voor 6% gewijzigd door Kiwi op 16-09-2015 09:29 ]

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 21:20
Waarschijnlijk horen we deze week meer over de 620/820 discussie :)

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

• Smultie
  • Niet online
Reaper.JA2 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 09:44:
Waarschijnlijk horen we deze week meer over de 620/820 discussie :)
Ow?

• Reaper.JA2
Las ergens op een groot blog dat er deze week meer informatie vrijkomt over de prestaties en bedoelingen van de 620.

• Smultie
  • Niet online
Reaper.JA2 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 11:17:
[...]

Las ergens op een groot blog dat er deze week meer informatie vrijkomt over de prestaties en bedoelingen van de 620.
Heb je een linkje toevallig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Gerucht gaat nu dat hij ook in een soort mint-kleur komt. Bron: Android Authority

http://www.androidauthority.com/nexus-5x-mint-leak-642213/

Afbeeldingslocatie: http://cdn02.androidauthority.net/wp-content/uploads/2015/09/lg-nexus-5x-2015-mint-2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cdn02.androidauthority.net/wp-content/uploads/2015/09/lg-nexus-5x-2015-mint-1.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2015 11:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiwi
Ik zou dan toch eerder voor zwart of wit gaan, ik vind dit een beetje een "vies wit" kleurtje.
Het design komt overigens overeen met de eerder gelekte renders voor de Ringke cases, dus dit lijkt hem wel te worden. Lijkt veel op de oude Nexus 5, behalve de rechte onder/bovenkant.

Wat is overigens die cirkel naast de speaker? De front facing camera lijkt onder de speaker te zitten.
Cirkel is de front cam, onder de speaker lijkt meer op de sensoren (als ik de renders bekijk van Ringke).

Ook jammer dat de scanner en 2e speaker grill (express?) niet te zien zijn...

[ Voor 35% gewijzigd door Kiwi op 16-09-2015 12:04 ]

• Drwho1
Kiwi schreef op woensdag 16 september 2015 @ 11:57:
Ik zou dan toch eerder voor zwart of wit gaan, ik vind dit een beetje een "vies wit" kleurtje.
Het design komt overigens overeen met de eerder gelekte renders voor de Ringke cases, dus dit lijkt hem wel te worden. Lijkt veel op de oude Nexus 5, behalve de rechte onder/bovenkant.

Wat is overigens die cirkel naast de speaker? De front facing camera lijkt onder de speaker te zitten.
Cirkel is de front cam, onder de speaker lijkt meer op de sensoren (als ik de renders bekijk van Ringke).

Ook jammer dat de scanner en 2e speaker grill (express?) niet te zien zijn...
Hoe slecht kun je zo'n telefoon nou vasthouden voor dergelijke 'lekplaatjes'... :F
bedekt de vingerafdrukscanner, het mogelijke zicht op een speakergrille, je ziet niets van de zijkant,...

edit: het design van de oude Nexus 5 was ook sober, maar dit ziet er toch wel flets uit...dat opstaande randje rond het scherm is ook niet meer van deze tijd dacht ik...

[ Voor 8% gewijzigd door Drwho1 op 16-09-2015 13:33 ]

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Kiwi schreef op woensdag 16 september 2015 @ 09:28:
[...]

Waarom is de 620 dan onwaarschijnlijk? De 620 is juist bedoeld als CPU die met high end mee kan gaan, maar voor een fractie van de prijs. Zelfs al zou LG een deal hebben met Qualcomm voor goedkopere 808 processors, de 620 zal nog veel gezien worden in de smartphone markt, dus dan zou dit juist een ideale kans zijn voor LG om een deal voor de 620 te regelen.\

Naar mijn idee kiest Google liever voor nieuwere technologie dan verouderde.
Als de 620 daadwerkelijk beter is dan de 808 dan kan ik me voorstellen dat de vraag naar de 620 vrij hoog is waardoor hij tegen hogere prijzen verkocht gaat worden dan de oude 808.

Hoop van harte dat hij er in zit, ga de nieuwe Nexus sowieso kopen dus elke verbetering is meegenomen. Ik verwacht het echter niet.

En doe mij die mint versie maar!

[ Voor 10% gewijzigd door Tsurany op 16-09-2015 13:26 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Reaper.JA2
Tsurany schreef op woensdag 16 september 2015 @ 13:24:
[...]

Als de 620 daadwerkelijk beter is dan de 808 dan kan ik me voorstellen dat de vraag naar de 620 vrij hoog is waardoor hij tegen hogere prijzen verkocht gaat worden dan de oude 808.

Hoop van harte dat hij er in zit, ga de nieuwe Nexus sowieso kopen dus elke verbetering is meegenomen. Ik verwacht het echter niet.

Hoewel je redenatie klopt (vraag omhoog > prijs omhoog), wordt de 620 toch echt neergezet als een mid-range. En hierom zullen ze waarschijnlijk geen hoge prijs kunnen vragen. Eens?

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Toch wel jammer dat deze 'mini' nexus alsnog merkbaar groter is dan de n5. Hopelijk in de toekomst een Nexus 4 serie met vergelijkbare specs maar max 4,99" form-factor

• Kiwi
Tsurany schreef op woensdag 16 september 2015 @ 13:24:
[...]

Qualcomm heeft als marketing strategie voor deze chip dat hij een stuk goedkoper is. De enige reden dat de 808 goedkoper zou kunnen zijn is als LG nog een lading ongebruikte chips heeft liggen, wat niet zo snel zal gebeuren denk ik.

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 10:04
Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2015 @ 11:51:
Gerucht gaat nu dat hij ook in een soort mint-kleur komt. Bron: Android Authority

http://www.androidauthority.com/nexus-5x-mint-leak-642213/

[afbeelding]

[afbeelding]
Mint, of een foto van een wit toestel waarbij de kleurwaarden voor geen meter kloppen :X

Verwijderd

agoNITE schreef op woensdag 16 september 2015 @ 15:08:
[...]

