• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:16
Inmiddels staat 17134.5 er op.
Microsoft has today released a quick update KB4135051 for the Windows 10 April update RTM Build 17134.1. This update brings Windows 10 Build 17134.5 along with itself and is available for insiders in Fast, Slow and Release Preview rings.

[...]

This seems like a quick-fix update before the RTM Build 17134.5 starts rolling out to general public as Windows 10 April update. Microsoft just announced that Windows 10 April update will be available to download starting April 30.
Bron: KB4135051 update brings Windows 10 Build 17134.5 for Fast, Slow & RP Rings.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Laatst online: 31-05 19:21

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Iemand ook het probleem dat Explorer.exe steeds crasht om de 3 seconden?

Zie ook:
https://windowsreport.com/explorer-exe-crashes-windows-10-april-update/

Freaking ANNOYING.
Ene blocking bug voor de ander :(

UPDATE:

Geprobeerd de privacy settings te bereiken via Taskmanager.

ms-settings:privacy
ms-settings-privacy:

Beide opties werken niet.
Krijg een foutmelding als ik alleen ms-settings: probeer te openen.

Ms-settings:
File system error:(-2144927438)

Iemand een oplossing?
Heb dit op alle 3 mijn systemen (1 PC, 2 laptops)

UPDATE 2
Opstarten in Safe mode met netwerk werkt, maar privacy instellingen staan al goed.
Na werk weer verder uitzoeken.

Ik draai btw Win 10 Enterprise met Insiders Fast ring.

UPDATE 3 (Maybe ook de oplossing)
OPnieuw opgestaart in Safe mode en daar de Privacy instelling ONLINE aangeklikt en via je MS account alle data die zei hadden verwijderd.
Hierna opnieuw opgestart en het probleem van flikkeren was er voor max 1 minuut.
In Taakbeheer zag ik keiveel processen tekeer gaan.
Tot de rust was weder gekeerd en 2 systemen nu weer draaien.
1 waarop ik dit bericht typ.

Zal komende paar uren de systemen verder testen en een flink aantal keer opnieuw opstarten.
Hopelijk blijft het probleem weg.

Keep you guys posted.

[Voor 74% gewijzigd door crzyhiphopazn op 02-05-2018 19:16]

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

Zojuist een nieuwe preview build 17166 ontvangen. Dit keer leek het wel een kompleet nieuwe installatie, duurde langer dan voorheen (ruim 16 minuten) en wat opviel was dat de voor-installatie nu ook completer was dan voorheen (van 0 naar 100% in 4 minuten), dan de reset en weer van 0 naar 100% in 11 minuten.

Build nummer (17166) nu rechtsonder ook weer zichtbaar. We kunnen weer gaan testen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• crzyhiphopazn

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Probleem met Explorer.exe lijkt opgelost te zijn nadat ik mijn Privacy data in mijn online profiel heb verwijderd.

Gisteravond/Vannacht 17166 binnen gehad en geinstalleerd op mijn pc.
Hopelijk dat deze stabiel draait.

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:16

Swerfer

Hmm...

Bedoelen jullie niet 17661 ipv 17166? 17661 is de laatste in de fast ring...

Crypto.com

Acties:
  • 0Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Swerfer schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 20:44:
Bedoelen jullie niet 17661 ipv 17166? 17661 is de laatste in de fast ring...
Helemaal waar, vergissing ;)
Maar ik ga de vorige (17127) weer terugzetten want NTVDM wil niet meer werken in deze SERVER versie 17672.

Edit
Vandaag 21/5 nog eens geprobeerd, maar nee hoor.

[Voor 12% gewijzigd door racinfo op 21-05-2018 16:38]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EricJH
Laatste bericht was op 5 mei. :o

Ik zit op 17672 en 17677 wordt nu gedownload.

Bij opstarten en gedurende de eerste minuten in de Windows sessie gebruikt runtimebroker.exe 100% van mijn hd. Zou dat een tikje minder kunnen dat het proces wat langer loopt? Dat is mijn grootste grief bij de nieuwe builds.

Minder grote grief is dat bij de meeste snelkoppelingen op de taakbalk er geen gepinde objecten zijn en er geen nieuwe dingen gepind kunnen worden. Enkel Opera 12.18 en Comodo Internet Security hebben hun pins behouden.

• racinfo

racinfo

E-MTB

EricJH schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 16:53:
Laatste bericht was op 5 mei. :o

Ik zit op 17672 en 17677 wordt nu gedownload.

Bij opstarten en gedurende de eerste minuten in de Windows sessie gebruikt runtimebroker.exe 100% van mijn hd. Zou dat een tikje minder kunnen dat het proces wat langer loopt? Dat is mijn grootste grief bij de nieuwe builds.

