Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

Edge werkt eindelijk een beetje normaal zoals je van een nieuwe browser mag verwachten; zelfs Google doet het nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

racinfo schreef op zondag 15 januari 2017 @ 07:09:
Edge werkt eindelijk een beetje normaal zoals je van een nieuwe browser mag verwachten; zelfs Google doet het nu.
Vanuit de vorige preview (waar ik regelmatig google niet kon bezoeken), was voor mij de oplossing TLS1.2 uit te schakelen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:09
Ik meldde hier dat mijn router steeds vastliep toen ik van 14586 naar 15002 probeerde te updaten. Het probleem gebeurde uiteraard ook toen ik naar 15007 wilde updaten. Ik heb het probleem in de Feedback Hub gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Ik bemerk nu dat verplaatste iconen op de desktop niet blijven staan waar ik ze neerzet; ze springen na reset terug waar ze (na installatie ervan) terecht kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

racinfo schreef op zondag 15 januari 2017 @ 17:54:
Ik bemerk nu dat verplaatste iconen op de desktop niet blijven staan waar ik ze neerzet; ze springen na reset terug waar ze (na installatie ervan) terecht kwamen.
Da's de desktop-sync, die zorgt ervoor dat je bureaublad hetzelfde is op alle computers waarop je inlogt met je microsoft account

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

Brahiewahiewa schreef op zondag 15 januari 2017 @ 17:58:
[...]

Da's de desktop-sync, die zorgt ervoor dat je bureaublad hetzelfde is op alle computers waarop je inlogt met je microsoft account
Dat is volgens mij een verkeerde conclusie. Dat zou betekenen dat er 1 hoofd-pc moet zijn waarmee gesynct zou worden en dat zou onlogisch zijn. Als je de iconen op 1 willekeurige pc veranderd, dan zouden de rest van de pc's moeten volgen. Dit gebeurt niet en dat is waarschijnlijk een bug...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Brahiewahiewa schreef op zondag 15 januari 2017 @ 17:58:
[...]

Ik bemerkte dit euvel pas na de laatste update, 15007. Hiervoor was het niet aan de orde, overigens werk ik op de desktop nog met Build 14655 (okt 2016).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 11:00
Maakt het nog wat uit als je nog steeds op versie 1511 build 10586 zit? Krijg er nog wel steeds updates voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

jaaoie17 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 10:55:
Maakt het nog wat uit als je nog steeds op versie 1511 build 10586 zit? Krijg er nog wel steeds updates voor.
Mijn desktop versie heeft geen wifi of netwerk problemen; de laatste nieuwe previews dus wel.
Ik sprak zojuist de helpdesk en zij weten het ook niet. Hadden het over scandisk, chkdsk en meer van die rare adviezen... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricJH
Ik zag op Filehippo deze aardige tool: Windows ISO Downloader 4.13.

Je kunt er o.a. ook ISO's van InsiderPreview builds mee downloaden. Helaas kan het 15007 (nog) niet downloaden. Wellicht komt dat nog. Wel kan het Insider builds vanaf 14262 t/m 15002 Insider Preview en 15003 SDK Insider Preview voor je downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En het is alweer tijd voor Build #15014.

Er is ook een hele lijst met known issues (zoals gewoonlijk), maar een wil ik er wel even uit halen :
IMPORTANT: The download progress indicator shown when downloading this build is currently broken under Settings > Update & security > Windows Update. It may look like you’re getting stuck at 0% or at other percentages. Ignore the indicator and be patient. The build should download fine and the installation should kick off. See this forum post for more details.
En ook de opmerking over de My People Experience is het vermelden waard:
A note about the My People experience

As we shared at our event in October, we’re excited to bring your people to the front and center of your computing experience in Windows with the My People experience. Our goal with Windows is to deliver experiences you’ll love and we’ve made the decision to hold this feature for the next major update to Windows.

[ Voor 63% gewijzigd door TheVMaster op 20-01-2017 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Ik heb hem ook binnen, ben benieuwd of de feedback die ik eerder aangaf in deze build verwerkt is.

Edit/
Jawel hoor! Keurig Microsoft! ;)

[ Voor 17% gewijzigd door racinfo op 20-01-2017 16:48 . Reden: Edit/1 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Kan je van 15014 nog helemaal terug naar 14896? 15007 werkt op aantal punten voor mij niet, als 15014 dat ook niet doet en ik kan daarna enkel terug naar 15007, schiet het ook niet op.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op Friday 20 January 2017 @ 16:53:
Kan je van 15014 nog helemaal terug naar 14896? 15007 werkt op aantal punten voor mij niet, als 15014 dat ook niet doet en ik kan daarna enkel terug naar 15007, schiet het ook niet op.
Dan doe je toch gewoon even een herinstallatie :+ Of ga je nu vertellen dat je dan weer 10-tallen programma's moet installeren.... :9

Je kunt maar 1 versie terug.....dus als je upgrade, dan kan je alleen terug naar 15007. Wat je kunt doen is nu naar 14896 gaan en dan upgraden naar 15014

Dan kun je wel terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

TheVMaster schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 17:48:
[...]

