Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-05 22:56

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/24dg45w.jpg

Platformen: PC, PS3, X360, XONE, PS4
Ontwikkelaar(s): 2K Games
Uitgever(s): 2K Games
Spelserie: NBA 2K
Releasedatum: 29 September 2015
Genre(s): Sport, Basketbal
Speelmodus: Singleplayer, multiplayer, online multiplayer
Leeftijdsklasse: ESRB: E
PEGI: 3+

Komende maand komt 2K games weer met een nieuwe NBA game. Ik dacht laat ik een topic aanmaken voor de mensen die hier enthousiast van worden :P.

Nieuwe modus: 2K Pro-Am
Afbeeldingslocatie: http://nba2k16game.com/wp-content/uploads/2015/07/NBA-2K16-Brings-2K-Pro-Am-Features.jpg
NBA 2K16 2K Pro-Am Features:
Afbeeldingslocatie: http://nba2k16game.com/wp-content/uploads/2015/07/NBA-2K16-Pro-Am-Features.jpg

Gelekte nieuwe controls:
Basic Offense
  • Left Stick: Move Player

• Pro Stick(Right Stick): Dribble Moves/Shooting/Passing

• L2/LT: Post Up
  • R2/RT: Sprint.

• L2/LB: Call Play (tap)/ Pick Control (hold)

• R1/RB: Icon Pass
  • 
X/A: Pass/Touch Pass

• Circle/B: Bounce Pass (tap)/Flashy Pass (double tap)

• Square/X: Shoot (tap for Pump Fake/Hop, double tap for Spin Gather)

• Triangle/Y: Lob Pass (tap)/Alley-Oop (double tap)
  • 
Up on D-Pad: 2K Smart Play

• Right on D-Pad: Points Of Emphasis

• Left on D-Pad: Quick Plays/ Offensive Strategies
Basic Defense
  • X/A: Player Swap (closest to ball)
  • Circle/B: Take Charge
  • Square/X: Steal
  • Triangle/Y: Block/Rebound
  • Right on D-Pad: Points of Emphasis
  • Left on D-Pad: Defensive Sets
  • Down on D-Pad: Substitutions
Shooting
  • Jump Shot: Move and hold the shot stick in any direction (toward hoop for bank shot)
  • Stepback Jumper: Move and hold the shot stick away from hoop
  • Hop Gather: Press Square/X while driving (left stick determines direction of hop)
  • Spin Gather: Double tap Square/X while standing or driving
  • Putback Dunk/Layup:Move & hold the shot stick in any direction during an offensive rebound.
  • Dominant/Off-Hand Dunk: R2/RT + Move and hold the shot stick left or right to with that hand (while driving)
  • Mid-Air Change Shot: Start dunk/layup, move the right stick in any direction while in the air
  • Pump Fake: Start a jump shot, then quickly release the shot stick
  • Step Through: Pump fake then press and hold the shot stick before pump fake ends
  • Euro Step Layup: Move and hold the shot stick away from hoop left/right (while driving) toward hoop.
  • 2-Hand Dunk: R2/RT + Move and hold the shot stick toward hoop (while driving)
  • Flashy Dunk: R2/RT + Move and hold the shot stick away from hoop (while driving)
  • Runner Floater: Move and hold the shot stick away from hoop (while driving close)
  • Normal Layup: Move and hold the shot stick toward hoop while driving (right stick direction determines finish hand)
  • Reverse Layup: Move and hold the shot stick toward the baseline (while driving baseline)
Dribbling
  • Crossover: Move the right stick toward off hand, then quickly release
  • Between Legs Cross: Move the right stick between off hand and player’s back, then quickly release
  • Behind Back: Move the right stick away from hoop, then quickly release
  • Stepback: R2/RT + Move the right stick away from hoop, then quickly release
  • Signature Size-ups: R2/RT + Move the right stick in any direction then quickly release
  • In and Out: Move the right stick toward hoop then quickly release
  • Hesitation (Quick): Move the right stick toward ball hand then quickly release
  • Hesitation (Escape): Move the right stick toward ball hand but slightly back from hoop then quickly release
  • Spin:Rotate the right stick from ball hand around player’s back, then quickly return to neutral
  • Half Spin:Rotate the right stick in a quarter-circle from ball hand to hoop, then quickly return to neutral
  • Triple Threat Jab: Move right stick left or right then quickly release (while in triple threat)
  • Triple Threat Combo Move: Move the right stick toward the hoop then quickly release (while in triple threat)
  • Triple Threat Stepback: R2/RT + Move the right stick away from hoop, then quickly release (while in triple threat)
  • Triple Threat Spinout: Rotate the right stick then quickly return to neutral (while in triple threat)
Passing
  • Pass: X/A (left stick selects recipient)
  • Bounce Pass: Circle/B (left stick selects recipient)
  • Overhead/Lob Pass: Triangle/Y (left stick selects recipient)
  • Flashy Pass: Double tap Circle/B (left stick selects recipient)
  • Icon Pass: Press R1/RB then press action button of desired receiver
  • Fake Pass: Triangle/Y + Circle/B (while standing or driving)
  • Alley Oop: Double Tap Triangle/Y (left stick selects recipient, toward basket for oop-to-self)
  • Rolling Inbound: Triangle/Y during baseline inbounds
  • Give and Go: Press and hold X/A to retain control of passer, release Circle/A to receive the ball back
  • PRO STICK Pass: R1/RB + right stick
  • Off-Ball Offense
  • Call for Ball: X/A
  • Call for Alley-Oop: Double tap Triangle/Y (while cutting toward hoop)
Basic Defense
  • Left Stick: Move Player

• Right Stick: Quick Step/Hands Up/Contest
  • L2/LT: Intense D
  • R2/RT: Sprint.

