7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"
Dit is waarschijnlijk nog niet de RTM. Er zijn nog steeds een aantal bekende bugs die eerst nog geplet moeten worden, al zijn dat bugs die alleen naar voren komen als je insider bent. Misschien dan toch RTM...blmp schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 10:35:
[...]
Er is een aantal dagen geleden al veel nieuws over geweest. Dat de 'RTM' van TH2 eraan komt, nou dat schijnt dus deze build al te zijn. Vandaar dat het nieuws wellicht wat tegenvalt. Ook zijn er best weinig nieuwe feature (geen?) en is het vooral bugfixes.
http://www.windowscentral...er-preview-pc-build-10568
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Mja ik zat ook al te denken dat ze een RTM toch alleen uitbrengen als er geen openstaande bugs meer zijn? Weet even niet hoe dat zat met de RTM van Win10 zelf eigenlijkSwerfer schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 10:48:
[...]
Dit is waarschijnlijk nog niet de RTM. Er zijn nog steeds een aantal bekende bugs die eerst nog geplet moeten worden, al zijn dat bugs die alleen naar voren komen als je insider bent. Misschien dan toch RTM...
http://www.windowscentral...er-preview-pc-build-10568
Het kan een RTM zijn waar nog een update overheen komt die straks in de 'echte RTM' verwerkt zit...tiguan schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 15:55:
Er is geen buildnummer meer zichtbaar op de desktop. Dat geeft eigenlijk toch al aan dat dit een RTM is?
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Daarbij werkt dxva nogsteeds niet.
Toevallig AMD graphics? Probeer de laatste 15.11 beta eens. Hier werkt dxva sindsdien weer icm de laatste build.devil-strike schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 19:23:
Lijkt idd rtm build, iedergeval alle watermarks zijn weg.
Daarbij werkt dxva nogsteeds niet.
[ Voor 3% gewijzigd door blmp op 06-11-2015 19:53 ]
Als er een venster gemaximaliseerd staat en je bekijkt bv je vrienden op Steam, dan kruipt dat scherm altijd achter scherm die eerst gemaximaliseerd staat.
Je kan enkel je scherm met vrienden oproepen als je ander scherm minimaliseert.
Ja de 280x met 15.11, probleem blijft nogsteeds bestaan, niet dat het zo een ramp is pc snel zat.blmp schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 19:52:
[...]
Toevallig AMD graphics? Probeer de laatste 15.11 beta eens. Hier werkt dxva sindsdien weer icm de laatste build.
dxva checker ziet ook niets wat toch erg apart is.

[ Voor 15% gewijzigd door devil-strike op 07-11-2015 09:40 ]
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Ik heb en-US als systeem language en de Dutch region settings en in de calculator neemt hij keurig de regionale settings over, dus Dutch. En ik heb ingesteld dat ik geen punt tussen de 1000-tallen wil en ook dat neemt de calculator gewoon over.Ramon schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 12:43:
Kan iemand vertellen of in de laatste build de calculator al gefixed is? (zodat ie met settings van de locale werkt in plaats van altijd met en-US settings?)
is everything cool?
All of the above!Dragunov schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 21:02:
Zoeken verdwijnt altijd, actiecentrum verdwijnt altijd als je icoon aanklikt, gaat effen open en gaat dan direct terug dicht.
Als er een venster gemaximaliseerd staat en je bekijkt bv je vrienden op Steam, dan kruipt dat scherm altijd achter scherm die eerst gemaximaliseerd staat.
Je kan enkel je scherm met vrienden oproepen als je ander scherm minimaliseert.
Getest en werkt gewoon prima anders.
Geen problemen mee.Dragunov schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 21:02:
Zoeken verdwijnt altijd, actiecentrum verdwijnt altijd als je icoon aanklikt, gaat effen open en gaat dan direct terug dicht.
(...)
| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |
Vanmorgen maar de ISO gedownload en geinstalleerd met behoud van alles, nu wel op 10565Swerfer schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 08:55:
[...]
Misschien een keer stoppen met insider versies en daarna weer opnieuw starten? Of je download de ISO...
De zoek knop reageert ook niet bij mij.Dragunov schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 21:02:
Zoeken verdwijnt
Dat is wel lastig, zo start ik eigenlijk 95% van mijn programma's

[ Voor 28% gewijzigd door hjs op 08-11-2015 12:08 ]
Enkel Zoekscherm die zwart was soms als je eerst Startmenu had geopend, maar anders had ik geen bugs.
Nu met nieuwste build paar irritante zaken terug!