Dan doe je toch gewoon even een herinstallatie :+ Of ga je nu vertellen dat je dan weer 10-tallen programma's moet installeren.... :9

Je kunt maar 1 versie terug.....dus als je upgrade, dan kan je alleen terug naar 15007. Wat je kunt doen is nu naar 14896 gaan en dan upgraden naar 15014

Dan kun je wel terug...
Programma's boeien me zeer weinig, m'n geluidskaart weer normaal werkend krijgen, dat is een heel ander verhaal :P

Ik heb trouwens nu weer dat geintje met Google/youtube, ook op andere devices getest, lijkt erop dat blocken van 3rd party cookies (privacy settings) dus ook meteen playback van youtube filmpjes stopt.

[ Voor 15% gewijzigd door SinergyX op 20-01-2017 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op Friday 20 January 2017 @ 17:50:
[...]

Programma's boeien me zeer weinig, m'n geluidskaart weer normaal werkend krijgen, dat is een heel ander verhaal :P

Ik heb trouwens nu weer dat geintje met Google/youtube, ook op andere devices getest, lijkt erop dat blocken van 3rd party cookies (privacy settings) dus ook meteen playback van youtube filmpjes stopt.
Nee, hier hetzelfde...als ik iets nodig heb installeer ik het pas. Heb trouwens wel last van het 'audio-issue' of in ieder geval...issues met audio. Maar dan alleen als ik een externe headset (usb of via 3.5mm plug) aansluit :(
Zo erg dat dan mijn Skype4B vastloopt en ik dus geen conf-calls kan doen...hoe kansloos is dat. Skype4B werkt qua chat, maar zodra ik headset aansluit blijft de applicatie hangen en hij werkt pas weer als ik de headset disconnect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

En zal je zien, ben ik avondje weg, kom ik terug en vond het nodig om dus 15014 te installeren :/

Geen geluid meer, 2 games draaien niet meer en IE werkt nu helemaal niet meer.

Het is leuk geweest, morgen herinstallatie en uit insider, als MS werkelijk niets doet met enige vorm van feedback, heeft het voor mij nog 0,0 nut om in insider te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 00:47:
En zal je zien, ben ik avondje weg, kom ik terug en vond het nodig om dus 15014 te installeren :/

Geen geluid meer, 2 games draaien niet meer en IE werkt nu helemaal niet meer.

Het is leuk geweest, morgen herinstallatie en uit insider, als MS werkelijk niets doet met enige vorm van feedback, heeft het voor mij nog 0,0 nut om in insider te blijven.
Als je zo een probleem hebt met bugs, wat doe je dan in het Insider programma? Denk je soms dat jij de enige bent met feedback? Er zijn zat genoeg mensen die waarschijnlijk belangrijkere dingen aanbrengen of misschien is het gewoon niet zo simpel om jou feedback te implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Loller1 schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 11:08:
[...]

Als je zo een probleem hebt met bugs, wat doe je dan in het Insider programma? Denk je soms dat jij de enige bent met feedback? Er zijn zat genoeg mensen die waarschijnlijk belangrijkere dingen aanbrengen of misschien is het gewoon niet zo simpel om jou feedback te implementeren.
Omdat het probleem in kwestie een simpele rechtenissue is, al vanaf de eerste win10 versie is dit bij elke versie weer een probleem. Ik zit al vanaf het begin in de insider, bugs melden en features aanvragen, dat ia toch de reden om insider te zijn?
Normaal is het 1 build later opgelost, maar nu met 2 builds achter elkaar, kan ik ook niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

SinergyX schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 12:29:
[...]

Omdat het probleem in kwestie een simpele rechtenissue is, al vanaf de eerste win10 versie is dit bij elke versie weer een probleem. Ik zit al vanaf het begin in de insider, bugs melden en features aanvragen, dat ia toch de reden om insider te zijn?
Normaal is het 1 build later opgelost, maar nu met 2 builds achter elkaar, kan ik ook niet terug.
Ik denk dat je gewoon pech hebt. Bij mij heb ik gewoon geluid en Edge doet alles zoals je zou verwachten. Games heb ik niet...

