Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

TheVMaster schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 23:07:
En we hebben weer een nieuwe build : Build 15058 voor de Fast ring.
Hmm.. Download was binnen 10 seconden klaar. Werkt goed die differential downloads.

Weinig veranderd dan waarschijnlijk ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Swerfer op 15-03-2017 17:43 ]

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 11:00
Sinds de normale update, heb ik iets vaags met schijf-opruiming. Bij Windows Update opschonen staat 3,99TB en dat ik in totaal 4TB kan opschonen. Maar deze SSD is 500GB. Kan ik die 4TB gewoon veilig opschonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
jaaoie17 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 20:36:
Sinds de normale update, heb ik iets vaags met schijf-opruiming. Bij Windows Update opschonen staat 3,99TB en dat ik in totaal 4TB kan opschonen. Maar deze SSD is 500GB. Kan ik die 4TB gewoon veilig opschonen?
Zoals ik hier gister had? :P
Afbeeldingslocatie: http://www.ravenslair.nl/GoT2/W10-disk%20cleanup.jpg

Zag ik gister toen ik de W10-VM weer eens wilde gebruiken voor insider previews, waar ik nog niet mee begonnen ben. Dit zit dus ook in de gewone installaties.

Gebruik iig niet de schijfopruimer van Windows, die heb ik uiteindelijk maar stopgezet omdat het veel te lang duurde en er niets leek te gebeuren. Voortaan maar met de hand doen. Windows Update service uitschakelen, restart en dan c:\windows\softwaredistribution leegmaken.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 11:00
Raven schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 09:52:
[...]

Zoals ik hier gister had? :P
[afbeelding]

Zag ik gister toen ik de W10-VM weer eens wilde gebruiken voor insider previews, waar ik nog niet mee begonnen ben. Dit zit dus ook in de gewone installaties.

Gebruik iig niet de schijfopruimer van Windows, die heb ik uiteindelijk maar stopgezet omdat het veel te lang duurde en er niets leek te gebeuren. Voortaan maar met de hand doen. Windows Update service uitschakelen, restart en dan c:\windows\softwaredistribution leegmaken.
Maar het kan geen kwaad als ik gewoon die schijfopruimer van windows zelf gebruik? Dat tie geen verkeerde dingen weghaalt ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
jaaoie17 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 17:45:
[...]

Maar het kan geen kwaad als ik gewoon die schijfopruimer van windows zelf gebruik? Dat tie geen verkeerde dingen weghaalt ofzo?
Geen flauw idee, de updater van de W10 VM lijkt ondanks het resetten van de VM nog te werken (inmiddels 15058 aan het binnenhalen), maar ik zou het met de hand doen.

Huh, tijdens het upgraden ineens "working on updates" ipv de Nederlandse vertaling :?

[ Voor 10% gewijzigd door Raven op 16-03-2017 18:45 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Gaat hard met de builds, want zojuist is build 15060 vrijgegeven (alleen voor PC, niet voor mobile). Release-notes: https://blogs.windows.com...er-preview-build-15060-pc

Derde nieuwe build in 5-6 dagen geloof ik :X

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07 18:33
Apart, mijn pc heeft gisteren toch een aantal uurtjes aangestaan maar hij heeft niets in de achtergrond gedownload.

Na herstart vandaag, update bleef hangen op defender update, nu bezig met de 15058...

Seriously? Nope, not a bit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

wildhagen schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 05:20:
Gaat hard met de builds, want zojuist is build 15060 vrijgegeven (alleen voor PC, niet voor mobile). Release-notes: https://blogs.windows.com...er-preview-build-15060-pc
Bij de vorige build was de download binnen 10 seconden klaar, nu lijkt het wel weer of de volledige build wordt binnengehaald en geen incremental download. De download is nu al 10 minuten bezig...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
Swerfer schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 09:35:
[...]
Bij de vorige build was de download binnen 10 seconden klaar, nu lijkt het wel weer of de volledige build wordt binnengehaald en geen incremental download. De download is nu al 10 minuten bezig...
Dat lijkt er wel op ja. Hier staat de 15060 ook te downloaden. Is ook al weer enige tijd bezig.

Misschien dat de 15058 een kleine update is geweest als voorbereiding op de 15060. Op de Insider Hub is ook niets te vinden betreffende de 15058 update. De 15060 is daar wel bekend gemaakt...

[ Voor 9% gewijzigd door Xessive op 17-03-2017 10:09 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
15058 -> 15060:
Sommige updates zijn geannuleerd. We blijven het proberen zodra er nieuwe updates beschikbaar zijn.
:S

Later nog maar eens proberen.