• L2/LB: Defensive Strategies (tap)/ Double Team (hold)

• R1/RB: Icon Swap
  • 
X/A: Pass/Touch Pass

• Fast Shuffle: Press & hold L2/LT or R2/RT & move the left stick in any direction.
  • Hands Up Defense: Press and hold right stick in any direction
  • Shot Contest: Press right stick towards shooter

• Pass Contest: Press right stick away from dribbler
Off-Ball Defense
  • Post Up/Ball Denial: L2/LT when near opponent (based on distance to basket)
  • Deny Hands Out: right stick in any direction
  • Ball Pressure: Press right stick toward ballhandler
  • Fight for position in Post: L2/LT + Left stick into defender (when posted off-ball)
  • Deny/Front Post: L2/LT + right stick left/right (when posted off-ball)
On-Ball Defense
  • Intense-D: Press and hold L2/LT when in front of dribbler
  • Quick Step Cutoff: Move the right stick in the direction you want to step
  • Crowd Dribbler: Press and hold L2/LT when near the dribbler
  • Fast Shuffle: Press and hold L2/LT + R2/RT, move left stick in any direction
  • Hands Up Defense: Move and hold the right stick in any direction
  • Shot Contest: Move and hold the right stick in any direction when near shooter(during shot)
  • Vertical Contest: Move and hold left stick away from the shooter and press Triangle/Y
  • Swat Block: Hold R2/RT and press Triangle/Y
  • Take Charge: Press and hold Circle/B
  • Flop: While in take charge, release Circle/B, press Circle/B
  • Intentional Foul: Repeatedly press or press and hold X near ballhandler
  • Double Team: Press and hold L1/LB
  • Icon Double Team: Press L1/LB press and hold the action button of desired double teamer
Advanced Controls
  • Positional Playcall: Press L1/LB, then press teammate’s action button and choose play from menu
  • Basic Pick Control: Press and hold L1/LB
  • Advanced Pick Control: Press and hold L1/LB. Use R1/RB to choose Roll vs. Fade and R1/RB to choose pick side.
  • Set Screen: Circle/B
  • Call for Screen: Triangle/Y
  • Icon Pick Control: Press L1/LB, then press and hold the action button of desired screener
  • Slip Screen and Early Fade: Call for pick, then press L1/LB again at any time before the screener gets hit to have him slip or fade early
Post Moves
  • Enter/Leave Post: Press and hold L2/LT to post up, release L2/LT to faceup
  • Drive to Key: R2/RT + Left stick toward key
  • Drive to Baseline: R2/RT + Left stick toward baseline
  • Quick Spin: Rotate the shot stick to outside shoulder
  • Hook Drive: Rotate shot stick to inside shoulder
  • Fakes: Move the shot stick in any direction but away from hoop
  • Post Shots (Shotstick)
  • Post Hook: Shot stick left or right toward hoop (close range)
  • Post Fade: shot stick left or right away from hoop (beyond close range)
  • Post Layup: Move and hold the shot stick left or right toward hoop (close range) while the left stick is deflected
  • Shimmy Shot: R2/RT + shot stick left or right away from hoop
  • Post Hop: Push left stick left or right away from hoop, then press Square/X
  • Post Stepback: left stick away from hoop, then press Square/X
  • Dropstep: left stick toward hoop, then press Square/X
  • Pump Fake: Start a shot listed above, then move the shot stick to neutral

Er is dit seizoen veel geklaagd over cheese en 3 punters in de online modus van 2K. In 2k16 gaat er veel op de schop, verplicht leesvoer:
http://www.operationsport...e-details-from-mike-wang/

PSN tweakers:
Tweakers IDPSNPosition
N2theBN2theB
PunkbusterPosterHeroSF
RobkazoeRobkazoeC
SemperFidelisHennyGingeralePG
taker1987taker-martSF
FarpointstefzandstraPF
LabsTipJrLabsTipJr
Thomas033vd Thomas033vd
Maiky1001Maiky1001SG

[ Voor 8% gewijzigd door Punkbuster op 06-10-2015 18:22 ]

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-05 22:21
Officiële trailer:
YouTube: NBA 2K16 Presents: #WINNING

Curry:
YouTube: NBA 2K16 Presents Stephen Curry: Beyond the Shadows

Harden:
YouTube: NBA 2K16 Presents James Harden: Believe

Davis:
YouTube: NBA 2K16 Presents Anthony Davis: The Rise

Nog exact één maand en we kunnen weer losgaan. Heb zelf versie 15 overgeslagen en speel zelf nog versie 14. Dus voor mij zal de game wel een aantal stappen vooruit zijn. Beelden zien er goed uit en ben benieuwd. Ga hem denk ik wel blind kopen en zal dit jaar ook wat vaker online te vinden zijn. Heb er zin in.

Als je de preorder neemt, kun je op de 25e btw al aan de slag gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Robkazoe op 25-08-2015 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-04 17:11
Ik heb 15 ook overgeslagen dus ga weer voor 2k16.
Heb er echt zin in, speel op PS4 maar aangezien alle Amerikanen mij keihard afmaken moet ik wederom maar wat vrienden overhalen om voor 2k16 te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Ik speel ook op de PS4. Heb geen idee wat mijn niveau is ten opzichte van andere mensen. Ik las/hoorde wel dat er tegenwoordig servers in Duitsland staan. Toen ik zelf een paar potjes NBA2K14 speelde op de PS4 was het echt veel lag. Zodanig dat je geen fatsoenlijk schot kon lossen. Dus hopelijk gaat dat wat beter.

Geen idee wat mijn niveau is. Heb het idee dat ik het wel aardig kan maar misschien klopt er helemaal niets van dat beeld. :D Misschien handig om hier een PS4 lijst met gebruikers te maken. Misschien beter voor het niveau en de lag :)

[ Voor 10% gewijzigd door Robkazoe op 25-08-2015 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SC4RF4C3
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-12-2024
Ik doe mee, heb 2k15 voor eerst gespeeld, mn pro in my park is al 96. Met zelfde speler schiet ik in my career alles raak, maar in my park juist andersom :) online is toch wat anders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Laatst online: 19:31
Mijn eerste NBA 2K was ook 2K15. Was wel gelijk hooked en heb meteen die PS4 pre order voor 2K16 geplaatst, can't wait!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
Ook mijn eerste NBA die ik speel. Ik kom van FIFA af en moet zeggen dat ik NBA zoveel beter gebalanceerd vind. MyCareer en zeker MyPark is geweldig. Ben dit jaar Legend 2 geweest, maar dan wil bijna niemand meer spelen.. Dus ben nu weer Rookie :D :P

Als er mensen zijn die ooit willen ballen in de Park moeten ze maar toevoegen. (PSN: LEiPo)

[ Voor 16% gewijzigd door Punkbuster op 26-08-2015 09:43 ]

automation fanboy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
Schietmechanisme schijnt nu wel volledig anders te worden. Groene releases schijnen minder vaak voor te komen. En als het gebeurd dan zou dat nog geen 100% garantie zijn dat de ballen erin gaan. Ben wel benieuwd. Denk dat je dan ook een stuk realistischer stats ingame krijgt. Maar hoop niet dat het tot veel frustratie lijdt omdat het spel te random ballen laat misgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SC4RF4C3
Zou 2k het mogelijk maken om je VC money te kunnen overzetten naar 2k16? Heb nu 55.000 VC beetje jammer als ik weer opnieuw moet sparen :) reden waarom ik juist ging sparen was om dingen te kopen die beschikbaar zijn bij rank all star of legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Reken er maar niet op. Maar goed, ik heb nog nooit twee spellen van de NBA2K serie gehad op één platform.

Robkazoe is mijn PSN overigens (PS4).

[ Voor 16% gewijzigd door Robkazoe op 26-08-2015 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
Ik had inmiddels 280.000 VC staan en dat heb ik eergisteren allemaal uitgegeven aan in game onzin...

Heeft iemand ook die Collectors Edition gekocht? Heb zelf die besteld maar als ik heel eerlijk ben begrijp ik niet waarom deze 1,5x zoveel moet kosten als de 'normale' game...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robkazoe
Ik moet hem nog preorderen maar ik ga voor de reguliere versie. Als ik het goed begrijp zijn dit de bonuses:
Jordan Special Edition
The NBA 2K16 Michael Jordan Special Edition includes the following bonus content:
• Digital Jordan shoes for your MyPLAYER
• Jordan T-shirt for your MyPLAYER
• Jordan Jersey for your MyPLAYER
• 30,000 Virtual Currency
• MyTEAM VIP+: 3 Emerald packs each with a guaranteed Emerald player AND a new Special Edition Exclusive Moments Card
* Does not include any other pre-order offer

Preorder bonus als je de pagina bekijkt in de US PS Store (NL pagina bestaat volgens mij nog niet).
Pre-order and receive a bonus after checking out:
- NBA 2K15 35,000 VC
- NBA 2K16 PS4 PreOrder Theme

Also receive at launch:
-Digital download on Friday, September 25 (4 days before standard release on September 29)
-10,000 VC for NBA 2K16
- MyTEAM VIP with 3 Emerald packs each with a guaranteed Emerald player.

Ben benieuwd of de "NBA 2K15 35,000 VC" een typefout is en voor de nieuwe versie is of dat je gewoon nog extra VC voor de oude editie krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
Vind die Jordan edition beetje overpriced.. voor als je kijkt naar de VC die je krijgt. Nu koop je voor 20,- 75K aan VC.
Ik heb de normale editie ge-preorderd in de Store, want ik wil hem de 25ste graag spelen ;)

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
https://play.spotify.com/...st/3R9svIhyXfazcYAhVJg2Ts

De soundtrack staat ondertussen ook online. Met bijna 3 uur muziek verdeeld over 50 nummers. Hopelijk weer net zo vet als NBA2K14. (Geen idee hoe dat in NBA2K15 was overigens).

+ nog een nieuwe trailer van 2K benelux.

[ Voor 17% gewijzigd door Robkazoe op 02-09-2015 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-05 01:57

Turfschipper

Hup NAC

Komt er een demo van deze game?

Paar jaar geleden op de ps3 al zo een mooie game. Ben benieuwd op de ps4 en nieuwe tv.

Zat toen al te denken, man... Als pes er eens zo uit zou zien... Eigenlijk alle sportgames wel zo een beetje. Zoveel beter dan de rest deze gameserie.

Misschien eens een keer serieus proberen. Las iets over dat de servers nu in Duitsland staan, dus online wordt het nu ook wel tof denk ik.

[ Voor 13% gewijzigd door Turfschipper op 13-09-2015 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
Eindelijk beginnen er wat goede gameplay videos op te duiken en het ziet er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n2theb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08:04

n2theb

Tweakers Abonnee

Ik ben zeer benieuwd naar de gameplay!

Wie van jullie heeft er nog tips voor mij betreft verdedigen? Verdedigen vond ik de laatste keer dat ik speelde, 2k14 op PC, kapot lastig. Dan praten we wel weer over 2 jaar geleden. Heb dit jaar er voor gekozen om 2k16 te kopen voor de PS4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Punkbuster
Verdedigen is veel stil staan ipv rond rennen of bewegen, lekker met de armpjes heen en weer. (rechter knuppel PS4) + L2 (intense defense) Mensen die veel bewegen krijgen anclebreakers ..

[ Voor 6% gewijzigd door Punkbuster op 15-09-2015 08:19 ]

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n2theb

n2theb

Tweakers Abonnee

Punkbuster schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 08:18:
Verdedigen is veel stil staan ipv rond rennen of bewegen, lekker met de armpjes heen en weer. (rechter knuppel PS4) + L2 (intense defense) Mensen die veel bewegen krijgen anclebreakers ..
Dus de truc is dus gewoon verdedigen rustig kijken en proberen te wachten en dan toe te slaan? Ik ben meestal van meteen op een mannetje af om de bal af te pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Punkbuster
Ja, dat is het geheim. Het is geen voetbal. Bij baksetball is het eigenlijk belangrijk alleen voor je man te blijven. ( kijk stealen kan soms wel hoor)
Zo lang je voor je man staat kan die niet driven, of schieten. Dus moet die altijd passen, of contested schieten. En die missen ze 9 van 10 x.

automation fanboy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SC4RF4C3
Online werkt dat niet echt ze lopen je zo voorbij als je blijft staan :) je zal dan moeten opletten hoe je tegenstander speelt dus herken de bewegingen zodat je net zo snel als hem bent.

[ Voor 44% gewijzigd door SC4RF4C3 op 15-09-2015 11:14 ]

• Robkazoe
Das ook een beetje mijn ervaring. Bij de makkelijkere standen tegen de AI, dan plakken de spelers echt helemaal tegen elkaar aan ans je R2 indrukt. Bij moeilijkere standen en online wordt het al een heel stuk lastiger. Maar goed, meestal is een klein beetje contact al genoeg om het schot als "difficult" te maken en das voldoende.

• Punkbuster
Ja, dat bedoel ik natuurlijk ook. Je moet continu voor je man blijven, dus van rechts naar links bewegen als je tegenstander er langs wil. Speel veel myPark jullie?

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Ik speel eigenlijk alles behalve MyGM. Hoewel MyGM een diepe mode, vind ik hem wel echt verschrikkelijk makkelijk. Ik had de Knicks binnen een jaar een ring bezorgd zonder zelf te spelen (en dus alles de simuleren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SC4RF4C3
Ik ben pas 3 maanden terug begonnen met nba2k15 daarvoor nooit eerder een nba game gespeeld :) ben gek op teamplay games zoals pro clubs in fifa en nu dus ook mypro in nba2k16.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-07-2024
ik ben dit jaar ook weer van de partij , mijn psn is : taker-mart .

ik speel al sinds 2k6 dus aan ervaring geen gebrek ;)

psn: taker-mart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Ik heb tot nu toe dit rijtje voor Tweakers ID - PSN:
taker1987 - taker-mart
Punkbuster - LEiPo en PosterHero
Robkazoe - Robkazoe

Hoe meer, hoe beter!

[ Voor 7% gewijzigd door Robkazoe op 21-09-2015 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
Robkazoe schreef op maandag 21 september 2015 @ 22:04:
taker1987 - taker-mart
Robkazoe - Robkazoe

Hoe meer, hoe beter!
grapjas :P stuur me dan ook even een bericht op psn dat je me toevoegd ;) ik dacht al wie is dat dan 8)7 je taal staat ook op engels dus had geen idee wie het kon zijn :+

[ Voor 8% gewijzigd door taker1987 op 21-09-2015 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Jij post je PSN en je wordt toegevoegd en je stelt meteen vragen. :D En dan noem je mij een grapjas. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
Robkazoe schreef op maandag 21 september 2015 @ 22:20:
Jij post je PSN en je wordt toegevoegd en je stelt meteen vragen. :D En dan noem je mij een grapjas. :P
haha ja maar ik had niet verwacht dat ik nu al toegevoegt zou worden , en ook niet door iemand die in zn psn engels heeft staan en geen nederlands :+ maar goed we hebben elkaar nu dus is t opgelost :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
wat voor spelers gaan jullie trouwens aanmaken ? ik ben ook van plan om een club te maken :D DONAR GRONINGEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Ik zal vermoedelijk wel weer een shooting guard maken. Maar moet even kijken of dat dan een combo guard gaat worden of een swingman. Met NBA2K14 was het een swingman. Het was een SG maar hij was 6"8 groot volgens mij. Dat maakt het schieten van driepunters erg makkelijk omdat je bijna altijd een hoogteverschil hebt van een paar serieuze inches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n2theb

n2theb

Tweakers Abonnee

Robkazoe schreef op maandag 21 september 2015 @ 22:04:
taker1987 - taker-mart
Robkazoe - Robkazoe

Hoe meer, hoe beter!
Je mag me toevoegen n2theb is ook mijn psn naam. Alleen zal ik in het begin wel denk eerst leren hoe ik beter wordt en daarna pas online gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
Robkazoe schreef op maandag 21 september 2015 @ 22:20:
Ik heb je toegevoegd, PosterHero is mijn NBA ID.
Voor mensen die graag wat extra info willen over nba2k16, check youtube en dan Chris Smoove. Make it Splash ;) :)

Misschien is het ook Handig om een NBA2k16 Community voor de PSN te maken. ( dit kan met de beta system-software. ) Dan kunnen we elkaar simpel toevoegen ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Punkbuster op 22-09-2015 09:31 ]

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Mijn PSN is HennyGingerale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Tweakers IDPSN
n2thebn2theb
PunkbusterLEiPo en PosterHero
RobkazoeRobkazoe
SemperFidelisHennyGingerale
taker1987taker-mart

Handig overzichtje. Zal de rest vanavond ook toevoegen. Nog twee nachtjes slapen! Ben benieuwd hoe laat ik hem binnen krijg. Heb een USA account dus misschien moet ik wel tot in de middag/avond wachten.

