Snapchat zorgde voor mij voor veel problemen.HetGezegde schreef op maandag 07 december 2015 @ 12:45:
[...]
Haha gaafja op internet lees je ook van beide toestellen veel pro's en con's. Altijd
Maar in ieder geval draait mijn N5X nu wel wat beter ( afkloppen) na een herinstallatie en minimum aan apps. Deze week eens nazien, anders in laten ruilen voor een nieuwe en dan zien jullie een V&A'tje toegevoegd zijn
Ja klopt hij heeft het over screen-on-time staat ook in de annotatie linksboven.HetGezegde schreef op maandag 07 december 2015 @ 08:38:
[...]
Zo snel is ie niet bij mij..
Kerel zei ook iets over 2,5 uur battery life op intensieve dagen en 3,5 uur normale dagen? 4min 47. Bedoelt hij Screen On Time?
En hij spreekt over een goede budget phone; adviesprijs van €550 is niet heel budget imo en daar zit ik mee. Betaal meer dan gemiddeld en krijg minder dan gemiddeld.
Budget phone is wat overdreven in mijn optiek, maar mid-range is het zeker. De prijs is inderdaad aan de hoge kant hier in Europa. Ik heb mede daardoor ook van mijn koop afgezien, het is gewoon een te kleine upgrade tov mijn Nexus 5. Enige wat merkbaar verbeterd is, is de camera en de toevoeging van de vingerafdrukscanner. Verder laat de performance het regelmatig afweten bij zwaar gebruik (vermoedelijk door de combi encryptie en het beperkte relatief trage geheugen -> eMCC 5.0).
Qua accuduur zijn de ervaringen erg wisselend, van meldingen dat deze vergelijkbaar is met de Nexus 5 en dus leeg is tegen de avond tot nog sap overhouden op het eind van de avond met zo'n 4 uur screen-on-time.
Belangrijkste overwegingen voor mij om 'm niet te kopen zijn:
- performance is niet altijd top
- accuduur laat soms te wensen over
- speaker is van matige kwaliteit
- schokkend beeld bij filmen door afwezigheid van OIS
Overigens soms is het verschil in kwaliteit vwb de camera ook niet altijd overduidelijk, welke is bijv door de 5X gemaakt van onderstaande foto's (klik voor groot), de ander is namelijk gemaakt met de Nexus 5:

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Zit momenteel nog op 55% resterend sinds 06:35 uur vanochtend.
SOT: 1uur 52minuten
Heb het volgende vandaag gedaan:
Uur offline muziek (bus)
Uur Netflix via wifi via VPN (voor Amerikaans beschikbare serie)
Wat gebrowsed
Youtube filmpje gekeken van 5 minuten
Beetje nieuws gecheckt via Google Now en Google News
Whatsapp gebruikt en Facebook Messenger.
GPS op high, BT aan, WIFI aan (niet tussentijs in de bus/tijdens 4G uitgezet). 4G staat wel uit, zit in België atm.
Display staat niet op automatisch en staat op zo'n 10 a 15% helderheid (is meer dan genoeg). Helderheid max 25%.
Ben benieuwd naar de rest van de dag
So far so good
Maar het is zo vreemd dat het zo onregelmatig is. De ene dag (zoals vandaag) lijkt het prima, een andere dag is er niet mee te werken/accu zo leeg + traag
Memory (RAM) 1,4GB in gebruik. Dat was ook voor het herinstalleren van m'n telefoon. Daar ligt het dus niet aan, want nu blijven gewoon meer apps actief.
SOT: 1uur 52minuten
Heb het volgende vandaag gedaan:
Uur offline muziek (bus)
Uur Netflix via wifi via VPN (voor Amerikaans beschikbare serie)
Wat gebrowsed
Youtube filmpje gekeken van 5 minuten
Beetje nieuws gecheckt via Google Now en Google News
Whatsapp gebruikt en Facebook Messenger.
GPS op high, BT aan, WIFI aan (niet tussentijs in de bus/tijdens 4G uitgezet). 4G staat wel uit, zit in België atm.
Display staat niet op automatisch en staat op zo'n 10 a 15% helderheid (is meer dan genoeg). Helderheid max 25%.
Ben benieuwd naar de rest van de dag
Maar het is zo vreemd dat het zo onregelmatig is. De ene dag (zoals vandaag) lijkt het prima, een andere dag is er niet mee te werken/accu zo leeg + traag
Memory (RAM) 1,4GB in gebruik. Dat was ook voor het herinstalleren van m'n telefoon. Daar ligt het dus niet aan, want nu blijven gewoon meer apps actief.
[ Voor 19% gewijzigd door HetGezegde op 07-12-2015 13:17 ]
YES ik ben weer helemaal blij 
Een ruime week flink gesukkeld, maar vandaag toch best intensief gebruikt - 39% resterend met 2uur 25minuten SOT.
Verder op post hier net boven het volgende gedaan:
1.5uur offline muziek geluisterd
Chrome gebruikt via 4G voor een kwartiertje
Youtube filmpje gekeken van 5 minuten via wifi
Batterijbeheer geeft aan rond een uur of 22.00 weer aan de lader te moeten.
's Avonds luister ik geen muziek / kijk ik geen Netflix via m'n telefoon, dus toestel zal het wel langer volhouden.
Voel me toch weer wat beter (bijna ziek van geweest, vooral door de onkunde van T-Mobile).
Google heeft me dan toch een stuk beter geholpen, ook al was het slechts wat advies.
Toch maar in de verkoop gegooid
mocht iemand een 6P hebben waar 'ie vanaf wilt
haha.
Toestel is verder helemaal prima.
Mocht koper alsnog willen dat hij nagekeken wordt, dan kan dat altijd geregeld worden (via Google).
Een ruime week flink gesukkeld, maar vandaag toch best intensief gebruikt - 39% resterend met 2uur 25minuten SOT.
's Avonds luister ik geen muziek / kijk ik geen Netflix via m'n telefoon, dus toestel zal het wel langer volhouden.
Voel me toch weer wat beter (bijna ziek van geweest, vooral door de onkunde van T-Mobile).
Google heeft me dan toch een stuk beter geholpen, ook al was het slechts wat advies.
Toch maar in de verkoop gegooid
Mocht koper alsnog willen dat hij nagekeken wordt, dan kan dat altijd geregeld worden (via Google).
Kan je nog eens zeggen wat je juist gedaan hebt.HetGezegde schreef op maandag 07 december 2015 @ 16:12:
YES ik ben weer helemaal blij
Toch maar in de verkoop gegooidmocht iemand een 6P hebben waar 'ie vanaf wilt
haha.
Staat erboven herinstallatie en minimum aan apps. Al ben ik bang dat de performance winst van tijdelijke aard zal zijn, zodra alle apps er weer op staan en je het toestel langer aan het gebruiken bent zullen de issues vermoedelijk weer terugkeren.daflux schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 09:02:
[...]
Kan je nog eens zeggen wat je juist gedaan hebt.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
- Via de telefoon instellingen naar Fabrieksinstellingen terug gezetdaflux schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 09:02:
[...]
Kan je nog eens zeggen wat je juist gedaan hebt.
- ingesteld als nieuwe telefoon
- enkel de apps die ik nodig heb geïnstalleerd;
9292
CheckR
Chromecast
Dailymotion
File Manager
FlashVPN
iSyncr
Messenger (Facebook)
Mi Fit
Netflix
Onedrive
Outlook
Park Mobile
Piktures
Player FM
Poweramp
Rabo bankieren
Snapchat
Soundcloud
Superguide
Sygic
Untappd
Untis
Wifi Analyzer
En uiteraard alle Google apps die standaard zijn geïnstalleerd.