[ Voor 11% gewijzigd door Raven op 17-03-2017 10:55 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
Raven schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 10:50:
15058 -> 15060:

[...]
:S

Later nog maar eens proberen.
Je moet even op de insider hub kijken voor de oplossing. Er moet een registry key verwijderd worden waarna de update wel goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Xessive schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 11:10:
[...]

Je moet even op de insider hub kijken voor de oplossing. Er moet een registry key verwijderd worden waarna de update wel goed gaat.
.... jup, deze:
code:
1
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\WindowsUpdate\Auto Update\RequestedAppCategories\8b24b027-1dee-babb-9a95-3517dfb9c552
Inmiddels aan het downloaden :)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
Raven schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 11:21:
[...]

.... jup, deze:
code:
1
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\WindowsUpdate\Auto Update\RequestedAppCategories\8b24b027-1dee-babb-9a95-3517dfb9c552
Inmiddels aan het downloaden :)
Super, kon die key ff zo snel niet vinden. Pc was aan het upgraden en mijn Lumia 650 heeft de reguliere W10 installatie. Mijn Lumia 535, welke wel de preview heeft, was leeg...

Ben blij dat het gelukt is en dat de upgrade gestart is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Xessive schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 12:26:
[...]

Super, kon die key ff zo snel niet vinden.
Huh? hij staat anders letterlijk in de release notes van deze build... ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
wildhagen schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 16:49:
[...]

Huh? hij staat anders letterlijk in de release notes van deze build... ;)
Ja dat klopt maar als je geen insider versie draait geeft de Hub ook die versies niet weer. En ik was te lui om naar blogs.windows.com te gaan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-09 00:31
Build 15061 is nu beschikbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
8)7

Schiet mij maar de kerstboom in. Zo ben je weken aan het wachten en dan releasen ze als een gek...

Ach ja, dan maar de derde update downloaden en installeren vandaag :P

Aanvulling: De grootte van de updates mogen ze ook wel eens gaan aanpassen....

[ Voor 11% gewijzigd door Xessive op 17-03-2017 19:36 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Fast Ring gebruikers mogen hierover niet klagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Xessive schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 19:13:
[...]

8)7

Schiet mij maar de kerstboom in. Zo ben je weken aan het wachten en dan releasen ze als een gek...

Ach ja, dan maar de derde update downloaden en installeren vandaag :P

Aanvulling: De grootte van de updates mogen ze ook wel eens gaan aanpassen....
Ik had dat Edge regelmatig geen internetverbinding meer had, de rest van het systeem wel. Misschien is dat nu opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
Swerfer schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 21:07:
[...]

Ik had dat Edge regelmatig geen internetverbinding meer had, de rest van het systeem wel. Misschien is dat nu opgelost...
Ik gebruik standaard Chrome op mijn desktop. Bij Mobile kan ik alleen de Edge browser gebruiken. Werkt wel prima op enkele kleinigheden na waar ik na verloop van tijd aan gewend ben :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Swerfer schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 21:07:
[...]

Betwijfel het, het wordt niet in de (zeer beknopte) releasenotes genoemd: https://blogs.windows.com...r-preview-build-15061-pc/

Wederom een weinig spannende build.

Ik hoop niet dat er nu letterlijke *elke* dag een nieuwe build gaat komen, want dat vind ik wel heel erg overdreven allemaal. Dan ga ik wel over naar de Slow Ring tot ze een wat normaler releaseschema gaan hanteren.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansat
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 07:13
Windows 10 Insider Preview 15061 (rs2_release)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

wildhagen schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 05:56:
[...]

Wederom een weinig spannende build.
Er komen geen spannende builds meer. Ze zijn nu alle known issues en de laatste bugs aan het wegwerken.
Ik hoop niet dat er nu letterlijke *elke* dag een nieuwe build gaat komen, want dat vind ik wel heel erg overdreven allemaal. Dan ga ik wel over naar de Slow Ring tot ze een wat normaler releaseschema gaan hanteren.
Je hoeft niet elke build te installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
wildhagen schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 05:56:
Dan ben je meer bezig met het installeren van nieuwe builds dan het testen daarvan :P

edit:
Er zijn problemen bij de installatie van enkele updates, maar de installatie zal later opnieuw worden uitgevoerd. Als u dit bericht dan weer ontvangt en meer informatie wilt zoeken via internet of ondersteuning wilt, is het volgende wellicht nuttig:

• Windows 10 Insider Preview 15061 (rs2_release) - Fout 0x80070020
* Raven doet oude installatie van vorige update opruimen en update reset.
Later nog maar eens proberen, of moet er weer in het register gerotzooid worden? :P

[ Voor 38% gewijzigd door Raven op 18-03-2017 11:46 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

60 en 61 kwamen gewoon spontaan binnen.