Mint, of een foto van een wit toestel waarbij de kleurwaarden voor geen meter kloppen :X
Dacht ik eerst ook aan, maar die vinger die in beeld is ziet er wel heel normaal uit qua kleur. Maar goed, er kan natuurlijk mee gerommeld zijn. Ik ga voor zwart of wit in ieder geval.

Op de Twitter account van OnLeaks trouwens nog een foto van de voorkant waarbij de foto wat bewerkt is, waardoor enkele details beter zichtbaar zijn.

https://mobile.twitter.co...44100244108525569/photo/1

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2015 16:40 ]

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:50
Qua design not impressed, hopelijk ligt dat aan de brakke foto's (met lelijke screenprotectors).

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Reaper.JA2
Zo lijkt het wel erg veel op m'n lelijke leentoestel van een paar maandjes terug, de Galaxy S2. Dit is qua design inderdaad niet heel straks..

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CPBNwikW8AESnqd.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.newsinbriefs.net/wp-content/uploads/2012/01/Foto-Samsung-Galaxy-S-II-7.jpg

• Kiwi
Ik vraag me af wat jullie liever hadden zien, persoonlijk vind ik het een prima design. Het is jammer dat de gebogen onder en bovenkant niet meer aanwezig zijn, maar verder vind ik hem redelijk veel op de oude Nexus lijken.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:10
Drwho1 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 12:13:
[...]

Hoe slecht kun je zo'n telefoon nou vasthouden voor dergelijke 'lekplaatjes'... :F
bedekt de vingerafdrukscanner, het mogelijke zicht op een speakergrille, je ziet niets van de zijkant,...

edit: het design van de oude Nexus 5 was ook sober, maar dit ziet er toch wel flets uit...dat opstaande randje rond het scherm is ook niet meer van deze tijd dacht ik...
Misschien zijn het fakes en houden ze hem zo vast omdat het anders uit elkaar valt.
Of op die plekken zitten codes waarmee LG/Google zou kunnen zien van wie de lek precies afkomstig is.

• Drwho1
Kiwi schreef op woensdag 16 september 2015 @ 18:18:
Ik vraag me af wat jullie liever hadden zien, persoonlijk vind ik het een prima design. Het is jammer dat de gebogen onder en bovenkant niet meer aanwezig zijn, maar verder vind ik hem redelijk veel op de oude Nexus lijken.
Voor zover te beoordelen op de leaks gaat het om een zeer banaal design. Vooral dat opstaande millimeterrandje rondom het scherm is toch niet meer van deze tijd? Een vrij dikke kin en ronduit dikke bezels.
Ik verwacht van de Nexus geen designtrends, maar iets meer inspiratie/moeite kan toch geen kwaad? Komaan, je maakt dan al maar 1 model per jaar (hier is zelfs 2 jaar over gegaan), het mag toch een beetje een looker zijn ook dan?

Waar blijven recente leaks over de Nexus 6(X) eigenlijk? Al Nexus 5(X) wat de klok slaat, straf. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

agoNITE schreef op woensdag 16 september 2015 @ 15:08:
[...]

Precies. Het verschil met (spier)wit is minimaal en met witbalans of Photoshop valt makkelijk te klooien.
Eerst zien, dan geloven.

Zo heb ik me net laten influisteren dat er ook een groene en roze versie aan zit te komen
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hPaEvvo.jpg
;)

• agoNITE
Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2015 @ 16:06:
[...]

Precies. Het verschil met (spier)wit is minimaal en met witbalans of Photoshop valt makkelijk te klooien.
Eerst zien, dan geloven.

Zo heb ik me net laten influisteren dat er ook een groene en roze versie aan zit te komen
[afbeelding]
;)
Als je de foto's van de voor- en achterkant bekijkt, de hand heeft in beide foto's ook een andere kleur.

• flo-rist
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-09 15:27
ik hoop vooral dat het toestel eindelijk rsap ondersteund, werkt hij tenminste met alle functie's op mijn carkit.

Als ik http://www.android-rsap.c...19-android-m-preview.html mag geloven is er hoop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 12:14
agoNITE schreef op donderdag 17 september 2015 @ 16:10:
[...]

Als je de foto's van de voor- en achterkant bekijkt, de hand heeft in beide foto's ook een andere kleur.
Dat komt door de kleurcorrectie van de camera.

PVO

Verwijderd

Voor de liefhebbers: XDA heeft inmiddels ook een Nexus 5X forum geopend. Op dit moment niets nieuws te vinden overigens.

http://forum.xda-developers.com/nexus-5x

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -EvoLution-
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:30
Uitnodigingen voor een Google event op 29 september zijn inmiddels de deur uit. Hoogstwaarschijnlijk worden dan de nieuwe Nexus telefoons aangekondigd.

Bron:http://www.androidpolice....exuses-and-probably-more/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asskicker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-08 17:38
Weet er iemand hoe het zat bij de relese van de Nexus 6? Was deze meteen beschikbaar in BE?

Bij de release van de Nexus 4 zat ik in de UK, daar was het wel mogelijk om deze meteen te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
Nog precies een weekje tot de aankondiging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeneunited
  • Laatst online: 09-09 13:47
Wat ik me afvraag, hoe zit het met de releasedatum? De aankondiging is dus waarschijnlijk de 29e, maar het lijkt me niet dat ie dan gelijk in de Media Markt ligt of te bestellen in de play store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
Joeneunited schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 13:01:
Wat ik me afvraag, hoe zit het met de releasedatum? De aankondiging is dus waarschijnlijk de 29e, maar het lijkt me niet dat ie dan gelijk in de Media Markt ligt of te bestellen in de play store.
Dat zou best kunnen hoor, of in ieder geval binnen een paar dagen. De meeste winkels kunnen hem nu al op voorraad hebben, maar mogen hem pas aanbieden etc. vanaf de lancering. Was met de Nexus 5 precies hetzelfde. Overigens kan het ook zo zijn dat hij pas te preorderen is na de aankondiging, en pas later (1 á 2 weken) wordt uitgeleverd, dat zou dan hetzelfde zijn als bij de Nexus 6 & 9.