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Ik ook niet, had wat bugs in 10565, maar in 10576 eigenlijk al niet meer. Deze build is weer super. Accuduur op mijn Surface 3 lijkt wat langer geworden te zijn wat altijd nice is natuurlijk.CAP-Team schreef op zondag 08 november 2015 @ 23:34:
Ik ondervind eigenlijk geen problemen met de laatste build 10586.
Heeft ze toevallig een (micro)SD kaartje in haar systeem zitten? Dan moet je die er tijdens de install even uithalen. Dat loste mijn installatie problemen op mijn Surface 3 in elk geval opDragunov schreef op maandag 09 november 2015 @ 09:27:
Me vrouw kan deze build niet installeren op haar laptop, keert iedere keer terug naar vorige build.
[ Voor 5% gewijzigd door blmp op 09-11-2015 11:52 ]
Wat zeggen de logs? En wat is eigenlijk de reden dat je preview builds draait op de laptop van je vrouw? Wil je ruzie thuis?Dragunov schreef op maandag 09 november 2015 @ 09:27:
Me vrouw kan deze build niet installeren op haar laptop, keert iedere keer terug naar vorige build.
is everything cool?
Klopt 10240 is nog de laatste build inderdaad. Verwachting is dat deze week build 10586 uit komt voor non-insiders.jaaoie17 schreef op maandag 09 november 2015 @ 13:18:
Als je niet meedoet met de insider preview. Klopt het dan dat je nog niet een hogere build kunt krijgen dan 10240.
Ze draait ook graag de laatste software. Logs op haar laptop nog niet bekekenFREAKJAM schreef op maandag 09 november 2015 @ 12:07:
[...]
Wat zeggen de logs? En wat is eigenlijk de reden dat je preview builds draait op de laptop van je vrouw? Wil je ruzie thuis?
Verwijderd

Was dus de ELAN driver van de touchpad die even voorrang kreeg

Ik draai dus inmiddels build 586, en op de desktop geen melding meer te zien dat het een preview versie is.
[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2015 15:49 ]
Hyper-v is het probleem, zodra je die instaleerd is het ook gedaan met DXVA voor elke software, uninstall je Hyper-v en hoppa dxva werkt weer.
Dit ook gelijk aan microsft doorgegeven via feedback app.
Ik zie nog niets staan bij Windows Update.CAP-Team schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 11:53:
10586 zit inmiddels ook in de slow ring. Wordt deze versie nu voor iedereen als update aangeboden via Windows Update?
KB3105213 overigens wel, maar dat schijnt alleen een cumulatieve update te zijn.
https://www.reddit.com/r/...reshold_2_get_release_to/
[ Voor 15% gewijzigd door Ketho op 10-11-2015 19:30 ]
Oh dan is dat het inderdaad. Had laatst een clean install gedaan en heb hyper-v nu niet meer draaien.devil-strike schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 19:18:
Nou na dagen kloten zoeken en googlen eindelijk het probleem gevonden voor het niet werken van dxva op laatste 3 builds incl. 10586 rtm.
Hyper-v is het probleem, zodra je die instaleerd is het ook gedaan met DXVA voor elke software, uninstall je Hyper-v en hoppa dxva werkt weer.
Iemand ervaring hiermee?
hehe okblmp schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 20:09:
[...]
Oh dan is dat het inderdaad. Had laatst een clean install gedaan en heb hyper-v nu niet meer draaien.
Ik vraag me af of ze daadwerkelijk iets doen met de feedback of gewoon kijken welke feedback het meest geliked isdevil-strike schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 19:18:
Nou na dagen kloten zoeken en googlen eindelijk het probleem gevonden voor het niet werken van dxva op laatste 3 builds incl. 10586 rtm.
Maa goed aangezien hyper-v dus niet goed werkt, weet iemand toevallig een nfs client(liefst opensource/gratis) die wel goed werkt onder windows 10? aangezien ik nfs moet gebruiken om me recordings van me loewe tv aftehalen.
Paar bekende geprobeert maar of rete traag of loopt vast.
[ Voor 54% gewijzigd door devil-strike op 10-11-2015 21:27 ]
Zwarte preview op Edge tab is toch verholpen, deze ook doorgegeven
Er heeft zich aan onze kant iets voorgedaan. Het helpt misschien om even te wachten.
Foutcode 0x80131500
Hmm hier werkt ie wel gewoon. Ook build 10586 net geinstalleerd.Dragunov schreef op woensdag 11 november 2015 @ 19:05:
Store werkt niet meer!
Er heeft zich aan onze kant iets voorgedaan. Het helpt misschien om even te wachten.
