7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"
wauw...dat is de 3e Insiders Preview build in een week tijdblmp schreef op woensdag 27 april 2016 @ 00:11:
Nieuwe insider build voor desktop en mobile! Build 14332.
https://blogs.windows.com...ider-preview-build-14332/
Draait op mijn HP 8470P tot heden behoorlijk goed ook.
Lijkt of ze inderdaad de smaak te pakken hebben.TheVMaster schreef op woensdag 27 april 2016 @ 01:14:
[...]
wauw...dat is de 3e Insiders Preview build in een week tijd
- Xbox One Controller valt nog steeds uit
[ Voor 17% gewijzigd door Dragunov op 27-04-2016 20:27 ]
veroorzaakt door ntoskrnl.exe.
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Download link: https://www.microsoft.com...apps/questie/9nblggh16ntn
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Ikzelf totaal geen problemen, maar vrouw heeft sedert laatste build gisteren problemen dat numlock niet actief is en op haar laptop zit er ook geen knop om die te activeren, ouders hebben zelfde probleem op de laptop, maar zij hebben wel een knop.
Op mijn PC totaal geen problemen ermee, ik zie dat bij mij InitialKeyboardIndicator op 2 staat, zelfs na heropstarten, dit veranderd voor mijn vrouw, maar na een heropstart verandert die altijd naar 0.
Precies een bug die in laatste versie is geslopen nu.
Iemand idee hoe dit op te lossen?
Gewoon Xbox One Controller terug laten synchroniseren met de dongle, die werkt nu wel terug.
Dus 1 bug die ik had, kan doorschrapt worden (ik vraag me dan ook af waarom die me Controller niet onthield tijdens een update van het OS, anders onthield de installatie het wel??)
Nu nog enkel het klikken op de rechtermuisknop op een link in Edge, dat Edge laat crashen...
[ Voor 9% gewijzigd door Dragunov op 28-04-2016 21:50 ]
Verwijderd
Numlock gaat sinds de 1e build al bij een reboot standaard uit. 1 keer weer aanzetten en het werkt weer tot de volgende reboot. Je went eraan zeg maar het was een tijdje wel irritant voor het invoeren van mijn wachtwoordDragunov schreef op donderdag 28 april 2016 @ 20:29:
Iemand nog problemen dat numlock niet actief blijft?
...
Me vrouw heeft ook last tijdens het gebruik en dit sedert laatste build, teruggegaan naar vorige build, maar bug blijft nu natuurlijk wel!
Hopelijk wordt dit gauw gefikst door MS, toch tegen hun release in juli.
Want nu komen er gewoon bugs bij ipv dat ze geplet worden
Is niet zo zeer een Windows 10 probleem. Deze bug bestaat al sinds Windows 7 bij bepaalde installaties.Dragunov schreef op donderdag 28 april 2016 @ 20:29:
Iemand nog problemen dat numlock niet actief blijft?
Probeer eens wat wordt uitgelegd in dit artikel.
is everything cool?
Maar probleem is als ik registerwaarde verander naar 2 of gelijk welk nummer dat ik tegenkom als fix en ik laptop van de vrouw heropstart, dat waarde terug op 0 staat, van mij blijft waarde mooi op twee staan.
Regedit gestart als Admin
Fast boot uitschakelen zou mogelijk werken.
http://tweaks.com/windows...e-windows-10-lock-screen/
Exact dit probleem heb ik dus op mijn PC en laptop.JackBol schreef op zondag 10 april 2016 @ 09:55:
Ik ben geïnteresseerd in het linux subsystem. Ik heb al jaren niet meer met windows gewerkt, dus ik krijg het niet allemaal werkend helaas.
Waar het mis gaat is dat de fast ring updates niet binnen komen.
Het Update menu zegt dat het even kan duren voordat de fast ring updates komen, maar ik zit nu al 2 dagen te wachten.
Wat ik heb gedaan:
1) win10pro gedownload van insider.windows.com
2) deze iso geinstalleerd op VMware fusion 8 pro (met 50GB disk, 8gb mem, 2 CPU) --> versie 10586
3) in het "Windows Update" menu heb ik onder "Advanced options" de insider builds aangezet en het schuifje op 'fast' gezet (en ingelogd met mijn account die ik geregisteerd heb op insider.windows.com).
4) in het "For Developers" menu heb ik de "developer mode" ingeschakeld
Ik zit nu te wachten.
Ik zit nu in ieder geval dus vast.
Iemand die mij een tip kan geven om verder te troubleshooten?
- Beide draaien vanaf het begin Insider Preview builds op de FAST ring.
- Beide machines zijn geactiveerd en voroheen nooit problemen gehad met updaten.
- Heb op beide machines wel de .OLD installaties en de ~windows mappen van de C-schijf verwijderd.
- Registry al bekeken -> waarde staat op 1 bij Preview builds.
- Paar dagen geleden mijn PC van fast naar slow gezet en weer terug.
Laptop ziet de update, maar blijft bij Preparing updates eeuwig op 0% hangen
Iemand een idee wat ik nog kan proberen?
Wordt niet echt wijzer via zoekmachines.
https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||
Ja zoiets inderdaad. Maar ik heb het nooit eerder gezien (en werk overigens vanuit de admin account).. En vind het ook vaag dat je bij de drives een icoontje krijgt dat ze geshared zijn.. en telkens weer terug komen als je het uitzet.wagenveld schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 11:07:
Admin shares bedoel je? C$ etc. Die zijn standaard op elke versie van Windows.

Wikipedia: Administrative share
Of zie je ze als gedeeld staan in Explorer, want dat is normaal gesproken niet zo. Kijk eens in Computer management onder shares, wat zie je daar?
[ Voor 38% gewijzigd door wagenveld op 06-05-2016 11:24 ]
[ Voor 3% gewijzigd door FREAKJAM op 10-05-2016 20:22 ]
is everything cool?
Maar zal voor later in de week zijn als ze geen show-stoppers tegenkomen terug
14342 is nu beschikbaarDragunov schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 20:34:
Ken ik komt iedere maand terug, maar er ging deze week ook een Insider build komen voor PC en Mobile, dus dacht ik dat het ook vandaag ging zijn, samen met de cumulatieve updates.
Maar zal voor later in de week zijn als ze geen show-stoppers tegenkomen terug
"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"
- Crashen van Edge bij rechtermuisknop klikken is ook terug verdwenen
Edge crasht hier nog wel als ik rechtermuisknop klik op mijn Favorites balk en dan switch tussen naam-icon/icoon only weergeven...Dragunov schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 09:58:
- Windows Defender heeft ook een beter icoon gekregen, ipv kasteel, een schild
- Crashen van Edge bij rechtermuisknop klikken is ook terug verdwenen
Some #WindowsInsiders have reported getting PC build 14342. We were staging this for tomorrow and looks like it published too far. - Gabe Aul
We're digging in, but not sure yet whether it went to all geos. I think we'll just keep pushing out, but it may not be fully staged yet. - Gabe Aul
[ Voor 15% gewijzigd door blmp op 11-05-2016 12:07 ]
Maar niet meer als je tekst wilt kopiëren of een link wilt openen in een tab...TheVMaster schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 11:49:
[...]
Edge crasht hier nog wel als ik rechtermuisknop klik op mijn Favorites balk en dan switch tussen naam-icon/icoon only weergeven...
Dat was me grootste ergernis.
Anders nog niet veel tegengekomen dat voor mij een ergernis betekenen, buiten 2 zaken misschien, maar dat is dan persoonlijk:
- Installatie van OS is terug bij af, dus de UI is terug zoals in 7/8, ipv de Ring die toch voor mij iets mooiers betekende
- in Start, de iconen die nu verticaal staan gerangschikt (profiel en zo), hopelijk geven ze de gebruikers nog de mogelijkheid om zelf te bepalen waar die ze wilt
[ Voor 6% gewijzigd door Dragunov op 11-05-2016 12:13 ]
Eh...die ring is er al een paar builds uit....iconen vind ik wel nice (die staan ook al een paar builds zo gesorteerd)Dragunov schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 12:11:
[...]
