Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-06 16:45
racinfo schreef op woensdag 20 december 2017 @ 07:32:
Zojuist Build 17063 ontvangen, geen enkel probleem bij installeren bemerkt. :9

Edit
Helemaal vlekkeloos is deze build niet, hoewel mp3 gewoon weergegeven wordt is het geluid bij Youtube en TV zenders niet hoorbaar.
Ook werkt DFX niet meer.

Edit2/
Inmiddels vorige build 17046 teruggezet, nu alle audio weer werkend.
Soms wel, soms niet bij Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03:27
Ik zag op de Feedback Hub dat de nightly builds van FF het probleem met audio verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

Ik heb 17063 op mijn andere laptop geplaatst en stream-audio geprobeerd met chrome en daar werkt het wel normaal op. Alleen dus niet met FF, @ EricJH waar staan die nightly FF builds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

racinfo schreef op woensdag 27 december 2017 @ 10:50:
Ik heb 17063 op mijn andere laptop geplaatst en stream-audio geprobeerd met chrome en daar werkt het wel normaal op. Alleen dus niet met FF, @ EricJH waar staan die nightly FF builds?
http://archive.mozilla.or...10-03-06-mozilla-central/

Maar met de huidige beta build is audio ook weer in orde (58.0b13 (64-bit))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Anoniem: 19894 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 11:06:
[...]

Waar vind ik 58.0b13? De webinstaller van de beta geeft 85.0b12 en ook de updater geeft aan dat er nog geen update is.

Edit. Gevonden nadat ik op de download server rond heb gekeken: http://archive.mozilla.or...dates/build1/win64/en-US/ .

[ Voor 16% gewijzigd door EricJH op 27-12-2017 17:44 ]

• racinfo

racinfo

E-MTB

Anoniem: 19894 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 11:06:
[...]

Bedankt, maar vreemd genoeg krijg ik met Build 59.0b1 FF op mijn 64bit Toshiba L40-12Y laptop de opmerking dat ik met dit systeem de stream niet kan afspelen (in Chrome dus wel).

• EricJH
racinfo schreef op donderdag 28 december 2017 @ 10:53:
[...]

Bedankt, maar vreemd genoeg krijg ik met Build 59.0b1 FF op mijn 64bit Toshiba L40-12Y laptop de opmerking dat ik met dit systeem de stream niet kan afspelen (in Chrome dus wel).
Dat is waarschijnlijk een ander probleem. Bij het niet afspelen van de audio in video's van o.a. YouTube en Vimeo werd er geen foutmelding gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Hoe zit het nu met de update van gister voor Meltdown en Spectre ?
Ik krijg,terwijl ik op 17063 zit, dus geen updates binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-07 09:12
hjs schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 22:02:
De updates zitten al verwerkt in de insider builds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Al paar maand denk ik zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
...en de eerste build van 2018 is een feit : Windows 10 Insider Preview Build 17074 met heel veel Edge nieuwigheden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nafs Ruh
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Iemand die merkt bij hoge cpu load dat deze soms zakt naar 800MHz een paar seconden lang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
hjs schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 22:02:
Tadream schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 22:15:
JackSparrow schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 01:45:
...en de eerste build van 2018 is een feit : Windows 10 Insider Preview Build 17074 met heel veel Edge nieuwigheden!
Niet dus volgens de change log van 17074:
This build includes mitigations to protect Insiders from the Spectre and Meltdown vulnerabilities. For more information on this topic, please see this blog post from Terry Myerson. Additionally, if you are running 3rd party antivirus software on your PC you will need to ensure you are running the latest most up-to-date version of your antivirus software with the latest antivirus definitions to avoid having your PC get into a bad state.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Tadream schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 22:15:
[...]

Wat betreft build 17063, hij raakt steeds de instellingen van mijn wifi HP printer kwijt, die moet ik dus steeds opnieuw installeren voor ik iets kan printen. Feedback al verzonden.

Ik bemerk de laatste weken dat bij aanzetten laptop hij weleens (af en toe) blijft hangen in het Lenovo opstart scherm. Even weer uit- en aanzetten en hij gaat meteen verder met opstart.

Zou dat kunnen te maken hebben met de reeds ingebouwde Meltdown en Spectre update in 17074? Ik heb een Intel i5 cpu.

De nieuwe build 17074 staat al klaar in map $Windows.~BT om te installeren, dat ga ik nu meteen doen.

Edit
Dat ging deze keer erg snel, Build 17074 staat erop.

[ Voor 4% gewijzigd door racinfo op 12-01-2018 07:28 . Reden: Build 17074 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Start menu was een puinhoop bij de eerste keer opstarten, herstelde zichzelf toen ik hem ff open liet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
racinfo schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 06:50:
[...]

Wat betreft build 17063, hij raakt steeds de instellingen van mijn wifi HP printer kwijt, die moet ik dus steeds opnieuw installeren voor ik iets kan printen. Feedback al verzonden.

Ik bemerk de laatste weken dat bij aanzetten laptop hij weleens (af en toe) blijft hangen in het Lenovo opstart scherm. Even weer uit- en aanzetten en hij gaat meteen verder met opstart.