Minder grote grief is dat bij de meeste snelkoppelingen op de taakbalk er geen gepinde objecten zijn en er geen nieuwe dingen gepind kunnen worden. Enkel Opera 12.18 en Comodo Internet Security hebben hun pins behouden.
Heb je bij deze (en toekomstige) versies weer een password nodig?
Datacenter-editie *knip*
standaard editie *knip*

[Voor 5% gewijzigd door TheVMaster op 31-05-2018 08:03]

racinfo schreef op Thursday 31 May 2018 @ 05:45:
[...]

Heb je bij deze (en toekomstige) versies weer een password nodig?
Datacenter-editie *knip*
standaard editie *knip*
Eh...Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet helemaal begrijp wat Insider Preview product keys voor Windows Server 2016 hier in het Windows 10 topic doen :+ En voor zover ik het weet heb je nooit een wachtwoord nodig om ze te kunnen installeren.

Ik heb de keys ff weggehaald (aangezien die niet relevant zijn).

• racinfo

racinfo

E-MTB

JackSparrow schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 08:03:
[...]

Eh...Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet helemaal begrijp wat Insider Preview product keys voor Windows Server 2016 hier in het Windows 10 topic doen :+ En voor zover ik het weet heb je nooit een wachtwoord nodig om ze te kunnen installeren.

Ik heb de keys ff weggehaald (aangezien die niet relevant zijn).
Sorry Old Man, ik citeerde slechts de uitleg van Microsoft bij het artikel over de nieuwe build (17677).
Windows Server 2019 Preview is available in ISO format in 18 languages, and in VHDX format in English only. This build and all future pre-release builds will require use of activation keys during setup. The following keys allow for unlimited activations:

Datacenter Edition 6XBNX-4JQGW-QX6QG-74P76-72V67
Standard Edition MFY9F-XBN2F-TYFMP-CCV49-RMYVH
Link
https://blogs.windows.com...7677/#Uhmu58cU8so5lAKE.97

[Voor 32% gewijzigd door racinfo op 31-05-2018 13:17]

racinfo schreef op Thursday 31 May 2018 @ 13:10:
[...]

Sorry Old Man, ik citeerde slechts de uitleg van Microsoft bij het artikel over de nieuwe build (17677).

[...]

Link
https://blogs.windows.com...7677/#Uhmu58cU8so5lAKE.97
Eh....ja en over welke versie van Windows gaat dat artikel? Niet over Windows 10 (dit is het Windows 10 topic he :+), maar over Windows Server 2019. Daarnaast wordt er nergens in het artikel over een password gesproken.

[Voor 6% gewijzigd door TheVMaster op 31-05-2018 13:54]

• racinfo

racinfo

E-MTB

JackSparrow schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 13:53:
[...]

Eh....ja en over welke versie van Windows gaat dat artikel? Niet over Windows 10 (dit is het Windows 10 topic he :+), maar over Windows Server 2019.
Lees je eerst eens in, de Windows 10 previews gaan verder met deze build 17677 versie, de opvolger van de laatste update Windows 10 build 17127.

Acties:
  • +1Henk 'm!
racinfo schreef op Thursday 31 May 2018 @ 13:55:
[...]

Lees je eerst eens in, de Windows 10 previews gaan verder met deze build 17677 versie, de opvolger van de laatste update Windows 10 build 17127.
Eh.....lees de titel van het betreffende artikel eens. Windows 10 build 17677 is iets anders dan Windows Server 2019 build 17677. Misschien was het je nog niet opgevallen, maar ik kom hier vaker enzo...dus heb me wel een klein beetje ingelezen in Windows 10 enzo…

Vergelijk de twee artikelen eens met elkaar 8)

Maar goed....laten we weer on-topic gaan, dat is veel leuker.

[Voor 26% gewijzigd door TheVMaster op 31-05-2018 16:07]

• EricJH
offtopic:
Ik weet niets van Server builds maar de versienummering doet vermoeden dat de Server edities gerelateerd zijn aan de Insider builds dus in zoverre kan ik snappen dat iemand hier in het Insider topic erover post.
Modbreak:Er is nu een [Windows Server] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic. Daar kunnen we alles kwijt over Windows Server 2019, zodat we het hier over Windows 10 kunnen hebben.

Ohw...het is ook weer tijd voor een nieuwe build: Windows 10 Insider Preview Build 17682

[Voor 31% gewijzigd door TheVMaster op 31-05-2018 19:32]

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Net 17686 binnen, nu start CS:GO niet meer op.

[Voor 55% gewijzigd door hjs op 06-06-2018 22:03]

• EricJH
Met 17682 werkt de audio driver voor mijn Auzentech X-F- Forte niet meer. Device manager zegt dat de driver normaal werkt maar hij doet het niet. Als ik muziek wil afspelen in Foobar2000 dan krijg ik de volgende foutmelding:"Unrecoverable playback error: Insufficient system resources exist to complete the requested service. (0x800705AA)'

Er zijn meer klachten van mensen met een Creative X-Fi kaart dus ik hoop dat ze het snel fixen. Ik gebuik nu mijn Realtek onboard audio. :'(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Vanmorgen op de T420 build 17686 ontvangen en geinstalleerd. Ook NTVDM is weer werkzaam, we gaan verder testen.