Met een factory reset kunnen al je problemen verholpen zijn, dus ik zou dat eerst proberen...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik loop tegen iets aan wat ik op nog geen van de insider forums ben tegen gekomen...
Mijn printers weigeren onder 15014 tekst af te drukken.

Herinstallatie van de drivers bied geen oplossing.
Een laptop zonder insider kan gewoon "normaal" zijn printtaken afhandelen.

Betreft in mijn geval een Canon MX925 printer.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Je kunt nu ook "update drivers" naar believen regelen bij build updates,

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/13814150/Schermafdruk%202017-01-22%2006.14.04.png

[ Voor 43% gewijzigd door racinfo op 22-01-2017 06:23 . Reden: afb. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En toen stond opeens 15014 op mijn laptop. Ondanks dat ik in de slow ring zat 8)7

Draait wel prima hier.

Stabiel, nog geen GSOD gezien :P

Audiodriver on board is eindelijk geen RealDrek meer en dat kan ik horen. Dikke prima :D

Action Center is behoorlijk druk aan het worden trouwens 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2017 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-09 00:31
Bullet NL schreef op zondag 22 januari 2017 @ 02:07:
Ik loop tegen iets aan wat ik op nog geen van de insider forums ben tegen gekomen...
Mijn printers weigeren onder 15014 tekst af te drukken.

Herinstallatie van de drivers bied geen oplossing.
Een laptop zonder insider kan gewoon "normaal" zijn printtaken afhandelen.

Betreft in mijn geval een Canon MX925 printer.
Zelfde probleem hier.

Kon uit Mail programma en uit Outlook.com de mail niet afdrukken (Edge), enkel met Chrome ging het perfect.

Microsoft Edge werkt duizend maal slechter dan Chrome 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Dragunov schreef op maandag 23 januari 2017 @ 16:54:
[...]
Microsoft Edge werkt duizend maal slechter dan Chrome 8)7
Je kiest er zelf voor om insider te zijn. Dan kan er wel eens een bug ontstaan. Isiders wordt ook gevraagd om bugs te melden zodat de release uiteindelijk voor 99,99% bugvrij kan zijn.

Daarmee werkt Edge dus niet 1000 maal slechter dan Chrome, alleen in deze build zit er dus een bug in Edge...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Ik heb altijd al problemen met Edge, pagina's die vastlopen en zo, Insider of niet.

Me vrouw is ook reeds afgestapt van Edge.

En als Insider post ik al de feedback die ik kan geven, wees gerust!

Het is aan MS om de fouten eruit te halen...

Ze hebben toch al gezorgd als je iets download dat je er ook voor kan kiezen om bestand te openen, iets dat ik en wss ook wel anderen hebben gemeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dragunov schreef op Monday 23 January 2017 @ 22:49:
Ik heb altijd al problemen met Edge, pagina's die vastlopen en zo, Insider of niet.

Me vrouw is ook reeds afgestapt van Edge.

En als Insider post ik al de feedback die ik kan geven, wees gerust!

Het is aan MS om de fouten eruit te halen...

Ze hebben toch al gezorgd als je iets download dat je er ook voor kan kiezen om bestand te openen, iets dat ik en wss ook wel anderen hebben gemeld
Denk dat het van persoon tot persoon verschilt. Mijn vrouw zweert bij Edge...terwijl ik toch nog vaak naar Chrome grijp (al was het alleen al dat de Password manager nog geen extensie heeft voor Edge).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:49
Komt het ook niet doordat sommige sites verouderd zijn en niet goed werken in Edge? Oftewel niet compatibel zijn. Ik heb bij een aantal kennissen Internet Explorer als standaard browser ingesteld, enkel omdat sommige van hun favoriete websites niet goed werken in Edge . Zelf vind ik Edge een prima browser, maar ik heb dan ook geen printer. Maar ik heb idd weleens gehad dat een pagina niet goed afdrukte vanuit Edge, maar dat lijkt me nogmaals eerder een compatibiliteitsprobleem dan een slechte browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

90% van de sites waar ik problemen mee heb, is puur door reclame en banners, dubbele adblocker erop en sites werken opeens weer redelijk normaal.

Ik heb chrome als nood, gyazo bijvoorbeeld loopt altijd vast op edge/IE als je je screenshots wil beheren (geen idee waarom), maar sinds Edge ook plugin heeft voor custom CSS, heb ik chrome al een tijd niet meer opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Nieuwe build komt normaal morgen uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Dragunov schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 20:13:
Nieuwe build komt normaal morgen uit
Nu dus... 15019
Heb nu wel al 20 minuten dit scherm:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uuVEMyf2XoqPNE7ybFf1DSJO/full.png

Afwachten of dit de zogenaamde '0% bug is'...