Niet rekening houdende met mijn instelling dat ik het op een andere dag wilde doen met de reboot en update :F

Fix dat eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

Dragunov schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 19:16:
Fast Ring gebruikers mogen hierover niet klagen!
Ben ik met je eens maar ik ben er nu wel klaar mee. Ik heb hem van de Fast ring afgehaald en blijf voorlopig de 15055 gebruiken.
Heerlijk rustig nu (wat downloaden betreft). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

racinfo schreef op zondag 19 maart 2017 @ 06:12:
[...]

Ben ik met je eens maar ik ben er nu wel klaar mee. Ik heb hem van de Fast ring afgehaald en blijf voorlopig de 15055 gebruiken.
Heerlijk rustig nu (wat downloaden betreft). ;)
Iedere keer ook die schijfopruiming om die 30gieg vrij te maken vd oude versie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 21:17:
60 en 61 kwamen gewoon spontaan binnen.

Niet rekening houdende met mijn instelling dat ik het op een andere dag wilde doen met de reboot en update :F

Fix dat eens.
Hier niet, ben nu nogmaals aan het proberen. Alleen volgens mij is ie het downloaden en "installatie van updates voorbereiden" helemaal opnieuw aan het doen :?

edit: *zucht", weer:
Er zijn problemen bij de installatie van enkele updates, maar de installatie zal later opnieuw worden uitgevoerd. Als u dit bericht dan weer ontvangt en meer informatie wilt zoeken via internet of ondersteuning wilt, is het volgende wellicht nuttig:

• Windows 10 Insider Preview 15061 (rs2_release) - Fout 0x80070020

[ Voor 29% gewijzigd door Raven op 19-03-2017 10:37 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

hjs schreef op zondag 19 maart 2017 @ 09:44:
[...]
Iedere keer ook die schijfopruiming om die 30gieg vrij te maken vd oude versie ;)
Uiteraard, het is trouwens wel veel minder.

Maar gisteren toch een update naar 15058 ditmaal terwijl ik al enige tijd in de slow ring zat. En weer opnieuw is de rs2_release vermelding rechtsonder verdwenen. ;)

Edit/
En weer de drivers (2016)van mijn USB to RS232 (Sitecom) adapter naar de wat oudere (2003) moeten vervangen omdat anders de PC link met mijn (klassieke) Psion Workabout plots heel traag wordt.

NTVDM is ook steeds buiten werking na een update, niet erg, dat zet ik zo terug.

[ Voor 26% gewijzigd door racinfo op 19-03-2017 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En het is weer tijd voor een nieuwe Windows 10 FAST build : 15063.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
*zucht*, wéér 0x80070020 maar dan met 15063 ipv 15061. Updatereset heeft dus (weer) niet geholpen en die ene regkey weer weggooien ook niet. :/

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Belangrijk puntje in de changelog:
The upgrade path from the Windows 10 Anniversary Update (Build 14393) to this Windows 10 Creators Update build is not yet live and will be live tomorrow morning.
Ziet er naar uit dat de "rtm-build" voor de creators-update is.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FREAKJAM schreef op Tuesday 21 March 2017 @ 12:00:

[...]

Die conclusie trok ik ook, nu maar afwachten of het ook zo blijkt te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
* Raven gaat even vloeken op ESS 9.

Het lijkt erop dat die telkens de 0x80070020 foutmelding triggerde, terwijl er bij de upgrades naar 15058 en 15060 niks aan de hand was, al moest er bij de upgrade naar 15060 een regkey verwijdert worden.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben blij dat vanaf 15062 de mogelijkheid weer terug is om updates uit te stellen :Y

Helaas zijn er nog veel rare bugs. O.a. dat schermen verplaatsen nog steeds niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Vooralsnog helemaal geen problemen met 15063. Edge, Mail en Calendar freezen niet meer, wat ze bij 15062 nog wel het geval was...

Edit:

Te vroeg gejuicht.

- Edge raakt na sleep de internet verbinding kwijt. Edge restarten en ik heb weer verbinding.
- OneDrive, Skype en andere Microsoft services krijgen geen verbinding met internet.