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-04 20:49
Windows 10 Insider Preview 17692.1000 (rs_prerelease) komt hier nu binnen

• Fiander
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-04 13:01
Iemand anders ook problemen met hyper-v onder W10-17692?
In hyper-v manager zijn van al mijn vms de netwerkkaarten weg, in de vm zelf staan ze nog wel, maar vaag met connecties. Ik moet nu nieuwe kaarten aanmaken, en de oude in de vm zelf op disabled zetten.
en sinds wanneer is de RemoteFX 3D Video Adapter uit het suppor verdwenen?

Deze sig is een manueel virus!! Als je dit leest heb je het. Mail dit bericht naar iedereen die je kent, en verwijder alle bestanden van je computer.

• Fiander
wow, met deze laatste build (17692) verdwijnt mijn vrije schijf ruimte als sneeuw voor de zon.
system\storage\this PC (c:) geeft aan dat er nu 91.3 GB voor het systeem gebruikt word :S

Deze sig is een manueel virus!! Als je dit leest heb je het. Mail dit bericht naar iedereen die je kent, en verwijder alle bestanden van je computer.

• racinfo

racinfo

E-MTB

Fiander schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 09:53:
wow, met deze laatste build (17692) verdwijnt mijn vrije schijf ruimte als sneeuw voor de zon.
system\storage\this PC (c:) geeft aan dat er nu 91.3 GB voor het systeem gebruikt word :S
Hier geen last daarvan, met build 17692, waarden zijn:

http://www.rac-info.nl/fotos/opslag.jpg

En dat is nog met de vorige windows 10 installatie (windows.old) inbegrepen!

Edit 23 juni
17692 leek zonder problemen totdat ik iets wilde gaan printen via de wi-fi printer, nu, die was die kwijt en wat ik ook ondernam, app installeren kwam niet meer in beeld. :?

Dus de vorige build teruggezet (17686), maar dat ging niet zonder slag of stoot, toen ie er eindelijk op stond bleek de verkenner vertraagt (en niet alleen dat) , zelfs uitzetten ging niet meer.

Ik was het zo zachtjes aan wel helemaal beu met deze RS5 preview's build's en besloot een compleet nieuwe installatie met 'n oude build 17127 op ISO te doen! Alle verdere software was na de installatie verdwenen, restte mij, na een autom. update van build 17134.112 alles opnieuw installeren. Vandaag, zaterdag was mijn dag weer gevuld. :(

Voorlopig verder in de SLOW mode... _/-\o_

Oja,na deze schone installatie had ik weer 127 GB van de 134 GB terug; ook dat scheelt een slok op 'n borrel. >:)

[Voor 50% gewijzigd door racinfo op 23-06-2018 17:57]

• Fiander
Dat traage verkenner herken ik behoorlijk... elke keer bij het maken van een nieuwe folder of bestand is dat menu echt een minuut aan het wachten voordat het tevoorschijn komt. Nu nog steeds bij laatste build (17723)

Nieuw is echter dat in edge bv Tweakers eerst in mobile versie tevoorschijn komt, en pas na een refresh ( F5 ) in de desktop versie getoond word.

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Fiander schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 14:49:
Dat traage verkenner herken ik behoorlijk... elke keer bij het maken van een nieuwe folder of bestand is dat menu echt een minuut aan het wachten voordat het tevoorschijn komt. Nu nog steeds bij laatste build (17723)

Nieuw is echter dat in edge bv Tweakers eerst in mobile versie tevoorschijn komt, en pas na een refresh ( F5 ) in de desktop versie getoond word.
Bij Tweakers kan je opgeven dat je alleen de desktoplayout wilt zien.

Ik heb nu met Edge dat het laden van een pagina zeer traag gaat. Althans het 'zoeken'. Ongeveer 10 seconden de progressindicator en dan komt ineens de pagina tevoorschijn. Dacht eerst dat het aan mijn internetverbinding lag, dns-probleem of zo, maar IE doet het wel gewoon snel.

Edit:

O ja, ik zit in de Skip ahead insider-ring. Build 18204

[Voor 3% gewijzigd door Swerfer op 27-07-2018 21:37]

Crypto.com

• racinfo

racinfo

E-MTB

Swerfer schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 21:32:
[...]

Bij Tweakers kan je opgeven dat je alleen de desktoplayout wilt zien.

Ik heb nu met Edge dat het laden van een pagina zeer traag gaat. Althans het 'zoeken'. Ongeveer 10 seconden de progressindicator en dan komt ineens de pagina tevoorschijn. Dacht eerst dat het aan mijn internetverbinding lag, dns-probleem of zo, maar IE doet het wel gewoon snel.