[ Voor 33% gewijzigd door Swerfer op 27-01-2017 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Swerfer schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 20:53:
[...]

Nu dus... 15019
Heb nu wel al 20 minuten dit scherm:

[afbeelding]

Afwachten of dit de zogenaamde '0% bug is'...
Kun je zien aan waar Windows de update neerzet en de hoeveelheid ruimte die steeds minder word O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 21:32:
[...]

Kun je zien aan waar Windows de update neerzet en de hoeveelheid ruimte die steeds minder word O-)
Gebeurt dus helemaal niets. Kan de 'update' ook niet stoppen en opnieuw opstarten heeft geen zin...

Edit:

Problem solved. Ik heb de 'update map' "$WINDOWS.~BT" gewist en toen opnieuw opgestart. Die map bleef leeg of een submap na en nu na het deleten en herstarten ging de download goed van start...

[ Voor 24% gewijzigd door Swerfer op 27-01-2017 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Swerfer schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 21:37:
[...]

Gebeurt dus helemaal niets. Kan de 'update' ook niet stoppen en opnieuw opstarten heeft geen zin...

Edit:

Problem solved. Ik heb de 'update map' "$WINDOWS.~BT" gewist en toen opnieuw opgestart. Die map bleef leeg of een submap na en nu na het deleten en herstarten ging de download goed van start...
Tussentijds 'CLEANMGR' draaien lost dit af en toe optredend probleem op, verwijder dan ook de systeembestanden als die mogelijkheid geboden wordt.

ps
In de laatste 2 builds kon ik geen andere taal meer downloaden via instellingen; maar ik ontdekte dat het via configuratiescherm (control panel) nog wel lukt. Oja, via feedback gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Van mij startte installatie goed maar na 1% startte PC opnieuw op en op het scherm dat vorige versie van Windows werd hersteld...

Dus nu nog eens opnieuw proberen

*update*

Installatie ditmaal goed verlopen

Draai nu Build 15019.rs_prerelease.170121-1513

[ Voor 25% gewijzigd door Dragunov op 28-01-2017 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Ik ben sinds kort ook een "Insider" alleen mijn Windows 10 is nog precies hetzelfde als dat ik geen insider ben.
-Ik zit in de Fast ring
-Mijn taal is Engels Verenigd Koninkrijk
-Heb geen insider

Hoe komt dit?

*Ik heb hier nog niet op ge googled

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Berlinetta schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 21:42:
Ik ben sinds kort ook een "Insider" alleen mijn Windows 10 is nog precies hetzelfde als dat ik geen insider ben.
-Ik zit in de Fast ring
-Mijn taal is Engels Verenigd Koninkrijk
-Heb geen insider

Hoe komt dit?

*Ik heb hier nog niet op ge googled
Wat is sinds kort? Het kan een dag of 2 duren voordat je wordt 'opgepikt' als Insider.

Wat bedoel je met "Heb geen insider"? Bedoel je dat je geen insider build hebt?

Verander in ieder geval niet van fast naar slow of preview of geen insider en weer terug, want elke wijziging zorgt weer voor een vertraging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Swerfer schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 21:48:
[...]

Wat is sinds kort? Het kan een dag of 2 duren voordat je wordt 'opgepikt' als Insider.

Wat bedoel je met "Heb geen insider"? Bedoel je dat je geen insider build hebt?

Verander in ieder geval niet van fast naar slow of preview of geen insider en weer terug, want elke wijziging zorgt weer voor een vertraging...
Ongeveer een week, op mijn Windows telefoon zag ik direct dat ik insider was. Maar op de desktop niet.

Ik heb hem gewoon zo ingesteld zoals ik het zei in mijn voorgaande reactie. Later zal ik even kijken welke versie ik draai.

PS: Ik heb deze handleiding gevolgd.
http://www.howtogeek.com/...-new-windows-10-features/

[ Voor 9% gewijzigd door Berlinetta op 28-01-2017 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Berlinetta schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 22:42:
[...]

Ongeveer een week, op mijn Windows telefoon zag ik direct dat ik insider was. Maar op de desktop niet.

Ik heb hem gewoon zo ingesteld zoals ik het zei in mijn voorgaande reactie. Later zal ik even kijken welke versie ik draai.

PS: Ik heb deze handleiding gevolgd.
http://www.howtogeek.com/...-new-windows-10-features/
"Op je telefoon zag je meteen dat je insider was" Hoe? Heb je daar wel een insider build geinstalleerd (lange installatie na een grote download)? Als je een insider build hebt, dan weet je dat echt wel, want dan heb je en een hele grote update gehad en je moest je PC herstarten en daarna duurde de installatie zo'n half uur. Je hebt dan tevens rechts onderin beeld de volgende tekst staan:

Windows 10 Pro Insider Preview
Evaluation copy. Build 15019.rs_prerelease.170121-1513

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Swerfer schreef op zondag 29 januari 2017 @ 09:27:
[...]

"Op je telefoon zag je meteen dat je insider was" Hoe? Heb je daar wel een insider build geinstalleerd (lange installatie na een grote download)? Als je een insider build hebt, dan weet je dat echt wel, want dan heb je en een hele grote update gehad en je moest je PC herstarten en daarna duurde de installatie zo'n half uur. Je hebt dan tevens rechts onderin beeld de volgende tekst staan:

Evaluation copy. Build 15019.rs_prerelease.170121-1513
Ik heb een grote update gehad of zelfs meerdere.
Maar ik zie de tekst ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Berlinetta schreef op zondag 29 januari 2017 @ 10:16:
[...]

Ik heb een grote update gehad of zelfs meerdere.
Maar ik zie de tekst ook niet.
Dan heb je geen insider build...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

15019 komt eindelijk goed binnen _O-

Duurde pas 3 pogingen :P

Hopelijk is met deze build ook het probleem opgelost dat ik extended schermen niet om kan wisselen op de laptop. Als ik de muispijl naar het linker scherm wil hebben moet ik naar rechts bewegen :F

Draai ik de schermen om in de Display Settings reset 'ie de setting _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 14:57
Merkt iemand met de game modus fps verbeteringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

ps
In de laatste 2 builds kon ik geen andere taal meer downloaden via instellingen; maar ik ontdekte dat het via configuratiescherm (control panel) nog wel lukt. Oja, via feedback gemeld.
Dit probleem in Build 15019 opgelost, nu kun je wel elk talenpakket downloaden en installeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Heb dus het probleem dat Steam soms sluit als ik game probeer te starten en bij bepaalde games heb ik inderdaad als ik het hoofscherm zit en ik klik ergens dat hij minimaliseert (heb dit al sedert vorige build), kan wel terug maximaliseren, maar krijg spel niet gestart.

Hopelijk lossen ze dit gekend issue op in volgende build...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2017 @ 22:36:
...
Draai ik de schermen om in de Display Settings reset 'ie de setting _O-
Nope, bug is nog niet geplet.

Ook het Notification Area heeft nog issues, de ene keer is ie blanco en transparant, en de andere keer is het goed. Geen pijl op te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spatial Audio for headphones werkt ookt voor geen moer _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Ben hier weer terug naar de normale build nadat ik erachter kwam dat ik me muis niet meer kon gebruiken in games.
Bijvoorbeeld in cs:go resulteerde een muisklik in het verschijnen van de desktop.
Weet niet of iemand anders hier wel eens last van heeft gehad en een oplossing heeft?
Zelf kon ik op google niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Windows 10 Insider Preview 15025 released!

https://www.neowin.net/ne...ws-10-for-pcs-build-15025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Met het uitvoeren van een herstel operatie nadat mijn audio montage app (Cool2000) mijn Build 15019 volledig liet vastlopen heb ik een geheel nieuwe Windows 10 Pro NL op mijn laptop gezet. De vorige was echter ooit voortgekomen uit een 8.1 installatie en nog eens in het Engels.

Dat betekende, nadat ik over de 1607 weer een nieuwe preview 15019 had heen gezet dat mijn licentie nummer ongeldig werd verklaard door Microsoft en dus een uitnodiging kreeg om in de Store een nieuwe te kopen. Ja, inderdaad tot mijn verbazing met de previes build 15019, ik was uiteinderlijk van een UK uitvoering naar een NL gegaan.

Kostte mij overigens niet de hoofdprijs, voor 24,- ex btw had ik een OEM licentie die perfect door Microsoft geaccepteerd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Voor degenen die graag een ISO van Inisder builds willen downloaden die kunnen met de laatste versie, 4.14,van Microsoft Windows and Office ISO Download Tool de Insider builds 15021. 15025 en 15026 gedownload worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zipper646
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-06 00:02

zipper646

...shit happens

EricJH schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 05:04:
Voor degenen die graag een ISO van Inisder builds willen downloaden die kunnen met de laatste versie, 4.14,van Microsoft Windows and Office ISO Download Tool de Insider builds 15021. 15025 en 15026 gedownload worden.
_/-\o_

Apple iMac 2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 22:19
EricJH schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 05:04:
Dit is geen officiele tool van Microsoft, dus gebruik hiervan is op eigen risico.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Verwijderd schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 01:39:
Spatial Audio for headphones werkt ookt voor geen moer _O-
Dat gaat ook prima met DFX Audio Enhancer software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

racinfo schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 18:27:
[...]