Zou dat kunnen te maken hebben met de reeds ingebouwde Meltdown en Spectre update in 17074? Ik heb een Intel i5 cpu.
The Meltdown/Specter patch zat niet in 17063,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Na enkele keren proberen staat 17074 er ook hier op. In het verleden was het soms onmogelijk te updaten tenzij ik een ISO image kon vinden.

De update ging snel op mijn harde schijf. Ik schat een half uur of iet langer waar het normaal een uur is. Ik wilde checken met Event Viewer wanneer ik precies de update gestart had maar deze begon ongeveer een half uur voordat ik terug in Windows was. Wellicht worden de oude event logs in de Windows.old map geplaatst.

Comodo Internet Security was zijn AV database kwijt dus die moest ik opnieuw downloaden. Dat is nog niet eerder gebeurd. Gelukkig hoef ik sinds enige maanden Comodo niet steeds opnieuw te installeren bij update naar een nieuwe Insider build.

[ Voor 7% gewijzigd door EricJH op 14-01-2018 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Hij download nu een sub build (1002) van 17074: Windows 10 Insider Preview 17074.1002 (rs_prerelease_flt). Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Is enkel om paar bugs te verhelpen met betrekking tot AMD processors

[ Voor 23% gewijzigd door Dragunov op 19-01-2018 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Dragunov schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 18:16:
Is enkel om paar bugs te verhelpen met betrekking tot AMD processors
Thx.

De build was in minder dan een half uur geïnstalleerd op mijn systeem met een harde schijf. Ik hoop dat deze snelheidsverbetering blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Het ging wel erg snel dit keer, minder dan 20 min had die nodig. Hij stond er op voor ik er erg in had. Vermoedelijk hebben ze e.e.a. van de eerdere build domweg gekopieerd. Maar als Intel user zal ik weinig verschil bemerken tov van de eerdere versie.

Behalve dan dat ik diverse rs232 drivers weer opnieuw kan plaatsen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Windows ISO downloader tool geeft de download voor een server versie met versienummer 17079. Deze versie wordt (nog) niet op de blog gemeld.

Ik heb met UUPtoISO van TenForum seen ISO gemaakt van de laatste versie, 17074.1002, gemaakt voor het geval ik een keer een clean install zou willen of moeten maken.

De tool is de opvolger van de tool die de ESD file omzet in een ISO en zag dat deze nog niet hier voorbij gekomen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Zojuist build 17083 ontvangen en geinstalleerd. Tevens in CHROME "chrome://flags/#enable-site-per-process" ingeschakeld voor extra bescherming tegen "Variant 1 (Spectre).

Ook deze preview upgrade ging weer bijzonder snel (>20 min).

https://blogs.windows.com...eview-build-17083-for-pc/

[ Voor 19% gewijzigd door racinfo op 25-01-2018 07:23 . Reden: News ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
De upgrade op harde schijf duurde ongeveer een uur. Jammer dat het niet meer binnen het halve uur was zoals de laatste twee builds. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Dat is vreemd , bij mij ging het juist wel erg snel. Maar ik heb een 850 EVO SSD in mijn laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Na installatie duurde het nog kwartiertje dat mn startmenu weer op orde was, alweer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Er staat weer een nieuwe build 17093 op de rol zag ik zojuist in mijn "verklikker" ;)

Edit
Upgrade gecrasht! 8)7
Foutcode: Memory Management.
Na circa 1 minuut een groen scherm en versie 17083 werd weer teruggezet :(

[ Voor 49% gewijzigd door racinfo op 09-02-2018 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-07 22:03
Meer mensen die problemen hebben met het start-menu sinds 17083 en nu ook in 17093?

Als ik de zoekbalk verberg of op alleen pictogram zet krijg ik, als ik op start druk, de zoekbalk en daarachter het start-menu welke niet aanklikbaar is.
Zet ik de zoekbalk in de taakbalk dan werkt start weer normaal....

Heb het al via feedback gemeld met uitgebreid voorbeeld..

[ Voor 9% gewijzigd door roches op 08-02-2018 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik027
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-07 20:19
roches schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 23:02:
Meer mensen die problemen hebben met het start-menu sinds 17083 en nu ook in 17093?

Als ik de zoekbalk verberg of op alleen pictogram zet krijg ik, als ik op start druk, de zoekbalk en daarachter het start-menu welke niet aanklikbaar is.
Zet ik de zoekbalk in de taakbalk dan werkt start weer normaal....

Heb het al via feedback gemeld met uitgebreid voorbeeld..
Ik heb een ander probleem met mijn startmenu, die is onzichtbaar geworden. Het zoeken werkt nog wel, dus ik kan op start drukken, typ 'store' en druk op enter en de store opent, maar het is niet zichtbaar. Het zoekmenu doet het wel gewoon en alle apps voor zover ik heb getest doen het ook gewoon.

XBL: Sgt Rik NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Geen probleem hier met zoekvak of pictogram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiander
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-05 12:35
hier in 17093 een vreemd probleem dat na enige tijd werken opeens de focus van het toetsenbord naar de urlbalk/navigatiebalk gaat.

Waar je ook klikt in het scherm, de focus gaat meteen weer terug naar die balk. Wanneer dat plaats vind, werkt autocompleet ook niet meer. als ik dan "go" intik om naar google te gaan, vergeet hij de G wanneer ik de O intyp.

Probleem doet zich zowel in edge en IE als in de verkenner voor. nog geen andere applicates kunnen testen. Alleen een volledige herstart van het OS lijkt het tijdelijk even op te lossen. herstart van applicatie helpt niet.

Deze sig is een manueel virus!! Als je dit leest heb je het. Mail dit bericht naar iedereen die je kent, en verwijder alle bestanden van je computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Deze versie installeerde weer sneller in ongeveer een half uur op mijn mechanische harde schijf. Ik gebruik geen Edge of IE en heb het switchen van de focus naar adresbalk tot zover niet gezien in Verkenner of Opera Classis of Firefox.

• racinfo

racinfo

E-MTB

Ik zie alweer Redstone 4, build 17101 aan het downloaden.

Edit
1. Downloading (bij mij nog met 10 mb ivm aanvoer via 2 koperdraadjes.
2. Installatie op de achtergrond (computer normaal te gebruiken)

Dit process (1&2) duurde bij mij bijna een uur.

3. Het daadwerkelijk installeren met de nodige resets (duurde bij mij krap 9 minuten)
Tijdens deze laatste activiteit is computer niet te gebruiken voor normaal werk.

Build 17101 installatie ging ditmaal vlekkeloos, de fout: Memory Management (bij Build 17093) kwam ditmaal niet in beeld.

Ik kan nu 17101 gaan testen.

[ Voor 84% gewijzigd door racinfo op 15-02-2018 16:43 . Reden: Build 17101 installatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
De installatie ging goed op een glitch na. Toen de installatie klaar was bleef deze hangen op het zwarete scherm met de animatie van ronddraaiende bolletjes tussen het scherm waar het Windows start menu logo getoond wordt met de animatie van ronddraaiende bolletjes en het aanmeldscherm.

De disk was erg aktief dus ik besloot te wachten, Na meerdere minuten was de diskaktiviteit nagenoeg nul (slechts iedere 2-3s een korte blink van het hd ledje). De muisaanwijzer was aktief en bruikbaar, task manager was niet op te roepen, caps en num lock konden aan en uit geschakeld worden en de animatie van ronddraaiende bolletjes was daar. Toen heb ik Windows gereset en kwam het tot leven: de aanmelding bij het bureaublad duurde langer dan normaal maar dat was niet het geval bij daaropvolgende reboots.

TL;DR kleine glitch bij afronding maar doet het nu gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

In de beschrijving van de Build staat dat het mogelijk is dat er 90 minuten lang weinig activiteiten zijn te bespeuren tijdens de installatie, Microsoft adviseert "geduldig" te wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-07 22:03
Hier nu ook 17101.rs4 aan het draaien en de eerder gemelde bug met de zoekbalk icm Start is nu ook verdwenen, draait goed, maar we zijn nog maar een paar uur onderweg.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
racinfo schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 07:11:
In de beschrijving van de Build staat dat het mogelijk is dat er 90 minuten lang weinig activiteiten zijn te bespeuren tijdens de installatie, Microsoft adviseert "geduldig" te wachten...
Ik had de release notes nog niet bekeken en zie:
We have observed seeing longer-than-normal delays during install at the 88% mark. Some delays are as long as 90 minutes before moving forward. Please be patient as the install will complete successfully.
In mijn geval was Windows al voorbij de voortgangsindicatie toen het bleef hangen.
hjs schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 07:00:
Na installatie duurde het nog kwartiertje dat mn startmenu weer op orde was, alweer.
Was de desktop toen al zichtbaar en bruikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

EricJH schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 16:50:
Was de desktop toen al zichtbaar en bruikbaar?
Ja.

Heb met de laatste twee builds dat hybernate niet goed werkt.
Start helemaal opnieuw op als ik laptop weer open klap en geeft dat de melding dat hij niet goed was afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

hjs schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 17:09:
[...]

Ja.

Heb met de laatste twee builds dat hybernate niet goed werkt.
Start helemaal opnieuw op als ik laptop weer open klap en geeft dat de melding dat hij niet goed was afgesloten.
Doet mij denken aan een defect van de HDD of SSD. CHKDSK eens draaien ter controle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

racinfo schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 15:13:
[...]

Doet mij denken aan een defect van de HDD of SSD. CHKDSK eens draaien ter controle.
Windows has scanned the file system and found no problems.
No further action is required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

hjs schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 16:38:
[...]

Windows has scanned the file system and found no problems.
No further action is required.
Dat je file system geen errors geeft wil nog niet zeggen dat je disk goed is

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• racinfo

racinfo

E-MTB

In Build 17101 heb ik iets geks ontdekt, ik maak al 32 jaar gebruik en onderhoudt Clipper (dBase III) software programma's en daarin pas ik verkorte bestands- en mapnamen in toe.

Om bijv. OUTLOOK op te starten in Clipper type ik:
C:\PROGRA~1\MICROS~1\OFFICE14\OUTLOOK.EXE in en dat werkt t/m build 17093 prima!
maar nu in build 17101 krijg ik bij dezelfde regel: Bad Command of Filename.

De oorzaak weet ik intussen ook al, de computer weigert de verkorte naam van C;\Programma Files uit te voeren !! :-(

Wanneer ik dus op de MSDOS prompt intyp:
C:\PROGRAM FILES\MICROS~1\OFFICE14\OUTLOOK.EXE, dan werkt dat wel.
Alleen werkt dat commando NIET in een clipper opdracht.

Ik heb dit probleem via FeedBack al gemeld bij Microsoft.

Wat ook opvalt is dat de cursor vele malen minder snel in MSDOS (NTVDM) zich verplaatst, dus ook bladeren in weergave van bestanden in Clipper is zeer sterk vertraagd.

Hopelijk verhelpen ze deze 2 euvels, zeg maar gerust bugs. Voorlopig heb ik de Build 17025 teruggezet (uit de Slow ring) en die werkt zoals vanouds.

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

racinfo schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 07:57:
I... euvels, zeg maar gerust bugs. Voorlopig heb ik de Build 17025 teruggezet (uit de Slow ring) en die werkt zoals vanouds.
Hûh? Waar zie jij een bug?
Windows PowerShell
Copyright (C) Microsoft Corporation. All rights reserved.

PS C:\Users\Brahiewahiewa> cd \progra~1
PS C:\Program Files> cmd
Microsoft Windows [Version 10.0.17101.1000]
(c) 2017 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\Program Files>cd \

C:\>cd \progra~1

C:\PROGRA~1>

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-07 20:53

Swerfer

Hmm...

Brahiewahiewa schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 10:36:
[...]

Windows PowerShell

@racinfo geeft aan dat er geen probleem is in Command Promt, echter wel in Clipper (geen idee wat dat is overigens, maar dat terzijde)...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Swerfer schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 12:30:
[...]

@racinfo geeft aan dat er geen probleem is in Command Promt, echter wel in Clipper
Niet mee eens. Hij zegt:
...Om bijv. OUTLOOK op te starten in Clipper type ik:
C:\PROGRA~1\MICROS~1\OFFICE14\OUTLOOK.EXE in en dat werkt t/m build 17093 prima!
Klinkt alsof tijdens de update de program files folder opnieuw is aangemaakt en een ander volgnummer heeft meegekregen. Grote kans dat c:\progra~4 of c:\progra~5 wel werkt

offtopic:
[q]
(geen idee wat dat is overigens, maar dat terzijde)...
[/quote]
Eind jaren '80, begin jaren '90 was dat dè schil om dBaseIII
Dacht ook dat 't al min of meer uitgestorven was, maar dat heeft kennelijk nog niet iedereen door

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Brahiewahiewa schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 10:36:
[...]

Windows PowerShell

Via CMD.EXE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Brahiewahiewa schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 00:14:
[...]

Niet mee eens. Hij zegt:

[...]

Klinkt alsof tijdens de update de program files folder opnieuw is aangemaakt en een ander volgnummer heeft meegekregen. Grote kans dat c:\progra~4 of c:\progra~5 wel werkt

offtopic:
[q]
(geen idee wat dat is overigens, maar dat terzijde)...
[/quote]
Eind jaren '80, begin jaren '90 was dat dè schil om dBaseIII
Dacht ook dat 't al min of meer uitgestorven was, maar dat heeft kennelijk nog niet iedereen door
Nee, nog niet uitgestorven, Bill G. zou dat wel willen ;).

Wikipedia: Clipper (programmeertaal)

Afbeeldingslocatie: http://www.rac-info.nl/fotos/msdos.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door racinfo op 23-02-2018 16:31 . Reden: clipper url ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Doe effe een dir /X

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!
racinfo schreef op Thursday 22 February 2018 @ 07:57:
In Build 17101 heb ik iets geks ontdekt, ik maak al 32 jaar gebruik en onderhoudt Clipper (dBase III) software programma's en daarin pas ik verkorte bestands- en mapnamen in toe.

Om bijv. OUTLOOK op te starten in Clipper type ik:

De oorzaak weet ik intussen ook al, de computer weigert de verkorte naam van C;\Programma Files uit te voeren !! :-(

Wanneer ik dus op de MSDOS prompt intyp:
C:\PROGRAM FILES\MICROS~1\OFFICE14\OUTLOOK.EXE, dan werkt dat wel.
Alleen werkt dat commando NIET in een clipper opdracht.

Ik heb dit probleem via FeedBack al gemeld bij Microsoft.

Wat ook opvalt is dat de cursor vele malen minder snel in MSDOS (NTVDM) zich verplaatst, dus ook bladeren in weergave van bestanden in Clipper is zeer sterk vertraagd.

Hopelijk verhelpen ze deze 2 euvels, zeg maar gerust bugs. Voorlopig heb ik de Build 17025 teruggezet (uit de Slow ring) en die werkt zoals vanouds.
Niet om het een of ander, maar eh...misschien even overstappen naar een meer recente programmeertaal? Geen idee wat je nog aan het bouwen bent, maar eh..ik hoop niet dat klanten hebt die die software gebruiken... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

JackSparrow schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 19:24:
[...]