Edit:

O ja, ik zit in de Skip ahead insider-ring. Build 18204
Er rammelt nog wel ff wat meer in Edge, zelfs in build 17134.165 welk ik nu in de SLOW mode draai. Bij gebruik in Facebook en wanneer je naar oudere berichten scrolt loopt ie compleet vast, alsof hij voldoende geheugen mist.

Ook rammelt ie erg wanneer je per onderwerp oude of eerdere opmerkingen probeert te openen geeft Edge al vlug de geest.

Ik heb in totaal 5 browsers in gebruik, Edge, Iexplorer, Opera, Firefox en Chrome, de problemen zijn alleen bij gebruik van Edge. Misschien leuk om te testen maar bij praktisch gebruik heb je er niets aan.

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

racinfo schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:30:
[...]

Er rammelt nog wel ff wat meer in Edge, zelfs in build 17134.165 welk ik nu in de SLOW mode draai. Bij gebruik in Facebook en wanneer je naar oudere berichten scrolt loopt ie compleet vast, alsof hij voldoende geheugen mist.

Ook rammelt ie erg wanneer je per onderwerp oude of eerdere opmerkingen probeert te openen geeft Edge al vlug de geest.

Ik heb in totaal 5 browsers in gebruik, Edge, Iexplorer, Opera, Firefox en Chrome, de problemen zijn alleen bij gebruik van Edge. Misschien leuk om te testen maar bij praktisch gebruik heb je er niets aan.
Dat herken ik totaal niet in Edge. Geen enkel probleem met verkeerd laden van pagina's gehad, ook niet met eerdere builds. Alleen in de laatste skip-ahead-build gaat naar verloop van tijd het openen van pagina's traag. Dan moet ik Windows opnieuw opstarten om dat weer goed te krijge, Edge killen en opnieuw openen helpt niet. Het lijkt daarom niet in Edge zelf te zitten, maar met iets in de laatse build wat gaat lopen klooien naar verloop van tijd.

Crypto.com

• racinfo

racinfo

E-MTB

Swerfer schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:25:
[...]

Dat herken ik totaal niet in Edge. Geen enkel probleem met verkeerd laden van pagina's gehad, ook niet met eerdere builds. Alleen in de laatste skip-ahead-build gaat naar verloop van tijd het openen van pagina's traag. Dan moet ik Windows opnieuw opstarten om dat weer goed te krijge, Edge killen en opnieuw openen helpt niet. Het lijkt daarom niet in Edge zelf te zitten, maar met iets in de laatse build wat gaat lopen klooien naar verloop van tijd.
Het was bij mij zo dat ik begon te twijfelen of al die preview upgrades van het afgelopen jaar misschien de oorzaak waren van diverse storingen met Edge, daarom een kompleet nieuwe installatie met preview build 17134 gedaan (waar intussen alweer een update overheen kwam).

Helaas hielp mij dat niets, Edge bleef hetzelfde in vreemde werking, achteraf weer spijt van deze nieuwe installatie want dan pas merk je hoeveel app's je in de afgelopen tijd geinstalleerd had want alles kun je dan opnieuw doen. Dat gaat bij een herinstallatie met Android op mijn telefoon toch een stuk sneller, alles komt automatisch terug. Kan Microsoft nog van leren ;).

---//---

Edit [06-09-2018]
Mijn T420 verwisseld voor een T430
Op mijn T430 een "normale " Windows 10 geplaatst mede omdat ik een betrouwbaar systeem wou hebben ;) en op de oude T420 de laatste preview 17744 rs5 (180818-1845) geplaatst waarmee ik kan experimenteren.

[Voor 10% gewijzigd door racinfo op 06-09-2018 07:43. Reden: build 17744]

• Fiander
net nieuwste build gekregen (1809 17754.1) , en het watermerk rechts onderin is verdwenen. We lopen dus nu echt tegen het einde van deze release preview.

edge "voelt" nu ook weer stabieler dan bij vorige builds.

Ik zal trouwens wel blij zijn dat ze straks even niet meer twee builds per week sturen.

[Voor 17% gewijzigd door Fiander op 07-09-2018 09:15]

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Fiander schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 09:13:
Ik zal trouwens wel blij zijn dat ze straks even niet meer twee builds per week sturen.
Haha, had je over moeten stappen op Skip Ahead. Daar heb ik ruim 4 weken moeten wachten op een nieuwe build...

Crypto.com

• Fiander
Swerfer schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 15:08:
[...]

Haha, had je over moeten stappen op Skip Ahead. Daar heb ik ruim 4 weken moeten wachten op een nieuwe build...
tis niet dat ik dat niet geprobeerd heb.... ik krijg alleen tekens de melding dat die vol zit....

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Fiander schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 16:06:
[...]

tis niet dat ik dat niet geprobeerd heb.... ik krijg alleen tekens de melding dat die vol zit....
Nu wel ja, ik was er vroeg bij. Ik hield constant in de gaten wanneer ze de Skip-Ahead weer open zouden zetten. Stond ruim 2 weken open dacht ik en toen zat hij vol...