Dat gaat ook prima met DFX Audio Enhancer software
Al dat soort meuk werkt en klinkt gewoon niet lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Verwijderd schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 21:48:
[...]

Al dat soort meuk werkt en klinkt gewoon niet lekker.
Ik gebruik het om het volume van mijn laptop wat op te krikken; en dat werkt voor mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Het bug bashen kan nu echt beginnen. Build 15031 is feature complete voor de creative update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Dragunov schreef op maandag 30 januari 2017 @ 18:07:
Heb dus het probleem dat Steam soms sluit als ik game probeer te starten en bij bepaalde games heb ik inderdaad als ik het hoofscherm zit en ik klik ergens dat hij minimaliseert (heb dit al sedert vorige build), kan wel terug maximaliseren, maar krijg spel niet gestart.

Hopelijk lossen ze dit gekend issue op in volgende build...
Al de problemen dat ik had met games (Steam) en de Bethesda Launcher die niet werkte zijn VOLLEDIG opgelost met deze build en GEDEELTELIJK met de vorige build (Bethesda Launcher die nog niet werkte)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Swerfer schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 17:29:
Het bug bashen kan nu echt beginnen. Build 15031 is feature complete voor de creative update...
Hij staat klaar bij mij...
Ik ga nu updaten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

racinfo schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 18:50:
[...]

Hij staat klaar bij mij...
Ik ga nu updaten ;)
Dat ging echt heel snel!
Hij staat erop, we kunnen bugjes gaan vangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Met wat hikken van de router 15031 binnengehaald.

Als ik instel om de update op een andere dag te installeren dan onthoudt Windows dat niet.. Ik heb gpedit nagelopen maar kan niets vinden wat dit zou kunnen verklaren. Ervaren anderen dit ook? Is het een bug?

Edit. Ik stelde net de andere dag om de update te installeren in. In plaats van dat ik terug ging naar het vorige scherm met de pijl linksboven sloot ik af rechtboven. Als ik nu naar Restart Options ga kan ik de update niet meer uitstellen; de schakelaar is greyed out. Huh? :?

[ Voor 34% gewijzigd door EricJH op 10-02-2017 05:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashram
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10:15
Ik heb bij de laatste 3 builds telkens problemen dat store apps niet meer starten (oa Mail, Calendar, Movies & TV en nog een hele zwik. Zelfs de Store app zelf werkt niet meer). Moet dan via een Powershell scriptje de boel weer werkend krijgen.

Nog meer mensen die hier ook last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:38
Weet iemand hoe lang het duurt voordat ik Insider builds binnenkrijg? Heb me gister aangemeld en mijzelf op de Fast ring gezet, echter ontvang ik nog geen nieuwe build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Kan paar dagen duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panmanbos
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 02-02 13:37
onderstaande vraag kom ik meerdere keren tegen maar geen goede oplossing
In Windows 10 kan ik in de instellingen niet vinden hoe je de witte vensterkleur kunt veranderen.
Ik vind alleen de manier als je hoog contrast gebruikt, maar dan verander je allerlei andere dingen ook die ik niet wil, zoals button-kleuren, of kleuren van het lettertype, of de achtergrond van de toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
panmanbos schreef op maandag 13 februari 2017 @ 20:33:
onderstaande vraag kom ik meerdere keren tegen maar geen goede oplossing
In Windows 10 kan ik in de instellingen niet vinden hoe je de witte vensterkleur kunt veranderen.
Ik vind alleen de manier als je hoog contrast gebruikt, maar dan verander je allerlei andere dingen ook die ik niet wil, zoals button-kleuren, of kleuren van het lettertype, of de achtergrond van de toepassing.
Je vraag is niet zo zeer Windows Insider preview gerelateerd (zie topic warning in het rode kader), dus je vraagt hoort eerlijk gezegd niet thuis in dit topic. Desalniettemin: een zoekopdracht via Google (change dialog color windows 10), bracht me tot deze website.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panmanbos
het gaat mij niet om de taskbar maar alleen de felle witte achtergrond in o.a. explorer, outlook enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
panmanbos schreef op maandag 13 februari 2017 @ 22:22:
het gaat mij niet om de taskbar maar alleen de felle witte achtergrond in o.a. explorer, outlook enz.
Je kunt met de "app-modus" op dit moment alleen kiezen voor "Licht" en Donker". Enige andere mogelijkheid is om een Windows 10 custom thema te installeren.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panmanbos
oké thx

• racinfo

racinfo

E-MTB

mprkooij schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 21:48:
Weet iemand hoe lang het duurt voordat ik Insider builds binnenkrijg? Heb me gister aangemeld en mijzelf op de Fast ring gezet, echter ontvang ik nog geen nieuwe build.
Bij instellingen keuze "rs2_release" aanvinken wil de download weleens bespoedigen.