GPS staat aan op High Accuracy
BT staan aan en is verbonden met mijn Mi Band
WiFi staat altijd aan
4G staat helft van dag uit i.v.m. België school
NFC staat gewoon aan
Ambient Display staat aan
Automatic Brightness staat uit (scherm zet ik nooit feller dan 25%)
Telefoon werkt prima tot een uur of 21 a 22 op een normale dag:
2 uur offline muziek
1 uur tot anderhalf Netflix via WiFi
Kwartier browsen via 4G
Gemiddeld half uur tot uur browsen via WiFi
Ondertussen Whatsapp, Snapchar, Outlook, Untappd, Facebook, 9292, Rooster (Untis) en Soundcloud checken.
Player FM speeld podcasts af welke enkel gedownload worden bij WiFi + charging evenals Onedrive onder die omstandigheden mijn fotos synct.
Werkt nu een stuk beter dan voorheen, maar toch is het voor mij wat karig. Ik heb nog geen telefoon-intensieve dag gehad (fotos maken op vakantie bijv.) - ik denk dat op een intensievere dag het einde van de dag niet gehaald wordt zonder tussentijd opladen.
Wil om die reden de N6P; 3450mAh aan juice.
Vrees ik ook voor. N5X lijkt een overload aan apps niet aan te kunnen = traag, haperen, lag, accu eerder leeg door contant checken van vele apps op notificaties enz.Laguna schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 09:24:
[...]
Staat erboven herinstallatie en minimum aan apps. Al ben ik bang dat de performance winst van tijdelijke aard zal zijn, zodra alle apps er weer op staan en je het toestel langer aan het gebruiken bent zullen de issues vermoedelijk weer terugkeren.
[ Voor 13% gewijzigd door HetGezegde op 08-12-2015 09:41 ]
Android 6.0.1 is er:
http://wccftech.com/downl...mallow-for-nexus-devices/
http://wccftech.com/downl...mallow-for-nexus-devices/
Ligt dat niet gewoon aan bepaalde apps? Of aan Android die apps niet goed in de hand kan houden?HetGezegde schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 09:37:
Vrees ik ook voor. N5X lijkt een overload aan apps niet aan te kunnen = traag, haperen, lag, accu eerder leeg door contant checken van vele apps op notificaties enz.
FB Messenger is volgens mij berucht. Staat bij batterijgebruik niet gewoon wie verantwoordelijk is?
Hier zorgde snapchat ook voor zoiets.Olaf van der Spek schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 14:42:
[...]
Ligt dat niet gewoon aan bepaalde apps? Of aan Android die apps niet goed in de hand kan houden?
FB Messenger is volgens mij berucht. Staat bij batterijgebruik niet gewoon wie verantwoordelijk is?
Nee de batterij manager laat weinig los:
Screen 15%
Android OS 11%
Android System 10%
Chrome 7%
Player FM 5%
Netflix 3%
Google keyboard 2%
Google Play Services 2%
Outlook 1%
System UI 1%
Thats it. Nu is het 15:22uur en nog 27% resterend. Ik weet t niet meer xD
Screen 15%
Android OS 11%
Android System 10%
Chrome 7%
Player FM 5%
Netflix 3%
Google keyboard 2%
Google Play Services 2%
Outlook 1%
System UI 1%
Die blijheid heeft niet lang geduurd
wat is je screen-on-time en misschien screenshot waar de wakelocks zichtbaar zijn?
Factory reset, dag testen en dan elke dag een app erbij?HetGezegde schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 15:22:
Als ie zonder apps ook al snel leeg is, ligt het aan het toestel.
Heb niets nieuws geïnstalleerd t.o.v. gisteren toen alles prima leek te werken.
Ik ben hier nog steeds erg tevreden over mijn nexus 5, maar door al het gelees nu toch aan het twijfelen over een eventuele upgrade. Zijn er hier gebruikers die van de 5 komen? Wat ervaren jullie als grotste pluspunten tov de nexus 5?
Ik kom van de N5.Ekfad schreef op woensdag 09 december 2015 @ 07:18:
Ik ben hier nog steeds erg tevreden over mijn nexus 5, maar door al het gelees nu toch aan het twijfelen over een eventuele upgrade. Zijn er hier gebruikers die van de 5 komen? Wat ervaren jullie als grotste pluspunten tov de nexus 5?
Fingerprint scanner
Camera
Batterij voor mij ook.
En hoe zit het met de grootte? Ik vind de afmetingen van de N5 eigenlijk perfect. En ik zie dat de 5X iets groter is.daflux schreef op woensdag 09 december 2015 @ 11:27:
[...]
Ik kom van de N5.
Fingerprint scanner
Camera
Batterij voor mij ook.
Wat me nu nog meer doet twijfelen is dat de N 6P op amazon momenteel in de aanbieding staat, onder de prijs van de 5X. Zo wordt het wel erg tempting....
Alleen lijkt die mij wel erg groot.
Voor de mensen die zowel een N5 al N5x hebben (gehad).
Voelt de 5x merkbaar groter in de hand?
Je twijfelt over de grootte maar kijkt wel naar een 6P?Ekfad schreef op woensdag 09 december 2015 @ 12:13:
[...]
En hoe zit het met de grootte? Ik vind de afmetingen van de N5 eigenlijk perfect. En ik zie dat de 5X iets groter is.
Wat me nu nog meer doet twijfelen is dat de N 6P op amazon momenteel in de aanbieding staat, onder de prijs van de 5X. Zo wordt het wel erg tempting....
Grootte is niet zoveel verschil.Ekfad schreef op woensdag 09 december 2015 @ 12:13:
[...]
En hoe zit het met de grootte? Ik vind de afmetingen van de N5 eigenlijk perfect. En ik zie dat de 5X iets groter is.
Maar als je daar mee zit waarom dan kijken naar een 6P.
Plus geef is link van Amazon zie hem niet in promotie staan...
Nope amper merkbaar.eL_Jay schreef op woensdag 09 december 2015 @ 12:17:
Voor de mensen die zowel een N5 al N5x hebben (gehad).
[ Voor 16% gewijzigd door daflux op 09-12-2015 12:34 ]
Waar voor mij de Nexus 5x net te doen is in een hand, is dat bij de 6p niet meer te doen. Tenzij jij een basketballer bent van 2.00m. Ik vond de 6p te groot, te kill, te mooi (ja het kan) en minder persoonlijk. Dus ben erg tevreden met de 5x. En owja... ik ben er achter dat oled op dit moment echt niks voor mij is......
ps. fijn toestel en erg wennen aan android, sommige dingen zijn echt raar tov IOS.
ps. fijn toestel en erg wennen aan android, sommige dingen zijn echt raar tov IOS.
[ Voor 11% gewijzigd door RD op 09-12-2015 13:36 ]
Zou ik normal niet doen maar op amazon fankrijk gaat de 6p vandaag weg aan 499€ excl verzending.Olaf van der Spek schreef op woensdag 09 december 2015 @ 12:18:
[...]
Je twijfelt over de grootte maar kijkt wel naar een 6P?
Dusja, dan twijfel je even
Zoek op amazon frankrijk even op de vente flash deals, daar staat de grijze en de antraciet tussen aan 499€ vandaag (32GB)daflux schreef op woensdag 09 december 2015 @ 12:33:
[...]
Grootte is niet zoveel verschil.
Maar als je daar mee zit waarom dan kijken naar een 6P.
Plus geef is link van Amazon zie hem niet in promotie staan...
[...]
Nope amper merkbaar.
Bedankt. Heb geen grote en geen kleine handen. Misschien dat ik straks even tot bij de MM rij om beide toestellen in de hand te nemen. Met 1 hand bedienbaar vind ik absoluut een groot plus. Maar zoals je zegt vind ik van uiterlijk de p6 wel mooier en lijkt mij die met zijn socket en geheugen iets beter toekomstbestendig.RD schreef op woensdag 09 december 2015 @ 13:12:
Waar voor mij de Nexus 5x net te doen is in een hand, is dat bij de 6p niet meer te doen. Tenzij jij een basketballer bent van 2.00m. Ik vond de 6p te groot, te kill, te mooi (ja het kan) en minder persoonlijk. Dus ben erg tevreden met de 5x. En owja... ik ben er achter dat oled op dit moment echt niks voor mij is......