Niet om het een of ander, maar eh...misschien even overstappen naar een meer recente programmeertaal? Geen idee wat je nog aan het bouwen bent, maar eh..ik hoop niet dat klanten hebt die die software gebruiken... :?
Bwoah, d'r is gewoon iets dat 't resolven van c:\progra~1 blokkeert, maar da's geen windows bug of design change. @racinfo moet gewoon ff achterhalen wat dat is en dan kannie nog jarenlang clipper gebruiken

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Het gaat natuurlijk niet om welke programmeertaal je toepast voor bepaalde doeleinden, natuurlijk kun je een moderne visual objects georienteerde taal gebruiken maar het is niet ik die de vooruitgang predikt maar de KLANT die gewent is ergens mee te werken.

Vergelijkbaar met een stel senioren die al jarenlang naar een 3-4 scherm met handige drukknoppen op het apparaat zelf te DWINGEN of voor te stellen nu een 4K -TV scherm aan te schaffen met een losse afstands bediening met 47 knopjes, zoiets laat je je wel uit het hoofd.

Ik heb dus inderdaad klanten die al vanaf (zonder overdrijven) 1989 Clipper software gebruiken voor hun dagelijkse bedrijfs werkzaamheden; een der redenen waarom ze daar aan gehecht zijn is dat ze ermee om kunnen gaan. Nog even afgezien van het feit dat ook de cijfers en letters onder DOS nu eenmaal wat groter zijn dan die met Visual Objects gemaakte applikaties (welk ik overigens dus ook ontwerp). Maar die laatste software is meer bestemd voor de jongeren ;) onder ons.

Ik heb intussen mijn probleem met C:\Program Files\Micros~1\Office14\Outlook.exe aanroepen al weten te omzeilen door in C:\ een nieuwe map (C:\OFF) aan te maken en daarin, NAAST de standaard map ook de map Office14 (zonder de sub-mappen) te plaatsen. Ik roep Outlook.exe dus nu aan met de volgende opdracht:

C:\Off\Outlook.exe

En geloof het of niet: DIT WERKT !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Zojuist Build 17107 opgehaald en geinstalleerd... Hoopvol gestemd dat wellicht mijn probleem verholpen zou zijn maar het tegendeel bleek:

In Build 17107 werkte geen enkele (DOS) applikatie meer; een korte lichtflits en dat was het bij starten van elke EXE of COM file (Niet alleen de Clipper Applikatie's maar ook alle andere die in C++, Pascal, Cobol of direct in machinetaal waren geschreven).

CMD.EXE werkte overigens wel normaal maar daar heb ik dus niets aan.

Systeemherstel gedraaid en ik ben nu weer in build 17101. Feedback naar Microsoft reeds verzonden. Ik vermoed dat deze problemen iets te maken hebben met (Meltdown & Spectre) kwetsbaarheid van een maand geleden.

[ Voor 7% gewijzigd door racinfo op 24-02-2018 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Deze update installeerde snel op mijn harde schijf: 27 minuten. Ik hoop dat het zo blijft. Comodo Internet Security blijft de updates ook met glans overleven. Ik heb met UUtoISO tool een image gemaakt van 17107 voor het geval dat. So far so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Build 17110 aan het downloaden..
Ben benieuwd of NTVDM weer werkt.. ;)

Edit
NTVDM werkt weer !! O-) O-) O-)

[ Voor 25% gewijzigd door racinfo op 28-02-2018 07:05 . Reden: NTVDM in Build 17110 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
En weer een nieuwe build. Is jullie trouwens al opgevallen dat in de laatste paar builds Edge ook ineens Tweakers notificaties kan weergeven..?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/m7SLsIe4e9ODjQ1zWwgVgoEc/full.png

Ik heb overigens nog niet gemerkt dat ze het ook doen, bij Facebook werkt het overigens wel..

[ Voor 17% gewijzigd door TheVMaster op 03-03-2018 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Inderdaad, build 17112 staat weer op de rol. Notificaties in Edge van Tweakers heb ik nog niet gezien. Het schijnt overigens nu ook mogelijk te zijn dat er notificaties worden ontvangen en weergegeven van app's die niet eens zijn opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
racinfo schreef op Sunday 4 March 2018 @ 06:55:
Inderdaad, build 17112 staat weer op de rol. Notificaties in Edge van Tweakers heb ik nog niet gezien. Het schijnt overigens nu ook mogelijk te zijn dat er notificaties worden ontvangen en weergegeven van app's die niet eens zijn opgestart.
Ik kreeg de notificatie melding, maar heb nog geen notificaties gezien. Zou wel nice zijn...van apps die niet zijn opgestart ;)

[ Voor 15% gewijzigd door TheVMaster op 04-03-2018 20:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ooppss...sorry guys, heb op het verkeerde knopje gedrukt :+ Hij is weer open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Haha... :o

De update duurde 28 minuten op mijn hd en Comodo Internet Security overleefde deze keer de upgrade niet en moest opnieuw geïnstalleerd worden. Ik heb de bijbehorende crash log aan Comodo beschikbaar gesteld via Comodo forums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

De laatste build 17112 stond er bij mij incl downloading via 2 koperdraadjes in 45 minuten op. Tot nog toe werkt ie lekker alhoewel DFX en FXsound nog steeds niet te installeren zijn. Deze blijven op het eind van de installatie hangen en geven na 5 minuten een timeout error. Tot en met 17043 werkten ze nog wel.

Ook mijn (dos) prompt commando C:\Progra~1 werkt nog steeds niet zoals wel nog t/m en in build 17043 het geval was

Las ik onlangs ergens (tweakers?) dat Microsoft een routine in W10 gaat inbouwen die security app's die erop uit zijn geld uit de zak van argeloze gebruikers te kloppen automatisch gaat verwijderen?!

Dan mogen Iobit en Ccleaner wel oppassen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Ik heb vanavond 17115 geïnstalleerd en zag net dat voor Skip Ahead (RS 5) build 17118 is gearriveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Ik zie zojuist dat build 17115 klaar staat voor installatie, de build's volgen elkaar nu wel erg snel op met steeds zaken waar ik eigenlijk geen gebruik van maak - van testen komt dan weinig terecht.

Edit
Zo snel (11 min) als het nu ging heb ik niet eerder meegemaakt !!

[ Voor 15% gewijzigd door racinfo op 08-03-2018 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

17618 erop gezet met 'sets'. Gauw uitgeschakeld, dat is echt nog niet af. Open ik een file explorer, kan ik op '+' klikken voor een nieuwe tab, opent hij al mijn preset websites in nieuwe tabs terwijl ik Edge met dezelfde tabs al open heb. Zelfde geldt voor email. Klik ik op een link in een mailtje, opent in mail een nieuwe tab, maar dan automatisch ook weer al mijn 'preset' tabs...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Gisteravond proberen 17618 te installeren. Leek goed te gaan, installatie verliep ook bloedsnel. Maar na de laatste reboot kreeg ik een Green Screen of Death, waarna hij automatisch een rollback naar 17604 uitvoerde (die goed verliep).

GSoD-error was Error 0xc1900101.

Dan maar ff op de (prima functionerende) 17604 blijven zitten denk ik :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Build 17120 biedt zich aan...
Het is echt komen en gaan met nieuwe builds momenteel.

Edit
Dit keer duurde de installatie 8 minuten, maar ze doen het wel slim bij de laatste build update's;

Op de achtergrond wordt een nieuwe versie gedownload, je kunt gewoon verder werken met wat je aan het doen bent.
Daarna gaat hij alvast het gedownloade installeren, ook nu werk je gewoon met je werkzaamheden verder.
Dan pas vraagt hij of je opnieuw wilt opstarten en dat duurt dan (nog maar) 8 minuten bij mij (SSD),

Probleem met Audacity; crasht na starten audiomontages.
Installatie probleem bij DFX en- of FXsound (time-out error)
[dit is al sinds build 17043]

[ Voor 83% gewijzigd door racinfo op 15-03-2018 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

racinfo schreef op zondag 4 maart 2018 @ 06:55:
JackSparrow schreef op zondag 4 maart 2018 @ 20:18:
[...]

Ik kreeg de notificatie melding, maar heb nog geen notificaties gezien. Zou wel nice zijn...van apps die niet zijn opgestart ;)
Vandaag mijn eerste:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VXFZPdwCb8EcuSFaX9tw7k1s/full.png

[ Voor 33% gewijzigd door Swerfer op 16-03-2018 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Build 17123 zit eraan te komen, bijna gereed om te herstarten...

Edit
Hij staat erop, weer in 7 a 8 minuten.
Vooralsnog alleen indien via Edge een bepaalde site bezocht werd.

[ Voor 81% gewijzigd door racinfo op 17-03-2018 06:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

racinfo schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 06:15:
[...]

Vooralsnog alleen indien via Edge een bepaalde site bezocht werd.
Ik krijg nu elke notificatie van Tweakers ook als Windows-notificatie binnen. Dus elke thumbs-up, reactie op posts enzv...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Swerfer schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 10:10:
[...]

Ik krijg nu elke notificatie van Tweakers ook als Windows-notificatie binnen. Dus elke thumbs-up, reactie op posts enzv...
Daar droom ik al jaren van, maar ik veronderstel dat je via Edge wel eerst tweakers hebt opgeroepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

racinfo schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 19:36:
[...]

Daar droom ik al jaren van, maar ik veronderstel dat je via Edge wel eerst tweakers hebt opgeroepen?
Die staat altijd open in een tab. Maar dit kwam ik tegen:
As part of our ongoing commitment to expanding the possibilities of the web, Microsoft Edge and PWAs in Windows will handle these service worker push event handlers in the background—there’s no need for Microsoft Edge or your PWA to be running for the push to be handled. That’s because we’ve integrated with Windows to allow for a more holistic approach to push notifications.
Ik zal de tab eens afgesloten houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Zojuist build 17127 binnen gehaald, ook weer met 8 min werkelijke installatie tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Ik heb Windows Update even een zetje gegeven maar rapporteert dat er (nog) geen updates beschikbaar zijn. Zou de update in batches worden verspreid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

https://blogs.windows.com...fast/#LqYkQwArBQ0dDqy9.97

Edit 24 maart 2018
Zojuist Build 17128.1 ontvangen, waarbij opvalt dat rechtsonder geen vermelding van het preview type meer staat. Dit zou echter nog niet de definitieve versie zijn, wel las ik dat build 17127 nu ook in slow ring staat.

[ Voor 50% gewijzigd door racinfo op 24-03-2018 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Instellingen zaten in de weg om de laatste build te krijgen. Ik ben schoon begonnen met de reguliere Win 10 en heb deze via een image van Insider build 17123 naar Insider gebracht. Ik denk dat de instellingen van de reguliere Windows 10 naar de Insider build zijn meegenomen.

De build 17128.1 installeerde snel, in minder dan 20 minuten op een klassieke hd. Comodo Internet Security heeft de update weer overleefd. So far so good.

Met deze build al twee blauwe schermen gehad als ik de pc uit rust haalde. Bij een reageerde action center met de vraag waar het onverwachte opstarten vandaan kwam. Bij de vorige build ook twee of drie blauwe schermen gehad in hetzelfde scenario. Ik laat de pc als workaround niet meer naar slaap gaan.

[ Voor 26% gewijzigd door EricJH op 25-03-2018 05:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiander
racinfo schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 07:28:
https://blogs.windows.com...fast/#LqYkQwArBQ0dDqy9.97

Edit 24 maart 2018
Zojuist Build 17128.1 ontvangen, waarbij opvalt dat rechtsonder geen vermelding van het preview type meer staat. Dit zou echter nog niet de definitieve versie zijn, wel las ik dat build 17127 nu ook in slow ring staat.
geen idee of deze definitief is of niet, maar bij system/about staat nu bij mij 1803. We zitten dus iniedergeval heel erg dicht tegen de final aan.

Deze sig is een manueel virus!! Als je dit leest heb je het. Mail dit bericht naar iedereen die je kent, en verwijder alle bestanden van je computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Is nog niet definitief. Er komen nog fixes aan in een volgende build:
On Build 17128, you will notice that the watermark at the lower right-hand corner of the desktop has disappeared. This does not mean this is the final build as we are not done yet. We’re just now beginning the phase of checking in final code to prepare for the final release. The only difference between this build and Build 17127 from Tuesday is the removal of the watermark. However, we’ve got more fixes being checked in for the next flight.

Additionally, we have also released Build 17127 to Windows Insiders in the Slow ring. We plan to provide the ISO for this build early next week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Hopelijk wordt er nog naar gekeken want Audacity, FXsound en DFX kan ik nog steeds niet gebruiken of zelfs installeren. Ondanks diverse keren Feedback er op te hebben gegeven is er nog geen verbetering bespeurbaar.

Deze problemen begonnen na build 17043

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:44

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik heb net de laatste fast build van RS4 geïnstalleerd, watermark is weg nu.
Bij de nieuwe featers staat ook de Timeline feature vermeld, ik kan die in mijn Nederlandse versie nergens terugvinden.. of is dit weer een Cortana / US only versie :(

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Build 17133

Edit
Wat is er verbeterd? Ik probeerde de verkorte opdracht c:\progra~1 in te geven wat t/m build 17131 niet (meer) werkte en zowaar in deze build werkt dit weer ;)

We gaan nu ook de audio testen.
Helaas, Audacity, FXsound en DFX kan ik nog steeds niet gebruiken (Audacity) / of DFX installeren. 8)7
Wellicht in de volgende build, we houden moed. |:(

[ Voor 116% gewijzigd door racinfo op 28-03-2018 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Zo te zien is build 17133 de officiele Spring Creators Build geworden:
snah001 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 09:07:
Zo, gisteren op 2 apparaten de officiële Creators Spring update op 2 apparaten over bestaande win10 geïnstalleerd (PC en tablet) en draaien beide als een zonnetje.
het is de volgende build:

17133.1.160101.WINBUILD_CLIENTCONSUMER_OEMRET_X64FRE_NL-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Cumulative Update for Windows 10 Version Next (10.0.17133.73) staat nu klaar voor update.

Edit: het was maar een kleine update.

[ Voor 18% gewijzigd door EricJH op 12-04-2018 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:23
Heeft er iemand met 1803 (of 17133 met de update) dat het CPU gebruik hoog blijft?
Ik draai Win10 in een VM en heb de Release Preview aanstaan, dus heb de update al, maar sindsdien pakt hij behoorlijk wat CPU, continue, ook als er niks te doen is.
Herkent iemand dit?

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Ben.Hahlen schreef op donderdag 12 april 2018 @ 12:36:
Heeft er iemand met 1803 (of 17133 met de update) dat het CPU gebruik hoog blijft?
Ik draai Win10 in een VM en heb de Release Preview aanstaan, dus heb de update al, maar sindsdien pakt hij behoorlijk wat CPU, continue, ook als er niks te doen is.
Herkent iemand dit?
Na de installatie van een nieuwe build kan het een paar uur duren voordat het CPU-gebruik weer normaal wordt. Dit heeft onder andere te maken met Windows Indexing Service die weer alle bestanden doorgaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:23
Swerfer schreef op donderdag 12 april 2018 @ 12:55:
[...]

Na de installatie van een nieuwe build kan het een paar uur duren voordat het CPU-gebruik weer normaal wordt. Dit heeft onder andere te maken met Windows Indexing Service die weer alle bestanden doorgaat...
Een paar uur vind ik niet erg, maar dit is ondertussen al 3 dagen :)

EDIT: Ik zie dat ik hetzelfde probleem op mijn andere VM met Win10 het ook heb (Fast Ring).

[ Voor 10% gewijzigd door Ben.Hahlen op 12-04-2018 13:18 ]

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiander
Meer mensen er last van dat bij de laatste build Hyper-V machines opeens niet meer starten, met een melding dat er iets is met de VMBus is? alle vms lijken opeens corrupt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 952121

Hmm, ik bedenk me net, zou het kunnen dat de machines gepauseerd zijn voor een update, dat daarna de AMD microcode update is geweest, en ik nu vanuit oogpunt Hyper-V een andere CPU heb ( is trouwens met 17133 van afgelopen dinsdag. ik denk .38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-12-2023
Ik heb met het spelen van Games veel problemen in de slow ring voor 1803. De PC valt meerdere keren per uur volledig uit.. Iemand hier ook last van?

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

iantje31 schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 22:28:
Ik heb met het spelen van Games veel problemen in de slow ring voor 1803. De PC valt meerdere keren per uur volledig uit.. Iemand hier ook last van?
Wat vind je terug in de event viewer? Dit hoeft niet build gerelateerd te zijn. Lijkt meer op hardware issues...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-12-2023
Swerfer schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 09:48:
[...]

Wat vind je terug in de event viewer? Dit hoeft niet build gerelateerd te zijn. Lijkt meer op hardware issues...
Ga ik even in de gaten houden, aangezien het een volledige blackout van de PC is (zelfs power LED valt spontaan uit) heb ik een vermoeden dat de voeding niet meer helemaal lekker is.

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
EricJH schreef op donderdag 12 april 2018 @ 00:33:
Cumulative Update for Windows 10 Version Next (10.0.17133.73) staat nu klaar voor update.

Edit: het was maar een kleine update.
Zijn er andere Insiders die deze update hebben gehad? Just curious. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiander
jeps, dinsdag al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Bij mij staat build 17133.73 erop en ja, eerder een kleine upgrade gehad.

Had iets te maken met security update van Adobe Flash Player (11 april).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Windows 10 Insider Preview 17134.1 (rs4_release) for fast wordt nu gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Staat er bij mij nu ook op.

Edit2
Audacity werkt nu weer als van ouds, alleen DFX lukt nog niet.

[ Voor 57% gewijzigd door racinfo op 18-04-2018 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Windows 10 Insider Preview 17134.1 (rs4_release) werd pas bij een tweede poging succesvol geïnstalleerd Bij de eerste poging werd de vorige versie teruggezet. Ik heb geen idee waarom het de tweede keer wel goed ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:44

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Bij mij loopt de computer van 17133.1 naar 17134.1 vast bij 42%. Na een herstart wordt de vorige versie teruggezet. Ik wacht wel ff tot de officiële iso uit is

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Nog even dit over de steeds mislukkende installatie van FXsound of DFX, op een andere laptop de ISO van build 17127 geinstalleerd en toen ook DFX erop gezet, en laat dat nu wel lukken?!

Maar om nu om die reden een complete nieuwe installatie van Windows te doen heb ik toch weinig zin. Ik zie er tegenop om dan al mijn app\s opnieuw te installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-07 09:06
Zijn er hier mensen die ook deelnemen aan het Olympia traject (windows insider lab for the enterprise) ?
Link

Ik heb gisteren mijn account ontvangen :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 111246

Je kunt nu via de Media Creation Tool build 17134 zelf installeren / iso van bouwen:

1) download de tool:
https://download.microsof...0B1/MediaCreationTool.exe

2) download deze CAB file: https://drive.google.com/...5Q3HaYPaF682SKuWwSHe/view

3) sla de .exe en de .cab in dezelfde folder op.

4) Start de Media Creation tool via de commandline met: MediaCreationTool.exe /selfhost

5) upgrade direct, of bouw eerst een ISO (up to you). En je zit op 17134. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Youtube 1440p(2560x1440p monitor) probleem.
Als je van 1709 naar 17134 gaat, geeft Youtube(Firefox59.0.2/Edge) een groen beeld(je kan niet afspelen).
Als van 1709, eerst 17133.1 doet en daarna de 17134 krijg je geen groen beeld(kan je normaal kijken, en daarna komt er een nieuw probleem met Youtube met Edge, als je versneld 2x en je gaat terug naar de normale snelheid dan begint de video ca.5-8 minuten verder.
Meer mensen last van het probleem?

[ Voor 5% gewijzigd door brommer1 op 27-04-2018 21:21 ]

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste

Let op:
ALLEEN ervaringen met en discussie over het gebruik van Windows 10 Insider Preview builds!. Lees altijd de Topic Start voordat je begint met posten.

De reguliere Windows 10 versies? Bespreek die in het gewone topic : [Windows 10] Ervaringen & Discussie - Deel 2

Voor Windows Server 2019 Insider Preview Ervaringen & Discussie kun je hier terecht.

Problemen met Upgraden / Installeren van Windows 10?
Om te voorkomen dat het ervaringen topic overstroomt, graag je uitdagingen hier bespreken. Posts die in het ervaringen topic worden geplaatst, worden zonder meer verwijderd (of verplaatst) zonder verdere mededeling.