[ Voor 45% gewijzigd door Swerfer op 21-03-2017 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
En nog altijd een entry in Start menu die niet werkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Swerfer schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 18:34:

- OneDrive, Skype en andere Microsoft services krijgen geen verbinding met internet.
Dat lijkt me weinig met deze build te maken te hebben, maar eerder met de grote verstoring die er bij MS was: nieuws: Microsoft-diensten hebben grootschalige inlogproblemen

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:09
FREAKJAM schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 12:00:

[...]

Inmiddels zijn de Release Notes aangepast:
UPDATE 3/21: The upgrade path from the Windows 10 Anniversary Update (Build 14393) to this build is now live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:09
Swerfer schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 18:34:
Edit:

Te vroeg gejuicht.

- Edge raakt na sleep de internet verbinding kwijt. Edge restarten en ik heb weer verbinding.
Is dat niet omdat slaapstand je netwerkverbinding uitschakelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Staat er in 15063 geen buildnummer meer rechtsonderin? :S

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Zo te zien niet nee. Is overigens niet de eerste keer want in 15048 was die ook opeens weg, om in 15055 weer terug te keren :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

chim0 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 07:32:
[...]

Is dat niet omdat slaapstand je netwerkverbinding uitschakelt?
Na 'ontwaken' moet de internet verbinding weer herstellen. Dat doet Windows ook, echter alleen Edge is de verbinding kwijt na ontwaken. Ik moet dus alleen Edge afsluiten en opnieuw opstarten, de rest heeft wel gewoon internet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Swerfer schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:46:
[...]

Na 'ontwaken' moet de internet verbinding weer herstellen. Dat doet Windows ook, echter alleen Edge is de verbinding kwijt na ontwaken. Ik moet dus alleen Edge afsluiten en opnieuw opstarten, de rest heeft wel gewoon internet...
Oh dat moet ik dan even testen want dat is nieuw voor mij. Een browser is toch gewoon een browser? Die doe toch niks met verbindingen? Ik weet dat mensen met een laptop bijvoorbeeld vaak problemen hebben met wifi omdat als de laptop uit slaapstand komt, de wifi kaart niet verbonden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

chim0 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 18:55:
[...]

Oh dat moet ik dan even testen want dat is nieuw voor mij. Een browser is toch gewoon een browser? Die doe toch niks met verbindingen? Ik weet dat mensen met een laptop bijvoorbeeld vaak problemen hebben met wifi omdat als de laptop uit slaapstand komt, de wifi kaart niet verbonden is.
Klopt een browser doet in principe niets met de internet verbinding. Ik heb dit probleem sinds de laatste 3 insider builds. Daarvoor nooit problemen gehad. Het lijkt erop dat er een bug in Edge zit of dat Edge bij mij stuk is. Ik heb tot nu toe nog van niemand anders gehoord dat Edge geen internet verbinding meer heeft na het ontwaken uit slaapstand, al zijn er wel 2 mensen die mij feedback hebben ge-upvote...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Swerfer schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 19:18:
[...]

Klopt een browser doet in principe niets met de internet verbinding. Ik heb dit probleem sinds de laatste 3 insider builds. Daarvoor nooit problemen gehad. Het lijkt erop dat er een bug in Edge zit of dat Edge bij mij stuk is. Ik heb tot nu toe nog van niemand anders gehoord dat Edge geen internet verbinding meer heeft na het ontwaken uit slaapstand, al zijn er wel 2 mensen die mij feedback hebben ge-upvote...
Dan ligt het probleem ergens anders en niet aan Edge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

chim0 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 03:25:

[...]

Dan ligt het probleem ergens anders en niet aan Edge.
Hoogstwaarschijnlijk ligt het juist wel aan Edge. Dat is het enige programma wat geen internet verbinding heeft na het ontwaken. Alle andere programma's, apps die al geopend waren voor de slaapstand hebben na het ontwaken direct internet, zoals Mail, Skype, Remote Desktop (die ik 24/7 heb openstaan op mijn 2e scherm als mijn PC niet in slappstand is, enzv...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Swerfer schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 05:52:
[...]
Hoogstwaarschijnlijk ligt het juist wel aan Edge.
Ik heb net getest en ik heb wel verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Raven schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 09:39:
Staat er in 15063 geen buildnummer meer rechtsonderin? :S
Ik heb in 15058 ook geen buildnummer rechtsonder. Maar er staat alweer een update te wachten tot ik groen sein geef.