Crypto.com

• racinfo

racinfo

E-MTB

Ik word wel intussen gek van de steeds terugkerende melding:
Voor deze handeling moet u administratierechten bezitten
\En wanneer je dan nogeens klikt gewoon door kan.

NB
Zowel in de slow als fast build.

• wildhagen
  • Niet online
Net ff upgrade uitgevoerd van build 17758 naar 17760. Volgens mij de snelste upgrade ooit, was in nog geen 5 minuten klaar....

Virussen? Scan ze hier!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-05 23:13

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik las geloof ik dat de manier van updaten gewijzigd was zodat er kleinere packages waren ofzo

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S20FE | XBOX One

• CAP-Team

CAP-Team

Afgelopen weekend de laatste slow ring build geinstalleerd.
Na installatie werkte het internet niet, althans bij UWP apps en ook Edge gaf offline.
Chrome deed het echter wel.

Via Twitter contact opgenomen met Jennifer Gentleman van Microsoft die me vroeg of ik toevallig IPv6 had uitgeschakeld. Dit was inderdaad het geval aangezien ik thuis niks met IPv6 doe. Dit weer aangezet en het werkte weer.

CAP-Team schreef op Monday 24 September 2018 @ 14:04:
Afgelopen weekend de laatste slow ring build geinstalleerd.
Na installatie werkte het internet niet, althans bij UWP apps en ook Edge gaf offline.
Chrome deed het echter wel.

Via Twitter contact opgenomen met Jennifer Gentleman van Microsoft die me vroeg of ik toevallig IPv6 had uitgeschakeld. Dit was inderdaad het geval aangezien ik thuis niks met IPv6 doe. Dit weer aangezet en het werkte weer.
Waarom zou je het trouwens uitzetten...? Of zijn er dingen die niet werken als het aan staat (en je het niet actief gebruikt)?

• CAP-Team

CAP-Team

Er zijn nu blijkbaar dingen die niet werken als het uit staat..

• Derice
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Derice

Jamaica has a bobsled team!

17763 is (zeer vermoedelijk) de RTM.
Je kunt em zelf al downloaden via de Media Creation Tool met de selfhost optie in de commandline.
Uitleg via:

https://techjourney.net/d...-via-media-creation-tool/

Beschikbaar als Freelance Fotograaf
Mijn reizen over de wereld
Foto's waar ik trots op ben

• wildhagen
  • Niet online
Net build 18267 geinstalleerd. Installatie ging probleemloos. Kwam van build 18262 af.

Zit in er in 18267 zo'n afgrijselijk lelijke zoekbalk in je taskbar (in 18262 zat die nog niet). :X

Gelukkig vrij simpel uit te schakelen via rechtsklik op taakbalk -> Zoeken -> Verborgen.

Verder lijkt deze build iets soepeler te draaien dan 18262 deed op deze PC. Inloggen lijkt ook iets sneller te zijn.

Virussen? Scan ze hier!

CAP-Team schreef op Tuesday 25 September 2018 @ 07:23:
Er zijn nu blijkbaar dingen die niet werken als het uit staat..
Waarom zou je IPv6 ook uit willen zetten? Vooral als je ISP ook IPv6 aanbiedt....
wildhagen schreef op Saturday 27 October 2018 @ 08:28:
Net build 18267 geinstalleerd. Installatie ging probleemloos. Kwam van build 18262 af.

Zit in er in 18267 zo'n afgrijselijk lelijke zoekbalk in je taskbar (in 18262 zat die nog niet). :X

Gelukkig vrij simpel uit te schakelen via rechtsklik op taakbalk -> Zoeken -> Verborgen.

Verder lijkt deze build iets soepeler te draaien dan 18262 deed op deze PC. Inloggen lijkt ook iets sneller te zijn.
Eh...die heeft er altijd al ingezeten. Bij was dat de Cortana zoekbalk, maar die kun je inderdaad uitzetten.. Of alleen het 'Zoek/Cortana' icoon zichtbaar laten zijn.

[Voor 16% gewijzigd door TheVMaster op 27-10-2018 11:28]

• wildhagen
  • Niet online
JackSparrow schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 11:26:
[...]

Eh...die heeft er altijd al ingezeten. Bij was dat de Cortana zoekbalk, maar die kun je inderdaad uitzetten.. Of alleen het 'Zoek/Cortana' icoon zichtbaar laten zijn.
Raar dan dat ik die nog nooit gezien heb, en hij hier ook nooit zichtbaar is geweest?

Voor de duidelijkheid: het gaat hier bij mij dus niet om de searchfunctie in het startmenu (die zit er idd al heel lang in en wordt idd door Cortana geregeld), maar echt op de taskbar, dus waar al je geopende programma-icoontjes etc staat.

