Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:39
Imho is het ook niet de bedoeling dat je je muziek hoort in een drukke winkelstraat. Het is in ieder geval niet de bedoeling dat ík jouw muziek hoor in een drukke winkelstraat :+.

De speaker is ruk inderdaad. Ik heb ook nog geen telefoon/tablet/laptop gezien/gehoord waarvan de speaker(s) niet slecht zijn, ze zijn hooguit wat minder ruk.
Wellicht is dat deels de motivatie.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Laguna schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 00:37:
[...]

Volledig mee eens en ook is het volume te laag. In een drukke winkelstraat zal je 'm niet horen.
Denk dat ik in de 2 jaar de speaker van mijn telefoon een keer of 3 heb gebruikt, voor mij niet echt een probleem :) Zou niet eens weten welke beltoon staat ingesteld, van mij hoeft niet de halve verdieping op kantoor of winkel te horen dat ik een belletje krijg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speaker gebruik ik wel, vaak, thuis of ergens anders waar ik anderen niet stoor. Om te luisteren naar de radio, podcast, filmpje voor de kinderen, of een telefoongesprek, Skype, etc. Een belangrijk onderdeel dus.

Nog gekker is het dat er geen enkele reden is om niet minimaal een redelijk speakertje in te bouwen. Kost niets extra's en als je de comunity een beetje bijhoudt zie je dat er veel en regelmatig wordt gesproken over front face/stereo speakers etc. Mensen vinden dat dus wel degelijk een belangrijke factor...

M.a.w. Gewoon een heel slecht designer besluit... Zo slecht dat ik m, helaas, laat liggen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2016 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Een speaker van een telefoon kan gewoon geen acceptabel geluid opleveren IMHO.. Zoals iemand hierboven al aangeeft: hooguit minder ruk..

Voor muziek e.d. gebruik ik /me altijd * oordoppies. 100x beter geluid dan welke "goeie" speaker dan ook. De speaker in een telefoon zal me werkelijk aan m'n anus oxideren, dus ik ben wel blij dat LG daar geen relatief duur ding ingestoken heeft. :)

En als je werkelijk op je bureau of waar dan ook muziek wil, pak dan een bluetooth speakertje ofzo. Zelfs dáár zitten gare kutkrengen tussen, kun je je voorstellen.. Maar kies een beetje OK speakertje et voila, alwéér 100x beter geluid dan welke telefoonspeaker dan ook. Nee, ik snap wel waarom daar geen moeite ingestoken is :P

[ Voor 35% gewijzigd door Osiris op 16-01-2016 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een telefoon speaker hoeft ook geen goede kwaliteit te leveren, maar kan dat wel. Zeker een acceptabele kwaliteit, precies zoals ik nu heb op mijn Moto G3. Veelzijdigheid, dus dat je overal even iets kan afspelen, in bed een podcast, in een restauranten een kort filmpje voor kinderen, of wat dan ook, is heel belangrijk. In dit soort situaties ga ik echt niet slepen met een bluetooth speaker.

Het hoeft geen geweldige of zelfs goede kwaliteitsspeaker te zijn. Maar ook tussen een acceptabele speaker (Moto G3) en een Chinese minder-dan-bodem-kwaliteit speaker (Nexus 5X) zit een wereld van verschil, terwijl het verschil in kosten voor de fabrikant nihil zijn. Daarom begrijp ik het ook niet.

Maar goed, ik heb mijn punt inmiddels wel gemaakt geloof ik...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2016 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Da's idd een aardig punt :)

Zelf zou ik denken: och, voor dat filmpje voor de kids of een podcast (da's toch spraak?) hoef ik geen goeie speaker te hebben.. Slecht is dan ook wel acceptabel :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Osiris schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 12:03:
Da's idd een aardig punt :)

Zelf zou ik denken: och, voor dat filmpje voor de kids of een podcast (da's toch spraak?) hoef ik geen goeie speaker te hebben.. Slecht is dan ook wel acceptabel :+
Als mede gebruiker van een restaurant... ook dan vooral oordopjes svp. Ga je naast je slecht opgevoegde kinderen mij ook nog eens lastig vallen met herrie van een telefoon. Erg fijn.. ;)

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Cyberpope schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 12:06:
[...]

Als mede gebruiker van een restaurant... ook dan vooral oordopjes svp. Ga je naast je slecht opgevoegde kinderen mij ook nog eens lastig vallen met herrie van een telefoon. Erg fijn.. ;)
Ty. :9

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:06
[...]

Daar wilde ik net ook op reageren.. Filmpje met geluid in een restaurant, ja joh tuurlijk...

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
[...]

Begin eens met aandacht te besteden aan je eigen spelling voordat je begint over hoe andermans kinderen opgevoegd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
De kern van het verhaal is dat als je de nieuwste aflevering van Woezel en Pip gaat afspelen in een restaurant op een dokter dree ghettoboomblasterwaardig volume producerende telefoon je de situatie niet beter maakt.

Imho gaat het dan eerder over de opvoeding van jayaloha dan die van de genoemde schreeuwende kinderen.
Slechte spelling in een restaurant vind ik eigenlijk altijd wel amuserend, maar ik kan mij voorstellen dat je daar hinder van ondervindt.

---

Inmiddels draai ik nu een weekje Lux Auto Brightness en dat werkt redelijk goed. Het automatisch dimmen is geen ergernis meer. Vooral in de auto en 's ochtends vroeg vind ik de aangepaste kleurtemperatuur van het beeldscherm erg prettig.

De achterkant van de telefoon is wel een stuk sneller te beschadigen dan die van de N5.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De kern van het verhaal is dat de 5X een kutspeaker heeft. Niet hoe ik mijn kinderen opvoed.