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Hmm... Iets vreemds met Edge:

Mijn PC was in sleep modus en toen ik die wakker maakte en naar Edge ging, en naar de favorieten, werden die van onderaf naar boven allemaal gewist in ongeveer 2 seconden. Geen favorieten meer |:(

Toen nog vreemder, het 'hub' icoon (wist niet dat hij zo heette) veranderde:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ar5al7m8SG4nRNLniRDbFXJj/full.png

Iemand hetzelfde?

Edit:

Lijkt een probleem met mijn toetsenbord te zijn (Surface Book). Ik wilde wat in Google tikken, begint mijn toetsenbord de letter w oneindig uit te spuwen. Lijkt erop dat bij mijn favorieten de 'del'-knop hetzelfde deed.

Maar dat icoon... Dat blijft wel vreemd...

[ Voor 25% gewijzigd door Swerfer op 16-02-2017 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Wie heeft de update van Groove al? Ik krijg hem niet binnen en denk dat dit misschien te maken heeft dat ik een insider build heb.

Ik zat al een tijd te wachten op de sharing functie omdat ik in mijn app Playlist Converter ook gesharede (hmm bestaat dit woord wel in het Nederlands?) playlists van Groove wil kunnen importeren.

Zolang ik de update zelf niet krijg, kan ik ook niet zien hoe zo'n gesharede url eruit ziet. Kan iemand die de update wel heeft een share-link van Groove posten? Makkelijkste is denk sharen naar email en dan de link kopieren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Zojuist Build 15042 binnen gekregen, wat mij direct opviel is dat er rechtsonder nu geen preview build aanduiding meer staat; er staat niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
racinfo schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 21:54:
Zojuist Build 15042 binnen gekregen, wat mij direct opviel is dat er rechtsonder nu geen preview build aanduiding meer staat; er staat niets.
Windows 10 build 15042 removes watermark and expiration date, showing it's close to complete

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
En hier heb ik nog steeds een watermark...

Testmodus
Buidl 15042.rs2_release.170219-2329

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Wil niet installeren, blijft hangen als de laptop wordt herstart.
Na 2x de uitknop 10sec ongedrukt te hebben hersteld ie gelukkig wel weer naar de vorige versie.

Geduld tot de volgende update dan maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

hjs schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 07:57:
Wil niet installeren, blijft hangen als de laptop wordt herstart.
Na 2x de uitknop 10sec ongedrukt te hebben hersteld ie gelukkig wel weer naar de vorige versie.

Geduld tot de volgende update dan maar.
A small percentage of PCs may fail to update to this build due to a corrupt registry key. If your PC appears to be at the spinning dots black screen during boot for an unusual amount of time while updating to this build, hard reboot your PC and then run the following commands in an admin Command Prompt:
reg delete HKEY_LOCAL_MACHINE\system\setup\upgrade\nsimigrationroot /f
netsh int ipv6 set locality state=disabled
reg delete HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Nsi\{eb004a01-9b1a-11d4-9123-0050047759bc}\28 /f
For more information on this issue, see this forum post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:55

SambalBij

We're all MAD here

Dragunov schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 23:24:
En hier heb ik nog steeds een watermark...

Testmodus
Buidl 15042.rs2_release.170219-2329
Dan heb de testmodus aangezet; Dan krijg je namelijk ook die watermark, ook gewoon bij een non-insider release versie.
(bcdedit /set testsigning on - om driver signing te omzeilen)
(Bij mij stond er nooit Test mode boven, en is het watermark nu inderdaad ook weg)

[ Voor 13% gewijzigd door SambalBij op 25-02-2017 10:10 ]

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Inderdaad is nu ook weg. Heb wss Windows 10 in testmodus gezet om een driver te installeren

https://answers.microsoft...-9f7d-50565eb6b90c?auth=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Gelukt hoor @Swerfer tnhx

[ Voor 10% gewijzigd door hjs op 25-02-2017 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Notificatieflyout is weer normaal oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Mijn PC is nu build 15046 aan het binnenhengelen. What's new: https://blogs.windows.com...6-pc/#fMSsMBh4doWXECeJ.97

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Er is zeker wat mis met build 15046 want bij mij is ie nu bezig met build 15048 naar binnen te halen (wel erg snel na 15046) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Echt iets mis met 15046 was er niet, deed het prima. Vanochtend 15048 geinstalleerd, ook die werkt prima.

Er is weinig spannends veranderd tov 15046 eigenlijk https://blogs.windows.com...bile/#yfQ0xZsbqDDwF0LU.97

Wat wel opvalt is dat de watermark rechtsonder weer terug is in 15048, in 15046 was deze weg...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

wildhagen schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 09:57:
Echt iets mis met 15046 was er niet, deed het prima. Vanochtend 15048 geinstalleerd, ook die werkt prima.

Er is weinig spannends veranderd tov 15046 eigenlijk https://blogs.windows.com...bile/#yfQ0xZsbqDDwF0LU.97

Wat wel opvalt is dat de watermark rechtsonder weer terug is in 15048, in 15046 was deze weg...
Nu je het zegt.... het was mij niet eerder opgevallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Terug een tijd erop? Timebomb?

Ik zie terug een datum staan als ik winver intyp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

wildhagen schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 09:57:

Niets nieuws? Was die virusbescherming er eigenlijk al eerder? Dat we sinds jaar en dag Defender hebben was mij bekend maar nu ook nog allerlei extra's erbij (zie afbeelding)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/13814150/virusw10.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Dit had ik ook nog niet gezien, afsluiten zonder bij te werken.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qGRx0z8.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Dat is er volgens mij al een tijdje hoor.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op de Frontpage zijn ze ook wakker. Kondigen ze net gewoon aan dat de Preview van afgelopen vrijdag nu beschikbaar is voor mensen uit de fast ring... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
TheVMaster schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 19:27:
Op de Frontpage zijn ze ook wakker. Kondigen ze net gewoon aan dat de Preview van afgelopen vrijdag nu beschikbaar is voor mensen uit de fast ring... 8)7
Ja zag ik ook, terwijl ik de update vrijdag al kreeg via WU. Misschien hadden ze wat backlog op Tweakers HQ?

[ Voor 4% gewijzigd door Turdie op 07-03-2017 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
shadowman12 schreef op Tuesday 7 March 2017 @ 20:31:
[...]

Ja zag ik ook, terwijl ik de update vrijdag al kreeg via WU. Misschien hadden ze wat backlog op Tweakers HQ?
Dunno...maar om nu op dinsdag te melden dat er een nieuwe build is voor de Fast ring, terwijl die 4 dagen daarvoor al gereleased is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansat
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 07:13
Windows 10 Insider Preview 15055 (rs2_release)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Release notes: https://blogs.windows.com...ew-build-15055-pc-mobile/

Weinig spannends deze keer imho.

15055 net geinstalleerd (vanaf 15048), probleemloos verlopen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stond er zo op, dat was in het verleden wel eens anders _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Ik probeer, gewoon voor de lol de vorige versie terug te zetten maar ontdekte dat dat helemaal niet werkt :(
Bugje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Phrases used by the tech-savvy to mean that a problem is caused entirely by the fault of the user include PEBKAC[8](an acronym for "Problem Exists Between Keyboard And Chair")

Ik dacht het niet !!!!

Nog iets, het weer doet het niet meer (microsoft app)

[ Voor 8% gewijzigd door racinfo op 14-03-2017 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En we hebben weer een nieuwe build : Build 15058 voor de Fast ring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonber
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09-2021
TheVMaster schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 23:07:
En we hebben weer een nieuwe build : Build 15058 voor de Fast ring.
Opnieuw opstarten gaat niet foutcode 0x8024a112.

Na diverse malen handmatig opstarten, werkt de knop nu opnieuw opstarten wel.

[ Voor 13% gewijzigd door tonber op 15-03-2017 07:25 . Reden: aanvulling ]

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

Pagina: 1 ... 9 ... 14 Laatste

Let op:
ALLEEN ervaringen met en discussie over het gebruik van Windows 10 Insider Preview builds!. Lees altijd de Topic Start voordat je begint met posten.

De reguliere Windows 10 versies? Bespreek die in het gewone topic : [Windows 10] Ervaringen & Discussie - Deel 2

Voor Windows Server 2019 Insider Preview Ervaringen & Discussie kun je hier terecht.

Problemen met Upgraden / Installeren van Windows 10?
Om te voorkomen dat het ervaringen topic overstroomt, graag je uitdagingen hier bespreken. Posts die in het ervaringen topic worden geplaatst, worden zonder meer verwijderd (of verplaatst) zonder verdere mededeling.