Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

Ik heb, puur om te testen 4 browsers in werking in mijn build 16.215, tw. Opera, Edge, Iexplorer en Firefox.
Edge is de enige die niet fijn werkt, met de eerder genoemde foutjes.
Google Chrome heb ik niet geinstalleerd, doe ik misschien ook nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-09 02:38

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik heb een vreemd probleem, ik draai "nog" op 16199 / 170513-2252, nu is hij de hele week al aan het updaten, hij wil 16215.1000 installeren, maar tijdens de installatie hier van loopt hij vast op een fout, breekt hij de update af.... Kan ik de laatste versie van de fastring ook op een andere manier forceren om te installeren?

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-08 14:29

Swerfer

Hmm...

Bullet NL schreef op zondag 2 juli 2017 @ 11:13:
Ik heb een vreemd probleem, ik draai "nog" op 16199 / 170513-2252, nu is hij de hele week al aan het updaten, hij wil 16215.1000 installeren, maar tijdens de installatie hier van loopt hij vast op een fout, breekt hij de update af.... Kan ik de laatste versie van de fastring ook op een andere manier forceren om te installeren?
Misschien dat het met een ISO lukt...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Swerfer schreef op zondag 2 juli 2017 @ 11:39:
[...]

Misschien dat het met een ISO lukt...
Heb je de installatie al geprobeerd te doen zonder internet verbinding? Dat schijnt namelijk ook wel eens te helpen.

Of anders een ISO downloaden:
https://www.heidoc.net/jo...-office-iso-download-tool

[ Voor 16% gewijzigd door racinfo op 15-07-2017 07:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

https://blogs.windows.com...bile/#E4Mve6rZ5SUxbOKm.97

Build 16241 is aan het binnen rollen.

Laatste builds gingen goed vanaf 226 (uiteindelijk!), alleen in Task Manager was de GPU verdwenen in 232. Hopelijk komt het weer terug :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-09 23:21
Bij mij nu ook op 16232 zonder dat mijn router is vastgelopen. Ik heb het probleem met de router een tijdje geleden gemeld en low and behold het probleem lijkt opgelost. Maar houd fingers nog maar even crossed.... :o

Het update proces gaat langzaam. Het kruipt langzaam als een slak van 51% naar 52% naar 53%naar 54% ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-09 02:38

Bullet NL

Eigen Wijs

Hij draait de laatste twee Builds weer gewoon mee. Lan kabel er uit en blazen..

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
nieuws: Insider-testers krijgen binnenkort testbuild onaangekondigde Windows ...

Verder is zojuist build 16251 uitgekomen, staat hier nu te downloaden. Release-notes: https://blogs.windows.com...bile/#Bwtih3SouwRDAxID.97

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skip ahead aangezet iig :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:31
Hier ook. Ik vraag me af wat we dan precies zullen krijgen.

Ook als er meer Insiders, RS3 overslaan en direct naar RS4 zullen gaan, dan zal er ook minder feedback komen over RS3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm..in verband met de vakantie was ik teruggegaan naar de 1703 (15063), nu probeer ik te upgraden naar de laatste Fast release, maar vreemd genoeg krijg ik niet de laaste Fast Release, maar de 16241 aangeboden. Na de eerste reboot gaat er ook iets mis en kom ik gelijk in de UEFI van m'n SP4 en kan dus niet meer booten van de disk :(

Heb het proces al 2x doorlopen (dus clean install van de 1703 gedaan met alle updates) en 2x hetzelfde issue :'(

Iemand een idee (behalve het melden via de Feedback app)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
JackSparrow schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 15:04:
Hmm..in verband met de vakantie was ik teruggegaan naar de 1703 (15063), nu probeer ik te upgraden naar de laatste Fast release, maar vreemd genoeg krijg ik niet de laaste Fast Release, maar de 16241 aangeboden. Na de eerste reboot gaat er ook iets mis en kom ik gelijk in de UEFI van m'n SP4 en kan dus niet meer booten van de disk :(

Heb het proces al 2x doorlopen (dus clean install van de 1703 gedaan met alle updates) en 2x hetzelfde issue :'(

Iemand een idee (behalve het melden via de Feedback app)?
Even Microsoft Support pingen via Skype :) ?

[ Voor 2% gewijzigd door TheVMaster op 27-07-2017 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaiBork
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2023
Sinds de upgrade naar 1625.rs3_release.170721-2122 kan ik geen gebruik meer maken van RDP. De verbinding wordt gemaakt en de console wordt gelocked, maar de RDP sessie blijft hangen op het achtergrondscherm van het lock screen. Ik krijg dus geen werkende desktop. Wanneer ik dan weer inlog op de console, wordt de RDP sessie afgesloten.

Als een extra reboot geprobeerd, maar dit heeft het probleem niet verholpen.

Nu Skip ahead aangezet, kijken of die versie (16251.1000) wel werkt.

UPDATE:
Helaas werkt het nog steeds niet.
BitDefender firewall uit, geen verschil
BitDefender geheel uninstalled ipv alleen firewall uit en nog steeds hetzelfde, dus lijkt me niet het probleem.
NLA uit of aan maakt geen verschil.

Windows Firewall staat aan, maar deze heeft altijd aangestaan. De 3 regels voor RDP zijn aangezet en hebben nooit voor problemen gezorgd.

UPDATE2:
Bij de inlog zie je in de event viewer dat een process faalt
"The winlogon notification subscriber <trustedinstaller> was unavailable to handle a critical notification event"

Geprobeerd terug te draaien naar de vorige versie, maar de auto-repair faalde en zorgde ervoor dat ik niet meer in Windows kon komen.

Nu Reset gedaan (en dus alles kwijt), maar RDP werkt wel weer.

Dus het lijkt erop dat er tijdens de upgrade ergens iets corrupt geraakt is.

[ Voor 49% gewijzigd door SaiBork op 28-07-2017 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Laatst online: 01-09 16:06

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

SaiBork schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 09:09:
Sinds de upgrade naar 1625.rs3_release.170721-2122 kan ik geen gebruik meer maken van RDP. De verbinding wordt gemaakt en de console wordt gelocked, maar de RDP sessie blijft hangen op het achtergrondscherm van het lock screen. Ik krijg dus geen werkende desktop. Wanneer ik dan weer inlog op de console, wordt de RDP sessie afgesloten.

Als een extra reboot geprobeerd, maar dit heeft het probleem niet verholpen.

Nu Skip ahead aangezet, kijken of die versie (16251.1000) wel werkt.

UPDATE:
Helaas werkt het nog steeds niet.
BitDefender firewall uit, geen verschil
BitDefender geheel uninstalled ipv alleen firewall uit en nog steeds hetzelfde, dus lijkt me niet het probleem.
NLA uit of aan maakt geen verschil.

Windows Firewall staat aan, maar deze heeft altijd aangestaan. De 3 regels voor RDP zijn aangezet en hebben nooit voor problemen gezorgd.

UPDATE2:
Bij de inlog zie je in de event viewer dat een process faalt
"The winlogon notification subscriber <trustedinstaller> was unavailable to handle a critical notification event"

Geprobeerd terug te draaien naar de vorige versie, maar de auto-repair faalde en zorgde ervoor dat ik niet meer in Windows kon komen.

Nu Reset gedaan (en dus alles kwijt), maar RDP werkt wel weer.

Dus het lijkt erop dat er tijdens de upgrade ergens iets corrupt geraakt is.
Ik heb 3 systemen welke zijn geupgrade naar deze versie en alle 3 hebben geen RDP issues.

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Weer een nieuwe build voor zowel PC (build 16257) als mobile (build 15237) uit: https://blogs.windows.com...57-pc-build-15237-mobile/

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

wildhagen schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 07:06:
Weer een nieuwe build voor zowel PC (build 16257) als mobile (build 15237) uit: https://blogs.windows.com...57-pc-build-15237-mobile/
Bij mij sloopt deze build Cached logons op een domain joined machine. Weer. Regressiebug.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

racinfo schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 10:58:
[...]

Waar staat de download? (link)
We zitten inmiddels op build 16273 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 21:08:
[...]

We zitten inmiddels op build 16273 ;)
Ik weet het! Gisteren 16251 erop gezet, handmatig.

Vreemd blijft echter dat ik geen instelling Fast of Slow meer kan vinden bij de preview instellingen. Er staat bovenaan dat het update beleid door mijn organisatie wordt geregeld en dat het iets met telemetrie te maken heeft of bepaald wordt.

Afbeeldingslocatie: http://www.rac-info.nl/fotos/tele.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door racinfo op 28-08-2017 08:04 ]

• wildhagen
  • Niet online
De eerste "Skip Ahead"-build is zojuist uitgekomen, build 16353: https://blogs.windows.com...head/#ZVb5ZXZqI7eZFLhF.97

Is dus alleen beschikbaar voor mensen die én in de Fast Ring zitten én voor Skip Ahead gekozen hebben.

Is de eerste build van RedStone 4, oftewel post-Fall Creators Update.

Edit: installatie wil niet echt, blijft foutlopen bij mij:
Windows 10 Insider Preview 16353.1000 (rs_prerelease) - Fout 0xc0000005

[ Voor 15% gewijzigd door wildhagen op 01-09-2017 00:31 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

wildhagen schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 23:43:
De eerste "Skip Ahead"-build is zojuist uitgekomen, build 16353: https://blogs.windows.com...head/#ZVb5ZXZqI7eZFLhF.97

Is dus alleen beschikbaar voor mensen die én in de Fast Ring zitten én voor Skip Ahead gekozen hebben.

Is de eerste build van RedStone 4, oftewel post-Fall Creators Update.

Edit: installatie wil niet echt, blijft foutlopen bij mij:

[...]
Bij mij ging de installatie vlekkeloos...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Swerfer schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 16:22:
[...]

Bij mij ging de installatie vlekkeloos...
Bij mij niet, na de 3e mislukte poging ben ik maar gestopt, ik wacht wel op een betere build :P

Iedere keer bij 71 procent de genoemde melding.

Heb het maar ff op de Feedback-hub gemeld, ik ben zo te zien niet bepaald de enigen, hij gaat bij velen fout aan de meldingen te zien.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 15:06
wildhagen schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 16:24:
[...]

Bij mij niet, na de 3e mislukte poging ben ik maar gestopt, ik wacht wel op een betere build :P

Heb het maar ff op de Feedback-hub gemeld, ik ben zo te zien niet bepaald de enigen, hij gaat bij velen fout aan de meldingen te zien.
Ik heb het zelfde probleem ja :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Zojuist op mijn oude Toshiba build 16281 ontvangen en probleemloos geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01-09 18:34
Is er al iets bekend wanneer de Fluent Design overhaul komt in Windows 10 Insider? Las ergens dat dit gefaseerd uitgerold zou worden, dit zou naar mijn mening een enorme blunder van Microsoft zijn. Ze moeten de hele UI een keer rechttrekken en niet oude en nieuwe elementen door elkaar heen gebruiken. Ik hoopte dat dit met Fluent Design zou komen, maar weet het niet zeker meer nu...iemand een idee of linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Inderdaad, heel vervelend als je naar de Instellingen moet van een app, soms staat het links, soms staat het onder je account,.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 16:24:
[...]

Skip Ahead build (353) kwam vannacht binnenrollen en is prima gelukt.

Maar ik weet zeker dat ik mijn monitor uitgezet heb, ik werd er wakker van _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-08 08:27
Weet iemand hoe ik de download van de insider preview kan forceren? Ik heb dit eerder gedaan met de 1703 insider preview, maar met deze lukt het niet.
Omdat ik gebruik maak van Windows 10 Enterprise kan ik ook de ISO niet downloaden, want dat wordt niet geaccepteerd.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:14
Na de laatste update (slowring) deden een aantal apps het niet en na een rollback lijkt W10 helemaal raar te doen ik kan Settings niet openen, chrome opent wel maar blijft volledig wit etc. Ik kan ook bijv CMD niet als Administrator runnen omdat alerts het ook niet doen. Heel erg irritant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dragunov
Bij wie is Edge nog zo'n grote ramp?

- Tabbladen die niet willen openen of sluiten
- Toepassing Edge opent 10 sub toepassingen
- Snelmenu (rechtermuisknop die met grote vertraging pas verschijnt)
- ...

• racinfo

racinfo

E-MTB

Ik had Build 16251 op mijn T420 staan maar updates ervan naar 16281 kon ik niet meer via fast of slow instellen omdat deze (nu) werden geregeld door mijn organisatie (!?!?), daarmee had ik geen invloed (meer) op de previews builds upgrades.

Na vragen op de helpdesk Microsoft bleek echter dat zij het ook niet wisten en kreeg advies om eens mijn licht op te steken bij diverse forums. Notabene een advies van Microsoft zelve, maar verwijzingen op Google en diverse forums leverden ook niets op, daarom besloot ik de ISO van 16251 handmatig te downloaden vanaf een askvg site en deze op een usb stick te installeren.

Met deze usb stick een geheel nieuwe installatie (waarbij alle app's vervielen) van build 16251 op mijn laptop gedaan en ik kon weer aan de schone taak beginnen alle app's opnieuw te gaan installeren. In deze nieuwe versie koos ik tijdens installatie voor thuis gebruik en (waarschijnlijk daardoor) kreeg weer de mogelijkheid fast of slow in te stellen.

Een dag later verkreeg ik mijn build 16281 en werd deze, zoals vanouds zonder problemen geinstalleerd.

Link naar preview:
http://www.askvg.com/down...0-free-technical-preview/

[ Voor 7% gewijzigd door racinfo op 07-09-2017 12:35 ]

racinfo schreef op donderdag 7 september 2017 @ 12:01:
Ik had Build 16251 op mijn T420 staan maar updates ervan naar 16281 kon ik niet meer via fast of slow instellen omdat deze (nu) werden geregeld door mijn organisatie (!?!?), daarmee had ik geen invloed (meer) op de previews builds upgrades.

Na vragen op de helpdesk Microsoft bleek echter dat zij het ook niet wisten en kreeg advies om eens mijn licht op te steken bij diverse forums. Notabene een advies van Microsoft zelve, maar verwijzingen op Google en diverse forums leverden ook niets op, daarom besloot ik de ISO van 16251 handmatig te downloaden vanaf een askvg site en deze op een usb stick te installeren.

Met deze usb stick een geheel nieuwe installatie (waarbij alle app's vervielen) van build 16251 op mijn laptop gedaan en ik kon weer aan de schone taak beginnen alle app's opnieuw te gaan installeren. In deze nieuwe versie koos ik tijdens installatie voor thuis gebruik en (waarschijnlijk daardoor) kreeg weer de mogelijkheid fast of slow in te stellen.

Een dag later verkreeg ik mijn build 16281 en werd deze, zoals vanouds zonder problemen geinstalleerd.

Link naar preview:
http://www.askvg.com/down...0-free-technical-preview/
Je had even moeten spieken in je local group policy editor of je hebt je privacy settings mogelijk aangepast.

is everything cool?

• racinfo

racinfo

E-MTB

FREAKJAM schreef op donderdag 7 september 2017 @ 15:31:
[...]

Je had even moeten spieken in je local group policy editor of je hebt je privacy settings mogelijk aangepast.
Heb ik gedaan; ben zelfs in register aan het sleutelen geweest maar dat haalde allemaal niets uit.

Afbeeldingslocatie: http://www.rac-info.nl/fotos/tele.jpg
Dit was de melding in build 16251

[ Voor 9% gewijzigd door racinfo op 07-09-2017 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Laatst online: 03-09 10:57

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Van de week ook de fast ring versie van de komende versie geïnstalleerd, met name OneDrive On Demand ben ik nog niet kapot van.

OneDrive werkte altijd vlekkeloos maar nu blijft hij maar synchroniseren, en als je met de rechtermuisknop op een map klikt om aan te geven dat deze altijd lokaal beschikbaar moet zijn dan vliegt dat context menu heel snel weer uit beeld zodat je er amper op kunt klikken.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• CAP-Team

CAP-Team

Nu op 16288.1. Je kan OneDrive OnDemand ook uitzetten, dan werkt het weer als vanouds d:)b
De watermark rechtsonderin is nu ook weg, bijna de RTM versie dus

• racinfo

racinfo

E-MTB

Installatie van 16288.1 mislukt bij mij; halverwege de installatie kapt hij ermee en krijg ik mijn eerdere versie weer in beeld.

Ik las ergens dat:
Het originele versie nr is nu 1709 geworden, maar dit is nog niet de laatste update ervan.

[ Voor 42% gewijzigd door racinfo op 14-09-2017 10:45 ]

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-08 08:27
Ik zit nu op 16278 en en telkens na een reboot opent hij vanzelf de verkenner met OneDrive. Ook met regelmaat OneNote.
Meer mensen die dit ervaren? Deze applicaties horen niet automatisch te starten, en staan ook niet op de lijst bij Task Manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Na 8x mislukte upgrades van build 16288 te hebben afgerond met een steeds terugkerend bericht dat mijn vorige build 16281 was teruggezet zojuist build 16294 binnen gehaald; deze upgrade lukte wel en ben ik nu weer helemaal bij (in de fast ring).

• EricJH
Ik moet ff griepen.

Ik heb 16278 clean vanaf een ISO geïnstalleerd De ISO heb ik gedownload met Windows and Office ISO Downloader tool.

Updaten faalt keer op keer. Eerst een keer of drie op weg naar 16288 terwijl 16294 al was gesignaleerd. Uiteindelijk kwam 16294 op de update en deze faalde keer op keer op keer op keer. Ik schat dat ik vijf pogingen heb gedaan.

Als het faalde en de volledige installatie data stond nog in de $WINDOWS.~BT map dan kon ik van daar de setup.exe starten maar ook dat faalde weer en was bijna de volledige inhoud van de $WINDOWS.~BT map weer gewist.

Ik heb meermaals de Windows 10 update troubleshooter (,diagcab) van Microsoft gedraaid en een bekend script van het web om de Windows Update te resetten maar het helpt niet. Iedere keer weer faalt de update.

Vervelender heb ik meegemaakt met 16251 waar de update soms compleet spaak liep en een verse installatie de enige oplossing leek. Toen ik profiel data wilde saven bleek dat een deel van de permissies in de weg zat en heb ik die via take ownership procedures moeten fixen. Toen ben ik voor enige tijd afgehaakt.

Totally aggravating... :r :X

• racinfo

racinfo

E-MTB

Af en toe werd ik compleet gestoord van het steeds keer op keer upgraden terwijl dat toch steeds mislukt. Bij het upgraden van build 16281 naar build 16288 heb ik op een gegeven moment de map $windows.~bt veranderd in een bestand $windows.~bt om tenminste "even" verschoond te blijven van deze steeds mislukkende upgrades ;).

Deze methode van voorkomen van ongewenste upgrades werkt(e) bij mij perfect. Ik wachtte een weekje en verwijderde toen weer het bestand en prompt kwam versie 16294 in beeld en die ging wel goed.

Edit 08:14
Zojuist build 16296 ontvangen en deze ging ook probleemloos. Bij deze versie staat de build 16296_rs3 melding rechtsonder weer in beeld :'(

[ Voor 12% gewijzigd door racinfo op 23-09-2017 08:21 . Reden: Build 16296 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Idd met 16296 is het watermerk weer terug. OneDrive werkt nu wel eindelijk weer zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Kwenie hoor: je lijkt niet te willen accepteren dat setup en upgrade ook een wezenlijk onderdeel zijn van het OS en dat daar dus ook fouten optreden waar je - als betatester - mee geconfronteerd wordt

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Brahiewahiewa schreef op zondag 24 september 2017 @ 19:07:
[...]

Kwenie hoor: je lijkt niet te willen accepteren dat setup en upgrade ook een wezenlijk onderdeel zijn van het OS en dat daar dus ook fouten optreden waar je - als betatester - mee geconfronteerd wordt
Mijn openingszin gemist?

• racinfo

racinfo

E-MTB

Build 16299 komt eraan.

Edit
Inmiddels geupdated, waarbij opviel dat upgraden korter duurt.

[ Voor 61% gewijzigd door racinfo op 28-09-2017 09:48 ]

• CAP-Team

CAP-Team

Ik zag dat mijn laptop gistermiddag ook ineens aan het updaten was geslagen, naar 16299. Nog steeds watermerk in beeld. We schijnen wel steeds dichterbij RTM te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Zelf Build 17004 draaien:
  • PC sluit terug af als ge kiest voor af Afsluiten, want bij vorige build kreeg systeem telkens commando om terug opnieuw op te starten.
  • Hopelijk koppelen ze nu Edge gauw los van het OS, want voor sommige zaken kan ik niet anders dan Google Chrome gebruiken, omdat die wel werkt hoe het moet
  • Overal zie je nu Fluent design terug, enkel is de UI nog niet consistent, om in Instellingen te geraken van hun eigen apps, moet je bijna telkens iets anders doen van actie (iOS is daarin cleaner)

[ Voor 4% gewijzigd door Dragunov op 29-09-2017 10:51 ]

• wildhagen
  • Niet online
Skip Ahead build 17004 gisteravond ook geinstalleerd, deze ging gelukkig wel goed (de vorige build, 16353, bleef steeds vastlopen op een error tijdens de install).

Tot nu toe werkt het prima, maar is de GUI idd nog niet helemaal consistent zoals @Dragunov al zegt. Maargoed, het is dan ook pas de 2e Skip Ahead-build, dus dat komt nog wel goed :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
De goden waren me gunstig gezind en ik zit nu op 16299 met het watermerk rechtsonder aan het bureaublad.

De update ging via 16296 (zonder watermerk) die al snel de boodschap gaf dat 16299 beschikbaar was. Die heb ik na meerdere onsuccesvolle pogingen ook geïnstalleerd gekregen.

Wat volgt zijn observaties zonder dat ik volledigheid claim. Ze kunnen misschien helpen problemen met de Windows Update verder in kaart te brengen.

Bij alle onsuccesvolle pogingen zag ik meestal fout met nummer 0x8024a105 en soms 0x8000ffff. Wat me terugkijkend opvalt is dat de update cliënt niet goed in contact staat met de onder water processen. Ik heb met Resource Monitor meegekeken wat er onder de oppervlakte gebeurt.

Updates worden gedownload naar de SoftwareDistribution map door svchost (netsvcs) proces. Daarna wordt door system de inhoud van de SoftwareDistribution map omgezet naar een compleet installatie 'medium' in de map $WINDOWS.~BT. Je zou de inhoude van de $WINDOWS.~BT map zo naar een USB stick kunnen kopiëren; zo lijkt het.

Dit proces duurt een behoorlijke tijd en de cliënt is onduidelijk over de voortgang. Die zal na enige tijd niets meer aangeven en zal aangeven dat de computer up to date is.

Als de $WINDOWS.~BT map klaar is zou je verwachten dat de client dit aangeeft. Meermaals de update laten lopen helpt niet. Het zal zeggen dat er geen updates zijn of geeft een foutmelding met nummer van de fout.

Ik heb het bij de update naar 16296 meegemaakt dat er een mooie melding rechtsonder in het beeldscherm kwam dat de update klaar was om te installeren. Die heb ik enkele dagen uitgesteld om rustig een moment te kunnen kiezen. Na een reboot was de optie om opnieuw op te starten en te updaten verdwenen uit startmenu en de update cliënt

Als de cliënt niets aangeeft dan is het een optie om de setup.exe uit de $WINDOWS.~BT te starten maar dit zal altijd falen. De setup zal na de mislukking suggereren de computer opnieuw op te starten. Dit werkt nooit. Na de reboot is de inhoud van de $WINDOWS.~BT map bijna compleet gewist.

Samenvattend zie ik slechte communicatie tussen cliënt en onderwater processen en er is een dringend gebrek aan informatie voor de gebruiker over waar het proces is. De gebruiker komt in de verleiding met Windows Update diagnose tool of de welbekende complete reset van de update in de weer te gaan. Dit verstoort mogelijk de onnavolgbare wegen van Windows update en creëert daarmee mogelijk meer verwarring in het proces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Zojuist een update naar 16299.15 gehad en nu is het watermerk weer verdwenen. Dit schijnt de definitieve versie RTM te zijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.rac-info.nl/fotos/16299.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door racinfo op 03-10-2017 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Wou ik ook net posten ;)
Nou ja dat is mooi, hopelijk zijn de ISO's snel beschikbaar dan kan ik de boel zsm gaan uitrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Ik zag vannacht laat dat 16299.15 klaar was om te downloaden. Het update proces loopt nu. Finger crossed dat het niet weer ergens vastloopt. :9

Edit 1:
racinfo schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:48:
Zojuist een update naar 16299.15 gehad en nu is het watermerk weer verdwenen. Dit schijnt de definitieve versie RTM te zijn.

[afbeelding]
Toen ik zag dat het een point release betrof vroeg ik me af of het RTM zou zijn.

Edit 2: 16299.15 draait nu.

[ Voor 61% gewijzigd door EricJH op 03-10-2017 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Ook net klaar met updaten. Daarna uit het Insider programma gestapt op mijn laptop, ik wacht wel weer tot de volgende update bijna klaar is voor ik weer ga "insideren".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

CAP-Team schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 00:22:
Ook net klaar met updaten. Daarna uit het Insider programma gestapt op mijn laptop, ik wacht wel weer tot de volgende update bijna klaar is voor ik weer ga "insideren".
Waarom uitstappen? Helemaal vrij van bugs is deze laatste ook weer niet. Bij het afsluiten kreeg ik het (overbekende) error scherm in beeld en na de procenten telling startte hij uit zichzelf weer op. Nooit eerder kreeg ik die foutmelding, ook niet toen ik opnieuw afsloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Mochten er nog kritieke updates komen kan ik altijd weer instappen toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:22

afterburn

No more...

Vreemd. Ik heb ook 16299.15 draaien, maar ik heb nog steeds het watermerk rechtsonder.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Build 16299.15 is gisteren, woensdag 4 oktober, ook voor de slow ring uitgebracht volgens een update van Announcing Windows 10 Insider Preview Build 16299 for PC blogpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt 1709 nu ook via de Media Creation Tool binnen halen (ESD):
ESD files staan in deze tweet (linked naar XML file)
https://twitter.com/h0x0d/status/915932277418397698

Wel zelf converteren naar ISO:
http://sihmar.com/how-to-convert-windows-10-esd-to-iso/

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2017 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

EricJH schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 01:28:
Build 16299.15 is gisteren, woensdag 4 oktober, ook voor de slow ring uitgebracht volgens een update van Announcing Windows 10 Insider Preview Build 16299 for PC blogpost.
Klopt, op mijn desktop kwam die gisteren binnen; eerst 16299.0 en pal daarna 16299.15

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gaaf....Connected Home is nu ook aanwezig in (in ieder geval de Preview Build van) Windows 10! Even de regio op US zetten (en natuurlijk Cortana enabled hebben staan, dus Engelstalige Windows versie :+)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tt7vaEbTorgKinrajzbRiWwe/full.png

Wauw...wel erg gaaf om gewoon 'Hey Cortana, turn the thermostat to 21 degrees'...en dat de NEST dan naar 21 graden springt of 'Hey Cortana, turn on the lights in the living room' en dat dan de lampen aan gaan.

[ Voor 50% gewijzigd door TheVMaster op 06-10-2017 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Verwijderd schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 08:26:
Je kunt 1709 nu ook via de Media Creation Tool binnen halen (ESD):
ESD files staan in deze tweet (linked naar XML file)
https://twitter.com/h0x0d/status/915932277418397698

Wel zelf converteren naar ISO:
http://sihmar.com/how-to-convert-windows-10-esd-to-iso/
De ISO staat nu te glimmen op mijn harde schijf. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

JackSparrow schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 17:09:
Gaaf....Connected Home is nu ook aanwezig in (in ieder geval de Preview Build van) Windows 10! Even de regio op US zetten (en natuurlijk Cortana enabled hebben staan, dus Engelstalige Windows versie :+)

[afbeelding]

Wauw...wel erg gaaf om gewoon 'Hey Cortana, turn the thermostat to 21 degrees'...en dat de NEST dan naar 21 graden springt of 'Hey Cortana, turn on the lights in the living room' en dat dan de lampen aan gaan.
Helaas nog niet in the Fast Forward Insider build...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-07 14:02
EricJH schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 18:05:
[...]
De ISO staat nu te glimmen op mijn harde schijf. :7
Heb die iso ook gedraaid,maar het in startmenu is tranperatie ver te zoeken veel te donker.
Taakbalk ok maar startmenu veel te donker ziet er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Swerfer schreef op Friday 6 October 2017 @ 22:04:
[...]

Helaas nog niet in the Fast Forward Insider build...
Die build ken ik niet, maar ik zit in de Fast ring en kan hem aanzetten. Wel Engelstalig, Cortana aan hebben staan en dan (eventueel) even je regio op US zetten...dan kun je hem inschakelen en regio weer terug zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

JackSparrow schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 13:34:
[...]

Die build ken ik niet, maar ik zit in de Fast ring en kan hem aanzetten. Wel Engelstalig, Cortana aan hebben staan en dan (eventueel) even je regio op US zetten...dan kun je hem inschakelen en regio weer terug zetten.
Wist even de naam niet zo gauw. Ik zit op de 'Skip ahead to the next Windows release' build.

Daar dus nog geen connected home...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Swerfer schreef op Saturday 7 October 2017 @ 17:28:
[...]

Wist even de naam niet zo gauw. Ik zit op de 'Skip ahead to the next Windows release' build.

Daar dus nog geen connected home...
Oohw....je zit op de RS4 build. Ja, die had ik ook voordat ik een tijdje terug een reinstall moest doen :( weg skip ahead...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashram
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09:16
Ook anderen last van mailsynchronisatie problemen met de laatste build? Kan zelfs geen accounts meer toevoegen of aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Net ff geprobeerd (gebruik normaliter de Mail-applicatie nooit), werkt gewoon prima hier (build 17004).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashram
Dat is de skip ahead build. Ik bedoel de laatste voor fast en slow (16299.15).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Het artikel op de Insider blog over 16299 is gisteren geupdate:
UPDATE 10/10: As part of final preparations for the general availability of the Windows 10 Fall Creators Update on Oct. 17th, we have begun releasing Build 16299.15 to Windows Insiders in the Release Preview ring. If you are in the Release Preview ring and don’t see this build offered yet – be patient as it will be rolling out over the course of the next few days to everyone in the Release Preview ring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Ik zie zojuist dat Build 17017 zich aan het installeren is. Bij 16299.15 al 4x een groen scherm gehad.

Edit [06:55]
Hij staat erop, wel weer melding Evaluatie 17017 rechtsonder in beeld :(

[ Voor 56% gewijzigd door racinfo op 14-10-2017 06:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Klopt, 17017 is net uitgekomen. Dit keer voor zowel de Skip Ahead- als de Fast-ring (de vorige build, 17004, was alleen voor de Skip Ahead).

Release notes: https://blogs.windows.com...7-pc/#7DxbK08z17XxtAMl.97

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wildhagen schreef op Saturday 14 October 2017 @ 06:31:
Klopt, 17017 is net uitgekomen. Dit keer voor zowel de Skip Ahead- als de Fast-ring (de vorige build, 17004, was alleen voor de Skip Ahead).

Release notes: https://blogs.windows.com...7-pc/#7DxbK08z17XxtAMl.97
Yeah..nu ook eindelijk de 17017 met Connected Home en Cortana Collections _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:48
Is Edge er bij jullie beter op geworden? Ik merk weinig verschil. Vooral de eerste opstart duurt erg lang tegenover Chrome FF en Opera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
Ashram schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 13:17:
Ook anderen last van mailsynchronisatie problemen met de laatste build? Kan zelfs geen accounts meer toevoegen of aanpassen.
Gebruik je de default mail app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ashram
lifeguard schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 08:07:
[...]

Gebruik je de feault mail app?
Probleem al opgelost. Schijnt een probleem te zijn geweest bij een aantal insiders waarbij een aantal Features on Demand plotseling gedeinstalleerd werden bij een update naar de nieuwe build. Door het draaien van een DISM commando was t weer opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
Wat is die foto-app retetraag geworden zeg na de laatste update
Meer last van?
Ook een simple afbeelding openen, duurt echt15 secondes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Een klein tweaker momentje. Ik zit nu op 17017 en de update ernaar was ook getroffen door de Pagefault in Nonpage Area stopfout met volsnap.sys.

Microsoft had als workaround om volsnap.sys van buiten af te vervangen door die van 16299. Dat was voor systemen waar de update grotendeels was geslaagd. In mijn geval sloeg het noodlot al toe bij de eerste reboot in het proces en was de oude versie nog compleet geinstalleerd.

Ik heb toen alle vier de volsnap.sys bestanden in de $WINDOWS.~BT map vervangen door de versie uit 16299. Dat benodigde enkel aanpassing van de eigenaar van de originelen. En dat heeft gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Announcing Windows 10 Insider Preview Build 17025 for PC

Hij staat klaar om geïnstalleerd te worden maar ik wacht de berichten even af of het probleem met volsnap.sys helemaal gefixt is en niet weer de kop opsteekt.

In de Feedback Hub zie ik het topic over de issue met volsnap.sys de volgende mededeling van Jennifer G Software engineer:
This issue from 17017 should be fixed with 17025 - appreciate everyone's patience as we investigated the root cause
Ik zie in de change log "We fixed an issue where Insiders with restore points set might have experienced a volsnap.sys Green Screen error on boot.". Ik had een blauw scherm als ik me goed herinner.

[ Voor 45% gewijzigd door EricJH op 26-10-2017 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Na de 1e reboot terug naar de vorige versie had ik bij de upgrade van build 16299.0 naar 16299.15. In preview opties toen aangevinkt dat ik op de volgende build (17017) wilde wachten en toen die een week later voorstond installeerde hij die zonder enig probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

EricJH schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 01:47:
... Ik had een blauw scherm als ik me goed herinner...
Blauw en groen wisselden elkaar af. De normale windows gaf een groen scherm, de automatic repair gaf een blauw scherm

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Waar is ergens Movie Maker te vinden, me vrouw heeft dit nu staan op haar laptop in laatste build, zelf heb ik deze nog niet en vind die ook niet terug in de Store.

Ook werkt de Paid WIFI app (Databundel voor Wi-Fi en mobiel netwerk) niet meer in laatste build, dus er maar van gesmeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Vanmorgen 17025 er op gezet; wat het 1e opviel was dat de start knop niet werkt. Niet erg, afsluiten deed ik toch al met een aparte stop file, maar om te zoeken naar instellingen of je vorige versie terugzetten toch lastig ;)

Edit
Dropbox werkt ook niet meer, ook vervelend.

Edit/2
Vreemd, na enige uren uitstand werken eerder genoemde punten nu wel !! 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door racinfo op 26-10-2017 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Brahiewahiewa schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 07:00:
[...]

Blauw en groen wisselden elkaar af. De normale windows gaf een groen scherm, de automatic repair gaf een blauw scherm
Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Over Edge,
hebben jullie het ook dat bij tijd en wijle EDGE vast komt te staan met scrollen en dat alleen de internet verbinding even onderbreken en aansluiten de browser weer verder laat gaan?
Naast Edge heb ik ook Opera, Safari, Internet Explorer en Mozilla Firefox in gebruik maar in die browsers bemerk ik dit niet.
E.e.a. al bij Microsoft via Feedback aangekaart.
Het was ook al in alle eerdere builds tot in die van 17025 toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Microsoft heeft 17025 ook uitgebracht voor de mensen in de slow ring:
UPDATE 11/1: We have released Windows 10 Insider Preview Build 17025 for PC to Windows Insiders in the Slow ring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Groen scherm in build 17025.
Ik wilde mijn usb2rs232 adapter tijdelijk uitschakelen in apparaatbeheer om de drivers te kunnen aanpassen en na de waarschuwingsprompt ging mijn pc in reset (door iets met IRQ) met een groen scherm.
Dit tot 3x achter elkaar en ik heb het toen maar opgegeven.

Edit/09-11-2017
Build 17035 staat bij mij voor, hopelijk is het IRQ probleem hierin opgelost :9

Edit/2
Build 17035 is geinstalleerd. Probleem met IRQ is opgelost !! _/-\o_

Ik zag bij Microsoft de volgende opmerking staan:
LET OP: vanwege een fout die ervoor zorgt dat pc's met AMD-processors tijdens het upgraden naar huidige builds een bugcontrole uitvoeren, blokkeren we pc's met AMD-processors van het ontvangen van deze build. We zijn aan het onderzoeken en werken aan het oplossen, zodat we dit blok kunnen verwijderen.

[ Voor 55% gewijzigd door racinfo op 09-11-2017 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Bij mij is 17035 een drama... installatie an sich liep wel (hoewel die wel veel langer duurde dan eerdere builds), maar ik kan de helft van de tijd niet inloggen (blijft op "Please wait..." staan, ook al laat ik hem een halfuur draaien). En de andere helft van de tijd laadt mijn GUI zich wel, maar loopt vervolgens vast, waardoor ik niks meer kan. Zelfs task manager kan ik niet eens meer openen, Windows-toets reageer took niet etc. Enige wat nog beweegt is mijn muis.

Ben succesvol teruggerold naar 17025, ik wacht de volgende build wel af :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

wildhagen schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 07:36:
Bij mij is 17035 een drama... installatie an sich liep wel (hoewel die wel veel langer duurde dan eerdere builds), maar ik kan de helft van de tijd niet inloggen (blijft op "Please wait..." staan, ook al laat ik hem een halfuur draaien). En de andere helft van de tijd laadt mijn GUI zich wel, maar loopt vervolgens vast, waardoor ik niks meer kan. Zelfs task manager kan ik niet eens meer openen, Windows-toets reageer took niet etc. Enige wat nog beweegt is mijn muis.

Ben succesvol teruggerold naar 17025, ik wacht de volgende build wel af :P
Hij bleef bij mij op 84% ook ruim een kwartier hangen, internet netwerk onderbroken en weer gekoppeld, maar niets hielp. Net voor het moment dat ik overwoog om te resetten ging hij verder met installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

17035 is bij mij in 1 keer zonder te morren geïnstalleerd.

Draait wederom als een trein (zonder vertraging :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Build 17040 biedt zich aan.

Edit
Geen problemen bij installatie.

[ Voor 43% gewijzigd door racinfo op 17-11-2017 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
17040 wordt nu voorbereid. 17035 is bij mij nooit gearriveerd.

Maar helaas. Ik zit weer in de gebruikelijke loop. De update client kondigt aan:
The latest feature update to Windows is ready to install! It's been waiting for you to kick it off. These improvements help Windows run smoothly and securely. Select this option to kick it off:
In de achtergrond wordt de $WINDOWS.~BT map klaargemaakt. Dan vergeet de client dat. Als ik de client dan laat zoeken komen de de bekende foutmeldingen van de client met nummers 0x8024a105 en 0x8000ffff weer langs of de melding in de quote. :X

De en Windows 10 Update troubleshooter geeft aan dat ik opnieuw moet opstarten. 100:1 dat dit niet gaat werken, maareh resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst. :D

De andere Windows 10 Update troubleshooter geeft aan "reset service registration" te doen. Deze lost het probleem niet op. Ik heb dit meermaals geprobeerd in pogingen 17035 te mogen binnenhalen.

Sinds Microsoft eerder dit haar het differential update principe heeft geintroduceerd heb ik vaak problemen naar nieuwe Insider builds te kunnen updaten zelfs als ik schone installatie van een Insider build via een DVD image deed. Voor die tijd had ik die problemen nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

17040 staat er inmiddels ook met succes op. Geen centje pijn hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
In tegenstelling tot build 17035 (die hier totaal onwerkbaar was), is de installatie van 17040 probleemloos verlopen en loopt als een trein :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Het valt mij (plots) op wanneer je (oude) filmbestanden a 2 GB verwijderd dat bij aanklikken ervan met rechter muisknop het enige tijd kost voor je verwijderen kunt aanklikken.

T'is net of Defender eerst het bestand op virussen of malware scant.

• EricJH
Ik vroeg het me vorige week af of 17035 misschien geblokkeerd was. En inderdaad, volgens Microsoft blocking PCs with AMD processors from receiving build 17035 due to bugcheck issue was dat voor mij het geval.

De bugcheck issue met AMD processoren is opgelost en 17046 staat er nu op komende van 17025. Vandaag werd de update naar 17046 aangekondigd nadat al enkele dagen geen boodschappen van de updater gezien had. Ik heb uit voorzorg niet voor uitstellen gekozen omdat dat bij eerdere updates de update in de war gooide. :9

En er is een nieuwe build:Announcing Windows 10 Insider Preview Build 17046 for PC.

[ Voor 22% gewijzigd door EricJH op 23-11-2017 02:00 ]

• racinfo

racinfo

E-MTB

Build 17046 zojuist bij mij geinstalleerd. Wederom bleef ie vrij lang op 84% hangen maar ging (gelukkig) verder!

Vandaag ook mijn 11 jaar oude Toshiba Satellite voorzien van build 17046, hierop een 64bit en US versie. Met de oude Vertex4 SSD start deze laptop binnen een halve minuut de build op. Verbazend hoe goed deze build werkt op de oude laptop (met 2GB geheugen). De ISO had ik gedownload van die bekende russische site.

[ Voor 58% gewijzigd door racinfo op 25-11-2017 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Zojuist Build 17063 ontvangen, geen enkel probleem bij installeren bemerkt. :9

Edit
Helemaal vlekkeloos is deze build niet, hoewel mp3 gewoon weergegeven wordt is het geluid bij Youtube en TV zenders niet hoorbaar.
Ook werkt DFX niet meer.

Edit2/
Inmiddels vorige build 17046 teruggezet, nu alle audio weer werkend.

[ Voor 65% gewijzigd door racinfo op 21-12-2017 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Ik heb succesvol 17063 geïnstalleerd.

Het geluid doet het op YT niet in Firefox maar wel in Comodo Dragon (Chromium based) en Opera 12.18 Classic. In FF doet de audio van de reviews van Tweakers het niet net als op Vimeo. Het geluid werkt in Foobar, VLC en Pot mediaspelers.

[ Voor 16% gewijzigd door EricJH op 23-12-2017 05:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

EricJH schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 05:05:
Ik heb succesvol 17063 geïnstalleerd.

Het geluid doet het op YT niet in Firefox maar wel in Comodo Dragon (Chromium based) en Opera 12.18 Classic. In FF doet de audio van de reviews van Tweakers het niet net als op Vimeo. Het geluid werkt in Foobar, VLC en Pot mediaspelers.
Heb ik inderdaad ook, geen geluid in FF.
Niet verwacht dat het aan de build kon liggen, nadat ik het niet opgelost kreeg over gestapt naar de Vivaldi browser. Was dus eigenlijk niet nodig maar bevalt best goed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Following are the known issues in this build:

Popular Tencent games like League of Legends and NBA2k Online may cause 64-bit PCs to bugcheck (GSOD).

Deploying an x86 app to a x64 PC remotely result in "FileNotFound" deployment failures if the target PC is running Build 17040. Deploying an x64 app to a x64 PC remotely or a x86 app to a x86 PC will work fine.

Microsoft Edge may not receive Push Notifications from websites in this flight, due to an issue saving permissions on a per-site basis.

Launching an immersive 360 degree video from the Movies and TV app within Windows Mixed Reality will result in the video facing the wrong way. Subsequent launches of 360 degree videos will work correctly.

When users try to create a Microsoft Edge InPrivate window from inside a Mixed Reality headset, a regular window will get created instead. Users won't be able to use InPrivate inside Mixed Reality in this build. InPrivate on desktop is not affected.

Microsoft is preparing for the inclusion of OpenSSH Server as a deployment mechanism in Developer Mode. However the UI code got checked in ahead of the components, and so while there is a "Use OpenSSH (Beta) for remote deployment" switch in the UI under Settings, it won't work, and turning it on will break remote deployment to that device until the switch is turned off.

If you're using any EUDC fonts Microsoft Edge, Cortana, and other apps that use a webview won't launch. You can resolve this issue by deleting the HKCU\EUDC key in Registry Editor. Note, if you do this, you won't be able to see EUDC characters. It is recommended to export this regkey before deleting it, so it's easy to reapply the key in a future flight once the issue has been fixed.

After upgrading to this build you may find touch and pen to not work on the non-primary display. Related to this, mouse, touch, and pen input might not happen in the right place after an orientation change or if you're using a non-native aspect ratio.

While navigating through OOBE, some of the buttons in the pages may not display correctly. In case of running into this, use the keyboard and tab forward through the page's controls, or hover over blank areas of the screen and buttons will be rendered in the process. This should unblock you and allow you to continue through the OOBE flow.

1. Windows may show that it "needs activation" and trying to activate may fail after upgrading to this build.

2. Audio may not work in certain apps like Firefox after upgrading to this build.

Edit/:
Bron: https://www.askvg.com/new...w-available-for-download/
Pagina: 1 ... 12 ... 14 Laatste

Let op:
ALLEEN ervaringen met en discussie over het gebruik van Windows 10 Insider Preview builds!. Lees altijd de Topic Start voordat je begint met posten.

De reguliere Windows 10 versies? Bespreek die in het gewone topic : [Windows 10] Ervaringen & Discussie - Deel 2

Voor Windows Server 2019 Insider Preview Ervaringen & Discussie kun je hier terecht.

Problemen met Upgraden / Installeren van Windows 10?
Om te voorkomen dat het ervaringen topic overstroomt, graag je uitdagingen hier bespreken. Posts die in het ervaringen topic worden geplaatst, worden zonder meer verwijderd (of verplaatst) zonder verdere mededeling.