Foutcode 0x80131500
Ik merk dat (net zoals Krusher hierboven had) het touchpad raar doet. Zo ook maar eens ff kijken of er iets met de drivers is.
Net version 1511 geïnstalleerd maar hier neemt de calculator nog steeds enkel de US regional settings aan. En ja mijn region staat goed.Swerfer schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 13:03:
[...]
Ik heb en-US als systeem language en de Dutch region settings en in de calculator neemt hij keurig de regionale settings over, dus Dutch. En ik heb ingesteld dat ik geen punt tussen de 1000-tallen wil en ook dat neemt de calculator gewoon over.
Echt een beetje verdrietig wordt ik ervan. De meest basic shit die sinds Windows 98 al goed werkt verdwijnt gewoon. Hoe kan je dan ooit mensen overhalen om up te graden van W7?
Heb je het 'format' wel op Dutch staan dan?Ramon schreef op donderdag 12 november 2015 @ 21:49:
[...]
Net version 1511 geïnstalleerd maar hier neemt de calculator nog steeds enkel de US regional settings aan. En ja mijn region staat goed.
Echt een beetje verdrietig wordt ik ervan. De meest basic shit die sinds Windows 98 al goed werkt verdwijnt gewoon. Hoe kan je dan ooit mensen overhalen om up te graden van W7?
Region & language settings -> Additional date, time & regional settings -> change date,time or number formats.
Verwijderd
Ja ik zie nu wat er gebeurt. ALs je een punt typt, dan zie je eerst een punt en wordt dat omgezet naar een komma na een paar seconden. Toch niet helemaal handig. Hij zou gewoon een komma moeten snappen.blmp schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 23:03:
[...]
Heb je het 'format' wel op Dutch staan dan?
Region & language settings -> Additional date, time & regional settings -> change date,time or number formats.
AMD 9800X3D I Kingston Fury Beast 64GB CL30 6.000MT/s I MSI MAG B850 Tomahawk I ASUS Prime 9070XT I Lexar NM790 4TB I Google Pixel 9 Pro 256GB
Verwijderd
We zitten dan ook al een tijdje in de rs1 release branchematt1991 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 20:11:
Build 11082 geinstalleerd de upgrade is soepel verlopen. Het is ook de eerste Redstone 1 (rs1) Release, kijk maar in de insider hub
Iemand enig idee?
Yep, download is gestart...Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2015 @ 20:11:
https://blogs.windows.com...r-preview-build-10586-36/
Nieuwe Windows Mobile build is ook onderweg.
Edit 1:
En zoals gewoonlijk blijft de 0% download weer hangen. Kijken hoelang dit keer...
Edit 2:
Viel mee, half uurtje voor het downloaden...
[ Voor 20% gewijzigd door Swerfer op 17-12-2015 20:59 ]
[ Voor 10% gewijzigd door EricJH op 18-12-2015 04:53 ]
Verwijderd
Niet nodig geweest, maar ik heb de upgrade tot nu wel uitgesteld. Ging als een Japanse BullittreinVerwijderd schreef op woensdag 16 december 2015 @ 19:21:
Morgen maar eens tijd voor maken, nu even nietMoet ik eerst mijn bootschijf even opschonen anders gaat het weer uren duren met de installatie
| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |
is everything cool?
Met de vorige build op dezelfde PC nergens last van.
Meer mensen dit probleem?
Virussen? Scan ze hier!
Geen problemen hier. Wat zeggen je eventlogs. Daar vreemde issues ontdekt?wildhagen schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 11:27:
Ik weet niet of het aan mij ligt, maar sinds deze build heb ik om de paar uur vastlopers. Niks reageert dan meer, muis, toetsenbord (zelfs Caps/Numlock doet niks meer), enige wat nog helpt is een harde reboot, en dat doet hij het weer (voor een paar uur).
Met de vorige build op dezelfde PC nergens last van.
Meer mensen dit probleem?
is everything cool?
Heb ook geprobeerd of ik regelmaat kan vinden, maar het gebeurt volstrekt willekeurig. Soms loopt hij zelfs vast als ik niet eens achter de PC zit. Kom ik terug, bam, vast...
Ben net teruggegaan naar build 11082, daar heb ik nooit problemen mee gehad. Ik laat 11099 maar even voor wat hij is denk ik, probeer de volgende build wel weer.
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
https://blogs.windows.com...ider-preview-build-11102/
Ik sla deze ronde maar even over.
Vrij karige changes inderdaad. Beetje jammer.Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 19:16:
Nieuwe build:
https://blogs.windows.com...ider-preview-build-11102/
Ik sla deze ronde maar even over.
is everything cool?
Verwijderd
Ik sla hem ook over, blijf wel ff op 11082 zitten (11099 liet mijn PC ook zeer regelmatig vastlopen).
Virussen? Scan ze hier!
Ik snap sowieso niet waarom dit soort features in zo'n stadium uberhaupt naar de fast-ring wordt gemerged. Zulke dingen laat je toch pas gaan als ze daadwerkelijk klaar zijn? Tuurlijk, software is complex, maar niet af is niet af. Ik denk dat ik net als velen erin ben gegaan om nieuwe interessante dingen te testen, ook al is er soms nog wel eens wat fout aan. Niet als schaap crash-logs in te sturen en daarbij meer bugs dan nieuwe dingen te krijgen. Ik denk dat niemand lyrisch wordt van de popup-history in Edge?
[ Voor 25% gewijzigd door Martinspire op 22-01-2016 09:41 ]
Wat ik mis is een fatsoenlijke changelog. Als alleen Edge zou zijn aangepast, dan hoef je geen nieuwe build uit te brengen, maar een update voor Edge.Martinspire schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 09:40:
Hier zit ik ook sterk te denken om slow-ring te gaan of mogelijk helemaal eruit. Al maanden niks interessants kunnen testen/zien en verder veel irritante bugs die lang duren om te worden opgelost.
Ik snap sowieso niet waarom dit soort features in zo'n stadium uberhaupt naar de fast-ring wordt gemerged. Zulke dingen laat je toch pas gaan als ze daadwerkelijk klaar zijn? Tuurlijk, software is complex, maar niet af is niet af.
Maar omdat er weer nieuwe bugs zijn geïntroduceerd, is er dus meer veranderd. Nu laten ze wel de bekende bugs zien, maar niet wat er nog meer (positief) is aangepakt.
Maar ja, toch vannacht even de nieuwe build gedownload...
Microsoft doet al een tijdje geheimzinnig over changelogs. Ik denk dat er heus wel wat meer bugfixes in deze build verwerkt zijn, echter publiceren ze dit niet meer. De zogenaamde Windows 10 hotfixes van de afgelopen maanden stond ook niets zinnigs in, en de patch tuesday security bulletins worden ook niet meer eerder vrijgegeven. Ik denk dat het ook wel een bewuste keuze is. Juist door niet te vertellen wat je gefixed hebt, geef je eigenlijk ook niet aan wat je flaws zijn in je OS.Swerfer schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 09:43:
[...]
Wat ik mis is een fatsoenlijke changelog. Als alleen Edge zou zijn aangepast, dan hoef je geen nieuwe build uit te brengen, maar een update voor Edge.
Maar omdat er weer nieuwe bugs zijn geïntroduceerd, is er dus meer veranderd. Nu laten ze wel de bekende bugs zien, maar niet wat er nog meer (positief) is aangepakt.
Maar ja, toch vannacht even de nieuwe build gedownload...
edit:
Zoals ik al zei, meer changes dan gemeld dus. Wellicht voor een aantal mensen toch een reden om deze build te installeren (tenzij je games speelt op de preview builds).
[ Voor 13% gewijzigd door FREAKJAM op 22-01-2016 16:00 ]
is everything cool?
Verwijderd
En weer een nieuwe build.
Zo'n 4 uur lang bezig geweest met preparing for upgrades

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2016 23:19 ]
Na de registerfix terug op goede pad!
Verwijderd
Voorheen schommelde dat rond de 5~10MB/s...
(op de externe schijf schrijven..)
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2016 01:28 ]
Edit. Ik ben teruggegaan naar 11102 omdat ik de Comodo Internet Security suite als forum mod bij Comodo Forums graag op mijn systemen geïnstalleerd heb staan.
[ Voor 25% gewijzigd door EricJH op 30-01-2016 04:38 ]
Meer met dit euvel hier?
Professioneel Heftruck Syndroom
Ligt aan de nieuwste NVIDIA-driver: http://linustechtips.com/...introduces-eject-gpu-bug/
Professioneel Heftruck Syndroom
Verwijderd
Nieuwe build, maar pas op, er zit nog steeds een smerige bug in:
En waarom fixen ze die irritante WSClient.dll error niet even? Er is een workaround, maar dan weet je niet wanneer het gefixed isIf you choose “Reset This PC” under Settings > Update & Security > Recovery – your PC will be in an unusable state. There is no workaround if your PC gets into this state and you will need to reinstall Windows. This issue will be fixed in the next build. You can still rollback to the previous build if for some reason this build doesn’t work out for you. This bug also existed in Build 14251 so please avoid resetting your PC on these builds.
Zal wel in het changelog komen als die is gefixtVerwijderd schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 07:29:
https://blogs.windows.com...ider-preview-build-14257/
Nieuwe build, maar pas op, er zit nog steeds een smerige bug in:
[...]
En waarom fixen ze die irritante WSClient.dll error niet even? Er is een workaround, maar dan weet je niet wanneer het gefixed is
Flash crasht ook in Edgeartie16 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 21:10:
Doet bij jullie flash ook niet in Firefox onder de nieuwe build? Is vanaf build 14251
Deze wil alleen niet installeren, upgrade/reboot start gewoon Win10 weer op? Iemand hier al ervaring mee?
Hier goed gegaan op minimaal 3 systemen. Wat zegt je eventvwr en andere logfiles? (Zie C:\Windows\Panther)Tazzy schreef op maandag 08 februari 2016 @ 13:48:
Heb mijn laptop op Insider/Fastlane staan en krijgt nu build 14257 aangeboden.
Deze wil alleen niet installeren, upgrade/reboot start gewoon Win10 weer op? Iemand hier al ervaring mee?
[ Voor 5% gewijzigd door FREAKJAM op 08-02-2016 13:59 ]
is everything cool?
quote:
However, for some reason, if you encounter another error such as below with code 0xC1420127 during the upgrading, check the free space on your C: drive to make sure it has at least 50 GB of free space left.
Volgens mij niet het geval maar zal het voor de zekerheid even checken straks
Ik zit zonder enige hik op 14257 kopmende van 11102. Comodo Internet Security zat niet in de weg bij de upgrade via Windows Update en draait nog gewoon. Ook Opera classic browser doet het; Houston we have lift off...
Edit. Ik heb CIS opnieuw moeten installeren omdat het inkomend verkeer voor eMule blokkeerde.
[ Voor 14% gewijzigd door EricJH op 10-02-2016 04:46 ]
Clean eerst je c-drive eens en verwijder eens je vorige windows installatie (backup files). Zie ook deze post voor meer info.Tazzy schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 09:05:
Vreemd, heb nog 77gb vrije ruimte beschikbaar. Dat is dan ook niet de oorzaak
is everything cool?
Kijken of dat wat uitmaakt
Elke preview build heeft een eigen key met een einddatum. Je bent verplicht om de zoveel tijd te updaten naar een recente(re) preview build. Met het commando slmgr /dli kun je zien hoeveel dagen je de build nog mag gebruiken.Olaf van der Spek schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 12:22:
Is W10 Insider nog steeds te gebruiken zonder key?
[ Voor 11% gewijzigd door FREAKJAM op 17-02-2016 12:39 ]
is everything cool?
Verwijderd
FREAKJAM schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 12:37:
[...]
Elke preview build heeft een eigen key met een einddatum. Je bent verplicht om de zoveel tijd te updaten naar een recente(re) preview build. Met het commando slmgr /dli kun je zien hoeveel dagen je de build nog mag gebruiken.

Niet echt..
Komt misschien omdat ik Enterprise heb draaien, daar zie je het wel. Winver is idd ook een mogelijkheid!
[ Voor 6% gewijzigd door FREAKJAM op 18-02-2016 13:55 ]
is everything cool?
Dit soort taferelen zijn toch te krankzinnig voor woorden? Zo'n belangrijke functie hoort normaal altijd te werken! (Tenzij je het bijv. bewust uitschakelt of als een virus het heeft uitgeschakeld ofzo)
Is dat zo? Heb daar niets van meegekregen. Als dat zo is lijkt me dat een vreemde zet van MS. Maar ik denk dat het een grote bug is. En ook al zou MS het express zo doen, dan is het nog triest dat na een november upgrade b.v. systeemherstel ineens wordt uitgezet terwijl het daarvoor aanstond.CAP-Team schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 11:52:
Volgens mij staat systeemherstel standaard uit in Windows 10.
ALLEEN ervaringen met en discussie over het gebruik van Windows 10 Insider Preview builds!. Lees altijd de Topic Start voordat je begint met posten.
De reguliere Windows 10 versies? Bespreek die in het gewone topic : [Windows 10] Ervaringen & Discussie - Deel 2
Voor Windows Server 2019 Insider Preview Ervaringen & Discussie kun je hier terecht.
Problemen met Upgraden / Installeren van Windows 10?
Om te voorkomen dat het ervaringen topic overstroomt, graag je uitdagingen hier bespreken. Posts die in het ervaringen topic worden geplaatst, worden zonder meer verwijderd (of verplaatst) zonder verdere mededeling.