Needless to say dat ik m natuurlijk niet keihard zet in een restaurant. Opmerkingen die waarschijnlijk komen van mensen zonder kleine kinderen? Maar inderdaad, het gaat hier niet om opvoedkundige vraagstukken, het gaat hier om iets veel belangrijkers ;-) namelijk de Nexus 5X. En feit blijft gewoon dat dat ding een onnodig lage kwaliteit speaker heeft.

Uiteindelijk is het een optelsom. Erg duur. Slechte Prijs/kwaliteit verhouding. Geen draadloos laden meer. Geen sd kaart optie. Geen dual sim. Geen ip67. Geen verwisselbare batterij. Geen custom opties. En dan ook nog eens een ultra slechte speaker.

Voordelen zijn mooi design, licht, stock, updates, etc. Mijn Moto G3 is alleen iets zwaarder, verder krijg ik ook update naar MM, en is mijn camera ook goed, batterijduur ook goed, ook nagenoeg stock Android, wel sd kaart optie, etc. En, komt ie: wel acceptabele speaker. 0 reden dus om te wisselen. Ja okay, beter HD scherm, da's waar... Maar ik lees ook van alles over allerlei slechte schermen en kleur afwijkingen, dus zelfs daar zit dan ook nog risico in. Waarom ik dan veel bijbetalen voor een 5X dan? Ik niet weten. Uch!

Zo. En nu ga ik even mijn kind slaan.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2016 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:18
Yonix schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 13:21:
Zijn er meer Tweakers die last hebben van Dropbox die foto's en video's niet of nauwelijks synchroniseert op de LG Nexus 5X? Deze optie staat ingeschakeld in de applicatie (upload via Wi-Fi), maar zodra ik een foto heb geschoten wordt deze niet geüpload naar mijn Dropbox-account. Enkel wanneer ik het account handmatig synchroniseer via 'Settings > Accounts' worden de foto's gesynchroniseerd.

Op mijn HTC One (M8) gebeurde dit meteen na het schieten van een foto, maar op de LG Nexus 5X (i.c.m. Android 6.0.1) werkt dit alles behalve probleemloos. Is er misschien een synchronisatie-interval werkzaam op de achtergrond, zoals synchroniseer elke 30 minuten, die ik niet kan wijzigen?
Dit ^^ en iemand enig idee hoe ik de Nexus 5X zo snel mogelijk in stil- of trilstand kan zetten zonder de volumeknop te gebruiken? Ik mis een dergelijke snelkoppeling in het notificatiescherm, deze had mijn HTC One (M8) met Sense 6 en Android 5.0.1 wel namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Burner-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-09 20:06
Sleep met 2 vingers tegelijk je notificatie scherm naar beneden en je kan verschillende prioriteit modussen gebruiken. Echter meteen naar tril modus lijkt de volume knop mij toch het snelst...

Eventueel kun je er met de app Tasker ook een custom action van maken met bijbehorende knop en die op je homescreen plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snosky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-09 21:33
Iemand met een witte Nexus 5x?
Heb je last van verkleuring of snel vuil worden van de achterkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PL3X4N
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:57

PL3X4N

Add me on XBL: PL3X4N

Ik heb net een paar dagen de witte 32gb maar hier nog geen last van vuil of iets dergelijks.

Waar ik wel last van heb is dat de achterkant, als deze wordt ingedrukt, nog al kraakt. Dit ter hoogte van de S van het Nexus logo. Irriteerd zelfs zo veel dat ik overweeg om hem terug te sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Komende week ook maar eens een Nexus 5X tijdens de BTW dagen van de Media Markt scoren. De 32 GB variant komt dan als het goed is op € 369,42, dat lijkt mij een mooie prijs.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinno86
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-09 20:44
Snosky schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 20:23:
Iemand met een witte Nexus 5x?
Heb je last van verkleuring of snel vuil worden van de achterkant?
Van verkleuring niets gezien nog (bijna 2 maanden oud)

Achterkant nog geen een keer schoongemaakt :') en nog net zo wit als uit de doos..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kariem112
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Heeft iemand ook problemen met de standaard meegeleverde lader ? Zodra ik deze aansluit wordt de telefoon bijzonder traag, het touchscreen lijkt niet meer (of slechter ) te reageren.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
  • Laatst online: 22-09 02:17
kariem112 schreef op maandag 25 januari 2016 @ 18:24:
Heeft iemand ook problemen met de standaard meegeleverde lader ? Zodra ik deze aansluit wordt de telefoon bijzonder traag, het touchscreen lijkt niet meer (of slechter ) te reageren.......
Nope, helemaal nergens last van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:39

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Mijn vader is sinds zondag eindelijk van zijn stokoude Sony-Ericsson Experia X8 afgestapt en is met mij naar de MM geweest, waar hij twijfelde tussen de LG G4 en de Nexus 5X. De Nexus 6P die ik heb is hem te groot, en dat kan ik me goed voorstellen, het is ook echt een bakbeest.

Het is uiteindelijk de 5X geworden, en globaal een beetje om deze redenen:
- LG schil op de G4 is niet mee te werken voor iemand die van Android 1.1 komt
- De G4 is inmiddels al bijna een jaar oud
- De accu van de 5X is een stuk(je) beter
- Het is maar de vraag hoelang de G4 nog updates krijgt
- Knoppen aan de achterkant

Dingen als de camera zijn in mijn beleving redelijk hetzelfde, af en toe "zelfs" beter dan de G4. Extra opslag is wel een gemis in de 5X, maar hij heeft op al die jaren maar liefst 2GB vol gekregen op zijn oude telefoon. Hij kan nu al niet zonder de vingerscanner (terwijl hij het bij mij maar onzin vond) en stuurt zelfs al Whatsapp's. Voor de doorsnee Nederlander geen wonder, maar op dat gebied heeft mijn vader bewust onder een steen geleefd.