Edit
In Build 15063 ook geen aanduiding rechtsonder.

Edit2 (was niet nodig op mijn Build)
Klik op Start
typ regedit
Launch "regedit (run commando)"
Navigeer naar en selecteer de volgende registersleutel:

HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \ WindowsUpdate \ Auto Update \ RequestedAppCategories \ 8b24b027-1dee-babb-9a95-3517dfb9c552

[ Voor 41% gewijzigd door racinfo op 25-03-2017 07:26 . Reden: Build 15063 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
racinfo schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 16:03:
[...]

Ik heb in 15058 ook geen buildnummer rechtsonder. Maar er staat alweer een update te wachten tot ik groen sein geef.

Edit
In Build 15063 ook geen aanduiding rechtsonder.
Bij 15058 had ik die juist weer wel, geloof ik :S

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Build 15063 lijkt mij, tot nog toe vrij stabiel; nog geen gekke dingen behalve dan dat met Edge midden in een uitzending van Uitz gemist het beeld plots bevriest en niet meer vooruit lijkt te branden terwijl internet gewoon aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Komt er nog een nieuwe(re) build? Dan kan ik uitsluiten (of bevestigen) dat ESS9 de oorzaak was van het blokkeren van het updateproces, ESET vroeg of ik v10 wilde installeren om dat uit te sluiten, maar sindsdien nog geen nieuwere build aangeboden gekregen :P

[ Voor 14% gewijzigd door Raven op 28-03-2017 15:53 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Tuurlijk komen er nog nieuwe builds. Windows 10 wordt immers in de toekomst (na de release van Creators Update) ook nog verder doorontwikkeld, daar komen ook weer test-builds van lijkt me.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Nee, ik bedoel van deze update :)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
https://mspoweruser.com/w...ia-update-assistant-tool/ Windows 10 Creators Update now available via Update Assistant tool

[ Voor 26% gewijzigd door Dutch2007 op 28-03-2017 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
In dat geval: nee, build 15063 lijkt de final Creators Update te zijn. Zie nieuws: Microsoft-app maakt vroegtijdige installatie Windows 10 Creators Upda...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:24

NSG

Je weet niks!

Crosspost uit het Windows 10 Ervaringen topic:

Build 15063 kan je via de volgende pagina in gewenste taal en versie downloaden!

https://www.microsoft.com...owsinsiderpreviewadvanced

-Edit- de site is nu afgeschermd ..

[ Voor 10% gewijzigd door NSG op 30-03-2017 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NSG schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 10:22:
Crosspost uit het Windows 10 Ervaringen topic:

Build 15063 kan je via de volgende pagina in gewenste taal en versie downloaden!

https://www.microsoft.com...owsinsiderpreviewadvanced
Ik zou deze build toch niet zomaar installeren. Het betreft namelijk nog altijd een ISO uit het insider-kanaal. Geen idee of je vervolgens automatisch Insider bent en dergelijke.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Neen hoor, je moet je daarna nog altijd aanmelden als Insider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
De ISO van de Creator build is ook met Microsoft Windows and Office ISO Download Tool te downloaden. Handig voor de niet niet Insiders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garwinski
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 10:14
De Creators Update is nu ook beschikbaar voor mensen in de Release Preview ring. Kan ik mij aanmelden voor deze ring, de update installeren, en dan weer stoppen met insider/naar de Production ring overgaan, of kan dit niet? Ik weet dat op fast an slow ring je dan helemaal opnieuw moet installeren, maar bij Release Preview ben ik er niet zeker van.

[ Voor 42% gewijzigd door Garwinski op 31-03-2017 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Volgens mijn hoef je ook bij de fast en slow rings niet opnieuw te installeren. Dat moet alleen als je terug naar den oudere verse wilt, ongeacht waar je nu op zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
Zit net even via taskmanager te kijken naar mijn Up- en Download snelheid...
Dit is ff lekker in de war:

Snelle Upload

Heb namelijk ongeveer 8mbit down en 2 up....

Die Creators Update doet wonderen :+ _/-\o_

Aanvulling: Zie ook net dat er weer een kleine bugfix is. Heb nu versie 15063.11

Update: alles weer normaal, geen idee of het de update, herstart of beide is geweest....

[ Voor 22% gewijzigd door Xessive op 31-03-2017 22:26 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Xessive schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 21:17:

Aanvulling: Zie ook net dat er weer een kleine bugfix is. Heb nu versie 15063.11
Klopt, gisteren is KB4016250 uitgekomen: Cumulative Update KB4016250 for Windows 10 v1703.

Zitten 2 fixes in:
We fixed an issue where on Surface devices, Bluetooth radio fails to re-enumerate during hibernate/resume.
We fixed an issue with McAfee Enterprise to prevent a system crash when the product driver is installed on build 15060 configured with Device Guard.
Is uitgekomen voor zowel de Slow als de Fast Ring.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Yesterday it was already possible to upgrade to the Creators Update using a tool provided by Microsoft. Also ISO files with the update appeared online. Both the tool and the ISO files were pulled.
Helaas! Even wachten tot volgende week dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Vanmorgen een kleine update over build 15063 gehad maar wat en hoe is mij onduidelijk. Kostte ook geen 10 sec extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 14:14

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Dat nieuwe "Windows Defender" icoontje rechts onderin, nog meer mensen last van als je er dubbel op klikt, hij hem niet opent? Maar als je rechtermuisknop doet, en dan openen werkt het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco8264
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:37
Splinter Cell schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 12:30:
Dat nieuwe "Windows Defender" icoontje rechts onderin, nog meer mensen last van als je er dubbel op klikt, hij hem niet opent? Maar als je rechtermuisknop doet, en dan openen werkt het wel.
Klopt, dat is een bekende bug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garwinski
Ik heb mij aangemeld bij de release preview (op een nauwelijks gebruikte computer dus wilde daar alvast even op testen), maar er worden geen updates gevonden. Ook als ik mij aanmeld voor slow of fast ring komt er niks binnen. Ik herstart de pc uiteraard nadat ik mij voor een nieuwe 'ring' heb aangemeld. Iemand bekend met dit probleem?

[ Voor 13% gewijzigd door Garwinski op 01-04-2017 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Garwinski schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 14:38:
Ik heb mij aangemeld bij de release preview (op een nauwelijks gebruikte computer dus wilde daar alvast even op testen), maar er worden geen updates gevonden. Ook als ik mij aanmeld voor slow of fast ring komt er niks binnen. Ik herstart de pc uiteraard nadat ik mij voor een nieuwe 'ring' heb aangemeld. Iemand bekend met dit probleem?
Het kan meer dan een dag duren voordat je een insider update binnenkrijgt. Je moet dus geduld hebben. Maar op internet zijn links genoeg over hoe je de Creative Update nu al kan installeren zonder insider te hoeven worden:

https://www.windowsnews.n...-15063-rtm-iso-downloads/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garwinski
Swerfer schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 15:08:
[...]

Het kan meer dan een dag duren voordat je een insider update binnenkrijgt. Je moet dus geduld hebben. Maar op internet zijn links genoeg over hoe je de Creative Update nu al kan installeren zonder insider te hoeven worden:

https://www.windowsnews.n...-15063-rtm-iso-downloads/
Ja bedankt. Ik had inderdaad al die iso's al gevonden, maar ik kom dan op den duur uit bij de opties "clean install" en "keep files and settings". Ik had zelf nog niet helemaal door dat die laatste optie simpelweg als update geïnstalleerd wordt en alles op zijn plek blijft. Ik dacht altijd dat dan alleen je dingen via de app store en dingen in My documents en Pictures etc bewaard zou worden maar dat de pc voor de rest zo goed als schoon gemaakt zou worden. Dit blijkt niet het geval, dus ik ga zo voor de laatste optie die als het goed is dus gewoon mijn windows update naar de nieuwe versie :p .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
wildhagen schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 06:13:
[...]

Klopt, gisteren is KB4016250 uitgekomen: Cumulative Update KB4016250 for Windows 10 v1703.

Zitten 2 fixes in:

[...]

Is uitgekomen voor zowel de Slow als de Fast Ring.
Thanks, dan is het duidelijk dat de oplossing van mijn hoge upload de herstart was. My favorite Windows solution to all kinds of problems 8)7 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
chim0 schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 08:23:
[...]

Helaas! Even wachten tot volgende week dus.
Nope
EricJH schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 18:47:
De ISO van de Creator build is ook met Microsoft Windows and Office ISO Download Tool te downloaden. Handig voor de niet niet Insiders.
Veel plezier met installeren. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

De ISO is volgens mij weer offline gehaald, verder door omstandigheden geen tijd gehad om te helpen hier.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Markimoo schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 22:01:
De ISO is volgens mij weer offline gehaald, verder door omstandigheden geen tijd gehad om te helpen hier.
Ik heb zojuist nog een kopie van Windows10_InsiderPreview_Client_x64_nl-nl_15063.iso met bovengenoemde tool gedownload voordat ik mijn vorige reply gepost heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Hmm, wist ik niet. Thanks voor de head-ups! ;)

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Np. Any time.

Ik was nieuwsgierig en wilde ook niet het risico wilde lopen mijn gezicht verliezen. :9 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 11:18

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Net ook geüpdate naar 15063.11 via de ISO. Nu doet alleen mijn fingerprint scanner het niet meer :( Windows Hello vindt dat er geen compatible hardware is, terwijl het perfect werkte..

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Laatst online: 17-09 13:33
EricJH schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 22:20:
[...]
Ik heb zojuist nog een kopie van Windows10_InsiderPreview_Client_x64_nl-nl_15063.iso met bovengenoemde tool gedownload voordat ik mijn vorige reply gepost heb.
Kan ik gewoon mijn normale Windows 10 (geen Insider) upgraden met deze ISO?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco8264
MarcoC schreef op zondag 2 april 2017 @ 13:15:
[...]

Kan ik gewoon mijn normale Windows 10 (geen Insider) upgraden met deze ISO?
Ja, dat kan. Je wordt niet automatisch aangemeld voor het Insider-programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Ik draai inmiddels 15063.11, maar kan al sinds 15063 op de taakbalk niet het verschil zien als een applicatie open is of niet (gepind aan de taakbalk).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Bgrh2oA.png

Op deze screenshot heb ik ook File Explorer geopend, maar dat is verder niet te zien, normaal is de kleur om het icon van File Explorer dan lichter. Firefox heb ik ook geopend, en heb ik voor me, die kleur is wel licht. Is dit nieuw of een bug?

Edit: Laat maar, het is te zien aan het streepje onder het icoon, zie ik nu op de screenshot. Monitor was niet goed ingesteld, waardoor ik dat streepje niet zag. Heb net even op de auto knop gedrukt. 8)7

[ Voor 32% gewijzigd door Stefan22 op 02-04-2017 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Hier is dit ook zo, waar het venster actief is daarvan wordt de icoon lichter, net getest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
EricJH schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 22:20:
[...]
Preview ja, ik had het over de Creators Update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
chim0 schreef op maandag 3 april 2017 @ 07:44:
[...]

Preview ja, ik had het over de Creators Update.
Preview 15063.xx = Creators Update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
De Maps app werkt niet meer bij mij na de update, er worden simpelweg geen kaarten geladen. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
MarcoC schreef op maandag 3 april 2017 @ 08:00:
De Maps app werkt niet meer bij mij na de update, er worden simpelweg geen kaarten geladen. Iemand een idee?
Eerst ff kijken of er toevallig een update is via de store. Indien niet ff de app resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Xessive schreef op maandag 3 april 2017 @ 08:00:
[...]

Preview 15063.xx = Creators Update
Ja, maar niet de officiële.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
chim0 schreef op maandag 3 april 2017 @ 17:08:
[...]

Ja, maar niet de officiële.
Klopt, maar dichterbij dan deze (10563.11) kan je niet komen. Anders gewoon ff wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Xessive schreef op maandag 3 april 2017 @ 08:02:
[...]

Eerst ff kijken of er toevallig een update is via de store. Indien niet ff de app resetten.
Gedaan (zelfs een complete reinstall van Windows), en weer werkt de Maps app niet. Zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
MarcoC schreef op maandag 3 april 2017 @ 21:20:
[...]

Gedaan (zelfs een complete reinstall van Windows), en weer werkt de Maps app niet. Zucht.
Net ff getest op mijn pc; idem. Ligt dus niet aan jou / jouw PC.
Heb me rot gezocht op internet (feedback hub niet) maar niets relevants gevonden v.w.b. een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Zojuist is build 15063.14 uitgekomen.

3 gefixede issues:
We fixed an issue where printer connections from clients running older versions of Windows (V3-XPS-based-drivers) failed to connect to clients running the Windows 10 Creators Update.

We fixed an issue where on some devices like the Surface Pro 3, the Windows audio device graph isolation would max out CPU utilization due to being stuck in an endless loop due to defective Realtek APOs.

We fixed an issue where non-suspendable processes would suspend after waking a device.
Zover ik kan zien alleen uitgekomen voor de Fast Ring.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
wildhagen schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 16:20:

[...]

Slow Ring is nu build 15063.13

[ Voor 3% gewijzigd door CreativeS op 04-04-2017 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Directe download links van Microsoft voor de cab files met de updates naar 15063.13 en 15063.14:
KB4016252 for Windows 10 version 1703 64-bit (x64)
KB4016252 for Windows 10 version 1703 32-bit (x86)

Tutorial die beschrijft hoe een cab file te installeren met behulp van dism commanda:
https://thewincentral.com...0-for-cumulative-updates/

Opmerking bij bovenstaande tutorial. Als een map een spatie heeft in de naam zet dan het pad naar de cab file tussen aanhalingstekens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:24

NSG

Je weet niks!

Ik heb sinds een paar dagen Build 15063 draaien, in het begin een aantal keer meegemaakt dat Windows Spotlight het even niet deed, maar na opnieuw locken werkte het dan weer wel. Maar nu werkt het helemaal niet meer, ook nergens meer te vinden in de instellingen.

Iemand een idee?

Edit: zo ziet het eruit. Die melding in het rood kan ik mij niet herinneren uit vorige builds, ik heb de Education versie draaien en voorheen ook.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xI3ia0q.png
---------------------------------------------------
Edit: ik heb de update teruggedraaid en nu werkt het weer..
Edit 2: Erg fijn dat Windows even verteld dat je alle wijzingen in je sticky notes kwijtraakt tot het moment dat je geupgrade had... En het zelfde voor installatie van software..... erg pissig nu :-(
Edit 3: Nu nog pissiger (wat een pauper update is dit zeg), mail app deed het niet meer en ook het instellen van een pin lukte niet meer met als gevolg dat ik Windows Hello niet kon gebruiken. Dus nee weer de update uitgevoerd en ja Spotlight is weer weg..

[ Voor 63% gewijzigd door NSG op 09-04-2017 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

NSG schreef op woensdag 5 april 2017 @ 14:58:
Ik heb sinds een paar dagen Build 15063 draaien, in het begin een aantal keer meegemaakt dat Windows Spotlight het even niet deed, maar na opnieuw locken werkte het dan weer wel. Maar nu werkt het helemaal niet meer, ook nergens meer te vinden in de instellingen.

Iemand een idee?
Zou een tijdelijke fout op de servers van Microsoft kunnen zijn. Tot gisteren geen problemen, nu net even geen spotlight afbeelding, maar wel de bijbehorende teksten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
En de false entry blijft nog steeds overeind in Start Menu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 11:18

CAP-Team

XBL: CAPTeam

CAP-Team schreef op zondag 2 april 2017 @ 11:57:
Net ook geüpdate naar 15063.11 via de ISO. Nu doet alleen mijn fingerprint scanner het niet meer :( Windows Hello vindt dat er geen compatible hardware is, terwijl het perfect werkte..
Gisteren de fingerprint scanner driver volledig verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Toen werkte het weer *O*
Verder zie ik nog niet echt schokkende wijzigingen ten opzichte van de Anniversary Update.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 14:43

Edgarz

Tweako-active since1986

wildhagen schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 16:20:

3 gefixede issues:

[...]

Via DISM kun je de KB voor .14 gewoon installeren als je geen Insider bent. Zie post hierboven...te laat :-)

[ Voor 4% gewijzigd door Edgarz op 06-04-2017 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco8264
En de eerste RS3-build is er! https://blogs.windows.com...r-preview-build-16170-pc/

Nog geen echte nieuwe functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Xessive schreef op maandag 3 april 2017 @ 22:02:
[...]

Net ff getest op mijn pc; idem. Ligt dus niet aan jou / jouw PC.
Heb me rot gezocht op internet (feedback hub niet) maar niets relevants gevonden v.w.b. een oplossing.
Heb jij al een oplossing?

Context: Maps werkt niet bij mijn Windows 10-installatie, er wordt niets ingeladen en ik zie alleen maar een blauw leeg scherm.
Pagina: 1 ... 10 ... 14 Laatste

Let op:
ALLEEN ervaringen met en discussie over het gebruik van Windows 10 Insider Preview builds!. Lees altijd de Topic Start voordat je begint met posten.

De reguliere Windows 10 versies? Bespreek die in het gewone topic : [Windows 10] Ervaringen & Discussie - Deel 2

Voor Windows Server 2019 Insider Preview Ervaringen & Discussie kun je hier terecht.

Problemen met Upgraden / Installeren van Windows 10?
Om te voorkomen dat het ervaringen topic overstroomt, graag je uitdagingen hier bespreken. Posts die in het ervaringen topic worden geplaatst, worden zonder meer verwijderd (of verplaatst) zonder verdere mededeling.