Edit: Op amazon.fr is de 6p ondertussen uitverkocht.
Toevallig vandaag in de MM geweest en beide in m'n hand gehouden (kijken hoe die in je hand ligt is echter onmogelijk door de beveiliging die er omheen geklemd zit). Nexus 5 ligt nog het fijnst in de hand, 5X is eigenlijk net iets te groot (met stereo speakers waren ze er mee weggekomen). Scherm van 5X is mooi, speaker is gewoon slecht. De 6P is vooral erg lang, kleuren op het scherm vond ik niet mooi met de srgb mode een stuk beter. Speakers ook niet top maar wel beter dan de 5X.
Heb ondertussen de N5X besteld. Zou hier vrijdag moeten zijn.
Voor diegenen die het wensen te weten en een woordje spaans kunnen. Momenteel staat hij op de spaanse Amazon in de aanbieidng en krijg je er bovendien nog eens 40€ korting bovenop als je afrekent. Zou kwam ik uit op 429€ voor de witte 32GB versie.
Nu hopen dat ik kan wennen aan de grootte. Ik vind de afmetingen van de 5 eigenlijk perfect, maar de upgrade van de camera heeft toch wel de doorslag gegeven na lang aarzelen vandaag
Voor diegenen die het wensen te weten en een woordje spaans kunnen. Momenteel staat hij op de spaanse Amazon in de aanbieidng en krijg je er bovendien nog eens 40€ korting bovenop als je afrekent. Zou kwam ik uit op 429€ voor de witte 32GB versie.
Nu hopen dat ik kan wennen aan de grootte. Ik vind de afmetingen van de 5 eigenlijk perfect, maar de upgrade van de camera heeft toch wel de doorslag gegeven na lang aarzelen vandaag
telefoon valt nu ~10 keer per dag uit, mensen ervaring met het laten repareren? telefoon is al een keer gereset
Ik heb mijn Spigen Ultra Hybrid alweer verruild voor een mooi s-line hoesje.
Die Spigen is dik en geeft je nauwlijks tot geen gevoel meer op de knoppen, ik drukte iedere keer op power als ik het volume harder wilde zetten.
Die Spigen is dik en geeft je nauwlijks tot geen gevoel meer op de knoppen, ik drukte iedere keer op power als ik het volume harder wilde zetten.
*Bericht geplaatst in verkeerde topic, nu in 't goede Nexus 5 topic. Namelijk mét X!
Sinds ongeveer een week ben ik nu in het bezit van een Nexus 5X. Eerste indruk? Wauw. Super.
Lumia, S6 of Nexus?
Ik twijfelde tussen Nexus 5X, Lumia 950 of toch de Samsung S6. Maar wegens één negatieve ervaring van androidgebruiker die overstapte op Windows viel de eerste af. Daarnaast heb ik een beetje een hekel aan Samsung zonder dat ik precies kan uitleggen waardoor dat komt. Dus uiteindelijk bleef de Nexus 5X over.
Toen ik begon met mijn zoektocht vond ik afmeting nog belangrijk. Ik had tot vorige week nog een HTC one S en die vond ik eigenlijk prima van formaat. Daardoor stonden OnePlus X en Sony Xperia Z5 Compact ook nog op het lijstje aan het begin. De eerste viel af vanwege wisselende reviews en de tweede omdat ik die eigenlijk gewoon te duur vond. Ik besloot dat ik maar moest wennen dat alle goede telefoons gewoon ook grote telefoons zijn. De vriendelijke winkelbediende bij de KPN zei ook nog, toen mijn twijfel tóch nog even de kop op stak, vlak voordat ik over ging tot koop: 'Die grote raak ben je zo aan gewend en dan wil je niet anders meer.'
Eerlijk gezegd... Hij kreeg gelijk. Ik was er vrijwel binnen een dag aan gewend. Mijn mobiele leven speelt zich dan ook voornamelijk af rondom een bureau, zowel op werk als thuis (Dit klinkt enigszins treurig). De mobiel ligt dus voornamelijk voor mij. 'Maar is dat niet irritant dan met de vingerscanner op de achterkant?' Ach, de handeling die ik daarvoor moet doen is sneller gepiept dan een patroontje op je scherm vegen, want die vingerafdrukscanner werkt zeer goed. Ja, ik zit er wel eens naast. Maar dan geeft de telefoon feedback door te trillen en probeer je het gewoon opnieuw.
Protip ;): Je kunt meerdere vingers invoeren voor fingerprint ontgrendeling. Wat ik heb gedaan is mijn twee wijsvingers, waarmee ik de telefoon ontgrendel, beiden tweemaal heb laten 'scannen' door het toestel. Zo ben ik er zeker van dat ie vrijwel alle plekken op die vingers herkend als: 'Dit is de juiste gebruiker.'
Nexus en updates:
Ik kwam van android 4.1 en ben geen échte Tweaker als het aankomt op rooten of iets dergelijks. Dus wat krijg je met de meeste telefoons? Out-dated software. Dat werkt opzich prima. Maar als je eenmaal over bent van 4 naar android 6, dan wil je niet meer terug. Wat een verschil! Ze zitten duidelijk niet stil bij Google.
Het zijn van die kleine dingetjes die ik mooi vind. Zo lees ik regelmatig nieuws via de NOS app. Als er weer iets absurds instaat, deel ik dat graag met anderen. Met mijn HTC drukte ik dan op delen, dan op Whatsapp. Daarna werd Whatsapp geladen en moest ik nog even zoeken naar degene naar wie 't bericht moest... Uiteindelijk had je het dan verzonden. Bij mijn Nexus gaat dat anders: ik druk op delen en er popt een scherm op met de verschillende platformen om het bericht te delen, daarnaast zitten ook de 'meest gebruikte' personen waarmee ik berichten deel bij dat scherm inbegrepen. Een keer klikken: klaar. Klein verschil, erg fijn.
Beetje flauw maar bij elke update meldt ik aan een vriend met een Samsung S6 dat ik wéér nieuwe software heb en dat mijn telefoon weer een stukje beter is geworden
.
Batterij:
De telefoon is afgelopen week opvallend weinig 'intensief gebruikt'. Een dag maar eigenlijk. Dat bestond uit ongeveer 4 uur tot 5 uur SOT + apps: Facebook, TuneIn Radio, Whatsapp, NOS, Twitter en browsen via Chrome. Dat hield ie prima vol. De batterij had 16% over toen ik ging slapen. Genoeg om de volgende dag mee te halen op vliegtuigmodus en te fungeren als wekker. Binnen 2 uur is de batterij van 10 naar 100% geladen.
Sinds ik dit bericht heb gelezen: https://support.google.com/nexus/answer/6187455?hl=en Probeer ik vanaf ongeveer 50% te laden tot 95 / 100%. Dat betekent dat ie dagelijks opgeladen moet worden. Maar dat is geen probleem.
Headset:
Gisteren voor 't eerst een headset in mijn Nexus gestopt. Dit ging niet goed in het begin. Het toestel greep de headsetplug niet vast, maar deze hing er losjes in. Ik dacht even dat ik een groot minpunt had ontdekt totdat ik even Googlede en zag dat anderen hier ook last van hadden. Oplossing: 'Meer kracht gebruiken dan je eigenlijk wilt.' Dat werkte. Verwacht dat dit door de nieuwigheid kwam.
Conclusie na een week:
Ik ben zeer blij met mijn aankoop. Dit is een beetje de Iphone onder de Androids. Dat is misschien vloeken in de kerk. Maar het feit dat deze telefoon zo regelmatig en snel wordt geüpdate is voor een non-tweaker als ik een zeer groot pluspunt. Ook vind ik de waarschijnlijke garantie op lange updates bijdragen aan de duurzaamheid van mijn telefoon.
Sinds ongeveer een week ben ik nu in het bezit van een Nexus 5X. Eerste indruk? Wauw. Super.
Lumia, S6 of Nexus?
Ik twijfelde tussen Nexus 5X, Lumia 950 of toch de Samsung S6. Maar wegens één negatieve ervaring van androidgebruiker die overstapte op Windows viel de eerste af. Daarnaast heb ik een beetje een hekel aan Samsung zonder dat ik precies kan uitleggen waardoor dat komt. Dus uiteindelijk bleef de Nexus 5X over.
Toen ik begon met mijn zoektocht vond ik afmeting nog belangrijk. Ik had tot vorige week nog een HTC one S en die vond ik eigenlijk prima van formaat. Daardoor stonden OnePlus X en Sony Xperia Z5 Compact ook nog op het lijstje aan het begin. De eerste viel af vanwege wisselende reviews en de tweede omdat ik die eigenlijk gewoon te duur vond. Ik besloot dat ik maar moest wennen dat alle goede telefoons gewoon ook grote telefoons zijn. De vriendelijke winkelbediende bij de KPN zei ook nog, toen mijn twijfel tóch nog even de kop op stak, vlak voordat ik over ging tot koop: 'Die grote raak ben je zo aan gewend en dan wil je niet anders meer.'
Eerlijk gezegd... Hij kreeg gelijk. Ik was er vrijwel binnen een dag aan gewend. Mijn mobiele leven speelt zich dan ook voornamelijk af rondom een bureau, zowel op werk als thuis (Dit klinkt enigszins treurig). De mobiel ligt dus voornamelijk voor mij. 'Maar is dat niet irritant dan met de vingerscanner op de achterkant?' Ach, de handeling die ik daarvoor moet doen is sneller gepiept dan een patroontje op je scherm vegen, want die vingerafdrukscanner werkt zeer goed. Ja, ik zit er wel eens naast. Maar dan geeft de telefoon feedback door te trillen en probeer je het gewoon opnieuw.
Protip ;): Je kunt meerdere vingers invoeren voor fingerprint ontgrendeling. Wat ik heb gedaan is mijn twee wijsvingers, waarmee ik de telefoon ontgrendel, beiden tweemaal heb laten 'scannen' door het toestel. Zo ben ik er zeker van dat ie vrijwel alle plekken op die vingers herkend als: 'Dit is de juiste gebruiker.'
Nexus en updates:
Ik kwam van android 4.1 en ben geen échte Tweaker als het aankomt op rooten of iets dergelijks. Dus wat krijg je met de meeste telefoons? Out-dated software. Dat werkt opzich prima. Maar als je eenmaal over bent van 4 naar android 6, dan wil je niet meer terug. Wat een verschil! Ze zitten duidelijk niet stil bij Google.
Het zijn van die kleine dingetjes die ik mooi vind. Zo lees ik regelmatig nieuws via de NOS app. Als er weer iets absurds instaat, deel ik dat graag met anderen. Met mijn HTC drukte ik dan op delen, dan op Whatsapp. Daarna werd Whatsapp geladen en moest ik nog even zoeken naar degene naar wie 't bericht moest... Uiteindelijk had je het dan verzonden. Bij mijn Nexus gaat dat anders: ik druk op delen en er popt een scherm op met de verschillende platformen om het bericht te delen, daarnaast zitten ook de 'meest gebruikte' personen waarmee ik berichten deel bij dat scherm inbegrepen. Een keer klikken: klaar. Klein verschil, erg fijn.
Beetje flauw maar bij elke update meldt ik aan een vriend met een Samsung S6 dat ik wéér nieuwe software heb en dat mijn telefoon weer een stukje beter is geworden
Batterij:
De telefoon is afgelopen week opvallend weinig 'intensief gebruikt'. Een dag maar eigenlijk. Dat bestond uit ongeveer 4 uur tot 5 uur SOT + apps: Facebook, TuneIn Radio, Whatsapp, NOS, Twitter en browsen via Chrome. Dat hield ie prima vol. De batterij had 16% over toen ik ging slapen. Genoeg om de volgende dag mee te halen op vliegtuigmodus en te fungeren als wekker. Binnen 2 uur is de batterij van 10 naar 100% geladen.
Sinds ik dit bericht heb gelezen: https://support.google.com/nexus/answer/6187455?hl=en Probeer ik vanaf ongeveer 50% te laden tot 95 / 100%. Dat betekent dat ie dagelijks opgeladen moet worden. Maar dat is geen probleem.
Headset:
Gisteren voor 't eerst een headset in mijn Nexus gestopt. Dit ging niet goed in het begin. Het toestel greep de headsetplug niet vast, maar deze hing er losjes in. Ik dacht even dat ik een groot minpunt had ontdekt totdat ik even Googlede en zag dat anderen hier ook last van hadden. Oplossing: 'Meer kracht gebruiken dan je eigenlijk wilt.' Dat werkte. Verwacht dat dit door de nieuwigheid kwam.
Conclusie na een week:
Ik ben zeer blij met mijn aankoop. Dit is een beetje de Iphone onder de Androids. Dat is misschien vloeken in de kerk. Maar het feit dat deze telefoon zo regelmatig en snel wordt geüpdate is voor een non-tweaker als ik een zeer groot pluspunt. Ook vind ik de waarschijnlijke garantie op lange updates bijdragen aan de duurzaamheid van mijn telefoon.
@hierboven, plaats je review eens hier http://tweakers.net/product/445689/lg-nexus-5x/reviews/.
Maak je bovendien ook nog eens kans op een Tweakers zaklampje.
plan: Plaats een productreview en win het nieuwe Tweakers-gadget
Maak je bovendien ook nog eens kans op een Tweakers zaklampje.
plan: Plaats een productreview en win het nieuwe Tweakers-gadget
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Heb sinds gisteren de Nexus 5X, echter hoor ik niemand over het yellow tint probleem dat sommige telefoons schijnen te hebben. Toen ik mijn Nexus 5X naast mijn HTC One M7 had gelegd zag ik inderdaad ook dat mijn Nexus een enorm veel geler display heeft dan de HTC. Heeft retourneren dan nog zin of is het meer softwarematig. Hier is niet echt veel duidelijkheid over te krijgen omdat bronnen elkaar tegenspreken.
http://www.phonearena.com...eplace-your-phone_id75100
Zojuist 6.0.1 gepushed gekregen.
Een gele tint heb ik in ieder geval geen last van.
Waar ik wel last van heb is het proberen te unlocken met de vingerafdruksensor terwijl het toestel al unlocked is. Maar dat eigenlijk een beetje aan mij.
Een gele tint heb ik in ieder geval geen last van.
Waar ik wel last van heb is het proberen te unlocken met de vingerafdruksensor terwijl het toestel al unlocked is. Maar dat eigenlijk een beetje aan mij.
- knip -
Aan mijn N5X was het mijzelf nog niet opgevallen todat ik hem naast een LG G3 zag liggen het scherm van de LG G3 was veel mooier wit.Cmleon schreef op donderdag 10 december 2015 @ 15:30:
Heb sinds gisteren de Nexus 5X, echter hoor ik niemand over het yellow tint probleem dat sommige telefoons schijnen te hebben. Toen ik mijn Nexus 5X naast mijn HTC One M7 had gelegd zag ik inderdaad ook dat mijn Nexus een enorm veel geler display heeft dan de HTC. Heeft retourneren dan nog zin of is het meer softwarematig. Hier is niet echt veel duidelijkheid over te krijgen omdat bronnen elkaar tegenspreken.
Vandaag een LG Nexus 5X in huis genomen voor mijn vriendin. Ik ben benieuwd hoe haar het toestel bevalt. Ik lees iig veel goede dingen over het toestel.
Versus je M7 zegt natuurlijk niks; mogelijk is de M7 veel te blauw.Cmleon schreef op donderdag 10 december 2015 @ 15:30:
Over de "yellow tint" mijn scherm had ook "andere" witte kleuren dan ik gewend was. Week verder is of de tint weggetrokken,of ik weet niet meer of mijn hersens het nog snappen
Geen last meer van.
Iemand hier toevallig al AnTuTu v6.0 getest op de 5X? Ik ben wel benieuwd naar de score, net even getest met mijn Nexus 5 en haal een score van 50224.
Yep, getest. Over 9000.Laguna schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 13:30:
Iemand hier toevallig al AnTuTu v6.0 getest op de 5X? Ik ben wel benieuwd naar de score, net even getest met mijn Nexus 5 en haal een score van 50224.
- knip -
Thx, 60357 dat is maar een klein verschil voor een toestel dat 2 jaar nieuwer is

Ter vergelijking de 6P haalt rond de 90000.
Echt erg ik haal maar 55344 met de nieuwe N5X nog maar is opnieuw runnen.Laguna schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 15:27:
[...]
Thx, 60357 dat is maar een klein verschil voor een toestel dat 2 jaar nieuwer is![]()
Ter vergelijking de 6P haalt rond de 90000.
Update 2de run
53k
3de run na 10 min laten liggen
61k
UPDATE.
Na telefoon uurtje niet gebruikt te hebben en hem op mijn mega koude bureau te leggen heb ik een score behaald van +75K.
Dat is maar even 20k meer dan mijn eerste run niet normaal (Thermal throttling waarschijnlijk.)
[ Voor 31% gewijzigd door daflux op 11-12-2015 18:27 ]
Was dit via Amazon zelf, want ik heb net gekeken een de goedkoopste die ik kon vinden was 492 euro voor de 32gb?Ekfad schreef op woensdag 09 december 2015 @ 20:26:
Heb ondertussen de N5X besteld. Zou hier vrijdag moeten zijn.
Ben dus bang dat die aanbieding al weer weg is
Edit: dit staat eigenlijk in het verkeerde topic.
[ Voor 3% gewijzigd door Unicron op 11-12-2015 17:27 ]
Dat is toch nog steeds over 9000.daflux schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 15:38:
[...]
Echt erg ik haal maar 55344 met de nieuwe N5X nog maar is opnieuw runnen.
[...]
Ik heb de app geinstalleerd, gerunt, gedeinstalleerd.
Die benchmarks zijn imo niet zo heel erg interessant. Ik ben wel benieuwd wat het verschil is met een toestel dat geen encryptie gebruikt.
- knip -
Verwijderd
Is er ergens een optie om het gebruik van emoticons aan of uit te zetten? Kan ze nergens gebruiken.
Kan weg..al opgelost.
Kan weg..al opgelost.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2015 09:32 ]
iemand die een keuze heeft gemaakt tussen de lumia 950 en de nexus 5x?
Waarom gekozen voor de nexus 5x?
Barista in "[LG Nexus 5X] Ervaringen & Discussie"pitchdown schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 11:24:
iemand die een keuze heeft gemaakt tussen de lumia 950 en de nexus 5x?
Kom je van Android net als ik? Dan raad ik je absoluut een Nexus aan. Ik overwoog de 950 mede omdat Windows goede reputatie heeft wat betreft updaten van telefoons.
Toch heb ik de keuze op android laten vallen omdat ik negatieve review van android user las en omdat ik al bekend was met android.
[ Voor 33% gewijzigd door Barista op 12-12-2015 14:32 ]
kom af vanaf een nexus 5.Barista schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 14:29:
[...]
Barista in "[LG Nexus 5X] Ervaringen & Discussie"
Kom je van Android net als ik? Dan raad ik je absoluut een Nexus aan. Ik overwoog de 950 mede omdat Windows goede reputatie heeft wat betreft updaten van telefoons.
Toch heb ik de keuze op android laten vallen omdat ik negatieve review van android user las en omdat ik al bekend was met android.
Heb nu een lumia 950 voor 2 weken.
Ik vind het een erg mooi toestel.
Ik weet alleen niet of ik voldoende apps en mogelijkheden heb in toekomst met windows mobile.
Daarom zijn nexus 5x en 6p nog steeds opties...
Wat is wijsheid?
Lekker de 950 houden. Nexus 5x bevalt mij niet helemaal.
Speaker is nog steeds ruk
Scherm adaptieve helderheid is mega irri
Te groot voor beeld diagonaal dat beschikbaar is
Heb er een beetje spijt van, maar zit eraan vast voor de komende 2 jaar. Heb namelijk in fysieke winkel gekocht en geen bedenk tijd.
Grootste pluspunten zijn de camera en Google imprint.
Scherm is ook aan de warme kant kwa witwaardes.
Speaker is nog steeds ruk
Scherm adaptieve helderheid is mega irri
Te groot voor beeld diagonaal dat beschikbaar is
Heb er een beetje spijt van, maar zit eraan vast voor de komende 2 jaar. Heb namelijk in fysieke winkel gekocht en geen bedenk tijd.
Grootste pluspunten zijn de camera en Google imprint.
Scherm is ook aan de warme kant kwa witwaardes.
Adaptieve helderheid is het eerste dat ik altijd uitzet, dan heb je er ook geen last van
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Ja ik zou dat uit kunnen zetten, maar ik kan het niet bevatten dat mijn Nexus 4 een betere telefoon was voor mij dan op dit moment de n5x.
Hoop dat het softwarematig is en niet de sensor.
Als je even een sensor test appje (service menu code lijkt niet te werken) installeert en een zaklamp pakt weet je waar het aan ligt.Spoenky schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 20:56:
Ja ik zou dat uit kunnen zetten, maar ik kan het niet bevatten dat mijn Nexus 4 een betere telefoon was voor mij dan op dit moment de n5x.
- knip -
Done, sensor reageerd wel heeeeeel erg snel. Scherm beetje kantelen zorgt direct voor aanpassingen brightness.
Software will fix this.
Krast weer wat van irritatie lijstje af
Software will fix this.
Geen bedenktijd? Volgens mij is iedere winkel je verplicht een bedenktijdsperiode aan te bieden. Ik heb 'm gekocht bij KPN winkel en heb 14 dagen bedenktijd.Spoenky schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 18:30:Heb er een beetje spijt van, maar zit eraan vast voor de komende 2 jaar. Heb namelijk in fysieke winkel gekocht en geen bedenk tijd.
Dus als je 'm nog niet langer dan twee weken hebt, denk ik dat je nog wel kans maakt om 'm te retourneren.
Nop t-mobile kan niks voor me betekenen aangezien de wet aankoop op afstand niet geld voor afhalen in de winkel.
Klopt, ik heb er zelf ook last van. En het is ook al gemeld aan Google. Dus het zal in de toekomst wel opgelost worden. Ik kom trouwens ook van een Nexus 4 en ik vind het wel een verbetering. Er zitten hier en daar nog wel wat bugs maar dat had de Nexus 4 in het begin ook.Spoenky schreef op zondag 13 december 2015 @ 10:01:
Done, sensor reageerd wel heeeeeel erg snel. Scherm beetje kantelen zorgt direct voor aanpassingen brightness.
Software will fix this.
Hi, na een zoektocht en een lader, voorgesteld door Coolblue, aangeschaft te hebben, laadt de telefoon niet of sporadisch op. Ene keer niks, of uitval, andere keer bij 2amp.
Iemand hier ervaring met een goede autolader? Of zou het aan de kabel liggen? Lijkt mij niet logisch dat laatste.
Lader: xtorm (2,1 amp)
Kabel: Belkin usb-a - usb-c kabel. (usb 2.0)
Iemand hier ervaring met een goede autolader? Of zou het aan de kabel liggen? Lijkt mij niet logisch dat laatste.
Ik heb dezelfde kabel in de auto in combinatie met een Belkin (2.1A) lader.RD schreef op zondag 13 december 2015 @ 15:04:
Hi, na een zoektocht en een lader, voorgesteld door Coolblue, aangeschaft te hebben, laadt de telefoon niet of sporadisch op. Ene keer niks, of uitval, andere keer bij 2amp.
Geen klachten. Ik stap voller (of helemaal vol) de auto uit dan dat ik voorheen deed met de Nexus 5.
Ook met navigatie, flitsnav, bluetooth en streaming audio op lange (>3uur) ritten.
De enige klacht die ik heb is over de lader zelf is het ledje dat de tegenliggers verblindt (en mogelijk ook overvliegende piloten).
De kabel vind ik wel fragiel (voor 20 euro), ik kan mij voorstellen dat deze gevoelig is voor knikken.
- knip -
Oké,
Kabel werkt bij jou dus. Mijn kabel lijkt niet goed of voldoende enorme stroomwisseling. Ach probeer wel belkin compleet setje. Ipv losse onderdelen.
Kabel werkt bij jou dus. Mijn kabel lijkt niet goed of voldoende enorme stroomwisseling. Ach probeer wel belkin compleet setje. Ipv losse onderdelen.
Eigenlijk wel, maar had het ook in het juiste Topic gemeld.Unicron schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 17:14:
[...]
Was dit via Amazon zelf, want ik heb net gekeken een de goedkoopste die ik kon vinden was 492 euro voor de 32gb?
Ben dus bang dat die aanbieding al weer weg is
Edit: dit staat eigenlijk in het verkeerde topic.
Ondertussen is de aanbieiding weg maar heb ik het toestel wel binnen.
Tevreden tot nu toe, al vind ik de stap van de N5 naar de N5X absoluut niet zo groot als ik eerst verwacht had voor een tijdspanne van 2j. Is wel een complimentje voor de N5 trouwens. Nog steeds een top telefoontje (en mijn persoonlijke favorite).
Wat de N5X betreft, het lukt mij niet om de WhatsApp meldingen van inkomende berichten trilvrij in te stellen. Heb in alle WhatsApp instellingen de trilfunctie uitgezet maar hij blijft trillen als ik een inkomend berichtje krijg (en ik hou niet zo van trillen

Wat mij voorlopig ook niet lukt is om op de N5X via google+ account in te loggen op Foursquare, App loopt steeds vast. Allemaal niet onoverkomelijk natuurlijk
Staat je toestel zelf wel op trillen? Dan trilt hij alsnog, ook al staat trillen in WhatsApp uit.Ekfad schreef op maandag 14 december 2015 @ 09:18:
[...]
Wat de N5X betreft, het lukt mij niet om de WhatsApp meldingen van inkomende berichten trilvrij in te stellen. Heb in alle WhatsApp instellingen de trilfunctie uitgezet maar hij blijft trillen als ik een inkomend berichtje krijg (en ik hou niet zo van trillen). De LED instellingen kreeg ik eerst ook niet goed maar na heropstart was dat probleempje alvast opgelost. Iemand een idee hoe het zit met het trillen? Zie ik iets over het hoofd.
Voor zover ik weet staat alles op trilgebied uit. Tenzij ik in de algemene instellingen iets mis.J0YR1D3R schreef op maandag 14 december 2015 @ 09:42:
[...]
Staat je toestel zelf wel op trillen? Dan trilt hij alsnog, ook al staat trillen in WhatsApp uit.
Ik merk ook dat in slaapstand het trillen harder is. Moet dat ook ergens in de instellingen gewijzigd worden?
Edit: ik merk dat alle wijzigingen in WhatsApp niet aanvaardt worden. Er staat een ander meldingsgeluid ingesteld nu en ook dat wijzigt niet.
[ Voor 14% gewijzigd door Ekfad op 14-12-2015 11:25 ]
Verwijderd
Zijn er bepaalde instellingen nodig om de "doze" modus aan te zetten? Vannacht ging mijn telefoon er vrolijk 20% op achteruit, dat valt me wel tegen.
Vrij rustig hier, Allemaal tevreden gebruikers neem ik aan
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Nee, doze draait automatisch ala je je telefoon een half uur niet gebruikt en hij niet aan de lader hangt. Raar dat je zoveel verliest, kan je zien wat er veel verbruikt?Verwijderd schreef op maandag 14 december 2015 @ 11:48:
Zijn er bepaalde instellingen nodig om de "doze" modus aan te zetten? Vannacht ging mijn telefoon er vrolijk 20% op achteruit, dat valt me wel tegen.
Blijkbaar geen verschil dus met de Nexus 5. Zit waarschijnlijk ergens in Play Services of iets dergelijks, ik heb het soms ook s nachts. Niets te zien qua wake locks, geen batterij statistieken die naar iets wijzen. Een reboot lost het probleem vaak (tijdelijk) op.Verwijderd schreef op maandag 14 december 2015 @ 11:48:
Doze werkt ook alleen als je sensoren geen beweging opmerken. Dus lag hij wel op je nachtkastje?
Verwijderd
Yep.Spoenky schreef op maandag 14 december 2015 @ 22:58:
Doze werkt ook alleen als je sensoren geen beweging opmerken. Dus lag hij wel op je nachtkastje?
Ik zal hem vanavond eens een reboot geven. Kijken of dat werkt (die nacht?).J0YR1D3R schreef op maandag 14 december 2015 @ 22:32:
[...]
Blijkbaar geen verschil dus met de Nexus 5. Zit waarschijnlijk ergens in Play Services of iets dergelijks, ik heb het soms ook s nachts. Niets te zien qua wake locks, geen batterij statistieken die naar iets wijzen. Een reboot lost het probleem vaak (tijdelijk) op.
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2015 08:28 ]
Tot nu toe wel.aveenhuysen schreef op maandag 14 december 2015 @ 22:02:
Vrij rustig hier, Allemaal tevreden gebruikers neem ik aan![]()
![]()
Het toestel reageert iets sneller als mijn Nexus 5 waar ik ook Marshmellow op had staan.
Vingerafdruk herkenning werkt erg goed en wat betreft formaat valt het me nog mee.
Kan het toestel nog steeds gemakkelijk met een hand bedienen.
Moet nog even zien hoe de batterij duur gaat zijn aangezien ik het ding pas een dag gebruik
Kom van een stokoude s3 af naar de Nexus 5x het toestel werkt echt fijn. Unlocken via fingerprint werkt erg plezierig.
Wel een min puntje zag dat de dumpertapp op de achtergrond wat mbeetjes had verstookt omdat deze actief bleef. vandaag maar voor wat applicaties de beperking ingesteld.
De autobrightnes heb ik uitgezet ivm de te grote schommelingen.
Wel een min puntje zag dat de dumpertapp op de achtergrond wat mbeetjes had verstookt omdat deze actief bleef. vandaag maar voor wat applicaties de beperking ingesteld.
De autobrightnes heb ik uitgezet ivm de te grote schommelingen.
[ Voor 10% gewijzigd door henkieve op 15-12-2015 18:31 ]
Ik heb mijn eerste Nexus 5x na enkele dagen terug moeten sturen omdat de behuizing aan alle kanten nogal kraakte. Iedere keer als ik hem vast pakte viel het me op, met ergernis tot gevolg. Ik begrijp dat een plastic behuizing wat minder stevig is, maar toch lijkt het een designers fout door de ruimte tussen de achterkant en wat daar onder zit.
Heb momenteel mijn tweede Nexus 5x alweer enkele dagen in gebruik en helaas begint het weer opnieuw.
Hebben meer mensen hier last van? Of heb ik gewoon twee keer ongelofelijk pech. Kan er namelijk bijna niets over terug vinden op xda of tweakers..
Heb momenteel mijn tweede Nexus 5x alweer enkele dagen in gebruik en helaas begint het weer opnieuw.
Hebben meer mensen hier last van? Of heb ik gewoon twee keer ongelofelijk pech. Kan er namelijk bijna niets over terug vinden op xda of tweakers..
Lichte vorm van OCD denk ikPizr schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 22:04:
Ik heb mijn eerste Nexus 5x na enkele dagen terug moeten sturen omdat de behuizing aan alle kanten nogal kraakte. Iedere keer als ik hem vast pakte viel het me op, met ergernis tot gevolg. Ik begrijp dat een plastic behuizing wat minder stevig is, maar toch lijkt het een designers fout door de ruimte tussen de achterkant en wat daar onder zit.
Geen last van kraken eigenlijk.
Toen ik hem net had leek het wel of bij mij de achterkant onder de vingerafdrukscanner was bol stond en in te drukken was, maar dat was na een dag weg, snap nog steeds niet wat dat was.
Maar waar kraak het? Zijkant? Achterkant? Want de achterkant is zachter, dat kan denk ik niet echt kraken en de zijkant is bij mij te hard, kraakt niet en heb hem elk dag in mijn broekzak in de auto waar hij soms best knus zit
Toen ik hem net had leek het wel of bij mij de achterkant onder de vingerafdrukscanner was bol stond en in te drukken was, maar dat was na een dag weg, snap nog steeds niet wat dat was.
Maar waar kraak het? Zijkant? Achterkant? Want de achterkant is zachter, dat kan denk ik niet echt kraken en de zijkant is bij mij te hard, kraakt niet en heb hem elk dag in mijn broekzak in de auto waar hij soms best knus zit
Goed om te horen dat het blijkbaar toch twee keer domme pech is. Het kraken hoor je erg goed wanneer je op de achterzijde van de telefoon ter hoogte van de vingerafdrukscanner vlakbij de zijranden drukt. Helaas een plek die je bij normaal vasthouden continue raakt. En inderdaad ook letterlijk in je broekzak, in een stille ruimte kan horen.Klippy schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 23:49:
Geen last van kraken eigenlijk.
http://www.androidplanet.nl/nieuws/nexus-5x-prijs-verlaagd/
Even gecheckt bij Coolblue. Uiteindelijk had het mij 50 euro gescheeld icm met het abonnement dat ik nu via KPN winkel heb afgesloten. Ik zit nog binnen mijn 14 dagen bedenktijd. Ik kan moeilijk gaan doen en dit toestel retourneren bij KPN en dan opnieuw hetzelfde toestel bij Coolblue halen... Maar dat is het mij niet waard.
Ergens blijft het zuur dat de prijs zo snel daalt, ergens is het logisch. Desalniettemin, hoe lager de prijs van de 5X, hoe aantrekkelijker ie wordt!
Even gecheckt bij Coolblue. Uiteindelijk had het mij 50 euro gescheeld icm met het abonnement dat ik nu via KPN winkel heb afgesloten. Ik zit nog binnen mijn 14 dagen bedenktijd. Ik kan moeilijk gaan doen en dit toestel retourneren bij KPN en dan opnieuw hetzelfde toestel bij Coolblue halen... Maar dat is het mij niet waard.
Ergens blijft het zuur dat de prijs zo snel daalt, ergens is het logisch. Desalniettemin, hoe lager de prijs van de 5X, hoe aantrekkelijker ie wordt!
Wow, sneller dan verwacht. Scheelt toch 80 euro voor de 32gb. Daar had ik wel twee weken voor willen wachten
Ben ik echt de enige die de meldingen van WhatsApp en hangouts niet trilvrij krijg? Ik heb echt al alles geprobeerd en het geluid krijg ik goed maar of ik de trilfunctie nu uit of aanzet. Trillen blijft het kreng sowieso doen.
OK, net nog eens geprobeerd en ik hoorde een keer een soort kraakje, aan beide kanten van de scanner ook nog. Daarna niks meer.Pizr schreef op woensdag 16 december 2015 @ 07:31:
[...]
Goed om te horen dat het blijkbaar toch twee keer domme pech is. Het kraken hoor je erg goed wanneer je op de achterzijde van de telefoon ter hoogte van de vingerafdrukscanner vlakbij de zijranden drukt. Helaas een plek die je bij normaal vasthouden continue raakt. En inderdaad ook letterlijk in je broekzak, in een stille ruimte kan horen.
Was me eigenlijk nog niet eens opgevallen
Wellicht heeft dat er ook mee te maken, ik kom juist van een metalen telefoon af. Al Is het bij mijn huidige toestel wel echt heel erg, dus verwacht niet dat je dat niet op zou merken.Klippy schreef op woensdag 16 december 2015 @ 16:04:
[...]
OK, net nog eens geprobeerd en ik hoorde een keer een soort kraakje, aan beide kanten van de scanner ook nog. Daarna niks meer.
Was me eigenlijk nog niet eens opgevallenKan ook zijn omdat ik van een Galaxy S2 kom, die had een harde plastic maar toch flexibele afneembare achterkant en die 'kraakte' meer.
Ik lees ook op het productsupport forum van Google dat er ook verschillen worden ervaren tussen de devices.
Heb hier, naast de vingerafdruk-scanner, ook minimale speling waar je inderdaad het plastic iets kan indrukken. Echter, het is echt heel minimaal en logisch gevolg van een plastic-achterkant. Ik durf het ook echt geen kraken te noemen, zo weinig geluid maakt het.Pizr schreef op donderdag 17 december 2015 @ 08:19:
[...]
Wellicht heeft dat er ook mee te maken, ik kom juist van een metalen telefoon af. Al Is het bij mijn huidige toestel wel echt heel erg, dus verwacht niet dat je dat niet op zou merken.
Ik lees ook op het productsupport forum van Google dat er ook verschillen worden ervaren tussen de devices.
Is die prijsdrop bij Coolblue blijvend? Ik wil heel graag meningen horen over dit toestel van julder, aangezien ik twijfel hem aan te schaffen als kerstcadeautje voor mezelf.
Ik kom van een Nexus 4 af, dus het is echt wel even flink tijd voor een upgrade maar ik twijfel tussen een 6P of 5X. Flink verschil in prijs, iemand ervaring qua performance?
Die nieuwe LG V10 is trouwens ook best sexy he?
Ik kom van een Nexus 4 af, dus het is echt wel even flink tijd voor een upgrade maar ik twijfel tussen een 6P of 5X. Flink verschil in prijs, iemand ervaring qua performance?
Ik ben er vrij zeker van dat de prijsdrop blijvend is, omdat deze volgens mij zo'n beetje in alle landen is. Ook moeten ze wel om concurrerend te zijn met de prijzen van de concurrentie.djmelvee schreef op donderdag 17 december 2015 @ 13:52:
Is die prijsdrop bij Coolblue blijvend? Ik wil heel graag meningen horen over dit toestel van julder, aangezien ik twijfel hem aan te schaffen als kerstcadeautje voor mezelf.![]()
Ikzelf heb ook nog de Nexus 4 en twijfel ook of ik de Nexus 5x zal aanschaffen. Sommige mensen zijn positief, maar andere juist weer minder. Ik heb de telefoon ook nog niet in mijn handen gehad omdat de mediamarkt hier in de buurt hem volgens mij niet had liggen.
Ik zou trouwens wel de Nexus 5x 32GB nemen, omdat op het 16GB er niet veel ruimte overblijft. Minder dan op een 16GB nexus 4 in ieder geval.
[ Voor 7% gewijzigd door Unicron op 17-12-2015 20:03 ]
Ik heb ook de 32gig versie, even opgezocht wat ik daarvan gebruik:Unicron schreef op donderdag 17 december 2015 @ 20:01:
[...]
Ik ben er vrij zeker van dat de prijsdrop blijvend is, omdat deze volgens mij zo'n beetje in alle landen is. Ook moeten ze wel om concurrerend te zijn met de prijzen van de concurrentie.
Ikzelf heb ook nog de Nexus 4 en twijfel ook of ik de Nexus 5x zal aanschaffen. Sommige mensen zijn positief, maar andere juist weer minder. Ik heb de telefoon ook nog niet in mijn handen gehad omdat de mediamarkt hier in de buurt hem volgens mij niet had liggen.
Ik zou trouwens wel de Nexus 5x 32GB nemen, omdat op het 16GB er niet veel ruimte overblijft. Minder dan op een 16GB nexus 4 in ieder geval.
Settings / Opslag en USB / Interne opslag:
4.23gb gebruikt van 24,89 beschikbaar.
Dit is misschien te kort door de bocht, maar het systeem neemt dan dus zo'n 7 gig in de beslag?