[ Voor 8% gewijzigd door Robkazoe op 22-09-2015 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n2theb

n2theb

Tweakers Abonnee

Robkazoe schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 11:27:
Tweakers IDPSN
n2thebn2theb
RobkazoeRobkazoe
taker1987taker-mart

Handig overzichtje. Zal de rest vanavond ook toevoegen. Nog twee nachtjes slapen! Ben benieuwd hoe laat ik hem binnen krijg. Heb een USA account dus misschien moet ik wel tot in de middag/avond wachten.
Top ik zie het verzoek vanzelf binnen komen!

Ik moet tot vrijdag wachten tot Bol hem heeft bezorgd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 443708

Kan niet wachten tot vrijdag. MyCareer ziet er weer awesome uit. :)
Speel zelf ook op PS4.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 443708 op 22-09-2015 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-05 15:13
Ziet er niet echt meer MyCareer maar MyLife uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
Robkazoe schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 11:27:
Tweakers IDPSN
n2thebn2theb
RobkazoeRobkazoe
taker1987taker-mart

Ik moet ook wachten tot 06:00 uur ivm US account.. :9 .. gelukkig ben ik vrijdag vrij! _/-\o_

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iedereen al een idee wat ze voor speler gaan maken? Ik speelde altijd PF maar denk dat ik dit jaar voor SG / SF ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
Anoniem: 443708 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 12:41:
Iedereen al een idee wat ze voor speler gaan maken? Ik speelde altijd PF maar denk dat ik dit jaar voor SG / SF ga.
Ja, zit nog te twijfelen.. Ik had ook een PF, maar echt een Big man was in 15 useless.. Maar ze zeggen dat je in 16 wel voordeel hebt als je een big-man bent. Maar zit ook aan een SF te denken, zeker voor myPark is SF altijd lekker >:)

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
SF heeft gewoon als voordeel dat je heel flexibel bent. Je bent een beetje mobiel, een beetje groot, een beetje sterk en een beetje vaardigheden. Je kan er alle kanten mee uit. Dat is vooral in het park handig. Als je (en die zal er ook wel weer in zitten) naar het Rec center toe gaat, speel je 5 vs 5. Ik denk dat je daar gewoon een heel gebalanceerd team moet hebben. Alleen maar bigmen gaat niet werken, alleen maar guards idem.

Ik zit zwaar te denken aan een Combo Guard. Wel wat lengte, maar wel mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n2theb

n2theb

Tweakers Abonnee

Wat zouden jullie deze noob, op het gebied van NBA 2K, aan raden om te gaan spelen? En als je een speler aanmaak wat voor type speler? Wat is nou echt leuk om te doen?

[ Voor 8% gewijzigd door n2theb op 22-09-2015 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
Haha, als noob zou ik eerst ff proberen wat je leuk vind, en waar je een beetje talent voor hebt. Ben je meer van de post moves, of toch meer driven of passing.. Daar uit blijkt welke positie het beste past.

Met MyCareer ben je maar 1 pop en is het soms lastig te snappen hoe basketball echt werkt. Misschien handig om met het hele team te beginnen.

[ Voor 25% gewijzigd door Punkbuster op 22-09-2015 12:57 ]

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n2theb

n2theb

Tweakers Abonnee

Punkbuster schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 12:56:
Haha, als noob zou ik eerst ff proberen wat je leuk vind, en waar je een beetje talent voor hebt. Ben je meer van de post moves, of toch meer driven of passing.. Daar uit blijkt welke positie het beste past.

Met MyCareer ben je maar 1 pop en is het soms lastig te snappen hoe basketball echt werkt. Misschien handig om met het hele team te beginnen.
Kijk scoren is over het algemeen het leukste wat er is. Zelf ook fanatieke en scorende spits met korfbal.
Dus het beste is om eerst gewoon even met het team te leren spelen, zodat ik beetje snap wat je moet doen als je moet verdedigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
zeker voor de nieuwe spelers kan ik zeker aanraden om eerst te spelen met een team in plaats van meteen te starten met my career . het verdedigen leer je het beste in een team en daar kan je misschien een beetje kijken welke positie jou het beste bevalt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Ik zou ook zeggen van, speel gewoon wat potjes met bestaande teams en leer het spel kennen. Pak je favoriete team erbij en speel daar een flink aantal potjes mee. Eerst moet je het spel onder de knie krijgen. Lukt dat een beetje, dan is het handig om ook te weten wat je aan jouw eigen team hebt. Wie kan er een driepunter schieten? Wie kan er rebounden? Hoe schieten de spelers (traag, snel, welke handeling voeren ze uit). En dan is het vaak ook nog handig om te weten wat de andere teams kunnen maar dan kun je net zo goed leren met je eigen mannetje wat je gemaakt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
ik hoop trouwens wel dat morgen de pre load begint zodat ik vrijdag gelijk kan spelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 396639

Vet om te zien dat het hier ook wat actiever begint te worden :D

Speel zelf sinds NBA 2k14, vorig jaar voor het eerst op all-star gespeeld en beviel aardig goed, MyPark gaat dan ook wat beter.

Ben zelf meteen met MyCareer begonnen, kocht hem ook daarvoor, het is wel handig als je de spelregels kent, vooral de reach-in foul en de 3sec penalty is handig om te weten in het begin! Ik zou juist niet aanraden met een team te beginnen, ik merkte zelf dat ik het lastig vond dat alle spelers andere releases en dergelijke hebben (effe wennen na veel fifa spelen) en dat je met je eigen poppetje het spel kan leren kennen vond ik zelf handig.

Zit dit jaar wel te twijfelen wat ik ga doen met MyCareer, ik verwacht een over de top amerikaans verhaal dus misschien is het wel vet om een soort Curry/Harden/Davis aan te maken? Ben zelf 1.90 dus zou mezelf als PG in het spel kunnen gooien maar ja, zoals al vermeld hier is het in MyPark wel handiger om een brede SF te hebben.

Hoe zien jullie trouwens die Pro-Am modus tegemoet? Speel aardig wat online en vaak met mijn neef, maar dat 5-5 vond ik altijd maar k*t. Totale chaos vaak, maar met een vast team moet het vast beter gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
pro am lijkt me super tof , daarom hoop ik dat er genoeg mensen mijn team willen joinen . DONAR GRONINGEN :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

taker1987 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 14:17:
pro am lijkt me super tof , daarom hoop ik dat er genoeg mensen mijn team willen joinen . DONAR GRONINGEN :D
Maak er DönerGroningen van en je hebt een deal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
haha nee ik wil echt Donar er van gaan maken , plaza proberen na te maken en het teneu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pro-Am lijkt me ook tof.

Is het goed als ik jullie vanavond / vrijdag toevoeg? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
Anoniem: 443708 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 14:35:
Pro-Am lijkt me ook tof.

Ja, is tof. het is sowieso leuker om met vaste mensen te spelen in Pro-Am maar ook in MyPark..

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
Pro-Am lijkt me ook tof.

is goed hoor 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Pro-Am lijkt me ook tof.

Als jij dan ook nog eens jouw PSN deelt, dan wordt de rest ook blij :)

@mariikvt: Jouw PSN is nog steeds Barriie? Zal ik hem ook in het lijstje zetten? Komen we zometeen nog op 10 spelers uit ook. Het moet niet gekker worden.

[ Voor 9% gewijzigd door Robkazoe op 22-09-2015 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
Robkazoe schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 14:51:
[...]

@mariikvt: Jouw PSN is nog steeds Barriie? Zal ik hem ook in het lijstje zetten? Komen we zometeen nog op 10 spelers uit ook. Het moet niet gekker worden.
hahaha dat zou wel handig zijn inderdaad , anders klik ik hem ook nog weg straks :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n2theb

n2theb

Tweakers Abonnee

Ziet er goed uit, ik verneem iets van een trainingsveld op het eind in het filmpje. Heb je dit ook zn arena zoals bij fifa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
enige wat ik weet is dat je nu in my career elke week kan trainen zoals dit vroeger ook mogelijk was in sommige 2k serie,s , dit was de afgelopen jaren er uit gehaald maar maakt nu dus zijn comeback hoe ik t kan zien , traingen die de echte nba en basketbal spelers doen zitten hier in verwerkt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Ik haal hem niet direct op dag 1 btw hoor, dus verwacht nog geen invites :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Robkazoe schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 14:51:
[...]

Jup, nogsteeds Barriie, aardig wat animo voor Pro-Am inderdaad, BC Tweakers :+
n2theb schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 15:18:
[...]

Ziet er goed uit, ik verneem iets van een trainingsveld op het eind in het filmpje. Heb je dit ook zn arena zoals bij fifa?
Je hebt een soort MyCourt :

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:08
Anoniem: 443708 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 11:56:
Kan niet wachten tot vrijdag. MyCareer ziet er weer awesome uit. :)
Speel zelf ook op PS4.
Game komt toch pas 29 september (volgende week dinsdag) uit?

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• taker1987
Rivanov schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 23:37:
[...]

Game komt toch pas 29 september (volgende week dinsdag) uit?
als je de game pre orderd dan kan je hem 4 dagen voor release spelen ;) maar et ziet er naar uit dat de game geen pre load heeft zoals bij fifa , dus dit houdt in dat de playstation en xbox gebruikers die hem gekocht hebben in de store de game dus pas vrijdag kunnen downloaden 54 gb ;( zou dus zaterdag hopelijk kunnen spelen. |:(

• Punkbuster
In EU geen pre-load? dat is toch wel vreemd, ik heb hem uit de US en ik zie echt een Pre-load teken.

automation fanboy

• taker1987
Punkbuster schreef op woensdag 23 september 2015 @ 08:55:
In EU geen pre-load? dat is toch wel vreemd, ik heb hem uit de US en ik zie echt een Pre-load teken.
hier staat er , verwachte download datum 24-09 . ds ik ga er vanuit dat er geen pre load is .

• Rivanov
taker1987 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 07:36:
[...]

als je de game pre orderd dan kan je hem 4 dagen voor release spelen ;) maar et ziet er naar uit dat de game geen pre load heeft zoals bij fifa , dus dit houdt in dat de playstation en xbox gebruikers die hem gekocht hebben in de store de game dus pas vrijdag kunnen downloaden 54 gb ;( zou dus zaterdag hopelijk kunnen spelen. |:(
Ik las het inderdaad zojuist op NeoGAF. :)

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Punkbuster
taker1987 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 09:05:
[...]

hier staat er , verwachte download datum 24-09 . ds ik ga er vanuit dat er geen pre load is .
24-9 is een dag eerder dan de release toch?

automation fanboy

• Robkazoe
Ja, 25e is de dag dat de early birds hun exemplaar kunnen spelen. 29e is de dag waarop de gewone mensen hem in de winkels kunnen kopen. Ik laat morgen overigens mijn PS4 wel in standby staan met download opties aan. Ik zie het wel. Tuurlijk wil ik vrijdag graag spelen (ben dan ook vrij), maar als het niet zo is. Dan niet. De wereld vergaat niet.