Maar niet meer als je tekst wilt kopiëren of een link wilt openen in een tab...
Dat was me grootste ergernis.
Anders nog niet veel tegengekomen dat voor mij een ergernis betekenen, buiten 2 zaken misschien, maar dat is dan persoonlijk:
- Installatie van OS is terug bij af, dus de UI is terug zoals in 7/8, ipv de Ring die toch voor mij iets mooiers betekende
- in Start, de iconen die nu verticaal staan gerangschikt (profiel en zo), hopelijk geven ze de gebruikers nog de mogelijkheid om zelf te bepalen waar die ze wilt
Volgens mij liep jij nog een paar builds achter of niet?
Weet ook niet waarom ze eerst hun tijd erin steken om dit dan terug te verwijderen naar iets lelijks (persoonlijke smaak)
edit:
Gevonden! (build 14316, 6 april 2016)
"New Update Progress Experience: When you PC installs today’s new build update – you will see a new progress experience for installing the update. This is part of an effort to align the experience of installing updates from Windows Update."
[ Voor 63% gewijzigd door FREAKJAM op 11-05-2016 13:15 ]
is everything cool?
Zo las ik het inderdaad ookFREAKJAM schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 12:52:
Waarom zeg je dan in je vorige post dat de installatie UI terug bij af is? Je impliceert hiermee dat dat pas is sinds de nieuwe build (terwijl het inderdaad al veel langer zo is). Kan even zo snel niet vinden sinds welke build dit is trouwens.
edit:
Gevonden! (build 14316, 6 april 2016)
[...]

Nochtans ook in de Fast Ring zoals ik.
http://windowsreport.com/windows-10-build-14342-issues/
Apple iMac 2013
Ik heb 2 computers die allebei een legale Windows 10 Pro N versie draaien. Op moment heb ik beide aangemeld voor de fast lane.
Maar de updates van de fast lane komen maar niet.
Iemand een idee waarom niet?
Is het misschien zo dat Windows 10 Pro N niet mee kan doen aan de preview builds?
Een van de computers wacht nu al langer dan 2 weken op de fast lane update
Het is geen fast lane, maar fast ring.helloNL schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 15:40:
Hey,
Ik heb 2 computers die allebei een legale Windows 10 Pro N versie draaien. Op moment heb ik beide aangemeld voor de fast lane.
Maar de updates van de fast lane komen maar niet.
Iemand een idee waarom niet?
Is het misschien zo dat Windows 10 Pro N niet mee kan doen aan de preview builds?
Een van de computers wacht nu al langer dan 2 weken op de fast lane update
Heb je je ook aangemeld als insider? https://insider.windows.com/
Was 1 of andere package signature fout las ik op Twitter. Zou inmiddels moeten werken (althans op mijn Surface3 draait de nieuwe Store nu).Dragunov schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 17:25:
Store update geeft nog altijd een error, staat wel in de lijst, maar kan die nog steeds niet updaten
Ik zie echter nu geen optie meer om bij de volgende update fast en slowring voor insider previews te configureren.
Is dit nog terug te krijgen op een of andere manier?
Settings -> Updates & Security-> 'Windows Insider Program' (linker zij menu)?pitchdown schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 22:20:
Ik heb mijn laptop vanavond via de iso geupgrade naar de laatste preview.
Ik zie echter nu geen optie meer om bij de volgende update fast en slowring voor insider previews te configureren.
Is dit nog terug te krijgen op een of andere manier?
----------------------------------
En we zijn weer gezegend met nieuwe builds. Dit maal is Build 14342 gepushed naar de slow ring.
En nog een extra cumulative update ernaast (dus voor zowel de slow als fast denk ik dan)UPDATE 5/18: Today we are releasing Build 14342 to Windows Insiders in the Slow ring. With this build, Insiders in the Slow ring can check out the new features coming with the Windows 10 Anniversary Update including Windows Ink, updated Start, and more.
waarschijnlijk dezelfde minor bump als mobile heeft gekregen.
bron: https://blogs.windows.com...ider-preview-build-14342/We are also releasing an update for this build (KB3158988) that fixes the issue that occurs where you can’t close Microsoft Edge or get context menus to work if you turn off all extensions without uninstalling them. It also includes a couple of fixes for some issues causing some devices to bugcheck (Bluescreen). ISOs coming soon!
[ Voor 55% gewijzigd door blmp op 19-05-2016 01:01 ]
Yep, je hebt gelijk !blmp schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 22:56:
[...]
Settings -> Updates & Security-> 'Windows Insider Program' (linker zij menu)?
----------------------------------
En we zijn weer gezegend met nieuwe builds. Dit maal is Build 14342 gepushed naar de slow ring.
[...]
En nog een extra cumulative update ernaast (dus voor zowel de slow als fast denk ik dan)
waarschijnlijk dezelfde minor bump als mobile heeft gekregen.
[...]
bron: https://blogs.windows.com...ider-preview-build-14342/
Deze optie zat toch eerst onder updates en vervolgens "advanced"?
Ik heb 14342 nog niet beschikbaar gekregen.
Is er direct werkende mogelijkheid om de update te forceren?
Klopt, zat eerst onder de advanced options. En een update forceren hmm volgensmij duurt het een aantal uren nadat je je als insider hebt aangemeld voordat je wordt meegenomen in de updates.pitchdown schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 08:42:
[...]
Yep, je hebt gelijk !
Deze optie zat toch eerst onder updates en vervolgens "advanced"?
Ik heb 14342 nog niet beschikbaar gekregen.
Is er direct werkende mogelijkheid om de update te forceren?
Ik krijg nl tot op heden 14342 niet als optie binnen terwijl ik de fastring zit.blmp schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:50:
[...]
Klopt, zat eerst onder de advanced options. En een update forceren hmm volgensmij duurt het een aantal uren nadat je je als insider hebt aangemeld voordat je wordt meegenomen in de updates.
Of is dit een update welke alleen in slowring wordt meegenomen?
Zit nu in allebei de ringen. Ben je al wel langer Insider? Anders misschien is proberen te wisselen van Fast -> Slow (hebben nu toch dezelfde build). En dan even wachten tot je misschien een update krijgt.pitchdown schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:55:
[...]
Ik krijg nl tot op heden 14342 niet als optie binnen terwijl ik de fastring zit.
Of is dit een update welke alleen in slowring wordt meegenomen?
Bel wel al langer insider, maar tot op heden alleen op een andere laptop.blmp schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:58:
[...]
Zit nu in allebei de ringen. Ben je al wel langer Insider? Anders misschien is proberen te wisselen van Fast -> Slow (hebben nu toch dezelfde build). En dan even wachten tot je misschien een update krijgt.
Zou dat nog uitmaken?
Kan geloof ik tot 72h duren voordat een device (als in: nieuw device aangemeld in het Insider programma) wordt meegenomen voor updates. Dus misschien moet je gewoon nog even wachtenpitchdown schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:59:
[...]
Bel wel al langer insider, maar tot op heden alleen op een andere laptop.
Zou dat nog uitmaken?
Waar kan je de laatste release schakelen tussen de slow en de fast ring?blmp schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:00:
[...]
Kan geloof ik tot 72h duren voordat een device (als in: nieuw device aangemeld in het Insider programma) wordt meegenomen voor updates. Dus misschien moet je gewoon nog even wachten
Edit: Gevonden!
Sorrry van de late reactie. Had geen notificatie gekregen.Swerfer schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 16:11:
[...]
Het is geen fast lane, maar fast ring.
Heb je je ook aangemeld als insider? https://insider.windows.com/
Ik ben al een zeer lange tijd een insider. Maar in de fast ring krijg ik gewoon geen updates op beide computers binnen. Windows heeft wel de insider hub geïnstalleerd.
Je kan hier en hier zien dat er iets mis gaat
[ Voor 11% gewijzigd door DrowningElysium op 19-05-2016 18:33 ]
Mijn oude laptop heeft wel de laatste preview.
Zowel slow als fastring
Is hier nog iets in te doen/ te forceren?
Weet niet of het komt omdat ik die drie sleutels heb verwijderd of me buildnummer heb veranderd naar oudere build nummer, PC rebooten en dan kwam laatste build binnen.
Insider laatste build!
helloNL schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 18:26:
[...]
Sorrry van de late reactie. Had geen notificatie gekregen.
Ik ben al een zeer lange tijd een insider. Maar in de fast ring krijg ik gewoon geen updates op beide computers binnen. Windows heeft wel de insider hub geïnstalleerd.
Je kan hier en hier zien dat er iets mis gaat
Ik heb zelf al deze stappen gevolgt maar die werken ook niet voor me.pitchdown schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 10:33:
zojuist opgelost met optie 3 : http://www.askvg.com/fix-...earing-on-windows-update/
Iemand enig idee hoe ik wel de updates binnen kan krijgen?
Dus maar de laatste officiële ISO geïnstalleerd via clean install, en geüpdate naar laatste Insider versie en alles werkt gewoon goed nu.
Maar het geforceerd installeren van de nieuwe Store lukt totaal niet.
Als het systeem opgestart was dan kon ik niks meer starten, leek wel of het systeem vastliep maar kon wel gewoon de muis bewegen. Na een aantal keer random klikken verscheen de melding dat een applicatie (of proces dat weet ik niet meer) niet meer reageerde en of deze beëindigd moest worden. Ook het beëindigen werkte niet en werkt het scherm met een witte waas weergegeven.
In de eerste tellen van de boot kon ik wel de opstart items uitzetten maar ook al stond alles uit ontstond het probleem nog steeds.
Na de roll back werkt alles weer naar behoren, hopelijk is dit geen blijvend issue bij een volgende update want in een clean install heb ik geen zin.
Xbox Live Knalle Arie
Als ik MSPowerUser mag geloven is de nieuwe Store update (nieuwe ui) gepulledDragunov schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 19:55:
Op de laptop van de vrouw wordt de laatste Store update niet gevonden, als ik zoek op updates, geeft die geen resultaten weer.
Insider laatste build!
Default is het echter niet mogelijk om een netwerklocatie toe te voegen voor deze foto`s.
Ik heb al mijn foto`s op mijn qnap-nas staan.
Is het mogelijk om op een of andere manier de nas-locatie toegevoegd te krijgen aan deze slideshow binnen windows 10?
ik heb al een poging gedaan met een symbolic link, echter dat pikt windows nog steeds niet.
Iemand misschien een optie?
Blijkbaar was Steam het probleem...Marvie schreef op zondag 22 mei 2016 @ 20:19:
Vandaag eerste keer een roll back moeten doen na de update van 14342.
Als het systeem opgestart was dan kon ik niks meer starten, leek wel of het systeem vastliep maar kon wel gewoon de muis bewegen. Na een aantal keer random klikken verscheen de melding dat een applicatie (of proces dat weet ik niet meer) niet meer reageerde en of deze beëindigd moest worden. Ook het beëindigen werkte niet en werkt het scherm met een witte waas weergegeven.
In de eerste tellen van de boot kon ik wel de opstart items uitzetten maar ook al stond alles uit ontstond het probleem nog steeds.
Na de roll back werkt alles weer naar behoren, hopelijk is dit geen blijvend issue bij een volgende update want in een clean install heb ik geen zin.
https://www.reddit.com/r/...windows_10_insider_14342/
Morgen maar een nieuwe poging wagen en kijken of de upgrade dan wel functioneert
Xbox Live Knalle Arie
Via Windows update komt de update niet meer naar voren en geeft aan dat er geen updates zijn.
Huidige versie is 14295
Xbox Live Knalle Arie
Klinkt wel als een handige feature om te hebbenIn addition to playing songs via your local files and OneDrive, you also now have the ability to play any song from the entire Groove Music Catalog using Cortana. If you have a Groove Music Pass, just ask Cortana to play your favorite artist, genre, playlist or song. This also works with Cortana on your Lock screen.
Met een paar known issues maar weinig bijzonders.
https://blogs.windows.com...ider-preview-build-14352/
- Previously installed extensions for Microsoft Edge may not work for around 15 minutes after your first sign-in. A work around for this is to manually re-install each extension from the Store.
- In some cases, the new Cortana features highlighted above may not work. Restarting your PC should fix the issue and get the features working.
- Using the keyboard to navigate in certain Store apps like Netflix or Tweetium does not work. You will need to use your mouse.
[ Voor 31% gewijzigd door blmp op 27-05-2016 00:59 ]
Het goede nieuws bij mij is dat al mijn systemen ook direct de update beschikbaar krijgen als ik op update klik.Marvie schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 22:55:
Kan iemand mij vertellen of ik de update 14342 opnieuw kan uitvoeren vanuit de Windows BT map (install.esd) een iso maken en mounten of is dat alleen een clean install?
Via Windows update komt de update niet meer naar voren en geeft aan dat er geen updates zijn.
Huidige versie is 14295
Dat is in het verleden ook wel eens anders geweest.
Xbox Live Knalle Arie
Iemand?pitchdown schreef op maandag 23 mei 2016 @ 15:57:
Een leuke optie vind ik om foto`s binnen slideshow actief te maken op het lockscreen.
Default is het echter niet mogelijk om een netwerklocatie toe te voegen voor deze foto`s.
Ik heb al mijn foto`s op mijn qnap-nas staan.
Is het mogelijk om op een of andere manier de nas-locatie toegevoegd te krijgen aan deze slideshow binnen windows 10?
ik heb al een poging gedaan met een symbolic link, echter dat pikt windows nog steeds niet.
Iemand misschien een optie?
Eventueel via een truukje?
Voorlopig maar Google Chrome gebruiken tot het is opgelost!
Even doorlezen dusDragunov schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 20:41:
Mail heeft net update gekregen, maar tile toont nu dat ik 9999 nieuwe mails heb...
Er zitten nogal kinken in de kabel...
Store downloadt updates ook heel traag, zie dit ook op me 950 XL
[ Voor 7% gewijzigd door Dragunov op 03-06-2016 20:54 ]
Beide willen hier niet meer opstartten,
de Xbox app heeft aan; "je kunt niet worden aangemeld, probeer het later opnieuw" (dit laatste heeft geen zin. Sinds de laatste insider update geeft hij dit aan.
De Xbox app geeft fout code 0x406
De Microsoft Store in Windows 10 Insider geeft net zo iets aan, te weten'
"Probeer het opnieuw"
"Er ging bij ons iets mis en we konden je niet aanmelden"
Foutcode 0x80004005
Beide foutcodes hebben te maken volgens mij met het zelfde probleem te maken, wanneer ik op internet zoek kom ik terecht bij een licentie probleem. Het vreemd is alleen dat ik "gewoon"
netjes een licentie op win10 heb.
Wie weet raad?
Cogitationis poenam nemo patitur
https://blogs.windows.com...ider-preview-build-14361/
Slow : 10240 (Publieke versie)
Volgens mij mag de intro wel eens aangepast worden
Fast: 14361willempjuh schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 13:20:
Fast : 10525
Slow : 10240 (Publieke versie)
Volgens mij mag de intro wel eens aangepast worden
Slow: 14295
Release Preview: 10586
Public: 10240
Kleine fixSwerfer schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 18:34:
[...]
Fast: 14361
Slow: 14295 14342
Release Preview: 10586
Public: 10240 10586

Kleine fix2: volgensmij is 10586 ook public release enkel een iets oudere versie (10586.318 vs 10586.338 geloof ik)
bron: mijn tablet + https://blogs.windows.com...ider-preview-build-14342/
[ Voor 39% gewijzigd door blmp op 10-06-2016 00:03 . Reden: fix1+fix2 ]
Nou bleek dat er dus wat fout was gegaan met de installatie van de laatste Nvidia drivers. Tenminste, na dat ik die schoon had geïnstalleerd, had ik geen freeze meer gehad. Ik had hem eerder bijgewerkt via Geforce Experience en niet alles aangevinkt (omdat die dezelfde versie waren). Maar achteraf bleek dat hij blijkbaar toch wat fout had gedaan en eerder wat had verwijderd.