Kortom, het is gewoon afwachten wat er gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Ik had ergens gelezen dat preorderen pas 2 weken na de aankondiging mogelijk zou zijn (via de Google Play Store). Hoe lang het vervolgens duurt eer ze in de winkel liggen is mij onbekend, hoe was dit bij de 6&9?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
Laguna schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 16:55:
Ik had ergens gelezen dat preorderen pas 2 weken na de aankondiging mogelijk zou zijn (via de Google Play Store). Hoe lang het vervolgens duurt eer ze in de winkel liggen is mij onbekend, hoe was dit bij de 6&9?
Dat zal een kwestie van weken zijn, loop/eind oktober liggen ze in de winkels.
Nexus 5 herinner ik me nog voorstelling eind oktober en vrijwel meteen te bestellen begin november, toen nog bij Coolblue gekocht.

Moet niet te lang meer duren in elk geval, ik wil iets anders dan mijn Oneplus. :+

[ Voor 11% gewijzigd door Drwho1 op 22-09-2015 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 11:55
Volgens deze site http://www.knowyourmobile...prices-features-lg-huawei pre-order vanaf 13 oktober.

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Drwho1 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 17:28:
[...]

Dat zal een kwestie van weken zijn, loop/eind oktober liggen ze in de winkels.
Nexus 5 herinner ik me nog voorstelling eind oktober en vrijwel meteen te bestellen begin november, toen nog bij Coolblue gekocht.

Moet niet te lang meer duren in elk geval, ik wil iets anders dan mijn Oneplus. :+
Mogelijk, al is de Nexus 5 een heel ander verhaal aangezien er toen nog geen Nexus devices via de Play Store in Nederland verkocht werden. Dus dan is het niet zo gek dat hij vrij vlot leverbaar was nadat Google 'm in Nederland officieel had aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
Ik ga er gewoon vanuit dat ie 30 september op de deurmat ligt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• agoNITE
Gelekte persfoto van de Nexus 6P:
http://www.androidpolice....its-glory-front-and-back/

Gelekte box art van de Nexus 5X/6P:
http://www.androidpolice....and-nexus-6p-model-names/

• Drwho1
Die achterkant...het is dus toch waar. ;( :F *zoekt de kotssmiley*
Wie bedenkt het... |:(

De achterliggende functie van de zwarte balk is gelekt in een afbeelding: http://a.disquscdn.com/up...5678/original.jpg?w=600&h

Strak toestel vooraan, lijken zelfs 2 frontale stereospeakers.
En toen kostte hij 650 euro...

"and on that bombshell, we move on..."

[ Voor 13% gewijzigd door Drwho1 op 23-09-2015 09:06 ]

• agoNITE
Drwho1 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 08:32:
[...]

Die achterkant...het is dus toch waar. ;( :F *zoekt de kotssmiley*
Wie bedenkt het... |:(

Strak toestel vooraan, lijken zelfs 2 frontale stereospeakers.
En toen kostte hij 650 euro...

"and on that bombshell, we move on..."
Gelukkig ging mijn voorkeur sowieso alleen uit naar de Nexus 5x. Mocht ik een groter toestel willen, zou ik eerder voor de Motorola Nexus 6 gaan. Daarnaast vind ik de Moto X Style ook nog steeds erg interessant. Mijn uiteindelijke keuze hangt vooral van van de prijs van de nieuwe Nexus 5 af.

• Reaper.JA2
In vergelijking tot de concurrentie (iPhone 6, Galaxy S6 en M9) vind ik dit toestel er niet high-end / premium uitzien en kunnen ze ook moeilijk een prijs van >€450 rechtvaardigen met de matige gelekte specs die zijn gelekt.

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 14:58
Die 2700mAh van de 5X zit me niet lekker. Waarom nou niet gewoon een paar mm dikker, dan had die camera ook niet zo uitgestoken, en dan minstens 3000mAh, richting Moto X Play.

• Drwho1
agoNITE schreef op woensdag 23 september 2015 @ 09:01:
[...]

Gelukkig ging mijn voorkeur sowieso alleen uit naar de Nexus 5x. Mocht ik een groter toestel willen, zou ik eerder voor de Motorola Nexus 6 gaan. Daarnaast vind ik de Moto X Style ook nog steeds erg interessant. Mijn uiteindelijke keuze hangt vooral van van de prijs van de nieuwe Nexus 5 af.
Ik zie het gebeuren dat de Huawei Nexus 6P alles zal bevatten wat op mijn wensenlijstje staat:

- min 5.5" scherm (wil groter, dus 5.7" is zeker goed)
- vingerafdrukscanner
- NFC
- fast charging
- wireless charging
- (vrijwel) stock android
- min 3000mAh batterij

Veel completer kan bijna niet :9

Maar vermoedelijk zal ik omwille van de prijs concessies moeten doen.
Dan staat de Moto X Style inderdaad ook nog op de lijst.

Opvallend op de doosontwerpen links bovenaan bij beide toestellen: 32gb. Dus misschien helemaal geen 16gb instapper.

• Koen87
catchingfire schreef op woensdag 23 september 2015 @ 09:30:
Die 2700mAh van de 5X zit me niet lekker. Waarom nou niet gewoon een paar mm dikker, dan had die camera ook niet zo uitgestoken, en dan minstens 3000mAh, richting Moto X Play.
Hier heb ik dus veel minder moeite mee. Het is al 400mAh meer dan de Nexus 5. Deze houd het gemakkelijk een dag vol, zoniet 1,5 dag (heb hem bijna 2 jaar)

Ik verwacht ook dat Android Marshmallow toch wel weer beter geoptimaliseerd wordt (Doze functie), dus dat het wel genoeg is om ook voor de echte "Power users" een dag te geven.

Maargoed, dat is een mening. Hoe meer, hoe beter. Maar graag ook betaalbaar ;)

• agoNITE
Drwho1 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 09:44:
[...]

Ik zie het gebeuren dat de Huawei Nexus 6P alles zal bevatten wat op mijn wensenlijstje staat:

- vingerafdrukscanner
- NFC
- fast charging
- wireless charging
- min 3000mAh batterij

Maar vermoedelijk zal ik omwille van de prijs concessies moeten doen.
Dan staat de Moto X Style inderdaad ook nog op de lijst.

Opvallend op de doosontwerpen links bovenaan bij beide toestellen: 32gb. Dus misschien helemaal geen 16gb instapper.
Alles? Inclusief die bumper op de achterkant? Hoewel het voor mij geen dealbreaker zou zijn, vind ik het design-wise erg lelijk. Maar wat je zegt, inderdaad de prijzen maar even afwachten :)

Ik had voor de Nexus 5, een Xperia Z Ultra. Alhoewel deze groter is dan de Nexus 6p gaat worden, twijfel ik nog enigzins of de Nexus 6p/Moto X Style niet ook te groot zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door agoNITE op 23-09-2015 09:54 ]

• Reaper.JA2
Drwho1 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 09:44:
[...]

- vingerafdrukscanner
- NFC
- fast charging
- wireless charging
- min 3000mAh batterij

- Full HD scherm (geen drain op de accu)
- Eigenlijk 5-5,5"
- SD kaart uitbreiding

En dit wordt een instabuy :9

• Drwho1
Reaper.JA2 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:04:
[...]

- Full HD scherm (geen drain op de accu)
- Eigenlijk 5-5,5"
- SD kaart uitbreiding

En dit wordt een instabuy :9
Effe 1 ding aangepast in je post: Reserveer alvast je Nexus 5X ;)

• Kiwi
Als er ooit een SD-kaart komt in een Nexus toestel, dan is dat nu waarschijnlijk de grootste kans (nog steeds niet erg groot). Android M heeft namelijk voor het eerst écht ondersteuning voor externe opslag. En die functie die in die tweede afbeelding is te zien is echt specifiek voor Micro SD kaartjes, ik kreeg namelijk bij de Nexus 9 i.c.m. een USB OTG stick wel de mogelijkheid tot formatteren, maar het werd automatisch gebruikt als portable storage.

Zo verbaasd kijk ik nog niet op als de Nexus 5X een SD slot heeft. Overigens kan het bij de 6P net zo goed, want die lijkt dus toch geen 128GB variant te krijgen (gezien de box art).

EDIT:
Amazon India heeft het toestel online gehad, 3 verschillende kleuren (Charcoal Black, Ice Blue, Quartz White).
Specs bevestigen een 1080p LCD scherm ;( , SD808, 2GB RAM, 2700mAh accu.
Vraag is natuurlijk of dit niet gewoon ergens vandaan is geplukt, of dat ze dit van Google/LG hebben gekregen. Ik hoop dat het gewoon ergens vandaan is geplukt.

Overigens hopen dat de 6P geen OLED scherm heeft, want dan ben ik misschien wel gedwongen om die te kopen (prijs boeit me niet, Huawei en uiterlijk wel).

[ Voor 23% gewijzigd door Kiwi op 23-09-2015 10:50 ]

• agoNITE
http://www.androidpolice....3-colors-early-no-photos/

De pagina is momenteel nog up & running:
http://www.amazon.in/LG-N...B015ML12US#productDetails

edit:
hierboven ook al gelinkt, zo snel niet gezien!

[ Voor 10% gewijzigd door agoNITE op 23-09-2015 12:17 ]

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 14:58
Koen87 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 09:44:
Hier heb ik dus veel minder moeite mee. Het is al 400mAh meer dan de Nexus 5. Deze houd het gemakkelijk een dag vol, zoniet 1,5 dag (heb hem bijna 2 jaar)

Ik verwacht ook dat Android Marshmallow toch wel weer beter geoptimaliseerd wordt (Doze functie), dus dat het wel genoeg is om ook voor de echte "Power users" een dag te geven.
Met mijn N5 kon ik het einde van dag niet halen, als medium user (hooguit 1 telefoontje van 5min/dag, paar whatsappjes, beetje FB, wat surfen en een paar keer aanvallen Clash of Clans).
Met m'n huidige OneplusOne (met 3100mAh) haal ik soms het einde van de dag geeneens... zit nu bijv. sinds vanmorgen rond 9:00 van de lader @100% op 69%. Met maar liefst 23min screen-on time.

Ik zit met smacht te wachten op iets waar ik nu eens probleemloos de dag mee door kan komen. Moto X Play zou perfect zijn, maar die mist net wat leuke features: geen fingerprint, geen gyro, nog geen 32GB verkrijgbaar, ... Dat lijkt bij de N5X wel allemaal goed te zitten.

edit: interessante opmerking over die gelekte amazon-specs op androidcentral:
There's no way to know if these specs are accurate, but the listed dimensions at 15.4 x 1 x 7.6 cm as well as weight at 177g do seem to be out of place for a plastic device with a 5.2-inch display. For instance, the 5.5-inch Moto X Play, which has a 3,630mAh battery, has dimensions of 14.8 x 1 x 7.5 cm and an overall weight of 168g.

[ Voor 14% gewijzigd door catchingfire op 23-09-2015 13:45 ]

• Kiwi
De batterij lijkt mij ook prima, met de huidige Nexus 5 haal ik over het algemeen het einde van de dag (soms moet hij 's avonds wel even aan de lader). Als de accu iets groter is, en de rest allemaal wat zuiniger, dan moet dat prima te doen zijn voor mij.

Die dimensies en gewicht komen overigens overeen met de Oneplus Two, dus lijkt inderdaad niet te kloppen. Bovendien werd er niks gemeld over de vingerafdruk scanner, dus hopen dat de specs puur overgeschreven geruchten zijn. Mijn hoop voor OLED blijft doorzetten :P

• Koen87
catchingfire schreef op woensdag 23 september 2015 @ 13:32:
[...]

Met mijn N5 kon ik het einde van dag niet halen, als medium user (hooguit 1 telefoontje van 5min/dag, paar whatsappjes, beetje FB, wat surfen en een paar keer aanvallen Clash of Clans).
Met m'n huidige OneplusOne (met 3100mAh) haal ik soms het einde van de dag geeneens... zit nu bijv. sinds vanmorgen rond 9:00 van de lader @100% op 69%. Met maar liefst 23min screen-on time.
Om dan toch maar even te gaan vergelijken. Vanochtend om 7:00 van de lader gehaald.
2 telefoontjes gehad. Whatsapp via de webmessenger, dat wel. Maar op dit moment nog 88%.
On screen time van 22min. Ook wat Facebook gehad tussendoor.

Zeker weten geen brakke accu?

Daarom heb ik echt geen probleem met de accu van de N5X :)

• martyaintflying
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-04 11:53
Koen87 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 13:56:
[...]

Om dan toch maar even te gaan vergelijken. Vanochtend om 7:00 van de lader gehaald.
2 telefoontjes gehad. Whatsapp via de webmessenger, dat wel. Maar op dit moment nog 88%.
On screen time van 22min. Ook wat Facebook gehad tussendoor.
Ik heb 'm wat meer gebruikt (WhatsApp via de app, Facebook, Reddit via redditisfun), en zit op 65%

Soms vraag ik me echt af hoe mensen hun telefoon zo snel leeg krijgen?

• Laguna
Ben nog wel benieuwd naar het "complete" uiterlijk van de N5X, zo mooi als op onderstaande render zal ie niet worden, maar hopelijk valt het mee volgende week:

Afbeeldingslocatie: http://www.giga.de/wp-content/uploads/2015/08/nexus-5-frontlautsprecher-konzept-cover-rcm9999x9999.jpg

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02:03
Laguna schreef op woensdag 23 september 2015 @ 16:07:
Ben nog wel benieuwd naar het uiterlijk van de N5X, zo mooi als op onderstaande render zal ie niet worden, maar hopelijk valt het mee volgende week:
Uiterlijk is al even bekend, zie bijvoorbeeld deze foto's: http://www.androidpolice....with-fingerprint-scanner/

Of Google moet iedereen verassen, en een totaal anders iets gaan tonen, maar die kans is verwaarloosbaar.

• Laguna
FabianNL schreef op woensdag 23 september 2015 @ 16:15:
[...]

Uiterlijk is al even bekend, zie bijvoorbeeld deze foto's: http://www.androidpolice....with-fingerprint-scanner/

Of Google moet iedereen verassen, en een totaal anders iets gaan tonen, maar die kans is verwaarloosbaar.
Ik doelde op het volledige plaatje. Momenteel is alleen de achterkant goed zichtbaar geweest, maar de voorkant en zijkanten zijn nog vrij onduidelijk door de slechte kwaliteit foto's.

Verwijderd

Via OnLeaks op Twitter komen nu de volgende afbeeldingen door:

Nexus 5X: http://www.turbosquid.com/FullPreview/Index.cfm/ID/963098
Nexus 6P: http://www.turbosquid.com/FullPreview/Index.cfm/ID/963097

Hij geeft ook aan de beide Nexus-telefoons binnen 48 uur te gaan lekken. Ben zelf niet zo handig om die afbeeldingen hier te krijgen, mogelijk dat iemand dat kan doen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2015 16:45 ]

• martyaintflying
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-04 11:53
Op sommige foto's lijkt de 5X een hele lelijke plastic opstaande rand te hebben zoals die oude telefoons waarmee 'ie vergeleken wordt, maar in die leaks die KoBo211 hierboven linkt lijkt het meer een soort van iPhone 5ish metalen rand. Ik moet zeggen dat ik dat wel erg strak eruit vind zien!

Ben erg benieuwd hoe 'ie er straks uitziet zodra we 'm ook echt vast kunnen houden!

• Smultie
  • Niet online
Ik vind de Nexus 5X eigenlijk gewoon een hele nette strakke telefoon. Als de specs zijn zoals ik hoop (808, 3GB, iig 32gig, stereo front facing speakers, een goed scherm) wordt het gewoon m'n volgende telefoon.

Ook de Nexus 6 vind ik eigenlijk niet lelijk, maar die is me écht te groot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02:03
Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2015 @ 16:41:
Via OnLeaks op Twitter komen nu de volgende afbeeldingen door:

Nexus 5X: http://www.turbosquid.com/FullPreview/Index.cfm/ID/963098
Nexus 6P: http://www.turbosquid.com/FullPreview/Index.cfm/ID/963097

Hij geeft ook aan de beide Nexus-telefoons binnen 48 uur te gaan lekken. Ben zelf niet zo handig om die afbeeldingen hier te krijgen, mogelijk dat iemand dat kan doen.
Die "binnen 48u" is een Tweet van 15 augustus ;)

Verwijderd

FabianNL schreef op woensdag 23 september 2015 @ 16:51:
[...]

Die "binnen 48u" is een Tweet van 15 augustus ;)
Hahaha, oops... Daar had ik even overheen gekeken. Vind zoals hierboven genoemd de versies met de metalen rand er ook prima uitzien. Nexus 6 was ook mooi, ik heb nu een Moto X 2014 met hetzelfde design en die bevalt prima. Maar ondanks dat dit een redelijk kale versie van Android is, wil ik toch ook weer naar een Nexus. Ook voor mij geldt: als de verwachtte specs en afbeeldingen kloppen, wordt dit m'n nieuwe telefoon.

• Laguna
De links van KoBo211 zijn renders gemaakt door Jermaine Smit (net als de render die ik eerder had gepost), oftewel fake.

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 17:40
Quote van Derek Ross op g+

Amazon accidentally leaks the Nexus 5X specs and colors

As Google's September 29th event gets closer, we're bound to see a few more leaks about Google's upcoming Nexus 5X and Nexus 6P. Thanks to Amazon, we now know a little more about the Nexus 5X as you can see by the spec sheets below. The smartphone will also come in Quartz White,  Charcoal Black, and Ice Blue colors.

Important Dates
Announced Date September 29, 2015
General
Sim Support Single Sim, NaNo-SIM, GSM
Phone Weight 175 grams
Display
Screen Size 5.2 inches
Screen Resolution 1920 x 1080 Pixels, 424 ppi
Screen Type IPS
Touch Type Capacitive With Multitouch
Photo & Video
Camera Yes, 12.3 Megapixel
Flash Yes, LED flash
Front Camera Yes, 5.0 Megapixel
Video Recording Yes
Front Flash No
Technical
Operating System Android 6.0 - Marshmallow
Processor 1.8 GHz Quad Core Processor
Processor Chipset Qualcomm Snapdragon 808 MSM8992, ARM Cortex A53
Additional Processor Dual Core ARM Cortex A57
RAM 2 GB
GPU (Graphics) Qualcomm Adreno 418
User Interface Pure Android
Battery
Battery 2700 mAh, Li-ion
Battery Standby Up to 300 Hours (3G)
Battery Talk Time Up to 17 Hours (3G)
Connectivity
GPRS Yes
EDGE Yes
3G Yes
4G Yes
Wi-Fi Yes, with Tethering
USB Connectivity Yes, USB Type-C Port
GPS Yes, with A-GPS support, GLONASS
Bluetooth Yes, v4.1
Support NFC Yes
External Display Connectivity Wifi Direct, DLNA
Memory
Internal Memory 16 GB or 32GB
Other Features
Sensors Ambient light sensor, Accelerometer, eCompass, Gyroscope, Proximity sensor
Quick Charging Yes
Additional Features Qualcomm Quick Charge 2.0 technology

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 16:18

Harrie

NederVlaming

Ik had eigenlijk wel verwacht dat er 3GB RAM in zou zitten. Volgens de specs die nu online komen (Amazon) zou het 2GB zijn..

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:00

IkWilbert

Het is mij!

Nieuwe press renders en drie kleuren

http://www.androidpolice....-black-and-greenish-blue/

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Hhhhm, ik weet niet of ik zo blij ben met maar 2GB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koen87
Ik hoop dat deze lijst ook niet klopt. Ik zie namelijk geen Wireless charging. Dit kan voor mij nog wel is een deal breaker gaan worden...

• agoNITE
Gewicht van de 5x is ook nogal aan de hoge kant.

• Drwho1
Koen87 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 19:26:
Ik hoop dat deze lijst ook niet klopt. Ik zie namelijk geen Wireless charging. Dit kan voor mij nog wel is een deal breaker gaan worden...
Ik heb me onlangs nog een nachtkastje (Ikea) met ingebouwde wireless charging gekocht net met het oog op een nieuw toestel mét wireless charging...daar ben ik nu dus wel behoorlijk op gericht.

Nexus 5P ziet er best een strak toestel uit, maar te klein voor mij.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Kiwi schreef op woensdag 23 september 2015 @ 13:54:
De batterij lijkt mij ook prima, met de huidige Nexus 5 haal ik over het algemeen het einde van de dag (soms moet hij 's avonds wel even aan de lader). Als de accu iets groter is, en de rest allemaal wat zuiniger, dan moet dat prima te doen zijn voor mij.

Die dimensies en gewicht komen overigens overeen met de Oneplus Two, dus lijkt inderdaad niet te kloppen. Bovendien werd er niks gemeld over de vingerafdruk scanner, dus hopen dat de specs puur overgeschreven geruchten zijn. Mijn hoop voor OLED blijft doorzetten :P
Oprechte excuses als ik iets mis, maar waarom hoopt "iedereen" dat die specs niet kloppen?
Ik vind IPS meer dan prima, wellicht is OLED beter, dan vind ik dat ook prima. Wat voor mij echter niet hoeft is een 1440P of zelfs 4K scherm, ik ben iemand die het leuk vind om de beste spullen te hebben, maar ik zie alleen maar nadelen in een hogere resolutie.

Daarnaast, wat kun (en mag?) je verwachten? Een SD808 is momenteel gewoon de snelste goed werkende (810 dus niet) beschikbare SoC en de Exinos SoC's krijg je toch niet van Samsung. Zo veel beter zijn die natuurlijk ook niet, maar goed...

Wat ik dan wel erg vind is de 2GB RAM die het ding zou hebben, anno 2014 was dit high-end maar nu zit ik toch vaker tegen die limiet aan dan me lief is. 3GB mag men imho wel verwachten.

Daarnaast is een camera van 12 megapixels echt leuk, maar laten we eerlijk zijn. Echt slecht is de 8MP camera van de Nexus 5 niet, ik heb er op 2 jaar tijd mooie en minder mooie plaatjes mee mogen schieten. Wat ik vooral irritant vind is dat de framerate zo laag is, als ik op een iPhone een foto wil maken is het beeld van de "zoeker" altijd vloeiend. Het zal voor de meeste mensen niet uitmaken, maar ik vind het irritant. Vooral bij bijvoorbeeld Snapchat, niet dat ik dat zo vaak gebruik, maar ik zie een hele boel telefoons die botervloeiend beeld hebben. Probeer dit maar eens met je Nexus, en dit ding heeft hoogstwaarschijnlijk een betere SoC dan 90% van de meeste toestellen.

Dan nog even, de GUI is ook niet vloeiend, net alsof ie op 30Hz blijft hangen. Niet mooi, wel irritant. Zo'n dingen wil ik anders zien. Maak dan een scherm met 120Hz variable refreshrate.

Het uiterlijk (en ten eerste, smaken verschillen) van de 6P spreekt mij in eerste instantie helemaal niet aan, wie heeft er nu in godsnaam bedacht dat er een gigantische uitstekende balk moest komen? Dat snap ik echt niet.

Voordat ik het vergeet: de accu. Hij was tot een maand geleden nog prima, maar is nu echt aan het einde van zijn leven. Om 8 uur van de lader en hij is soms om 1 uur al leeg, ik heb altijd 2 Xiaomi powerbanks bij me op school om het ding maar normaal te kunnen gebruiken. Normaal is bij mij 2,5-3 uur screen on time per dag.

[ Voor 6% gewijzigd door Kuusj op 23-09-2015 20:03 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Kiwi
kuusj98 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 20:02:
[...]

Oprechte excuses als ik iets mis, maar waarom hoopt "iedereen" dat die specs niet kloppen?
Er zullen vast veel mensen zijn die niet hopen dat de specs niet kloppen, ikzelf hoop alleen heel erg op een OLED scherm, omdat ik het een stuk mooier vind voor een telefoon, en de mogelijkheden groter zijn. Als er een IPS scherm in zit, en 2GB RAM, dan lijkt hij voor mij nog erg veel op mijn huidige Nexus 5, en weet ik niet of ik er al wel afstand van kan doen.

Overigens kwam ik deze tegen in de Geekbench browser:
https://browser.primatelabs.com/geekbench3/3527681
Hier staat ook 2GB RAM vermeld, maar ook dat de CPU op 1.44 GHz draait?
Het lijkt me overigens ook dat hij onder de naam H791 in Geekbench zal verschijnen.
Ik vraag me af of dit een originele benchmark is, misschien dat iemand dit kan bevestigen/ontkennen?

Hier een LG G4 benchmark

[ Voor 9% gewijzigd door Kiwi op 23-09-2015 20:13 ]

• Smultie
  • Niet online
Kiwi schreef op woensdag 23 september 2015 @ 20:10:
[...]

Het lijkt me overigens ook dat hij onder de naam H791 in Geekbench zal verschijnen.
Ik vraag me af of dit een originele benchmark is, misschien dat iemand dit kan bevestigen/ontkennen?

Hier een LG G4 benchmark
Die score is lager dan de huidige Nexus 5 ><
https://browser.primatela.../3537179?baseline=3527681

[ Voor 5% gewijzigd door Smultie op 23-09-2015 20:47 ]

• Koen87
Zo hey, vooral die Memory vergelijking! Het is maar te hopen dat het toch echt niet klopt.
Dan blijf ik nog maar weer een jaartje rondlopen met mijn Nexus 5....

• Laguna
Specs van Amazon kloppen sowieso vaak niet, dus ik zou daar niet teveel waarde aan hechten.

• Drwho1
Kiwi schreef op woensdag 23 september 2015 @ 20:10:
[...]

Er zullen vast veel mensen zijn die niet hopen dat de specs niet kloppen, ikzelf hoop alleen heel erg op een OLED scherm, omdat ik het een stuk mooier vind voor een telefoon, en de mogelijkheden groter zijn. Als er een IPS scherm in zit, en 2GB RAM, dan lijkt hij voor mij nog erg veel op mijn huidige Nexus 5, en weet ik niet of ik er al wel afstand van kan doen.

Hier een LG G4 benchmark
Ik ben hier weer met mijn plank, maar heeft LG oled's liggen?
Ze gebruikt die toch ook niet in eigen toestellen dacht ik?
Ook hier zou ik dan weer redeneren dat er geen oled in zal zitten omwille van de hogere ontwikkelkost, indien het een nieuwigheid is.
Heb het vermoeden dat de vingerafdruktechnologie van Huawei komt, aangezien zij dit al hadden in de Mate 7 en werd uitgeleend aan LG.

2gb ram zou een gemiste kans zijn, anno 2015 mag 3gb stilaan standaard worden voor de (semi-)high-end toestellen.

Hoog tijd voor officiële specs, dat gespeculeer begint vermoeiend te worden. :+

• Reaper.JA2
Drwho1 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 08:29:
[...]

Hoog tijd voor officiële specs, dat gespeculeer begint vermoeiend te worden. :+
Check! :9~

• Kiwi
Drwho1 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 08:29:
[...]

Ik ben hier weer met mijn plank, maar heeft LG oled's liggen?
Ze gebruikt die toch ook niet in eigen toestellen dacht ik?
Ook hier zou ik dan weer redeneren dat er geen oled in zal zitten omwille van de hogere ontwikkelkost, indien het een nieuwigheid is.
LG heeft verschillende telefoons en wearables met P-OLED schermen, en is veruit de grootste fabrikant voor OLED tv's, dus daar zal het waarschijnlijk niet aan liggen.

• Drwho1
Kiwi schreef op donderdag 24 september 2015 @ 08:35:
[...]

LG heeft verschillende telefoons en wearables met P-OLED schermen, en is veruit de grootste fabrikant voor OLED tv's, dus daar zal het waarschijnlijk niet aan liggen.
Ja beetje verkeerd geformuleerd, LG heeft inderdaad OLED's, maar zo vaak passen ze dit toch niet toe in hun smartphones? Ken op de G4 eerlijk gezegd maar weinig toestellen van LG.

Ik zet mijn geld toch eerder op een full-hd IPS display.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:24
Geloof niet zo in de specs die al gelekt zijn, Ja sommige dingen zullen wel kloppen maar bijv dat het geen wireless charging heeft ben ik niet van overtuigd, de vorige nexus (5&6) hebben het wel. Kans dat ze zon feature er uit slopen terwijl het gemeengoed begint te worden is niet realistisch imo..
maar goed soms zijn er bepaalde afwegingen waar je geen touw aan kunt vast knopen.. :+

• thijsengel
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-06 14:18
kuusj98 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 20:02:
[...]
Voordat ik het vergeet: de accu. Hij was tot een maand geleden nog prima, maar is nu echt aan het einde van zijn leven. Om 8 uur van de lader en hij is soms om 1 uur al leeg, ik heb altijd 2 Xiaomi powerbanks bij me op school om het ding maar normaal te kunnen gebruiken. Normaal is bij mij 2,5-3 uur screen on time per dag.
Ik had er ongeveer een maand geleden ook erge last van, ik was er wel erg klaar mee en heb toen eerst de telefoon geroot en er een andere custom rom (paranoid android) opgezet (eerst had ik gewoon de stock rom).
De batterijtijd is bij mij toch ineens veel langer geworden, hij haalt nu nu gewoon ongeveer tot 5 uur en gebruik hem redelijk intensief.

misschien een tip dus

• beugeldop
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-08 09:44
Ik heb gelijke ervaring m.b.t. de accu van m'n huidge N5. Was nooit super, maar de laatste weken (sinds de laatste android update) ben ik voor het avond eten aan een snoertje toe. Jammer!

• Joeneunited
  • Laatst online: 09-09 13:47
Die gelekte specs vallen me wel echt tegen. Vooral het RAM-geheugen en de accu, het scherm vind ik wel prima. Ik dacht echt dat dit een no-brainer zou worden voor mensen zoals ik die geen 5,5' of groter scherm willen, maar het heeft me nog niet echt overtuigd eigenlijk.

Verwijderd

http://androidworld.nl/ni...5-en-6-komt-op-5-oktober/

Volgens dit bericht heeft een provider gelekt dat Android 6 op 5 oktober beschikbaar komt. Volgens mij is het in het verleden toch altijd zo geweest dat de nieuwe Android versie beschikbaar kwam op het moment dat het nieuwe Nexus toestel ook daadwerkelijk te koop was?

• Kiwi
Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2015 @ 22:09:
http://androidworld.nl/ni...5-en-6-komt-op-5-oktober/

Volgens dit bericht heeft een provider gelekt dat Android 6 op 5 oktober beschikbaar komt. Volgens mij is het in het verleden toch altijd zo geweest dat de nieuwe Android versie beschikbaar kwam op het moment dat het nieuwe Nexus toestel ook daadwerkelijk te koop was?
Het is vaak zo geweest dat de nieuwe Android versie een paar dagen/weken later beschikbaar kwam op de oudere toestellen. Echter werd er rond de aankondiging van Android M gezegd, dat M eerder beschikbaar zou komen op de 5 & 6, dan dat de nieuwe toestellen uit kwamen. Hiermee kunnen echter ook de previews bedoeld zijn.

Verwijderd

Is jullie Nexus 5 de laatste tijd ook zo ontzettend traag en laggy? Het is verschrikkelijk hoe mijn telefoon er aan toe is. Ik heb twee dagen terug alle data gewiped, en terug gezet naar fabrieksinstellingen. Mijn apps er weer opgezet (Niet schrikbarend veel). Gebruik bijna geen schrijfruimte;10gb beschikbaar. Maar kan niet plaatsen waarom deze, ook na het terugzetten van fabrieksinstellingen, zo tergend traag is. Wat voor programmaatjes zou ik kunnen draaien om het een en ander te checken?

• Koen87
Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2015 @ 22:40:
Is jullie Nexus 5 de laatste tijd ook zo ontzettend traag en laggy? Het is verschrikkelijk hoe mijn telefoon er aan toe is. Ik heb twee dagen terug alle data gewiped, en terug gezet naar fabrieksinstellingen. Mijn apps er weer opgezet (Niet schrikbarend veel). Gebruik bijna geen schrijfruimte;10gb beschikbaar. Maar kan niet plaatsen waarom deze, ook na het terugzetten van fabrieksinstellingen, zo tergend traag is. Wat voor programmaatjes zou ik kunnen draaien om het een en ander te checken?
Ik heb geen idee. Wat ik wel weet, is dat je in een totaal verkeerde topic je vraag plaatst.
Het gaat hier om de Nexus 5X, niet de huidige Nexus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 20:53
Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2015 @ 22:40:
Dit doet google met opzet om je aan te zetten tot koop van de nieuwe Nexus ;P (en jah ik heb ook de oude Nexus en deze is de laatste tijd erg traag en laggy, ik heb de laatste update er nog niet op)

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 14:50

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

De accuduur valt denk ik nog vrij weinig over te zeggen.
Ik begreep dat de SD808 energiezuiniger is dan de SD800 in de huidige nexus.

Ik heb op dit moment ook een N5 die, an sich, nog wel een jaartje mee kan, maar ben wel rustig aan het rondkijken naar een opvolger omdat, zoals velen, de accu toch echt wel "op" begint te raken na (edit) ~2 jaar intensief gebruik. Ik wil het liefst geen grotere telefoon dan de huidige N5 maar wel aardige specs. Een combinatie die anno 2015 nogal zeldzaam blijkt.

Ik ben iig zeer benieuwd naar de eerste reviews. Gok dat Marques Brownlee wel weer als een van de eerste een full review te pakken heeft ( YouTube: Marques Brownlee )

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Knap, jij had 'm al een 7 maanden voor hij verkrijgbaar was!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 14:50

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Smultie schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 08:32:
[...]

Knap, jij had 'm al een 7 maanden voor hij verkrijgbaar was!?
i stand corrected! Had m'n ingebruikname even niet helder op m'n netvlies meer.

¯\_(ツ)_/¯

• Koen87
De Nexus 5X is de FCC gepasseerd in Amerika. Daarin staan een paar kleine en interessante details.

Voor de grote staat er:
The LG phone will reportedly be 146.9mm tall by 72.5mm wide, which is both taller and wider than the original Nexus 5 - not surprising, since the reported screen size is 5.2 diagonal inches. The FCC says that the display size is 133mm diagonally, or exactly 5.23622 inches, so that seems to check out as well. The battery is non-removable.
En dan dit:
One last tidbit: the SAR evaluation report for the LG-H791 (the international version) briefly mentions "Handset Wireless Chargers Battery Covers," but the same line is left out of the document for the US version of the phone. So, the Nexus 5X may or may not have wireless charging, and that might change between the two models.One last tidbit: the SAR evaluation report for the LG-H791 (the international version) briefly mentions "Handset Wireless Chargers Battery Covers," but the same line is left out of the document for the US version of the phone. So, the Nexus 5X may or may not have wireless charging, and that might change between the two models.
We wachten dus af, ben benieuwd. Ik hoop op de wireless charging.

• Smultie
  • Niet online
Begin meer en meer na te denken over de Nexus 6P... verschil in grootte is lang niet zo veel meer als tussen de originele Nexus 5 en Nexus 6 + ik denk dat de Nexus 6P wat toekomstbestendiger is...

• Asskicker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-08 17:38
Aankondiging is dus komende dinsdag om 18:00 voor ons als ik niet mis ben? :)

http://www.worldtimebuddy...&date=2015-9-29&sln=12-13

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-09 15:25
M'n N5 laten vallen met een groot gat en vele barsten in het scherm tot gevolg.. Ik was van plan m'n huidige N5 3 jaar te houden, maar ik denk dat ik nu de nieuwste Nexus 5X haal.

Wat ik jammer vind is de waarschijnlijke schermgrootte van 5,2 inch, samen met die grote bezels wordt het wel een groot apparaat.
Pagina: 1 2 ... 39 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Prijzen, levertijden: ~~~[Nexus 5X] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: ~~~[LG Nexus 5X] Accessoires