• Punkbuster
Robkazoe schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:19:
Ja, 25e is de dag dat de early birds hun exemplaar kunnen spelen. 29e is de dag waarop de gewone mensen hem in de winkels kunnen kopen. Ik laat morgen overigens mijn PS4 wel in standby staan met download opties aan. Ik zie het wel. Tuurlijk wil ik vrijdag graag spelen (ben dan ook vrij), maar als het niet zo is. Dan niet. De wereld vergaat niet.
Hahah nou voor mij wel ;) }:O

automation fanboy

• Rivanov
Zit er aan te denken om de game te halen. Wordt m'n eerste echte basketball game (vroeger wel eens NBA Live gespeeld). Het hele sfeertje van de NBA 2K games spreekt me enorm aan.

Twijfel alleen of ik de PC versie of Xbox One versie zal halen. Is Xbox One versie ook 1080/60?

• Robkazoe
Geen idee. Wat ik zo lees is dat de versies redelijk gelijk aan elkaar liggen behalve dat de PC versie er soms beter uit ziet en een mod community heeft. Maar ik denk dat de meeste online gamers toch op de PS4 of Xbox One zitten. Dus ik denk dat je gewoon naar je eigen voorkeur moet kijken.

• Rivanov
Ik zal toch weinig online spelen aangezien ik echt een noob ben in basketball games. :+
Dus zal voornamelijk offline spelen.

• taker1987
Rivanov schreef op woensdag 23 september 2015 @ 15:30:
Ik zal toch weinig online spelen aangezien ik echt een noob ben in basketball games. :+
Dus zal voornamelijk offline spelen.
als je pc de systeemeisen aan kan van nba 2k16 zou ik voor de pc gaan , maar voor de beste ervaring denk ik dat je het beste de xone editie kan kopen :)

• Rivanov
Ik heb NBA 2K15 'geprobeerd' en die kan ik op mijn PC met alle graphics vol open spelen (zie specs in mijn handtekening). Het ziet er ook fan-tas-tisch uit. Maar een lekkere pot basketbal op de bank op m'n 55" HDTV met DD5.1 speelt misschien toch net iets leuker dan op m'n bureaustoel op 24" met stereogeluid. :+

• Robkazoe
Ik heb zelf ook een dikke laptop staan die elk spel wel moet kunnen spelen. Maar een controller in je hand op de bank is inderdaad zoveel relaxter. Sportspellen moet je ook gewoon op de bank kunnen spelen vind ik.

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05-2024

Dracul

Ooh yeah!

Ja de pc heeft een mod community alleen was NBA 2K15 voor geen meter te modden en het zou mij verbazen als NBA 2K16 dat wel is. Voor offline gaming raad ik dan ook NBA 2K14 aan die wel fantastisch te modden is.

Best mod ever: http://forums.nba-live.com/viewtopic.php?f=153&t=94047

• taker1987
Dracul schreef op woensdag 23 september 2015 @ 16:04:
Ja de pc heeft een mod community alleen was NBA 2K15 voor geen meter te modden en het zou mij verbazen als NBA 2K16 dat wel is. Voor offline gaming raad ik dan ook NBA 2K14 aan die wel fantastisch te modden is.

Best mod ever: http://forums.nba-live.com/viewtopic.php?f=153&t=94047
ben ik niet met je eens als je my carreer wilt spelen dan raad ik je echt nba 2k15 of nba 2k16 aan , 2k14 heeft geen storyline en 2k16 heeft denk ik de beste story en opties tot nu toe .

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05-2024

Dracul

Ooh yeah!

Als dat je interesseert ja, mij gaat het om het basketbal zelf en dan vooral de jaren tachtig en negentig. De mod waar ik de link van gaf bevat 45 seizoenen _/-\o_

• taker1987

• Robkazoe
Grappig om het filmpje te zien. Daarin wordt o.a. ook onderscheid gemaakt tussen de verschillende teams online. Beste team volgens 2K? De Spurs. Overigens ook niet heel verwonderlijk, met LA erbij hebben ze ook wel een hele sterk PF erbij gehaald.

YouTube: NBA 2K16 Presents: Play Now Online

Wizards op 10 is ook niet slecht, maar IMO veel te hoog aangezien ze veel key spelers zijn kwijtgeraakt en alleen wat rookies erbij hebben gekregen.

[ Voor 33% gewijzigd door Robkazoe op 23-09-2015 21:07 ]

• Robkazoe
OK, dit is wel een dubbelpost waard. Ik had vandaag een nieuwe harde schijf gekocht voor mijn PS4 (een Samsung EVO 850 500GB). Dus ik moest ook de software weer installeren net als Netflix en mijn savegames. Dus ik dacht, ik ga even naar de PS Store toe. Dus ik ga naar NBA 2K16 en zie dat ik hem gepreordered hebt. Ik zag staan dat ik nog één dag en acht uur moest wachten tot ik hem kon spelen maar daaronder stond een download knop.