Dus mocht je het probleem hebben dat ie hangt en je geen idee hebt waardoor, doe dan even die driver opnieuw installeren.
bron: https://blogs.windows.com...14366-mobile-build-14364/The Desktop App Converter Preview (Project Centennial) will fail to run on the Windows 10 Insider Preview Build 14366. If you are a developer utilizing the converter tool to convert your desktop app to UWP, we suggest skipping Build 14366 or switching to the Slow ring until we can fix this issue.
•If you click on a file download link outside of Microsoft Edge, sometimes Edge will open a tab and close it without doing anything. The workaround is to go to the Download pane and start the download there by clicking “Save” or “Save As”.
•Narrator does not launch when you toggle switch to “on” via Settings app > Ease of access > Narrator.
Verwijderd
En 2 dagen later 14367 en loopt nu gelijk met de mobiele build die ook vandaag 14367 heeft gekregen...blmp schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 00:45:
En build 14366 is live in de fast ring! Enorm veel bugfixes en een aantal known issues:
[...]
bron: https://blogs.windows.com...14366-mobile-build-14364/
Kan al 3 preview versies niet meer updaten laatste wat normaal werkt is build 14352, de 3 nieuwere versies verkloot de partitie op me Samsung 1tb hdd met gevolg na nieuwe build is me 1tb hdd ineens 1,3TB en in 3 stukken gehakt

14367? Hij is (nog niet) aangekondigd op de Windows Insider blog.Swerfer schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 09:00:
[...]
En 2 dagen later 14367 en loopt nu gelijk met de mobiele build die ook vandaag 14367 heeft gekregen...
https://blogs.windows.com...-14367-for-pc-and-mobile/EricJH schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 16:50:
[...]
14367? Hij is (nog niet) aangekondigd op de Windows Insider blog.
http://mspoweruser.com/mi...s-and-mobile-to-insiders/
[ Voor 17% gewijzigd door blmp op 17-06-2016 19:33 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
http://answers.microsoft....aa-475b-b0e3-fbacf23001c5
Na de reset kreeg ik gelijk 14367, geen problemen met de Store meer gezien.
T480 - Sony XA2 (SailfishOS) - Fairphone 3 - Nokia 8
[ Voor 10% gewijzigd door Turdie op 22-06-2016 19:52 ]
Pc draait op laatste build nu
Ondertussen dacht ik mijn store probleem van hierboven op te lossen met de 'standaard' reset truc via PowerShell. Dat zorgt ervoor dat de store nu dus helemaal niet meer opstart. Al vanalles geprobeerd, maar zelfs op een leeg, nieuw aangemaakt profiel werkt het niet. Zelfs een update naar de laatste insider versie lostte het probleem niet op.
Edit: probleem lijkt ondertussen verspreid te zijn naar praktisch elke 'Store App' van Microsoft. Normaal zou ik ze uninstallen en weer opnieuw installeren, maar zonder Store word dat lastig
Nog even kijken naar een moment waarop ik m'n pc kan restoren, tenzij iemand nog een briljante oplossing weet.
[ Voor 26% gewijzigd door BM op 23-06-2016 10:32 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ik wil er best graag één maar ook met 20% korting nog best aan de prijs..
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
ALLEEN ervaringen met en discussie over het gebruik van Windows 10 Insider Preview builds!. Lees altijd de Topic Start voordat je begint met posten.
De reguliere Windows 10 versies? Bespreek die in het gewone topic : [Windows 10] Ervaringen & Discussie - Deel 2
Voor Windows Server 2019 Insider Preview Ervaringen & Discussie kun je hier terecht.
Problemen met Upgraden / Installeren van Windows 10?
Om te voorkomen dat het ervaringen topic overstroomt, graag je uitdagingen hier bespreken. Posts die in het ervaringen topic worden geplaatst, worden zonder meer verwijderd (of verplaatst) zonder verdere mededeling.