Dingen die mij opvielen:
- Wauw, wat is die klein en licht! (Zie je ook hoe snel je aan een 5.7" telefoon kan wennen en hoeveel die 0.5" uitmaakt)
- Het scherm is wel een beetje flets en de kleuren erg geel, maar dit heeft het AMOLED scherm van de 6P ook. Het scherm van de 5X vind ik ten opzichte van de Nexus 5 wel echt een grote achteruitgang.
- De speaker is niet geweldig, maar iets beter dan de Nexus 5, daar was het namelijk echt huilen met de pet op. Aan de 6P kan die echter bij lange na niet tippen, die heeft echt speakers á la HTC Boomsound
- Qua snelheid zijn er geen overduidelijke verschillen tussen de 3 toestellen (Nexus 5 en 5X en 6P), maar de 6P heeft toch een streepje voor op de andere twee, het is af en toe gewoon nét wat sneller en vloeiender. Goed voorbeeld is Google Maps. Tussen de 5 en 5X zit echt 0,0 verschil.

Moet heel eerlijk bekennen dat ik de Nexus 5X bij nader inzien ook best had kunnen pakken, maar ik vind het scherm zo verschrikkelijk flets dat het een no-go was. Nu er een flip-case om zit is de 5X ook een stuk minder handzaam, dus eigenlijk maakt het geen bal uit.

Oja, mijn zusje wil ook een Nexus 5X kopen, ze heeft nu nog een Moto G 1st-gen van eind 2013. Eind dit jaar heeft mijn moeder ook weer 2 jaar met de Moto G 2de-gen erop zitten, maar die is nog wel even goed.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:50
kariem112 schreef op maandag 25 januari 2016 @ 18:24:
Je bent iig niet alleen zie:
http://forum.xda-develope...chscreen-latency-t3229198

Lijkt helaas te komen doordat LG/Google op een aantal punten bij de 5X zoveel mogelijk bespaard hebben (behuizing, speaker en dus ook nog wat andere interne componenten).

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kariem112
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Laguna schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 15:39:
[...]

Je bent iig niet alleen zie:
http://forum.xda-develope...chscreen-latency-t3229198

Lijkt helaas te komen doordat LG/Google op een aantal punten bij de 5X zoveel mogelijk bespaard hebben (behuizing, speaker en dus ook nog wat andere interne componenten).
Hmm dat is matig. Ik heb er alleen last van met de meegeleverde lader, maar toch..... Crapy LG again

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-09 20:39
Kan mij sinds afgelopen weekend ook eigenaar noemen van een Nexus 5X 32G. Als ik zo dit topic doorlees kan ik mij eigenlijk totaal niet vinden in de minpunten, but then again, ik kom van een Samsung Galaxy S3, welke vorige week spontaan overleden is...

Ik was op zoek naar een telefoon met 32 of meer GB aan opslag, een scherm dat iets groter was als dat van de S3, maar zeker niet meer van 5,5". Een snelle soc, tenminste 2G aan RAM, wireless AC en NFC support.
Een snelle zoekactie in de PW leverde mij dit lijstje op:
- Nexus 5X
- Galaxy S6 32G
- Galaxy Note 4
- LG G4
- Moto X
- HTC One M9
- Nexus 6

De Note 4, Moto X en Nexus 6 vielen al af omdat ze voor mij te groot waren, de One M9 viel af omdat ik niet echt een HTC fan ben en dan bleven dus de S6, de 5X en de G4 over. Hier heb ik nog wel even over zitten twijfelen, maar het feit dat de 5X sowieso geupdate zal blijven voor de komende 1-2 jaar en dat bij Samsung vaak niet het geval is was al een pluspunt, samen met de rare knoppen op de G4 is het toch de Nexus geworden :) Android 6 was overigens ook een plus, mijn S3 draaide hier ook al op via Cyanogenmod, dus een stap terug naar 5 was sowieso niet echt gewenst.

Voorlopige conclusie:
Fijn toestel, scherm is precies groot genoeg, camera maakt betere foto's dan mijn S3, speaker aan de voorkant is erg fijn en bied een beter en harder geluid dan die van de S3. Vingerafdrukscanner werkt voorlopig ook prima.
Opladen is echt heerlijk snel, na 15 min al rustig 10-20 procent erbij door te laden op 2,5A ipv de max ~1A die ik vroeger had :/. Enige minpunt als het dan toch over laden gaat is de USB-C poort, waar ik nu een extra USB-C naar USB-A kabel voor moest aanschaffen, maar goed, direct voorbereid op de toekomst zullen we maar zeggen. Nog een laatste puntje, de GPS chip is echt amazing, midden in een gebouw gewoon nog een fix krijgen en buiten rustig 20+ satellieten oppikken is geen uitzondering. Groot contrast met de chip van de S3 welke buiten bovenop een berg max 15 satellieten oppikte en zodra je in een bus of trein zat sowieso geen fix meer kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:30
In de Play store zijn de prjizen voor de 5x weer met €80 gedaald! En er worden ook geen verzendkosten gerekend.

De 16GB komt nu dus op €350.

[ Voor 12% gewijzigd door richy t op 27-01-2016 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:09

vhal

ಠ_ಠ

richy t schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 12:14:
In de Play store zijn de prjizen voor de 5x weer met €80 gedaald! En er worden ook geen verzendkosten gerekend.

Je zou bijna denken dat ze binnenkort een revisie uitbrengen... :/

Ik denk dat 350 euro een net bedrag is voor deze telefoon. 16 GB zou wel genoeg moeten zijn voor de gemiddelde user.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
vhal schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 13:15:
[...]

Ik denk dat 350 euro een net bedrag is voor deze telefoon. 16 GB zou wel genoeg moeten zijn voor de gemiddelde user.
Verkoop valt gewoon tegen (en dat verbaast mij niet). Al zou ik niemand tegenwoordig nog 16GB adviseren, voor 50 euro meer heb je 32GB.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gguuss
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-01-2021
Ik ben sinds een kleine maand eigenaar van de Nexus 5X. Ik heb alleen een probleem dat ik het mediavolume erg zacht vind. Als ik via bluetooth of via een oordopjes muziek afspeel, staat deze altijd op maximaal volume en dan nog vind ik dat hij een stuk harder mag. In luide omgevingen kan ik simpelweg mijn muziek nauwelijks horen.

Nog anderen die daar ook last van hebben? Oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-09 20:39
richy t schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 12:14:

Verdorie, dan dus net een week te vroeg besteld :( Wist overigens niet dat Google de Nexus serie ook zelf verkocht via de play store, weer wat geleerd dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn.
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:11
vhal schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 13:15:
[...]
Hoe groot is die kans?
Bij de Nexus 4 hebben ze geloof ik tussentijds 1 aanpassing doorgevoerd, maar dat had geen invloed op de prijs. (kleine puntjes op de achterkant, zodat deze niet volledig plat zou liggen en het geluid dempt)

Bij de afrekenprocedure staat overigens wel dat het een tijdelijke prijsverlaging betreft, tot (uit mijn hoofd) half februari.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evil Cowman
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:03
marti-n schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 13:39:
[...]

Verdorie, dan dus net een week te vroeg besteld :( Wist overigens niet dat Google de Nexus serie ook zelf verkocht via de play store, weer wat geleerd dus :)
Idem... had hem vrijdag besteld en nu dus goedkoper -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn.
Evil Cowman schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 14:03:
[...]
Idem... had hem vrijdag besteld en nu dus goedkoper -_-
Indien wel via Google Store, vond ik dit in hun voorwaarden:
Wanneer Google binnen 15 dagen na de datum waarop u hebt besteld de prijs van een Apparaat verlaagt, moet u binnen 15 dagen na de prijswijziging contact opnemen met Google Store Support voor terugbetaling van het verschil of een tegoed voor het verschil tussen de prijs die aan u in rekening is gebracht en de verlaagde prijs. Houd u er rekening mee dat tijdelijke kortingen, zoals tijdens uitverkoop evenementen of kortingen die gelden voor beperkte aantallen, hiervan zijn uitgesloten.
Al zal hier het woordje 'tijdelijke korting' wel doorslaggevend zijn. De huidige prijsverlaging is tijdelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Bij de Media Markt is die zo € 330,47 voor de 16 GB en € 370.14 voor de 32 GB. :9

En de 32 GB is besteld, *O*

[ Voor 5% gewijzigd door MegaTronics op 27-01-2016 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinuz___
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:49
Same here 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Yonix schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 13:21:
Zijn er meer Tweakers die last hebben van Dropbox die foto's en video's niet of nauwelijks synchroniseert op de LG Nexus 5X? Deze optie staat ingeschakeld in de applicatie (upload via Wi-Fi), maar zodra ik een foto heb geschoten wordt deze niet geüpload naar mijn Dropbox-account. Enkel wanneer ik het account handmatig synchroniseer via 'Settings > Accounts' worden de foto's gesynchroniseerd.

Op mijn HTC One (M8) gebeurde dit meteen na het schieten van een foto, maar op de LG Nexus 5X (i.c.m. Android 6.0.1) werkt dit alles behalve probleemloos. Is er misschien een synchronisatie-interval werkzaam op de achtergrond, zoals synchroniseer elke 30 minuten, die ik niet kan wijzigen?
Iemand? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn.
Zwart stond bij mij vanavond al op 'niet leverbaar'..
Morgen maar even Coolblue bellen over de periode, of toch gewoon via Google bestellen. Vind goede garantie regeling toch ook wel prettig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Volgens mij is het een bug in de dropbox app. Bij mij werkte het altijd flitsend maar met de laatste Android versie (vanaf 6 of vanaf 6.0.1) merk ik op twee Nexus 5'en(zonder X) dat ik het af en toe in de app moet aan en uit schakelen om het op gang te krijgen.
Op mijn Motorola X Force (Android 6.0) werkt het (nog) wel instant.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Misschien een of andere sleepfunctie in android 6.0.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Hebben jullie er ook last van dat het scrollen van je afspeellijsten in Spotify niet soepel loopt? Hier gaat dat met het nodige gestotter. Verder geen last van scrollen in andere apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gguuss
  • Laatst online: 19-01-2021
gguuss schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 13:30:
Ik ben sinds een kleine maand eigenaar van de Nexus 5X. Ik heb alleen een probleem dat ik het mediavolume erg zacht vind. Als ik via bluetooth of via een oordopjes muziek afspeel, staat deze altijd op maximaal volume en dan nog vind ik dat hij een stuk harder mag. In luide omgevingen kan ik simpelweg mijn muziek nauwelijks horen.

Nog anderen die daar ook last van hebben? Oplossingen?
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forto
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-09 22:52
nvt

[ Voor 94% gewijzigd door forto op 29-01-2016 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Je zou deze thread eens door kunnen nemen:

http://forum.xda-develope...sappointed-t3230240/page4

Poster ervaart hetzelfde probleem, maar mogelijk zit je plug van je koptelefoon niet diep genoeg in je toestel. Die schijn je met erg veel kracht erin te moeten stoppen zodat er goed contact gemaakt wordt. Al geldt dit natuurlijk niet voor bluetooth.

[ Voor 4% gewijzigd door Laguna op 29-01-2016 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:02
Audio output level is zachter dan normaal/gemiddeld.

http://www.gsmarena.com/lg_nexus_5x-review-1338p7.php

scroll naar onderen naar "Audio quality...."

remedie, gebruik een losse headphones versterker.
gebruik lage impedantie oortjes, headphones

[ Voor 12% gewijzigd door mountainbiker op 29-01-2016 12:00 ]

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun.
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Gisteren mijn 5X 32GB binnen gekregen, tot nu toe zeer tevreden mee, nog afwachten hoe de accuduur zal zijn.
Yonix schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 00:45:
Hebben jullie er ook last van dat het scrollen van je afspeellijsten in Spotify niet soepel loopt? Hier gaat dat met het nodige gestotter. Verder geen last van scrollen in andere apps.
Heb ook Spotify, maar geen last van hier. Nieuwste versie van OS en app? restart gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Teun. schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 16:29:
Gisteren mijn 5X 32GB binnen gekregen, tot nu toe zeer tevreden mee, nog afwachten hoe de accuduur zal zijn.

[...]

Heb ook Spotify, maar geen last van hier. Nieuwste versie van OS en app? restart gedaan?
Het lijkt hem te zitten in het binnenhalen van de albumcovers. Op het moment dat hij deze heeft geladen gaat het scrollen prima.

Update: Jeetje, als het Dropbox of Spotify niet is, dan is het wel Gmail. Sinds gisteren krijg ik geen pushmeldingen meer op het moment dat ik een e-mailbericht ontvang. Nu moet ik handmatig de applicatie verversen om nieuwe berichten binnen te laten halen. Is er misschien ergens een bug ingeslopen bij Android 6.0.1 die bepaalde applicaties niet meer laat verversen/synchroniseren op de achtergrond? :s

Er zijn al genoeg momenten van frustratie geweest dat ik het toestel liever tegen de muur heb willen gooien; gelukkig heb ik het toestel goedkoop op de kop kunnen tikken! Wat mis ik mijn HTC One (M8). :-(

[ Voor 40% gewijzigd door Yonix op 30-01-2016 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLucovic
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14-09 18:45
Yonix schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 16:50:
[...]

Het lijkt hem te zitten in het binnenhalen van de albumcovers. Op het moment dat hij deze heeft geladen gaat het scrollen prima.

Update: Jeetje, als het Dropbox of Spotify niet is, dan is het wel Gmail. Sinds gisteren krijg ik geen pushmeldingen meer op het moment dat ik een e-mailbericht ontvang. Nu moet ik handmatig de applicatie verversen om nieuwe berichten binnen te laten halen. Is er misschien ergens een bug ingeslopen bij Android 6.0.1 die bepaalde applicaties niet meer laat verversen/synchroniseren op de achtergrond? :s

Er zijn al genoeg momenten van frustratie geweest dat ik het toestel liever tegen de muur heb willen gooien; gelukkig heb ik het toestel goedkoop op de kop kunnen tikken! Wat mis ik mijn HTC One (M8). :-(
Ik zou even opnieuw de laatste image flashen ;)

Review: I7 6700K - 32GB RAM - Titan X 12GB - 512GB SSD Gebruikersreview - Acer Predator G6-710 Titan X NL review door DaLucovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horsemen
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 05-09 17:39
MegaTronics schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 17:02:
Bij de Media Markt is die zo € 330,47 voor de 16 GB en € 370.14 voor de 32 GB. :9

En de 32 GB is besteld, *O*
Vandaag de stap gezet en de nexus 5X 32gb besteld bij de media markt voor €370,-. Ik denk wel een nette prijs voor dit moment. Wel een levertijd van ongeveer 8 dagen dus nog even geduld. Ben benieuwd of het mij gaat bevallen na jaren van Windows Phone's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
DaLucovic schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 09:54:
[...]

Ik zou even opnieuw de laatste image flashen ;)
Wat bedoel je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLucovic
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14-09 18:45
Via deze site een image downloaden en op je toestel flashen. De instructies zijn gemakkelijk te volgen, let er wel op dat je data verloren gaat.

Aangezien je denkt dat het probleem Android-breed is, kun je kijken of je op deze manier de fouten uit de software kunt halen. Het is in ieder geval geen normaal gedrag van Android lijkt me.

Het is overigens ook maar een suggestie, ik heb zelf het probleem niet en weet ook niet zeker of dit jouw probleem zal verhelpen.

Review: I7 6700K - 32GB RAM - Titan X 12GB - 512GB SSD Gebruikersreview - Acer Predator G6-710 Titan X NL review door DaLucovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:39

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

[...]

Op de 6P is dit email-pushbericht probleem al sinds release aanwezig, heb er zelf ook last van. Heb het op de 5X van mijn vader nog niet gehad. Mijn zusje heeft haar witte 5X 16GB sinds gisteren ook binnen van de Mediamarkt, ze vind het een prachtig toestel (icm lime-green Spigen TPU hardcase) maar de software is nog wat wennen. Zeker de Foto app waar ik mijzelf ook nog steeds groen en geel aan erger maken de ervaring er niet beter op. Als er iets van mij terug mag is het wel de oude fotogalerij, daar kon ik ten minste alles snel hebben zoals ik het wilde.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jummy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-09 20:06
[...]

Hier hebben veel meer Nexus users last van, dus als alles enkel werkt behalve Gmail, moet je even wachten op een update van Google ;)

nieuws: Gebruikers Nexus-smartphones hebben problemen met notificaties Gmail

iPhone 12 | iPad (2021) | MacBook Pro 16" (2023) | PSP, PS3, PS4, PS5, Nintendo Gamecube, Wii & Switch | LG OLED 55" B9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 14:07
Ja hier ook problemen met updates van Gmail notificaties.
Ben wat aan het experimenteren met de Doze settings, hopelijk helpt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djoudman
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-08-2024
Ik gebruik nog wel eens de "hotspot" functie, als ik ergens met mijn vrouw ben en ze moet even mijn internet gebruiken, dan tether ik mijn data verbinding. Via het instellingen menu is het nogal een omweg :
Instellingen>>Meer>>Tethering en daagbare hotspot>>Draagbare wifi hotspot in/uitschakelen.

Via het quicksettings menu (2 vingers van boven naar beneden slepen) krijg ik het alleen voor elkaar om de hotspot uit te schakelen, nadat ik deze dus eerst via bovenstaande omweg heb ingeschakeld. Heeft iemand anders hier ook last van? Dat inschakelen van de hotspotfunctie via het quick settings menu niet geactiveerd kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Waarschijnlijk gewoon via de System UI tuner. Dan kun je zelf bepalen welke quick settings er komen te staan. Die zet je aan door met twee vingers omlaag te slepen en vervolgens het wieltje lang ingedrukt te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djoudman
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-08-2024
De quicksetting van de hotspot staat er wel, maar er gebeurt niks als ik erop druk.
Maar heb ik de hotspot aangezet via genoemde omweg dan kan ik de functie wel uitschakelen via quicksetting knop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Eindelijk een fijne prijs voor de 5X 32GB bij Ibood. :)
Zonet ook besteld voor 345 exclusief shopkorting, vanaf volgende week dus ook weer een Nexus eigenaar.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvanochten
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-09 07:20
De 32gb variant staat nu in de ibood voor 330 euro.

Ik twijfel alleen ivm de batterij, mijn huidige Nexus 5 is altijd binnen een dag leeg en dit is wel een punt van irritatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Ik laad m'n batterij sowieso elke dag op, omdat van 0 -> 100 -> 0 -> 100 veel slechter voor de accu is dan van 50 -> 80 -> 50 -> 80..

Google zelf zegt dat je beter niet kunt ontladen onder de 50% als je een optimale levensduur wilt hebben en andere bronnen zeggen weer dat laden boven de 80% de levensduur verkort.. Dus ik dacht: als ik (mits mogelijk) tussen de 50 en 80% blijf, dan komt 't helemaal goed :+

Ik hang 'em als ik thuis achter de PC zit gewoon aan een USB A->C-kabeltje.. Laadt 'ie ook lángzaam op, aangezien snel opladen óók de levensduur weer verkort _O-
En of ik hem nou naast me neer leg of naast me neerleg aan een kabeltje: dat boeit natuurlijk niet veel.. :)

En zo hoop ik dat de accu langer meegaat dan 2 jaartjes :)

[ Voor 4% gewijzigd door Osiris op 04-02-2016 06:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
  • Laatst online: 04-10-2022
*Breaking*

De Nexus 5X 32 GB staat alleen voor vandaag op iBood voor 339,95 euro!

Dit voor de mensen die al langer twijfelden. :P

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanpeltje schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 09:20:
*Breaking*

De Nexus 5X 32 GB staat alleen voor vandaag op iBood voor 339,95 euro!

Dit voor de mensen die al langer twijfelden. :P
Dat is hier 9 uur geleden al gemeld, 3 berichten boven de jouwe.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2016 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Nu online
Toen was hij 330, of was dat een foutje?
Nu 340.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:06
Wortelsoft meld zich, Nexus 5 wordt vervangen door de 5X van iBood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Osiris schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 06:46:
Ik laad m'n batterij sowieso elke dag op, omdat van 0 -> 100 -> 0 -> 100 veel slechter voor de accu is dan van 50 -> 80 -> 50 -> 80..

Google zelf zegt dat je beter niet kunt ontladen onder de 50% als je een optimale levensduur wilt hebben en andere bronnen zeggen weer dat laden boven de 80% de levensduur verkort.. Dus ik dacht: als ik (mits mogelijk) tussen de 50 en 80% blijf, dan komt 't helemaal goed :+

Ik hang 'em als ik thuis achter de PC zit gewoon aan een USB A->C-kabeltje.. Laadt 'ie ook lángzaam op, aangezien snel opladen óók de levensduur weer verkort _O-
En of ik hem nou naast me neer leg of naast me neerleg aan een kabeltje: dat boeit natuurlijk niet veel.. :)

En zo hoop ik dat de accu langer meegaat dan 2 jaartjes :)
Ach zulke berichten moet je ook ook met enige scepsis lezen. Bij mijn Nexus 5 doe ik al ruim 2 jaar van 0 naar 100 en weer naar 0, etc. en ik haal meestal nog wel het einde van de dag met weinig tot gemiddeld gebruik. Accu zal eerder lui worden als je 'm veelal aan de lader laat hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Ik hanteer al jaren de tactiek: "Spot a charger? Charge your devices!"

Het resultaat is dat ik vrijwel nooit met leeg spul zit. Over slijtage maak ik mij geen zorgen. Mocht er over een tijd een nieuwe accu in moeten, so be it. Comfort is ook wat waard.

Aanvullende info: mijn oude nexus 5 gaf na bijna 2 jaar gebruik niet ontzettend veel minder accutijd.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:37
Heeft iemand al miracast/screen mirroring naar de tv werkend gekregen met een truukje aangezien de 5x geen miracast ondersteund?
Ik zag iets op een forum dat met rooten miracast aangezet kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Laguna schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 16:24:
[...]

Accu zal eerder lui worden als je 'm veelal aan de lader laat hangen.
Dat verschilt heel erg per type accu en geldt dus (schijnbaar) níet voor Li-ion-accu's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Osiris schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 20:45:
[...]

Dat verschilt heel erg per type accu en geldt dus (schijnbaar) níet voor Li-ion-accu's ;)
Klopt, in mijn tandenborstel zit een NiMH accu en die hangt tegenwoordig altijd aan het stroom, daarbij is de tijdsduur dat ie zonder stroom kan aanzienlijk minder geworden. Maar in mijn laptop zit dan weer een Li-ion accu, die altijd in een docking zit en daarbij krijg ik al enige tijd meldingen dat de accu niet meer goed is (al heb ik de laptop ondertussen al 4 jaar in gebruik ;)).

Ik zou adviseren om niet stil te staan hoe je je accu gebruikt, gewoon opladen wanneer je wil of gebruiken tot ie bijna leeg is. Het maakt tegenwoordig weinig uit en tegen de tijd dat de accu echt minder wordt ben je toch al aan het kijken naar een nieuw toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Nu je natuurlijk een USB C - USB C kabel krijgt is het natuurlijk noodzakelijk extra accessoires erbij te aan te schaffen.

Nu heb ik de auto een gewone 2.1A oplader met kabel, het leek mij wel handig om deze adapter daarop te prikken zodat ik geen extra kabels hoef aan te kopen: http://r.ebay.com/KyqOw9

Iemand ervaring mee?

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/s/MTMwMFgxMzAw/z/HxgAAOSwo6lWL2Nu/$_57.JPG

[ Voor 11% gewijzigd door Quad op 05-02-2016 10:10 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:06
Ik heb deze besteld: http://www.banggood.com/V...-C-Adapter-p-1032484.html maar dat gaat natuurlijk even duren voordat ik weet of het goed werkt.

En deze ook besteld:

http://www.banggood.com/B...ype-C-Male-p-1013479.html

[ Voor 25% gewijzigd door wortelsoft op 05-02-2016 10:25 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:02
Niet met deze.

Maar het verlengen met een adapter op deze wijze vernagelt wel snel de (USB-C) poort in je telefoon.
Ik heb dit een tijdje gedaan met andere telefoons. Ze kregen na verloop van tijd problemen met loszittende / afbrekende (laad)poorten.

Dit komt door het verlengde (buig)moment van de combinatie stekker / adapter.

Niet doen dus.

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Het gaat mij primair voor in de auto, voor normaal gebruik of overpompen van data van PC -> telefoon (of andersom) ga ik nog een fatsoenlijke USB -> USB C 3.1 kabel voor halen.

In de auto zal de kabel 'gewoon' recht hangen en niet gebogen. Telefoon heb ik daar dan ook in portrait modus.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Ik was een beetje huiverig mbt 'goedkope' (mogelijk off-spec) usb-C kabels en dus ook converters. Absoluut geen trek in kapotte laders of een kapot toestel (of kapotte auto) omdat iemand een verkeerd weerstandje op de verkeerde plek heeft geplakt.
Hier is wel meer over te vinden op internet.

Aangezien ik niet één converter kon vinden in reguliere winkels waar ik mogelijke schade kon claimen heb ik wat extra ('dure' Belkin) usb A > usb-C kabels gekocht.
Let wel: dit was kort na de release van de 5X, wellicht liggen ze nu wel in de shops.

Ergens in de nabije toekomst kan ik die kabels natuurlijk weer weg doen en meer usb-C > usb-C kabels aanschaffen.

[ Voor 0% gewijzigd door Raymond P op 05-02-2016 15:38 . Reden: nuancering ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horsemen
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 05-09 17:39
Vraagje, ik heb vandaag mijn 5x binnengekregen en nu viel het mij op dat de doos niet ingeseald of met een sluitzegel dicht zit. Klopt dit en is dit normaal? Overigens ziet het er wel allemaal netjes en nieuw uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roelg90
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Volgens mij is dat normaal, die van mij was ook niet geseald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik heb deze adapters gekocht van micro-USB naar USB-C en deze USB-A naar USB-C kabels. Deze zijn beide getest door Benson Leung en goedgekeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-09 06:42
Ik heb deze adapter gekocht: http://www.amazon.de/gp/product/B016TDRMGG komt door de checkr test
Yonix schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 20:13:
Voor al het bovenstaande hebben we toch een mooi [LG Nexus 5X] Accessoires-topic? Zo blijft het overzichtelijk. :)
Oops dacht dat dit topic dat was door die vraag :P Sorry je hebt gelijk hoort inderdaad in het andere topic.

[ Voor 67% gewijzigd door Natsu op 05-02-2016 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Voor al het bovenstaande hebben we toch een mooi [LG Nexus 5X] Accessoires-topic? Zo blijft het overzichtelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:37
pitchdown schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 19:48:
Heeft iemand al miracast/screen mirroring naar de tv werkend gekregen met een truukje aangezien de 5x geen miracast ondersteund?
Ik zag iets op een forum dat met rooten miracast aangezet kan worden?
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Voor zover ik op de hoogte ben gaat het slechts om een build.prop edit.
Hier heb je inderdaad wel root voor nodig.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yonix schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 20:13:
Nu nog iemand die het in de topic-warning zet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:56
Horsemen schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 15:33:
Vraagje, ik heb vandaag mijn 5x binnengekregen en nu viel het mij op dat de doos niet ingeseald of met een sluitzegel dicht zit. Klopt dit en is dit normaal? Overigens ziet het er wel allemaal netjes en nieuw uit.
Mijn doos was ook niet gesealed, wel alles netjes verpakt.
Telefoon in een plastic zakje etc. Oftwel gewoon nieuw :)

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Waarschijnlijk zit je telefoon vol met rootkits en wordt alles wat je typt/bezoekt/je_hoofd_voor_de_camera verstuurd richting Mainland China.

Mijn 5X kwam namelijk, voor zover ik me herinner, in een met transparante stickers verzegelde verpakking :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand inmiddels of de Nexus 5X rsap ondersteund?
Ik heb een Columbus carkit in mijn Skoda octavia uit 2011. Heb de Nexus 6P gekocht, maar deze blijkt geen rsap te hebben en werkt dus niet op mijn carkit |:( . Nu de Nexus 6P maar terug gebracht en wil de 5X aanschaffen, maar eerst zeker weten of die wel rsap ondersteund.

Alvast bedankt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Verwijderd schreef op zondag 07 februari 2016 @ 20:47:
Ik heb een Columbus carkit in mijn Skoda octavia uit 2011. Heb de Nexus 6P gekocht, maar deze blijkt geen rsap te hebben en werkt dus niet op mijn carkit |:( . Nu de Nexus 6P maar terug gebracht en wil de 5X aanschaffen, maar eerst zeker weten of die wel rsap ondersteund.

Alvast bedankt. 8)7
De Nexus 5X schijnt rSAP te ondersteunen, maar volgens berichten op het internet werkt het nog niet naar behoren en is het vrij 'buggy'; Google maar eens op 'Nexus 5X+rsap'. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:25
Verwijderd schreef op zondag 07 februari 2016 @ 20:47:

Alvast bedankt. 8)7
There is an app for that. ;)

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met die app moet je de telefoon wel rooten waarbij de garantie dan wel vervalt. Bij een nieuwe telefoon is dat minder fijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Laatst online: 20:25
Rooten is toegestaan bij Google, je garantie zal niet vervallen, al kan ik me voorstellen dat niet iedereen hier behoefte aan heeft.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Toen mijn Nexus 5X binnen kwam was de eerste actie na de updates installeren de bootloader unlocken en rooten. :p

Bij de laatste upgrade (februari update) na de unlock ging het wel even vreemd:

Afbeeldingslocatie: http://cdn02.androidauthority.net/wp-content/uploads/2015/07/android-red-warning.png

Maar na een nieuwe factory flash, custom recovery en root was alles weer OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurby
  • Laatst online: 20:41
Tsja, Android is tegenwoordig wat kritischer op gemodificeerde bootloaders en systeempartities en zo...

Voor deze maandelijkse update heb Ik de nieuwe Flash fire tool van Chainfire gebruikt; nu nog om een complete factory image te flashen en weer te rooten, maar volgende maand zou die dan de OTA kunnen flashen zonder al te veel moeite d:)b

[ Voor 14% gewijzigd door Gurby op 09-02-2016 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWPrutser
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01-09 01:50
Ik heb hem nu een weekje en hij bevalt prima.
2 minpunten:
1: tijdens het opladen is hij haast niet te gebruiken. Toestel reageert dan nauwelijks.
2: Bij heel veel widgets klopt het formaat totaal niet. Hier had ik op de N5 geen last van.
Ik bedoel dit als voorbeeld:Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/zl65l.png
Waarom is dit niet gewoon schermvullend?
Dit is met veel meer widgets het geval, en je kunt het formaat niet zelf aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Laatst online: 19:58
JWPrutser schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 19:34:
Ik heb hem nu een weekje en hij bevalt prima.
2 minpunten:
1: tijdens het opladen is hij haast niet te gebruiken. Toestel reageert dan nauwelijks.
2: Bij heel veel widgets klopt het formaat totaal niet. Hier had ik op de N5 geen last van.
Ik bedoel dit als voorbeeld:[afbeelding]
Dit is met veel meer widgets het geval, en je kunt het formaat niet zelf aanpassen.
Nexus 5X ruimte voor een groter raster, zo kan je ook 5 snelkoppelingen naast elkaar plaatsen in plaats van "vroeger" 4. Deze widget is dus ook 4 breed (wat eerst scherm vullend was), waardoor je nu nog een vrije kolom over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWPrutser
FabianNL schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 19:51:
[...]

Nexus 5X ruimte voor een groter raster, zo kan je ook 5 snelkoppelingen naast elkaar plaatsen in plaats van "vroeger" 4. Deze widget is dus ook 4 breed (wat eerst scherm vullend was), waardoor je nu nog een vrije kolom over hebt.
Dacht al zoiets. Jammer dat het niet aan te passen is aangezien dit er echt niet uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
En m.b.t. issue nr 1: zelf heb ik ook een 5X uit de "mogelijk aangedane reeks", maar heb nergens last van.. Is een bekend probleem, Google maar eens. Misschien kun je een nieuwe van Google krijgen, maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWPrutser
Osiris schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 20:37:
En m.b.t. issue nr 1: zelf heb ik ook een 5X uit de "mogelijk aangedane reeks", maar heb nergens last van.. Is een bekend probleem, Google maar eens. Misschien kun je een nieuwe van Google krijgen, maar dat weet ik niet zeker.
Had inderdaad een topic hier over gevonden op XDA waaruit blijkt dat het merendeel hier last van heeft.
Ze zijn er volgens mij nog niet helemaal uit of het aan de oplader of aan de telefoon zelf ligt. Ik wacht dus nog wel even af. Gebruik hem toch meestal niet veel tijdens het opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
Met een andere launcher zoals bv Nova Launcher kun je elke widget gewoon resizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Met een custom launcher als Apex kan je gewoon iedere widget resizen en ook kiezen uit hoeveel kolommen en rijen je raster bestaat, wel zo praktisch. Met de HD schermen van nu is het veel fijner om op doe manier ook al die pixels nuttig in te zetten.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcaran
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-01-2022
Hmtsjmftsch schreef op maandag 08 februari 2016 @ 19:46:
Rooten is toegestaan bij Google, je garantie zal niet vervallen, al kan ik me voorstellen dat niet iedereen hier behoefte aan heeft.
Dit moet je wel iets beter nuanceren. Indien er schade aan hardware ontstaat omdat deze geroot is dan vervalt je garantie.

• mcaran
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-01-2022
Ik heb de doos zelf bij Coolblue in Amsterdam geopend. Er was geen seal.

• Natsu
Mijne, bij amazon besteld, kwam wel geseald: Afbeeldingslocatie: http://debrouwer.net/files/IMG_20160211_150049_resized.jpg

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
mcaran schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 13:40:
[...]

Ik heb de doos zelf bij Coolblue in Amsterdam geopend. Er was geen seal.
Mijn vrouw kreeg eergisteren de 5x van Coolblue en op de doos zat wel een seal.

Heb al wel gezien dat het niet een telefoon is voor mensen met grote handen en/of dikke vingers, had zelf ook interesse maar na een paar keer spelen met de telefoon merkte ik dat deze gewoon te klein is.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Pagina: 1 ... 13 ... 39 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Prijzen, levertijden: ~~~[Nexus 5X] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: ~~~[LG Nexus 5X] Accessoires