Ik heb ze allebei mogen uitproberen. Uiteindelijk is de 6p retour gegaan naar Coolblue omdat deze een gebogen scherm had. Het was dus eentje uit de eerste 64 GB batch. In de winkel hadden ze er nog eentje nieuw in doos maar deze had hetzelfde probleem. Dus maar verder met de 5X.djmelvee schreef op donderdag 17 december 2015 @ 13:52:
Is die prijsdrop bij Coolblue blijvend? Ik wil heel graag meningen horen over dit toestel van julder, aangezien ik twijfel hem aan te schaffen als kerstcadeautje voor mezelf.![]()
Persoonlijk vind ik de 6P iets maar dan echt iets meer premium dan de 5X.Als je veel op je smartphone moet lezen dan zou ik voor de 6P gaan. De accu is ook iets beter, nou dik inm orde zeg maar. Als je voor portabiliteit gaat en je veel naar muziek luistert dan zou ik voor de 5X gaan. De DAC van de 5X levert een veel betere muziekervaring. De DAC van de 6P klinkt enigzins blikkerig en moet veel worden getweaked om er een fatsoenlijk geluid uit te krijgen.
Zooo, goed dat ik dit lees!
Vanmiddag dus maar even het pakketje van iBood met mijn Nexus 5X weigeren, zodat ik m'n centen terugkrijg
Vanmiddag dus maar even het pakketje van iBood met mijn Nexus 5X weigeren, zodat ik m'n centen terugkrijg
32 GB is sowieso mijn enige optie. Grootste geheugen neem ik namelijk altijd haha.Unicron schreef op donderdag 17 december 2015 @ 20:01:
[...]
Ik ben er vrij zeker van dat de prijsdrop blijvend is, omdat deze volgens mij zo'n beetje in alle landen is. Ook moeten ze wel om concurrerend te zijn met de prijzen van de concurrentie.
Waarom zou je het weigeren?Osiris schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 09:59:
Zooo, goed dat ik dit lees!
Omdat je bij iBood 11 % korting kreeg op de originele prijs en hij nu >15 % in prijs gedaald is? Aannemen = zelf terug moeten sturen = zelf verzendkosten betalen. Weigeren = simpel retourneren
Plus dat ik het bedrijf iBood voor geen meter (meer) vertrouw qua aftersales en ik veeheeeel meer vertrouwen heb in CoolBlue
[ Voor 11% gewijzigd door Osiris op 18-12-2015 11:01 ]
Duidelijk. Zoiets dacht ik al. Coolblue heeft inderdaad de service uitgevonden. Echt top.Osiris schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 11:00:
[...]
Omdat je bij iBood 11 % korting kreeg op de originele prijs en hij nu >15 % in prijs gedaald is? Aannemen = zelf terug moeten sturen = zelf verzendkosten betalen. Weigeren = simpel retourneren
Plus dat ik het bedrijf iBood voor geen meter (meer) vertrouw qua aftersales en ik veeheeeel meer vertrouwen heb in CoolBlue
Als je problemen met iBood hebt laat het weten. Ik heb een soort van hele goeie contact daar.
mcaran schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 11:04:
[...]
Duidelijk. Zoiets dacht ik al. Coolblue heeft inderdaad de service uitgevonden. Echt top.
Als je problemen met iBood hebt laat het weten. Ik heb een soort van hele goeie contact daar.
offtopic:
Ben eerder huiverig voor het traject mijn_deur -> iBood a.k.a. PostNL en wat daar allemaal wel niet weet te verdwijnen
Maar thnx voor t aanbod, hopelijk is het niet nodig 
Ben eerder huiverig voor het traject mijn_deur -> iBood a.k.a. PostNL en wat daar allemaal wel niet weet te verdwijnen

[ Voor 5% gewijzigd door Osiris op 18-12-2015 11:08 ]
Gelukkig heb ik hem op tijd bij iBood kunnen annuleren (Mij werd trouwens verteld dat hij pas eind volgende week verstuurd zou worden). Ik zie net at ik het geld weer terug heb gekregen, dus ik ga hem vandaag bij Coolbue bestellenOsiris schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 11:06:
[...]
offtopic:
Ben eerder huiverig voor het traject mijn_deur -> iBood a.k.a. PostNL en wat daar allemaal wel niet weet te verdwijnenMaar thnx voor t aanbod, hopelijk is het niet nodig
Ja dat werd mij ook verteld en opeens plotsklaps gisteren een e-mail dat 'ie onderweg wasBlack_Mage schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 11:22:
[...]
Gelukkig heb ik hem op tijd bij iBood kunnen annuleren (Mij werd trouwens verteld dat hij pas eind volgende week verstuurd zou worden). Ik zie net at ik het geld weer terug heb gekregen, dus ik ga hem vandaag bij Coolbue bestellen

Is er hier ook een accesoires etc. topic voor de 5X...Die kan ik niet vinden...:S
Korte eerste indrukken:
- cheap look
- cheap feel
- slecht scherm (backlight bleeding vergelijkbaar met mijn eerste hd ready tv van 10 jaar geleden)
- mono speaker van mindere kwaliteit
+ camera dik in orde (groothoek lens is fijn)
+ meer dan snel genoeg
+ gewicht
+ formaat (net ietsje teveel bezels nog maar goed)
- cheap look
- cheap feel
- slecht scherm (backlight bleeding vergelijkbaar met mijn eerste hd ready tv van 10 jaar geleden)
+ meer dan snel genoeg
+ gewicht
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Nog niet..mcaran schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 11:41:
Is er hier ook een accesoires etc. topic voor de 5X...Die kan ik niet vinden...:S
l3art schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 07:20:
[...]
[mbr] Bespreken van accessoires mogen in een daarvoor bestemd topic. Wie maakt deze aan?[/mbr]
Wat hebben jullie er bij iBood voor betaald?
Cheap look&feel - kwestie van smaak. Ik vind hem juist heel degelijk.Phusebox schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 11:46:
Korte eerste indrukken:
- cheap look
- cheap feel
+ meer dan snel genoeg
+ gewicht
Slecht scherm? - ik heb een zwarte achtergrond en nergens last van
Mono speaker - Het is geen boombox he...Daar zijn voor een paar 10tjes betere oplossingen voor te vinden.
Het is maar wat je zwart noemt, je bedoelt medium-grijs met lichte vlekken langs de rand?mcaran schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 11:55:
[...]
Cheap look&feel - kwestie van smaak. Ik vind hem juist heel degelijk.
Slecht scherm? - ik heb een zwarte achtergrond en nergens last van
Mono speaker - Het is geen boombox he...Daar zijn voor een paar 10tjes betere oplossingen voor te vinden.
Nee maar een Moto X uit 2013 heeft een betere speaker, en die telefoon was nog eens een stuk goedkoper.
Het is meer een 250 euro telefoon dan een 450 euro telefoon.
[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 18-12-2015 12:07 ]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Dan is er iets met jouw exemplaar mis...De mijne ziet er echt mooi uit...Phusebox schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 12:02:
[...]
Het is maar wat je zwart noemt, je bedoelt medium-grijs met lichte vlekken langs de rand?
Nee maar een Moto X uit 2013 heeft een betere speaker, en die telefoon was nog eens een stuk goedkoper.
Het is meer een 250 euro telefoon dan een 450 euro telefoon.
Ik heb een 32GB zwarte ook via CoolBlue binnen, icm een Vodafone abbo verlenging. Eerste indruk : Veel lichter dan mijn M7, vanwege plastic minder premium gevoel. Toestel is wel sneller (ook ten opzichte van M7 GPE) en de camera is lichtjaren beter.
Al met al lijkt het een prima ding. Helaas moet ik nog een simkaart regelen die past, dus straks na werktijd maar even langs Vodafone/BelCompany.
Al met al lijkt het een prima ding. Helaas moet ik nog een simkaart regelen die past, dus straks na werktijd maar even langs Vodafone/BelCompany.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Prijzen, levertijden: ~~~[Nexus 5X] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: ~~~[LG Nexus 5X] Accessoires
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Prijzen, levertijden: ~~~[Nexus 5X] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: ~~~[LG Nexus 5X] Accessoires