Waarom heb ik die dan nooit eerder gehad, en is hij nu opeens actief na een upgrade van deze build?

Virussen? Scan ze hier!

wildhagen schreef op Saturday 27 October 2018 @ 11:28:
[...]

Raar dan dat ik die nog nooit gezien heb, en hij hier ook nooit zichtbaar is geweest?

Voor de duidelijkheid: het gaat hier bij mij dus niet om de searchfunctie in het startmenu (die zit er idd al heel lang in en wordt idd door Cortana geregeld), maar echt op de taskbar, dus waar al je geopende programma-icoontjes etc staat.

Waarom heb ik die dan nooit eerder gehad, en is hij nu opeens actief na een upgrade van deze build?
Eh..ohw wacht, dat is dan een 'andere zoekbalk'. Vaag...ik dacht dat je de Cortana zoek balk bedoelt die ik altijd standaard bij een 'clean install' zie. Ik heb dus het icoontje.

Maar eh...heb je een screenshot van die balk (of die optie waarmee je hem uitzet). Heb je het al gemeld in de Feedback hub?

• wildhagen
  • Niet online
JackSparrow schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 11:29:
[...]

Maar eh...heb je een screenshot van die balk (of die optie waarmee je hem uitzet). Heb je het al gemeld in de Feedback hub?
Screenshot van de balk:

https://tweakers.net/ext/f/9aITlAFt6RhUPxboJYXs8YcI/full.png

De optie om hem uit te zetten:

Nog niet gemeld op de Feedback Hub, zal ik zo eens gaan doen :)

Virussen? Scan ze hier!

wildhagen schreef op Saturday 27 October 2018 @ 11:33:
[...]

Screenshot van de balk:

[Afbeelding]

De optie om hem uit te zetten:

[Afbeelding]

Nog niet gemeld op de Feedback Hub, zal ik zo eens gaan doen :)
Eh...dat is dus exact de Cortana/Zoek balk....maar die is bij mij na een upgrade nog nooit teruggekomen (ik heb alleen het icoon zichtbaar).

[Voor 8% gewijzigd door TheVMaster op 27-10-2018 11:40]

• wildhagen
  • Niet online
JackSparrow schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 11:39:
[...]

Eh...dat is dus exact de Cortana/Zoek balk....
Nou, waarom had ik die eerst niet, en verschijnt hij in deze build opeens wel dan? Klinkt dan toch echt als een bug, als Microsoft besluit op mijn PC opeens iets te activeren wat nooit actief geweest is hier.

Virussen? Scan ze hier!

wildhagen schreef op Saturday 27 October 2018 @ 11:40:
[...]

Nou, waarom had ik die eerst niet, en verschijnt hij in deze build opeens wel dan? Klinkt dan toch echt als een bug, als Microsoft besluit op mijn PC opeens iets te activeren wat nooit actief geweest is hier.
Lijkt mij ook. Ik heb die zoekbalk niet gezien na een upgrade (ook niet na de laatste Fast build van deze week).

• racinfo

racinfo

E-MTB

wildhagen schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 11:40:
[...]

Hier bemerk ik er ook niets van, van de slow versie zojuist naar de fast build 18282 geupdated.

• wildhagen
  • Niet online
Nee, denk dat het alleen een bug in die build 18267 is geweest. In de latere builds (18272, 18277 en nu 18282) heb ik het verschijnsel niet meer gehad.

Virussen? Scan ze hier!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Ik bemerk wel, uit de slow naar fast mode te zijn gegaan dat het aanmeldingsscherm plots erg wazig is. Was dit al eerder in de fast ring?
Ik moet zeggen dat het wel aangenaam is.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

racinfo schreef op maandag 26 november 2018 @ 09:03:
Ik bemerk wel, uit de slow naar fast mode te zijn gegaan dat het aanmeldingsscherm plots erg wazig is. Was dit al eerder in de fast ring?
Ik moet zeggen dat het wel aangenaam is.
Ja, zit al twee maanden ofzo in de fast ring builds

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• racinfo

racinfo

E-MTB

Brahiewahiewa schreef op maandag 26 november 2018 @ 10:22:
[...]

Ja, zit al twee maanden ofzo in de fast ring builds
Typisch weer Microsoft die zoiets eigenhandig veranderd, ik neem aan dat je dat ergens ook weer kan terugdraaien?
racinfo schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 08:14:
[...]

Typisch weer Microsoft die zoiets eigenhandig veranderd, ik neem aan dat je dat ergens ook weer kan terugdraaien?
Het is hun product, waarom zouden ze het dan niet eigenhandig mogen veranderen? De "wazige" achtergrond is trouwens om het contrast te verbeteren van het inlogscherm.

[Voor 12% gewijzigd door FREAKJAM op 27-11-2018 09:53]

is everything cool?

• CAP-Team

CAP-Team

It's not a bug, it's a feature :P

• crzyhiphopazn

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Klote bug die in 18290 zit dat VMware een GSOD geeft.

Opties die ik heb is afwachten tot het opgelost is of extra VM's aanmaken in Hyper-V :@

• mbenjamins
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:27
Ik probeer de meest recente Fast Insider te installeren maar loopt vast op 48%.
De laptop heb ik ook al een keer helemaal opnieuw geïnstalleerd maar heeft niet geholpen, weet iemand waar het aan kan liggen?

De volgende laptop heb ik
Dell XPS 13 (2015) 9343-8451
mbenjamins schreef op donderdag 20 december 2018 @ 08:47:
De laptop heb ik ook al een keer helemaal opnieuw geïnstalleerd maar heeft niet geholpen, weet iemand waar het aan kan liggen?

Wat zeggen je logs?

is everything cool?

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

mbenjamins schreef op donderdag 20 december 2018 @ 08:47:

Bij mij installeerde 18305 ook niet in 1 keer. Bij mij ging het bij 66% in Windows Update (Settings) fout. Ik haalde dus het herstarten niet eens. Na zelf eerst de PC opnieuw op te starten, ging de installatie wel volledig goed.

In jouw geval, zou ik inderdaad eens kijken wat de logfiles zeggen...

Crypto.com

• pres_lincoln
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-05 20:58
Het was een vraag over f.lux / nachtlamp, maar ik kijk nu pas in de buglist 8)7

[Voor 74% gewijzigd door pres_lincoln op 22-12-2018 20:00]

crzyhiphopazn schreef op Monday 3 December 2018 @ 18:40:
Klote bug die in 18290 zit dat VMware een GSOD geeft.

Opties die ik heb is afwachten tot het opgelost is of extra VM's aanmaken in Hyper-V :@
Wat is er mis met Hyper-V?

• crzyhiphopazn

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Niet zo flexibel in te stellen als VMware Workstation.

Vergeleken met VMware komt MS net om de hoek kijken.

crzyhiphopazn schreef op Saturday 22 December 2018 @ 21:03:
[...]

Niet zo flexibel in te stellen als VMware Workstation.

Vergeleken met VMware komt MS net om de hoek kijken.
Flexibel instellen? We hebben met over Hyper-V op Windows 10...je wilt een VM draaien...wat zou je daarnaast geheugen en CPU aan willen instellen? ;-) het is geen Virtual Box idd....maaar goed, het voldoet voor de standaard zaken.

• crzyhiphopazn

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

JackSparrow schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 21:49:
[...]

Flexibel instellen? We hebben met over Hyper-V op Windows 10...je wilt een VM draaien...wat zou je daarnaast geheugen en CPU aan willen instellen? ;-) het is geen Virtual Box idd....maaar goed, het voldoet voor de standaard zaken.
Elke VM van mij in Workstation heeft een aparte map met dezelfde VM naam.
Daar staan de config files in.
In Hyper-V is een VM clonen een lastige werkwijze. Minder logisch dan in Vmware war het rechtermuisknop op de VM ->Manage -> clone is

De advanced dingen in VMware is logischer gemaakt maar dat is ook niet gek gezien de leeftijd van beide producten

racinfo schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 08:14:
[...]

Inmiddels te configureren via gpo in de meest recente insider build. (18312)
We’re adding a group policy for disabling acrylic on the sign-in screen. This can be found in Group Policy Editor under Administrative Templates > System > Logon > “Show clear logon background”.

is everything cool?

• racinfo

racinfo

E-MTB

Vanmorgen build 18317 ontvangen en geinstalleerd. Maar daarna werkten mijn oude 32bit applikaties (onder dos) niet meer. Zelfs CMD en COMMAND werkten niet meer, evenals NTVDM ook niet meer op te starten.

Vlug mijn oude build versie weer teruggezet.

Edit 3/2'19
Vandaag 18329 gedownload en erop gezet. Ook NTVDM werkte gelukkig weer en het overige ziet er ook prima uit.

De builds tussen 18305 en deze nieuwe heb ik alle overgeslagen.

Edit/ 14-3-19
Inmiddels zitten we op build 18351.7

[Voor 32% gewijzigd door racinfo op 14-03-2019 15:07]

• CAP-Team

CAP-Team

De ontwikkeling van versie 20H1 loopt lekker en sinds afgelopen vrijdag is build 18963 uit.

Vernieuwingen hierin:
- renamen van virtual desktops
- Notepad kan worden geupdate via de Windows Store
- de temperatuur van grafische kaarten kan worden weergegeven

Meer Tweakers die Insider builds testen? Draadje was een beetje dood.. :P

• hjs
  • Niet online
CAP-Team schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 09:20:
Meer Tweakers die Insider builds testen? Draadje was een beetje dood.. :P
Ben er mee gestopt sinds ik een nieuwe laptop heb.
Gaf toch regelmatig problemen en iedere keer weer updaten was ik ook wel zat >:)

• CAP-Team

CAP-Team

En gisteren is build 18965 uitgekomen.
De temperaturen van de GPU kloppen nog steeds niet. Waarschijnlijk een factor 100 te hoog.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:40
Kan in dit topic ook gediscussieerd worden over Microsoft Edge Beta?

• CAP-Team

CAP-Team

Ik zou zeggen dit staat los van Windows Insider (overigens gister weer een nieuwe build in de Fast Ring uitgekomen, nu met Cortana voor iedereen!). Misschien een apart topic?
Ik gebruik zelf dagelijks de Canary builds van Edge Chromium, werkt erg goed en behalve her en der wat vertaaldingetjes eigenlijk geen problemen.

• chim0
CAP-Team schreef op donderdag 12 september 2019 @ 12:47:
Ik zou zeggen dit staat los van Windows Insider (overigens gister weer een nieuwe build in de Fast Ring uitgekomen, nu met Cortana voor iedereen!). Misschien een apart topic?
Ik gebruik zelf dagelijks de Canary builds van Edge Chromium, werkt erg goed en behalve her en der wat vertaaldingetjes eigenlijk geen problemen.
Bedankt voor de tip! Die Canary build did the trick. Het ging me idd om de taal. Blijkbaar gebruikte ik een andere (verouderde) soort build waarmee je de UI taal niet kan veranderen (je kan wel Nederlands toevoegen maar "als standaard instellen" was greyed out). Ook qua versienummer loopt ie behoorlijk achter, zie ik nu. En ook dat het sterretje van favorieten nu gewoon in de balk staat, zoals bij de originele Edge, is een verademing. Bij die andere beta moest ik eerst naar Instellingen > Favorieten wat teveel klikken was.

• crzyhiphopazn

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Eindelijk is het vermeld door MS.
Sinds 18999 hier last van:

[ADDED] If you use remote desktop connection and the target PC is on this build, within about an hour (if not sooner), DWM may start crashing, and the session window will either go totally black, experience black flashes, or you may get signed out of the remote desktop session altogether.

Erg irritant als je hele systeem hierdoor crasht.

• chim0
Windows 10 Build 19041.207 is Version 2004 RTM (and Installable)
Microsoft has confirmed that build 19041.207 is to be Version 2004 RTM, and that actually entails you can grab the Windows 10 May 2020 final release before others by activating the Windows Insider Program.
Heeft iemand dit al gedaan?

Ben weer eens te laat :X nieuws: Microsoft maakt Windows 10 May 2020 Update gereed voor release

[Voor 21% gewijzigd door chim0 op 18-04-2020 06:31]

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-06 11:04
Paar dagen geleden een nieuwe Insider build geïnstalleerd, volgens PowerShell 20175.1000. Heb echt wat rare problemen, start knop doet het niet, en zelfs de Feedback Hub wil niet opstarten. Grrrrrr :( |:(

Meer mensen deze issues?

• anandus
  • Niet online
Windows is bij mij aan het piepen dat mijn insider build (19640) afloopt op 31 juli.
Maar als ik windows update doe zegt-ie dat ik al de laatste versie heb.

Ik zit bij de dev-channel.

Is de melding foutief of is er iets aan de hand met windows update?
anandus schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 07:34:
Windows is bij mij aan het piepen dat mijn insider build (19640) afloopt op 31 juli.
Maar als ik windows update doe zegt-ie dat ik al de laatste versie heb.

Ik zit bij de dev-channel.

Is de melding foutief of is er iets aan de hand met windows update?
Dit had ik ook. Dev is de nieuwe naam voor Fast. Keer switchen van kanaal en weer terugzetten naar Dev was voor mij de oplossing.

is everything cool?

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:12
https://blogs.windows.com...ider-preview-build-21343/
We first began updating the icons in Windows 10 last year starting with the built-in apps. Since then, we have continued updating icons throughout Windows 10 including the icon for Windows Security, the Narrator icon, and most recently the icon for Notepad. Now we’re taking the next step by updating many of the system icons used throughout File Explorer.

[Voor 10% gewijzigd door dutchnltweaker op 25-03-2021 10:54]

Pagina: 1 ... 12 13 14 Laatste

Let op:
ALLEEN ervaringen met en discussie over het gebruik van Windows 10 Insider Preview builds!. Lees altijd de Topic Start voordat je begint met posten.

De reguliere Windows 10 versies? Bespreek die in het gewone topic : [Windows 10] Ervaringen & Discussie - Deel 2

Voor Windows Server 2019 Insider Preview Ervaringen & Discussie kun je hier terecht.

Problemen met Upgraden / Installeren van Windows 10?
Om te voorkomen dat het ervaringen topic overstroomt, graag je uitdagingen hier bespreken. Posts die in het ervaringen topic worden geplaatst, worden zonder meer verwijderd (of verplaatst) zonder verdere mededeling.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee