Gauntlet is alleen interessant omdat je er twee diamond players mee kunt hebben. Nadeel is wel dat je er zo'n 250 wins voor moet hebben om ze te krijgen en als je pech hebt, meer. Rewards op het bronzen board is idd teleurstellend. Of 25 MT per kaartje of een +3 contract. Moet zeggen dat ik de contracts wel kan gebruiken nu.
Ik speel best vaak nog de challenges maar ben daar bijna doorheen.
- Multiplayer challenges (nog nooit iemand kunnen pakken daarmee, dus misschien dat iemand daar ooit eens samen een paar uurtjes voor wilt gaan zitten? Levert namelijk wel dik MT op).
- Challenges waar je een bepaalde speler voor nodig hebt. Zijn er vier van geloof ik. PG13, LeBron, Curry en Leonard. Ik heb ze alle vier niet en ze zijn alle vier duur of verschrikkelijk duur.
- Challenges waar je er 3 of meer wedstrijden achter elkaar moet winnen. Dat vreet echt contracts op.
Qua packs ben ik "hooked" aan de dynamic packs. De eerste twee packs die ik daarmee opende kreeg ik dynamic J.J. Redick (79) en dynamic Ibaka (80). Ik geloof zelf persoonlijk niet zo in de "dynamic" hype. De kaarten gaan voor een beetje speler (75+ rating) voor 5 tot soms wel 10 keer over de kop. In geval van Redick kost de reguliere kaart ergens tussen de 2000 en 3000 MT. De dynamic variant gaat tussen de 5000 en 7000 MT weg. OK, de dynamic kaart van Redick kan in theorie beter worden. Maar ziet iemand ooit Redick een rating van 85 of hoger krijgen? Dan kun je net zo goed een Butler kopen die voor dezelfde prijs als een dynamic Redick te koop is maar die wel gewoon vast een 86 rating heeft?
J.J. Redick heb ik ondertussen verkocht gekregen voor 5550 MT. Heeft drie dagen geduurd. Ibaka staat verrassend genoeg nog steeds te koop na drie dagen. Eerst voor 7500 MT, toen voor 6500 MT en heb hem nu voor 24 uur online staan met een minimum van 5500 MT. En als je nagaat dat je met 3500 MT al zo'n pack hebt, dan is het gewoon instant winst die je maakt. Dus ik heb nog 4 packs geopend en daar zat alleen maar rommel in (2 dynamic bronze en 2 random zilvers). Dus daar ben ik mee gestopt.
Toen gisteravond nog twee Curry packs geopend en daar zat o.a. weer een gouden PG bij (ben even vergeten wie heb er ondertussen zoveel) en
http://2kmtcentral.com/16/players/4502/tracy-mcgrady. Die had ik al dus de tweede staat ook in de auction house. Het is echt een hele middelmatige SG shooter maar kan wel dunken en layuppen als een gek. Maar die schijnt voor best grote bedragen verkocht te worden. Ben met 12K MT begonnen. Maar in de Auction House staan de kaartjes voor 15K MT en op het internet heb ik zelfs mensen gelezen die er 20K MT voor betaald hebben.
@Farpoint: Die Drummond is wel een aardige kaart. Maar ben gewoon niet heel groot fan van hem. Ik heb de standaard kaart. Goede rebounder en als hij vrij staat een hele goede dunker. Maar Post Control/Hook/Fade is slecht net als zijn free throws en dat is toch wel hetgeen wat je nodig hebt als een wedstrijd niet loopt. Ik zou zelf Kevin McHale nog wel willen hebben. Laat een keer in de Gauntlet had ik weer een pipo met een TBT Howard (91 rating). Ik kreeg random deze kaart
http://2kmtcentral.com/16/players/compare/9684/9654. God wat is dat een beest van een kaart zeg. Speel je met een reguliere center (ik noem maar wat, Koufus, Gortat noem maar wat) dan wordt je aan alle kanten gepasseerd. Dunks, post hooks, layups. Heb je McHale er tegenover staan, dan mist Howard ineens alles. Zelfs Post Hooks van 1 feet van de basket af.
Zou zelf nog wel een goede SF willen hebben. TBT Melo ofzo.

Overigens nog één tip. Als je dubbele bronzen spelers hebt (of zilveren spelers), zet ze gewoon in je Auction House neer. Heb nu al regelmatig dat waardeloze spelers tussen de 500 en 1000 MT opleveren terwijl ze bij een quicksell maar iets van 250 of 500 MT opleveren. Probeer het voor een dag, zet ze niet te hoog weg en soms krijg je er wat leuks voor. En soms niet en dan kun je ze alsnog quicksellen.
Sorry voor de lange post.