Dus ik druk de downloadknop in en hij is nu bezig met het eerste deel aan het downloaden. NBA 2K16 (4.630 GB groot) + een updatebestand (2.218 GB groot). Het zal wel nog niet alles zijn, maar het begin is er zeg maar :) Betreft (zoals ik al eerder gemeld had) een USA account. Geen idee wat ik download maar ik ben blij. :P

• Rivanov
Dat is toch gewoon de preload?

• taker1987
Robkazoe schreef op woensdag 23 september 2015 @ 22:07:
OK, dit is wel een dubbelpost waard. Ik had vandaag een nieuwe harde schijf gekocht voor mijn PS4 (een Samsung EVO 850 500GB). Dus ik moest ook de software weer installeren net als Netflix en mijn savegames. Dus ik dacht, ik ga even naar de PS Store toe. Dus ik ga naar NBA 2K16 en zie dat ik hem gepreordered hebt. Ik zag staan dat ik nog één dag en acht uur moest wachten tot ik hem kon spelen maar daaronder stond een download knop.

Dus ik druk de downloadknop in en hij is nu bezig met het eerste deel aan het downloaden. NBA 2K16 (4.630 GB groot) + een updatebestand (2.218 GB groot). Het zal wel nog niet alles zijn, maar het begin is er zeg maar :) Betreft (zoals ik al eerder gemeld had) een USA account. Geen idee wat ik download maar ik ben blij. :P
hahaha super cool , ik hoop dat er morgen een pre load is en anders word het helaas pas vrijdag en zaterdag hopelijk spelen .. gelukkig heb ik fifa ook zo dus ik zal me niet vervelen , maar persoonlijk speel ik liever basketbal dan voetbal , al is het leuk voor de afwisseling .

• Robkazoe
Ik snap het principe alleen niet van een preload. Je zou toch verwachten dat je dan de volledige 50 GB binnen hengelt. En niet slechts iets van 7 GB.

• Punkbuster
Bij mij heeft die de volledige binnen nu. 51 GB in totaal.
eerst 2 kleinere downloads. en toen 44 GB

automation fanboy

• Rivanov
Zo, Xbox One versie gekocht. Hij is nu aan het downloaden. :)
PC versie komt nog wel.

[ Voor 17% gewijzigd door Rivanov op 24-09-2015 11:51 ]

• taker1987
ps4 heeft nog geen pre load , iemand een idee hoelaat de ps4 preload van start gaat ? op de game pagina staat , verwachte download 24ste .. ik neem aan dat hij wel bijna t hele spel download toch ?

• Robkazoe
Punkbuster schreef op donderdag 24 september 2015 @ 11:06:
Bij mij heeft die de volledige binnen nu. 51 GB in totaal.
eerst 2 kleinere downloads. en toen 44 GB
Ik heb mijn PS4 op standby/rustmodus staan. Hopelijk heeft ie na de 2 kleine downloads ook de grote van 44 GB binnen gehengeld. Vanavond maar even checken wat ie heeft gedaan.

@Taker: Heb je al wel via de PS Store de downloadknop gevonden? Ga naar verwachte releases toe. Daar zie je dat NBA 2K16 gepreorderd is. Je klikt het spel aan. En dan zie je links een timer staan en daaronder een downloadknop. Toen ik die indrukte, ging ie aan de slag.

• Punkbuster
ja, die auto download doet het bij mij niet uit de US store. Handmatig doet die het wel goed.

automation fanboy

• taker1987
Robkazoe schreef op donderdag 24 september 2015 @ 12:05:
[...]

Ik heb mijn PS4 op standby/rustmodus staan. Hopelijk heeft ie na de 2 kleine downloads ook de grote van 44 GB binnen gehengeld. Vanavond maar even checken wat ie heeft gedaan.

@Taker: Heb je al wel via de PS Store de downloadknop gevonden? Ga naar verwachte releases toe. Daar zie je dat NBA 2K16 gepreorderd is. Je klikt het spel aan. En dan zie je links een timer staan en daaronder een downloadknop. Toen ik die indrukte, ging ie aan de slag.
in de eu store staat nba 2k en dan staar er niet beschikbaar ofzo iets . als ik naar de bibliotheek ga dan staat 2k16 in de lijst maar ik zie alleen de countdown , als ik daar op klik dan staat er , verwachte download 24ste

• Robkazoe
Doe je dit wel via de PS4? En waarom zit je op de EU Store als je een Amerikaanse PSN account hebt?

• taker1987
Robkazoe schreef op donderdag 24 september 2015 @ 12:12:
Doe je dit wel via de PS4? En waarom zit je op de EU Store als je een Amerikaanse PSN account hebt?
amerikaans psn account ? hoe kom je daarbij ? ik heb een eu account :)

• Punkbuster
Ohh dat zou het verschil wel kunnen zijn, in de US store staat er wel een pre-load teken bij, en in EU niet.

automation fanboy

• taker1987
als ik in de store kijk dan staat er bij de jordan en de normale editie , niet beschikbaar voor aankoop . als ik er dan op klik dan zegt die inderdaad dat ik nba 2k16 al heb , verder kan ik er niks mee in de store , als ik dan naar de bieb ga dan krijg ik die countdown en daar staat dan bij , verwachte datum van auto download 24/09/2015 ,

• Robkazoe
Ow damn. Dat wordt afzien taker1987. Ach, ik zou je PS4 in rustmodus zetten en vannacht aan laten staan. Als je ergens in de ochtend wakker wordt, moet ie wel klaar zijn. Zelfs met het trage PSN netwerk.

• taker1987
zolang ik morgen middag maar kan spelen vind ik het best :D tot die tijd fifa time :P

• Robkazoe
Of het is een Ronnie2K conspiracy tegen alle Europese spelers! :o
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste