• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

Ik denk dat Rob0860 gewoon moet wachten tot TH2 gereleased wordt naar de massa en dan stoppen met de insider. Dan loop je weer gelijk en hoef je niet te downgraden. In ieder geval tot die release niet meer nieuwe builds binnenhalen omdat de insiders misschien al een nieuwere build als de release van TH2 build krijgen voordat TH2 wordt gereleased...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Nieuwe build krijgt een hoop nieuwe features als ik het zo lees. Verwachting is dat de Universal (Skype) Messaging app in de nieuwe preview zal zitten.

Daarnaast krijgt Edge tab previews, bookmark/readinglist sync en een middle-click met je muis op het Edge logo opent nieuwe tab. En waarschijnlijk nog wel meer (nog onbekende) features en bugfixes.

edit: build 10558 is gelekt en bevat inderdaad de nieuwe messaging app
edit2: hmm geen bookmark/readinglist syncing in 10558. Ben benieuwd of dat wel komt in de versie die wij krijgen.

[ Voor 25% gewijzigd door blmp op 04-10-2015 00:56 ]

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

blmp schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 16:39:
edit: build 10558 is gelekt en bevat inderdaad de nieuwe messaging app
10558 up and running...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Ik ook op mijn desktop. Merk wel dat de build weer wat sneller aanvoelt. 10547 had ik last van een traag startmenu dat is nu weer gefixt. En de messaging apps zijn een leuke aanvulling, vond de desktop Skype app toch al niet zo wat :+.

Wat wel jammer is dat de bookmark/readinglist sync hier nog niet in zit. Dan krijgen we misschien een andere of zelfs nieuwere build volgende week.

[ Voor 16% gewijzigd door blmp op 04-10-2015 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-09 00:31
Ik denk dat build 10558 officieel zal worden vrijgegeven, want het gebeurt vaak als Wzor een build lekt, dat die build ook daadwerkelijk dan de officiële wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dragunov schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 10:25:
Ik denk dat build 10558 officieel zal worden vrijgegeven, want het gebeurt vaak als Wzor een build lekt, dat die build ook daadwerkelijk dan de officiële wordt...
Volgens mij lekken die altijd uit omdat ze in een grotere ring beschikbaar komen om te testen, dus de kans dat het die releases zijn, is dan altijd groter. Maar we hebben niet altijd die versies ook daadwerkelijk gekregen.

10558 vind ik overigens maar weinig boeiends brengen, dus in die zin niet echt de moeite waard.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 11:18

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ach een nieuwe build is altijd leuk toch :)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Martinspire schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 12:35:
[...]

Volgens mij lekken die altijd uit omdat ze in een grotere ring beschikbaar komen om te testen, dus de kans dat het die releases zijn, is dan altijd groter. Maar we hebben niet altijd die versies ook daadwerkelijk gekregen.

10558 vind ik overigens maar weinig boeiends brengen, dus in die zin niet echt de moeite waard.
Meeste leaks zijn volgensmij MS Partner builds. En dat zijn meestal builds die wij niet krijgen, of in elk geval niet dezelfde build. Tijd geleden waren er ook leaks van 10163 (dacht ik) en wij insiders kregen 10162.

Vind de nieuwe Messaging app dus best wel boeiend, maar dat kan mijn eigen mening natuurlijk zijn :+. Verder valt het inderdaad wat tegen. Al ben ik wel blij als synchronisatie eindelijk eens naar Edge komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Iemand de link naar die nieuwe Telefoon app? (url)

Heb al zitten zoeken op Neowin, Winbeta, Windowscentral...., maar ik vind die nergens meer terug.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dragunov schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 20:37:

Heb al zitten zoeken op Neowin, Winbeta, Windowscentral...., maar ik vind die nergens meer terug.

Bedankt!
Welke nieuwe telefoon App bedoel je....die app die in de (gelekte) 10558 build zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Je had ook een link naar de app store zelf waar die instond, voor ze meldden dat de gelekte versie die download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Dragunov schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 20:37:

Bedankt!
Volgensmij komen ze pas beschikbaar op de volgende insider build. Dan krijg je Messaging (SMS+Skype), Skype Video en Phone. Het worden volgensmij net zoals Mail, Calendar etc. system apps (aka ingebouwd in het OS).

[ Voor 20% gewijzigd door blmp op 07-10-2015 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-09 19:03
Hey!

Ik wil graag ook gebruik maken van Windows 10 Insider maar ik kan dat niet, omdat ik blijkbaar beheerd word door een organisatie (wat dus totaal niet zo is)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JXwngam.png

[ Voor 3% gewijzigd door karimmm op 07-10-2015 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
karimmm schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 10:32:
omdat ik blijkbaar beheerd word door een organisatie (wat dus totaal niet zo is)
Die melding verschijnt als je de privacy-gerelateerde instellingen hebt aangepast, hangt dus mogelijk niet samen met het niet kunnen aanmelden bij het insider-programma.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
Raven schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 10:36:
[...]

Die melding verschijnt als je de privacy-gerelateerde instellingen hebt aangepast, hangt dus mogelijk niet samen met het niet kunnen aanmelden bij het insider-programma.
Dat heb ik net ook ontdekt, instellingen veranderen helpt blijkbaar ook niet. Dit wordt dus zeker een clean install?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Blijkbaar moet ik even terugkomen op mijn opmerking: [HELP] Get Insider Builds greyed out
had the same problem. you basically need to make sure "Settings > Privacy > Send Microsoft info" is enabled, that will allow you back into the Insider program.

if you cannot enable the option, you need to use gpedit.msc to enable it: "Computer Configuration > Administrative Templates > Windows Components > Data Collection and Preview Builds". I had to enable all three settings. make sure Telemetry is at least on level "2 - Enhanced"

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
Raven schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 10:38:
Blijkbaar moet ik even terugkomen op mijn opmerking: [HELP] Get Insider Builds greyed out
[...]
Het werkt direct, bedankt! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nec1560
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-08 10:24
Na een clean install van Windows 10 pro, krijg ik geen updates aangeboden via de Fast ring.

Ben wel ingelogd via mijn Microsoft account.

Enige tips?

Tks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Heb je je aangemeld voor het Insider programma?

Indien ja, misschien duurt het even voordat de updates binnen komen?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-09 16:56
nec1560 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 13:56:
Na een clean install van Windows 10 pro, krijg ik geen updates aangeboden via de Fast ring.

Ben wel ingelogd via mijn Microsoft account.

Enige tips?

Tks.
Geduld. Controleer eventueel je registry settings.

[ Voor 13% gewijzigd door FREAKJAM op 08-10-2015 15:15 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nec1560
Bedankt voor de tip, wacht sinds afgelopen maandag.

Register aangepast maar maakt niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
nec1560 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 15:34:
Bedankt voor de tip, wacht sinds afgelopen maandag.

Register aangepast maar maakt niets uit.
Soms switchen van fast naar slow en/of vice versa wil ook wel eens helpen.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nec1560
Heb ik ook al geprobeerd.

Ik had voorheen een W10 - 64 bits NL, nu W10 pro - 64 bits NL.

Maakt dat nog uit?

Tks.

[ Voor 57% gewijzigd door nec1560 op 08-10-2015 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Build 10565 nu in de fast ring...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Bezig met downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Installatie blijft (al 20 minuten) hangen in Windows Update op 'Preparing to install updates 32%' nadat het downloaden is voltooid. Reboot maakt niet uit, blijft weer hangen. Misschien dat hij nog wel door gaat, dus wacht maar weer eens een keer...

SP3 met 10558

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Hmm, search is bij mij niet meer werkend. In de known issues staat ook wel "The search box does not work if you are in a locale where Cortana is not available. We are currently investigating workarounds", maar ik had niet verwacht dat ik nu helemaal niet meer kan zoeken, maar dat alleen de zoekknop niet goed werkte o.i.d.
Verder nog steeds problemen in Edge (rechtermuisknop op een link, openen in nieuw tabblad werkt in de helft van de getallen niet). En op de Start Page in Edge, als ik in de search-box type, blijven de letters nog steeds wit (en dus zie je ze niet). Dit zat ook al in de vorige build.
Verder is er nu een irritante vertraging gekomen in het startmenu. Als je op het windows-icon klikt, zit er nu een vertraging voordat het menu verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

geenstijl schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 21:01:
Hmm, search is bij mij niet meer werkend. In de known issues staat ook wel "The search box does not work if you are in a locale where Cortana is not available. We are currently investigating workarounds", maar ik had niet verwacht dat ik nu helemaal niet meer kan zoeken, maar dat alleen de zoekknop niet goed werkte o.i.d.
Verder nog steeds problemen in Edge (rechtermuisknop op een link, openen in nieuw tabblad werkt in de helft van de getallen niet). En op de Start Page in Edge, als ik in de search-box type, blijven de letters nog steeds wit (en dus zie je ze niet). Dit zat ook al in de vorige build.
Verder is er nu een irritante vertraging gekomen in het startmenu. Als je op het windows-icon klikt, zit er nu een vertraging voordat het menu verschijnt.
Bij mij werkt het slechts een enkele keer niet om een nieew tabblad te openen met een rechter muisklik. Ik krijg dan wel een tabblad, maar geen pagina erin.

Zoeken op de startpage in Edge heeft bij mij altijd gewerkt, zonder witte letters.

Na een installatie kan het een tijdje duren voordat je systeem weer vlot werkt. Dus dat Start Menu zou nog beter kunnen worden.

Maar ja, voorlopig nog steeds op 32% :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willempjuh
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-06 09:44
Bij mij leek hetzelfde probleem te ontstaan, na ongeveer 5 min ging ie verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

willempjuh schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 21:11:
Bij mij leek hetzelfde probleem te ontstaan, na ongeveer 5 min ging ie verder.
10 seconden geleden een Twitter naar MS insider gestuurd en zal je altijd zien... 42% en counting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Mooiste vind ik nog wel het stukje in de Microsoft Edge settings waar staat: Sync your content. Eindelijk favorites & readinglist sync. Nou nog history en open tabs syncen en dan ben ik helemaal blij ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nec1560
Net binnen, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geenstijl schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 21:01:
Hmm, search is bij mij niet meer werkend.
Van Gabe op Twitter
We have a workaround for the Search issue on the 10565 build: If Search isn't working for you, download *any* lang pack and it should work.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Niet online
Yes, maar dat helpt bij mij in ieder geval niet. (Nederlandse versie, Engels taalpakket gedownload)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashram
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09:56
Heb een probleem bij Groove Music en vooral de Store app. Ze starten niet meer en crashen direct na het splash-screen.

Via Powershell (Get-AppXPackage | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppxManifest.xml"}) ook al geprobeerd om alle apps opnieuw te deployen maar helaas geen succes. Zie daarin een error dat er een fout is opgetreden.

In de eventviewer zie ik de volgende dingen staan:

Activation of app Microsoft.WindowsStore_8wekyb3d8bbwe!App failed with error: The remote procedure call failed. See the Microsoft-Windows-TWinUI/Operational log for additional information.

error 0x80073CF6: Cannot register the Microsoft.WindowsStore_8wekyb3d8bbwe package due to the following error: Package could not be registered.

error 0x80070005: Cannot register the request because the following error was encountered during the registration of the windows.stateExtension extension: Access is denied.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Niet online
Positieve zaken aan deze build:
- menu's zijn weer stukje verbeterd (bv rechtermuisklik op bureaublad)
- nieuwe icons (bv "hardware veilig verwijderen") in de systemtray
- rechtermuis-menu in start-menu
- Edge: favorieten-sync (hoop dat dit ook in de mobile build van deze week zit)
- Edge: "Save target as" toegevoegd bij het klikken op links
- Edge: "Favorieten" zijn te verwijderen via het rechtermuis-menu

Negatieve zaken:
- De "search" werkt op geen enkele manier meer (in ieder geval niet in het startmenu/search button), wel werkt het wel in verkenner en mail. GabeAuls workaround werkt niet.
- Zit nu een delay in het tonen van het startmenu
- Edge: nog steeds werkt het rechtermuismenu bij linkjes in 80% van de gevallen niet. Menu openen werkt, maar bij het selecteren van een optie, ververst de pagina (heb ik last van sinds de vorige build)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

geenstijl schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 13:05:
Negatieve zaken:
- De "search" werkt op geen enkele manier meer (in ieder geval niet in het startmenu/search button), wel werkt het wel in verkenner en mail. GabeAuls workaround werkt niet.
Werkt prima hier op zowel desktop als tablet.
Negatieve zaken:
Dat had ik in build 10547, maar is nu juist weg.
Negatieve zaken:
- Edge: nog steeds werkt het rechtermuismenu bij linkjes in 80% van de gevallen niet. Menu openen werkt, maar bij het selecteren van een optie, ververst de pagina (heb ik last van sinds de vorige build)
Nog geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Niet online
Interessant, ik draai wel de Nederlandse versie, wellicht draai jij de Engelse Windows 10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 11:24
Hoe kan ik de weergave taal veranderen naar Engels? Ik draai 10565, en heb Engels (vs) ingesteld bij taal maar kan hem niet als weergavetaal instellen..

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

geenstijl schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 13:45:
Interessant, ik draai wel de Nederlandse versie, wellicht draai jij de Engelse Windows 10?
Engelse installatie inderdaad, maar wel Nederlandse taal geinstalleerd staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Zijn de kleuren terug verdwenen bij de Store Icon in Taakbalk?

Hier terug zwart-wit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Dragunov schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 19:44:
Zijn de kleuren terug verdwenen bij de Store Icon in Taakbalk?

Hier terug zwart-wit
Klopt Mail, Calendar en Store gewoon weer wit. Maar bijvoorbeeld de People app heeft weer een blauw vierkantje. En de nieuwe Messaging app ook weer een blauw vierkantje erom heen. Alsof ze niet weten welke stijl ze moeten kiezen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Alhoewel ik het toch liever zie in zwart-wit, is meer stylish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Hmm, gisteren de nieuwste build 10565 geinstalleerd. Die irritante vertraging in het startmenu is nu weg gelukkig, daar ergerde ik me best wel aan.

Heb nu wel een vaag iets: ik kan de Calculator niet meer opstarten... ding flitst heel snel ff op het scherm, en sluit meteen weer af.... niks in de eventviewer te zien oid van een crash.

Iemand dit ook bemerkt?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wildhagen schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 04:37:
Hmm, gisteren de nieuwste build 10565 geinstalleerd. Die irritante vertraging in het startmenu is nu weg gelukkig, daar ergerde ik me best wel aan.

Heb nu wel een vaag iets: ik kan de Calculator niet meer opstarten... ding flitst heel snel ff op het scherm, en sluit meteen weer af.... niks in de eventviewer te zien oid van een crash.

Iemand dit ook bemerkt?
Hier geen problemen met traag startmenu gehad. Calculator start ook gewoon op. Misschien even sfc of health scannen? En anders even kijken of je apps kan herinstalleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Calculator doet het hier zonder problemen (10565 Enterprise).

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Dat trage startmenu was in de vorige build, in 10565 is het opgelost.

Ga vanavond (zit nu op mijn werk) eens ff een SFC-scan uitvoeren voor de calculator.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 22:42

Arfman

Drome!

Heb me een uur geleden aangemeld voor de Insider, gekozen voor Fast ring maar er gebeurt niks. Alle standaard privacy dingen staan uit, maar heb niks in de registry of met gpedit.msc veranderd. Heb ik gewoon geduld nodig of moeten er toch bepaalde privacy settings aanstaan? Kan er geen duidelijk verhaal over vinden. Voor de volledigheid: ik had gene probleem om Insider te joinen (knop was dus niet grijs oid).

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Geduld, kan soms een tijdje duren.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willempjuh
Zomaar een vraag: heeft iemand ervaring als Windows 10 Insider op zijn zakelijke laptop? EIgenlijk wil ik hem in het domain houden en toch insider zijn, maar vermoed dat dit niet gaat werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• willempjuh
FREAKJAM schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 10:07:
Geduld, kan soms een tijdje duren.
Als je die komma weghaalt is het nog mooier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Arfman schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 10:05:
Heb me een uur geleden aangemeld voor de Insider, gekozen voor Fast ring maar er gebeurt niks. Alle standaard privacy dingen staan uit, maar heb niks in de registry of met gpedit.msc veranderd. Heb ik gewoon geduld nodig of moeten er toch bepaalde privacy settings aanstaan? Kan er geen duidelijk verhaal over vinden. Voor de volledigheid: ik had gene probleem om Insider te joinen (knop was dus niet grijs oid).
Ik kreeg toen ik me aanmeldde voor de Fast Ring pas een dag later de update aangeboden.

Gewoon een beetje geduld hebben dus :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

willempjuh schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 10:38:
Zomaar een vraag: heeft iemand ervaring als Windows 10 Insider op zijn zakelijke laptop? EIgenlijk wil ik hem in het domain houden en toch insider zijn, maar vermoed dat dit niet gaat werken?
Waarom zou dat niet werken? Ik kan mijn laptop gewoon lid maken van mijn thuis domein.
Of je systeembeheerder er blij mee is, is een tweede. Tenzij je dit zelf bent natuurlijk ;)

[ Voor 10% gewijzigd door CAP-Team op 14-10-2015 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
willempjuh schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 10:38:
Ik draai Windows 10 Enterprise al weken op mijn Surface Pro 3 en mijn laptop is gewoon lid van het domein. Ik zit wel in een aparte container in de AD, had weinig behoefte aan policies en dergelijke.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Dank allen, ik ga gewoon geduld proberen te hebben :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Meer mensen die last hebben met de laatste 2 fast ring builds waarbij dxva niet meer werkt? wat ik doe doe ik maar krijg het met geen mogelijkheid meer aan de gang, terug naar 3 versies terug werkt het nog wel.

Amd drivers al geuninstalled met de bekende uninstaller nieuwe en oude drivers getest, maar niets werkt kwa dxva, kale windows 10 fast ring build van 2 dagen terug ook dan geen dxva.

Kodi geeft in log van geen dxva devices found, mpc en vlc werken hardware acceleratie ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
Kapitein187 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:26:
Hoe kan ik de weergave taal veranderen naar Engels? Ik draai 10565, en heb Engels (vs) ingesteld bij taal maar kan hem niet als weergavetaal instellen..
Misschien dat nu iemand me verder kan helpen.
Ik heb al gezocht op internet.

Bij mij is er geen optie om de weergavetaal om te zetten. Ik heb bij de clean install nederlands geinstalleerd maar wil graag cortana gebruiken.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4MS4zmuS3VMZWaSG7TiwM27X/thumb.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jB8RX4h5xO5WU7SJhqrpuqyx/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kapitein187 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 17:43:
[...]

Misschien dat nu iemand me verder kan helpen.
Ik heb al gezocht op internet.

Bij mij is er geen optie om de weergavetaal om te zetten. Ik heb bij de clean install nederlands geinstalleerd maar wil graag cortana gebruiken.

[afbeelding]

[afbeelding]
En bij taal toevoegen? Daar staat toch Nederlands bij?

Overigens kun je, voor zover ik weet, nog geen Cortana in Nederlands gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
Martinspire schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 17:49:
[...]

En bij taal toevoegen? Daar staat toch Nederlands bij?

Overigens kun je, voor zover ik weet, nog geen Cortana in Nederlands gebruiken.
Nee hij is standaard Nederlands, ik wil hem juist naar Engels overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Kapitein187 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 17:51:
[...]

Nee hij is standaard Nederlands, ik wil hem juist naar Engels overzetten.
Al in het 'oude' configuatiescherm gekeken? Daar staat soms net wat meer info waarom je wel of geen Windows Installatietaal kan kiezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
Swerfer schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 17:57:
[...]

Al in het 'oude' configuatiescherm gekeken? Daar staat soms net wat meer info waarom je wel of geen Windows Installatietaal kan kiezen...
Ja gecheckt.

Zie plaatjes.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/l8DUKH1d15CyNWrybB6FMs4d/thumb.png
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6HAhOZ1al3JCmHwVyGkqlAxT/thumb.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Ikm denk dat de preview helemaal een beetje in de war is met talen. Ik heb bij mij gekeken bij mij in de settings app en het control panel en ik heb Engels (UK) en Nederlands zichtbaar als ingestelde taal en bij geen van beide staat dat het de systeem taal is en de talpakketten zijn ook niet te downloaden (Isn't available). Ik heb toch Cortana actief dus ik vermoed dat Engels (US) mijn Windows system language is. Dit is dus nergens zichtbaar. Het kan dus zijn dat jij een Nederlandse Windows system language hebt en ook niet de mogelijkheid hebt om een andere taal te kiezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
Swerfer schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 18:23:
[...]

Ikm denk dat de preview helemaal een beetje in de war is met talen. Ik heb bij mij gekeken bij mij in de settings app en het control panel en ik heb Engels (UK) en Nederlands zichtbaar als ingestelde taal en bij geen van beide staat dat het de systeem taal is en de talpakketten zijn ook niet te downloaden (Isn't available). Ik heb toch Cortana actief dus ik vermoed dat Engels (US) mijn Windows system language is. Dit is dus nergens zichtbaar. Het kan dus zijn dat jij een Nederlandse Windows system language hebt en ook niet de mogelijkheid hebt om een andere taal te kiezen...
Ben nu as we speak aan het praten met een Microsoft anwer desk employee. Ze kijkt er naar. Kwam eerst met het hele riedeltje dat het gewoon kan via de instellingen.

Denk idd dat het een fout is in 10565

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 18:37
Microsoft heeft de ISO bestanden van Build 10565 vrijgegeven, waaronder ook de Nederlandse:
https://www.microsoft.com.../windowsinsiderpreviewiso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Gisteren reeds gedownload, toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Hier ook 10565 geïnstalleerd.

2 bugs die zijn geplet waar ik vaak tegenaan liep:

-5.1 Dolby Surround werkte niet op Realteck chips via S/PDIF
-Beeldscherm ging niet uit na de ingestelde x minuten (ik heb een 3 monitor setup, dus daar kan het ook mee te maken hebben)

Tot nu toe erg blij :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FREAKJAM
Ondanks dat de preview builds steeds beter worden ben ik toch van mening dat Windows 10 ietwat te vlug is uitgebracht. Als je ziet hoeveel nieuwe verbeteringen en fixxes er zijn doorgevoerd in de laatste preview builds, ben ik van mening dat hiermee het "eindproduct" een stuk positiever was ontvangen als deze uitgebracht waren als "final" build. (10240).

Ben benieuwd wanneer het control panel dan ook echt verdwijnt. Dit is al een tijdje aangekondigd, maar ik heb zo een idee dat dit al heel vlug gaat gebeuren in een volgende preview.

[ Voor 5% gewijzigd door FREAKJAM op 18-10-2015 12:03 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

FREAKJAM schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 12:03:
Ondanks dat de preview builds steeds beter worden ben ik toch van mening dat Windows 10 ietwat te vlug is uitgebracht. Als je ziet hoeveel nieuwe verbeteringen en fixxes er zijn doorgevoerd in de laatste preview builds, ben ik van mening dat hiermee het "eindproduct" een stuk positiever was ontvangen als deze uitgebracht waren als "final" build. (10240).

Ben benieuwd wanneer het control panel dan ook echt verdwijnt. Dit is al een tijdje aangekondigd, maar ik heb zo een idee dat dit al heel vlug gaat gebeuren in een volgende preview.
Denk voorlopig nog niet. De TH2 build is voornamelijk bugfixes, features toevoegen die echt nog miste (zoals Edge syncing). Pas in RS1 (Redstone) volgend jaar (nou ja iets eerder in previews dan) komen echt nieuwe features en grotere OS wijzigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Ja, ik wist dat het pas zou gebeuren in Redstone, maar stiekem hoop ik op eerder.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Build 10568 gelekt, maarrrrr:
We’re noticing random slowdowns and high CPU usage, keep that in mind if you decide to install this leaked build. We’re recommending you avoid this build for now.
http://www.winbeta.org/ne...-leaked-onto-the-internet

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is een KB (KB3105208) die voor BSOD's zorgt. Zie ook dit topic op Microsoft Answers. Kreeg net een BSOD na installatie van een hele bups met updates, moest een system reset (factory reset met behoud van documenten) doen om weer een werkende machine te krijgen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

TheVMaster schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 15:15:
Er is een KB (KB3105208) die voor BSOD's zorgt. Zie ook dit topic op Microsoft Answers. Kreeg net een BSOD na installatie van een hele bups met updates, moest een system reset (factory reset met behoud van documenten) doen om weer een werkende machine te krijgen :(
Thanks for the warning. Ik heb gelijk de update uitgevoerd en secure boot uitgeschakeld. Beter dat ik zelf de controle heb dan dat de update automatisch wordt doorgevoerd, bijvoorbeeld bij een restart. Nu maar wachten op een update voor de update...

Edit:

Update is teruggetrokken:

http://microsoft-news.com...or-some-windows-10-users/

[ Voor 7% gewijzigd door Swerfer op 23-10-2015 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Als ik het goed begrijp wordt volgende maand de 1511 update vrijgegeven maar dit wordt dus niet als nieuwe build gereleased, maar gewoon via Windows Update gedistribueerd?
Tot nu toe was ik in de veronderstelling dat we volgende maand gewoon build 10600 oid aangeboden zouden krijgen als update voor de huidige 10240 RTM build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

CAP-Team schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 12:10:
Als ik het goed begrijp wordt volgende maand de 1511 update vrijgegeven maar dit wordt dus niet als nieuwe build gereleased, maar gewoon via Windows Update gedistribueerd?
Tot nu toe was ik in de veronderstelling dat we volgende maand gewoon build 10600 oid aangeboden zouden krijgen als update voor de huidige 10240 RTM build.
Vraag mij inderdaad af of Windows 10 gebruikers nou een 'standaard' update krijgen of een build update zoals wij Insiders krijgen. Zou toch zeggen gewoon een nieuwe build zoals wij Insiders die ook krijgen, maar dan heet die gewoon 'Windows 10 Update 1' of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Ik vraag me af of ze in de 10xxx reeks zullen blijven, want als ze zo doorgaan, zullen ze naar de 11xxx reeks moeten overschakelen en dan heb je dan toch ongeveer een Windows 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Dragunov schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 18:45:
Ik vraag me af of ze in de 10xxx reeks zullen blijven, want als ze zo doorgaan, zullen ze naar de 11xxx reeks moeten overschakelen en dan heb je dan toch ongeveer een Windows 11
Het zit een beetje raar in elkaar met de versienummers.

OS buildVersion
10.0.10572.0 (10 Mobile)1511
10565.41736 (10 Desktop)1511

Beetje raar twee formaten tussen soort van gelijke platformen. Die van Mobile ziet er wat duidelijker uit zou je zeggen, dan kan je bijv TH2 gewoon 10.0.10600.0 (gezien het 'simpele' bugfix achtige release is) en dan met Redstone verhogen naar 10.1.xxxxxx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Dat ziet er inderdaad beter uit!

Maar build number zal zoiezo ooit hoger worden dan de Windows versie.

Dus hun kunstmatig optrekken van Windows 10 naar build 10.xxx zal dan een gimmick zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 23:39
Positieve zaken aan deze build:
- menu's zijn weer stukje verbeterd (bv rechtermuisklik op bureaublad)
- nieuwe icons (bv "hardware veilig verwijderen") in de systemtray
- rechtermuis-menu in start-menu
- Edge: favorieten-sync (hoop dat dit ook in de mobile build van deze week zit)
- Edge: "Save target as" toegevoegd bij het klikken op links
- Edge: "Favorieten" zijn te verwijderen via het rechtermuis-menu

Negatieve zaken:
http://wind8apps.com/windows-10-build-10565-problems/

Ik zie dat daar staat: The search box does not work if you are in a locale where Cortana is not available. We are currently investigating workarounds.

Vreemd is wel dat hij een tijd terug gewoon werkte en zomaar uit het niets stopt.

Wat mij ook opvalt is dat het start menu soms minder transparant is per keer dat ik hem open.

Heel apart. Ik denk ook dat de vertraging komt omdat dit search/cortana onderdeel niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 01:28
Volgens de Insider Preview Build 10565 kan je het rechtstreeks activeren met een Windows 7/8 key.

Maar op de Insider Preview Build pagina zelf zeggen ze dat je eerst een geactiveerde Windows 10 machine moet hebben.
Windows Insider Preview Activation
You will need to install the Windows 10 Insider Preview build on a device that has been previously activated with Windows 10 or with a Windows 10 product key.
Welke is nou waar? Want dit lijkt me een paradox 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Ketho op 28-10-2015 17:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Ketho schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 17:36:
Volgens de Insider Preview Build 10565 kan je het rechtstreeks activeren met een Windows 7/8 key.

Maar op de Insider Preview Build pagina zelf zeggen ze dat je eerst een geactiveerde Windows 10 machine moet hebben.

[...]

Welke is nou waar? Want dit lijkt me een paradox 8)7
Als je de ISO download, kan je gewoon installeren en de key invullen. Dan download je de Insider Build zonder dat je in Windows als Insider bent aangemeld. Je kan dan namelijk rechtstreeks van USB/DVD installeren door te booten van USB/DVD.

Straks ergens in November krijgt iedereen TH2 en kan je ook als niet insider gewoon je key invoeren van Windows 7/8...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Gabe heeft gemeld dat later vandaag (smiddags bij hun) een nieuwe PC Insider build uitkomt, namelijk build 10576.

update: de PC build is beschikbaar!!! Ben schijnbaar zo snel dat de blogpost nog niet eens live is of zo :P

update2: hij is live :+

[ Voor 63% gewijzigd door blmp op 29-10-2015 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Jep, 10576 is live, heb hem net geinstalleerd. Ging weer vlotjes as usual.

Nog geen grote verschillen gezien.

Wel had hij na de upgrade meteen alweer 3 andere updates nodig.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Niet online
Problemen die ik had since de vorige build:
- Edge: nog steeds werkt het rechtermuismenu bij linkjes in 80% van de gevallen niet. Menu openen werkt, maar bij het selecteren van een optie, ververst de pagina (heb ik last van sinds de vorige build(
Alle 3 de zaken zijn voor mij opgelost in build 10576 :)

[ Voor 4% gewijzigd door geenstijl op 30-10-2015 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 15:17
2 keer een bevroren pc (ctrl alt del doet niets meer, nog wel numlock) binnen een week na upgrade windows 10 op een pc waar al 4 jaar probleemloos win7 op draaide. Aan mijn applicaties kan het niet liggen want microsoft tetterde 20 jaar geleden al over het gescheiden houden van applicaties van de kernel dus dat zal inmiddels wel geen issue meer zijn lijkt me. Mijn reset knop begint langzaam aan weer een beetje te slijten.

Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
HanslH schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:45:
2 keer een bevroren pc (ctrl alt del doet niets meer, nog wel numlock) binnen een week na upgrade windows 10 op een pc waar al 4 jaar probleemloos win7 op draaide. Aan mijn applicaties kan het niet liggen want microsoft tetterde 20 jaar geleden al over het gescheiden houden van applicaties van de kernel dus dat zal inmiddels wel geen issue meer zijn lijkt me. Mijn reset knop begint langzaam aan weer een beetje te slijten.
Maar is dat nu de schuld van Windows 10 of je PC of wat probeer je nu duidelijk te maken? :9
Dit is trouwens wel het preview topic, dus ik weet niet of je probleem zich voordeed bij een stable of preview build.

[ Voor 8% gewijzigd door FREAKJAM op 30-10-2015 15:57 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Waarschijnlijk eerder een hardware of driver issue dan dat het perse aan Windows 10 ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Tsja, het is nu eenmaal een preview-versie die je draait, dus je kan verwachten dat je dan wel eens tegen problemen aanloopt. Wil je meer zekerheid, moet je op de stable release blijven zitten.

Overigens lijkt het me eerder een probleem met een driver of applicatie, als ik het zo lees.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Hmm ligt het aan mij of... Sinds 3 builds geen dxva meer ism. amd radeon 280x en verschillende amd drivers, ook kale install geeft geen dxva meer dit zowel in kodi/mpc-hc/vlc etc.

Laatste build waarbij dxva nog werkte was 10536, alle builds daarna geen dxva meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

devil-strike schreef op zondag 01 november 2015 @ 15:24:
Hmm ligt het aan mij of... Sinds 3 builds geen dxva meer ism. amd radeon 280x en verschillende amd drivers, ook kale install geeft geen dxva meer dit zowel in kodi/mpc-hc/vlc etc.

Laatste build waarbij dxva nog werkte was 10536, alle builds daarna geen dxva meer.
Zie inderdaad in MPC-HC dat dxva als 'available' staat en niet active. Was me nog niet eerder opgevallen eigenlijk :+.

edit: Heb zelf een AMD 7850

[ Voor 3% gewijzigd door blmp op 01-11-2015 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
blmp schreef op zondag 01 november 2015 @ 15:33:
[...]

Zie inderdaad in MPC-HC dat dxva als 'available' staat en niet active. Was me nog niet eerder opgevallen eigenlijk :+.

edit: Heb zelf een AMD 7850
Ok, lijkt mij dan een bug in windows of amd drivers ism laatste 2 builds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

"We have a couple of builds that are looking good in internal rings. It's possible we'll see them later this week to Fast." - Gabe Aul

Verwachting is build 10586, wat tevens de 'public release' van Threshold 2 gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Er is een build uit

http://microsoft-news.com...-build-10586-to-insiders/

Ik zit op 10547 en zie geen update nog.

Waarom heb ik 10576 niet eigenlijk? Fast staat nog gewoon aan in de update-settings.

[ Voor 107% gewijzigd door hjs op 05-11-2015 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Kan 1 van jullie insiders zien wat er op de volgende pagina staat en er dan misschien een screenshot van maken ?
http://answers.microsoft....c8dfd986?tm=1444020465076

Ben erg benieuwd of ik er als non-insider iets mee zou kunnen om mn geluidskaart problemen op te lossen.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 01:28
enchion schreef op donderdag 05 november 2015 @ 19:54:
Kan 1 van jullie insiders zien wat er op de volgende pagina staat en er dan misschien een screenshot van maken ?
Via Google zou je toegang moeten hebben
https://www.google.nl/#q=...88-412b-90b9-4e5ec8dfd986

Dan wel via de cache
http://webcache.googleuse...88-412b-90b9-4e5ec8dfd986

Edit: schijnt niet te werken, nvm :-(

[ Voor 30% gewijzigd door Ketho op 05-11-2015 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
RTM build. Geen watermerk, geen timebomb

Hopelijk alles gefixt!

Heb nog altijd het probleem dat als je Start Menu bovenhaalt en dan direct de Search, dat dat scherm zwart is soms!

Keer zien of het in laatste build is opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Installing th2_release Professional 10586. Inderdaad een update voor de RTM build. Komt waarschijnlijk over een paar dagen uit voor de mensen die build 10240 draaien (10 nov, patch tuesday).

[ Voor 78% gewijzigd door FREAKJAM op 06-11-2015 00:17 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

hjs schreef op donderdag 05 november 2015 @ 19:16:
Er is een build uit

http://microsoft-news.com...-build-10586-to-insiders/

Ik zit op 10547 en zie geen update nog.

Waarom heb ik 10576 niet eigenlijk? Fast staat nog gewoon aan in de update-settings.
Als je in de Fast ring zat zou je ook al 10565 gehad moeten hebben ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

blmp schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 01:32:
[...]

Als je in de Fast ring zat zou je ook al 10565 gehad moeten hebben ;).
Ja zat blijkbaar, maar waarom krijg ik dan geen updates meer?

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Wx17VqeHsdnUpoLjdUj624iL/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

hjs schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 08:04:
[...]

Ja zat blijkbaar, maar waarom krijg ik dan geen updates meer?

[afbeelding]
Misschien een keer stoppen met insider versies en daarna weer opnieuw starten? Of je download de ISO...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Ligt het aan mij of is er nu niet heel veel ruchtbaarheid gegeven aan deze nieuwe build? Ik lees er maar heel weinig over op het net..

Pagina: 1 ... 3 ... 14 Laatste

Let op:
ALLEEN ervaringen met en discussie over het gebruik van Windows 10 Insider Preview builds!. Lees altijd de Topic Start voordat je begint met posten.

De reguliere Windows 10 versies? Bespreek die in het gewone topic : [Windows 10] Ervaringen & Discussie - Deel 2

Voor Windows Server 2019 Insider Preview Ervaringen & Discussie kun je hier terecht.

Problemen met Upgraden / Installeren van Windows 10?
Om te voorkomen dat het ervaringen topic overstroomt, graag je uitdagingen hier bespreken. Posts die in het ervaringen topic worden geplaatst, worden zonder meer verwijderd (of verplaatst) zonder verdere mededeling.